Ivm met de vorige jaren vind ik de 2016 summary vind deze nogal inspiratieloos / saai.joint_me schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 09:01:
* joint_me vond die van 2015 beter, maar nog steeds leuk om te zien.
Mijn teller is dit jaar blijven steken op 3218 kilometer. Officieus doel voor 2017 is om daar minimaal 5000 van te maken.
If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA
Ik heb voor het eerst, en wellicht voor het laatst de 10000 km gehaald dit jaar. Was wel op het tandvlees, ik ga komend jaar weer meer ruimte geven aan kwaliteit ipv kwantiteit. Om te beginnen begin maart naar Gran Canaria en eind April de Giro Sardegna. Verder nog geen doelen.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Hier is de teller op 5.5K blijven steken, 500km meer dan de doelstelling 

Ik wilde gisteren mujn beperkte fietsjaar nog even afsluiten in het zonnetje. Dat liep helaas anders toen mijn fiets onder me weg gleed op de spekgladde weg. (Autoweg bij Rhenen). Ik werd meteen heel fijn geholpen door diverse voorbijgangers. De ambu bracht me naar het ziekenhuis.
Resultaat: gebroken heup.
Gisteravond nog geopereerd, maar ik moet de jaarwisseling helaas nog in het ziekenhuis doorbrengen.
Komt bijzonder slecht uit allemaal, maar het is niet anders.
Gisteravond nog geopereerd, maar ik moet de jaarwisseling helaas nog in het ziekenhuis doorbrengen.
Phew dat is mooi kut daar ben je wel even zoet mee spreek ik helaas uit ervaring.
Wat is de schade precies ? En snel geopereerd trouwens.
Ah shit zeg!! Beterschap en de beste wensen dan maar.BreadFan schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 19:00:
Ik wilde gisteren mujn beperkte fietsjaar nog even afsluiten in het zonnetje. Dat liep helaas anders toen mijn fiets onder me weg gleed op de spekgladde weg. (Autoweg bij Rhenen). Ik werd meteen heel fijn geholpen door diverse voorbijgangers. De ambu bracht me naar het ziekenhuis.
Dat is mooi klote! Sterkte BreadFan!
Exact expert nodig?
Shit om het jaar zo af te sluiten zeg....Hopelijk snel weer beter..

Bij mij is de teller blijven steken op 15.113 dit jaar... Vooral de laatste 2 maanden is het wat fietsen betreft niet heel erg veel geweest.. Het was wel een mooi fietsjaar met winst op de 6 uur van Zandvoort Solo en de Marmotte, maar helaas ook het jaar dat ik mijn carbon frame mocht afschrijven, gelukkig snel weer een nieuwe fiets gevonden.
Volgend jaar zal het sporten ook meer in het teken staan van multisport.. Minder fietsen en meer hardlopen en zwemmen.. Eerst staat de marathon van Rotterdam op het programma en in september de halve triatlon van Almere..
Maar ook wat fietsen betreft zal ik volgend jaar wel de nodige uitdagingen aangaan.. In ieder geval de 24 uur van Zandvoort en waarschijnlijk de Stelvio Gran Fondo staan op de kalender.

Bij mij is de teller blijven steken op 15.113 dit jaar... Vooral de laatste 2 maanden is het wat fietsen betreft niet heel erg veel geweest.. Het was wel een mooi fietsjaar met winst op de 6 uur van Zandvoort Solo en de Marmotte, maar helaas ook het jaar dat ik mijn carbon frame mocht afschrijven, gelukkig snel weer een nieuwe fiets gevonden.
Volgend jaar zal het sporten ook meer in het teken staan van multisport.. Minder fietsen en meer hardlopen en zwemmen.. Eerst staat de marathon van Rotterdam op het programma en in september de halve triatlon van Almere..
Maar ook wat fietsen betreft zal ik volgend jaar wel de nodige uitdagingen aangaan.. In ieder geval de 24 uur van Zandvoort en waarschijnlijk de Stelvio Gran Fondo staan op de kalender.
[ Voor 17% gewijzigd door M@cer op 31-12-2016 20:11 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Ik moest aan je denken inderdaad.DDX schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 19:15:
Phew dat is mooi kut daar ben je wel even zoet mee spreek ik helaas uit ervaring.
Ik heb een breuk in de hals onder de kop van het dijbeen (mediale). Dit is vastgezet met een dynamische heupschroef (DHS).
Ben er inderdaad wel ff zoet mee wat bijzonder kut is met 3 kinderen van 5, 2 en 0. En mijn vrouw moet volgende week weer aan het werk na zwangerschapsverlof.
BreadFan sterkte en succes met het herstel!
Ik ben dit jaar blijven steken op 2100km, dit is echter vrij normaal voor me. Ik wil dit jaar de km's wat opschroeven door vaker te commuten en wat meer langere ritten te maken. Meeste rondjes zijn grofweg tussen de 40-70km.
Ik ben dit jaar blijven steken op 2100km, dit is echter vrij normaal voor me. Ik wil dit jaar de km's wat opschroeven door vaker te commuten en wat meer langere ritten te maken. Meeste rondjes zijn grofweg tussen de 40-70km.
De wijzen komen uit het Oosten!
Ik weet niet wat erger is, je heup breken of de "I am not so amused" reactie van vrouw lief.BreadFan schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 20:05:
[...]
Ik moest aan je denken inderdaad.
Ik heb een breuk in de hals onder de kop van het dijbeen (mediale). Dit is vastgezet met een dynamische heupschroef (DHS).
Ben er inderdaad wel ff zoet mee wat bijzonder kut is met 3 kinderen van 5, 2 en 0. En mijn vrouw moet volgende week weer aan het werk na zwangerschapsverlof.
Die kleine sjouwen is best pittig met 2 krukken.
Dat is niet mogelijk zelfs...dat sjouwen. Maar beterschap dude.
Ik ben dit jaar geëindigd op 12393 km. 12500 mooi geweest maar dat zat er niet in maar wel festive 500 gehaald. Al met al een erg goed fietsjaar voor mij, stuk sterkere geworden door specifieker te trainen en dat heeft zich goed geuit oa in beter te kunnen klimmen en sprints winnen.
Ik ben dit jaar geëindigd op 12393 km. 12500 mooi geweest maar dat zat er niet in maar wel festive 500 gehaald. Al met al een erg goed fietsjaar voor mij, stuk sterkere geworden door specifieker te trainen en dat heeft zich goed geuit oa in beter te kunnen klimmen en sprints winnen.
Hier blijven steken op 1500km. Motivatie is gone na hardnekkige hamstringblessure... nu maar weer proberen de regelmaat te vinden
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Heb pas sinds augustus een racefiets en ben een echte beginner, heb net geen 900km gereden. De laatste paar maanden nauwelijks gefietst op de racert. Gisteren kreeg ik het in m'n bol en ben een stuk gaan fietsen. Ging best redelijk, maar m'n tenen waren zowat afgestorven. Hoe doen jullie dat?
Op de MTB heb ik er nooit last van gehad, maar rijd dan meestal ook minder lang.
Wil eigenlijk geen echte winterschoenen kopen, heb nu dubbele sokken en neopreen overschoenen gebruikt. Ze waren niet koud van zweet, maar gewoon echt kouddddddd.
Op de MTB heb ik er nooit last van gehad, maar rijd dan meestal ook minder lang.
Wil eigenlijk geen echte winterschoenen kopen, heb nu dubbele sokken en neopreen overschoenen gebruikt. Ze waren niet koud van zweet, maar gewoon echt kouddddddd.
Handtekening
Verwijderd
WinterschoenenBalboa schreef op zondag 1 januari 2017 @ 16:38:
Heb pas sinds augustus een racefiets en ben een echte beginner, heb net geen 900km gereden. De laatste paar maanden nauwelijks gefietst op de racert. Gisteren kreeg ik het in m'n bol en ben een stuk gaan fietsen. Ging best redelijk, maar m'n tenen waren zowat afgestorven. Hoe doen jullie dat?
Je moet wel wat ruimte overhouden voor wat lucht om de boel te isoleren, misschien dat het daar mis ging? En heb je je benen wel goed ingepakt (niet koud betekend niet dat ze goed genoeg zijn ingepakt)? Want als je bloed al koud is voordat het bij je voeten komt gaan ze natuurlijk nooit opwarmen.Wil eigenlijk geen echte winterschoenen kopen, heb nu dubbele sokken en neopreen overschoenen gebruikt. Ze waren niet koud van zweet, maar gewoon echt kouddddddd.
Ik weet niet wat voor sokken je hebt maar merinowol of wolle sokken helpen goed. Daarnaast plak ik de ventilatie aan de onderzijde van mijn schoenen af. En ik mijn Giro schoenen zijn alles behalve warm maar ik heb het niet koud met de combi afplakken, neopreen overschoenen en goede sokken.Balboa schreef op zondag 1 januari 2017 @ 16:38:
Goede broek helpt vooral, als je benen koud zijn hebben je voeten het ook koud. En je schoenen niet te strak doen, je tenen moeten een beetje kunnen bewegen.
Overschoenen helpt echt al gigantisch.. eerst dacht ik dat het verschil maar minimaal zou zijn maar het verschil is echt groot en zorgt het ervoor dat mijn voeten veel warmer blijven.
Ik zag paar weken geleden bij Hopmans van die warmteafgevende inlegzooltjes liggen.
Je weet wel , die dingen die je moet knakken,en dan ( volgens de verpakking ) een paar uur aan warmte afgeven. Misschien kan je dat nog eens proberen.
Je weet wel , die dingen die je moet knakken,en dan ( volgens de verpakking ) een paar uur aan warmte afgeven. Misschien kan je dat nog eens proberen.
www.degroot-it.nl
Inderdaad erg belangrijk dat je wel ruimte overhoudt in de schoenen. Ik heb ook wel eens te dikke sokken in schoenen gehad, waardoor het alleen maar kouder was. Voor mij volstaan over het algemeen goede overschoenen en zomersokken. Maar iedereen is anders hoe hij/zij de kou ervaart.Verwijderd schreef op zondag 1 januari 2017 @ 16:55:
[...]
Winterschoenen
[...]
Je moet wel wat ruimte overhouden voor wat lucht om de boel te isoleren, misschien dat het daar mis ging? En heb je je benen wel goed ingepakt (niet koud betekend niet dat ze goed genoeg zijn ingepakt)? Want als je bloed al koud is voordat het bij je voeten komt gaan ze natuurlijk nooit opwarmen.
Iedereen bedankt voor de tips.Graham schreef op zondag 1 januari 2017 @ 18:27:
[...]
Ik weet niet wat voor sokken je hebt maar merinowol of wolle sokken helpen goed. Daarnaast plak ik de ventilatie aan de onderzijde van mijn schoenen af. En ik mijn Giro schoenen zijn alles behalve warm maar ik heb het niet koud met de combi afplakken, neopreen overschoenen en goede sokken.
Dat ventilatiegat ga ik als eerste eens afplakken. Stom dat ik daar niet eerder aan heb gedacht, al komt er wel een deel van de overschoen over het gat heen volgens mij.
Andere sokken kan ik ook even proberen. Nu gewone sportsokken gebruikt.
Een andere broek is ook een optie, al krijg ik het normaal erg snel (te) warm als ik me warm kleed. Trek nu een gewone hardloopbroek over m'n fietsbroek aan. Gebruikte de keer daarvoor beenstukken, maar toen kreeg ik een koud achterwerk.
Al met al niet echt te vergelijken met mtb-en qua kleding
Handtekening
Verwijderd
Is je hardloopbroek aan de binnenkant bekleed met van dat harige spul (roubaix)? Want alleen een laagje lycra is echt lang niet genoeg.Balboa schreef op zondag 1 januari 2017 @ 20:05:
[...]
Iedereen bedankt voor de tips.
Dat ventilatiegat ga ik als eerste eens afplakken. Stom dat ik daar niet eerder aan heb gedacht, al komt er wel een deel van de overschoen over het gat heen volgens mij.
Andere sokken kan ik ook even proberen. Nu gewone sportsokken gebruikt.
Een andere broek is ook een optie, al krijg ik het normaal erg snel (te) warm als ik me warm kleed. Trek nu een gewone hardloopbroek over m'n fietsbroek aan. Gebruikte de keer daarvoor beenstukken, maar toen kreeg ik een koud achterwerk.
Al met al niet echt te vergelijken met mtb-en qua kleding
Deze podcast geeft wel goede informatie over hoe je je moet kleden en bijvoorbeeld waarom de profs tot ver in de lente nog met beenstukken rijden:
https://soundcloud.com/us...arent-tough-theyre-stupid
Nee, gewoon een lycra hardloopbroek. Moet zeggen dat dat normaal voldoende is, maar gisteren was het en vochtig en rond het vriespunt......Verwijderd schreef op zondag 1 januari 2017 @ 20:10:
[...]
Is je hardloopbroek aan de binnenkant bekleed met van dat harige spul (roubaix)? Want alleen een laagje lycra is echt lang niet genoeg.
Deze podcast geeft wel goede informatie over hoe je je moet kleden en bijvoorbeeld waarom de profs tot ver in de lente nog met beenstukken rijden:
https://soundcloud.com/us...arent-tough-theyre-stupid
Zal eens luisteren naar dei podcast. Top.
Handtekening
Huh? Die reactie gaf ze helemaal niet hoor.Noxa schreef op zondag 1 januari 2017 @ 13:53:
[...]
Ik weet niet wat erger is, je heup breken of de "I am not so amused" reactie van vrouw lief.
Die kleine sjouwen is best pittig met 2 krukken.
Ik zou die wel krijgen hier vrees ik. Maar goed je baalt er zelf natuurlijk ook enorm van. Hoe snel mag je het ziekenhuis verlaten?BreadFan schreef op zondag 1 januari 2017 @ 21:50:
[...]
Huh? Die reactie gaf ze helemaal niet hoor.Ik vind het zelf klote dat het nu op haar neer komt.
@breadfan: Beterschap! Klote manier om je jaar af te sluiten.
Hello fellow humans
Oei, beterschap!BreadFan schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 19:00:
Vanochtend richting werk was ook levensgevaarlijk. Blij dat ik op mijn cyclocrosser ben.
In het noorden was het prima te doen. Alleen in het stadspark (Groningen) zag de weg er wat witter uit dan normaal. Maar prima te doen op racebandjes.roda_djavulen schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:18:
[...]
Oei, beterschap!
Vanochtend richting werk was ook levensgevaarlijk. Blij dat ik op mijn cyclocrosser ben.
Ik was vanmorgen wel redelijk fris gekleed (ondershirt, jersey (2x), ondershirt en armstukken). Op zich goed te doen. Alleen het gedeelte van mijn armstukken was eigenlijk net wat te koud. Is een lange jersey warmer dan armstukken? Ik merk dat het echt (onder vriespunt) koud moet zijn om mijn jas aan moet zijn. Ik heb het nogal snel warm.
Dat hangt natuurlijk nogal af van de armstukken en de lange jersey in kwestie 
Ik denk dat je met wat dikkere, windblockende armstukken en een warm ondershirt met lange mouwen best een eind komt.
Zelf gebruik ik overigens met deze temperaturen geen armstukken meer -- teveel gedoe. Ik pak standaard de Gabba longsleeve. Inspelen op de temperatuur en intensiteit van de rit doe ik met het ondershirt en de ritsen en openingen van de Gabba.
Ik denk dat je met wat dikkere, windblockende armstukken en een warm ondershirt met lange mouwen best een eind komt.
Zelf gebruik ik overigens met deze temperaturen geen armstukken meer -- teveel gedoe. Ik pak standaard de Gabba longsleeve. Inspelen op de temperatuur en intensiteit van de rit doe ik met het ondershirt en de ritsen en openingen van de Gabba.
[ Voor 4% gewijzigd door nare man op 02-01-2017 12:01 ]
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
@BreadFan: Balen man, doe je zo je best tot aan het eind van het jaar. Krijg je zoiets erbij. Blijft toch een groot gedeelte geluk hebben.
Vooral jezelf leren kennen en gewoon proberen met kleding is het beste, iedereen is weer anders in zijn/haar voorkeur.
Ik vind het vervelend om koude armen te hebben. Dan heb ik liever armstukken, gezien die meestal strak aansluiten en geen lucht ertussen hebben. Met deze temperaturen (in combinatie met wind) heb ik meestal gewoon armstukken onder een lang shirt. Als het onder nul gaat ook nog een lang ondershirt aan. Ik houd het ook graag flexibel, gezien ik vaak in omstandigheden rijd dat het koud begint en langzaam warmer wordt.
Sowieso lekker bezig als je nu nog er op uit gaat. De meeste 'elite paardjes' doen dat niet. Wat je zou kunnen proberen is stukken isolatiedeken om je voeten doen, met de goede kant naar binnen/buiten. Zelf nog nooit gedaan, maar ik hoor er goede verhalen over hier in de club. Zou je ook nog kunnen proberen.Balboa schreef op zondag 1 januari 2017 @ 16:38:
...
Gisteren kreeg ik het in m'n bol en ben een stuk gaan fietsen. Ging best redelijk, maar m'n tenen waren zowat afgestorven. Hoe doen jullie dat?
Vooral jezelf leren kennen en gewoon proberen met kleding is het beste, iedereen is weer anders in zijn/haar voorkeur.
Het noorden was gisteren sowieso wel warmer. Ben van het zuiden naar het noorden gereden (niet met de fiets hoor) en pas in Groningen ging het prima zonder handschoenen rond te lopen.wisselwerking schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:37:
[...]
In het noorden was het prima te doen. Alleen in het stadspark (Groningen) zag de weg er wat witter uit dan normaal. Maar prima te doen op racebandjes.
Ik was vanmorgen wel redelijk fris gekleed (ondershirt, jersey (2x), ondershirt en armstukken). Op zich goed te doen. Alleen het gedeelte van mijn armstukken was eigenlijk net wat te koud. Is een lange jersey warmer dan armstukken? Ik merk dat het echt (onder vriespunt) koud moet zijn om mijn jas aan moet zijn. Ik heb het nogal snel warm.
Ik vind het vervelend om koude armen te hebben. Dan heb ik liever armstukken, gezien die meestal strak aansluiten en geen lucht ertussen hebben. Met deze temperaturen (in combinatie met wind) heb ik meestal gewoon armstukken onder een lang shirt. Als het onder nul gaat ook nog een lang ondershirt aan. Ik houd het ook graag flexibel, gezien ik vaak in omstandigheden rijd dat het koud begint en langzaam warmer wordt.
Si vis pacem, para bellum
Quote uit mijn doelen voor 2016:
). In Sauerland ook echt genoten, geweldige omgeving en hele goede wegen.
In de afgelopen maanden heel weinig op de racefiets gezeten, mijn aandacht was vooral thuis nodig en met huisverkoop erbij schiet het er qua fietstijd toch een beetje bij in.
Desondanks wel weer net boven de 10k uitgekomen voor 2016: 4900 op de racefiets, 5100 op de gewone fiets (dagelijks woon/werk-verkeer).
Mijn verwachting is dat ik in 2017 wel iets hoger uit zal komen: mijn daily commute gaat vanaf juni van 30km naar 45km per dag.
Voor 2017 verder nog niks gepland, behalve dan in september een lang weekend Vogezen (groepje van 6 van onze fietsvereniging leiden).
Check. In mei was het er bijna af. En in december zat het er allemaal weer bijVoor 2016 is mijn voornaamste doel om de 8 kilo die ik er in het afgelopen half jaar aan heb gegeten, er voor mei weer af te krijgen

Werd de Dordogne. Geen Alpenreuzen, wel een prachtige heuvelachtige omgeving met heerlijk weer.Dit jaar wel de echte Alpen in zou mooi zijn, ik ga in ieder geval kijken of ik onze zomervakantieplannen er op af kan stemmen.
Laatste ging niet door, de rest wel. Fantastisch om die RVV eens mee te maken, maar niet direct het herhalen waard (kasseienVerder staat de Ronde van Vlaanderen nog op het programma, in april een weekendje Sauerland en in mei een weekend Ardennen.

Precies dit ook voor 2017Heb er zin in, eerst maar weer een beetje mijn conditie op pijl brengen.
In de afgelopen maanden heel weinig op de racefiets gezeten, mijn aandacht was vooral thuis nodig en met huisverkoop erbij schiet het er qua fietstijd toch een beetje bij in.
Desondanks wel weer net boven de 10k uitgekomen voor 2016: 4900 op de racefiets, 5100 op de gewone fiets (dagelijks woon/werk-verkeer).
Mijn verwachting is dat ik in 2017 wel iets hoger uit zal komen: mijn daily commute gaat vanaf juni van 30km naar 45km per dag.
Voor 2017 verder nog niks gepland, behalve dan in september een lang weekend Vogezen (groepje van 6 van onze fietsvereniging leiden).
Nog een low-budget tip tegen koude voeten: scheur een pagina uit een krant en vouw die bij om je sokken heen (niet tot over de hak). Meestal pak ik mijn voeten op die manier wat extra in. Je schoenen moeten uiteraard wel niet te strak zitten.
Zo hou ik het de laatste dagen steeds net vol. Daarbij heb ik wel nog overschoenen, maar de fietsschoenen zelf zijn eigenlijk wat te zomers. Isolatie van de rest van het lichaam is natuurlijk ook noodzakelijk: je krijgt geen warme voeten als je het überhaupt niet warm genoeg kan krijgen.
Het eerste ritje van het nieuwe jaar had ik gisteren ook op deze manier gemaakt, en dat in de regen. Ondanks de toch wat te koude benen door de regen (de broek hield het water liever vast dan het af te stoten) bleven m'n voeten nog redelijk OK.
Zo hou ik het de laatste dagen steeds net vol. Daarbij heb ik wel nog overschoenen, maar de fietsschoenen zelf zijn eigenlijk wat te zomers. Isolatie van de rest van het lichaam is natuurlijk ook noodzakelijk: je krijgt geen warme voeten als je het überhaupt niet warm genoeg kan krijgen.
Het eerste ritje van het nieuwe jaar had ik gisteren ook op deze manier gemaakt, en dat in de regen. Ondanks de toch wat te koude benen door de regen (de broek hield het water liever vast dan het af te stoten) bleven m'n voeten nog redelijk OK.
Ik heb hetzelfde eens gedaan met alufolie. Dit werkt op zich best aardig. Alleen door het werken van mijn voet tegen de folie ontstonden er allemaal schilfertjes folie in mijn sok. Dat was net confetti toen ik mijn sok uittrok. Dat was wat minder geslaagd. Een krant is dan misschien iets handiger.-MvZ- schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:06:
Nog een low-budget tip tegen koude voeten: scheur een pagina uit een krant en vouw die bij om je sokken heen (niet tot over de hak). Meestal pak ik mijn voeten op die manier wat extra in. Je schoenen moeten uiteraard wel niet te strak zitten.
Ik heb het een keer gedaan met van die boodschappen tasjes van de C1000. Niet in het bezit van overschoenen en alleen maar zomerschoenen. Zo'n boodschappen tas om mijn voet, in de schoen gestapt en toen afgeknipt. Dat was met -3 nog wel redelijk te doen. Natuurlijk was het niet aangenaam, maar die 40km enkele reis heb ik toen volgehouden.
Is een lang ondershirt eigenlijk goed te combineren met armstukken? Ik heb alleen nu alleen 1 mouwloos ondershirt (enige kledingstuk van de Lidl wat ik nog niet heb afgedankt).nare man schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:00:
Dat hangt natuurlijk nogal af van de armstukken en de lange jersey in kwestie
Ik vind 't helemaal niks, omdat het heel veel gehannes is om aan te trekken. Ik gebruik ze alleen met een ondershirt met korte mouwen.wisselwerking schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:18:
[...]
Is een lang ondershirt eigenlijk goed te combineren met armstukken?
Zijn er nog betaalbare overschoenen (lees 20 euro) die goed werken tegen de kou? Waterdichtheid is minder een issue omdat ik niet van plan ben om door stromende regen te gaan fietsen
Ik zal ook maar eens de balans opmaken, plaatje veloviewer:

Hoogtepunt van 2016 was voor mij de Jean Nelissen Classic in Luxemburg waarvan ik, ondanks het slechte weer, de langste afstand heb weten te volbrengen. Wat een prachtig fietsland is Luxemburg eigenlijk ook. Verder heb ik sowieso veel progressie weten te boeken, met name bergop, hopelijk kan ik deze trend voort zetten in 2017.
In 2017 staat namelijk de Marmotteweek op het programma (inclusief La Vaujany). Hoewel ik niet echt een klassementsdoel heb bij deze twee tochten hoop (en verwacht) ik ze onder de 8 uur te kunnen rijden. Een paar weken later staat er nog een vakantie naar de Vogezen op het programma waarvoor ik al een paar leuke ritjes geplanned heb.
Verder ga ik gewoon weer lekker kilometers eten in 2017 en hoop ik volgend jaar rond het zelfde totaal uit te komen.
@Breadfan: Vervelend begin zo, beterschap!

Hoogtepunt van 2016 was voor mij de Jean Nelissen Classic in Luxemburg waarvan ik, ondanks het slechte weer, de langste afstand heb weten te volbrengen. Wat een prachtig fietsland is Luxemburg eigenlijk ook. Verder heb ik sowieso veel progressie weten te boeken, met name bergop, hopelijk kan ik deze trend voort zetten in 2017.
In 2017 staat namelijk de Marmotteweek op het programma (inclusief La Vaujany). Hoewel ik niet echt een klassementsdoel heb bij deze twee tochten hoop (en verwacht) ik ze onder de 8 uur te kunnen rijden. Een paar weken later staat er nog een vakantie naar de Vogezen op het programma waarvoor ik al een paar leuke ritjes geplanned heb.
Verder ga ik gewoon weer lekker kilometers eten in 2017 en hoop ik volgend jaar rond het zelfde totaal uit te komen.
@Breadfan: Vervelend begin zo, beterschap!
[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 02-01-2017 16:33 . Reden: Zonder virtueel ]
Ik gebruik deze al 4 jaar naar volle tevredenheid.https://cyclewear.eu/acce...choen-neopreen-multi.htmlNoepZor schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:16:
Zijn er nog betaalbare overschoenen (lees 20 euro) die goed werken tegen de kou? Waterdichtheid is minder een issue omdat ik niet van plan ben om door stromende regen te gaan fietsen
[ Voor 11% gewijzigd door skaaf op 02-01-2017 17:19 ]
Na een slecht jaar (lees: lui met slechts 2000 kilometer) in 2016 wou ik 2017 goed beginnen. Fiets op de Tacx en de Sweet Spot trainingsplan begonnen in Trainerroad. Helaas bleek dat goede jaar van korte duur...
Bij de derde training een en krak in mijn STI-Shifter (Ultegra 6700) bij het schakelen. Nu schakelt deze nog maar 3 keer op/af, ipv de 9. LBS had al wel gezegd dat er slijtage in zat, Maar nu lijkt er intern iets kapot zijn gegaan. Ik lees online dat dit euvel vaker voorkomt bij de 6700 serie. Voor de fietstrainer kan ik nog zonder te schakelen (Ergonomische trainer), dus verder trainen kan gelukkig nog wel.
Nu alleen de twijfel of ik nieuwe shifters koop of gelijk maar voor nieuwe fiets ga. Fiets is onderhand 7 jaar oud en ook enkele slijtage onderdelen zijn toe aan vervanging dus dat bedrag voor vervanging loopt dan ook al redelijk op en de nieuwprijs was ook slechts 930,-. (Bulls Desert Falcon). Keuzes, keuzes...
Bij de derde training een en krak in mijn STI-Shifter (Ultegra 6700) bij het schakelen. Nu schakelt deze nog maar 3 keer op/af, ipv de 9. LBS had al wel gezegd dat er slijtage in zat, Maar nu lijkt er intern iets kapot zijn gegaan. Ik lees online dat dit euvel vaker voorkomt bij de 6700 serie. Voor de fietstrainer kan ik nog zonder te schakelen (Ergonomische trainer), dus verder trainen kan gelukkig nog wel.
Nu alleen de twijfel of ik nieuwe shifters koop of gelijk maar voor nieuwe fiets ga. Fiets is onderhand 7 jaar oud en ook enkele slijtage onderdelen zijn toe aan vervanging dus dat bedrag voor vervanging loopt dan ook al redelijk op en de nieuwprijs was ook slechts 930,-. (Bulls Desert Falcon). Keuzes, keuzes...
Ik zou er een goedkoop groepsetje (2dehands 10 speed 105 (wellicht allen de shifter), ultegra of nieuwe tiagra 10-speed) opzetten en hem als reserve/tacx/winterfiets gebruiken. Voor dat frame met een kapotte shifter krijg je echt weinig meer.
En dan n+1 uiteraard.
En dan n+1 uiteraard.
Is inderdaad een goed idee en zat ik zelf ook al aan te denken. Je springt ook makkelijker op een regenachtige dag op de tacx als je niet eerst helemaal een andere buitenband moet vervangen ed.MrAngry schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:39:
Ik zou er een goedkoop groepsetje (2dehands 10 speed 105 (wellicht allen de shifter), ultegra of nieuwe tiagra 10-speed) opzetten en hem als reserve/tacx/winterfiets gebruiken. Voor dat frame met een kapotte shifter krijg je echt weinig meer.
En dan n+1 uiteraard.
Welkom bij de club, ik ben in juli gevallen met de racefietsen en ook een DHS gekregen. Ik heb trouwens 9 dagen met de gebroken heup gelopen omdat ik dacht dat het de spieren warenBreadFan schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 20:05:
[...]
Ik moest aan je denken inderdaad.

Als het goed is gaat ergens dit jaar de DHS er weer uit.
[ Voor 7% gewijzigd door FabiandJ op 03-01-2017 10:52 ]
Kijk of je ergens goedkoop een 6700 of 5700 shifter kunt krijgen. 4700 zal vermoedelijk niet lukken (althans niet zonder heel erg veel gepruts), want hoewel die groep nog steeds 10-speed is, verschilt de cable pull van de oude 10-speed spullen. 5700 en 6700 zijn wel 100% uitwisselbaar.Jwlb schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 08:38:
Na een slecht jaar (lees: lui met slechts 2000 kilometer) in 2016 wou ik 2017 goed beginnen. Fiets op de Tacx en de Sweet Spot trainingsplan begonnen in Trainerroad. Helaas bleek dat goede jaar van korte duur...
Ooo akelig, beterschap! Het was vrijdag ook echt heel erg glad overal.BreadFan schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 19:00:
Werd ik vandaag toch bijna van mijn fiets afgereden door 1 of andere opgefokte idioot. Ik reed door een stadje, achter een auto die duidelijk zat te suffen. Ik probeer er langs te komen maar dat lukt niet echt, tot dat het wel lukt en hij me probeert af te snijden. Dat ging zo een paar keer door tot dat ik er wel langs kon.
Nu weet ik dat wij dankzij onze collega's niet zo'n hele goede naar hebben maar dit sloeg echt alles. Ik hield me braaf aan de regels maar blijkbaar irriteerde het hem. Verder wel lekker gefietst.
Nu weet ik dat wij dankzij onze collega's niet zo'n hele goede naar hebben maar dit sloeg echt alles. Ik hield me braaf aan de regels maar blijkbaar irriteerde het hem. Verder wel lekker gefietst.
om de goede voornemens maar in 2016 al in gang te zetten heb ik er voor gekozen om een hometrainer te komen. (voor sommige is het vloeken in de kerk.. maargoed). Mijn vriendin wilde graag ook wat meer bewegen en heeft er zelf een hekel aan om naar de sportschool te gaan. Een hometrainer was voor haar voldoende.. zo gezegd zo gedaan toch maar een gekocht.
Aangezien ik zelf ooit heb getwijfeld om een taxc aan te schaffen was de hometrainer eigenlijk ook wel een prima alternatief. Zithouding is wel iets anders dan op een gewone fiets maar paar keer per week s'avonds even een uurtje de beentjes draaien op een bepaalde weerstand vind ik zelf niet zo slecht idee. Ik heb me dan ook voorgenomen om buiten de uren op de hometrainer de komende zomer periode minimaal 2500 km te fietsen. (afgelopen jaar slechts tot 700km gekomen, slap excuus: huis gekocht en druk met klussen geweest). Sportieve doel is voor de racefiets vastgesteld en ben van mening dat ik dit ook zeker ga halen. Als tegenprestatie het volgende afgesproken: als ik minimaal 2500 km fiets met de racefiets dan mag ik medio oktober een mountainbike(veldrijdfiets) aanschaffen om ook de wintermaanden door te fietsen (offroad).
Dus nu lekker in de avond de beentjes alvast voorbereiden op het eerste goede weer buiten.
Heb er weer zin in
Aangezien ik zelf ooit heb getwijfeld om een taxc aan te schaffen was de hometrainer eigenlijk ook wel een prima alternatief. Zithouding is wel iets anders dan op een gewone fiets maar paar keer per week s'avonds even een uurtje de beentjes draaien op een bepaalde weerstand vind ik zelf niet zo slecht idee. Ik heb me dan ook voorgenomen om buiten de uren op de hometrainer de komende zomer periode minimaal 2500 km te fietsen. (afgelopen jaar slechts tot 700km gekomen, slap excuus: huis gekocht en druk met klussen geweest). Sportieve doel is voor de racefiets vastgesteld en ben van mening dat ik dit ook zeker ga halen. Als tegenprestatie het volgende afgesproken: als ik minimaal 2500 km fiets met de racefiets dan mag ik medio oktober een mountainbike(veldrijdfiets) aanschaffen om ook de wintermaanden door te fietsen (offroad).
Dus nu lekker in de avond de beentjes alvast voorbereiden op het eerste goede weer buiten.
...
4600 Tiagra werkt wel, net als Dura Ace 7800 (oud en daarmee soms ook wel goedkoop te vinden) en Ultegra 6600. De enige afwijkende 10speed van Shimano is de 4700 Tiagra nu.nare man schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:54:
[...]
Kijk of je ergens goedkoop een 6700 of 5700 shifter kunt krijgen. 4700 zal vermoedelijk niet lukken (althans niet zonder heel erg veel gepruts), want hoewel die groep nog steeds 10-speed is, verschilt de cable pull van de oude 10-speed spullen. 5700 en 6700 zijn wel 100% uitwisselbaar.
Verwijderd
Iemand ervaring met het buiten stallen van een racefiets?
Ik zit te kijken naar een fietshoes om de fiets onder te zetten, maar vraag me af of dat wel goed werkt.
Ik heb namelijk geen ruimte meer in de schuur om hem te stallen.
Het betreft geen dure fiets maar zal in weer en wind staan zonder beschutting (behalve een fiets hoes).
werkt zo'n fiets hoes nog een beetje?
Ik zit te kijken naar een fietshoes om de fiets onder te zetten, maar vraag me af of dat wel goed werkt.
Ik heb namelijk geen ruimte meer in de schuur om hem te stallen.
Het betreft geen dure fiets maar zal in weer en wind staan zonder beschutting (behalve een fiets hoes).
werkt zo'n fiets hoes nog een beetje?
Ik zou hem ten alle tijden in een (licht) verwarmde ruimte stallen.
Kou alleen is niet zo'n probleem, maar de combinatie van kou en vocht zijn dat wel. Een zeiltje zal iets helpen, maar ideaal is het niet natuurlijk.
Kou alleen is niet zo'n probleem, maar de combinatie van kou en vocht zijn dat wel. Een zeiltje zal iets helpen, maar ideaal is het niet natuurlijk.
Read the code, write the code, be the code!
Verwijderd
De schuur is echt geen optie, die is maar 3x2 meter en staat al vol met stellingen en 4 normale fietsen.
In de woonkamer ziet mijn vrouw niet zitten.. Het zal voornamelijk het fiets seizoen (maart-okt) zijn dat de fiets buiten staat. De wintermaanden kan ik hem elders wel kwijt in een stalling. Maar die is te ver weg om "even snel" bij te komen om even te gaan fietsen.
In de woonkamer ziet mijn vrouw niet zitten.. Het zal voornamelijk het fiets seizoen (maart-okt) zijn dat de fiets buiten staat. De wintermaanden kan ik hem elders wel kwijt in een stalling. Maar die is te ver weg om "even snel" bij te komen om even te gaan fietsen.
Niet lullig, maar zou je niet liever een gewone fiets buiten zetten ipv een racefiets. Ik heb ook een minimale schuur, maar mijn gewone fiets gaat eerder naar buiten dan de racefiets. En niet alleen omdat de racefiets duurder is dat de gewone fiets.
[ Voor 15% gewijzigd door wackmaniac op 04-01-2017 10:17 ]
Read the code, write the code, be the code!
Een collega van mij gebruikt zo'n fietshoes als zijn fiets staat gestald hier op het werk. Ik zag hem er gisteravond zijn fiets onderuit trekken en die zag er prima uit. De fiets staat er soms ook dagen achtereen onder. Dat zijn nog geen maanden, maar volgens mij werkt het wel goed voor hem.
Ik heb 3 van deze in mijn schuur hangen.
https://www.fietsweb.nl/nl/proplus-fietsophangsysteem
Heel goedkoop en heel gemakkelijk.
Zo kan ik gemakkelijk 6 fietsen kwijt in een schuur van 2-3.
Je heb wel een hoog plafond nodig in dit geval.
Het kost wat tijd voordat je een fiets van het plafond heb gehaald
Feeling lucky...Phunk
Laatst iets vergelijkbaars gehaald bij de action voor ongeveer €6,-, moet hem nog ophangen.Blucky schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:30:
Ik heb 3 van deze in mijn schuur hangen.
Hangen...je krijgt er geen spijt van.Mvdbeld schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:18:
[...]
Laatst iets vergelijkbaars gehaald bij de action voor ongeveer €6,-, moet hem nog ophangen.
Feeling lucky...Phunk
Ik heb ook een schuur van dat formaat en ik heb een beugel aan de wand gemaakt, en van OSB platen meteen ook een opklapbare werkbank. Handig wanneer ik een beetje onderhoud wil doen
Zie
https://www.flickr.com/gp/jaspergeertsma/9Vo6Z4
https://www.flickr.com/gp/jaspergeertsma/S9hum8
En ja, de plastic ring achter de casette is er natuurlijk af. De fiets was toen net nieuw binnen
Zie
https://www.flickr.com/gp/jaspergeertsma/9Vo6Z4
https://www.flickr.com/gp/jaspergeertsma/S9hum8
En ja, de plastic ring achter de casette is er natuurlijk af. De fiets was toen net nieuw binnen
wackmaniac schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:05:
Er zijn hele hippe oplossingen om hem aan de muur te hangen. Maar je er een interieurelement van

Precies, boven de TV is een prima mooi droog en warm plekje.
Moet bekennen dat ik op moment van het maken van die foto nog alleen woonde, zal m nu niet meer boven de TV mogen hangen.
[ Voor 3% gewijzigd door Barrie98 op 04-01-2017 14:48 ]
Verwijderd
In mijn schuur hangen 4 fietsen op een wand van 2 meter.Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:14:
De schuur is echt geen optie, die is maar 3x2 meter en staat al vol met stellingen en 4 normale fietsen.
Niet mijn foto.

Die haken heb ik hier ook. Wel goed opletten of het rubber randje om de haak niet beschadigd raakt, want dan krijg je krassen op je velg. Prima op te lossen met een beetje stuurlint of een stukje van een kapotte biba.
Punctuality is the politeness of kings
Verwijderd
Ophangen van fietsen heb ik ook aangedacht, maar is niet echt een optie.
De lichte fietsen zal geen probleem zijn, echter de fiets van mijn vrouw zit vol met kinderstoelen en fietstassen. Dat ding weegt bij elkaar dik 30 kilo.
Dit wordt voor mijn vrouw onhandelbaar om uit de schuur te krijgen. (reuma klachten in handen).
Misschien eens kijken naar een tuinhuisje van 2x2 meter, dan slaan we 2 vliegen in 1 klap want op dit moment kan het tuinset ook niet naar binnen
Daar kan ik hem wel ophangen aan de muur.
De lichte fietsen zal geen probleem zijn, echter de fiets van mijn vrouw zit vol met kinderstoelen en fietstassen. Dat ding weegt bij elkaar dik 30 kilo.
Dit wordt voor mijn vrouw onhandelbaar om uit de schuur te krijgen. (reuma klachten in handen).
Misschien eens kijken naar een tuinhuisje van 2x2 meter, dan slaan we 2 vliegen in 1 klap want op dit moment kan het tuinset ook niet naar binnen
Daar kan ik hem wel ophangen aan de muur.
Volgens mij wordt hierboven ook bedoeld om alleen je racefiets op te hangen zodat deze er bij kan in de schuur. Je zware stalen stadsfietsen kunnen dan gewoon blijven staan.
Klopt helemaal. Ik heb m'n racefiets aan de wand en die hangt ze hoog en kan zo dicht tegen de wand dat er een andere normale fiets onder staat. Op die manier kan ik 2 normale fietsen, een racefiets en een kinderfietsje kwijt in een schuurtje van 2x3Kluus schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:33:
Volgens mij wordt hierboven ook bedoeld om alleen je racefiets op te hangen zodat deze er bij kan in de schuur. Je zware stalen stadsfietsen kunnen dan gewoon blijven staan.
En de grasmaaier, 2 stellingkasten, fietsendrager, en het stookhout dan?jaspergeerts schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:39:
[...]
Klopt helemaal. Ik heb m'n racefiets aan de wand en die hangt ze hoog en kan zo dicht tegen de wand dat er een andere normale fiets onder staat. Op die manier kan ik 2 normale fietsen, een racefiets en een kinderfietsje kwijt in een schuurtje van 2x3

Hello fellow humans
Nee, maar er is nog ruimte voor een zolder en een keukenblokje. Dan kan m'n vrouw daar zitten en kan de fiets alsnog in de woonkamerjoint_me schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:41:
[...]
En de grasmaaier, 2 stellingkasten, fietsendrager, en het stookhout dan?
hoopt dat zijn vrouw nooit in dit topic terecht komt en dit leest

Ik heb de racefiets hangen met daaronder de MTB tegen de ene wand en de andere wand 2 stadsfietsen met planken er boven. En er staan nog 2 stellingkasten, een koelkast, wat oud papier, lege flessen én een grasmaaier
Wil zelf op termijn afdak maken voor de containers en de stadsfietsen en een soort van werkbankje in de schuur maken
Wil zelf op termijn afdak maken voor de containers en de stadsfietsen en een soort van werkbankje in de schuur maken
Winter kleding sale bij mantel. De Castelli Meno 2 Wind voor een leuke prijs, echt een aanrader.
Zag het. Zoek een broek voor temperaturen tussen de 0 en 15 graad. Ga in principe niet fietsen als het regent - maar als het onderweg begint te spetteren doe je daar weinig aan - en heb het over het algemeen vrij snel warm.Noxa schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 22:08:
Winter kleding sale bij mantel. De Castelli Meno 2 Wind voor een leuke prijs, echt een aanrader.
Kan ik dan beter de Castelli Nanoflex 2 Bibtight of de Castelli Meno 2 nemen? Heb nu ook een Castelli korte broek en die bevalt goed.
Handtekening
Tussen 0 en 15 graden is nogal een range. Ik gebruik zelf de Meno Wind voor 0 - 8 ongeveer en daarboven een (niet winddichte) Sportful Tour lange broek.
Als je vooral windbescherming wilt en niet echt hardcore regenbescherming dan zal de Meno Wind prima voldoen.
Als je vooral windbescherming wilt en niet echt hardcore regenbescherming dan zal de Meno Wind prima voldoen.
Zelf heb ik de Castelli Meno 2(dus niet de Wind variant) en die doet het voor mij prima vanaf 0 graden. Ik krijg wel koude benen na 2 - 3 uur maar goed.. dat vind ik zelf geen ramp.Balboa schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 23:14:
[...]
Zag het. Zoek een broek voor temperaturen tussen de 0 en 15 graad. Ga in principe niet fietsen als het regent - maar als het onderweg begint te spetteren doe je daar weinig aan - en heb het over het algemeen vrij snel warm.
Kan ik dan beter de Castelli Nanoflex 2 Bibtight of de Castelli Meno 2 nemen? Heb nu ook een Castelli korte broek en die bevalt goed.
Cyclewear.eu heeft ook Castelli in de sale. Ik heb nog een Sorpasso besteld (en een Vermarc jersey met lange mouwen.Noxa schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 22:08:
The need for speed drives me
Die Nanoflex is voor de wat hogere temperaturen, dat is de zelfde stof waar ook de arm en beenstukken van zijn gemaakt van castelli. Zeg van 8 tot 18 graden ofzo.Balboa schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 23:14:
[...]
Zag het. Zoek een broek voor temperaturen tussen de 0 en 15 graad. Ga in principe niet fietsen als het regent - maar als het onderweg begint te spetteren doe je daar weinig aan - en heb het over het algemeen vrij snel warm.
De Meno 2 Wind (let op, er is een versie met en een versie zonder wind) doet het prima tot temperaturen rond het vriespunt. Vorige week met -3 ook lekker warm gehad.
Gevoerd nanoflex heb je ook arm/beenstukken van.
[ Voor 12% gewijzigd door Graham op 06-01-2017 14:22 . Reden: typo ]
Bij Mantel de Castelli Idro maar besteld. Prijzig voor een rainjacket maar hoop er wel profijt van te hebben.
Ben benieuwd. Heb uiteindelijk de Castelli Nanoflex 2 broek gekocht en Castelli Nanoflex armstukken om te combineren met een Perfetto light korte mouwen shirt. Las op de website van Castelli dat de Nanoflex broek een iets groter bereik (lees tot wat warmere temperaturen) zou moeten hebben dan de Meno. Ben bang dat ik anders de broek te weinig zou kunnen gebruiken omdat ik het te snel warm krijg. Hierbij er even van uitgaande dat ik tot op heden met een zomer hardloopbroek reed.
Futurumshop had een leuke aanbieding voor de Perfetto, dus die heb ik ook maar mee besteld.
Oh ja, ook nog wat (merino)wollen sokken......
Als de sneeuw nu weg is en de postbode de pakketjes heeft bezorgt........zijn er bijna geen excuses meer
edit: Pakjes inmiddels ontvangen. Castelli voert wel een ontmoedigingsbeleid zeg met die maatvoering. Had er al wat over gelezen en heb zelf al wat andere spullen van Castelli, maar mijn zomerbroek is XL, maar nu zat de XXL echt beter. Shirt XL kreeg ik geeneens goed dicht, XXL zit strak, maar niet te strak. Ben ruimer zittend spul gewend van de MTB
. Hoop zelf ook nog een klein jasje uit te doen, maar dat hoop ik al wat langer.......
Broek lijkt me op het oog voldoende warm voor wat ik voor ogen heb. In ieder geval al stukken warmer dan wat ik tot voor kort gebruikte
Sokken en armstukken worden nog geleverd, was net een uurtje te laat met bestellen gisterenavond om het vandaag te ontvangen.
Futurumshop had een leuke aanbieding voor de Perfetto, dus die heb ik ook maar mee besteld.
Oh ja, ook nog wat (merino)wollen sokken......
Als de sneeuw nu weg is en de postbode de pakketjes heeft bezorgt........zijn er bijna geen excuses meer
edit: Pakjes inmiddels ontvangen. Castelli voert wel een ontmoedigingsbeleid zeg met die maatvoering. Had er al wat over gelezen en heb zelf al wat andere spullen van Castelli, maar mijn zomerbroek is XL, maar nu zat de XXL echt beter. Shirt XL kreeg ik geeneens goed dicht, XXL zit strak, maar niet te strak. Ben ruimer zittend spul gewend van de MTB
Broek lijkt me op het oog voldoende warm voor wat ik voor ogen heb. In ieder geval al stukken warmer dan wat ik tot voor kort gebruikte
Sokken en armstukken worden nog geleverd, was net een uurtje te laat met bestellen gisterenavond om het vandaag te ontvangen.
[ Voor 34% gewijzigd door Balboa op 07-01-2017 16:05 ]
Handtekening
Waar zie je die Trainerroad kortingscodes? En wanneer krijg je die?
Ik heb een maand abonnement voor Trainerroad.
Een vriend van mij wil het wel eens proberen, maar ik krijg maar geen kortingscode.
Andere vraagje:
Ik heb een cyclocross projectje en die heeft een 9 speed cassette achter en 2 voorbladen (dubbel).
Nu heb ik een voorderailleur nodig die top pull is, kan ik de Shimano FD-CX70 gebruiken? In de specs van de Shimano FD-CX70 staat dat deze voor een 10 speed cassette is en 2 voorbladen (dubbel).
Zo nee, wat is dan een alternatief?
Een vriend van mij wil het wel eens proberen, maar ik krijg maar geen kortingscode.
Andere vraagje:
Ik heb een cyclocross projectje en die heeft een 9 speed cassette achter en 2 voorbladen (dubbel).
Nu heb ik een voorderailleur nodig die top pull is, kan ik de Shimano FD-CX70 gebruiken? In de specs van de Shimano FD-CX70 staat dat deze voor een 10 speed cassette is en 2 voorbladen (dubbel).
Zo nee, wat is dan een alternatief?
[ Voor 48% gewijzigd door joint_me op 07-01-2017 17:33 . Reden: derailleur vraag toegevoegd ]
Hello fellow humans
Ik kreeg de maand trail codes van TR bij actief fietsen van programmas/schemas. Dus kwestie van blijven fietsen en je krijgt hier melding van. Je kan slechts 1x een trail TR doen met een mailadres.joint_me schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 17:19:
Waar zie je die Trainerroad kortingscodes? En wanneer krijg je die?
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Shit zit onder je profile en dan referrals. Laat maar even weten als het niet goed komt dan stuur ik die invite.
#newbikeday... Hoera! Ik heb een nieuwe fiets. Word nog wel het e.e.a. afstellen (stuur lager, zadel etc) maar ben er wel blij mee. Eindelijk ook eens volledig carbon.

Giant Propel Advanced 2.

Giant Propel Advanced 2.
Mooie kleurstelling! Je zou er bijna niet mee buiten durven fietsen, nog zo maagdelijk
17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)
Mooie fiets en leuk om te zien dat er nog meer Giant rijders zijn hier 
Welke wielset heb je er in zitten? Ik heb een TCR Advanced en die kwam standaard met een P-R2 set.
Welke wielset heb je er in zitten? Ik heb een TCR Advanced en die kwam standaard met een P-R2 set.
Vandaag einde van de zwift proefperiode. Denk dat ik toch voor TrainerRoad blijf kiezen. Hoe valt voor jullie de keuze?
Verwijderd
Zwift is leuk voor een maandje, daarna vind ik het meestal niet meer zo boeiend.NielsTn schreef op zondag 8 januari 2017 @ 15:35:
Vandaag einde van de zwift proefperiode. Denk dat ik toch voor TrainerRoad blijf kiezen. Hoe valt voor jullie de keuze?
Mooie fiets. Antraciet en geel kleurt ook mooi samen. Wel een fiets waar je niet even rustig aan mee kunt fietsen.tiswat schreef op zondag 8 januari 2017 @ 11:44:
#newbikeday... Hoera! Ik heb een nieuwe fiets. Word nog wel het e.e.a. afstellen (stuur lager, zadel etc) maar ben er wel blij mee. Eindelijk ook eens volledig carbon.
Giant Propel Advanced 2.
Handtekening
Is het daarna echt niet meer leuk? Ik zit zelf nu bij de sportschool te spinnen, maar als zwift een alternatief kan zijn wil ik dit volgend najaar/winter wel uitproberen. Alleen jammer dat de Tacx flow in UK 220 euro kost omgerekend en hier 280Verwijderd schreef op zondag 8 januari 2017 @ 16:16:
[...]
Zwift is leuk voor een maandje, daarna vind ik het meestal niet meer zo boeiend.
Vandaag een stukje gefietst met de nieuwe broek, Castelli Nanoflex. Beviel goed en een enorm verschil met m'n zomer hardloopbroekje
Enkel in m'n liezen en kruis was het wat fris na verloop van tijd.
En geen koude tenen.......denk dat het afplakken van het ventilatiegaatje, betere broek de truck is geweest. Had nu ook een enkele (wandel) sok aan.
En geen koude tenen.......denk dat het afplakken van het ventilatiegaatje, betere broek de truck is geweest. Had nu ook een enkele (wandel) sok aan.
Handtekening
Verwijderd
Er zijn er genoeg die het dan nog wel leuk vinden hoor. Maar mijn voorkeur gaat toch wel uit naar trainerroad met netflix oidNoepZor schreef op zondag 8 januari 2017 @ 16:20:
[...]
Is het daarna echt niet meer leuk? Ik zit zelf nu bij de sportschool te spinnen, maar als zwift een alternatief kan zijn wil ik dit volgend najaar/winter wel uitproberen. Alleen jammer dat de Tacx flow in UK 220 euro kost omgerekend en hier 280
Ik heb zelf een "domme" Tacx (Satori geloof ik), maar dat is geestdodend. Mij lijkt het juist wel leuk om tegen anderen te fietsen in een virtuele omgeving. Spinning is op zich ook wel vol te houden, uur is zo voorbij, maar kost wel 35 euro per maand. Dan kan een tacx na een tijdje wel uit.
Deze wielset, had die nog van mijn andere fiets. Dat maakt de fiets wel 'af'.NoepZor schreef op zondag 8 januari 2017 @ 14:08:
Mooie fiets en leuk om te zien dat er nog meer Giant rijders zijn hier
Zwift heeft ook een goede workout-modus vind ik, maar het rijden tegen/met anderen is mijns inziens overrated. En trainerroad biedt net zo goede workouts, al dan niet beter, dan Zwift. Ik zeg het is een kwestie van smaak. Ik wissel af, meestal Zwift workouts en af en toe een VeloReality. Trainerroad is ook gewoon erg goed, maar is niet mijn smaak en gebruik ik dus niet.Verwijderd schreef op zondag 8 januari 2017 @ 16:16:
[...]
Zwift is leuk voor een maandje, daarna vind ik het meestal niet meer zo boeiend.
[ Voor 7% gewijzigd door Roet op 08-01-2017 18:54 ]
Ik zie het helaas nietMrAngry schreef op zondag 8 januari 2017 @ 02:28:
Shit zit onder je profile en dan referrals. Laat maar even weten als het niet goed komt dan stuur ik die invite.
Hello fellow humans
Geef dan even een naam en email dan stuur ik de referral.
Hier nog iemand die naar de nieuwe Schleck Granfondo in Luxemburg gaat? Lijkt me heel vet en relatief dicht bij huis. Sowieso is het super mooi fietsen daar.
Hoewel het een heel ander soort profiel is ga ik hem doen in voorbereiding op de Marmotteweek.
http://schleckgranfondo.com/
Hoewel het een heel ander soort profiel is ga ik hem doen in voorbereiding op de Marmotteweek.
http://schleckgranfondo.com/
[ Voor 10% gewijzigd door Kluus op 09-01-2017 09:47 ]
tiswat schreef op zondag 8 januari 2017 @ 11:44:
[afbeelding]
Giant Propel Advanced 2.
Grappig, voor mij is dat juist precies andersom. Trainerroad verveelt mij heel snel (net als de workout mode in Zwift). Het doen van races in Zwift voegt voor mij dan weer heel erg veel toe.Verwijderd schreef op zondag 8 januari 2017 @ 16:16:
[...]
Mijn indoor trainingen zijn toch niet structureel genoeg om in een fatsoenlijk schema te proppen (beperkt tot 1-2 avonden per week), als het even kan ga ik liever de weg op. Dan houdt het nut van blokkenschema trainingen mijns inziens op.
[ Voor 23% gewijzigd door Kluus op 09-01-2017 11:26 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic
Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic
Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic
Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic
Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.