Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:32:
[...]
Dit stukje vind ik wel weer vrij typisch en soortgelijk commentaar op wielrenners hoor ik wel vaker voorbij komen. Blijkbaar weet bijna niemand dat zulke signalen niet voor de tegenligger bedoelt zijn maar voor de andere fietsers in het groepje.
Daar heb ik me ook al wel eens over verwonderd en als je dat dan uit legt bedenken ze weer wat anders.
Daarentegen kwam ik laatst een groepje bejaarden op e-bikes tegen op een dubbelzijdig fietspad waarvan de voorste twee in gele hesjes me zagen (maar geen ruimte maakten en vooral niet de rest waarschuwde dus) en de rijen daar achter druk kletsend met personen achter hun over het hele fietspad zwierven. Ik moest uiteindelijk de berm in. Is dat dan sociaal? Als je er iets van zegt ben je de associale wielrenner die vooral naar zichzelf moet kijken.
Vanochtend ben ik nog door massa's whatsappende scholieren heen gemaneuvreerd naar mijn werk. Als ze ineens van je opschrikken ben je een hufterige wielrenner die zich als een aso door het verkeer begeeft.
Ieder jaar staan de kranten (met name in het voorjaar) weer bol met eenzijdige stigmatiserende artikelen. Waarin hondjes worden doodgereden, bejaarden worden geterroriseerd en scholieren in sloten worden gedouwd.
De media werkt dit beeld in de hand met dit soort stigmatiserende artikelen.
Het is inderdaad beter dan niets doen, maar dat bedoelde ik ook niet

. Het ging meer over een korte rit/binnentraining op lage intensiteit vs een korte rit/binnentraining op hoge intensiteit. Ik heb dan persoonlijk wel baat bij die wortel aka Zwift of desnoods de drill sergeant aka Trainerroad.
[
Voor 54% gewijzigd door
Kluus op 10-01-2017 13:31
]