Het verschil is echt minimaal. Fabrikanten geven aan dat het wel moet, maar in de praktijk zijn er talloze voorbeelden dat het gewoon werk en je prima een 10-spd chainring op een 11-spd ketting gebruiken.Graham schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:57:
Ketting is toch dunner dus lijkt me dat er wel een verschil zit tussen die bladen (10spd vs 11spd)?
En SRAM geeft bijvoorbeeld aan dat het ook geen probleem is om ze te wisselen op de crank.
Wat zou er niet passen dan, bolt-pattern is hetzelfde en de steek is ook gelijk? Ik had het erop gewaagd voor die paar tientjes.wisselwerking schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 17:04:
Ik had niet goed gekeken en die 5750 besteld. Gebeld met Mantel en ze gaven aan dat die niet compatibel is met mijn crankstel/cassette. Door ander telefoontje (werk) vergeten om te vragen naar een alternatief en dus nu zelf op zoek naar alternatieven. Waarbij ik licht neig naar een nieuw crankstel 5800. Ook ivm beschikbaarheid van kettingbladen in de toekomst.
Geen idee, ik zou zeggen 15.000km minimaal wel.Uit nieuwsgierigheid. Hoe vaak zijn jullie aan een nieuw kettingblad toe? Mijn (grote) kettingblad heeft het ongeveer 6600 km volgehouden. Kleine blad is nog wel goed.
[ Voor 3% gewijzigd door Sjoewe op 17-01-2017 17:10 ]