Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 111 Laatste
Acties:
  • 631.021 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-05 10:25
Die van Action zijn echt prima, die pompkop trouwens ook. Zelfs doseerbaar (drukken = pompen).

Heb laatst een 2e pompkop gekocht, voor mijn winterfiets. Ook meteen een 10-tal patronen erbij, da's in mijn geval genoeg voor een paar seizoenen.

[ Voor 44% gewijzigd door havana op 22-05-2018 18:25 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-05 17:04

McMiGHtY

- burp -

Vrouwlief heeft net een beslissing genomen, of ik morgenavond even een racefiets op kan halen in Wateringen. Ze wil ook fietsen, Sensa Prima met een (oudere) 105 groep, prima fiets om mee te beginnen schat ik zo :)

Is kijken of we oppas kunnen vinden want ze wil samen fietsen

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Galois schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 16:42:
[...]

Lijkt mij ook... Maar ik kan mij voorstellen dat bv. de schroefdraad of de vulling minder is bij 'goedkope' patronen. Of nog erger: dat ze zwakker zijn en eerder kunnen lekken? Je moet er niet aan denken dat er een gat in komt en de CO2 eruit spuit terwijl de patroon in een achterzak zit...
Ik heb een keer een lekke band gevuld met een patroon en niet helemaal leeg gespoten. Dit gewoon in het pompkopje laten zitten. Thuis draaide ik het patroon eraf en toen knalde het open in mijn handen. Pompkopje verwoest (de plastic onderdelen die erin zaten) patroon leek verder gewoon heel, druk kon natuurlijk door de opening weg. Verder niets aan mijn hand gelukkig :) Sindsdien probeer ik de stikstof die ik niet meer nodig heb weg te spuiten en het patroon direct los te koppelen na het gebruik.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Lijkt me het meest logisch om dat te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:24

Crazy D

I think we should take a look.

Galois schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 16:42:
Je moet er niet aan denken dat er een gat in komt en de CO2 eruit spuit terwijl de patroon in een achterzak zit...
Mits de goede kant op, powerboost :+ (en anders een noodrem effect :P :D)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-05 21:16
Ik heb sindskort een apart probleempje met m'n voorband. Er zat een slag in de band (niet in het wiel) wat voor een zwik in de band zorgt, nogal vervelend met fietsen want je voelt de hele tijd trillingen op je stuur. Nu had ik zelf het idee dat het door het velglint kwam, dat zat scheef. Dus nieuwe in gedaan. Nog steeds zat de band niet goed. Toen lek gereden en dus ook nieuwe binnenband erin maar nog steeds die vervelende zwik erin. Toen ook meerdere malen leeglaten lopen en goed kneden om alles op de juiste plek te krijgen, maar krijg het er maar niet uit. Iemand nog tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:17
Nieuwe buitenband, hij is kapot

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
MrAngry schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:11:
Nieuwe buitenband, hij is kapot
Zeker? Want hij ziet er verder nog top uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:17
Als je velg een slag heeft ziet hij er verder ook nog prima uit. Als je het eerst wil testen monteer je de band op een andere velg.

[ Voor 34% gewijzigd door MrAngry op 22-05-2018 22:18 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
MrAngry schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:17:
Als je velg een slag heeft ziet hij er verder ook nog prima uit. Als je het eerst wil testen monteer je de band op een andere velg.
Lol, niet helemaal vergelijkbaar lijkt me, maar ok. Was nog wel het enige wat het nog kon zijn, natuurlijk. Thanks.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 09:13
Verona27 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:19:
[...]

Lol, niet helemaal vergelijkbaar lijkt me, maar ok. Was nog wel het enige wat het nog kon zijn, natuurlijk. Thanks.
Mogelijk is het canvas toch ‘gebroken’. Met mijn vorige schuiver had ik ook een canvasbreukje in de zijkant. Superirritant de hele tijd alsof je door een deukje rijdt. Dus kan prima je buitenband zijn.

Vanavond bij trainingsrondje Eemland 1e geworden! Jeuj! Goed, vanwege weer en wedstrijd die er gisteren was viel de opkomst een beetje tegen. Nadat het B peloton gefinished was bleven er 5 over waar er later een van afgereden werd. Dus met 4 man nog wat rondjes te gaan. Uiteindelijk laatste 2 ietwat zitten linkeballen 😝. In laatste ronde kwam ik nog op kop, werd er 2x een aanval geplaatst en bij die laatste aanval kwam ik voor de laatste bocht in 2e positie. De bocht uit vol gas erop, moesten nog een bultje over maar wist van de voorgaande rondes dat het bij de rest moeizamer ging en ik hield me daar al expres in. Dus vol bultje over en proberen zoveel mogelijk vaart te winnen. Ondanks de wind tegen op dat stuk ze voor kunnen blijven. Goed, had echt geen 5m verder moeten zijn de meet! Maar hey! Winnen is winnen! 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:25
Anoniem: 35872 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 16:20:
Tijdje geleden vroeg ik hier een om advies omtrent buitenbanden.
Ik had toen nog Schwalbe Lugano's en 2x lek gereden op de eerste 100km.

Aangezien ik ook weinig racefiets ervaring had op reviews afgegaan en de continental grand prix 4000s ii 25mm genomen.. Afgelopen11 stedentocht uitgereden zonder lek te raken.

Daarnaast ook een wereld van verschil in wegligging en grip.. Was ik eerst bang in de bochten om onderuit te gaan of de bocht niet te kunnen halen, sturen deze zeer strak in en hebben beduidend meer grip. De Lugano's leken toch meer te zoeken in de bochten.

Komende weken wat meer kilometers maken op de Continentals, kijken of de duurtest goed uitpakt (of dat ik geluk had met de eerste 250km).
De Continental 4000s ii is een goede band, punt. Ik rij er ook al lang mee en ben redelijk tevreden. Nu vind ik wel dat de zijkant van de 4000s snel slijt. Ik rij vaak op wegen met ruw oppervlakte (krassen in asfalt) of roosters en dan zie je snel slijtage en diagonale 'lijnen' op de zijkant van de band. Rolweerstand is ook perfect. Als je op bicyclerollingresistance.com kijkt zie je dat ze op alle vlakken redelijk goed zijn.

Nu heb ik een paar Vittoria Corsa G+ besteld. Lijken qua specs en rolweerstand gelijkaardig aan de 4000s maar zien er wel wat cooler uit. Hopelijk kan de zijkant wat langer mee.

Sterkere banden? Nee, een band als de Continental Gatorskin heeft een extra weerstand van 7-8w per band ! Als je normaal doortrapt 150-200w is dat rond de 10% en dat is té veel, zelfs voor een commuter fiets. Als je dit uitrekent, kan je toch een hoop banden plakken met de energie die je uitspaart met goede banden. Het enige waarvoor ik rolweerstand zou willen opgeven is grip bij nat weer. Maar wie fiets er nu in de regen? :*) >:)

[ Voor 3% gewijzigd door jvvv op 23-05-2018 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-05 15:05
Voor goedkoop en gewoon degelijk kan ik de gewone Conti Grand Prix aanbevelen. Ik heb nu de GT versie met iets bredere leklaag. Slijtage lijkt prima, grip is prima, rollen redelijk licht en ze zijn lekbestendiger dan de GP 4000. Prima trainingsbandje dus :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-05 10:22
McMiGHtY schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 19:57:
Vrouwlief heeft net een beslissing genomen, of ik morgenavond even een racefiets op kan halen in Wateringen. Ze wil ook fietsen, Sensa Prima met een (oudere) 105 groep, prima fiets om mee te beginnen schat ik zo :)

Is kijken of we oppas kunnen vinden want ze wil samen fietsen
Leuk! Lijkt me een prima fiets. Veel plezier samen!

Ik heb ook het geluk samen met mijn vrouw te kunnen fietsen. Hebben langzaam opgebouwd maar intussen hebben we bijvoorbeeld twee weken terug al zonder problemen samen de lange afstand (210) van de waalse pijl gefietst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Daarom vind ik de GP 4 Seasons zo'n fijne band. Beduidend sterkere zijwangen dan de GP4kS2, maar ook minder rolweerstand dan een Gatorskin.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:15

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Nog een plaatje van mij en m'n pa afgelopen elfstedentocht :) Mijn 8e keer met die ouwe klasbak, zijn 18e keer in totaal. Eigenlijk is het een vreselijke tocht (veel stoppen, veel te druk) maar tradities he..

Tjebakka en z'n pa

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Tjebakka schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 09:30:
Nog een plaatje van mij en m'n pa afgelopen elfstedentocht :) Mijn 8e keer met die ouwe klasbak, zijn 18e keer in totaal. Eigenlijk is het een vreselijke tocht (veel stoppen, veel te druk) maar tradities he..

[afbeelding]
Mooie foto..
Tja hier hetzelfde, elk jaar denk ik "dit was de laatste keer" maar wanneer de inschrijving weer begint kriebelt het toch wel weer.
Tot op heden altijd geluk gehad met de start tijden (tussen half 6 en 6 uur), dus nooit echt last van de drukte en meestal rond 5 uur smiddags weer binnen.

De massa (15.000 man) is een beetje te druk, je hebt veel verschillende niveaus van type mensen, en ook de manier van fietsen verschilt enorm, met tandems, bakfietsen etc.. Dat is gewoon killing voor de mensen die een beetje tempo willen fietsen.
Ook fietsen in de drukte levert veel frustraties op, hoewel voor de massa fietste had ik zeker 10x een ongeluk kunnen hebben, plotseling remmen of bochten afsnijden terwijl je aan de binnenkant zit.. Er wordt weinig rekening gehouden met anderen..
Bij kleinere groepjes of meer ervaren rijders zie je duidelijkere communicatie en ook remacties worden vooraf aangekondigd. En een noodstop is altijd zijwaarts uit de groep ipv plotseling stil staan midden op het fietspad.. :+

Zolang ik nog vroege kaarten kan krijgen blijf ik hem wel fietsen..
Zoek nog wel een leuk tochtje voor na de zomervakantie.. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-05 09:58
Roberttt schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 23:09:
[...]

Yup! Ik heb de rode versie, vindt het erg fijne schoenen. Het boa systeem is even wennen, je draait ze makkelijk te strak, maar werkt verder super.
Ik las dat Shimano RC7 klein valt. Helaas heb ik geen LBS waar ik ze kan passen en kopen.
Kan ik het beste een 1/2 maat groter nemen of een hele?

PSN: StormFox81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Nu online
Gewoon bij een shop bestellen met gratis retour en dan meerdere maten bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
Sjoewe schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:44:
Gewoon bij een shop bestellen met gratis retour en dan meerdere maten bestellen :)
Bij Futurumsport zijn de RC7's in sale voor maar 135 euro en zij doen aan gratis retourneren.
Ik heb ze zojuist besteld en kijk nu al uit naar morgen :)

Het is wel jammer dat de neus enorm kwetsbaar is tegen krassen.
Ik ga daarom kijken of ik nog 3M doorzichtige vinyl wrap kan vinden en toepassen op de neus.

Ander krijg ik dit gelijk na de eerste rit:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.roadcyclinguk.com/gallery/5abdd4c35c3ea.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Storm-Fox op 23-05-2018 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Past die pompkop van de action rechtstreeks op een presta ventiel of is er nog een verloopstuk nodig? Als ik de foto bekijk zou ik nl. gokken dat voor een klassiek ventiel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niconing
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:53
pdukers schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 13:34:
[...]

Past die pompkop van de action rechtstreeks op een presta ventiel of is er nog een verloopstuk nodig? Als ik de foto bekijk zou ik nl. gokken dat voor een klassiek ventiel is.
De kop past op een presta ventiel, geen verloopje of iets nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-05 23:19
Storm-Fox schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:25:
[...]

Ik las dat Shimano RC7 klein valt. Helaas heb ik geen LBS waar ik ze kan passen en kopen.
Kan ik het beste een 1/2 maat groter nemen of een hele?
Ga er maar vanuit dat ze wel een hele maat schelen. Ik weet niet of je een brede of een smalle voet hebt, maar het laatste paar Shimano wat ik had waren voor mij te smal. Ook zeker van belang om uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Shimano-schoenen zijn notoir smal. Wil je een bredere schoen dan kun je beter naar Specialized, Pearl Izumi of Northwave kijken.

Overigens heb ik zelf Shimano's in maat 43 en mijn normale schoenmaat is 41,5 en kleiner hadden ze niet moeten zijn.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:36

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Schoenen online kopen zonder passen... Hmmm.. .ik wil ze toch echt wel even voelen hoor!

Zelf heb ik overigens Gaerne schoenen en die zijn ook 1,5 maat groter dan normale schoenen (zeg ik uit m'n hoofd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Storm-Fox
Shadow_Agent schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 15:15:
Schoenen online kopen zonder passen... Hmmm.. .ik wil ze toch echt wel even voelen hoor!

Zelf heb ik overigens Gaerne schoenen en die zijn ook 1,5 maat groter dan normale schoenen (zeg ik uit m'n hoofd)
Ik ben daar ook geen voorstander van, maar deze 135 euro aanbieding kon ik niet laten schieten en in het
ergste geval gaan ze morgen retour.

Natuurlijk kan ik ook bij een fietsenwinkel waar ze momenteel voor 200 euro te koop staan passen en vervolgens alsnog online bestellen, maar dit vind ik niet netjes tegenover de hardwerkende ondernemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:36

Shadow_Agent

Storm-Fox schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 15:32:
[...]

Ik ben daar ook geen voorstander van, maar deze 135 euro aanbieding kon ik niet laten schieten en in het

Natuurlijk kan ik ook bij een fietsenwinkel waar ze momenteel 200 euro te koop staan passen en vervolgens
alsnog online bestellen, maar dit vind ik niet netjes tegenover de hardwerkende ondernemer.
met dat laatste ben ik het wel eens, geeft mij zelf ook nooit echt een goed gevoel :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 28-05 14:07
Storm-Fox schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 15:32:
[...]

Natuurlijk kan ik ook bij een fietsenwinkel waar ze momenteel 200 euro te koop staan passen en vervolgens
alsnog online bestellen, maar dit vind ik niet netjes tegenover de hardwerkende ondernemer.
Uiteraard kun je de local schoenenboer ook vragen of hij nog iets aan de prijs kunt doen omdat je het hem gunt, maar dat je ook geen dief van eigen portemonnee wilt zijn. Als hij er vervolgens 160 van maakt dan doe je het wellicht wel...

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
Ex Nunc schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 15:10:
@wisselwerking Al eens gedacht aan CSG voor training? Daar heb je een heel trainingsprogramma, iedere week met ervaren trainers en genoeg uitdaging. Je kan zelfs met KNWU wedstrijden meedoen, maar dat hoeft niet.
Gisteravond voor het eerst meegetraind met CSG. Er stond een intervaltraining (10 x 2 minuten hard en tussendoor minuut rustig fietsen). In koppels van 2 (sommige 3) zodat je om de 30 seconden de kop kon overnemen. Erg gaaf om te doen. Merkte al vrij snel dat mijn partner het af en toe wel goed vond om mij langer voorop te laten fietsen. Was wel pittig, zeker als je nagaat dat ik al woon-werk verkeer in de benen had zitten (heen 34,4 km/u en terug 35,8 km/u over ongeveer 20 kilometer). Maar blij om te merken dat ik prima mee kon komen. Dat gaan we vaker doen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:45
bonzz.netninja schreef op zondag 20 mei 2018 @ 08:04:
[...]

Nee, maar over het algemeen, geduld en beleid. Met name in het terugponsen maar je wilt vooral er voor zorgen dat hij recht in je pons ligt. Zo niet, dan draai je meer scheef dan alleen het pinnetje uit je ketting :P

Maar...het stelt allemaal niet zo veel voor :) Nog wel een tip (en sommige ponsen hebben dat als standaard onderdeeltje erbij zitten), zorg voor een soort haak om je ketting ff bij elkaar te houden, anders floept ie zo je hele fiets uit en dat is niet erg, maar niet altijd nodig :) En het werkt lekker als er geen spanning op je ketting staat

Zo'n dingetje dus. Ik heb een oud onderdeel van ikea daarvoor gebruikt, met een stukje staaldraad zal het ook wel lukken.
https://d2gqkshisthvn1.cl...ds/ketting-vervangen3.jpg
Thanks. Inmiddels de ketting vervangen. Een paar keer geoefend met het ponsen op de oude ketting. Zolang je rustig en zorgvuldig te werk gaat komt het helemaal goed is mijn ervaring.

Nu op zoek naar goedkope missing links. Iemand een adresje? Bij de LBS vind ik ze belachelijk duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
orange.x schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:56:
[...]

Mogelijk is het canvas toch ‘gebroken’. Met mijn vorige schuiver had ik ook een canvasbreukje in de zijkant. Superirritant de hele tijd alsof je door een deukje rijdt. Dus kan prima je buitenband zijn.
Hier nog heel even op terugkomend, heb vandaag een nieuwe buitenband erop gezet maar hetzelfde probleem blijft zich voordoen, heb toch het gevoel dat het velglint het euvel is, ondanks dat ik die dus recentelijk heb vervangen. Heb toen gewoon een hoepel lint gekocht, geen plaklint, is er een mogelijkheid om dit lint vast te maken in het wiel, denk namelijk dat het lint verschuift zodra ik de band oppomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Verona27 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 21:41:
[...]

Hier nog heel even op terugkomend, heb vandaag een nieuwe buitenband erop gezet maar hetzelfde probleem blijft zich voordoen, heb toch het gevoel dat het velglint het euvel is, ondanks dat ik die dus recentelijk heb vervangen. Heb toen gewoon een hoepel lint gekocht, geen plaklint, is er een mogelijkheid om dit lint vast te maken in het wiel, denk namelijk dat het lint verschuift zodra ik de band oppomp.
En hoe weet je dan dat het niet je velg is toch? Velglint en als ik je goed begrijp is het meereen stiek dan een die je plakt dus? Maar dan zou dat niet moeten ophopen as je het mij vraagt. Plus, dan nog zou het vergelijkbaar moeten zijn met een binnenband voorzien van plakker, datvoel je als het goed is ook niet tijdenshet rijden. Dus vraag me sterk af of het dan niet je wiel zelf is. Misschien een lager van je naaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
orange.x schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 23:59:
[...]

En hoe weet je dan dat het niet je velg is toch? Velglint en als ik je goed begrijp is het meereen stiek dan een die je plakt dus? Maar dan zou dat niet moeten ophopen as je het mij vraagt. Plus, dan nog zou het vergelijkbaar moeten zijn met een binnenband voorzien van plakker, datvoel je als het goed is ook niet tijdenshet rijden. Dus vraag me sterk af of het dan niet je wiel zelf is. Misschien een lager van je naaf?
Thanks voor je reactie! Ik zie als ik de band er weer instop (en dan opzij dus) dat het lint scheef loopt op de plekken waar de buitenband ook een knik heeft. Ik heb het wiel getest op rechtlijnigheid met het remblokje er vlak naast en de speling is 0,5mm ofzo, max. Dus dat lijkt me niet genoeg om de knik te produceren die er nu in de band zit. Verder vind ik het ook wel gek dat er zo'n bobbel van komt, morgen na het fietsen misschien toch maar even naar de fietsenmaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-05 21:58
Nu we het toch over schoenen hebben...

Sinds ik een nieuw fiets heb dit jaar heb ik ineens last van mn voeten.
Pijn aan de beide voeten op de buitenkanten in het midden.
Afgelopen zondag heb ik 80km gereden en behoorlijk doorgetrapt.
Nu dus al 4 dagen last :|

De schoenen heb ik al 5 jaar en nog nooit problemen gehad.
Kan het iets met andere houding te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
Gisteravond was ik in Pakhuis de Zwijger (Amsterdam) aanwezig bij een Bike&City -Over de grens Talkshow, zie: https://dezwijger.nl/programma/over-de-grens
Hier kwamen diverse sprekers aan het woord die het publiek actief betroken in discussies over
fietsen in de stad, sportpsychologie en ultra distance cycling.

Ik kwam met name voor de ultra distance cycling topic waar Eric Kampherbeek uitgebreid met
veel passie vertelde over zijn solo Transcontinental Race (4158km) in 16 dagen.

Het is fascinerend om te zien wat zulke mensen drijft om tot het uiterste te gaan en hoe zij
dit hebben gedaan en welke enorme tegenslagen zij tijdens de reizen hebben gehad.
Eric houdt een blog bij op: https://www.thecyclingdot.com/
Hier staat ook beschreven welke (field tested) gear hij meeneemt.

Ik doe het hem niet na, maar zulke mensen geven mij wel prikkels om mijn eigen grenzen ook
steeds te verleggen.

Afbeeldingslocatie: https://www.thecyclingdot.com/wp-content/uploads/2018/05/180429_002_RatN_Bikepacking_1500px.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Storm-Fox op 24-05-2018 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Verona27 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 00:42:
[...]

Thanks voor je reactie! Ik zie als ik de band er weer instop (en dan opzij dus) dat het lint scheef loopt op de plekken waar de buitenband ook een knik heeft. Ik heb het wiel getest op rechtlijnigheid met het remblokje er vlak naast en de speling is 0,5mm ofzo, max. Dus dat lijkt me niet genoeg om de knik te produceren die er nu in de band zit. Verder vind ik het ook wel gek dat er zo'n bobbel van komt, morgen na het fietsen misschien toch maar even naar de fietsenmaker.
Ja, ik weet niet of je ook een slag naar binnen kan hebben ipv opzij? Ik zou of even langsgaan of de fiets even op zadel en stuur in de tuin zetten en dan vanuit alle hoeken naar je draaiende wiel kijken. Vreemd is het wel. Want in principe moet een scheef velglint lijkt mij niet gelijk zo'n probleem geven. Mijn velglint overlapt een deel bijvoorbeeld en dan zou dus die plakker ook voelbaar moeten zijn. Die binnenband zet alles op spanning en drukt het naar buiten, dus als er dan een hobbeltje voelbaar is...
Yohost! schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 09:37:

Dat zou zeker kunnen. Ik weet niet of je de andere fiets nog hebt? Dan zou je naar je zadel hoek en afstanden kunnen kijken tov stuur en crank. Bij een meting die ik heb laten doen een tijd terug kreeg ik een formuliertje met wat maten van midden crank naar bovenkant zadel en puntje zadel naar balhoofd. Nu ben ik lichamelijk redelijk flexibel dus ik kan me redelijk goed aanpassen aan veranderingen. Maar voor sommigen zal dat misschien wat nauwer luisteren.
Zou allicht iets schelen als hij een bril op sterkte meeneemt ipv lensvloeistof en lensdoosje en de hele mik >:)

[ Voor 37% gewijzigd door orange.x op 24-05-2018 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Nu online
Yohost! schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 09:37:

Klinkt als puntbelasting.

Het zou door een aantal dingen kunnen komen, bijvoorbeeld doordat je voeten verder naar binnen/buiten staan (Q-Factor) op je nieuwe fiets, of doordat je zadelbuis een andere hoek maakt ten opzichte van je BB waardoor je te kort/te ver met je knie boven de pedaal-as zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ThijsM schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 18:27:
[...]
Nu op zoek naar goedkope missing links. Iemand een adresje? Bij de LBS vind ik ze belachelijk duur...
Aliexpress, als je durft :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Storm-Fox
ThijsM schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 18:27:
[...]
De KMC missing link kost maar 5 euro.
https://www.hansstruijkfi...ks-/1284383?colour=122324

Ik heb ze in het verleden bij de Decathlon voor 2 euro gekocht, maar de kwaliteit was aanzienlijk minder
(kwam snel los ipv met tang).
Mijn tip: spendeer die 3 euro extra want je wilt niet hiervoor met je 1400 euro fiets langs de weg staan met pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:32
Storm-Fox schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 10:38:
[...]

Ik heb ze in het verleden bij de Decathlon voor 2 euro gekocht, maar de kwaliteit was aanzienlijk minder
Mijn tip: spendeer die 3 euro extra want je wilt niet hiervoor met je 1400 euro fiets langs de weg staan met pech.
Ik gebruik altijd die van de Decathlon en vindt dat juist de fijnste. Nog nooit issues mee gehad, en je kunt ze idd zo met je hand open en dicht doen. Wat wil je nog meer :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-05 09:25
Yeah afgelopen week 10k aan km op mn fiets gemaakt sinds de aankoop eind 2014! Jan Janssen met full 105 11 speed.

Wel heb ik het idee dat er wat serieuzer onderhoud nodig is. Graag jullie kijk hierop.
Tot nu toe enkel 2x de ketting en de (binnen) banden vervangen. Dit ketting en tandwielen wel regelmatig goed schoongemaakt en gesmeerd.

- Ik merk dat de alu remrand wat dunner begint te worden (nieuwe wielen?) Er zitten nu een paar Mavic Cosmic Elites onder welke erg goed bevallen. Maar voor dit seizoen houden ze het zeker nog wel vol.

- Remblokken zijn nog niet versleten al had ik dat inmiddels wel al verwacht.

- Ketting en tandwielen, hoe bepaal je goed of je tandwielen af zijn?

- Nieuwe bekabeling (remmen en versnellingen). Is dit aan te raden of is opnieuw afstellen voldoende?

- Ook kwam ik er achter dat als ik staand aanzet of klim het opeens begint te kraken. Kunnen dit de lagers van bottom bracket zijn die af zijn? Voor mijn gevoel kwam de kraak ook daar vandaan.

Overal voor mijn gevoel best wat zaken die eraan zitten te komen.

Het grootste deel wil ik dan ook zelf gaan doen wat mogelijk is na aanschaf van een paar specifieke tools. Vervangen lagers moet ik me nog in verdiepen of laten doen. En even goed kijken hoe om te gaan met kabels die door de buizen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Gisteravond een fiets opgehaald voor vrouwlief, mooi goed onderhouden en klaar voor een behoorlijk aantal km's fietsplezier.
Vrouwlief was overdag al de Lidl in geweest om wat kleding te scoren en is er bijna helemaal klaar voor (vanavond naar de decathlon voor een helmpie en schoenen).. Nu komt het probleem..

MiniMe was wakker toen ik thuis kwam met de fiets..en in tranen.. na lang uitvragen..

"Ik krijg nooit wat van jullie waar ik heel blij van word..zoals een racefiets"

MiniMe is nog geen 1m30.. Zijn er voor dit soort fietser-in-spé's al fietsen verkrijgbaar en zoja, hebben jullie daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-05 09:25
McMiGHtY schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:59:
Gisteravond een fiets opgehaald voor vrouwlief, mooi goed onderhouden en klaar voor een behoorlijk aantal km's fietsplezier.
Vrouwlief was overdag al de Lidl in geweest om wat kleding te scoren en is er bijna helemaal klaar voor (vanavond naar de decathlon voor een helmpie en schoenen).. Nu komt het probleem..

MiniMe was wakker toen ik thuis kwam met de fiets..en in tranen.. na lang uitvragen..

MiniMe is nog geen 1m30.. Zijn er voor dit soort fietser-in-spé's al fietsen verkrijgbaar en zoja, hebben jullie daar ervaring mee?
Geen ervaring mee. Wel op marktplaats regelmatig racefietsen voorbij zien komen voor kinderen. En ook voor schappelijke prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ja, kinder racefietsen zie ik ook wel..alleen niet in haar maat... (volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 13:48

sapphire

Die-hard pruts0r

[...]

KMC links gaan ook gewoon open zonder tang na een tijdje :?

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:55

Galois

1811 - 1832

1,30 m is volgens mij wel de minimale lengte voor een racefiets. De positie op een racefiets is 'anders' waardoor je wel groot genoeg moet zijn om er stabiel (en veilig) op te kunnen zitten.

Wij hebben laatst voor onze zoon (1,25 m) een Scott Scale Jr 24" MTB gekocht. Erg leuk ding en volgens mij voor kinderen leuker dan een racefiets (stunten! zoals mijn zoontje zegt).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Storm-Fox
McMiGHtY schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 14:13:
Ja, kinder racefietsen zie ik ook wel..alleen niet in haar maat... (volgens mij)
Kijk in de facebook groep "Racefiets marktplaats".
Ik zie daar regelmatig kinderracefietsen voorbij komen voor een zeer gunstige prijs, omdat
kinderen deze zeer snel ontgroeien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
[...]

Even opletten dat je ze wel koopt voor de juiste ketting! De link van jou is voor 7 of 8 speed, dat is niet echt gangbaar (meer).

cc @ThijsM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
havana schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 18:24:
Die van Action zijn echt prima, die pompkop trouwens ook. Zelfs doseerbaar (drukken = pompen).

Heb laatst een 2e pompkop gekocht, voor mijn winterfiets. Ook meteen een 10-tal patronen erbij, da's in mijn geval genoeg voor een paar seizoenen.
Naar aanleiding van jouw ervaring net ook maar een pompje gescoord. Ik ben benieuwd (maar hoop hem voorlopig niet nodig te hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Hopelijk hebben ze die CO2 patronen nog liggen :) Komen wel van pas na mijn tubeless avontuur op de MTB en het gebrek aan een compressor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Heb vandaag ook 6 patronen gekocht. Bij onze Action meer dan voldoende op voorraad. Ook veel pompjes op voorraad.

6 patronen daar doe ik vast enkele jaren mee :)

Weet iemand trouwens waarom een band die opgepompt is met CO2 zoveel sneller leegloopt dan met gewone lucht? Een CO2 molecuul is groter dan een O2 of een N2 molecuul (waar lucht voornamelijk uit bestaat). Dus dat de moleculen door het rubber ontsnappen als in kleine gaatjes, is niet te verklaren...

Er moet een andere reden zijn (even kort gegoogled, maar kan niet zo snel een antwoord vinden).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:09
Galois schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 17:39:
Heb vandaag ook 6 patronen gekocht. Bij onze Action meer dan voldoende op voorraad. Ook veel pompjes op voorraad.

6 patronen daar doe ik vast enkele jaren mee :)

Weet iemand trouwens waarom een band die opgepompt is met CO2 zoveel sneller leegloopt dan met gewone lucht? Een CO2 molecuul is groter dan een O2 of een N2 molecuul (waar lucht voornamelijk uit bestaat). Dus dat de moleculen door het rubber ontsnappen als in kleine gaatjes, is niet te verklaren...

Er moet een andere reden zijn (even kort gegoogled, maar kan niet zo snel een antwoord vinden).
De oplosbaarheid van CO2 in rubber is enorm daardoor raak je heel snel volume kwijt in je band. Daarom is het echt een nood oplossing, na een x op pompen met CO2 betekent thuis altijd nog een keer op pompen met de gewone pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Maar CO2 lost dus op in rubber? Maar tast het dan ook het rubber aan? Het is dus niet zo dat CO2 naar buiten de band 'verdwijnt'? Het gaat IN het rubber zitten? Maar op een gegeven moment is het rubber toch 'verzadigd'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-05 08:52

KipCurreh

Nightcrawler

Iemand ervaring met de Airworx 10.0 van SKS ?

Om een of andere reden heeft ie vandaag beslist dat hij geen lucht meer door de presta valve blaast en dus enkel maar door de schrader.. Geen bandjes meer oppompen dus
Er zit wrs binnenin een klepje of ventieltje vast die dit moet beletten, maar geen idee hoe ik er aan kan..

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-05 10:14
Vandaag m'n nieuwe wielset opgehaald bij Cycleworks in Utrecht. Ziet er top uit. Hoop zondag een mooi ritje te kunnen doen om ze uit te testen.

Bij de wielen die er standaard opzaten - Maddux RD 3.0 - had ik al geruime tijd behoorlijke speling op de achternaaf. Ook wat spaakbreuk gehad. Begreep dat ik niet de enige ben geweest met deze wielen die daar last van heeft gehad.

Nu een mooi bombproof setje. Hope Pro4 naven met H+Son the Hydra velgen. Moet wel ff wennen aan de flinke ratel, heb geen bel meer nodig :P

Gewicht volgens offerte zo'n 1784 gram. Oude wielset was 2286 gram. Scheelt toch weer zo'n halve kilo. Die kan ik zelf ook wel missen met m'n 90kg en zal ongetwijfeld minder kosten 8) . Maar dit setje staat wel heel vet.

wielset kaal

achterkant

[ Voor 9% gewijzigd door Balboa op 24-05-2018 21:55 ]

Handtekening

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
Galois schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 18:57:
Maar CO2 lost dus op in rubber? Maar tast het dan ook het rubber aan? Het is dus niet zo dat CO2 naar buiten de band 'verdwijnt'? Het gaat IN het rubber zitten? Maar op een gegeven moment is het rubber toch 'verzadigd'?
Nee de CO2 blijft niet in de band zitten maar verdwijnt gewoon in de lucht. Dat proces duurt lang genoeg om een halve dag rond te rijden.
Balboa schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 21:38:
Nu een mooi bombproof setje. Hope Pro4 naven met H+Son the Hydra velgen. Moet wel ff wennen aan de flinke ratel, heb geen bel meer nodig
Mooie wielen! En "Loud hubs, save lives!" Hartstikke handig zo'n luidde hub!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:31

Tacoos

i am i

.. .zoals een racefiets"

Mijn zoontje is 1m30 en fietst op een 24 Batavus racefiets die we voor 150 op MP hebben gescoord.
Deze fiets is niet super licht, maar niet zo zwaar als de budget modellen bij Belkum bikes bijvoorbeeld.
Past prima en rijdt super!
Ze zijn wel een stuk zeldzamer dan crossfietsen/mountainbikes in die maat.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Geen ervaring mee, maar misschien handig om er een keer 1 te huren? Kun je gelijk kijken of MM het echt leuk vind om het zelf te doen :)
Geen idee of er nog andere verhuurbedrijven zijn die deze maten verhuren.

https://www.wiel-rent.nl/...ren-voor-kleine-kinderen/

[ Voor 6% gewijzigd door JorisM op 24-05-2018 23:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Zou allicht iets schelen als hij een bril op sterkte meeneemt ipv lensvloeistof en lensdoosje en de hele mik >:)
Doet ie ook :)
Van de paklijst op zijn site: Bike glases Adidas Evil Eyes + inserts with spectacle lenses

https://www.thecyclingdot...me-on-a-bikepacking-trip/

Denk dat ie alletwee de opties meeneemt omdat ie wel eens door gebieden rijdt waar het 35+ graden en stoffig is. Lenzen zijn dan niet zo handig. Bril kan uiteraard ook handig zijn als je lenzen/ogen het begeven. Of lenzen gebruiken wanneer de bril stuk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 14:11
Daar hoef je toch ook niet direct in mee te gaan? Mijn kinderen kopen ook te huilen dat ze "nooit iets mogen" (en dan ben je net voor een paar duizend euro op vakantie geweest, school betaald, nieuwe fiets was nodig, moesten nieuwe computer etc.).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
jongetje schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 07:12:
[...]

Daar hoef je toch ook niet direct in mee te gaan? Mijn kinderen kopen ook te huilen dat ze "nooit iets mogen" (en dan ben je net voor een paar duizend euro op vakantie geweest, school betaald, nieuwe fiets was nodig, moesten nieuwe computer etc.).
Moeilijk in te schatten of die MM nu wel of niet een punt heeft op alleen dit voorbeeld. Die van mij vertelt ook vaak van jaaaaah als ik jarig ben wil ik dit en dat en zus en zo. Waarop ik zeg oh, kijk aan, nou we zien wel even! Schrijf maar op!
Maar hij is in de winter jarig dus soms krijgt hij zonderdat ie het weet in de zomer al een leuk cadeau en in de winter iets kleiners. Merkt ie, nog, niets van. Maar hij heeft ook al over meefietsen 😝, is 4,5 nu 😄

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:02
Sommige zaken zijn ook eigen belang :)... Ik zou het best leuk vinden als ik over een paar jaar met die 2 gasten van mij naar de Ardennen kan gaan en daar een mooie MTB route kan pakken. Als je ze niet vroeg kennis laat maken, dan kan het later heel veel moeite kosten om ze fatsoenlijk op de fiets te krijgen, vanwege allerlei omstandigheden (pubertijd etc). Ik zeg niet dat je garanties hebt als je vroeg begint, maar als je dat rustig doet, zonder al teveel verplichtingen, dan is de kans groot dat dat wel een positieve invloed heeft.

Ik begrijp dat het voor racefietsen wat lastiger is, maar ik heb voor mijn zoontje van 7 een hele mooie 2ehands Cube 240 MTB gekocht. Daar kan ie mooi af en toe mee een rondje door het bos doen. Nr2 van 5 gaat om zijn fietsje met redelijke noppen ook gewoon mee :). En over een jaar of 2 kijken we verder, dan schuiven we een fiets door en een grotere erbij, misschien wel samen opbouwen met in de loop der tijd verzamelde restjes.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

@Prulleman inderdaad! :)

Ik heb voor mijn zoontje ook een MTB gekocht (Scott Scale Jr, 24") en vooral omdat hij zo graag een MTB wilde. "Dan kan ik met papa stunten in het bos!" Erg leuk om dit met je kinderen te doen. Hopelijk zijn mijn twee jongens over 10 jaar nog net zo enthousiast en gaan we samen de Alpen in :)

Overigens was ik ook van plan om een 2de hands MTB te kopen op MP of zo, maar de fietsen in deze maten zijn zo afgeragd, dat ik daar maar vanaf heb gezien en deze Scott voor 400 euro heb gekocht.
Dat ze er minder aan toe zijn dan de kleinere maten, is op zich ook logisch: met deze fiets doen ze zo'n 5 jaar schat ik... en ook al zie ik dat mijn zoon erg zuinig is op zijn fiets, verwacht ik niet dat deze fiets er over 5 jaar nog heel mooi uitziet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Dat zijn mooie fietsjes idd, de Cube die ik had gehaald is wel een klasse lager, nieuwe 350 geloof ik, maar nu voor 200 2ehands, maar echt als nieuw.. de ketting zat nog in het fabrieksvet.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
NoepZor schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 17:01:
Hopelijk hebben ze die CO2 patronen nog liggen :) Komen wel van pas na mijn tubeless avontuur op de MTB en het gebrek aan een compressor :P
CO2 patronen en tubeless vloeistof gaat volgens mij niet lekker samen, je vloeistof bevriest dan wat oid.
Heb het paar jaar terug eens geprobeerd en het was iig niet zo'n succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Balboa schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 21:38:

Nu een mooi bombproof setje. Hope Pro4 naven met H+Son the Hydra velgen. Moet wel ff wennen aan de flinke ratel, heb geen bel meer nodig :P
Als ik hier op zoek, kom ik alleen MTB naven tegen..zijn dit specifieke naven?

ow..en mooie combi

[ Voor 3% gewijzigd door McMiGHtY op 25-05-2018 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Laatst online: 16-05 11:41

zeker zijn er fietsen verkrijgbaar.
Vanaf 8 jaar wordt er al wedstrijden gereden door jeugd dus fietsen genoeg.
op MP staan er genoeg maar de 24" en 26" fietsen zijn wat zeldzamer.
carbon fietsen zijn wat lastiger voor jeugd te vinden maar aluminium met carbon vork vind je nog wel.
rond de 250 tot 300 euro op marktplaats is een redelijke prijs als je zelf handig bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
@McMiGHtY waarschijnlijk zijn het de mtb naven, gezien ze voor schijven en thru-axle geschikt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

jongetje schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 07:12:
[...]

Waren we ook niet van plan hoor :)

(En weet je waar ze heel blij van word? Een leeg potje van de kauwgom..want die kan ze schilderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

roda_djavulen schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 09:20:
@McMiGHtY waarschijnlijk zijn het de mtb naven, gezien ze voor schijven en thru-axle geschikt zijn.
Found them:

http://www.wiggle.nl/hope-pro-4-dh-mtb-achternaaf/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orange.x
Na aanleiding van de lovende woorden over de co2pomp van de Action er ook een gehaald voor een extra noodsetje. Dan kan ik ook een keer met mn speedsuit comfortabel de weg op zonder te hoeven racen! Mijn brillenkokeroplossing + extra pompje komt net te strak op mn rug te zitten wat niet prettig zit en aardig wat spanning op de naadjes van het pakje zet.

Afbeeldingslocatie: https://www.onderdegrond.nl/meuk/co2.jpg

Voor het idee kan ik er nog een missing link indoen maar dit is prima zo! Enige "minpunt" is dat ik dat griprubber op dat patroon er amper afkreeg. Heb hem er afgerold en binnenstebuiten gaat het een stuk soepeler erop en eraf in ieder geval! Dus die nemen we wel los mee, binnenstebuiten dan uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
orange.x schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 10:09:
Na aanleiding van de lovende woorden over de co2pomp van de Action er ook een gehaald voor een extra noodsetje. Dan kan ik ook een keer met mn speedsuit comfortabel de weg op zonder te hoeven racen! Mijn brillenkokeroplossing + extra pompje komt net te strak op mn rug te zitten wat niet prettig zit en aardig wat spanning op de naadjes van het pakje zet.
Waarom laat je de co2 pomp+patroon en binnenband niet in je zadeltas?
Die 2e patroon past prima op je rug naast een powerbar.
Voor lange trips neem ik altijd een 2e binnenband mee, maar daar blijft het bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
roda_djavulen schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 08:49:
[...]

CO2 patronen en tubeless vloeistof gaat volgens mij niet lekker samen, je vloeistof bevriest dan wat oid.
Heb het paar jaar terug eens geprobeerd en het was iig niet zo'n succes.
Een 16 gram CO2 patroon is niet groot genoeg om een 29x2,25 MTB band op 3 bar te zetten. Ik gebruik deze alleen om de band op de plek te blazen. Vervolgens blaas ik de band verder op met de vloerpomp. Bevriezen was geen issue gezien de vloeistof overal uit lekt in het begin :+

Voor de racer blijf ik voorlopig lekker bij biba's hangen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door NoepZor op 25-05-2018 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Storm-Fox schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 11:53:
[...]

Waarom laat je de co2 pomp+patroon en binnenband niet in je zadeltas?
Die 2e patroon past prima op je rug naast een powerbar.
Voor lange trips neem ik altijd een 2e binnenband mee, maar daar blijft het bij.
Ik heb / wil geen zadeltasje. In het verleden al 1 kwijtgeraakt, broek sleet erop. Dus ik heb het nu eigenlijk altijd op m'n rug. Zolang ze nog geen "handschoenenvakje" in een frame kunnen maken doe ik het wel op de rug! Zou trouwens wel ideaal zijn om dat te hebben hoor, soort handschoenenvakje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 28-05 14:07
orange.x schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 13:03:
[...]

Ik heb / wil geen zadeltasje. In het verleden al 1 kwijtgeraakt, broek sleet erop. Dus ik heb het nu eigenlijk altijd op m'n rug. Zolang ze nog geen "handschoenenvakje" in een frame kunnen maken doe ik het wel op de rug! Zou trouwens wel ideaal zijn om dat te hebben hoor, soort handschoenenvakje.
Zo'n tasje moet onder je zadel, niet erop ;)

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
voor de MTB heb je een vakje in je steerer tube:
https://www.oneupcomponents.com/products/edc-tool-system
maar volgens mij niet compatible met racevorken.

deze is volgens mij wel compatible met een race BB/Crank:
https://www.bike-componen...nitool-2018-Model-p59720/
maar dan heb je alleen een multitool, die van oneup is een tool + co2 pomp/cartrigde

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

[...]

Ik ken het probleem, voor mij was de oplossing om een tasje te doen die mooi onder het zadel past en geen klem of klittenband om de zadelpen heeft, zoals de Lezyne Micro Caddy S. Die overleeft het ook prima op de Crosser in de winter en met veel gerammel, dus over die bevestiging hoef je niet in te zitten.
wisselwerking schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 17:32:
[...]

Gisteravond voor het eerst meegetraind met CSG. Er stond een intervaltraining (10 x 2 minuten hard en tussendoor minuut rustig fietsen). In koppels van 2 (sommige 3) zodat je om de 30 seconden de kop kon overnemen. Erg gaaf om te doen. Merkte al vrij snel dat mijn partner het af en toe wel goed vond om mij langer voorop te laten fietsen. Was wel pittig, zeker als je nagaat dat ik al woon-werk verkeer in de benen had zitten (heen 34,4 km/u en terug 35,8 km/u over ongeveer 20 kilometer). Maar blij om te merken dat ik prima mee kon komen. Dat gaan we vaker doen :9
Mooi dat je het gedaan hebt en je vaker mee gaat. Lijkt mij de prima uitdaging als je wat meer wil trainen naar prestatiegericht racen. Ook genoeg kennis en kunde aanwezig verder om je verder te helpen.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Storm-Fox
[...]

Mijn kleine zadeltas kan alleen ongewenst los door diefstal en ik wil niet teveel meenemen op mijn rug.
Dit omdat de kans heel erg groot is dat je achteraf toch dingen thuis vergeet.

Maar je kan je helemaal uitleven wat betreft de mogelijkheden
Afbeeldingslocatie: https://ridefar.info/wp-content/uploads/AlainApidura.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Ex Nunc schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 14:04:
Ik ken het probleem, voor mij was de oplossing om een tasje te doen die mooi onder het zadel past en geen klem of klittenband om de zadelpen heeft, zoals de Lezyne Micro Caddy S.
Jah, past denk ik mn sks airchamp niet in. Wat zit er bij jou in, die S dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Klopt, de RS4 is er nu enkel in een 6 punts met straight pull of centerlock voor schijven. De Pro4 ook in "gewone" 6 punts voor schijven.

Rinus adviseerde mij - omdat ik een bombproof setje wilde - deze naven omdat hij er zelf erg tevreden over is. Ik neem dat dan direct van hem aan :) Qua gewicht maakt het niet zo veel uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Balboa op 25-05-2018 18:02 ]

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb een driespaaks carbon voorwiel van Marktplaats gehaald (leek me alleen voor de looks al cool op mijn commuter). Waarschijnlijk Chinese prutskwaliteit zo blijkt bij het opleggen van de band, dat lukt namelijk niet. De diameter van de velgrand is gewoon te groot. Ik heb Vittoria Corsa en Vredestein Fortezza Senso vouwbanden geprobeerd en ik kom niet eens in de buurt van een passing. Ik moet de band over een hoogte van zo'n 20mm over de velgrand zien te tillen/trekken en dan heb ik het nog maar over één kant van de band.

Iemand ideeën? Band om een betonnen paaltje leggen en dan uitrekken met de tractor? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

@orange.x Momenteel alleen een biba, een multitool en kettingpons en nog een los canvas lapje, maar die kan overal bij. Ik heb volgens mij ook zo'n Airchamp liggen, dus ik zal eens passen. Ik laat het je nog weten.

Waar haal jij trouwens patronen voor die Airchamp? Volgens mij moeten daar andere in dan in de meeste, zonder schroefdraad?

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe fiets en ben erg gecharmeerd van de Specialized Tarmac. Ik heb mijn budget gezet op maximaal 3000 euro.

Nu twijfel ik tussen de Tarmac Elite van 2400 euro en een upgrade met betere wielen tot een prijs van 3000 euro of de Tarmac Comp en dan zo laten zoals hij geleverd wordt.

Heeft iemand daar een mening over?

Uiteraard wordt een andere mening ook op prijs gesteld, maar zoveel fietsen en zoveel meningen...

Heel ver in mijn achterhoofd, twijfel ik ook over schijfremmen. Ik was laatst bij een grote (race/mtb)fietsenwinkel (veel Scott, Cannondale, Cervelo, ...) en de verkoper had het erover dat momenteel de helft van de racefietsen die hij verkoopt schijfremmen hebben en dat zijn verwachting was dat over 3 tot 5 jaar er geen enkele racefiets verkocht zou worden zonder schijfremmen. Dat heeft mij ook aan het denken gezet...
(mijn huidige racefiets is 13 jaar oud en deze nieuwe zal ook zeker zo lang mee moeten gaan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Nu online
Femme schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 11:35:
Iemand ideeën? Band om een betonnen paaltje leggen en dan uitrekken met de tractor? :?
Zeepsop, een bandenknecht en trekken.
Galois schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 15:22:
Qua waar voor je geld zijn er wellicht andere keuzes te overwegen, maar als je het een fijne fiets vindt, gewoon kopen. :)
Heel ver in mijn achterhoofd, twijfel ik ook over schijfremmen.
Daar heeft de LBS waarschijnlijk helemaal gelijk in, maar goed hoe belangrijk is dat in het hier en nu? Ik zou me daar geen zorgen over maken. Voorlopig blijven velgremmen nog courant en tegen de tijd dat het echt passé is, ben je waarschijnlijk alweer een fiets verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
... bij het opleggen van de band, dat lukt namelijk niet. De diameter van de velgrand is gewoon te groot. Ik heb Vittoria Corsa en Vredestein Fortezza Senso vouwbanden geprobeerd en ik kom niet eens in de buurt van een passing. Ik moet de band over een hoogte van zo'n 20mm over de velgrand zien te tillen/trekken en dan heb ik het nog maar over één kant van de band.

Iemand ideeën?
Is op de velg aangegeven welke maat het is? En komt dat overeen met de band die je probeert er omheen te jassen?
Voor hetzelfde geld is het een velg maat ETRTO 630 (verwarrend genoeg vroeger bekend als 27"), en daar wil je ETRTO 622 standaard racebandje niet graag onheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:49
Ex Nunc schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 14:04:
[...]

Ik ken het probleem, voor mij was de oplossing om een tasje te doen die mooi onder het zadel past en geen klem of klittenband om de zadelpen heeft, zoals de Lezyne Micro Caddy S. Die overleeft het ook prima op de Crosser in de winter en met veel gerammel, dus over die bevestiging hoef je niet in te zitten.

[...]

Mooi dat je het gedaan hebt en je vaker mee gaat. Lijkt mij de prima uitdaging als je wat meer wil trainen naar prestatiegericht racen. Ook genoeg kennis en kunde aanwezig verder om je verder te helpen.
Dat is toevallig. Ik kwam even in dit topic loeren of meer mensen lasten hebben van een slijtende fietsbroek met een zadeltas. Ik sta op het punt een nieuwe broek te kopen en wil dus eerst het slijten verhelpen. Heb je hier met de Lezyne Micro Caddy M geen last meer van gehad?! Dan is dat echt de ideale oplossing voor mij.

Ik zit zelf te denken aan een korte broek van Castelli. Hebben jullie nog tips? Ik fiets over het algemeen niet meer dan 150 km enkele rit.

[ Voor 6% gewijzigd door Arno90 op 26-05-2018 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Laatst online: 14:00
Ik heb een driespaaks carbon voorwiel van Marktplaats gehaald (leek me alleen voor de looks al cool op mijn commuter). Waarschijnlijk Chinese prutskwaliteit zo blijkt bij het opleggen van de band, dat lukt namelijk niet. De diameter van de velgrand is gewoon te groot. Ik heb Vittoria Corsa en Vredestein Fortezza Senso vouwbanden geprobeerd en ik kom niet eens in de buurt van een passing. Ik moet de band over een hoogte van zo'n 20mm over de velgrand zien te tillen/trekken en dan heb ik het nog maar over één kant van de band.

Waarschijnlijk al bekend maar band zover mogelijk in het midden leggen zodat hij in het midden van de velg zit (in de kuil) zeg maar. Dan heb je de kortst mogelijk diameter te pakken. Kom je dan nog 2 cm te kort denk ik dat het niet echt makkelijk gaat lukken zonder een passende band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa

Heel ver in mijn achterhoofd, twijfel ik ook over schijfremmen. Ik was laatst bij een grote (race/mtb)fietsenwinkel (veel Scott, Cannondale, Cervelo, ...) en de verkoper had het erover dat momenteel de helft van de racefietsen die hij verkoopt schijfremmen hebben en dat zijn verwachting was dat over 3 tot 5 jaar er geen enkele racefiets verkocht zou worden zonder schijfremmen. Dat heeft mij ook aan het denken gezet...
(mijn huidige racefiets is 13 jaar oud en deze nieuwe zal ook zeker zo lang mee moeten gaan).
Ik heb zelf schijfremmen. Vind het zelf fantastisch, maar mocht je het overwegen. Ga voor hydraulische schijfremmen.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

DieAnder schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 15:59:
[...]

Is op de velg aangegeven welke maat het is? En komt dat overeen met de band die je probeert er omheen te jassen?
Voor hetzelfde geld is het een velg maat ETRTO 630 (verwarrend genoeg vroeger bekend als 27"), en daar wil je ETRTO 622 standaard racebandje niet graag onheen.
Ik ben ermee naar de fietsenmaker gegaan en die gaf aan dat het Vredestein-bandje dat ik heb geprobeerd een relatief krappe band is. Hij kon er een Continental Grand Prix 4000 zonder moeite omheen leggen, dus dat maar gedaan.

De tri-spoke rijdt prima. Ik merk eigenlijk weinig van de vermeende nadelen zoals bochtengedrag en comfort. Ik rol nu wel op een 25mm band voor ipv 23mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Arno90 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 16:29:
[...]

Dat is toevallig. Ik kwam even in dit topic loeren of meer mensen lasten hebben van een slijtende fietsbroek met een zadeltas. Ik sta op het punt een nieuwe broek te kopen en wil dus eerst het slijten verhelpen. Heb je hier met de Lezyne Micro Caddy M geen last meer van gehad?! Dan is dat echt de ideale oplossing voor mij.

Ik zit zelf te denken aan een korte broek van Castelli. Hebben jullie nog tips? Ik fiets over het algemeen niet meer dan 150 km enkele rit.
Ik ben fan van de Endurance broeken van Castelli. Zijn wel prijzig maar die zitten mij erg goed. Ga ze wel even passen want die maten van Castelli komen niet echt overeen met wat je gewend bent.
Balboa schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 22:18:
[...]

Ik heb zelf schijfremmen. Vind het zelf fantastisch, maar mocht je het overwegen. Ga voor hydraulische schijfremmen.
+1 voor schijfremmen. Van de week een auto over het hoofd gezien (en hij mij ook) dus een nood stop moeten maken. Ik was oprecht verbaasd over de remkracht, zo stevig had ik niet verwacht. Gelukkig heb ik het niet te vaak nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:11
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe fiets en ben erg gecharmeerd van de Specialized Tarmac. Ik heb mijn budget gezet op maximaal 3000 euro.

Nu twijfel ik tussen de Tarmac Elite van 2400 euro en een upgrade met betere wielen tot een prijs van 3000 euro of de Tarmac Comp en dan zo laten zoals hij geleverd wordt.

Uiteraard wordt een andere mening ook op prijs gesteld, maar zoveel fietsen en zoveel meningen...
Ik ben ook aan het kijken voor een andere fiets, maar ik vind bij deze fiets de 'value for money' een beetje uit het lood.

Ik zoek ook in dezelfde prijsklasse als jij.

Met een lager budget wordt het een een budget merk met een budget afmontage. Bij een hoger budget wordt het een top merk met een top afmontage. Bij deze prijsklasse lijkt het wel of ik moet kiezen tussen een top merk of een top afmontage.

Dus ik zoek nog die ene fiets waar beide een beetje in balans is.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 13:48

sapphire

Die-hard pruts0r

Arno90 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 16:29:
[...]

Hier nog iemand, mijn vorige Castelli broek had een grote slijtplek van de klittenband rand van het zadeltasje om de zadelpen.

Heb sindsdien een Topeak aerowedge clip M, geweldige tas alleen veel te groot voor mij! Twijfel nu tussen een S/micro en dat Lezyne tasje.

Over de Castelli broek, ik vind de endurance/duurdere broeken met de X2 zeem echt verschrikkelijk zitten en de goedkopere zemen heerlijk. Zoiets is lastig want het is een heel persoonlijk iets :)

Ander dillema, ik moet een nieuwe helm kopen. Nou roep ik al tijden dat mijn volgende helm een Kask mojito word. Schitterende helm, zit lekker, leren bandje lijkt me fijn....tot mijn vader een Met Manta kocht. Ook een schitterende helm, zit ook prima en wat meer Aero (niet dat ik zo'n hardrijder ben).
Om het erger te maken kwam ik toen de Met Rivale tegen, niet zelf gepast maar schijnt als de Manta te zitten, ook erg mooi en stuk goedkoper en tussen de Manta en Mojito in qua ventilatie als ik het zo lees.

Nou snap ik dat ik het toch zelf moet beslissen maar wat zijn criteria voor jullie waar een helm aan moet voldoen of welke beslissend zijn ?

[ Voor 6% gewijzigd door sapphire op 27-05-2018 20:26 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Vraag: Na een flinke rit heb je lekker zitten zweten. Geen probleem voor kleding, sokken, en ook handschoentjes kan je in de wasmachine gooien. Schoon. Maar je helm? De voering is drijfnat van het zweet. De bandjes ook. Na een tijdje zie je witte uitslag van het zout in je zweet. Hoe maak je dat schoon? Weken in een emmertje water? Hoe doen jullie dat?

[ Voor 12% gewijzigd door Microkid op 27-05-2018 21:03 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-05 00:10
Meenemen onder de douche en schoonmaken met wat douchegel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Laatst online: 09:48
Ooit eens m'n zwarte helm een paar uur in een emmer met Dreft laten zitten. Toen ik hem er uit haalde was hij plots grijs geworden :P.
Meenemen onder de douche lijkt mij ook het beste plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 15:12
In mijn helm zitten losse stukjes voering met klittenband vast. Die haal ik er af en toe (niet na elke rit, dat geef ik toe) uit en dan gaan ze inclusief bandjes in een klein waszakje mee in de wasmachine.

Maar ik begrijp dat die voering niet bij iedere helm los kan?

[ Voor 3% gewijzigd door dreamscape op 27-05-2018 22:07 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:49
sapphire schreef op zondag 27 mei 2018 @ 20:22:
[...]

Hier nog iemand, mijn vorige Castelli broek had een grote slijtplek van de klittenband rand van het zadeltasje om de zadelpen.

Heb sindsdien een Topeak aerowedge clip M, geweldige tas alleen veel te groot voor mij! Twijfel nu tussen een S/micro en dat Lezyne tasje.

Over de Castelli broek, ik vind de endurance/duurdere broeken met de X2 zeem echt verschrikkelijk zitten en de goedkopere zemen heerlijk. Zoiets is lastig want het is een heel persoonlijk iets :)
Ik heb nu een korte broek van 3 tientjes ofzo. Vandaag 120km mee gefietst dus ga er alleen maar op vooruit. Het was wel echt formidabel fietsweer vandaag! :)

Zit nu aan deze broek te denken: https://www.mantel.com/castelli-evoluzione-2-bibshort

En dan vervang ik het zadeltasje voor een Lezyne micro Caddy maat M.

Ik ben (nog) student dus moet een beetje op de prijs letten :9

[ Voor 3% gewijzigd door Arno90 op 27-05-2018 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Arno90 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 22:23:
[...]

Ik heb nu een korte broek van 3 tientjes ofzo. Vandaag 120km mee gefietst dus ga er alleen maar op vooruit. Het was wel echt formidabel fietsweer vandaag! :)

Zit nu aan deze broek te denken: https://www.mantel.com/castelli-evoluzione-2-bibshort

Futurumshop.nl heeft tot 24 uur vandaag nog 20% korting op Castelli met code fst-cstll

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Ex Nunc schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 11:38:
Waar haal jij trouwens patronen voor die Airchamp? Volgens mij moeten daar andere in dan in de meeste, zonder schroefdraad?
In die airchamp passen zowel met als zonder schroefdraad gelukkig. In theorie moeten die van de Action er ook in kunnen, zal er eens een passen. Maar heb in het verleden een paar doosjes gehaald en die zijn nog altijd niet op 😚

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:41

ZieMaar!

Moderator General Chat
Arno90 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 22:23:
[...]

Ik heb (als beginner) ook die broek en hij bevalt prima. Ik zit er probleemloos 2 uur mee op t zadel terwijl ik nog niet echt zitvlees gekweekt heb :). Die broek is overigens bij cyclewear.eu €67,95 (dus net zo duur als bij futurumshop, met 20% korting).

Ik merk overigens dat 1 set kort/kort voor wat stress zorgt bij mijn vriendin (die beheert de wasmachine). Ik zoek dus nog een mooi setje, maar vind het lastig om iets moois te vinden. Collecties van Futurum en Mantel zijn wat standaard, ik vind de kleding van lapassione.cc bijvoorbeeld wel erg mooi, maar er zijn vast nog wel meer van dat soort sites, toch? Broekje + shirtje voor ca € 150-175...mijn vriendin is dolblij met haar setje van ingeklikt, maar dat soort sites (maar dan voor mannen, dus geen flamingo’s of annanassen) heb ik nog niet echt gevonden...
Pagina: 1 ... 86 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic

Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.