Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
[ Voor 8% gewijzigd door Noxa op 18-05-2018 14:15 ]
Het geval is nl. dat je vantevoren op de kade in een aangewezen rij moet staan waarbij op een gegeven moment een complete rij naar binnen rijdt. Is zo’n autodek vol, dan wordt met een liftsysteem het volgende autodek gereed gemaakt. Personenauto’s en over-sized vehicles (vrachtauto’s, campers) hebben hun eigen dek. Dus op tijd aanwezig zijn is essentieel.Storm-Fox schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 16:14:
[...]
"Kiel - Oslo: Guests with vehicles should arrive no later than 120 minutes before departure."
[ Voor 8% gewijzigd door EdwinW op 18-05-2018 09:48 ]
Prijs is wel hoog voor een kickstarter. En als ik naar de detailfotos kijkt zie ik niets bijzonders. 30-40 euro zou aanvaardbaarder zijn.mhr-zip schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 00:30:
Kent iemand Banana Cycling?
Ze hebben een kickstarter: https://www.kickstarter.c...cycling-apparel-made-affo
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb zelf een gelijkaardig idee gehad en als je de prijzen ziet bij de fabrikanten (in china) voor degelijke kwaliteit, dan hebben zij hier een gigantische marge...
Na een korte zoektocht op internet zie ik bijvoorbeeld verschillende 'ophangsystemen': alleen aan het zadel, zowel aan het zadel als aan de zadelbuis, alleen met riempjes, of een systeem dat je monteert onder het zadel.
Ik vroeg mij af of jullie jullie persoonlijke ervaringen, zowel positief als negatief, hebben met bepaalde merken, systemen etc. Zou mij enorm helpen
Ik heb vorige jaar de "Bontrager Pro X-small" gekocht voor 23 euro en ben er nog steeds heel blij mee.Zeddicius schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:36:
Ik ben op zoek naar een (niet al te groot) zadeltasje om niet alles achter in mijn shirt te hoeven proppen. Er moet in ieder geval ruimte zijn voor de usual suspects: binnenbandje, multitool, bandenspanners, CO-2 pompje + patroontjes. Eventueel ook mijn telefoon (bij bijvoorbeeld een stevige bui, dan heb ik mijn mobiel toch liever in een tasje).
+ niet te prijzig
+ niet groot
+ ziet er goed uit
+ heeft genoeg ruimte voor het essentiele
+ makkelijk los te klikken
+ zit stevig vast en slingert niet tijdens het fietsen
+ waterdicht
+ degelijk gebouwd en gaat dus niet zomaar scheuren.
Dit is wat ik in mijn zadeltas heb:
- Reserve nieuwe binnenband BiBa
- BBB BTL-41L multitool
- Tie wrap
- KMC Missing Link
- Twee plastic bandenlichters
- 20 Euro cash
- tissue
- 2x knoopcel baterijen
- ventiel adapter
- Plakkers : super patch
- Topeak CO2 pomp + 6 grams patroon
- 2x latex handschoenen
- spd schroef
- huissleutels
Hierdoor hoef ik in mijn achterzak slechts een powerbar en mijn grote telefoon mee te nemen.

PSN: StormFox81
Voordeel is dat ze allemaal een verschillend systeem gebruiken......Zeddicius schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:36:
Ik ben op zoek naar een (niet al te groot) zadeltasje om niet alles achter in mijn shirt te hoeven proppen. Er moet in ieder geval ruimte zijn voor de usual suspects: binnenbandje, multitool, bandenspanners, CO-2 pompje + patroontjes. Eventueel ook mijn telefoon (bij bijvoorbeeld een stevige bui, dan heb ik mijn mobiel toch liever in een tasje).
Na een korte zoektocht op internet zie ik bijvoorbeeld verschillende 'ophangsystemen': alleen aan het zadel, zowel aan het zadel als aan de zadelbuis, alleen met riempjes, of een systeem dat je monteert onder het zadel.
Ik vroeg mij af of jullie jullie persoonlijke ervaringen, zowel positief als negatief, hebben met bepaalde merken, systemen etc. Zou mij enorm helpen
Ik ben nu overgestapt naar een tasjes van rixen & kaul. Een grote voor de wat grotere ritjes. Met bijv. 2 binnenbandjes, regenjasje etc. En een kleine voor het rondje rondom huis.
Ik gebruik soms geizhals.de, staat niet alles op helaas. Maar soms ontdek ik er mooie prijzen meeNoxa schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 19:48:
[...]
Nog niet kunnen vinden maar zou erg welkom zijn!
Vind er ook helemaal niets aan. Alsof er nog geen duizend-en-een merken zijn die fietskleding aanbieden. Niets vernieuwend of extra aan.jvvv schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:10:
[...]
Prijs is wel hoog voor een kickstarter. En als ik naar de detailfotos kijkt zie ik niets bijzonders. 30-40 euro zou aanvaardbaarder zijn.
Ik heb zelf een gelijkaardig idee gehad en als je de prijzen ziet bij de fabrikanten (in china) voor degelijke kwaliteit, dan hebben zij hier een gigantische marge...
.
Er staat bij dat het in Europa gemaakt wordt, dus niet in China.jvvv schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:10:
[...]
Prijs is wel hoog voor een kickstarter. En als ik naar de detailfotos kijkt zie ik niets bijzonders. 30-40 euro zou aanvaardbaarder zijn.
Ik zeg niet dat het goed is en dat je het moet kopen.
Ze kunnen het wel way overpriced in de markt zetten, maar als je een bedrijf wil starten vraag ik me af of dat slim is.
Ze worden ook genoemd bij ‘het is koers’ https://www.instagram.com/p/BiyaYTCHzJY/ http://hetiskoers.nl/gaan-met-die-banana/ daar hebben ze al kleding getest van banana.
[ Voor 11% gewijzigd door mhr-zip op 18-05-2018 11:34 ]
Dank! Denk dat deze wel prima bij mijn wensen pastStorm-Fox schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:52:
[...]
Ik heb vorige jaar de "Bontrager Pro X-small" gekocht voor 23 euro en ben er nog steeds heel blij mee.
+ niet te prijzig
+ niet groot
+ ziet er goed uit
+ heeft genoeg ruimte voor het essentiele
+ makkelijk los te klikken
+ zit stevig vast en slingert niet tijdens het fietsen
Dit is wat ik in mijn zadeltas heb:
- Reserve nieuwe binnenband BiBa
- BBB BTL-41L multitool
- Tie wrap
- KMC Missing Link
- Twee plastic bandenlichters
- 20 Euro cash
- tissue
- 2x knoopcel baterijen
- ventiel adapter
- Plakkers : super patch
- Topeak CO2 pomp + 6 grams patroon
- 2x latex handschoenen
- spd schroef
- huissleutels
Hierdoor hoef ik in mijn achterzak slechts een powerbar en mijn grote telefoon mee te nemen.
[afbeelding]
Welke Assos heb je gekocht als ik vragen mag?Holkers schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:18:
Gisteren een aantal Bib's ontvangen van Futurum om m'n versleten short te vervangen. Uiteindelijk besloten om geld uit te geven om het een keer goed te doen en minder zadelpijn te hebben. Zadel is al vervangen en ik heb met m'n lange Castelli geen last, dus naast de Castelli een X-bionic en een Assos gekocht om te proberen. Long stpry short; wat zit die Assos fijn! het is een t.equipe.s7 en die zorgt met een vrij grote (maar niet dikke) zeem voor echt een ideale zit. Ik voel m'n zadel bijna niet, wat een weelde! Die X-bionic is mooi, leuk concept maar die zeem is echt een klomp tussen je benen, zonde.
De wijzen komen uit het Oosten!
Voor 150 euro heb je een set, das niet goedkoop. Maar niet zo duur als Rapha of Castelli.NoepZor schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:36:
Ten opzichte van Rapha is het niet duur. Maar ik vind het nog vrij prijzig voor een shirt en broek. Ik fiets voornamelijk in gesponsorde tenues of mijn lotto jumbo pakje van 31 euro
Verwijderd
Ik heb dit tasje twee jaar gehad. Toen was-ie stuk.Storm-Fox schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:52:
[...]
Ik heb vorige jaar de "Bontrager Pro X-small" gekocht voor 23 euro en ben er nog steeds heel blij mee.
Het grote nadeel is dat de rits achter een leren flapje loopt. Daardoor moet je vrij hard trekken om de rits te openen en te sluiten. En omdat het een rits met heel kleine (en daardoor kwetsbare) tandjes is, trek je de boel uiteindelijk stuk.
Ik gebruik nu een tasje van Topeak, die heeft een rits met veel grotere tanden. Dat loopt soepeler en is minder kwetsbaar.
Die heb ik ook, ideaal ding en nooit problemen met de ritsVerwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:28:
[...]
Ik heb dit tasje twee jaar gehad. Toen was-ie stuk.
Het grote nadeel is dat de rits achter een leren flapje loopt. Daardoor moet je vrij hard trekken om de rits te openen en te sluiten. En omdat het een rits met heel kleine (en daardoor kwetsbare) tandjes is, trek je de boel uiteindelijk stuk.
Ik gebruik nu een tasje van Topeak, die heeft een rits met veel grotere tanden. Dat loopt soepeler en is minder kwetsbaar.
Do { Ping } while ( LOL )
T.equipe_s7Sharkware schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:35:
[...]
Welke Assos heb je gekocht als ik vragen mag?
Ding heeft de S7 zeem en die loopt in de broek door waardoor je niet het gevoel hebt dat je een zeem draagt. Het midden is niet vast gezet, dat zorgt volgens Assos voor wat speling tijdens het rijden en ik weet nog niet of dat fijn is of niet, meningen zijn daarover wisselend dus ik zal dat dit weekend zelf gaan ervaren
Ok, voor die prijs ga ik hem niet blind kopen. Misschien kun je eens een ervaringsbericht posten na wat kilometersHolkers schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:41:
[...]
T.equipe_s7
Ding heeft de S7 zeem en die loopt in de broek door waardoor je niet het gevoel hebt dat je een zeem draagt. Het midden is niet vast gezet, dat zorgt volgens Assos voor wat speling tijdens het rijden en ik weet nog niet of dat fijn is of niet, meningen zijn daarover wisselend dus ik zal dat dit weekend zelf gaan ervaren
Die heb ik teruggestuurd, de voorkant is vrij laag wat irritatie opleverde bij mijn zwembandje. Die sixpack laat nog even op zich wachtenHolkers schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:41:
[...]
T.equipe_s7
Ben gegaan voor een Castelli en een ritje van 200km (de Waalse Pijl) gaat daar best op.
--
+1 voor een tasje van Topeak, gaat al 4 jaar mee. Enige nadeel vind ik de bevestiging aan het zadel, maar volgens mij is die tegenwoordig anders.
[ Voor 9% gewijzigd door joint_me op 18-05-2018 16:21 ]
Hello fellow humans
In m'n achterzakken:
- evt een paar repen/cliffbars ofzo (afhankelijk van afstand)
- biba, 2 bandenlichtertjes, 1 Co2-patroon en zo'n opschroefdingetje
- Telefoon, 2 sleutels, bankpas, idkaart en €50 harde cash
Onderhoud doe ik thuis wel
If it aint fixed, it's broken.
In shirt:
- reep of ontbijtkoek
- afhankelijk van ritlengte/intensiteit een gelletje
- soms een windstopper
- soms een banaan
Zadeltas is standaard gevuld met:
- biba
- 2 bandenlichters
- tientje
Elke keer in zadeltas douwen:
- telefoon met bankpas/id kaart
Pompje hangt aan mijn frame (fuck Rule #30

In mijn Jersey: sleutelbos (linkerzak), telefoon, bankpas, rijbewijs voor ID en ov chipkaart (middenzak) en bij lange ritten wat repen zoals Liga fruitkick (rechterzak).
Binnenband, bandenlichters, mini tool, CO2 pomp en twee patronen heb ik in zo’n gereedschap bidon. Vaak heb ik toch maar één waterbidon bij me.
Goede tip voor het meenemen van cash geld: onder elke rubberen kap van de remmen een opgevouwen briefje stoppen. Niemand die het ziet en kleine kans dat een eventuele dief daar gaat zoeken
Ik heb deze unit.Zeddicius schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:36:
Past en biba, multitool, CO2 patroon en pompje in.
In zakjes van shirt gaat alleen een sleutel, eten, en telefoon (met bankpas) in. En eventueel hotpack.
Die unit past ook onder je zadel als deze ver naar voren staat. En er gaat niks om mijn carbon zadel pen, dus geen krassen daar.
[ Voor 5% gewijzigd door Noxa op 18-05-2018 21:00 ]
Ik heb een dillema. Na afgelopen val zijn mijn handschoentjes echt aan vervanging toe en ik was al ruime tijd aan het kijken maar blijkbaar heb ik hele vreemde eisen. Ik zoek handschoentjes zonder gelpadding, ook geen dunne want ik krijg er slaap handen van.
Nu heb ik een set van BBB met hele dunne schuimpadding en dat is heerlijk en een set van Santini zonder enige padding en dat is ook wel aardig
BBB had tot vorig jaar een zelfde soort zet (dacht de air racer) in het assortiment maar die is nergens meer te vinden. Roeckl had ook een paar met dunne schuimpadding (de Nelson) maar die is ook zo'n beetje overal uit assortiment.
Het word helemaal onmogelijk als je ook een klitteband sluiting, baadstof duim gedeelte en lusjes om uit te trekken wilt
Iemand überhaupt ervaring met handschoenen met dunne padding die nog verkrijgbaar zijn ?
Nee... Ik had 6 jaar terug of zo bij de ANWB winkel fietshandschoentjes gehaald. Perfect, zitten als gegoten. Geen padding. Maar... die verkopen ze dus niet meer en ondertussen is die wel aa vervanging toe. Meerdere andere handschoenen maar geen van allen zo fijn als die.... (en grappig genoeg heeft een vriend van me met wie ik destijds als 1e ben gaan fietsen, precies dezelfdesapphire schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 21:15:
maar blijkbaar heb ik hele vreemde eisen
Exact expert nodig?
Maar nu ik het weer aan het oppakken ben, heb mijn oude kleren vervangen voor een nieuwe set en toen kwam ik uit bij mijn helm. Ik heb een Giro Monza 1 uit 2008. Inmiddels zie ik ontwikkelingen met betrekking tot MIPS etc. Nu de helm bijna 10 jaar oud is vraag ik me af of deze ook niet een keertje aan vervanging toe is. Wat is de houdbaarheid van een helm? Zitten er risico's aan om nog langer door te fietsen met een helm van deze leeftijd?
Goed om te horen dat ik niet gek benCrazy D schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 21:40:
[...]
Nee... Ik had 6 jaar terug of zo bij de ANWB winkel fietshandschoentjes gehaald. Perfect, zitten als gegoten. Geen padding. Maar... die verkopen ze dus niet meer en ondertussen is die wel aa vervanging toe. Meerdere andere handschoenen maar geen van allen zo fijn als die.... (en grappig genoeg heeft een vriend van me met wie ik destijds als 1e ben gaan fietsen, precies dezelfde)
Sinds mijn post weer hard verder gezocht en kanshebbers zijn nu:
Gore C3 ( weinig vinden over de passing)
Shimano value glove ( EVA foam wat dat mag zijn)
Roeckl Bologna ( flex foam)
En we zoeken door... helaas ben ik niet zo mobiel arm anders had ik nog wat winkels afgegaan.
Als budget optie vond ik de Decathlon 500 glove wel aardig qua pasvorm en gevoel maar kwalitatief erg matig.
Meningen zijn hier over verdeeld maar volgens mij geven fabrikanten "ongeveer" een gebruiksduur van 3jr voor een helm. Het materiaal wordt bij gebruik blootgesteld aan weer en wind en zonlicht waardoor de constructie dus, ja, "gaat werken" of iets dergelijks.martijnmartijn schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 21:51:
Misschien een aparte vraag maar sinds een tijdje ben ik weer actief met wielrennen. Vroeger veel ritten gemaakt, maar tijdens mijn studententijd heb ik dit een beetje laten varen doordat andere dingen veel interessanter waren.
Maar nu ik het weer aan het oppakken ben, heb mijn oude kleren vervangen voor een nieuwe set en toen kwam ik uit bij mijn helm. Ik heb een Giro Monza 1 uit 2008. Inmiddels zie ik ontwikkelingen met betrekking tot MIPS etc. Nu de helm bijna 10 jaar oud is vraag ik me af of deze ook niet een keertje aan vervanging toe is. Wat is de houdbaarheid van een helm? Zitten er risico's aan om nog langer door te fietsen met een helm van deze leeftijd?
Of het echt zo werkt weet ik niet, mooi concept natuurlijk voor het vervangen van spullen. Maar ik heb vorig jaar 2x dezelfde helm gekocht (dacht dat 1 niet zo komen) en heb de 2e nu op zolder in doos liggen in het donker etc. Dus daar gebeurt verder niets mee en dat zou dan inhouden dat ik na x jaar met mn huidige helm die gewoon kan gaan gebruiken. Maar het ligt denk ik ook een beetje aan hoevaak je die helm destijds gebruikt hebt. Veelvuldig, of 1x per week etc. Ja, of hij nog veilig is kom je maar op 1 manier achter en dat wil je dan dus eigenlijk weer niet
=====
Wat betreft spullen meezeulen heb ik in het verleden ook zadeltasjes gehad. Ook pompje aan mijn frame gehad en de hele mikmak. Tegenwoordig heb ik niets meer aan mijn frame hangen, ook geen zadeltasje. Soms met slecht weer een asssaver. De reden is dat ik het onder andere lelijk vind en alles wat ik mee wil hebben past achter op mijn rug.
Heb via ebay dit gekocht: https://www.ebay.com/itm/...m:mnLKCRKUfnwn9SS0tLavssg Daar past in:
- Binnenband
- Tool
- CO2-pomp waar co2 patroon inzit
- Los patroon
Heb geen bandenlichters mee want de banden die ik gebruik kan ik met de hand loskrijgen maar zouden er volgens mij nog wel bijpassen.
Van rechts naar links kijkend op m'n rug:
-Rechts m'n telefoon heb ik gewoon los in mn achterzakje zitten, soms in het ritsvakje. En mijn zelf gefrabriceerde portemonnee met een paar pasjes en evt wat geld zit vaak in plastic sluitzakje ook in dat vakje.
- Midden die "brillenkoker" + gewone pompje + sleutels
- Links voedsel indien nodig. Voor ritje van 60km neem ik meestal geen eten mee. Maar pas prima banaan + grote krentenbol in zakje + reepje in. Eventueel nog wel meer. En anders past rechts altijd nog wel een reepje.
====
Vandaag met een vriend in Vlaanderen geweest voor een deel van de afgelopen RVV waar Niki won. De route uiteindelijk iets ingekort aan het einde, na de Koppenberg, omdat we alle klimmetjes al gehad hadden en we al een uur later vertrokken vanwege file + we anders zo laat thuis zouden zijn. Al met al waren we alsnog laat thuis want er stond onwijs veel file op de terugweg, man man man!
Alles ging helemaal prima, geen materiaal pech of anders. Enige echt lastige moment was de Koppenberg. Ik had thuis nog een 11-28 cassette liggen en die gemonteerd en bij proef stukje rijden kon ik alleen de lichtste 3 en zwaarste 3-4 goed gebruiken, de rest was toch te versleten. Dus moest ik terugvallen op mijn huidige 12-23. Had nog even gedacht om de laatste 3 van de 11-28 dan te gebruiken maar moest dan alsnog 1 of 2 kransjes die versleten waren erop zetten wat ik teveel gedoe vond met kans op doorslippen etc. Alleen met mijn nieuwe crank, 53/39, zou dat wel een aardig verzet worden toch voor de hele steile klimmetjes. Zo bleek dus op de Koppenberg
Toen het iets minder steil werd en ik weer ging zitten merkte ik ook dat mijn vingers een klein beetje verkrampt waren
Al met al heerlijke dag gehad qua zon. Jammer van de vertraging heen, en helemaal de vertraging terug. Maar verder erg tevreden! (https://www.strava.com/activities/1580476805)
[ Voor 23% gewijzigd door orange.x op 18-05-2018 22:31 ]
Vroeger deed ik weinig spul onder mijn zadel en meer in mijn shirt maar ben daar weer mee gestopt. Het is toch iedere training weer een extra handeling, je hebt minder ruimte voor andere zaken én je loopt het risico spullen te vergeten wat je altijd een keer gebeurt, hoe goed je systeem ook is. Bovendien rijd ik ook regelmatig nog langere ritten en dan heb ik de ruimte gewoon nodig voor eten. Tot slot vind ik het gewoon niet fijn al die zooi op mijn rug te dragen.
In de Seat Roll heb je 3 vakjes (het leuke is dat er ook één of twee kan gebruiken)
- binnenbandje + wippers
- multitool (uiteraard met kettingpons)
- CO2 pompkop + 2 patronen
Wat ik er nog aan extra's bij doe (past makkelijk)
- ventielverlenger
- quicklink
- Lezyne zelfklevers
[ Voor 17% gewijzigd door havana op 19-05-2018 08:08 ]

Hierin heb ik :
1 binnenband
bandenlichters
lezyne plakkers
ventielverlenger
pasjes
contant geld
simpel slotje
huissleutel
verder geen tools oid, ketting is nog nooit gebroken en in zo'n geval bel ik dan wel de hulptroepen (fietsned) of pak ik de trein
Mocht het gebeuren zul je net zien dat ik haast heb... (kids van school halen o.i.d.).
Slotje vind ik dan weer niet nodig, ik laat mijn fiets nooit onbeheerd staan. Is ook nooit nodig in mijn geval.
POCPAC ben ik trouwens ook weer mee gestopt. Nieuwe home button van de iPhone 8 werkt er niet mee samen, bovendien moet je telefoon uit het hoesje halen, wat ik niet handig vind. Ik bezwaar 3 pasjes in mijn hoesje, dus dan moet ik mijn pinpas er weer uithalen en overhevelen naar de PocPac. Allemaal extra handelingen.
Ik pleur mijn mobiel nu gewoon in een druk&sluit zakje (waar ook wat cash in zit). Simpel en doeltreffend.
[ Voor 69% gewijzigd door havana op 19-05-2018 07:52 ]
Ik heb wel eens een week rondgereden met 1 gebroken schakel, zonder quicklink op zak. Dan ben je best blij als je er thuis achterkomt.havana schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 07:47:
Zelf ook nog nooit een ketting gebroken, ik heb het wel al meermaals in de praktijk gezien. Ik heb ook al 2x een medefietser geholpen met mijn quicklink. Eén keer was trouwens een mountainbiker.
Mocht het gebeuren zul je net zien dat ik haast heb... (kids van school halen o.i.d.).
Slotje vind ik dan weer niet nodig, ik laat mijn fiets nooit onbeheerd staan. Is ook nooit nodig in mijn geval.
De ruimte van 1 quicklink gaat het niet echt maken of breken voor mij.
- 1x Biba
- 2x CO2
- 2x Bandenlichter
- Multitool
- Bankpas
- 30 EUR cash
- ICE info
- Quicklink
Voor de racer kunnen de multitool en de quicklink eigenlijk wel eruit, maar voor de MTB pak ik ook altijd het ding mee en daar heb ik beide al regelmatig nodig gehad.
ICE info is een goeie kan ik iedereen aanraden om daar iets mee te doen. Heb zelf alles op het lockscreen van m'n telefoon staan, tip die ik ooit van een agent kreeg toen we in de regen een dronken bewusteloze puber vonden die een code op zijn telefoon hadSjoewe schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 07:54:
Ik heb in m'n achterzak m'n Stickypod met daarin:
- 1x Biba
- 2x CO2
- 2x Bandenlichter
- Multitool
- Bankpas
- 30 EUR cash
- ICE info
- Quicklink
Voor de racer kunnen de multitool en de quicklink eigenlijk wel eruit, maar voor de MTB pak ik ook altijd het ding mee en daar heb ik beide al regelmatig nodig gehad.
EHBO was ook erg te spreken hierover toen ik vertelde dat ik altijd legitimatie bij me heb en nummers op lockscreen!
Overigens ook een punt van nadenken is dat bij een crash de spullen uit je zakjes kunnen vliegen
Ik mis na zaterdag 1 gelletje die volledig verdwenen is ( who cares maar vond het opvallend) en mijn fietspomp vonden ze toevallig 10m verderop in de berm.
2e gelletje had een draaidop die half weg geschaafd is en gek genoeg heeft mijn telefoon helemaal niks (bedacht ik me drie dagen later pas
Dit is mijn shirt na de val overigens. bijzonder van de telefoon als je ziet dat de gaten in het middelste zakje zitten
[ Voor 7% gewijzigd door sapphire op 19-05-2018 12:57 ]
Kwam erachter dat met de nieuwste iOS je geen pagina meer hebt maar je heel snel op de powerbutton moet drukken en je DAN pas je info kan bekijken, vond dat eigenlijk heel gek, dat wil je toch ‘makkelijk’ kunnen benaderen? Of kan je ook een pagina forceren?Sjoewe schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 09:05:
Daarom heb ik het het op meerdere plekken. Het telefoonnummer van mijn vriendin staat aan de binnenkant van m'n helm, de uitgebreide info op de emergency-page van m'n iPhone en dan heb ik op de achterkant van m'n KNWU-pas (in m'n stickypod) ook nog de telefoon- en polisnummers staan.
Ik ben het met @havana wel eens dat het ook wel lekker is om niet per se iets op je rug te moeten hebben. Ben het nu gewend, maar ideaal is anders natuurlijk 😚. Heb alleen nog niet een echt mooie en goede oplossing gevonden, en €65 voor zoiets is mij sowieso veel te gortig haha.
Daar ben ik mee gestopt, nu gewoon los in de achterzak. Vanaf de iPhone 7 zijn ze redelijk waterdicht en ik hou er wel van om rijdend een fotootje te kunnen schieten :-)havana schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 07:47:
Ik pleur mijn mobiel nu gewoon in een druk&sluit zakje (waar ook wat cash in zit). Simpel en doeltreffend.
Ideaal, ook om foto's onderweg te maken ja.
Ik heb een paar maanden geleden een armbandje besteld bij https://www.icetags.nl/nl/.Sjoewe schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 09:05:
Daarom heb ik het het op meerdere plekken. Het telefoonnummer van mijn vriendin staat aan de binnenkant van m'n helm, de uitgebreide info op de emergency-page van m'n iPhone en dan heb ik op de achterkant van m'n KNWU-pas (in m'n stickypod) ook nog de telefoon- en polisnummers staan.
Deze doe ik nu altijd om als ik ga fietsen of hardlopen. Ga best wel vaak alleen op pad en vindt het dan wel fijn om iets bij me te dragen met mn gegevens, mocht het nodig zijn. Laatst is er hier in de buurt ook een wielrenner in de berm gevonden (helaas al overleden) en volgens wat berichten duurde het even voordat ze wisten om wie het ging.
Fabrikanten raden aan om hun helmen tussen de 3 en 5 jaar te vervangen. Maar dit lijkt mij eerder een liability cover dan dat de helm niet meer veilig is. Weer en wind hebben nauwelijks invloed lijkt mij. EPS is zeer resistent tegen zout water, komt nauwelijks direct in contact met UV ivm de buitenschaal en de buitenschaal zelf bevat altijd vrijwel altijd UV stabilisatoren. Hier een mooi onderzoek:martijnmartijn schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 21:51:
Misschien een aparte vraag maar sinds een tijdje ben ik weer actief met wielrennen. Vroeger veel ritten gemaakt, maar tijdens mijn studententijd heb ik dit een beetje laten varen doordat andere dingen veel interessanter waren.
http://biomechanical.asme...le.aspx?articleid=2497744
Zelf vind ik de technische ontwikkeling van helmen de laatste jaren nou niet echt schokkend. De Europese normen zijn nauwelijks verandert en deze waren al behoorlijk soepel (in vergelijking met VS of, nog beter, de normen van de Snell Foundation .
Het nut van MIPS in een fietshelm is ook twijfelachtig. Het staat of valt met de implementatie (waar zit het werkende MIPS gedeelte tov waar op het hoofd wordt gevallen). Bovendien zit een fietshelm over het algemeen niet "vast' genoeg op het hoofd om helemaal geen schuifbewegingen hebben in tegenstelling tot bv een ski of motorhelm (MIPS zorgt dat er geschoven kan worden, simpel gezegd). Mocht je het interessant vinden, meer info hier & hier . Wat mij betreft dus eerder baat het niet dan schaadt het niet, maar zeker geen must bij het uitzoeken van een nieuwe helm.
True, maar erg hygiënisch vind ik dat niet. En ik ben totaal geen fotograaf en op de fiets doe ik dat al helemaal niet, vind ik veel te link. Ik rijd ook niet meer met muziek in. Ben in de loop der jaren veel voorzichter geworden, alhoewel het geen probleem vind om met 100 km/uur een berg af te bollenAscension schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 14:27:
[...]
Daar ben ik mee gestopt, nu gewoon los in de achterzak. Vanaf de iPhone 7 zijn ze redelijk waterdicht en ik hou er wel van om rijdend een fotootje te kunnen schieten :-)
[ Voor 15% gewijzigd door havana op 19-05-2018 19:24 ]
Als je in het invoerscherm van je inlog code zit kun je op "noodgeval" drukken. Daar staat ook de medische ID bij waar je zelf dingen in kan zetten. Zoals allergieën, medicatie, ziektes en telefoon nummer van contact persoon. Maar ik moet toch eens bij mijn SEH collega's vragen of ze daar ook wat mee doen. Het gaat dan echt om die gevallen waarbij je zelf niet meer aanspreekbaar bent. Meeste valpartijen lopen (godzijdank) een stuk vriendelijker af.orange.x schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 13:27:
[...]
Kwam erachter dat met de nieuwste iOS je geen pagina meer hebt maar je heel snel op de powerbutton moet drukken en je DAN pas je info kan bekijken, vond dat eigenlijk heel gek, dat wil je toch ‘makkelijk’ kunnen benaderen? Of kan je ook een pagina forceren?
Ik ben het met @havana wel eens dat het ook wel lekker is om niet per se iets op je rug te moeten hebben. Ben het nu gewend, maar ideaal is anders natuurlijk 😚. Heb alleen nog niet een echt mooie en goede oplossing gevonden, en €65 voor zoiets is mij sowieso veel te gortig haha.
Heb recent een iPhone hoesje gekocht waar makkelijk een bankpas achter past met wat cash. Scheelt weer nadenken of ik alles bij me heb als ik op pad ga.
Ah! Wist ik niet. Maar heb sinds deze iPhone ook TouchID dus komt ook niet meer echt in dat scherm dus was me niet opgevallen heheNoxa schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 19:52:
[...]
Als je in het invoerscherm van je inlog code zit kun je op "noodgeval" drukken. Daar staat ook de medische ID bij waar je zelf dingen in kan zetten. Zoals allergieën, medicatie, ziektes en telefoon nummer van contact persoon. Maar ik moet toch eens bij mijn SEH collega's vragen of ze daar ook wat mee doen. Het gaat dan echt om die gevallen waarbij je zelf niet meer aanspreekbaar bent. Meeste valpartijen lopen (godzijdank) een stuk vriendelijker af.
Heb recent een iPhone hoesje gekocht waar makkelijk een bankpas achter past met wat cash. Scheelt weer nadenken of ik alles bij me heb als ik op pad ga.
Ik heb wel een hoesje erom maar steek hem vaak ook los in mn achterzakje. Voorheen zat hij vaak in sluitzakje maar doe ik nu eigenlijk alleen nog als ik zeker weet dat het k-weer wordt. Anders los voor eventuele foto.
Vergeet verder ook eigenlijk nooit mijn noodzakelijke spullen. Sleutels telefoon en pasjeshouder zitten altijd in mijn broek dus bij omkleden gaan ze altijd mee. En brillenkoker dus met spullen en pompje bewaar ik altijd in mijn helm bij het opbergen dus die gaan altijd mee tenzij ik ze bewust thuis laat op dinsdag als ik zeer vlakbij huis wedstrijdtraining doe. Lek is daar lek en heb je gelijk pech gehad. Dan ga ik in dat geval wel lopen naar huis.
Ik ook maar juist doordat ik voorzichtig wilde doen ben ik gevallenhavana schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 19:23:
[...]
True, maar erg hygiënisch vind ik dat niet. En ik ben totaal geen fotograaf en op de fiets doe ik dat al helemaal niet, vind ik veel te link. Ik rijd ook niet meer met muziek in. Ben in de loop der jaren veel voorzichter geworden, alhoewel het geen probleem vind om met 100 km/uur een berg af te bollen
Ik schiet altijd een paas selfie's op de fiets, duckfface erbij even goed naar de lens kijken, dan gooi ik ze al rijdend even op de socials. filtertje erover terwijl ik m'n favo muziek luister, uiteraard op de weg rijdend en door rood (moet natuurlijk wel een goed gemiddelde hebben!). Soms wel schrikken hoor als ik dan nog net een irritante voetganger op het zebrapad kan ontwijken

Zo hebben we alle slechte gewoontes weer gehad
Bedankt, leuk leesvoer aangezien ik een nieuwe helm moet mag uitzoekenZygapophysis schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 18:54:
[...]
Fabrikanten raden aan om hun helmen tussen de 3 en 5 jaar te vervangen. Maar dit lijkt mij eerder een liability cover dan dat de helm niet meer veilig is. Weer en wind hebben nauwelijks invloed lijkt mij. EPS is zeer resistent tegen zout water, komt nauwelijks direct in contact met UV ivm de buitenschaal en de buitenschaal zelf bevat altijd vrijwel altijd UV stabilisatoren. Hier een mooi onderzoek:
http://biomechanical.asme...le.aspx?articleid=2497744
Zelf vind ik de technische ontwikkeling van helmen de laatste jaren nou niet echt schokkend. De Europese normen zijn nauwelijks verandert en deze waren al behoorlijk soepel (in vergelijking met VS of, nog beter, de normen van de Snell Foundation .
Het nut van MIPS in een fietshelm is ook twijfelachtig. Het staat of valt met de implementatie (waar zit het werkende MIPS gedeelte tov waar op het hoofd wordt gevallen). Bovendien zit een fietshelm over het algemeen niet "vast' genoeg op het hoofd om helemaal geen schuifbewegingen hebben in tegenstelling tot bv een ski of motorhelm (MIPS zorgt dat er geschoven kan worden, simpel gezegd). Mocht je het interessant vinden, meer info hier & hier . Wat mij betreft dus eerder baat het niet dan schaadt het niet, maar zeker geen must bij het uitzoeken van een nieuwe helm.
[ Voor 46% gewijzigd door sapphire op 19-05-2018 20:30 ]
Bedankt voor je uitgebreide reactie, ga me morgen hierin nog even verdiepen.
Precies dit haha! We hebben een eer hoog te houden als het gaat om wielrenners etiquette..sapphire schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 20:29:
[...]
..uiteraard op de weg rijdend en door rood (moet natuurlijk wel een goed gemiddelde hebben!). Soms wel schrikken hoor als ik dan nog net een irritante voetganger op het zebrapad kan ontwijken![]()
Zo hebben we alle slechte gewoontes weer gehad
Heb hem aangeschaft om mijn 11 speed ketting te vervangen. Nu lees ik dat er nog wel is een ketting sneuveld tijdens het ponsen. Heb zelf nog niet eerder geponst maar dit lijkt mij vrij gemakkelijk.
Iemand nog tips, eventueel specifiek voor deze kettingpons?
Nee, maar over het algemeen, geduld en beleid. Met name in het terugponsen maar je wilt vooral er voor zorgen dat hij recht in je pons ligt. Zo niet, dan draai je meer scheef dan alleen het pinnetje uit je kettingThijsM schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 23:12:
Iemand ervaring met de Trivio trv-tl-015 kettingpons?
Heb hem aangeschaft om mijn 11 speed ketting te vervangen. Nu lees ik dat er nog wel is een ketting sneuveld tijdens het ponsen. Heb zelf nog niet eerder geponst maar dit lijkt mij vrij gemakkelijk.
Iemand nog tips, eventueel specifiek voor deze kettingpons?
Maar...het stelt allemaal niet zo veel voor
Zo'n dingetje dus. Ik heb een oud onderdeel van ikea daarvoor gebruikt, met een stukje staaldraad zal het ook wel lukken.
https://d2gqkshisthvn1.cl...ds/ketting-vervangen3.jpg
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Exact expert nodig?
Camelbak op je rug? Op de racer?Crazy D schreef op zondag 20 mei 2018 @ 09:19:
Ik stop gewoon ouderwets om even een foto te maken. Ben niet met een wedstrijd bezig... Maar ja, ik rij ook met een camelbag op m'n rug dus wellicht wordt ik toch al minder serieus genomen
AF!
Wat dat betreft ben ik blij dat ik tijdens mijn crash op de Nurburgring(afdaling, 75 km/h over de kop gevlogen) in het gras gecrashed ben. Al die schaafplekken had ik gelukkig nietsapphire schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 08:50:
[...]
ICE info is een goeie kan ik iedereen aanraden om daar iets mee te doen. Heb zelf alles op het lockscreen van m'n telefoon staan, tip die ik ooit van een agent kreeg toen we in de regen een dronken bewusteloze puber vonden die een code op zijn telefoon had
EHBO was ook erg te spreken hierover toen ik vertelde dat ik altijd legitimatie bij me heb en nummers op lockscreen!
Overigens ook een punt van nadenken is dat bij een crash de spullen uit je zakjes kunnen vliegen
Ik mis na zaterdag 1 gelletje die volledig verdwenen is ( who cares maar vond het opvallend) en mijn fietspomp vonden ze toevallig 10m verderop in de berm.
2e gelletje had een draaidop die half weg geschaafd is en gek genoeg heeft mijn telefoon helemaal niks (bedacht ik me drie dagen later pas).
Dit is mijn shirt na de val overigens. bijzonder van de telefoon als je ziet dat de gaten in het middelste zakje zitten
Mijn spullen heb ik ook moeten zoeken, bidons eruit gevlogen, Garmin lag iets verderop maar alles zat nog prima in de zakken van mijn fietsshirt. Daarnaast verbaas ik mij eigenlijk nog meer erover, hoeveel je lichaam wat dat betreft kan hebben.
Zorg ervoor dat met name de schroefdraad lekker is ingevet anders krijgt die erg veel te verduren. Slijtage aan de schroefdraad wil je niet hebben en is ook niet nodig.Sjoewe schreef op zondag 20 mei 2018 @ 07:34:
Het is een kettingpons... ketting er goed inleggen en draaien.
Vandaag een rit van 85 kilometer gedaan en zeker tevreden. Na verloop toch wel een wat zwaar gevoel, maar had meer met de tegenwind te maken, laatste deel ging weer goed. Merk wel dat een diepe zit (beugels of op de shifters met kleine hoek in de armen) fijner is dan rechtop (handen in het midden, gestrekt) maar dat geeft Assos ook aan. Merk dan niets van druk (Pro Stealth zadel). kortom; eerste kennismaking goed, constant gedurende de rit, goede druk op de bovenbenen.Sharkware schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 15:46:
[...]
Ok, voor die prijs ga ik hem niet blind kopen. Misschien kun je eens een ervaringsbericht posten na wat kilometers.
/zeik-modus...
Wat me wel opviel was het niveau (enorme) bier-buik en achtelijk dure fiets. Kudo's dat je wat aan sport doet natuurlijk. Maar goed genade zeg, investeer ook eens tijd ipv geld in je hobby.
/zeik modus, uit...
Sorry moest het even kwijt, nu weer zen.
Verwijderd
Netjes... Wij hebben het iets rustiger aan gedaan.Tjebakka schreef op maandag 21 mei 2018 @ 19:10:
En de achtste Elfstedentocht zit er voor mij weer op. Ging best prima, alleen de laatste 10 kilometer tot Holwerd fietsten we maar 22km/u omdat een hele groep mensen bij elkaar uit de wind wilden blijven en daarbij het hele fietspad bezetten. Na Holwerd gelukkig overal goed door kunnen fietsen. Zo goed zelfs dat we overal net na de tijdlimieten doorkwamen. Uiteindelijk 230km in net geen 8 uur gefietst.
We hadden startkaarten voor 5:40, uiteindelijk rond 6:00 Bolsward uitgefietst.
We waren met een redelijk groep en niet op elkaar afgestemd, dus de pauzes vielen soms wat langer uit.
Uiteindelijk waren we om 17:00 uur binnen.
Vooral het 2e rondje viel redelijk zwaar, de lange rechte stukken naar sloten (wind schuin voor) ging ik ff kapot.
En idd de laatste stukje vanaf Workum terug naar Bolsward was ff afzien.
Maarja het 3e kruisje is binnen.. Komende dagen maar een beetje herstellen, beetje last van overbelaste knieen en irritatie van het zadel..

Sorry, maar iedereen moet toch weten op welke fiets hij wil fietsen? Een dure carbon fiets fietst een stuk lekkerder en schakelt een stuk beter dan een alu fiets van 600 euro..Noxa schreef op maandag 21 mei 2018 @ 21:53:
/zeik-modus...
Wat me wel opviel was het niveau (enorme) bier-buik en achtelijk dure fiets. Kudo's dat je wat aan sport doet natuurlijk. Maar goed genade zeg, investeer ook eens tijd ipv geld in je hobby.
/zeik modus, uit...
Sorry moest het even kwijt, nu weer zen.
Ik ben ook niet super afgetraind en heb een klein buikje, maar om nou te zeggen dat ik niet genoeg tijd aan sport besteed is nogal kort door de bocht..
Gisteren bij de elfstedentocht ook diverse mensen van 100-110kg gezien die ik amper kon bijhouden en gemiddeld 30-35 fietsten..
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2018 09:15 ]
Ja, het stuk IJlst - Sloten was redelijk taai, daarna hele stukken met de wind mee en de laatste 30km weer flinke tegenwind. Het laatste stukje Workum - Bolsward is in de 8 keren dat ik hem heb gefietst nog nooit meegevallen. Altijd wind tegen of wind tegen + regen.Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 09:09:
[...]
Netjes... Wij hebben het iets rustiger aan gedaan.
We hadden startkaarten voor 5:40, uiteindelijk rond 6:00 Bolsward uitgefietst.
We waren met een redelijk groep en niet op elkaar afgestemd, dus de pauzes vielen soms wat langer uit.
Uiteindelijk waren we om 17:00 uur binnen.
Vooral het 2e rondje viel redelijk zwaar, de lange rechte stukken naar sloten (wind schuin voor) ging ik ff kapot.
En idd de laatste stukje vanaf Workum terug naar Bolsward was ff afzien.
Maarja het 3e kruisje is binnen.. Komende dagen maar een beetje herstellen, beetje last van overbelaste knieen en irritatie van het zadel..
Wat betreft het weer: mijn tan lines zitten er voor de rest van het jaar heel scherp in.
Verwijderd
Zelfde hier, mooie afdrukken van de riempjes van me helm staan in me nek langs m'n oren..Tjebakka schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 09:12:
[...]
Ja, het stuk IJlst - Sloten was redelijk taai, daarna hele stukken met de wind mee en de laatste 30km weer flinke tegenwind. Het laatste stukje Workum - Bolsward is in de 8 keren dat ik hem heb gefietst nog nooit meegevallen. Altijd wind tegen of wind tegen + regen.
Wat betreft het weer: mijn tan lines zitten er voor de rest van het jaar heel scherp in.
Ik had mijn tan-lines nog van vorig jaar.. Dit jaar goed opgelet dat mijn fietspak precies weer over de lijntjes van vorig jaar liepen
Lichtelijk verbrand op de kuit, maar mag de pret niet drukken.
Hey interessant, wist ik helemaal niet..Noxa schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 19:52:
[...]
Als je in het invoerscherm van je inlog code zit kun je op "noodgeval" drukken. Daar staat ook de medische ID bij waar je zelf dingen in kan zetten. Zoals allergieën, medicatie, ziektes en telefoon nummer van contact persoon. Maar ik moet toch eens bij mijn SEH collega's vragen of ze daar ook wat mee doen. Het gaat dan echt om die gevallen waarbij je zelf niet meer aanspreekbaar bent. Meeste valpartijen lopen (godzijdank) een stuk vriendelijker af.
De vraag is natuurlijk van hoeveel personen die de eerste hulp aanbieden dit effectief kennen/weten, er vanuit gaande dat je smartphone uberhaupt nog werkt..
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
Verwijderd
De normale mensen misschien niet zo. Hulpverleners zullen de prio leggen bij hulp bieden aan jou, maar je persoonlijke spullen nemen ze altijd mee, in het ziekenhuis / EHBO weten de mensen dit zeker wel..KipCurreh schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 09:20:
[...]
Hey interessant, wist ik helemaal niet..
De vraag is natuurlijk van hoeveel personen die de eerste hulp aanbieden dit effectief kennen/weten, er vanuit gaande dat je smartphone uberhaupt nog werkt..
Qua dure fietsen..gisteren voor het eerst met een toerclupje meegereden..maar ook daar een aantal mensen met erg dure fietsen. Sommige..hebben die idd niet echt nodig..anderen daarintegen fietsen goed hard, ondanks een buikje.
Aan de andere kant..ik heb een alu fiets van 700 euro met een Tiagra tripeltje erop, en doe niet voor ze onder.
TIjdje terug bij de Granfondo 020 ook genoeg mensen gezien die wel een dure fiets hebben..maar blijkbaar niet de conditie hebben die ze eigenlijk zouden moeten hebben voor de wat langere fietstochten (met een behoorlijk tempo)
Daar ben ik ook bang voor bij de nieuwe fietsen waar ik naar aan het kijken benMcMiGHtY schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 11:45:
genoeg mensen gezien die wel een dure fiets hebben..maar blijkbaar niet de conditie hebben die ze eigenlijk zouden moeten hebben
Moet er niet een extra regel opgenomen worden bij velominati met daarin een formule hoeveel je fiets mag kosten, aan de hand van de variabelen: Max prijs fiets = Gewicht x Leeftijd x Gemiddelde fiets snelheid x Bestede trainingsuren x Jaren fiets ervaring x Berg ervaring x X-factor
Eens! Was voor het eerst dat ik dit systeem bij ze zag. Werkte goed en er was een kerel van DTC in de buurt die iedereen uitlegde hoe het werkte, was top!Noxa schreef op maandag 21 mei 2018 @ 21:53:
Na de fiets-sloten discussie van de week heb ik vandaag een mooi systeem bij DTC Driebergen gezien. Mooi aluminium fiets standaarden met een kabelslot met code er op. Super handig! Trouwens chapeau voor de ritten van DTC. Heel erg goed uitgepijlt, GPX op tijd, vriendelijke lui bij de vereniging om je te helpen en een mooie route gefietst. De tochten van DTC zijn een aanrader voor wie een leuke tocht zoekt.
[...]
Moet zeggen dat ik het een vrij pittige tocht vond, met name door een paar stomme fouten van mezelf.
Eerste deel van de toch ging prima. Startte toevallig tegelijkertijd met een vrij grote groep redelijk snelle renners. Ben daar maar aangehaakt. Zodoende tot de eerste stop met zo'n 32 km per uur doorgekacheld.
Na mijn bidon bij de eerste stop te hebben bijgevuld besloot ik direct door te gaan, dit keer in m'n eentje. Vind solo fietsen toch het prettigste
Ondertussen was mijn bidon allang leeg en begon ik te merken dat ik vrij uitgedroogd raakte en mijn spieren verkrampten. Ik raakte ook vrij versuft, waarbij ik op een gegeven moment vergat uit te klippen en omviel bij een kruispunt

Ik denk schade door het warme weer en te weinig water op dat moment al gedaan was. Ben tot het einde niet meer echt goed op tempo gekomen, voelde overal kramp en had last van verzuring. Uiteindelijk wel de tocht uitgereden inclusief het stuk van Driebergen naar huis. Kwam aan het einde van de dag uit op 160+ kilometers, een nieuw record voor mij.
Klinkt niet echt als een solide voorbereiding. Volgende keer beter voorbereid op pad gaan. Met dit weer moet je veel drinken en is een sportdrank met elektrolyten geen onverstandige keuze. (Ik heb denk zo'n 5 a 6 bidons van 750ml op gemaakt.) Stop meteen als je je suf/slap voelt, ga zitten en kom even bij. Goed eten en een koude cola doet wonderen. Dat biertje was ook niet echt verstandig, die kun je beter na je rit pakken.RalphvR schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:03:
[...]
Eens! Was voor het eerst dat ik dit systeem bij ze zag. Werkte goed en er was een kerel van DTC in de buurt die iedereen uitlegde hoe het werkte, was top!
Moet zeggen dat ik het een vrij pittige tocht vond, met name door een paar stomme fouten van mezelf.
Eerste deel van de toch ging prima. Startte toevallig tegelijkertijd met een vrij grote groep redelijk snelle renners. Ben daar maar aangehaakt. Zodoende tot de eerste stop met zo'n 32 km per uur doorgekacheld.
Na mijn bidon bij de eerste stop te hebben bijgevuld besloot ik direct door te gaan, dit keer in m'n eentje. Vind solo fietsen toch het prettigste. Ik had slechts één kleine bidon bij me die met het warme weer uiteraard snel leeg was. Ik dacht het daarmee wel te redden tot de tweede stop waar ik 'm weer bij zou kunnen vullen. De tweede afstempelpost ben ik echter nooit tegengekomen.. waarschijnlijk heb ik niet goed opgelet en ben ik er langs gereden.
Ondertussen was mijn bidon allang leeg en begon ik te merken dat ik vrij uitgedroogd raakte en mijn spieren verkrampten. Ik raakte ook vrij versuft, waarbij ik op een gegeven moment vergat uit te klippen en omviel bij een kruispunt. Na 60 km te hebben gereden op één kleine bidon kon ik niet anders dan even stoppen bij een terrasje om bij te tanken. Een witbiertje deed me goed, bidon bij de wc's bijgevuld en weer door.
Ik denk schade door het warme weer en te weinig water op dat moment al gedaan was. Ben tot het einde niet meer echt goed op tempo gekomen, voelde overal kramp en had last van verzuring. Uiteindelijk wel de tocht uitgereden inclusief het stuk van Driebergen naar huis. Kwam aan het einde van de dag uit op 160+ kilometers, een nieuw record voor mij.
2 post zat onderaan de Amerongse Berg in Amerongen bij Café de Proloog. Kun je nauwelijks gemist hebben met die grote banners, opblaas bogen en luide muziek
Maar wel kudo's voor je afstand, die heb je maar mooi op zak.
Moet je dat niet ongelofelijk zeiken tijdens het fietsen?Noxa schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:27:
[...]
(Ik heb denk zo'n 5 a 6 bidons van 750ml op gemaakt.)
Ik rij eigenlijk standaard met 2 bidons van 950ml..RalphvR schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:03:
[...]
Eens! Was voor het eerst dat ik dit systeem bij ze zag. Werkte goed en er was een kerel van DTC in de buurt die iedereen uitlegde hoe het werkte, was top!
Na mijn bidon bij de eerste stop te hebben bijgevuld besloot ik direct door te gaan, dit keer in m'n eentje. Vind solo fietsen toch het prettigste. Ik had slechts één kleine bidon bij me die met het warme weer uiteraard snel leeg was. Ik dacht het daarmee wel te redden tot de tweede stop waar ik 'm weer bij zou kunnen vullen. De tweede afstempelpost ben ik echter nooit tegengekomen.. waarschijnlijk heb ik niet goed opgelet en ben ik er langs gereden.
Ondertussen was mijn bidon allang leeg en begon ik te merken dat ik vrij uitgedroogd raakte en mijn spieren verkrampten. Ik raakte ook vrij versuft, waarbij ik op een gegeven moment vergat uit te klippen en omviel bij een kruispunt. Na 60 km te hebben gereden op één kleine bidon kon ik niet anders dan even stoppen bij een terrasje om bij te tanken. Een witbiertje deed me goed, bidon bij de wc's bijgevuld en weer door.
1x met iso drank (die van de action, en dan niet helemaal de maatschep/water verhouding, iets minder poeder dan er op het etiket staat. En 1x met electrolytes van Power Bar.
[ Voor 4% gewijzigd door McMiGHtY op 22-05-2018 12:54 ]
Dat was de 3e stop voor 100/135km, de tweede in Rhenen heb ik ook compleet gemist. Was daardoor kantje boord qua drinken. Verder prima geregeld, uitgepijld en perfect weer. Had voor mij nog wel iets meer klimwerk in gemogen.Noxa schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:27:
[...]
2 post zat onderaan de Amerongse Berg in Amerongen bij Café de Proloog. Kun je nauwelijks gemist hebben met die grote banners, opblaas bogen en luide muziek
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Even getest op mijn iPhone. Ik schrok me een ongeluk, want er gaat dan een hard alarm af en de iPhone begint af te tellen van 3 naar 0 waarna hij 112 gaat bellen. Ook handig, maar niet de ICE info waar we het over hadden.orange.x schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 13:27:
[...]
Kwam erachter dat met de nieuwste iOS je geen pagina meer hebt maar je heel snel op de powerbutton moet drukken en je DAN pas je info kan bekijken, vond dat eigenlijk heel gek, dat wil je toch ‘makkelijk’ kunnen benaderen?
De workaround via de NOODGEVAL knop in het inlogscherm werkt wel.
Nee hoor, ik zweet vrij makkelijk. En af en toe een stop voor een hapje en pis pauze is toch wel wenselijk. Heb dat liever dan totaal uitgedroogd van de fiets te stappen, been there.mhr-zip schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:41:
[...]
Moet je dat niet ongelofelijk zeiken tijdens het fietsen?
Ik ben ook fan van de Power Bar sportdrank.McMiGHtY schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:52:
[...]
Ik rij eigenlijk standaard met 2 bidons van 950ml..
1x met iso drank (die van de action, en dan niet helemaal de maatschep/water verhouding, iets minder poeder dan er op het etiket staat. En 1x met electrolytes van Power Bar.
Ik denk dat dat wel meevalt. Het valt mij met het huidige weer op hoeveel ik zweet op het moment dat ik stilsta. Doordat je op de fiets gaat valt het niet zo op dat je zo zweet en heb je misschien het idee dat het meevalt. Je verliest echter heel veel vocht. In het vervolg dus echt wat meer drinken meenemen. Je kunt beter na thuiskomst het water weggooien dan dat je tijdens het fietsen tekort hebt.mhr-zip schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:41:
[...]
Moet je dat niet ongelofelijk zeiken tijdens het fietsen?
Ik heb vaak 1 bidon met water en 1 bidon met sportdrank (van de Action). Beide flessen 750ml.
En dat biertje onderweg

Maar lekkere afstand hoor
[ Voor 7% gewijzigd door wisselwerking op 22-05-2018 13:04 ]
Ik zweet wel erg veel heb ik het idee als ik mezelf vergelijk met andere mensen.
Als test die tabletjes aangeschaft en ze bevallen erg goed.
Bike & City #19: Over de grens
Landsgrenzen doorkruisen alsof het niets is, mentaal tot het uiterste gaan en duizenden kilometers fietsen met minimale middelen. In dit programma nodigen we gasten uit die de grenzen opzoeken met hun tweewieler. Denk aan fietsers die blij worden van extreme omstandigheden, maar ook aan expats die zich mentaal voorbereiden om deel uit te maken van het chaotische fietsverkeer in Amsterdam. Een avond van uitersten waarin de liefde voor de fiets centraal staat. We gaan in gesprek met hardcore bikers, fotografen en race-organisatoren die een ding gemeen hebben: een sterk staaltje doorzettingsvermogen.
https://dezwijger.nl/programma/over-de-grens
Met o.a.:
Ultra Distance Cycling
Zo snel mogelijk van A naar B fietsen, maar dat op een afstand van een paar duizend kilometer. Ultra Distance Cycling wordt steeds populaider, denk aan de Transcontinental Race waarin deelnemers 4.200 kilometer fietsen in 2 weken (!) tijd. Hulp van buitenaf is niet toegestaan: deelnemers slapen in een bivakzak langs de kant van de weg, en voor eten en drinken moet iedereen onderweg zelf zorgen. En de klok blijft doortikken. Eric Kampherbeek is verslaafd aan deze tak van wielersport. Zijn nieuwste avontuur: de NorthCape4000 (van Italië naar de Noordkaap) en begin mei The Race Around the Netherlands. Wat maakt deze uitdaging zo bijzonder?
Fixed Beer Rotterdam
Als een snellejelle door de stad om zo snel mogelijk pakketen/post bezorgen, dat is wat fietskoeriers doen. Vanuit daar is er wereldwijd een racevorm ontstaan genaamd een Alleycat. Het idee is simpel: start, verschillende checkpoints (soms in combinatie met een opdracht) en uiteindelijk de finish. Het middel: een fixed gear fiets. Het doel is om zo snel mogelijk de opdrachten te voltooien en je zo snel mogelijk door de stad te bewegen. Geen parcours, je kiest je eigen route. Dat is waar de adrenaline kick zit. Hoe hard durf je te gaan en waar ligt je grens? Hoe leer je de flow van de stad het beste kennen? Feije Timmer vertelt hoe je leert patronen te herkennen op kruispunten en wat de kick precíes is
Jan Sleijfer
Als CAM-therapeut en sport- en prestatiepsycholoog, oprichter van NLsportpsycholoog en directeur KEIKO Health & Performance Center weet Jan Sleijfer veel van mentale kracht. Zo ontwikkelde hij de Drie Batterijen® methode. De batterijen staan voor Lichaamskracht, Gevoelskracht en Denkkracht waarbij mensen dagelijks via een app hun eigen energieniveau bij kunnen houden aan de hand van vragen. Met de methode begeleid hij al meer dan 10 jaar o.a. topsporters op weg naar de olympische spelen, justitiepersoneel en basisschool leerkrachten. Hoe groot is volgens hem de impact van onze mentale wil op onze (sport)prestaties?
Er zijn twee soorten mogelijkheden op de iPhone in geval voor nood:coelho schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:56:
[...]
De workaround via de NOODGEVAL knop in het inlogscherm werkt wel.
- Indien je zelf in nood bent, bv. als je langs de weg ligt: https://www.iculture.nl/tips/sos-noodmelding-iphone/. Hierbij wordt (in NL) 112 gebeld (na dat mooie alarmgeluidje
- Voor hulpverleners om je naam te achterhalen en contactpersonen in te lichten (Medische ID): https://www.iculture.nl/t...id-instellen-iphone-ipod/ Daarnaast kun je informatie vermelden zoals allergieën, medicijnen, bloedgroep. (Neemt niet weg dat het altijd verstandig is om een ID bewijs op zak te hebben).
Had graag heen gegaan, had het event al langs zien komen op FB..maar logistiektechnisch ga ik dat niet halenJorisM schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:27:
Morgen om 20:00 uur in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam, gratis toegang (al kun je zelf een vrijwillige bijdrage doen).
Bike & City #19: Over de grens
Met o.a.:
Ultra Distance Cycling
Zo snel mogelijk van A naar B fietsen, maar dat op een afstand van een paar duizend kilometer. Ultra Distance Cycling wordt steeds populaider, denk aan de Transcontinental Race waarin deelnemers 4.200 kilometer fietsen in 2 weken (!) tijd. Hulp van buitenaf is niet toegestaan: deelnemers slapen in een bivakzak langs de kant van de weg, en voor eten en drinken moet iedereen onderweg zelf zorgen. En de klok blijft doortikken. Eric Kampherbeek is verslaafd aan deze tak van wielersport. Zijn nieuwste avontuur: de NorthCape4000 (van Italië naar de Noordkaap) en begin mei The Race Around the Netherlands. Wat maakt deze uitdaging zo bijzonder?
Eric is trouwens uitgevallen tijdens de RATN..aanrijding gehad m.a.g. frame stuk, maar hij heeft al een nieuw frame opgebouwd onderhand is weer aan het trainen.
Ik ben een keer half dood van mijn fiets gevallen met knallend koppijn en sufheid na 100km in de hitte fietsen. Had toen alleen water zonder toevoegingen op. Sindsdien gaat er sport drank mee.McMiGHtY schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:24:
Ik heb bij mezelf gemerkt dat ik die eletrolytes nodig heb (https://www.athleteshop.n...0TKw2aEAQYAiABEgJYwPD_BwE ) als ik geen ontzettende hoofdpijn wil krijgen.
Ik zweet wel erg veel heb ik het idee als ik mezelf vergelijk met andere mensen.
Als test die tabletjes aangeschaft en ze bevallen erg goed.
En deze winter kwam ik er op tacx achter hoe ontzettend veel ik zweet bij dergelijke inspanning. Het gaat echt harder dan je denkt.
Verwijderd
Koppijn is voor mij ook een goede indicator dat ik vocht tekort heb..Noxa schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:41:
[...]
Ik ben een keer half dood van mijn fiets gevallen met knallend koppijn en sufheid na 100km in de hitte fietsen. Had toen alleen water zonder toevoegingen op. Sindsdien gaat er sport drank mee.
En deze winter kwam ik er op tacx achter hoe ontzettend veel ik zweet bij dergelijke inspanning. Het gaat echt harder dan je denkt.
Gisteren tijdens de 11-steden heb ik zeker 10-11 bidons leeg gedronken.
Zeker na 10-11 uur smorgens toen het echt warm werd ging er minimaal een liter per uur doorheen, en nog merkte ik dat het te weinig was aangezien ik tot het eind van de dag maar 1x naar de wc hoefde..
Na de fietstocht nog een herstelshake genomen en 1,5 liter cola
Een ijskoude glas cola (geen light/zero vrouwen shit) tijdens een tussenstop is heerlijk,Vos schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:25:
Ik vind een blikje cola wel lekker na een flinke inspanning, maar een hele fles?
maar ik heb een keer de fout gemaakt om een koud Frans biertje te pakken alvorens huiswaarts
door de bergen te gaan. Dat doe ik nooit meer, man ging ik kapot toen.
Verwijderd
Had nog een flesje (0,5l) in de koelbox in de auto liggen, die was al op voordat ik op de snelweg was..Vos schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:25:
Ik vind een blikje cola wel lekker na een flinke inspanning, maar een hele fles?
Onderweg nog een groot McMenu met 0,5l cola.
En toen ik thuis kwam ook nog zeker 1,5 glas cola..
Vandaag ook al 2 liter drinken op (voornamelijk water), maar naar de wc gaan hoeft niet zo nodig.. Teken dat ik nog iets vocht tekort heb..
Nu zijn de prijzen op internet ook erg verschillend. De 'merken' vragen ook zo 2 euro of meer per patroon. De minder bekende merken zijn veelal goedkoper. En je zou toch zeggen: een patroon is een patroon... daar zit weinig techniek achter dan een goede schroefdraad... Of vergis ik mij?
Want bv op https://www.amazon.de/10-Stück-CO2-Kartuschen-mit-Gewinde/dp/B003BNO8W4 heb je ze voor minder dan 1 euro per stuk. Een stuk aantrekkelijker.
Wat is jullie ervaring met de kwaliteit van CO2-patronen? Waar kopen jullie ze?
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Edit: Is trouwens per twee.
[ Voor 23% gewijzigd door TheCooz op 22-05-2018 18:19 ]
Verwijderd
Voorkeur gaat nog steeds uit naar een handpomp..
Dit vroeg ik mij onlangs ook af.Galois schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:48:
CO2-patronen in de fietsenwinkel zijn erg duur... Je betaalt zo meer dan 2 euro per patroon...
Wat is jullie ervaring met de kwaliteit van CO2-patronen? Waar kopen jullie ze?
Met binnen/buiten banden ga ik nooit meer goedkoop doen, maar volgens mij kan er geen verschil zitten tussen een 2 euro topeak patroon en een 1.5 euro patroon van de Action, maar voor die paar cent meer
hoef je ook niet moeilijk te doen denk ik. Tenzij je zoals veel jongeren grootgebruiker bent.
[ Voor 11% gewijzigd door Storm-Fox op 22-05-2018 16:07 ]
Ik had in april een ATB weekend en een vaste traditie is dat ze op de 2e dag een route doen die langs de thuisbasis van de Chouffe brouwerij komt. De combinatie te weinig eten (had verwacht tussen 2 routes de voorraad te kunnen aanvullen en de lunch was ook te klein om dat op te vangen) en zware bier is niet de beste combinatie om ATB weer op te stappen.Storm-Fox schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:43:
[...]
Een ijskoude glas cola (geen light/zero vrouwen shit) tijdens een tussenstop is heerlijk,
maar ik heb een keer de fout gemaakt om een koud Frans biertje te pakken alvorens huiswaarts
door de bergen te gaan. Dat doe ik nooit meer, man ging ik kapot toen.

Verkopen ze patronen van 50 cent bij de Action (of is dit een 'bij wijze van'?).Storm-Fox schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:59:
[...]
Dit vroeg ik mij onlangs ook af.
Met binnen/buiten banden ga ik nooit meer goedkoop doen, maar volgens mij kan er geen verschil zitten tussen een 2 euro topeak patroon en een 1.5 euro patroon van de Action, maar voor die paar cent meer
hoef je ook niet moeilijk te doen denk ik. Tenzij je zoals veel jongeren grootgebruiker bent.
Dat klopt ook inderdaad... Met gemiddeld 1x per jaar een lekke band, bespaar je ook geen grote hoeveelheden euro's :-DStorm-Fox schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:59:
[...]
Overigens denk ik dat die jongeren niet met CO2 spelen... :-)
[ Voor 37% gewijzigd door Galois op 22-05-2018 16:10 ]
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Verwijderd
Klopt, CO2 is voor mij dus ook niets meer dan een "thuiskomertje".roda_djavulen schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 16:07:
@Remko24 Als je een band oppompt met co2 moet je hem sowieso thuis met lucht op pompen, CO2 ontsnapt vrij snel weer uit je binnenband.
Dank!
Niet meer over nadenken... Deze ga ik kopen
I'm just pulling numbers from my ass here. Ik weet niet hoe duur ze bij de Action zijn, maarGalois schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 16:09:
[...]
Verkopen ze patronen van 50 cent bij de Action (of is dit een 'bij wijze van'?).
ik heb ze wel daar zien liggen en ze zullen ongetwijfeld schandalig goedkoop zijn.
Verwijderd
Ik had toen nog Schwalbe Lugano's en 2x lek gereden op de eerste 100km.
Aangezien ik ook weinig racefiets ervaring had op reviews afgegaan en de continental grand prix 4000s ii 25mm genomen.. Afgelopen11 stedentocht uitgereden zonder lek te raken.
Daarnaast ook een wereld van verschil in wegligging en grip.. Was ik eerst bang in de bochten om onderuit te gaan of de bocht niet te kunnen halen, sturen deze zeer strak in en hebben beduidend meer grip. De Lugano's leken toch meer te zoeken in de bochten.
Komende weken wat meer kilometers maken op de Continentals, kijken of de duurtest goed uitpakt (of dat ik geluk had met de eerste 250km).
CO2 patronen gaan op gewicht, dus daar zit helemaal geen verschil in. Fietszaken verkopen ze gewoon duur omdat het toch wel betaald wordt.Storm-Fox schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:59:
[...]
Lijkt mij ook... Maar ik kan mij voorstellen dat bv. de schroefdraad of de vulling minder is bij 'goedkope' patronen. Of nog erger: dat ze zwakker zijn en eerder kunnen lekken? Je moet er niet aan denken dat er een gat in komt en de CO2 eruit spuit terwijl de patroon in een achterzak zit...mark-k schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 16:39:
[...]
CO2 patronen gaan op gewicht, dus daar zit helemaal geen verschil in. Fietszaken verkopen ze gewoon duur omdat het toch wel betaald wordt.
Minder vulling zoals ik al zei kan niet, 16g is 16g. Verder zijn die dingen echt wel op enorme druk gebouwd, dat gaat niet zomaar kapot. Verder kost fatsoenlijk draad tappen ook niks extra tov de handeling die je toch ervoor moet doen. Die patroontjes van de action zijn zelfs nog duur vergeleken met de patronen voor airsoft of luchtbuks.Galois schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 16:42:
[...]
Lijkt mij ook... Maar ik kan mij voorstellen dat bv. de schroefdraad of de vulling minder is bij 'goedkope' patronen. Of nog erger: dat ze zwakker zijn en eerder kunnen lekken? Je moet er niet aan denken dat er een gat in komt en de CO2 eruit spuit terwijl de patroon in een achterzak zit...
Dit topic is gesloten.
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic
Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic
Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.