Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 111 Laatste
Acties:
  • 632.463 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:53
Ik zit te denken om mijn stuur wat lager te plaatsen voor een wat meer aerodynamische positie, maar vraag mij af of er nog wel een spacer moet blijven zitten tussen stuurpen en balhoofd. Of is dat niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederick130391
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-10 14:39
wisselwerking schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 09:14:
Ik zit te denken om mijn stuur wat lager te plaatsen voor een wat meer aerodynamische positie, maar vraag mij af of er nog wel een spacer moet blijven zitten tussen stuurpen en balhoofd. Of is dat niet nodig?
Ik heb geen spacer meer boven mijn stuur. Dus je kan het zonder doen. Maar misschien verstandig om er even eentje bovenop te plaatsen en te zien of je nergens last van krijgt als je stuur lager staat ;-)

Kan je nadien de voorvork nog mooi op maat zagen en de spacer weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:03
Ik laat ze zitten en dan gooi ik ze in het najaar weer onder mijn stuur als de fiets op de tacx komt te staan.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-10 19:43
@wisselwerking je moet bij een volledig carbon voorvork wel minimaal een 5mm spacer bovenop je stuurpen houden, zodat je stuurpen nooit precies op de rand van het carbon klemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:53
roda_djavulen schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 09:21:
@wisselwerking je moet bij een volledig carbon voorvork wel minimaal een 5mm spacer bovenop je stuurpen houden, zodat je stuurpen nooit precies op de rand van het carbon klemt.
Ik ga er vanuit dat mijn Scott Speedster 20 geen volledig carbon voorvork is. Maar hij klemt toch altijd op het frame? En dat is mijn geval aluminium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:22
Hi allen,

Ik ben nog een behoorlijk beginnende fietser - vorig jaar juni begonnen, sindsdien ~1600km gefietst. Oftewel, doe het rustig aan. Gisteren weer een stukje gefietst (45km), geen centje pijn tijdens en direct na de rit, echter toen ik vanmorgen wakker werd, deed mijn knie behoorlijk pijn. Met name bij bukken en omhoog komen, traplopen, etc. Pijn zit voor in de knie, onderkant knieschijf is ook gevoelig als ik er op druk. (her)kennen jullie deze klachten & mogelijke oorzaak (ondanks dat ik weet dat kniepijn ongeveer 1000 verschillende oorzaken kan hebben)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
@wisselwerking Je klemt de stuurpen tegen het frame om je balhoofdlagers op spanning te brengen, maar je klemt je stuurpen ook rond je steerer tube (kan even niet op het nederlandse woord komen) als deze van carbon is, dan wordt vaak aangeraden een 5 mm carbon spacer boven je stuurpen en dus onder je topcap te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-10 16:06
timwijn schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 09:33:
Hi allen,

Ik ben nog een behoorlijk beginnende fietser - vorig jaar juni begonnen, sindsdien ~1600km gefietst. Oftewel, doe het rustig aan. Gisteren weer een stukje gefietst (45km), geen centje pijn tijdens en direct na de rit, echter toen ik vanmorgen wakker werd, deed mijn knie behoorlijk pijn. Met name bij bukken en omhoog komen, traplopen, etc. Pijn zit voor in de knie, onderkant knieschijf is ook gevoelig als ik er op druk. (her)kennen jullie deze klachten & mogelijke oorzaak (ondanks dat ik weet dat kniepijn ongeveer 1000 verschillende oorzaken kan hebben)?
Toevallig heb ik zelf ook op dit moment kniepijn. Ook nog beginner (circa 800km nu). Ik ga volgende week naar een sportfysio. Daar gaan we samen de zithouding en instellingen van de fiets doornemen en de stand van de SPD plaatjes (met camera wordt een analyse van de zitpositie en bewegingen gemaakt). Daarnaast zit er een fysio behandeling bij en wat oefeningen die ik kan doen om de knie te versterken (daardoor is weer op te geven bij de zorgverzekering). Vaak ligt dit soort klachten aan het niet goed afgesteld staan van de fiets. Je kunt zelf gaan kloten met instellingen maar als je al pijn hebt is het er moeilijk om er achter te komen of het effect heeft. Mogelijk maak je het alleen maar erger. Vandaar mijn keuze om een professional ernaar te laten kijken dan weet ik daarna dat het verder perfect staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:44
Ik heb een pomp van btwin gekocht, die zou voor racefietsen geschikt zijn.

Afbeeldingslocatie: https://contents.mediadecathlon.com/p1308256/k$102a7d57037f65fced32fcc23ebab32f/sq/VOETPOMP+500+1308256.jpg?f=700x700

Zo ziet deze eruit en in kan hier dus niets mee. Zit ook verder niets bij en volgens Decathlon moet ik langs komen, maar ik heb daar geen trek in ivm de afstand. Wat moet ik kopen om het wel te laten werken? Zo'n opzetstuk voor een frans ventiel is ook niet goed, want dit is volgens mij voor autobanden op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Die pomp moet het gewoon doen , ik heb deze namelijk ook.
Je kan hem voor Race als MTB gebruiken. dan moet je het dopje eraf draaien en het rubbertje aan de binnenkant even omdraaien. Dan kan je hem voor ander type ventiel gebruiken.

[ Voor 60% gewijzigd door degroot op 15-05-2018 09:52 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je geprobeerd

- ventiel opendraaien
- met de vinger even indrukken zodat er wat lucht ontsnapt (soms zit het vast en komt er geen lucht in, hoe hard je ook pompt)
- pompkop er overheen schuiven, goed aandrukken
- hendel van de kop omhoog duwen zodat het geheel vastzit
- pompen.

Aan die pompkop zie ik niet zoveel, die ziet er gewoon net zo uit als mijn JoeBlow Sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederick130391
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-10 14:39
roda_djavulen schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 09:21:
Dat was inderdaad altijd de regel, maar je ziet het meer en meer gebeuren dat de stuurpen vlak eindigt met een top cap :)
Ik heb voor onderhoud mijn stuur er al enkele keren afgehaald, en er is eigenlijk totaal niets te merken aan de voorvork.

Bij gebrek aan eigen foto, maar even een pinarello van het net genomen als voorbeeld.

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/78/49/83/78498380f3c2ae07edc3341cd207e24e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
@frederick130391 Inderdaad ja, misschien altijd ff checken bij de fietsfabrikant, en misschien zijn de amerikaanse fabrikanten wat voorzichtiger/banger voor schadeclaims dan de italiaanse :p

Wel zonde van zo'n pinarello met zoveel spacers trouwens :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hi allen,

Mirved schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 09:39:
[...]

Toevallig heb ik zelf ook op dit moment kniepijn. Ook nog beginner (circa 800km nu). Ik ga volgende week naar een sportfysio. Daar gaan we samen de zithouding en instellingen van de fiets doornemen en de stand van de SPD plaatjes (met camera wordt een analyse van de zitpositie en bewegingen gemaakt). Daarnaast zit er een fysio behandeling bij en wat oefeningen die ik kan doen om de knie te versterken (daardoor is weer op te geven bij de zorgverzekering). Vaak ligt dit soort klachten aan het niet goed afgesteld staan van de fiets. Je kunt zelf gaan kloten met instellingen maar als je al pijn hebt is het er moeilijk om er achter te komen of het effect heeft. Mogelijk maak je het alleen maar erger. Vandaar mijn keuze om een professional ernaar te laten kijken dan weet ik daarna dat het verder perfect staat.
Misschien goed leesvoer: https://www.bikeradar.com...-your-knees-part-2-17445/

Wellicht kun je eenvoudig eens wat proberen aan te passen aan je pedalen:
Afbeeldingslocatie: https://cdnmos-bikeradar.global.ssl.fastly.net/images/news/2008/08/27/cleatposdiag1-630-354.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cdnmos-bikeradar.global.ssl.fastly.net/images/news/2008/08/27/cleatposdiag2-630-354.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 20:59
Hi allen,

Ja heel herkenbaar. Je zult iets moeten veranderen aan de je zit positie. Denk dan aan afstelling schoenplaatjes, hoogte en afstand zadel, lengte stuurpen, hoogte stuur etc. Genoeg variabelen om mee te stoeien. Verder helpt het om met een hogere lichte cadans te trappen ipv in een trage cadans een zwaar verzet weg te trappen.

De beste investering die je kunt maken is een "bike-fitting" doen. Dat is kost nu even geld maar betaald zit dik terug als je zonder klachten kunt fietsen. Heeft mij in ieder geval wel geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:22
@Noxa @BreadFan @Mirved Dank allen voor de reacties. Binnenkort maar eens voor een bikefitting gaan. Ben al eerder met mijn schoenplaatjes bezig geweest omdat ik vorig jaar tijdens het fietsen ook wel eens pijn had, maar nu doet het dus tijdens het rijden zelf geen pijn. Maar houding/positie zal ongetwijfeld nog eea te optimaliseren zijn. Als ik het artikel van @BreadFan lees, zie ik ook staan mogelijk zadel nog wat omhoog en/of naar achteren om te proberen.

[ Voor 15% gewijzigd door timwijn op 15-05-2018 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 07:55
havana schreef op maandag 14 mei 2018 @ 22:29:
Gebruik zelf al jaren een Spinder Falcon, 50€ op MP.

Je kan een kabel door de fietsen doen en dan aan de trekhaak (zit bij mij zo’n oog). Maar veel beter is altijd iemand bij de auto laten, wat wij dan ook altijd doen bij stops.
Volgende maand ga ik met 3 racefietsen met de veerboot (20 uur varen) naar Noorwegen en zit met de vraag hoe ik de fietsen veilig in het ruim kan achterlaten.
Het liefst neem ik alle fietsen mee de cabin in, maar ik denk dat dit geen optie is.

Een goed kettingslot aan de bagagedrager heeft in mijn geval geen zin omdat een echte fietsendief
middels een betonschaar binnen een paar tellen de fietsen kan loshalen.

Mijn beste optie is denk ik om de drie fietsen liggend in de auto te krijgen, maar hier worden mijnTetris skill
zwaar op de proef gesteld.

PSN: StormFox81

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
@Storm-Fox Heb zelf de fietsen gewoon met een simpel slot vast. Bij zo ongeveer alle boten mag je toch het ruim niet in als ze varen.

Edit: Had, tegenwoordig gaan ze mee achterin de auto :+ Maar dat is omdat het makkelijk kan met de huidige auto.

[ Voor 30% gewijzigd door roda_djavulen op 15-05-2018 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
roda_djavulen schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:41:
@Storm-Fox Heb zelf de fietsen gewoon met een simpel slot vast. Bij zo ongeveer alle boten mag je toch het ruim niet in als ze varen.

Edit: Had, tegenwoordig gaan ze mee achterin de auto :+ Maar dat is omdat het makkelijk kan met de huidige auto.
Ah dank dat is goed om te weten. In dat geval laat ik de fietsen gewoon op slot aan
de fietsdrager zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
degroot schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 09:51:
Die pomp moet het gewoon doen , ik heb deze namelijk ook.
Je kan hem voor Race als MTB gebruiken. dan moet je het dopje eraf draaien en het rubbertje aan de binnenkant even omdraaien. Dan kan je hem voor ander type ventiel gebruiken.
Afbeeldingslocatie: https://contents.mediadecathlon.com/p219356/k$24410379d3b3c2ae67c4ca097d618f2a/sq/VOETPOMP+500+219356.jpg?f=1000x1000 dit staat er dus bij, maar ik heb deze onderdelen niet in het mondstuk van de pomp zitten. Heb jij dit wel?
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 09:52:
Heb je geprobeerd

- ventiel opendraaien
- met de vinger even indrukken zodat er wat lucht ontsnapt (soms zit het vast en komt er geen lucht in, hoe hard je ook pompt)
- pompkop er overheen schuiven, goed aandrukken
- hendel van de kop omhoog duwen zodat het geheel vastzit
- pompen.

Aan die pompkop zie ik niet zoveel, die ziet er gewoon net zo uit als mijn JoeBlow Sport.
Ik weet wel hoe ik de banden moet oppompen, maar heb dus het idee dat mijn pompmond niet helemaal goed is..

[ Voor 34% gewijzigd door Beavbusi op 15-05-2018 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-10 20:57

McMiGHtY

- burp -

Volgens mij moet je het dopje eraf draaien, zeg maar het grijze gedeelte

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Beavbusi schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:35:
[...]

[afbeelding] dit staat er dus bij, maar ik heb deze onderdelen niet in het mondstuk van de pomp zitten. Heb jij dit wel?

[...]

Ik weet wel hoe ik de banden moet oppompen, maar heb dus het idee dat mijn pompmond niet helemaal goed is..
Dat zit bij mij inderdaad in de binnenkant van de schroefdop

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Oke laat maar, het zat er wel in alleen een beetje vastgedrukt. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazZz
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-10 20:08
Bij Mantel is er een hunt bezig. Misschien komt er voor iemand nog wel iets interessants voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:55
MazZz schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:37:
Bij Mantel is er een hunt bezig. Misschien komt er voor iemand nog wel iets interessants voorbij.
Net de Garmin 820 besteld.

Zat eigenlijk te wachten totdat de 520 plus zou uitkomen maar voor het prijsverschil hoef je het niet te laten. Even aanzien of het touchscreen bevalt. Las dat er voor problemen mee waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

MazZz schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:37:
Bedankt voor de tip! :)

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
maxoss schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:53:
[...]

Net de Garmin 820 besteld.

Zat eigenlijk te wachten totdat de 520 plus zou uitkomen maar voor het prijsverschil hoef je het niet te laten. Even aanzien of het touchscreen bevalt. Las dat er voor problemen mee waren.
Wat was de hunt prijs?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
De eerste aanbieding was een POC Octal X voor 107 eur, volgens mij echt een goede prijs. Helaas alleen maar in een soort grijs blauw en niet de zwarte en witte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazZz
LuPo schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 15:35:
[...]

Wat was de hunt prijs?
Volgens mij 369,00

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• feen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-10-2023
Als je wilt weten welke producten komen dan moet je even het image linkje boven op de pagina kopiëren en aanpassen met opvolgende nummer. Dan zie je wat er gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:35
feen schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 17:04:
Als je wilt weten welke producten komen dan moet je even het image linkje boven op de pagina kopiëren en aanpassen met opvolgende nummer. Dan zie je wat er gaat komen.
Goede tip! Jammer dat de prijs er niet bij staat.
Volgende is de 4iiii Precision Ultegra 6800 Powermeterr. Normale prijs is 449,99 bij Mantel. Het begint wel een beetje te kriebelen (bij de juiste prijs).
Correct. Komt nog een keer langs als het goed is/niet uitverkocht was.

[ Voor 16% gewijzigd door Stufferdt op 15-05-2018 17:26 ]

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:05

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik kreeg het mailtje van de hunt ook, maar heb mezelf (na aankoop van alle shit die hoort bij t beginnen met wielrennen) beloofd ff niets te kopen. Klik ik het linkje aan, was net die Garmin aan de beurt (ik wil wel graag nog een computertje) :s. Maar ik heb me nu nog ingehouden.

Fietsen gaat goed, alleen heeft mijn vriendin best wat last van de buitenkant van haar knieën. Plaatjes zijn wel iets aangepast, maar pijn is (donderdag voor t laatst gefietst) nog niet weg, terwijl we denken dat het beter is om weer te fietsen als de pijn helemaal weg is. Ook heeft ze wat last van haar ellebogen en polsen, dus waarschijnlijk zit ze er nog niet helemaal goed op. We gaan het nog een leer proberen en anders toch ook maar de alsnog de bikefit doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 20:51
Storm-Fox schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:30:
[...]

Volgende maand ga ik met 3 racefietsen met de veerboot (20 uur varen) naar Noorwegen en zit met de vraag hoe ik de fietsen veilig in het ruim kan achterlaten.
Het liefst neem ik alle fietsen mee de cabin in, maar ik denk dat dit geen optie is.

Een goed kettingslot aan de bagagedrager heeft in mijn geval geen zin omdat een echte fietsendief
middels een betonschaar binnen een paar tellen de fietsen kan loshalen.
Zodra je de auto in het ruim hebt geparkeerd, ga je naar de bovenste dekken. Zodra het schip gaat vertrekken, worden de autodekken hermetisch afgesloten met waterdichte deuren. Pas vlakbij aankomst (wordt omgeroepen) kun je naar het autodek. Tijdens de overtocht is het niet mogelijk de autodekken te betreden. Ps. Kun je niet beter vanuit Kiel vertrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-10 15:50
Bij de Mantel Hunt komen na verloop van tijd de producten nog een keer voorbij. Enige die ik so far gezien heb die nog handig kan zijn is het pompje van Topeak. Die is wat kleiner dan degene die ik nu heb en heeft een uitschuifbaar flexibel slangetje. Maargoed, pompje dat ik nu gebruik is dan 3,5cm langer maar ik gebruik die alleen als ik wil weten waar het lek in de lekke binnenband zit. Daarna pomp ik vaak toch met patroontje op..

Vanavond weer rondjes gereden bij WV Eemland. Na wat vermoeidheidsverschijnselen vorige week en afgelopen week 2x lekker uitgereden voelde ik me eigenlijk weer heerlijk. Kon goed meedoen de 2e helft voorin het peloton. Helaas was er niet een hele goede organisatie om richting het einde de kopgroep die ontstaan was bij te halen. Gevoelsmatig had ik denk ik het gaatje wel kunnen dichten als ik niet zoveel op kop mee had gedaan de 2e helft. In the end toch 2e van het peloton geworden en waren dan nog 5 koplopers meen ik. Zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Waarvoor ging die Tacx flux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

Iemand hier trouwens een idee waar ik n pompje kan vinden dat werkt met patronen zonder schroefdraad? Eigenlijk alles dat ik vind is met draad. Ik heb die patronen namelijk ook voor de luchtbuks dus wel zo handig als je die gewoon kunt gebruiken voor de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:33

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

499

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
mark-k schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 23:28:
Iemand hier trouwens een idee waar ik n pompje kan vinden dat werkt met patronen zonder schroefdraad? Eigenlijk alles dat ik vind is met draad. Ik heb die patronen namelijk ook voor de luchtbuks dus wel zo handig als je die gewoon kunt gebruiken voor de fiets.
Ik heb de SKS Airchamp Pro, deze is gemaakt voor schroefdraadloze patronen. Doet het ook prima met patronen met schroefdraad.

https://www.internet-bike...05uAKzEAQYASABEgKy_PD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:17
orange.x schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 07:18:
[...]

Ik heb de SKS Airchamp Pro, deze is gemaakt voor schroefdraadloze patronen. Doet het ook prima met patronen met schroefdraad.

Leuk dat je deze hebt.

Ik wil ook zo'n pompje, dat zowel gewoon kan pompen (om een gaatje te vinden) en CO2 kan gebruiken.

Ik heb nu een gewoon pompje, maar nadat ik iemand CO2 zag gebruiken had ik zo iets van dat wil ik ook. Ik twijfel tussen:

https://www.internet-bike...-luchtpatroon-pomp-135mm/
https://www.internet-bike...co2-minipomp-zwart-5-bar/
https://www.mantel.com/topeak-hybrid-rocket-hp-minipomp

Maar ik vind niet zoveel reviews. Wel dat je de eerste niet kon gebruiken met schroefpatronen :+
Ik weet ook niet wat waar is uiteraard.

Vind het niet eens duidelijk of die sks pompen (behalve de airboy) nu wel of niet dual-action zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door mhr-zip op 16-05-2018 09:36 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

orange.x schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 07:18:
[...]

Had het er denk ik even bij moeten zetten, maar ik heb 12g patronen ipv 16g. Geen idee of hij daar ook mee werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
mhr-zip schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 09:18:
[...]

Leuk dat je deze hebt.

Ik wil ook zo'n pompje, dat zowel gewoon kan pompen (om een gaatje te vinden) en CO2 kan gebruiken.

Ik heb nu een gewoon pompje, maar nadat ik iemand CO2 zag gebruiken had ik zo iets van dat wil ik ook. Ik twijfel tussen:

Maar ik vind niet zoveel reviews. Wel dat je de eerste niet kon gebruiken met schroefpatronen :+

Vind het niet eens duidelijk of die sks pompen (behalve de airboy) nu wel of niet dual-action zijn.
Heb hier ook al eens naar gekeken want het scheelt 1 pompje extra meenemen (ik heb nu dus de SKS in een apart hoesje met biba en tool zitten + een los pompje voor gewoon). Maar ik heb hier dus ook geen ervaring mee en vraag me af of het handig werkt. Ik vind juist die SKS zo prettig omdat je niet met rubbertjes om patronen hoeft te klieren en kou en heel goed te doseren etc. Over het algemeen als ik meerij en er is een lekke band wordt mijn SKS gebruikt met patroon van degene die lek rijdt om hem weer hard te maken. Terwijl er ook mannen zijn die van die opdraai-tuutjes hebben. Maar dat is toch net wat meer gedoe vind ik.
mark-k schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 09:44:
[...]

Had het er denk ik even bij moeten zetten, maar ik heb 12g patronen ipv 16g. Geen idee of hij daar ook mee werkt?
Ik vermoed, maar beter kan je ff zo'n klantenservice mailen die het verkopen of SKS zelf, dat het wel werkt. Maar dat zal alleen goed werken denk ik als ze net zo lang zijn. Ik weet ook even niet wat voor patronen ik eigenlijk gebruik. Als die kleinere patronen korter zijn gaat het denk ik niet werken, als ze even lang zijn maar dunner dan heb je best kans dat het werkt als je het uiteinde uitlijnt met het stuk wat het gaatje prikt. Ik zou even bellen / mailen naar SKS / een verkooppunt :)

[ Voor 20% gewijzigd door orange.x op 16-05-2018 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
orange.x schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 09:55:
[...]

Heb hier ook al eens naar gekeken want het scheelt 1 pompje extra meenemen (ik heb nu dus de SKS in een apart hoesje met biba en tool zitten + een los pompje voor gewoon). Maar ik heb hier dus ook geen ervaring mee en vraag me af of het handig werkt. Ik vind juist die SKS zo prettig omdat je niet met rubbertjes om patronen hoeft te klieren en kou en heel goed te doseren etc. Over het algemeen als ik meerij en er is een lekke band wordt mijn SKS gebruikt met patroon van degene die lek rijdt om hem weer hard te maken. Terwijl er ook mannen zijn die van die opdraai-tuutjes hebben. Maar dat is toch net wat meer gedoe vind ik.
Ik had ergens op internet gelezen dat je met de SKS Airchamp Pro ook kan pompen.
Maar als ik zelf wat beter zoek dan blijkt dat niet zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
mhr-zip schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:00:
[...]

Ik had ergens op internet gelezen dat je met de SKS Airchamp Pro ook kan pompen.
Maar als ik zelf wat beter zoek dan blijkt dat niet zo te zijn.
Nee die pompt niet. Je hebt hybride pompjes zoals deze: https://www.futurumshop.n...-rocket-rx-minipomp.phtml Maar heb er geen ervaring mee, zal alleen werken met schroefdraad patronen ook.

Afbeeldingslocatie: https://d1hbm078fhnj3b.cloudfront.net/banner/6767.jpg?8285
Iemand deze voorbij zien komen in de hunt en tegen welke prijs dit was? Is denk ik vannacht voorbij geslopen.

[ Voor 17% gewijzigd door orange.x op 16-05-2018 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Hoop gezeul voor iets dat je amper/nooit hoeft te gebruiken toch? Wat is er mis met losse CO2 patronen en een opschroefdopje? Als je de binnenband die je verwijdert om het patroon heen wikkelt dan krijg je ook geen koude handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Pompkop + 2 patronen meer heb je echt niet nodig? Koude handen, kom op zeg wat een totaal non-argument... Doseren gaat met de meeste pompkoppen ook prima. Heb zelf eentje van Lezyne, zit gewoon een reduceerknop op. En de andere die ik heb van de Action is het drukken = pompen. Werkt ook prima, beetje voorblazen is ook daar gewoon mogelijk

En anders kun je ook prima met je mond een klein beetje lucht in de band blazen als je dat fijn vindt tijdens het omleggen.

[ Voor 63% gewijzigd door havana op 16-05-2018 10:29 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
MrAcid schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:11:
Hoop gezeul voor iets dat je amper/nooit hoeft te gebruiken toch? Wat is er mis met losse CO2 patronen en een opschroefdopje? Als je de binnenband die je verwijdert om het patroon heen wikkelt dan krijg je ook geen koude handen.
Pas zat de biba tussen de velg en de buitenband. Staat tie gelijk op 8 bar. Kan je wel overnieuw beginnen en duimen dat je biba nog heel is.

Met een pomp kan je toch even zorgen dat hij eerst goed zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
mhr-zip schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:29:
[...]

Pas zat de biba tussen de velg en de buitenband. Staat tie gelijk op 8 bar. Kan je wel overnieuw beginnen en duimen dat je biba nog heel is.

Met een pomp kan je toch even zorgen dat hij eerst goed zit.
Dat gaat met een goede CO2 kop ook gewoon (zie mijn post hierboven).

Afbeeldingslocatie: https://www.futurumshop.nl/img/Products/6308-0106-N1410/large/1.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door havana op 16-05-2018 10:30 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 09:46
ZieMaar! schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 17:47:
Ik kreeg het mailtje van de hunt ook, maar heb mezelf (na aankoop van alle shit die hoort bij t beginnen met wielrennen) beloofd ff niets te kopen. Klik ik het linkje aan, was net die Garmin aan de beurt (ik wil wel graag nog een computertje) :s. Maar ik heb me nu nog ingehouden.

Fietsen gaat goed, alleen heeft mijn vriendin best wat last van de buitenkant van haar knieën. Plaatjes zijn wel iets aangepast, maar pijn is (donderdag voor t laatst gefietst) nog niet weg, terwijl we denken dat het beter is om weer te fietsen als de pijn helemaal weg is. Ook heeft ze wat last van haar ellebogen en polsen, dus waarschijnlijk zit ze er nog niet helemaal goed op. We gaan het nog een leer proberen en anders toch ook maar de alsnog de bikefit doen.
Als ik het zo lees, zijn jullie net begonnen met fietsen. Dan lijkt me de reden van overbelasting en pijn dat je te snel wil vorderen. Doe het rustig aan. Laat je lichaam gewoon worden aan het fietsen. Blijven doortrappen aan 200w een uur lang is meer gewoonte dan training. Rustig opbouwen. Ik heb 3j geleden ee ernstige blessure opgelopen aan mijn voet doordat ik te snel lange afstanden wou lopen. Fietsen lijkt niet belastend maar rustig opbouwen blijft van toepassing.

Bike fit? Als je serieus fiets. Begin je net, maakt het niet veel uit of je zadel 5mm te hoog is of je stuur 2° te laagis. Ik speel vaak met mijn positie op de fiets door kleine veranderingen te doen (pedalen, zadel hoogte en positie, stuurpen..) en het voelt altijd wat lastig in het begin maar je lichaam wordt het gewoon en je voelt pas na een aantal ritten of die kleine 'tweaks' wat uitmaken. De positie op je fiets moet je gewoon worden. Na een bike fit heb je het meestal ook lastig voor een paar 100km.

Een goed voorbeeld is mensen die bij een 3 daagse race met een TT zo'n time trial bars op hun fiets monteren omdat dit meer aero is. Ze hebben veel te wienig getraind in die positie waardoor hun performance een pak lager ligt dan zonder aero bars.

Een bepaalde houding moet je gewoon worden. Je lichaam en je bewegingsvrijheid moet zich aanpassen. Dit moet je rustig opbouwen en dit duurt even. Als je blessures oploopt met het fietsen is dat enkel omdat je te snel gaat in je trainingsschema. Ik fiets nu 2 jaar en merk dat ik nog altijd 'sneller' en 'beter' wordt door meer te fietsen maar het gaat veel sneller als je op een doordachte manier te werk gaat en een zeker discipline opbouwt.

[ Voor 4% gewijzigd door jvvv op 16-05-2018 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
havana schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:30:
[...]

Dat gaat met een goede CO2 kop ook gewoon (zie mijn post hierboven).

[afbeelding]
Je hebt me overtuigt. Ik heb toch al een gewone pomp. Dus ik haal deze er gewoon bij. Voor de ruimte hoef je het niet te laten.

Pomp is besteld!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

jvvv schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:44:
[...]

Als ik het zo lees, zijn jullie net begonnen met fietsen. Dan lijkt me de reden van overbelasting en pijn dat je te snel wil vorderen. (...)
Couldn't agree more.

Ik bespeur vaker de neiging om erg snel bij pijntjes of ongemakken te grijpen naar een (dure) bikefitting. Maar het is zeer de vraag of dat iets helpt. Uiteindelijk is een fiets een fiets en valt er maar zoveel aan af te stellen. Een bikefitter heeft echt niet ineens toegang tot allerlei geheime schroefjes waarmee hij de fiets 'beter' kan afstellen dan de gebruiker zelf. Bovendien: als je naar 5 bikefitters gaat krijg je 5 verschillende antwoorden. Uiteindelijk is een racefiets een racefiets en ook niet bedoeld om comfortabel te zijn. Een bepaalde mate van 'ongemak' zul je altijd moeten accepteren (tenzij je helemaal rechtop wilt zitten maar dan kun je beter een flat bar bike kopen).

Kijk, als je prof bent dan ligt het natuurlijk anders. Maar daar hebben we het hier niet over. Ik durf zeker te stellen dat het inderdaad gewoon ligt aan te snel teveel opbouwen.

Mijn fiets is optimaal voor (en door) mij afgesteld en ik zit er heerlijk op, maar als ik een tijd lang niet fiets en ik ga dan uit het niets ineens 100 km stoempen dan heb ik ook pijn aan mijn knieën.

Dus: speel zelf wat met de afstelling. Zo moeilijk is het niet. En vooral: bouw rustig op, licht verzet, afstand en belasting gradueel verlengen. Je hoort zo vaak mensen praten over 'een tocht uitrijden/uitlopen op karakter' en dat is hardstikke leuk als het éénmalig is, maar met een verantwoorde lange-termijn trainings- en belastingsopbouw heeft dat natuurlijk niets te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2018 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-08 08:18
En voor, imo, zeer nuttige info over bike fitting: YouTube: Bike Fit Adviser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-10 11:51
Interessant!

Wat bij mij speelt komt nu door pure overbelasting(pijn na 150 km, daarna nog 150 km doorgefietst incl een aantal klimmetjes) maar het wil allemaal nog niet zo verdwijnen met rust en rustig aan doen helaas. Probleem lijkt op de reden dat ik gestopt ben met hardlopen(geen 'smering' meer in de knie). Enige waar ik vooral bang voor ben is dat het komt door een valpartij waardoor er iets niet meer helemaal lekker afgesteld staat aan de fiets maar voorlopig hou ik de klachten ook op de tacx(andere fiets). Dit laatste hoogstwaarschijnlijk door dat de knie nog niet volledig herstelt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 12:33

Pelle

🚴‍♂️

Ik wilde mijn Ultegra 6800 bottombracket vervangen. Maar nu krijg ik met geen mogelijkheid m'n linker crankarm los. Die zit met 2 m6 inbusboutjes vast. De laatste keer dat dit gedaan is, heeft de fietsenmaker dat gedaan. Ik vrees echter dat dat niet met een momentsleutel is gebeurd, en/of dat hij geen antiseize ofzo heeft gebruikt.

Resultaat: 2 dolgedraaide inbusboutjes :(

Geprobeerd:
- halve spuitbus wd40
- torx erin slaan (kan niet, ik tx30 is te klein, tx40 is te groot, tx35 kan ik nergens vinden voor een fatsoenlijke prijs)
- postbode-elastiek om inbustool heen
- schroefverwijdertooltje (eerst inboren, daarna eruit draaien) - werkt voor geen meter, resultaat is dat boutkop nog verder kapot is dan hij al was

Het enige wat ik zelf nog kan bedenken is (heel voorzichtig) uitboren en daarna opnieuw het schroefdraad laten tappen. Of heeft iemand anders nog een helder idee?

(ik heb ter vervanging overigens al 2 RVS torx boutjes besteld voor een paar eurocent - een veelvoud goedkoper dan de 5 euro per bout voor een originele Shimano-versie, die zo zacht is dat je dus makkelijk de kop doldraait)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:03

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Pelle schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:51:
Ik wilde mijn Ultegra 6800 bottombracket vervangen. Maar nu krijg ik met geen mogelijkheid m'n linker crankarm los. Die zit met 2 m6 inbusboutjes vast. De laatste keer dat dit gedaan is, heeft de fietsenmaker dat gedaan. Ik vrees echter dat dat niet met een momentsleutel is gebeurd, en/of dat hij geen antiseize ofzo heeft gebruikt.

Geprobeerd:
- halve spuitbus wd40
- torx erin slaan (kan niet, ik tx30 is te klein, tx40 is te groot, tx35 kan ik nergens vinden voor een fatsoenlijke prijs)
- schroefverwijdertooltje (eerst inboren, daarna eruit draaien) - werkt voor geen meter, resultaat is dat boutkop nog verder kapot is dan hij al was

Het enige wat ik zelf nog kan bedenken is (heel voorzichtig) uitboren en daarna opnieuw het schroefdraad laten tappen. Of heeft iemand anders nog een helder idee?

(ik heb ter vervanging overigens al 2 RVS torx boutjes besteld voor een paar eurocent - een veelvoud goedkoper dan de 5 euro per bout voor een originele Shimano-versie, die zo zacht is dat je dus makkelijk de kop doldraait)
Lekker balen... Kun je niet met een klein zaagje de boutjes doorzagen? Bij mijn crank is er precies genoeg ruimte voor een klein zaagje denk ik... Heb een ultegra mix en de crank is niet van ultegra. Dus weet niet hoe het daar zit... Succes

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
EdwinW schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 18:48:
[...]

Zodra je de auto in het ruim hebt geparkeerd, ga je naar de bovenste dekken. Zodra het schip gaat vertrekken, worden de autodekken hermetisch afgesloten met waterdichte deuren. Pas vlakbij aankomst (wordt omgeroepen) kun je naar het autodek. Tijdens de overtocht is het niet mogelijk de autodekken te betreden. Ps. Kun je niet beter vanuit Kiel vertrekken?
Dank, wij vertrekken inderdaad vanaf Kiel en vanaf daar is het slechts 20 uur uiterst luxe varen naar Oslo.
Het is goed om te weten dat ik de fietsen zonder zorgen achter kan laten.
Nu kan ik mij volledig richten op de 135km Styrkeproven race, waar ik nog niet helemaal klaar voor ben :)

[ Voor 8% gewijzigd door Storm-Fox op 16-05-2018 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
mhr-zip schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 09:18:
[...]

Leuk dat je deze hebt.

Ik heb zelf vorig jaar de Topeak Airbooster gekocht die perfect inclusief patroon in mijn kleine zadeltas past.
https://www.futurumshop.nl/topeak-airbooster-co2-pomp.phtml

Gelukkig heb ik hem nog niet hoeven te gebruiken, maar als ik de youtube reviews bekijk dan
hoef ik geen zorgen te maken over de functionaliteit.
Voor de zekerheid heb ik altijd wel twee CO2 patronen mee, mocht ik een fout maken met het vullen.

Tot mijn verbazing zag ik onlangs bij de Action spotgoed een CO2 pomp liggen.
Handig voor de fietsers met een kleiner budget.
De CO2 patronen van de Action zullen denk ik net zo goed werken (en compatible zijn) als de 2 euro Topeak patronen die ik heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
Ik zie net dat veel fietscomputers bij bol.com een dagdeal hebben,

https://www.bol.com/nl/l/fietscomputers/N/17983+22562+10655/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is er een site waarop je de prijzen van de verschillende webshops (inter)nationaal kunt vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:05

ZieMaar!

Moderator General Chat
jvvv schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:44:
[...]

Als ik het zo lees, zijn jullie net begonnen met fietsen. Dan lijkt me de reden van overbelasting en pijn dat je te snel wil vorderen. Doe het rustig aan. Laat je lichaam gewoon worden aan het fietsen. Blijven doortrappen aan 200w een uur lang is meer gewoonte dan training. Rustig opbouwen. Ik heb 3j geleden ee ernstige blessure opgelopen aan mijn voet doordat ik te snel lange afstanden wou lopen. Fietsen lijkt niet belastend maar rustig opbouwen blijft van toepassing.

Bike fit? Als je serieus fiets. Begin je net, maakt het niet veel uit of je zadel 5mm te hoog is of je stuur 2° te laagis. Ik speel vaak met mijn positie op de fiets door kleine veranderingen te doen (pedalen, zadel hoogte en positie, stuurpen..) en het voelt altijd wat lastig in het begin maar je lichaam wordt het gewoon en je voelt pas na een aantal ritten of die kleine 'tweaks' wat uitmaken. De positie op je fiets moet je gewoon worden. Na een bike fit heb je het meestal ook lastig voor een paar 100km.

Een goed voorbeeld is mensen die bij een 3 daagse race met een TT zo'n time trial bars op hun fiets monteren omdat dit meer aero is. Ze hebben veel te wienig getraind in die positie waardoor hun performance een pak lager ligt dan zonder aero bars.

Een bepaalde houding moet je gewoon worden. Je lichaam en je bewegingsvrijheid moet zich aanpassen. Dit moet je rustig opbouwen en dit duurt even. Als je blessures oploopt met het fietsen is dat enkel omdat je te snel gaat in je trainingsschema. Ik fiets nu 2 jaar en merk dat ik nog altijd 'sneller' en 'beter' wordt door meer te fietsen maar het gaat veel sneller als je op een doordachte manier te werk gaat en een zeker discipline opbouwt.
Dat zou heel goed kunnen. We zijn behoorlijk fit dus qua lucht/hartslag kunnen we wellicht veel verder dan wat onze spieren etc aankunnen. Waarom we voor mijn vriendin toch naar een bikefit kijken, is omdat ze reuma heeft en daarmee veel gevoeliger is voor verkeerde belasting. Wellicht wordt het ook geen volledige bikefit, maar vooral voor de schoenplaatjes. We hebben de fietsen bij een goede specialist gekocht, die gelukkig ook goed meedenkt.

Wat ik er ook lastig bij vind; wat is nu precies rustig opbouwen? Het is niet zo dat we op karakter fietsen ofzo, maar na 40 km (dat fietsen we ongeveer) hebben we beiden eigenlijk gewoon t gevoel dat we zo nog een uur door kunnen.

Tnx in ieder geval!

[ Voor 3% gewijzigd door ZieMaar! op 16-05-2018 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Smultie schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 16:54:
Is er een site waarop je de prijzen van de verschillende webshops (inter)nationaal kunt vergelijken?
Nog niet kunnen vinden maar zou erg welkom zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:55

Galois

1811 - 1832

Sokken.
Bij mij een kledingstuk waar ik (tot nu) niet veel aandacht aan besteed heb. Ik heb 3 paar 'goede' sokken (Castelli, jaren geleden met 50% korting gekocht) en verder nog 6 paar 'no name' goedkope fietssokken.

Die Castelli's zitten erg lekker, die 'no names' vaak niet. Vandaag 2 uur gefietst en ik heb de hele tijd last gehad van mijn wreef vanwege niet goed zittende sok.

Ik was er zo klaar mee dat ik zojuist 4 paar nieuwe sokken besteld heb. En ik vond deze Assos sokken zo cool, dat ik daarvoor ben gegaan. Links en rechts een verschillende kleur, maar toch bij elkaar passend door kleurgebruik :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/78jzvC4OU9V889jY8wNTVs0M/full.jpg

Twee paar rood/zwart en twee paar geel/zwart.
(EUR. 17,50 per 2 paar)

Hoeveel aandacht besteden jullie aan sokkenkeuze?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 20:51
Storm-Fox schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:41:
[...]

Dank, wij vertrekken inderdaad vanaf Kiel en vanaf daar is het slechts 20 uur uiterst luxe varen naar Oslo.
Het is goed om te weten dat ik de fietsen zonder zorgen achter kan laten.
Nu kan ik mij volledig richten op de 135km Styrkeproven race, waar ik nog niet helemaal klaar voor ben :)
Ahh, op die fiets. Ging nl. eerder uit van Kiel - Göteborg. Die vaart duurt nl. 15 uur. Voordeel van deze overtocht is dat deze rond 18.00 uur vanuit Kiel vertrekt en 's ochtends om 9.15 aanlegt. In 3,5 uur rij je dan naar Oslo. Een afvaart om 14.00 uur (?) is best vroeg. Ik ken de actuele situatie momenteel niet, maar de afgelopen 3 jaar zijn tussen Bremen - Hamburg en ten noorden van Hamburg de beruchte 'Baustelle' geweest met flinke vertragingen tot gevolg. Sommigen hadden daardoor toen letterlijk de boot gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Geprobeerd:
- halve spuitbus wd40

Geen idee hoe diep t zit enzo, maar soms is het een optie om een gleufje erin te slijpen en het vervolgens met een platte schroevendraaier eruit te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip

Geprobeerd:
- halve spuitbus wd40

Als we op de zaak een boutje los moeten halen en het lukt niet (of hij is dol gedraaid). Dan maken we hem rood-heet met de snijbrander. Dan is de spanning er af, tikken we gelijk even wat materiaal terug het dolgedraaide kopje in. Daarna sla je er een inbus sleutel in en draaien maar 99% succes. Enige nadeel is dat rondom je inbusbout het ook wat warm wordt, en je dus een warmte vlek krijgt op je crank.

Wat je ook kan proberen is de bout kop te repareren (of materiaal terug naar binnen slaan, of een sleuf slijpen met een dremel en er dan een schroevendraaier inzetten. Vervolgens de kern er uit boren en als je hem dan er uit draait, dat het kopje afbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
havana schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:28:
Pompkop + 2 patronen meer heb je echt niet nodig? Koude handen, kom op zeg wat een totaal non-argument... Doseren gaat met de meeste pompkoppen ook prima. Heb zelf eentje van Lezyne, zit gewoon een reduceerknop op. En de andere die ik heb van de Action is het drukken = pompen. Werkt ook prima, beetje voorblazen is ook daar gewoon mogelijk

En anders kun je ook prima met je mond een klein beetje lucht in de band blazen als je dat fijn vindt tijdens het omleggen.
Volgens mij zeg ik nergens dat iets onmogelijk of zeer lastig is. Android kunnen mensen ook gebruiken alleen iOS is net wat makkelijker, vind ik. Idem voor dat pompje. Plus die SKS is niet veel groter dan een patroon zelf welke je dus ook erin kan vervoeren ondersteboven. Dus pomp met intern een patroon en een los patroon is bijna net zoveel ruimte innemend als 2 losse patronen en een kop. En een extra gewoon handpompje, is ook de wereld niet. Het gaat mij er juist om dat ik kan achterhalen waar het lek zit. Dat werkt een stuk sneller met een handpompje dan dat je die band opblaast met je mond. Bij een zeer klein gaatje krijg ik die band in ieder geval niet hard genoeg opgepompt met m’n mond.

@Galois, als sokken maar goed zitten. Naadloos is wel handig of op een niet irriterende plek. Lang kort, retro, kleurtjes.. bij mij is het gewoon zwart met een beetje wit of omgekeerd. Ik vind al die gekleurde ruitsokjes en van die urban retro dingen helemaal nix. Mijn nieuwste schoenen hebben nu zeg maar aan de binnenkant rood en de rest is zwart en wit, ik vind dat al behoorlijk kleurrijk 😎
https://goo.gl/images/t5dUp4

[ Voor 13% gewijzigd door orange.x op 16-05-2018 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:10
retlaw schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:34:
[...]
Lekker balen... Kun je niet met een klein zaagje de boutjes doorzagen? Bij mijn crank is er precies genoeg ruimte voor een klein zaagje denk ik...
Doorslijpen met een dremel is denk ik beter uitvoerbaar, Als de spanning van de bouten is moet je de crank zo af kunnen nemen. De stelen van de bout waar de kopjes aan zitten moeten er zo uit komen vallen.
Dan heb je in elk geval je crank los en kunt fijn je bracket gaan onderhouden.
Om de crank ooit weer in gebruik te namen zul je de twee afgeslepen bouten uit de draadgaten moeten krijgen. Uitboren is dan denk ik je enige optie.
Of vervangen. Ik weet niet of je een losse crank kunt krijgen, maar je kunt ook een compleet crankstel kopen, heb je meteen nieuwe bladen in voorraad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:39

Crazy D

I think we should take a look.

Galois schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:13:

Geen. Heb gewoon sportsokken van een willekeurige winkel a la 5 voor een tientje, die zitten overdag prima dus waarom niet tijdens het fietsen.... Wat ook zo is trouwens, zit prima, nergens last van. Heb ook wel "echte fietssokken" voor zowel koud weer als warm weer, maar heb ook niet het idee dat die lekkerder zitten of beter fietsen (of sneller vocht afvoeren of m'n voeten warmer houden) dan m'n normale sokken.

Enige waar ik wel benieuwd naar ben zijn compressie sokken, of dat nou echt zoveel scheelt als dat er wordt gezegd (sneller herstel en zo).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Dat dacht ik dus ook bij fietsen...

Voor het hardlopen heb ik (uiteraard) speciale hardloopsokken. Je voeten hebben het daar veel zwaarder te verduren en echt wel nodig.

Bij het fietsen vond ik van niet en heb ik dus nooit echt aandacht aan sokken besteed. Zoals ik zei heb ik 3 paar 'goede' sokken en 5 paar '5 voor een tientje' sokken. Maar ik merk echt wel verschil. Als ik mijn goede sokken aan heb, dan zitten die gewoon lekkerder. Geen naden, niets knelt, ... ademen beter.

Mijn gevoel zegt dat ze inderdaad minder belangrijk zijn bij fietsen (en dus te duur), maar we gaan het zien hoe de 'betere' sokken bevallen.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seriph
  • Laatst online: 18:35
Crazy D schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 08:43:
[...]

Geen. Heb gewoon sportsokken van een willekeurige winkel a la 5 voor een tientje, die zitten overdag prima dus waarom niet tijdens het fietsen.... Wat ook zo is trouwens, zit prima, nergens last van. Heb ook wel "echte fietssokken" voor zowel koud weer als warm weer, maar heb ook niet het idee dat die lekkerder zitten of beter fietsen (of sneller vocht afvoeren of m'n voeten warmer houden) dan m'n normale sokken.

Enige waar ik wel benieuwd naar ben zijn compressie sokken, of dat nou echt zoveel scheelt als dat er wordt gezegd (sneller herstel en zo).
Ik gebruik dezelfde sokken op de fiets als in het dagelijks leven. De zwarte standaard sokken van de Hema. Zijn ook de enige sokken die ik heb zodat ik ook niet hoef te matchen na de was.

Mijn vrouw zweert bij haar compressie sokken bij het hardlopen. Ze is ervan overtuigd dat het helpt bij het herstel. Ik geloof er niet zo in. Maar ik heb ze nog nooit geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind 't wel belangrijk om goede sokken te dragen want ik wil er natuurlijk wel een beetje gesoigneerd uitzien en niet als een halve hippie op die fiets zitten. Dat is voor mij overigens geen afwijking van het dagelijks leven.

Ik draag dus meestal witte sokken van GripGrab, die hebben ook nog een mooie pasvorm en afwerking waardoor er geen bolletjes stof of naden in je voeten graven tijdens een lange tocht.

In de winter heb ik vaker zwarte sokken (om één of andere reden zijn dikke wintersokken vaak zwart).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2018 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Seriph schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 08:51:
[...]

Ik gebruik dezelfde sokken op de fiets als in het dagelijks leven. De zwarte standaard sokken van de Hema. Zijn ook de enige sokken die ik heb zodat ik ook niet hoef te matchen na de was.

Mijn vrouw zweert bij haar compressie sokken bij het hardlopen. Ze is ervan overtuigd dat het helpt bij het herstel. Ik geloof er niet zo in. Maar ik heb ze nog nooit geprobeerd.
Placebo is ook belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-10 14:20

KipCurreh

Nightcrawler

Ik gebruik ook gewoon alledaagse zwarte sokken, heeft volgens mij geen geen nut om hiervoor nog speciale & vooral duurdere sokken te gaan aanschaffen..

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 21:00
Ik heb dus vaak last van pijn aan de onderkant van mijn voet, helaas gaat het niet weg. Ook niet met zooltjes, andere schoenen met carbon zool, ander pedaal systeem, shoe fit.

Ik twijfel dus nu over een bikefit, om te kijken of een andere fietspositie mijn pijn kan wegnemen / verminderen.

Maar misschien zijn sokken ook nog een idee om te proberen.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-10 11:51
Ik gebruik vooral mijn Falke hardloopsokken(incl dikkere 'voet') maar ook al mijn andere dagelijkse sokken :+ Wel merk ik met dunnere sokken dat de 'gaten' onderin de schoen minder plezierig zijn maar dat is vooral als ik erop ga letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
EdwinW schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:27:
[...]

Ahh, op die fiets. Ging nl. eerder uit van Kiel - Göteborg. Die vaart duurt nl. 15 uur. Voordeel van deze overtocht is dat deze rond 18.00 uur vanuit Kiel vertrekt en 's ochtends om 9.15 aanlegt. In 3,5 uur rij je dan naar Oslo. Een afvaart om 14.00 uur (?) is best vroeg. Ik ken de actuele situatie momenteel niet, maar de afgelopen 3 jaar zijn tussen Bremen - Hamburg en ten noorden van Hamburg de beruchte 'Baustelle' geweest met flinke vertragingen tot gevolg. Sommigen hadden daardoor toen letterlijk de boot gemist.
De ColorLine boot vertrekt inderdaad om 14:00 wat eigenlijk perfect utikomt als je maar 5 uur
hoeft te rijden vanaf Nederland.
Het alternatief was om vanaf het Frederikshaven(Denemarken) te varen (Stena Line), maar die varen om 9:15 uur wat eigenlijk niet te doen is als je 980km moet rijden om daar te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hier veel sokken van Aliexpress. Hele hoge witte meestal en die kosten maar ca 2 euro per paar. Zitten perfect, zakken niet af en na lang gebruik/wassen nog steeds prima.

Bijvoorbeeld deze:
https://www.aliexpress.co...65-40d1-9ab9-bf7d30441182

[ Voor 50% gewijzigd door Simbob op 17-05-2018 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
Sokken.

Ik draag zwarte Btwin (decathlon) zomer/winter sokken van 5 euro per paar die prima voor mij zijn.

Wel ben ik aan het zoeken naar nieuwe schoenen en neig naar de Shimano RC7.

Afbeeldingslocatie: https://www.dhresource.com/0x0s/f2-albu-g5-M01-5E-3F-rBVaI1kpV8SAXEFrAAKd97z6sq4177.jpg/shimano-rc7-road-car-riding-shoes-lock-shoes.jpg

Heeft iemand ze toevallig al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joint_me schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:37:
Ik heb dus vaak last van pijn aan de onderkant van mijn voet, helaas gaat het niet weg. Ook niet met zooltjes, andere schoenen met carbon zool, ander pedaal systeem, shoe fit.

Ik twijfel dus nu over een bikefit, om te kijken of een andere fietspositie mijn pijn kan wegnemen / verminderen.

Heb je die Specialized Body Geometry (vervangende) zolen geprobeerd? Ik had eerst ook altijd last van brandende/pijnlijke voeten, maar die dingen hebben echt veel geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-10 16:06
joint_me schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:37:

had je dat niet eerst moeten doen voordat je al die andere dingen ging proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:25
... Hoeveel aandacht besteden jullie aan sokkenkeuze?
Ik zal wel gek/ "een halve hippie" zijn, maar ik fiets bij redelijk weer eigenlijk altijd zonder sokken. :P
Bij koud weer gewone zwarte sokken en bij heel koud weer (merino) skisokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 21:00
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:05:
[...]

Heb je die Specialized Body Geometry (vervangende) zolen geprobeerd? Ik had eerst ook altijd last van brandende/pijnlijke voeten, maar die dingen hebben echt veel geholpen.
Die heb ik in mijn MTB schoenen en iets soortgelijk in mijn race schoenen. Maar helaas helpt het niet :(
Mirved schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:09:
[...]

had je dat niet eerst moeten doen voordat je al die andere dingen ging proberen?
Al die andere dingen heb ik gedaan toen ik schoenen ging kopen (bikeshoe4u), aangezien ik nieuwe nodig had. Maar sokken eigenlijk nooit aan gedacht.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:09:
[...]

Ik vind 't wel belangrijk om goede sokken te dragen want ik wil er natuurlijk wel een beetje gesoigneerd uitzien en niet als een halve hippie op die fiets zitten. Dat is voor mij overigens geen afwijking van het dagelijks leven.
^^ dit - en goeie sokken zitten/rijden ook echt gewoon lekkerder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Charly schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:22:
[...]

Ik zal wel gek/ "een halve hippie" zijn, maar ik fiets bij redelijk weer eigenlijk altijd zonder sokken. :P
En je vrouw/vriendin eist dat je raceschoenen na een warm tochtje tenminste 50 meter van het huis worden gezet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-10 13:51

_Z3

Even een technisch vraagje, vanochtend blokkeerde mn linker shifter tijdens schakelen naar het grootste blad, met geen mogelijkheid wilde hij schakelen. Op het werk even kort na gekeken, de derailleur kon ik gewoon bewegen. Dat lijkt het probleem niet te zijn. Het is een ultegra uit 2016.

Heeft iemand dit ook gehad / kan ik nog ergens naar kijken voordat ik naar de winkel terug moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:03

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Charly schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:22:
[...]

Bij koud weer gewone zwarte sokken en bij heel koud weer (merino) skisokken.
Komt wellicht door het bouwjaar :). Ik fiets eigenlijk ook zonder sokken als het weer het toelaat. Overigens ook met hardlopen. Daar loop ik eigenlijk ook het liefst zonder sokken...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:25
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:42:
[...]

En je vrouw/vriendin eist dat je raceschoenen na een warm tochtje tenminste 50 meter van het huis worden gezet? :P
Nooit klachten over gehad, terwijl ik echt niet altijd naar bloemetjes ruik. En sokken geven het zweet gewoon door, dus die schoenen gaan toch wel stinken.
retlaw schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:30:
[...]

Komt wellicht door het bouwjaar :). Ik fiets eigenlijk ook zonder sokken als het weer het toelaat. Overigens ook met hardlopen. Daar loop ik eigenlijk ook het liefst zonder sokken...
Mijn bouwjaar is veeeel te laat om een echte hippie te zijn... Maar fijn dat ik niet de enige ben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-10 17:55
Met hardlopen vind ik sokken vrij belangrijk (Falke), maar met fietsen heb ik nooit het idee gehad dat sokken iets van verschil maakt, behalve hoe het eruit zien.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Is die Blow Joe al voorbij gekomen met de mantel hunt? Zo ja voor welke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
28,95 meen ik. Ja, is al voorbij gekomen maar zegt weinig want sommige producten komen meermaals voorbij.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-10 11:30
Storm-Fox schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:47:
[...]
De ColorLine boot vertrekt inderdaad om 14:00 wat eigenlijk perfect utikomt als je maar 5 uur
hoeft te rijden vanaf Nederland.
Met die zelfde overtocht hebben we overnacht in Neumünster, net voorbij Hamburg. Aangezien je tussen 12 en 1 bij de boot moet zijn, en rond Hamburg veel files kunnen staan, is dat wel een relaxed begin van de vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
euchromatic schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:06:
[...]

Met die zelfde overtocht hebben we overnacht in Neumünster, net voorbij Hamburg. Aangezien je tussen 12 en 1 bij de boot moet zijn, en rond Hamburg veel files kunnen staan, is dat wel een relaxed begin van de vakantie.
"Kiel - Oslo: Guests with vehicles should arrive no later than 120 minutes before departure."

Zo te lezen moeten wij eigenlijk al om 11:30 uur daar staan.
Dat wordt erg vroeg opstaan :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
havana schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:59:
28,95 meen ik. Ja, is al voorbij gekomen maar zegt weinig want sommige producten komen meermaals voorbij.
Darn it, even in de gaten houden of hij nog een x voorbij komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zo niet is 'ie bij Wiggle slechts 1,5 euro duurder: http://www.wiggle.nl/topeak-joe-blow-sport-iii-voetpomp/ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Mantèl is zelden de goedkoopste. Is wél een prima webshop though.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

havana schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 18:54:
Mantèl is zelden de goedkoopste. Is wél een prima webshop though.
Wat grappig... Ik lees dit en denk 'Volgens mij wel.' Dus ik zoek even terug in mijn mail en zie dat ik in 2007 pedalen bij ze gekocht heb. Ze heetten toen nog http://www.mantel-tweewielers.nl :)

In 2013 een setje banden (toen heetten ze Mantel Bikeparts :)), in 2017 fietsschoenen voor mijn vrouw en twee weken geleden nog een Hot Pack windjack. Verder niets... maar als je mij zou vragen "Heb je meer of minder dan 10x iets bij Mantel gekocht?" dan zou mijn antwoord 100% zeker zijn 'Meer! Veel meer.'

Ze doen het kennelijk goed in Google en ik kom ze dus vaak tegen... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masterBunny
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-08 08:18
Noxa schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 16:27:
[...]

Darn it, even in de gaten houden of hij nog een x voorbij komt.
Om 23.00 is de Topeak Blow Joe er weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:15
Die Powerbox heeft ook best goede reviews. Best tof dingetje toch of mis ik iets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazZz
Noxa schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:57:
Is die Blow Joe al voorbij gekomen met de mantel hunt? Zo ja voor welke prijs?
Staat nu online!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-10 00:20
Storm-Fox schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:53:
[...]

Ik draag zwarte Btwin (decathlon) zomer/winter sokken van 5 euro per paar die prima voor mij zijn.

Wel ben ik aan het zoeken naar nieuwe schoenen en neig naar de Shimano RC7.

[afbeelding]

Heeft iemand ze toevallig al geprobeerd?
Yup! Ik heb de rode versie, vindt het erg fijne schoenen. Het boa systeem is even wennen, je draait ze makkelijk te strak, maar werkt verder super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-10 17:06
Joe blow besteld voor ca 28,95 :)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Pagina: 1 ... 84 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic

Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.