Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 111 Laatste
Acties:
  • 632.461 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:50
Prulleman schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:40:
[...]
Ik ben nu al een hele tijd bezig om een bottom bracket set in huis te halen, maar AliExpress werkt tot nu toe niet mee. de eerste levering heeft postnl verpest door geen briefje achter te laten en uiteindelijk weer terug te sturen (was ook niet zichtbaar in de app, achteraf nog op de internationale postnl site gevonden). vervolgens al een maand op een refund aan het wachten, op het punt gestaan om een set van BBB aan te schaffen, maar daarmee moet je de (bb30) lagers eruit tikken, terwijl je bij de set van Ali de lagers er uit kan draaien. Aangezien ik een (vermoedelijk daarvan afkomstige) kraak wil verhelpen wil ik de lagers er wel zo zorgvuldig mogelijk uit krijgen en daar lijkt de ali set toch geschikter voor (en ruim de helft goedkoper). Dus dezelfde set bij een andere seller nogmaals besteld, hopelijk gaat het deze keer beter en kan ik snel de kraak fixen (ik weet dat kraakjes overal vandaan komen, maar ik neem dan ook gelijk de crank armen en spider mee, daar heb ik de tools (cannondale specifiek) ook al voor in huis :D)
Welke is dat? Ik zie er teveel op Ali om direct de juiste eruit te pikken.

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:13
MMUilwijk schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:23:
[...]

Welke is dat? Ik zie er teveel op Ali om direct de juiste eruit te pikken.
ik had eerst deze besteld:
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.MQmORY
maar die had dus problemen door postnl

nu deze:
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.MQmORY

de werking is gelijk aan die in dit filmpje:
YouTube: Multi-Functional Tool for Bike Press-Fit Bottom Bracket Sets自...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:07

sapphire

Die-hard pruts0r

Kun je daarmee ook industrielagers in een wiel persen?

Heb het laatst met een creatieve oplossing van hout gedaan omdat ik het direct moest doen maar dat is niet echt ideaal.

Voor dat geld ga ik denk wel zo'n set halen :)

Dit jaar nog weinig kosten aan wielrennen gehad dus misschien handig om weer wat dingen op 'voorraad' te kopen zoals lagers ed. Ga een momentsleutel voor m'n verjaardag vragen, iemand nog tips ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:27
sapphire schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:10:

Heb het laatst met een creatieve oplossing van hout gedaan omdat ik het direct moest doen maar dat is niet echt ideaal.

Dit jaar nog weinig kosten aan wielrennen gehad dus misschien handig om weer wat dingen op 'voorraad' te kopen zoals lagers ed. Ga een momentsleutel voor m'n verjaardag vragen, iemand nog tips ?
Ik heb deze:

https://www.futurumshop.nl/syntace-momentsleutel-1-20.phtml

Grote voordeel is dat hij al bij 1 Nm begint. Aan begin en einde van het bereik is een momentsleutel minder nauwkeurig. Een momentsleutel van 4-20 Nm is daardoor minder geschikt om boutjes met 4 of 5 Nm vast te zetten.

En om het af te maken deze doppenset erbij: Facom R360 nano

[ Voor 11% gewijzigd door Joris748 op 24-04-2018 11:23 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
sapphire schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:10:

ik denk dat je voor de juiste werking bij een wiellagers nog de specifieke "persringen" nodig hebt, of ander zou je eventueel grote platte ringen kunnen gebruiken, maar als je dat doet kan je beter een stuk draadeind en een paar bouten gebruiken, dat is een stuk goedkoper..

je hebt dus eigenlijk zoiets nodig:
http://www.anchortools.com/product.php?product=1322
of een setje ringen specifiek voor jou lager maat, misschien zijn die ook wel op Ali te vinden.

wat betreft de moment sleutel, ~5 heb je het meest nodig, ik heb de sleutel van BBB, deze gaat van 2-14 NM, om dezelfde reden als hierboven genoemd, dat je met 5 niet gelijk op de grens zit te werken.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:28
Heeft hier iemand ervaring met de twee "tension holes" van een Shimano achterderallieur? Die van mij begint wat minder spanning op de kooi te vertonen dan toen hij gloednieuw was, en dat zorgt voor wat kettinggerammel als ik over hobbels e.d. rij. Zit te overwegen de veer van de normal tension naar de high tension hole over te zetten, iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Heeft er iemand toevallig ervaring met de cassettes van Sunrace?

Was zojuist bij de lokale FM voor het vervangen van de cassette op m'n (enigszins omgebouwde) stadsfiets, en hij raadde mij een Sunrace cassette i.p.v. Shimano cassette aan onder het mom van goedkoper en bijna net zo goed als Shimano.
Ik ben dit merk nooit eerder tegengekomen aangezien de meeste shops standaard Shimano of Campagnolo in huis hebben.

Ik verwacht dat de Sunrace minder licht en minder slijtvast is dan de Shimano (nu Alivio 11-28), maar zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden (b.v. qua duurzaamheid) als ik voor de Sunrace ga?

Zoals gezegd gebruik ik 'm voor op m'n stadsfiets en rij ik er 1 of 2x per week stukken van 7 tot 20 km op, dus de performance/het gewicht van de cassette hoeft voor mij niet zo goed te zijn als de racefiets cassettes :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Wceend schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 08:45:
Kabels heb ik nog niet gedaan maar als die versleten zijn ga ik dat ook zelf doen.
Kabels vervangen stelt niet veel voor. Zoals @Prulleman al zegt, koop een goede kabelkniptang. Bijvoorbeeld die van Parktool (ca. 30 euro). Vervolgens is het gewoon een kwestie van de oude gebruiken om de lengte van de nieuwe te bepalen.

Even wat tips (een deel hiervan is schade-en-schande-kennis van mijzelf :P )

- de dikke binnenkabel = rem, de dunne is de derailleur. Geldt ook voor de buitenkabels trouwens.
- je krijgt 2x 2 binnenkabels als je een compleet setje koopt, let op dat je de lange gebruikt voor de achterderailleur en achterrem. Ook de buitenkabels hebben verschillende lengtes, de kortste gebruik je voor respectievelijk de achterrem en achterderailleur.
- met een goede kabelkniptang kan je ook direct de "hoedjes" (ook wel kabeluiteindes of eindkapjes genoemd) erop drukken, doe je dit met een gewone tang, knip dan niet te hard :P Ben je klaar, wacht dan niet met het monteren van het hoedje/eindkapje want anders gaat de kabel onherroepelijk rafelen.
- binnenkabel van een SRAM shifter vervangen? Dan eerst het uiteinde in de secondelijm dopen en laten drogen voordat je begint. Kabel goed voorbuigen.
- steek de binnenkabel door de buitenkabel VOORDAT je de buitenkabel definitief aansluit op de shifter. Anders krijg je 'm er niet of alleen met veel moeite doorheen.
- Als je de besluit de buitenkabel nog wat in te korten, vergeet dan niet de binnenkabel er eerst voldoende uit te trekken :P
- bij sommige universele setjes van Shimano zitten er twee verschillende tonnetjes aan ieder uiteinde van de binnenkabel. Kijk dan eerst bij je oude binnenkabel welk type je nodig hebt voordat je de andere eraf knipt.
- heb je geen oude kabels als voorbeeld? Liever te lang dan te kort, inkorten kan altijd nog.
- voordat je de binnenkabels afknipt, zorg ervoor dat je remmen / shifters ontspannen staan!
- gaat de binnenkabel rafelen? Niet gaan klooien en direct een stukje eraf knippen. In principe heb je marge genoeg, of je moet op een klimrek rijden :P
- een zwart krimpkousje om je buitenkabel (Hornbach) daar waar de kabel het frame raakt ziet er netjes uit en beschermt je lak.
- heb je interne kabels gebruik dan liners. Heb je geen liner, kun je die maken van een oude buitenkabel.

[ Voor 54% gewijzigd door havana op 24-04-2018 12:32 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dubbel

[ Voor 197% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2018 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JorisM schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:03:
Heeft er iemand toevallig ervaring met de cassettes van Sunrace? cassettes :)
Zelf geen ervaring mee maar over wat voor prijsverschil hebben we het dan? Een Alivio-cassette kost toch ook hooguit twee tientjes?

Voor vijf euro zou ik eerlijk gezegd het risico niet nemen. Ik rijd op de stadsfiets (afgemonteerd met Deore) altijd met Alivio-cassettes. Kosten geen drol en schakelen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Prulleman schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:23:
[...]

ik denk dat je voor de juiste werking bij een wiellagers nog de specifieke "persringen" nodig hebt, of ander zou je eventueel grote platte ringen kunnen gebruiken, maar als je dat doet kan je beter een stuk draadeind en een paar bouten gebruiken, dat is een stuk goedkoper..

je hebt dus eigenlijk zoiets nodig:
http://www.anchortools.com/product.php?product=1322
of een setje ringen specifiek voor jou lager maat, misschien zijn die ook wel op Ali te vinden.

wat betreft de moment sleutel, ~5 heb je het meest nodig, ik heb de sleutel van BBB, deze gaat van 2-14 NM, om dezelfde reden als hierboven genoemd, dat je met 5 niet gelijk op de grens zit te werken.
Uiteraard wil ik de lagerpers ook voor BB gebruiken.

De momentsleutel voornamelijk voor boutjes van het stuur aangezien ik balhoofd ook zelf in de gaten houd :)

Bedankt voor de tips anders had ik idd gewoon vanaf 4Nm gekocht.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Je kan ook prima de ringen die je nodig hebt los kopen bij Bike24 en dan een draadeinde een paar moeren gebruiken om de boel vast te draaien.

Eruit gewoon voorzichtig om en om tikken met een platte schroevendraaier.

BB30

BB86

[ Voor 38% gewijzigd door havana op 24-04-2018 12:59 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 07:54
havana schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:17:
[...]

Kabels vervangen stelt niet veel voor. Zoals @Prulleman al zegt, koop een goede kabelkniptang. Bijvoorbeeld die van Parktool (ca. 30 euro). Vervolgens is het gewoon een kwestie van de oude gebruiken om de lengte van de nieuwe te bepalen.

- de dikke binnenkabel = rem, de dunne is de derailleur. Geldt ook voor de buitenkabels trouwens.
- je krijgt 2x 2 binnenkabels als je een compleet setje koopt, let op dat je de lange gebruikt voor de achterderailleur en achterrem. Ook de buitenkabels hebben verschillende lengtes, de kortste gebruik je voor respectievelijk de achterrem en achterderailleur.
- met een goede kabelkniptang kan je ook direct de "hoedjes" (ook wel kabeluiteindes of eindkapjes genoemd) erop drukken, doe je dit met een gewone tang, knip dan niet te hard :P Ben je klaar, wacht dan niet met het monteren van het hoedje/eindkapje want anders gaat de kabel onherroepelijk rafelen.
- binnenkabel van een SRAM shifter vervangen? Dan eerst het uiteinde in de secondelijm dopen en laten drogen voordat je begint. Kabel goed voorbuigen.
- steek de binnenkabel door de buitenkabel VOORDAT je de buitenkabel definitief aansluit op de shifter. Anders krijg je 'm er niet of alleen met veel moeite doorheen.
- Als je de besluit de buitenkabel nog wat in te korten, vergeet dan niet de binnenkabel er eerst voldoende uit te trekken :P
- bij sommige universele setjes van Shimano zitten er twee verschillende tonnetjes aan ieder uiteinde van de binnenkabel. Kijk dan eerst bij je oude binnenkabel welk type je nodig hebt voordat je de andere eraf knipt.
- heb je geen oude kabels als voorbeeld? Liever te lang dan te kort, inkorten kan altijd nog.
- voordat je de binnenkabels afknipt, zorg ervoor dat je remmen / shifters ontspannen staan!
- gaat de binnenkabel rafelen? Niet gaan klooien en direct een stukje eraf knippen. In principe heb je marge genoeg, of je moet op een klimrek rijden :P
- een zwart krimpkousje om je buitenkabel (Hornbach) daar waar de kabel het frame raakt ziet er netjes uit en beschermt je lak.
- heb je interne kabels gebruik dan liners. Heb je geen liner, kun je die maken van een oude buitenkabel.
bedankt, het is vooral een kwestie van al doende leert men denk ik en niet bang zijn.
Tot nu toe valt het me allemaal erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 20:59
Sjoewe schreef op maandag 23 april 2018 @ 22:43:
Ik zou sowieso beginnen met de blokjes vervangen en dan verder kijken. Als je een echt 'squisy' rem-gevoel houdt, dan kan het zeker zijn dat er (een beetje) lucht in zit. Plus de vloeistof sijpelt vaak via de pistons ook wel langzaam een beetje weg, anderhalf jaar is zo gek nog niet. Uiteindelijk staat er een hoop druk op alle koppelingen.

Ik bleed op mijn MTB mijn remmen denk ik zo'n 2 keer per jaar. Het is niet moeilijk te doen. Wel een toptip is om even goed een paar instructiefilmpjes voor het specifieke type rem op te zoeken. En haal je wielen en remblokken eruit als je gaat bleeden. Een druppel vloeistof erop en je remt helemaal niet meer :+
Thanks, heb blokjes besteld en ga kijken of dat het probleem oplost. Anders een bleed-kit kopen knutselen van wat infuus systemen van het werk :).

Als ik de filmpjes online bekijk lijkt het een piece of cake. Wel raar dat ze die vloeistof per 50ml of 1000ml verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-10 14:55

Lulukai

God's gift to women

Is er een vast tijdstip wanneer Canyon zijn/haar (?) nieuwe racefietsen aankondigt? De Endurace AL heeft rond aug/sep 2017 een nieuw frame gekregen. Als ik kijk naar de Endurace CF (niet SL of SLX), dan is dat frame afkomstig uit 2014 m.i. moet er elk moment een nieuwe versie aankomen.

Van de Aeroad ken ik niets.

[ Voor 9% gewijzigd door Lulukai op 24-04-2018 15:23 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Lulukai schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:39:
Is er een vast tijdstip wanneer Canyon zijn/haar (?) nieuwe racefietsen aankondigt? De Endurace AL heeft rond aug/sep 2017 een nieuw frame gekregen. Als ik kijk naar de Endurace CF (niet SL of SLX), dan is dat frame afkomstig uit 2014 m.i. moet er elk moment een nieuwe versie aankomen.
Wat verwacht je van de Aeroad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aug7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-09 10:19
Afgelopen zondag de eerste tocht van het jaar, 95 km op de Roubaix gemaakt.
Een mooi rondje door de achterhoek, Peeske en de muur van Zeddam natuurlijk niet overgeslagen ;-)

Roubaix

[ Voor 24% gewijzigd door aug7 op 24-04-2018 16:05 . Reden: thumbnail ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
aug7 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:52:
Afgelopen zondag de eerste tocht van het jaar, 95 km op de Roubaix gemaakt.
Een mooi rondje door de achterhoek, Peeske en de muur van Zeddam natuurlijk niet overgeslagen ;-)

[afbeelding]
Mooie fiets hoor! Maar die bidon :N... Dat doet pijn aan mijn ogen man ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Even bij de Decathlon een zwarte bidon scoren ja, dit is echt niet om aan te zien.

:D ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balboa
  • Laatst online: 20-09 10:25
Zo, gisteren even langs Cycleworks in Utrecht gefietst. Wat een leuke zaak! Rinus heeft me wat advies gegeven. Na weer verder te zijn gefietst met wat ideeën in m'n hoofd, ontving ik al snel z'n offerte. Hoewel het via internet goedkoper zou kunnen, merk ik dat ik de laatste tijd de lokale ondernemer ook meer ga gunnen. Besloten de nieuwe wielen bij hem te bestellen. Gunfactor en een goede lokale fietsenmaker is mij ook wat waard.

Binnenkort ligt er een mooie wielset klaar. Ik ben voor een redelijk bombproof setje gegaan: H+Son The Hydra disc IS met blauwe Hope pro4 naven en 28 spaken per wiel van DT competition. Over een week of 3 a 4 hoop ik ze te kunnen ophalen.

Zat eerst voor carbon wielen te kijken uit China, maar uiteindelijk toch heel iets anders. Hoewel H+Son ook Chinees is;)

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-10 16:24

bonzz.netninja

Niente baffi

Balboa schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 20:08:
Zo, gisteren even langs Cycleworks in Utrecht gefietst. Wat een leuke zaak! Rinus heeft me wat advies gegeven. Na weer verder te zijn gefietst met wat ideeën in m'n hoofd, ontving ik al snel z'n offerte. Hoewel het via internet goedkoper zou kunnen, merk ik dat ik de laatste tijd de lokale ondernemer ook meer ga gunnen. Besloten de nieuwe wielen bij hem te bestellen. Gunfactor en een goede lokale fietsenmaker is mij ook wat waard.

Binnenkort ligt er een mooie wielset klaar. Ik ben voor een redelijk bombproof setje gegaan: H+Son The Hydra disc IS met blauwe Hope pro4 naven en 28 spaken per wiel van DT competition. Over een week of 3 a 4 hoop ik ze te kunnen ophalen.

Zat eerst voor carbon wielen te kijken uit China, maar uiteindelijk toch heel iets anders. Hoewel H+Son ook Chinees is;)
Rinus is een topgozer en heeft een prachtige zaak. Ik was eerst de achterbuurman dus kwam er best vaak even koekeloeren maar ben nu helaas verhuisd naar diep zuilen. Maar het is nog steeds mijn favoriete fietszaak in de regio

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:57
Balboa schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 20:08:
Zo, gisteren even langs Cycleworks in Utrecht gefietst. Wat een leuke zaak!
Rinus is echt een topper, die gun ik ook iedere cent die 'ie rekent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gisterochtend bij 12Go geweest en een nieuwe fiets gekocht, (Sensa Romagna 105 Comp)
Helemaal heppie-de-peppie :)

Goed geholpen en een leuke prijs gekregen.
Gisteren een paar rondjes over de parkeerplaats daar gefietst tijdens het afstellen, maarja natuurlijk helemaal vol adrenaline dat ik een nieuwe fiets heb gekocht :), gisteren thuis nog een grotere ronde gefietst om de fiets echt goed uit te testen..

Ik heb gewoon standaard SPD-SL pedalen (shimano PDR540) met schoenen+plaatjes (AGU R500 Micro) erop zitten.
Nu merkte ik dat ik links meer speling in mijn voet heb dan rechts op de pedalen, rechts lijkt toch vaster op het pedaal te klemmen dan links..
Is dit een afstellings dingetje? Zo ja hoe? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2018 @ 08:58:
Gisterochtend bij 12Go geweest en een nieuwe fiets gekocht, (Sensa Romagna 105 Comp)
Helemaal heppie-de-peppie :)

Goed geholpen en een leuke prijs gekregen.
Gisteren een paar rondjes over de parkeerplaats daar gefietst tijdens het afstellen, maarja natuurlijk helemaal vol adrenaline dat ik een nieuwe fiets heb gekocht :), gisteren thuis nog een grotere ronde gefietst om de fiets echt goed uit te testen..

Ik heb gewoon standaard SPD-SL pedalen (shimano PDR540) met schoenen+plaatjes (AGU R500 Micro) erop zitten.
Nu merkte ik dat ik links meer speling in mijn voet heb dan rechts op de pedalen, rechts lijkt toch vaster op het pedaal te klemmen dan links..
Is dit een afstellings dingetje? Zo ja hoe? :)
ja, met een inbusje kan je het boutje aan de achter/bovenkant de veerspanning strakker (+) of losser (-) draaien:
Afbeeldingslocatie: https://media1.rosebikes.de/product/1850/1/8/1860728_1.jpg

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat het alleen bedoelt was om het in/uitklikken te vergemakkelijken, dus als ik deze strakker zet dan zal de schoen ook vaster op de pedalen komen..
Vanavond even uitproberen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:16:
Ik dacht dat het alleen bedoelt was om het in/uitklikken te vergemakkelijken, dus als ik deze strakker zet dan zal de schoen ook vaster op de pedalen komen..
Vanavond even uitproberen, thanks!
ah, dan had ik je ook niet goed begrepen, maar ik vermoed dat beide met elkaar in verband staan (heb zelf geen SL SPD..)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-10 08:15
Mooie wijze lessen. Ik moet aan het einde van het seizoen ook de bekabeling vervangen (na drie jaar) Ik merk dat het minder soepel begint te lopen.
Maar eerst andere prioriteiten :)
havana schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:17:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Heeft er hier iemand nog een code voor futurumshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-10 20:57

McMiGHtY

- burp -

Iemand nog adviezen voor een handpomp/mini handpomp?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
@Sjoewe doe jij wel eens olie/vet op de pistons van je schijfremmen? Zag gisteren dat 1 zuiger wel naar binnen gedrukt wordt en de andere veel minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
In principe worden de pistons gesmeerd door de remvloeistof. Wat wel kan is dat ze vies worden en gaan plakken. Dan moet je er een platte schroevendraaien tussen steken en ze helemaal naar buiten pompen. Let wel goed op dat je ze er niet uit drukt! Vervolgens even goed remmenreiniger erop spuiten en schoonwrijven. Daarna met de schroevendraaier de pistons weer terugduwen en herhalen tot ze allebei weer even ver eruit komen. Kijk gelijk even of je blokken ook ongelijk zijn gesleten, dat verklaart mss ook het verslapte remgevoel.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjoewe op 25-04-2018 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:59
McMiGHtY schreef op woensdag 25 april 2018 @ 15:47:
Iemand nog adviezen voor een handpomp/mini handpomp?
Ik heb de Lezyne Sport Drive . Licht, goedkoop, past in m'n achterzak en zoals bij elke minipomp ben je lang bezig voordat je band vol is.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-10 19:43
+1 voor lezyne, mooi merk. Maar ik heb dan degene welke een los slangetje heeft, de mini volgens mij. In ieder geval, met een los slangetje voorkom je dat je je ventiel krom beukt met je pomp. Bevalt me tot nu toe goed. Even pompen zal je idd toch moeten. Anderen hier zijn dan weer fan van co2 patronen, persoonlijk heb ik er tot nu toe geen goede ervaringen mee, maar dat kan ook aan mij liggen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
Sjoewe schreef op woensdag 25 april 2018 @ 16:39:
In principe worden de pistons gesmeerd door de remvloeistof. Wat wel kan is dat ze vies worden en gaan plakken. Dan moet je er een platte schroevendraaien tussen steken en ze helemaal naar buiten pompen. Let wel goed op dat je ze er niet uit drukt! Vervolgens even goed remmenreiniger erop spuiten en schoonwrijven. Daarna met de schroevendraaier de pistons weer terugduwen en herhalen tot ze allebei weer even ver eruit komen. Kijk gelijk even of je blokken ook ongelijk zijn gesleten, dat verklaart mss ook het verslapte remgevoel.
remblokken waren nagenoeg evenredig afgesleten. Pistons schoongemaakt en minuscuul drupje olie langs de randjes en het zaakje liep weer. Nieuwe remblokken erin en remkracht voelde weer als vanouds. Bleeden kan dus nog even wachten maar ga het wel in huis halen om het tzt een keer te doen. Thnx voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:59
roda_djavulen schreef op woensdag 25 april 2018 @ 16:51:
+1 voor lezyne, mooi merk. Maar ik heb dan degene welke een los slangetje heeft, de mini volgens mij. In ieder geval, met een los slangetje voorkom je dat je je ventiel krom beukt met je pomp. Bevalt me tot nu toe goed. Even pompen zal je idd toch moeten. Anderen hier zijn dan weer fan van co2 patronen, persoonlijk heb ik er tot nu toe geen goede ervaringen mee, maar dat kan ook aan mij liggen :)
Dit is ook de/een versie met minislangetje :)

Rondje gedaan net maar het was toch wel wat frisjes aan de benen. Blij dat ik lange mouwen aanhad in ieder geval.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Stoffa schreef op woensdag 25 april 2018 @ 14:17:
Heeft er hier iemand nog een code voor futurumshop?
Denk het wel, zal je zo even DM'en

Alle machtig, net nog even op de fiets voor een kort rondje, werd uiteindelijk echt kort. Paar km onderweg en ik word een partij misselijk! Bij de eerste mogelijkheid tot het inkorten van het rondje dit gelijk gedaan, keer of 5 bijna moeten overgeven maarja stoppen was stervenskoud :+ :r

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
sapphire schreef op woensdag 25 april 2018 @ 21:17:
[...]

Denk het wel, zal je zo even DM'en

Alle machtig, net nog even op de fiets voor een kort rondje, werd uiteindelijk echt kort. Paar km onderweg en ik word een partij misselijk! Bij de eerste mogelijkheid tot het inkorten van het rondje dit gelijk gedaan, keer of 5 bijna moeten overgeven maarja stoppen was stervenskoud :+ :r
Dank alvast, top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:41

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

roda_djavulen schreef op woensdag 25 april 2018 @ 16:51:
Ik heb beide :) Een pompje (ook voor de eventuele collega die zonder pompje zit), en voor mezelf CO2. Ik heb 2x een band mogen oppompen met een pompje. Geloof me, na 10 minuten heb je een lamme arm en een band die nog niet hard genoeg is. Toen meteen CO2 aangeschaft en dat werkt perfect. Binnen 5 seconden een harde band. Voor mij geen pompjes meer.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Idd gewoon CO2 meenemen, pfft en weer door. Pompjes is altijd ellende. Zeker die met slangetjes.

Sta je je 5 minuten lang de ramtering te pompen, draai je die slang eraf, komt je ventielkern mee, kan je weer overnieuw beginnen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Toevallig een 2e CO2 kop gehaald bij de Action vorige week voor wel 5 euro.

Neem je een pompje met slangetje van Lezyne moet je wel heel goed je ventielkernen vastdraaien of biba’s nemen met een vaste kern.

Ik heb nog wel een pompje voor vliegvakanties, verder inderdaad nu al een paar jaar CO2. Wil nooit meer anders (was eerst fel tegenstander).

[ Voor 25% gewijzigd door havana op 26-04-2018 06:39 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

havana schreef op donderdag 26 april 2018 @ 06:38:
Toevallig een 2e CO2 kop gehaald bij de Action vorige week voor wel 5 euro.

Neem je een pompje met slangetje van Lezyne moet je wel heel goed je ventielkernen vastdraaien of biba’s nemen met een vaste kern.

Ik heb nog wel een pompje voor vliegvakanties, verder inderdaad nu al een paar jaar CO2. Wil nooit meer anders (was eerst fel tegenstander).
Dus de kans dat je ooit groot fan word van Ultegra-Canyons is ook aanwezig :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik heb niks tegen Canyons met Ultegra, maar ik heb er ook niks vóór ;)

In de jeuklijst staan nog een heel pak merken boven Canyon bij mij, zoals Giant, Prorace, Btwin, Zanatta, Thompson, Haibike, Stevens om er maar eens een paar te noemen...

[ Voor 55% gewijzigd door havana op 26-04-2018 07:54 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:52

Crazy D

I think we should take a look.

sapphire schreef op donderdag 26 april 2018 @ 07:18:
Dus de kans dat je ooit groot fan word van Ultegra-Canyons is ook aanwezig :+
Zodra 1e en 2e kerstdag en Pinksteren op 1 dag samenvallen denk ik dat @havana wel een Canyon gaat rijden. Tot die tijd kunnen wij genieten van zijn heerlijke openhartige meningen :>

Ik heb paar weken terug co2 pompje en voorraadje van 40 :X patronen gekocht. Rij alleen nu ongeveer 2 jaar lekkebandenvrij *klopt af* dus misschien was die diepte investering niet heel noodzakelijk... bestellen ervan kostte meer tijd dan dat ik dus de laatste jaren aan bandjes pompen heb besteed. Misschien moet ik ze maar gaan gebruiken om in de schuur m'n banden op te pompen :D

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Laatst online: 19-09 07:54
havana schreef op donderdag 26 april 2018 @ 07:52:

In de jeuklijst staan nog een heel pak merken boven Canyon bij mij, zoals Giant, Prorace, Btwin, Zanatta, Thompson, Haibike, Stevens om er maar eens een paar te noemen...
Ik begrijp de jeuklijst wel maar Giant heeft toch best redelijke fietsen de afgelopen jaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa

Jeuk? Als in het jeukt om het te kopen. Of je krijgt er jeuk van dus je gaat het nooit kopen?

[ Voor 24% gewijzigd door Noxa op 26-04-2018 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa

Ik snap wel dat je geen groot Canyon fan bent: je ziet ze overal, en ze zijn bijna allemaal zwarte saaie bakken.
Ben je echter in de markt voor (in mijn geval) een aeroframe met di2 dan is het lastig een "toffere" fiets te vinden met dezelfde specs voor hetzelfde geld.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Canyon is het diametraal tegenovergestelde van cuore: het is koel, berekend, technisch, zakelijk, efficiënt. Kortom, Duits.

Daarom vind ik het zo heerlijk om op één te rijden. Geen gezeik, gewoon een machine onder je die doet wat-ie moet doen, en waarbij je niet het gevoel hebt dat je 40% teveel betaald hebt, alleen maar omdat de Tour van 1973 een keer op een fiets van dat merk gewonnen werd.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2018 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-10 15:50
Microkid schreef op woensdag 25 april 2018 @ 21:50:
[...]

Ik heb beide :) Een pompje (ook voor de eventuele collega die zonder pompje zit), en voor mezelf CO2. Ik heb 2x een band mogen oppompen met een pompje. Geloof me, na 10 minuten heb je een lamme arm en een band die nog niet hard genoeg is. Toen meteen CO2 aangeschaft en dat werkt perfect. Binnen 5 seconden een harde band. Voor mij geen pompjes meer.
Idem. Soms wel handig als je niet direct aan je buitenband kan zien waar het lek vandaan komt en of er dus nog wat vastzit dan kan je de lekke binnenband met de hand eerst even oppompen en inspecteren, dan even de buitenband inspecteren waar het lek zou meoten zitten. Daarna met CO2 lekker makkelijk oppompen die hap. Heb gewoon een simpel BBB pompje nu dacht ik, maar voor het snel inspecteren schikt ieder pompje wel. Zou nog wel een keer een iets kortere willen, zodat het niet buiten mn zakje steekt, maar opzich ook weer geen ramp.

Over die hele fietsmerkendiscussie. Er zijn toch bijna geen superslechte fietsen? Je kan een bepaalde voorkeur voor merk hebben, maar in the end komen die frames bijna allemaal uit het oosten. Er zit dan bij duurdere series nog een verschil van waar alles in elkaar gezet wordt. Zo heb je van Trek bij de duurdere fietsen een frame dat in de US in elkaar gezet is. Maar in the end zou je er vanuit moeten kunnen gaan dat de kwaliteitscontrole op orde is.
Dit gezegd hebbende en ik sinds 2011 al op mijn 5e Rose carbon frame rijd is de geloofwaardigheid van mijn stelling wel een klein beetje wankel :P Maar voorop gesteld bij iedereen om mij heen zitten er eigenlijk weinig echte structurele problemen.
Waar het dan dus voor mij op neerkomt is dat je eerst kijkt naar welke fiets vind iemand mooi. Met daarbij prijs natuurlijk. Ikzelf heb daarbij dan een probleempje omdat ik wel gecharmeerd ben van SRAM qua afmontage. Die vind je alleen niet zo heel vaak icm alle merken frames etc. Dat is wel een beetje jammer. Maargoed, er zijn genoeg alternatieven waar je ook gewoon je eigen fiets voor een prima prijs kan samenstellen. Vos Fietsen in Zwanenburg volgens mij? Geen ervaring zelf maar hoor daar wel prima verhalen over.

[ Voor 37% gewijzigd door orange.x op 26-04-2018 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-10 15:09
Aan de ene kant ben ik fan van de prijs kwaliteit verhouding. Maar als ik het voor het uitzoeken had ging ik voor een Bianchi. Ik ben gecharmeerd van de de Celeste kleur. Hij zou dan ook niet zwart met Celeste worden maar Celeste met zwart.

Echter ze zijn zo €300 duurder dan een vergelijkbaar uitgeruste B-merk fiets in de prijsklasse waarin ik shop. Voor de €300 heb je zomaar een groep hoger (105 --> Ultergra)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoewe
Het leven is te kort om alles rationeel te benaderen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 21:00
Ik zou nooit een Canyon kopen! Moet ik elke keer goed zoeken om mijn fiets terug te vinden als ik een keer ben wezen fietsen op de vaste club tijden en dan is de kans ook groot dat ik de verkeerde meeneem (club bidons). :+

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-10 20:57

McMiGHtY

- burp -

Sjoewe schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:50:
Idd gewoon CO2 meenemen, pfft en weer door. Pompjes is altijd ellende. Zeker die met slangetjes.

Sta je je 5 minuten lang de ramtering te pompen, draai je die slang eraf, komt je ventielkern mee, kan je weer overnieuw beginnen :')
Okay..noted..

Maar voor thuis wel een gewone pomp neem ik aan? Daar nog tips voor?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-10 14:55

Lulukai

God's gift to women

Is Canyon dan zo vaak te zien waar jullie fietsen? Ik rij in België (Vlaamse Ardennen) en kom er slechts zelden eentje tegen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
McMiGHtY schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:47:
[...]

Okay..noted..

Een met een drukmeter :+ Ja, geen idee welke merken precies welke marges hebben. Maar bij de Lidl hadden ze of deze week of miss vorige week anders een gewone pomp. Prima spul.

https://www.lidl-shop.nl/CRIVIT-Fietsstandaard/p100232982 Ook prima ding overigens. Gebruik hem zelf ook. Snap niet zo goed waarom mensen hier 100'en euro's aan uitgeven.
Lulukai schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:52:
Is Canyon dan zo vaak te zien waar jullie fietsen? Ik rij in België (Vlaamse Ardennen) en kom er slechts zelden eentje tegen.
Ja. Bij mijn vorige fietsclubje waar ik dan nu niet echt meer deel van uitmaak waren er al 2. Daarnaast ook 3 met een Canyon MTB. En er waren nog 2-3 die als ze een nieuwe zouden kopen ook een Canyon zouden nemen. Dan zouden er dus 5 van de 9 voorzien zijn van een Canyon waarvan 3 er ook een MTB van hebben.

[ Voor 32% gewijzigd door orange.x op 26-04-2018 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
[...]

Okay..noted..

Ik heb een BBB Airstrike en dat is een prima pomp, lekker stevig ook. Bij Lidl/Action pompjes is de voet vaak van plastic en dat breekt dan op een gegeven moment af, maar tot dat moment pompen die ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Laatst online: 08-10 09:46
joint_me schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:46:
Ik zou nooit een Canyon kopen! Moet ik elke keer goed zoeken om mijn fiets terug te vinden als ik een keer ben wezen fietsen op de vaste club tijden en dan is de kans ook groot dat ik de verkeerde meeneem (club bidons). :+
Iets wat Canyon goed doet is het eenvoudig houden binnen hun range en het gebruik van onderdelen. Het is heel duidelijk welke onderdelen je krijgt en het zijn allemaal merk onderdelen van goede kwaliteit. Sommige merken schroeven eigen 'huismerk' onderdelen op de fiets die dan van mindere kwaliteit zijn dan ze beweren.

Ik heb een canyon en tot nu toe is de enige achilleshiel de 'derailleur hanger' die je enkel online kan kopen bij Canyon. De gouden raad is om er eentje bij je fiets extra te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-10 13:28
[...]

Okay..noted..

Heb deze: https://www.futurumshop.n...r-pump-bayamo-black.phtml
Werkt echt priiima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
Sjoewe schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:09:
[...]

Ik heb een BBB Airstrike en dat is een prima pomp, lekker stevig ook. Bij Lidl/Action pompjes is de voet vaak van plastic en dat breekt dan op een gegeven moment af, maar tot dat moment pompen die ook prima.
De Lidl spullen zijn ok, dit geld voor de standaard en de pomp. Nu mijn Lidl standaard een tijdje buiten heeft gestaan en compleet is vastgeroest zakt hij eindelijk niet meer in.

En met een goede vloerpomp krijg ik makkelijker 6bar + in mijn band dan met de Lidl pomp (die dan erg wiebelig aanvoelt en na 2 jaar nog niet gebroken is).

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
jvvv schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:10:
[...]

Iets wat Canyon goed doet is het eenvoudig houden binnen hun range en het gebruik van onderdelen. Het is heel duidelijk welke onderdelen je krijgt en het zijn allemaal merk onderdelen van goede kwaliteit. Sommige merken schroeven eigen 'huismerk' onderdelen op de fiets die dan van mindere kwaliteit zijn dan ze beweren.

Ik heb een canyon en tot nu toe is de enige achilleshiel de 'derailleur hanger' die je enkel online kan kopen bij Canyon. De gouden raad is om er eentje bij je fiets extra te bestellen.
Ik wilde al reageren over de derrailleurhanger maar je kopte hem zelf al in. Dus eigenlijk raar dat zo'n bekend probleem, zou Canyon toch ook al lang moeten weten, nog steeds niet aangepakt is dus..

De 2 die ik ken hebben beide ook hun Di2 achterderailleur al meegetrokken met hun achterwiel. Wil niet zeggen dat dit aan Canyon ligt, zou ook combi Di2 / rijder kunnen zijn, maar misschien zit het ook wel in het achterpad. Maar het is vrij bijzonder te noemen als je 2 mensen die Di2 rijden beide van Canyon dezelfde soort problemen ziet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Laatst online: 08-10 09:46
orange.x schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:15:
[...]

Ik wilde al reageren over de derrailleurhanger maar je kopte hem zelf al in. Dus eigenlijk raar dat zo'n bekend probleem, zou Canyon toch ook al lang moeten weten, nog steeds niet aangepakt is dus..

De 2 die ik ken hebben beide ook hun Di2 achterderailleur al meegetrokken met hun achterwiel. Wil niet zeggen dat dit aan Canyon ligt, zou ook combi Di2 / rijder kunnen zijn, maar misschien zit het ook wel in het achterpad. Maar het is vrij bijzonder te noemen als je 2 mensen die Di2 rijden beide van Canyon dezelfde soort problemen ziet hebben.
Ik heb DI2 en nog geen enkel probleem gehad (6000km). Vriendin ooit fiets laten vallen op derailleur en deze was gebarsten.

Ik denk dat de combi eerder bij de rijder en di2. Met di2 gelden dezelfde 'common sense' regels als bij mechanische groepen en die vergeet men soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-10 15:09
De verwachting bij de meeste producten is hoe duurder hoe hoger de kwaliteit hoe duurzamer. Maar bij fietsen is dat niet het geval (in veel gevallen). Hoe duurder een product, hoe lichter en hoe exotischer de materialen en hoe kwetsbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Seriph schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:59:
De verwachting bij de meeste producten is hoe duurder hoe hoger de kwaliteit hoe duurzamer. Maar bij fietsen is dat niet het geval (in veel gevallen). Hoe duurder een product, hoe lichter en hoe exotischer de materialen en hoe kwetsbaarder.
Volgens mij klopt dat niet in alle gevallen dat als iets lichter is het automatisch kwetsbaarder is. Bij normale omgang moet het niet uitmaken. In geval van schade of een aanrijding kan carbon breken of scheuren en zal aluminium of staal buigen. Hoe dan ook is met een verbogen stuur bijvoorbeeld ook niet echt prettig te fietsen. Maar als je niet uitgaat van schade dan betekent het niet automatisch dat lichter ook minder sterk betekent. Bij Rose bijvoorbeeld heb je 2 soort frames waarbij de duurdere variant met een sterkere vezel is en het daardoor iets lichter gemaakt kan worden. Verhoudingsgewijs is het frame net zo sterk. Dus bij dezelfde soort aanrijding zal dat frame ondanks dat het lichter is dus hetzelfde reageren als het zwaardere frame met een iets minder sterke vezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:54
In veel gevallen zal het inderdaad niet zwakker zijn als het lichter is. Maar afgezien van de optimalisatie: duurder materiaal gebruiken waardoor het even sterk kan zijn en toch lichter, is een andere optimalisatie het gebruiken van een duurder/lastiger productieproces waardoor bijv. minder materiaal gebruikt kan worden omdat het product in sommige aspecten eigenlijk "overbodig" sterk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• havana
Er zijn maar 2 opties als het om een goede vloerpomp gaat

1. SKS Renkompressor met messing (baan) kop LINK

Nooit met klooien met hendeltjes en ontsnappende lucht. Nadeel: pakt alleen Franse ventielen.

2. Toppeak Joe Blow Sport LINK

[ Voor 55% gewijzigd door havana op 26-04-2018 13:20 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:08
Ik heb recent de sks renkompressor gekocht nadat mijn goedkopere sks pomp overleden was, maar erg lastig om af te lezen als je 4,5 bar wilt oppompen.
Denk erover om een sks twentyniner erbij te kopen en daar een koperen kop op te zetten.
Leuk zo'n pomp die tot 15bar gaat, maar wie pompt er nog meer dan 6 of 7 bar in z'n banden ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Vreemd, ik vind 4.5 echt simpel af te lezen maar dat kan aan mij liggen... Ik heb nog de versie met de witte wijzerplaat.

Koperen kop op een andere pomp zetten gaat ook prima. Zo heb ik een pomp bij mijn schoonouders staan van Pedros daar ik de messing kop op heb gezet. Heb die gekocht bij M-gineering.

Bakker heeft 'm ook.

[ Voor 26% gewijzigd door havana op 26-04-2018 13:29 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Naja het is wel af te lezen, maar kijk naar plaatje op mantel en je moet wel goed kijken als je naaldje halverwege de 4 en 5 wilt krijgen. (ook omdat drukmeter op de grond zit)
En ja koperen kop had ik ook al op mijn oude sks pomp (die tot 8bar ging volgens mij) zitten.

Zou gewoon handig zijn als ze drukmeter los verkopen die je kan vervangen en maar tot 8bar gaat, ruim voldoende en veel beter afleesbaar.

[ Voor 26% gewijzigd door DDX op 26-04-2018 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
havana schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:17:
Er zijn maar 2 opties als het om een goede vloerpomp gaat
En voorheen was CO2 ook niet echt een optie toch :+? Flauw :) Nee, een goede pomp is opzich handig, maar het is ook maar gewoon een fietspomp he. Als je zeker van de exacte druk wilt zijn kan je nog altijd het beste een extra meter kopen waarmee je makkelijk de druk af kan lezen en zelfs druk eruit kan laten lopen voor de juiste bandenspanning, en dan natuurlijk een met zo'n klein mogelijke marge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flatlinernl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-10 11:47
orange.x schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:43:
[...]

En voorheen was CO2 ook niet echt een optie toch :+? Flauw :) Nee, een goede pomp is opzich handig, maar het is ook maar gewoon een fietspomp he. Als je zeker van de exacte druk wilt zijn kan je nog altijd het beste een extra meter kopen waarmee je makkelijk de druk af kan lezen en zelfs druk eruit kan laten lopen voor de juiste bandenspanning, en dan natuurlijk een met zo'n klein mogelijke marge.
Pomp is maar een pomp, maar was toch balen toen de lidl pomp het begaf toen ik wilde gaan fietsen.

Toen de Toppeak Joe Blow aangeschaft en dat pompt toch een stuk makkelijker en inmiddels heeft bijna iedereen waar ik wel eens mee fiets hem ook aangezien iedereen hem wel eens gebruikt heeft bij een toertocht om voor vertrek toch nog even snel de bandjes op te pompen en gelijk verkocht was.

Aangezien hij jaren meegaat is de prijs nou ook weer niet zo gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Flatlinernl schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:59:
[...]

Pomp is maar een pomp, maar was toch balen toen de lidl pomp het begaf toen ik wilde gaan fietsen.

Toen de Toppeak Joe Blow aangeschaft en dat pompt toch een stuk makkelijker en inmiddels heeft bijna iedereen waar ik wel eens mee fiets hem ook aangezien iedereen hem wel eens gebruikt heeft bij een toertocht om voor vertrek toch nog even snel de bandjes op te pompen en gelijk verkocht was.

Aangezien hij jaren meegaat is de prijs nou ook weer niet zo gek.
Snap ik wel, maar hiermee lijk je te stellen dat een pomp van de Lidl stuk of eerder stuk kan gaan en een ander niet? Het is hoe dan ook vervelend als dingen kapot gaan als je dat niet verwacht / net nodig hebt. Maar dat zegt niet altijd iets over de kwaliteit van dat product toch :) Ik heb altijd nog een simpele ouderwetse fietspomp staan en heb wel ergens een ventielverlenger. Maar ook je pomp van Toppeak gaat mogelijk wel een keer kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Laatst online: 23:17

Roozzz

Plus ultra

Lulukai schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:52:
Ik zie er altijd tenminste 1 :+

Maar in het algemeen vind ik het best wel meevallen. Ja, je ziet het merk allicht iets vaker dan bijv de aangehaalde Bianchi; maar daar lijken alle fietsen dan weer van op elkaar ;) :>
In mijn optiek zie ik niet significant meer Canyon's hier op de UHR rondrijden dan andere merken... Op de mtb routes is dat een ander verhaal

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
  • Laatst online: 09-10 11:47
orange.x schreef op donderdag 26 april 2018 @ 15:37:
[...]

Snap ik wel, maar hiermee lijk je te stellen dat een pomp van de Lidl stuk of eerder stuk kan gaan en een ander niet?
Pak ze allebei eens vast en pomp er eens een band mee op. Er is inderdaad een duidelijk kwaliteit verschil, en hoewel ik n=1 ben beweer ik inderdaad dat de lidl pomp vaker eerder zal sneuvelen.

Je kunt er ook meerdere kopen natuurlijk, ben je alsnog goedkoper uit en het blijft een mening, maar die fietspomp beschouw ik als een betere aanschaf dan een hoop andere fiets gerelateerde dingen die zeker evenveel hebben gekost. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Een maand of vier, vijf geleden Dura Ace kabels aangeschaft (las lovende verhalen over de Polymer-coating). Nu wilde ik laatst het stukje buitenkabel naar de achterderailleur toe vervangen, want daarin zou de binnenkabel vaak invreten.

Dus zo gezegd zo gedaan: buitenkabel eraf. De Polymercoating was echt volledig van de binnenkabel afgestript en zat nu bij de ingang naar het frame, en bij het uiteinde van de buitenkabel naar derailleur, de boel te verstoppen.
Toen ik deze kabels kocht dat ik dat de Polymer coating meer een soort, nou ja, coating dus zou zijn, Dus dat de kabels ingespoten zijn met een olieachtige substantie zeg maar. Maar het is meer een soort gaas rond de binnenkabel, bijna een soort breiwerkje eromheen zeg maar. En dat breiwerkje gaat dus echt supersnel stuk, waarna het zowel niets meer bijdraagt aan het glijden van je kabels, en tevens zelfs de boel verstopt.

Geen aanrader al met al, dit koop ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
DDX schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:34:
Naja het is wel af te lezen, maar kijk naar plaatje op mantel en je moet wel goed kijken als je naaldje halverwege de 4 en 5 wilt krijgen. (ook omdat drukmeter op de grond zit)
En ja koperen kop had ik ook al op mijn oude sks pomp (die tot 8bar ging volgens mij) zitten.

Zou gewoon handig zijn als ze drukmeter los verkopen die je kan vervangen en maar tot 8bar gaat, ruim voldoende en veel beter afleesbaar.
Net alsof het uitmaakt of je band nu 4,3 bar is of 4,6. 8)7

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
havana schreef op donderdag 26 april 2018 @ 16:31:
[...]

Haha ik snap dat wel. Heb ook zo'n autistisch trekje met dat soort dingen, ook al weet je dat t nergens op slaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
[...]

Afbeeldingslocatie: https://www.bicycling.nl/wp-content/uploads/sites/8/2018/04/niki-663x442.jpg

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
[...]

Nee dat maakt ook niet uit, maar als je zo van grote hoogte op die drukmeter kijkt is verschil tussen 4 en 5 bar amper te zien en dat maakt groot verschil.
Gewoon onhandig zoals ik al aangaf, - punten voor de rennkompressor voor mij dus.

En nee veel maakt het allemaal niet uit, gisteren wel iets te weinig druk in m'n banden merkte ik.
Bij oppompen kwam ik erachter dat ik voor 2,5bar had en achter 3bar.
Dat is toch net ff te weinig, ook met tubeless. (en mavic geeft 4bar als minimum op)

[ Voor 23% gewijzigd door DDX op 26-04-2018 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ik heb zo'n tooltje om te meten of de ketting vervangen moet worden, dat tooltje vond dat de ketting van de stadsfiets van mijn vriendin ook vervangen moest worden. Nou heeft ze die weggezet bij de fietsenmaker en die heeft de ketting niet vervangen omdat dat niet nodig was, hij heeft daar ook "een meetapparaatje" voor (aldus vriendin).
Vraag: Is de schakellengte van een stadsfiets anders dan van een racefiets?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-10 20:24
Weet iemand hoe dit onderdeeltje heet? Het is van mijn Santos Race Lite achterdrager, maar kost me 7,50 euro per stuk (geen grap!) via de Santos dealer (hij is onderin gebroken). Dat moet via ali oid goedkoper kunnen, maar ik kan het niet vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Pj0vqcZy7BWkJV7oYDxbzI1N/thumb.jpg

edit: 'cross tube clamp' levert wel wat op, maar het lijkt toch aardig specifiek...

[ Voor 9% gewijzigd door Melkbus op 26-04-2018 22:07 ]

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrWhite
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-10 10:04
Zijn er personen die deel uitmaken van het bestuur van een club? En zo ja, welke tools gebruiken jullie voor het managen van jullie leden, zoals contactgegevens, maar ook het bestellen van kledij, etc.

Op dit moment houden wij alles bij via Excel files etc. maar zou eerder willen neigen naar iets CRM-achtig, maar een echte CRM is teveel gefocussed op sales/marketing en dus niet fit-for-purpose.

Enige suggesties/ervaringen? Of zelfs maar iets in elkaar steken via bv MS Access of PowerApps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:27
MrAngry schreef op donderdag 26 april 2018 @ 18:11:
Ik heb zo'n tooltje om te meten of de ketting vervangen moet worden, dat tooltje vond dat de ketting van de stadsfiets van mijn vriendin ook vervangen moest worden. Nou heeft ze die weggezet bij de fietsenmaker en die heeft de ketting niet vervangen omdat dat niet nodig was, hij heeft daar ook "een meetapparaatje" voor (aldus vriendin).
Ik verwacht dat niet de schakellengte, maar de toleranties groter zijn. Dikkere ketting, dikker kettingblad.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-10 12:57
Joris748 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 11:18:
[...]Ik verwacht dat niet de schakellengte, maar de toleranties groter zijn. Dikkere ketting, dikker kettingblad.
daarbij zullen de kosten van de tandwielen lager zijn waardoor het minder zinvol is om alleen een ketting te vervangen. Zolang het mooi rond draait hoef je niet te vervangen.
Ook bij een racefiets is ketting vervangen zinvoller wanneer je duur materiaal hebt dan wanneer je met minder duur materiaal rijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joint_me
MrWhite schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 10:38:
Zijn er personen die deel uitmaken van het bestuur van een club? En zo ja, welke tools gebruiken jullie voor het managen van jullie leden, zoals contactgegevens, maar ook het bestellen van kledij, etc.

Op dit moment houden wij alles bij via Excel files etc. maar zou eerder willen neigen naar iets CRM-achtig, maar een echte CRM is teveel gefocussed op sales/marketing en dus niet fit-for-purpose.

Enige suggesties/ervaringen? Of zelfs maar iets in elkaar steken via bv MS Access of PowerApps?
Geen lid van het bestuur, maar weet wel een beetje.

Wij gebruiken telegram, mailchimp en een gratis online shop (24uurshop.nl). Maar we zijn ook meer een vrijblijvende club.

Groepje die de kleding regeld, ook clubje voor de tourtocht, etc.

Geen contributie, alleen vrijwillige bijdrage.

[ Voor 3% gewijzigd door joint_me op 27-04-2018 13:31 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:39

Bij ons in de club gebeurt alles in een gedeelde Google Drive-folder. Belangrijkste data zit in Google Sheets, zo kan iedereen van het bestuur gemakkelijk de aanwezigheden noteren, adreslijst raadplegen, etc. Inschrijvingen, kleding bestellen, etc kan via een Google forms: de resultaten belanden dan ook weer in een sheet, dus gemakkelijk zat.

Een CRM maakt het enkel maar moeilijker voor de niet-technische mensen om alles te snappen, waardoor de beheerders ervan weer met extra werklast worden opgezadeld om alles uit te leggen, etc. KISS!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
MrAngry schreef op donderdag 26 april 2018 @ 18:11:
De belangrijkste reden is dat de tandwielen voor niet derailleur systemen vele langere tanden hebben. Deze kan je deze heeeeeel veel km's op elkaar in laten slijten, voordat je issues krijgt

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff. Vandaag een tochtje (110km) gemaakt met me nieuwe fiets.
2x lek gereden. :(
Ik had al slechte reviews gelezen over me bandjes (schwalbe lugano), maar had niet verwacht zo snel 2x lek te rijden.

Nu ben ik wel een beetje klaar met deze banden en zit te kijken naar continental grand prix 4000 s ii.

Ervaringen zijn over het algemeen positief.
Iemand nog andere ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:34
Schwalbe Lugano had ik op mijn vorige fiets. Nogal breed, nogal veel weerstand, maar in 5000km iets van 2-3x lek gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 19:36:
Ik had al slechte reviews gelezen over me bandjes (schwalbe lugano), maar had niet verwacht zo snel 2x lek te rijden.

Nu ben ik wel een beetje klaar met deze banden en zit te kijken naar continental grand prix 4000 s ii.

De conti GP2000s is naar mijn bescheiden mening gewoon de beste band. Ik rijd er al jaren op een en rijd zelden (1x) lek. Voor mij niks anders meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2x lek is gewoon domme pech en heeft niets met die Lugano's te maken.

Ik heb de Lugano's op mijn winterfiets helemaal opgereden, ruim 3000 km en niet één keer lek gereden.

Daarentegen had ik op de zomerfiets met de welbekende Conti's al na een paar honderd km een lekke.

Ik ben overigens meer gecharmeerd van Vredestein Fortezza Senso's dan van de Conti's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:06
Gisteren (deels om de koningsdag drukte te ontwijken, maar vooral omdat het een tof plan was) de LF1 fietsroute van Rotterdam, via Hoek van Holland naar den Helder te fietsen. Hele stuk langs de kust, alleen maar mooie fietspaden door en over de duinen (900hm, wat ik nog best veel vond). Uiteindelijk uitgekomen op 188 km! Nu heeft de fiets wel een poetsbeurtje nodig, met al dat zand..

https://www.strava.com/activities/1535066738

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Voor mij is band met de meeste kilometers en de minste keren lek vooralsnog de Conti GP 4 Season

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-10 12:57

een hoop georganiseerde verenigingen gebruiken https://www.sportlink.nl/. Is weliswaar betaald maar kosten zijn m.i. redelijk. Gebruik het zelf voor een knvb voetbalclub met ongeveer 300 leden en sportlink werkt voor dergelijke omvang prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
acidd91 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 11:05:
Gisteren (deels om de koningsdag drukte te ontwijken, maar vooral omdat het een tof plan was) de LF1 fietsroute van Rotterdam, via Hoek van Holland naar den Helder te fietsen. Hele stuk langs de kust, alleen maar mooie fietspaden door en over de duinen (900hm, wat ik nog best veel vond). Uiteindelijk uitgekomen op 188 km! Nu heeft de fiets wel een poetsbeurtje nodig, met al dat zand..

Ah kijk een UMCU shirtje :). Hallo :w collega! Mooi ritje trouwens, ik sla deze even op als "to do".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-10 19:34
Als er nog mensen last hebben van de dropouts van hun stages powermeter icm hun fietscomputer e.g. Garmin Edge. Ik heb na een uitgebreide test met verschillende outfronts eindelijk de oplossing het zit hem vooral in de line of sight om het zomaar te zeggen.
De standaard Garmin outfront is linksdragend om te zeggen. De K-edge en de foerier (goedkoper) is rechtdragend. De laatste 2 hebben de beste resultaten (o drops) De Garmin Edge op de stuurpen (niet ideaal) levert ook 0 power drops op.

Met plaatjes.

http://racefietsen.org/?p=153

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
harlam schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 16:59:
Als er nog mensen last hebben van de dropouts van hun stages powermeter icm hun fietscomputer e.g. Garmin Edge. Ik heb na een uitgebreide test met verschillende outfronts eindelijk de oplossing het zit hem vooral in de line of sight om het zomaar te zeggen.
De standaard Garmin outfront is linksdragend om te zeggen. De K-edge en de foerier (goedkoper) is rechtdragend. De laatste 2 hebben de beste resultaten (o drops) De Garmin Edge op de stuurpen (niet ideaal) levert ook 0 power drops op.

Met plaatjes.

http://racefietsen.org/?p=153
Ik had hetzelfde probleem en inderdaad een K-edge mount werkte het beste. Ik vind het teleurstellend en heb hem geruild, voor zo'n dure unit vond ik dat niet acceptabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-07 14:33
orange.x schreef op donderdag 26 april 2018 @ 10:52:
[...]

Een met een drukmeter :+ Ja, geen idee welke merken precies welke marges hebben. Maar bij de Lidl hadden ze of deze week of miss vorige week anders een gewone pomp. Prima spul.

[...]
Inderdaad, hier voor 7 euro: https://www.lidl-shop.be/nl-BE/CRIVIT-Staande-pomp/p100232999

Zojuist zelf aangeschaft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

acidd91 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 11:05:

Ik zie een Katwijk foto!

Leuke route, die ga ik opslaan :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 19:36:

Ik rij alweer jaren met Vittoria’s. Rubino Pro gereden, ook met graphene versie en verschillende maten maar rij nu het liefst op de Rubino Graphene draadbanden. Jah, draadbanden ja! Vouwbanden zijn ook prima, fractie lichter maar toch over het algemeen een stukje duurder. Mijn ervaringen met Conti GP 4000 bandjes is dat het prut is. En toch zweert iedereen er bij. Dus ik neem dat gewoon voor lief. Maar het ‘vierkant’ worden is volgens mij een vrij bekend fenomeen. Ze zijn gemiddeld een tikkeltje duurder €30,- per stuk ofzo? Maar kunnen relatief veel kilometers maken. Maar de Rubino’s waar ik het over heb zijn bij Futurum 16,95 per band voor de 28mm versie en ik vind ze heerlijk. Makkelijk erop te leggen en eraf te halen. Door de lagere druk ook veel minder snel lek gevoelsmatig, ik kan mij alleen herinneren dat ik in december voor het laatst een keer lek reed. Maar de keer daarvoor geen idee.

https://www.futurumshop.n...aadband-zwart-zwart.phtml. Moet even op Strava opzoeken hoeveel km je er ongeveer mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik vind de GP4000S2 ook overschat. De achterband wordt snel vierkant (op zich niet erg, heeft iedere band) maar gaat dan ook merkbaar slecht rijden (zoekerig, alsof je lek rijdt).

Ik had ook 2x last van een scheurende hieldraad. Eerste keer ingestuurd voor garantie en een nieuw bandje gekregen, de 2e keer had ik daar geen zin meer in en heb ik mijn verlies genomen. Weer eens Conti proberen na bijna 8 jaar zonder is me dus niet goed bevallen.

Rubino Pro vind ik ook een fijne band. Helaas wel ietsjes duurder geworden in de nieuwe versie maar nog altijd goedkoper dan de Conti.

Voor mijn winterwielen heb ik nu trouwens Durano's gekocht. Had graag Rubino's gekocht maar kon ze niet vinden onder de 20 euro en dat is mijn max voor een trainingsband.

Op mijn zomersets liggen respectievelijk Vredestein Senso Superiores en S-Works Turbo om de andere. Die laatste is de fijnste band die ik ken, wel jammer dat ie vrij duur is (maar ik kocht vorig jaar 4 setjes in de 2-voor-1 actie).

Overigens is "me" geen bezittelijk voornaamwoord ;)

[ Voor 10% gewijzigd door havana op 29-04-2018 07:37 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
havana schreef op zondag 29 april 2018 @ 07:35:
Ik vind de GP4000S2 ook overschat. De achterband wordt snel vierkant (op zich niet erg, heeft iedere band) maar gaat dan ook merkbaar slecht rijden (zoekerig, alsof je lek rijdt).

Ik had ook 2x last van een scheurende hieldraad. Eerste keer ingestuurd voor garantie en een nieuw bandje gekregen, de 2e keer had ik daar geen zin meer in en heb ik mijn verlies genomen. Weer eens Conti proberen na bijna 8 jaar zonder is me dus niet goed bevallen.

Rubino Pro vind ik ook een fijne band. Helaas wel ietsjes duurder geworden in de nieuwe versie maar nog altijd goedkoper dan de Conti.

Voor mijn winterwielen heb ik nu trouwens Durano's gekocht. Had graag Rubino's gekocht maar kon ze niet vinden onder de 20 euro en dat is mijn max voor een trainingsband.

Op mijn zomersets liggen respectievelijk Vredestein Senso Superiores en S-Works Turbo om de andere. Die laatste is de fijnste band die ik ken, wel jammer dat ie vrij duur is (maar ik kocht vorig jaar 4 setjes in de 2-voor-1 actie).

Overigens is "me" geen bezittelijk voornaamwoord ;)
Ik merk overigens niet zoveel verschil tussen de pro en non pro. Doe nu wedstrijdtrainingen rijden op de non pro’s en dat gaat er prima op. Misschien iets meer rolweerstand dan de duurdere bandjes maar ik kan met mijn gewicht momenteel meer winst boeken dus ik doe het er nog wel even mee 😚. Voor mij momenteel de beste prijs/kwaliteit band die te koop is.
Pagina: 1 ... 80 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic

Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.