Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Vooral woon-werk rond deze dagen is het echt lastig om je te kleden op 3 verschillende momenten.MrAngry schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:24:
Thanks voor de handschoen gedachten. Ik bestel denk ik inderdaad maar een paar wat lichtere units met lange vingers. Mijn huidige vullen een hele achterzak.
Gisterochtend mist dus overschoenen aan, terugweg bij vertrek lekker temperatuurtje dus korte handschoenen.
Maar halverwege ging het alweer richting vriespunt dus snel windjackje aan+handschoenen, alleen overschoenen had ik op werk achtergelaten dus koude tenen bij thuiskomst.
Windvestje met zakjes is ook handig trouwens, heb je opeens 6 zakjes voor spullen/eten.
Moet het alleen niet zo warm worden dat vestje uit kan want dan wordt het opeens krap met zakjes.
Maar vaak heb je dan al wat gegeten waardoor er al iets van ruimte is, of ik prop windvestje dan onder bretels van broek/onder shirt.
Ze mogen überhaupt niet mee.Ascension schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:30:
Weet iemand of CO2-patronen mee mogen in het vliegtuig en of ze dan in de hand- of ruimbagage moeten?
Ik neem op dat soort trips gewoon een pompje mee (ik rijd in NL wel met CO2 sinds een tijdje, bevalt goed).
[ Voor 8% gewijzigd door havana op 27-03-2018 16:22 ]
Ok, goed om te weten. Heb de vraag ook aan Transavia gesteld maar nog geen antwoord.havana schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 16:21:
[...]
Ze mogen überhaupt niet mee.
Ik neem op dat soort trips gewoon een pompje mee (ik rijd in NL wel met CO2 sinds een tijdje, bevalt goed).
In de ruimbagage zou ik het nog wel aandurven. Ik laat ook altijd lucht in m'n banden zitten, wat officieel ook niet mag.

Op Schiphol.nl staan de verboden voorwerpen voor handbagage, hiervoor moet je niet bij Transavia zijn want het is Schiphol die hier de check op doet. Alhoewel CO2 niet letterlijk genoemd wordt, kun je het met enige fantasie wel terugvinden.

[ Voor 69% gewijzigd door havana op 27-03-2018 16:34 ]
Ik heb hier nog een eentje liggen van Lezyne met ingebouwd slangetje die voor een prikkie weg mag.Ascension schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 16:34:
Dank je, die had ik nog niet gevonden! Toch maar even een pompje regelen.
Wat je natuurlijk ook kan doen is ff bij de LBS op locatie een paar patronen kopen. Maar eerlijk gezegd is dat wel een beetje een waste of resources...
[ Voor 21% gewijzigd door havana op 27-03-2018 16:36 ]
Waarom??? Om 3 minuten eerder weer door te kunnen? En voor die ene keer per jaar dat ik een lekke band heb? Nee, ik zie het nut er niet van in. Ik heb een Lezyne-pompje (met slangetje) die moeiteloos tot 7-8 bar pompt (volgens specs tot 10 bar, nooit geprobeerd).
Of mis ik een ander voordeel?
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Maar hoe vaak rijden jullie lek? Ik vrijwel nooit... En mijn fietsmaatjes idem. Ik denk max 1x per jaar (2000-3000 km). Rijd op Schwalbe Ones, die nou niet bepaald bekend staan om hun lekbestendigheid.
Ik zit op 1x per 4000 km gemiddeld. In mijn geval dus 2-3x per seizoen.Galois schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 16:47:
Misschien wel idd..
Maar hoe vaak rijden jullie lek? Ik vrijwel nooit... En mijn fietsmaatjes idem. Ik denk max 1x per jaar (2000-3000 km). Rijd op Schwalbe Ones, die nou niet bepaald bekend staan om hun lekbestendigheid.
Soms is snelheid best handig.
Voorbeeld 1: ik rijd lek in een cyclo 500 meter voor de finish (GF Sportful).
Voorbeeld 2: fietsmaatje rijdt lek terwijl we in de schemer Alpe d'Huez beklimmen.
Voorbeeld 3: ik rijd lek in de polder en ik moet om 17:00 mijn kinderen ophalen van de crèche (inmiddels jaren geleden).
10 minuten of 30 seconden kan dan best een groot verschil maken. Daarbij is het gewoon super makkelijk. Pompkop erop, knopje open en gaan. Je bent zo weer op pad. Geen geklooi met pompen of een pompje krampachtig op een ventiel houden. Bovendien weet je zeker dat je band op druk is.
Ik was altijd 100% tegen, maar nadat ik het zelf een keertje heb gebruikt (van fietsmaatje) was ik om. Ik neem wel 2 patronen mee trouwens. En als ik ga vliegen, pak ik gewoon een pompje.
[ Voor 20% gewijzigd door havana op 27-03-2018 17:02 ]
Antwoord van Transavia:
Je mag CO2-patronen meenemen op je vlucht. Dit mag je alleen meenemen in je handbagage. De maximale inhoud mag niet meer zijn dan 50ml en je mag er maximaal 2 per persoon meenemen. Weet je zo voldoende? Anders hoor ik het graag. Groeten, Tim
[ Voor 37% gewijzigd door Ascension op 27-03-2018 17:12 ]
Gewoon meer buiten doen zonder je fietsCrazy D schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:51:
[...]
Ik denk dat met de gemiddelde handschoentjes, het misschien helpt als je omvalt en jezelf dan op je hand opvangt. Maar bij een schuiver maakt het geen zak uit. Vind het vooral handig voor de grip en iets om m'n mond/neus aan af te vegen. Hoogzomer rij ik zonder handschoenen, ben er klaar mee er uit te zien alsof ik een ziekte heb
Over CO2 lijkt me handig maar ondanks dat ik weinig lek rijd zul je zien dat als ik 2 patronen meeneem ik 3x lekrijden
Met de Giant-Tour afgelopen jaar gingen ze er ook lekker doorheen in de groep met 12x lek en waren we blij met pompjes
[ Voor 26% gewijzigd door sapphire op 27-03-2018 17:23 ]
Ja, klopt bovenstaande... maar ook die vb komen niet veel voor... Maar klopt, klopt... het is in ieder geval niet 'onhandiger' dan een handpompje.havana schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 16:57:
[...]
Ik zit op 1x per 4000 km gemiddeld. In mijn geval dus 2-3x per seizoen.
Soms is snelheid best handig.
Voorbeeld 1: ik rijd lek in een cyclo 500 meter voor de finish (GF Sportful).
Voorbeeld 2: fietsmaatje rijdt lek terwijl we in de schemer Alpe d'Huez beklimmen.
Voorbeeld 3: ik rijd lek in de polder en ik moet om 17:00 mijn kinderen ophalen van de crèche (inmiddels jaren geleden).
10 minuten of 30 seconden kan dan best een groot verschil maken. Daarbij is het gewoon super makkelijk. Pompkop erop, knopje open en gaan. Je bent zo weer op pad. Geen geklooi met pompen of een pompje krampachtig op een ventiel houden. Bovendien weet je zeker dat je band op druk is.
Ik was altijd 100% tegen, maar nadat ik het zelf een keertje heb gebruikt (van fietsmaatje) was ik om. Ik neem wel 2 patronen mee trouwens. En als ik ga vliegen, pak ik gewoon een pompje.
Hahaha... klopt. De Velominati-regel #30 maakt indruk. Ik geef mij overAscension schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 17:08:
Ik heb niet zulke sterke armen dat ik 6-8 bar met een handpompje erin krijg dus ik vind die CO2-patronen ideaal. Nemen ook nog eens minder plek in dan een pompje, want zeg nou zeg zelf, zo'n pompje aan je frame ziet er toch niet uit ;-)
25mm bandjes is 6bar meer als voldoende, tenzij je natuurlijk 100kg weegt.
Verwijderd
Ik moet zeggen dat ik Co2-patronen nog niet heb gemist; alle keren dat ik lek heb gereden heb ik gewoon kunnen oppompen tot 5,5-6 bar wat voor 25mm Conti GPII's meer dan genoeg is. Ik weeg ook geen 100 kg.
Maar goed misschien ga ik ook wel 'om' als ik ze een keer gebruik.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2018 17:37 ]
Ik rijd op 23-622 Schwalbe Ones. Vuistregel die ik dan altijd aanhoud is (aantal kg)/10. Ik weeg 72 kg, dus ik doe dan ergens tussen de 7 en 8 (kunnen ze nog een beetje leeglopen)DDX schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 17:24:
7-8 bar is wel erg veel natuurlijk
25mm bandjes is 6bar meer als voldoende, tenzij je natuurlijk 100kg weegt.
Al jaaaaaaren...
Ik heb ook jaren 8 bar gereden, maar rijd nu toch alweer 2 jaar met 6 bar. Naar volle tevredenheid overigens.
Overigens is 6 bar in een bandje pompen met een klein handpompje ook wel ff werk.
@Galois Lek rijden doe je vaak op onhandige momenten, dat is een beetje het punt dat ik wil maken.
[ Voor 31% gewijzigd door havana op 27-03-2018 19:08 ]
Klopt hoor, over dat lekrijden. Áls je lek rijdt, is zo'n CO2-pompje natuurlijk wel handiger/sneller.
DDX schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 17:24:
tenzij je natuurlijk 100kg weegt.
Die heb ik dit jaar 3x lek gereden waarvan 2x onderweg. Dan is co2 wel verrekte handig. Neemt ook zoals gezegd minder ruimte in.Galois schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 16:47:Rijd op Schwalbe Ones, die nou niet bepaald bekend staan om hun lekbestendigheid.
Voor de grootverbruikers: action verkoopt co2 patronen van 16 gram per 2 voor 1,69. Wel met schroefdraad. Het schijnt dat ze ook een pompkopje hebben. Niet duurder dan een fatsoenlijk pompje in ieder geval, tenzij je 10 patronen per jaar verbruikt. Maar dan tikken de binnenbandjes ook wel aan
De wijzen komen uit het Oosten!
Voor mij is het gemak, als ik in een groep rij wil ik zo snel mogelijk weer verder. Het handpompje wat ik heb moet je erop draaien, daarmee draai je soms ook het ventiel los
Toen ik overstapte op CO2 heeft het een halfjaar geduurd voordat ik het pompje kon testen.
Hello fellow humans
1GO heeft ze ook regelmatig in de aanbieding voor 1 euro per stuk.
[ Voor 14% gewijzigd door havana op 28-03-2018 08:14 ]
Klopt, dat ventiel komt los op de momenten dat het niet uit komt. Maar daar is een hele mooie oplossing voor:joint_me schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 23:07:
Ik heb CO2 patronen en het werk ideaal, belangrijk is dat je een goed pompje hebt. Genoeg mensen zien aanmodderen met een "goedkoper" pompje.
Voor mij is het gemak, als ik in een groep rij wil ik zo snel mogelijk weer verder. Het handpompje wat ik heb moet je erop draaien, daarmee draai je soms ook het ventiel los.
Toen ik overstapte op CO2 heeft het een halfjaar geduurd voordat ik het pompje kon testen.
https://www.bike-discount...s-core-remover-tool-83169
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Nee zo'n slangetje à la Lezyne klinkt heel handig, maar in de praktijk is het helemaal niet zo handig.
Gewoon binnenbanden mest vaste ventielkern kopen.
Al is dat met tubeless weer onhandig, maar dan draai ik hem gewoon thuis goed vast.
En neem klein tooltje mee om hem eventueel onderweg vast te kunnen draaien.
bij mijn schwalbe tubeless ventielen zat een mini core removal "tooltje" misschien wel een goeie om standaard bij te hebben ipv in de gereedschapskist, ver weg als je em nodig hebtDDX schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:00:
En zo'n pomp zonder slangetje grotere kans dat je ventiel kapot trekt tijdens het pompen.
Gewoon binnenbanden mest vaste ventielkern kopen.
Al is dat met tubeless weer onhandig, maar dan draai ik hem gewoon thuis goed vast.
En neem klein tooltje mee om hem eventueel onderweg vast te kunnen draaien.
(rechts onder):

En ik doe ook geen moeite om mee naar huis te nemen om daar te plakken ofzo.
Ik had eind vorig jaar een lekke band op mijn woon/werk-fiets (32mm banden). Ik had een schroef dwars door buitenband, binnenband én velg. De reserveband die ik bij me had, bleek echter ook niet helemaal luchtdicht (meer) te zijn.havana schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 19:05:
Dat je iets al jaren doet, is niet echt een reden om aan te nemen dat het ook de beste keuze is.
Ik heb ook jaren 8 bar gereden, maar rijd nu toch alweer 2 jaar met 6 bar. Naar volle tevredenheid overigens.
Overigens is 6 bar in een bandje pompen met een klein handpompje ook wel ff werk.
@Galois Lek rijden doe je vaak op onhandige momenten, dat is een beetje het punt dat ik wil maken.
Ik heb toen met nog 20 km te gaan 4x die band moeten oppompen. Met deze pomp. Het kostte 480 pompbewegingen om hem op te pompen tot (naar schatting) 3-4bar. En dat dus 4 keer

Direct diezelfde avond heb ik 28mm Gatorskins besteld
Hier met mijn cliënten op werk doen we in het gebied waar we werken regelmatig een vuilronde (je weet wel met zakken en prikstokken) en we vinden langs het fietspad regelmatig biba's in de bomen hangen
@Pelle waaaat door je velg heen?!? Zouden die Gatorskins daar tegen helpen?
Ik twijfel of ik dit keer gewoon weer voor Vredestein Senso's AW's zal gaan of een keer Continental Grand Prix.
Schijnen iets minder rolweerstand te hebben dan de SII's maar ook iets lekbestendiger.
En prijstechnisch ontloopt het de Vredestein's weinig.
uiteraard, neem ze ook wel mee naar huis omdat ik hem dan voor noodgeval kan plakken
vorige week wel velg gemolt van m'n gravelracer toen ik bospaadje meepakte waar ook nog oude voetpad oid lag
ramde achterwiel over hobbel heen en die kwam aan de zijkant tegen asfalt rand aan oid...
band lek aan zijkant en deukje in rand (tubeless vloeistof spoot er aan zijkant uit)

gelukkig was treinstation vlakbij dus dat werd met de fiets naar huis, want hier binnenband in steken had weinig nut meer.
velg binnenkort maar even naar wheeltec brengen
dus maar veilig op trein gegokt
[ Voor 3% gewijzigd door DDX op 28-03-2018 15:31 ]
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Yep:

Niet goed te zien dat hij ook in de velg zit op deze foto, dat zag ik pas toen buitenband en binnenband eraf waren. De schroef was echt recht door buitenband, door binnenband, door velglint en door de rand onder het velglint heen. Hij was net niet lang genoeg om ook nog aan de andere kant weer uit de velg te komen.
Band was ook in 1 klap leeg.
Vermoedelijk nietZouden die Gatorskins daar tegen helpen?
Ik stukjes biba, alle beetjes helpen. Papier geld schijnt ook te helpen als nood ingreep.Joris748 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 16:00:
Voor die gevallen heb ik (op de MTB) een stukje autogordel bij me. Autogordel in de buitenband en nieuw biba erin. Heeft me al wel eens thuisgebracht tijdens een marathon.
Maar gordel heb ik nog niet gehoord, misschien maar eens naar kijken.
Hello fellow humans
Heb er ook 2 afgeschreven bandjes een nieuw leven gegeven. 1 Bandje voor op mn tacx en 1 op mn reservewiel (gebruik deze niet in de bergen).
https://www.parktool.com/product/emergency-tire-boot-tb-2
This eigenlijk gewoon een stuk extrastevig rubber/vinyl achtig met 2 zijdig plakband. Maar super effectief.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=L0sxYXncRV4]
[ Voor 23% gewijzigd door jekker op 28-03-2018 20:09 ]
Spicy!
- Easton EA90 RT
- Mavic Ksyrium Elite
Ik sta op het punt om afscheid te nemen van 1 van de sets maar ik heb er geen beeld bij welke beter zou zijn.
Op de mavics heb ik al vele kilometers gereden. Het zijn de opvolgers van mn Ksyrium SL's. De Eastons zitten onder mn 'nieuwe' fiets.
Google geeft een hoop nare reviews van Easton maar over het algemeen lees je alleen de slechte berichten.
Ik heb het gevoel dat de Eastons de betere wielen zijn. Kan iemand dat onderschrijven?
Quod licet lovi, non licet bovi
Bekijk de staat van de velgen. Neem afscheid van de set die het verst versleten isMrDry schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:15:
Ik heb op het moment 2 wheelsets liggen:
- Easton EA90 RT
- Mavic Ksyrium Elite
Ik sta op het punt om afscheid te nemen van 1 van de sets maar ik heb er geen beeld bij welke beter zou zijn.
Op de mavics heb ik al vele kilometers gereden. Het zijn de opvolgers van mn Ksyrium SL's. De Eastons zitten onder mn 'nieuwe' fiets.
Google geeft een hoop nare reviews van Easton maar over het algemeen lees je alleen de slechte berichten.
Ik heb het gevoel dat de Eastons de betere wielen zijn. Kan iemand dat onderschrijven?
Easton heeft een slechte periode gehad qua kwaliteit van velgen, maar daar is die velgenset die jij noemt geen onderdeel van afaik.MrDry schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:15:
Ik heb op het moment 2 wheelsets liggen:
- Easton EA90 RT
- Mavic Ksyrium Elite
Ik weet niet waar je in Amersfoort woont maar als je aan de zuid kant bij Leusden start kun je mooi wat heuveltjes pakken.timwijn schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:12:
Zijn er hier ook mensen die een mooi rondje fietsen weten vanuit Amersfoort? km 50/60?
Laan 1914, bij de Stichtse Rotonde ga je de Utrechtse weg richting de Bilt op. Dan bij de Mac Donalds oversteken de Krakeling weg en Woudenbergseweg richting Austerlitz rijden en als je de berg over bent bij de kruising oversteken en naar rechts richting Doorn. Door doorn heen en dan links af richting Amerongen, daar de Bergweg weer omhoog. Dan via Woudenberg en Den Treek weer terug naar Amersfoort. Dan heb je zo'n 55km gehad met wat leuke klimmetjes.
Doe je hem de andere kant op dan heb je van alle klimmetjes de stijle steile kant te pakken.
Vanavond kort rondje holterberg gedaan, deel in D2 gereden en klimmetjes zo ongeveer volgas
Het ging hier trouwens recent over handschoenen, ik zie in de webshop van Vermarc dat ze het een en ander stevig afgeprijsd hebben. http://www.vermarcsport.com/en/cycling-gloves . Winterhandschoenen voor onder een tientje. Zomerhandschoenen zie ik zelfs voor onder de 3 euro. Komen nog wel verzendkosten bij.
[ Voor 40% gewijzigd door BreadFan op 30-03-2018 08:45 ]
Daar zie ik ook wel naar uit, komende week nog een beetje karig weer maar de week daarop wordt het beter!BreadFan schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 08:16:
Komende week ook maar eens op een avond vertrekken. Gisteren was het om 20:15 nog prima licht. Nadat de kinderen op bed liggen om 7 uur kan ik nog mooi ff een kort rondje doen. Al neem ik wel lampjes mee voor als het uitloopt
Helaas heeft mijn fietslampjes het begeven een paar ritten geleden. Even shoppen bij Ali.
https://www.strava.com/activities/1467816587timwijn schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:12:
Zijn er hier ook mensen die een mooi rondje fietsen weten vanuit Amersfoort? km 50/60?
Is wel een leuk stukje
[ Voor 66% gewijzigd door havana op 30-03-2018 10:25 ]
Exact expert nodig?
tot 25 april minimale bestelwaarde moet 100,- zijn
Graag laten weten als je hem gebruikt heb
[ Voor 16% gewijzigd door NLMarcel194 op 30-03-2018 12:12 ]
Zo uniek is die code nietNLMarcel194 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:11:
Futurumshop code
***members only***
tot 25 april minimale bestelwaarde moet 100,- zijn
Graag laten weten als je hem gebruikt heb
Hello fellow humans
mm ok haha jammer kreeg hem ook maar in de post goed om te weten dan

Zal wel voorbij zijn want ik zie als goedkoopste zomersetje één van €14,95 en winterhandschoenen voor een veelvoud daarvanBreadFan schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 08:16:
Komende week ook maar eens op een avond vertrekken. Gisteren was het om 20:15 nog prima licht. Nadat de kinderen op bed liggen om 7 uur kan ik nog mooi ff een kort rondje doen. Al neem ik wel lampjes mee voor als het uitloopt
Het ging hier trouwens recent over handschoenen, ik zie in de webshop van Vermarc dat ze het een en ander stevig afgeprijsd hebben. http://www.vermarcsport.com/en/cycling-gloves . Winterhandschoenen voor onder een tientje. Zomerhandschoenen zie ik zelfs voor onder de 3 euro. Komen nog wel verzendkosten bij.
http://www.vermarcsport.c...ri=/en/cycling-gloves/P24
Die bijvoorbeeld kost normaal 14,60 en nu 4,38 staat er (bij mij
screenie (van slechts een deel)

[ Voor 13% gewijzigd door BreadFan op 30-03-2018 22:19 ]
Ik heb beide lenzen en t verschil merk ik zeer beperkt. Gepolariseerd schijnt lichtschitteringen in water weg te nemen, maar in de praktijk boeit t allemaal niet zo.Noxa schreef op zondag 1 april 2018 @ 08:56:
Ik wil mijn zonnebril graag upgraden en heb mijn oog laten vallen op een Oakley Jawbreaker. Ik twijfel nu alleen nog tussen een Prizm lens of een gepolariseerde lens. Iemand tips what to choose?
Ik heb niet gepolariseerd genomen ivm aflezen scherm van fietscomputer.Noxa schreef op zondag 1 april 2018 @ 08:56:
Ik wil mijn zonnebril graag upgraden en heb mijn oog laten vallen op een Oakley Jawbreaker. Ik twijfel nu alleen nog tussen een Prizm lens of een gepolariseerde lens. Iemand tips what to choose?
Dit alles al in de lichte regen maar dat zou wel ophouden in een half uur.. Op het verse asfalt bleef het water goed liggen en na een half uur stopte het ook nog niet met regenen dus alles was inmiddels toch wel nat geworden. De wind deed ook goed zijn best en daardoor was het erg koud qua gevoelstemperatuur.
Na zo'n 60 km begon het gelukkig wat droog te worden en gingen we de Ketelbrug over, iets daarna uitgegleden over een wildrooster met als gevolg een geschaafde elleboog, pijnlijke rechterheup en linkerduim(ook wat gaten in de handschoenen + jas maar vooruit). Om even te kijken hoe het ging toch maar doorgefietst tot onze eerste echte stop(het was echt 'zeik'weer..) in Lemmer. Even wat goed eten naar binnen en wat proberen op te drogen.
Daarna weer verder en kregen we onze 5 minuten zonneschijn voor vandaag. Ondanks dit voelde forse tegenwind nog steeds niet fijn aan en waren we ook blij dat we na 7 uur onderweg te zijn eindelijk bij de Afsluitdijk waren. Nu zouden we vooral wind mee krijgen en we waren nu ook al voorbij de helft van de route.
De Afsluitdijk voelde nog saaier dan de stukken in Flevoland en Friesland wind tegen maar we konden wel fijn doorfietsen met een wat hoger tempo. Inmiddels deed de duim wel wat meer pijn maar de elleboog en heup gelukkig niet. De stukken in Noord Holland zijn een stuk afwisselender en door de wind mee ook een stuk vlotter voorbij.
Nog een laatste stop bij een tankstation voor wat extra eten en we kunnen echt gaan aftellen naar Muiden. Dat mag ook wel want het is al voorbij 19.00 uur en we hebben geen licht meegenomen(want eigenlijk een uur eerder vertrokken en minder lange stops gepland
Alles bij elkaar was het weer niet ideaal, de valpartij ook niet echt maar verder alleen wat lichte stijfheid en gewoon moe van het lange zitten en vroege opstaan. Wel is het op grote stukken echt een geestdodend verhaal, vele malen erger dan een Ventoux op stoempen.
Strava ter bewijs: https://www.strava.com/activities/1484268874/overview
De route was overigens goed te doen qua viezigheid op de weg. Alleen het stuk van Zuiderwoude -> AMS was niet zo'n fijn fietspad. Oh en natuurlijk dat wildrooster bij de Ketelbrug
Dus al een tijdje om mij heen aan het kijken voor een nieuwe fiets met Di2
Eigenlijk moest hij ook blauw zijn vanwege al mn blauwe fietskleding
Dit is hem geworden:
Een Koga Kimera Premium 2018
Hij heeft een Shimano Ultegra R8070 Disc Groepset onboard.
Ben er al even klein rondje op weg geweest maar wat schakelt dit mooi/soepel/snel
Hier moet ik iig wat jaartjes mee toe kunnen!
Gelijk ook even een fly module erop aangesloten voor al mn Di2 info op de Garmin 820.
Werkt ook prima
Langzaam ales wat aan het opbouwen geweest, Bel/Speed en Candance meter/fiets computer.
Nu nog pomp en zadeltasje wel zonde voor zo'n mooie kale fiets eigenlijk

Petje af!la_fusion schreef op maandag 2 april 2018 @ 11:39:
Gisteren was voor mij de dag aangebroken om de tocht 'die iedere Nederlandse wielrenner eens gedaan moet hebben', namelijk een rondje om het IJsselmeer.
Ik heb hem zeker nog op mijn bucketlist staan, maar ben nooit verder gekomend dan een rondje Markermeer (solo).
Hoe lang is die, 150 ofzo toch? Moet ze allebei nog een keer doen. Dit jaar eerst rondje provincie Utrecht 275km en de Mont Ventoux.DieAnder schreef op maandag 2 april 2018 @ 13:07:
[...]
Petje af!
Ik heb hem zeker nog op mijn bucketlist staan, maar ben nooit verder gekomend dan een rondje Markermeer (solo).
Jups, dat was ik ook van planStoffa schreef op maandag 2 april 2018 @ 13:46:
@la_fusion wildrooster ben ik ook al eens bijna over gevallen, kon t nog net corrigeren. Sindsdien neem ik ze, zeker bij nat weer, alleen maar rechtdoor.
Ja t verbaasde mij toen ook hoe snel mn banden grip verloren. Linke soep.la_fusion schreef op maandag 2 april 2018 @ 14:10:
[...]
Jups, dat was ik ook van planDit was zo'n wildrooster naast een hek, naast het gewone asfalt dus. Dat dacht voorbij te zijn maar daarna was het stukje beton alsnog spekglad en gleed mijn achterwiel weg. Afstappen was beter geweest..
Maatje heeft toen bijna een val gemaakt over zo'n rooster. Hij bleef maar net zitten. Zijn vervelende roosters. Gelukkig lijkt het mee te vallen voor jou.
Maar het stuk na Lemmer (volgens mij) langs het water, zat zo vol met stront van die schapen, dat het echt verschrikkelijk was. Nat wegdek, stront om de oren...
Wij zijn toen, juist vanwege het donker worden, ergens in juni gegaan.
Zoiets. De route die ik rijd is een paar kilometer meer, maar ik vind het leuk om ècht langs het water te rijden. Bij Edam - Volendam - Monnickendam pak ik dan wel de N-weg een stukje tot ik bij Broek in Waterland weer tussen de weilanden duik naar de Schellingwouderbrug bij Amsterdam.
Oh en nivea denkt tegenwoordig aan de wielrenners benen.
Nee zoals gezegd geen last gehad van rotzooi op de weg. Hooguit van de plassen water die er her en der lagen. Wat dat betreft is bijv Noord Holland toch wel echt wat waterachtiger dan Limburg of BrabantGalois schreef op maandag 2 april 2018 @ 16:16:
Keurig @la_fusion! Ik ken het: je plant zo'n dag en het weer moet wel heel slecht zijn om af te blazen. Ik heb 'm vorig jaar gedaan en bij het plannen van de datum zeiden we allemaal tegen elkaar: 'Als het regent, hoe zacht ook, dan verplaatsen!' en op de dag zelf, was het miezerweer, maar volgens de voorspellingen zou het 's middags beter worden, dus zijn we toch maar gegaan... ondanks de 'afspraak': 'bij regen: verplaatsen!".
Maatje heeft toen bijna een val gemaakt over zo'n rooster. Hij bleef maar net zitten. Zijn vervelende roosters. Gelukkig lijkt het mee te vallen voor jou.
Maar het stuk na Lemmer (volgens mij) langs het water, zat zo vol met stront van die schapen, dat het echt verschrikkelijk was. Nat wegdek, stront om de oren...Geen last van gehad?
Wij zijn toen, juist vanwege het donker worden, ergens in juni gegaan.
Dat is ook de enige manier om een wildrooster veilig te nemenStoffa schreef op maandag 2 april 2018 @ 13:46:
@la_fusion wildrooster ben ik ook al eens bijna over gevallen, kon t nog net corrigeren. Sindsdien neem ik ze, zeker bij nat weer, alleen maar rechtdoor.
Heeft iemand hier ervaring mee? (Heb niet zo'n zin de organisatie te bellen gezien mijn Frans belabberd is
Been there done that, kon zelf destijds optijd uitklikken om zo in evenwicht te blijven.Noxa schreef op maandag 2 april 2018 @ 18:46:
Ben zaterdag ter nauwernood aan een valpartij ontsnapt. Reed met mijn wielen in een geultje net naast het asfalt en de berm. Kon hem net houden maar mijn velg heeft een paar lelijke krassen opgelopen. Balen maar het had vervelender af kunnen lopen.
Afgelopen weekend weer wat duurritjes gedaan, gaat elke keer weer wat beter. Sta te kijken naar mede strava genoten, sommige fietsen nu alweer 30km/u gemiddeld.

Personen in kwestie delen nooit hun hartslag....
Whatever.
Wat verwacht je dan van hun hartslag? 170+?Harmen schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:19:
[...]
Been there done that, kon zelf destijds optijd uitklikken om zo in evenwicht te blijven.
Afgelopen weekend weer wat duurritjes gedaan, gaat elke keer weer wat beter. Sta te kijken naar mede strava genoten, sommige fietsen nu alweer 30km/u gemiddeld.![]()
De eerste wedstrijd op mijn Canyon Speedmax en het ging eigenlijk best wel lekker. Uiteindelijk de 42km in 01:02:34 afgelegd (40.9 gemiddeld), wat goed was voor een 62ste plaats van de 235 deelnemers.
Nu eerst op zoek naar een aerohelm en vervolgens een sneller (triathlon)pak en powermeter.. Dan kunnen we volgend jaar proberen om onder het uur te duiken.
Hele verslag hier te lezen

Waarschijnlijk omdat niet iedereen elke rit zijn hartslagmeter omdoet?? Hier ook alweer boven de 30 in mijn ritjes, maar heb echt geen zin om altijd die band om te doen..Harmen schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:19:
[...]
Been there done that, kon zelf destijds optijd uitklikken om zo in evenwicht te blijven.
Afgelopen weekend weer wat duurritjes gedaan, gaat elke keer weer wat beter. Sta te kijken naar mede strava genoten, sommige fietsen nu alweer 30km/u gemiddeld.![]()
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
@M@cer, mooie fiets hoor! Jeukt bij mij de laatste tijd ook om en tijdrit fiets te kopen. Alleen eigenlijk geen ruimte voor in de schuur, laat staan budget.
Dus voorlopig staat er 2 fietsen in een hoek van de huiskamer (ook makkelijk met Zwift) en hebben we de schuur inmiddels ontdaan van heel veel onzinspullen.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Haha kijk hem effe lekker pimpen met zn 30 in d1.Noxa schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 14:34:
30 gemiddeld is D1 hier. Kijk niet meer naar gemiddelde snelheid, niet interessant. Wattage is veel interessanter.
@M@cer, mooie fiets hoor! Jeukt bij mij de laatste tijd ook om en tijdrit fiets te kopen. Alleen eigenlijk geen ruimte voor in de schuur, laat staan budget.
Als je steeds moet afremmen voor oversteekpunten of door bebouwde kom ergens rijd kan je er zo 2km/u vanaf trekken terwijl je zelfde inspanning doet.
33,3 zelfs, met een zacht briesje meeHarmen schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:19:
[...]
Dit weekend werd ik er aan alle kanten af gereden in Limburg, ver verwijderd van mijn PR's. Voelde minder goed.
Hello fellow humans
Ga nu iig duurtraining doen, merk elke keer verbetering.
Zaterdag as Teutoburgerwald tocht.
Whatever.
Dan moet je de andere kant op fietsenHarmen schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 15:26:
Inderdaad, als ik in D1 wil fietsen komt ik niet boven de 25km/u.
Ga nu iig duurtraining doen, merk elke keer verbetering.
Net de 20km/u aangetikt tegen de wind in, om in D1 te blijven. Dat schoot niet echt hard op. Daar stond tegenover dat op FTP wattage (hartslag een aardig stukje onder m'n omslagpunt) ik de 40 haalde. Welke inspanning maakt nu meer indruk? Mentaal het 1e (vond het echt lastig om zo traag te gaan dat het een beetje voelt alsof je gaat omvallen), maar het 2e was wel erg lekker omdat je niet alleen het gevoel hebt iets te doen (en de wattage meter ondersteunt dat gevoel) maar de wereld vliegt ook in een tempo voorbij dat een beetje overeenkomt met je gevoel van inspanning. Denk eigenlijk dat dat laatste voor mij hetgeen is wat telt. De pure snelheid boeit minder, als de belevenis maar een beetje klopt. Takkezwaar fietsen en niet echt vooruit komen (windkracht 7 tegen) is leuk omdat het zwaar is, maar de beleving klopt niet (in mijn gevoel dan he). En met windkracht 7 meewind amper 100 watt trappen en toch 40+ zoeven, klopt ook niet.
Exact expert nodig?
Ligt er beetje aan of je wilt polderen, klimmen of wisselvallend.timwijn schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:12:
Voor een 60km kan je, afhankelijk van waar in Amersfoort je woont, naar Doorn rijden langs de Doornseweg N227, prima weg, wel een enkel stoplicht maar verder mooie brede fietspaden en relatief weinig verkeer. Vanaf Doorn kan je richting Leersum de Ruiterberg en Hoogstraat klimmen. Bij Leersum Bosbad op en je kan ongeveer weer naar huis. Dat zou dan vanaf Scherpenzeel langs het Valleikanaal kunnen gaan.
Polderen kan ook, ja kan via Eemnes Flevoland op, daar pak je het stuk zuidkant en kan je richting Nijkerk fietsen en via de Nijkerkerbrug weer naar "het vaste land". Eventueel richting Bunschoten pakken om weer in Amersfoort uit te komen.
Rondje via Hoevelaken, Voorthuizen, Stroe, Barneveld, Achterveld en terug.
Rondje via valleikanaal naar Amerongen over Amerongseberg. Via Leersum terug of weer dezelfde klimmetjes pakken richting doorn en terug.
Rondje Amersfoortse berg voor als je snel achter elkaar wilt klimmen maar niet hele tijd dezelfde klim doen.
Opties te over
-----------------
@la_fusion mooie prestatie. Met wat mensen erbij is het wel prettig. Vorige december in een opwelling via de Houtribdijk een solorit van 200km gedaan wat fiks taai was. Rondje IJsselmeer is hier ook nog op de to-do list
-----------------
Via marktplaats recent een SRAM Red crank gekocht omdat mn Force dus "kaduuk" is. Zat alleen een rinkeltje in wat opzich gek is. Contact opgenomen met SRAM om te informeren hoe en wat, want ik had geen bon, 2e hands, maar wel een doos met productiedatum 2016W24. Dus op basis van de productiedatum zat er in ieder geval nog garantie op. Dat was opzich geen probleem maar moest even wel via een winkel opgestuurd worden. Fietsenwinkel bereid gevonden om dat voor mij te doen, sowieso al op. Maar nu weigert de pakketdienst dat op te halen vooralsnog. Opnieuw contact gezocht met SRAM van joh, Nijkerk, Hooglanderveen, ik KAN het pakketje ook gewoon brengen
Dit weekend ook nog bij de paasactie van Futurumshop cadeaubonnen gewonnen, ook prettig
[ Voor 43% gewijzigd door orange.x op 04-04-2018 12:17 ]
https://www.fiets.nl/2018...-shimano-105-groep-r7000/
.
Dit topic is gesloten.
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic
Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic
Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.