Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 111 Laatste
Acties:
  • 632.460 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:16

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ascension schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:30:
Weet iemand of CO2-patronen mee mogen in het vliegtuig en of ze dan in de hand- of ruimbagage moeten?
Ik vermoed dat ze gewoon onder "gas" vallen en daardoor niet mee mogen, maar dat kan je het beste navragen bij de maatschappij waarmee je vliegt.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
MrAngry schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:24:
Thanks voor de handschoen gedachten. Ik bestel denk ik inderdaad maar een paar wat lichtere units met lange vingers. Mijn huidige vullen een hele achterzak.
Vooral woon-werk rond deze dagen is het echt lastig om je te kleden op 3 verschillende momenten.
Gisterochtend mist dus overschoenen aan, terugweg bij vertrek lekker temperatuurtje dus korte handschoenen.
Maar halverwege ging het alweer richting vriespunt dus snel windjackje aan+handschoenen, alleen overschoenen had ik op werk achtergelaten dus koude tenen bij thuiskomst.

Windvestje met zakjes is ook handig trouwens, heb je opeens 6 zakjes voor spullen/eten.
Moet het alleen niet zo warm worden dat vestje uit kan want dan wordt het opeens krap met zakjes.
Maar vaak heb je dan al wat gegeten waardoor er al iets van ruimte is, of ik prop windvestje dan onder bretels van broek/onder shirt.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Ascension schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:30:
Weet iemand of CO2-patronen mee mogen in het vliegtuig en of ze dan in de hand- of ruimbagage moeten?
Ze mogen überhaupt niet mee.

Ik neem op dat soort trips gewoon een pompje mee (ik rijd in NL wel met CO2 sinds een tijdje, bevalt goed).

[ Voor 8% gewijzigd door havana op 27-03-2018 16:22 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:13
havana schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 16:21:
[...]

Ze mogen überhaupt niet mee.

Ik neem op dat soort trips gewoon een pompje mee (ik rijd in NL wel met CO2 sinds een tijdje, bevalt goed).
Ok, goed om te weten. Heb de vraag ook aan Transavia gesteld maar nog geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Staat gewoon in de bagagerichtlijnen op de site. Toevallig laatst nog nagelezen toen ik met kerst naar Gran Canaria vloog, ook met Transavia.

In de ruimbagage zou ik het nog wel aandurven. Ik laat ook altijd lucht in m'n banden zitten, wat officieel ook niet mag.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/nmc2hl.png

Op Schiphol.nl staan de verboden voorwerpen voor handbagage, hiervoor moet je niet bij Transavia zijn want het is Schiphol die hier de check op doet. Alhoewel CO2 niet letterlijk genoemd wordt, kun je het met enige fantasie wel terugvinden.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/28b66hk.png

[ Voor 69% gewijzigd door havana op 27-03-2018 16:34 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Dank je, die had ik nog niet gevonden! Toch maar even een pompje regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ascension schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 16:34:
Dank je, die had ik nog niet gevonden! Toch maar even een pompje regelen.
Ik heb hier nog een eentje liggen van Lezyne met ingebouwd slangetje die voor een prikkie weg mag.

Wat je natuurlijk ook kan doen is ff bij de LBS op locatie een paar patronen kopen. Maar eerlijk gezegd is dat wel een beetje een waste of resources...

[ Voor 21% gewijzigd door havana op 27-03-2018 16:36 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10 20:26

Galois

1811 - 1832

Ik ben altijd er geïnteresseerd in alle nieuwe gadgets, alleen die CO2-patronen heb ik nooit begrepen.

Waarom??? Om 3 minuten eerder weer door te kunnen? En voor die ene keer per jaar dat ik een lekke band heb? Nee, ik zie het nut er niet van in. Ik heb een Lezyne-pompje (met slangetje) die moeiteloos tot 7-8 bar pompt (volgens specs tot 10 bar, nooit geprobeerd).

Of mis ik een ander voordeel?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zo keek ik er ook altijd tegenaan. Maar het is toch wel verdomd handig. En voor 7-8 bar moet je echt wel ff de tijd nemen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Zeg ik... 3 minuten langer :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Eerder 10. En met die Lezyne moet je verdomd goed opletten dat je ventielkern goed vastzit, anders draai je 'm los wanneer je het slangetje loskoppelt (been there, done that).

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Misschien wel idd..

Maar hoe vaak rijden jullie lek? Ik vrijwel nooit... En mijn fietsmaatjes idem. Ik denk max 1x per jaar (2000-3000 km). Rijd op Schwalbe Ones, die nou niet bepaald bekend staan om hun lekbestendigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:57

McMiGHtY

- burp -

Ik zoek nog een leuke route tussen Halfweg en Amersfoort..en dan weer terug naar Halfweg.. Iemand toevallig 1tje liggen?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Galois schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 16:47:
Misschien wel idd..

Maar hoe vaak rijden jullie lek? Ik vrijwel nooit... En mijn fietsmaatjes idem. Ik denk max 1x per jaar (2000-3000 km). Rijd op Schwalbe Ones, die nou niet bepaald bekend staan om hun lekbestendigheid.
Ik zit op 1x per 4000 km gemiddeld. In mijn geval dus 2-3x per seizoen.

Soms is snelheid best handig.

Voorbeeld 1: ik rijd lek in een cyclo 500 meter voor de finish (GF Sportful).
Voorbeeld 2: fietsmaatje rijdt lek terwijl we in de schemer Alpe d'Huez beklimmen.
Voorbeeld 3: ik rijd lek in de polder en ik moet om 17:00 mijn kinderen ophalen van de crèche (inmiddels jaren geleden).

10 minuten of 30 seconden kan dan best een groot verschil maken. Daarbij is het gewoon super makkelijk. Pompkop erop, knopje open en gaan. Je bent zo weer op pad. Geen geklooi met pompen of een pompje krampachtig op een ventiel houden. Bovendien weet je zeker dat je band op druk is.

Ik was altijd 100% tegen, maar nadat ik het zelf een keertje heb gebruikt (van fietsmaatje) was ik om. Ik neem wel 2 patronen mee trouwens. En als ik ga vliegen, pak ik gewoon een pompje.

[ Voor 20% gewijzigd door havana op 27-03-2018 17:02 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Ik heb niet zulke sterke armen dat ik 6-8 bar met een handpompje erin krijg dus ik vind die CO2-patronen ideaal. Nemen ook nog eens minder plek in dan een pompje, want zeg nou zeg zelf, zo'n pompje aan je frame ziet er toch niet uit ;-)

Antwoord van Transavia:
Je mag CO2-patronen meenemen op je vlucht. Dit mag je alleen meenemen in je handbagage. De maximale inhoud mag niet meer zijn dan 50ml en je mag er maximaal 2 per persoon meenemen. Weet je zo voldoende? Anders hoor ik het graag. Groeten, Tim

[ Voor 37% gewijzigd door Ascension op 27-03-2018 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 18:50

sapphire

Die-hard pruts0r

Crazy D schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:51:
[...]

Ik denk dat met de gemiddelde handschoentjes, het misschien helpt als je omvalt en jezelf dan op je hand opvangt. Maar bij een schuiver maakt het geen zak uit. Vind het vooral handig voor de grip en iets om m'n mond/neus aan af te vegen. Hoogzomer rij ik zonder handschoenen, ben er klaar mee er uit te zien alsof ik een ziekte heb :o
Gewoon meer buiten doen zonder je fiets ;)

Over CO2 lijkt me handig maar ondanks dat ik weinig lek rijd zul je zien dat als ik 2 patronen meeneem ik 3x lekrijden :+ althans daar ben ik bang voor :+

Met de Giant-Tour afgelopen jaar gingen ze er ook lekker doorheen in de groep met 12x lek en waren we blij met pompjes :) uiteindelijk dan want in de stromende regen pompen is nouja.... nogal k*t :+

[ Voor 26% gewijzigd door sapphire op 27-03-2018 17:23 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 20:59
Co2 patroon neemt minder ruimte in en je bent in no-time weer op pad. Best fijn als je snel afkoelt in het voor en najaar. Daarnaast is het veel praktischer dan zo'n pompje, wat een gehannes is dat zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

havana schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 16:57:
[...]

Ik zit op 1x per 4000 km gemiddeld. In mijn geval dus 2-3x per seizoen.

Soms is snelheid best handig.

Voorbeeld 1: ik rijd lek in een cyclo 500 meter voor de finish (GF Sportful).
Voorbeeld 2: fietsmaatje rijdt lek terwijl we in de schemer Alpe d'Huez beklimmen.
Voorbeeld 3: ik rijd lek in de polder en ik moet om 17:00 mijn kinderen ophalen van de crèche (inmiddels jaren geleden).

10 minuten of 30 seconden kan dan best een groot verschil maken. Daarbij is het gewoon super makkelijk. Pompkop erop, knopje open en gaan. Je bent zo weer op pad. Geen geklooi met pompen of een pompje krampachtig op een ventiel houden. Bovendien weet je zeker dat je band op druk is.

Ik was altijd 100% tegen, maar nadat ik het zelf een keertje heb gebruikt (van fietsmaatje) was ik om. Ik neem wel 2 patronen mee trouwens. En als ik ga vliegen, pak ik gewoon een pompje.
Ja, klopt bovenstaande... maar ook die vb komen niet veel voor... Maar klopt, klopt... het is in ieder geval niet 'onhandiger' dan een handpompje.
Ascension schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 17:08:
Ik heb niet zulke sterke armen dat ik 6-8 bar met een handpompje erin krijg dus ik vind die CO2-patronen ideaal. Nemen ook nog eens minder plek in dan een pompje, want zeg nou zeg zelf, zo'n pompje aan je frame ziet er toch niet uit ;-)
Hahaha... klopt. De Velominati-regel #30 maakt indruk. Ik geef mij over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
7-8 bar is wel erg veel natuurlijk
25mm bandjes is 6bar meer als voldoende, tenzij je natuurlijk 100kg weegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat dacht ik ook.

Ik moet zeggen dat ik Co2-patronen nog niet heb gemist; alle keren dat ik lek heb gereden heb ik gewoon kunnen oppompen tot 5,5-6 bar wat voor 25mm Conti GPII's meer dan genoeg is. Ik weeg ook geen 100 kg.

Maar goed misschien ga ik ook wel 'om' als ik ze een keer gebruik.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2018 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

DDX schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 17:24:
7-8 bar is wel erg veel natuurlijk
25mm bandjes is 6bar meer als voldoende, tenzij je natuurlijk 100kg weegt.
Ik rijd op 23-622 Schwalbe Ones. Vuistregel die ik dan altijd aanhoud is (aantal kg)/10. Ik weeg 72 kg, dus ik doe dan ergens tussen de 7 en 8 (kunnen ze nog een beetje leeglopen) :)
Al jaaaaaaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Dat je iets al jaren doet, is niet echt een reden om aan te nemen dat het ook de beste keuze is.

Ik heb ook jaren 8 bar gereden, maar rijd nu toch alweer 2 jaar met 6 bar. Naar volle tevredenheid overigens.

Overigens is 6 bar in een bandje pompen met een klein handpompje ook wel ff werk.

@Galois Lek rijden doe je vaak op onhandige momenten, dat is een beetje het punt dat ik wil maken.

[ Voor 31% gewijzigd door havana op 27-03-2018 19:08 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

6 bar in een 23 mm band? Vind ik wel erg zacht...

Klopt hoor, over dat lekrijden. Áls je lek rijdt, is zo'n CO2-pompje natuurlijk wel handiger/sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:27
DDX schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 17:24:
tenzij je natuurlijk 100kg weegt.
:$ telt 110 niet als 100?
Galois schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 16:47:Rijd op Schwalbe Ones, die nou niet bepaald bekend staan om hun lekbestendigheid.
Die heb ik dit jaar 3x lek gereden waarvan 2x onderweg. Dan is co2 wel verrekte handig. Neemt ook zoals gezegd minder ruimte in.

Voor de grootverbruikers: action verkoopt co2 patronen van 16 gram per 2 voor 1,69. Wel met schroefdraad. Het schijnt dat ze ook een pompkopje hebben. Niet duurder dan een fatsoenlijk pompje in ieder geval, tenzij je 10 patronen per jaar verbruikt. Maar dan tikken de binnenbandjes ook wel aan ;)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:00
Ik heb CO2 patronen en het werk ideaal, belangrijk is dat je een goed pompje hebt. Genoeg mensen zien aanmodderen met een "goedkoper" pompje.

Voor mij is het gemak, als ik in een groep rij wil ik zo snel mogelijk weer verder. Het handpompje wat ik heb moet je erop draaien, daarmee draai je soms ook het ventiel los :( .

Toen ik overstapte op CO2 heeft het een halfjaar geduurd voordat ik het pompje kon testen.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Nooit geweten dat de Aaaaceeeetion (die vlakbij mijn huis is) ook patronen verkoopt. Ik heb er een paar jaar geleden een keer 50 gekocht op eBay, dat voorraadje gaat nog jaren mee. Maar goed om te weten :)

1GO heeft ze ook regelmatig in de aanbieding voor 1 euro per stuk.

[ Voor 14% gewijzigd door havana op 28-03-2018 08:14 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:10
joint_me schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 23:07:
Ik heb CO2 patronen en het werk ideaal, belangrijk is dat je een goed pompje hebt. Genoeg mensen zien aanmodderen met een "goedkoper" pompje.

Voor mij is het gemak, als ik in een groep rij wil ik zo snel mogelijk weer verder. Het handpompje wat ik heb moet je erop draaien, daarmee draai je soms ook het ventiel los :( .

Toen ik overstapte op CO2 heeft het een halfjaar geduurd voordat ik het pompje kon testen.
Klopt, dat ventiel komt los op de momenten dat het niet uit komt. Maar daar is een hele mooie oplossing voor:

https://www.bike-discount...s-core-remover-tool-83169

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Maar ja dan moet je die maar net bij je hebben..... En natuurlijk moet je ze thuis vastdraaien maar dan zal je net zien dat je een keer vergeten bent.

Nee zo'n slangetje à la Lezyne klinkt heel handig, maar in de praktijk is het helemaal niet zo handig.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
En zo'n pomp zonder slangetje grotere kans dat je ventiel kapot trekt tijdens het pompen.
Gewoon binnenbanden mest vaste ventielkern kopen.

Al is dat met tubeless weer onhandig, maar dan draai ik hem gewoon thuis goed vast.
En neem klein tooltje mee om hem eventueel onderweg vast te kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:00
DDX schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:00:
En zo'n pomp zonder slangetje grotere kans dat je ventiel kapot trekt tijdens het pompen.
Gewoon binnenbanden mest vaste ventielkern kopen.

Al is dat met tubeless weer onhandig, maar dan draai ik hem gewoon thuis goed vast.
En neem klein tooltje mee om hem eventueel onderweg vast te kunnen draaien.
bij mijn schwalbe tubeless ventielen zat een mini core removal "tooltje" misschien wel een goeie om standaard bij te hebben ipv in de gereedschapskist, ver weg als je em nodig hebt
(rechts onder):
Afbeeldingslocatie: https://www.mtbpartsonline.com/media/catalog/product/cache/1/image/650x650/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/s/c/schwalbe-tubeless-valve.jpg

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Ja dat tooltje heb ik ook bij mijn bandenlichters zitten (samen met ventielverlenger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Toch wel fijn die lage velgen en gewone standaard buba's :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
Om mijn lijstje 'Aan te schaffen/vaderdag' heb ik nu ook een CO2 pomp gezet, met dank aan de input hier. Aanvullende newbie vraag die ik heb is of jullie onderweg plakken of blind een nieuwe binnenband opleggen?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:49
Onderweg altijd een nieuwe biba, plakken duurt te lang. Dan thuis kijken waar het gat zit, en of het de moeite nog is om het te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Altijd nieuwe binnenband, alleen voor noodgevallen heb ik setje plakkertjes bij me. (al denk ik dat ik die inmiddels wel moet vervangen, zullen vast een houdbaarheidsdatum hebben?)
En ik doe ook geen moeite om mee naar huis te nemen om daar te plakken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:08

Pelle

🚴‍♂️

havana schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 19:05:
Dat je iets al jaren doet, is niet echt een reden om aan te nemen dat het ook de beste keuze is.

Ik heb ook jaren 8 bar gereden, maar rijd nu toch alweer 2 jaar met 6 bar. Naar volle tevredenheid overigens.

Overigens is 6 bar in een bandje pompen met een klein handpompje ook wel ff werk.

@Galois Lek rijden doe je vaak op onhandige momenten, dat is een beetje het punt dat ik wil maken.
Ik had eind vorig jaar een lekke band op mijn woon/werk-fiets (32mm banden). Ik had een schroef dwars door buitenband, binnenband én velg. De reserveband die ik bij me had, bleek echter ook niet helemaal luchtdicht (meer) te zijn.
Ik heb toen met nog 20 km te gaan 4x die band moeten oppompen. Met deze pomp. Het kostte 480 pompbewegingen om hem op te pompen tot (naar schatting) 3-4bar. En dat dus 4 keer :X

Direct diezelfde avond heb ik 28mm Gatorskins besteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@DDX Je gooit ze uiteraard netjes weg ? ;)

Hier met mijn cliënten op werk doen we in het gebied waar we werken regelmatig een vuilronde (je weet wel met zakken en prikstokken) en we vinden langs het fietspad regelmatig biba's in de bomen hangen :(

@Pelle waaaat door je velg heen?!? Zouden die Gatorskins daar tegen helpen?

Ik twijfel of ik dit keer gewoon weer voor Vredestein Senso's AW's zal gaan of een keer Continental Grand Prix.
Schijnen iets minder rolweerstand te hebben dan de SII's maar ook iets lekbestendiger.
En prijstechnisch ontloopt het de Vredestein's weinig.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
sapphire schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:31:
@DDX Je gooit ze uiteraard netjes weg ? ;)
uiteraard, neem ze ook wel mee naar huis omdat ik hem dan voor noodgeval kan plakken

vorige week wel velg gemolt van m'n gravelracer toen ik bospaadje meepakte waar ook nog oude voetpad oid lag
ramde achterwiel over hobbel heen en die kwam aan de zijkant tegen asfalt rand aan oid...
band lek aan zijkant en deukje in rand (tubeless vloeistof spoot er aan zijkant uit)

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/vTSxZRk29z9rs9smmOJhWdUIU9tfAjIMM8bx2MGHPpU-2048x1152.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/umxMgNWE_xUaEYPUUPs-w4_6czzqWu0R69JWKtWAnX4-2048x1152.jpg

gelukkig was treinstation vlakbij dus dat werd met de fiets naar huis, want hier binnenband in steken had weinig nut meer.
velg binnenkort maar even naar wheeltec brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@DDX waarom zou een biba daarin niet werken? randjes zien er niet scherp uit..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
omdat er flink gat in buitenband zat en vraag is of buitenband nog wel bleef zitten dan ook
dus maar veilig op trein gegokt

[ Voor 3% gewijzigd door DDX op 28-03-2018 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Voor die gevallen heb ik (op de MTB) een stukje autogordel bij me. Autogordel in de buitenband en nieuw biba erin. Heeft me al wel eens thuisgebracht tijdens een marathon.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:08

Pelle

🚴‍♂️

Yep:

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/UoFTtl7HX9URqkmGJm8heeKjnYnN3TUGL14sNgMedgg-1152x2048.jpg

Niet goed te zien dat hij ook in de velg zit op deze foto, dat zag ik pas toen buitenband en binnenband eraf waren. De schroef was echt recht door buitenband, door binnenband, door velglint en door de rand onder het velglint heen. Hij was net niet lang genoeg om ook nog aan de andere kant weer uit de velg te komen.
Band was ook in 1 klap leeg.
Zouden die Gatorskins daar tegen helpen?
Vermoedelijk niet ;) De kans dat er nog een keer zoiets gebeurt is niet zo heel groot. Maar het was wel de 3e keer lek in 2 maanden tijd, dus ondanks dat die banden nog niet veel slijtage vertoonden (+/- 3000km mee gereden), leek het me wel goed om voorzorgsmaatregelen te treffen. Had ik waarschijnlijk ook wel gedaan als het 'gewoon' lek geweest was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:49
Hou je het een beetje uit op die Gatorskins?
Ze lijken me zo stug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
Joris748 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 16:00:
Voor die gevallen heb ik (op de MTB) een stukje autogordel bij me. Autogordel in de buitenband en nieuw biba erin. Heeft me al wel eens thuisgebracht tijdens een marathon.
Ik stukjes biba, alle beetjes helpen. Papier geld schijnt ook te helpen als nood ingreep.
Maar gordel heb ik nog niet gehoord, misschien maar eens naar kijken.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 14:39
Heb sinds een half jaartje altijd de de parktool tb2 in bij mn noodtasje zitten. Nog lichter als een missing link en kan even veel ellendig gedoe voorkomen onderweg.

Heb er ook 2 afgeschreven bandjes een nieuw leven gegeven. 1 Bandje voor op mn tacx en 1 op mn reservewiel (gebruik deze niet in de bergen).

https://www.parktool.com/product/emergency-tire-boot-tb-2

This eigenlijk gewoon een stuk extrastevig rubber/vinyl achtig met 2 zijdig plakband. Maar super effectief.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=L0sxYXncRV4]

[ Voor 23% gewijzigd door jekker op 28-03-2018 20:09 ]

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 15:15

MrDry

Desperados!

Ik heb op het moment 2 wheelsets liggen:
- Easton EA90 RT
- Mavic Ksyrium Elite

Ik sta op het punt om afscheid te nemen van 1 van de sets maar ik heb er geen beeld bij welke beter zou zijn.
Op de mavics heb ik al vele kilometers gereden. Het zijn de opvolgers van mn Ksyrium SL's. De Eastons zitten onder mn 'nieuwe' fiets.

Google geeft een hoop nare reviews van Easton maar over het algemeen lees je alleen de slechte berichten.

Ik heb het gevoel dat de Eastons de betere wielen zijn. Kan iemand dat onderschrijven?

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Gewicht maakt weinig uit. Misschien kwestie van even uittesten welke wielen het fijnste rijden en stijfste aanvoelen. Voordeel van de Easton is dat je weer een verse set hebt met nieuwe lagers en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:43
Zou ook voor de nieuwe set gaan als het verder weinig uit maakt. En over Mavic zijn ook wel nare reviews of horrorverhalen te vinden hoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:00
Zijn er hier ook mensen die een mooi rondje fietsen weten vanuit Amersfoort? km 50/60? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
MrDry schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:15:
- Easton EA90 RT
- Mavic Ksyrium Elite

Ik sta op het punt om afscheid te nemen van 1 van de sets maar ik heb er geen beeld bij welke beter zou zijn.
Op de mavics heb ik al vele kilometers gereden. Het zijn de opvolgers van mn Ksyrium SL's. De Eastons zitten onder mn 'nieuwe' fiets.

Google geeft een hoop nare reviews van Easton maar over het algemeen lees je alleen de slechte berichten.

Ik heb het gevoel dat de Eastons de betere wielen zijn. Kan iemand dat onderschrijven?
Bekijk de staat van de velgen. Neem afscheid van de set die het verst versleten is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:00
MrDry schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:15:
- Easton EA90 RT
- Mavic Ksyrium Elite

Easton heeft een slechte periode gehad qua kwaliteit van velgen, maar daar is die velgenset die jij noemt geen onderdeel van afaik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
timwijn schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:12:
Zijn er hier ook mensen die een mooi rondje fietsen weten vanuit Amersfoort? km 50/60? :)
Ik weet niet waar je in Amersfoort woont maar als je aan de zuid kant bij Leusden start kun je mooi wat heuveltjes pakken.

Laan 1914, bij de Stichtse Rotonde ga je de Utrechtse weg richting de Bilt op. Dan bij de Mac Donalds oversteken de Krakeling weg en Woudenbergseweg richting Austerlitz rijden en als je de berg over bent bij de kruising oversteken en naar rechts richting Doorn. Door doorn heen en dan links af richting Amerongen, daar de Bergweg weer omhoog. Dan via Woudenberg en Den Treek weer terug naar Amersfoort. Dan heb je zo'n 55km gehad met wat leuke klimmetjes.

Doe je hem de andere kant op dan heb je van alle klimmetjes de stijle steile kant te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Steil.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Dat. En in stijl, dat ook.;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Stijlvolle kant :P

Vanavond kort rondje holterberg gedaan, deel in D2 gereden en klimmetjes zo ongeveer volgas :) merk dat het fietsen weer iets beter gaat, ondanks de mtb ritjes afgelopen winter. Het koelt wel snel af nog. Met 8 graden en zon vertrokken, met 1,5 graad thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Komende week ook maar eens op een avond vertrekken. Gisteren was het om 20:15 nog prima licht. Nadat de kinderen op bed liggen om 7 uur kan ik nog mooi ff een kort rondje doen. Al neem ik wel lampjes mee voor als het uitloopt :)

Het ging hier trouwens recent over handschoenen, ik zie in de webshop van Vermarc dat ze het een en ander stevig afgeprijsd hebben. http://www.vermarcsport.com/en/cycling-gloves . Winterhandschoenen voor onder een tientje. Zomerhandschoenen zie ik zelfs voor onder de 3 euro. Komen nog wel verzendkosten bij.

[ Voor 40% gewijzigd door BreadFan op 30-03-2018 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
BreadFan schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 08:16:
Komende week ook maar eens op een avond vertrekken. Gisteren was het om 20:15 nog prima licht. Nadat de kinderen op bed liggen om 7 uur kan ik nog mooi ff een kort rondje doen. Al neem ik wel lampjes mee voor als het uitloopt :)
Daar zie ik ook wel naar uit, komende week nog een beetje karig weer maar de week daarop wordt het beter!

Helaas heeft mijn fietslampjes het begeven een paar ritten geleden. Even shoppen bij Ali.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

https://www.strava.com/activities/1467816587

Is wel een leuk stukje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Vind je? Vooral langs N-wegen. Kan toch 10x mooier en rustiger. Op de drukke dagen is het file rijden, om over de vele stoplichten nog maar te zwijgen.

[ Voor 66% gewijzigd door havana op 30-03-2018 10:25 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik vond de omgeving wel wat hebben, asfalt is best goed en toch nog redelijk wat stukken natuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 18:09

Crazy D

I think we should take a look.

Ik fiets daar niet heel vaak maar de keren dat ik daar reed heb ik niet het gevoel dat je echt heel veel buiten die N wegen om ergens anders komt (maar misschien verkeerde indruk). Rond de Posbank heb je heel veel fietspaden (maar ook veel vrij smal, ook niet heel handig op de racer). Als ik op routeyou wat rondklik in die buurt vind ie ook vooral de hoofdwegen (terwijl rond de Posbank hij juist met fietspaden opkomt).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-10 17:59
Futurumshop code
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

tot 25 april minimale bestelwaarde moet 100,- zijn

Graag laten weten als je hem gebruikt heb

[ Voor 16% gewijzigd door NLMarcel194 op 30-03-2018 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
NLMarcel194 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:11:
Futurumshop code

***members only***

tot 25 april minimale bestelwaarde moet 100,- zijn

Graag laten weten als je hem gebruikt heb
Zo uniek is die code niet ;)

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-10 17:59
joint_me schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:26:
[...]

Zo uniek is die code niet ;)
mm ok haha jammer kreeg hem ook maar in de post goed om te weten dan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• havana
Vandaag uitgebold op de Time, met mijn nieuwe wielset

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/118pu9d.jpg

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Mooi, die wielen bij dat frame, en dan de skinwalls om het een beetje te doorbreken. d:)b

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

BreadFan schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 08:16:

Het ging hier trouwens recent over handschoenen, ik zie in de webshop van Vermarc dat ze het een en ander stevig afgeprijsd hebben. http://www.vermarcsport.com/en/cycling-gloves . Winterhandschoenen voor onder een tientje. Zomerhandschoenen zie ik zelfs voor onder de 3 euro. Komen nog wel verzendkosten bij.
Zal wel voorbij zijn want ik zie als goedkoopste zomersetje één van €14,95 en winterhandschoenen voor een veelvoud daarvan ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Huh, ik zie ze nog steeds voor weinig. Niet allemaal, maar wel een heel aantal is in de aanbieding.

http://www.vermarcsport.c...ri=/en/cycling-gloves/P24

Die bijvoorbeeld kost normaal 14,60 en nu 4,38 staat er (bij mij :P)

screenie (van slechts een deel)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QzSe45X.png

[ Voor 13% gewijzigd door BreadFan op 30-03-2018 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Ik wil mijn zonnebril graag upgraden en heb mijn oog laten vallen op een Oakley Jawbreaker. Ik twijfel nu alleen nog tussen een Prizm lens of een gepolariseerde lens. Iemand tips what to choose?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:11
De Prizm lens voldoet voor mij prima, zowel in de volle zon als met bewolkt weer. Persoonlijk heb ik dan voor de Radar EV uitvoering gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:15
Noxa schreef op zondag 1 april 2018 @ 08:56:
Ik wil mijn zonnebril graag upgraden en heb mijn oog laten vallen op een Oakley Jawbreaker. Ik twijfel nu alleen nog tussen een Prizm lens of een gepolariseerde lens. Iemand tips what to choose?
Ik heb beide lenzen en t verschil merk ik zeer beperkt. Gepolariseerd schijnt lichtschitteringen in water weg te nemen, maar in de praktijk boeit t allemaal niet zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Noxa schreef op zondag 1 april 2018 @ 08:56:
Ik heb niet gepolariseerd genomen ivm aflezen scherm van fietscomputer.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:42
Gisteren was voor mij de dag aangebroken om de tocht 'die iedere Nederlandse wielrenner eens gedaan moet hebben', namelijk een rondje om het IJsselmeer. Voorspellingen waren op zich goed, droog weer, wind uit noord(oosten) en max iets van 3-4 Beaufort. Vertrek stond gepland rond half 8 vanuit Muiden maar uiteindelijk is dit door een verlate kameraad, klaarmaken etc half 9 geworden.

Dit alles al in de lichte regen maar dat zou wel ophouden in een half uur.. Op het verse asfalt bleef het water goed liggen en na een half uur stopte het ook nog niet met regenen dus alles was inmiddels toch wel nat geworden. De wind deed ook goed zijn best en daardoor was het erg koud qua gevoelstemperatuur.

Na zo'n 60 km begon het gelukkig wat droog te worden en gingen we de Ketelbrug over, iets daarna uitgegleden over een wildrooster met als gevolg een geschaafde elleboog, pijnlijke rechterheup en linkerduim(ook wat gaten in de handschoenen + jas maar vooruit). Om even te kijken hoe het ging toch maar doorgefietst tot onze eerste echte stop(het was echt 'zeik'weer..) in Lemmer. Even wat goed eten naar binnen en wat proberen op te drogen.

Daarna weer verder en kregen we onze 5 minuten zonneschijn voor vandaag. Ondanks dit voelde forse tegenwind nog steeds niet fijn aan en waren we ook blij dat we na 7 uur onderweg te zijn eindelijk bij de Afsluitdijk waren. Nu zouden we vooral wind mee krijgen en we waren nu ook al voorbij de helft van de route.

De Afsluitdijk voelde nog saaier dan de stukken in Flevoland en Friesland wind tegen maar we konden wel fijn doorfietsen met een wat hoger tempo. Inmiddels deed de duim wel wat meer pijn maar de elleboog en heup gelukkig niet. De stukken in Noord Holland zijn een stuk afwisselender en door de wind mee ook een stuk vlotter voorbij.

Nog een laatste stop bij een tankstation voor wat extra eten en we kunnen echt gaan aftellen naar Muiden. Dat mag ook wel want het is al voorbij 19.00 uur en we hebben geen licht meegenomen(want eigenlijk een uur eerder vertrokken en minder lange stops gepland ;)) Gelukkig het laatste stuk van Amsterdam naar Muiden ook nog wind mee en komen we na een tocht van bijna 12 uur, bijna 10 uur op het zadel weer in Muiden bij de P+R.

Alles bij elkaar was het weer niet ideaal, de valpartij ook niet echt maar verder alleen wat lichte stijfheid en gewoon moe van het lange zitten en vroege opstaan. Wel is het op grote stukken echt een geestdodend verhaal, vele malen erger dan een Ventoux op stoempen.

Strava ter bewijs: https://www.strava.com/activities/1484268874/overview

De route was overigens goed te doen qua viezigheid op de weg. Alleen het stuk van Zuiderwoude -> AMS was niet zo'n fijn fietspad. Oh en natuurlijk dat wildrooster bij de Ketelbrug :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Petje af hoor! Ik had een warmere, drogere dag uit gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:07
Jup, wat dat betreft ben ik ook een wat laffere fietser. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om een dergelijke afstand met dit weer te fietsen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-10 15:28
Ben begonnen op een 2e hands Prorace met 105 groep en wou na 7 jaar wel eens wat nieuws.
Dus al een tijdje om mij heen aan het kijken voor een nieuwe fiets met Di2
Eigenlijk moest hij ook blauw zijn vanwege al mn blauwe fietskleding 8)

Dit is hem geworden:
Afbeeldingslocatie: https://www.koga.com/bike-images/KKRD5609_1.tif?format=jpg

Een Koga Kimera Premium 2018
Hij heeft een Shimano Ultegra R8070 Disc Groepset onboard.
Ben er al even klein rondje op weg geweest maar wat schakelt dit mooi/soepel/snel _/-\o_

Hier moet ik iig wat jaartjes mee toe kunnen!

Gelijk ook even een fly module erop aangesloten voor al mn Di2 info op de Garmin 820.
Werkt ook prima :)
Langzaam ales wat aan het opbouwen geweest, Bel/Speed en Candance meter/fiets computer.
Nu nog pomp en zadeltasje wel zonde voor zo'n mooie kale fiets eigenlijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:45
la_fusion schreef op maandag 2 april 2018 @ 11:39:
Gisteren was voor mij de dag aangebroken om de tocht 'die iedere Nederlandse wielrenner eens gedaan moet hebben', namelijk een rondje om het IJsselmeer.
Petje af!
Ik heb hem zeker nog op mijn bucketlist staan, maar ben nooit verder gekomend dan een rondje Markermeer (solo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
DieAnder schreef op maandag 2 april 2018 @ 13:07:
[...]

Petje af!
Ik heb hem zeker nog op mijn bucketlist staan, maar ben nooit verder gekomend dan een rondje Markermeer (solo).
Hoe lang is die, 150 ofzo toch? Moet ze allebei nog een keer doen. Dit jaar eerst rondje provincie Utrecht 275km en de Mont Ventoux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
@la_fusion wildrooster ben ik ook al eens bijna over gevallen, kon t nog net corrigeren. Sindsdien neem ik ze, zeker bij nat weer, alleen maar rechtdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Stoffa schreef op maandag 2 april 2018 @ 13:46:
@la_fusion wildrooster ben ik ook al eens bijna over gevallen, kon t nog net corrigeren. Sindsdien neem ik ze, zeker bij nat weer, alleen maar rechtdoor.
Jups, dat was ik ook van plan :+ Dit was zo'n wildrooster naast een hek, naast het gewone asfalt dus. Dat dacht voorbij te zijn maar daarna was het stukje beton alsnog spekglad en gleed mijn achterwiel weg. Afstappen was beter geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
la_fusion schreef op maandag 2 april 2018 @ 14:10:
[...]

Jups, dat was ik ook van plan :+ Dit was zo'n wildrooster naast een hek, naast het gewone asfalt dus. Dat dacht voorbij te zijn maar daarna was het stukje beton alsnog spekglad en gleed mijn achterwiel weg. Afstappen was beter geweest..
Ja t verbaasde mij toen ook hoe snel mn banden grip verloren. Linke soep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Keurig @la_fusion! Ik ken het: je plant zo'n dag en het weer moet wel heel slecht zijn om af te blazen. Ik heb 'm vorig jaar gedaan en bij het plannen van de datum zeiden we allemaal tegen elkaar: 'Als het regent, hoe zacht ook, dan verplaatsen!' en op de dag zelf, was het miezerweer, maar volgens de voorspellingen zou het 's middags beter worden, dus zijn we toch maar gegaan... ondanks de 'afspraak': 'bij regen: verplaatsen!". :)

Maatje heeft toen bijna een val gemaakt over zo'n rooster. Hij bleef maar net zitten. Zijn vervelende roosters. Gelukkig lijkt het mee te vallen voor jou.
Maar het stuk na Lemmer (volgens mij) langs het water, zat zo vol met stront van die schapen, dat het echt verschrikkelijk was. Nat wegdek, stront om de oren... :( Geen last van gehad?
Wij zijn toen, juist vanwege het donker worden, ergens in juni gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:45
Noxa schreef op maandag 2 april 2018 @ 13:38:
[...]
Hoe lang is die, 150 ofzo toch?
Zoiets. De route die ik rijd is een paar kilometer meer, maar ik vind het leuk om ècht langs het water te rijden. Bij Edam - Volendam - Monnickendam pak ik dan wel de N-weg een stukje tot ik bij Broek in Waterland weer tussen de weilanden duik naar de Schellingwouderbrug bij Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Ben zaterdag ter nauwernood aan een valpartij ontsnapt. Reed met mijn wielen in een geultje net naast het asfalt en de berm. Kon hem net houden maar mijn velg heeft een paar lelijke krassen opgelopen. Balen maar het had vervelender af kunnen lopen.

Oh en nivea denkt tegenwoordig aan de wielrenners benen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Galois schreef op maandag 2 april 2018 @ 16:16:
Keurig @la_fusion! Ik ken het: je plant zo'n dag en het weer moet wel heel slecht zijn om af te blazen. Ik heb 'm vorig jaar gedaan en bij het plannen van de datum zeiden we allemaal tegen elkaar: 'Als het regent, hoe zacht ook, dan verplaatsen!' en op de dag zelf, was het miezerweer, maar volgens de voorspellingen zou het 's middags beter worden, dus zijn we toch maar gegaan... ondanks de 'afspraak': 'bij regen: verplaatsen!". :)

Maatje heeft toen bijna een val gemaakt over zo'n rooster. Hij bleef maar net zitten. Zijn vervelende roosters. Gelukkig lijkt het mee te vallen voor jou.
Maar het stuk na Lemmer (volgens mij) langs het water, zat zo vol met stront van die schapen, dat het echt verschrikkelijk was. Nat wegdek, stront om de oren... :( Geen last van gehad?
Wij zijn toen, juist vanwege het donker worden, ergens in juni gegaan.
Nee zoals gezegd geen last gehad van rotzooi op de weg. Hooguit van de plassen water die er her en der lagen. Wat dat betreft is bijv Noord Holland toch wel echt wat waterachtiger dan Limburg of Brabant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Stoffa schreef op maandag 2 april 2018 @ 13:46:
Dat is ook de enige manier om een wildrooster veilig te nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
Aanstaande zaterdag ga ik Parijs-Roubaix fietsen, de lange afstand, dus vertrek uit Busigny aankomst in Roubaix. We hebben de shuttlebus geboekt tussen Roubaix en Busigny, zodat de auto bij de aankomst plaats staat. Volgens de Nederlandstalige variant van de website moet je je om 5 uur melden bij de bus en dan komt het goed. Volgens de Engelstalige variant moet je de avond van te voren wel al je startbewijs en busticket ophalen. Ik was echter eigenlijk niet van plan de vrijdagavond in Roubaix door te brengen.

Heeft iemand hier ervaring mee? (Heb niet zo'n zin de organisatie te bellen gezien mijn Frans belabberd is :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Noxa schreef op maandag 2 april 2018 @ 18:46:
Ben zaterdag ter nauwernood aan een valpartij ontsnapt. Reed met mijn wielen in een geultje net naast het asfalt en de berm. Kon hem net houden maar mijn velg heeft een paar lelijke krassen opgelopen. Balen maar het had vervelender af kunnen lopen.
Been there done that, kon zelf destijds optijd uitklikken om zo in evenwicht te blijven.

Afgelopen weekend weer wat duurritjes gedaan, gaat elke keer weer wat beter. Sta te kijken naar mede strava genoten, sommige fietsen nu alweer 30km/u gemiddeld. 8)7
Personen in kwestie delen nooit hun hartslag....

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Harmen schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:19:
[...]

Been there done that, kon zelf destijds optijd uitklikken om zo in evenwicht te blijven.

Afgelopen weekend weer wat duurritjes gedaan, gaat elke keer weer wat beter. Sta te kijken naar mede strava genoten, sommige fietsen nu alweer 30km/u gemiddeld. 8)7
Wat verwacht je dan van hun hartslag? 170+?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
Afgelopen zaterdag heb ik voor het eerst meegedaan aan Tijdrit Almere.. 42 km stampen door de polder.
De eerste wedstrijd op mijn Canyon Speedmax en het ging eigenlijk best wel lekker. Uiteindelijk de 42km in 01:02:34 afgelegd (40.9 gemiddeld), wat goed was voor een 62ste plaats van de 235 deelnemers.

Nu eerst op zoek naar een aerohelm en vervolgens een sneller (triathlon)pak en powermeter.. Dan kunnen we volgend jaar proberen om onder het uur te duiken.

Hele verslag hier te lezen

Afbeeldingslocatie: https://i2.wp.com/www.eigenwijzetriathlon.nl/wp-content/uploads/2018/04/Tijdrit-Almere-2.jpg
[...]

Waarschijnlijk omdat niet iedereen elke rit zijn hartslagmeter omdoet?? Hier ook alweer boven de 30 in mijn ritjes, maar heb echt geen zin om altijd die band om te doen..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
30 gemiddeld is D1 hier. Kijk niet meer naar gemiddelde snelheid, niet interessant. Wattage is veel interessanter.

@M@cer, mooie fiets hoor! Jeukt bij mij de laatste tijd ook om en tijdrit fiets te kopen. Alleen eigenlijk geen ruimte voor in de schuur, laat staan budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
Ruimte in de schuur was bij ons (ik doe het samen met mijn vrouw) ook een probleem, maar we hebben na een meevaller toch besloten om 2 tijdritfietsen erbij te kopen voor ons triathlonavontuur..

Dus voorlopig staat er 2 fietsen in een hoek van de huiskamer (ook makkelijk met Zwift) en hebben we de schuur inmiddels ontdaan van heel veel onzinspullen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Noxa schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 14:34:
30 gemiddeld is D1 hier. Kijk niet meer naar gemiddelde snelheid, niet interessant. Wattage is veel interessanter.

@M@cer, mooie fiets hoor! Jeukt bij mij de laatste tijd ook om en tijdrit fiets te kopen. Alleen eigenlijk geen ruimte voor in de schuur, laat staan budget.
Haha kijk hem effe lekker pimpen met zn 30 in d1. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Echt snelheid is zo nietszeggend, hangt teveel van omgeving af waar je fietst.
Als je steeds moet afremmen voor oversteekpunten of door bebouwde kom ergens rijd kan je er zo 2km/u vanaf trekken terwijl je zelfde inspanning doet.

spoiler:
En toch is het leuk als je na afloop met mooi gemiddelde je rit afsluit, zaterdag 34km/u met 'rondje' van 175 met 1000hm over de Veluwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
[...]

33,3 zelfs, met een zacht briesje mee :9, voelde best goed.
Dit weekend werd ik er aan alle kanten af gereden in Limburg, ver verwijderd van mijn PR's. Voelde minder goed.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Inderdaad, als ik in D1 wil fietsen komt ik niet boven de 25km/u. :+
Ga nu iig duurtraining doen, merk elke keer verbetering.

Zaterdag as Teutoburgerwald tocht. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:54
Het enige wat mijn fietscomputer logt is de snelheid en de route. Ik heb hem ook met name gekocht voor die laatste. Op zich grappig om gemiddelde snelheid te zien. Als ik mijn huidige gemiddelden zie dan is dat wel wat hoger dan een paar jaar geleden. Dus in die zin zegt het wel wat (of ik ben in de loop der jaren beter gaan plannen qua route :P ). Alle ander mogelijkheden qua meting hartslag, cadans, power zijn op dit moment nog niet aan mij besteed. Ik geniet gewoon van elke rit en heb geen doelen (anders dan lekker fietsen)..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 18:09

Crazy D

I think we should take a look.

Harmen schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 15:26:
Inderdaad, als ik in D1 wil fietsen komt ik niet boven de 25km/u. :+
Ga nu iig duurtraining doen, merk elke keer verbetering.
Dan moet je de andere kant op fietsen :D Of wachten tot het windstil is :P

Net de 20km/u aangetikt tegen de wind in, om in D1 te blijven. Dat schoot niet echt hard op. Daar stond tegenover dat op FTP wattage (hartslag een aardig stukje onder m'n omslagpunt) ik de 40 haalde. Welke inspanning maakt nu meer indruk? Mentaal het 1e (vond het echt lastig om zo traag te gaan dat het een beetje voelt alsof je gaat omvallen), maar het 2e was wel erg lekker omdat je niet alleen het gevoel hebt iets te doen (en de wattage meter ondersteunt dat gevoel) maar de wereld vliegt ook in een tempo voorbij dat een beetje overeenkomt met je gevoel van inspanning. Denk eigenlijk dat dat laatste voor mij hetgeen is wat telt. De pure snelheid boeit minder, als de belevenis maar een beetje klopt. Takkezwaar fietsen en niet echt vooruit komen (windkracht 7 tegen) is leuk omdat het zwaar is, maar de beleving klopt niet (in mijn gevoel dan he). En met windkracht 7 meewind amper 100 watt trappen en toch 40+ zoeven, klopt ook niet.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
Ligt er beetje aan of je wilt polderen, klimmen of wisselvallend.
Voor een 60km kan je, afhankelijk van waar in Amersfoort je woont, naar Doorn rijden langs de Doornseweg N227, prima weg, wel een enkel stoplicht maar verder mooie brede fietspaden en relatief weinig verkeer. Vanaf Doorn kan je richting Leersum de Ruiterberg en Hoogstraat klimmen. Bij Leersum Bosbad op en je kan ongeveer weer naar huis. Dat zou dan vanaf Scherpenzeel langs het Valleikanaal kunnen gaan.

Polderen kan ook, ja kan via Eemnes Flevoland op, daar pak je het stuk zuidkant en kan je richting Nijkerk fietsen en via de Nijkerkerbrug weer naar "het vaste land". Eventueel richting Bunschoten pakken om weer in Amersfoort uit te komen.

Rondje via Hoevelaken, Voorthuizen, Stroe, Barneveld, Achterveld en terug.

Rondje via valleikanaal naar Amerongen over Amerongseberg. Via Leersum terug of weer dezelfde klimmetjes pakken richting doorn en terug.

Rondje Amersfoortse berg voor als je snel achter elkaar wilt klimmen maar niet hele tijd dezelfde klim doen.

Opties te over ;)

-----------------
@la_fusion mooie prestatie. Met wat mensen erbij is het wel prettig. Vorige december in een opwelling via de Houtribdijk een solorit van 200km gedaan wat fiks taai was. Rondje IJsselmeer is hier ook nog op de to-do list :) Maar dan vanuit Amersfoort zeg maar en dan is het wel zo'n 300km. Wie weet dit jaar :) Maar saai, ik ken het, heb een keer via de buitenkant van Flevoland het rondje gedaan met de klok mee vanaf de Nijkerkerbrug, dat was na 3 uur ook wel gezien haha :)

-----------------
Via marktplaats recent een SRAM Red crank gekocht omdat mn Force dus "kaduuk" is. Zat alleen een rinkeltje in wat opzich gek is. Contact opgenomen met SRAM om te informeren hoe en wat, want ik had geen bon, 2e hands, maar wel een doos met productiedatum 2016W24. Dus op basis van de productiedatum zat er in ieder geval nog garantie op. Dat was opzich geen probleem maar moest even wel via een winkel opgestuurd worden. Fietsenwinkel bereid gevonden om dat voor mij te doen, sowieso al op. Maar nu weigert de pakketdienst dat op te halen vooralsnog. Opnieuw contact gezocht met SRAM van joh, Nijkerk, Hooglanderveen, ik KAN het pakketje ook gewoon brengen :*)... Maar nee, toch niet de bedoeling. Maar wat ze nu wel wilden doen is op basis van mijn serienummer / doos kijken of ze een vervangende hebben liggen, zodat die al wel vast opgestuurd kan worden en deze voor het weekend binnen is. Dan kan ik in ieder geval mijn fietstocht voor dit weekend rijden! Top dat ze zo meedenken daar, nu moet het nog wel zo uitkomen natuurlijk maar ik heb er vertrouwen in en het is ook nog eens geregeld, krijg dus morgen of overmorgen een vervangene! Sowieso wel een "gunstige meevaller" qua verhaal. 2e hands gekocht voor echt niet veel, €120,-! En dan zometeen een hagelnieuwe krijgen omdat er iets in rinkelt wat niet zou moeten. Ik zeg DE deal van het jaar voor mij alvast :D

Dit weekend ook nog bij de paasactie van Futurumshop cadeaubonnen gewonnen, ook prettig :)

[ Voor 43% gewijzigd door orange.x op 04-04-2018 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Laatst online: 08-10 16:38

Lulukai

God's gift to women

De nieuwe Shimano 105 groep R7000 is aangekondigd
https://www.fiets.nl/2018...-shimano-105-groep-r7000/

.

Pagina: 1 ... 76 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic

Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.