Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 111 Laatste
Acties:
  • 632.459 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:34
Ik had een tijdje geleden een filmpje gezien bij GCN waarin ze demonstreren dat een deel van de energie die in de flex gaat weer terug gaat in voorwaartse beweging. Los van het gevoel zou het dus niet veel uit moeten maken :)

YouTube: Are You Faster On A Stiffer Bike?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-10 15:09
Gisteren voor het eerst weer eens buiten gefietst na het werk. Dat was nog best koud buiten. Ik moet een thermoshirt met lange mouwen hebben.

En het viel me nog best zwaar. De hele winter binnen gefietst op de Tacx maar buiten is toch weer anders. Voelde het toch wel in mijn rug ondanks dat ik op dezelfde fiets zat. Blijkbaar werk je veel meer met je rug op de vrije fiets. Heb wel het idee dat ik met meer inhoud uit de winter ben gekomen dus dat is wel positief. Nu blijven fietsen wordt de rug vanzelf weer sterker.

Zag wel een medefietser op de dijk in een korte broek. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Seriph op 21-03-2018 12:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Gisteren ook iemand ingehaald met een korte broek. Moet er toch niet aan denken. Vond het erg koud gisteren, mensen wat een wind. Reed op een bepaald moment 34x19 bij 250 watt.... Denk dat ik nog geen 20 km/uur ging (geen idee want ik rijd zonder snelheid in beeld).

Die kudt winter mag van mij nu echt oprotten!!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
Ik ben wat strategisch vertrokken gisteravond. Door de dorpen met tegenwind en dan over de dijk terug met windje in de zij. Maar moest ook inleveren qua snelheid. Daar is ook een verschil met indoor. Volgens de Tacx rijdt je dan 30 maar met buiten verschilt dat toch 3-4 km/uur.

Misschien moet ik ook maar de km/uur van mijn scherm halen en meer op hartslag gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik heb van ellende van het weekend maar een MTB gehuurd :+

Waren een weekend weg en zou de racer meenemen, alleen werd vorig weekend mijn auto s'nachts in de prak gereden door een (dronken) Pool :( En de fietsdrager paste niet op de Leenauto van moeders.

-1 met oosten windkracht 5, ging tot 4x toe nog sneeuwen er bij :+ Was wel nodig een MTB want de wegen in het Belgische deel waarbij reed waren zó slecht dat ik zelfs van Belgen aldaar commentaar kreeg dat ik wel een erg beroerde weg had uitgekozen :+
Stervenskoud maar toch lekker 45km weggetikt waarvan een gedeelte onverhard/offroad :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-10 16:47
Zelf ook om te overwegen voor komende zomervakantie(begin juni) ter plekke een fiets te huren. Wil ik mijn fiets meenemen in mijn huidige auto moet continu de bank plat(en we rijden nogal wat..) en is er maar weinig plek voor de rest van de bagage. Er staat wel een nieuwe auto op de planning(incl dakdragers) maar of die al gekocht is voor juni is maar de vraag. Het huren van de fiets zou zo'n 100 euro kosten(3 dagen, bij de Ventoux in de buurt...). Enige beperking die ik dan heb is dat ik alleen daar kan fietsen en niet op de andere vakantieadressen. Voordeel is dat ik alleen mijn fietsspullen mee hoef te nemen.

Wel moet ik met de lokale verhuurder zien te regelen dat ze er ook SPD-SL pedalen opschroeven zodat ik die niet mee hoef te nemen(lees: zelf los hoef te halen + vast hoef te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:38
Dat is echt 2 minuten werk (tenzij je geen pedaalsleutel hebt).

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
MrAngry schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:32:
Kijk precies dat :+ Natuurlijk kan ik die wel eentje gaan kopen want die heb ik vast wel ooit eens een keer nodig maar goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-10 08:10

Crazy D

I think we should take a look.

Seriph schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:42:
Ik ben wat strategisch vertrokken gisteravond. Door de dorpen met tegenwind en dan over de dijk terug met windje in de zij. Maar moest ook inleveren qua snelheid. Daar is ook een verschil met indoor. Volgens de Tacx rijdt je dan 30 maar met buiten verschilt dat toch 3-4 km/uur.

Misschien moet ik ook maar de km/uur van mijn scherm halen en meer op hartslag gaan rijden.
Ik vind snelheid wel leuk om te zien maar meer als bevestiging dan dat het zinnig is. Snelheid is van zoveel factoren afhankelijk dat je er geen fatsoenlijke betekenis aan kunt geven qua training. Ik vind t geinig om te zien of mijn gevoel klopt en om op een rond getal gemiddeld uit te komen (27,5 is ook rond :+ ) maar wattage, hartslag en rpm zeggen een stuk meer. Zoals Havana zegt, dikke tegenwind... dan vind ik het "stoerder" om 22 te rijden dan met meewind 35+. Maar goed, snelheid is een dingetje onder fietsers aangezien 9 van de 10 altijd als eerste vragen "hoe hard rij je gemiddeld".

Virtueel zou ik de snelheid graag verstoppen, Zwift met z'n 30+ gemiddeld terwijl ik 140watt trap geeft niet echt een realistisch gevoel :o BigRingVR klopt dan wel weer aardig (als in: de snelheid die ik volgens hun omhoog rij klopt redelijk met hoe ik dat in het echt doe).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Gisteren was het vrij koud, in de avond een klein rondje gedaan (1u20). Vooral wat korte klimmetjes in de buurt gedaan, rondjes rijden in een soort interval setting :) Mooi snel van de energie af. 2+ uur rijden met deze kou in de avond trekt mij niet echt.

Gelukkig krijgen we er weer een uurtje licht bij volgende week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:58
NoepZor schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:33:
Gisteren was het vrij koud, in de avond een klein rondje gedaan (1u20). Vooral wat korte klimmetjes in de buurt gedaan, rondjes rijden in een soort interval setting :) Mooi snel van de energie af. 2+ uur rijden met deze kou in de avond trekt mij niet echt.

Gelukkig krijgen we er weer een uurtje licht bij volgende week :)
Ja en nee. In de ochtend gaat er weer licht af. Ik heb even niet scherp wat dat uur betekent voor het wel of niet met verlichting moeten fietsen. Momenteel heerlijk zonder verlichting in de ochtend en in de middag. Scheelt toch weer wat dingen meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 13:26

Pelle

🚴‍♂️

MrAngry schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:32:
Wat is een pedaalsleutel anders dan een gewone 15mm steeksleutel? Lijkt me dat het daar ook gewoon mee kan, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Pelle schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:46:
[...]

Wat is een pedaalsleutel anders dan een gewone 15mm steeksleutel? Lijkt me dat het daar ook gewoon mee kan, toch?
En afhankelijk van het pedaal is een inbussleutel ook voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
wisselwerking schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:39:
[...]

Ja en nee. In de ochtend gaat er weer licht af. Ik heb even niet scherp wat dat uur betekent voor het wel of niet met verlichting moeten fietsen. Momenteel heerlijk zonder verlichting in de ochtend en in de middag. Scheelt toch weer wat dingen meenemen.
Daar heb je gelijk in, zal er om spannen hoe vroeg je weg moet 's ochtends. 's avonds is de zon in ieder geval pas na 20.00 uur onder.

https://www.buienradar.nl.../zonsopkomst-en-ondergang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:30
Pelle schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:46:
[...]

Net ff wat makkelijker als pedaal wat vaster zit, langere steeksleutel.
Al zijn nieuwe pedalen van shimano allemaal inbus trouwens.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Laatst online: 08-10 16:38

Lulukai

God's gift to women

Kan je voor dat geld niet beter een fietsdrager huren?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Lulukai schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:13:
Kan je voor dat geld niet beter een fietsdrager huren?
Dan moet dat wel op je auto gemonteerd kunnen worden ;) Mijn huidige auto is een Megane 3 RS, de mogelijke opties die afvallen:

- Trekhaak, uitlaat zit in het midden
- Dakdragers, door de aflopende lijn + 3 deurs alleen mogelijk met een Seasucker($$$$)
- Drager voor de kofferklep, gaat niet ivm achterspoiler.

Ik ga eens even kijken of ze echt zo makkelijk los gaan.. dacht dat een pedaalsleutel weer een of andere speciale tool was maar dat is dus niet zo. Moet alleen opletten als ik ze weer vast wil zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

@la_fusion Franse auto....daar gaat het al fout :+

15mm sleutel paste bij mijn eerste fiets toch niet lekker en beschadigde door de dikte de crank.....

Huren is toch niet zo'n probleem als het niet anders kan. Tuurlijk is je eigen fiets altijd het fijnst maar als de keuze is huren of niet fietsen....makkelijke keuze.

Zelf had ik zondag een spatbordje mee, bidonhouder erop gezet, Garmin mount erop.
Doekje over de fiets (ga echt niet op een vieze fiets rijden :+ ). Bandjes opgepompt, voorvering afgesteld, zadel hoogte was even proberen en zelfs nog even naar de achter derrie gekeken :|

Ja onderhoud was een ramp maargoed was wel even lekker :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-10 20:01
la_fusion schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 20:48:
[...]
Ik ga eens even kijken of ze echt zo makkelijk los gaan.. dacht dat een pedaalsleutel weer een of andere speciale tool was maar dat is dus niet zo. Moet alleen opletten als ik ze weer vast wil zetten..
Misschien ten overvloede, maar toch:
Rechter pedaal heeft een RECHTSE (normale) schroefdraad: die draai je met de klok mee VAST
Linker pedaal heeft een LINKSE schroefdraad: die draai je met de klok mee LOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:09

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

Seriph schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:42:

... dat strategisch weggaan was ook mijn plan, maar de uitvoering liet te wensen over, met als gevolg dat ik 15km over de dijk met wind-tegen kon trappen met een ondergaande zon. Dan merk je dat het nog best fris is 'savonds... toch maar eens kijken naar nieuwe overschoenen, want mn tenen kwamen pas onder de douche weer een beetje tot leven ^^.

https://www.strava.com/activities/1464485269

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 16:38
sapphire schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 21:54:
@la_fusion Franse auto....daar gaat het al fout :+
LOL, mijn franse auto kan 4 fietsen op het dak en 2 op de trekhaak ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:17
borft schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:55:
[...]
LOL, mijn franse auto kan 4 fietsen op het dak en 2 op de trekhaak ;)
Als die motor in jouw Renault door dezelfde engineers is gemaakt als bij de F1, zul je die fietsen nodig hebben om vanaf de garage naar huis te kunnen fietsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Laatst online: 09-10 16:38
EdwinW schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:01:
[...]

Als die motor in jouw Renault door dezelfde engineers is gemaakt als bij de F1, zul je die fietsen nodig hebben om vanaf de garage naar huis te kunnen fietsen :P
hahaha, point taken ;) Alhoewel ik een Citroen heb, merk ik op de autobahn ook dat ik de Mercedessen niet bij kan houden!

maar volgens mij raken we een beetje off-topic!

on topic:
Ik heb zin in de zomertijd, dan kan ik eindelijk weer doordeweeks, na het werk een rondje toeren over de heuvelrug, zonder in het donker te rijden (want daar doe ik niet aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 20:59
borft schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:36:
[...]
on topic:
Ik heb zin in de zomertijd, dan kan ik eindelijk weer doordeweeks, na het werk een rondje toeren over de heuvelrug, zonder in het donker te rijden (want daar doe ik niet aan)
+1! Volgende week is het weer zover. Ik ben wel klaar met dat binnen fietsen. Alhoewel....

Alpe Du Zwift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

EdwinW schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 12:01:
[...]

Las toevallig vorige week over de Breguet Atlantic, vliegtuigen die uit dienst zijn genomen nadat er diverse in zee gestort waren :X ontworpen en gebouwd door jawel...Fransen :+
Dat icm. Met de enorme waslijst aan vage klachten bij mij eigen Citroën schept niet veel vertrouwen meer in Frans design :+

Ontopic: het licht s'avonds vind ik niet zo boeiend, lang leve fietslampen! Ben alleen wel klaar met die kou/koude wind :(
Vorig jaar deze tijd liep ik op werk al regelmatig in T-shirt nu nog in winterjas mét voering......

[ Voor 6% gewijzigd door sapphire op 22-03-2018 12:53 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
  • Laatst online: 20-09 07:55
la_fusion schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:19:
Zelf ook om te overwegen voor komende zomervakantie(begin juni) ter plekke een fiets te huren. Wil ik mijn fiets meenemen in mijn huidige auto moet continu de bank plat(en we rijden nogal wat..) en is er maar weinig plek voor de rest van de bagage. Er staat wel een nieuwe auto op de planning(incl dakdragers) maar of die al gekocht is voor juni is maar de vraag. Het huren van de fiets zou zo'n 100 euro kosten(3 dagen, bij de Ventoux in de buurt...). Enige beperking die ik dan heb is dat ik alleen daar kan fietsen en niet op de andere vakantieadressen. Voordeel is dat ik alleen mijn fietsspullen mee hoef te nemen.

Wel moet ik met de lokale verhuurder zien te regelen dat ze er ook SPD-SL pedalen opschroeven zodat ik die niet mee hoef te nemen(lees: zelf los hoef te halen + vast hoef te maken).
Ik neem aan dat je geen trekhaak hebt, maar is het geen optie om goedkoop (25 euro) op marktplaats
dakdragers te kopen en die na je vakantie voor hetzelfde bedrag weer te verkopen?
Indien nodig heb ik een enkele (dak)fietsdrager wel gratis te leen.

Edit: ik lees net pas jouw seasucker stuk, maar wellicht kun je die ook goedkoop kopen/huren.

[ Voor 3% gewijzigd door Storm-Fox op 22-03-2018 13:19 ]

PSN: StormFox81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Laatst online: 08-10 16:38

Lulukai

God's gift to women

Kan iemand een kortingscode delen van Futurumshop? Best in members only tag.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Lulukai schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 20:36:
Kan iemand een kortingscode delen van Futurumshop? Best in members only tag.
verstuurd via pb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:00

McMiGHtY

- burp -

Nog fietsplannen komende dagen?

Hier:
- Morgen een kilometer of 65 met een aantal partners, als soort van training voor de homeride (lees: Sponsors pleasen).
- Zaterdag de Pre-Ride (Bijeenkomst van de HomeRide,stukje uitleg en navigatie testritje)
10km vanaf verzamelpunt dr naar toe, kilometer of 20 al daar..en daarna fietsen we door naar huis (kilometer of 35)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Holterbergtoer as zondag. Op de planning de 80km route + heen/terug voor totaal 110 km. Weer ziet er vooralsnog niet heel onaardig uit.

En morgen waarschijnlijk woon/werk ritje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
NoepZor schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 21:55:
Holterbergtoer as zondag. Op de planning de 80km route + heen/terug voor totaal 110 km. Weer ziet er vooralsnog niet heel onaardig uit.

En morgen waarschijnlijk woon/werk ritje.
Ik ga ook de Holterbergtoer doen. De 150 km variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-10 16:57
Morgen als de kleine naar school is een testrit op m’n zomeronderdelen. Nieuwe crank, nieuwe velgen, andere zadelpen (iets hoger nu zoals het zou moeten zijn) en wat draaiende onderdeeltjes.

Zondag is de bedoeling dat ik vanuit omgeving Amersfoort via de Posbank naar Scherpenzeel tuf, route zou iets van 124km zijn. 7:30 vertrek en aankomst zien we wel. Weer zou goed moeten zijn en vorig weekend 7:30 vertrokken voor een 114km en voor 12u weer thuis beviel prima! En ik hou wel van 100+ ritjes voor de weekenden. Soort van minimumeis ofzo 😎

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Het is gelukt om zelf het derailleurpad te vervangen.

Zoals eerder gepost, het euvel:
Kaput

Eerst twee metalen pijpen in het frame geduwd. Deze zitten vast in het frame omdat er kit in de holte (vierkante pijp en rond frame) gespoten is. Verder zal dit er nooit uit kunnen omdat de geometrie van het frame ervoor zorgt dat dit er niet uit kan schuiven nadat het volledig gemonteerd is.
Cassette
Staven

Zelf een derailleurpad ontworpen. Wederom van staal.
Derailleurpad

Kalemontage

Het geheel solide dichtgelast.

Eindresultaat

Ik ben redelijk tevreden met het eindresultaat. Alles kunnen repareren met materiaal dat voorradig was. Toegevoegde gewicht is 650 gram. Dit stukje specifiek zal nooit meer kapot gaan. Of het een schoonheidsprijs verdient kun je natuurlijk discussiëren, maar het scheelt in ieder geval veel geld.

Ik ben nog het meest benieuwd naar hoe het voelt dat er 650 gram extra bij zit aan enkel de rechterkant. Het is nu niet meer synchroon.

Disclaimer, mijn vader is de metaalbewerker. Ik ben meer de gereedschap aangever in deze klus.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-10 20:13
@SirLenncelot Mooi gefixt, maar je hebt nu inderdaad bijna het gewicht van een compleet licht carbon frame er vanachter aan hangen.

Laat maar weten hoe goed je dat gaat merken! Ben benieuwd, misschien valt het reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Gelukkig was het al een aluminium frame. Ik heb 6% extra gewicht eraan hangen, dat is aanzienlijk. Dit weekend een paar kleine rondjes maken, kijken hoe het voelt.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03:14
roda_djavulen schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 09:12:
@SirLenncelot Mooi gefixt, maar je hebt nu inderdaad bijna het gewicht van een compleet licht carbon frame er vanachter aan hangen.

Laat maar weten hoe goed je dat gaat merken! Ben benieuwd, misschien valt het reuze mee.
Ik denk dat de onbalans nog wel meevalt, je merkt ook niet dat je cassette, derailleurs, ketting, kettingbladen allemaal aan 1 kant zitten. het zit allemaal relatief dicht bij de middellijn. Hoewel het nu natuurlijk gunstiger was geweest als de breuk aan de andere kant zat ;)

(ik fiets zelf op een cannondale MTB met een Lefty, en dit merk je alleen als je met losse handen fietst, en dan heb je het ook over een behoorlijk verschil, vork, remschijf, remklauw...)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-10 19:27
Heeft er iemand ervaring met Time klik-pedalen? Ze lijken een stuk lichter? Of zijn de plaatjes stiekem 2x zo zwaar als bij Shimano? Zijn er andere specifieke voor/nadelen te verzinnen tov. de sub 105 SPD-SL pedalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik heb heel lang met RXS reden, alles wat daarna kwam ken ik niet maar geloof dat @M@cer ze ooit "martelwerktuigen voor de schenen" noemde.

Ik zou lekker bij SPD-SL blijven, prima pedalen. Eventueel upgraden naar Ultegra als je wat grammen wil pakken. Die van Time zijn inderdaad wat lichter, maar ja da's op ons niveau allemaal niet zo relevant.

Rijd zelf met Keo's, wat ook een prima systeem is. Het is bij mij een erfenis uit mijn Powertap-tijd (die ik inmiddels al lang niet meer heb).

[ Voor 45% gewijzigd door havana op 23-03-2018 15:50 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
De gewichtbesparing is op ons niveau niet zo relevant. Als je voor het fietsen gaat poepen bespaar je waarschijnlijk meer gewicht. Blijft de vraag over, wat "mis" je bij SPD pedalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
Ik heb inderdaad een tijd met Time pedalen gereden, maar de plaatjes gingen zo snel dat ik bijna elke maar nieuwe plaatjes moest bestellen... Nu gewoon weer terug bij shimano en dan doe ik bijna 1 seizoen met plaatjes.

Voor de rest weinig verschil...

[ Voor 7% gewijzigd door M@cer op 23-03-2018 17:06 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Noxa schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 09:03:
@murphylee , als deze combinatie je bevalt zou ik hetzelfde er weer op leggen. En anders voor een 11-32

Nieuwe cassette en ketting kost je in de Tiagra groep 5 tientjes, doe er voor een 10tje nieuwe versnellingskabels bij en je fiets rijd weer als een zonnetje.
Uiteindelijk maar je advies opgevolgd en morgen een test ritje maken.
Ben weer voor de 12-28 gegaan. Hier kom ik de heuvels in Limburg wel over. Lees: Cauberg/Keutenberg/Vaalserberg
32 lijkt me overkill voor mij. Althans hier in het zuiden.

Wel weer een echte noob momentje gehad. Of moment zal ik maar zeggen. Een paar uur bezig geweest met het afstellen van de derailleur waarbij het maar niet wilt lukken en uiteindelijk er achter komen.... (Ja, je raadt het al) Dat het aan de shift kabels lag. Blijkbaar over dat gedeelte heen gelezen. 8)7
Maar na het vervangen van binnen en buiten kabels was het afstellen binnen 5 min gepiept.

Ook de bottom bracket gelijk mee gepakt. Want die draaide ook niet meer zo soepel.

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
murphylee schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 19:55:
[...]

Uiteindelijk maar je advies opgevolgd en morgen een test ritje maken.
Ben weer voor de 12-28 gegaan. Hier kom ik de heuvels in Limburg wel over. Lees: Cauberg/Keutenberg/Vaalserberg
32 lijkt me overkill voor mij. Althans hier in het zuiden.

Wel weer een echte noob momentje gehad. Of moment zal ik maar zeggen. Een paar uur bezig geweest met het afstellen van de derailleur waarbij het maar niet wilt lukken en uiteindelijk er achter komen.... (Ja, je raadt het al) Dat het aan de shift kabels lag. Blijkbaar over dat gedeelte heen gelezen. 8)7
Maar na het vervangen van binnen en buiten kabels was het afstellen binnen 5 min gepiept.

Ook de bottom bracket gelijk mee gepakt. Want die draaide ook niet meer zo soepel.
Top man, dat ga je wel merken morgen. Kleine investering die veel oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Zijn er meer mensen die vandaag last gehad hebben van de drukte/afsluiting in Zandvoort?

Kwam van richting Aerdenhout/Vogelenzang en wilde de duinen in richting Langevelderslag. Boulevard, duinen, alles dicht, overal wielrenners op telefoons kijken :+
Nouja een heel stuk dezelfde weg weer terug.....en daar heb ik zo'n hekel aan :|

Ach het was heerlijk weer :D

[ Voor 4% gewijzigd door sapphire op 25-03-2018 17:32 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
Vandaag eindelijk weer met de fietsclub op de weg gereden(officieel begin maart weer op de weg maar door de omstandigheden op de weg zijn ze doorgegaan op de MTB) en wat een verschil toch weer met alleen rijden. Kon ook erg goed merken dat ik toch weer een stuk fitter ben geworden gedurende de winter. Voelde allemaal veel makkelijker en beter. Dit bleek ook wel in de eindsprint(normaal gaat dit niet zo vanzelf, nu pas vlak voor de streep mijn waterloo gevonden). Ook de hartslag gegevens lieten dat zien.. gemiddeld relatief laag(lager dan vorig jaar zomer) en max HR van 195 :+

Wel slecht voorbereid op weg gegaan want om 8:30 was het nog erg koud aan de handen zonder handschoenen...

[ Voor 22% gewijzigd door la_fusion op 25-03-2018 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-10 13:33
sapphire schreef op zondag 25 maart 2018 @ 17:18:
Zijn er meer mensen die vandaag last gehad hebben van de drukte/afsluiting in Zandvoort?

Kwam van richting Aerdenhout/Vogelenzang en wilde de duinen in richting Langevelderslag. Boulevard, duinen, alles dicht, overal wielrenners op telefoons kijken :+
Nouja een heel stuk dezelfde weg weer terug.....en daar heb ik zo'n hekel aan :|

Was een hardloop wedstrijd op het circuit vandaag, vermoed dat het daarmee te maken had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
Morrar schreef op zondag 25 maart 2018 @ 22:10:
[...]

Was een hardloop wedstrijd op het circuit vandaag, vermoed dat het daarmee te maken had :)
Er hoorde ook een wielerevenement bij. Mijn vrouw had de hardloop gedaan en zei dat ik wel mee had kunnen doen op de fiets. Het ging anders best aardig in mijn eentje in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
sapphire schreef op zondag 25 maart 2018 @ 17:18:

Ja ik vond het ook mooi kut. Vooral het gebrek aan info. Er stond voor auto's vanaf Bloemendaal al aangegeven dat de N200 was afgesloten bij Zandvoort, maar alle fietsers lieten ze maar gewoon die fuik in rijden. Dat fietspad is de enige manier om aan de zuidkant het dorp uit te komen, heb nog met een andere renner op een hoekje ergens simultaan google maps gespeeld om te concluderen dat er echt geen alternatief was. Ben zelf weer terug richting Bloemendaal gegaan en nog een stukje Kennemerduinen meegepakt alsvorens terug naar Amsterdam te rijden.

e; Volgend jaar zondag 31 maart, zal het wel weer dicht zijn, want dan houden ze het weer.

[ Voor 4% gewijzigd door MrAngry op 26-03-2018 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

MrAngry schreef op maandag 26 maart 2018 @ 08:55:
[...]

Ja ik vond het ook mooi kut. Vooral het gebrek aan info. Er stond voor auto's vanaf Bloemendaal al aangegeven dat de N200 was afgesloten bij Zandvoort, maar alle fietsers lieten ze maar gewoon die fuik in rijden. Dat fietspad is de enige manier om aan de zuidkant het dorp uit te komen, heb nog met een andere renner op een hoekje ergens simultaan google maps gespeeld om te concluderen dat er echt geen alternatief was. Ben zelf weer terug richting Bloemendaal gegaan en nog een stukje Kennemerduinen meegepakt alsvorens terug naar Amsterdam te rijden.

e; Volgend jaar zondag 31 maart, zal het wel weer dicht zijn, want dan houden ze het weer.
Hey dat heb ik ook gedaan, jij was niet die met dat zwarte shirt met gele letters? Iets beginnend met een "G" ? :+

Ik ben terug gegaan over de N201 en daar stond helemaal niks aangegeven, ook niet voor auto's wat de enorme file wel verklaarde.

[ Voor 6% gewijzigd door sapphire op 26-03-2018 09:43 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Oh haha, was jij dat joh? Kleine wereld :D

[ Voor 4% gewijzigd door MrAngry op 26-03-2018 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Zijn er hier overigens nog ervaringsdeskundige met een rondje IJsselmeer? Ik wil ter voorbereiding op de EPIC300 volgend weekend een rondje IJsselmeer doen en afgezien van de niet super hoge temperatuur staat er niet zo heel veel wind op de planning voor zondag aldus https://www.windfinder.com/forecast/marina-den-oever

Nu lees ik voornamelijk dat je moet zorgen dat je op de afsluitdijk wind mee hebt waardoor we hem tegen de klok in zouden moeten rijden.. echter is dat naar mijn idee met de klok mee rijden nog altijd fijner. Aangezien er relatief weinig wind voorspelt staat zou ik dus alsnog de route met de klok mee willen rijden en dus wind tegen hebben op de afsluitdijk.. hoe belangrijk is het nu uiteindelijk om daar wind mee te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Als je hem strak langs het meer rijdt dan is wind tegen op de afsluitdijk wind mee langs de dijk Almere-Lelystad en ook voor Lemmer. Uiteindelijk is weinig wind belangrijker dan wind mee op de afsluitdijk, maar het kan mentaal lang duren als je hem daar tegen hebt.

Wat maakt met de klok meerijden fijner trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Laatst online: 08-10 09:46
SirLenncelot schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 05:05:
Het is gelukt om zelf het derailleurpad te vervangen.

Zoals eerder gepost, het euvel:
[afbeelding]

Eerst twee metalen pijpen in het frame geduwd. Deze zitten vast in het frame omdat er kit in de holte (vierkante pijp en rond frame) gespoten is. Verder zal dit er nooit uit kunnen omdat de geometrie van het frame ervoor zorgt dat dit er niet uit kan schuiven nadat het volledig gemonteerd is.
[afbeelding]
[afbeelding]

Zelf een derailleurpad ontworpen. Wederom van staal.
[afbeelding]

[afbeelding]

Het geheel solide dichtgelast.

[afbeelding]

Ik ben redelijk tevreden met het eindresultaat. Alles kunnen repareren met materiaal dat voorradig was. Toegevoegde gewicht is 650 gram. Dit stukje specifiek zal nooit meer kapot gaan. Of het een schoonheidsprijs verdient kun je natuurlijk discussiëren, maar het scheelt in ieder geval veel geld.

Ik ben nog het meest benieuwd naar hoe het voelt dat er 650 gram extra bij zit aan enkel de rechterkant. Het is nu niet meer synchroon.

Disclaimer, mijn vader is de metaalbewerker. Ik ben meer de gereedschap aangever in deze klus.
Ik zou me hier niet veilig op voelen... Zelfs alu frames zijn heel dun en hebben hun stevigheid door hun vorm en structuur. Hier heb je echt wel wat aan de structuur van het frame veranderd. Een diepe put in de weg en het is goed mogelijk dat je frame breekt. Waar je die balk erin heb geduwt onstaat er een hefboom op dat punt en is het evenwicht met de andere kant van je frame er niet meer.

Ga hier aub niet in een pelleton mee rijden (ik zou igg zeker niet achter jou rijden !)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
MrAngry schreef op maandag 26 maart 2018 @ 10:22:
Als je hem strak langs het meer rijdt dan is wind tegen op de afsluitdijk wind mee langs de dijk Almere-Lelystad en ook voor Lemmer. Uiteindelijk is weinig wind belangrijker dan wind mee op de afsluitdijk, maar het kan mentaal lang duren als je hem daar tegen hebt.

Wat maakt met de klok meerijden fijner trouwens?
Het idee is inderdaad om hem relatief strak langs het meer te rijden: https://www.strava.com/routes/12335734 om het aantal kilometers relatief laag te houden. Niet zo zeer omdat het te ver is maar puur tijdtechnisch gezien.

Voor mijn gevoel heb je met de klok meerijden net wat vaker voordeel in het verkeer met betrekking tot afslaand verkeer. Of het ook echt klopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Lijkt me echt een marginaal effect, 75% van de route gaat over een 2 richtingenfietspad. Ik zou trouwens boven Amsterdam over de poppendammergouw richting zuiderwoude gaan en dan vanaf het zuiden monnikendam in. Die n-weg heeft een vervelende oversteek (onderdoorsteek eigenlijk) bij Broek in Waterland en door Monnickendam is wel leuk, beetje kasseien voor de afwisseling. En dan zou ik vanaf Edam tot Hoorn langs de dijk fietsen, die N-weg is echt doodsaai. Bij Emmeloord komt je route door het voetgangersgebied in het centrum, kan handig zijn als je een colatje wilt drinken, maar in ieder geval goed om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
MrAngry schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:28:
En dan zou ik vanaf Edam tot Hoorn langs de dijk fietsen, die N-weg is echt doodsaai.
Stuk Medemblik - Den Oever is eigenlijk meest saaie stuk van de route, je denkt langs het water te fietsen maar je ziet er helemaal niets van.

En richting zou ik vooral laten afhangen van windrichting.
Als je in Amsterdam start kan je met oostenwind bijvoorbeeld beter tegen klok in rijden, 's ochtends is wind vaak minder en heb je stuk dijk Flevoland iig minste last van wind.

[ Voor 26% gewijzigd door DDX op 26-03-2018 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
MrAngry schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:28:
Lijkt me echt een marginaal effect, 75% van de route gaat over een 2 richtingenfietspad. Ik zou trouwens boven Amsterdam over de poppendammergouw richting zuiderwoude gaan en dan vanaf het zuiden monnikendam in. Die n-weg heeft een vervelende oversteek (onderdoorsteek eigenlijk) bij Broek in Waterland en door Monnickendam is wel leuk, beetje kasseien voor de afwisseling. En dan zou ik vanaf Edam tot Hoorn langs de dijk fietsen, die N-weg is echt doodsaai. Bij Emmeloord komt je route door het voetgangersgebied in het centrum, kan handig zijn als je een colatje wilt drinken, maar in ieder geval goed om te weten.
Bedankt voor je tips, heb de route wat aangepast..
DDX schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:37:
[...]
Stuk Medemblik - Den Oever is eigenlijk meest saaie stuk van de route, je denkt langs het water te fietsen maar je ziet er helemaal niets van.
Ik verwacht sowieso wel dat het relatief saai wordt :+ Jij nog andere tips? Met name in hoeverre dat de hoeveelheid wind nog echt parten speelt.. meestal ZW wind maar nu dus voor NO wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Vanuit Lemmer zou ik langs Urk fietsen, net ff wat mooier dan dwars door de Noordoostpolder.
Vanuit Medemblik kan je ook binnendoor richting Den Oever, ook lekker stukje kasseein meepikken over de Zuiderkwelweg. (niet hele serieuze suggestie dat laatste, maar die moet je wel eens gefietst hebben ;) )
En Hoorn-Medemblik langs het water is een van de mooiste stukken, kost je alleen wel 15km extra ofzo.

En als ze NO voorspellen zou ik hem zeker tegen de klok inrijden, als je dan 's middags meer wind hebt, heb je die in Noord-Holland in de rug.

[ Voor 10% gewijzigd door DDX op 26-03-2018 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Top! Met betrekking tot Urk.. vanuit Lemmer dan direct naast het water en dwars door Urk of meer naast de N712? Dat laatste lijkt mij namelijk alsnog vrij veel dwars er doorheen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niconing
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:09
DDX schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:49:
Vanuit Lemmer zou ik langs Urk fietsen, net ff wat mooier dan dwars door de Noordoostpolder.
Vanuit Medemblik kan je ook binnendoor richting Den Oever, ook lekker stukje kasseein meepikken over de Zuiderkwelweg. (niet hele serieuze suggestie dat laatste, maar die moet je wel eens gefietst hebben ;) )
En Hoorn-Medemblik langs het water is een van de mooiste stukken, kost je alleen wel 15km extra ofzo.

En als ze NO voorspellen zou ik hem zeker tegen de klok inrijden, als je dan 's middags meer wind hebt, heb je die in Noord-Holland in de rug.
Ik ben het met je eens dat Hoorn-Medemblik langs het water erg mooi is maar 15 km is wel erg voorzichtig geschat het is eerder 35 a 40 km en op deze afstand tikt dat behoorlijk aan denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
la_fusion schreef op maandag 26 maart 2018 @ 13:03:
Top! Met betrekking tot Urk.. vanuit Lemmer dan direct naast het water en dwars door Urk of meer naast de N712? Dat laatste lijkt mij namelijk alsnog vrij veel dwars er doorheen :+
Direct langs het water, das mooi op dat stuk, want dat is ook echt direct langs het water. Dijk met schapen op rechts en Ijsselmeer op links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Niconing schreef op maandag 26 maart 2018 @ 13:09:
[...]

Ik ben het met je eens dat Hoorn-Medemblik langs het water erg mooi is maar 15 km is wel erg voorzichtig geschat het is eerder 35 a 40 km en op deze afstand tikt dat behoorlijk aan denk ik zo.
Strava route gekeken, direct hoorn medemblik is 20km, langs het water 45km.
Ok iets meer dan wat ik had ingeschat, maar je kan wel lekker doorfietsen, (bijna) geen oversteeks/stoplichten oid.
En minder last van boerenweggetjes met rotzooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niconing
DDX schreef op maandag 26 maart 2018 @ 13:18:
[...]

Strava route gekeken, direct hoorn medemblik is 20km, langs het water 45km.
Ok iets meer dan wat ik had ingeschat, maar je kan wel lekker doorfietsen, (bijna) geen oversteeks/stoplichten oid.
En minder last van boerenweggetjes met rotzooi.
Het is zeker lekker doorfietsen. Maar het ontbreken van de rotzooi op de weg vind ik een heel goed punt. Het is op dit moment echt verschrikkelijk hier. Het hoort erbij met die klei maar prettig is anders. Zeker iets om in overweging te nemen voor @la_fusion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Naar mijn idee gaat de huidige route vooral over fietspaden tussen Hoorn en Medemblik dus dan zal rotzooi(van tractors verwacht ik..) wel meevallen toch? Of gaat het hierbij om ventwegen voor landbouwverkeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:45
Fietsen jullie al met deze tempratuur? Het was vorige week met 8 graden redelijk te doen, maar nu met 4 graden twijfel ik toch of ik moet gaan vanmiddag/ deze week.
Hoe kleden jullie je?

[ Voor 6% gewijzigd door MartijnMartijn op 26-03-2018 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:17
Huh ? Wat is er mis met deze temperatuur ? Okee, nog "iets" te koud voor korte broek en shirt, maar er is genoeg kleding voor deze (en lagere) temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

martijnmartijn schreef op maandag 26 maart 2018 @ 13:47:
Fietsen jullie al met deze tempratuur? Het was vorige week met 8 graden redelijk te doen, maar nu met 4 graden twijfel ik toch of ik moet gaan vanmiddag/ deze week.
Hoe kleden jullie je?
Deze temperatuur?

Vorige weel reed ik met -1 en 5Bft in de sneeuw :+

Ik word steeds minder kritisch, zeker als het droog is :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
sapphire schreef op maandag 26 maart 2018 @ 13:54:
[...]

Deze temperatuur?

Vorige weel reed ik met -1 en 5Bft in de sneeuw :+

Ik word steeds minder kritisch, zeker als het droog is :+
Misschien dat ik dat dan ook maar moet worden.
Meer een mooi weer fietsen geworden de laatste tijd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:36

_Z3

Hoe kleden jullie je?
Vorige week naar m'n werk gefietst, 's ochtends was het gemiddeld -3, 's middags was het wel wat warmer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 17:08
Ik kwam gisterochtend tijdens het hardlopen met ca. 4 graden al een MAMIL tegen in kort/kort. Dat leek me toch wat erg ambitieus, maar het kwam waarschijnlijk omdat hij als mooiweerfietser geen winterkleding of arm/beenstukken had... :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:26

Galois

1811 - 1832

Hoe kleden jullie je?
Uiteraard... enig wat mij soms weerhoud om op de racefiets te stappen, is regen (of ijs natuurlijk). Maar als het droog is, dan maakt mij de temperatuur weinig uit. Gewoon goed aankleden. Ik ben sowieso een redelijke koukleum op de racefiets. Fiets behoorlijk lang door met lange mouwen. Als ik om mij heen al veel mensen met kort/kort zie fietsen, dan heb ik toch altijd nog wel de behoefte aan lange mouwen. Korte broek gaat sneller...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

dreamscape schreef op maandag 26 maart 2018 @ 14:22:
Ik kwam gisterochtend tijdens het hardlopen met ca. 4 graden al een MAMIL tegen in kort/kort. Dat leek me toch wat erg ambitieus, maar het kwam waarschijnlijk omdat hij als mooiweerfietser geen winterkleding of arm/beenstukken had... :)
Dat vond ik gister ook wel erg ambitieus. Zaterdagmiddag er een paar gezien en zaterdag was het in de zon op delen zonder wind echt wel superlekker. Al reed ik wel in een lange broek en winter-thermo shirt.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

la_fusion schreef op maandag 26 maart 2018 @ 10:06:
Zijn er hier overigens nog ervaringsdeskundige met een rondje IJsselmeer? Ik wil ter voorbereiding op de EPIC300 volgend weekend een rondje IJsselmeer doen en afgezien van de niet super hoge temperatuur staat er niet zo heel veel wind op de planning voor zondag aldus https://www.windfinder.com/forecast/marina-den-oever

Nu lees ik voornamelijk dat je moet zorgen dat je op de afsluitdijk wind mee hebt waardoor we hem tegen de klok in zouden moeten rijden.. echter is dat naar mijn idee met de klok mee rijden nog altijd fijner. Aangezien er relatief weinig wind voorspelt staat zou ik dus alsnog de route met de klok mee willen rijden en dus wind tegen hebben op de afsluitdijk.. hoe belangrijk is het nu uiteindelijk om daar wind mee te hebben?
Vorig jaar deze route gefietst. Wij hebben de dag ervoor besloten hoe te fietsen. Er stond een matige oostenwind (2-3) dus besloten we tegen de klok in te fietsen.

Ik heb toen een GPX-bestand van internet gehaald, deze wat aangepast om zo kort mogelijk te fietsen :) Uiteindelijk 278 km over gedaan in iets meer dan 10 uur (fietstijd, excl. bijna 3 uur aan pauzes).
Ik dacht dat het niet korter zou kunnen (in km), maar ik zag al dat jij een Strava link deelde van 265 km.

Het is een rondje dat je als wielrenner gewoon ooit een keer gedaan moet hebben... echt leuk is het niet :)
Maar ik zou zo weer aan als vrienden 'm zouden plannen...

Veel plezier!

(ik was wel nieuwsgierig naar dit verschil... heb dus beide GPX-bestanden in Basecamp geladen: groen is die van jou en rood is die ik gefietst heb... Groen is dus 13 km korter :) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/slo9nsthWTH4lglfAKYlpAj5/thumb.jpg

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
Hoe kleden jullie je?
Ik heb de hele "winter" gefietst. Het begint nu eindelijk weer aangenaam te worden. Liever wat kouder dan regen.
Gisteren nog de 150km variant van de Holterbergtoertocht gedaan. Het begin van de rit was ik met zomerschoenen, zomerhandschoenen en te weinig bovenkleding niet goed gekleed (vooral vingers en tenen koud), maar gelukkig begon ik op een gegeven moment wel te ontdooien.
Lekker rustig gepeddeld met een vriend. Lekker genieten van de omgeving en bijpraten. Desondanks nog wel een redelijk tempo aangehouden (31km/u).

Vanmorgen naar het werk toch maar overschoenen en wat dikkere handschoenen aangedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-10 08:15
Afgelopen weekend in de appgroep het bericht gekregen dat het fietspad Lelystad-Enkhuizen is afgesloten van 1-12-2017 tot 1-7-2018 en van 1-9-2018 tot 1-7-2019
Betreft de houtribdijk.

Goed om hier rekening mee te houden.
la_fusion schreef op maandag 26 maart 2018 @ 10:06:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Die ligt niet op zijn route ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-10 08:15
DDX schreef op maandag 26 maart 2018 @ 16:44:
Die ligt niet op zijn route ;)
Mijn fout, ik dacht dat het al op het stuk tussen Lelystad en Almere was. Maar dit gaat om de dijk tussen Enkhuizen en Lelystad |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Mijn banden (Schwalbe One) zitten er zo'n 2000 km onder. Helemaal prima, helemaal tevreden.

Vandaag inspecteerde ik mijn banden wat nauwkeuriger en zag dat mijn achterband wat 'vierkant' was en mijn voorband helemaal niet. Ze zitten er even lang onder.

Al 1000'en vragen zijn er gesteld over 'wanneer banden vervangen' en ook ik vroeg mij af of ik er verstandig aan deed om ze 'preventief' te vervangen, of dat ze nog wel langer mee kunnen.

Ze zien er verder dus goed uit, geen droogtescheurtjes, geen andere kleine beschadigingen. Alleen dus dat de achterband echt duidelijk 'vierkant' is. Ik merk tijdens het fietsen ook niets.

Mijn vorig setje (ook de One's) heb ik pas vervangen toen tijdens een ritje mijn achterband 'knalde'. Ik had helemaal niet door dat de band er zo slecht aan toe was, maar die was dus echt versleten. Op sommige punten zag je het canvas. Zo lang wil ik nu niet wachten... :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Als je vind dat je achterband te vierkant is, terwijl je voorband nog goed is, verplaats dan je huidige voorband naar je achterwiel en leg er voor weer een nieuwe band voor terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
Nou uiteindelijk gegaan en het was verre van koud. Vanmorgen was het in Twente 4 graden en waterkoud. Vanmiddag kwam de zon door en daardoor was het echt top! Thanks voor de tips;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niconing
la_fusion schreef op maandag 26 maart 2018 @ 13:37:
Naar mijn idee gaat de huidige route vooral over fietspaden tussen Hoorn en Medemblik dus dan zal rotzooi(van tractors verwacht ik..) wel meevallen toch? Of gaat het hierbij om ventwegen voor landbouwverkeer?
Nog even je route bekeken en het zal wel meevallen idd. Je rijd via Hoorn en Wognum. Dus idd schone vrijliggende fietspaden. Echter vanaf Wognum tot aan de N239 moet je rekenen op rommel. Dat is echt Boerenland waar nu hard wordt gewerkt.
Maar dit geld niet alleen voor Noord-Holland ook Friesland en Flevoland hebben boerenland en dus modder op de weg in deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Galois schreef op maandag 26 maart 2018 @ 14:45:
[...]

Vorig jaar deze route gefietst. Wij hebben de dag ervoor besloten hoe te fietsen. Er stond een matige oostenwind (2-3) dus besloten we tegen de klok in te fietsen.

Ik heb toen een GPX-bestand van internet gehaald, deze wat aangepast om zo kort mogelijk te fietsen :) Uiteindelijk 278 km over gedaan in iets meer dan 10 uur (fietstijd, excl. bijna 3 uur aan pauzes).
Ik dacht dat het niet korter zou kunnen (in km), maar ik zag al dat jij een Strava link deelde van 265 km.

Het is een rondje dat je als wielrenner gewoon ooit een keer gedaan moet hebben... echt leuk is het niet :)
Maar ik zou zo weer aan als vrienden 'm zouden plannen...

Veel plezier!

(ik was wel nieuwsgierig naar dit verschil... heb dus beide GPX-bestanden in Basecamp geladen: groen is die van jou en rood is die ik gefietst heb... Groen is dus 13 km korter :) )

[afbeelding]
Als je dan tussen Medemblik en Hoorn (ruwweg wat ik zo kan zien) weer rood pakt is het dan nog wat korter ? O-)

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
wisselwerking schreef op maandag 26 maart 2018 @ 16:30:
[...]
Gisteren nog de 150km variant van de Holterbergtoertocht gedaan. Het begin van de rit was ik met zomerschoenen, zomerhandschoenen en te weinig bovenkleding niet goed gekleed (vooral vingers en tenen koud), maar gelukkig begon ik op een gegeven moment wel te ontdooien.
Lekker rustig gepeddeld met een vriend. Lekker genieten van de omgeving en bijpraten. Desondanks nog wel een redelijk tempo aangehouden (31km/u).
Het was inderdaad aardig fris. Ik was qua bovenkleding en broek wel prima gekleed. Alleen wel spijt dat ik geen overschoenen had aangetrokken. De voetjes waren best fris. Eind van de ochtend kwam de zon er heerlijk door en werd het zo'n 10 graden, maar begin van de middag trok het dicht en werd het alsnog weer wat frisser. Wel lekker 111km gefietst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Wat doen jullie met een lange toch icm vroege start nu? Toch handschoenen met korte vingers en dan maar een paar uurtjes lijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
MrAngry schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:00:
Wat doen jullie met een lange toch icm vroege start nu? Toch handschoenen met korte vingers en dan maar een paar uurtjes lijden?
Fleece handschoenen (Dakine onder handschoenen van mijn wintersport uitrusting) zijn mijn favoriet op het moment. Net warm genoeg in de ochtend en makkelijk weg te stoppen als het warm genoeg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Gewoon 2e paar meenemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 16:18
Ik doe de GripGrab Insulator aan en dan je normale handschoen met korte vingers eroverheen. De insulator kan je dan als het warmer wordt, wegstoppen. De insulator is erg goed in het tegenhouden van de wind en daardoor ook de kou die dat met zich meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Ik zou dan toch eerder voor wat warmere handschoenen gaan en die op een gegeven moment uit doen. Je hoeft niet persé met handschoenen te rijden. En anders inderdaad wat @DDX zegt een 2e paar meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 19:11
DDX schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:22:
[...]

Gewoon 2e paar meenemen ?
Gewoon 1 paar meenemen, ik rij normaal zonder handschoenen.

Ik heb vroeger wel met handschoentjes gereden, had daarvoor dunne handschoenen die ik onder mijn handschoenen deed. Zijn nu stuk helaas :/

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zoals afgelopen zondag (toen het 's ochtends nog 0 graden was hier bij vertrek) start ik met m'n overmitts van Rapha over mijn liners. De Rapha's konden halverwege uit, de liners weer iets later.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:00

McMiGHtY

- burp -

Seriph schreef op maandag 26 maart 2018 @ 07:06:
[...]

Er hoorde ook een wielerevenement bij. Mijn vrouw had de hardloop gedaan en zei dat ik wel mee had kunnen doen op de fiets. Het ging anders best aardig in mijn eentje in de buurt.
Je kon wandelen, hardlopen en fietsen :)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 20:43

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

joint_me schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:29:
[...]
Gewoon 1 paar meenemen, ik rij normaal zonder handschoenen.

Ik heb vroeger wel met handschoentjes gereden, had daarvoor dunne handschoenen die ik onder mijn handschoenen deed. Zijn nu stuk helaas :/
Ik begrijp fietsen zonder handschoenen niet. Ik zie ze zelf als net zo essentieel als een helm voor het beschermen van je handen als je een keer valt. Tuurlijk beschermen ze niet net zo goed als een helm, maar ik zou niet graag de extra laag missen als ik m'n val op vang met m'n handen uit reflex.

Denken jullie daar zo anders over? Dus even het is te koud of te warm verhaal negeren...

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

rockhopper schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:49:
[...]

Ik begrijp fietsen zonder handschoenen niet. Ik zie ze zelf als net zo essentieel als een helm voor het beschermen van je handen als je een keer valt. Tuurlijk beschermen ze niet net zo goed als een helm, maar ik zou niet graag de extra laag missen als ik m'n val op vang met m'n handen uit reflex.

Denken jullie daar zo anders over? Dus even het is te koud of te warm verhaal negeren...
Ik denk dat met de gemiddelde handschoentjes, het misschien helpt als je omvalt en jezelf dan op je hand opvangt. Maar bij een schuiver maakt het geen zak uit. Vind het vooral handig voor de grip en iets om m'n mond/neus aan af te vegen. Hoogzomer rij ik zonder handschoenen, ben er klaar mee er uit te zien alsof ik een ziekte heb :o

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://floridabiking.files.wordpress.com/2011/12/tanlines.jpg

:P

Ik draag ook handschoenen ter eventuele valbescherming. Heb geen zin in opengeschuurde handen.

Als het fris of koud is (zeg alles onder de 10 graden) draag ik Castelli diluvio's. Voldoen voor mij echt goed. In geval van heel koud (zeg onder de -5 gevoelstemperatuur), of wat langere tocht kan ik mijn Hema thinsulate handschoenen er overheen trekken ;)

Afgelopen zondag met een graad of 12 droeg ik korte handschoenen, was prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder handschoenen rijden is lekker in de zomer, zeker, maar zelf doe ik het niet vanwege het risico bij vallen en inderdaad om je neus te kunnen afvegen.

In dit jaargetijde maak ik het meest gebruik van een setje Pearl Izumi handschoenen met lange vingers maar zonder wind- of regenbescherming. Dat werkt prima, ook zoals afgelopen zaterdag, toen het 's ochtends vroeg erg grijs en ronduit koud was. Als je lichaam maar warm is, dan blijven je handen ook warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niconing
Ik rijd zelf eigenlijk altijd zonder handschoenen. Ik heb namelijk wat vreemd geproportioneerde handen (lange vingers en relaltief korte duim). Hierdoor zitten bijna alle handschoenen ruk. De handschoenen gaan schuiven bij de muis van de hand. Hierdoor ga ik een beetje hangen in de handschoenen wat snijd en de controle niet bevorderd.
In de winter kan zonder gewoon echt niet dus dan wel handschoenen maar prettig is het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
Ik rij ook zonder handschoenen tenzij het wintersweer is. Ik rij overigens ook niet met knie-/elleboogbeschermers voor het geval dat ik val.. dat zijn overigens wel de beschermers die ik wel had kunnen gebruiken bij mijn 2 valpartijen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 19:11
rockhopper schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:49:
[...]

Het risico op schaafwonden op mijn handen neem ik voor lief, ik heb minder last van "slapende" handen als ik zonder handschoenen rij.

Op de MTB rij ik trouwens wel met handschoenen (met lange vingers) ook in de zomer. Kans op vallen is hoger, boom schampen, takken tegen je handen en grip is belangrijker.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 20:43

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

la_fusion schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:05:
Ik rij ook zonder handschoenen tenzij het wintersweer is. Ik rij overigens ook niet met knie-/elleboogbeschermers voor het geval dat ik val.. dat zijn overigens wel de beschermers die ik wel had kunnen gebruiken bij mijn 2 valpartijen :+
Misschien dat ik m'n volgende rit dan ook maar eens zonder full body armor ga fietsen. :+

Maar ik snap je punt wel, al is het gebruiksgemak van handschoenen wel in een andere orde dan knie en elleboogbeschermers.
Niconing schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:01:
Ik rijd zelf eigenlijk altijd zonder handschoenen. Ik heb namelijk wat vreemd geproportioneerde handen (lange vingers en relaltief korte duim). Hierdoor zitten bijna alle handschoenen ruk. De handschoenen gaan schuiven bij de muis van de hand. Hierdoor ga ik een beetje hangen in de handschoenen wat snijd en de controle niet bevorderd.
In de winter kan zonder gewoon echt niet dus dan wel handschoenen maar prettig is het niet.
Dat lijkt me een goede reden om ze niet te gebruiken inderdaad. Ik krijg juist wel last als ik geen handschoenen draag, sneller geïrriteerde handen en polsen. Ik merk overigens veel verschil in pasvorm bij merken, hier gaat bij mij op dat de budget merken vaak een bagger pasvorm hebben en de duurdere/bekendere merken een veel betere fit hebben. Met name Roeckl en Hestra vind ik fijn zitten, helaas wel prijzig en bijvoorbeeld BBB zit eigenlijk voor geen meter bij mij.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Thanks voor de handschoen gedachten. Ik bestel denk ik inderdaad maar een paar wat lichtere units met lange vingers. Mijn huidige vullen een hele achterzak.

Ander vraagje: Heeft een van jullie de illustere TNWO track van Dirty Pages? (West- Oost NL zoveel mogelijk offroad) Lijkt me machtig mooi om die eens te rijden, echter is registreren voor dat forum wel wat lastig geworden en het lijkt ook nogal een dooie boel. De route gaat net als de TNNZ niet altijd over legale paden, dus er hangt nogal een gesloten cultuur omheen (bv verboden op strava te zetten).

[ Voor 14% gewijzigd door MrAngry op 27-03-2018 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-10 16:48
Weet iemand of CO2-patronen mee mogen in het vliegtuig en of ze dan in de hand- of ruimbagage moeten?
Pagina: 1 ... 75 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic

Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.