Klopt, met koud weer merk ik dat wel als ik te zwaar fiets inderdaad. Afgelopen zondag was het 87 met 28gem (niet bijster snel vanwege die wind).
Het beklimmen van bijv de Grand Ballon ging met een 74gem cad en 16,4km/h gem hr 176.
De Petit Ballon erna was lagere cad, 65, maar was ook veel rustiger (grotendeels met de groep) gereden 13,3km/h en 154hr gem.
Planche des Belles Filles de dag erna ging met 56gem cad 11,7km/h en 161hr. Die is wat steiler ook en zat ik denk ik wel op de 36/23. Dat was dag 3 in de vogezen en ondanks dat ik overal wel goed naar boven kon fietsen nog kwam de hr niet echt meer omhoog. Dat zegt niets over de inspanning want dat was minstens zo taai als de GB zeg maar qua inspanningsgevoel

Maar ik heb er eigenlijk bij zomerse omstandigheden nooit last van.
In februari een fondo gereden en in Amersfoort een klim op het buitenblad gedaan, langzaam tempo, maar dat was dus niet zo heel handig. Afgelopen zondag over de heuvelrug 120km in totaal gereden met een veel koudere dag dan die in februari en nauwelijks last doordat ik de hele rit dus in een lekker tempo gereden heb.
[
Voor 9% gewijzigd door
orange.x op 19-03-2018 12:38
]