Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 111 Laatste
Acties:
  • 632.455 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen!

Ik heb al enkele jaren een racefiets maar ben pas onlangs gestart met wat intensiever te gaan trainen.
Nu heb ik een doel voor ogen om eind juli 2018 de Mont Ventoux te gaan beklimmen. Enig minpuntje, mijn fiets is niet helemaal voorzien voor zulke beklimmingen en ik ben een leek dat hier niets van kent. Mijn vraag is of het fysiek mogelijk is om met een standaard gear (51-39 en 11-28) deze beklimming aan te vangen?
Alvast bedankt voor de reacties/gedeelde ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simonsters
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:40
http://www.wielersportinfo.nl/trapfrequentie.htm
Hier kun je e.e.a. invullen qua verzetten, trapfrequentie en de resulterende snelheid. 39-28 bij 60 rpm (toch wel het minimum) is 10.5 km/h. Moet je je afvragen of je daarmee de Mont Ventoux opkomt.. Nu weet ik niet hoe sterk je bent en hoe zwaar je bent, maar krap wordt het wel denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info!
Ik ben best wel atletisch gebouwd, altijd aan intensieve sport gedaan dus kan wel wat verdragen en ik weeg 73kg. 39-28 is dan het lichtste verzet, dus heb ik niets meer achter de hand voor moest het wat zwaarder worden (wind etc).. Is het aan te raden een kleiner voorblad te steken of is er kans tot succes op deze manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met 53-39 en 11-28 de Ventoux op....is het fysiek mogelijk? Ja. Is het leuk? Als het je eerste keer is en je niet zo zeker bent over je conditie waarschijnlijk niet. 39-28 is best zwaar. Is het de eerste keer en wil je genoeg reserve hebben dan zou je wellicht 50-34 voorbladen kunnen steken en dan bewaar je die standaard set gewoon voor in Nederland.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2018 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-10 13:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

@Verwijderd: ik neem aan dat je ook in Nederland wil trainen op een paar heuveltjes in bijv. Zuid-Limburg, Veluwe of een of andere heuvelrug. Dan merk je snel genoeg of je gearing geschikt is om een berg op te komen. Ik vind het altijd nogal tegenvallen. Je kunt beter berg op wat over hebben dan dat je berg af de 80km/h niet haalt :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10 21:06
Nu zit er wel enig verschil in. De relatief korte klimmen in NL kun je min of meer nog deels "op de macht" cq. anaeroob beklimmen. De grote alpencols kosten tussen de 1-2 uur aan klimtijd. Dan is het wel fijn dat je soepel kunt blijven trappen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
@Verwijderd de Mont Ventoux is al opgefietst met fietsen die in de verste verte niet in de buurt komen van de fietsen die de laatste 20 jaar geproduceerd zijn. Dit zou geen belemmering moeten zijn om een berg op te fietsen. Uiteraard is de 39 tand voor erg zwaar en wordt het allemaal makkelijker als je kleiner kunt schakelen.

Wat ik je aan kan raden is oefenen op stukjes klimmen. Rond de Utrechtse Heuvelrug, omgeving Nijmegen of natuurlijk zuid Limburg kun je wat ervaring op doen. Meestal geldt dat wanneer je rustiger begint dan je eigenlijk denkt te kunnen dan hou je het langer op een goed tempo vol.

Je hebt in ieder geval je gewicht mee. Ik moet steeds 94 kilo de berg optrappen...

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:14
De Nederlandse heuvels zijn te kort om dat echt goed in te schatten. Twee uur klimmen is echt andere koek, dan moet je echt een ritme kunnen pakken, anders sta je halverwege compleet geparkeerd.

Met 50/34 11-28 kom je echt wel boven, maar een 12-30 is geen overbodige luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Als er nu een 39 op zit (51 lijkt me sterk trouwens) dan moet je er wel rekening mee houden dat je vooraan niet kleiner kunt zonder een andere crank te kopen. Achter zijn wellicht meer mogelijkheden.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:59
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:48:
Hallo iedereen!

Ik heb al enkele jaren een racefiets maar ben pas onlangs gestart met wat intensiever te gaan trainen.
Nu heb ik een doel voor ogen om eind juli 2018 de Mont Ventoux te gaan beklimmen. Enig minpuntje, mijn fiets is niet helemaal voorzien voor zulke beklimmingen en ik ben een leek dat hier niets van kent. Mijn vraag is of het fysiek mogelijk is om met een standaard gear (51-39 en 11-28) deze beklimming aan te vangen?
Alvast bedankt voor de reacties/gedeelde ervaringen!
Is het je eerste klim? Klimmen doet hoe dan ook pijn maar je kunt het jezelf wel wat makkelijker maken. Voor polder-stompers zoals wij is een klim hele wat anders dan je gewend bent. Dat is 1,5 a 2u op je omslagpunt zwoegen. Dan is wel fijn als je het zelf wat makkelijk kunt maken.

De beste combi is een kleiner binnenblad voor (34) en een bergcassette achter 11-32. Als je zegt dat er een 51-39 opzit dan doet het vermoeden dat het om een oude campagnolo groep gaat? 10 Speed?

Je voorblad kun je niet wijzigen zonder een heel nieuw crankstel te kopen. Een cassette is easy peasy en kan wel wat schelen. Alhoewel de combi van beiden het zeker aangenamer gaat maken.

En anders zit er niks anders op dan 10 kilo afvallen en trainen als een beest 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:16
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:22:
Is er kans tot succes op deze manier?
Definieer succes. Moet het leuk zijn? Mogen er tranen vloeien? Is het een optie om pakweg 4 km lopend af te leggen?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het hier zo lees is het aanschaffen van een nieuwe fiets of crankstel misschien wel de slimmere optie :)
Dit past jammer genoeg niet meteen in het financieel plaatje dus zal ik eerder moeten opteren om veel trainingskm's af te werken en eventueel al wat extra ervaring proberen op te doen door (herhaaldelijk) korte beklimmingen te doen..?
Het is inderdaad een oudere fiets (2e hands gekocht) met campognolo-groep.
Met succes bedoel ik wel degelijk de berg opfietsen, af en toe genieten zou leuk zijn maar het is goed mogelijk dat ik meer naar de asfalt zal kijken dan de omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:03:
Als ik het hier zo lees is het aanschaffen van een nieuwe fiets of crankstel misschien wel de slimmere optie :)
Dit past jammer genoeg niet meteen in het financieel plaatje dus zal ik eerder moeten opteren om veel trainingskm's af te werken en eventueel al wat extra ervaring proberen op te doen door (herhaaldelijk) korte beklimmingen te doen..?
Het is inderdaad een oudere fiets (2e hands gekocht) met campognolo-groep.
Met succes bedoel ik wel degelijk de berg opfietsen, af en toe genieten zou leuk zijn maar het is goed mogelijk dat ik meer naar de asfalt zal kijken dan de omgeving.
Als je perse je eigen fiets mee wilt nemen dan kun je opzoek naar een 2e hands crankstel op marktplaats, komt genoeg van voorbij.

Ander optie is daar een fiets huren met een goede cassette en crankstel erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Er zijn vaak ook wel goedkopere oplossingen mogelijk, maar dan zullen we wel iets beter moeten wat er precies op zit qua groep.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Sjoewe schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:17:
De Nederlandse heuvels zijn te kort om dat echt goed in te schatten. Twee uur klimmen is echt andere koek, dan moet je echt een ritme kunnen pakken, anders sta je halverwege compleet geparkeerd.

Met 50/34 11-28 kom je echt wel boven, maar een 12-30 is geen overbodige luxe.
In mijn ervaring gaat dat heel natuurlijk. Je fietst heel anders als je weet dat het einde van de klim nog ver is. Uiteraard is het wel echt anders, maar het opfietsen van een Camerig geeft je meer voorbereiding dan in Drenthe rondjes trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:08
Dan zou ik eerder even de grens over gaan de Eifel in, heb je net wat langere klimmen.
Maar de Mont Ventoux (zeker vanuit Bedoin) is wel even andere koek, uur lang tegen de 10% klimmen.
Ik was iig blij met 34x30, dat ik gewoon cadans van 80 kon klimmen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:22
DDX schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 19:19:
Dan zou ik eerder even de grens over gaan de Eifel in, heb je net wat langere klimmen.
Maar de Mont Ventoux (zeker vanuit Bedoin) is wel even andere koek, uur lang tegen de 10% klimmen.
Ik was iig blij met 34x30, dat ik gewoon cadans van 80 kon klimmen.
Ik ga het dit jaar, voor Klimmen tegen MS, met een 36x32 de Ventoux beklimmen en dan gelijk 3+ keer (twijfel nog over de MTB route). Anders moet ik mijn voorblad vervangen.

Of een mooi moment om een powermeter aan te schaffen, maar welke past het beste bij een Cannondale met hollowgram?

[ Voor 11% gewijzigd door naitsoezn op 23-01-2018 21:16 . Reden: link verwijderd ]

Hello fellow humans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goerriaan
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:07
Ben geen topper (kan wel redelijk klimmen) maar heb vanuit Bedoin met 39/29 de Ventoux bedwongen en eigenlijk ging het best. Alles hangt af van je conditie/gewicht/kracht en gewenste cadans.
Ik had een fiets gehuurd in de buurt van saint maximin en moest even slikken toen ik tot de conclusie kwam dat er geen compact op zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goerriaan schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:38:
Ben geen topper (kan wel redelijk klimmen) maar heb vanuit Bedoin met 39/29 de Ventoux bedwongen en eigenlijk ging het best. Alles hangt af van je conditie/gewicht/kracht en gewenste cadans.
Ik had een fiets gehuurd in de buurt van saint maximin en moest even slikken toen ik tot de conclusie kwam dat er geen compact op zat...
Hoe was je conditie/gewicht hierbij? En wat was de cadans/gemiddelde snelheid/eindtijd?
Dan weet ik of dit haalbaar is ;) Cadans van 60 lijkt me toch wel het minimum, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goerriaan schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:38:
Hoe was je conditie/gewicht hierbij? En wat was de cadans/gemiddelde snelheid/eindtijd?
Dan weet ik of dit haalbaar is ;) Cadans van 60 lijkt me toch wel het minimum, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@goerriaan Hoe was je conditie/gewicht hierbij? En wat was de cadans/gemiddelde snelheid/eindtijd?

Pas ajb je laatste bericht aan ipv meerdere berichten achter elkaar te posten.

[ Voor 19% gewijzigd door naitsoezn op 24-01-2018 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
SirLenncelot schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 19:12:
In mijn ervaring gaat dat heel natuurlijk. Je fietst heel anders als je weet dat het einde van de klim nog ver is. Uiteraard is het wel echt anders, maar het opfietsen van een Camerig geeft je meer voorbereiding dan in Drenthe rondjes trappen.
Ja en nee. Natuurlijk is het fijn om wel eens een keer omhoog gefietst te hebben om een idee te hebben van wat je te wachten staat, maar het ging hier specifiek over versnellingen. Dan heb je echt langere klimmen nodig om te kijken of je in je ritme kan komen met je huidige setup. Afgezien van Limburg kan je in Nederland er wel mee weg komen om alles op je buitenblad weg te stoempen, en zelfs daar is de afstand eigenlijk te klein om een goed beeld te vormen. Dan is de Eiffel zoals DDX al zei een veel betere keuze, uurtje verder doorrijden :)

Maar uiteraard, goed klimmen bestaat uit zoveel elementen, materiaal, techniek, conditie en vergeet ook vooral de mentale weerbaarheid niet. Klimmen is ook jezelf onder de duim houden, als je na een kutkilometer 10% ziet dat de volgende kilometer alleen nog maar weer steiler wordt. :'( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
MrAngry schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 16:17:
Ik kom zelf net terug van de fietsenmaker om een dura ace c24 (de oude 7850 versie) wiel weg te brengen met een hoogteslag, maar hij geeft aan dat die niet meer te fiksen is omdat de slag meer een deuk is en de spaakspanning niet zodanig is dat er nog veel aan te doen valt.. Nou heb ik besloten om dan maar eens te gaan uitzien naar een nieuwe wielset voor de zomer. Lijkt me op zich wel mooi om wat meer geld uit te geven, maar ik ben ook wel een slecht weer rijder en ik ben bang dat ik de lagers van een mooie nieuwe wielset gelijk verkloot. Ik heb in ieder geval al meerdere oudere fulcrum r5 en r3 sets waarvan de lagers al eens vervangen zijn, of op de nominatie staan, vanwege water. Heeft iemand ervaring met de waterdichtheid van fulcrum racing zero en dura ace 9100 c24 wielen? Of andere tips in die budget range? (600-800 euro)
Ik quote mezelf even, want geen respons gehad op deze vraag. Iemand wieladvies in de range 600-800 euro? (minder mag uiteraard ook)
Eisen: Alu remrand, Niet hoger dan 35mm, stijf, waterbestendige naven, niet zwaarder dan 1600 gram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Moet het een fabriekswiel zijn? Want voor dat geld zou ik een wiel laten bouwen.

H+ Son Archetype (24/28) velgen €150
DT Swiss 240 Hubs €380
Sapim CX-Ray Spokes €120
Spaaknippels €13
Velglint €5
Snelspanners €25
Bouwkosten €100

Komt op 1550 gram uit, totaal aan kosten ~793 euro

Dan heb je echt een wiel waar je jaren mee gaat doen. Kan ook wel goedkoper, als je voor bijvoorbeeld Hope RS4's of DT-Swiss 350's kiest, scheelt dat 180 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:43

Kluus

Gang is alles

MrAngry schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:19:
[...]

Ik quote mezelf even, want geen respons gehad op deze vraag. Iemand wieladvies in de range 600-800 euro? (minder mag uiteraard ook)
Eisen: Alu remrand, Niet hoger dan 35mm, stijf, waterbestendige naven, niet zwaarder dan 1600 gram.
Ik heb deze maand een setje Fulcrum Racing 0's (Fulcrum variant van Campagnolo Shamals) gekocht, die voldoen volgens mij aan al je eisen en worden alom geprezen in diverse reviews.

Het enige wat je hiervan zou kunnen zeggen of de extra kosten ten opzichte van Fulcrum Racing 3 opwegen, maar dat heeft meer te maken met de kwaliteit van deze laatste wielen. Racing 3 zou je dus ook kunnen overwegen, dan kom je lekker ruim onder je budget ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 23:29:
[...]

Ik ben op mijn 17e (alweer bijna 20 jaar geleden :D :'( :X ) de Alpe d'Huez opgefietst met een 42x24 verzet. Kleiner had mijn fiets niet. Dus het kan op zich :P Deed er minder dan 1,5 uur over. Nu was ik van de categorie vel over been met een BMI van rond de 17, maar wat kleiner kunnen schakelen was wel comfortabel geweest. Cadans lag denk ik nog wel onder de 60.

Maar best kans dat ik met een kleiner verzet langzamer was geweest. Je moet toch een bepaalde cadans aanhouden, en dat leverde me nu meer meters op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:05
BreadFan schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:14:
[...]

Ik ben op mijn 17e (alweer bijna 20 jaar geleden :D :'( :X ) de Alpe d'Huez opgefietst met een 42x24 verzet. Kleiner had mijn fiets niet. Dus het kan op zich :P Deed er minder dan 1,5 uur over. Nu was ik van de categorie vel over been met een BMI van rond de 17, maar wat kleiner kunnen schakelen was wel comfortabel geweest. Cadans lag denk ik nog wel onder de 60.

Maar best kans dat ik met een kleiner verzet langzamer was geweest. Je moet toch een bepaalde cadans aanhouden, en dat leverde me nu meer meters op.
Mjah, het wordt wel redelijk stoempen met zo'n cadans. Sommige mensen vinden dat fijn, ik kan dan de volgende dag niet lopen, omdat mijn knien naar de klote zijn :) Voor lange steile beklimmingen zou ik minstens voor een compact gaan met een 34 voor. Achter een 30 of 32 is wel zo relax, maar opzich red je het met een 28 dan ook nog wel denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goerriaan
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:07
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 23:30:
@goerriaan Hoe was je conditie/gewicht hierbij? En wat was de cadans/gemiddelde snelheid/eindtijd?

[mbr]Pas ajb je laatste bericht aan ipv meerdere berichten achter elkaar te posten. [/]
Conditie: 3000km D1 training en 400-500km interval, gewicht 72kg bij 1.83, cadans was zeker grootste deel boven de 60 maar echt niet ideaal. Eindtijd 1u36, iets boven 12 km/h gemiddeld.
Stop er een 30 op OF huur een compact daar. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:58
Ik ben bezig met kijken voor een nieuw setje velgen voor het voorjaar, zomer en najaar. Wat zijn de ervaringen hier met 60mm hoog en een windkracht 4-5? Meestal staat hier in de buurt een windkracht 2-4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Sjoewe schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:10:
Moet het een fabriekswiel zijn? Want voor dat geld zou ik een wiel laten bouwen.

H+ Son Archetype (24/28) velgen €150
DT Swiss 240 Hubs €380
Sapim CX-Ray Spokes €120
Spaaknippels €13
Velglint €5
Snelspanners €25
Bouwkosten €100

Komt op 1550 gram uit, totaal aan kosten ~793 euro

Dan heb je echt een wiel waar je jaren mee gaat doen. Kan ook wel goedkoper, als je voor bijvoorbeeld Hope RS4's of DT-Swiss 350's kiest, scheelt dat 180 euro.
Wat maakt dat je hiervoor zou kiezen? Betere naaf en dat de velg los verkrijgbaar is?
e; Misschien wel goed om er even bij te vermelden dat ik in het seizoen tussen de 70 en 75 kilo weeg, ben dus niet heel zwaar.

[ Voor 8% gewijzigd door MrAngry op 24-01-2018 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Betere naven, handgespaakt wiel, alles helemaal laten bouwen zoals je het zelf fijn/mooi vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:29

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Zo, all weather bandjes van vredesteijn besteld en zojuist gemonteerd :). Ik hoop nu wat lekkerder te fietsen dan afgelopen weekend. Het was toch wel erg glad op de af fabriek schwalbe lugano banden. Ook 25 i.p.v. 23 bandjes. Ben erg benieuwd hoe dit nu rijdt en of er echt verschil is.

Tevens overschoenen meebesteld, voeten waren na twee uur best koud... nu is de temperatuur niet meer zo laag, maar ik heb ze nu in ieder geval in huis.

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
Helaas is mijn 60 dagen Strava Premium trial op die ik bij mijn Elemnt Bolt kreeg. Nu was ik aan het kijken naar kortingscodes, maar het lijkt erop dat die (nagenoeg) niet bestaan voor Strava. Is dat correct, of zijn er wel momenten/periodes dat Strava korting geeft op Premium? Om nu weer een dienst af te sluiten die me €5 per maand kost (naast Zwift, RWG enz.) wordt me een beetje te gortig met de beperkte kilometers die ik rijd.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:50
Welke premium functies kan je niet missen ?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 25-09 17:25
Prulleman schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:22:
Welke premium functies kan je niet missen ?
Dat is misschien wel de vraag die ik mezelf moet stellen ;)
Ik vond de informatie uit de conditiegrafiekjes, vermogens en doelstellingen wel mooi om te zien, en de heatmap om te zien waar ik al ben geweest. Maar dat is meer op basis van nice to have dan dat het onmisbaar is/€60 per jaar waard is...

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noxa
Gisteren avond de Mt. Ventoux opgeklommen op de tacx. Ik weeg 81kg en heb een ftp 339 watt. Mijn fiets heeft een compact en 11-32 cassette. Heb er 1u36 minuten over gedaan en vond het wel te doen. Heb de 32 achter toch een paar keer gebruikt bij een trap frequentie van 86 rpm ongeveer.

Edit, strava link toegevoegd

https://www.strava.com/activities/1373547126

[ Voor 12% gewijzigd door Noxa op 25-01-2018 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 08-10 07:37

Crazy D

I think we should take a look.

Noxa schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:06:
Heb er 1,36 minuten over gedaan
Strakke tijd 8) 8)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:50
coelho schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:03:
[...]

Ik vond de informatie uit de conditiegrafiekjes, vermogens en doelstellingen wel mooi om te zien, en de heatmap om te zien waar ik al ben geweest. Maar dat is meer op basis van nice to have dan dat het onmisbaar is/€60 per jaar waard is...
;) dat was ook mijn punt.. ik gebruik strava voornamelijk voor het loggen van mijn ritjes + de bijbehorende ronde/segment tijden (op de MTB dus en fiets het meest op de dezelfde 3 lokale tracks, dan is het wel leuk om progressie via segment tijden bij te houden).
Als premium nou een stuk goedkoper zou zijn (1-2 euro/maand) dan zou ik er over na denken, maar voor deze prijzen no way..

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
coelho schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 23:41:
Helaas is mijn 60 dagen Strava Premium trial op die ik bij mijn Elemnt Bolt kreeg. Nu was ik aan het kijken naar kortingscodes, maar het lijkt erop dat die (nagenoeg) niet bestaan voor Strava. Is dat correct, of zijn er wel momenten/periodes dat Strava korting geeft op Premium? Om nu weer een dienst af te sluiten die me €5 per maand kost (naast Zwift, RWG enz.) wordt me een beetje te gortig met de beperkte kilometers die ik rijd.
Strava geeft soms korting op premium, ik heb het nu 2 maanden voor 0,99 cent per maand. Normaal neem ik meestal Strava in het seizoen, als ik bv op fietsvakanties ga, zeg maart t/m juli, dat kost dan een keer 30 euro ofzo. Ze kunnen niet op lucht draaien daar en ik vind het een mooie service. De enige premium feature die ik gebruik is fitness and freshness en live segments op de Bolt. Verder vind ik het kunnen exporteren van een gpx van iemand anders z'n route wel een fijne feature. Maar behalve de live segments zijn overal gratis alternatieven voor.

e; over strava gesproken: Dit is een plugin om je strava feed weer chronologisch te krijgen en eventueel ergerlijke activiteiten (zwift) te filteren. https://chrome.google.com...dgndehmpabkafohhfapaopgkd

[ Voor 22% gewijzigd door MrAngry op 25-01-2018 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Die 6 minuten moeten er af. Volgende keer op omslagpunt rijden dan moet het lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:12
Noxa schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:42:
[...]

Die 6 minuten moeten er af. Volgende keer op omslagpunt rijden dan moet het lukken.
Ik denk dat @Crazy D bedoeld dat 1 minuut en 36 seconden wel erg snel ;) is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
wisselwerking schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:45:
[...]

Ik denk dat @Crazy D bedoeld dat 1 minuut en 36 seconden wel erg snel ;) is
Ah, zie het. Aangepast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
Noxa schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:06:
Gisteren avond de Mt. Ventoux opgeklommen op de tacx. Ik weeg 81kg en heb een ftp 339 watt. Mijn fiets heeft een compact en 11-32 cassette. Heb er 1u36 minuten over gedaan en vond het wel te doen. Heb de 32 achter toch een paar keer gebruikt bij een trap frequentie van 86 rpm ongeveer.

Edit, strava link toegevoegd

https://www.strava.com/activities/1373547126
Leuk, maar verkeerde topic....

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:30

Pelle

🚴‍♂️

[...]

Voor een heatmap kun je ook gebruik maken van http://www.jonathanokeeffe.com/strava/map.php.
Wel handig om de quality op 'low' te zetten, en met het uitzetten van autozoom gaat het opbouwen van je map redelijk vlot. Het fijne aan deze tool vind ik dat je de afzonderlijke ritjes nog kunt aanklikken.

Afbeeldingslocatie: http://jellejanvanveelen.nl/got/strava-heatmap-2018.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:18
Zit hier nu mn Shimano cup&cone naven van nieuw vet te voorzien en itt de video's online zit er bij mij een plasticje met gaatjes voor ieder kogeltje in de naaf. In de video's lijken de kogeltjes gewoon in het vet in de metalen sleuf te kleven, maar bij mij is dat dus anders. Dat plasticje maakt het ook lastig de naaf goed schoon te maken van binnen, tenzij ik er ontvetter inspuit en dat doe ik liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-10 12:21
havana schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:14:
[...]

Leuk, maar verkeerde topic....
Deels, er was hier namelijk ook een discussie gaande over het opfietsen van de ventoux en de vereiste conditie/ het verzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Tja indoor ventoux kan je naar mijn idee niet echt vergelijken met de echte ventoux.
Denk alleen al aan de wind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Misschien stond zijn ventilator erg hard :+

Maar perfect vergelijken kan je het niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Het waait daar nooit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 13:22

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Klopt. Het spookt er! ;)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Leuk die mapping tool :)

2017

2017-2

2017-3

[ Voor 19% gewijzigd door SirLenncelot op 25-01-2018 22:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Dat is een cool tooltje! Ook om te zien welke weggetjes (of pistes in een skigebied :P) je nog niet gehad hebt.

@SirLenncelot Wedrenners A en B zie ik terug, de klimmetjes in Beek en het dijkenrondje bij Ewijk zijn bij jou ook populair. Denk dat mijn heatmap veel overeenkomsten heeft!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:53
Stoffa schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:50:
Zit hier nu mn Shimano cup&cone naven van nieuw vet te voorzien en itt de video's online zit er bij mij een plasticje met gaatjes voor ieder kogeltje in de naaf. In de video's lijken de kogeltjes gewoon in het vet in de metalen sleuf te kleven, maar bij mij is dat dus anders. Dat plasticje maakt het ook lastig de naaf goed schoon te maken van binnen, tenzij ik er ontvetter inspuit en dat doe ik liever niet.
Het kan zijn dat de kogels in een kooi zitten, alhoewel ik dat al lang niet meer heb gezien voor race naven. Stalen kooien zijn gebruikelijk, kunststoffen ken ik alleen van Campagnolo (made by SKF).
Als je de conus helemaal van de as hebt afgedraaid en de as uit de naaf hebt getrokken kun je met een beetje beleid voorzichtig de stofkapjes van de cup afhalen. Dan ligt de cup helemaal open en kun je de kogelkooi er uit tillen en de hele spullenboel mooi schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
DieAnder schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 18:23:
[...]

Het kan zijn dat de kogels in een kooi zitten, alhoewel ik dat al lang niet meer heb gezien voor race naven. Stalen kooien zijn gebruikelijk, kunststoffen ken ik alleen van Campagnolo (made by SKF).
Als je de conus helemaal van de as hebt afgedraaid en de as uit de naaf hebt getrokken kun je met een beetje beleid voorzichtig de stofkapjes van de cup afhalen. Dan ligt de cup helemaal open en kun je de kogelkooi er uit tillen en de hele spullenboel mooi schoonmaken.
Dank voor het advies. Ik heb de naaf maar zo goed schoongemaakt rondom het plastic als ik kon, en daarna veel hoge kwaliteit nieuw vet aangebracht. Naaf loopt weer zeer soepel, maar de volgende keer dat ik dit doe zal ik eens kijken of ik die kooi eruit krijg.
Naven zijn overigens wh7900 da, en in geen van de video's die ik zie hebben die een lagerkooi, vind t maar vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27
Noxa schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:58:
[...]

En de powermeter zit aan de andere kant... ;).

[...]

Je post impliceert dat je eerste racefiets wordt? In dat geval zou ik eerst een 2e hands model kopen, ga daar een seizoen op fietsen en bedenk daarna of je het nog steeds leuk vind. Kun je daarna altijd nog een mooie unit kopen.
Doe wel even goed research naar welke maat je nodig hebt. Daar valt of staat een hoop fiets plezier mee.
Ja, dit is de eerste racefiets. Snap denk ik dat het beter is om tweedehands aan te schaffen en gewoon even te zien hoe gaat. Ik ga mij dan maar is op marktplaats storten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:52
Ik heb een beetje een vaag probleem met een Ultegra velgremklauw. Gister voor het eerst lek gereden tijdens de eerste rit dat ik de reparatieset thuis had laten liggen :z . Zeldzaam...

Een stuk glas had een flinke jaap in de band gemaakt. Wilde beide banden toch al vervangen, dus nu goede reden. So far, so good.
Maar achter wil de rem niet "open". Ik heb dit al tientallen keren gedaan, aan voorkant lukt dit wel. Het quick release hendeltje draait max 90 graden ipv 180. Het hendeltje wil tot horizontaal, doordraaien tot het hendeltje boven staat lukt niet. Met 90 graden gaat de rem nauwelijks open, wiel verwisselen gaat dus onhandig.

Rem al grotendeels gedemonteerd, maar ik zie het probleem niet. Het hendeltje loopt niet zwaar, maar blokkeert gewoon na 90 graden. Drupje olie maakte geen verschil. Subtiel iets meer kracht zetten met een tangetje ook niet.

Iemand een idee? Google levert niet echt iets op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:49
Vorig jaar een Tacx gekocht, hele simpele tweedehands via marktplaats. Ding werkt perfect maar steeds problemen gehad met inspannen van het achterwiel. Gisteren toch ff buurten bij de lbs. Die haalde uit het magazijn een speciale snelspanner van Tacx. Die heeft ronde einden die precies in de houder van het achterwiel passen.
Voor €8,50 probleem opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Ehh, wow?

https://www.strava.com/activities/1379317668

Alleen? (aanname), Sneller dan Milaan-Sanremo, met 2x zoveel hoogtemeters?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
Ramon 73 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:39:
Vorig jaar een Tacx gekocht, hele simpele tweedehands via marktplaats. Ding werkt perfect maar steeds problemen gehad met inspannen van het achterwiel. Gisteren toch ff buurten bij de lbs. Die haalde uit het magazijn een speciale snelspanner van Tacx. Die heeft ronde einden die precies in de houder van het achterwiel passen.
Voor €8,50 probleem opgelost
Dat ding had er al bij moeten zitten toen je de tacx kocht. Dat is, zoals je gemerkt hebt, een cruciaal onderdeel. Verder hier: Het grote indoor cycling topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
@BreadFan Het is wel 30 km korter dan milaan san remo. Maar een mooi ritje, ik doe het hem niet na :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
roda_djavulen schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:09:
@BreadFan Het is wel 30 km korter dan milaan san remo. Maar een mooi ritje, ik doe het hem niet na :)
Sneller in de zin van hoger gemiddelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Ah, ik dacht dat je in uren bedoelde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Zal toch wel motor paced zijn, dit is gewoon niet mogelijk zonder windvanger. Er zijn relatief vlakke stukken die die ruim boven de 50 gemiddeld doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
"This activity has been flagged"

:')

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
BreadFan schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:01:
Ehh, wow?

Netjes!
Een beetje trainen en mogelijk kan hij wel meedraaien in het profpeloton!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:53
Smultie schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:43:
[...]

Netjes!
Een beetje trainen en mogelijk kan hij wel meedraaien in het profpeloton!
Not sure if serious or not :+

Momenteel de meest gepolariseerde van het peloton (ook wel wegens komkommertijd maarja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tarkin schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 08:16:
[...]

Not sure if serious or not :+

Momenteel de meest gepolariseerde van het peloton (ook wel wegens komkommertijd maarja)
Ik hoopte dat het sarcasme wel detecteerbaar zou zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vivenator
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01:11
Hallo allemaal!

Ik zal bij nader inzien maar beginnen met een tl;dr: wie weet welke rem ik nodig heb / kan gebruiken? Deze* lijkt perfect maar tevens zo te zien niet leverbaar (vraag staat nog uit bij webshop). Ik zoek een rem voor onder de BB met een enkel (centraal) bevestigingspunt waarbij de remkabel niet in een akelige bocht getrokken hoeft te worden ivm ruimtegebrek (voorblad danwel trappers). Voor niet al te veel geld :9

*https://www.rosebikes.nl/artikel/rose-july-m12-achterrem-voor-racefiets/aid:593621

Paar jaar geleden reed ik nog rond op een leenfiets uit het jaar stilletjes en aangezien de tochten steeds langer werden, vond ik het toch wel eens tijd worden voor een eigen basis fietsje. Giant Defy 5 gekocht, twee jaar op rond gereden, prima tevreden, maar de vingers begonnen toch te kriebelen om zelf iets leuks in elkaar te zetten. Een collega wilde graag een TT frame, ik een nieuwe groepset, logischerwijs samen een donorfiets gekocht. Het giant frame leek me prima in orde, Ultegra/105 combinatie erop zetten en gaan met de lolly!

Na wekenlang rotzooien met fietsonderdelen leren kennen, erachter komen dat je tooltje X nog nodig hebt (week wachten), een kettingzweep ook wel handig kan zijn (weer een week wachten), bouten niet universeel zijn en vloeken en tieren op het proces van indexeren had ik mijn oude frame omgebouwd met een mooie nieuwe groepset en de oude (tiagra) groepset op de plank gelegd.

Paar dagen later plempte diezelfde collega - willens en wetens - terloops de opmerking 'ja, als je nou nog een oud frame er bij haalt, heb je twee fietsen'. Ik had nu immers alles dubbel (ja, ik weet, famous last words als het over fietsen in elkaar zetten gaat). Hobbyist als ik ben kon ik de verleiding niet weerstaan om dit te doen en na wat wikken en wegen besloten om niet nóg een tourfiets er bij te nemen, maar mijn leven op het spel te zetten en een TT frame op aliexpress bestellen waarbij ik de nieuwe groepset (die dus nu op de tourfiets zat) daarop te zetten en je raadt het al: letterlijk volledig m'n oude fiets weer in elkaar zetten.

Hoe dan ook! De oude fiets zit weer in elkaar. Wat de TT betreft ben ik na veel vloeken, tieren en steun zoeken bij m'n knuffelbeer hier om hulp te vragen. Blijkt dat het frame dus de rembevestiging bij de BB heeft zitten en ondanks dat ik de 'originele' (voor zo ver dat kan in China) rem er bij heb zitten krijg ik het maar niet voor elkaar om een acceptabele remkracht op het wiel te krijgen. Ik begin te denken dat het remsysteem gewoon ballen is en dat een alternatief een beter idee is. Betreft een Tektro R725** Wat foto's:

Frame inclusief wat aanhangsels;
https://www.dropbox.com/s/kvew9gxi6v4dqcd/fiets.jpg

Foto van rem:
https://www.dropbox.com/s/n7ql6bqsgqczej4/BB-rem.jpeg

Wat er nu gebeurd is dat de flexibele buitenkabel eigenlijk in een akelige hoek getrokken wordt door de kracht die op de remkabel komt te staan, waardoor er niet echt een lekkere bocht ontstaat. Ik kwam er later pas achter dat de voedingskant omgedraaid kan worden voor net iets meer ruimte :') Het lijkt mij dat de kabel horizontaal in de rem gevoerd moet worden, maar het is vrijwel onmogelijk dat in die beperkte ruimte voor elkaar te krijgen. Tenzij iemand dus briljante suggesties heeft of een hele domme fout van mij ziet om die kabel wel goed te voeden: zijn er betaalbare alternatieven?

**https://www.bikeparts247.nl/rem-achter-tektro-r725-triathlon-en-time-trail-zilver.html

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niconing
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:08
vivenator schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 22:21:
Hallo allemaal!

Ik zal bij nader inzien maar beginnen met een tl;dr: wie weet welke rem ik nodig heb / kan gebruiken? Deze* lijkt perfect maar tevens zo te zien niet leverbaar (vraag staat nog uit bij webshop). Ik zoek een rem voor onder de BB met een enkel (centraal) bevestigingspunt waarbij de remkabel niet in een akelige bocht getrokken hoeft te worden ivm ruimtegebrek (voorblad danwel trappers). Voor niet al te veel geld :9

*https://www.rosebikes.nl/artikel/rose-july-m12-achterrem-voor-racefiets/aid:593621

Paar jaar geleden reed ik nog rond op een leenfiets uit het jaar stilletjes en aangezien de tochten steeds langer werden, vond ik het toch wel eens tijd worden voor een eigen basis fietsje. Giant Defy 5 gekocht, twee jaar op rond gereden, prima tevreden, maar de vingers begonnen toch te kriebelen om zelf iets leuks in elkaar te zetten. Een collega wilde graag een TT frame, ik een nieuwe groepset, logischerwijs samen een donorfiets gekocht. Het giant frame leek me prima in orde, Ultegra/105 combinatie erop zetten en gaan met de lolly!

Na wekenlang rotzooien met fietsonderdelen leren kennen, erachter komen dat je tooltje X nog nodig hebt (week wachten), een kettingzweep ook wel handig kan zijn (weer een week wachten), bouten niet universeel zijn en vloeken en tieren op het proces van indexeren had ik mijn oude frame omgebouwd met een mooie nieuwe groepset en de oude (tiagra) groepset op de plank gelegd.

Paar dagen later plempte diezelfde collega - willens en wetens - terloops de opmerking 'ja, als je nou nog een oud frame er bij haalt, heb je twee fietsen'. Ik had nu immers alles dubbel (ja, ik weet, famous last words als het over fietsen in elkaar zetten gaat). Hobbyist als ik ben kon ik de verleiding niet weerstaan om dit te doen en na wat wikken en wegen besloten om niet nóg een tourfiets er bij te nemen, maar mijn leven op het spel te zetten en een TT frame op aliexpress bestellen waarbij ik de nieuwe groepset (die dus nu op de tourfiets zat) daarop te zetten en je raadt het al: letterlijk volledig m'n oude fiets weer in elkaar zetten.

Hoe dan ook! De oude fiets zit weer in elkaar. Wat de TT betreft ben ik na veel vloeken, tieren en steun zoeken bij m'n knuffelbeer hier om hulp te vragen. Blijkt dat het frame dus de rembevestiging bij de BB heeft zitten en ondanks dat ik de 'originele' (voor zo ver dat kan in China) rem er bij heb zitten krijg ik het maar niet voor elkaar om een acceptabele remkracht op het wiel te krijgen. Ik begin te denken dat het remsysteem gewoon ballen is en dat een alternatief een beter idee is. Betreft een Tektro R725** Wat foto's:

Frame inclusief wat aanhangsels;
https://www.dropbox.com/s/kvew9gxi6v4dqcd/fiets.jpg

Foto van rem:
https://www.dropbox.com/s/n7ql6bqsgqczej4/BB-rem.jpeg

Wat er nu gebeurd is dat de flexibele buitenkabel eigenlijk in een akelige hoek getrokken wordt door de kracht die op de remkabel komt te staan, waardoor er niet echt een lekkere bocht ontstaat. Ik kwam er later pas achter dat de voedingskant omgedraaid kan worden voor net iets meer ruimte :') Het lijkt mij dat de kabel horizontaal in de rem gevoerd moet worden, maar het is vrijwel onmogelijk dat in die beperkte ruimte voor elkaar te krijgen. Tenzij iemand dus briljante suggesties heeft of een hele domme fout van mij ziet om die kabel wel goed te voeden: zijn er betaalbare alternatieven?

**https://www.bikeparts247.nl/rem-achter-tektro-r725-triathlon-en-time-trail-zilver.html

Alvast bedankt!
Lekker bezig, nieuwe fiets en omdat het leuk is meteen een tijdritfiets. Gaaf.

Ik denk dat je geen nieuwe rem nodig hebt. De remmen die je linkt zijn in essentie hetzelfde.
Wat ik wel op je tweede foto zie is dat je remkabel uit het frame komt en niet weer door een buitenkabel heen naar de rem loopt.
Die buitenkabel heeft twee functies, hij beschermt je remkabel en hij zorgt ervoor dat de rem zich ergens tegen kan "afzetten".
Scheelt weer geld uitgeven. Succes en laat even weten of het gewerkt heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vivenator
Niconing schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 07:35:
[...]

Lekker bezig, nieuwe fiets en omdat het leuk is meteen een tijdritfiets. Gaaf.

Ik denk dat je geen nieuwe rem nodig hebt. De remmen die je linkt zijn in essentie hetzelfde.
Wat ik wel op je tweede foto zie is dat je remkabel uit het frame komt en niet weer door een buitenkabel heen naar de rem loopt.
Die buitenkabel heeft twee functies, hij beschermt je remkabel en hij zorgt ervoor dat de rem zich ergens tegen kan "afzetten".
Scheelt weer geld uitgeven. Succes en laat even weten of het gewerkt heeft.
Goh. Het lijkt nog te werken ook. Ik wist wel dat buitenkabels z'n functie hadden, maar dat het zo ontzettend veel zou uitmaken op de remkracht verbaast me. Ik was eigenlijk nog alles tijdelijk in elkaar aan het friemelen zodat het goed zat en zeker werkte, en wilde later de kabels goed wegstoppen. Blijkbaar doet 5 centimeter buitenkabel een hele hoop. d:)b Bedankt! Als ik er uiteindelijk meer mee kan dan als loopfiets gebruiken zal ik hier wel wat foto's posten! B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:00

Galois

1811 - 1832

BreadFan schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:01:
Ehh, wow?

En met een max. cadans van 213? Aardig lopen peddelen :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vivenator
Update van mijn kant! Net even een (extreem) korte testrun gedaan om te kijken hoe de remmen zich gedragen, indexeren goed gelukt is, houding in orde, etcetera. Van de achterrem kan ik stellen dat 'ie, naar ik gok, ongeveer 75% van de voorrem aan remkracht heeft. Beetje akelig, maar daar valt mee te werken. In geval van nood kan ik de voorrem er bij pakken. Indexeren is ook goed gelukt en over het algemeen loopt de TT als een zonnetje. Hoera!

Waar ik nu echter achter kom is dat mijn houding op het eerste gezicht prima lijkt, maar een stuurpen van 60mm veel te weinig is om met zekerheid op de TT bars te gaan liggen. Ik ben al wel gewend aan die dingen op de tourfiets, maar het maakt dat het sturen voor mijn smaak veel te enthousiast reageert bij de kleinste correcties. Een windvlaagje van rechts of een flinke hobbel en het hele gevaarte zwabbert nogal op en neer en kan ik de wasmachine aanzwengelen om de fietsbroek uit te wassen. Daarnaast heb ik het idee dat ik net iets te ingekrompen op de fiets zit en het sturen sowieso met weinig finesse gaat. Ik ben nu van plan om een iets langere pen erop te zetten (80-90mm) en bars die in afstand verstelbaar zijn zodat ik de vrijheid heb om hier mee te experimenteren. Maar hij ziet er wel goed uit! :9

https://www.dropbox.com/s.../IMG-20180204-WA0007.jpeg
https://www.dropbox.com/s...20180204-WA0009.jpeg?dl=0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Storm-Fox
  • Laatst online: 20-09 07:55
[...]

Probeer anders de gratis browser plugin-in Stravistix en oordeel vervolgens of je Premium wel nodig hebt.

Premium heeft bij mij persoonlijk alleen nut als ik een echte powermeter heb, dus nu niet.

https://chrome.google.com...fcadnklkbljcgicpckn?hl=en

PSN: StormFox81

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:26
En deze om je Strava feed te ont-facebooken:

https://chrome.google.com...dgndehmpabkafohhfapaopgkd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:43

Kluus

Gang is alles

Storm-Fox schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:01:
[...]

Probeer anders de gratis browser plugin-in Stravistix en oordeel vervolgens of je Premium wel nodig hebt.

Premium heeft bij mij persoonlijk alleen nut als ik een echte powermeter heb, dus nu niet.

https://chrome.google.com...fcadnklkbljcgicpckn?hl=en
Ook met een powermeter vind ik het nut van premium wel meevallen. Voor echte analyse is het te beperkt, dan kan je je beter vediepen in het Open Source Golden Cheetah of betalen voor Trainingpeaks.

Als het echt alleen om de trainingload graphs gaat is www.wattsboard.com misschien ook wel iets voor je, de free versie laat je tot een half jaar terug kijken ofzo en volgens mij werkt deze ook als je alleen hartslag input hebt.

Voor veel andere statistiekjes en heatmap gebruik ik veloviewer voor 14 euro per jaar, daarbij krijg je dan ook nog eens de mooie hoogte profiel kaartjes, Veloviewer explorer tiles (als dat je ding is) en handig filteren op activiteitstypes etc wat Strava premium ook niet heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door Kluus op 05-02-2018 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 23:47
Ik gebruik ook nog stravistix, een plugin voor strava

-- edit, en dat stond er dus al 2 post hierboven.. :F

[ Voor 35% gewijzigd door M@cer op 06-02-2018 11:12 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Laatst online: 15:15

MrDry

Desperados!

Ik kan een BMC rm01 uit 2013 overnemen.
Ultegra 10 speed compact Di2
Wielen zijn van easton. Ik kan op de tot noet goed zien welk type. De aanduiding is lastig te ontcijferen.
Fiets is altijd keurig onderhouden en heeft geen enkele schade.

Wat zou zo’n fiets mogen kosten?

De vraagprijs spreekt mij aan maar heb heen idee hoe reëel deze is. Iemand een suggestie?

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Het belangrijkste lijkt me dat de vraagprijs jezelf aanspreekt, als jij dat bedrag er voor over hebt moet je het gewoon doen..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Iets dat ik altijd wel interessant vind op Strava is het geschatte gemiddeld vermogen. Nu weet ik uiteraard dat dat een zeer ruwe schatting is in het geval mensen geen vermogensmeter hebben. Echter, vaak vind ik het toch wel iets zeggen.

Vandaag echter snap ik er bij een rit die iemand upload helemaal niets van. Diegene fietst 66km met de wind in de rug (maar dat neemt Strava niet mee volgens mij), met een gem. snelheid van 29,1, en een max van 39,2km p/u. De verstreken tijd is 2:24. Strava kent hieraan maar liefst 296 watt geschat gem. vermogen toe. Hoogtemeters zitten ook niet in de rit, is vrijwel geheel vlak.
Zelfs op segmenten waar deze persoon slechts 25km/u heeft gereden, vindt Strava het een 300 watt effort. Dit ontkracht mijn eerdere theorie dat het bv een intervaltraining is geweest. Iemand een idee hoe dit kan? Snap er zelf niks van :s

[ Voor 11% gewijzigd door Stoffa op 07-02-2018 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Stoffa schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:50:
Iets dat ik altijd wel interessant vind op Strava is het geschatte gemiddeld vermogen. Nu weet ik uiteraard dat dat een zeer ruwe schatting is in het geval mensen geen vermogensmeter hebben. Echter, vaak vind ik het toch wel iets zeggen.

Vandaag echter snap ik er bij een rit die iemand upload helemaal niets van. Diegene fietst 66km met de wind in de rug (maar dat neemt Strava niet mee volgens mij), met een gem. snelheid van 29,1, en een max van 39,2km p/u. De verstreken tijd is 2:24. Strava kent hieraan maar liefst 296 watt geschat gem. vermogen toe. Hoogtemeters zitten ook niet in de rit, is vrijwel geheel vlak.
Zelfs op segmenten waar deze persoon slechts 25km/u heeft gereden, vindt Strava het een 300 watt effort. Dit ontkracht mijn eerdere theorie dat het bv een intervaltraining is geweest. Iemand een idee hoe dit kan? Snap er zelf niks van :s
Gewicht in vergelijking mee genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Gewicht boeit geen reedt op het vlakke.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Zat ook al te denken dat een mogelijke verklaring kan zijn dat deze persoon zn gewicht factortje 10 heeft overdreven om dit soort wattages te krijgen, zou t anders niet weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Stoffa schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:50:

Lol, wij volgen dezelfde persoon. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
MrAcid schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:04:
[...]

Lol, wij volgen dezelfde persoon. :+
Haha ja klopt, maar wie t is is verder niet zo interessant. Ik ben meer benieuwd naar de achterliggende Strava methodiek. Kan jij t verklaren?

[ Voor 22% gewijzigd door Stoffa op 07-02-2018 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Stoffa schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:25:
[...]

Haha ja klopt, maar wie t is is verder niet zo interessant. Ik ben meer benieuwd naar de achterliggende Strava methodiek. Kan jij t verklaren?
Nee, ik kan het ook niet verklaren.

Strava methodiek: https://support.strava.co...w-Strava-Calculates-Power
Lijkt inderdaad zo'n 100W te hoog te zijn, als je vergelijkt met deze: http://bikecalculator.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Was te verwachten dat het een keer mis zou gaan met die kut wandelaars in donkere kleding en geen verlichting.
2 man breed over het fietspad, ja we keken nog wel regelmatig om om te kijken of er iemand aankwam...
Kegelde er eentje dus onderuit en ik lag zelf ook op de grond.

Beurze heup en stijve arm.
En helm is aan vervanging toen (laatste kwam ik thuis helaas pas achter, uiteraard geen gegevens uitgewisseld)

leermomentje dus gewoon altijd gegevens uitwisselen, ook al lijkt er weinig aan de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
@DDX ik las het al elders. Balen is dat. In het donker fietsen blijft toch extra attent zijn, zelfs met goede (eigen) verlichting. Gelukkig merk ik dat de dagen weer wat langer worden. Met licht fietsen is toch prettiger.

Verder was het vandaag en gisteren heerlijk fietsweer. Op de terugweg maar wat extra kilometers gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Gelukkig gaat het meestal wel goed, maarja met km's die ik maak is de kans groot dat het een keer mis gaat.
Paar dagen wat stijf en nieuwe helm, valt gelukkig mee kwa schade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Ach, die stijfheid fiets je er wel af. Gelukkig dat het verder meevalt. En maar goed dat je een helm op had. Die heeft dan toch wel een behoorlijke klap gemaakt.

En inderdaad met jouw kilometers is de kans groot. Maar ik denk dat een ongeoefende fietser (zeker de minder technische onder ons) een grotere kans hebben dat het mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Tja ik kon geen kant op, toen ik ze zag zat ik al tussen beide wandelaars in dus uitwijken was geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is ook wel strontirritant, ik zie ook zo vaak hardlopers en wandelaars twee of drie breed lopen in zwarte kleding zonder licht. Doe f normaal denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
DDX schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 21:36:
En helm is aan vervanging toen (laatste kwam ik thuis helaas pas achter, uiteraard geen gegevens uitgewisseld)

leermomentje dus gewoon altijd gegevens uitwisselen, ook al lijkt er weinig aan de hand
Schijtirritant inderdaad, maar wat zou gegevens uitwisselen uit kunnen halen? Het lijkt me dat er weinig te verhalen is op die voetgangers (of hardlopers for that matter)? Ze zijn amper onderhevig aan verkeersregels, dus ik denk dat hen weinig (wettelijk) te verwijten valt en zijn ze voor weinig verantwoordelijk? Maar misschien - en dat zou op zich wel goed zijn - zit ik er helemaal naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 10:40
Valpartij is altijd balen, een helm is snel stuk wat dat betreft.. het zijn in dit geval voetgangers maar het hadden net zo goed fietsers, hardlopers, kinderen, auto's wat dan ook kunnen zijn.

Zelf even wat gas terug genomen deze week, merkte toch dat ik eigenlijk steeds minder presteerde en dus hoogstwaarschijnlijk de voorbijgaande weken wat te veel van mijn lichaam heb gevraagd. Vanaf volgende week toch nog wat meer op duur richten en wat meer tussentijds proberen te herstellen. Op die manier moet de voorbereiding op de 300 km tocht(incl 2k HM) gewoon doorgang kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
lateef schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 23:37:
[...]

Schijtirritant inderdaad, maar wat zou gegevens uitwisselen uit kunnen halen? Het lijkt me dat er weinig te verhalen is op die voetgangers (of hardlopers for that matter)? Ze zijn amper onderhevig aan verkeersregels, dus ik denk dat hen weinig (wettelijk) te verwijten valt en zijn ze voor weinig verantwoordelijk? Maar misschien - en dat zou op zich wel goed zijn - zit ik er helemaal naast?
Nou volgens mij ging t al fout toen ze besloten op een fietspad te gaan wandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Tja geen idee of ze officieel aansprakelijk zijn, maar echt handig is het natuurlijk niet om in het donker zonder verlichting over fietspad te gaan lopen.
En volgens mij is er ook gewoon wandelpad aan andere kant van de weg....

https://www.google.com/ma...!3d52.4506279!4d5.0476258

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:56

McMiGHtY

- burp -

Stoffa schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 09:44:
[...]

Nou volgens mij ging t al fout toen ze besloten op een fietspad te gaan wandelen.
Als er geen voetpad is mogen ze daar natuurlijk wandelen (volgens mij).

Ik loop zelf ook nog wel een beetje hard, en loop ook vaak op fietspaden. Asfalt is daar meestal beter dan die ongelijke stoepen die er naast liggen, loop wel tegen de rijrichting in zodat ik fietsers aan zie komen en zonodig op de stoep kan springen. Zelfde in de polder, tegen de richting in lopen zodat je (indien nodig) in de sloot kan springen als de auto/fietser/trekker/vrachtwagen je niet ziet. Dat vinden wij niet raar, dat vinden wij gewoon heel bijzonder.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
  • Laatst online: 20-09 07:55
Mochten er hier nog mensen zijn die ondanks het gebruik van wintersokken en overschoenen nog last hebben
van koude tenen, dan kan het omwisselen van de zolen nog een uitkomst bieden.

Sinds ik de onderstaande Fila zolen gebruik, heb ik het niet meer koud gehad en
zitten mijn schoenen een stuk comfortabeler.

Afbeeldingslocatie: https://deichmann.scene7.com/asset/deichmann/p_detail_zoom/Fila+support+zool+maat++-+Gratis+Verzenden+en+Retourneren+bij+vanHarennl--1073372_P.jpg?defaultImage=default

Voor 7 euro te vinden bij de van haren.

https://www.vanharen.nl/N...de=0000300107337200000001

[ Voor 9% gewijzigd door Storm-Fox op 08-02-2018 10:56 ]

PSN: StormFox81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
McMiGHtY schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:48:
[...]

Als er geen voetpad is mogen ze daar natuurlijk wandelen (volgens mij).
Je mag volgens mij sowieso gewoon bijna overal lopen in Nederland. Niet op snelwegen, niet op autowegen, maar bv langs n-wegen mag je gewoon lopen (als je dood wil). Wat ik niet snap is dat je dat in het donker doet, in de rijrichting, zonder licht, maar dat ze daardoor aansprakelijk te stellen zijn lijkt me niet. Ik loop zelf in dat soort situaties altijd met de zaklamp van mijn telefoon aan tegen de richting in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:22
Verwijderd schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 22:52:
Dat is ook wel strontirritant, ik zie ook zo vaak hardlopers en wandelaars twee of drie breed lopen in zwarte kleding zonder licht. Doe f normaal denk ik dan.
Vergeet de noise-canceling beats niet! 8)7

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
DDX schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:43:
Tja geen idee of ze officieel aansprakelijk zijn, maar echt handig is het natuurlijk niet om in het donker zonder verlichting over fietspad te gaan lopen.
En volgens mij is er ook gewoon wandelpad aan andere kant van de weg....

https://www.google.com/ma...!3d52.4506279!4d5.0476258
Er is wel een voetpad op de dijk, maar deze is echt heel slecht en zeker in het donker niet begaanbaar zonder kans op gebroken benen.

Ondanks dat ik vind dat iemand in het donker altijd verlichting moet dragen is dat fietspad ook wel erg gevaarlijk en zeker een reden om wat gas terug te nemen omdat er zoveel onoverzichtelijke bochten in zitten.

Maar hoeveel licht had je zelf aan zodat je ze niet gezien hebt? Met een beetje goede verlichting zie je zelfs voetgangers zonder verlichting en donkere kleren wel aankomen.

Pagina: 1 ... 70 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic

Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.