Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 111 Laatste
Acties:
  • 630.390 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:21

Kluus

Gang is alles

Sjoewe schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:11:
[...]

Racing Zero of Zonda had niet zoveel uitgemaakt. Dat is op het spaakpatroon na precies hetzelfde wiel. :)
Of je er wat van merkt buiten “moraal” is inderdaad de vraag, maar de Zonda is de racing 3, racing 0 is Shamal.

Overigens vreemd dat er geen Racing 1 meer is terwijl de campa tegenhanger (Eurus) er nog wel is...

[ Voor 9% gewijzigd door Kluus op 04-01-2018 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

Ik vraag me af hoeveel zin het nog heeft om Fulcrum in stand te houden als tegenwoordig ook de Campagnolo wielen met Shimano body geleverd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Anoniem: 181786 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:25:
Ik vraag me af hoeveel zin het nog heeft om Fulcrum in stand te houden als tegenwoordig ook de Campagnolo wielen met Shimano body geleverd kunnen worden.
Hoewel er natuurlijke wat verschillen tussen Fulcrum en Campagnolo wielen zijn is dit volgens mij meer een marketing dingetje. Fulcrum is het submerk van Campagnolo voor gebieden waar Campagnolo zelf niet goed verkoopt. Ik meen zelfs dat deze wielen uit dezelfde fabriek komen.

Andere vraag: wordt jullie laptop ook zo heet van Zwift? Ik draai op m'n MacBook pro (13`` 2015) en na een tijdje fietsen hebben zowel ik als m'n laptop het moeilijk om af te koelen. De fan blijft maar loeien. Volgende keer draai ik met een meting op de achtergrond om te zien of het allemaal binnen acceptabele waardes blijft.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-04 07:37
Anoniem: 181786 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:25:
Nogal veel. Veel renners die met Shimano of SRAM rijden (=90% van de markt) wil geen Campa wielen, maar wel Fulcrum.

Fulcrum is binnen het concern ook de money maker, de rest is allemaal zeer marginaal geworden helaas.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

havana schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 08:10:
[...]

Nogal veel. Veel renners die met Shimano of SRAM rijden (=90% van de markt) wil geen Campa wielen, maar wel Fulcrum.

Fulcrum is binnen het concern ook de money maker, de rest is allemaal zeer marginaal geworden helaas.
Heb je jaarcijfers? Puur uit interesse hoor.
Dat Fulcrum wellicht een grotere afzetmarkt heeft kan ik begrijpen als men niet met Campagnolo wielen wil rijden als men een SRAM of Shimano groepset heeft. Campagnolo heeft toch nog wel zo'n 5% van de groepsetten markt in handen schat ik en dat zal ook omzet genereren. De pas weer opgezette kledinglijn zal het denk ik ook zeer goed doen. En daarnaast hebben ze dan ook nog velgen terwijl Fulcrum enkel velgen verkoopt geloof ik. Zelf heb ik een setje Zonda's (want op mijn racefiets met Campa groepset wou ik de Fulcrum Racing 7 vervangen en het liefst met iets van Campa) en ik heb wel meerdere mensen met Zonda's zien fietsen terwijl die geen Campa groepset hadden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
havana schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 08:10:
[...]

Ik denk dat nog veel meer renners dat echt geen ene reet kan schelen - of überhaupt maar enig benul hebben dat dit een dingetje is in wielerland.

Ik rij ook gewoon met Zonda's en Shimano 105.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
@Thorgrem

Jaarcijfers zijn er niet. Ik baseer mijn post op een gesprek met iemand die bij Campa werkt die ik redelijk ken.

Ik rijd zelf overigens ook met Bora’s in een Shimano fiets ;)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:15
Hier ook iemand met Zonda's op een Wilier met Ultegra :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik zou ook zo Campa wielen bestellen en mijn keuze af laten hangen van de prijs. Op dit moment zie ik dat de Shamal Ultra iets duurder is dan de basic Zero, dus kies ik de Zero. De Zonda met 17mm zie ik nu voor ruim 200 euro goedkoper dan de Racing 3 C17 in de webshops, dus zou mijn keuze in dat segment zeker naar de Zonda gaan.

Overigens is die Zonda nu zo'n koopje dat ik ergens nog steeds overweeg de Zero's te annuleren en die Zonda's te bestellen...

Voor wat betreft Fulcrum vs Campa wielen. Enerzijds heeft Fulcrum zo'n grote merkbekendheid (kijk eens hoe veel OEM wielen Fulcrum zijn, in mijn omgeving zie ik ook erg veel Fulcrum's) dat ze dat niet kunnen stoppen zonder veel klanten te verliezen. Anderzijds kunnen ze ook niet stoppen met wielen onder de naam Campagnolo voor de campa puristen.

Ze zullen het wel prima vinden. De consument kan zo kiezen voor de beste deal of het spaakpatroon dat hij het mooist vind ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-04 23:27
Zoveel mogelijk submerken onderbrengen onder één moederbedrijf is juist een trend die in de fietswereld heel gebruikelijk is, dat gaan we eerder meer zien dan minder. Laat de consumenten denken dat ze iets te kiezen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:55

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

havana schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:22:
@Thorgrem

Jaarcijfers zijn er niet. Ik baseer mijn post op een gesprek met iemand die bij Campa werkt die ik redelijk ken.

Ik rijd zelf overigens ook met Bora’s in een Shimano fiets ;)
Blasphemy! En dan de stijlpolitie om de tuin leiden door ze zwart te spuiten ;)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• havana
Kwam vandaag Arnaud Démare tegen, ruim 15 km mee gefietst.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/am5ac5.jpg

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 19:39
Erg leuk en Démare zo te zien zelfs in zijn kampioenstrui!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Havana, je moet op kop fietsen. Niet op de kop ;)

Gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
@Tjebakka Als je zijn bericht op een Apple device bekijkt, is de oriëntatie wel goed. Foto is waarschijnlijk vanaf een iPhone/iPad geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

EdwinW schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 18:59:
@Tjebakka Als je zijn bericht op een Apple device bekijkt, is de oriëntatie wel goed. Foto is waarschijnlijk vanaf een iPhone/iPad geplaatst.
Op m'n macbook is 'ie op de kop, op mijn telefoon inderdaad correct.

Vandaag 50km gefietst, eerste echte ritje van het jaar. Nieuwe kleding voldoet uitstekend _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:25
@havana dat ziet er goed uit. Misschien kun je wat mooi weer deze kant op sturen. Gistermiddag nog meer dan een uur in de stromende regen naar vrienden gefietst. Gelukkig had ik mijn regenjasje ook in de tas zitten die ik mijn vrouw had meegegeven. Maar goed, was allang blij dat ik niet lek heb gereden. Pompje zat namelijk in dezelfde tas. Toch nog wel lekker kunnen fietsen (https://www.strava.com/activities/1342166490), aangezien mijn meeste ritten met rugtas is (woon-werk verkeer). Maar een keer weer droog zou ook geen straf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
En vandaag kwam ik Timo Roosen van Lotto Jumbo tegen. Ook leuk. Mijn laatste ritje hier. 82 km / 2000 hm. Morgen weer naar Nederland :(

In totaal toch 6x gefietst in een week. Geen DDX-achtige afstanden maar was dan ook een familievakantie ;)

[ Voor 28% gewijzigd door havana op 06-01-2018 21:45 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:31
havana schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 21:44:
En vandaag kwam ik Timo Roosen van Lotto Jumbo tegen. Ook leuk. Mijn laatste ritje hier. 82 km / 2000 hm. Morgen weer naar Nederland :(

In totaal toch 6x gefietst in een week. Geen DDX-achtige afstanden maar was dan ook een familievakantie ;)
Best netjes voor een familievakantie inderdaad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:49

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Netjes Havana, krijg ik niet voor elkaar met een familie vakantie. Tenzij ik mijn eigen fiets meeneem.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-04 21:21
Ik heb structureel koude voeten op de racefiets in de wintermaanden. Vandaag was het bijvoorbeeld prima fietsweer (mits goed ingepakt). Twee uurtjes gefietst, alles is warm maar mijn voeten zijn al na een half uur aan het tintelen en na een ruim uurtje begint het vervelend te worden. Tegen de tijd dat ik thuiskom moet ik m'n voeten eerst tien minuten masseren voor ik weer een beetje gevoel in m'n tenen heb.

En vandaag had ik aan: een Castelli winterbroek, daarover beenwarmers, twee paar sokken met een boterhamzakje er tussen (doe ik normaal niet, was een tip van een vriend), waarvan een paar GripGrab wintersokken en over de schoenen BBB "heavy duty" overschoenen.

Maar goed, hielp dus allemaal geen klap want na een half uur heb ik al ijskoude poten! En dat vermindert het fietsplezier toch een beetje, zeker als je wat langere ritten wil doen. En het zijn alleen de voeten .. Hebben jullie nog tips? Andere gear? Misschien toch maar aan de winterschoenen? (heb nu nog ademende schoenen, Shimano RC7)

Of heeft iedereen hier last van in de winter, pijn is fijn, niet zeiken en doorfietsen .. Daar ben ik bang voor ;).

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:18
Heb met 2 paar sokken, shimano schoenen en bbb hardwear nergens last van.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik heb vooral last van koude tenen en koude vingers. Maakt niets uit hoeveel lagen of welke gekke truukjes ik uithaal. Vaste recept is voor mij: 2 paar sokken (waarvan 1 met extra dikke stof bij de tenen) schoenen en overschoenen. winter handschoenen en een wat dunnere handschoen eronder.

Dingen als Rubberhandschoenen of boterhamzakjes zorgen er alleen maar voor dat mijn handen en voeten nat blijven, hetgeen uiteindelijk nog kouder is.

Ik heb het gewoon geaccepteerd en maak in de winter enkel korte rondjes buiten.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:49

Equator

Crew Council

#whisky #barista

writser schreef op zondag 7 januari 2018 @ 18:04:
Ik heb structureel koude voeten op de racefiets in de wintermaanden. Vandaag was het bijvoorbeeld prima fietsweer (mits goed ingepakt). Twee uurtjes gefietst, alles is warm maar mijn voeten zijn al na een half uur aan het tintelen en na een ruim uurtje begint het vervelend te worden. Tegen de tijd dat ik thuiskom moet ik m'n voeten eerst tien minuten masseren voor ik weer een beetje gevoel in m'n tenen heb.

En vandaag had ik aan: een Castelli winterbroek, daarover beenwarmers, twee paar sokken met een boterhamzakje er tussen (doe ik normaal niet, was een tip van een vriend), waarvan een paar GripGrab wintersokken en over de schoenen BBB "heavy duty" overschoenen.

Maar goed, hielp dus allemaal geen klap want na een half uur heb ik al ijskoude poten! En dat vermindert het fietsplezier toch een beetje, zeker als je wat langere ritten wil doen. En het zijn alleen de voeten .. Hebben jullie nog tips? Andere gear? Misschien toch maar aan de winterschoenen? (heb nu nog ademende schoenen, Shimano RC7)

Of heeft iedereen hier last van in de winter, pijn is fijn, niet zeiken en doorfietsen .. Daar ben ik bang voor ;).
Ik had dat altijd met motorrijden (in de winter), wat ik ook deed, na 30 minuten werden mijn handen ijskoud. Geen enkele handschoen hielp.
Doorbloeding lijkt me erg belangrijk, dus zorg dat je niets afkoelt.

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-04 21:58
Er zijn tegenwoordig natuurlijk ook meerdere mogelijkheden tot elektrische verwarming. Voor het schoeisel elektrisch verwarmde inlegzooltjes en voor de handen elektrisch verwarmde handschoenen of lining handschoenen. Dit overigens ook voor op de motor @Equator. Hoewel ik zelf geen motor rij, ging er voor een collega een wereld voor hem open toen ik hem opperde daar eens naar te kijken :p.

Het assortiment in deze producten wordt steeds ruimer.
writser schreef op zondag 7 januari 2018 @ 18:04:
Die angst is anno 2018 dan ook eigenlijk niet meer nodig.

Eén van de laatste releases binnen dit segment is de +t +Winter inlegzool:
https://www.plus-t-store.com/

De reviews zijn positief:
http://road.cc/content/re...s-t-winter-heated-insoles

Van de beschikbare opties moet ik zeggen dat dit er ook wel uitziet als sowieso de meest verfijnde.

Persoonlijk fiets ik in de winter weinig buiten. Wel elektrische verwarming in skischoenen gehad. En tsja, je staat dan wel in de sneeuw maar het voelt alsof je op vloerverarming loopt :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Northwave winterschoenen helpen bij mij erg goed. Handschoenen heb ik van Craft. Artic nog wat.
Met deze 2 kan ik lekker doorfietsen als ik zin heb in de winter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
Heb je ook last van tintelende tenen tijdens het voorjaar? Heb je niet gewoon je schoenen veel te strak zitten waardoor de doorbloeding dramatisch is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:39
1 x met alu folie rond mijn tenen gefietst, dat hielp helemaal niks, extra nat van het zweet en daardoor nog kouder..
Nu een paar x gefietst met gripgrab Arctic x overschoenen, en nu nergens last meer van (icm endura wintersokken) vorige week was het te warm, vanochtend van 8.30 tot 10.30 gefietst en lekker warm, ook warme handen met gripgrab Windster

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik had vandaag ook al koude voeten, maar ik had het weer dan ook onderschat waardoor ik te dunne overschoenen aan had.

Overigens zit er bij mijn Specialized schoenen nog een ventilatiegat onder in de zool. Deze wordt volgens mij wel enigsinds afgedekt door de overschoen, maar wellicht beter om die nog apart af te plakken in de winter?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• havana
Verslagje (beetje uit de hand gelopen :D )

Dag 1: Mont Leon (50 km / 960 hm)

Het is een beetje traditie geworden, op dag 1 pak ik de Mont Léon even mee. Wat een heerlijk weer is het vandaag; staalblauw, een zacht briesje en een graad of 22. Het is oudejaarsdag, dus het is mijn laatste ritje van 2017. Eerst rijd ik tegen de klok in. De eerste kilometers gaan nauwelijks bergop en zijn dus ideaal om even in te komen. Vanaf het dorp gaat het serieuzer omhoog. Het loopt prima, zeker voor een eerste dag. Vlak voor de top word ik ingehaald door een Noor. Ik pik aan en maak een praatje. Daarna bergaf. Aan de voet draai ik om en beklim de andere kant ook nog even, want ik ben hier nu toch ;)

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/ej61bb.jpg

Dag 2: Passo Tauro van 2 kanten (77 km / 1800 hm)

Net na de middag vertrek ik voor mijn eerste serieuze ritje. Vanaf Maspalomas neem ik eerst een km of 8 de kustweg, en sla dan bij Arguineguin rechtsaf. Net als bij de Mont Léon kent de klim naar Soria een vlakke aanloop van zo'n 13 km. De klim zelf is prachtig, en op een paar kleine stukken na niet erg lastig. Ook vandaag is het weer ‘kaiserwetter’. In het dorp wil ik bij mijn vaste barretje even water kopen, maar helaas men gesloten omdat het nieuwjaarsdag is. Dan maar een paar km verder rijden tot het stuwmeer, ik weet dat daar nog een restaurantje zit. Helaas, ook dicht. Wat nu? Ik moet echt vocht hebben, want het is best warm. Ik draai om en spreek een paar jongens aan die op straat hangen. Of ze water hebben. Natuurlijk meneer, en één van hen snelt naar binnen en komt terug met een 1,5 liter fles water. Ik wil ze betalen, maar dat zien ze als een belediging. Voorzien van water pak ik het bekende, soms zeer steile slingerweggetje omhoog. Dat ligt er zeker niet slecht bij. Eenmaal boven daal ik de Passo Tauro af van de andere kant. Bij de splitsing naar San Nicolas draai ik om en beklim de pas weer helemaal tot boven. Aldaar staat een foodtruck die kennelijk niet aan nieuwjaarsdag doet. Ik koop een paar bananen en daal af naar Puerto Mogan. Ik sta nog geen 2 minuten bij onze vaste ontmoetingsplek of het gezin komt al aanrijden met de huurauto. Toch handig dat Live Tracking ;)

Fiets in de auto, zwembroek aan, nieuwjaarsduik in zee en vervolgens lekker pizza eten, dit alles – uiteraard – weggespoeld met een paar pullen Tropical bier.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/28lch9w.jpg

Dag 3: Losfietsen (20 km / 150 hm)

Omdat ik na een rustdag altijd compleet geparkeerd sta, fiets ik vandaag (op mijn rustdag dus) toch eventjes wat los. Ik moet ook even wat poeder voor sportdrank hebben, dus dat komt goed uit. Bij de Freemotion kan men mij niet helpen, bij Cyclo Canaria wel.

Dag 4: Pico de Las Nieves (98 km / 2400 hm)

’s Ochtends gaan we met het hele gezins shoppen in het grote winkelcentrum bij Vecindario. Ik heb mijn fiets meegenomen, zodat ik de top eens vanaf hier kan betwisten, wat ik nog nooit eerder deed. Eerst rijd ik de Passo Herradura op richting St. Lucia. Dat is op zich geen al te lastige pas. Een beetje parcourskennis is wel lekker, want als je denkt dat je er bent doemen steeds weer korte “hupjes” totdat je in St. Lucia bent. Vanaf daar 2 km bergaf en vervolgens 4 km bergop richting San Bartelomé. Hier koop ik even water en vervolg mijn weg. Het loopt vandaag niet zo geweldig; wat is dit toch een vervelend stuk. Het asfalt is niet geweldig totaan Ayacata. De kenners weten dat de klim daar pas echt begint. De 3,5 km tot Roque Nublo zijn vreselijk steil met percentages tot 14%. Ik krijg vandaag geen geweldige vermogens op de pedalen; het zij zo. Vanaf Roque Nublo is het nog een een flink eind naar de top. Je merkt wel dat het kouder wordt, maar aangezien het ook vandaag weer 'blue bird' is kan ik gewoon in het kort-kort naar de top rijden. Aldaar een hoop toeristen die net als ik genieten van het prachtige uitzicht. Windjackje aan en omlaag. In Ayacata kan het windjackje alweer uit, zo warm is het daar al. In San Bartelomé uiteraard even de mini-Redoute (20%) meepakken (auw) en vervolgens via de geijkte route naar Maspalomas.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/168v98l.jpg

Dag 5: Arnaud Démare (89 km / 1700 hm)

De route van vandaag reed ik reeds 2x eerder, maar nog nooit in deze volgorde. Eerst bol ik via Fataga naar San Bartelomé. Het loopt vandaag lekker en een fijne bijkomstigheid is er vrijwel geen wind staat. Vanaf daar sla ik rechtaf naar St. Lucia, waar ik een fles water koop. Vervolgens sla ik linksaf om de omweg via Temisas nog even mee te pakken. In de afdaling naar Ingenio zie ik Arnaud Démare omhoog bollen. Ik sla rechtsaf, voor deel 2 van de omweg. Vlak voordat ik weer op de Passo Herradura kom, haalt Démare me in. Kennelijk is hij omgedraaid. Ik pak zijn wiel en moet vreselijk diep gaan (400w) om hem bij te houden tot de top, maar het lukt. Samen rijden de afdaling, hier heb ik geen enkele moeite hem bij te houden ;) Vanaf Vecindario rijden we, samen met een inmiddels aangesloten Deen, richting Maspalomas. In het begin zet Démare het gas er flink op, maar ik kan hem, in het wiel uiteraard, wel volgen. Het laatste stuk doen we wat rustiger aan en kletsen we wat. Aardige gozer, ik schrik wel van zijn Engels dus we schakelen maar over op het Frans. Een erg fijn ritje, en het was maar goed dat ik een goede dag had anders had ik hem nooit kunnen bijhouden ;)

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/30ljepz.png

Dag 6: De slotrit (83 km / 1950 hm

Vandaag bezoeken met met het gezin een pretpark in Puerto Rico. Nou ja, pretpark, eerlijk gezegd is het meer een soort speeltuin. Ik heb mijn fiets weer in de auto meegenomen en begint mijn route dus vandaag hier. Het is aan de kust mooi weer, maar hoog in de bergen hangen wat wolken (voor het eerst deze week) dus ik neem mijn armstukken en Hotpack voor de zekerheid maar mee.

Al na 500 meter word ik in gehaald door een Nederlander op een Cannondale van de Freemotion. Ik pik aan en we rijden kop over kop tot de beruchte wegblokkade. Ik had al vernomen dat je er gewoon langs kunt en dat blijkt inderdaad te kloppen. Een meter of 20 moet je “klunen” maar verder stelt het niks voor. Later zou ik van een local horen dat de politie in het begin wel boetes uitdeelde, maar inmiddels de boel gewoon gedoogt omdat er geen alternatief is voor fietsers. In Puerto Mogan sla ik rechtsaf richting Mogan. Ik vind dit altijd een vervelend stuk. Er rijden veel auto’s en het stuk loopt voor geen meter. Makkelijke passages worden afgewisseld met steilere stukken. Een paar kilometer na Mogan begint de klim pas echt. Ik bolde deze col deze vakantie al een keer op; het is bepaald geen straf om dat nogmaals te doen. Ongeveer halverwege begint het zachtjes te motregenen. Jammer, want het loopt uitstekend. Ik stop om mijn regenjasje aan te trekken, maar na een kilometer stopt het alweer met regenen en doe ik ‘m al fietsende weer uit. Bovenop de top is het nog altijd droog, maar wel koud. Regenjasje weer aan en ik duik de afdaling in, langs Presas las Ninas. Ik verwachtte perfect asfalt van hier tot aan de top maar niets blijkt minder waar. Mensen kinderen wat een vreselijk wegdek. Zonder overdrijven ligt 99% van de Ardennen er beter bij. Tot overmaat van ramp begint het nu nog harder te regenen. Ik zet stug door tot Ayacata. Bij Case Melo koop ik een fles water. “You are either mad or very brave”, zegt de barman. “A little bit of both”, antwoord ik hem en vervolg meteen mijn weg. Ik ken Gran Canaria goed genoeg om te weten dat waarschijnlijk een paar km verderop de zon alweer schijnt. En ik zal sterven als ’t niet waar is, bij Cruz Grande breekt de zon weer door en is het meteen 20 graden. Via de mini-Redoute en Fataga bol ik naar huis.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2cqjkpf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/10hvajb.jpg

Het was een fijne fietsweek!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:26
Voor de kou, het klinkt raar maar zorg dat je op je core goed ingepakt zit (meerdere laagjes enzo). Van zodra je lichaam weet dat het daar warm genoeg heeft, gaat het geen warmte inpikken van je ledematen. Handschoenen e.d. zijn belangrijk maar uiteindelijk is het een teken dat je je core te weinig inpakt of dat je te weinig eet.

http://www.velonews.com/2...-train-in-the-cold_454187

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:17
Mooi stukje Havana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Of dat je te weinig gas geeft, vanmorgen gewoon flink gas gegeven om beetje warm te worden en blijven zo tegen koude wind in :)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:26
DDX schreef op maandag 8 januari 2018 @ 09:24:
Of dat je te weinig gas geeft, vanmorgen gewoon flink gas gegeven om beetje warm te worden en blijven zo tegen koude wind in :)
Grappig dat je dat zegt, in die podcast komt verschillende keren terug dat je in de winter beter een tragere fiets neemt. Zodat je toch dezelfde power output hebt maar minder snel gaat, aangezien snelheid nefast is voor je warm te krijgen in de winter.

Dus gas geven door veel power te geven is goed, maar beter een tragere fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Gravelbike is goede uitvinding daarvoor ja, moet zo'n 20w meer trappen voor zelfde snelheid te halen.
En je hoeft ook wat minder af te remmen voor rotzooi/bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Vanmorgen was het inderdaad fris, maar viel mij uiteindelijk nog mee. Ik had het kouder verwacht. En dat terwijl ik niet echt super warm gekleed was (zomerschoenen (met overschoenen), normale lange (fiets)broek, mouwloos ondershirt, armstukken, zomershirt (korte mouwen) en shirt (lange mouwen).
Verder was het vanmorgen prima fietsen. Voor de verandering een keer weer droog, weinig rommel om de weg (zodat de bochten hard genomen kunnen worden). Vervelendste was dat mijn voorlamp aan het sputteren was, zodat ik eerst nog weer naar huis moest. En dat is gezien mijn voorkeursroute toch wel redelijk essentieel. Aan de andere kant, toch weer 6km extra gefietst.

[ Voor 5% gewijzigd door wisselwerking op 08-01-2018 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-04 18:26
Mooi verslagje @havana Dat moet een fijne week geweest zijn. Leuk ook dat je Demare daar tegen kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-04 23:35
@havana Mooi verslag, en ziet er goed uit. Heb je wat linkjes naar de routes die je hebt gefietst? Volgende maand ga ik ook weer richting GC, misschien kan ik er wat inspiratie uit halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik heb geen Strava en Garmin Connect dus dat wordt lastig. Ik kan uiteraard wel wat voor je tekenen, welke ritten vind je interessant?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-04 23:35
Dag 5 en 6 zijn de ritten die me niet helemaal duidelijk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:46

Pelle

🚴‍♂️

Ik wil kijken of we dit jaar een camping in de buurt van de klassieke Franse Alpenbeklimmingen kunnen vinden (Alpe d'Huez, Galibier, Croix-de-Fer, Madeleine, enz).

Nou zijn er hier vast wel mensen die dat eerder hebben gedaan ;)
Geen mega-camping (hoe rustiger hoe beter), wel met zwembad, beekje/riviertje/meertje is een pré, prijs ~40-45 per nacht voor een gezin met 4 personen, auto en vouwwagen.
Iemand tips?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• havana
In Bourg d'Oisans, aan de voet van de Alpe d'Huez, kan ik je Camping La Cascades en Camping La Piscine aanraden. Ik heb zelf een lichte voorkeur voor La Piscine, omdat de plekken mooier zijn met meer schaduw. Het sanitair is bij La Cascades wel iets beter. Beide campings zijn niet supergroot. Beide op loopafstand van de grote Casino supermarkt. Het dorp is ook te belopen.

Vanaf de camping op te fietsen zonder extreem lang van huis te zijn

- Croix de Fer
- Glandon
- Alpe d'Huez (duh)
- Rondje Oz-Alpe d'Huez (westkant Alpe) (aka Pas de la Confession)
- Villard-Nôtre-Dame
- Col d'Ornon
- Lauraret (=achterkant Galibier)
- Les-2-Alpes
- Col du Sabot (Vaujany)
- Col du Sarenne (oostkant Alpe d'Huez)

Iets langer van huis kun je het rondje Glandon (of Croix de Fer) - Télégraphe - Galibier meepakken. Dit is 160 km, ook wel bekend onder de naam Marmotton.

Ben je bereid in de auto te zitten kun je nog meepakken

- Izoard (2x 60 minuten auto)
- Madeleine (2x 60 minuten auto)

[ Voor 59% gewijzigd door havana op 08-01-2018 18:52 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:32
En La Berarde, dat vind ik toch wel een van de mooiste van het stel.
(=Weg richting venosc doorfietsen tot het einde).

[ Voor 27% gewijzigd door MrAngry op 08-01-2018 11:07 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Tarkin schreef op maandag 8 januari 2018 @ 07:57:
Voor de kou, het klinkt raar maar zorg dat je op je core goed ingepakt zit (meerdere laagjes enzo). Van zodra je lichaam weet dat het daar warm genoeg heeft, gaat het geen warmte inpikken van je ledematen. Handschoenen e.d. zijn belangrijk maar uiteindelijk is het een teken dat je je core te weinig inpakt of dat je te weinig eet.

http://www.velonews.com/2...-train-in-the-cold_454187
Ik kan dit volledig onderschrijven. Bovenlijf extra laagjes, mutsje op, buff en de voeten blijven nu warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Inderdaad, zo veel moois daar! In aanvulling op de lijst van Havana:

- Pas de la Confession en dan door over de "balkonroute"
- Les Lacets de Montvernier(!!) en dan eventueel door naar Col du Chaussy (eventueel heen met de auto want je moet ervoor de Glandon over).
- Wat ik ook mooi vind is het rondje over Glandon en dan aan de achterkant over Croix de Fer terug (dan heb je een rondje van zo'n 110km met 3500hm ofzo) :)

Ik zag ook nog dat je Le Bourg d'Oisans en Allemond Le Château de Rochetaillée hebt zitten, maar ik heb zelf geen ervaring met die camping verder.

Een fietsmaat van ons zat vorig jaar tijdens La Marmotte bij camping La Cascade in Venosc, wij hebben daar even van de douches gebruik mogen maken toen we ons eigen appartement nog niet in konden. Betreffende fietsmaat was minder te spreken over de huisjes (prijs-kwaliteit) maar ik zie dat je met de vouwwagen gaat en de camping zelf zag er prima en vrij rustig uit. Als je alles met de fiets wil doen zit je hier wel wat verder achteraf ten opzichte van de plaatsen in Bourg de l'Oisans.

Overigens als je Les Deux Alpes beklimt, neem dan de afslag via Les Touches en Bons, dan is ie wel wat korter (maar steiler) en over een prachtige, rustige weg langs de bergwand (de echte klim naar Les Deux Alpes is een vrij brede drukke weg). Afdalen zou ik dan weer wel via de hoofdweg doen. :)

[ Voor 41% gewijzigd door Kluus op 08-01-2018 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
En villard de Notre Dame zeker eens opfietsen vanuit bourg, klein smal weggetje, uitgehakt uit de rotsen. Wel lampjes meenemen voor de onverlichte tunneltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:24

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

Pelle schreef op maandag 8 januari 2018 @ 10:59:
Ik wil kijken of we dit jaar een camping in de buurt van de klassieke Franse Alpenbeklimmingen kunnen vinden (Alpe d'Huez, Galibier, Croix-de-Fer, Madeleine, enz).

Nou zijn er hier vast wel mensen die dat eerder hebben gedaan ;)
Geen mega-camping (hoe rustiger hoe beter), wel met zwembad, beekje/riviertje/meertje is een pré, prijs ~40-45 per nacht voor een gezin met 4 personen, auto en vouwwagen.
Iemand tips?
Wij gaan dit jaar naar Camping belledonne, volgens mij geen mega camping maar wel groot genoeg voor animatie team als je daar van houdt ;) .

Are you following me, Are you following me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Begint alweer aardig te kriebelen als ik dat allemaal zo lees :)

Wij gaan misschien ook die kant op deze zomer, maar aangezien het weer nogal onbestendig kan zijn beslissen wij pas last minute.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik heb het thuisfront ook die kant op proberen te sturen voor de familievakantie, maar niet gelukt. Compromis is provence geworden nabij Mont Ventoux en een stukje Ardeche de andere kant op. Ik moet nog goed naar de mogelijke routes kijken, maar daar moet toch ook wat mogelijk zijn (in ieder geval de Kale Berg).

21 Juli zijn we daar ook als de Tour 10km verderop start. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ventoux kun je ook uitstekend fietsen. Voordelen t.o.v. Alpen

- 99% kans op goed weer
- ook veel mogelijkheden voor kortere rondjes
- ook veel mogelijkheden voor rondjes met wat minder hoogtemeters

Wij hebben vorig jaar één week Annecy gedaan en twee weken Ventoux. Heerlijk fietsen daar in Annecy, maar ik vond de streek wel erg toeristisch en het weer was ook niet geweldig.

[ Voor 31% gewijzigd door havana op 08-01-2018 13:38 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Dat was de voornaamste eis van het thuisfront, vorig jaar had ik ze meegesleept naar de Vogezen... :+
Daar hebben ze zich verder ook wel vermaakt, maar dit jaar wilden ze toch wat meer dagen aan het zwembad kunnen liggen. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik vond het rond Annecy ook prachtig fietsen, de Semnoz, de Forclaz en de Colombier zijn stuk voor stuk echt wel mooie klimmen. Plus we hadden ook een hele fijne kleine camping.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oH9GBDRm.jpg

Maar je moet er inderdaad niet in het hoogseizoen zitten. Ik was er mid-juni en toen was het heerlijk rustig en overal plek, maar mijn zus was er in augustus en toen was het er echt overvol. Ook prachtige MTB-routes daar trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul078
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-03 14:22
Een tip voor de mensen die elke keer koude voeten krijgen. Doe een boterhamzakje om je voet heen, en daar over heen je sok. Bij mij help het altijd hartstikke goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

pdukers schreef op maandag 8 januari 2018 @ 12:27:
[...]

Ik kan dit volledig onderschrijven. Bovenlijf extra laagjes, mutsje op, buff en de voeten blijven nu warm.
Wat zijn extra laagjes? Wat trek je dan aan?

Ik voelde gisteren wel dat het koud was (2 graden en windkracht 4 uit het oosten) maar ik had het niet koud:

Bovenlichaam:
- Helmmuts op
- Base layer (lange mouwen)
- Perfetto jasje (heel erg enthousiast over na gisteren!)
- Handschoenen met windstopper

Benen & voeten
- Castelli Meno 2 Wind (perfect met die poolwind van gisteren, aankoop van het jaar ;) )
- Winterfietssokken
- Dikke overschoenen van BBB (70% neopreen en wat rubber ofzo, niet sexy, werken wel uitstekend)

Volgens mij is de sleutel vooral om alles winddicht te hebben. Zo weinig mogelijk warmte verliezen is denk ik belangrijker dan veel warme kleding aantrekken. Warm word je als het goed is van het fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Tjebakka schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:19:
[...]

Laagjes voor mij zijn:
- Lang zweethemd
- Kort zweethemd
- Eventueel nog armstukken
- Lange wintertrui
- Bodywarmer-model windstopper
- Zomerbroek
- Lange broek zonder zeem

En dan nog de andere koudweer gear als handschoenen, mutsjes/petjes, sjaaltje (zo'n ding wat je over je oren kan trekken), dikke sokken en overschoenen.

Voor mij werkt dit doorgaans prima, ook bij temperaturen onder 0 en kan ik uit de voeten met oude zomer kleding + een vrij minimale set aan winterkleding. En naar aanleiding van de (gevoels)temperatuur kan ik daar mooi in variëren.

Het is wel een flinke berg aan kleding zo ;) .

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 08-01-2018 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
  • Laatst online: 12:30
Raoul078 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:09:
Een tip voor de mensen die elke keer koude voeten krijgen. Doe een boterhamzakje om je voet heen, en daar over heen je sok. Bij mij help het altijd hartstikke goed!
Het is bijzonder sneu als je een fiets hebt van meer dan 900 euro, maar wegens krenterigheid
boterhamzakjes gebruikt i.p.v. degelijke overschoenen.
Natuurlijk kun je plotseling verrast worden door de kou en dan is dit wel een goede fix, net als sokken
over je handen.

Over koud gesproken, vanochtend was met met -2 goed koud, maar ik heb eindelijk heerlijk kunnen fietsen na een natte decembermaand.
Hoewel ik met mijn beanie warm ben gebleven ben ik eigenlijk wel op zoek naar een goede fietsmuts.
Heeft iemand tips voor een goede fietsmuts?

PSN: StormFox81

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
Heb zelf een fietsmuts van Gore Bike wear, met Gore windstopper in, want zoals hierboven ook al vermeld, wind buiten houden blijft toch het belangrijkste. Is zo af en toe wel ergens de vinden in de aanbieding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Storm-Fox
[...]

I
Voor mij was het voldoende om vanochtend (-2) met het volgende op stap te gaan:

- beanie (met name voor de oren)
- sjaal (voor de nek)
- lange castelli winterbroek (meno 2 wind)
- overschoenen (shimano S2000C Classic)
- 2 fietsshirts over elkaar heen (laagjes)
- wintersokken
- fiets winterjas
- handschoenen
- SingFire SF-90 (het was nog donker)

Zo lang het niet regent dan gaat het prima, maar ik ben wel aan het zoeken naar een goede fietsmuts aangezien ik niks bij mijn LBS kon vinden voor onder de 20 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Storm-Fox op 08-01-2018 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
Storm-Fox schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:52:
[...]

Zo lang het niet regent dan gaat het prima, maar ik ben wel aan het zoeken naar een goede fietsmuts aangezien ik niks bij mijn LBS kon vinden voor onder de 20 euro.
https://www.futurumshop.nl/gripgrab-skull-cap-zwart.phtml
Ik heb deze voor 12,50 opgepikt in een sale bij Mantel. Is prima. Misschien even rondgooglen voor een goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
MrAngry schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:59:
[...]

https://www.futurumshop.nl/gripgrab-skull-cap-zwart.phtml
Ik heb deze voor 12,50 opgepikt in een sale bij Mantel. Is prima. Misschien even rondgooglen voor een goede prijs.
Ja, die ziet er perfect uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Ik heb zelf de Windster variant van dat mutsje, daar zit nog een extra Gore-windstopper laagje op. Wel zo fijn met deze temperaturen om geen knallende koppijn te krijgen van die voortdurende koude luchtstroom op je knar.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
Storm-Fox schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:46:
Het is bijzonder sneu als je een fiets hebt van meer dan 900 euro, maar wegens krenterigheid
boterhamzakjes gebruikt i.p.v. degelijke overschoenen.
Hoezo is het sneu?

Overschoenen zijn gewoon ondingen. Ik heb nog nooit een paar gehad dat het langer dan een seizoen uithield.
Duur, goedkoop telkens hetzelfde met die krengen, ze gaan altijd kapot tenzij je overal op je handen naar toeloopt van de fiets :+

Ik hou het lekker bij twee paar sokken een stukje alufolie, precies hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Mocht je maat 42 hebben en Northwave winterschoenen willen hebben, bij Bike24 nu afgeprijsd voor 80 Euro (enkele weken geleden nog 130 en oorspronkelijk zelfs 200)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik heb maat 48 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
[...]
Zoals anderen dat al meldden is het persoonlijk. Belangrijkste voor mij is dat ik de core echt warm krijg, bijna te warm.

Als het onder de 5 graden wordt, dan heb ik een zweethemd met korte mouwen, daarover nog een zomer fietsshirt met korte mouwen en natuurlijk een goede winddichte jas (northwave). Een buff helpt om de hals warm te houden. Verder twee paar kousen, zomerschoenen en overschoenen tegen de wind en nattigheid.

Dit heeft tot nu goed gewerkt tot -3 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ik ben wat dat betreft niet zo koud aangelegd.. met een Castelli Meno 2, een hardloopshirt(korte mouwen), Bontrager RXL360(https://www.12gobiking.nl/bontrager-rxl-360-softshell-jacket), SealSkinz UltraGrip handschoen, hardloopsokken, Shimano zomerschoenen en BBB hardwear overschoenen en met een aantal graden onder 0 nergens last van en zelfs nog redelijk aan het zweten.

Toen ik die jas van Bontrager kocht, was hij nog wat prijziger en vond ik hem duur maar dat ding is zijn geld meer dan waard! Voor mij dus niet 100 lagen maar slechts 2. Net als in de zomer.. dan een hardloopshirt + kort fietsshirt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
Sjoewe schreef op maandag 8 januari 2018 @ 17:29:
[...]

Hoezo is het sneu?

Overschoenen zijn gewoon ondingen. Ik heb nog nooit een paar gehad dat het langer dan een seizoen uithield.
Duur, goedkoop telkens hetzelfde met die krengen, ze gaan altijd kapot tenzij je overal op je handen naar toeloopt van de fiets :+

Ik hou het lekker bij twee paar sokken een stukje alufolie, precies hetzelfde resultaat.
Tja, dat is wel een goed punt als overschoenen voor jou geen oplossing bieden.
Om je voeten warm te houden is het ook erg belangrijk dat je tenen niet te gekneld zijn en er een goeie
bloeddoorstroming in je voet blijft.
Wellicht dat heavy weight sokken of thermosokken een goed alternatief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Oversokken (eventueel icm overschoenen) helpt bij mij.
Gisteren en vandaag gewoon lekker warme sokken icm normale schoenen + oversokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yupiler
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-04-2023
Mocht je een muts niet fijn vinden maar toch je oren warm willen houden... ik gebruik de nekwarmer veel en die trek ik dan tot over mijn oren en een over mijn kin. Mocht het heel koud zijn komt hij tot mijn bril.

Zit niet in de weg en als je het warm krijgt kun je hem makkelijk even wat verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Als het echt koud is gebruik ik een (dunne) balaclava, dat is wel echt perfect. En lekker incognito :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sF0nSTRm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Het ervaren van kou/warmte is per persoon heel verschillend. Waar de een in de winter met temperaturen onder het vriespunt nog in korte broek kan fietsen, heeft de ander met temperaturen boven de 20 graden nog steeds een lange broek aan.

Zelf heb ik vanmorgen weer heerlijk gefietst met zomerschoenen en overschoenen. Geen enkel probleem. Sterker nog, was vandaag weer eens een keer een heerlijke rit. Lekker tempo kunnen fietsen. Was alweer een tijdje geleden. Tempo fietsen in de winterperiode (ook als het niet glad is door blaadjes/ijs) vind ik in de winter toch altijd een stuk lastiger dan in de periode waar de temperaturen wat aangenamer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Sjoewe schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:08:
Als het echt koud is gebruik ik een (dunne) balaclava, dat is wel echt perfect. En lekker incognito :D

[afbeelding]
nu weet ik je te spotten ;)

@DDX, vraagje! Jij fietst volgens mij het meeste van ons allemaal. Hoe combineer je dat met je werk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik heb al sinds september niet meer op de racer gezeten. Alleen maar MTB-kilometers gedaan :$
Binnenkort Connie Cannondale maar weer eens uit het vet halen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Sjoewe schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:39:
[...]

Ik heb al sinds september niet meer op de racer gezeten. Alleen maar MTB-kilometers gedaan :$
Mocht je een ritbuddie nodig hebben voor de motivatie, geef maar een gil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:44
Tjebakka schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:30:
[...]

@DDX, vraagje! Jij fietst volgens mij het meeste van ons allemaal. Hoe combineer je dat met je werk? :)
Hij fietst bijna elke dag naar zijn werk en neemt dat nog een omweg van X aantal kilometers.. >:)

De meeste werken bijna 8 uur per dag, dus zeg dat je max 10 uur van huis bent, vervolgens heb je 7 uur nodig voor slaap.. Dat betekent dat er nog 7 uur over zijn om ergens 2 uur (= 60km) fietsen in te plannen.

Die 2 uur per dag zijn als je echt wil fietsen echt wel in te plannen..

[ Voor 7% gewijzigd door M@cer op 09-01-2018 15:01 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
En als je dat zoals ik dus combineert met woon-werk km's maken op de fiets heb je opeens 2 uur 'gratis' per dag om te fietsen.
En weinig tv kijken hou je ook lekker veel tijd over. (gemiddeld persoon kijkt 3 uur per dag tv?)

Nu kan niet iedereen die belasting aan van iedere dag (minimaal) 3 uur op de fiets zitten, daar moet je lichaam ook aan wennen.
En uiteraard niet iedere dag volle bak gaan fietsen.

[ Voor 29% gewijzigd door DDX op 09-01-2018 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Sjoewe schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:39:
[...]

Ik ben net voor het eerst sinds tijden weer eens de bossen in geweest. Als het zo veel geregend heeft ga ik liever de weg op, door de modder ploegen heb ik niet zo veel mee.

Dat ligt bij veel wel anders zag ik vandaag weer, de vaste route is compleet kapot gereden. Gelukkig zijn er hier in het gebied zat alternatieve routes die er wel prima bij lagen (en mag je ook (officieel) afwijken van de beheerders). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Woon-werk kilometers maken zijn voor mij ook een ideale manier om wat te kunnen fietsen. Met een gezin is het voor mij lastig (is een keuze die we als gezin hebben gemaakt) om veel extra fietstijd te claimen. Die luxe die @havana heeft, heb ik niet ;) Daarom is woon-werk verkeer een uitkomst. Ik fiets net als @DDX wat extra kilometers (wel wat minder extreem 8)7 ). Ik kan mijn woon-werk route doen in 10km, maar fiets standaard ongeveer 20km (per enkele reis). Op sommige dagen breid ik het aantal kilometers nog wat uit.

[ Voor 5% gewijzigd door wisselwerking op 09-01-2018 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Tjebakka schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:42:
[...]

Mocht je een ritbuddie nodig hebben voor de motivatie, geef maar een gil!
Might just take you up on that :)
Kluus schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:22:
Ik ben net voor het eerst sinds tijden weer eens de bossen in geweest. Als het zo veel geregend heeft ga ik liever de weg op, door de modder ploegen heb ik niet zo veel mee.
Het voordeel van de Heuvelrug is dat het wat hoger ligt, en ook veel zandgrond is, daardoor blijven de meeste routes lang in goede staat. Heb zelf ook niks met door de moddder ploegen namelijk.
Dat ligt bij veel wel anders zag ik vandaag weer, de vaste route is compleet kapot gereden. Gelukkig zijn er hier in het gebied zat alternatieve routes die er wel prima bij lagen (en mag je ook (officieel) afwijken van de beheerders). :)
Een lesje trailrespect zou niet verkeerd zijn voor sommige mensen. Effe een dagje mee schoffelen met de vrijwilligers en je snap dat het niet vanzelf is dat alles netjes erbij ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
wisselwerking schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:28:
Woon-werk kilometers maken zijn voor mij ook een ideale manier om wat te kunnen fietsen. Met een gezin is het voor mij lastig (is een keuze die we als gezin hebben gemaakt) om veel extra fietstijd te claimen. Die luxe die @havana heeft, heb ik niet ;) Daarom is woon-werk verkeer een uitkomst. Ik fiets net als @DDX wat extra kilometers (wel wat minder extreem 8)7 ). Ik kan mijn woon-werk route doen in 10km, maar fiets standaard ongeveer 20km (per enkele reis). Op sommige dagen breid ik het aantal kilometers nog wat uit.
Voor mij is het ook niet heel evident om veel kilometers te maken, al lijkt dat misschien wel zo. Ik werk 4 dagen, ik draai in m'n eentje een huishouden, zorg vrijwel in m'n eentje voor 2 kinderen van 4 en 6. En daarnaast probeer ik dus ook nog wat te fietsen. Woon-werk is voor mij geen optie aangezien ik dat niet red i.v.m. het naar school brengen van de kinderen. Mijn enige geluk is dat ik mijn eigen werktijden deels zelf kan indelen, waardoor ik doordeweeks nog wel eens overdag kan fietsen (vanochtend bijvoorbeeld).

In het weekend knijp ik er meestal 3-4 uur tussentijd, en als het seizoen goed op gang is pak ik een paar volledige zaterdagen/zondagen mee. Per jaar 1x een trip van een paar dagen naar de bergen.

En op familievakantie kan ik misschien vaker dan een ander weg, maar vergeet niet dat ik doordeweeks alles zelf doe. Dus ik vind dan wel een soort van op z'n plek dat ik dan even tijd pak. En mijn vrouw vindt dat ook prima trouwens. En ik vind het ook geen probleem om dan bijv. om 6:00 al op de fiets te zitten, zodat ik om 10:00 alweer terug ben. Alhoewel ik dat afgelopen week geen enkel keer gedaan heb :P

En ook ik haal trucs uit een gezinsleven te kunnen combineren met fietsen

- aankoop Tacx Neo, lekker trainen als de kinderen slapen of desnoods lekker aan het spelen zijn
- op bezoek bij vrienden/familie in het weekend ga ik vaak met de fiets en het gezin met de auto

[ Voor 14% gewijzigd door havana op 09-01-2018 16:55 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-04 22:15

bonzz.netninja

Niente baffi

Het koste een flinke dosis discipline maar ik heb eindelijk de tacx weer uit de stofhoek getrokken en een fietsplekje gemaakt in onze nieuwe schuur ( aka mancave aka hipsterhok)
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26731128_10214431180671611_6612055169069973459_n.jpg?oh=185773d4632e42f1d91b540a98d4de0d&oe=5ABAFFFD

Raspberry aan de muur met haarelastiekje van mijn vriendin en sufferfest.mp4 :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
@bonzz.netninja Heeft wel iets,gewoon osb plaat als muur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Je paincave is van harte welkom in Het grote indoor cycling topic :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-04 22:15

bonzz.netninja

Niente baffi

offtopic:
ja vond ik ook. En het is een stuk handiger om dingen eraan vast te maken dan die gipsplaat erachter. De vorige bewoners hadden er echt een soort kantoortje van gemaakt (schuur in de tuin) met allemaal gipsen muurtjes, maar ik vind een beetje rommelen wel leuk, en dat gips kan niks hebben. Uiteindelijk ga ik voor een hipster-wieler-honk met fietsen, boeken over fietsen en dat soort zooi.

Dit is andere kant van de schuur
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4hofqY1aswyLJP0MXgruzQXZ/medium.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door bonzz.netninja op 10-01-2018 09:21 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:34
Tjebakka schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:30:
[...]

Als ik het goed heb heeft hij ook noch vrouw noch kinderen, dat scheelt ook wel een slok op een borrel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Dat scheelt zeker! Misschien moet ik met dit weer ook maar gewoon in het donker woon/werk doen. De kleding heb ik. Ik moet alleen wel een aardig stuk over een onverlicht wegdek. Voor de kenners: tussen Utrecht en A'dam langs het Amsterdam Rijnkanaal óf langs de Vecht, en van Loenersloot tot aan Abcoude.

Jullie weten vast wel welke verlichting ik daar voor nodig heb?

[ Voor 24% gewijzigd door Tjebakka op 10-01-2018 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Gewoon de grootste Lezyne bouwlamp...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Ik gebruik daarvoor een lampje van lezyne, iets van 25 euro volgens mij. Heeft verschillende standen met hoeveel lumen hij afgeeft. Vind sowieso het hebben van een lampje wat je gewoon in je pc kan prikken om op het werk op te laden wel een aanrader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Stoffa schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:24:
[...]

Als ik het goed heb heeft hij ook noch vrouw noch kinderen, dat scheelt ook wel een slok op een borrel ;)
Ik heb fietsen die aandacht nodig hebben 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
havana schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 16:47:
[...]

Voor mij is het ook niet heel evident om veel kilometers te maken, al lijkt dat misschien wel zo. Ik werk 4 dagen, ik draai in m'n eentje een huishouden, zorg vrijwel in m'n eentje voor 2 kinderen van 4 en 6. En daarnaast probeer ik dus ook nog wat te fietsen. Woon-werk is voor mij geen optie aangezien ik dat niet red i.v.m. het naar school brengen van de kinderen. Mijn enige geluk is dat ik mijn eigen werktijden deels zelf kan indelen, waardoor ik doordeweeks nog wel eens overdag kan fietsen (vanochtend bijvoorbeeld).

In het weekend knijp ik er meestal 3-4 uur tussentijd, en als het seizoen goed op gang is pak ik een paar volledige zaterdagen/zondagen mee. Per jaar 1x een trip van een paar dagen naar de bergen.

En op familievakantie kan ik misschien vaker dan een ander weg, maar vergeet niet dat ik doordeweeks alles zelf doe. Dus ik vind dan wel een soort van op z'n plek dat ik dan even tijd pak. En mijn vrouw vindt dat ook prima trouwens. En ik vind het ook geen probleem om dan bijv. om 6:00 al op de fiets te zitten, zodat ik om 10:00 alweer terug ben. Alhoewel ik dat afgelopen week geen enkel keer gedaan heb :P

En ook ik haal trucs uit een gezinsleven te kunnen combineren met fietsen

- aankoop Tacx Neo, lekker trainen als de kinderen slapen of desnoods lekker aan het spelen zijn
- op bezoek bij vrienden/familie in het weekend ga ik vaak met de fiets en het gezin met de auto
Dan is het niet zoveel anders als bij mij thuis dus. Laatste verslag deed mij even anders denken. Alhoewel ik denk dat ik mijn directie het niet zou goedkeuren als ik 6 van de 7 dagen zou gaan fietsen. Ook niet als ik mij de rest van het jaar zou aanpassen :/
Wat ik dan wel weer doe is op tijd uit bed in de vakantie om op tijd te kunnen fietsen. En afgelopen jaar ben ik op de fiets naar de vakantiebestemming gefietst (en terug). Dat was rond de 150km, dus goed te doen.

@Tjebakka op Aliexpress zijn ook veel goede (en goedkope) bouwlampen te koop (bijvoorbeeld deze. Ik heb op dit moment een Xeccon S12 voor mijn woon-werk verkeer en op de laagste stand is dat nog steeds ruim voldoende om de volledig onverlichte fietspaden te pakken op hoge snelheid :P Ik wil echter nog extra lampen er bij. Voor reserve en voor mijn onverlichte ATB uitstapjes. Op de racefiets is een lamp op het stuur wel voldoende, maar op de ATB is een lamp op de helm er bij ook erg prettig.

[ Voor 13% gewijzigd door wisselwerking op 10-01-2018 10:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ik had vorige week op m'n woon/werk-fiets de moeder van alle lekke banden: een 5cm lange schroef dwars door buitenband, binnenband, velglint en velg heen :o

Het was de derde lekke band in een paar maanden tijd, dus ik heb de elcheapo 32mm buitenbandjes die met de fiets werden meegeleverd, vervangen door iets wat wat lekbestendiger is: Continental Gatorskin 28mm.
Wat een drama om die dingen om je velg te krijgen zeg, niet normaal. Nou zijn die Alexrims op mijn fiets sowieso al een draak qua bandmontage, maar in combinatie met deze banden echt een verschrikking.

De eerste had ik er in bijna een uur omheen, maar toen waren m'n handen al zo gesloopt dat de tweede echt niet meer wilde. Niks hielp, zelfs met zeep wilde het niet.
Uiteindelijk nog een kwartier staan wringen samen met mijn vrouw, en pas toen ging ook de tweede band overstag.

Ik hoop van harte dat deze banden hun lek-arme reputatie waarmaken, want als ik dit straks in de regen of kou aan de kant van de weg moet doen, dan vrees ik het ergste.
(Oh ja, en ik hoop dat ik ze op de juiste manier gemonteerd heb; volgens de gebruiksaanwijzing zou er een draairichting op de zijkant van de band staan aangegeven, maar na 10 minuten zoeken ben ik daar ook maar mee gestopt :X )

Dat het maar weer snel mooi weer mag worden, dan kan ik lekker weer gewoon op de racer. Eerste doel voor 2018 is vooralsnog LBL, eind april. Maar daarvoor moet ik stevig aan mijn conditie gaan werken; afgelopen zondag zat ik voor het eerst in bijna 3 maanden weer op de racefiets, en de laatste maanden van 2017 hebben mijn gewicht ook geen goed gedaan (bijna 15% erbij t.o.v. mei 2017 8)7 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Ik hoop voor je dat de banden wat oprekken als ze even gemonteerd zijn, gebeurt dat niet dan ga je inderdaad nog een keer met problemen langs de kant staan.

Voor de zekerheid, weet niet hoe ervaren je bent, misschien toch nog wat tips & tricks opzoeken mbt het leggen van banden. Heb de afgelopen jaren al geleerd dat dat heel veel uit kan maken. (Bijvoorbeeld de band naar het midden van de velg duwen tijdens het leggen, waar de diameter kleiner is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
Gatorskins zijn ook wel echt de laatste stap voor massief houten banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

roda_djavulen schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:55:
Ik hoop voor je dat de banden wat oprekken als ze even gemonteerd zijn, gebeurt dat niet dan ga je inderdaad nog een keer met problemen langs de kant staan.
Ik hoop het ook ja...
Voor de zekerheid, weet niet hoe ervaren je bent, misschien toch nog wat tips & tricks opzoeken mbt het leggen van banden. Heb de afgelopen jaren al geleerd dat dat heel veel uit kan maken. (Bijvoorbeeld de band naar het midden van de velg duwen tijdens het leggen, waar de diameter kleiner is).
Heb al menig bandje vervangen in m'n leven, en ben gisteravond nog even aan het speuren geweest naar tips op internet toen het echt niet lukte, maar ik kwam niks tegen wat ik nog niet wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

marrk schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 13:28:
[...] een vraagje over sportkeuringen. Dus als iemand zijn/haar ervaring met deze of een vergelijkbare race zou kunnen delen, dan zou ik daar zeer dankbaar voor zijn.
[...]
Even terugkomend hierop voor als iemand daar in geïnteresseerd is... uiteindelijk van de organisatie het verklaringsformulier toegestuurd gekregen en dat zag er zo poepsimpel uit dat ik het wel langs de huisarts durfde te sturen. Enige wat erin staat is dat de dokter verklaart dat "The subject, according to clinical investigations carried out, doesn't present any contraindication related to sport to cariovascular intensive activity (cycling races/events)."

Dus dat is binnen, nu inschrijven en accomodatie regelen en trainen!

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wellicht niet helemaal de juiste plek, maar ik heb het idee dat dit wel de beste plek is om advies in te winnen.

Ik ben op zoek naar een manier om mijn fiets (het liefst in een keer) mee te nemen op een fietsdrager op mijn Volkswagen Polo 6R (5 deurs) uit 2012.

Nu heb ik hier al eerder naar gezocht en kreeg toen o.a. de Thule Sprint 569 geadviseerd icm een set dakdragers voor mijn auto. Nu is mijn vraag, is dat ook de beste optie voor mijn fiets? Is er wellicht intussen een betere optie? Zo ja, welke? Of kan ik mijn fiets gewoon aan een fietsdrager doen, die aan de achterklep gaat zoals de Thule Raceway 991 2B? Ik heb een Giant TCR Advanced 2 Compact fiets, deze is van carbon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:24

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

Hier ook carbon fiets, ik heb een Thule ProRide 598 dakdrager, die bevalt prima.

Are you following me, Are you following me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

wisselwerking schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:05:
[...]

@Tjebakka op Aliexpress zijn ook veel goede (en goedkope) bouwlampen te koop (bijvoorbeeld deze. Ik heb op dit moment een Xeccon S12 voor mijn woon-werk verkeer en op de laagste stand is dat nog steeds ruim voldoende om de volledig onverlichte fietspaden te pakken op hoge snelheid :P Ik wil echter nog extra lampen er bij. Voor reserve en voor mijn onverlichte ATB uitstapjes. Op de racefiets is een lamp op het stuur wel voldoende, maar op de ATB is een lamp op de helm er bij ook erg prettig.
Daar zat ik ook al naar te kijken, maar gezien mijn Aliexpres-ervaringen betaal ik liever meer en stap ik morgen nog met lampjes op de fiets, dan dat ik moet wachten op levering van Aliexpress terwijl het 's ochtends en 's avonds al voldoende licht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-04 08:30
djlinsen schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:58:
Hier ook carbon fiets, ik heb een Thule ProRide 598 dakdrager, die bevalt prima.
Hier een zeer tevreden Outride-gebruiker. Supersnel je fiets(en) erop en eraf en gewoon toegang tot je achterbak.

Read the code, write the code, be the code!

Pagina: 1 ... 68 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic

Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.