Da's natuurlijk wat anders dan een LBS.. volgens mij kan een LBS nog best een doe het zelver waarderen, als je daar nog met enige regelmaat spullen koopt.. maar als je zowel je fiets als je onderdelen ergens anders op internet besteld... dan moet je ook maar je gereedschap op orde hebbenhavana schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:20:
Bij Cafe Spaak en Futurumshop mag het zelfs gratis.
Tweakers zijn ook welkom in mijn man cave, de sterke wielerverhalen krijg je gratis bij...
Ik zou t wel weten als ik @Tjebakka washavana schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:20:
Bij Cafe Spaak en Futurumshop mag het zelfs gratis.
Tweakers zijn ook welkom in mijn man cave, de sterke wielerverhalen krijg je gratis bij...
Wat ik altijd zo jammer vind is dat t prijspeil van onderdelen bij de lbs tov webshops niet een paar euro hoger ligt, maar vaak echt 50% hoger ofzo. Ik gun ze best iets meer, maar voor een ultegra 10 speed cassette bv 75 euro gaan betalen is me echt te gortig.Prulleman schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:29:
[...]
Da's natuurlijk wat anders dan een LBS.. volgens mij kan een LBS nog best een doe het zelver waarderen, als je daar nog met enige regelmaat spullen koopt.. maar als je zowel je fiets als je onderdelen ergens anders op internet besteld... dan moet je ook maar je gereedschap op orde hebben
[ Voor 52% gewijzigd door Stoffa op 28-09-2017 09:31 ]
Klopt, dat is inderdaad best jammer, ik zou ook graag meer lokaal kopen, en voor sommige zaken stap ik ook nog de winkel binnen waar ik ~25 jaar geleden al kwam (schoenen, zadel, dingen die je toch even wilt zien/passen/vasthouden, soms wat klein spul wat ik snel nodig heb). maar voor de grotere uitgaven is het gewoon zonde van het geld...Stoffa schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:29:
[...]
Wat ik altijd zo jammer vind is dat t prijspeil van onderdelen bij de lbs tov webshops niet een paar euro hoger ligt, maar vaak echt 50% hoger ofzo. Ik gun ze best iets meer, maar voor een ultegra 10 speed cassette bv 75 euro gaan betalen is me echt te gortig.
25 jaar geleden kocht ik ook alleen de spullen daar (maar toen had je natuurlijk ook nog geen internet shops), meeste klussen allemaal zelf gedaan, op wat zaken na waar je speciale tools voor nodig had, bottom brackets, balhoofd etc.
Ik heb Cycle Works gevraagd of ik tegen betaling daar mag klussen. Zit niet ver van m'n huis dus ik wacht even het antwoord af @havana ! Anders wip ik dit weekend langs als het kan, dan kom ik met de fiets aan de hand 
Cafe Spaak nog nooit geweest. Kluste wel altijd bij Martijn (Sir Pete) aan de Carolieweg in Groningen maar ik was al verhuisd voordat hij naar Spaak ging.
Futurumclub in Utrecht is helaas de komende tijd alleen open voor bike fittings.
Cafe Spaak nog nooit geweest. Kluste wel altijd bij Martijn (Sir Pete) aan de Carolieweg in Groningen maar ik was al verhuisd voordat hij naar Spaak ging.
Futurumclub in Utrecht is helaas de komende tijd alleen open voor bike fittings.
[ Voor 36% gewijzigd door Tjebakka op 28-09-2017 09:51 ]
If it aint fixed, it's broken.
Ik snap eigenlijk niet dat je het dan zelf wilt doen. Ik heb al meerdere malen de vorkbuis laten afzagen bij de lbs, kost ze niet zo gek veel tijd en je hoeft zelf geen rekening te houden met carbonstof in je longen of andere narigheden.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Dat is toch de hele grap van het zelf bouwen van een fiets lijkt me. Niks uitbestedenMrAngry schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:54:
Ik snap eigenlijk niet dat je het dan zelf wilt doen. Ik heb al meerdere malen de vorkbuis laten afzagen bij de lbs, kost ze niet zo gek veel tijd en je hoeft zelf geen rekening te houden met carbonstof in je longen of andere narigheden.
Cycle Works verhuurt de werkplaats helaas niet.
https://www.facebook.com/builtbybikes/Tjebakka schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:09:
verhuurt de werkplaats
Ga lekker naar @havana, ik zie de bromance foto's wel verschijnen dan.Tjebakka schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:09:
[...]
Dat is toch de hele grap van het zelf bouwen van een fiets lijkt me. Niks uitbestedenAnders leer je het nooit.
Cycle Works verhuurt de werkplaats helaas niet.
Helaas heb ik het zelfde probleem met mijn LBS."Fietsen bij Auke" in AmsterdamStoffa schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:29:
Wat ik altijd zo jammer vind is dat t prijspeil van onderdelen bij de lbs tov webshops niet een paar euro hoger ligt, maar vaak echt 50% hoger ofzo. Ik gun ze best iets meer, maar voor een ultegra 10 speed cassette bv 75 euro gaan betalen is me echt te gortig.
Ik wilde deze ondernemer ook ondersteunen, omdat ik het belangrijk vind dat deze winkels blijven bestaan. Maar ik viel bijna van mijn zadel toen ik hoorde dat hij al voor een Continental 25mm 4000II band 60 euro per stuk vraagt. Dit terwijl ze online 33.50 euro (ex. verzendkosten) kosten.
Dergelijke marges zijn voor mij te absurd.
Ik koop ik het meeste spul bij Hans Struijk (Rai), omdat zij gelukkig wel fair zijn en lange openingstijden hebben. Volgens de Wielercode (regel 2.4) mag ik geen materiaal kopen bij de Decathlon, maar ik kom daar ook graag.
PSN: StormFox81
Niks mis met de Decathlon, ik heb daar een Garmin edge 25 gekocht, 20 euro goedkoper dan elders online, en gelijk meenemen, dat is ook wel eens lekker
https://www.futurumshop.n...s-4-seasons-i-black.phtml
Ik ben op zoek naar beenwarmers, maar uit de maattabel word ik niet veel wijzer.

Mijn bovenbenen zijn op het dikste punt 63 cm, dus dan is zelfs een XXXL veel te klein!
Ik ben op zoek naar beenwarmers, maar uit de maattabel word ik niet veel wijzer.

Mijn bovenbenen zijn op het dikste punt 63 cm, dus dan is zelfs een XXXL veel te klein!
.
Meer mensen die morgen de Grensland mooiste gaan fietsen en van plan zijn zeikenat te worden...
Zonde van het slechte weer.
Zonde van het slechte weer.
Gewoon een L nemenLulukai schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:49:
https://www.futurumshop.n...s-4-seasons-i-black.phtml
[afbeelding]
Exact expert nodig?
Verwijderd
Ik snap dat ook niet. Voor dat bedrag kan de LBS ze net zo goed zelf bij Mantel bestellen en met nog steeds een tientje of meer winst verkopen aan onwetende MAMILs.Storm-Fox schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:22:
[...]
Helaas heb ik het zelfde probleem met mijn LBS."Fietsen bij Auke" in Amsterdam
Ik wilde deze ondernemer ook ondersteunen, omdat ik het belangrijk vind dat deze winkels blijven bestaan. Maar ik viel bijna van mijn zadel toen ik hoorde dat hij al voor een Continental 25mm 4000II band 60 euro per stuk vraagt. Dit terwijl ze online 33.50 euro (ex. verzendkosten) kosten.
Dergelijke marges zijn voor mij te absurd.
Waarschijnlijk heeft dat er ook mee te maken dat de LBS bij Continental een bepaald aantal moet afnemen om ze in de winkel te mogen verkopen. Omdat de LBS 'bang' is dat ze een bepaald aantal niet halen, schatten ze een lager aantal in, waardoor de inkoopprijs bij Continental hoger wordt waardoor het verschil groter wordt. Mantel(en ieder andere grote webshop) schatte een hoger aantal in, krijgen daardoor een betere inkoopprijs en daardoor heb je je verschil. Let wel, dit is puur op basis van wat ik verwacht.
Bovenstaande is overigens wel van toepassing bij bijv Giant fietsen aldus mijn LBS. Die moet aan het begin van het jaar aangeven hoeveel fietsen hij gaat verkopen, moet ook een x aantal fietsen reserveren(in iedere framemaat een bepaald aantal) en aankopen en is daarna vrij om ze gedurende het jaar van de hand te doen. Echter, moet hij daar wel precies op inschatten anders kan het zomaar zijn dat hij aan het einde van het jaar nog 5-6 fietsen over heeft a 2k, toch weer een behoorlijk bedrag.
Bovenstaande is overigens wel van toepassing bij bijv Giant fietsen aldus mijn LBS. Die moet aan het begin van het jaar aangeven hoeveel fietsen hij gaat verkopen, moet ook een x aantal fietsen reserveren(in iedere framemaat een bepaald aantal) en aankopen en is daarna vrij om ze gedurende het jaar van de hand te doen. Echter, moet hij daar wel precies op inschatten anders kan het zomaar zijn dat hij aan het einde van het jaar nog 5-6 fietsen over heeft a 2k, toch weer een behoorlijk bedrag.
Ik vraag me ook echt af hoeveel Conti's a 60 euro p/s zo'n lbs uberhaupt weet te slijten. Nou ben ik best scherp in mn prijsvergelijk, maar iedereen kan toch inmiddels wel de Google shopping resultaten bekijken onder "Continental 4000sII"? Gaan er nou echt lui doodleuk 120 euro aftikken voor een nieuwe set banden?
Er zijn nog steeds genoeg mensen die em gewoon naar de lbs brengen, en zeggen maak maar en vervolgens gewoon aftikken wat er op de bon staatStoffa schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:00:
Ik vraag me ook echt af hoeveel Conti's a 60 euro p/s zo'n lbs uberhaupt weet te slijten. Nou ben ik best scherp in mn prijsvergelijk, maar iedereen kan toch inmiddels wel de Google shopping resultaten bekijken onder "Continental 4000sII"? Gaan er nou echt lui doodleuk 120 euro aftikken voor een nieuwe set banden?
Verwijderd
Zo'n collega heb ik ook. Voor alles en niets de racer naar de LBS brengen: remmen afstellen, derailleurs afstellen, nieuwe banden, noem maar op. Ik zeg doe dat nou zelf, is nog leuk ook, maar hij 'vertrouwt dan niet meer op zijn materiaal'.
Nu heeft die gast wel geld maar zulke mensen zijn er dus wel degelijk.
Nu heeft die gast wel geld maar zulke mensen zijn er dus wel degelijk.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2017 16:39 ]
Prima toch , hoeven wij doe het zelvers ons ook minder schuldig te voelen tov de lbs
Dat zijn ook de gasten die na 2 jaar hun carbonnen spaceship op marktplaats zetten voor de helft van het geld omdat de trapaslager versleten is en ze een spaakbreuk hebben gehad en zich dan niet meer senang voelen en een nieuwe fiets van 6000 euro kopen. Ik vind het prima hoor al die advocaten en tandartsen.
Vorig jaar waren de GP4000SII bij Hans Struijk 55 euro/stuk. Ik heb dat er voor neergelegd omdat ik met een stapel nationale fietsbonnen zat die door weinig winkels geaccepteerd worden.Storm-Fox schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:22:
[...]
"Fietsen bij Auke" in Amsterdam ... ik viel bijna van mijn zadel toen ik hoorde dat hij al voor een Continental 25mm 4000II band 60 euro per stuk vraagt.
Ik koop ik het meeste spul bij Hans Struijk (Rai), omdat zij gelukkig wel fair zijn en lange openingstijden hebben.
Ok, maar nu benoem je de uitzondering terwijl we het hadden over de regel.
Wij tweakers zijn digitaal vaardig en dus internetshoppers, dus wij laten ons geen Conti's van 55 euro aansmeren maar inderdaad, er zijn massa's mensen die klakkeloos de adviesprijs voor dat soort dingen betalen.
Toch denk ik wel dat deze groep als maar kleiner wordt.
Wij tweakers zijn digitaal vaardig en dus internetshoppers, dus wij laten ons geen Conti's van 55 euro aansmeren maar inderdaad, er zijn massa's mensen die klakkeloos de adviesprijs voor dat soort dingen betalen.
Toch denk ik wel dat deze groep als maar kleiner wordt.
[ Voor 9% gewijzigd door havana op 30-09-2017 07:19 ]
Toch helemaal niet zo spannend dat afzagen ?MrAngry schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:54:
Zorgen dat je een zaagmal hebt en goede zaag dan is het in paar minuten gebeurd.
Vanmorgen toevallig nog gedaan.
Even wat ducttape om vorkbuis geplakt en juiste maat aangegeven.
En carbonstof en andere narigheden ?
Schijfremmen ontluchten kan ik mij voorstellen dat je dit laat doen, dat is echt een kutklusje.
Nu al 2 keer gedaan en nogsteeds niet helemaal tevreden...
Over prijsdiscussies gesproken, wat is/zijn goede internet shops voor de racefiets? Voor de ATB koop ik veel bij bike components, maar hun race assortiment is wat kleiner. Je merkt dat ze meer op ATB zijn gericht. Ze hebben weliswaar veel, maar niet elke keuze is mogelijk. Nu ga ik ook wel bij Salden winkelen, vanuit mijn woonplaats Maastricht ie dat niet ver uit de buurt.
Ik haal mijn spullen eigenlijk voor het merendeel bij bike-components.de, bike24.de en bike-discount.de.
Ik vind Bike-components juist heel erg gericht op race.
Voor mij BC en Bike24 in Duitsland. Als ik iets snel nodig heb Mantel of Futurum. Wiggle heeft ook nog wel eens aardige prijzen.
Voor mij BC en Bike24 in Duitsland. Als ik iets snel nodig heb Mantel of Futurum. Wiggle heeft ook nog wel eens aardige prijzen.
Hibike heeft vaak ook wel goede prijzen. Koop toch voornamelijk daar of bij bike24 de laatste 2 jaar.
Althleteshop heeft ook wel eens goede prijzen maar dan komen er weer aardige hoge verzendkosten overheen.
Anyway. Dat maakt niet uit ik heb alles al, inclusief kleedje. Ja Frank, geen krimpkousje maar dat kan me op dit moment ff niks schelen
.

7 kilo schoon aan de haak. Bidonhouders zijn er helaas nog niet, Garmin mount ligt bij een vriend en ik wil graag de nieuwe sensoren. Vind de oude te bulky
Anyway. Dat maakt niet uit ik heb alles al, inclusief kleedje. Ja Frank, geen krimpkousje maar dat kan me op dit moment ff niks schelen

7 kilo schoon aan de haak. Bidonhouders zijn er helaas nog niet, Garmin mount ligt bij een vriend en ik wil graag de nieuwe sensoren. Vind de oude te bulky
[ Voor 19% gewijzigd door Tjebakka op 30-09-2017 18:38 ]
Erg mooi hoor, wanneer volgt de eerste rit? En wat is die krimpkous precies?
Krimpkous kun je gebruiken om de Di2 kabel en de remkabel netjes te bundelen. Ziet er een stuk netter uit dan tape of tie-wraps. Voorbeeldje
https://www.instagram.com/p/BEwuFrHHLya/
Overigens zijn krimpkousen ook erg handig om om je ventielen heen te doen. Dit voorkomt dat ze gaan rammelen. Ringetje heeft hetzelfde effect, doch niet alle ventielen hebben een externe schroefdraad.
Fiets ziet er overigens netjes uit
Overigens zijn krimpkousen ook erg handig om om je ventielen heen te doen. Dit voorkomt dat ze gaan rammelen. Ringetje heeft hetzelfde effect, doch niet alle ventielen hebben een externe schroefdraad.
[ Voor 5% gewijzigd door havana op 30-09-2017 16:38 ]
Dank! Nu even wachten op iets drogere wegen.havana schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 16:37:
Krimpkous kun je gebruiken om de Di2 kabel en de remkabel netjes te bundelen. Ziet er een stuk netter uit dan tape of tie-wraps. Voorbeeldje
Ziet er netjes uit!Tjebakka schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 16:09:
Dat maakt niet uit ik heb alles al,
Ligt het aan het perspectief, of heb je inderdaad weinig hoogteverschil tussen je zadel en stuur?
Zie het! De hele dag, zo te zien.havana schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 16:55:
Morgenochtend droog, zegt men.
Perspectief. Genoeg ruimteverschilDieAnder schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 16:55:
[...]
Ziet er netjes uit!
Ligt het aan het perspectief, of heb je inderdaad weinig hoogteverschil tussen je zadel en stuur?
Bam! Sjieke fiets hoor! Krimpkousjes moet ik ook nog eens om mijn Di2 en remkabels gaan doen. Mooi klusje als het balhoofd en crank uit elkaar gaan voor winterbeurt.Tjebakka schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 16:09:
Althleteshop heeft ook wel eens goede prijzen maar dan komen er weer aardige hoge verzendkosten overheen.
Anyway. Dat maakt niet uit ik heb alles al, inclusief kleedje. Ja Frank, geen krimpkousje maar dat kan me op dit moment ff niks schelen.
[afbeelding]
Ik schaam me erom maar als tip voor andere Tweakers: de beenwarmers gaan onder je fietsbroek, en niet er boven.Crazy D schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:27:
[...]
Gewoon een L nemenBij zowel mijzelf (behoorlijk overgewicht) en een vriend (behoorlijk mager mannetje) en beiden rond de 1.75, past dat prima. Gelukkig kun je ook terugsturen trouwens.
.
Bike Discount kende ik nog niet, gelijk een bestelling gedaanhavana schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 11:57:
Ik vind Bike-components juist heel erg gericht op race.
Hello fellow humans
Over fietswinkels gesproken. Ik heb wat meuk bij 12go besteld en er zaten wat kortingscodes bij:
- Winter10 voor 10 euro korting op winterkleding
- Verlichting10 voor 10% op je raadt het
- Trainer5 voor 5% op tacx etc
- 12go1pkojva voor 10% op een bestelling van min 95,-
Have fun.
- Winter10 voor 10 euro korting op winterkleding
- Verlichting10 voor 10% op je raadt het
- Trainer5 voor 5% op tacx etc
- 12go1pkojva voor 10% op een bestelling van min 95,-
Have fun.
Vandaag voor het eerst gereden met nieuwe zadelpennetje (was de hele week weg voor werk). Fiets voelt alweer stukje strakker aan, hoe gek of het ook klinkt. Ik ben er tevreden mee. Wel onderweg nog even de afstelling iets beter passend moeten zetten maar dat is een kleinigheidje.Ramon 73 schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:23:
Voor mij Supersix wilde ik ook een carbon zadelpen, standaard wordt de fiets geleverd met een alupen. Weliswaar een lichte C3 pen, maar gaat ook deels om het idee. Als probeersel een pennetje van Aliexpress besteld, helaas wel de ietwat exotische maat 25,4 nodig waardoor de keuze beperkt is.
Vrijdag was het ding al in huis, levertijd <2 weken. Pen ziet er prima uit en is 140gram lichter dan de originele alu pen. Als ik een minpunt moet verzinnen, dan is het dat de halfronde ringen die onder de boutjes liggen, niet lekker ronddraaien. Maar met 10 minuten huisvlijt was dat vlot opgelost.
De pen past verder uitstekend in het frame (wel beetje carbon pasta gebruikt) en ziet er strak uit. De letters "TEMAMI" vallen niet erg op en dat is prima.
[ Voor 3% gewijzigd door Ramon 73 op 01-10-2017 16:19 ]
Afgelopen vrijdag weer eens een ritje kunnen doen, helaas weer opnieuw een gebroken spaak. Ik wil nu graag een andere wielset, maar budget blijft een probleempje...
Is deze set van DT Swiss wat?
Mantel link
Hij is geschikt voor Shimano 10 & 11 speed, sluit dat mijn huidige 9 speed uit? Of kan ik daar een spacer voor gebruiken?
Is deze set van DT Swiss wat?
Mantel link
Hij is geschikt voor Shimano 10 & 11 speed, sluit dat mijn huidige 9 speed uit? Of kan ik daar een spacer voor gebruiken?
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Vanmiddag een minder leuke ervaring gehad op de racefiets. Ik reed op een voorrangsweg vlak na een brug en ben door een auto die een stopstreep negeerde geraakt (deze kruising https://goo.gl/maps/bkaB4bYuxnr). Wonder boven wonder ben ik niet onderuit gegaan. De auto reed in eerste instantie door, het was dat een groep wielrenners die van de andere kant kwam hem toch nog tot stoppen heeft kunnen brengen maar anders weet ik zeker dat deze man was doorgereden.
Uiterst onvriendelijke man ook. Eerste wat hij verkondigde was dat hij wielrenners haat, niet echt een lekkere binnenkomer als je net een grove verkeersfout maakt en iemand daarbij aanrijdt. Hij probeerde ook nog eens mij de schuld van het hele voorval te geven, dat ik te hard aan kwam rijden en dat ik had moeten stoppen voor hem. Hij is zeer bekend in de regio en had een hekel aan alle wielrenners daar, en bleef herhalen dat ik hem had kunnen zien aankomen. Met deze man was dus niets te beginnen.
De snelheid waarmee hij me raakte kan me niet anders doen concluderen dan dat hij niet is gestopt voor de stopstreep en het stopbord, hij raakte me ongeveer 1,5m na de streep namelijk. Komt ook nog eens bij dat hij in Frankrijk woont (sprak verder wel gewoon goed Nederlands). Ik heb een paar van zijn gegevens maar de de shock en adrenaline geen e-mailadres of 06 nummer gekregen, erg stom van me maar ik stond redelijk te trillen op mijn benen. Wel een foto van het verzekeringsbewijs op zijn auto en kenteken. Ook van de wegsituatie ter plekke achteraf foto's gemaakt
De schade aan mijn fiets is gelukkig redelijk beperkt zoals het er naar uitziet, kan eigenlijk alleen een gebroken derailleurpad ontdekken en die heeft z'n werk goed gedaan door af te breken. Al met al denk ik dat ik van ontzettend veel geluk mag spreken dat hij alleen mijn achterkant heeft geraakt en dat ik overeind ben gebleven. Voor mij een les om nog beter op gevaarlijke kruisingen te letten en snelheid te minderen om fouten van anderen beter te kunnen opvangen.
Uiterst onvriendelijke man ook. Eerste wat hij verkondigde was dat hij wielrenners haat, niet echt een lekkere binnenkomer als je net een grove verkeersfout maakt en iemand daarbij aanrijdt. Hij probeerde ook nog eens mij de schuld van het hele voorval te geven, dat ik te hard aan kwam rijden en dat ik had moeten stoppen voor hem. Hij is zeer bekend in de regio en had een hekel aan alle wielrenners daar, en bleef herhalen dat ik hem had kunnen zien aankomen. Met deze man was dus niets te beginnen.
De snelheid waarmee hij me raakte kan me niet anders doen concluderen dan dat hij niet is gestopt voor de stopstreep en het stopbord, hij raakte me ongeveer 1,5m na de streep namelijk. Komt ook nog eens bij dat hij in Frankrijk woont (sprak verder wel gewoon goed Nederlands). Ik heb een paar van zijn gegevens maar de de shock en adrenaline geen e-mailadres of 06 nummer gekregen, erg stom van me maar ik stond redelijk te trillen op mijn benen. Wel een foto van het verzekeringsbewijs op zijn auto en kenteken. Ook van de wegsituatie ter plekke achteraf foto's gemaakt
De schade aan mijn fiets is gelukkig redelijk beperkt zoals het er naar uitziet, kan eigenlijk alleen een gebroken derailleurpad ontdekken en die heeft z'n werk goed gedaan door af te breken. Al met al denk ik dat ik van ontzettend veel geluk mag spreken dat hij alleen mijn achterkant heeft geraakt en dat ik overeind ben gebleven. Voor mij een les om nog beter op gevaarlijke kruisingen te letten en snelheid te minderen om fouten van anderen beter te kunnen opvangen.
[ Voor 3% gewijzigd door maxietheboss op 01-10-2017 20:48 ]
Gelukkig dat het uiteindelijk meevalt! Is het niet verstandiger om in zo'n geval ook de verzekeringspapieren in te vullen en te tekenen? Dan heb je iig ook een stok achter de deur om 't daarna alsnog onderling op te lossen?
Ik had mezelf niet meer in bedwang gehad en m op zn smoel geslagen denk ik. Niet iets om trots op te zijn overigens...
Ik bedoel zo van leer trekken na een grove verkeersovertreding van jouw kant, dan heb je echt een metersdikke plaat voor je kop zeg.
Ik bedoel zo van leer trekken na een grove verkeersovertreding van jouw kant, dan heb je echt een metersdikke plaat voor je kop zeg.
[ Voor 38% gewijzigd door Stoffa op 01-10-2017 22:47 ]
@maxietheboss Oei balen en gelukkig dat er geen ernstige gevolgen lijken te zijn. Wel belabberd hoe die man reageerde en vooral vervelend dat je geen schadeformulier hebt ingevuld en geen 06 hebt. Het wordt daardoor wel lastig de schade te verhalen vrees ik...
Wellicht goed om te lezen: https://www.politie.nl/themas/aanrijding.html. Met name dit punt: "Ga nooit weg bij het ongeval zonder uw gegevens aan de andere partij te geven. Dit is strafbaar, ook bij een lichte aanrijding". Overigens is doorrijden ook al strafbaar, dus de man heeft sowieso wat uit te leggen.
Aangezien je alleen een kenteken (en naam?) hebt gekregen is het wellicht goed om even contact op te nemen met de politie; zij kunnen makkelijker de contactgegevens van de man achterhalen m.b.v. het kenteken. Daarnaast kan de politie wellicht iets makkelijker de man tot medewerking dwingen
Heb je trouwens wel contactgegevens van die andere wielrenners (dus de getuigen)?
Vraag is natuurlijk wel of je zin hebt in het gedoe of de schade liever voor eigen rekening neemt. Aan de andere kant; anders leert die man nooit z'n lesje. Sterkte ermee!
Edit: misschien ook nog relevant:
https://dlsa.nl/aanrijdin...-20-veel-gestelde-vragen/
Wellicht goed om te lezen: https://www.politie.nl/themas/aanrijding.html. Met name dit punt: "Ga nooit weg bij het ongeval zonder uw gegevens aan de andere partij te geven. Dit is strafbaar, ook bij een lichte aanrijding". Overigens is doorrijden ook al strafbaar, dus de man heeft sowieso wat uit te leggen.
Aangezien je alleen een kenteken (en naam?) hebt gekregen is het wellicht goed om even contact op te nemen met de politie; zij kunnen makkelijker de contactgegevens van de man achterhalen m.b.v. het kenteken. Daarnaast kan de politie wellicht iets makkelijker de man tot medewerking dwingen
Vraag is natuurlijk wel of je zin hebt in het gedoe of de schade liever voor eigen rekening neemt. Aan de andere kant; anders leert die man nooit z'n lesje. Sterkte ermee!
Edit: misschien ook nog relevant:
https://dlsa.nl/aanrijdin...-20-veel-gestelde-vragen/
[ Voor 7% gewijzigd door Morrar op 01-10-2017 23:27 ]
Je kan ook aangifte doen van doorrijden.
Het uitwisselen van gegevens is ook de verantwoordelijkheid van de automobilist. Sowieso ben je als automobilist redelijk snel aansprakelijk voor de schade in NL. Dus als je niet genoeg gegevens hebt, zou ik gewoon aangifte doen bij de politie.MrAngry schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 04:04:
Je kan ook aangifte doen van doorrijden.
Het is een ding dat je een hekel aan wielrenners hebt, maar als je daarvan aggresief op wielrenners gaat inrijden mogen ze wat mij betreft je rijbewijs afpakken. Dit soort rijgedrag slaat natuurlijk nergens op en is op geen enkele manier goed te praten.
Ik denk dat het beste advies is om in een dergelijke situatie toch altijd gelijk de politie te bellen, maar ik zou in dit geval toch zeker nog even nabellen en de zaak daar neerleggen.
Ja precies dat bedoel ik. Hij is gewoon eerst fysiek doorgereden, daarna tot stoppen gedwongen en toen blijkbaar zo niet voor rede vatbaar gebleken dat er nog steeds geen schadeformulier is ingevuld. Dat is doorrijden bij een ongeluk wat mij betreft.borft schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:57:
[...]
Het uitwisselen van gegevens is ook de verantwoordelijkheid van de automobilist. Sowieso ben je als automobilist redelijk snel aansprakelijk voor de schade in NL. Dus als je niet genoeg gegevens hebt, zou ik gewoon aangifte doen bij de politie.
Hey guys, de inschrijving voor de Amstel Gold Race 2018 is zojuist opengegaan:
https://inschrijven.amstel.nl/nl/
Ik ben alleen nog aan het twijfelen tussen de 125 km en de 150 km route.
125km:

150km

Welke vinden jullie het mooist?
125km:

150km

[ Voor 60% gewijzigd door Storm-Fox op 02-10-2017 15:42 ]
De 150, dat stuk noord naar Stein in de 125 is niet waarvoor je naar limburg komt.
Naast het gebruikelijk advies om hem helemaal niet tijdens het evenement zelf te rijden
Naast het gebruikelijk advies om hem helemaal niet tijdens het evenement zelf te rijden
Gisteren weer eens 200km gereden (denk, de 4de van het seizoen), gelukkig had ik nog genoeg over om op de JB Brug en de Bazar sprint een PR te rijden
@maxietheboss Balen, zeker omdat het een wielren hatende eikel was! Mensen die gas geven bij het zien van een wielrenner altijd -1
, behalve als het shit weer is zoals afgelopen keer (en de keer daarvoor).
De 240 is ook leuk
@maxietheboss Balen, zeker omdat het een wielren hatende eikel was! Mensen die gas geven bij het zien van een wielrenner altijd -1
De 150, zitten de leukste klimmetjes in! En tijdens het event zelf rijden is best grappig voor een keerStorm-Fox schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:31:
De 240 is ook leuk
[ Voor 9% gewijzigd door joint_me op 02-10-2017 15:48 ]
Hello fellow humans
Heftig verhaal en het is heel begrijpelijk dat je niet netjes het ongeval administratief hebt kunnenmaxietheboss schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 20:46:
Vanmiddag een minder leuke ervaring gehad op de racefiets. Ik reed op een voorrangsweg vlak na een brug en ben door een auto die een stopstreep negeerde geraakt (deze kruising https://goo.gl/maps/bkaB4bYuxnr). Wonder boven wonder ben ik niet onderuit gegaan. De auto reed in eerste instantie door, het was dat een groep wielrenners die van de andere kant kwam hem toch nog tot stoppen heeft kunnen brengen maar anders weet ik zeker dat deze man was doorgereden.
afhandelen met zo'n mafklepper. Zelfs al was jij fout, dan nog is de automobilist altijd schuldig omdat jij
de zwakke deelnemer bent.
Ik ben heel blij met mijn mini 0805 dashcam in de auto, maar het liefst zou ik ook een dashcam
op de fiets willen hebben. Tot die tijd zal ik gelijk de politie maar bellen, zeker als mensen niet meewerken.
De 240 is helemaal niet leuk.. Dan ga je eerst 100 kilometer door een enorm saai stuk om vervolgens het rondje van 150 kilomter te gaan fietsen terwijl alle kneuzen die deze afstand ongetraind fietsen net zijn begonnen.. Dat betekend in de file voor elke klim..
[ Voor 36% gewijzigd door M@cer op 02-10-2017 15:52 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Die 150km kneuzen waren vorig jaar allemaal al afgestaptM@cer schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:50:
De 240 is helemaal niet leuk.. Dan ga je eerst 100 kilometer door een enorm saai stuk om vervolgens het rondje van 150 kilomter te gaan fietsen terwijl alle kneuzen die deze afstand ongetraind fietsen net zijn begonnen.. Dat betekend in de file voor elke klim..
Hello fellow humans
Duidelijk de 150. Dat saaie stuk naar het noorden is echt zonde. Dat kun je altijd nog een keer doen als je een kutroute wilt rijdenStorm-Fox schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:31:
125km:
[afbeelding]
150km
[afbeelding]
Exact expert nodig?
Of de GPX downloaden en lekker een keer gaan fietsen als niemand anders gaat. Overal door rijden, geen geld betalen en geen dwazen of kneuzen die je in de weg zitten. Moet je wel alles zelf trappen, niemand om je achter te verschuilen.
Kunnen wel een keer Tweakers wielerevenement houden. Gewoon even afspreken voor startplek/tijd en evt rustpunt onderweg. Ik wil binnenkort wel iets organiseren, bij voldoende animo.Noxa schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:28:
Of de GPX downloaden en lekker een keer gaan fietsen als niemand anders gaat. Moet je wel alles zelf trappen, niemand om je achter te verschuilen.
Goed initiatief, maar pas op, voor je het weet zit je met alle kneuzen van dit forum opgescheept.Ramon 73 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:12:
Kunnen wel een keer Tweakers wielerevenement houden. Gewoon even afspreken voor startplek/tijd en evt rustpunt onderweg. Ik wil binnenkort wel iets organiseren, bij voldoende animo.
Het is wel leuk om een keer in de drukte mee te maken. Maar ja, gpx downloaden en rijden wanneer het rustig is geldt in principe voor alle toertochten.... Als iedereen zo zou denken zouden er geen tochten meer georganiseerd worden.Noxa schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:28:
Of de GPX downloaden en lekker een keer gaan fietsen als niemand anders gaat. Overal door rijden, geen geld betalen en geen dwazen of kneuzen die je in de weg zitten. Moet je wel alles zelf trappen, niemand om je achter te verschuilen.
Exact expert nodig?
Leuk initiatief. Vorig jaar is er een Tweakers-tocht geweest in de omgeving van Rotterdam, heb ik toen gemist helaas.Ramon 73 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:12:
[...]
Kunnen wel een keer Tweakers wielerevenement houden. Gewoon even afspreken voor startplek/tijd en evt rustpunt onderweg. Ik wil binnenkort wel iets organiseren, bij voldoende animo.
Je hebt volkomen gelijk, het is ook echt heel leuk om met een grote groep te rijden. Beetje mooie fietsen kijken en uitsloven. Maar ik vertik het om €40,- neer te leggen voor een tocht over doorgaande wegen. Een 10tje is prima als er dan nog wat te happen is onderweg en het strak georganiseerd is.Crazy D schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:14:
[...]
Het is wel leuk om een keer in de drukte mee te maken. Maar ja, gpx downloaden en rijden wanneer het rustig is geldt in principe voor alle toertochten.... Als iedereen zo zou denken zouden er geen tochten meer georganiseerd worden.
Er zijn ook zat tochten die wel meerwaarde bieden tegenover het inschrijfgeld. Sowieso ongeveer alles in België, maar er zijn in Nederland ook een aantal minder commerciele.
Dank allen voor de tips.
Ik heb mij ingeschreven (loting) voor de 150km tour en kijk hier al enorm naar uit.
Natuurlijk kan ik de route ook prima solo doen, maar ik ga juist voor de ervaring en sociale aspect
van een cyclo. Om hier 48 euro voor neer te leggen vind ik gezien de goede organisatie en sfeer
een kleinigheid.
Ter vergelijking voor de mensen die 48 euro te veel vinden, het kan nog duurder:
Mudmasters : 60 euro
TCS Marathon : 72 euro
Amsterdam city swim : 110 euro
triamsterdam : 175 euro
Omdat ik vroeg van start wil gaan is het verstandig om een hotel of airbnb te pakken.
iemand nog betaalbare tips?
Ik heb mij ingeschreven (loting) voor de 150km tour en kijk hier al enorm naar uit.
Natuurlijk kan ik de route ook prima solo doen, maar ik ga juist voor de ervaring en sociale aspect
van een cyclo. Om hier 48 euro voor neer te leggen vind ik gezien de goede organisatie en sfeer
een kleinigheid.
Ter vergelijking voor de mensen die 48 euro te veel vinden, het kan nog duurder:
Omdat ik vroeg van start wil gaan is het verstandig om een hotel of airbnb te pakken.
Wacht even tot je bent ingeloot he...Storm-Fox schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:30:
Exact expert nodig?
Voor mijn beeld.. zijn de wegen ook volledig autovrij tijdens zo'n cyclo?
Dat verschilt, in mijn ervaring; maar vaak of niet of alleen voor de voorste groep, seingevers staan er vaak wel op kruispunten
Ik ben nog op zoek naar een goede wielset omdat de huidige iets te veel last heeft van spaakbreuken. Nu heb ik zelf een 9-speed Sora cassette en zijn de meeste nieuwe wielen/bodies gemaakt voor 10 of 11 speed. Kun je daar in principe gewoon een 9-speed op monteren (met een vulring) of verschilt dat van body tot body?
Ben ook nog wel op zoek naar een lijstje waar je kunt zien hoe stijf een bepaalde wielset is, en ook hoe sterk. Gewicht maakt me op dit moment nog niet veel uit, zodra ik zelf 10 kg afgevallen ben kan ik eens op gewicht van mijn fiets gaan letten
Zijn dat soort lijsten op internet te vinden? Ik zit echt nog in de budget categorie, voor de betere wielen is wel het e.e.a. te vinden.
Ben ook nog wel op zoek naar een lijstje waar je kunt zien hoe stijf een bepaalde wielset is, en ook hoe sterk. Gewicht maakt me op dit moment nog niet veel uit, zodra ik zelf 10 kg afgevallen ben kan ik eens op gewicht van mijn fiets gaan letten
Zijn dat soort lijsten op internet te vinden? Ik zit echt nog in de budget categorie, voor de betere wielen is wel het e.e.a. te vinden.
Google is your friend! http://www.bikeforums.net...eed-ultegra-rear-hub.htmlSherlock schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:14:
Ik ben nog op zoek naar een goede wielset omdat de huidige iets te veel last heeft van spaakbreuken. Nu heb ik zelf een 9-speed Sora cassette en zijn de meeste nieuwe wielen/bodies gemaakt voor 10 of 11 speed. Kun je daar in principe gewoon een 9-speed op monteren (met een vulring) of verschilt dat van body tot body?
Wat betreft compatibiliteit van verschillende cassettes, Saint Sheldon weet altijd raad: https://www.sheldonbrown.com/k7.html
Aangaande de 'sterkte' van verschillende wielen, echt hele objectieve vergelijkingen over de sterkte van wielsets zijn volgens mij niet. Hooguit lijstjes met welke wielsets er volgens de verschillende fabrikanten geschikt zijn voor bepaalde systeemgewichten.
Aangaande de 'sterkte' van verschillende wielen, echt hele objectieve vergelijkingen over de sterkte van wielsets zijn volgens mij niet. Hooguit lijstjes met welke wielsets er volgens de verschillende fabrikanten geschikt zijn voor bepaalde systeemgewichten.
Prijs voor een hele triathlon is meestal rond de 450 euro (Hawaii geloof ik zelfs 800 dollar, al zou ik dat er met alle liefde voor over hebben mocht ik me ooit kwalificeren)..Storm-Fox schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:30:
Dank allen voor de tips.
een kleinigheid.
Wat dat betreft ben ik wel een beetje naar de verkeerde sport overgestapt
Gelukkig ben ik dit en volgend jaar nog bezig met de halve..
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Bij de AGR waren het verkeersregelaars die op een paar punten het verkeer tegenhouden, verder vooral de fietsers. Bij Veenendaal-Veenendaal waren op een paar onoverzichtelijke plekken verkeersregelaars neergezet. Autovrij vind je in NL volgens mij niet.la_fusion schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:59:
Voor mijn beeld.. zijn de wegen ook volledig autovrij tijdens zo'n cyclo?
Bij Mantel staan bij een aantal wielsets de toegestane rijdersgewichten maar ik liep er ook tegenaan dat de info vrij summier is. Ik heb met de Mavic Aksium One goede ervaringen. Maar met overgewicht is het altijd een dingetje...Sherlock schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:14:
Exact expert nodig?
De keerzijde daarvan is dat Aksiums weer enorm flexen in de bocht. Als je goed in leunt, dan voel je ze echt buigen onder de fiets. Als het gewicht geen issue is dan zou ik eerder kiezen voor een set 32/32-spaak handgebouwde wielen. In combinatie met H+Son velgen en Shimano hubs kom je dan rond de 400 EUR uit voor een bombproof set die jaren mee kan.
Zo'n triathlon lijkt me 3 keer niksM@cer schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:15:
[...]
Prijs voor een hele triathlon is meestal rond de 450 euro (Hawaii geloof ik zelfs 800 dollar, al zou ik dat er met alle liefde voor over hebben mocht ik me ooit kwalificeren)..
Wat dat betreft ben ik wel een beetje naar de verkeerde sport overgestapt![]()
Gelukkig ben ik dit en volgend jaar nog bezig met de halve..
Een halve thriathlon zou ik dolgraag een keer willen doen, maar op dit moment is zwemmen
nog mijn zwakste onderdeel en zal ik eerst wat lesjes zwemslagverbetering moeten doen.
Na de rit van gisteren (66e dit jaar) heb ik de 3000km mijlpaal gehaald dit jaar - jeej 
Moet zeggen, was wel winderig zeg
Vandaar de lage gemiddelde snelheid.
Ander ding: ik heb een tikje in m'n rechterpedaal: geen idee of het de trapper of trapas is. Is er een manier om er achter te komen zonder alles uit elkaar te halen? Het begint wat irritant te worden
Moet zeggen, was wel winderig zeg
Ander ding: ik heb een tikje in m'n rechterpedaal: geen idee of het de trapper of trapas is. Is er een manier om er achter te komen zonder alles uit elkaar te halen? Het begint wat irritant te worden
Gefeliciteerd met de mooie afstand!Remy schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:21:
Na de rit van gisteren (66e dit jaar) heb ik de 3000km mijlpaal gehaald dit jaar - jeej
Moet zeggen, was wel winderig zegVandaar de lage gemiddelde snelheid.
Ik heb/had een soortgelijke tik. Het is ook goed mogelijk dat de bouten van je crankbladen los zitten. Die zou je kunnen proberen aan te draaien. Als dat het niet is dan zijn er buiten je genoemde potentiële problemen vast nog vele andere opties. Vaak is één voor één proberen de beste manier om de oorzaak te achterhalen. Daarbij hoort helaas dingen uit elkaar halen.
Of je zadelboutje wat los zit. Kortom het kan dus echt van alles zijn! Bladbout, trapper, zadel, zadelbuis, scewer van je achterwiel, borg ring cassette, remkabels. Ik zou alles even nalopen en aandraaien. Gelijk een goed moment om alles uit elkaar te halen en schoon te maken.Sjoewe schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:25:
Of het is je bottombracket. Die gaat ook tikken onder beslasting als de lagers op hun eind zijn.
Mijn fiets gaat over 2 weken op de standaard en even helemaal uit elkaar. Balhoofd schoonmaken, crankstel uit elkaar en goed schoonmaken. En alle hoekjes waar je normaal niet komt even goed aanpakken.
Tnx! Heb als doel 5000km dit jaar, nog even doortrappen voordat dat gehaald is
Jij (en ook de anderen) bedankt voor de tips. Het is echt als ik trap met rechts - lijkt de crank(as) of de trapper zelf te zijn. Heb sinds een half jaar SPD-pedalen en dat ging altijd goed. Ga sowieso alles daar nakijken. Hopelijk geen gedoe met lagers ofzo, want dan moet er wat uit elkaar, en daar ben ik niet zo goed in vergeleken bij basic fietsonderhoudIk heb/had een soortgelijke tik. Het is ook goed mogelijk dat de bouten van je crankbladen los zitten. Die zou je kunnen proberen aan te draaien. Als dat het niet is dan zijn er buiten je genoemde potentiële problemen vast nog vele andere opties. Vaak is één voor één proberen de beste manier om de oorzaak te achterhalen. Daarbij hoort helaas dingen uit elkaar halen.
Kan ook tikken als die zo goed als nieuw is. Althans, dat had ik vorig jaar. FM heeft bij de servicebeurt de bottom bracket etc opnieuw ingevet en tikje was weg. Kan zelf erg slecht tegen tikjes en of kraakjes, dus irriteerde me daar behoorlijk aan.Sjoewe schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:25:
Of het is je bottombracket. Die gaat ook tikken onder beslasting als de lagers op hun eind zijn.
Bij m'n mtb was het een keer een zandkorreltje op m'n zadelpen. Helemaal schoongemaakt en tikje was weg.
Kortom, kan heel veel zijn
Handtekening
Inderdaad, 1 voor 1 verdachte onderdelen losmaken, schoonmaken, invetten en met het juiste moment vastzetten
Can confirm, net gehad. Dacht ook aanvankelijk dat het uit de crank of trappers kwam. Blijkbaar zijn mijn senses niet zo sterk om te lokaliseren waar geluid vandaan komtSjoewe schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:25:
Allen bedankt voor de adviezen over mijn nieuwe wielset. Ik ben gisteren ook nog even naar de LBS geweest en mijn conclusie is toch dat ik even moet wachten en door moet sparen.
Ik heb nu de Fulcrum Racing Quattro op het oog als "spaardoel". Ik denk dat die set voldoende vooruitgang biedt t.o.v. mijn huidige instapset.
Af en toe kom je de Mavix Cosmic Elite ook nog tegen in een aanbieding rond de €300, is dat een set die echt beter is dan de Quattro's, of zijn deze vergelijkbaar?
Voor mij zijn stijfheid en sterkte van belang. Lager gewicht is leuk, maar niet heel erg belangrijk. Ik weeg nu zelf bijna 90kg.
Ik heb nu de Fulcrum Racing Quattro op het oog als "spaardoel". Ik denk dat die set voldoende vooruitgang biedt t.o.v. mijn huidige instapset.
Af en toe kom je de Mavix Cosmic Elite ook nog tegen in een aanbieding rond de €300, is dat een set die echt beter is dan de Quattro's, of zijn deze vergelijkbaar?
Voor mij zijn stijfheid en sterkte van belang. Lager gewicht is leuk, maar niet heel erg belangrijk. Ik weeg nu zelf bijna 90kg.
Ik heb zelf de Shimano WH-RS330 gekocht als vervanger van mijn wielen in de Scott Speedster 20 (2015). Ik heb ze voor € 200 kunnen krijgen bij Futurum (goede service!). Tot nu toe bevallen ze mij erg goed. De standaard wielen hadden binnen no-time speling. Deze kwam elke keer terug. Bovendien waren ze niet erg stijf. Dat gaat bij de Shimano wielen veel beter. Aangezien ik ook woon-werk verkeer (ook in de winter) wilde ik betrouwbare wielen. Daar had ik met deze wielen meer vertrouwen in dan de Fulcrums die jij als optie hebt (vanuit reviews). Bovendien scheelt het weer € 70.
Als stijfheid en sterkte van belang zijn, waarom kies je dan wielen met 16 en 21 spaken? Zeker als je 90kg weegt. Zelf weeg ik 100kg en heb handgespaakte wielen laten bouwen. Trust me, die hebben iets meer spaken, ik geloof 28 voor en 32 achter. Zo stijf en sterk als een plank. Fiets er nu 2 jaar mee, over diverse bulten en door kuilen gestuitert, en nog steeds kaarsrecht. Ik zou echt nog eens nadenken of zo'n wieltje met 16 spaken aan je voorwaarden voldoet....Sherlock schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:01:
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Zo, gisteren m'n fiets opgehaald bij de FM. Frame - Cannondale Synapse - was afgekeurd omdat er bij de achterbrug te weinig ruimte was. Wiel zat een beetje scheef in het frame en liep hierdoor bijna aan. Heb uiteindelijk een aanbod gekregen voor het omwisselen naar een carbon frame. Wel van een jaar ouder dan m'n oorspronkelijke frame. Omdat de bottombracket van het carbon frame afwijkt van de aluminium versie, moest ik een nieuw crankstel kopen. Had hiervoor de keuze van een Si of Si Hollowgram gekregen. Beide met een flinke korting. Ben voor de laatste gegaan. Denk dat het bij elkaar een mooie upgrade isBalboa schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 20:59:
[...]
Kleine update. Het eerste "aanbod" van Cannondale vriendelijke afgewezen. Het tweede voorstel was een Synapse carbonframe uit 2015. Met een bijbetaling van mijn kant voor een passend balhoofd, zadelpen en crankstel, omdat de hiudige onderdelen niet uitwisselbaar zijn met het carbon frame. Kon kiezen uit een gewone SI crank en de Hollowgram. Ga voor de laatste.
Denk dat het tweede aanbod een stuk beter is en voor mij een mooie upgrade naar een carbon frame.
Fiets is weer helemaal mooi opgebouwd en de ombouw is geheel onder garantie gebeurd. Ziet er top uit. Hopelijk één dezer dagen een momentje vinden om het te testen.
Voor volgend jaar staan de wielen op de lijst om vervangen te worden. Lees de discussie aandachtig mee.

Voor:

Na:

Handtekening
Persoonlijk vind ik je nieuw frame + crank (iets) mooier dan het vorige, dus goed gedaan zou ik zeggen
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
Als je dat spiderblad ooit wil updaten http://www.cannondale-parts.de/Balboa schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 23:17:
[...]
Zo, gisteren m'n fiets opgehaald bij de FM. Frame - Cannondale Synapse - was afgekeurd omdat er bij de achterbrug te weinig ruimte was. Wiel zat een beetje scheef in het frame en liep hierdoor bijna aan. Heb uiteindelijk een aanbod gekregen voor het omwisselen naar een carbon frame. Wel van een jaar ouder dan m'n oorspronkelijke frame. Omdat de bottombracket van het carbon frame afwijkt van de aluminium versie, moest ik een nieuw crankstel kopen. Had hiervoor de keuze van een Si of Si Hollowgram gekregen. Beide met een flinke korting. Ben voor de laatste gegaan. Denk dat het bij elkaar een mooie upgrade isZonder die korting had ik daar nooit aan durven denken. Bizar veel geld voor een trappertje
![]()
Fiets is weer helemaal mooi opgebouwd en de ombouw is geheel onder garantie gebeurd. Ziet er top uit. Hopelijk één dezer dagen een momentje vinden om het te testen.
Voor volgend jaar staan de wielen op de lijst om vervangen te worden. Lees de discussie aandachtig mee.
[afbeelding]
Voor:
[afbeelding]
Na:
[afbeelding]
Hello fellow humans
En ook wel fijn dat FM niet weer een iets te aanwezige sticker met zijn website op het frame heeft geplakt
Punctuality is the politeness of kings
Omdat ik er totaal geen ervaring mee heb en deze door de LBS aangeraden werden. Daarnaast zijn er op internet veel mensen te vinden die er over te spreken zijn.Microkid schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 22:36:
[...]
Als stijfheid en sterkte van belang zijn, waarom kies je dan wielen met 16 en 21 spaken? Zeker als je 90kg weegt. Zelf weeg ik 100kg en heb handgespaakte wielen laten bouwen. Trust me, die hebben iets meer spaken, ik geloof 28 voor en 32 achter. Zo stijf en sterk als een plank. Fiets er nu 2 jaar mee, over diverse bulten en door kuilen gestuitert, en nog steeds kaarsrecht. Ik zou echt nog eens nadenken of zo'n wieltje met 16 spaken aan je voorwaarden voldoet....
Komt bij dat handgespaakt (voor zover ik weet) toch nog wel een hondertje duurder is. Ik moet met die €300 al een stukje boven mijn budget, dus als daar dan weer bovenop komt wordt het wel erg gek.
Hoe is dat destijds georganiseerd? Gewoon een forumpost in de afdeling "Sport" ?Noxa schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:26:
[...]
Leuk initiatief. Vorig jaar is er een Tweakers-tocht geweest in de omgeving van Rotterdam, heb ik toen gemist helaas.
Vandaag nog iemand aan het KOM-hunten? Met deze wind moet je toch wel een paar kunnen scoren
Si vis pacem, para bellum
90/180 kilometer tijdrit, je moet er maar zin in hebben.Tsjilp schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:27:
[...]
2x nix toch, wielrenonderdeel is niet zo erg
De mensen die met die reden op de fiets stappen snap ik niet. Maar goed, ik hecht ook niet zoveel waarde aan KOMmetjes. Er zijn teveel variabelen (o.a. wind) waardoor een KOM niet zoveel waard is. Tegelijkertijd is het natuurlijk ook zo dat iedereen dat moet doen waar hij blij van wordt (tot op zekere hoogteEx Nunc schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:42:
Vandaag nog iemand aan het KOM-hunten? Met deze wind moet je toch wel een paar kunnen scoren
een KOM in Nederland.....coll de A12 zeker... een KOF lijkt me eerder....
haha.. lekker tegen de wind in daar
Denk dat ik momenteel liever de Ventoux op fiets dan buiten waar ik woon. Op de piek windkracht 10 en meer constant wk7. Da's echt niet grappigjspr schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:27:
een KOM in Nederland.....coll de A12 zeker... een KOF lijkt me eerder....
Si vis pacem, para bellum
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic
Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic
Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic
Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic
Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.