Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 111 Laatste
Acties:
  • 632.446 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:30
begintmeta schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 08:07:
Als je ziet dat Hazet vziw ook aanbeveelt om elke 6 maanden/5000 keer de nauwkeurigheid nog eens te testen, heb ik inmiddels sowieso weinig vertrouwen meer in de momentsleutels die ik heb, ik moet ze echt maar weer eens laten testen...
+1
En op zich is het voor gebruik met fietsen etc ook handig om een momentsleutel te nemen die in beide richtingen werkt, dat is ook een nadeel van de hierboven gelinkte BBB-sleutel.
Die mag je mij uitleggen. Ik sleutel pas ±20jaar aan fietsen en kom op de huidige techniek nog weinig linksdraaiend spul meer tegen, alleen pedalen nog. En ik gebruik een Wera sleutel voor momenten van 1Nm tot 12Nm en een Gedore Torcofix van 10-100Nm. Allebei werken ze zowel links- als rechtsom, maar linksom nog nooit nodig gehad. En om te bepalen hoe vast een verbinding zát, om die vervolgens net zo strak te kunnen zetten is dat een onbetrouwbare methode. Sowieso ook omdat je nooit weer of er corrosie was of threadlock (loctite) gebruikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:37
joint_me schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:31:
[...]

Dan maar rondje provincie Utrecht
Route? Klinkt leuk

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10 15:22

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Mooi rondje, 272km vanaf mijn voordeur (in Amsterdam) >:)
Nog even doortrainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:40

Crazy D

I think we should take a look.

Leuke doelstelling om in elke provincie zo een rondje te rijden :o

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-10 17:31

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Momentsleutel it is. Had al zo'n vermoeden dat een accuboor niet de allerbeste oplossing zou zijn.

Bezorger is onderweg met mijn wielset. Gelukkig wordt je nog steeds geacht om een raar bedrag in euro's in contanten af te kunnen rekenen, dus dat wordt afhalen op het postkantoor..

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-10 23:32
Ramon 73 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:12:
Die mag je mij uitleggen. Ik sleutel pas ±20jaar aan fietsen en kom op de huidige techniek nog weinig linksdraaiend spul meer tegen, alleen pedalen nog.
BSA trapassen, linkerzijde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:19
wisselwerking schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:15:
[...]

Mooie ronde getallen, 100 kilometer en 3 uur. Bovendien een haalbaar doel (als je op het vlakke in Nederland fietst). Het is toch af en toe wel leuk om jezelf uit te dagen.
Precies dat. Voor mij geldt dat je ook gewoon een beetje geluk moet hebben met de route/wind/verkeer en vorm van de dag. Ik heb denk ik een poging of 6-7 gedaan verdeeld over een jaar (waarvan een aantal na 2u duidelijk werd dat ik het niet zou gaan halen). Het ligt niet voor het oprapen, maar het is wel haalbaar. Ook de ritjes dat ik echt strandde op 33,2km/u waren alleen maar motivatie en toverde een grijns op mijn gezicht.

De niet-fietsers of doorsnee recreant zullen je voor gek verklaren (maar daar doe ik het ook niet voor). Om Tim Krabbe maar even te quoten; "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me" :+.

Overigens haal ik net zoveel plezier uit een mooie ronde van xxx km met 28 km/u, het ontdekken van een paadje in de buurt wat mij eerder onbekend was of een willekeurige andere rit door een nieuwe omgeving. De variatie houdt het leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-10 08:48
Mooi gesproken @Ypuh.

Ik bij gebrek aan daglicht en matig weer mijn fiets op de Tacx gezet en ben aan de slag gegaan. In beeld verscheen een icoontje van een race a 42km dus ik dacht, ach waarom ook niet. Heb me flink suf getrapt en ben er af gereden door een Moldaviër (heten die zo?) maar f*ck wat is dat leuk zeg. Ik werd er lig flink fanatiek van. Ik ben 2e geworden maar geen idee van de hoeveel.

Maar die interface snap ik nog niet zo goed. Het was mij niet helemaal duidelijk wie er aan de race mee deden en hoe ver ze achter me lagen bijvoorbeeld. Kun je die data achteraf nog terug vinden? Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-10 05:37

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

rondje flevoland is ook een mooie om af te kunnen strepen; links water, rechts schapen (tenzij je hem tegen de klok in fietst, dan is het links schapen, rechts water :P) https://www.strava.com/routes/705618 heb hem al wel gefietst, maar strava kapte er mee na 140km, en toen wist ik nog niet dat je ook ritten kon koppelen :(

rondje ijsselmeer is ook een leuke; ik heb wel de binnenbocht genomen toen, maar desalniettemin goed voor ruim 300km --> https://www.strava.com/routes/705539

of als je toevallig je fiets mee hebt als je naar de limburgse peel (center parcs) gaat; door america naar california en via oostenrijk terug; kan binnen het uur :P https://www.strava.com/routes/6007763

net een rondje gefietst om een beetje een idee te krijgen waar ik momenteel sta; dus een FTP-segment gemaakt (20 min) heb alleen geen vermogensmeter, dus moet het doen met de opgaaf die strava geeft.

Weet iemand of dit een beetje betrouwbaar is?

gevoel was iig goed; kon hem ondanks dat ik behoorlijk door had gefietst (zat qua snelheid niet meer in) toch goed doortrekken, en kwam met een rit gemiddelde van 34.5 boven wat ik verwacht had :)
https://www.strava.com/activities/1169733766

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
kwakke01 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:02:
net een rondje gefietst om een beetje een idee te krijgen waar ik momenteel sta; dus een FTP-segment gemaakt (20 min) heb alleen geen vermogensmeter, dus moet het doen met de opgaaf die strava geeft.

Weet iemand of dit een beetje betrouwbaar is?

gevoel was iig goed; kon hem ondanks dat ik behoorlijk door had gefietst (zat qua snelheid niet meer in) toch goed doortrekken, en kwam met een rit gemiddelde van 34.5 boven wat ik verwacht had :)
https://www.strava.com/activities/1169733766
Strava power is totaal onbetrouwbaar dus die waarde kun je meteen weer vergeten. Tijd voor een vermogensmeter dus ;). Bovendien heb je hem met de wind in de rug gefietst (ZW was het hier lig) dus dan is je vermogen nog lager. Een FTP test is bij uitstek het moment om eens wel tegen de wind in te fietsten. Want dan lever je een stuk meer vermogen, en heb je een korter stuk asfalt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Mwoah mijn ervaring is dat strava best dichtbij je ftp komt (premium voor nodig, power curve) maar niet op een 20 minute test one way, maar wel bv een rondje ringvaart voluit waar je zowel wind mee als wind tegen hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

Noxa schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:10:
[...]

Strava power is totaal onbetrouwbaar dus die waarde kun je meteen weer vergeten. Tijd voor een vermogensmeter dus ;). Bovendien heb je hem met de wind in de rug gefietst (ZW was het hier lig) dus dan is je vermogen nog lager. Een FTP test is bij uitstek het moment om eens wel tegen de wind in te fietsten. Want dan lever je een stuk meer vermogen, en heb je een korter stuk asfalt nodig.
thx, toch maar eens een keer naar kijken dan idd. Asfalt genoeg hier, dus daar hoef ik me niet druk om te maken ;)

was zowiezo leuk om weer eens met een doel te fietsen, anders dan op gemiddelde of mikken op een bepaald segment. Merkte dat mijn omslagpunt qua hartslag ~168 zat, waarbij ik weer op adem kwam als ik rond de 160-165 ging zitten, en echt aan het pushen was als ik boven de 168 kwam. Terugkijkend ben ik iets te enthousiast begonnen, waardoor ik in het 2e gedeelte iets gas terug moest nemen om een beetje op adem te komen. naar het einde toe ging het best weer lekker. Als ik de hele rit bekijk (zowel wind mee als tegen) dan viel het me op dat ik welliswaar die 20 min niet harder kon, maar daarna ook niet volledig opgebrand was. benen gingen gewoon niet harder, maar ik kwam redelijk snel weer op adem en kon goed doortrappen

[ Voor 36% gewijzigd door kwakke01 op 05-09-2017 22:26 ]

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kut , reden vandaag ons normale trainingsrondje. Werd er aan de weg gewerkt. normaal geen probleem maar ze hadden de weg al helemaal ingesmeerd met teer. Fijn , want had vorige week net nieuwe banden erop gelegd ( Vittoria Corsa G+). Die kan ik dus gelijk weer wegflikkeren......

www.degroot-it.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
degroot schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:46:
... ze hadden de weg al helemaal ingesmeerd met teer. Fijn , want had vorige week net nieuwe banden erop gelegd ( Vittoria Corsa G+). Die kan ik dus gelijk weer wegflikkeren......
Is je frame ook helemaal vol met zwarte strepen en spetters? Als je met teerverwijderaar aan de slag gaat raad ik je aan te zoeken naar eentje die niet op kerosinebasis is. Kerosine lost welleswaar de teer goed op, maar ook net ff teveel van je laklaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

DieAnder schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 23:28:
[...]

Is je frame ook helemaal vol met zwarte strepen en spetters? Als je met teerverwijderaar aan de slag gaat raad ik je aan te zoeken naar eentje die niet op kerosinebasis is. Kerosine lost welleswaar de teer goed op, maar ook net ff teveel van je laklaag.
Das wel zuur idd; over banden gesproken; miste gister bijna mn afslag, maar kon hem volledig in stijl met blokkerend achterwiel nog net halen.. thuisgekomen zag ik echter dat er een comlleet kale plek zat op mn band. was toch beter geweest een paar km om te fietsen ipv op deze manier de bocht te nemen...

Had dit eerlijk gezegd niet verwacht van deze banden (Conti 4 seasons) die toch als 11 van de meest slijtvaste banten te boek staan. is dit een productiefout, of zijn de banden na 2 jaar gewoon op? heb er ivm blessures namelijk maar 2k km mee kunnen rijden dus das niet overdreven veel. de vorige set heb ik na 5k km vervangen en toen op mn 2e fiets gezet waar ze een 2e leven kregen.

iemand tips voor een goede vervanger? weer 4 seasons, of zijn er slijtvastere banden op de markt? Ben overigens niet zo'n fan van schwalbes; heb ooit een setje ultremo's gehad die ik gemiddeld elke 100km lek reed. wel veel grip, maar wat heb je daar aan als je elke toertocht 2x langs de kant staat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:47
Slijtvastere banden zijn ook minder comfortabel. Dan kom je bij dingen als Gatorskins uit e.d.

Maar als jij met een blokkerend achterwiel remt, maakt het echt niet uit welke band je eronder legt, want dan gaan ze er allemaal aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

With Sjoewe. Gatorskins zijn bij fixed gear rijders (die veel skidden) geliefd om hun slijtvastheid, maar ook daar ontkom je echt niet aan skid patches.

Weet iemand trouwens waar je (behalve bij Futurumshop en Mantel) aan de nieuwe Ultegra R8050 (dus Di2) groep kan komen? Nergens is 'ie op voorraad en dit zijn de enige Nederlandse webshops waar ik 'm überhaupt kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
DieAnder schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 21:19:
[...]

BSA trapassen, linkerzijde.
Inderdaad ja, maar in de eerste plaats is dat niet écht nodig om exact op moment aan te zetten. Hooguit wanneer het een carbon frame betreft, maar dat is voor mij niet de meest gelukkige combinatie; carbon en geschroefde trapassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:35

Pelle

🚴‍♂️

wisselwerking schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:15:
Mooie ronde getallen, 100 kilometer en 3 uur. Bovendien een haalbaar doel (als je op het vlakke in Nederland fietst). Het is toch af en toe wel leuk om jezelf uit te dagen. Vorig jaar had ik als doel om 70 km met 32km/u gemiddeld te fietsen.
Inderdaad. Het begon bij mij in 2013 met 50km in anderhalf uur. Daarna de 100km in 3 uur, in 2014 gehaald (2u53m), zij het met de kanttekening dat ik na +/- 65km een kwartiertje pauze had.

Later heb ik nog een keer de 70km in 2 uur gedaan, die wilde ik ook graag nog een keer afstrepen. Dat werd uiteindelijk 73km, waarvan ik er wel ongeveer 5 minuten bij Graham in het wiel heb gezeten.

Weer een mooi doel is 40km in 1 uur, maar dan moet alles wel meezitten; vooralsnog ben ik nooit verder gekomen dan een gemiddelde van 39 op een traject van 32km, dus dat zal flink wat training vergen en misschien wel een TT-fiets.
Afstandsdoelen kun je inderdaad ook stellen (heb nog 200km op de ATB op mijn lijstje voor dit jaar staan). Maar ik kan mij ook voorstellen dat je hoogtemeters als doel stelt. Zo heeft iedereen wel wat (of niet).
Zo wil ik nog een keer een solo 300km-rit maken (teller is blijven steken op 272 in 2015). En een keer alle 12 provincies in 1 rit (zoals Herman v/d Zande eerder dit jaar heeft gedaan).
5000hm wil ik ook nog wel eens een keer gaan doen (record staat nu op 4300 met 3x Ventoux).
Alpe d'Huez binnen het uur lijkt me ook een waanzinnig mooie prestatie (maar ik denk net iets te hoog gegrepen voor mij).

Momenteel ben ik bezig met het 'inkleuren' van wegen bij mij in de buurt, en op iets hoger niveau: maptiles.
Die eerste kun je via een heatmap checken, die tweede met Veloviewer.

Voorbeeldjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.jellejanvanveelen.nl/got/strava-heatmap-2017.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jellejanvanveelen.nl/got/veloviewer-tiles-2017.jpg

Groen = ik ben er geweest. Blauw = ik ben er geweest plus ook in de vakjes links/rechts/boven/onder.
Op Veloviewer heb je bij de Explorer-score een max-square, en dat is het maximale vierkant van X bij X maptiles waar je geweest bent. Ik heb nu 3 max-squares van 14x14, maar als ik nu nog 1 ritje plan door Delfland en het Westland, dan kan ik er een 17x17 square van maken.

Nou zul je wellicht denken: wtf heb je daar aan? En het antwoord is simpel: niks, maar ik vind het leuk :)
Alles wat je motiveert om sneller/verder/hoger/watdanook te fietsen, is per definitie een heel goed trainingsdoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:17
Tja op een bepaald moment is verder meer vechten tegen de slaap.
Misschien dat ik volgens jaar eens een brm600 tocht ga rijden, maar eigenlijk is 500km op een dag wel een beetje de max.
Daarna worden het naar mijn idee 2 ritten met lange (slaap) pauze tussendoor.

Ik heb op mijn todo nog staan:
-Ritje van Vlissingen naar De Cocksdorp, misschien binnenkort eens doen want niet al te moeilijk.
-5000hm in 1 rit, max staat nu op 4700, ook weer niet al te spannend maar meer kwestie van juist plannen.
Tijdens mijn vakantie zat ik iets te ver van bergen af, waardoor ik al 60km kwijt was zonder extreem te klimmen, zal volgend jaar worden.

En op todo maar iets lastiger:
Everest challenge, oftewel op 1 segment(klim) op en neer fietsen tot je 8848hm hebt.

100km in 3 uur solo heb ik nog nooit gehaald volgens mij.
Zou ik zo kunnen doen, maar moet ik route uitkiezen waar je niet echt hoeft af te remmen.
Rondje IJsselmeer van 2 weken geleden zat ik kwa snelheid wel redelijk op schema daarvoor om 300km in 9 uur te redden, alleen laatste stuk door Amsterdam koste zo 0.3km/u gemiddeld.

[ Voor 17% gewijzigd door DDX op 06-09-2017 14:26 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

DDX schreef op woensdag 6 september 2017 @ 14:23:
Tja op een bepaald moment is verder meer vechten tegen de slaap.
Misschien dat ik volgens jaar eens een brm600 tocht ga rijden, maar eigenlijk is 500km op een dag wel een beetje de max.
Daarna worden het naar mijn idee 2 ritten met lange (slaap) pauze tussendoor.

Ik heb op mijn todo nog staan:
-Ritje van Vlissingen naar De Cocksdorp, misschien binnenkort eens doen want niet al te moeilijk.
-5000hm in 1 rit, max staat nu op 4700, ook weer niet al te spannend maar meer kwestie van juist plannen.
Tijdens mijn vakantie zat ik iets te ver van bergen af, waardoor ik al 60km kwijt was zonder extreem te klimmen, zal volgend jaar worden.

En op todo maar iets lastiger:
Everest challenge, oftewel op 1 segment(klim) op en neer fietsen tot je 8848hm hebt.
als je vakantie & klimmen wil combineren dan kan ik Tenerife van harte aanraden. Je kan daar letterlijk van zeeniveau naar 2200m hoogte fietsen in 1 klim (~60km) andere mogleijkheid is de marmotte; dan pak je ook die 5k hm, maar moet je meer bergen op ;)

ik hou het voorlopig weer bij vlak; past ook meer bij mijn huidige postuur :+ ondanks dat er inmiddels 15kilo af is, moet ik er nog minimaal 10.. werk te doen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:07
@Pelle die 40km in een uur staat ook op mijn lijstje. Voor komend jaar ben ik nog aan het kijken welke doelen/uitdagingen ik mij zelf ga stellen.

Voor dit jaar nog een paar doelen staan, maar die zijn met name voor de ATB. Komend weekend meedoen met een 24 uurs race (in teamverband (6 personen)) en eind december een ultramarathon van 200km (Drenthe 200).

Oh ja, alle granfondo's van Strava voltooien in een jaar staat ook nog. Grootste uitdaging is vinden van tijd. Gelukkig kan ik 100km binnen 3 uur doen. Dus dat scheelt al weer wat. Qua kilometers (puur racefiets) staat mijn doel op 4000km (nu 3238km). Daarnaast ook nog 1000km op ATB (voltooid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:45
Altijd leuk om een paar doelen te stellen. De 100km in 3 uur moet wel te doen zijn, misschien dat ik dit jaar nog een poging waag als het lekker weer is. Zal eens moeten nadenken wat er voor volgend jaar op de agenda moet komen. Vorig jaar had ik iig als doelstelling om alle Strava Gran Fondo's te halen, was ook gelukt. Dit jaar heb ik die van januari geloof ik gemist, tijdens de wintermaanden ga ik meestal toch voor wat kortere tochten als het even kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:42
Rondje IJsselmeer zoals ik hem reed (helemaal langs de kust) is 322 kilometer en solo met redelijk weer goed te doen. En mooi om te rijden, met de klok meer is mooist. Bijna altijd voorrang.

Strava link: https://www.strava.com/activities/1041508887

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
40km in een uur staat voor volgend jaar op het programma. Van de winter flink intervallen trainen op de Tacx en dan kijken hoe we er in het voorjaar voor staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Wieltjes!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jNV7DyTyIouCNwewNhEUKxXi/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WYXOpxyXiHWi2B6dP4UwAReC/full.jpg

Het lijkt zowaar op een racefiets. Kan niet anders zeggen dan dat ik erg blij ben met de wielen. 1490 gram (zonder snelspanners). Zo te zien zijn ze kaarsrecht en ze rollen goed.

Heb er Swissstop Black Prince bij besteld. Ze leveren ze als 'FSE by swissstop'. Branden kunnen ze wel, die Chinezen.

[ Voor 35% gewijzigd door Tjebakka op 06-09-2017 21:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Laatst online: 03-10 15:43

KipCurreh

Nightcrawler

De kogel is door de kerk.

Na een tijdje zoeken, en bijna een veel te grote fiets gekocht te hebben (dank jullie wel heren _/-\o_ ), werd deze bijna in men schoot geworpen..
De advertentie was echt minuten geplaatst, direct contact opgenomen en gisteren kwam die kerel hem zelf brengen ook nog ! En hij was even groot als mij ;)

Specialized Tarmac Expert (ik denk 2006 ?)
SRAM red OG1090
Bontrager HCM carbon race X lite stuur
Easton EA 90 sl wielen

Nagenoeg in perfecte staat, zonder ook maar 1 spoor van enig gebruik..
Die gast had gewoon geen tijd meer, wou zich meer op fotografie richten en wou een nieuwe lens.. De rest is geschiedenis..
Foto's zeggen altijd dat ietsje meer ;

Specialized Tarmac Expert

Ik maak nog wel eens een mooie foto op locatie, maar nu eerst kledij etc zien te scoren.. Zaterdag maar eens naar de winkel (wellicht Van Eyck in St-Gillis Waas)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Nice SRAM Red erop ook, prima begin zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Tjebakka schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:27:
Weet iemand trouwens waar je (behalve bij Futurumshop en Mantel) aan de nieuwe Ultegra R8050 (dus Di2) groep kan komen? Nergens is 'ie op voorraad en dit zijn de enige Nederlandse webshops waar ik 'm überhaupt kan vinden.
https://www.bike-componen...Gruppe-2x11-36-52-p58082/

Geen NL shop, maar DE en wel alles op voorraad zo te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:45
KipCurreh schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:44:

Na een tijdje zoeken, en bijna een veel te grote fiets gekocht te hebben (dank jullie wel heren _/-\o_ ), werd deze bijna in men schoot geworpen..
De advertentie was echt minuten geplaatst, direct contact opgenomen en gisteren kwam die kerel hem zelf brengen ook nog ! En hij was even groot als mij ;)

SRAM red OG1090
Easton EA 90 sl wielen

Die gast had gewoon geen tijd meer, wou zich meer op fotografie richten en wou een nieuwe lens.. De rest is geschiedenis..

[afbeelding]

Ik maak nog wel eens een mooie foto op locatie, maar nu eerst kledij etc zien te scoren.. Zaterdag maar eens naar de winkel (wellicht Van Eyck in St-Gillis Waas)
Geen gekke fiets om mee te beginnen! Hoeveel heb je er voor neergeteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Da's de mechanische helaas. Die is overal wel al goed verkrijgbaar.

@KipCurreh 2006? Fiets is een stuk jonger dan 11 jaar toch! 2011? denk ik?

[ Voor 10% gewijzigd door Tjebakka op 06-09-2017 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ohja, kakjes :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
KipCurreh schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:44:

SRAM red OG1090
Easton EA 90 sl wielen

[afbeelding]

Goede score! Ben ook wel benieuwd naar wat je er voor neer gelegd hebt.

Zit trouwens best een knoepert van buitenblad op lijkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

@Hielko @Tjebakka @Noxa Hij vroeg er 1000€ voor

en aangezien de nagenoeg perfecte staat en het feit dat hij hem zelf bracht vanuit Poperinge (116km van hier, maar die kerel zit vaak op de baan en stelde het zelf voor) had ik iets van ja, laat het maar zo en ik betaal hem met een glimlach..
Het was het maximum bedrag dat ik voor ogen had, en ik haal hiermee best wel mooi materiaal mee in huis lijkt me

google lijkt te zeggen dat het frame uit 2006 stamt, of toch de looks ervan heeft... Hij ziet er alleszins uit alsof ie net uit winkel komt 8)

Ik een mooie fiets, hij een nieuwe lens, iedereen blij in dit verhaal _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door KipCurreh op 06-09-2017 22:55 ]

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-10 15:20
De achterband van mijn fiets is aan vervanging toe. Nu lees ik hier tips voor banden die 50 euro kosten. Ik had er nu Schwalbe Lugano op liggen. Ik fiets ongeveer 1500km per jaar dus niet heel veel.

De schwalbe Lugano kost een tientje. Ga ik verschil merken met een band die 5x zo duur is?

Overigens is de band versleten na ongeveer 3500km
Dat is behoorlijk snel of niet?

[ Voor 12% gewijzigd door Blackouts op 07-09-2017 22:05 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb verschillende goedkope banden gehad en rijdt sinds een jaar op continental grand prix II. Dat zijn vrij dure banden geloof ik maar ik wil niet meer anders. Voel me veel meer zeker als ik een bocht in ga, zeker als het wegdek nat is.

• Noxa
bramv82 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 21:47:
De achterband van mijn fiets is aan vervanging toe. Nu lees ik hier tips voor banden die 50 euro kosten. Ik had er nu Schwalbe Lugano op liggen. Ik fiets ongeveer 1500km per jaar dus niet heel veel.

De schwalbe Lugano kost een tientje. Ga ik verschil merken met een band die 5x zo duur is?

3500 km is heel normaal voor een band. Met 1500 km per jaar zou ik ook twijfelen. Al denk ik dat je het wel gaat merken als je een betere band er op hebt liggen.

• Tjebakka

Tjebakka

Die Lugano's zijn verschrikkelijke banden. Ga je snel mee op je plaat in de regen en zijn snel lek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
Ik geloof dat jouw vraag unaniem met JA beantwoord wordt (ook door mij overigens) maar laat je vooral niet opjutten om in de upgrade-tredmolen te stappen.

Van goedkope naar dure banden overgaan mag je zien als een upgrade van je fiets, maar de vraag is: wil jij dat wel? Als je terug komt van een fietstocht, denk je dan Damn wat heb ik lekker gereden! Dan zou ik gewoon weer een Lugano omleggen.

Als je wèl wilt upgraden, bedenk dan wel dat je pas echt iets van de betere bandjes merkt als je vóór èn achter een nieuwe omlegt. En met chique banden is het de moeite waard om er 'light' butyl binnnenbandjes in te leggen, en daar moet je natuurlijk ook nog één of twee reserve hebben. En voor je het weet heb je voor ruim 100 euro spullen in je winkelmandje geklikt ...

Ik weet niet wat voor breedte banden en velgen je nu hebt, maar je zou de gelegenheid te baat kunnen nemen om over te stappen naar 25 of 28mm bandjes met 17c of 18c velgen, dat scheelt ècht een hoop in bochtengerdag en comfort. Dan heb je naast je banden nog nieuwe velgen nodig, of het liefst een nieuwe wielset, en die beginnen zo een beetje bij 300 euro.
En heb je wel een goede pomp? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
DieAnder schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 01:09:
...En met chique banden is het de moeite waard om er 'light' butyl binnnenbandjes in te leggen...
Het mag dan misschien wel wat dwaas zijn, maar ik neem latex binnenbanden... En zijn hier ook tubeless-liefhebbers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
begintmeta schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 01:21:
[...]
Het mag dan misschien wel wat dwaas zijn, maar ik neem latex binnenbanden...
Dat mag je natuurlijk helemaal zelf beslissen.
Hihi, dat is dus precies wat ik bedoel met upgradetredmolen ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorisM
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Tjebakka schreef op donderdag 7 september 2017 @ 23:32:
[...]

Die Lugano's zijn verschrikkelijke banden. Ga je snel mee op je plaat in de regen en zijn snel lek.
Met de 28 mm versie nooit last van gehad. Slijtage vind ik ook wel meevallen: 2200 km mee gereden en voor nauwelijks slijtage. Achter wel meer slijtage (vierkant), maar ik was toen behoorlijk zwaar. Prima bandjes om mee te beginnen IMHO :)

Heb er nu 2x 28 mm Schwalbe One 2017 onder liggen. Rollen erg lekker (stuk lagere rolweerstand dan de Lugano's) , hebben goede wegligging en voelen solide/stevig aan in de hand. Lekbestendigheid heb ik nog niet kunnen testen met plusminus 100 km gereden.

Kosten rond de 35 euro per band, prima prijs als je het mij vraagt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Nu het 's avonds weer vroeger donker wordt zit ik te kijken wat ik anders kan doen. Motivatie om te wielrennen met dit weer is niet aanwezig. Ben net een week terug van vakantie. (25 graden)
Heb led verlichting op de racert, vorig jaar was september nog erg warm dus ging ik 's avonds nog wel eens fietsen.

Loop meestal hard in de herfst en winter, lijkt me leuk om dit te combineren met de sportschool. Iemand een idee welke 'groepsles' hier het beste bij past? Gladiator workout bieden ze aan in onze dorps sportschool.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

JorisM schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 07:33:
[...]

Met de 28 mm versie nooit last van gehad. Slijtage vind ik ook wel meevallen: 2200 km mee gereden en voor nauwelijks slijtage. Achter wel meer slijtage (vierkant), maar ik was toen behoorlijk zwaar. Prima bandjes om mee te beginnen IMHO :)

Heb er nu 2x 28 mm Schwalbe One 2017 onder liggen. Rollen erg lekker (stuk lagere rolweerstand dan de Lugano's) , hebben goede wegligging en voelen solide/stevig aan in de hand. Lekbestendigheid heb ik nog niet kunnen testen met plusminus 100 km gereden.

Kosten rond de 35 euro per band, prima prijs als je het mij vraagt :)
Heb zelf alleen ervaring met de 23mm:

- Na 500 meter lek
- in een flauwe bocht op een zonnige dag gleed m'n achterwiel weg over een nat stukje.

Toen was ik er wel klaar mee. Misschien dat ze inmiddels verbeterd zijn en dat ik botte pech heb gehad, maar ik elimineer dat soort toevalligheden liever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-10 15:20
Ik heb toch maar 2 schwalbe one 2017 25mm besteld voor 30 euro per stuk.
Met een blauw streepje passend bij de kleur van m'n fiets 8)

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 09:00
bramv82 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 08:58:
Ik heb toch maar 2 schwalbe one 2017 25mm besteld voor 30 euro per stuk.
Met een blauw streepje passend bij de kleur van m'n fiets 8)
Ik had er ook standaard Lugano's om liggen. Ik vond ze stug en langzaam. Ik heb ze gelijk vervangen door Conti gp 4000s ii. Wat een verschil. De rolweerstand gaat van ~22 watt naar ~12 watt per band. De rolweerstand van de Schwalbe one's is vergelijkbaar met de Conti's. Je gemiddelde snelheid gaat er met 1-2 km/h van omhoog bij gelijkblijvende inspanning. Een betere investering in snelheid en comfort is er niet voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het in een toergroep zelfs gevaarlijk kan zijn om zo te bezuinigen op banden. Met een goede band heb je veel meer grip. Als je bij een beetje vaart aan de binnenkant van een bocht rijdt en je hebt minder grip dan de rest zal je de renner naast je iets weg moeten drukken om de bocht te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
wisselwerking schreef op woensdag 6 september 2017 @ 14:41:
@Pelle die 40km in een uur staat ook op mijn lijstje. Voor komend jaar ben ik nog aan het kijken welke doelen/uitdagingen ik mij zelf ga stellen.

Voor dit jaar nog een paar doelen staan, maar die zijn met name voor de ATB. Komend weekend meedoen met een 24 uurs race (in teamverband (6 personen)) en eind december een ultramarathon van 200km (Drenthe 200).

Oh ja, alle granfondo's van Strava voltooien in een jaar staat ook nog. Grootste uitdaging is vinden van tijd. Gelukkig kan ik 100km binnen 3 uur doen. Dus dat scheelt al weer wat. Qua kilometers (puur racefiets) staat mijn doel op 4000km (nu 3238km). Daarnaast ook nog 1000km op ATB (voltooid).
Succes dit weekend in Assen. Zelf ook een paar keer mee gedaan met zowel de 6 (solo en team) als de 24 uur (team). Leuk evenement. Verwacht dat het een waar modderfestijn is, net als 2 jaar geleden. Zou persoonlijk lekker thuis blijven met dit weer/deze voorspellingen. Ga je wel, zorg dan voor een ruime voorraad droge kleding etc. In de tent blijft ook echt weinig droog kan ik je vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Harmen schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 08:11:
Nu het 's avonds weer vroeger donker wordt zit ik te kijken wat ik anders kan doen. Motivatie om te wielrennen met dit weer is niet aanwezig. Ben net een week terug van vakantie. (25 graden)
Heb led verlichting op de racert, vorig jaar was september nog erg warm dus ging ik 's avonds nog wel eens fietsen.

Loop meestal hard in de herfst en winter, lijkt me leuk om dit te combineren met de sportschool. Iemand een idee welke 'groepsles' hier het beste bij past? Gladiator workout bieden ze aan in onze dorps sportschool.
Is een interactieve trainer wat voor je? Ik ben er onlangs begonnen en ik ben er erg enthousiast over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Noxa, heb er geen ruimte voor. Koop liever voor dat geld een nieuwe mtb. ;)
Denk dat ik een groepsles ga proberen.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10Cage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-06 15:57
bert74 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:12:
[...]
Je gemiddelde snelheid gaat er met 1-2 km/h van omhoog bij gelijkblijvende inspanning.
Dat wil ik ook wel! Maar ben wel nieuwsgierig naar de onderbouwing. ;) Heb je misschien iets van een bron?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Verwijderd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:18:
Ik denk dat het in een toergroep zelfs gevaarlijk kan zijn om zo te bezuinigen op banden. Met een goede band heb je veel meer grip. Als je bij een beetje vaart aan de binnenkant van een bocht rijdt en je hebt minder grip dan de rest zal je de renner naast je iets weg moeten drukken om de bocht te halen.
Banden zijn eigenlijk wel het laatset waar je op moet bezuinigen als je het mij vraagt....
I

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
10Cage schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:02:
[...]

Dat wil ik ook wel! Maar ben wel nieuwsgierig naar de onderbouwing. ;) Heb je misschien iets van een bron?
Ik vond het ook een vrij bizarre claim, maar als je deze site moet geloven is het verschil idd in die orde van grote. Als je de Crr (Rolling resistance coefficient) dan vervolgens hier invult dan scheelt het idd net iets meer dan 1 km/u in snelheid bij gelijk blijvend wattage.

e; Die rolling resistance site is wel redelijk briljant. Ik had hem nog nooit gezien, maar hij beantwoord allemaal vragen waarvan ik niet wist dat ik ze had. Latex binnenbandjes scheelt 2 watt en heeft minder RR dan tubeless!

[ Voor 13% gewijzigd door MrAngry op 08-09-2017 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10Cage
MrAngry schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:09:
[...]
Die rolling resistance site is wel redelijk briljant. Ik had hem nog nooit gezien, maar hij beantwoord allemaal vragen waarvan ik niet wist dat ik ze had. Latex binnenbandjes scheelt 2 watt en heeft minder RR dan tubeless!
Kijk hier hebben we wat aan ;) BRR kende ik al wel (meer freaks like me in mijn omgeving ;) ) maar die gribble tool kende ik dan weer niet, dank daarvoor! Een soortgelijk grafiekje heb ik wel eens bij Schwalbe op de site gezien, maar deze is interactief. Vanavond even lekker freaken. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
MrAngry schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:09:
... Latex binnenbandjes scheelt 2 watt en heeft minder RR dan tubeless!
Dat lijkt me wel afhankelijk van de concrete buitenband

Het verklaart allemaal wel waarom ik eigenlijk altijd sneller rol, latex binnenbanden, Vittoria Corsa G+ buitenbanden, -13cm (geloof ik) zadel-stuurverloop... en volgens mij zijn de Campagnolo Zonda-naven ook redelijk goed.

[ Voor 53% gewijzigd door begintmeta op 08-09-2017 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert74
  • Laatst online: 19-09 09:00
[...]

Mijn belangrijkste bron is inderdaad deze site https://www.bicyclerollin...-one-vguard-clincher-2014

Daarnaast doet de fietsersbond af en toe testen, heb zo geen voorbeeld, maar op de website staan wel testen.

Tevens was het mijn subjectieve ervaring dat mijn Lugano banen op mijn racefiets niet beter/makkelijker afrolden dan mijn woon-werk fiets met degelijke Schwalbe Marathon banden.

Die 10 watt per band heb ik afgeleid uit het verschil tussen de Lugano's en de genoemde Conti's, gerekend met 7 bar en 29 km/h. Wat mij betreft hele reële condities. Los van de rolweerstand ervaar ik ook veel meer comfort en minder trillingen, hier ga je natuurlijk ook sneller van fietsen als je langer op de fiets zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

[...]

Geen wetenschappelijke onderbouwing, wel met Strava: Ik merk dat ik met deze bandjes bij elke rit van 31 km/u naar 32/33 km/u ben gegaan. Vooral op stukken met tegenwind merk ik het verschil, je verliest minder snelheid omdat je banden lekkerder door rollen.

Ook met het remmen voor kruisigingen en stoplichten merk ik verschil; ik moet eerder en/of harder remmen omdat m'n bandjes me niet zo meer vertragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
JorisM schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:24:
... Ook met het remmen voor kruisigingen ...
_/-\o_ Ik zie meteen de Via Appia tussen Capua en Rome voor me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-10 19:54

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

begintmeta schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:27:
[...]

_/-\o_ Ik zie meteen de Via Appia tussen Capua en Rome voor me...
Ik denk toch wel dat ik daar ook voor zou remmen :')

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 10:25
bert74 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:02:
[...]

Mijn belangrijkste bron is inderdaad deze site https://www.bicyclerollin...-one-vguard-clincher-2014

Daarnaast doet de fietsersbond af en toe testen, heb zo geen voorbeeld, maar op de website staan wel testen.

Tevens was het mijn subjectieve ervaring dat mijn Lugano banen op mijn racefiets niet beter/makkelijker afrolden dan mijn woon-werk fiets met degelijke Schwalbe Marathon banden.

Die 10 watt per band heb ik afgeleid uit het verschil tussen de Lugano's en de genoemde Conti's, gerekend met 7 bar en 29 km/h. Wat mij betreft hele reële condities. Los van de rolweerstand ervaar ik ook veel meer comfort en minder trillingen, hier ga je natuurlijk ook sneller van fietsen als je langer op de fiets zit.
Deel jouw ervaring. Ben ook van de Lugano naar Conti GP4000 gegaan en ging merkbaar en zichtbaar harder. Had gehoopt dat het aan een betere conditie zou liggen, maar merkte het direct na de wissel ;)

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:08

sapphire

Die-hard pruts0r

Tjebakka schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 08:40:
[...]

Heb zelf alleen ervaring met de 23mm:

- Na 500 meter lek
- in een flauwe bocht op een zonnige dag gleed m'n achterwiel weg over een nat stukje.

Toen was ik er wel klaar mee. Misschien dat ze inmiddels verbeterd zijn en dat ik botte pech heb gehad, maar ik elimineer dat soort toevalligheden liever :)
Hier gelijke ervaring, ideale band als je wielrennen wilt afleren ipv mee te beginnen :+

Toen ik begon had de LBS er dus Lugano's omgelegd, wist ik veel. Flauw bochtje en nat en met een flinke vaart vol onderuit, op m'n zij schoot ik zo de berm in.
2 weken pijnlijke heup gehad en meer dan een jaar voordat de pijn in de knie weg was :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Heerlijk, dat placebo-effect.

Verschil tussen een Lugano en een Gp4000s2 is echt geen 30 watt. En dat is wel wat je nodig hebt om van 31 km/uur naar 32/33 km/uur te gaan.

Natuurlijk rijdt een Gp4000 stukken beter dan een Lugano, maar zo lang je niet met een vermogensmeter rijdt kun je dat verschil echt niet duiden door alleen naar gemiddelde snelheid te kijken.

[edit]

Die site die hierboven staat ondersteunt mijn verhaal perfect. Verschil tussen beide banden is ca. 10 watt. Dat is echt geen 1-2 km/uur.

[ Voor 101% gewijzigd door havana op 09-09-2017 07:22 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
havana schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 07:18:

Die site die hierboven staat ondersteunt mijn verhaal perfect. Verschil tussen beide banden is ca. 10 watt. Dat is echt geen 1-2 km/uur.
Dat ligt er maar net aan hoe hard je fietst..

e; is het trouwens 2 maal 10 watt? Ik heb zelf gewoon de Crr ingevuld in die site in mijn post.

[ Voor 14% gewijzigd door MrAngry op 09-09-2017 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:52
http://www.kreuzotter.de/english/espeed.htm
Hier kom je op minder dan 0,5 kmh bij 10 watt meer, bij rond de 30kmh

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Precies, meer dan een paar tienden gaat het echt niet schelen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Mijn god wat doet een FTP test pijn. Van de week zitten stoeien met de Tacx en Zwift. Toen had ik de ERG mode aan laten staan waardoor ik veel te hard van stapel ging. Vandaag een 2e poging met succes.
Niet iets om naar uit te zien zo'n test.

Iemand ervaring met die training programma's in Zwift. Lijkt me wel grappig om zo'n winterplan te gaan doen f de Academy trainings programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ik zit ook te kijken naar een interessant trainingsprogramma in Zwift. Beetje afhankelijk van je doel natuurlijk, bij mij is dat erg algemeen. Vooral om regelmatig te blijven fietsen komende maanden, kracht bij te trainen en conditie te behouden.

Gisteren voor het eerst met een Zwift "race" meegedaan. Viel dat even tegen zeg. Warm, zweten en steeds volle bak. Haal buiten makkelijker hoger vermogen, maar dat kan ook liggen aan Stages vs Neo. Daarnaast vind ik de indeling in w/kg maar matig, omdat het toch meer over absoluut vermogen gaat bij de meeste routes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Kan ook liggen aan de warmte hoor. Mijn ftp ligt buiten ook een fractie hoger dan binnen, maar ik fiets zonder ventilator. Ik heb er nu wel eentje, maar helaas ben ik nog geblesseerd, dus een ftp test zit er even niet in. Wellicht heb ik van de herfst zelfs wel zin om eens een ftp test met en eentje zonder ventilator te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Reynouts schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 18:19:
Ik zit ook te kijken naar een interessant trainingsprogramma in Zwift. Beetje afhankelijk van je doel natuurlijk, bij mij is dat erg algemeen. Vooral om regelmatig te blijven fietsen komende maanden, kracht bij te trainen en conditie te behouden.

Gisteren voor het eerst met een Zwift "race" meegedaan. Viel dat even tegen zeg. Warm, zweten en steeds volle bak. Haal buiten makkelijker hoger vermogen, maar dat kan ook liggen aan Stages vs Neo. Daarnaast vind ik de indeling in w/kg maar matig, omdat het toch meer over absoluut vermogen gaat bij de meeste routes.
Ik heb van de week ook een race gedaan. Best leuk, ik werd er in ieder geval bloed fanatiek van. Jammer dat er altijd iemand sneller is.

Je kunt trouwens ook je Stages als power source gebruiken ipv de Neo. Dat heb ik wel gedaan al scheelt het iets in vermogen, je cadans daarentegen is een stuk betrouwbaarder met de Stages dan met de Neo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Input gevraagd:

Sinds de eerste week van juli heb ik een fiets van een vriend kunnen lenen. Dit in het teken van de Stelvio for Life. Sindsdien ben ik fanatiek aan het wielrennen en heb ik de smaak goed te pakken. De Gavia en Stelvio (helaas maar tot de 13km ivm. sneeuwval) beklimmen ging mij alleszins makkelijk af, en dus ben ik nu op zoek naar een goede eerste fiets. Ik ben dus niet op zoek naar een instapfiets om te kijken of het wat is, dat heb ik de afgelopen drie maanden immers al gedaan (Cube Attempt). In eerste instantie was het idee om een tweedehands fiets te kopen, vervolgens heb ik dat omgezet naar een overjarig model maar nu wilt die vriend zijn fiets terug om te gebruiken als winterfiets. Volledig terecht natuurlijk, maar waar moet ik dan beginnen. Van een aantal vrienden en collega's heb ik wel wat tips gekregen, maar toch is het lastig om te bepalen of een bepaalde tweedehands fiets een goede deal kan zijn of niet.
Mijn budget is tussen de 850 en 1200 (als het echt een goede deal is wil ik daar best iets overheen) voor enkel de fiets. Fietskleding heb ik allemaal al.
Lengte: 1.83m

Ik ben wel de volgende fiets tegengekomen en die ziet er naar mijn idee erg goed uit(!!): https://link.marktplaats.nl/m1201956922

Ultegra afmontage, zo te zien geen standaard wielen, frame zelf ziet er goed uit qua staat. Waar moet ik nog meer op letten?

Ik hoor graag jullie meningen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10Cage
Pimorez schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 23:54:
Input gevraagd:

Sinds de eerste week van juli heb ik een fiets van een vriend kunnen lenen. Dit in het teken van de Stelvio for Life. Sindsdien ben ik fanatiek aan het wielrennen en heb ik de smaak goed te pakken.
...
Ik hoor graag jullie meningen :)
Leuk! Lekker begin van de hobby ook, goed bezig ;) my two cents over de fiets:

Cent 1: :+ hij lijkt me wat te groot voor je lengte (gevoelsmatig hoor)
Cent 2: Ik vind de wielen een beetje uit de toon vallen. Is volgens mij Shimano RS11, wat nou niet echt in lijn is met carbon en full Ultegra 6800. Is dat de originele wielset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Giant gebruikt meestal eigen wielen, dus zal wel niet origineel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
10Cage schreef op zondag 10 september 2017 @ 09:55:
[...]

Cent 2: Ik vind de wielen een beetje uit de toon vallen. Is volgens mij Shimano RS11, wat nou niet echt in lijn is met carbon en full Ultegra 6800. Is dat de originele wielset?
Cent 1: Ik weet het dus niet. Volgens de maattabellen op het grote internet zou maat 56-58 allemaal moeten passen. De leenfiets waar ik nu op rijd is volgens mij maat 54. Ik zal vanmiddag mijn precieze binnenbeenlengte opmeten, dan kan ik er zelf wat zinnigers over zeggen.
Cent 2: Wat ik er over kan vinden zitten er standaard Giant wielen onder.

Dit zou overigens een frame uit 2014 zijn, dat was ik vergeten te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Laatst online: 04-10 21:58
Ik ben zelf 1.84m en rij zelf een maatje m, Giant Propel.
Volgens mij is de geometrie tussen een tcr en propel vergelijkbaar.
Denk dat een L te groot is voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:07
Wielen lijken mij gewoon giant pr2 velgen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DDX
Vandaag de Gerrie Knetemann Classic gefietst, fietsmaatjes haakten allemaal af dus heb hem alleen gereden.
Helaas ook geen groepje getroffen dus solo ritje van gemaakt, paar keer kort iemand die even aanhaakte.

Ben normaal niet van het zwart rijden, maar als je een half uur in de rij moet staan om te mogen betalen...
(en ook nog eens 2 rijen; 1e om je in te schrijven op een computer en daarna een nog langere rij om te betalen)

200km met 34.4 gemiddeld, benen hadden er zin in vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Eerste keer met de nieuwe Supersix gaan rijden. Verschil van dag en nacht met de Synapse die ik had. Lijkt wel of de S6 ergens een motortje heeft. Desondanks toch niet verder gekomen dan 78km in 2uur50min. Maar wel zát keren stil gestaan om de weg te zoeken en de achterrem opnieuw af te stellen. Die jankte als een gek na een paar keer remmen, niet met toespoor afgesteld ws. En eigenwijs als ik ben geprobeerd om het eventjes handmatig te corrigeren "op het oog". Dan liep de rem vaak weer aan na een paar keer remmen...zucht....denk dat ik wel 10x stil heb gestaan hiervoor. Uiteindelijk gestopt, blokken los gezet, achteraan een stukje opgevouwen papier er tussen gelegd, remhendel ingeknepen en blokken vast gezet. Toen was het gepiep eindelijk weg :-)
Daarbij óók nog hinder van een of andere race die in het heuvelland werd verreden, finish in Noorbeek. Dus veel wegen afgezet, omleidingen, soms stukjes lopen :-(
Route was niet ideaal, maar fiets is perfect, erg blij mee. Wel nog wennen aan Ultegra, kom van SRAM af en dat schakelt toch even anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
10Cage schreef op zondag 10 september 2017 @ 09:55:
[...]

wezep schreef op zondag 10 september 2017 @ 11:53:
Ik ben zelf 1.84m en rij zelf een maatje m, Giant Propel.
Volgens mij is de geometrie tussen een tcr en propel vergelijkbaar.
Denk dat een L te groot is voor jou.
Ik heb het zojuist gemeten. Mijn binnenbeenlengte is 84cm wat op een maat 57 uit zou komen?
Volgens mij is deze Giant met maat 56, 57 of 58 dan prima?
alexswart schreef op zondag 10 september 2017 @ 12:51:
Wielen lijken mij gewoon giant pr2 velgen
Zo te zien zijn het wel Shimano RSII wielen. Zie de Shimano en RS stickers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:12

bbblije

Riiiiight

Bah bah, gisteren terug gekomen uit de Dordogne. Wat is het daar prachtig fietsen! Vandaag stond (staat) de eerste thuis rit weer op de planning, maar ik ben al de gehele dag excuses aan het verzinnen om niet op te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10Cage
Pimorez schreef op zondag 10 september 2017 @ 15:49:

Ik heb het zojuist gemeten. Mijn binnenbeenlengte is 84cm wat op een maat 57 uit zou komen?
Volgens mij is deze Giant met maat 56, 57 of 58 dan prima?
Zonder een discussie op te willen rakelen: ik ben persoonlijk geen groot fan van het bepalen van je framemaat op basis van BBL. Even heel simpel gezegd: Je zadelhoogte is variabel in een vrij groot bereik, maar de afstand van zadel naar stuur is dat veel minder, en het wijzigen daarvan heeft ook nog eens invloed op andere factoren.

Beter meet je bij de leenfiets (aannemende dat je daar goed op zat) de horizontale bovenbuislengte en vergelijk je dat met de data van de Giant.
Nog beter baseer je je framemaat op reach (en stack) maar dat is lastig(er) te meten
Nóg beter: laat je meten door een specialist en laat hem je vertellen wat je ideale framematen zijn.

Verder zeg ik zelf altijd: neem bij twijfel het kleinere frame. Maar ook daar kunnen de meningen over verschillen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
10Cage schreef op zondag 10 september 2017 @ 18:40:
[...]

Zonder een discussie op te willen rakelen: ik ben persoonlijk geen groot fan van het bepalen van je framemaat op basis van BBL. Even heel simpel gezegd: Je zadelhoogte is variabel in een vrij groot bereik, maar de afstand van zadel naar stuur is dat veel minder, en het wijzigen daarvan heeft ook nog eens invloed op andere factoren.

Beter meet je bij de leenfiets (aannemende dat je daar goed op zat) de horizontale bovenbuislengte en vergelijk je dat met de data van de Giant.
Nog beter baseer je je framemaat op reach (en stack) maar dat is lastig(er) te meten
Nóg beter: laat je meten door een specialist en laat hem je vertellen wat je ideale framematen zijn.

Verder zeg ik zelf altijd: neem bij twijfel het kleinere frame. Maar ook daar kunnen de meningen over verschillen ;)
Dat heb ik vanmiddag ook gedaan gelukkig (heb zelf geen meetlint oid. dus fiets hiervoor altijd even langs m'n ouders :+ ). Bovenbuis is bij de Giant ongeveer een halve centimeter langer. De leenfiets zat prima.

Ik heb overigens de verkoper gevraagd naar zijn bovenbeenlengte en hij gaf aan dat voor iemand van 1.81m met een BBL van 83cm de fiets iets aan de grote kant is. Ik denk dat ik het gewoon even moet proberen, want verder ziet de fiets er erg goed uit (de discussie over de wielen daar gelaten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
pjlgt schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 09:24:
[...]

Succes dit weekend in Assen. Zelf ook een paar keer mee gedaan met zowel de 6 (solo en team) als de 24 uur (team). Leuk evenement. Verwacht dat het een waar modderfestijn is, net als 2 jaar geleden. Zou persoonlijk lekker thuis blijven met dit weer/deze voorspellingen. Ga je wel, zorg dan voor een ruime voorraad droge kleding etc. In de tent blijft ook echt weinig droog kan ik je vertellen
Viel gelukkig mee. Sterker nog, het was erg goed weer. Het terrein was ook vrij snel weer droog. Op naar de volgende uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-10 10:14
Foutje. Verkeerde fietstopic.

@DDX wow! Dat is wel een bizar hoog gemiddelde..

[ Voor 94% gewijzigd door Stufferdt op 10-09-2017 22:10 ]

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
wisselwerking schreef op zondag 10 september 2017 @ 19:43:
[...]

Viel gelukkig mee. Sterker nog, het was erg goed weer. Het terrein was ook vrij snel weer droog. Op naar de volgende uitdaging.
Zaterdag en zondag geweest om te kijken, en viel me inderdaad behoorlijk mee. Midden terrein was ook zo goed als droog door de nieuwe drainage. Geweldig evenement (en nu wil ik weer een MTB :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Zaterdag fiets opgehaald, zondag gereden en maandag zoeken naar upgrades :-)
Jammer genoeg is op een redelijk net afgemonteerde Supersix een redelijk eenvoudige alu zadelpen gemonteerd. Dus daar moet iets leukers komen, liefst in carbon zoals het frame. Alleen....pendiameter is 25,4mm en daardoor ietwat bijzonder. Ik vind alleen pas deze voor bijna €200,-. Mooi, maar ook wel erg kostbaar.

Wie weet er een lichte carbon pen uit te halen met 25,4mm diameter?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Stufferdt schreef op zondag 10 september 2017 @ 22:09:
Foutje. Verkeerde fietstopic.

@DDX wow! Dat is wel een bizar hoog gemiddelde..
Ja mensen hadden het over 100km in 3 uurtjes, denk doe ik maar even 200km in 6 uurtjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
DDX schreef op maandag 11 september 2017 @ 09:19:
[...]

Ja mensen hadden het over 100km in 3 uurtjes, denk doe ik maar even 200km in 6 uurtjes ;)
Van jou verwachten we ook niet anders. Valt mij nog tegen dat je maar 200km hebt gedaan :+

Netjes hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:52
en dan solo... _/-\o_ netjes hoor

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Laatst online: 04-10 21:58
DDX schreef op maandag 11 september 2017 @ 09:19:
[...]

Dit is echt een hoog gemiddelde. Haal deze zelf alleen maar in (triathlon) wedstrijden.
Dit jaar goed 38 km/u gereden tijdens een halve triathlon (95km fietsen).
Misschien volgend jaar eens een hele proberen. De 180km zal dan in goed 5uur afgelegd worden.
Wel rekening houden dat er daarna nog een marathon gelopen moeten worden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Kan er iemand mij zeggen hoe zit het met het geluid dat een Tacx (Satori) pakweg produceert ?
Er staan er tweedehands van 70-80€, lijkt mij geen slechte koop dan... wel nog een matje erbij kopen dan wellicht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Booster T2500 (zeg maar de opvolger van de Satori) en het geluid is echt wel fors. In mijn vooroorlogse appartement met houten verdiepingsvloeren stonden de kopjes op de tafel te rinkelen als mijn vrouw boven op de Tacx zat en even stevig doortrapte.

Die mat die Tacx je erbij probeert te verkopen heeft geen enkele zin. Die heeft veel te weinig massa. Ik heb het destijds min of meer opgelost door van die hele zware rubberen tegels te gebruiken; twee onder elke poot van de Tacx. Maar het bleef een ongelooflijk irritante dreun, waardoor je beneden eigenlijk niet met goed fatsoen kon zitten. In mijn huidige woning met betonnen vloeren is het beter te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2017 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 15:41
Ik heb een tacx satori t2400, en herrie valt best mee, ik heb een appartement met laminaat, met een goedkoop matje van de decathlon eronder werkt het prima. Wel betonnen vloeren, dat zorgt wel dat het niet doordreunt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n matje van de Decathlon had ik ook, maar daar trap je me klikschoenen zo doorheen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
Voor 70-80 (en wellicht minder) pik je nu ook een oudere Tacx flow op (ik hoef bv maar 50 euro voor die van mij) en die zijn beduidend stiller vziw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

DDX schreef op zondag 10 september 2017 @ 14:51:
Vandaag de Gerrie Knetemann Classic gefietst, fietsmaatjes haakten allemaal af dus heb hem alleen gereden.
Helaas ook geen groepje getroffen dus solo ritje van gemaakt, paar keer kort iemand die even aanhaakte.

Ben normaal niet van het zwart rijden, maar als je een half uur in de rij moet staan om te mogen betalen...
(en ook nog eens 2 rijen; 1e om je in te schrijven op een computer en daarna een nog langere rij om te betalen)

200km met 34.4 gemiddeld, benen hadden er zin in vandaag :)
Net wanneer je hoopt meer mensen te treffen vind je ze fietsen onder je fietsritme... overkomt mij ook regelmatig. Ik denk dat we langzamer moeten fietsen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:27

Rhapsody

In Metal We Trust

Ik ben voornemens om een nieuwe racefiets aan te schaffen. Heb nu nog een oude Gazelle, tijd voor een nieuwe. Nu zijn er echter zoveel merken dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Zijn er nog merken waar je juist wel of juist niet naar moet kijken?
Qua groepen, velgen/banden heb ik wel een beeld.

Ik had wel een link gevonden waar het fietsmerk gekoppeld werd aan het karakter van de eigenaar, maar dat lijkt me niet zo'n goed uitgangspunt :-)

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 04-10 16:31
Het is mij ook al vaker opgevallen dat er in de fietswereld echt 1001+ merken zijn en allemaal hebben ze wel plus en min punten maar uiteindelijk draait het, zoals in veel gevallen bij het fietsen, om de persoon zelf. Wat wil je zelf maar daarnaast ook wat doe je zelf met de fiets. Voor de gemiddelde amateur zit er maar weinig verschil in prestatie. Belangrijkste is denk ik nog dat je er uiteindelijk eentje vind die goed bij je lichaam past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 10:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wellicht interessant voor personen die niet echt lekker op hun zadel zitten: ik heb gisteren een zadeldrukmeting laten doen. Ik had bij het fietsen na 2 uur last van druk op de zitbotjes. De fiets was al een keer ingemeten, maar dat hielp niet. Met een zadeldrukmeting wordt er een hoesje met sensoren op je zadel gespannen zodat je live de drukverdeling kan zien op een computerscherm. Hieruit bleek dat ik veel druk had aan de linkerkant (wat ik ook altijd al voelde). Na wat passen en meten en wisselen van zadels ben ik nu uitgekomen op een Selle Italia Flight Max gel zadel. Hierbij is de druk duidelijk zichtbaar lager en beter verdeeld en zou het probleem dus weg moeten zijn. Zadel besteld, nu maar wachten op goed weer :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 12:40

Crazy D

I think we should take a look.

Microkid schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 08:46:
Wellicht interessant voor personen die niet echt lekker op hun zadel zitten: ik heb gisteren een zadeldrukmeting laten doen. Ik had bij het fietsen na 2 uur last van druk op de zitbotjes. De fiets was al een keer ingemeten, maar dat hielp niet. Met een zadeldrukmeting wordt er een hoesje met sensoren op je zadel gespannen zodat je live de drukverdeling kan zien op een computerscherm. Hieruit bleek dat ik veel druk had aan de linkerkant (wat ik ook altijd al voelde). Na wat passen en meten en wisselen van zadels ben ik nu uitgekomen op een Selle Italia Flight Max gel zadel. Hierbij is de druk duidelijk zichtbaar lager en beter verdeeld en zou het probleem dus weg moeten zijn. Zadel besteld, nu maar wachten op goed weer :)
Eens. Zo ben ik op een Sella IUGWJ Ldy uitgekomen. Oftewel geen idee uit mijn hoofd welk type :o Ik had teveel druk op een punt waar het zadel geen ondersteuning. Stuk of 10 zadels getest, het werd steeds beter maar nog steeds erg veel druk. Toen een Sella zadel met wat gel pads erin, en toen werd de druk wel goed verdeeld. Nu is er meer gewijzigd in de instellingen van min fiets dus moet nog wat meer wennen aan de andere positie/houding, maar de 1e indruk is al een wereld van verschil. Fietsen wordt opeens toch een soort van comfortabel. Het is uiteraard heel erg persoonlijk, maar dit had ik echt jaren eerder moeten doen.

Exact expert nodig?

Pagina: 1 ... 55 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic

Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.