Goedemiddag

,
Lars, 28 jaar en ook ik ga eraan beginnen

. Na enkele jaren hardlopen wil ik gaan combineren met fietsen. Onder andere voor woon- werkverkeer. Nu heb ik een volgende fiets gevonden waarvan ik het gevoel heb dat het een prima deal is voor het geld. Vooraf heb ik me bij twee fietsenwinkels laten opmeten om zeker te zijn dat deze maat goed zou zijn. Ben 1,79 met een normale verhouding qua lichaam (aldus de verkoper

). Fietsmaat 56 zou voor mij prima zijn.
APEX YCARUS van een jaar of 3 a 4 oud (aldus de winkel in Zaltbommel die de fietsen verkoopt)
SPECIFICATIES:
Frame: Aluminium M/56
Vork: Carbon
Groep: Ultegra 6800 53/39 11/25
Wielset: Ultegra of Quasar QS3
De verkoper heeft twee sets wielen waar ik uit zou kunnen kiezen. Voor de Ultegra wielen is de vraagprijs 750 en de Quasar is 650. Nu weet ik dat dit model standaard met een Shimano 105 is uitgegeven dus er is duidelijk aan gesleuteld.
Dit hoeft natuurlijk totaal niet erg te zijn dus ik ben voornemens om gewoon even langs te gaan en een kijkje te nemen. De verkoper is vriendelijk en komt over als iemand met kennis van zaken dus dat vind ik fijn.
Gevoelsmatig denk ik dat de prijs helemaal niet verkeerd is, mits de fiets in goede staat is natuurlijk maar dat is een kwestie van rustig kijken en een rondje fietsen.
Wat zegt jullie gevoel en zijn er nog tips waar ik als beginnende wielrenner op kan letten?
Ik ga lekker verder lezen op dit topic om meer stof tot me te nemen en jullie horen wellicht meer van me!