Niemand?_Z3 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:49:
Even vraagje, ik was nooit zo serieus aan het trainen maar de laatste paar maanden toch meer de smaak te pakken gekregen, nu de conditie een beetje op peil is moet van mezelf de snelheid omhoog, zit nu rond de 25 km/h in D1, ik fietste tot nu toe eigenlijk alleen maar D1 om conditie op te bouwen.
Afgelopen vrijdagavond een D3 interval training geprobeerd, dat ging best redelijk voor een eerste keer. Maar nu zit ik te kijken of ik ook op de terugweg van het werk een interval training kan doen, vandaag dus op de terugweg D1 (30 min) - D2 (25 min) - D1 (30 min) gefietst. Is ook een interval training volgens doefiets.nl. Enkele reis naar m'n werk: 36 kilometer, 's ochtends fiets ik zoveel mogelijk D1, wat is 's middags dan een effectieve interval training? Een lang blok D2 of of kortere blokken D3 training? De bedoeling is dat ik donderdag of vrijdag weer op de fiets ga, dus 2 of 3 rust dagen. Wat zijn jullie ideeën daarover?
Ik heb de Bolt met drie sensoren van Garmin: snelheid, cadans en hartslag sinds april en nooit problemen gehad met de connectie. Eén keer bij vetrek vergeten om de band van de hartslagmeter nat te maken, dan krijg je de eerste 15-20 minuten "verontrustende" waarden. Bij de snelheid- en cadansmeter eigenlijk nooit verrassende waarden gehad. Hartslag en cadans staan altijd op het scherm, dus dan zou het me wel opgevallen zijn.
Ps. Vragen over fietscomputers kun je beter stellen in Het grote fietscomputer topic
Ps. Vragen over fietscomputers kun je beter stellen in Het grote fietscomputer topic
[ Voor 11% gewijzigd door EdwinW op 02-08-2017 09:56 ]
Wat is je doel zou een trainings-expert vragen?
Gewoon om sneller te kunnen fietsen, je sprint te verbeteren, of een toertocht of beklimming in het vooruitzicht met een bepaalde tijd in gedachten?
Er zijn op internet genoeg generieke schema's te vinden voor het een of voor het ander.
Gewoon om sneller te kunnen fietsen, je sprint te verbeteren, of een toertocht of beklimming in het vooruitzicht met een bepaalde tijd in gedachten?
Er zijn op internet genoeg generieke schema's te vinden voor het een of voor het ander.
Op Strava Premium een trainingsprogramma kiezen?
Hello fellow humans
Verwijderd
Ja.
En als je geen zin hebt om veel na te denken of te zoeken: gewoon veel kilometers maken en tempo afwisselen, dus verschillende energiesystemen aanspreken. Dat is al een heel effectieve training. En na een intensievere training wellicht even een rustdagje.
En als je geen zin hebt om veel na te denken of te zoeken: gewoon veel kilometers maken en tempo afwisselen, dus verschillende energiesystemen aanspreken. Dat is al een heel effectieve training. En na een intensievere training wellicht even een rustdagje.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2017 10:10 ]
Ok, maakt niet zoveel uit dus als je maar traint in verschillende zone's, allicht beter dan alleen maar D1 zoals ik tot nu toe deed.Verwijderd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:10:
Ja.
Thx.
Ik heb al een tijdje een hartslag meter, maar ik moet zeggen dat ik die nog niet actief gebruik om mijn snelheid aan te passen en ik weet ook niet precies welke hartslagen ik nu eigenlijk moet volgen. Volgens Strava fiets ik het grootste gedeelte in Zone 3, gemiddelde hartslag was 147:Teun_2 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:23:
[...]
Niet te hard gaan als je nog maar net weer begonnen bent, een hartslagmeter kan helpen. Voldoende eten en drinken en rustig opbouwen.
Z1 | Endurance | < 106 | 6s | 0% |
Z2 | Moderate | 106 - 140 | 18:26 | 15% |
Z3 | Tempo | 140 - 157 | 1:32:49 | 77% |
Z4 | Threshold | 157 - 174 | 9:53 | 8% |
Z5 | Anaerobic | > 174 | 0s | 0% |
Eten en drinken wil wel, ik neem meestal gewoon een Snelle Jelle mee en twee bidons van 600ml; en gaan die wel redelijk leeg.
[ Voor 18% gewijzigd door ravenger op 02-08-2017 11:24 ]
Verwijderd
Je hebt niets aan een hartslagmeter als je niet weet wat je omslagpunt is. Daar zul je dus eerst zicht op moeten krijgen. Op internet kun je daar zelftests voor vinden (als je geen zin hebt om een dure sportmedische keuring te ondergaan). Vervolgens kun je je zoneverdeling bepalen. De site van doefiets geeft veel goede informatie.
Die zoneverdeling van Strava is overigens niet zo bruikbaar, je kunt beter aanhaken bij doefiets, dus met een H (herstel) zone, D1 t/m D3 (waarbij D3 eindigt bij je omslagpunt) en dan W (weerstandstrainingen) voor alles boven je omslagpunt.
Die zoneverdeling van Strava is overigens niet zo bruikbaar, je kunt beter aanhaken bij doefiets, dus met een H (herstel) zone, D1 t/m D3 (waarbij D3 eindigt bij je omslagpunt) en dan W (weerstandstrainingen) voor alles boven je omslagpunt.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2017 11:26 ]
Ik meld me ook maar weer eens. Ben nogal een tijdje uit de running geweest nadat ik in december bij een val met de racefiets mijn heup brak. Eerst 6 weken aan bed en rolstoel en krukken gekluisterd, daarna rolstoel en bed weer op laten halen. Eind februari begonnen met fysiotherapie (2x per week). Werken weer op gaan bouwen en eind maart heb ik de krukken ook weggedaan. Stukje bij beetje weer kracht opgebouwd bij de fysio, maar helaas ben ik er nog steeds niet.
Sinds een week of 6 zit ik wel weer af en toe op de racefiets.
Ik heb hem ook meegenomen op vakantie naar het meer van Annecy. In mijn eerste ritje meteen de Col de la Forclaz beklommen, wat niet meeviel maar wel als een soort van overwinning voelde. Later nog de Col de L'Epine en de Col de Tamié opgefietst. Geweldig om weer te doen. 
Voor het najaar en de winter ben ik me een beetje aan het orienteren op een MTB. Niet te duur, gewoon om te kijken of ik het leuk vind. Fietsen blijft mooi, je moet er alleen niet af kukelen
Sinds een week of 6 zit ik wel weer af en toe op de racefiets.
Voor het najaar en de winter ben ik me een beetje aan het orienteren op een MTB. Niet te duur, gewoon om te kijken of ik het leuk vind. Fietsen blijft mooi, je moet er alleen niet af kukelen
Voor de mensen met een smart-trainer (@Noxa?): Ik heb weer drienog één 1-month trials weg te geven van TrainerRoad. Een PB met voornaam, naam en e-mailadres volstaan zodat ik je als referrer een maand kan toesturen.
(disclaimer: als vast TR-gebruiker kan je af en toe eens een maand-trial uitdelen, ik krijg daar zelf geen commissie oid. van)
(disclaimer: als vast TR-gebruiker kan je af en toe eens een maand-trial uitdelen, ik krijg daar zelf geen commissie oid. van)
[ Voor 2% gewijzigd door crowke op 03-08-2017 14:07 . Reden: twee codes de deur uit ]
Is het niet zo dat:Verwijderd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:24:
H = Z1
D1 tm D3 = Z2 tm Z4
W = Z5
In de basis wel maar je hebt ook verdelingen van 7 of 8 zones (met name omdat met 3 zones een zone nog best een groot bereik kan hebben zoals die 106-140, en mensen geneigd zijn hoog in een zone te fietsen). En dan wordt het wel weer verwarrend. Als "iedereen" snapt wat D1 is, is dat toch wel handig om dat aan te houden als je erover praat.... Of noem % van je omslagpunt, maar dat bekt wat onhandig "zo, lekker gefietst op 70%"....zeeg schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:41:
Is het niet zo dat:
H = Z1
D1 tm D3 = Z2 tm Z4
W = Z5
Exact expert nodig?
Bij strava heb ik het zelf zo geupdate zodat het daarmee overeenkomt. Hoe het standaard precies was weet ik niet meer maar het was niet helemaal hetzelfde van wat ik me nog herinner (waarschijnlijk vooral omdat strava gaat zitten rekenen op basis van je max hartslag)
Verwijderd
Dat zal het zijn inderdaad. En maximale hartslag is grotendeels genetisch bepaald en niet of nauwelijks afhankelijk van mate van getraindheid, dus daar heb je niet zoveel aan.
Ik heb wel een hartslagmeter maar het gaat toch veelal op gevoel. Als ik rond de 168 zit dan ga ik over op verbruiken van een energie dat ik niet lang volhoudt (geen uren).
Rond de 180 wordt het een energie waar ik met een paar minuten zwart zie en echt moet uithijgen.
Daaronder heb ik rond de 145 dat ik zwaarder ga ademen en me wat meer moet concentreren. Welke zones dat zijn weet ik niet.
Rond de 180 wordt het een energie waar ik met een paar minuten zwart zie en echt moet uithijgen.
Daaronder heb ik rond de 145 dat ik zwaarder ga ademen en me wat meer moet concentreren. Welke zones dat zijn weet ik niet.
Zo. 2 jaar geleden denk ik een Cube Peloton (Volgens mij is dit hem exact) gekocht nadat ik mijn kruisband had afgescheurd en besloten had om te stoppen met voetballen. De Peloton is voorzien van een Triple pakket omdat ik wilde plannen had om als beginner ook snel de bergen in te gaan.
Echter scheurde ik mijn kruisband daarna nog een keer af en daarna kreeg ik te maken met overbelasting, waardoor sporten op een erg laag pitje kwam te staan.
Inmiddels is alles afgerond en met goede fysio begeleiding kan ik eindelijk weer pijnvrij sporten. Nu zit ik sinds 3 weken weer op de fiets. Begonnen met 2 ritjes van 40 km, daarna keertje 37, keertje 77 km weer geprobeerd en daarna weer rustig ritjes van 40 km. Met alles ervoor gekozen om de hartslag niet voorbij 160 te gaan. Ik moet het niet weer te gek maken
Voor mijn gemiddelde snelheid kom ik dan vaak uit op 25 kmph en in de rit van 77km, wat vol tegen de wind in was kwam ik niet verder dan 22,5
Maarja nu komen de vragen. Van te voren zet ik een route uit met Strava en fiets ik vervolgens. Maar moet dan telkens uit mijn zak mijn mobiel pakken om te kijken wanneer de afslag eraan komt. Niet heel handig. Ik wil hem niet op mijn stuur zetten, want het is een iPhone 6S Plus en die zijn vrij lomp.
Nu zit ik te kijken naar een Garmin Edge 20 of 25. Vooral omdat die enigszins nog betaalbaar vind(eigenlijk nog veel geld) en ik van te voren mijn route kan invoeren. Verder geven ze dan simpel aan wanneer ik af moet slaan. Zijn er mensen die ervaring hebben met de Garmin Edge? Is het de moeite waard om er 100-120 euro voor uit te geven.
Een andere vraag wat ik heb. De fiets is Triple afgemonteerd met de 105 groep met Tiagra shifters. Maarja slaat helemaal nergens op dat ik Triple heb. Komt als een beginneling over en hier in Nederland gebruik ik in totaal met 6 versnellingen
Is het mogelijk om er een compact van te maken? Of moet dan de hele set vervangen worden?
Ook heb ik een beetje het gevoel dat mijn fiets niet lekker afgesteld is op mijn lengtes. Voelt een beetje alsof stuur te dicht op mij zit. Dit gevoel ontstaat vooral als ik in de beugel hang of met mijn armen op het stuur ga liggen. Net alsof mijn buik dan in de weg zit om nog goed te trappen. Met 78 kg en 184 kan er niet veel vet op zitten. Ook heb ik na bepaald verloop van tijd af een toe een dood gevoel in het geslachtsdeel. Zadel heb ik al eens iets met de punt naar beneden gezet, maar kan niet te ver want dan glijd ik telkens van mijn zadel af. Dit gevoel ontstaat niet wanneer ik rechtop de fiets zit, alleen wanneer ik in de beugel zit of leun op het stuur. Maar een bikefitting bij een zaak te doen kost ook weer aardig wat geld
Wellicht dat ik er ook nog voor kan kiezen om de fiets in te ruilen voor een andere fiets. Wat wellicht het zelfde aan geld kan kosten om er een compact van te maken en een bikefitting te nemen
Echter scheurde ik mijn kruisband daarna nog een keer af en daarna kreeg ik te maken met overbelasting, waardoor sporten op een erg laag pitje kwam te staan.
Inmiddels is alles afgerond en met goede fysio begeleiding kan ik eindelijk weer pijnvrij sporten. Nu zit ik sinds 3 weken weer op de fiets. Begonnen met 2 ritjes van 40 km, daarna keertje 37, keertje 77 km weer geprobeerd en daarna weer rustig ritjes van 40 km. Met alles ervoor gekozen om de hartslag niet voorbij 160 te gaan. Ik moet het niet weer te gek maken
Maarja nu komen de vragen. Van te voren zet ik een route uit met Strava en fiets ik vervolgens. Maar moet dan telkens uit mijn zak mijn mobiel pakken om te kijken wanneer de afslag eraan komt. Niet heel handig. Ik wil hem niet op mijn stuur zetten, want het is een iPhone 6S Plus en die zijn vrij lomp.
Nu zit ik te kijken naar een Garmin Edge 20 of 25. Vooral omdat die enigszins nog betaalbaar vind(eigenlijk nog veel geld) en ik van te voren mijn route kan invoeren. Verder geven ze dan simpel aan wanneer ik af moet slaan. Zijn er mensen die ervaring hebben met de Garmin Edge? Is het de moeite waard om er 100-120 euro voor uit te geven.
Een andere vraag wat ik heb. De fiets is Triple afgemonteerd met de 105 groep met Tiagra shifters. Maarja slaat helemaal nergens op dat ik Triple heb. Komt als een beginneling over en hier in Nederland gebruik ik in totaal met 6 versnellingen
Ook heb ik een beetje het gevoel dat mijn fiets niet lekker afgesteld is op mijn lengtes. Voelt een beetje alsof stuur te dicht op mij zit. Dit gevoel ontstaat vooral als ik in de beugel hang of met mijn armen op het stuur ga liggen. Net alsof mijn buik dan in de weg zit om nog goed te trappen. Met 78 kg en 184 kan er niet veel vet op zitten. Ook heb ik na bepaald verloop van tijd af een toe een dood gevoel in het geslachtsdeel. Zadel heb ik al eens iets met de punt naar beneden gezet, maar kan niet te ver want dan glijd ik telkens van mijn zadel af. Dit gevoel ontstaat niet wanneer ik rechtop de fiets zit, alleen wanneer ik in de beugel zit of leun op het stuur. Maar een bikefitting bij een zaak te doen kost ook weer aardig wat geld

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Wat wil je bereiken met het vervangen van die triple? Want ondanks dat je hem niet nodig hebt zie ik er ook zo snel de winst niet in om de boel te vervangen. Zoveel weegt dat ene kettingblad niet. Als het je om de wielrentofdoenerij te doen is dan stel ik voor dat je eerst gewoon wat harder gaat fietsen. Daarnaast heb je op je 50-34 compact in nederland al snel dat je de hele tijd heen en weer schakelt tussen 34-13 en 50-16 of iets dergelijks, dus dan wil je weer een 39 voorblad. Dus hou die triple lekker joh.
Als je hem toch wilt vervangen dan kan dat, dan moet je de boel gewoon zo afstellen dat je maar 2 van de drie versnellingen van je shifter kan benutten.
Voor het formaat en afstelling kan je een foto maken (terwijl je op de fiets zit) en hier posten, als het echt niet goed is dan is dat wel op het oog te zien. Als je in de beugels hangt dan is het normaal dat je een beetje opgepropt zit. Ellebogen bijna tegen de knie aan. Het kan dat die van jou iets aggressiever staat afgesteld dan je flexibiliteit op dit moment toe laat.
Qua fietscomputer: Heb je die navigatie eigenlijk überhaupt wel nodig op zulke korte rondjes van huis? Want dat lijkt je enige use case te zijn en dan zou ik voor de rondjes in de buurt willen aanraden om een paar keer lekker te verdwalen.
Qua zadel: Koop een zadel met een uitsparing voor je peniszenuw, dus zo'n sleuf in het midden, dat heeft voor mij alles opgelost.
Als je hem toch wilt vervangen dan kan dat, dan moet je de boel gewoon zo afstellen dat je maar 2 van de drie versnellingen van je shifter kan benutten.
Voor het formaat en afstelling kan je een foto maken (terwijl je op de fiets zit) en hier posten, als het echt niet goed is dan is dat wel op het oog te zien. Als je in de beugels hangt dan is het normaal dat je een beetje opgepropt zit. Ellebogen bijna tegen de knie aan. Het kan dat die van jou iets aggressiever staat afgesteld dan je flexibiliteit op dit moment toe laat.
Qua fietscomputer: Heb je die navigatie eigenlijk überhaupt wel nodig op zulke korte rondjes van huis? Want dat lijkt je enige use case te zijn en dan zou ik voor de rondjes in de buurt willen aanraden om een paar keer lekker te verdwalen.
Qua zadel: Koop een zadel met een uitsparing voor je peniszenuw, dus zo'n sleuf in het midden, dat heeft voor mij alles opgelost.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
@MrAngry Alles op de fiets zit er inmiddels 3400km op. Weet niet hoelang ik er nog meer door kan voordat het een keer vervangen moet worden. Het is meer de vraag al vooruit als hij aan vervanging toe is.
Wat ik er verder mee wilt bereiken is dat een compact ook iets dichter onder je heup zal zitten en daardoor je kracht overbrenging iets beter kan zijn.
Verder in al die kilometers nog nooit gebruik gemaakt van het kleinste blad. En ondanks dat ik in het gebied woon van afgelopen NK kan ik alles af op het grootste blad. Alleen voor behoud van de ketting is het niks als je voor en achter op het grootste blad/cassette zit.
En met schoonmaken zit het kleinste blad voor in de weg
Ik zal binnenkort eens kijken of ik een foto kan maken van mijn zitpositie op de fiets. Wellicht kan het ook aan mijn flexibiliteit liggen op het moment. Sporten heeft lang op een laag pitje gezeten dat ik er niet soepeler op ben geworden
Je tip voor de zadel kan een goede zijn. Ik ga eens uitzoeken of ik van de fietswinkel de mogelijkheid heb om zo een zadel een keer uit te proberen.
De fietsnavigatie heb ik mijn omgeving niet meer nodig. Ben op elk punt al wel een keer 'verdwaald' geweest.
Op dit moment zit ik weer in de opbouw dus de kilometers zullen wel gaan toe nemen. Toch zeker wel van plan om op de zondagen naar de 100+ ritjes te gaan. Tenslotte alle tijd nu om te fietsen
Op een bepaalde afstand is het niet meer leuk om te verdwalen.
Wat ik er verder mee wilt bereiken is dat een compact ook iets dichter onder je heup zal zitten en daardoor je kracht overbrenging iets beter kan zijn.
Verder in al die kilometers nog nooit gebruik gemaakt van het kleinste blad. En ondanks dat ik in het gebied woon van afgelopen NK kan ik alles af op het grootste blad. Alleen voor behoud van de ketting is het niks als je voor en achter op het grootste blad/cassette zit.
En met schoonmaken zit het kleinste blad voor in de weg
Ik zal binnenkort eens kijken of ik een foto kan maken van mijn zitpositie op de fiets. Wellicht kan het ook aan mijn flexibiliteit liggen op het moment. Sporten heeft lang op een laag pitje gezeten dat ik er niet soepeler op ben geworden
Je tip voor de zadel kan een goede zijn. Ik ga eens uitzoeken of ik van de fietswinkel de mogelijkheid heb om zo een zadel een keer uit te proberen.
De fietsnavigatie heb ik mijn omgeving niet meer nodig. Ben op elk punt al wel een keer 'verdwaald' geweest.
Op dit moment zit ik weer in de opbouw dus de kilometers zullen wel gaan toe nemen. Toch zeker wel van plan om op de zondagen naar de 100+ ritjes te gaan. Tenslotte alle tijd nu om te fietsen
Heb een polar hartslagband gekocht en nu werkt hij terug perfect. Dus het lag aan de band van garmin.TukkerTweaker schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:58:
[...]
Kan het zijn dat alleen de strap kapot gegaan is? Wat ik heb gedaan is een polar strap en daarop het Garmin blokje geklikt, dat werkt prima en gaat minder snel stuk.
@Hupske Ik ben collectief verzekerd bij KNWU, dan krijg je 100 euro vergoed bij een dynamische fietspositiemeting. Nooit gedaan overigens, maar wellicht zijn er anderen hier die er ervaring mee hebben.
Wij vergoeden de de kosten van een dynamische fietspositiemeting bij een sportarts van een Sportmedische Instelling tot maximaal € 100 per persoon per kalenderjaar. De sportmedische Instelling moet zijn gecertificeerd door de Stichting Certificering Actoren in de Sportgezondheidszorg (SCAS), gecertificeerde instellingen vindt u op www.sportzorg.nl/zoek-een-sportzorgprofessional.
als je je fiets een beetje bijhoudt, dan hoef je met 3400km nog lang niet te denken aan vervangen. Nu rijd ik met Ultegra, maar ik heb er al een goeie 13000km opzitten, en alle tandwielen zijn nog in prima conditie.
Mijn advies aan mensen die beginnen met fietsen: staar je niet teveel blind om de verschillende groepen, maar zorg vooral dat je goed op de fiets gezet wordt. Een bikefitting doe je dus, _voor_ je je fiets koopt, geometrie van je frame kan je namelijk niet veranderen. Je kunt hoogstens je positie een beetje tweaken door je zadel omhoog/omlaag te zetten of iets te verschuiven.
En wat betreft je tripel, ik zie niet in wat je met een compact op zou schieten
Zeker op die snelheden, mocht je nog een keer in de heuvel van bv Limburg gaan fietsen, dan denk ik dat je erg blij bent met die extra verzetten. Aangezien je shifters tiagra zijn, vermoed ik dat je 9 of 10s hebt. Dan passen de moderne 105 cassettes en kettingbladen dus ook niet. (want die zijn 11s).
Dat gezegd hebbende, als ik jou was zou ik jezelf eens goed op de fiets laten zetten, en mogelijk investeren in een nieuw zadel
Ander vraagje, heb je wel een fatsoenlijke fietsbroek? Dat maakt ook echt veel uit namelijk, zeker als je van plan bent om langere ritten (>3 uur) te gaan doen.
Mijn advies aan mensen die beginnen met fietsen: staar je niet teveel blind om de verschillende groepen, maar zorg vooral dat je goed op de fiets gezet wordt. Een bikefitting doe je dus, _voor_ je je fiets koopt, geometrie van je frame kan je namelijk niet veranderen. Je kunt hoogstens je positie een beetje tweaken door je zadel omhoog/omlaag te zetten of iets te verschuiven.
En wat betreft je tripel, ik zie niet in wat je met een compact op zou schieten
Dat gezegd hebbende, als ik jou was zou ik jezelf eens goed op de fiets laten zetten, en mogelijk investeren in een nieuw zadel
Verwijderd
Op het vlakke is een triple juist ideaal. 30-39-50 en een 12-23 achter. Heb ik ook nog op de winterfiets. Gewoon lekker mee blijven rijden en je niets aantrekken van die types die zeggen dat een triple niet 'kan', maar die zelf met een compact 34x12 of 50x23 rijden.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2017 12:44 ]
Kijk even in Het grote fietscomputer topic.Hupske schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 17:14:
Hier bijvoorbeeld een video van de navigatie op de Edge 25.
Vraagje over schijfremmen: stinken die dingen nou echt zo extreem in afdalingen? En zijn ze qua aerodynamica nou echt zo veel minder?
Hoe langer ik er over nadenk hoe meer t me wel wat lijkt: goede remkracht in alle omstandigheden klinkt erg goed, en die nieuwe DA rotors lijken, zoals GCN zei, zo uit de Batcave te komen.
Hoe langer ik er over nadenk hoe meer t me wel wat lijkt: goede remkracht in alle omstandigheden klinkt erg goed, en die nieuwe DA rotors lijken, zoals GCN zei, zo uit de Batcave te komen.
Stinkende schijfremmen heb ik nog nooit gehoord eerlijk gezegd
en als je flatmount hebt zou ik me over aerodynamica ook niet zo druk maken. Wel is de doseerbaarheid een algemeen gehoorde plus, maar ook hoor je als negatief punt dat ze nog wel eens willen aanlopen.
Lijkt mij ideaal dan. Al dat mores-geneuzel waarbij schijfremmen niet zouden passen op een racefiets heb ik persoonlijk niets mee. Technologische vooruitgang is altijd een plus imo10Cage schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:00:
Stinkende schijfremmen heb ik nog nooit gehoord eerlijk gezegden als je flatmount hebt zou ik me over aerodynamica ook niet zo druk maken. Wel is de doseerbaarheid een algemeen gehoorde plus, maar ook hoor je als negatief punt dat ze nog wel eens willen aanlopen.
Helemaal mee eens, minder druk maken over breedte van je band en aluminium snippers in je remblokjes
Bovendien vind ik het er vet uitzien, velgen zonder remrand en een cleaner frame. Ontluchten en afstellen is wel een enorm gehannes vind ik zelf.
Ik twijfel al een poosje over een bike fitting. Aangezien ik weinig tot geen klachten ervaar momenteel vraag ik me af of het zinvol is. Laatste tijd wel wat vaker last van mijn onderrug bij langere ritten.
Iemand goede ervaring met een bike fitting in de provincie Groningen? En heeft het toegevoegde waarde bij weinig klachten?
Iemand goede ervaring met een bike fitting in de provincie Groningen? En heeft het toegevoegde waarde bij weinig klachten?
Alsof je ooit 30-23 op het vlakke gaat rijdenVerwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:44:
Op het vlakke is een triple juist ideaal. 30-39-50 en een 12-23 achter. Heb ik ook nog op de winterfiets. Gewoon lekker mee blijven rijden en je niets aantrekken van die types die zeggen dat een triple niet 'kan', maar die zelf met een compact 34x12 of 50x23 rijden.
Begrijp me niet verkeerd, ik rijd momenteel ook nog op een triple.
If it aint fixed, it's broken.
Had ik ook, en ik ben eerst flink wat core training (pilates) gaan doen, en dat heeft het voor mij zo goed als opgelost. Ik had gewoon een slappe rugahlers schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:24:
Laatste tijd wel wat vaker last van mijn onderrug bij langere ritten.
@ahlers Ik had bij mijn oude fiets ook regelmatig last van mijn onderrug. Zeker als ik langere tijd op de fiets zat. Bij mij had het te maken met een te kleine fiets. Maar het wennen aan een lage positie, core oefeningen (ik doe sit-ups en push-ups) kunnen misschien ook voor verbetering zorgen. Ik zit tegenwoordig wat vaker onder in de beugels. In het begin kon ik dat niet lang volhouden, tegenwoordig gaat dat vrijwel zonder problemen. Met name met wind tegen (waar ik zo meteen weer aan mag geloven als ik naar buiten kijk) is dat handig.
@borft Bedankt voor de toelichting.
Met de triple zal ik dan nog tevreden blijven. Zeker als ik er nog 10000 km mee zal kunnen fietsen
Ik onderhoud hem wel netjes. Na 2 ritten wordt hij altijd grondig afgenomen met een doek en krijgt hij weer nieuwe lube erop. En ook met regelmaat wordt alles weer volledig ontvet en opnieuw behandeld. Van gekraak en gepiep houd een fietser immers niet.
Ik zal eens in overweging nemen of ik langs kan bij Mantel of Futurumshop voor een goede bikefitting. Destijds bij de aankoop van mijn fiets bij Goossens is dat ook wel gebeurd, maar de theorie kan soms anders zijn dan de praktijk. Tevens na 2 jaar blessureleed kan het ook zijn dat ik zelf weer wat anders op de fiets ben gaan zitten.
Wellicht hebben ze dan ook wel een goede zadel voor mij.
Wat betreft een fatsoenlijke fietsbroek durf ik wel te zeggen dat ik een goede broek heb. Mijn favoriet is de Sportful Tour Max Bibshort en daarnaast heb ik nog een broek van Pearl Izumi Elite in-r-cool. De Sportful zit qua zeem echt perfect onder mijn kont. Het dikste gedeelte bedenkt precies de zadel af. Voor de Pearl Izumi geld het zelfde, alleen is die zeem iets minder van kwaliteit. Houd mijn kont het wat korter mee uit.
Bij Cylclingwear hadden ze nog een Tour Max in de aanbieding, helaas is maat XL al weg
@Verwijderd Zal ik blijven doen
Ideaal is natuurlijk overdreven. 30 voor is nog nooit gebruikt, die is zwaar overbodig. Misschien als ik een keer een bergrit ga doen van 16 kilometer dat ik toch erg blij ga zijn met de 30 voor
@nielsgaastra Bedankt voor het wijzen op dat topic. Zelf was ik hem nog niet tegengekomen. Wellicht moeten mensen eens meer spullen uit de pricewatch gaan koppelen aan een forum.
Met de triple zal ik dan nog tevreden blijven. Zeker als ik er nog 10000 km mee zal kunnen fietsen
Ik zal eens in overweging nemen of ik langs kan bij Mantel of Futurumshop voor een goede bikefitting. Destijds bij de aankoop van mijn fiets bij Goossens is dat ook wel gebeurd, maar de theorie kan soms anders zijn dan de praktijk. Tevens na 2 jaar blessureleed kan het ook zijn dat ik zelf weer wat anders op de fiets ben gaan zitten.
Wellicht hebben ze dan ook wel een goede zadel voor mij.
Wat betreft een fatsoenlijke fietsbroek durf ik wel te zeggen dat ik een goede broek heb. Mijn favoriet is de Sportful Tour Max Bibshort en daarnaast heb ik nog een broek van Pearl Izumi Elite in-r-cool. De Sportful zit qua zeem echt perfect onder mijn kont. Het dikste gedeelte bedenkt precies de zadel af. Voor de Pearl Izumi geld het zelfde, alleen is die zeem iets minder van kwaliteit. Houd mijn kont het wat korter mee uit.
Bij Cylclingwear hadden ze nog een Tour Max in de aanbieding, helaas is maat XL al weg
@Verwijderd Zal ik blijven doen
@nielsgaastra Bedankt voor het wijzen op dat topic. Zelf was ik hem nog niet tegengekomen. Wellicht moeten mensen eens meer spullen uit de pricewatch gaan koppelen aan een forum.
Je fiets steeds na twee ritten helemaal schoon maken...je moet er maar zin in hebben
. Ik heb mijn nieuwe fiets na 800 kilometer pas een grondige schoonmaakbeurt gegeven. En voor de rest na een rit in de regen even droogmaken en het vuil van de ketting vegen maar verder niet.
Na iedere rit de ketting door een oud shirt halen en invetten. Dan kan je verrassend lang rondrijden zonder bijgeluiden.
Ik rij met wax zodat ik sowieso de lul ben qua ketting als ik in een regenbui terecht kom (regen is echt de achilleshiel van wax). Verder is mn fiets over t algemeen zo goor na een regenbui dat ik uberhaupt geen keuze zou hebben. Als t niet regent kan ik vele ritten doen zonder schoon te maken.Ezio schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:33:
Je fiets steeds na twee ritten helemaal schoon maken...je moet er maar zin in hebben. Ik heb mijn nieuwe fiets na 800 kilometer pas een grondige schoonmaakbeurt gegeven. En voor de rest na een rit in de regen even droogmaken en het vuil van de ketting vegen maar verder niet.
Na 800km is ook wat weinig. Met wat tender, love and care gaat het allemaal een stuk langer mee. Bovendien rijdt het ook wat soepeler.Ezio schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:33:
Je fiets steeds na twee ritten helemaal schoon maken...je moet er maar zin in hebben. Ik heb mijn nieuwe fiets na 800 kilometer pas een grondige schoonmaakbeurt gegeven. En voor de rest na een rit in de regen even droogmaken en het vuil van de ketting vegen maar verder niet.
Hier gaat de sop doek er toch zeker eens per 2 weken langs. Als ik veel fiets 1x per week.
Ketting en tandwieltjes schoonmaken (doekje, niet alles eraf) vind ik wel wekelijks de moeite waard, maar de rest? Heb wel wat beters te doen dan elke paar weken heel mn fiets schoon te maken
Vriend van me vind dat leuk om te doen. Ik vind er geen fuck aan...
Exact expert nodig?
Zolang hij niet ratelt en kraakt vind ik het best. Laatst klaagde mijn vrouw dat haar derailleur wieltjes piepten. Toen heb ik de boel een sopje gegeven en wat nieuwe olie. Meteen die van mij ook weer meteen gedaan. Verder doe ik ze wassen als ze een beetje goor zijn maar ook dan met de franse slag.
Het is niet zo dat ik helemaal niets gedaan heb in die 800 kilometer maar geen groot onderhoud. Het was tot nu toe bij een snel sopje en even een doek langs de ketting halen gebleven. Ik had nog steeds geen last van geluidjes maar vond het nu toch wel eens nodig om alles eens langs te gaan. Ik moet er wel bij vermelden dat dit een goed weer fiets is die in die 800 kilometer maar twee of drie keer in de regen is geweest. En toen heb ik alles gelijk met een doek drooggemaakt en het ergste vuil eraf gepoetst.
Vraagje, in maart dit jaar ben ik 'geholpen'. Na 2 weken kon ik weer 'normaal' fietsen. Nadien geen last meer gehad. Afgelopen zaterdag 100km+ tocht gemaakt, op het einde kreeg ik opeens weer last van het zaakje. Iemand dit ook mee gemaakt? Probeer nu even een aantal dagen rust te nemen.
@edit, we wachten even af. Als het volgende week nog niet over is ga ik langs de huisarts.
@edit, we wachten even af. Als het volgende week nog niet over is ga ik langs de huisarts.
[ Voor 14% gewijzigd door Harmen op 04-08-2017 14:44 ]
Whatever.
Zou je niet beter gewoon de arts benaderen?
Ik ben het @MrAngry eens. Anders krijg je antwoorden variërend van "ik heb nooit last gehad" tot "het is al 25 jaar geleden en het doet nog steeds zeer". Bovendien is niet gezegd dat het met jouw ingreep te maken heeft.
Zijn hier mensen die in september de ronde van Groningen gaan fietsen? Of eigenlijk, vorig jaar hebben gereden? Ik ben benieuwd hoe druk het is.. De beelden van vorig jaar laten veel grote groepen rijders zien, daar heb ik niet persé zin in, vooral omdat onze vriendengroep geen topsnelheden gaat rijden.
Heb je een doof gevoel of doet de wond pijn? Dat laatste zou ik even mee naar de dokter gaan, dat eerste staat los van de ingreep.Harmen schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:37:
Vraagje, in maart dit jaar ben ik 'geholpen'. Na 2 weken kon ik weer 'normaal' fietsen. Nadien geen last meer gehad. Afgelopen zaterdag 100km+ tocht gemaakt, op het einde kreeg ik opeens weer last van het zaakje. Iemand dit ook mee gemaakt? Probeer nu even een aantal dagen rust te nemen.
Hmm, ik zit eens te kijken naar 700ml bidons, maar krijg je daar wel twee van op je fiets mee? Ze lijken me lomp groot
Ja makkelijk in een gewone bidonhouder. Waarom zou het niet passen?
Bovenbuis die in de weg zit bijvoorbeeld, maar geen last van dus?sapphire schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:16:
Ja makkelijk in een gewone bidonhouder. Waarom zou het niet passen?
Ik niet maar heb geen idee welke fiets jij hebt 
Sowieso scheelt het maar een paar cm's hoor, en als je een krappe fiets hebt (klein maatje ofzo?) kun je ook qua bidonhouders daar rekening mee houden. Elite cannibal's kun je vanaf de zijkant ook insteken (schuin van boven dus) en zijn ook (gedeeltelijk) om die reden ontwikkeld dacht ik.
Sowieso scheelt het maar een paar cm's hoor, en als je een krappe fiets hebt (klein maatje ofzo?) kun je ook qua bidonhouders daar rekening mee houden. Elite cannibal's kun je vanaf de zijkant ook insteken (schuin van boven dus) en zijn ook (gedeeltelijk) om die reden ontwikkeld dacht ik.
Ik heb nergens meer een wondje oid, linkerbal is gevoelig bij aanraking. Vooral met fietsen merk je het duidelijk. Of de auto in en uitstappen.Noxa schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 17:29:
[...]
Heb je een doof gevoel of doet de wond pijn? Dat laatste zou ik even mee naar de dokter gaan, dat eerste staat los van de ingreep.
Whatever.
Zo, aanvraag gedaan voor wielen bij Farsports. Net even wat meer opties dan bij Yoeleo in de zin van het kiezen van hubs en afwerking (wil geen 3k bijvoorbeeld, maar UD finish).
- 38mm hoge velgen
- 25mm breed
- U-profiel
- Sapim X-Ray spaken
- DT Swiss 350 straight pull hubs
- UD finish
Ook nog gekeken naar 240 hubs van DT Swiss maar dat prijsverschil is me te groot.
- 38mm hoge velgen
- 25mm breed
- U-profiel
- Sapim X-Ray spaken
- UD finish
Ook nog gekeken naar 240 hubs van DT Swiss maar dat prijsverschil is me te groot.
Heb er twee van 750 ml op zitten, werkt primaravenger schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:13:
Hmm, ik zit eens te kijken naar 700ml bidons, maar krijg je daar wel twee van op je fiets mee? Ze lijken me lomp groot
Wel is het handig (als het kan) om de bidonhouders zo laag mogelijk te plaatsen, haalt net wat fijner de bidons er uit tijdens het fietsen vind ik.
En met beleid de bidons er uit halen, als je doorschiet kun je tegen de onderkant van de bovenbuis aankomen.
Ik heb kleine frames en altijd 700-800ml bidons. Op 50cm krijg je ze er wel enigszins moeilijk uit en soms zijn ze echt te groot. Mijn afgeschreven 50cm frame had de hele bovenbuis vol krassen zitten vlak boven de bidon door het tegen het frame aan komen bij het uitpakken van de bidon. Maar in geval van frame >50cm zou je geen problemen moeten hebben.
Wie heeft hier ervaring met de brug van een Profile Design T2+ DL? Ik krijg die doppen aan het eind van de aero bars er niet af. Je moet die toch los maken om de brug erop te zetten?
Klinkt als een iets om mee terug te gaan. Je zou nu eigenlijk nergens last meer van moeten hebben. In ieder geval zonde om het fiets plezier door te laten vergallen.Harmen schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:19:
[...]
Ik heb nergens meer een wondje oid, linkerbal is gevoelig bij aanraking. Vooral met fietsen merk je het duidelijk. Of de auto in en uitstappen.
Ga je dat frame nog in een mooi Tjebakka kleurtje laten spuiten of blijft t zwart?Tjebakka schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:08:
Zo, aanvraag gedaan voor wielen bij Farsports. Net even wat meer opties dan bij Yoeleo in de zin van het kiezen van hubs en afwerking (wil geen 3k bijvoorbeeld, maar UD finish).
- 38mm hoge velgen
- 25mm breed
- U-profiel
- Sapim X-Ray spaken
- UD finish
Ik zit er aan te denken om hem te plasti dippen in een kameleonkleur a la groen/paars. In zwarte letters 'd o t w o r k' op de onderbuis.Stoffa schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 08:36:
[...]
Ga je dat frame nog in een mooi Tjebakka kleurtje laten spuiten of blijft t zwart?
Klinkt top Tjebakka
Ik heb last van een mysterieus tikje/kraakje bij aanzetten. Zodra ik op snelheid zit hoor ik het niet meer. Klinkt een beetje alsof mn spaakmagneet aanloopt tegen mn sensor of zo qua tikgeluid, maar is niet zo. Op de fiets klinkt t alsof het van richting bottombracket/pedalen komt, maar heel zeker ben ik daar niet van.
Iemand een idee?
Ik heb last van een mysterieus tikje/kraakje bij aanzetten. Zodra ik op snelheid zit hoor ik het niet meer. Klinkt een beetje alsof mn spaakmagneet aanloopt tegen mn sensor of zo qua tikgeluid, maar is niet zo. Op de fiets klinkt t alsof het van richting bottombracket/pedalen komt, maar heel zeker ben ik daar niet van.
Iemand een idee?
Is het niet je crank die wat kraakt bij veel kracht zetten?Stoffa schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:01:
Klinkt top Tjebakka![]()
Iemand een idee?
Ja daar lijkt t wel wat op, maar t is pressfit dus ik neem aan dat ik m niet zomaar eruit kan halen en kan smeren. Kan wel de trapas eruit halen en opnieuw invetten natuurlijk...arvidbeheerder schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:09:
[...]
Is het niet je crank die wat kraakt bij veel kracht zetten?
Het is altijd lastig om op gehoor te achterhalen waar een tik vandaan komt. Bij mij leek het ook uit de trapas te komen, maar was uiteindelijk opgelost door het achterwiel opnieuw goed vast te zetten ook al was er geen speling voelbaar.
S-DorksTjebakka schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:50:
[...]
Ik zit er aan te denken om hem te plasti dippen in een kameleonkleur a la groen/paars. In zwarte letters 'd o t w o r k' op de onderbuis.
Oh shit. Helemaal niet over de kleur en -work nagedacht.
Mag ik vragen welke maat dat is? Hij ziet er namelijk best groot uit.Ik ben zelf namelijk aan het kijken naar een nieuwe fiets in maatje 60 ofzo. Aangezien ik nu met een redelijk nieuwe force 22 groep rijd ben ik aan het kijken naar een frame. Die zijn alleen van de gerenommeerde merken zo godsgruwelijk overpriced. Dan wordt chinees opeens erg interessant.Tjebakka schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:05:
Frame is binnen! Ziet er keurig uit, goed afgewerkt.
bvd
Voor de ronde van Groningen ben je al te laat, want die is op 18 maart al verredenBokmaaa schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:58:
Zijn hier mensen die in september de ronde van Groningen gaan fietsen? Of eigenlijk, vorig jaar hebben gereden? Ik ben benieuwd hoe druk het is.. De beelden van vorig jaar laten veel grote groepen rijders zien, daar heb ik niet persé zin in, vooral omdat onze vriendengroep geen topsnelheden gaat rijden.
Bedoel je misschien de TKP Tocht van Groningen? Zal bij de start vast druk zijn. Ook willen ze op beelden nog wel eens een andere indruk geven dan het in werkelijkheid echt is. Het zal vast een goed bezochte tocht zijn, maar dat verspreid zich, volgens mij, prima over het parcours. Nog nooit zelf meegedaan, want het is in mijn achtertuin
Si vis pacem, para bellum
Ik ben 1.86 en rijd nu op een 7 jaar oude Bulls Harrier2 met maat (center-bb tot top) 61cm. Mijn Chinees is maat 58, maar de maat die ik hierboven beschrijf is 56,5cm. Verder wel bijna dezelfde reach & stack.Niconing schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:12:
[...]
Mag ik vragen welke maat dat is? Hij ziet er namelijk best groot uit.Ik ben zelf namelijk aan het kijken naar een nieuwe fiets in maatje 60 ofzo. Aangezien ik nu met een redelijk nieuwe force 22 groep rijd ben ik aan het kijken naar een frame. Die zijn alleen van de gerenommeerde merken zo godsgruwelijk overpriced. Dan wordt chinees opeens erg interessant.
bvd
Klinkt alsof die Bulls wel erg groot voor jou lengte is of niet? Zelf rij ik met 1m85 een Scott Foil maat 56 (L). Maar goed, ik ben verre van snugger als t op geometrie aankomt...Tjebakka schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:15:
[...]
Ik ben 1.86 en rijd nu op een 7 jaar oude Bulls Harrier2 met maat (center-bb tot top) 61cm. Mijn Chinees is maat 58, maar de maat die ik hierboven beschrijf is 56,5cm. Verder wel bijna dezelfde reach & stack.
Check dit: http://www.jimlangley.net/wrench/keepitquiet.htmlStoffa schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:01:
Klinkt top Tjebakka![]()
Iemand een idee?
Aargh, kraakjes! Ik probeer altijd delen uit te sluiten:Stoffa schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:01:
Ik heb last van een mysterieus tikje/kraakje bij aanzetten.
- staand op de pedalen aanzetten, om kraakjes in zadelbuis uit te sluiten
- naast de fiets lopen en flink op t stuur duwen om kraakjes in de voorkant te ontdekken
- wielen los laten draaien om kraakjes en tikjes in de naven te horen
- met een voet op je pedaal terwijl je naast je fiets staat om beter naar je BB te kunnen luisteren.
Enz.
Neemt niet weg dat ik in mijn gravelbike nog steeds een kraakje heb wat ik mar niet kan ontdekken. Om gek van te worden...
Verwijderd
Soms zit een kraak in de zadelbuis of zadelrails en hoor je het alsnog ook al sta je op de pedalen, simpelweg door de gewichtsverplaatsing.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2017 19:36 ]
Had laatst ook een kraak, zadel zat een beetje los. Het kan echt overal zitten, om gek van te worden!
Vandaag mijn tacx neo opgehaald. Even snel uitgeprobeerd en dat werkt echt grappig. Alleen is het nu veel te het om binnen op een trainer te zitten. Maar laat de winter maar komen, ik ben er klaar voor!
Vandaag mijn tacx neo opgehaald. Even snel uitgeprobeerd en dat werkt echt grappig. Alleen is het nu veel te het om binnen op een trainer te zitten. Maar laat de winter maar komen, ik ben er klaar voor!
Ligt ook wel aan je bbl. En tegenwoordig zitten fietsen alweer heel anders in elkaar... we zullen het meemaken 😅Stoffa schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 18:05:
[...]
Klinkt alsof die Bulls wel erg groot voor jou lengte is of niet? Zelf rij ik met 1m85 een Scott Foil maat 56 (L). Maar goed, ik ben verre van snugger als t op geometrie aankomt...
Zo, daar ging het puntje van je schoenplaatje. Erg fijn om uit je clips te schieten wanneer je net wat wilt aanzetten.

Achja, nu dan maar nieuwe plaatjes bestellen. En deze lijken mij verder prima.
https://www.mantel.com/sh...l-schoenplaatje?spec[]=99
Echt heb je keuze in speling. Uiteraard kan ik niet ontdekken wat ik op dit moment onder de schoen heb. Maar de speling wordt dus bepaald door die 2 blokjes aan de achterkant. Waar bij mijn huidige plaatjes de speling door................bepaald wordt?
Ik denk voor de nieuwe plaatjes dat mij 2 graden wel prima lijkt. Zit zelf niet altijd met mijn voeten recht op de pedalen door mijn voetbalbenen
Edit: Overigens lijken deze plaatjes aardig overeen te komen met wat ik heb: https://www.mantel.com/lo...BsYWF0amVzLXJhY2Ujc3RhcnQ

Echt heb je keuze in speling. Uiteraard kan ik niet ontdekken wat ik op dit moment onder de schoen heb. Maar de speling wordt dus bepaald door die 2 blokjes aan de achterkant. Waar bij mijn huidige plaatjes de speling door................bepaald wordt?
Ik denk voor de nieuwe plaatjes dat mij 2 graden wel prima lijkt. Zit zelf niet altijd met mijn voeten recht op de pedalen door mijn voetbalbenen
Edit: Overigens lijken deze plaatjes aardig overeen te komen met wat ik heb: https://www.mantel.com/lo...BsYWF0amVzLXJhY2Ujc3RhcnQ
[ Voor 9% gewijzigd door Hupske op 06-08-2017 12:28 ]
Zo heb ik 3 jaar geleden mijn sleutelbeen gebrokenHupske schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 12:02:
Zo, daar ging het puntje van je schoenplaatje. Erg fijn om uit je clips te schieten wanneer je net wat wilt aanzetten.
[afbeelding]
www.degroot-it.nl
Starters vraag.
Ik wil me dus een fiets aanschaffen. Ik heb eigenlijk maar een budget van 1000€.
Is dit een deftige fiets om te starten?
https://nl.decathlon.be/r...00-af-alu-id_8377261.html
Het frame ziet er goed en een deftige Shimano groep. Wat raden jullie aan voor mijn budget. Ik hoef geen bekend merk te hebben ofzo. Alvast bedankt 😊
Ik wil me dus een fiets aanschaffen. Ik heb eigenlijk maar een budget van 1000€.
Is dit een deftige fiets om te starten?
https://nl.decathlon.be/r...00-af-alu-id_8377261.html
Het frame ziet er goed en een deftige Shimano groep. Wat raden jullie aan voor mijn budget. Ik hoef geen bekend merk te hebben ofzo. Alvast bedankt 😊
[ Voor 10% gewijzigd door kloon op 06-08-2017 14:34 ]
http://web.mac.com/kl00n
Je link werkt niet.kloon schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 13:16:
Starters vraag.
Is dit een deftige fiets om te starten? https://nl.decathlon.be//...dNx6cz4QQ3oxoCNfEQAvD_BwE.
Ik heb een week geleden een Concorde Allure met full 105 gekocht voor €975. Volgens mij gaat de hele concorde de deur uit dus was een mooie aanbieding, gezien de ook 'betere' afwerking qua materialen (is mij verteld door de welwillende verkoper dus wat er van waar is
Url aangepast. Dank u voor het te melden
http://web.mac.com/kl00n
Haarscheur? Even laten checken door een fietsenmaker.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Ik zou me hier nogal zorgen over maken ja. Stuur deze foto ook eens naar de fabrikant, die hebben er verstand van.ravenger schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 16:57:
Ik heb gister ook even mijn fiets schoongemaakt, maar ik merkte het volgende aan mijn voorvork:
[afbeelding]
Het lijkt op een breukje, maar moet ik me zorgen maken?
Ik heb Vos gemaild (het is een Garnelli), maar ik moet zeggen dat ik daar toch wel weinig van verwacht. Zeker omdat het frame al buiten garantie is. Ik vrees een goedkoop duurkoopjeMrAngry schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 20:06:
[...]
Ik zou me hier nogal zorgen over maken ja. Stuur deze foto ook eens naar de fabrikant, die hebben er verstand van.
[ Voor 5% gewijzigd door ravenger op 06-08-2017 20:38 ]
Je mag wel meer km’s verwachten van een viek, ongeacht carbon. Je hebt ook zoiets als garantie en consumentenrechtravenger schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 20:36:
[...]
Ik heb Vos gemaild (het is een Garnelli), maar ik moet zeggen dat ik daar toch wel weinig van verwacht. Zeker omdat het frame al buiten garantie is. Ik vrees een goedkoop duurkoopje, nog maar 800km op gereden. Gelukkig is het een alu frame en is alleen de vork van carbon. Ik ga morgen even langs de LBS, kijken wat deze zegt. Nieuwe vork zal ook wel wat kosten denk ik? Ik zie er weinig los te koop.
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Garnelli logo lijkt wel veel op Cinelliravenger schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 16:57:
Ik heb gister ook even mijn fiets schoongemaakt, maar ik merkte het volgende aan mijn voorvork:
[afbeelding]

Zaterdag heb ik een voor mijn doen mooie tocht gefietst. 81km, en door het laatste stuk in de stad is mn gemiddelde net onder de 30km/h uitgekomen. Kleine cijfers voor de meeste diehards hier, maar ik ben er reuze mee in mn nopjes
Je had zeker veel wind mee
. Ik heb mijn fiets na 800 kilometer eindelijk eens een grote beurt gegeven. Ik wil zaterdag natuurlijk wel met een mooi gepoetste fiets aan mijn eerste sprint triathlon beginnen
.
Ik vind de foto door bewegingsonscherpte en weinig licht wat moeilijk om te boordelen. Misschien handig om een nieuwe foto te maken en een flits te gebruiken. Dan zie je meer details van de beschadigingravenger schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 16:57:
[afbeelding]
Misschien is het wel een oppervlaktekras op de lak/coating, mogelijk verzaakt omdat je het stuur ergens tegen aan hebt gezet is of ergens langsgeschuurd heeft (bankje oid).
Waar mik je op? Rond de 23km/u gemiddeld?Ezio schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:34:
Je had zeker veel wind mee. Ik heb mijn fiets na 800 kilometer eindelijk eens een grote beurt gegeven. Ik wil zaterdag natuurlijk wel met een mooi gepoetste fiets aan mijn eerste sprint triathlon beginnen
.
Net even bij de LBS geweest, hij vond het er niet zo best uit zien. De scheur loopt bijna helemaal rond, dus ik ga morgen maar even bij Vos langs om te kijken wat hij kan doen.
Ik heb nog geen echt strijdplan. Ik heb mijn langzame koppeltrainingen op ongeveer 27km/uur gedaan dus ik hoop zaterdag toch wel iets sneller te kunnenwisselwerking schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:02:
[...]
Waar mik je op? Rond de 23km/u gemiddeld?![]()
[ Voor 12% gewijzigd door Ezio op 07-08-2017 12:02 ]
Over reparaties gesproken.. zojuist bij de LBS geweest om wat informatie in te winnen mbt reparatie en een offerte(nodig voor de NTFU verzekering) daarvoor van mijn fiets. Echter vond ik het allemaal niet zo best overkomen, als in, beperkte informatie en niet echt duidelijk. Ik had gehoopt op wat meer concrete informatie over hun ervaringen met de NTFU etc. Ik kan online wel wat dingen vinden maar dat gaat vooral erover dat mensen er goed over te spreken zijn maar niet het volledige verhaal zeg maar. Ik ben dus vooral op zoek naar ervaringen..
Daarnaast vroeg de LBS voor 10% van de offerte als kosten voor het maken van de offerte. De kosten worden weer teruggegeven indien hun de reparatie mogen doen. Begrijpelijk maar hoog of laag?
Daarnaast vroeg de LBS voor 10% van de offerte als kosten voor het maken van de offerte. De kosten worden weer teruggegeven indien hun de reparatie mogen doen. Begrijpelijk maar hoog of laag?
la_fusion schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:39:
Over reparaties gesproken.. zojuist bij de LBS geweest om wat informatie in te winnen mbt reparatie en een offerte(nodig voor de NTFU verzekering) daarvoor van mijn fiets. Echter vond ik het allemaal niet zo best overkomen, als in, beperkte informatie en niet echt duidelijk. Ik had gehoopt op wat meer concrete informatie over hun ervaringen met de NTFU etc. Ik kan online wel wat dingen vinden maar dat gaat vooral erover dat mensen er goed over te spreken zijn maar niet het volledige verhaal zeg maar. Ik ben dus vooral op zoek naar ervaringen..

[ Voor 14% gewijzigd door Tjebakka op 07-08-2017 13:56 ]
De reden dat LBS (en ook aannemers) dat doen is omdat er genoeg mensen zijn die enkel voor een offerte naar iemand toegaan en een offerte vragen. De LBS steekt daar dan tijd en onderzoek in waarna de persoon bedankt voor deze offerte en er vervolgens niks mee doet. Of erger met deze offerte naar een concurrent loopt en het daar voor goedkoper krijgt. Hij zal echt niet de enige zijn die hier een vergoeding voor vraagt. Iets wat ik mij best kan voorstellen. Hij spendeert een uur of meer aan het vaststellen van de schade en de kosten waar hij achteraf niks van terug ziet.Tjebakka schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:48:
[...]
helemaal knettah. Wegwezen daar. Belachelijke manier van geld verdienen imho. In de wereld van aannemers gebeurt het ook, maar ook daar zou ik er niet mee akkoord gaan en een andere aannemer zoeken.
Ja, maar dan moet hij gewoon arbeid rekenen voor de inschatting. Gewoon transparant maken.
e; Het is trouwens ook irritant dat de ntfu eerst een offerte wil. Mijn reisverzekering zei ooit "laat maar maken, we zien de rekening wel verschijnen" na een valpartij in het buitenland.
e; Het is trouwens ook irritant dat de ntfu eerst een offerte wil. Mijn reisverzekering zei ooit "laat maar maken, we zien de rekening wel verschijnen" na een valpartij in het buitenland.
[ Voor 51% gewijzigd door MrAngry op 07-08-2017 14:20 ]
Die LBS moet dat gewoon in z'n arbeidskosten verrekenen. Ondernemersrisico.
[ Voor 14% gewijzigd door Tjebakka op 07-08-2017 14:32 ]
Dat is voor hun voor de bepaling van de schade. En afhankelijk van het bedrag sturen ze alsnog zelf een expert. (die vervolgens nog even lekker gaat afschrijven en afstrepen...).MrAngry schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:18: Het is trouwens ook irritant dat de ntfu eerst een offerte wil.
Exact expert nodig?
Gisteren mijn ketting schoongemaakt met zo'n kettingreiniger. Ding liep de hele tijd vast. Er zat dus een tandwiel in dat er voor zorgde dat de eerste borstel de andere kant opdraaien wat voor te veel weerstand zorgt. Tandwiel er dus uitgehaald en nu werkt hij perfect, ketting binnen no time zonder vastlopers schoon.
Tip dus voor de anderen die hiermee lopen te stoeien.
Tip dus voor de anderen die hiermee lopen te stoeien.
Ik ben net tijdens een fietstocht door de duinen in een bocht onderuit gegaan. De bocht werd opeens een stuk scherper en ging tegelijkertijd stijl omlaag, waardoor ik hem niet meer kon volgen, achteraf gezien had ik beter gewoon de bosjes in kunnen rijden.
M'n rechterbeen is één grote schaafwond geworden, maar wat ik erger vind is dat m'n net nieuwe schoenen en pedalen flink beschadigd zijn. Ook de derailleur en het stuur hebben flinke krassen opgelopen. Echt balen dit...
M'n rechterbeen is één grote schaafwond geworden, maar wat ik erger vind is dat m'n net nieuwe schoenen en pedalen flink beschadigd zijn. Ook de derailleur en het stuur hebben flinke krassen opgelopen. Echt balen dit...
Zo'n ntfu offerte kan je ook gewoon zelf maken.MrAngry schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:18:
Ja, maar dan moet hij gewoon arbeid rekenen voor de inschatting. Gewoon transparant maken.
Gewoon onderdelen noemen die beschadigd/kapot zijn en foto's erbij.
Uiteindelijk is voor de vorm toen verzekeringsman (boven bepaald bedrag willen ze het zien gok ik) nog bij mij langsgekomen maar die keurde het helemaal goed.
Die afschrijving valt best mee bij de ntfu verzekering. 1% per maand.Crazy D schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:58:
[...]
Dat is voor hun voor de bepaling van de schade. En afhankelijk van het bedrag sturen ze alsnog zelf een expert. (die vervolgens nog even lekker gaat afschrijven en afstrepen...).
Shifters waar hap uit/wat krassen kreeg ik op basis van afschrijving geld terug. (op basis prijs die ik had opgegeven van mantel.com, want zat inclusief bij m'n fiets dus aanschafbedrag was onduidelijk)
En voor achterderaileur die wat krassen had kreeg ik 50% vergoed.
Mijn ervaring was dat ze maar 1 schifter accepteerden in plaats van 2 (want de linker was nog we goed), en hij was niet helemaal stuk dus 35% oid van 50% van de prijs van een nieuwe set schifters. En daar de afschrijving van. Nu is het nog altijd beter dan niks natuurlijk (had NTFU verzekering dan ook niet speciaal genomen voor de verzekering maar ook korting op toertochten en op de pechhulp die ik een paar keer nodig heb gehad), maar weet wel dat ik daar als ik een losse verzekering af zou sluiten, daar wel erg goed op let hoe het beleid daarin is (al denk ik dat dat bij alle verzekeringen zo is). Beetje kansloos: ook al is de shifter niet 100%, wat heb je nou een vergoeding van 35% van de prijs...DDX schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:43:
Die afschrijving valt best mee bij de ntfu verzekering. 1% per maand.
Shifters waar hap uit/wat krassen kreeg ik op basis van afschrijving geld terug. (op basis prijs die ik had opgegeven van mantel.com, want zat inclusief bij m'n fiets dus aanschafbedrag was onduidelijk)
En voor achterderaileur die wat krassen had kreeg ik 50% vergoed.
Exact expert nodig?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic
Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic
Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic
Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic
Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.