Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 111 Laatste
Acties:
  • 632.425 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:59

Crazy D

I think we should take a look.

Reynouts schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:52:
Wat raden jullie aan voor een ochtendrit in het hooggebergte in deze tijd van het jaar qua kleding? Arm- en beenstukken aan en een windstopper mee?
Dat sowieso. Bij Alpe d'huzes meegemaakt dat het in de ochtend nog vroor (boven) en in de middag was het 30 graden. Maar de delen in de schaduw voelen dan toch erg koud aan. Uiteraard is het wel persoonlijk maar zeker als je shirt nat is van het zweet als je bovenkomt, is afdalen met wat warmere kleding wel zo prettig (vind ik dan).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:08
Crazy D schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:31:
[...]

Dat sowieso. Bij Alpe d'huzes meegemaakt dat het in de ochtend nog vroor (boven) en in de middag was het 30 graden. Maar de delen in de schaduw voelen dan toch erg koud aan. Uiteraard is het wel persoonlijk maar zeker als je shirt nat is van het zweet als je bovenkomt, is afdalen met wat warmere kleding wel zo prettig (vind ik dan).
Lijkt me ook geen overbodige luxe, met name met afdalen kun je heel snel afkoelen als het bovenop de berg koud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:47

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Hoe nemen jullie de fiets mee als jullie op pad gaan? Achterin de auto of op een drager? Zijn er nog dingen waar je op moet letten, als je een racefiets mee wilt nemen voor een type drager, maw welke drager heeft jullie voorkeur? Ik ben op zoek naar een drager voor twee fietsen.

Battle.net || Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:44
retlaw schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:49:
Hoe nemen jullie de fiets mee als jullie op pad gaan? Achterin de auto of op een drager? Zijn er nog dingen waar je op moet letten, als je een racefiets mee wilt nemen voor een type drager, maw welke drager heeft jullie voorkeur? Ik ben op zoek naar een drager voor twee fietsen.
Wij hebben zelf recentelijk een trekhaak laten monteren en hebben daar de Spinder Tour voor aangeschaft. Hiervoor hadden we een drager voor op de achterklap van de auto, maar dit beviel (mede door de spoiler op de auto) lang niet zo goed als wat we nu hebben. Binnen 10 minuten staan de fietsen ready to go op de auto.
Anders dan wat research en de positieve ervaringen van mijn schoonvader was dat voor ons de reden om voor deze te gaan.
Voordeel m.i. is dat deze snel aan te passen is (hoogte fiets, breedte auto etc.) en dat je de drager en de klauwen om de fiets op slot kan zetten.

Filmpje:
YouTube: Spinder Tour Fietsdrager productvideo (NL/BE)

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:03
Wat mij betreft het ideale systeem: https://www.thule.com/nl-...of-bike-racks?q=X6frHv7yw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:59

Kluus

Gang is alles

Blik1984 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:40:
[...]

Lijkt me ook geen overbodige luxe, met name met afdalen kun je heel snel afkoelen als het bovenop de berg koud is.
Alpe d'Huzes is wel begin juni, nu is het hartje zomer. Verder raak je tijdens het klimmen weer snel oververhit (ik in ieder geval wel!) en zijn beenstukken een kriem om op/af te stropen om maar niet te spreken over opproppen in je zakjes.

Tegen het afkoelen in de afdaling is het het belangrijkst om je bovenlichaam warm te houden, wat mij betreft met armstukken + windstopper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Kluus schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:10:
[...]

Alpe d'Huzes is wel begin juni, nu is het hartje zomer. Verder raak je tijdens het klimmen weer snel oververhit (ik in ieder geval wel!) en zijn beenstukken een kriem om op/af te stropen om maar niet te spreken over opproppen in je zakjes.

Voor het afkoelen in de afdaling is het het belangrijkst om je bovenlichaam warm te houden, wat mij betreft met armstukken + windvanger.
Dan nog kan het boven heel koud zijn, ook hartje zomer. In Tignes sneeuwde het gisteren op de top en op de Tourmalet was het 6 graden. Genoeg reden om je voor de afdaling even goed aan te kleden om niet te verkleumen. Beneden kan dan wellicht alles weer uit. En ja, dat is wellicht een beetje proppen in je zakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:47

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Welke dakdrager heb je? Er zijn er 5

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Laatst online: 21:59

Kluus

Gang is alles

Blik1984 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:31:
[...]

Dan nog kan het boven heel koud zijn, ook hartje zomer. In Tignes sneeuwde het gisteren op de top en op de Tourmalet was het 6 graden. Genoeg reden om je voor de afdaling even goed aan te kleden om niet te verkleumen. Beneden kan dan wellicht alles weer uit. En ja, dat is wellicht een beetje proppen in je zakken
Daarom zou ik ook wel alles meenemen op vakantie en het laten afhangen van het weer. Maar dan nog trek ik zelf alleen beenstukken aan bij extreem weer, zoals gezegd, bij 3 graden op de Galibier heb ik ze niet gemist. Maar bij twijfel is "beter mee verlegen dan om verlegen" wellicht het beste advies.

[ Voor 17% gewijzigd door Kluus op 25-07-2017 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Kluus schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:56:
[...]

Daarom zou ik ook wel alles meenemen op vakantie en het laten afhangen van het weer. Maar dan nog trek ik zelf alleen beenstukken aan bij extreem weer, zoals gezegd, bij 3 graden op de Galibier heb ik ze niet gemist. Maar bij twijfel is "beter mee verlegen dan om verlegen" wellicht het beste advies.
Ja eens, sowieso alles mee de auto in als je gaat fietsen in de bergen, en dan op de dag zelf beslissen wat je uiteindelijk ook echt meeneemt op de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Als het past achterin, scheelt aanzienlijk in de brandstof. Heb een drager, maar die gebruik ik eigenlijk alleen voor de ATB

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:00
Misschien is de Bike inside ook een optie (fietsenrek in de auto). http://www.bikeinside.de
Heb er geen ervaringen mee, maar weleens naar gekeken. Er zijn meerdere producenten op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezio
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-03-2024
Ik leg de fiets meestal zo in de kofferbak. Dat past makkelijk in een Chevrolet Equinox :P . Ik zit er wel aan te denken om een reistas voor fietsen te kopen. Dat is wat netter als ik straks wat verder moet rijden dan het dorp om de hoek en er meer tassen mee moeten.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Kluus schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:56:
[...]

Jup, dit jaar was het mistig, miezerde het en was het rond de 5 graden op de top van de Grossglockner (2500m). Was goed te doen met armstukken plus windjack (maar niet echt lekker natuurlijk...). Maar vorig jaar met ongeveer dezelfde temperatuur regende het hard op de Cormet de Roselend (2000m) en toen met alleen windjack was ik echt door en door verkleumd toen ik beneden kwam.

Als ik de bergen in ga neem ik eigenlijk altijd een windjack mee, en als de kans op slecht weer aanwezig is dan het liefst wat extra's zoals arm- en beenstukken, overschoenen en/of warme handschoenen. Hangt ook een beetje af van de lengte van de tocht en de hoogte. Als je bijv even de Alp 'd Huez opfietst kom je tot 1400m oid en zal het boven niet extreem kouder zijn dan in het dal, en als het weer echt omslaat ben je ook weer zo beneden. Als je echter een grotere tocht doet en je hebt halverwege de Galibier op 2500m oid, dan kan wat extra meenemen geen kwaad. Dan kan het weer toch een stuk verder omslaan, en ben je ook niet zo thuis als het koud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahlers
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 21:18
Iemand tips voor een goed regen/wind jack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 22:38
Deze zomer in de Alpen wezen fietsen met wat vrienden, 2 fietsen op het dak, 2 op de trekhaak, en 4 man in de auto. Het toegenomen verbruik viel me eigenlijk redelijk mee.

Als je fietsen op een trekhaakdrager meeneemt, zorg dan voor een goeie drager, niet een die op de crank klemt. Bij voorkeur een die een hoog aangrijppunt heeft, bv de zadelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Hielko schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:12:
[...]

Jup, dit jaar was het mistig, miezerde het en was het rond de 5 graden op de top van de Grossglockner (2500m). Was goed te doen met armstukken plus windjack (maar niet echt lekker natuurlijk...). Maar vorig jaar met ongeveer dezelfde temperatuur regende het hard op de Cormet de Roselend (2000m) en toen met alleen windjack was ik echt door en door verkleumd toen ik beneden kwam.

Als ik de bergen in ga neem ik eigenlijk altijd een windjack mee, en als de kans op slecht weer aanwezig is dan het liefst wat extra's zoals arm- en beenstukken, overschoenen en/of warme handschoenen. Hangt ook een beetje af van de lengte van de tocht en de hoogte. Als je bijv even de Alp 'd Huez opfietst kom je tot 1400m oid en zal het boven niet extreem kouder zijn dan in het dal, en als het weer echt omslaat ben je ook weer zo beneden. Als je echter een grotere tocht doet en je hebt halverwege de Galibier op 2500m oid, dan kan wat extra meenemen geen kwaad. Dan kan het weer toch een stuk verder omslaan, en ben je ook niet zo thuis als het koud is.
Alpe D'Huez is 1800+ meter, maar verder heb je helemaal gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ahlers schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 10:04:
Als het regent en koud is: Gabba.

Als het regent en warm is: Rule #5 (en eventueel een heel dun opvouwbaar jackje in mijn achterzak voor echte noodgevallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazZz
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21:44
Ik heb vorig jaar de Thule VeloCompact 927 gekocht en die bevalt me echt super. Kan er standaard 3 fietsen op kwijt (eventueel nog een 4e met een extra kit) en kan deze dan ook nog kantelen als ik in de kofferbak moet zijn. Rijden ging ook erg goed, de drager zat erg stevig op de trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:45
ahlers schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 10:04:
Ik heb zelf een simpel opvouwbaar jasje van de Decathlon. Er zijn beslist betere, maar eerlijk gezegd vind ik dat het geld niet waard. Je hebt zo'n jasje toch steeds maar maximaal 25 minuten aan, of wanneer je plotseling in een hoosbui beland in het voor- en najaar, of als je aan het dalen bent in de bergen.

Als echt van meet af aan het structureel slecht weer is, dan is meer technische kleding een stuk prettiger. Zoals de Gabba/Perfetto van Castelli, of de Rapha Pro Team jacket die ik zelf heb, gecombineerd met een winddichte bib-short.
Ik heb een Spinder Hawk van MP gehaald voor 5 tientjes, prima ding. Ik wilde graag een fietsendrager die je op veel manieren kon verstellen. Bij deze kan je de wielbasis aanpassen, dus eigenlijk alle soorten fietsen passen er goed op, én de klem voor de zadelbuis is ook goed verstelbaar wat wel fijn is als je een carbon frame hebt dat je niet op alle plekken zomaar mag klemmen.

[ Voor 35% gewijzigd door Sjoewe op 26-07-2017 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:30
Ik heb vorig jaar voor bikepacktrips deze gekocht: https://www.outdoorresear...ii-jacket/p/2429690008006

Niet fiets-specifiek maar als er twijfel is gaat die nu mee, want dat is zoveel chiller dan welk fietsjasje dan ook.. En niet groter dan mn decathlon jasje. Hij past gewoon in mn shirt.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze: https://shop.pearlizumi-e...etsjacks-en-vesten&pnr=19

Weegt nog geen 100 gram en past opgevouwen in de kleine achterzakjes van m'n jerseys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:25

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Blik1984 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 10:20:
[...]

Alpe D'Huez is 1800+ meter, maar verder heb je helemaal gelijk :)
1129m hoogteverschil

Hoogte van een col zegt weinig. Hoogteverschil zegt meer :) Als ik een col van 3500 meter beklim klinkt dat als heul veul. Maar als je er vervolgens bij vergeet te vertellen dat je vanaf 2750 meter bent begonnen te klimmen ...

[ Voor 35% gewijzigd door Tjebakka op 26-07-2017 11:50 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Tjebakka schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 11:49:
[...]

1129m hoogteverschil

Hoogte van een col zegt weinig. Hoogteverschil zegt meer :) Als ik een col van 3500 meter beklim klinkt dat als heul veul. Maar als je er vervolgens bij vergeet te vertellen dat je vanaf 2750 meter bent begonnen te klimmen ...
Klopt, desalniettemin kan het weer flink anders zijn boven, los van het verschil in hoogtemeters. Toen ik vorig jaar aan Alpe D'Huzes meedeed was het einde middag beneden ruim 20 graden en boven was het 7 graden met regen. Dat is ruim meer verschil dan normaal zou moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Oh wacht, het ging om de hoogte in dit geval! My bad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 30-08 14:15
RHE218 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 20:41:
[...]

Ik weet niet waar je gaat wonen en er zullen ongetwijfeld meer instapcursussen worden gegeven maar oa deze mannen verzorgen instapcursussen (geen belangen hier ;)):
https://www.futurumshop.n...ts&utm_campaign=producten

Wat JorisM dus ook al zegt

Overigens kun je zoals hier ook al genoemd veel basiszaken, zoals bijv cassette/remblokken vervangen en ketting schoonmaken, jezelf goed eigen maken met YouTube en het is altijd lekker om je eigen fiets schoon te maken en op te knappen..
De echte basisdingen doe ik zelf al met YouTube etc (GCN!)
De Futurumshop workshops zijn wat te noordelijk voor mij :/
Gaan in Huijbergen (Hoogerheide) wonen. Eenmaal we in onze nieuwe woning zitten zal de garage een knutsel-atelier (lees: pruts-atelier) worden, dan maar eens op zoek gaan naar plaatselijke lessen.
Maar bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Thanks voor alle tips wat betreft kleding in de alpen!
Ezio schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:12:
[...]

Ik leg de fiets meestal zo in de kofferbak. Dat past makkelijk in een Chevrolet Equinox :P . Ik zit er wel aan te denken om een reistas voor fietsen te kopen. Dat is wat netter als ik straks wat verder moet rijden dan het dorp om de hoek en er meer tassen mee moeten.
Ik heb vorig jaar een tas gekocht waar mijn fiets in kan, vooral om de auto netjes en schoon te kunnen houden en op bestemming de fiets makkelijk mee te nemen.

Tas past ook op de achterbank, voor als de achterbak al gevuld is.

Voor mij in elk geval een uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:17
Voor dalen heb ik een windstopper (voorbeeld) van onze club kleding en in de zomer stop ik niet voor regen. Wel heb ik voor nattere / koude dagen een Tempest outfit van Bioracer, deze is wat dikker / warmer / regen afstotend.

Warm en regen vind ik over het algemeen niet erg, stoor me meer aan het feit dat ik overhit raak in een regenjack / windjack.

[ Voor 5% gewijzigd door joint_me op 26-07-2017 15:25 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:32

KipCurreh

Nightcrawler

Heren, graag jullie gedacht over dit mogelijks koopje ivm men eerste fiets
(vooral voor woon-werkverkeer, 30 km enkel zoals ik enkele pagina's geleden heb verteld)

Van een kennis kan ik een Ridley Orion afgemonteerd met Shimano Ultegra (6800) overkopen.. Hij is enkele cm langer dan mij, maar ik heb er al op gereden en leek me wel ok qua grootte..
Moet ik hierbij specifiek op iets letten ?

Hoeveelheid km's etc onbekend, ik vraag nog eens na wat de wielen zijn (er zitten alleszins witte banden op die ik spuuglelijk vind, maar dit terzijde :) )
Een kleine beschadiging aan de linkerkant aan de rem (plastic een beetje geschonden) is 't enigste

Nieuwprijs hiervoor is een 1000-1100€ (als ik het verkeerd heb, please feel free to correct)

Hij zou er graag een 600€ voor gekregen hebben, maar persoonlijk vind ik dit net iets te veel gezien de relatief lage nieuwprijs.. Ik denk meer in de richting van 400-500€

Is dit een goede startersfiets ? En zoja, welke prijs denken jullie dat rechtvaardig is...

Alvast bedankt voor jullie insteek ;)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Dat is een prima start, Ultegra 11-speed, modern frame, mits de maat goed is gewoon kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

KipCurreh schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 20:17:
Heren, graag jullie gedacht over dit mogelijks koopje ivm men eerste fiets
(vooral voor woon-werkverkeer, 30 km enkel zoals ik enkele pagina's geleden heb verteld)

Van een kennis kan ik een Ridley Orion afgemonteerd met Shimano Ultegra (6800) overkopen.. Hij is enkele cm langer dan mij, maar ik heb er al op gereden en leek me wel ok qua grootte..
Moet ik hierbij specifiek op iets letten ?

Hoeveelheid km's etc onbekend, ik vraag nog eens na wat de wielen zijn (er zitten alleszins witte banden op die ik spuuglelijk vind, maar dit terzijde :) )
Een kleine beschadiging aan de linkerkant aan de rem (plastic een beetje geschonden) is 't enigste

Nieuwprijs hiervoor is een 1000-1100€ (als ik het verkeerd heb, please feel free to correct)

Hij zou er graag een 600€ voor gekregen hebben, maar persoonlijk vind ik dit net iets te veel gezien de relatief lage nieuwprijs.. Ik denk meer in de richting van 400-500€

Is dit een goede startersfiets ? En zoja, welke prijs denken jullie dat rechtvaardig is...

Alvast bedankt voor jullie insteek ;)
1190 nieuw, volgens https://www.salden.nl/nl/ridley-orion-ultegra-194722.html.

Lijkt me een prima startfiets. En waarop letten: de velgen (geen slag enzo), misschien wat roestchecks, en standaardzaken zoals cassette, ketting, remmen en kabels.

Rond 500 a 600 eur lijkt me een nette prijs hoor, zeker als hij in goede staat is! :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:28
Ik zou daar denk ik ook zonder zeuren 600 ekkies voor neerleggen. Dit is wel afhankelijk vd staat van de slijtage onderdelen. Als je gelijk de hele drivetrain mag vervangen is het een ander verhaal.

[ Voor 50% gewijzigd door MrAngry op 26-07-2017 22:13 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Frame is aangekomen vanuit China en wordt vandaag bezorgd. Moet alleen even zorgen dat ik €77,81 contant aan de postbode kan geven. :X We leven in 2017 8)7

en ik ben aan het werk maar dat terzijde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezio
joint_me schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 15:24:

[..]

Warm en regen vind ik over het algemeen niet erg, stoor me meer aan het feit dat ik overhit raak in een regenjack / windjack.
Ik had voor het afdalen van Arieiro en Veleta (beide keren niet nodig gehad :') ) een jasje met Gore-Tex Active Shell. Dat is wel iets duurder spul maar winddicht, waterafstotend en toch ademend. Ik had bij andere waterdichte jasjes al snel een benauwd gevoel. En dit jasje past ook nog eens makkelijk in je achterzak.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:49
Tjebakka schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 08:44:
Frame is aangekomen vanuit China en wordt vandaag bezorgd. Moet alleen even zorgen dat ik €77,81 contant aan de postbode kan geven. :X We leven in 2017 8)7

en ik ben aan het werk maar dat terzijde
Scheelt dat je dat vantevoren weet.
Meestal heb je opeens een postbode die gepast wilt hebben.
(of naar 'postkantoor' laten gaan dan kan je wel pinnen)

DHL is dan wel netjes dat je sms/mail krijgt met optie om via een website te betalen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

DDX schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:17:
[...]

Scheelt dat je dat vantevoren weet.
Meestal heb je opeens een postbode die gepast wilt hebben.
(of naar 'postkantoor' laten gaan dan kan je wel pinnen)

DHL is dan wel netjes dat je sms/mail krijgt met optie om via een website te betalen.
True. Ga hem vanmiddag ophalen vanaf postkantoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezio
Ik heb vandaag een opzetstuur besteld (T2+ DL). Ik ben benieuwd of ik dan meer kracht kan zetten als ik in een diepe houding zit. Het is nu een beetje behelpen door de buitenkant van mijn polsen op de bovenkant te hangen. Ik mis dan toch een handgreep. En ik vind het niet lekker om helemaal onderin de beugels te hangen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ezio op 28-07-2017 12:05 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:31

Pelle

🚴‍♂️

Ezio schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:02:
Ik heb vandaag een opzetstuur besteld (T2+ DL). Ik ben benieuwd of ik dan meer kracht kan zetten als ik in een diepe houding zit. Het is nu een beetje behelpen door de buitenkant van mijn polsen op de bovenkant te hangen. Ik mis dan toch een handgreep. En ik vind het niet lekker om helemaal onderin de beugels te hangen.
Mijn ervaring: je gaat er niet meer kracht door zetten dan in vergelijking met handen op de hoods of in de beugels. Wel wordt je er wat aerodynamischer van (minder frontaal oppervlak), en daardoor sneller.
De houding is echter wel heel erg wennen, en mogelijk moet je ook je zadel wat verzetten om (relatief) comfortabel in zo'n tijdrithouding te kunnen zitten.
En, niet onbelangrijk: realiseer je dat je een stuk minder controle hebt. Sturen is een stuk lastiger, net als het het anticiperen op / corrigeren bij drempels, gaten in de weg, enz.

Kortom: zoek een rustig, mooi vlak stuk uit om eerst eens in die houding te gaan oefenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezio
Ik heb een beetje zitten testen met verschillende posities op het stuur. En de fiets wordt er inderdaad niet stabieler op. De buitenkant is nog wel te doen. Ik kan dan nog redelijk eenvoudig bij de remmen, maar als ik naar het midden ga dan moet ik goed voor mij blijven kijken. En dat is een beetje tegenstrijdig, want ik zit dan vaak met mijn hoofd naar beneden.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

* Tjebakka gaat eerder weg van kantoor om langs het postkantoor te gaan...
ligt dat pakket er niet. "De postbode is wat pakketjes vergeten in z'n auto". Hoe moeilijk is het.

Nouja.. dan maar zondag afhalen :) Morgen lukt me helaas niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Laatst online: 07:21
Tijdje terug postte ik dat ik de Mt. Ventoux zou gaan beklimmen (als beginner).
Het trainen in het vlakke Nederland heeft geholpen :) want heb de top gehaald.
Het was een hele ervaring! Afdalen ook leuk, maar gaat snel hard ;) Schijfremmen werden aardig warm geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:26
Vorige week toch maar mn panasonic fiets verkocht en bij de fm een 2e hands giant tcr 0 uit 2012 gekocht voor net 400,- geen verkeerde prijs dacht ik. Maar wat een wereld van verschil met mn oude stalen fiets 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 22:58

sapphire

Die-hard pruts0r

alexswart schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 13:34:
Vorige week toch maar mn panasonic fiets verkocht en bij de fm een 2e hands giant tcr 0 uit 2012 gekocht voor net 400,- geen verkeerde prijs dacht ik. Maar wat een wereld van verschil met mn oude stalen fiets 😀
Hé die heb ik !

Dat is een hele nette prijs voor die fiets al zeg ik het zelf :) Geniet er van het is een fijne fiets !

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teun_2
  • Laatst online: 21:19
Yihaaa schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 11:41:
Tijdje terug postte ik dat ik naar de Mt. Ventoux zou gaan beklimmen (als beginner).
Het trainen in het vlakke Nederland heeft geholpen :) want heb de top gehaald.
Het was een hele ervaring! Afdalen ook leuk, maar gaat snel hard ;) Schijfremmen werden aardig warm geloof ik.
Proficiat! Ik was een paar geleden zo blij dat ik de top had gehaald. Ik herinner me de longspecialist nog die zeven jaar daarvoor tegen me zei: "met jouw longen haal je de top van de ventoux niet, maar een normaal leven is mits voldoende training en medicatie wel haalbaar". Zulke dingen geven extra motivatie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Gister 2 rondjes op de Nordschleife gereden. Wat een baan! Echt wel supergaaf maar ook wel niveau pittig hoor. Begint lekker met een afdaling van een paar km, waarbij 70+ easy aan te tikken is (hoogste was volgens mij iets boven de 80), en de bochtensnelheid vooral afhangt van je eigen "chicken level" of je remt of niet. 300hm afdaling..... En daarna begint de hel, na een paar stukken afdaling even 14% omhoog gaat nog wel je hebt lekker wat snelheid. Maar daarna dus nog 14 km lang grotendeels klimmen. Begint lekker met een paar km 8+% om dan bij Hohe Acht nog een stuk 14% te pakken, maar ook daarna pak je nog wel wat afdaling maar vooral ook weer de nodige klimmetjes. Echt supervette baan maar vele malen zwaarder dan ik had verwacht! 1 rondje is ongeveer 600hm.

Volgend jaar zeker weer :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 16:49
Crazy D schreef op maandag 31 juli 2017 @ 08:29:
Gister 2 rondjes op de Nordschleife gereden. Wat een baan! Echt wel supergaaf maar ook wel niveau pittig hoor. Begint lekker met een afdaling van een paar km, waarbij 70+ easy aan te tikken is (hoogste was volgens mij iets boven de 80), en de bochtensnelheid vooral afhangt van je eigen "chicken level" of je remt of niet. 300hm afdaling..... En daarna begint de hel, na een paar stukken afdaling even 14% omhoog gaat nog wel je hebt lekker wat snelheid. Maar daarna dus nog 14 km lang grotendeels klimmen. Begint lekker met een paar km 8+% om dan bij Hohe Acht nog een stuk 14% te pakken, maar ook daarna pak je nog wel wat afdaling maar vooral ook weer de nodige klimmetjes. Echt supervette baan maar vele malen zwaarder dan ik had verwacht! 1 rondje is ongeveer 600hm.

Volgend jaar zeker weer :)
radamring toch?

ik heb daar ook nog naar gekeken. alleen de (inschrijf)prijzen die ik op de website tegen kwam waren alleen voor teams . Mag ik vragen wat het voor een individu kost? (of betaal je , net als bij de auto, per rondje ;) )

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:49
Gisteren na 4 jaar de versnellingskabels vervangen (alleen de kabel, niet de omhuizing vd kabel). Wel een sethe van shimano gebruikt waar geen teflon oid on heen zat (en eigenlijk iets te kort, dus 2 lichtste versnellingen nu niet bruikbaar).

Maakt t een groot verschil in gevoel/schakelrespons tussen deze twee kabels (voorheen Jagwire)?

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahlers
  • Laatst online: 11-02 21:18
Na hoeveel km dien je de fietsketting te vervangen? Is dit makkelijk zelf te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

ahlers schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:55:
Na hoeveel km dien je de fietsketting te vervangen? Is dit makkelijk zelf te doen?
Meten is weten: check YouTube: When to Replace a Chain on a Bicycle (skip naar 1:12 om te zien hoe je het met de hand kan meten). Kort gezegd: hoe meer je je ketting kan oprekken met de hand, hoe meer deze versleten is :)

Hoeveel km je hebt gereden is niet altijd een handige meeteenheid, omdat iedereen anders fietst en schakelt.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 10Cage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-06 15:57
NielsTn schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:45:
Gisteren na 4 jaar de versnellingskabels vervangen (alleen de kabel, niet de omhuizing vd kabel). Wel een sethe van shimano gebruikt waar geen teflon oid on heen zat (en eigenlijk iets te kort, dus 2 lichtste versnellingen nu niet bruikbaar).

Maakt t een groot verschil in gevoel/schakelrespons tussen deze twee kabels (voorheen Jagwire)?
Edit: verkeerd gelezen :| Je wil weten of er verschil zit tussen Jagwire en Shimano. Ik zou zeggen, niet echt, eerder verschil tussen heel goedkoop en heel duur van deze merken. Ikzelf zou gewoon de middenklasse kabels gebruiken. Beide heb je dan een kabel met teflonlaagje. Shimano verbindt de kabels aan de groepen:
Tiagra en lager is volgens mij de standaard RVS kabel (die ik zelf eigenlijk altijd gebruik),
105 en Ultegra met teflonlaagje (Optislick)
Dura-Ace is de duurste (weet ff niet hoe die heet).

Afhankelijk van de omstandigheden waarin je rijdt en hoeveel, kan het vernieuwen van je kabels daarentegen, een gigantisch verschil zijn! En als de oude binnenkabels er echt beroerd uitzagen kan het raadzaam zijn om ook de buitenkabel te vervangen. Hoeft niet eens zo wereldschokkend duur te zijn als je de buitenkabel in meters koopt en wat losse eindkapjes.

Persoonlijk advies zou zijn om geen Shimano en Jagwire te mixen: Jagwire gebruikt in sommige series voor schakelkabels een dunnere binnenkabel dan Shimano. Verder heb ik qua duurzaamheid geen goede ervaringen met Jagwire buitenkabel (verminderde soepelheid en hogere wrijvingsweerstand na langere tijd).

[ Voor 20% gewijzigd door 10Cage op 31-07-2017 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

koentjuh1987 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:00:
radamring toch?

ik heb daar ook nog naar gekeken. alleen de (inschrijf)prijzen die ik op de website tegen kwam waren alleen voor teams . Mag ik vragen wat het voor een individu kost? (of betaal je , net als bij de auto, per rondje ;) )
Ja, RadAmRing. Er waren een paar opties, ik heb de tour rit op zondagochtend gedaan. Was 20 euro of zo en had je van ik geloof 7 tot 11.30 de tijd om je rondjes te rijden tot je het zat bent.

Edit: nog even 2 sfeerplaatjes. De eerste is van Hohe Acht, dat was wel de heftigste klim en dus "druk". Tweede is lange rechte stuk aan het eind, en dat was ook zo ongeveer de drukte op de rest van de baan.
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/m8dz768pfd5l02b/2017-07-30%2010.20.59.jpg?dl=1
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/ucx5t7ev59eaq28/2017-07-30%2010.45.08.jpg?dl=1

[ Voor 26% gewijzigd door Crazy D op 31-07-2017 18:00 ]

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 19:41
Ik heb nu een Tacx Vortex Smart Trainer en in het begin was het prima maar nu is het stroperig en werkt het gewoon niet lekker. Heb de boel gekalibreerd en ik gebruik de blauwe band van Tacx.

Nu ben ik aan het kijken voor een nieuwe Turbo Trainer en ik zou graag de boel in de garage willen zetten. Echter heb ik een groot nadeel, er is geen stroom in de garage :/ Ik gebruik Zwift maar als ik dat niet kan gebruiken is dat prima, ik heb een Edge dus misschien dat ik dat kan gebruiken?

Zijn er Turbo Trainers die zonder stroom werken en verschillende mate van weerstand hebben? Google liet niet veel zien maar dat is waarschijnlijk omdat ik de juiste term niet weet.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tealiciouss
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-10 16:34
Mentox schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:27:
Ik heb nu een Tacx Vortex Smart Trainer en in het begin was het prima maar nu is het stroperig en werkt het gewoon niet lekker. Heb de boel gekalibreerd en ik gebruik de blauwe band van Tacx.

Nu ben ik aan het kijken voor een nieuwe Turbo Trainer en ik zou graag de boel in de garage willen zetten. Echter heb ik een groot nadeel, er is geen stroom in de garage :/ Ik gebruik Zwift maar als ik dat niet kan gebruiken is dat prima, ik heb een Edge dus misschien dat ik dat kan gebruiken?

Zijn er Turbo Trainers die zonder stroom werken en verschillende mate van weerstand hebben? Google liet niet veel zien maar dat is waarschijnlijk omdat ik de juiste term niet weet.
Kijk bijvoorbeeld naar:

https://www.futurumshop.n...-t2780-fietstrainer.phtml

Deze wekt zijn eigen energie op en volgens mij ook koppelbaar met Zwift. Er zijn volgens mij wel weinig "goede" trainers die zonder voeding werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:28
De bushido is zo ongeveer de enige smart trainer ja. Er zijn ook nog wel puur mechanische trainers zoals de tacx blue-matic bijvoorbeeld die geen stroom nodig hebben.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Tealiciouss schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:35:
[...]

Kijk bijvoorbeeld naar:

https://www.futurumshop.n...-t2780-fietstrainer.phtml

Deze wekt zijn eigen energie op en volgens mij ook koppelbaar met Zwift. Er zijn volgens mij wel weinig "goede" trainers die zonder voeding werken.
Bedankt Tealiciouss, dat ziet er goed uit! Nu nog een ventilator vinden en de garage is een optie (geen vieze bende in huis) *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:13

Hoe doe je het nu? want de vortex heeft toch ook stroom nodig?

Wat wel eens kan helpen (als het stroperiger wordt) is je achterband terug oppompen. Ik merk dat ik dat toch regelmatig moet doen (1x per maand ofzo) om hetzelfde resultaat te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Tarkin schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:12:
[...]

Hoe doe je het nu? want de vortex heeft toch ook stroom nodig?

Wat wel eens kan helpen (als het stroperiger wordt) is je achterband terug oppompen. Ik merk dat ik dat toch regelmatig moet doen (1x per maand ofzo) om hetzelfde resultaat te hebben
Op dit moment sleep ik me fiets me flat in en doe ik het in de woonkamer. Het werkt maar is niet echt geweldig, zeker niet als dat zwarte muk op de vloer komt :N

De fiets zat er nog op dus net even de achterband opgepompt, het was nog hard maar niet op zijn max. Een kort ritje geprobeerd en het probleem is opgelost 8)7 Mentox gaat zich schamen. Nu ben ik het excuus kwijt voor iets nieuws :P

[ Voor 3% gewijzigd door Mentox op 31-07-2017 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzxtquad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-09 13:33
Volgend jaar gaan we op vakantie naar Slovenië en Kroatië en ik ben van plan om de fiets mee te nemen (voornamelijk voor Slovenië). Ik ben wel redelijk bekend in die landen maar heb er nog nooit gefietst. Ik zat te kijken naar bijvoorbeeld dit rondje; https://www.strava.com/routes/9744339

heeft iemand hier al eens gefietst? Hoe beviel het qua verkeersdrukte en dergelijke?

[ Voor 0% gewijzigd door nzxtquad op 31-07-2017 15:10 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:41

Binnenkort komt deze op de markt https://www.jetblackcycli...ucts/whisperdrive-smart-1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niconing
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:42
nzxtquad schreef op maandag 31 juli 2017 @ 15:10:
Volgend jaar gaan we op vakantie naar Slovenië en Kroatië en ik ben van plan om de fiets mee te nemen (voornamelijk voor Slovenië). Ik ben wel redelijk bekend in die landen maar heb er nog nooit gefietst. Ik zat te kijken naar bijvoorbeeld dit rondje; https://www.strava.com/routes/9744339

heeft iemand hier al eens gefietst? Hoe beviel het qua verkeersdrukte en dergelijke?
Een collega is op dit moment daar naar toe onderweg om met de racefiets rond te crossen. Ik zal het als hij terug is eens vragen hoe het beviel. Ik ben zelf namelijk ook heel erg benieuwd hoe het daar fietsen is.
Maar gezien het aantal segmenten zal het best wel te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokkie90
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:20
mijn garmin hartslagmeter is voor de 2de keer stukgegaan. Nu zou ik is een ander merk willen proberen. Het is voor op mijn garmin egde dus moet ant+ zijn. Welke raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 26-09 00:13

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Scosche rhythm + is mijn go-to antwoord, maar wellicht is er eentje van wahoo ook een optie voor je. Polar is eigenlijk de beste fabrikant voor hartslagmeters maar die is niet zo van de ant+.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:56
Blokkie90 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 18:08:
mijn garmin hartslagmeter is voor de 2de keer stukgegaan. Nu zou ik is een ander merk willen proberen. Het is voor op mijn garmin egde dus moet ant+ zijn. Welke raden jullie aan?
Kan het zijn dat alleen de strap kapot gegaan is? Wat ik heb gedaan is een polar strap en daarop het Garmin blokje geklikt, dat werkt prima en gaat minder snel stuk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Frame is binnen! Ziet er keurig uit, goed afgewerkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XDqkqydNsRvgrAxomLXzzeO6/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:53

_Z3

Even vraagje, ik was nooit zo serieus aan het trainen maar de laatste paar maanden toch meer de smaak te pakken gekregen, nu de conditie een beetje op peil is moet van mezelf de snelheid omhoog, zit nu rond de 25 km/h in D1, ik fietste tot nu toe eigenlijk alleen maar D1 om conditie op te bouwen.

Afgelopen vrijdagavond een D3 interval training geprobeerd, dat ging best redelijk voor een eerste keer. Maar nu zit ik te kijken of ik ook op de terugweg van het werk een interval training kan doen, vandaag dus op de terugweg D1 (30 min) - D2 (25 min) - D1 (30 min) gefietst. Is ook een interval training volgens doefiets.nl :) . Enkele reis naar m'n werk: 36 kilometer, 's ochtends fiets ik zoveel mogelijk D1, wat is 's middags dan een effectieve interval training? Een lang blok D2 of of kortere blokken D3 training? De bedoeling is dat ik donderdag of vrijdag weer op de fiets ga, dus 2 of 3 rust dagen. Wat zijn jullie ideeën daarover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:49
4iiii’s Viiiiva, die kan gelijk als ANT+/BT bridge dienen (bv ANT powermeter naar BT (zwift))

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:12

bbblije

Riiiiight

Tjebakka schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:05:
Frame is binnen! Ziet er keurig uit, goed afgewerkt.

[afbeelding]
Kleedje mag er ook wezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokkie90
TukkerTweaker schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:58:
[...]

Kan het zijn dat alleen de strap kapot gegaan is? Wat ik heb gedaan is een polar strap en daarop het Garmin blokje geklikt, dat werkt prima en gaat minder snel stuk.
Geen idee. Heb nieuwe batterij erin gedaan maar werkte ook niet. Dus zou ook kunnen dat het de strap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:56
Blokkie90 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:36:
[...]

Geen idee. Heb nieuwe batterij erin gedaan maar werkte ook niet. Dus zou ook kunnen dat het de strap is.
Grote kans, wellicht proberen met een andere strap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:13
Mentox schreef op maandag 31 juli 2017 @ 13:34:
[...]

Op dit moment sleep ik me fiets me flat in en doe ik het in de woonkamer. Het werkt maar is niet echt geweldig, zeker niet als dat zwarte muk op de vloer komt :N

De fiets zat er nog op dus net even de achterband opgepompt, het was nog hard maar niet op zijn max. Een kort ritje geprobeerd en het probleem is opgelost 8)7 Mentox gaat zich schamen. Nu ben ik het excuus kwijt voor iets nieuws :P
Ik herkende het gevoel, een beetje lucht in de band (echt tot 8 bar) doet wonderen.

Voor mij wel de reden dat er ooit een Neo (of soortgelijks) komt, geen miserie meer met die banden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:04
Goed mijn avontuur mbt Rad am Ring is minder dan hier eerder gemeld.. zaterdag met Rad am Ring op de Nurburgring met zo'n 75 km/h over een aantal andere gevlogen met als gevolg een gebroken hand, snee in mijn knie(tot op de slijmbeurs) en afgescheurde schouderbanden. Mijn helm heeft de val daarnaast ook niet overleefd en is ook gebroken. Gisteren na 2,5 dag het ziekenhuis mogen verlaten(gelukkig). Vandaag hier in Nederland beginnen met het onderzoek wat nu de juiste diagnose voor mijn schouder is. Daarna even kijken of behalve mijn voorwiel de rest van mijn fiets nog oke is. Tips daaromtrent en ook mbt de verzekering bij de NTFU zijn welkom...

Mbt het ongeluk.. een stukje na het snelste stuk(ik heb de 93 kmh aangetikt en deed al rustiger) werd iemand in een linkse bocht ingehaald en aangetikt, die ging onderuit en er vloog van alles rond, als gevolg daarvan gingen er twee voor mij onderuit. Ik kon kiezen tussen gras+vangrail, over die 2 renners of scherp naar links waar andere fietste en alle rotzooi lag. Besloten over de andere te gaan en goed de rest is geschiedenis ;) Overigens bijna geen pijn gehad, niet eens gemerkt dat mijn hoofd dik was en helm gebroken tot mijn vriendin mij daar op wees..

Ik heb in totaal net geen 10 km van de voor mij 75km gereden.. de ervaring van de massastart en in zo'n massa over het circuit is gigantisch.. ik denk alleen dat er te veel mensen te veel testosteron hadden tijdens die eerste ronde ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joint_me

Of als je wat duurder wilt, de Tacx NEO kan ook zonder stekkertje, heb je alleen geen downhill simulatie. Uit ervaring kan ik je vertellen dat het een heerlijke trainer is, maar hij is wel duur.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:44
la_fusion schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 08:10:
Goed mijn avontuur mbt Rad am Ring is minder dan hier eerder gemeld..
Heftig zeg! :| Sterkte met je herstel!

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:25
@la_fusion ik heb gisteren toevallig wat beelden van Rad am Ring (2016) bekeken. Het verbaast mij niet dat het dus ook echt fout kan gaan. Veel fietsers, veel testosteron en hoge snelheden gaan niet helemaal lekker samen. Zeker als sommigen te hard willen en anderen weer te weinig fietscontrole hebben.

Jammer dat jouw rit zo is afgelopen. Sterkte met jouw herstel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Oef fucked up! Sterkte. Kom je toevallig uit omgeving Dongen? Had het er gister met mijn broer over, en die had net daarvoor iemand gesproken waarvan z'n zoon (dacht ik) onderuit is gegaan en net het ziekenhuis uit was... Maar goed klote man. Kan me voorstellen dat in de 1e ronde het echt wel chaos is als iedereen nog bij elkaar zit. Dat gaat zich daarna natuurlijk wel een beetje uitrekken (en op een baan van 25km kun je dan best een hoop mensen kwijt) maar ja, in het begin natuurlijk nog niet.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 21:45

Elite Turbo Muin B+. Werkt zonder stroom, maar nog belangrijker: zonder wiel:
https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Staat hier hoog op het wensenlijstje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Goed mijn avontuur mbt Rad am Ring is minder dan hier eerder gemeld...
Damn, fucked-up dude! Beterschap.
Sowieso na een valpartij waarbij je met je helm de grond hebt geraakt, ook al is er geen overduidelijke schade: ALTIJD je helm vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
joint_me schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 08:22:
[...]

Of als je wat duurder wilt, de Tacx NEO kan ook zonder stekkertje, heb je alleen geen downhill simulatie. Uit ervaring kan ik je vertellen dat het een heerlijke trainer is, maar hij is wel duur.
Ik kom nu van een Vortex dus de NEO is een grote update maar die prijs, my lady wont approve :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
Mentox schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:34:
[...]

Ik kom nu van een Vortex dus de NEO is een grote update maar die prijs, my lady wont approve :N
Gescheiden rekeningen :*)

Daarom weinig commentaar op mijn n+1
Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/NoENq1pV6ZAYCr9kIqrErJ-7LyecHI1ywgGbDH36gKY-2048x1536.jpg

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Crazy D schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 08:36:
[...]

Oef fucked up! Sterkte. Kom je toevallig uit omgeving Dongen? Had het er gister met mijn broer over, en die had net daarvoor iemand gesproken waarvan z'n zoon (dacht ik) onderuit is gegaan en net het ziekenhuis uit was... Maar goed klote man. Kan me voorstellen dat in de 1e ronde het echt wel chaos is als iedereen nog bij elkaar zit. Dat gaat zich daarna natuurlijk wel een beetje uitrekken (en op een baan van 25km kun je dan best een hoop mensen kwijt) maar ja, in het begin natuurlijk nog niet.
Dat zal mijn schoonvader zijn geweest ;)
Sjoewe schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:14:
[...]

Damn, fucked-up dude! Beterschap.
Sowieso na een valpartij waarbij je met je helm de grond hebt geraakt, ook al is er geen overduidelijke schade: ALTIJD je helm vervangen.
Ja helm was ik van plan sowieso natuurlijk ook omdat hij gebroken is. Ben alleen wel benieuwd hoe de rest van de fiets eraan toe is. Ik wil natuurlijk niet nog een keer vallen door scheurtjes in het carbon oid, ook tips daarvoor zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
@la_fusion colere! Beterschap, klinkt heftig. Is de kapsel gescheurd van je schouder?

Hello fellow humans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
la_fusion schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:46:
[...]

Dat zal mijn schoonvader zijn geweest ;)

[...]

Ja helm was ik van plan sowieso natuurlijk ook omdat hij gebroken is. Ben alleen wel benieuwd hoe de rest van de fiets eraan toe is. Ik wil natuurlijk niet nog een keer vallen door scheurtjes in het carbon oid, ook tips daarvoor zijn welkom.
Carbon is veel sterker dan je denkt. Dat het meteen stuk is na een valpartij is echt een hardnekkige fabel.

Een eenvoudige test is dat gescheurd carbon enorm kraakt.

Ga naast je fiets staan, pak met je ene hand de headtube, en met de andere de seattube. Dan duw je vrij hard met je voet op de bottom-bracket heen-en-weer, terwijl je armen stijf houdt. Je voelt de fiets dan (behoorlijk) flexen onder je voet, dat is prima. Herhaal dit aan beide kanten van de fiets. Zolang je geen krakend geluid hoort is het goed.

Als je hard op je (aluminium) stuur gevallen bent, dan is het wel slim om dat te vervangen. Daar kunnen ook haarscheuren in komen. Heb je een carbon stuur dan kun je eventueel het bovenstaande recept toepassen.

Maar in elk geval: kraakt het niet, dan staat het niet op het punt om zomaar af te breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 22:58

sapphire

Die-hard pruts0r

Beterschap man !
Dat je helm stuk is, prima, heeft die iig zijn werk gedaan, hopelijk valt het met je fiets ook mee :'(

Allerbelangrijkste ben jij natuurlijk ! in ieder geval een voorspoedig herstel !!

On another note; zaterdag een rondje Utrechte heuvelrug gedaan. Veel bekende klimmetjes en die gingen me beter af dan verwacht, niet erg snel maar niet zo gesloopt erna :) Aan de andere kant de vlakke stukken met 4~5Bft tegen waren zwaarder dan ik gewend ben, merk de laatste tijd wel vaker dat de gebroken nachten en af en toe vreemd ritme effect hebben op me :X

[ Voor 31% gewijzigd door sapphire op 01-08-2017 11:25 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Weet je zeker dat ie kapot is en niet batterij leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokkie90
Hielko schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:18:
[...]

Weet je zeker dat ie kapot is en niet batterij leeg?
Ja heb de batterij ook al vervangen, juist hetzelfde probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:04
Blokkie90 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:54:
[...]

Deze al geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Gisteren m'n fiets binnen gekregen via UPS, maar helaas (understatement) met een buts in het carbon frame.. kak. Ook nog krassen op stuur en plekjes zadel.. Foto's gemaakt en gemailt, benieuwd wat de oplossing is (behalve de zut weer terugsturen en 2 weken op een nieuwe wachten).. Daar gaat m'n weekend-tochtje

Edit: En terugsturen dus. Wel goed opgepakt, even duimen dat die andere wel in orde is

[ Voor 12% gewijzigd door Holk op 01-08-2017 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Blokkie90 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:54:
[...]

is je band nog helemaal goed? Maakt de sensor wel verbinding maar is je hartslag 0 (of bijv. de helft)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokkie90
Tjebakka schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:08:
[...]

is je band nog helemaal goed? Maakt de sensor wel verbinding maar is je hartslag 0 (of bijv. de helft)?
De garmin geeft aan dat hij mijn hartslag vind, en dan krijg ik een hartslag maar valt dan weer weg, telkens opnieuw. en de hartslag klopt ook niet. zakt altijd naar beneden, bv van 80 naar 56.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:53

_Z3

Blokkie90 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:38:
[...]

De garmin geeft aan dat hij mijn hartslag vind, en dan krijg ik een hartslag maar valt dan weer weg, telkens opnieuw. en de hartslag klopt ook niet. zakt altijd naar beneden, bv van 80 naar 56.
Is het zo'n soft strap band? Die moet je regelmatig uitwassen, bij mij deed hij het ook niet meer goed, na een paar goed uitspoelen onder de kraan doet hij het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Goed kleine update na een bezoek aan een Nederlandse arts:
- Nieuw gips om mijn hand en slechts 4 ipv 6 weken
- Schouder dient zeer zeker niet geopereerd te worden
- Antibiotica voor de snee in mijn knie wordt afgeraden in Nederland
- Brace voor mijn knie is/was niet nodig
- Mitella voor mijn schouder alleen nodig tijdens wandelen
- Niet te veel 'denkwerk' om mijn hoofd rust geven

Klinkt zo allemaal alweer een stuk beter.. Wel nog zeker 5-6 weken voor ik weer buiten op de fiets zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokkie90
_Z3 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:44:
[...]

Is het zo'n soft strap band? Die moet je regelmatig uitwassen, bij mij deed hij het ook niet meer goed, na een paar goed uitspoelen onder de kraan doet hij het weer goed.
Ja is een soft strap band. Maar na gebruik spoel ik hem altijd onder de kraan dus daar kan het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:39
Ben pas weer begonnen en heb nu een aantal ritjes 50+ gedaan, maar ik merk dat mijn benen redelijk verzuren na 1.5h fietsen, vrij irritant :) Heeft iemand tips om dat wat tegen te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Laatst online: 21:19
ravenger schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:16:
Ben pas weer begonnen en heb nu een aantal ritjes 50+ gedaan, maar ik merk dat mijn benen redelijk verzuren na 1.5h fietsen, vrij irritant :) Heeft iemand tips om dat wat tegen te gaan?
Niet te hard gaan als je nog maar net weer begonnen bent, een hartslagmeter kan helpen. Voldoende eten en drinken en rustig opbouwen.

[ Voor 3% gewijzigd door Teun_2 op 01-08-2017 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Laatst online: 15:41
Mentox schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:34:
[...]

Voorafgaand aan de aanschaf van een Tacx Neo had ik afgelopen week toch even overleg met mijn eega. Ik was namelijk bang voor de bovenstaande reactie. Maar die viel mij alleszins mee, sterker nog ze was eigenlijk wel enthousiast want dan kon ze haar eigen fiets er ook op zette en in de winter lekker thuis sporten.

A.s. zaterdag komt er, zoals je wellicht begrijpt, dus een Tacx.

Daar op voortbordurend. Welke trainingsprovider (hoe noem je zoiets) is hier favoriet? Zwift, Sufferfest of toch Trainerroad? En is er één die meerder user accounts accepteert, dus 1 voor mij (en mijn FTP) en 1 voor mijn vriendin? Of moet ik dan 2x een abbo nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Blokkie90 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:38:
[...]

Blokkie90 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:49:
[...]

Ja is een soft strap band. Maar na gebruik spoel ik hem altijd onder de kraan dus daar kan het niet aan liggen.
Mja.. dan is je band kapot. Ik heb een paar weken geleden hetzelfde gehad. Die soft strap banden slijten ook! Na het vervangen klopte m'n hartslag weer :)

[ Voor 29% gewijzigd door Tjebakka op 01-08-2017 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:04
Je kunt altijd Garmin support een bericht sturen, in mijn ervaring zijn ze wel coulant met het opsturen van een nieuwe. Wel traag, maar coulant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:12

bbblije

Riiiiight

Holkers schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:20:
Gisteren m'n fiets binnen gekregen via UPS, maar helaas (understatement) met een buts in het carbon frame.. kak. Ook nog krassen op stuur en plekjes zadel.. Foto's gemaakt en gemailt, benieuwd wat de oplossing is (behalve de zut weer terugsturen en 2 weken op een nieuwe wachten).. Daar gaat m'n weekend-tochtje

Edit: En terugsturen dus. Wel goed opgepakt, even duimen dat die andere wel in orde is
Als alles goed binnen is, mogen we dan wat foto's? Kleedjes doen het ook goed op dit fora!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crowke
  • Laatst online: 23-09 14:05
Noxa schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:31:
[...]
A.s. zaterdag komt er, zoals je wellicht begrijpt, dus een Tacx.

Daar op voortbordurend. Welke trainingsprovider (hoe noem je zoiets) is hier favoriet? Zwift, Sufferfest of toch Trainerroad? En is er één die meerder user accounts accepteert, dus 1 voor mij (en mijn FTP) en 1 voor mijn vriendin? Of moet ik dan 2x een abbo nemen?
Ik gebruik TrainerRoad en Zwift, maar eigenlijk is dat overkill. Voor zover ik weet heb je op geen van beide ondersteuning voor meerdere accounts. In Zwift kan je wel makkelijk je naam en gewicht aanpassen en ben je meteen vertrokken, al moet je dan wel achteraf manueel je activity opladen naar je favoriete platform (garmin, strava, ...).

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 10:27

DeFeCt

je wéét toch

Zijn er mensen met een Elemnt Bolt in combinatie met de sensoren van Garmin? Ik krijg in mijn metingen regelmatig "spikes" te zien en ben benieuwd of meer mensen dit probleem hebben. Bij Wahoo zegt men, "we lezen alleen de data uit" dus de fout ligt bij je sensoren, maar ik zou willen stellen dat de software dit er dan ook wel uit zou mogen filteren.... verkeerde topic

[ Voor 3% gewijzigd door DeFeCt op 03-08-2017 17:45 ]

Flickr

Pagina: 1 ... 47 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic

Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.