Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 111 Laatste
Acties:
  • 632.418 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 22:13
jongetje schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:47:
Zijn er ook brildragers die een wielrenbril hebben (en wat voor bril dragen jullie dan?). Ik heb zelf geen lenzen dus draag of mijn zonnebril op sterkte of mijn eigen bril (bij gebrek aan beter).
Ik heb een normale Wayfarer zonnebril laten voorzien van geslepen lenzen. Die draag ik op de racefiets, op de mountainbike maar natuurlijk ook in alle andere situaties. Ik heb jampotglazen dus kan niet toe met lichte minimalistische monturen met inzetstukjes: ik heb echt iets substantieels nodig. Vandaar.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/18948053_138596683356262_332369660563423232_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 30-09 20:57
Hmm ik heb nog altijd geen (zonne)bril op tijdens het fietsen, in het dagelijks leven ook geen bril nodig. Ik snap dat het voorkomt dat je vliegjes etc in je ogen krijgt maar het aantal keren dat dat gebeurd is ook op 1 hand te tellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Ik vind een zonnebril toch echt wel belangrijk, zeker omdat een het werkelijk geen porum is als je een helm op hebt en geen zonnebril :)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazZz
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14:31
la_fusion schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:02:
Hmm ik heb nog altijd geen (zonne)bril op tijdens het fietsen, in het dagelijks leven ook geen bril nodig. Ik snap dat het voorkomt dat je vliegjes etc in je ogen krijgt maar het aantal keren dat dat gebeurd is ook op 1 hand te tellen..
Naast dat ik het veel fijner vindt fietsen met een bril, denk ik dat het misschien ook wel afhankelijk is waar je fietst. Rij zelf meestal ritjes van 30-40km in de polder (Hoeksche Waard) en ben dan toch wel erg blij dat ik een bril op heb. Vooral op de wat warmere avonden vliegt er regelmatig van alles tegen mijn gezicht.

Sinds deze week doe ik zelfs een koers petje onder mijn helm want ook daar vliegt van alles in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik net begon met fietsen heb ik één keer zonder bril gereden. Nooit weer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Op de wat minder warmere dagen (herfst/winter) toch wel prettig om niet die koude wind in je ogen te krijgen (maar dan moet je in die periode wel op de fiets zitten :z )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Hmm ja alle hierboven genoemde situaties meegemaakt, behalve die van @M@cer ;) en heeft mij nog altijd niet kunnen overtuigen een bril aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik 'hoor' wel eens dikke vliegen tegen m'n bril aanspatten die ik toch echt niet in m'n ogen had willen hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Als je zo hard fietst dat de vliegen kapot spatten op je bril, dan moet je gewoon rustiger fietsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 16:21

Cliffie

Trompetslet

Hier ook bijna nooit een zonnebril, omdat ik zelf al een bril draag. Alle oplossingen voor een fietszonnebril op sterkte kosten een rib :/

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smultie schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:55:
Ik 'hoor' wel eens dikke vliegen tegen m'n bril aanspatten die ik toch echt niet in m'n ogen had willen hebben!
Wat dacht je van wespen of hommels? Als je flink doortrapt en zo'n beest raakt je in volle vaart op je wang of neus, is dat behoorlijk pijnlijk. Ik moet er niet aan denken dat zo'n geval zonder bril recht in je oog komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-09 17:21

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

eddemans schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:17:
[...]

Ik heb een normale Wayfarer zonnebril laten voorzien van geslepen lenzen. Die draag ik op de racefiets, op de mountainbike maar natuurlijk ook in alle andere situaties. Ik heb jampotglazen dus kan niet toe met lichte minimalistische monturen met inzetstukjes: ik heb echt iets substantieels nodig. Vandaar.

[afbeelding]
Dit kost je toch wel wat stijlpunten >:)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 15:40:
[...]

Wat dacht je van wespen of hommels? Als je flink doortrapt en zo'n beest raakt je in volle vaart op je wang of neus, is dat behoorlijk pijnlijk. Ik moet er niet aan denken dat zo'n geval zonder bril recht in je oog komt.
Eeuhm, mijn 'vliegen' moet je zien als vliegende insecten inderdaad. Geen flauw idee of het hommels, horzels of whatever zijn. Zo goed zijn mijn ogen niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotuns
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-06-2023
Ik durf niet eens meer weg te gaan zonder bril. Ik heb regelmatig dat er hard een vlieg tegen mijn bril aanknalt en heb er ook wel eens een steentje tegenaan gehad.

Laatst schoot/vloog er iets net boven mijn neus, net naast mijn bril. Dit deed erg pijn en heb een week lang met een dikke bult op mijn kop gelopen waarbij alle vocht onder mijn ogen vast zat en ik dus met 1 dikke wal rondliep. Als dat tegen mijn oog was gegaan was ik dat oog zeker kwijt.

Ik fiets liever niet dan dat ik dat risico loop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Jotuns schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:09:
Als dat tegen mijn oog was gegaan was ik dat oog zeker kwijt.
Well-that-escalated-quickly.jpeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:57
MazZz schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:40:
Duikbril gevoel deel ik wel een beetje. Dat was ook mijn eerste gedachte. Zat eerst nog te twijfelen om hem om te ruilen voor Radar EV, maar dat verschil is, volgens mij, niet heel groot. Na mijn tochtje toch wel erg bevallen, dan maar iets groter dan standaard :)

en de vrouw vond het ook niet misstaan, heb nog wel eventjes haar mening gevraagd 8)
Klopt. De bril is iets groter en door de "jaw" onderaan lijkt ie nog wat lomper.
Maar... er is schijnbaar ook een "Asia Fit" :D

In ieder geval veel fietsplezier ermee d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazZz
MortalPiso schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 18:25:
[...]

Klopt. De bril is iets groter en door de "jaw" onderaan lijkt ie nog wat lomper.
Maar... er is schijnbaar ook een "Asia Fit" :D

In ieder geval veel fietsplezier ermee d:)b
Thanx, gaat helemaal goed komen.

Die asia zal wel een stukje smaller zijn. Hou het nu lekker bij de 'normale' :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 22:24
Omg, vandaag wat doms gedaan zeg... Ééntje voor de blooper reel.

Afgelopen dagen in Limburg gerelaxt en de fietsen en vriendin meegenomen. Beide de eerste dag Lus 3 van de Amstel Gold race gedaan. Was voor ons de eerste keer dat we echte heuvels op en af moesten. Had iets onderschat hoe steil het was op sommige punten :P De laatste dag nog een keer dezelfde route in m'n uppie gedaan omdat m'n vriendin een griepje kreeg.

Voor de geïnteresseerden: https://www.strava.com/activities/1081188823/overview

Vervolgens vanmiddag de fietsen weer op het rek achter de auto gezet. Voorwiel er even afgehaald omdat die anders toch maar gaat draaien in de wind. Wilde bijna wegrijden toen ik me bedacht dat de bidons nog op het dak van de auto stonden. Echter, waar ik niet meer aan had gedacht was dat mijn voorwiel nog tegen de rechter zijkant van de auto stond en als gevolg bij het achteruit rijden met de voorband van de auto eroverheen gereden... 8)7 }:O

Waarschijnlijk maar net op het randje ervan en gelukkig lag er wat grint onder, waardoor er (slechts) een kleine slag in zit waarvan de LBS dacht dat het wel recht te buigen was.

Verder lekker gefietst hoor :P

[ Voor 6% gewijzigd door MailMan op 13-07-2017 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
Cliffie schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 15:16:
Hier ook bijna nooit een zonnebril, omdat ik zelf al een bril draag. Alle oplossingen voor een fietszonnebril op sterkte kosten een rib :/
Dat klopt. De kosten zijn gewoon een tweede bril! Ik vond het altijd te duur en had daarom van die opzetstukjes op mijn normale bril. Maar ik kreeg een meevaller wegens mijn x-jarig jubileum bij mijn werkgever en zag mijn kans schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:55
MailMan schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 19:07:
Omg, vandaag wat doms gedaan zeg... Ééntje voor de blooper reel.
Mwoah, in mijn fietsvriendengroepje is het ook al gebeurt dat je gewoon uit een random buitenland weg scheurt en er in Nederland achterkomt dat je voorwiel is achtergebleven. Prijs je gelukkig ;)

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:02

Kluus

Gang is alles

Eigenlijk is een fietsbril gewoon een stuk van de standaard uitrusting ;). Bovendien wil je je ogen ook beschermen tegen UV straling naast alle genoemde fysieke zaken :).

Overigens heb ik ondertussen wel gemerkt dat de fietsbril bij mij tijdens een lange klim wel vaak even af gaat in verband met zweet/beslaan en ik heb het idee heb dat je dan net wat meer verkoeling krijgt... Meteen weer opzetten in de afdaling uiteraard! :P

[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 14-07-2017 07:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:01

Spacecowboy

XBL: Biggmans

MrAngry schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:32:
[...]

Mwoah, in mijn fietsvriendengroepje is het ook al gebeurt dat je gewoon uit een random buitenland weg scheurt en er in Nedeland achterkomt dat je voorwiel is achtergebleven. Prijs je gelukkig ;)
Wel eens andersom gehad. Naar de Posbank toegknard, sta ik daar, blijkt dat mn voorwiel nog thuis tegen de heg stond... :/ :| :X

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ik heb bij het huren van een fiets in de Pyreneeën de hoedenplank laten staan.. niet zo erg normaal maar aangezien mijn auto een speciale uitvoering is(custom made, als demo..) is deze ook in dezelfde stijl bekleed als de rest van het interieur. Half uurtje later stond hij gelukkig nog op dezelfde plek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Laatst in de Alpen, met de auto de Glandon over om in het andere dal Les Lacets de Montvernier te rijden, kom ik er daar achter dat ik mijn fietsschoenen in het appartement had laten liggen.

Gelukkig was die klim niet al te lastig en was het ook als een herstelritje bedoeld, dus ik kon het op mijn gympen af ;).

[ Voor 9% gewijzigd door Kluus op 14-07-2017 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:01

KipCurreh

Nightcrawler

Heren mede-tweakers,

Met de huidige verkeerssituatie in Antwerpen zit ik al een tijd te twijfelen of ik zou gaan voor een aanschaf van een degelijke fiets + bijhorende 'accessoires'
Dit zou vnl. voor woon-werkverkeer zijn, dus echt 'pro trainen' etc hoort er niet echt bij.
De afstand is 33km heen

Het is miss wel goed om erbij te vermelden dat ik zo goed als 0 fiets-ervaring heb..
De conditie is wel ok aangezien ik train (4x per week) voor een marathon en daarnaast nog voetbal, maar hoe dit door te trekken is naar het fietsen weet ik niet.

Denken jullie dat dit mogelijk is om een dagelijkse gewoonte van te maken ? En hebben jullie enig aankoopadvies, algemeen advies, etc ??
Alles wat me kan helpen in mijn beslissing hoor ik graag !

Budget zou rond een 1000€ zijn voor het complete pakket..

Alvast bedankt

-edit-
Ik ben 1m70 en 73kg btw (4-5 kg nog te zwaar imo)

[ Voor 3% gewijzigd door KipCurreh op 14-07-2017 11:06 ]

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 30-08 14:15
jongetje schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:47:
Zijn er ook brildragers die een wielrenbril hebben (en wat voor bril dragen jullie dan?). Ik heb zelf geen lenzen dus draag of mijn zonnebril op sterkte of mijn eigen bril (bij gebrek aan beter).
Op Mantel oid een Adidas Evil Eye bestellen,
vervolgens lokaal bij een optiek die Adidas verkoopt een inzetclip op sterkte bestellen.
Ben je wel nog steeds 300 euro kwijt voor het totaal.
Voordeel is , als je ogen slechter worden, moet je enkel glazen in de clip vervangen!

[ Voor 2% gewijzigd door Rossen op 14-07-2017 11:26 . Reden: waw wat een zin... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
KipCurreh schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:42:
Met de huidige verkeerssituatie in Antwerpen zit ik al een tijd te twijfelen of ik zou gaan voor een aanschaf van een degelijke fiets + bijhorende 'accessoires'
Ik zou zeggen doen, de marathon duurconditie trek je door naar het fietsen, alleen de belasting op je spieren is anders, dus aan het begin zal je wel met wat spierpijn zitten. Qua fietskeus zou ik niet voor een racefiets gaan, dus misschien dat je dat beter hier kan vragen: Ik fiets ook naar mijn werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahlers
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 21:18
EdwinW schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:55:
[...]

Prijzen zijn inderdaad wat schappelijker. Ik meen dat je vroeger een tweede lens meegeleverd kreeg, waardoor de prijs hoger lag.

Ik maakte tot voor kort gebruik van een Tifosi met fotochromatische lenzen. Dat werkte op zich prima, maar het duurde naar mijn idee te lang voordat de lenzen zich aanpasten bij onverwachte donkere situaties. Nog niet zo lang geleden bij woon-werk onder een viaduct het overige verkeer niet goed (helder) kunnen zien, o.a een aankomende tram die daar ook reed. Ook al omdat je aan de bovenkant van het montuur aan zit te kijken (soort dode hoek) wanneer je voorovergebogen zit. Toen was ik er wel klaar mee. Op basis van informatie nu uiteindelijk -nooit gedacht een Oakley te kopen- een montuur Radar EV met Prizm Road lenzen. Deze hebben het voordeel dat m.n. de weg beter zichtbaar blijft. De prijs vergeleken bij verschillende webshops en uiteindelijk voor €120 gekocht.
Ik twijfel ook om een Radar EV te kopen. Waar heb jij hem gekocht voor €120?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Denken jullie dat dit mogelijk is om een dagelijkse gewoonte van te maken?
Het antwoord op deze vraag kan je eigenlijk alleen zelf geven. Onmogelijk is het natuurlijk niet, maar het lijkt mij persoonlijk best pittig.

Zelf fiets ik naast het lopen (en voetbal ook nog wel, maar dat staat bij mij wel op een laag pitje) en dat vind ik op zich geen probleem. Met een goede hardloopconditie zal je waarschijnlijk redelijk snel in staat zijn om redelijk gemakkelijk die afstand te fietsen. Echter wanneer het om vijf dagen in de week gaat, komt dat wel neer op ruim 300 kilometer in de week, dat is al behoorlijk inspannend. Zeker wanneer daar nog je marathontraining en het voetballen naast komt (zelf loop ik gemiddeld drie keer in de week totaal zo'n 30 kilometer en op de fiets gemiddeld twee keer totaal zo'n 120 kilometer. Dat vind ik qua belasting qua tijd en inspanning wel voldoende, maar ik ben ook meer een vijf/tien kilometer loper. Een marathon trekt me (nog) zeker niet).

Om te beginnen zou ik het twee keer in de week doen en vandaar uit eventueel verder opbouwen. Zit je de overige dagen natuurlijk nog wel in de verkeersdrukte, maar dat is dan in elk geval een begin.

Wat me ook wel essentieel lijkt, is of je de mogelijkheid op je werk hebt om te douchen. Na 33km zal je waarschijnlijk niet helemaal fris op je werk aankomen. Reken er ook op dat je bij elkaar waarschijnlijk toch wel zo'n drie uur per dag kwijt bent met het fietsen, omkleden, verfrissen en dergelijke. Je zal je ook moeten afvragen of je dat de moeite waard vindt om de verkeersdrukte te ontlopen.

Voor je budget moet je zeker uit kunnen, ik zou dan voor ongeveer €500 een goede tweedehands fiets kopen en voor het overige bedrag de rest, helm, schoenen, kleding en in jouw geval waarschijnlijk ook nog een goede rugzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Nu online
ahlers schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:45:
[...]

Ik twijfel ook om een Radar EV te kopen. Waar heb jij hem gekocht voor €120?
Bij Mantel: https://www.mantel.com/oa...&spec[]=3650&spec[]=16346 (prijs is inmiddels iets omhoog gegaan). Om precies te zijn de Oakley Radar EV (montuur) Path (lensvorm) Prizm (type lens)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eddemans
Tjebakka schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 15:57:
[...]

Dit kost je toch wel wat stijlpunten >:)
Afbeeldingslocatie: http://i0.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/015/652/230114_908223010.png

Ik fiets voor mijn lol, niet die van de stijlpolitie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:01

KipCurreh

Nightcrawler

MrAngry schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:38:
[...]

Ik zou zeggen doen, de marathon duurconditie trek je door naar het fietsen, alleen de belasting op je spieren is anders, dus aan het begin zal je wel met wat spierpijn zitten. Qua fietskeus zou ik niet voor een racefiets gaan, dus misschien dat je dat beter hier kan vragen: Ik fiets ook naar mijn werk
Ja zat ik ook wel te denken dat ik het eventueel wel wat ging voelen, maar dat ebt wel weg ;)
Dat topic kan ik helaas niet openen, ik zit blijkbaar niet bij de HK groep (wist ook niet van het bestaan ervan af) 8)
lateef schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:49:
[...]

Het antwoord op deze vraag kan je eigenlijk alleen zelf geven. Onmogelijk is het natuurlijk niet, maar het lijkt mij persoonlijk best pittig.

Zelf fiets ik naast het lopen (en voetbal ook nog wel, maar dat staat bij mij wel op een laag pitje) en dat vind ik op zich geen probleem. Met een goede hardloopconditie zal je waarschijnlijk redelijk snel in staat zijn om redelijk gemakkelijk die afstand te fietsen. Echter wanneer het om vijf dagen in de week gaat, komt dat wel neer op ruim 300 kilometer in de week, dat is al behoorlijk inspannend. Zeker wanneer daar nog je marathontraining en het voetballen naast komt (zelf loop ik gemiddeld drie keer in de week totaal zo'n 30 kilometer en op de fiets gemiddeld twee keer totaal zo'n 120 kilometer. Dat vind ik qua belasting qua tijd en inspanning wel voldoende, maar ik ben ook meer een vijf/tien kilometer loper. Een marathon trekt me (nog) zeker niet).

Om te beginnen zou ik het twee keer in de week doen en vandaar uit eventueel verder opbouwen. Zit je de overige dagen natuurlijk nog wel in de verkeersdrukte, maar dat is dan in elk geval een begin.

Wat me ook wel essentieel lijkt, is of je de mogelijkheid op je werk hebt om te douchen. Na 33km zal je waarschijnlijk niet helemaal fris op je werk aankomen. Reken er ook op dat je bij elkaar waarschijnlijk toch wel zo'n drie uur per dag kwijt bent met het fietsen, omkleden, verfrissen en dergelijke. Je zal je ook moeten afvragen of je dat de moeite waard vindt om de verkeersdrukte te ontlopen.

Voor je budget moet je zeker uit kunnen, ik zou dan voor ongeveer €500 een goede tweedehands fiets kopen en voor het overige bedrag de rest, helm, schoenen, kleding en in jouw geval waarschijnlijk ook nog een goede rugzak.
Dank je wel voor het antwoord.
Douchen en omkleden op het werk is zeker geen probleem, dus daar zit ik wel safe...

Of het dan allemaal niet te veel wordt op den duur is wel een goed punt, en zal ik idd zelf een beetje moeten ontdekken. Thuis zit er ook nog een 1-jarige die wel wat aandacht verdient :)
De afstand zelf zou ik grotendeels wel samen met iemand kunnen doen (hij doet dit al een tijdje met de fiets) aangezien we in dezelfde straat wonen en in dezelfde regio werken..
Das dan wel vertrekken om om 7.00 te beginnen en werken tot 15.30, maar das snel te leren :*)

Anyway, het lijkt me idd een kwestie van een paar dagen proberen en kijken of dit vol te houden is..
Zou het gewoon jammer vinden van toch een redelijke som uit te geven om dan te merken dat het niet is wat ik ervan verwachtte.. Ik vraag het hier dan ook ff liever of ik het allemaal niet te makkelijk voorstel..

Ga ik maar eens rustig op zoek naar een mooi koopje

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Oh wacht het is 30km enkele reis? Dan zou ik wel voor een racefiets gaan denk ik, misschien met wat dikkere banden, 28mm ofzo. En misschien een bagagedrager, zo niet dan in ieder geval een goede rugzak. @M@cer doet dacht ik ook lange afstanden woon-werk op de racefiets, dus die heeft vast nog wel wat advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Zorgen dat je kleding op werk kan neerleggen, ik heb voorraadje die ik eens in de zoveel tijd ververs.
Scheelt je fietsen met rugzak.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik doe ook wel eens lange afstanden woon werk (50km enkel). Ik ga dan maar 1 a 2 keer per week. Als je spullen mee moet nemen is een goede rugzak inderdaad fijn, maar als het om dagelijks gaat zou ik inderdaad eens kijken wat voor oplossingen er zijn met baggagedragers.

Verder ga je straks goede verlichting nodig hebben, zelf heb ik voor een cateye volt 300 en dat is toch wel het absolute minimum.

Goede lekbestendige banden, als het kan met eventueel reflectie-strip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Voor woon-werk verkeer heb ik de Vaude Hyper 14+3 rugzak.
Erg compact, en je voelt (als je 'm goed afstelt, is kleine moeite) niet dat je 'm om hebt en m'n rug blijft goed droog.

Je kunt er goed een setje kleren, schoenen en ander spul in kwijt.

https://www.futurumshop.n...r-14-3-rugzak-blauw.phtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
MrAngry schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:34:
Oh wacht het is 30km enkele reis? Dan zou ik wel voor een racefiets gaan denk ik, misschien met wat dikkere banden, 28mm ofzo. En misschien een bagagedrager, zo niet dan in ieder geval een goede rugzak. @M@cer doet dacht ik ook lange afstanden woon-werk op de racefiets, dus die heeft vast nog wel wat advies.
Het is voor mij 40km enkele reis en doe ik inderdaad op de racefiets..

Ik heb een rugtas met kleding op mijn werk liggen, die ik regelmatig ververs als ik met de auto ga. Met een rugtas fietsen heeft niet mijn voorkeur en lijkt me ook vrij onnodig als je je spullen op je werk kwijt kan

Let op, 5 dagen per week 30km enkele reis is lastig vol te houden.. Ik merk dat ik 3 a 4 keer per week echt wel genoeg vind. Je moet toch vroeger op en bent langer onderweg.. Verder is het weer ook niet altijd fijn om de fiets te pakken.. >:)

[ Voor 19% gewijzigd door M@cer op 14-07-2017 14:13 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:43
Het lijkt me eigenlijk wel lekker om elke dag 30km woon werk te doen. Kom je toch aan je km's zonder dat je gezin er bij in schiet. Ik moet het nu vooral van de weekenden en avonduren hebben.
Wat ik me afvraag hoe je je mooie fiets stalt op het werk, of rijden jullie op een aparte / goedkope fiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Nu online
In mijn geval in de afgesloten fietsenstalling op de kelderverdieping onder het gebouw. Stalling is afgesloten met toegangspas. "Gewone" racefiets met een eenvoudige fietskabelslot aan het fietsenrek vastzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:12

bbblije

Riiiiight

Heren mede-tweakers,

Dit zou vnl. voor woon-werkverkeer zijn, dus echt 'pro trainen' etc hoort er niet echt bij.
De afstand is 33km heen

Het is miss wel goed om erbij te vermelden dat ik zo goed als 0 fiets-ervaring heb..
De conditie is wel ok aangezien ik train (4x per week) voor een marathon en daarnaast nog voetbal, maar hoe dit door te trekken is naar het fietsen weet ik niet.

Denken jullie dat dit mogelijk is om een dagelijkse gewoonte van te maken ? En hebben jullie enig aankoopadvies, algemeen advies, etc ??

Alvast bedankt

-edit-
Ik zou kijken naar een commuter race fiets:

Afbeeldingslocatie: https://velomotion.de/wp-content/uploads/2015/06/DSC_0197.jpg

Zeker rondom Antwerpen, iets comfortabels, cyclocross achtig.

Op Mantel staat een hoop info waar je naar moet kijken qua frame etc: https://www.mantel.com/bl...amemaat-van-je-racefiets/
Rossen schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:24:
[...]

Op Mantel oid een Adidas Evil Eye bestellen,
vervolgens lokaal bij een optiek die Adidas verkoopt een inzetclip op sterkte bestellen.
Ben je wel nog steeds 300 euro kwijt voor het totaal.
Voordeel is , als je ogen slechter worden, moet je enkel glazen in de clip vervangen!
Kijk is op sportbril.org

[ Voor 13% gewijzigd door bbblije op 14-07-2017 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
Noxa schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 17:54:
Het lijkt me eigenlijk wel lekker om elke dag 30km woon werk te doen. Kom je toch aan je km's zonder dat je gezin er bij in schiet. Ik moet het nu vooral van de weekenden en avonduren hebben.
Wat ik me afvraag hoe je je mooie fiets stalt op het werk, of rijden jullie op een aparte / goedkope fiets?
Redelijk klein bedrijf waar ik werk, dus gaat gewoon in het voorraad met meestal nog 2 a 3 racefietsen.. Geen slot of wat dan ook nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Ik zet hem gewoon binnen tegen een kast aan.
Ga alleen niet op fiets heen als het 's ochtends echt slecht weer is. (ook omdat je dan 's middags weer zelfde natte fietskleding aan moet)

Vorige week voor het eerst 5 van de 5 dagen gehaald.
Deze week 4 van 5, woensdagochtend was het mij toch iets te nat.

[ Voor 13% gewijzigd door DDX op 15-07-2017 11:36 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

KipCurreh schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:57:
[...]

Ja zat ik ook wel te denken dat ik het eventueel wel wat ging voelen, maar dat ebt wel weg ;)
Dat topic kan ik helaas niet openen, ik zit blijkbaar niet bij de HK groep (wist ook niet van het bestaan ervan af) 8)

[...]

Dank je wel voor het antwoord.
Douchen en omkleden op het werk is zeker geen probleem, dus daar zit ik wel safe...

Of het dan allemaal niet te veel wordt op den duur is wel een goed punt, en zal ik idd zelf een beetje moeten ontdekken. Thuis zit er ook nog een 1-jarige die wel wat aandacht verdient :)
De afstand zelf zou ik grotendeels wel samen met iemand kunnen doen (hij doet dit al een tijdje met de fiets) aangezien we in dezelfde straat wonen en in dezelfde regio werken..
Das dan wel vertrekken om om 7.00 te beginnen en werken tot 15.30, maar das snel te leren :*)

Anyway, het lijkt me idd een kwestie van een paar dagen proberen en kijken of dit vol te houden is..
Zou het gewoon jammer vinden van toch een redelijke som uit te geven om dan te merken dat het niet is wat ik ervan verwachtte.. Ik vraag het hier dan ook ff liever of ik het allemaal niet te makkelijk voorstel..

Ga ik maar eens rustig op zoek naar een mooi koopje
Ik heb een Vaude Hyper 14+3. Zit heel steady op je rug. Kan zelfs nog een 13 inch laptop bij als in m'n kleren, handdoekje, deo, gel en schoenen erin heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 15:37

Crazy D

I think we should take a look.

Of ik wordt oud, of er was iets vandaag... Net 50km gefietst en bijna alleen maar bejaarden tegen gekomen, aantal racers op 1 hand te tellen. Dus: heb ik gewoon een ouwe lullen route gereden (en ben ik dus ook een ouwe lul?) of is iedereen binnen gebleven tot het zeker is dat het droog blijft?

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:03

sapphire

Die-hard pruts0r

Er was toch geen regen voorspelt?

Op mijn route stierf het van de wielrenners!

Weer was weer een ding vandaag, met name de wind. Buienradar, knmi, google weer én windfinder gaven Noord-westen wind aan..ga je fietsen en is het zuid/zuid-west :+
Meerdere wielrenners gesproken die zich hierin vergist hadden.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

sapphire schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 17:58:
Er was toch geen regen voorspelt?

Op mijn route stierf het van de wielrenners!

Weer was weer een ding vandaag, met name de wind. Buienradar, knmi, google weer én windfinder gaven Noord-westen wind aan..ga je fietsen en is het zuid/zuid-west :+
Meerdere wielrenners gesproken die zich hierin vergist hadden.
Nee dacht t ook niet al zag het er erg dreigend uit.
Als ik de FlyBy's bekijk op Strava ben ik er wel iets meer dan 1 hand gekruist.

Wind was idd niet zoals voorspelt. Zo onbetrouwbaar die wind van tegenwoordig..

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik check altijd via Google wat voor weer het word. Die klopt 95% vd tijd als het om de windvoorspelling gaat. Die zat er vandaag wel ff totaal naast. Dat was wel wat meer dan 4km/h

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Laatst online: 15:13

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

De iPhone weer applicatie gaf wel wzw aan... ik had de wind dus lekker mee door de duinen :). Lekker weer om te fietsen gisteren.

Ik heb de fiets iets bijgesteld en zit er nu een stuk beter op. Zadel ietsje hoger. De 0,89 * BBL voor afstand tussen zadel en hart trapas blijkt toch beter voor mij te werken dan 1,09 * BBL voor trapper as tot zadel. Ook heb ik het stuur iets naar me toe gekanteld, zodat ik de shifters beter vast kan pakken.

https://www.strava.com/activities/1084550160/

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:43
retlaw schreef op zondag 16 juli 2017 @ 09:13:
De iPhone weer applicatie gaf wel wzw aan... ik had de wind dus lekker mee door de duinen :). Lekker weer om te fietsen gisteren.

Ik heb de fiets iets bijgesteld en zit er nu een stuk beter op. Zadel ietsje hoger. De 0,89 * BBL voor afstand tussen zadel en hart trapas blijkt toch beter voor mij te werken dan 1,09 * BBL voor trapper as tot zadel. Ook heb ik het stuur iets naar me toe gekanteld, zodat ik de shifters beter vast kan pakken.

https://www.strava.com/activities/1084550160/
Lekker blijven tweaken, het kan soms met die éne cm zijn waardoor het lekkerder rijdt.

Alleen dat "herstellen in zone 3" snap ik niet helemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Voor wind kan ik Windfinder aanraden. Hebben ook een app. Klopt eigenlijk altijd goed. De voorspelling is van uur tot uur, dus als de wind gaat draaien kun je dat ook zien aankomen.

[ Voor 35% gewijzigd door havana op 16-07-2017 11:14 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezio
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-03-2024

[..]

Ik heb twee fietsen. De fiets die ik gebruik voor woon-werkverkeer is een goedkope tweedehands alu fiets (Sensa Umbria Sora). Die zet ik in de garage met een eenvoudig slot vast (alleen met pas toegankelijk).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:03

sapphire

Die-hard pruts0r

havana schreef op zondag 16 juli 2017 @ 11:13:
Voor wind kan ik Windfinder aanraden. Hebben ook een app. Klopt eigenlijk altijd goed. De voorspelling is van uur tot uur, dus als de wind gaat draaien kun je dat ook zien aankomen.
En je kunt per plaats zoeken wat nog wel eens enorm verschil wil maken.
Maar die klopte gisteren ook van geen kant bij Katwijk en Zandvoort :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazy D schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 18:56:
[...]

Fietste je begin van de middag in de omgeving van Zoeterwoude? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Over een aantal weken doe ik op zaterdag mee met Rad am Ring en wil op vrijdag een relatief kort rondje maken in de buurt. Hiervoor heb ik de volgende route uitgestippeld: https://connect.garmin.com/modern/course/15821360 Aangezien ik niet te lang onderweg wil zijn(vriendin..) en het niet te gek wil maken(dag erna relatief fit vind ik belangrijker) dit uitgezet, echter als ik echt iets leuks mis.. zou ik dat graag van de 'experts' weten.

Daarnaast interessant om te weten of er nog andere Tweakers ook meedoen met Rad am Ring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
la_fusion schreef op zondag 16 juli 2017 @ 18:02:
Over een aantal weken doe ik op zaterdag mee met Rad am Ring en wil op vrijdag een relatief kort rondje maken in de buurt. Hiervoor heb ik de volgende route uitgestippeld: https://connect.garmin.com/modern/course/15821360 Aangezien ik niet te lang onderweg wil zijn(vriendin..) en het niet te gek wil maken(dag erna relatief fit vind ik belangrijker) dit uitgezet, echter als ik echt iets leuks mis.. zou ik dat graag van de 'experts' weten.

Daarnaast interessant om te weten of er nog andere Tweakers ook meedoen met Rad am Ring.
Ja voor de derde keer alweer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 13:19
Heren mede-tweakers,

De afstand is 33km heen

Alvast bedankt

-edit-
Ik rij 25 km enkele reis, 4 dagen per week. Doe dit op de Roadlite van Canyon en ben hier erg tevreden mee. Grote voordeel vind ik dat er genoeg eyelets te vinden zijn om spatborden te bevestigen en ik heb er ook een lite rack van Tubus op gezet zodat ik met Ortlieb tassen kan fietsen. Dat gecombineerd met de prijs/kwaliteit van Canyon gaf voor mij de doorslag. Nadeel is wel dat je wat boven de 1000,- uitkomt.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/dr4b2w.jpg

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-09 18:14
Crazy D schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 18:56:
[...]

Hoe kun je de flybys bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Laatst online: 09:56
Melkbus schreef op zondag 16 juli 2017 @ 20:42:
[...]

Ik rij 25 km enkele reis, 4 dagen per week. Doe dit op de Roadlite van Canyon en ben hier erg tevreden mee. Grote voordeel vind ik dat er genoeg eyelets te vinden zijn om spatborden te bevestigen en ik heb er ook een lite rack van Tubus op gezet zodat ik met Ortlieb tassen kan fietsen. Dat gecombineerd met de prijs/kwaliteit van Canyon gaf voor mij de doorslag. Nadeel is wel dat je wat boven de 1000,- uitkomt.
offtopic:
Welk rack van Tubus heb je er op weten te zetten ?

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:12
alexswart schreef op zondag 16 juli 2017 @ 22:23:
[...]

Hoe kun je de flybys bekijken?
Kan alleen via desktop, niet app. Bij je rot staat er ergens links een knop met flyby's bekijken.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Noxa schreef op zondag 16 juli 2017 @ 10:55:
[...]
Alleen dat "herstellen in zone 3" snap ik niet helemaal?
Ik heb de hele rit mijn hartslag in zone 3 (op TomTom Multisport) gehouden in plaats van zo lang mogelijk zo hard mogelijk te trappen :). Het is eigenlijk geen herstellen, maar meer een duurtraining...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:21
Gebruikt die TomTom dan een afwijkende zoneverdeling?

Normaliter gezien is (D)3 niet bepaald jezelf inhouden namelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2017 @ 16:30:
Fietste je begin van de middag in de omgeving van Zoeterwoude? :P
Ja klopt, was jij 1 van die paar die ik tegen kwam? Of ben je bejaard? :+
la_fusion schreef op zondag 16 juli 2017 @ 18:02:
Ik ben op zondag 1 van die toeristen die je rechts ziet rijden :D

[ Voor 34% gewijzigd door Crazy D op 17-07-2017 08:47 ]

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Sjoewe schreef op maandag 17 juli 2017 @ 08:43:
Gebruikt die TomTom dan een afwijkende zoneverdeling?

Normaliter gezien is (D)3 niet bepaald jezelf inhouden namelijk :D
Ik weet niet of de verdeling afwijkend is. Meestal als ik terugkijk heb ik het grootste gedeelte in zone 4 gefietst.

Dit is de verdeling hoe het standaard staat ingesteld:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IP04hUi.png

[ Voor 2% gewijzigd door retlaw op 17-07-2017 09:04 . Reden: image link ]

Battle.net || Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Crazy D schreef op maandag 17 juli 2017 @ 08:46:
[...]

Ja klopt, was jij 1 van die paar die ik tegen kwam? Of ben je bejaard? :+
Ik kwam je tegen. Je bent vrij herkenbaar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
retlaw schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:00:
[...]

Ik weet niet of de verdeling afwijkend is. Meestal als ik terugkijk heb ik het grootste gedeelte in zone 4 gefietst.

Dit is de verdeling hoe het standaard staat ingesteld:
[afbeelding]
Traditioneel is duurtraining op basis van hartslag opgedeeld in 3+2 blokken, van licht naar zwaar zijn die als volgt:

Herstel Rust-60% max. HR
---------- < Aerobe drempel
D1 60-70% max. HR
D2 70-80% max. HR
D3 80-90% max. HR
---------- < Anaerobe drempel
Weerstand 90-100% max. HR

De precieze grenzen tussen deze zones zijn altijd punt van discussie en het is ook belangrijk dat je je omslagpunt weet. Zonder die informatie is het namelijk koffiedik kijken. Twee personen kunnen dezelfde maximale hartslag hebben terwijl de ene bij 165bpm al op het omslag zit, terwijl daar andere pas bij 175bpm overheen gaat. Wil je dus op HR gaan trainen, dan moet je dus weten waar dat punt ligt voor jezelf.

Dus je hebt nu in D2 gefietst, waar je normaal vooral in D3 fietst. Eigenlijk moet je in dat geval meer in D1 gaan fietsen, en van daaruit conditie gaan opbouwen. Teveel in D2/D3 fietsen leidt tot overtraining en vermoeidheid. Toegegeven, dat is best saai soms, maar het helpt wel enorm als je grotere afstanden wil gaan fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:38

ralpje

Deugpopje

Er zijn systemen / sporthorloges die een iets andere verdeling van zones (die ze dan ook Z noemen) aanhouden. D3 is dus niet gelijk aan Z3. Vandaar de verwarring, denk ik.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoewe schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:57:
[...]
Twee personen kunnen dezelfde maximale hartslag hebben terwijl de ene bij 165bpm al op het omslag zit, terwijl daar andere pas bij 175bpm overheen gaat.
Precies -- en daarom is een zoneverdeling die uitgaat van % van maximale hartslag ook minder bruikbaar. Het is beter een zoneverdeling te hanteren die uitgaat van % van omslagpunt.

Maximale hartslag ligt bovendien per persoon grotendeels vast en wordt eigenlijk alleen beïnvloed door leeftijd, terwijl omslagpunt wordt beïnvloed door mate van getraindheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:12:
Precies -- en daarom is een zoneverdeling die uitgaat van % van maximale hartslag ook minder bruikbaar.
Je hebt helemaal gelijk, vandaar ook de disclaimer. Enige 'nadeel' van die verdeling vind ik dat het voor beginners een beetje verwarrend kan zijn, omdat je dan met waardes boven de 100% gaat werken. Dan is een vast punt als max. HR iets makkelijker om het uit te leggen. Maar verder ben ik het helemaal met je eens :)
ralpje schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:02:
Er zijn systemen / sporthorloges die een iets andere verdeling van zones (die ze dan ook Z noemen) aanhouden. D3 is dus niet gelijk aan Z3. Vandaar de verwarring, denk ik.
Meestal als de zones met Z worden aangeduid dan gaat het om training op basis van vermogen en % van je FTP in plaats van omslagpunt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Kogel = door de kerk. Ga vanaf volgende maand m'n eigen fiets opbouwen en Havana nadoen ;)

Voorlopige onderdelenlijst:

- Carbonspeed CS-066 frame (UD matzwart, evt paintjob in de winter)
- NECO headset
- Zadelpen zit bij frame
- Yoeleo SAT C38 wielset met Sapim X-Ray spaken (zonder decals)
- Shimano Ultegra R8050 Di2 groepset
- 3T Ergonova LTD carbon stuur, 42cm (van mijn baanfiets)
- 3T ARX Team stuurpen 100mm (van mijn baanfiets)
- Shimano 105 pedalen 5800 (van mijn baanfiets)
- Fi:zik Antares R1 zadel

Houd jullie uiteraard op de hoogte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
Dope!

Ik zou wel even checken of dat ze UV-stabilizers, of een UV-werende coating gebruiken bij de productie van die frames. Want hoewel carbon zelf niet gevoelig is voor UV-straling, is de hars die ze gebruiken om de lagen op te bouwen dat meestal wel. Dus dan heb je kans dat het frame na verloop van tijd broos wordt wanneer je het ongeverfd laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Sjoewe schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:57:
[...]

Dus je hebt nu in D2 gefietst, waar je normaal vooral in D3 fietst. Eigenlijk moet je in dat geval meer in D1 gaan fietsen, en van daaruit conditie gaan opbouwen. Teveel in D2/D3 fietsen leidt tot overtraining en vermoeidheid. Toegegeven, dat is best saai soms, maar het helpt wel enorm als je grotere afstanden wil gaan fietsen.
Thanks voor de info. Ik heb even een grove schatting gemaakt van mijn omslagpunt op basis van eerdere ritten. Ik kom dan uit op ongeveer 160, wat dan resulteerd in:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Fcwd0oT.png

Gemiddelde van ongeveer 130 aanhouden voor D1 rijden dan dus :).

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Tjebakka schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:29:

Houd jullie uiteraard op de hoogte.
Ben benieuwd naar de fotos!

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Sjoewe schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:36:
Dope!

Ik zou wel even checken of dat ze UV-stabilizers, of een UV-werende couting gebruiken bij de productie van die frames. Want hoewel carbon zelf niet gevoelig is voor UV-straling, is de hars die ze gebruiken om de lagen op te bouwen dat meestal wel. Dus dan heb je kans dat het frame na verloop van tijd broos wordt wanneer je het ongeverfd laat.
Smeer er wel zonnebrand op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Laatst online: 16-09 13:19
IJnte schreef op zondag 16 juli 2017 @ 22:37:
[...]

offtopic:
Welk rack van Tubus heb je er op weten te zetten ?
Dat is het lite rack dat Tubus maakt voor Santos (voor de Santos Race Light).

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Crazy D schreef op maandag 17 juli 2017 @ 08:46:
[...]

Ik ben op zondag 1 van die toeristen die je rechts ziet rijden :D
Aha, ik heb mij bewust aangemeld voor de zaterdag, 3 rondes om mee te beginnen :+
ncornelisse schreef op zondag 16 juli 2017 @ 19:44:
[...]

Ja voor de derde keer alweer
Nog tips/do's/don'ts en dan met name ook gericht op het organisatorische gedeelte. Heb wel al het nodige gelezen over de 'klim' naar Hohe Acht en het afdalen het eerste gedeelte. Voor mij voor het eerst dat ik met zo'n koers als deze meedoe, vooral de massa start zal wel wennen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

la_fusion schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:36:
[...]
Nog tips/do's/don'ts en dan met name ook gericht op het organisatorische gedeelte. Heb wel al het nodige gelezen over de 'klim' naar Hohe Acht en het afdalen het eerste gedeelte. Voor mij voor het eerst dat ik met zo'n koers als deze meedoe, vooral de massa start zal wel wennen zijn.
Inmiddels wel een aantal evenementen met massastart gedaan, maar niet deze Rad am Ring. Aangezien het op een circuit is ga ik er van uit dat er minder obstakels zijn dan bij de normale cyclo's waardoor het relatief veiliger zal zijn, bij de andere evenementen heb ik geleerd:

Tot het uit elkaar getrokken wordt (normaal bij de eerste klim) zorgen dat je zo ver mogelijk voorin zit, hoe verder voorin hoe minder last je hebt van rem/schrikreacties van anderen, maar natuurlijk niet te ver naar voren rijden, zodat je niet op kop komt ;).

Over het algemeen vind ik het fijn om aan de rechter kant van het peloton rustig naar voren te rijden, meestal is daar ruimte zat en kom je niet tussen de grotere groep inhalers aan de linker kant die vaak achterlijke risico's nemen.

Tot slot rekening houden met logische zaken als niet (onnodig) remmen, in je lijn blijven etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 17-07-2017 14:46 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:45

Pelle

🚴‍♂️

Pelle schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 16:43:
Nieuwe fietsschoenen. Giro Empire SLX Purple.

[..]

Dit weekend fietsen in de Vogezen (~325km/8000hm), ben benieuwd.
Zo, dat was me het weekendje wel :)
Met een groepje van 8 deden we de voorbereidingen voor het fietsweekend van onze fietsvereniging, begin september. Mijn taak was het maken van de routes voor de deelnemers; die routes hebben we zaterdag en zondag gefietst. In september begeleid ik 1 van de groepjes van 7 man, dus het is fijn de routes alvast verkend te hebben.

Vrijdag: "Warmrijden"
Omdat we allemaal ruim op tijd aanwezig waren vrijdag, begonnen we als inkomer met een rondje dat door een clubgenoot was getekend.
Vanaf het onbeduidende dorpje Chateau-Lambert meteen klimmen, klein stukje dalen, en vervolgens een klim met heel slecht wegdek: meer gaten, mos en grind dan asfalt. Tijdens het klimmen niet fijn, tijdens het dalen al helemaal niet.
Aan de voet van die klim ging het meteen weer hard omhoog: de Col des Chevrères. Ook niet echt een lekkere inkomer (4km à 9%) met een middenstuk van 1,4km à 15% 8)7 Dan is de toon wel gezet, zeker omdat je dan amper warmgedraaid bent en je klimmersbenen nog niet echt gevonden hebt.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/19955801_451537551899127_71026685922770944_n.jpg

Na een redelijke afdaling konden de benen een beetje herstellen op weg naar de Planche des Belles Filles (6km à 9%). Ik was er vooraf een beetje bang voor, maar dat was uiteindelijk nergens voor nodig. Wetend dat het tegen het eind wat afvlakt voordat je nog een muur à la Keutenberg voor je kiezen krijgt, kon ik in redelijk steady tempo omhoog rijden en had ik nog genoeg over om op de top niet helemaal te ontploffen.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/19984685_457639951273253_5529287677930635264_n.jpg

Uiteindelijk dat laatste stukje ook weer even afgedaald en weer beklommen om de laatste meters met een clubgenoot mee te rijden, en toen een welverdiende cola gehaald bij het restaurantje vlak onder de top.
En toen de afdaling... die liep erg lekker. Goed asfalt, brede wegen, en ondanks de tegenwind op het laatste stuk toch nog de 88km/h aangetikt, zag ik later op m'n Garmin :o

Nog maar net beneden begon het meteen weer te stijgen, op naar de laatste klim van de dag: de Ballon de Servance (7km à 7%). Hele mooie klim op een rustige weg door het bos. Fijn ook dat de kilometers en stijgingspercentages steeds stonden aangegeven. Bovenop even bijkomen en meteen weer in 1 streep door naar de auto's.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/19985697_116546638972336_7797249805738049536_n.jpg

2030hm in 65km. Dit ging een zwaar weekend worden :P
Strava linkje: https://www.strava.com/activities/1083305629

Zaterdag: Koningsrit
De eerste van de door mij gemaakte routes. We begonnen nu vanaf een camping en niet vanaf de uiteindelijke locatie in september, maar dat scheelde maar een paar kilometer. Start vlakbij Gerardmer, en via de Col de la Grosse Pierre, die met 3km à 6% een prima inkomer is, naar La Bresse. De afdaling is ook prima te doen, hoewel wel erg druk.

Vanuit daar trokken we meteen door naar de Col de la Vierge (5km à 8%). Mooie klim, lekker gelijkmatig door het bos. Na een klein stukje dalen ging de klim nog 2km verder naar de Grand Ventron. Fijne afdaling daarna, en meteen linksaf de Col d'Oderen op. Die kende ik nog van 3 jaar geleden, hoewel het uitzicht compleet nieuw voor me was: toen in de mist en regen, nu met een heerlijk zonnetje.
De afdaling is in de afgelopen jaren opnieuw geasfalteerd, dus ook die liep weer als een trein.

Via het dorpje Kruth en wat sluipweggetjes via de dorpjes onderweg (Oderen, Fellering, Ranspach, Saint-Amarin en Moosch) -een veel mooiere route dan de drukke en saaie N66- kwamen we aan in Willer-sur-Thur, waar de grootste beklimming van het weekend begon: De Grand Ballon (15km à 6%). Voor veel mensen wel even schrikken toen ik vanuit Willer-sur-Thur het weerstation op de top aanwees. De aanloop (naar de Col Amic) is gelukkig lekker en heel goed te behappen, met gemiddeld zo'n 5% stijging. Daarna wordt het pittiger, en staat je nog 6,5km met 8% te wachten.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/20065279_1992495944315224_6022548020288028672_n.jpg

Onderweg en bovenop de top kunnen genieten van het uitzicht naar alle kanten, en na een korte break een regenjasje aangedaan voor een stukje Route des Cretes en vervolgens de afdaling naar Kruth vanaf de Markstein. Mocht je willen leren dalen: dit is de ideale weg daarvoor. Niet te steil, met brede en overzichtelijke wegen. 3 jaar geleden deed ik 'm klappertandend en half bevroren, nu vol overtuiging en plezier.

Vanaf het meertje bij Kruth ging het na een paar vlakke kilometers weer omhoog: de Col du Bramont. Heerlijke klim (8km à 5%). De eerste 7km op kop van ons treintje gereden in D2, waarna de 2 sterkste mannen klaar waren met profiteren en wegsprongen. Al snel hadden ze een gaatje van 20 meter. "We zijn er bijna, waarom laat je het nou lopen?" vroeg de clubgenoot achter mij. Ok, dat was de motivatie die ik nodig had. Met hem in m'n wiel kwamen we weer terug, en vervolgens het sprintje naar de top gewonnen. Meestal was ik als 3e of 4e boven, maar om op deze klim na al dat kopwerk als eerste boven te komen was wel erg lekker :)

Via het skistation pakken we vervolgens de Col des Faignes, direct gevolgd door de Col de la Collet. Die laatste begint toch wel pijn te doen (2,5km à 8%) na 120km, maar dan volgt de mooie afdaling (Route de Colmar) richting Xonrupt-Longemer. Wetend hoe druk de route naar Gerardmer is, had ik ook hier weer een toeristische route uitgestippeld, die helaas een stuk minder vlak bleek dan ik vooraf had gehoopt.

In Gerardmer aangekomen slaan we vlak voor het meer rechtsaf, de Col du Grand Liezey (3,2km à 7%) op. De benen willen niet meer, hij voelt als minstens 12%. Ik wordt ingehaald door 2 jochies op een mountainbike die 'Courage courage!' naar me roepen. Ik applaudiseer voor ze (voor zover dat gaat op een klim), maar even verder rijd ik ze toch weer voorbij. Ik merk dat mijn gebrek aan klimmerspostuur (1m71, 76kg) me wel op begint te breken.
Bovenop vragen we ons af wat we doen: de route afsteken terug naar de camping, of nog de laatste 30km meepakken en daarmee de verkenning van de hele route afronden. Eén iemand kiest ervoor naar de camping te gaan, met de rest trekken we door. Er wacht ons een prachtige omgeving met ditto uitzicht via de Route du Grand Liezey en Route de Gerardmer richting Rehaupal. Daar begint de laatste serieuze klim van de dag (3,5km à 7%), maar ik ben er wel klaar mee. Hartslag komt niet meer boven D1 uit, en na een gelletje van een clubgenoot kom ik er redelijk doorheen. We checken even de locatie waar we in september verblijven, en dalen daarna af naar de camping.

167km, 3800hm
Geen Strava-linkje van deze rit, omdat deze route nog geheim is voor de rest van de vereniging (waarvan ik hoop dat ze niet in dit topic meelezen :+).

Zondag: Tijdgebrek
's Ochtends vroeg vertrekken we voor de laatste tocht. Met 100km en 2300hm ook bepaald geen herstelritje. Iedereen voelt de benen, dus we doen het overal rustig aan. De eerste kilometers gaan rustig vals plat naar beneden, maar dan doemt de eerste hindernis van de dag op: de klim die op Strava Le Pré Hesse heet. 4km à 8%, daarna nog een kilometer doorlopend naar vlak. Ik merk direct dat m'n hartslag niet echt omhoog wil, dus ik rijd op de grens van D1 en D2 naar boven.

De heerlijke afdaling loopt naar Rochesson, en in Contrexard beginnen we aan de tweede klim van de dag (6,5% à 7%). Net als bij de Col du Bramont voer ik tot 2km onder de top het treintje aan, waarna er iemand wegspringt en ik dit keer geen zin (maar vooral: geen power :P) heb om in het wiel mee te gaan. Vlak voor de top (bij Presles) slaan we af naar rechts om nog een hele gemene kuitenbijter mee te pakken: de Col des Hayes, waarbij je nog bijna een kilometer met 10% omhoog mag.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/19984407_109244529730526_6772098544485531648_n.jpg

We dalen af naar Saulxures-sur-Moselotte en besluiten dan om de route voor een stukje af te steken wegens tijdgebrek. We willen niet om middernacht weer thuiskomen, dus slaan we de Col de Morbieux en Col du Menil over, en steken direct door naar Cornimont. Vanuit daar staat de Col du Brabant te wachten: 4,5km à 8%. Net als bij Le Pré Hesse wil mijn hartslag niet omhoog, en doe ik er voor mijn gevoel veel te lang over in laag D2. Hier ben ik erg blij dat ik nog een 11-32 heb gemonteerd, want ik rijd veel op het grootste kransje achter in deze fase. Bovenop wacht het uitzicht richting La Bresse, en duiken we meteen de afdaling in. Jammer dat het hier zo druk is, en dat ik achter een auto zit waar ik niet voorbij kom, want het is er wel weer eentje om flink snelheid op te maken.

In La Bresse aangekomen gaat het direct weer omhoog, en doen we de Grosse Pierre nu vanaf de andere kant. Vanaf hier is het ruim 5km à 6%. Geen moeilijke klim, maar ik heb het lastig zat: de koek is op en ik mis het vermogen om nog een beetje stevig op de trappers te gaan staan. In 21 minuten ben ik boven, gek genoeg slechts 40 seconden langzamer dan 3 jaar geleden, toen ik een stuk fitter (en 7 kilo lichter) was.

Hierna is het weer dalen naar Gerardmer en op de sprintjes aan de zuidkant van het meer laat ik het lekker lopen: ik vind het mooi geweest. Rustig terug naar de camping, de boel inpakken en weer terug naar huis.

Rittotaal: 76km, 1730hm.
In 3 dagen 308km met bijna 7600hm, een mooi resultaat. En een goede motivatie om er in de komende maanden nog even flink tegenaan te gaan, zowel qua trainingsarbeid als qua kilo's verliezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

@Pelle prachtig! Die 4e foto, daar kom je met de Tour for Life ook langs. Geweldig stuk is dat, met continue het dal naast je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-09 21:05
Mooi verhaal Pelle _O_ , nu snap ik ook waarom je Cyclingmaster niet elke dag had bijgewerkt :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Pino112 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 23:56:
Mooi verhaal Pelle _O_ , nu snap ik ook waarom je Cyclingmaster niet elke dag had bijgewerkt :+.
Ja :/
Ik was het wel van plan, maar de camping had geen WiFi en ook geen mobiel bereik, dus aanpassen ging niet lukken. Wel jammer, want het liep wel lekker dit jaar. Gelukkig had ik Mollema nog wel in m'n team van donderdag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 22:38
Mooie fiets! heb er zelf ook zo een :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazZz
@Pelle Leuk verslag. Das heel wat anders dan de vlakte van de Hoeksche Waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:47

CR1691

Hero of Time

Na het afscheuren van mijn binnenste knieband en voorste kruisband ben ik op zoek naar hoe ik mijn knie het snelst sterk kan maken voor de operatie die ik moet ondergaan. Natuurlijk ga ik al naar de fysio maar daarnaast zou ik thuis ook zoveel als dat mogelijk is willen trainen. Nu heb ik een hometrainer aangeboden gekregen maar iemand anders gaf aan dat een Tacx misschien een betere oplossing voor mij is.

Nu fiets ik al enige jaren en een Tacx lijkt mij voor mij een praktischere oplossing, maar ik vroeg me af wat de ervaringen hier van mensen zijn die hetzelfde of iets soortgelijks hebben gehad. Gingen jullie voor een hometrainer of toch een Tacx?

[ Voor 9% gewijzigd door CR1691 op 18-07-2017 09:43 ]

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 16:49
CR1691 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:42:
Na het afscheuren van mijn binnenste knieband en voorste kruisband ben ik op zoek naar hoe ik mijn knie het snelst sterk kan maken voor de operatie die ik moet ondergaan. Natuurlijk ga ik al naar de fysio maar daarnaast zou ik thuis ook zoveel als dat mogelijk is willen trainen. Nu heb ik een hometrainer aangeboden gekregen maar iemand anders gaf aan dat een Tacx misschien een betere oplossing voor mij is.

Nu fiets ik al enige jaren en een Tacx lijkt mij voor mij een praktischere oplossing, maar ik vroeg me af wat de ervaringen hier van mensen zijn die hetzelfde of iets soortgelijks hebben gehad. Gingen jullie voor een hometrainer of toch een Tacx?
omdat ik zelf geen tacx had ben ik toen naar de sportschool gegaan en heb ik daar op de hometrainer gezeten.
Ligt verzetje en lekker fietsen (geen zware belasting maar wel op een voor jouw gevoel prettige cadans).. daardoor ook geen stijve kniel gekregen en relatief snel weer belastbaar. Maar ik ben zelf geen fysio maar kreeg destijds wel het advies om veel te gaan fietsen omdat de fietsbeweging goed zou zijn voor je knie.

ik weet alleen niet hoe goed het voor je knie is om gelijk met fietsschoenen (spd sl) je vast te klikken op je fiets. hometrainer geeft je been wat meer ruimte en weinig weerstand om op te stappen..

[ Voor 8% gewijzigd door koentjuh1987 op 18-07-2017 09:49 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

CR1691 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:42:
Na het afscheuren van mijn binnenste knieband en voorste kruisband ben ik op zoek naar hoe ik mijn knie het snelst sterk kan maken voor de operatie die ik moet ondergaan.
Sterkte alvast... Mijn kruisband is ook gereconstrueerd met een stuk hamstring. Voor de operatie heb ik ook veel gefietst en ook stukjes hard gelopen om relatief fit te blijven. Revalidatie zelf is ook best pittig, maar nu is alles weer stevig en kan ik alles weer doen :).

edit: en om je vraag te beantwoorden: ik heb veel op een hometrainer gezeten. Dit mede omdat ik deze ook te leen aangeboden kreeg.

[ Voor 10% gewijzigd door retlaw op 18-07-2017 10:18 . Reden: beantwoorden vraag. ]

Battle.net || Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lateef
MazZz schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:09:
@Pelle Leuk verslag. Das heel wat anders dan de vlakte van de Hoeksche Waard :)
Nou, de Heinenoordtunnel is ook niet niets... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspergeerts
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:05
Eind deze maand ga ik twee weken naar Diekirch (Luxemburg) op vakantie. Fietsje gaat uiteraard mee en heb al een leuke route van RouteYou gehaald.

Ik ben op zoek naar nog meer leuke ritjes tussen 60 en 120km. Zijn hier toevallig nog mensen die routes in gpx hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvanpol
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-03 14:19
Hallo,

Door allemaal verhalen van vrienden en op werk.. Ben ik gekieteld om toch ook het fietsen te gaan proberen.. Echter het zoeken van een fiets... Twee keuzes.. Een bij decahtlon., B'twin Triban 100.. Of adviseren jullie er via MP één te kopen?

Gezien ik eerst wil weten of ik het echt leuk vind.. Wil ik beginnen met een wat goedkopere fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Laatst online: 11:24
dvanpol schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:28:
Hallo,

Door allemaal verhalen van vrienden en op werk.. Ben ik gekieteld om toch ook het fietsen te gaan proberen.. Echter het zoeken van een fiets... Twee keuzes.. Een bij decahtlon., B'twin Triban 100.. Of adviseren jullie er via MP één te kopen?

Gezien ik eerst wil weten of ik het echt leuk vind.. Wil ik beginnen met een wat goedkopere fiets.
Ligt eraan. Ik ben in een spagaat wat betreft een tweedehands fiets. Aan de ene kant heb je hele mooie fietsen tweedehands voor een mooi prijsje. Aan de andere kant als beginner is het moeilijk beoordelen of een fiets groot onderhoud nodig heeft of niet bij een tweedehands. Hij kan ook helemaal versleten zijn. Als je de mogelijkheid hebt zou ik een kenner meenemen die iets over de fiets kan roepen.

Ik zou wel overwegen om jezelf een beetje te laten opmeten zodat je een beetje goed op je fiets terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

lateef schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:32:
Nou, de Heinenoordtunnel is ook niet niets... ;)
Vergeleken met een gemiddelde polderdijk misschien nog wel ja, maar afgezet tegen een gemiddelde Vogezen-col gaat het natuurlijk nergens over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-09 22:37
Hallo,

Zit er misschien niet iemand tussen van wie je een fiets kan lenen voor een aantal ritten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Hallo,

Ik heb bij de lokale fietsenzaak een racefiets mogen lenen voor 1 week. Daar heb ik toen de hele week mee gereden en daarna bij hem met een mooie deal een goede fiets kunnen kopen. Wellicht dat je zoiets ook kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
jaspergeerts schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:24:
Eind deze maand ga ik twee weken naar Diekirch (Luxemburg) op vakantie. Fietsje gaat uiteraard mee en heb al een leuke route van RouteYou gehaald.

Ik ben op zoek naar nog meer leuke ritjes tussen 60 en 120km. Zijn hier toevallig nog mensen die routes in gpx hebben?
Geen routetips maar probeer ook eens op Strava te kijken naar activities van mensen en eventueel nog wat segmenten aan elkaar te koppelen. Niet altijd maar vaak kom je zo wel op de meer begaanbare wegen terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvanpol
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-03 14:19
CR1691 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:00:
[...]

Ik heb bij de lokale fietsenzaak een racefiets mogen lenen voor 1 week. Daar heb ik toen de hele week mee gereden en daarna bij hem met een mooie deal een goede fiets kunnen kopen. Wellicht dat je zoiets ook kan proberen?
Is er dan nog een merk die ik juist niet of juist wel moet nemen?

Of is dat per persoon verschillend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:30
jaspergeerts schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:24:

Ik heb afgelopen jaar (Dordogne) zelf wat routes gemaakt met Komoot. Lekker zoeken om een route te maken met meer of juist minder hoogte meters. Eventueel de route even nalopen met Google Streetview. Ik vind het juist wel leuk als wegen niet helemaal platgefietst zijn door Stravisten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

dvanpol schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:41:
[...]

Merk is irrelevant, tenzij je per se een fiets van een bepaald merk wil. Uit je vraag maak ik op dat dat niet zo is. Het is dus meer een kwestie van je budget en wat je daar voor kan krijgen qua opbouw. We helpen je hier natuurlijk graag!

De B'Twin die jij noemt, voor dat budget zou ik eerst op MP kijken.

[ Voor 20% gewijzigd door Tjebakka op 18-07-2017 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

dvanpol schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:41:
[...]

Merk is maar net wat jouw voorkeuren zijn. Ik koos destijds voor een Trek maar jij kan een Bianchi prettiger vinden om maar wat te noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
Het is vooral belangrijk dat je het zo'n mooi karretje vind dat je er gewoon donders graag op wilt fietsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Pelle schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:52:
[...]
Vergeleken met een gemiddelde polderdijk misschien nog wel ja, maar afgezet tegen een gemiddelde Vogezen-col gaat het natuurlijk nergens over :P
Vandaar ook de knipoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspergeerts
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:05
wisselwerking schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:44:
[...]

Ik heb afgelopen jaar (Dordogne) zelf wat routes gemaakt met Komoot. Lekker zoeken om een route te maken met meer of juist minder hoogte meters. Eventueel de route even nalopen met Google Streetview. Ik vind het juist wel leuk als wegen niet helemaal platgefietst zijn door Stravisten.
Goeie tip! Had wel eens eerder van Komoot gehoord, maar nooit een account voor aangemaakt. Mooi dat hij ook aangeeft welk soort wegen je hebt gekozen. En in combinatie met Strava Heatmaps en Google Streetview kom ik vast een heel eind.
Pagina: 1 ... 44 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic

Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.