Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 111 Laatste
Acties:
  • 632.417 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op maandag 10 juli 2017 @ 20:27:
Ook hier zijn de verschillen dus weer groot :+

Ik heb me slechts 1 à 2 keer ingesmeerd dit jaar :X nergens last van gehad.
Scheelt misschien dat ik al 5 maanden buiten loop en langzaam opgebouwd heb dit jaar.

Overigens ook Garnier fan. Plakt niet zo en blijft goed zitten :)
Niet verbranden is slechts een bijkomend voordeel van goed insmeren :X

Zelf gebruik ik het liefst varianten gebaseerd op liposomen gedoe. Die werken de hele dag en zijn niet zo olie-achtig wat wel zo fijn is met sporten. Bijvoorbeeld Vision All Day of de goedkopere Kruidvat Long Lasting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 20:57
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 20:45:
[...]

Zelf gebruik ik het liefst varianten gebaseerd op liposomen gedoe. Die werken de hele dag en zijn niet zo olie-achtig wat wel zo fijn is met sporten. Bijvoorbeeld Vision All Day of de goedkopere Kruidvat Long Lasting.
+1 voor Vision! Met mijn bleke huid normaal heel makkelijk met verbranden maar 's morgens smeren met Vision en de rest van de dag nergens meer last van. Niet alleen in Nederland met niets doen maar ook met flink zweten en zwemmen in zuid Europa.

Ondanks dit vergeet ik toch wel vaker te smeren als het wel zou moeten.. zeker omdat je het tijdens het fietsen niet zo in de gaten hebt dat je aan het verbranden bent..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Pff, terug in het zadel na een paar weken vakantie. Bijna alsof je opnieuw begint. Twee ritten achter de rug van elk zo'n 2 uur: het lijkt er nog niet echt op.

Rit van vandaag:

- Bijna een haas en later een konijn aangereden :P
- Erg rustig: maandag = rustdag voor velen? Vakantie (midden-NL)? Regenkansangst?
- Heel veel verschillende soorten vogels gezien :)
- Kraak @ zadel is terug :(
- Eenmaal versnelling twee hoger gezet achter, ging het voorblad ook mee :o hoezo gaat gelijk ff zwaar :P
- Slechts een stuk of 10 mede-wielrenners gezien, solo's en een paar duo's.

Meer ritjes achter elkaar dan maar, de komende tijd: komt de conditie wel weer terug :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezio
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-03-2024
Wees blij dat het "maar" een haas was. Ik had laatst tussen Noordwijk en Zandvoort terwijl ik op volle kruisvaart lag bijna een hert in de flank...man man, ik kon nog maar net in de ankers :') .

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:20

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 20:45:
[...]

Ik zal al op zo'n reactie te wachten, die keren dat ik me insmeerde was de zonnekracht ook erg hoog.
Tja ik weet dat het sowieso goed is om je in te smeren maar het is niet te doen, dan blijf ik smeren. En buiten wat ik op werk buiten ben en op de fiets mijd ik de zon nogal, veul te warm!
Remy schreef op maandag 10 juli 2017 @ 22:15:
Pff, terug in het zadel na een paar weken vakantie. Bijna alsof je opnieuw begint. Twee ritten achter de rug van elk zo'n 2 uur: het lijkt er nog niet echt op.

Rit van vandaag:

- Bijna een haas en later een konijn aangereden :P
- Erg rustig: maandag = rustdag voor velen? Vakantie (midden-NL)? Regenkansangst?
- Heel veel verschillende soorten vogels gezien :)
- Kraak @ zadel is terug :(
- Eenmaal versnelling twee hoger gezet achter, ging het voorblad ook mee :o hoezo gaat gelijk ff zwaar :P
- Slechts een stuk of 10 mede-wielrenners gezien, solo's en een paar duo's.

Meer ritjes achter elkaar dan maar, de komende tijd: komt de conditie wel weer terug :)
Jep zeker als je nog niet zo lang bezig bent is een paar weken stoppen al erg pittig. Geloof dat de algemene stelregel was dat je na 2 weken al afname van conditie begint te merken.

Om weer eens een discussie aan te zwengelen. Was pas bij de LBS en daar stond een display met Tifosi brillen, dus ik begon daarover dat ik een link had uit dit topic en dat enkele hier er erg enthousiast over waren....maaar ze waren het er in de winkel unaniem over eens dat de enige echte fietsbril een Oakley is (uiteraard :Z ).

Ik heb altijd gezegd dat ik nooit zo'n belachelijk ure bril zou kopen maar ik roep wel meer :+ Zeker na het enthousiaste verhaal en passen ben ik gaan nadenken. Heb nu een Agu bril en dat was al een hele verbetering tov. mijn Lidl bril :+ Agu had beter zicht en zat beter en voelt kwalitatief beter.

Uiteraard voelde de Oakley in elk opzicht superieur, zicht was echt een wereld van verschil al bij de standaard Iridium lens. De bril zat uiteraard heerlijk, vooral de EVZero, iets wat bij de Agu wel een ding is sinds een tijdje. Die doet soms echt pijn als hij niet op een bepaalde manier zit :(
Vorige week ook uren in de regen gezeten waarbij het zicht een drama was met de druppels en aangezien ik ook in het voor- en najaar fiets klinkt de coating van een Oakley opeens ook aantrekkelijk.
Ow en natuurlijk grotere glazen zodat de wind niet steeds eronder waait _O-
Ik dacht altijd dat die dingen vanaf €175+ waren ofzo maar schijnbaar heb je ze ook vanaf ca. €100 al. Uiteraard nog steeds veel geld maar beter te doen voor wielertoeristen :9

Geen idee wat ik hier eigenlijk precies wil vragen, denk ervaringen ofzo van mensen die van een goedkope bril naar een Oakley zijn gegaan of waarom mensen juist niet?

Was sowieso aan het kijken naar een Radar EV of een EV Zero, alleen nog niet uit welke lens.

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 22:56
sapphire schreef op maandag 10 juli 2017 @ 23:16:
[...]

Ik zal al op zo'n reactie te wachten, die keren dat ik me insmeerde was de zonnekracht ook erg hoog.
Tja ik weet dat het sowieso goed is om je in te smeren maar het is niet te doen, dan blijf ik smeren. En buiten wat ik op werk buiten ben en op de fiets mijd ik de zon nogal, veul te warm!

[...]

Jep zeker als je nog niet zo lang bezig bent is een paar weken stoppen al erg pittig. Geloof dat de algemene stelregel was dat je na 2 weken al afname van conditie begint te merken.

Om weer eens een discussie aan te zwengelen. Was pas bij de LBS en daar stond een display met Tifosi brillen, dus ik begon daarover dat ik een link had uit dit topic en dat enkele hier er erg enthousiast over waren....maaar ze waren het er in de winkel unaniem over eens dat de enige echte fietsbril een Oakley is (uiteraard :Z ).

Ik heb altijd gezegd dat ik nooit zo'n belachelijk ure bril zou kopen maar ik roep wel meer :+ Zeker na het enthousiaste verhaal en passen ben ik gaan nadenken. Heb nu een Agu bril en dat was al een hele verbetering tov. mijn Lidl bril :+ Agu had beter zicht en zat beter en voelt kwalitatief beter.

Uiteraard voelde de Oakley in elk opzicht superieur, zicht was echt een wereld van verschil al bij de standaard Iridium lens. De bril zat uiteraard heerlijk, vooral de EVZero, iets wat bij de Agu wel een ding is sinds een tijdje. Die doet soms echt pijn als hij niet op een bepaalde manier zit :(
Vorige week ook uren in de regen gezeten waarbij het zicht een drama was met de druppels en aangezien ik ook in het voor- en najaar fiets klinkt de coating van een Oakley opeens ook aantrekkelijk.
Ow en natuurlijk grotere glazen zodat de wind niet steeds eronder waait _O-
Ik dacht altijd dat die dingen vanaf €175+ waren ofzo maar schijnbaar heb je ze ook vanaf ca. €100 al. Uiteraard nog steeds veel geld maar beter te doen voor wielertoeristen :9

Geen idee wat ik hier eigenlijk precies wil vragen, denk ervaringen ofzo van mensen die van een goedkope bril naar een Oakley zijn gegaan of waarom mensen juist niet?

Was sowieso aan het kijken naar een Radar EV of een EV Zero, alleen nog niet uit welke lens.
Oakley met veel korting; https://www.canyon.com/en-nl/accessories/?category=2708

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mannen, een stijlvraag. Ik ben op zoek naar een goede manier om te voorkomen dat er zweet in mijn ogen loopt (en dat de padding van mijn helm te snel naar zij grootje gaat). Nu zijn er natuurlijk van die summer skull caps maar wat vinden we van bandana's? Te doen of niet? De Rules zeggen er volgens mij niets over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 19:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 00:12:
Mannen, een stijlvraag. Ik ben op zoek naar een goede manier om te voorkomen dat er zweet in mijn ogen loopt (en dat de padding van mijn helm te snel naar zij grootje gaat). Nu zijn er natuurlijk van die summer skull caps maar wat vinden we van bandana's? Te doen of niet? De Rules zeggen er volgens mij niets over :)
Tja, ik heb dus een (vrijwel) kale kop en ik zweet erg makkelijk. Als ik geen bandana onder mijn helm zet dan zit dat ten eerste minder lekker, maar loopt er dus continu een soort waterval van mijn kop af. Dat krijgen de wenkbrauwen niet verwerkt, dus loopt het in de ogen etc.

Ik draag dus een zwarte bandana, maar niet een die ruim onder mijn helm vandaan komt. Ik heet geen André Agassi. :P

Voor zover ik weet zie je hem amper, dus style-technisch prima te doen.. By the way, the rules are more guide lines toch (of waren dat andere rules :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:24
Amber Solaire heeft mijn vrouw staan. Ik zal die eens proberen.

Gisteravond ook op pad geweest. Het zal de regenkans zijn geweest die het rustig deed zijn. Paar kleine regenbuitjes op de kop gehad. Een paar eenlingen op de weg maar de dikke groepen van zondag waren erg afwezig.

Maandag zal ook een collectieve rustdag zijn na de inspanningen van het weekend. Normaal rij ik ook niet maar mijn vrouw wou graag en ik moest toch even naar een printer kijken van een kennis. Daarna the long way home genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 16:49
ooit een keer in luxemburg halverwege een fietstocht een aardige lunch naar binnen gewerkt.
Dacht dat het destijds een uitsmijter met van alles en nog wat was maar achteraf was die zeer zwaar gevallen. Sindsdien probeer ik er wel op te letten als ik ergens wat naar binnen werk. In limburg meestal glaasje cola en soms een puntje limburgse vlaai (abrikozen of vergelijkbaar, iig geen slagroom).

Onderweg meestal water in de bidons. Af en toe is een van de 2 gevuld met een isostar mengsel voor wat meer mineralen/suikers.

Als ik wat lange ritten maak meestal iets meer bij door wat repen mee te nemen (soms snelle jelle, mueslireep oid)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
joint_me schreef op maandag 10 juli 2017 @ 19:37:
[...]

Onderzoek wijst uit dat de factor 50 van de Lidl net zo goed werkt, omdat factor 50 altijd factor 50 is. Het verschil zit in smeerbaarheid, geur spray, etc.

Maar ik smeer dus minimaal factor 30 en op lange tochten neem ik een mini flesje mee. Kan ik onderweg nog een keer bijsmeren.
Dat factor 50 altijd 50 is, dat is een aanname: https://www.gezondheidenc...lechtste-zonnebrandcreme/
. Die testen met zonnebrand worden gedaan met een hoeveelheid op dehuid die weinig mensen erop smeren. Je houd blijft dan namelijk wit zien van de zonnebrand.
Als je niet wit wilt zien kun je die doorzichtige met benzophenone-3 gebruiken maar dat lijkt toch ook niet goed te zijn voor je: http://mens-en-gezondheid...n-zonnebrandmiddelen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-09 17:21

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Fietspetje? :)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:51
[...]

Vorige week was de EV Zero met Polarized lens bij 1dayfly voor 99 euro, zit nog op de levering te wachten :P

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
[...]

Heb zelf een Radar EV met Prizm road lens. Kan hem zeker aanraden. prima bouwkwaliteit en lens. :)
EV Zero vind ik zelf minder mooi dan een normale EV.

Deze dus: http://www.oakley.com/en/...road/product/W0OO9208PZRD

Dit is overigens mijn eerste bril. Reed eerst nooit met een bril, maar na een tijdje wilde ik het wel eens proberen en ja uiteindelijk wil je toch wel zo'n Oakley :P

[ Voor 25% gewijzigd door peakrever op 11-07-2017 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Zeddicius

Conscience do cost

Pffff, wat blijkt het toch lastig om je eerste racefiets te kopen. O-)
Afgelopen zaterdag vier winkels in Amsterdam binnen gelopen voor de eerste orientatie en wat adviesgesprekken. Nadien was ik zeker wat wijzer, maar ik heb 'de' fiets nog niet direct gevonden. Nou ja, bij Struijck stond deze op de vloer, waar ik direct verliefd op was:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/uAHxtZfvUMhfToNm7LrolVbUgj47DLJmKTqdC3Z-rjqmanfqXi-M1OjYkqD_Tmh--OaIbgOUR9e479vWujmpD3-1YsjikApRgb1WCBvZvNLx7pwJgRto4kqvUOHjCL_2znOqKWSOIJkj-VW2x2wtS37Y2I12MjKjhsR9CGGtqLZrSb7DA80nkBfnKJBUl46PKz9WymcjGSqQIRVjIxLVKjdAZX9EASg0Lfxouity92ZXLq6PSxFd9pieStYju8jlK9E7S1I4WQKFCVI2nV9w4CHMayd4ADEeJEBgh3L0wSRpzHw0XP4ZpSJ5usrPo0MRPVBXHl0VLsH_Vj3lSjkYqMRuqkUItpWUfubpWOvH-eG8jeDK1kBoZBA1j477bxn8uNiR_bMTI83MO8Xrtc1qxLlk6jTlMuKfHXqSoxlNbQJLeeeyVwFvnlXsrEDXHW1IGIa8Eu9svF0Uz3F7moumlYUFJNNAlLdFbhLpTvX14jSZ7ARl9qv6InZyXy1cs-SStNhvT8-63JQFxeMcNLZHjMtpCc6AG5KuO5zXoip8IG5wo1F4rj3d44u3tGgbXr5FowhQ6NyRf7Vp1yOhUkRUufwyatKeMNZWj3GabfxU2JHhXdvFDlh9qam2qIT-NUK85RQcA1RN1mCstEPVYv1JqwQdIAoXHcEDFyMehxL-8SrNMw=w1267-h950-no

Maar dit was al bij de eerste winkel van de tocht en ik wilde eerst de andere winkels nog afgaan voor een beter beeld. Voor het geld volgens mij een prima fiets (welke er in mijn ogen ook fijn uitziet). Helaas blijkt dit geen optie meer, want toen ik de volgende dag een belletje pleegde om aan te geven dat ik de fiets wel zag zitten gaven ze aan dat deze aan het einde van de dag was verkocht.....

Helaas, want hij viel ook precies binnen budget (1200,-). Nu gaat mijn zoektocht weer verder! Iemand nog tips waar ik vooral op moet letten (of wat juist minder belangrijk is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:39

Prijzen zijn inderdaad wat schappelijker. Ik meen dat je vroeger een tweede lens meegeleverd kreeg, waardoor de prijs hoger lag.

Ik maakte tot voor kort gebruik van een Tifosi met fotochromatische lenzen. Dat werkte op zich prima, maar het duurde naar mijn idee te lang voordat de lenzen zich aanpasten bij onverwachte donkere situaties. Nog niet zo lang geleden bij woon-werk onder een viaduct het overige verkeer niet goed (helder) kunnen zien, o.a een aankomende tram die daar ook reed. Ook al omdat je aan de bovenkant van het montuur aan zit te kijken (soort dode hoek) wanneer je voorovergebogen zit. Toen was ik er wel klaar mee. Op basis van informatie nu uiteindelijk -nooit gedacht een Oakley te kopen- een montuur Radar EV met Prizm Road lenzen. Deze hebben het voordeel dat m.n. de weg beter zichtbaar blijft. De prijs vergeleken bij verschillende webshops en uiteindelijk voor €120 gekocht.

[ Voor 2% gewijzigd door EdwinW op 11-07-2017 10:57 . Reden: webshop ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-09 13:45
Ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb voldoende haar op mn bol, maar na een stuk fietsen is mijn hoofd wel zeiknat en ik moet elke week mn helm wel ff meenemen onder de douche omdat er overal zout, zonnebrand en andere zooi in mn helm zit. Petje of mutsje lijkt me best relaxed, hoewel de klep van zo'n koerpet me weer in de weg lijkt zitten?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazZz
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12:39
EdwinW schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:55:
[...]

Prijzen zijn inderdaad wat schappelijker. Ik meen dat je vroeger een tweede lens meegeleverd kreeg, waardoor de prijs hoger lag.

Ik maakte tot voor kort gebruik van een Tifosi met fotochromatische lenzen. Dat werkte op zich prima, maar het duurde naar mijn idee te lang voordat de lenzen zich aanpasten bij onverwachte donkere situaties. Nog niet zo lang geleden bij woon-werk onder een viaduct het overige verkeer niet goed (helder) kunnen zien, o.a een aankomende tram die daar ook reed. Ook al omdat je aan de bovenkant van het montuur aan zit te kijken (soort dode hoek) wanneer je voorovergebogen zit. Toen was ik er wel klaar mee. Op basis van informatie nu uiteindelijk -nooit gedacht een Oakley te kopen- een montuur Radar EV met Prizm Road lenzen. Deze hebben het voordeel dat m.n. de weg beter zichtbaar blijft. De prijs vergeleken bij verschillende webshops en uiteindelijk voor €120 gekocht.
Ben zelf ook aan het kijken voor een nieuwe bril, dus lees even mee :)

Heeft iemand ervaring met de Photocromic brillen van Oakely? Ik fiets regelmatig later op de avond en met een zonnetje heb ik donkere glazen in mijn huidige bril.
Vaak begint het halverwege al te schemeren of zonnetje gaat weg waardoor ik alles niet heel goed meer kan zien. Als dit een beetje goed werkt, dan zou dit wellicht een optie kunnen zijn.

Of is er hier toch voorkeur voor verwisselbare lensen / Polarized lens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niconing
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:35
Zeddicius schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:54:
Pffff, wat blijkt het toch lastig om je eerste racefiets te kopen. O-)
Afgelopen zaterdag vier winkels in Amsterdam binnen gelopen voor de eerste orientatie en wat adviesgesprekken. Nadien was ik zeker wat wijzer, maar ik heb 'de' fiets nog niet direct gevonden. Nou ja, bij Struijck stond deze op de vloer, waar ik direct verliefd op was:
[afbeelding]

Maar dit was al bij de eerste winkel van de tocht en ik wilde eerst de andere winkels nog afgaan voor een beter beeld. Voor het geld volgens mij een prima fiets (welke er in mijn ogen ook fijn uitziet). Helaas blijkt dit geen optie meer, want toen ik de volgende dag een belletje pleegde om aan te geven dat ik de fiets wel zag zitten gaven ze aan dat deze aan het einde van de dag was verkocht.....

Helaas, want hij viel ook precies binnen budget (1200,-). Nu gaat mijn zoektocht weer verder! Iemand nog tips waar ik vooral op moet letten (of wat juist minder belangrijk is)?
Ik weet niet of je al bij Beekhoven bikes in Noord bent geweest maar die zijn sinds het voorjaar giant store en kunnen misschien nog aan de fiets komen als ze hem niet meer hebben staan.
Verder is dit volgens mij een hele nette fiets waar je een tijd mee vooruit kunt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:12

bbblije

Riiiiight

[b]Zeddicius schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:54
Vooral naar de maat van het frame, en hoe dit aansluit bij je lichaam. Doe is een test op bv: https://www.competitivecy...log/fitCalculatorBike.jsp

Dan staat er welke lengte stangen passen bij jouw bouw, hier kan je dan rekening mee houden bij het uitkiezen van merk/model. Een goede FM zal je hier ook goed in adviseren.

Verder moet je denken aan:
Afmontage, stijfheid van het frame (zadelpen/stuur), wielset - gebaseerd op jouw fiets plannen. Denk dan aan dagelijks gebruik, sportief gebruik, prof gebruik etc.

Een carbon fiets is niet altijd een goede fiets! Lees zo veel mogelijk reviews en gebruikerservaringen! Zoek naar een goede verhouding tussen kwaliteit van het frame en afmontage binnen jouw budget.

Persoonlijk zou ik kijken naar een high end aluminium frame van bijvoorbeeld Cannondale, Trek of Canyon of een carbon frame van merken met een hoge prijs kwaliteit verhouding zijnde Bulls, Focus of Cube. Let er wel op dat maten verschillen tussen merken! De maten zijn niet universeel! Met een zo veel mogelijke 105 11 speed afmontage. Dat moet lukken met dit budget!

Merken als Bianchi, Specialized, Koga etc... zou ik bewaren voor je eventuele tweede fiets.

Mocht je tweedehands iets willen aanschaffen, pas op met carbon! Scheurtjes zijn vaak niet zichtbaar aan de buitenkant.

[ Voor 3% gewijzigd door bbblije op 11-07-2017 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 18:57
MazZz schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:08:
[...]

Ben zelf ook aan het kijken voor een nieuwe bril, dus lees even mee :)

Heeft iemand ervaring met de Photocromic brillen van Oakely? Ik fiets regelmatig later op de avond en met een zonnetje heb ik donkere glazen in mijn huidige bril.
Vaak begint het halverwege al te schemeren of zonnetje gaat weg waardoor ik alles niet heel goed meer kan zien. Als dit een beetje goed werkt, dan zou dit wellicht een optie kunnen zijn.

Ik heb nu een Photochromic bril van BBB (Impulse PH), en dat bevalt goed! Ook met invallende schemer en regen heb ik nog goed zicht. Pas als het echt begint te schemeren zet ik hem af.

Deze bril heeft grotere glazen, omdat ik met mijn oude bril tegen de rand aan keek als ik laag in de beugels hing. Pas een bril vooral! Je wilt niet dat deze te los of te strak zit .

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Gisteren ook wezen fietsen, wat viel dat tegen na zondag zeg. Alsof er stroop op de weg lag. Het was verder inderdaad lekker rustig. Weinig obstakels op de fietspaden.
Qua eten op een ritje van 65km dan niet zoveel nodig. Alleen een banaan en snelle jelle op. Heeft ook te maken met het moment van de dag. Verder altijd een reserve reep en gelletje mee. Dat hoort bij het standaard pakket voor mij om mee te nemen. Net wat anderen zeggen, liever mee verlegen dan om verlegen. En ook handig als anderen er even doorheen zitten bijvoorbeeld. Drinken was gisteren dan weer goed nodig. 1250ml in twee bidons ging helemaal op en kon net.

Het leek alleen wel of het nationale rechts-heeft-geen-voorrangdag was en niemand dat even duidelijk heeft doorgegeven, aan mij niet in ieder geval.

Wat betreft het thema zon, ik zweer qua insmeren bij UltraSun Sport. Werkt perfect, ook een hele lange tocht zonder te verbranden. Plakt en stinkt niet (alleen bij het opsmeren een beetje :P) en kan ook tegen een bak water.
Qua bril ga ik dan weer voor Uvex. Ooit van een cheap ass bril overgestapt en wat een verademing. Het filtert goed en niet alleen maar een donkere laag voor je ogen. Tunnels en andere veranderingen zie je nog steeds goed. Verder gewoon donkere glazen en verwisselbaar, want de oranje vind ik ook ideaal. Zo af en toe is helemaal transparant ook handig, maar geen vereiste voor mij.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:55
Zeddicius schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:54:

Hebben ze er niet in een ander filiaal nog eentje? Struik heeft meerdere winkels maar elke winkel voert dezelfde merken. Laat ze eens intern rondbellen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Probeer ook eens bij Schilder in Alkmaar, ook een grote Giant dealer..

2 weken geleden een nieuwe Liv (aka vrouwen Giant) voor mijn meisje gekocht daar en werd erg goed geholpen en kreeg een mooie korting.

[ Voor 49% gewijzigd door M@cer op 11-07-2017 13:26 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazZz
joint_me schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:46:
[...]

Ik heb nu een Photochromic bril van BBB (Impulse PH), en dat bevalt goed! Ook met invallende schemer en regen heb ik nog goed zicht. Pas als het echt begint te schemeren zet ik hem af.

Deze bril heeft grotere glazen, omdat ik met mijn oude bril tegen de rand aan keek als ik laag in de beugels hing. Pas een bril vooral! Je wilt niet dat deze te los of te strak zit .
Thanx, ik ga me er eens verder in verdiepen en wat brillen passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Nu online

Zeddicius

Conscience do cost

bbblije schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:43:
[...]

Vooral naar de maat van het frame, en hoe dit aansluit bij je lichaam. Doe is een test op bv: https://www.competitivecy...log/fitCalculatorBike.jsp

Dan staat er welke lengte stangen passen bij jouw bouw, hier kan je dan rekening mee houden bij het uitkiezen van merk/model. Een goede FM zal je hier ook goed in adviseren.

Verder moet je denken aan:
Afmontage, stijfheid van het frame (zadelpen/stuur), wielset - gebaseerd op jouw fiets plannen. Denk dan aan dagelijks gebruik, sportief gebruik, prof gebruik etc.

Een carbon fiets is niet altijd een goede fiets! Lees zo veel mogelijk reviews en gebruikerservaringen! Zoek naar een goede verhouding tussen kwaliteit van het frame en afmontage binnen jouw budget.

Persoonlijk zou ik kijken naar een high end aluminium frame van bijvoorbeeld Cannondale, Trek of Canyon of een carbon frame van merken met een hoge prijs kwaliteit verhouding zijnde Bulls, Focus of Cube. Let er wel op dat maten verschillen tussen merken! De maten zijn niet universeel! Met een zo veel mogelijke 105 11 speed afmontage. Dat moet lukken met dit budget!

Merken als Bianchi, Specialized, Koga etc... zou ik bewaren voor je eventuele tweede fiets.

Mocht je tweedehands iets willen aanschaffen, pas op met carbon! Scheurtjes zijn vaak niet zichtbaar aan de buitenkant.
Dank voor de tips, hier heb ik wat aan. Je raadt aan om vooral te kijken naar minstens 105. Een Tiagra zoals bij deze fiets dus liever niet?

Carbon of Alu maakt mij persoonlijk niet zo veel uit, zolang het maar betrouwbaar is.
MrAngry schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:01:
[...]

Hebben ze er niet in een ander filiaal nog eentje? Struik heeft meerdere winkels maar elke winkel voert dezelfde merken. Laat ze eens intern rondbellen.
Dat heb ik inderdaad al laten doen, maar ze hebben hem nergens meer in mijn maat (en ook niet meer voor 1200 gek genoeg...).
M@cer schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:24:
Probeer ook eens bij Schilder in Alkmaar, ook een grote Giant dealer..

2 weken geleden een nieuwe Liv (aka vrouwen Giant) voor mijn meisje gekocht daar en werd erg goed geholpen en kreeg een mooie korting.
Zal ik doen, klinkt als een goede winkel :) Ik hoef overigens niet perse een Giant hoor, ik vond dat nu eenmaal een mooie fiets om te zien welke op dat moment een scherpe prijs had.

Ik heb toen ook fietsen van Cube, Specialized en Bianchi in mijn handen gehad. Die zaten (behalve de Bianchi) allemaal rond de 1000, maar hadden Tiagra ipv. 105.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Canyon heeft ook mooie aanbiedingen tijdens de Tour de France, maar dan moet je je fiets wel online bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Nu online

Zeddicius

Conscience do cost

M@cer schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:02:
Canyon heeft ook mooie aanbiedingen tijdens de Tour de France, maar dan moet je je fiets wel online bestellen...
Daar had iemand mij op gewezen inderdaad. Maar ik denk toch dat ik het fijner vindt om mijn eerste fiets in een winkel te kopen, zodat ik ook een plek heb waar ik terug kan komen als er iets mis is. Maar wel scherpen prijzen ja!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Zeddicius schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:45:
[...]

Dank voor de tips, hier heb ik wat aan. Je raadt aan om vooral te kijken naar minstens 105. Een Tiagra zoals bij deze fiets dus liever niet?

Carbon of Alu maakt mij persoonlijk niet zo veel uit, zolang het maar betrouwbaar is.
Ik zou met dit budget echt kijken naar overjarige 2016 modellen of wachten tot de 2018 modellen uit zijn!

Dan heb je voor 1200,- een absolute topper met 105 in gevallen zelfs Ultegra, 11-speed. Tiagra is niet fout, het is de hoogste klasse uit de lagere klasse. Waar 105 een lagere klasse uit de hoge klasse is, zijn het niet dat sinds 2015 de 105 een geweldige vernieuwing heeft ondergaan, waarmee het verschil met Ultegra erg klein is. Zeker op je eerste fiets een betere keuze, ook in acht neming van restwaarde!

Als je persé giant wilt zou ik hier een naar kijken: https://link.marktplaats.nl/m1182714002

Maar zelf zou ik naar zoiets neigen: https://link.marktplaats.nl/m1181287616 of https://link.marktplaats.nl/m1178620662

Via marktplaats bieden veel fm's nieuwe overjarige modellen aan! Ga wel voor een 11-speed! Zeker bij compact.

[ Voor 11% gewijzigd door bbblije op 11-07-2017 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

havana schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:10:
Nee, in de Criq zitten geen kasseien. Wel heel veel waardeloos wegdek.
Die geklokte klim gaat toch over kasseien (na het kerkje rechtsaf), oke, het is maar een paar 100m, maar toch :D

Overigens wel van plan om hem dit jaar weer eens te doen.

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Dit weekend m'n Time maar eens uit elkaar geschroefd en opgestuurd om te laten spuiten. Dat was al langer het plan, maar het kwam er steeds niet van.

De Campagnolo Record/Chorus 10V onderdelen zijn inmiddels verkocht aan een vriend van Dolf. Onvoorstelbaar wat die 11 jaar oude meuk nog oplevert :P

Het spuitschema wordt als volgt

- groot aantal Time logo's weg (inclusief het logo op de bovenbuis)
- basiskleur zwart glanzend i.p.v. 3K
- de achtervork + twee lugs blijven 3K

Hopelijk heb ik de fiets binnen een dag of 10 retour.

De afmontage staat nu ook vast

- Campagnolo Potenza derailleurs, shifters, ketting en remmen
- Quarq DZero carbon NHB powermeter 50x34 met SRAM bladen
- Miche 13-30 custom cassette (11v)
- Pro Vibe S round stuur (gespoten)
- FSA stuurpen (gespoten)
- originele Time zadelpen (gespoten)
- Look Keo carbon pedalen
- Specialized Phenom zadel (wit)
- Fizik Microtex stuurlintje (wit)
- Fulcrum F5 17C wielen (stickers verwijderd)
- Specialized Roubaix banden (25 mm)
- Cannondale bidonhouders GT-40

[ Voor 5% gewijzigd door havana op 11-07-2017 15:03 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:24

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Fiets nu sinds een aantal weken met een Castelli Skullcap, in het begin was het wennen. Maar moet zeggen dat ik niet meer anders wil. Erg fijn, vliegjes voel je ook niet meer.

Probeer het eens zou ik zeggen, aan 17 euro kan je geen buil vallen. ;)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die had ik ook al op het oog, maar omdat een Rogelli bandana die ook erg positieve reviews krijgt maar 7 euro kost, overweeg ik dat ook :)

Wel heb je er natuurlijk meer dan één nodig, want ik doe niet elke dag een was met sportkleding en je kunt zo'n ding natuurlijk niet twee dagen dragen als het erg warm is geweest...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ezio
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-03-2024
Zeddicius schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:15:
[...]

Daar had iemand mij op gewezen inderdaad. Maar ik denk toch dat ik het fijner vindt om mijn eerste fiets in een winkel te kopen, zodat ik ook een plek heb waar ik terug kan komen als er iets mis is. Maar wel scherpen prijzen ja!
Ik ben wel tevreden over de service van Canyon. Ik had de zadelpen van mijn Aeroad CF SLX verneukt door deze niet goed vast te zetten (de buitenkant was flink beschadigd door het schuiven). Het was geen probleem om een nieuwe te sturen ondanks dat het mijn fout was (moet je natuurlijk niet te vaak doen ;) ).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:57
MazZz schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:08:

Ikzelf heb een Oakley Jawbreaker met de fotochromatische lens en ben daar zeer tevreden over. Hoe deze lens het doet in het zeer zonnige zuiden van Europa weet ik niet maar in Nederland werkt het voor mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Nu online

Zeddicius

Conscience do cost

Ezio schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 16:03:
[...]

Ik ben wel tevreden over de service van Canyon. Ik had de zadelpen van mijn Aeroad CF SLX verneukt door deze niet goed vast te zetten (de buitenkant was flink beschadigd door het schuiven). Het was geen probleem om een nieuwe te sturen ondanks dat het mijn fout was (moet je natuurlijk niet te vaak doen ;) ).
Goed om te horen dat de after sales goed is. Als je deze deal ziet begint het wel te kriebelen. Het nadeel vind ik wel dat ik niet eerst even op de fiets kan zitten en dat deze correct wordt afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spijtig dat ze vrijwel (of inmiddels geen?) fietsen hebben met een Campagnolo groepset. Verder schijnen het prima fietsen te zijn met een goede service. Wel moet je of zelf heel handig zijn of een fietsenmaker in de buurt hebben die de jaarlijkse beurt wil doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nou nou, 'heel handig' hoef je niet te zijn om een racefiets behoorlijk te kunnen onderhouden hoor :p Zeker niet een Tweaker...

Qua bang for your buck is Canyon gewoon onverslaanbaar en er rijden twee teams mee in de Tour :)

En geen bikefitting een nadeel van online? Stel je daar ook niet teveel van voor. Je hebt echt geen 250 euro kostende sessie nodig om lekker op een racefiets te kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
havana schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:02:
Dat stuk is vrij eenvoudig te omzeilen. Geldt ook voor dat vreselijke fietspad naar de Witte Molen. Ik rijd dan meestal aan de andere kant v/d A28. Paar honderd meter strade bianchi, maar prima te doen.
Dit jaar gaan ze dat o.a. dat stuk naar de Witte Molen aanpassen als onderdeel van de fietssnelweg tussen Groningen en Assen. 4 meter breed betonnen fietspad. Kom er nu ook wel eens langs, maar rij dan ook niet met meer dan 3.5 bar in de bandjes van de crosser. Andere kant snelweg is dan inderdaad een stuk beter te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel bikefitting gedaan. Koste 100 euro en het heeft het fietsen voor mij een stuk aangenamer gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazZz
MortalPiso schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 16:32:
[...]

Ikzelf heb een Oakley Jawbreaker met de fotochromatische lens en ben daar zeer tevreden over. Hoe deze lens het doet in het zeer zonnige zuiden van Europa weet ik niet maar in Nederland werkt het voor mij prima.
Ja deze heeft een maatje van me ook, weliswaar met andere lenzen, en is hier ook erg tevreden over. Denk ook dat dit hem gaat worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-09 23:33
Maardiweb schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:06:
[...]Petje of mutsje lijkt me best relaxed, hoewel de klep van zo'n koerpet me weer in de weg lijkt zitten?
Ik heb altijd een koerspetje op, ook als ik zonder helm rijd. Het klepje staat altijd omhoog (anders kijk je er inderdaad tegenaan) en gaat alleen naar beneden bij een regenbui of laagstaande zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

MortalPiso schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 16:32:
[...]

Is die 23% genoeg voor de zomerse dagen ? En hoe snel gaat dat donker/lichter worden eigenlijk ?

Wel mooie aanbiedingen gevonden dankzij reacties hier maar ik wilde pas over een paar maanden naar een bril kijken maar dit maakt het wel moeilijk :X O-)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:57
sapphire schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 23:01:
Is die 23% genoeg voor de zomerse dagen ? En hoe snel gaat dat donker/lichter worden eigenlijk ?

Wel mooie aanbiedingen gevonden dankzij reacties hier maar ik wilde pas over een paar maanden naar een bril kijken maar dit maakt het wel moeilijk :X O-)
Ik heb tot nu toe alleen in Nederland gefietst en met zomerse dagen heb ik prima zicht. Ik heb geen andere lenzen om het mee te vergelijken.

Het donker/lichter worden gaat vrij snel. Tunneltjes inrijden en uitrijden gaat prima. Voor mijn gevoel duurt het zo 1-2 seconden voordat je ogen er ook aan gewend zijn.

Of ie ook goed werkt in de brandende zomerse zon in Zuid-Europa... geen idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazZz
MortalPiso schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 23:20:
[...]

Ik heb tot nu toe alleen in Nederland gefietst en met zomerse dagen heb ik prima zicht. Ik heb geen andere lenzen om het mee te vergelijken.

Het donker/lichter worden gaat vrij snel. Tunneltjes inrijden en uitrijden gaat prima. Voor mijn gevoel duurt het zo 1-2 seconden voordat je ogen er ook aan gewend zijn.

Heb er zojuist 1 besteld. Morgen geleverd, ben erg benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 16:21

Cliffie

Trompetslet

Wilde vandaag eigenlijk weer eens een 100+ doen, maar gezien het weer kan ik dat wel vergeten..... Morgen weer mooi weer, maar dan moet er weer gewerkt worden ;)

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Laatst online: 10-09 10:37
Ik heb gisteren voor het eerst mogen ervaren hoe het is om met een racefiets vol in de regen te rijden. Het remvermogen van mijn carbon wielen viel me niet heel vies tegen. Ik merkte wel dat mijn remweg iets langer was maar lang niet zo erg als dat de verhalen je altijd doen vertellen. Wat wel even wennen was, was het bochtenwerk. Ik ben 1 keer te hard en te diep erin gevlogen en was op een haar na mijn voorwiel kwijt. Ik kon nog net met een reflex m'n voet uit mn pedaal klikken en m'n tenen de grond aantikken wat er voor zorgde dat ik m'n balans weer terug kreeg en zo mijn stoer weer rechtop kon zetten. Meer geluk dan wijsheid denk ik :+ Echter een paar bochten verder is een ploeglid onderuit geschoven. Verraderlijk weer!

De douche achteraf is overigens wel goddelijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 18:40:
Nou nou, 'heel handig' hoef je niet te zijn om een racefiets behoorlijk te kunnen onderhouden hoor :p Zeker niet een Tweaker...

Qua bang for your buck is Canyon gewoon onverslaanbaar en er rijden twee teams mee in de Tour :)

En geen bikefitting een nadeel van online? Stel je daar ook niet teveel van voor. Je hebt echt geen 250 euro kostende sessie nodig om lekker op een racefiets te kunnen zitten.
Mijn (Specialized) bikefitting kostte 5 jaar geleden €120 euro + kosten voor zooltjes en wigje. Nog steeds ontzettend veel baat bij!

Deze week helaas geen tijd meer om te fietsen. Overdag werken, 's avonds afspraken staan en volgens mij heb ik nog een of ander boerenfestival aka Zwarte Cross op de agenda staan. :+

[ Voor 12% gewijzigd door Tjebakka op 12-07-2017 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Nu online

Zeddicius

Conscience do cost

Ik bedoel ook niet echt een hele officiele bikefitting hoor. Maar als je de fiets online bestelt moet je zelf nog het zadel plus stuur monteren. Dan zou het wel prettig zijn als iemand je (als is het maar in grote lijnen) goed op de fiets kan zetten. Maar misschien dat ik het wel ga doen, die eerder gelinkte fiets is toch wel erg mooi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana

Prima fietsen, maar je rijdt dan wel met de meest saaie fiets op aarde...

Just my 2 cents uiteraard ;)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:19
Dat gevoel heb ik nou iedere keer als ik een Trek zie. Mooi spul, maar wel de ultieme dad bike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Nou ja, een Bulls/Haibike/Cube met 105 is nóg saaier maar heel veel scheelt het niet.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:39
Het valt me wel op dat veel merken de laatste jaren grotendeels donkere fietsen op de markt zetten. "Vroeger" waren er nog veel fietsen met frisse kleuren. Er zijn gelukkig nog wel merken die er uit springen met hun kleurschema's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
Precies om die reden heb ik m'n supersaaie Cube LTD mountainbike net geswapt voor een stalen one-off Kona, maar dat is een topic verderop.

Voordat ik weer met pek en veren weggejaagd word hier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

I think we should take a look.

havana schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:38:
Nou ja, een Bulls/Haibike/Cube met 105 is nóg saaier maar heel veel scheelt het niet.
Gelukkig heb ik Ultegra 8)

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• havana
Ultegra is natuurlijk echt de ultieme grijzenmuizengroep. Gewoon té veel value for money, te degelijk, te logisch. Totaal niet out of the box. Onverslaanbaar qua prijs/kwaliteitverhouding. De VW Golf onder de groepen.

Ik mag dit zeggen want ik heb zelf een fiets met Ultegra :P

Saaie fietsen zijn er helaas al genoeg, bijzondere des te minder ! ;)

[ Voor 11% gewijzigd door havana op 12-07-2017 10:58 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
havana schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:57:
Ultegra is natuurlijk echt de ultieme grijzenmuizengroep. Gewoon té veel value for money, te degelijk, te logisch. Totaal niet out of the box. Onverslaanbaar qua prijs/kwaliteitverhouding. De VW Golf onder de groepen.

Wanneer mogen we jouw custom build titanium fiets met een Rotor Uno groep en een setje Meilenstein's verwachten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Tja ik krijg al jaren te horen dat Giant saai is en dat je ze overal ziet maar ondertussen hebben ze zga. alleen maar fel gekleurde fietsen in het assortiment. Daarnaast zie ik meer Canyon's, Trek's, Sensa's, etc. dan Giants maargoed :X

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Giant is ook zo'n ultra-degelijk merk, daar ga je met een een fel kleurtje niets aan veranderen ;). Samen met Canyon een van de beste frame-bouwers denk ik (in ieder geval wat value-for-money betreft).

[ Voor 1% gewijzigd door Maks op 12-07-2017 11:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Sjoewe schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:04:
[...]

Wanneer mogen we jouw custom build titanium fiets met een Rotor Uno groep en een setje Meilenstein's verwachten? :+
Ik ben altijd in voor een out-of-the box project. Zie ook mijn HAVANA-project. Het is one of a kind en over ieder onderdeel is nagedacht.

Rotor Uno groep heb ik laatst mee gereden, was niet overtuigd! Vind een gewone mechanische groep beter schakelen.

Meilensteins zal ik niet snel kopen. Bij een spaakbreuk kun je meteen je hele wielen wegflikkeren, dank je de koekkoek.... 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door havana op 12-07-2017 11:15 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
havana schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:14:
[...]

Ik ben altijd in voor een out-of-the box project. Zie ook mijn HAVANA-project. Het is one of a kind en over ieder onderdeel is nagedacht.

Rotor Uno groep heb ik laatst mee gereden, was niet overtuigd! Vind een gewone mechanische groep beter schakelen.

Meilensteins zal ik niet snel kopen. Bij een spaakbreuk kun je meteen je hele wielen wegflikkeren, dank je de koekkoek.... 8)7
China carbon, veilige keuze pff :+
Rotor Uno lijkt me echt horror kwa onderhoud trouwens, maar het is in elk geval wel 'bijzonder'. En uniek zijn heeft z'n prijs eh.

Ik kwam dus tijdens Paris-Roubaix iemand tegen op Meilensteins... PARIS-ROUBAIX

[ Voor 20% gewijzigd door Sjoewe op 12-07-2017 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de Potenza niet als zeer capabele en prijstechnisch niet eens zo onaantrekkelijke groep neer gezet? Ultegra is verder prima, 90% van mijn toergroep fietst er mee geloof ik. Komt ook omdat fietsen vaak standaard zijn uitgerust met Ultegra (en de goedkopere met 105). Zelf rij ik met veel plezier Veloce, daar zie ik er ook niet veel mee rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Potenza is inderdaad neergezet als Ultegra-killer. Maar het probleem is dat Ultegra voor alsnog een goedkoper is (scheelt 50-100 euro) én dat Campagnolo totaal geen positie meer heeft op de OEM-markt. En dat blijft het belangrijkste verkoopkanaal van onderdelenboeren.

Campagnolo zou er slim aan doen het gamma terug te brengen naar een groep of 4 (zie SRAM). Het is voor een doorsnee consument nauwelijks te bevatten wat nu het verschil tussen Centaur, Athena en Potenza.

En daarnaast hebben we dan ook nog Chorus, Record, Super Record en Veloce.... 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door havana op 12-07-2017 11:32 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veloce wordt inmiddels vervangen door Centaur heb ik begrepen. Campa heeft dus enkel nog 11 speed groepen nu. Hou je een redelijk te overzien aantal groepset over en allemaal 11 speed. Dat is bij Shimano wel anders, die hebben ook nog een 8 speed groep, een 9 speed groep en een 10 speed groep (claris, sora en tiagra). Groepen die je veel op goedkopere fietsen ziet. En daarmee trekt Shimano natuurlijk ook marktaandeel, groepen in een prijsklasse aanbieden waar SRAM en Campa niets hebben.

Maar de slag is te slaan in de OEM markt idd en daar is Shimano al tijden heer en meester.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2017 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:34
Ik ben blij met mijn degelijke 105 groep. Heb inmiddels ook degelijke (hopelijk) Shimano wielen. Ik wil fietsen zonder gezeur. Dan maar een grijze muis (op een gekleurde fiets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
@Thorgrem

Naar mijn mening is het gamma echt veel te vol. Volgens mij zou je met 4 groepen toe moeten kunnnen

Centaur: 11 speed, alleen zwart, alleen velgrem, veel alu. Instapniveau.
Potenza, 11 speed, zwart en zilver, alleen velgrem, alu met beetje carbon. Prijs/kwaliteitgroep op 105-niveau
Chorus, 11 speed, zwart, velg en schijfrem, carbon, Ultegra niveau
Record, 11 speed, zwart, velg en schijfrem, carbon, DA niveau, lichtste van allemaal + EPS optie

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berghefr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-09 10:32
Even een vraagje. Ik ben ook aan het oriënteren op een nieuwe fiets en op dit moment heb ik een Focus. Deze zou ik dan graag willen inruilen, weten jullie wat ik er ongeveer voor kan krijgen?

Gaat om (gekocht in 2013)

Focus Cayo (carbon frame)
Ultegra 10 speed afgemonteerd
Crank: FSA gosammer 50/34
FSA energy remmen
DT SWISS wielen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

havana schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:18:
@Thorgrem

Naar mijn mening is het gamma echt veel te vol. Volgens mij zou je met 4 groepen toe moeten kunnnen

Centaur: 11 speed, alleen zwart, alleen velgrem, veel alu. Instapniveau.
Potenza, 11 speed, zwart en zilver, alleen velgrem, alu met beetje carbon. Prijs/kwaliteitgroep op 105-niveau
Chorus, 11 speed, zwart, velg en schijfrem, carbon, Ultegra niveau
Record, 11 speed, zwart, velg en schijfrem, carbon, DA niveau, lichtste van allemaal + EPS optie
De Centaur zit al op 105 niveau, en voor Campa is dat het instapniveau. Het heeft simpelweg weinig zin voor ze om op prijs te concurreren in het instapniveau met Shimano.
Potenza is op Ultegra niveau.
Chorus mag wat mij betreft dan wel weg maar zal nu ergens tussen Ultegra en Dura Ace inzitten.
Record is op Dura Ace niveau
SR zit daar boven.

Wat mij betreft houden we dus over:
Cantaur
Potenza
Record
Super Record

Waarbij ik van alle groepen ook graag een EPS variant zie. En uiteraard moet elke groepset in zwart als chroom te krijgen zijn.

Athena wordt volgens mij al uitgefaseerd momenteel maar zeker weten doe ik het niet.
Maar ik heb geen inzicht in de cijfers van Campa, dus hoop en vertrouw dat ze zelf goed weten wat ze doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zoveel EPS varianten zou niet slim zijn, dan is er geen reden meer om iets duurders te kiezen.

Athena wordt inderdaad uitgefaseerd, net als Veloce.

Ik weet uit betrouwbare bron dat Campa nauwelijks nog verdient aan groepen. Het zijn de wielen (incl. het Fulcrum-merk) waar het geld mee verdiend wordt.

Ze willen zich meer richten op het high end segment. Het zou dan verstandig zijn wat meer profploegen te sponsoren.

Vind het toch wel heel jammer om te zien hoe ze hun positie in de groepmarkt in amper 10 jaar volledig naar de kloten hebben geholpen. Toen ik begon met fietsen was het 105 of Centaur (of Ultegra / Chorus). Campa was toen ietsjes duurder maar daar stond tegenover dat de slijtageonderdelen langer meegingen. Ik schat de verdeling ongeveer 60/40 in het voordeel van Shimano.

Nu is het een andere koek. Shimano heeft 90% van de markt in handen (voorzichtige schatting), veel fietsers weten niet eens meer wat Campa is.... Voor de duidelijkheid, dit is vooral te wijten aan wanbeleid bij Campa zelf. En natuurlijk het feit dat Shimano hier maximaal gebruik van heeft gemaakt.

[ Voor 117% gewijzigd door havana op 12-07-2017 12:44 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gelezen dat dat voornamelijk komt door de OEM markt. De meeste fietsen worden tegenwoordig in Azië gemaakt en de Shimano onderdelen ook. Campagnolo wil de productie in Europa houden. Eerst onderdelen naar Azië verschepen , daar op de fiets monteren aan de lopende band en vervolgens terug naar Europa halen is duurder dan zoals Shimano het doet.

Het maakt Campa ook weer een stuk exclusiever wat weer een ander publiek aan spreekt. Wat mij betreft hoeven ze niet zoveel martaandeel, en niet de grootste te zijn. Zolang ze maar doorgaan met groepsets en meegaan met de ontwikkelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Ik had op m'n Carrera ook graag Campa gehad, maar € 700,- meerprijs t.o.v. DI2 was het me niet waard. Tot nu toe geen spijt, nooit meer terug naar mechanisch schakelen!

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Shimano is veeeeel groter en is ook stukken beter georganiseerd. Kosten liggen dus een stuk lager. Productontwikeling is veel sneller. Hun marketingstrategie is zeer agressief: ze geven de groepen bij nieuwe fietsen bijna zonder winstmarge weg aan fietsmerken. Tel daarbij op de gigantische dominantie in het profpeloton (14 van de 19 ploegen....)

Daar kan Campa op geen enkele manier tegenop.

EPS prijzen zijn de overtreffende trap van idioot. Daarmee prijzen ze zich compleet uit de markt.

Ik vind het dan nog best knap dat ze Potenza voor "slechts" 50-100 euro meer kunnen aanbieden t.o.v. Ultegra. Al vraag ik me af hoeveel mensen er nog een losse groep kopen (vrij weinig schat ik zo in...)

[ Voor 49% gewijzigd door havana op 12-07-2017 13:24 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Wat is nou nog een enigszins betaalbaar merk dat je niet iedere dag tegenkomt. Zo'n merk bestaat gewoon niet. Alle kleinere merken hebben veel hogere prijzen en dat zie je (helaas) (niet) terug op de weg. Toch denk ik dat mijn volgende een Canyon wordt. Voor mijn budget heb ik daar toch het meeste fiets voor. Óf een zelfbouw. @havana kan ik je ff pb'en met een vraag daarover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Sowieso gebruikt Shimano ook nauwelijks carbon in de groepsets. Ik heb het idee dat ze daarmee de kosten ook nog extra kunnen drukken ten opzichte van SRAM en Campa die wel veel carbon in de groepsets benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Nee, dat maakt qua centen weinig verschil. Carbon kost namelijk niet zoveel meer.

De reden dat Shimano geen carbon gebruikt in cranksets is dat zij vinden dat aluminium voor dit doeleinde verreweg het meest geschikte materiaal is. Ook in derailleurs vinden ze dat het geen meerwaarde heeft.

@Tjebakka Tuurlijk. Het mag ook in dit topic, dan hebben anderen er misschien ook wat aan.

[ Voor 20% gewijzigd door havana op 12-07-2017 13:23 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
De productietijd van carbon onderdelen is toch wel langer dan die van aluminium, zeker voor ingewikkelde vormen als crankstellen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
berghefr schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:29:
Even een vraagje. Ik ben ook aan het oriënteren op een nieuwe fiets en op dit moment heb ik een Focus. Deze zou ik dan graag willen inruilen, weten jullie wat ik er ongeveer voor kan krijgen?

Gaat om (gekocht in 2013)

Focus Cayo (carbon frame)
Ultegra 10 speed afgemonteerd
Crank: FSA gosammer 50/34
FSA energy remmen
DT SWISS wielen
Probeer hem eerst op marktplaats te verkopen, dan ga je er waarschijnlijk een stuk meer voor krijgen.. Ik had de Bianchi van mijn vrouw op marktplaats gezet (alu fiets uit 2011, 105 mix) en deze werd de volgende dag voor de vraagprijs (575,-) opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
Ik koop alleen Italiaans, als je het kan eten of kan dragen.
Voor de rest, heb ik weinig vertrouwen in italianen.

:+

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

Als Havana niets te zeggen heeft over een merk, dan moet dat merk zich pas echt zorgen maken! _/-\o_

Nadeel van een bijzondere fiets is dat het over het algemeen niet naar-de-winkel-en-wegrijden is... Is dus sowieso geschikt als +1, en dan moet de oudere nog goed fietsbaar zijn en je dus geen haast hebt met een nieuwe :)

Maar je hebt uiteraard wel gelijk. Gelukkig kijk ik liever naar vrouwen-op-fietsen dan naar fietsen van mannen dus al zijn ze allemaal grijs, I don't care :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joint_me schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:48:
Ik koop alleen Italiaans, als je het kan eten of kan dragen.
Voor de rest, heb ik weinig vertrouwen in italianen.

:+
Ik heb niets met Italiaanse auto's. Muv pizza ook niet zo met het eten en aan Italiaanse maatpakken heb ik geen behoefte, Castelli vind ik dan wel weer een mooi merk. Maar voor mij bij voorkeur een Italiaanse fiets met Italiaanse onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Italiaanse vrouwen :9

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Gisteren weer een leuk rondje gefietst. Ik merk, dat het steeds beter gaat en het makkelijker wordt om een steady tempo aan te houden. Ik heb alleen het idee, dat ik niet helemaal goed op de fiets zit. Ik heb met wat tips uit dit forum het volgende gecontroleerd:
  • binnenbeenlengte * 1,09 = zadelhoogte
  • met een loodlijntje over de knie gecontroleerd of deze in het midden van het pedaal loopt
Ik heb het gevoel, dat ik wat aan het schuiven ben op het zadel. Van voor naar achter af en toe om een betere zit te zoeken. Hebben jullie tips of is het handig om een keer een bikefitting te laten doen? Zo ja, ervaringen in de buurt van Leiden met een goede zaak?

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
BBL *1,09 lijkt me interessant. Dan is de slag van je pedaal langer dan de lengte van je been, tenminste wanneer je de zadelhoogte uitdrukt als de afstand tussen het hart van de trapas en de bovenkant van het zadel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Sjoewe schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:49:
BBL *1,09 lijkt me interessant. Dan is de slag van je pedaal langer dan de lengte van je been, tenminste wanneer je de zadelhoogte uitdrukt als de afstand tussen het hart van de trapas en de bovenkant van het zadel...
Ik heb deze pagina gebruikt -> klik gemeten van het hart van pedaalas tot bovenkant zadel inderdaad. Als ik de 0,89*BBL zou gebruiken uit de topic start zou het zadel hoger moeten, dan ik deze nu heb staan. BBL is 78,5 cm, zadel staat nu op 85,5 cm vanaf hart pedaalas. Indien ik 78,5 * 0,89 zou hanteren, komt de hoogte op 69,86 uit. Tel ik daar dan weer de cranklengte op (17,25 cm) zou het op 87,11 uitkomen. Dat scheelt een 1,6 cm...

[ Voor 31% gewijzigd door retlaw op 12-07-2017 15:14 . Reden: meetmethode ]

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

havana schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:22:
Nee, dat maakt qua centen weinig verschil. Carbon kost namelijk niet zoveel meer.

De reden dat Shimano geen carbon gebruikt in cranksets is dat zij vinden dat aluminium voor dit doeleinde verreweg het meest geschikte materiaal is. Ook in derailleurs vinden ze dat het geen meerwaarde heeft.

@Tjebakka Tuurlijk. Het mag ook in dit topic, dan hebben anderen er misschien ook wat aan.
Heb vrijwel alles al gevonden door je project op Fiets.nl en berichten hier door te pluizen :)
Snel een kostenplaatje gemaakt, kom op ongeveer hetzelfde uit als de Canyon die ik op het oog had. Chinees it is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Qua frame ben je 500 euro kwijt ongeveer. Bij mij kwam het iets hoger uit omdat ik het in NL heb laten spuiten.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Pelle

🚴‍♂️

Afbeeldingslocatie: https://www.futurumshop.nl/img/products/6044-0600-001-N1703/large/1.jpg

Nieuwe fietsschoenen. Giro Empire SLX Purple.
Past qua kleurstelling op geen enkele manier bij fiets of de rest van mijn fietskleding, maar aangezien deze kleur als enige 33% goedkoper is dan de overige kleuren (en dan nog steeds #*@$-duur), neem ik dat maar voor lief en kan de stijlpolitie de hik krijgen ;)
Lijkt in het echt overigens ook meer op blauw dan op paars.

Zit echt fantastisch, en weegt bijna de helft van mijn huidige Sidi's (wat op zich ook geen instapmodel was).

Het alternatief wat ik gepast heb waren Mavic Cosmic Ultimate's. Die zaten ook goed (maar wel minder dan de Giro's), en hadden combi van BOA sluiting en klitteband. Qua instap- en vastmaakgemak wonnen de Mavic's , maar ik heb uiteindelijk de pasvorm en de mogelijkheden met inlegzooltjes van de Giro's de doorslag laten geven.

Dit weekend fietsen in de Vogezen (~325km/8000hm), ben benieuwd. Hopelijk blijft het vanavond droog, dan kan ik nog even een testritje maken en de afstelling van de schoenplaatjes finetunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
retlaw schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:05:
Ik heb deze pagina gebruikt -> klik gemeten van het hart van pedaalas tot bovenkant zadel inderdaad. Als ik de 0,89*BBL zou gebruiken uit de topic start zou het zadel hoger moeten, dan ik deze nu heb staan. BBL is 78,5 cm, zadel staat nu op 85,5 cm vanaf hart pedaalas. Indien ik 78,5 * 0,89 zou hanteren, komt de hoogte op 69,86 uit. Tel ik daar dan weer de cranklengte op (17,25 cm) zou het op 87,11 uitkomen. Dat scheelt een 1,6 cm...
Ik vind 'voelen' een betere manier dan berekenen als ik eerlijk ben. Zelf heb ik betere ervaringen met de 'hak-methode': de hoogte van het zadel is goed wanneer je de hak van je fietsschoen nog net op het pedaal kan zetten als je been helemaal gestrekt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

Pelle schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 16:43:
[afbeelding]

Past qua kleurstelling op geen enkele manier bij fiets of de rest van mijn fietskleding, maar aangezien deze kleur als enige 33% goedkoper is dan de overige kleuren (en dan nog steeds #*@$-duur), neem ik dat maar voor lief en kan de stijlpolitie de hik krijgen ;)
Zien er nice uit. En je kunt best wat compenseren met blitse sokken natuurlijk :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:43
[afbeelding]

Zit echt fantastisch, en weegt bijna de helft van mijn huidige Sidi's (wat op zich ook geen instapmodel was).

Het alternatief wat ik gepast heb waren Mavic Cosmic Ultimate's. Die zaten ook goed (maar wel minder dan de Giro's), en hadden combi van BOA sluiting en klitteband. Qua instap- en vastmaakgemak wonnen de Mavic's , maar ik heb uiteindelijk de pasvorm en de mogelijkheden met inlegzooltjes van de Giro's de doorslag laten geven.

Dit weekend fietsen in de Vogezen (~325km/8000hm), ben benieuwd. Hopelijk blijft het vanavond droog, dan kan ik nog even een testritje maken en de afstelling van de schoenplaatjes finetunen.
Qua kleur, mwhoah... qua design, nice!

Al vraag ik me af of het een goed idee is om 325km te fietsen met verse schoenplaatjes. Nieuwe plaatjes/schoenen/combi daarvan kan echt een pain in the ass zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Ik vind ze eigenlijk wel heel gaaf in zo'n afwijkende kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:12:
[...]

Ik vind ze eigenlijk wel heel gaaf in zo'n afwijkende kleur.
De voetbal hype slaat over! Nu wachten tot we met twee verschillende kleuren gaan rijden :p

Aanvulling:

Over 1,5-2 jaar een tweedehands of overjarig model aanschaffen dan maar: https://www.fiets.nl/2017/07/10/nieuwe-cannondale-synapse/

Aanvulling:

Voor de mensen die nog een bril zoeken:

https://www.mantel.com/oa...il?r=L2FjdGllI3N0YXJ0Mjc=

En

https://www.mantel.com/oa...il?r=L2FjdGllI3N0YXJ0Mjk=

En

... Zelf doorklikken denk!

[ Voor 44% gewijzigd door bbblije op 12-07-2017 23:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Pelle

🚴‍♂️

Noxa schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:11:
[...]

Qua kleur, mwhoah... qua design, nice!

Al vraag ik me af of het een goed idee is om 325km te fietsen met verse schoenplaatjes. Nieuwe plaatjes/schoenen/combi daarvan kan echt een pain in the ass zijn.
Klopt. Vanavond eerste testritje gemaakt (uurtje rustig trappen) en dat ging perfect. Vrijdag eerste rit (60km, oa Planche des Belles Filles en Ballon de Servance). Als die rit ook goed gaat dan voorzie ik geen problemen verder. En als ik last krijg dan pak ik de rest van het weekend gewoon mijn oude schoenen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazZz
MortalPiso schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 23:20:
[...]

De bril vandaag geleverd gekregen. Eerste indruk was wel ff 'wow, best grote bril' maar zat echt lekker en met de grote lens ook erg goed zicht. Vanavond direct een ritje mee gereden en naast het goede zicht ook geen last van tranende ogen, waar ik met mijn Tifosi bril wel last van heb.

erg blij mee dus. Thanx voor de tip d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berghefr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-09 10:32
M@cer schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:29:
[...]

Probeer hem eerst op marktplaats te verkopen, dan ga je er waarschijnlijk een stuk meer voor krijgen.. Ik had de Bianchi van mijn vrouw op marktplaats gezet (alu fiets uit 2011, 105 mix) en deze werd de volgende dag voor de vraagprijs (575,-) opgehaald.
En wat zou ik daar dan ongeveer kunnen vragen? 8/900 of is dat te hoog gegrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
MazZz schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 23:46:
[...]

De bril vandaag geleverd gekregen. Eerste indruk was wel ff 'wow, best grote bril' maar zat echt lekker en met de grote lens ook erg goed zicht. Vanavond direct een ritje mee gereden en naast het goede zicht ook geen last van tranende ogen, waar ik met mijn Tifosi bril wel last van heb.

erg blij mee dus. Thanx voor de tip d:)b
Heb hier ook een TdF Jawbreaker liggen (gewonnen), maar vind hem juist veel te groot. Net een duikbril. Verder heerlijke bril en die Prizm road lens is helemaal top, maar formaat is echt te.

Dus als er iemand nog een brilletje zoekt... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
berghefr schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 08:02:
[...]

En wat zou ik daar dan ongeveer kunnen vragen? 8/900 of is dat te hoog gegrepen?
Zoek een soort gelijke advertentie op, zet je fiets erop en zie wat er geboden wordt (experimenteren). Mijn oude fiets heb ik pas na de derde keer verkocht.

Tip: sla je tekst en foto's op, zodat je makkelijk de advertentie opnieuw erop kan gooien.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazZz
pjlgt schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 08:15:
[...]

Heb hier ook een TdF Jawbreaker liggen (gewonnen), maar vind hem juist veel te groot. Net een duikbril. Verder heerlijke bril en die Prizm road lens is helemaal top, maar formaat is echt te.

Dus als er iemand nog een brilletje zoekt... ;-)
Duikbril gevoel deel ik wel een beetje. Dat was ook mijn eerste gedachte. Zat eerst nog te twijfelen om hem om te ruilen voor Radar EV, maar dat verschil is, volgens mij, niet heel groot. Na mijn tochtje toch wel erg bevallen, dan maar iets groter dan standaard :)

en de vrouw vond het ook niet misstaan, heb nog wel eventjes haar mening gevraagd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Zijn er ook brildragers die een wielrenbril hebben (en wat voor bril dragen jullie dan?). Ik heb zelf geen lenzen dus draag of mijn zonnebril op sterkte of mijn eigen bril (bij gebrek aan beter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

jongetje schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:47:
Zijn er ook brildragers die een wielrenbril hebben (en wat voor bril dragen jullie dan?). Ik heb zelf geen lenzen dus draag of mijn zonnebril op sterkte of mijn eigen bril (bij gebrek aan beter).
Mijn vader rijdt met inzetstukjes in zijn bril. Ziet er gewoon uit als een fietsbril, maar er zitten glazen op sterkte achter.

Zoiets als dit (maar is ook wel goedkoper te krijgen)
https://www.futurumshop.n...sportbril-mat-zwart.phtml

[ Voor 3% gewijzigd door Tjebakka op 13-07-2017 10:55 ]

Pagina: 1 ... 43 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic

Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.