Zo deze week in de Vogezen voor het eerst wat bergjes meegepikt, weinig voorbereiding, maar toch nog omhoog gekomen met de hitte. Moest wel een keertje stoppen, even drinken en weer door. Klim was overal 7% wat precies kon met de versnelling die ik had. Erg leuk om te doen, afdalen is niet mijn ding, gewoon rustig naar beneden gekomen dus. https://www.strava.com/ac...sed?hl=nl-NL&v=1498057755
Havana fietst helemaal niet joh. If it ain't on strava it didn't happenNoxa schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 15:31:
[...]
Gezellig, zal tzt eens uitkijken naar die blauwe Havana van je.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Echte fietsers hebben geen Strava 
Toen ik begon met fietsen had je een Polar die je met een IRDA-dongel moest uitlezen. Alternatief was dat hij lawaai kon maken, en dat kon je dan opvangen met een microfoon en zo kon je dan ook je data uitlezen. Those were the days....
Toen ik begon met fietsen had je een Polar die je met een IRDA-dongel moest uitlezen. Alternatief was dat hij lawaai kon maken, en dat kon je dan opvangen met een microfoon en zo kon je dan ook je data uitlezen. Those were the days....
[ Voor 77% gewijzigd door havana op 21-06-2017 18:40 ]
Daarover gesproken.... Vandaag de Semnoz opgefietst bij Annecy, kom ik terug, wil ik m'n rit opslaan, loopt m'n Garmin vast, rit weg
Wel écht een mooie klim, krijgt maar één duimpje op Klimtijd, maar dat is echt onverdiend. Eerste 10 kilometer gaat met 7-9% door het bos, wat zeker prettig was met deze temperaturen, dan even stukje bijkomen en de laatste paar km 10% doorharken. Iedere kilometer heeft een paaltje met het percentage van het komende stuk
Afdaling was redelijk maar wel veel stukken vers asfalt met grind bestrooid...

Wel écht een mooie klim, krijgt maar één duimpje op Klimtijd, maar dat is echt onverdiend. Eerste 10 kilometer gaat met 7-9% door het bos, wat zeker prettig was met deze temperaturen, dan even stukje bijkomen en de laatste paar km 10% doorharken. Iedere kilometer heeft een paaltje met het percentage van het komende stuk
Klinkt goed, ga over een paar weken die kant op.
Ooit gelezen in dit topic "mijn hele fietsvakantie is bedorven omdat mijn Garmin het niet deed", daar moest ik aan denken
Ooit gelezen in dit topic "mijn hele fietsvakantie is bedorven omdat mijn Garmin het niet deed", daar moest ik aan denken
[ Voor 57% gewijzigd door havana op 21-06-2017 20:46 ]
Een IRDA dongel , dat was nog in de tijd dat Merckx nog koerstehavana schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 18:39:
Echte fietsers hebben geen Strava
Toen ik begon met fietsen had je een Polar die je met een IRDA-dongel moest uitlezen. Alternatief was dat hij lawaai kon maken, en dat kon je dan opvangen met een microfoon en zo kon je dan ook je data uitlezen. Those were the days....![]()
www.degroot-it.nl
Als ik het me goed herinner had dat ding een seriële poort. In die tijd reed iedereen met Polar en daarop werd net zoveel gekotst als op Garmin nu. En toen kwam Garmin en Polar was binnen een jaar weg... so far for brand loyalty.
Heb zelf nog een s275x gehad en een CS200. Zijn bij elkaar zeker 5,6x naar Almere geweest voor service.
Dan reed je langs een spoorlijn en dan had je ineens een hartslag van 275
Heb zelf nog een s275x gehad en een CS200. Zijn bij elkaar zeker 5,6x naar Almere geweest voor service.
[ Voor 78% gewijzigd door havana op 21-06-2017 21:05 ]
FlyByhavana schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 14:24:
Ook ik ga trouwens verhuizen. Vanaf 18 augustus maak ik mijn rondjes vanaf Utrecht. Ben geen onbekende in die streek, zelf jaren in Amsterdam gewoond en ook nu fiets ik er regelmatig aangezien mijn schoonouders in Zeist wonen.
Hello fellow humans
Iemand nog aanraders voor een goede fietsbril? Ik had gezocht in dit topic en kwam vooral de dealextreme/aliexpress varianten tegen, maar zoek eigenlijk iets wat ik morgen al in huis kan hebben.
Ben niet op zoek naar een bril ruim boven de 100 euro, dus een beetje budget variant mag wel!
Ben niet op zoek naar een bril ruim boven de 100 euro, dus een beetje budget variant mag wel!
Er zijn er genoeg met een goede prijs/kwaliteit verhouding (en bijbehorende gebruikerservaringen):
- https://www.futurumshop.n...fietsbrillen/fietsbrillen
- https://www.mantel.com/fietsbrillen
- https://www.futurumshop.n...fietsbrillen/fietsbrillen
- https://www.mantel.com/fietsbrillen
Tja, dat krijg je met bedrijven die stil blijven staan qua ontwikkeling. Heb zelf ook (nog) een Garmin, maar ben eigenlijk vanaf dag 1 er niet heel blij mee. Maarja, toen ik hem kocht was er geen beter alternatief... begint nu een beetje te komen, maar wachten is tot er een bedrijfje is die een fietscomputer op de markt zet die echt goed is en waarbij je wel denkt dat het een product is uit de 21e eeuw.havana schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:02:
Als ik het me goed herinner had dat ding een seriële poort. In die tijd reed iedereen met Polar en daarop werd net zoveel gekotst als op Garmin nu. En toen kwam Garmin en Polar was binnen een jaar weg... so far for brand loyalty.
Qua fietsbril zou ik ook zeker nog een gewone generieke zonnebril overwegen. Ik zie zelf niet zoveel meerwaarde in een specifieke fietsbril. Ik heb er wel een aantal gehad, maar ze hadden altijd ook mindere kanten. Ik fiets rond met een Oakley Sliver R, ben tevreden, geen wind in de ogen, blijft goed zitten, voelt degelijk aan.
[ Voor 28% gewijzigd door MrAngry op 22-06-2017 09:46 ]
Kun je geen bestanden zien op de schijf als je hem aan je PC koppelt? Soms is deze beschadigd en kun je hem alsnog repareren met bijv. http://garmin.kiesewetter.nl/Sjoewe schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 18:49:
Daarover gesproken.... Vandaag de Semnoz opgefietst bij Annecy, kom ik terug, wil ik m'n rit opslaan, loopt m'n Garmin vast, rit weg
Alternatief is het forum van Garmin, daar zijn ook nog mensen die ze repareren.
Ik heb dat ook gehad, bij het opslaan crashte de garmin. De file wordt dan niet correct 'afgerond' en is dan niet meer uit te lezen. Het bevat wel nog alle data om te uploaden. Strava accepteerde deze file trouwens ook via handmatige upload.
Over fietsbrillen gesproken: deze maand maar eens een nieuwe fietsbril in huis gehaald. Hiervoor reed ik met een of andere el cheapo Shimano bril. Het lenzen-wissel systeem was prima, daarover niks te klagen.
De voornaamste problemen waren de bouwkwaliteit en het formaat van de bril. Na één jaartje gebruik waren de pootjes lam geworden waardoor de bril constant van mijn neus begon te glijden. Daarnaast waren de lenzen vrij klein van formaat. Hierdoor zat de bovenrand van het frame preciés in mijn blikveld (voornamelijk wanneer de bril af begon te glijden
).
Persoonlijk ben ik erg fan van het design van POC. In mijn optiek een leuk alternatief voor de vele Oakleys die je ziet op de weg. De prijs van POC is daarentegen wat pijnlijker. Nu hebben de Chinezen des AliExpress behoorlijk wat inspiratie opgedaan bij POC brilletjes en.. welja.. laat ik zeggen dat je goed moet zoeken naar verschillen
In ieder geval fiets ik nu rond met een fraaie bril, aangeschaft voor zo'n 10-15 euro (?), en voldoet precies aan wat ik wil. De bril zit lekker strak en glijdt niet weg, de glazen zijn groot waardoor mijn gezichtsveld niet geblokkeerd wordt en als kers op de taart wordt de bril geleverd in een fraaie hardshell case, inclusief vier uitwisselbare glazen. Het enige nadeel is dat je een aantal weken moet wachten tot de verzending binnen is, zoals bekend bij bestellen via AliExpress
Mocht iemand de link willen naar het product, stuur maar een DM
De voornaamste problemen waren de bouwkwaliteit en het formaat van de bril. Na één jaartje gebruik waren de pootjes lam geworden waardoor de bril constant van mijn neus begon te glijden. Daarnaast waren de lenzen vrij klein van formaat. Hierdoor zat de bovenrand van het frame preciés in mijn blikveld (voornamelijk wanneer de bril af begon te glijden
Persoonlijk ben ik erg fan van het design van POC. In mijn optiek een leuk alternatief voor de vele Oakleys die je ziet op de weg. De prijs van POC is daarentegen wat pijnlijker. Nu hebben de Chinezen des AliExpress behoorlijk wat inspiratie opgedaan bij POC brilletjes en.. welja.. laat ik zeggen dat je goed moet zoeken naar verschillen
In ieder geval fiets ik nu rond met een fraaie bril, aangeschaft voor zo'n 10-15 euro (?), en voldoet precies aan wat ik wil. De bril zit lekker strak en glijdt niet weg, de glazen zijn groot waardoor mijn gezichtsveld niet geblokkeerd wordt en als kers op de taart wordt de bril geleverd in een fraaie hardshell case, inclusief vier uitwisselbare glazen. Het enige nadeel is dat je een aantal weken moet wachten tot de verzending binnen is, zoals bekend bij bestellen via AliExpress
Mocht iemand de link willen naar het product, stuur maar een DM
Oeh, als het je lukt, probeer ook de Saleve! Ligt in Zwitserland, begint volgens mij nog in Frankrijk. Afdalen met zicht op het meer van GeneveSjoewe schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 18:49:
Daarover gesproken.... Vandaag de Semnoz opgefietst bij Annecy, kom ik terug, wil ik m'n rit opslaan, loopt m'n Garmin vast, rit weg![]()
Merk trouwens dat m'n achterband in 1,5 dag leegloopt. Kan prima 3 uur onderweg zijn en nergens last van hebben, maar de volgende dag zit er toch aanzienlijk minder lucht in. Vanavond misschien nog even een rondje maken en dan maar even vervangen..
@havana goede keus, van Groningen naar Utrecht dus! Zelf de stap 1,5 jaar geleden gemaakt
[ Voor 6% gewijzigd door Tjebakka op 22-06-2017 09:51 ]
If it aint fixed, it's broken.
Ik heb de futurumshop bril geprobeerd, maar deze was voor mij te breed. Ik heb nu een BBB Impulse, met fotochromatische lens. Tot nu toe tevreden over het meekleuren van de lens.acidd91 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:10:
Iemand nog aanraders voor een goede fietsbril? Ik had gezocht in dit topic en kwam vooral de dealextreme/aliexpress varianten tegen, maar zoek eigenlijk iets wat ik morgen al in huis kan hebben.
Wat voor mij een citeria was, als ik onderin de beugels hang keek ik met mijn oude bril constant tegen de rand aan. Dat wilde ik bij mijn nieuwe bril niet.
Hello fellow humans
Nog mensen die de Jan Janssen Classic gaan fietsen zaterdag? Ik ga met wat vrienden de 125km doen
Helaas is er uberhaupt geen .fit file van de rit aangemaakt, dus ook niks om te repareren.I-King schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:44:
Kun je geen bestanden zien op de schijf als je hem aan je PC koppelt? Soms is deze beschadigd en kun je hem alsnog repareren met bijv. http://garmin.kiesewetter.nl/
Alternatief is het forum van Garmin, daar zijn ook nog mensen die ze repareren.
Ik heb dat ook gehad, bij het opslaan crashte de garmin. De file wordt dan niet correct 'afgerond' en is dan niet meer uit te lezen. Het bevat wel nog alle data om te uploaden. Strava accepteerde deze file trouwens ook via handmatige upload.
Ik kan niet!Tjebakka schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:40:
Nog mensen die de Jan Janssen Classic gaan fietsen zaterdag? Ik ga met wat vrienden de 125km doen
Got your point, maar wees voorzichtig met deze zonnebrillen. De ene zonnebril bij Ali is de andere nog niet dwz niet elke bril is voorzien van 100% UVA/UVB protectie. Zeker bij wielrennen waar je al gauw meerdere uren in de felle zon fietst kan dit ernstige schade aan je ogen veroorzaken. Dit vanwege je pupillen wagenwijd openstaan door het donkere glas terwijl de glazen niet of onvoldoende UVA/UVB protectie geven.RalphvR schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:47:
Polycarbonaat is sowieso van 'nature' al UV-werend dus zolang de lenzen daarvan gemaakt zijn boeit het niks, of die nou 1 of 100 euro kost.
[ Voor 3% gewijzigd door Sjoewe op 22-06-2017 14:39 ]
Maar...rule #36...aaah!MrAngry schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:44:
Qua fietsbril zou ik ook zeker nog een gewone generieke zonnebril overwegen. Ik zie zelf niet zoveel meerwaarde in een specifieke fietsbril. Ik heb er wel een aantal gehad, maar ze hadden altijd ook mindere kanten. Ik fiets rond met een Oakley Sliver R, ben tevreden, geen wind in de ogen, blijft goed zitten, voelt degelijk aan.
Helaas! Dan zit ik al in de Franse Alpen...Tjebakka schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:40:
[ Voor 20% gewijzigd door Kluus op 22-06-2017 15:15 ]
Verwijderd
Misschien ben ik erg ouderwets, maar ik ben nog altijd niet overtuigd van die meekleurende lenzen. Ik heb wel eens zo'n bril gehad, maar uiteindelijk was hij toch niet voor alle omstandigheden geschikt; in volle zon bood hij nog niet genoeg bescherming en bij nacht liet hij niet genoeg licht door. Uiteindelijk ontkwam ik toch weer niet aan het wisselen van lenzen.
Ik heb vorig jaar een Agu brilletje gekozen als 'kerstpakket'. Winkelwaarde op internet was ca €30 en vond het verschil met een lidl brilletjes wel aanzienlijk! Dus ik ben blijkbaar snel tevreden 
Misschien dat er over een paar jaar als deze overlijd een andere komt maar zeker geen imitatie Okeley/POC uit china, lijkt me niks. Misschien een generieke uit china maar imitatie van een merk vind ik zo flauw
Overigens nu eerst maar kijken of ik aan fietsen toe kom komende week. Had van mijn vrouw de inschrijving voor de Giant tour dit jaar kado gekregen. 150Km van Venlo naar Dusseldorf, daar meet en greet met Team Sunweb-Giant, eten, Proloog kijken en met de bus terug. Soort van kadootje van haar omdat ze vindt dat ik er zo goed voor haar ben tijdens de zwangerschap.
Nu is 150km voor mij al een uitdaging al denk ik dat ik dat wel kan, zeker in een groep. Solo lukt 100+ me sowieso wel en 125km in een groepje ging ook prima (op 4u slaap
). Je moest een gem. snelheid opgeven dus denk dat ze groepen maken ofzo, maar ze had e bij 28km/u gezet dus komt dek wel goed.
Grootste uitdaging is dat ik dinsdagnacht vader geworden ben van de eerste
dus slaap/rust ritme van mij is atm volledig van slag
en over fietsen nog niet gesproken...Nouja heb nog een week.
Misschien dat er over een paar jaar als deze overlijd een andere komt maar zeker geen imitatie Okeley/POC uit china, lijkt me niks. Misschien een generieke uit china maar imitatie van een merk vind ik zo flauw
Overigens nu eerst maar kijken of ik aan fietsen toe kom komende week. Had van mijn vrouw de inschrijving voor de Giant tour dit jaar kado gekregen. 150Km van Venlo naar Dusseldorf, daar meet en greet met Team Sunweb-Giant, eten, Proloog kijken en met de bus terug. Soort van kadootje van haar omdat ze vindt dat ik er zo goed voor haar ben tijdens de zwangerschap.
Nu is 150km voor mij al een uitdaging al denk ik dat ik dat wel kan, zeker in een groep. Solo lukt 100+ me sowieso wel en 125km in een groepje ging ook prima (op 4u slaap
Grootste uitdaging is dat ik dinsdagnacht vader geworden ben van de eerste
Gefeliciteerd met de kleine. Klinkt als een leuk tochtje
Tifosi, ben er erg te spreken over. Heb een Veloce Fototec Smoke.
Kwa prijs goed te doen, zit lekker op het hoofd en vind de mee kleurende lensen ideaal!
Robuustheid is ook prima, laatst in tecklenburg op de auto laten liggen, kon deze 50m later van het asfalt rapen.
Kwa prijs goed te doen, zit lekker op het hoofd en vind de mee kleurende lensen ideaal!
Robuustheid is ook prima, laatst in tecklenburg op de auto laten liggen, kon deze 50m later van het asfalt rapen.

Whatever.
Gefeliciteerd kerel!sapphire schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:31:
Grootste uitdaging is dat ik dinsdagnacht vader geworden ben van de eerstedus slaap/rust ritme van mij is atm volledig van slag
en over fietsen nog niet gesproken...Nouja heb nog een week.

Na 6/7 maanden is er bij mij eindelijk sprake van "doorslapen" tot ± 05:30, dus maak je borst maar nat. Maar ook op gebroken nachten kan je nog fietsen, zorg dat je je rust pakt en goede afspraken maakt met je vrouw.
Tip: Borstvoeding is veel beter voor de baby dan flesvoeding

spoiler:
Of in iedergeval voor de nachtrust van pappa
Hello fellow humans
Gefeliciteerd!
Borstvoeding is voor iedereen beter zeg ik altijd
Helaas bij de 2e vond moeders het na 2 weken welletjes, dus kon ik er 's nachts uit. Maar gelukkig hadden wij het geluk dat onze kids na 8 weken doorsliepen.
Borstvoeding is voor iedereen beter zeg ik altijd
Helaas bij de 2e vond moeders het na 2 weken welletjes, dus kon ik er 's nachts uit. Maar gelukkig hadden wij het geluk dat onze kids na 8 weken doorsliepen.
Gefeliciteerd inderdaad.. laat je niet gek maken door verhalen over niet doorslapen. Bij mij deden ze dat al na 6 weken.. geniet ervan!
Komt die borstvoeding ook in een bidon of zit ik in het verkeerde topic?
8 maanden allebei...Equator schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 19:49:
Gefeliciteerd inderdaad.. laat je niet gek maken door verhalen over niet doorslapen. Bij mij deden ze dat al na 6 weken.. geniet ervan!
Maar wel gewoon kunnen fietsen, want ze doen immers nog zat slaapjes!
Proficiat!
Vandaag een productief dagje gehad. Buitenbandjes en stuurpen vervangen op de fiets van m'n vriendin. Op m'n eigen fiets de cassette vervangen en nieuwe ketting gemonteerd. Daarnaast opnieuw geindexeerd, het liep allemaal niet zo lekker. Daarnaast kettingpons, cassettetool en kettingzweep aangeschaft.
Nu eerst maar weer eens wat fietsen
Vandaag een productief dagje gehad. Buitenbandjes en stuurpen vervangen op de fiets van m'n vriendin. Op m'n eigen fiets de cassette vervangen en nieuwe ketting gemonteerd. Daarnaast opnieuw geindexeerd, het liep allemaal niet zo lekker. Daarnaast kettingpons, cassettetool en kettingzweep aangeschaft.
Nu eerst maar weer eens wat fietsen
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Dank allen 
Nouja goed afspraken maken idd met de vrouw maar dat is ook goed met haar te doen
Als ik de nacht een beetje normaal door kom morgenmiddag eens kijken of ik het al verleerd ben
Nouja goed afspraken maken idd met de vrouw maar dat is ook goed met haar te doen
Als ik de nacht een beetje normaal door kom morgenmiddag eens kijken of ik het al verleerd ben
wat cacao er bij en je hebt de ultieme hersteldrankMrAngry schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 19:51:
Komt die borstvoeding ook in een bidon of zit ik in het verkeerde topic?
Als beginnend fietser zou ik graag gebruik maken van jullie kennis. Ik ben druk aan het kijken om te beginnen met fietsen. Het zal voornamelijk voor 'ontspanning' worden en conditie op te gaan bouwen, op mijn leeftijd is het niet de bedoeling om door te stoten naar de profs. Ik zat zelf te denken aan deze fiets. Ik heb ook op marktplaats gekeken om goedkoper een vergelijkbare of misschien betere fiets te vinden echter zeggen alle merken mij niks over goed of slecht.
Ik ben 1,86 van wat ik heb begrepen is dat een tussenmaat is en valt deze overal net tussen in. Fietsen lopen tot 1,86 en vanaf 1,86. Is het dan verstandiger (omdat het mijn 1e fiets is) om bij een fietswinkel een fitting te doen of bij marktplaat een goede fiets uit te zoeken.
Ik ben 1,86 van wat ik heb begrepen is dat een tussenmaat is en valt deze overal net tussen in. Fietsen lopen tot 1,86 en vanaf 1,86. Is het dan verstandiger (omdat het mijn 1e fiets is) om bij een fietswinkel een fitting te doen of bij marktplaat een goede fiets uit te zoeken.
Kun je geen buil aan vallen. Prima fiets. Wel de juiste maat kopen. Even laten opmeten.
Je hoeft geen bikefitting, maar even jezelf laten meten en de twee verschillende maten proberen kan nooit kwaad.
Even goed opmeten inderdaad, en niet alleen kijken naar de cijfers maar ook hoe deze bepaald zijn
De ene 56 cm is de andere niet. Kijk niet alleen naar zitbuis lengte, maar ook die van de bovenbuis. De Trek is trouwens al niet in je maat te leveren.
Op de website van Trek staat een maattabel waarbij je aan de hand van je lichaamslengte een indicatie krijgt voor een geschikte framemaat. -> https://www.trekbikes.com.../#sizing_table_bikes_road. De maten oplappen elkaar zodat er altijd wel één tussen zit die aan je eisen voldoet.Uiteindelijk zal je daarna zelf op de fiets moeten zitten welke maat en afstelling het beste past.
Klopt zag ik ook dat er nog 1 maat over was, ik zag wel dat ze een showroomfiets hadden in andere maten. Ik zit ook niet vast aan het merk Trek. Als er een vergelijkbare fiets is voor dezelfde prijs en hij is net zo mooi als de Trek, gaat die mee
Er komen tenslotte nog genoeg kosten bij om alles compleet te maken.
[ Voor 5% gewijzigd door S.McDuck op 24-06-2017 11:05 . Reden: typo's ]
Vorige week m'n Powertaps opgestuurd voor garantie, krijg ik vandaag al een hagelnieuw setje op de mat. Goede service van Mantel.
Toch besloten ze te verkopen. Denk eraan een 2e Quarq erbij te kopen.
Vandaag een bikefitting laten doen. Nieuwe zadelpen en allemachtig, wat een verschil. Alles stond veels te laag en ik fietste veel vanuit mijn rug. Klein stukje gefietst en merk meteen dat ik zoveel meer power heb. Zin om kilometers te vreten nu
Wat was er mee aan de hand?havana schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 13:41:
Vorige week m'n Powertaps opgestuurd voor garantie, krijg ik vandaag al een hagelnieuw setje op de mat. Goede service van Mantel.
Ik ben me ook een beetje aan het orienteren op een nieuwe. Heb nu een powertap sl+ naaf,maar die is dus vast in een wiel gespaakt en ik vind dat wiel eigenlijk te slap. Dus dat is wel een nadeel van een naaf powermeter. Ik zit juist te denken om over te stappen op pedalen.
e; Mooie Caad ^^
Rechter pedaal zond geen signaal meer uit.
Leuke fiets. Ketting even schoonmaken of vervangen, nogal roestig ziet die eruit. Zadel is niet de meest comfortabele voor langere stukken weet ik uit ervaringgangstahh schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 14:15:
Heb mezelf een tweedehands fietsje gekocht
[afbeelding]
Cannondale Caad 9
Ik ben benieuwd of de wielersport me een beetje gaat bevallen.
Waar heb je die laten doen? Volgens mij woon je in de buurt, en ik twijfel ook om het te laten doen.Reeker schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 14:13:
Vandaag een bikefitting laten doen. Nieuwe zadelpen en allemachtig, wat een verschil. Alles stond veels te laag en ik fietste veel vanuit mijn rug. Klein stukje gefietst en merk meteen dat ik zoveel meer power heb. Zin om kilometers te vreten nu
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Bij Ventoux. Super vriendelijke mannen die duidelijk alles uitleggen en goed communiceren wat er precies moet gebeuren. 2 uurtjes bezig geweest.mhr-zip schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 22:44:
[...]
Waar heb je die laten doen? Volgens mij woon je in de buurt, en ik twijfel ook om het te laten doen.
Kan je aangeven wat je er ongeveer voor hebt betaald? Ik zit zelf ook te kijken naar een bikefit, maar bij in de woonplaats is een wachtrij tot in augustus..Reeker schreef op zondag 25 juni 2017 @ 11:46:
[...]
Bij Ventoux. Super vriendelijke mannen die duidelijk alles uitleggen en goed communiceren wat er precies moet gebeuren. 2 uurtjes bezig geweest.
Daarnaast zag ik op FB bij Ventoux dat ze 20% korting geven op alle voorraad modellen met Ultegra, dus misschien dat er nog wat te combineren valt.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
(Maar) 50 euro voor de meting. Ik zou zeker even een kijkje nemen. Volgens mij doen ze de metingen alleen op zaterdag, dus even bellen voor de zekerheid. Staan echt belachelijk mooie fietsen daar nu, gisteren mezelf echt in moeten houden haha.Fanatix schreef op zondag 25 juni 2017 @ 12:00:
[...]
Kan je aangeven wat je er ongeveer voor hebt betaald? Ik zit zelf ook te kijken naar een bikefit, maar bij in de woonplaats is een wachtrij tot in augustus..
Daarnaast zag ik op FB bij Ventoux dat ze 20% korting geven op alle voorraad modellen met Ultegra, dus misschien dat er nog wat te combineren valt.
Ik heb zelf goede ervaringen bij SMA (midden) Nederland. Zijn niet commercieel verbonden aan een fietsenzaak oid dus onafhankelijk. Zijn ook opgeleide sportfysiologen. Deze fitting optie is wat duurder maar omdat ze gecertificeerd zijn krijg je de meting en advies vergoed als je aanvullend verzekerd bent.
Ik heb de meting enkele maanden geleden gedaan. ca 1,5 uur bezig geweest. Eerst goed het lichaam opgemeten en lenigheid/spierlengtes getest. Daarna fietsen met camera/sensoren om op de computer een analyse te maken. Vanuit deze analyse aanpassingen gedaan en opnieuw gemeten. De resultaten krijg je in een rapportje toegestuurd. Ook als je klachten hebt kunnen ze je mijns inziens wat beter helpen dan een reguliere fitting bij een fietsenzaak.
Ik heb de meting enkele maanden geleden gedaan. ca 1,5 uur bezig geweest. Eerst goed het lichaam opgemeten en lenigheid/spierlengtes getest. Daarna fietsen met camera/sensoren om op de computer een analyse te maken. Vanuit deze analyse aanpassingen gedaan en opnieuw gemeten. De resultaten krijg je in een rapportje toegestuurd. Ook als je klachten hebt kunnen ze je mijns inziens wat beter helpen dan een reguliere fitting bij een fietsenzaak.
[ Voor 8% gewijzigd door wibblemoo op 25-06-2017 18:13 ]
Het was een vieze Jan Jansen Classic. De hele dag was het nat, tussen miezerregen en gewone regen in. Verder een mooie route met in het begin wat veel draaien en keren. Eerste stuk hebben we (de vriend met wie ik was) een stuk met een oud collega gefietst maar zo'n 5km voor Rosebo/Posbank raakten we hem definitief kwijt (hij is relatief beginnend en nog niet zo'n klimmer). Hij had al aangegeven dat we gewoon door moesten gaan, dus dat hebben we toen gedaan. Ging behoorlijk goed! Was de eerste keer in 3 jaar weer boven 100km en smaakte zeker weer naar meer. Leuke tijd neergezet op de Posbank 
https://www.strava.com/activities/1051554817/overview
M'n borstband is trouwens versleten, vandaar de inconsistente hartslagwaardes
Heb een nieuwe besteld
https://www.strava.com/activities/1051554817/overview
M'n borstband is trouwens versleten, vandaar de inconsistente hartslagwaardes

[ Voor 7% gewijzigd door Tjebakka op 26-06-2017 09:27 ]
Ik heb nu paar weken ook de P1's, had direct een paar waarbij het linkerpedaal om de haverklap uitviel en geen signaal uitzond... ook een nieuw setje gekregen, die lijkt tot nu toe beter te werken.havana schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 15:32:
Rechter pedaal zond geen signaal meer uit.
mooie fiets.gangstahh schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 14:15:
[afbeelding]
Cannondale Caad 9
De wasknijper doet zijn eer aan de mooie "waslijntjes";) veel fietsplezier!
...
Thanks! Ja klopt, ketting moet nog vervangen worden, maar is voor nu nog prima. Ben nog niet van plan grote afstanden te fietsen, moet eerst maar een beetje wennen aan alles.hammy87 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 16:00:
[...]
Leuke fiets. Ketting even schoonmaken of vervangen, nogal roestig ziet die eruit. Zadel is niet de meest comfortabele voor langere stukken weet ik uit ervaring
Heeft er iemand nog advies welk stuurlint te gebruiken?
Ik had een mooi wit stuurlint toen ik mijn fiets kocht. Deze was zacht en had een gelstrip op de onderkant die aan het alu van het stuur plakte wat erg prettig was. Nadat deze was versleten heb ik een goedkoop bbb lint gekocht maar die vind ik waardeloos. Blijft niet goed op zijn plek zitten en voelt niet lekker..... Met welk lint hebben jullie goede ervaring of weet iemand welk merk / type het witte lint met de gel onderkant was?
Ik had een mooi wit stuurlint toen ik mijn fiets kocht. Deze was zacht en had een gelstrip op de onderkant die aan het alu van het stuur plakte wat erg prettig was. Nadat deze was versleten heb ik een goedkoop bbb lint gekocht maar die vind ik waardeloos. Blijft niet goed op zijn plek zitten en voelt niet lekker..... Met welk lint hebben jullie goede ervaring of weet iemand welk merk / type het witte lint met de gel onderkant was?
Fizik Microtex. Dat is ook één van de weinig witte lintjes die wit blijft.
Hier ook Fizik, maar dan Performance. Bevalt goed, maar ik ben overgestapt naar zwart
Read the code, write the code, be the code!
Die performance heb ik inderdaad ook. En die blijft níet wit..wackmaniac schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:31:
Hier ook Fizik, maar dan Performance. Bevalt goed, maar ik ben overgestapt naar zwart
Mensen hadden het laatst nog over sokken kopen? Ik heb vandaag deze besteld bij fingerscrossed.design

Bedankt allen voor het advies wbt de afmetingen van de fiets. Na het doen van wat metingen en calculaties zou een 57 met langere bovenhuis ideaal zijn, helaas kan je bij het zoeken van een tweedehands fiets niet zo kieskeurig zijn. Gelukkig komt mijn aankoop wel aardig in de buurt!

58cm Cannondale synapse alloy 5 disc 105 uit 2015. zgan!!!

Twintig jaar op mijn verlanglijstje maar de 17e eindelijk eens gereden. Ronde IJsselmeer.
Ik wou de route zo veel als mogelijk langs de waterkant. Samen met clubgenoot, 322,2 kilometer!
Er zijn kortere IJsselmeer routes maar die snijden veel kilometers af.
https://www.strava.com/activities/1041508887
Opmerkingen bij deze route:
Het was zaterdag en markt en veel toeristen bij Volendam, daarom er om heen. Dijk voor Urk veel wildroosters. Reed ik ook lek.. Soms wegwerkzaamheden en daardoor stukjes anders dan gepland. Daardoor ook Stavoren gemist. Veel bruggen open. Voor 40 euro aan repen bij me maar toch nog honger bij Almere. Stuk na Enkhuizen tot den Oever is oersaai en recht. Ervaring die ik niet had willen missen. Beetje op reserve gereden want had geen idee hoe 300+ kilometer voelt.
Ik wou de route zo veel als mogelijk langs de waterkant. Samen met clubgenoot, 322,2 kilometer!
Het was zaterdag en markt en veel toeristen bij Volendam, daarom er om heen. Dijk voor Urk veel wildroosters. Reed ik ook lek.. Soms wegwerkzaamheden en daardoor stukjes anders dan gepland. Daardoor ook Stavoren gemist. Veel bruggen open. Voor 40 euro aan repen bij me maar toch nog honger bij Almere. Stuk na Enkhuizen tot den Oever is oersaai en recht. Ervaring die ik niet had willen missen. Beetje op reserve gereden want had geen idee hoe 300+ kilometer voelt.
Mooie fiets. Heb hetzelfde model. Waar je behoorlijk wat winst kunt behalen is met het vervangen van de remmen. Die vond ik echt ondermaats. Heb na een setje TRP spyre C - wat al een upgrade was - nu de TRP hy/rd, Dat is wel de investering waard en je hoeft niet telkens alles af te stellen.bbblije schreef op maandag 26 juni 2017 @ 21:22:
Bedankt allen voor het advies wbt de afmetingen van de fiets. Na het doen van wat metingen en calculaties zou een 57 met langere bovenhuis ideaal zijn, helaas kan je bij het zoeken van een tweedehands fiets niet zo kieskeurig zijn. Gelukkig komt mijn aankoop wel aardig in de buurt!
[afbeelding]
Handtekening
Het is mijn "kennismakingsfiets" dus ik heb er nog weinig kaas van gegetenBalboa schreef op maandag 26 juni 2017 @ 22:45:
[...]
Mooie fiets. Heb hetzelfde model. Waar je behoorlijk wat winst kunt behalen is met het vervangen van de remmen. Die vond ik echt ondermaats. Heb na een setje TRP spyre C - wat al een upgrade was - nu de TRP hy/rd, Dat is wel de investering waard en je hoeft niet telkens alles af te stellen.
Ik ga nu eerst is een honderdtal kilometers maken, in September kijken of 2-11 voldoet in de Dordogne. Nemen jullie altijd een extra buitenband mee op vakantie? (Binnenbanden zijn logisch
Hangt van een aantal factoren af: door de weeks / weekend? Grote entourage of alleen/2 personen, afgelegen of langs vele dorpen/steden. Maar uit veiligheid meestal wel. Wisselen lukt wel, maar een juiste band/winkel vinden kan potentieel veel tijd in gaan zitten die je beter kan besteden.bbblije schreef op maandag 26 juni 2017 @ 23:03:
[...]
Ik ga nu eerst is een honderdtal kilometers maken, in September kijken of 2-11 voldoet in de Dordogne. Nemen jullie altijd een extra buitenband mee op vakantie? (Binnenbanden zijn logisch)
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Ik neem voor een vakantie wel een extra buitenband mee. Voordat je in die regio een nieuwe band hebt gevonden ben je een paar dagen verder.bbblije schreef op maandag 26 juni 2017 @ 23:03:
[...]
Het is mijn "kennismakingsfiets" dus ik heb er nog weinig kaas van gegetenmoest vanmiddag zelfs op internet opzoeken hoe ik een tandwiel omhoog moest schakelen (best inginieus, maar tegen de intuïtie in je hele rem hendel zo te kantelen
)
Ik ga nu eerst is een honderdtal kilometers maken, in September kijken of 2-11 voldoet in de Dordogne. Nemen jullie altijd een extra buitenband mee op vakantie? (Binnenbanden zijn logisch)
Zoek even op wat voor tandwielen er op je fiets zitten, dus wat voor crank (50/43 bijvoorbeeld) en wat voor cassette. Dat bepaald namelijk hoe lucht of zwaar je kunt trappen. Het kan misschien nog lonen om een andere cassette te kopen voor je gaat.
Uit eigen ervaring weet ik dat als beginner best pittig is: de heuvels bladblazers de dordogne, zeker als je een te groot verzet hebt op je fiets.
Pff, ik had gisteravond mijn balhoofd lagers van mijn cyclo willen vervangen, maar ze paste niet!
Had mijn oude lagers meegenomen naar de fietsenmaker en op het oog zijn ze ook hetzelfde. Maar blijkbaar scheelt het toch mm'ers.
In het proces is er ook 1 gesneuveld.
Had mijn oude lagers meegenomen naar de fietsenmaker en op het oog zijn ze ook hetzelfde. Maar blijkbaar scheelt het toch mm'ers.
Hello fellow humans
Nee, bij mij gaan alleen voldoende binnenbanden mee. Uiteraard voor vakantie wel controleren hoe goed de buitenbanden nog zijn. Als ik nog meer fietsspullen meeneem dan krijg ik problemen met de vrouwbbblije schreef op maandag 26 juni 2017 @ 23:03:
[...]
Het is mijn "kennismakingsfiets" dus ik heb er nog weinig kaas van gegetenmoest vanmiddag zelfs op internet opzoeken hoe ik een tandwiel omhoog moest schakelen (best inginieus, maar tegen de intuïtie in je hele rem hendel zo te kantelen
)
Nee, daarom heb ik nu een zwart stuurlintacidd91 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:47:
[...]
Die performance heb ik inderdaad ook. En die blijft níet wit..
Read the code, write the code, be the code!
Klimmen deze wielen beter?
Goedemorgen,
Ik ben sinds kort begonnen met wielrennen en was ik aan het kijken voor een hartslag meter met ANT+ voor info op de KM teller en BLE voor strava. Nu heb ik wat zitten google en las ik her en der dat pols (horloges) hartslag meters niet echt betrouwbaar zijn tijdens het fietsen en dat je beter een borstband kan nemen.
had zitten kijken voor Garman viviosmart HR.
Wat is jullie ervaring ?
Ik ben sinds kort begonnen met wielrennen en was ik aan het kijken voor een hartslag meter met ANT+ voor info op de KM teller en BLE voor strava. Nu heb ik wat zitten google en las ik her en der dat pols (horloges) hartslag meters niet echt betrouwbaar zijn tijdens het fietsen en dat je beter een borstband kan nemen.
Wat is jullie ervaring ?
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Sporthorloges zijn voor hardlopers.Cyrus The Virus schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:35:
Goedemorgen,
Wat is jullie ervaring ?
Ik zou een fietscomputer (Garmin 510 ofzo) nemen met hartslagmonitor erbij
Nja heb een fietscomputer die hartslag kan weergeven via ANT+ maar een band zou dus beter zijn?Tjebakka schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:43:
[...]
Sporthorloges zijn voor hardlopers.
Ik zou een fietscomputer (Garmin 510 ofzo) nemen met hartslagmonitor erbijWellicht zijn die op Marktplaats wel te vinden voor een goede prijs!
Had gekeken voor de Wahoo TICKR X
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Gaaf! ik probeer op te bouwen voor een rondje Markermeer en logisch vervolg zal dan inderdaad rondje Ijsselmeer zijn.tweakerharrie schreef op maandag 26 juni 2017 @ 21:49:
Twintig jaar op mijn verlanglijstje maar de 17e eindelijk eens gereden. Ronde IJsselmeer.
€40,- aan repen? Eten moet ik me wel nog eens in verdiepen als ik inderdaad 200+ KM wil rijden, stop je wel ergens voor lunch en of avondeten of broodjes mee?
[ Voor 7% gewijzigd door Mvdbeld op 27-06-2017 10:52 ]
Goed dat je bent begonnen met wielrennen en welkomCyrus The Virus schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:35:
Goedemorgen,
Wat is jullie ervaring ?
Ik heb zelf geen ervaring met hartslagmeters via de pols, maar heb wel een borstband meter aangeschaft
die ik altijd gebruik i.c.m. mijn Tomtom Multisport,
Ik moet zeggen dat ik er zeer blij mee ben en dat ik tijdens het fietsen niet eens voel dat ik hem om heb.
Mijn Ant+ borstband meter kocht ik bij Dx.com voor 21 euro (inc verzendkosten)
http://www.dx.com/p/coosp...e-black-1-x-cr2032-368932
Maar bij de decathlon zullen ze ook te vinden zijn.
PSN: StormFox81
Ik heb zelf een FitBit horloge omdat een benadering voor mij voldoende is, ik ga recreatief fietsen. En het gaat bij mij om een vergelijking gedurende een bepaalde tijd. Die afwijking zal over de gehele reeks plaatsvinden, dus over een maand of 6 hoop ik te zien dat de conditie vooruit gaat, het gaat mij niet om vetverlies oid.Cyrus The Virus schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:35:
Goedemorgen,
Wat is jullie ervaring ?
Dat is bijna altijd waar, maar ik heb bewust gekozen voor de TomTom Multisport omdat ik vaak ookTjebakka schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:43:
[...]
Sporthorloges zijn voor hardlopers.
Ik zou een fietscomputer (Garmin 510 ofzo) nemen met hartslagmonitor erbijWellicht zijn die op Marktplaats wel te vinden voor een goede prijs!
hardloop en de TomTom met een stuurhouder ook als fietscomputer gebruikt kan worden die
24 uur actief kan draaien. Op marktplaats kun je al een complete multisport vinden voor 40 euro met
daarbij een fietshouder, hartslagband en cadansensor.
Het enige wat ik op mijn Tomtom mis is navigatie, omdat het best fijn is om vooraf een route te uploaden.
Naja, mogelijk dat ik over een jaar een mooie Garmin 8xx koop speciaal voor het fietsen.
Ik gebruik zelf een TomTom Spark 3. De hartslag met hardlopen wordt altijd goed geregistreerd. Met fietsen heb ik het heel soms met erg koud weer dat het horloge echt mis zit (hartslag ineens terug naar 90 terwijl het daarvoor nog 150+ was), maar over het algemeen gaat het op de fiets ook wel goed. Met de mountainbike zit de tomtom er wel vaak naast, vermoedelijk omdat daarmee veel meer krachten/trillingen door de armen heen gaan. Uiteindelijk gebruik ik bij mountainbiken nu ook weer een losse borstband (Polar H7).Cyrus The Virus schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:35:
Goedemorgen,
Wat is jullie ervaring ?
het nadeel van de sporthorloges is dat die niet continu je hartslag meten. Althans mij fit gear 2 doet dat maar een keer in de zoveel tijd. Dus niet echt representatief.
Wil je het in de gaten houden dan kun je beter een borstband nemen icm een garmin of vergelijkbaar device...
Wil je het in de gaten houden dan kun je beter een borstband nemen icm een garmin of vergelijkbaar device...
...
Ik ben erg tevreden van mijn Forerunner 235 voor hartslag
zit veel comfortabeler dan de borstband vind ik.
Maar heb je dan geen groot ergenis dat tijdens het fietsen je eerst je pols moet draaien om hetRossen schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:15:
Ik ben erg tevreden van mijn Forerunner 235 voor hartslagzit veel comfortabeler dan de borstband vind ik.
scherm(hartslag) te kunnen aflezen?
Door een borstband te nemen kan het horloge op het stuur gemonteerd worden
Ik vind het heel fijn om tijdens het fietsen de volgende waardes live te kunnen zien:
- snelheid
- afstand
- tijd
- hartslag
- cadans
Ik ga binnenkort een dagje fietsen in limburg, ik heb 'limburgs ergste' een beetje ingekort en aangepast met als resutaat deze route: https://www.strava.com/routes/9357949 112km 2139Hm
Hebben jullie nog tips om de route te verbeteren?
Kwa lengte wil ik tot max 140km gaan, hoogte meters zoveel mogelijk, zo min mogelijk rare lusjes met dubbele stukken (zitten er al een paar in) en zoveel mogelijk klassieke beklimmingen.
Hebben jullie nog tips om de route te verbeteren?
Kwa lengte wil ik tot max 140km gaan, hoogte meters zoveel mogelijk, zo min mogelijk rare lusjes met dubbele stukken (zitten er al een paar in) en zoveel mogelijk klassieke beklimmingen.
Are you following me, Are you following me?
Is natuurlijk maar net wat je wil. Wil je puur iets voor alleen je hartslag tijdens het fietsen overweeg dan inderdaad een borstband. Ik persoonlijk vond dat niets want vergat hem steeds aan te doen.Storm-Fox schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:33:
[...]
Maar heb je dan geen groot ergenis dat tijdens het fietsen je eerst je pols moet draaien om het
scherm(hartslag) te kunnen aflezen?
Door een borstband te nemen kan het horloge op het stuur gemonteerd worden
Ik vind het heel fijn om tijdens het fietsen de volgende waardes live te kunnen zien:
- snelheid
- afstand
- tijd
- hartslag
- cadans
Ik draag nu gewoon altijd een forerunner 235, maar gebruik deze op de fiets alleen als hartslag meter icm met een edge 1000 voor de weergave. Mijn vriendin heeft nu sinds kort ook een 235 en heeft geen edge erbij op de fiets en kijkt dus gewoon op de pols tijdens het fietsen, ze was meer geïnteresseerd in alle andere functies van de 235 dan het op het stuur kunnen aflezen als ze een edge 520 met borstband had gehad.
havana schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:23:
Fizik Microtex. Dat is ook één van de weinig witte lintjes die wit blijft.
wackmaniac schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:31:
Thnx voor de reacties. Ik ga eens een mooie selectie makenVerwijderd schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:55:
PRO sport comfort.
Als je de reviews van DC Rainmaker leest over polshartslag, komt altijd naar voren dat deze bijzonder inaccuraat zijn bij fietsen (niet bij hartlopen).
https://www.dcrainmaker.c....html#heart-rate-accuracy
Hello fellow humans
Mijn 'replacement soft strap' van Garmin is net binnen gekomen. Vanavond maar eens kijken of dit mijn hartslagmonitorproblemen oplost. De nieuwe ziet er in ieder geval meer solide uit dan degene die origineel bij mijn Edge 810 zat.
Ik ben van plan mijn fiets de komende tijd van wat upgrades te gaan voorzien; zadel, zadelpen, wellicht stuurpen en op termijn ook de wielen. Ook ga ik er een tweede paar schoenen bij kopen.
Paar vragen daarom:
[list]
• Iemand die in omgeving Hoekse Waard / Rotterdam winkels weet waar je leenzadels kunt krijgen om te kunnen proberen? Als ik wat meer geld dan een paar tientjes uitgeef, wil ik wel zeker weten dat ik het een fijn zadel vind.
• Iemand die in omgeving Hoekse Waard / Rotterdam winkels weet met een uitgebreid assortiment fietsschoenen? Het liefst met genoeg keuze in het wat hogere segment. Zo heb ik bijv. goede verhalen gehoord over de Giro Empire SLX schoenen - heb ze alleen nog niet kunnen vinden hier. Ook de wat duurdere Mavic's (Cosmic Ultimate bijv.) lijken me wel wat, maar die zullen ze ook niet overal hebben. Nu heb ik (basis) Sidi's en die bevallen me overigens ook prima, dus daar wil ik ook zeker naar kijken.
(12GO heeft bijv. wel Sidi maar niet die Empire SLX en ook geen Mavic, dus die valt af. Correct heeft dan weer geen Giro en alleen maar instapmodellen van Mavic).
• Ik heb nu een alu stuur- en zadelpen met decals erop. Het liefst heb ik ze gewoon helemaal (mat)zwart, en als ik dan toch aan het upgraden ben: hoe lichter hoe beter. Iemand nog tips voor goede (carbon?) varianten waar je niet gigantisch voor overbetaalt?
Paar vragen daarom:
[list]
• Iemand die in omgeving Hoekse Waard / Rotterdam winkels weet waar je leenzadels kunt krijgen om te kunnen proberen? Als ik wat meer geld dan een paar tientjes uitgeef, wil ik wel zeker weten dat ik het een fijn zadel vind.
• Iemand die in omgeving Hoekse Waard / Rotterdam winkels weet met een uitgebreid assortiment fietsschoenen? Het liefst met genoeg keuze in het wat hogere segment. Zo heb ik bijv. goede verhalen gehoord over de Giro Empire SLX schoenen - heb ze alleen nog niet kunnen vinden hier. Ook de wat duurdere Mavic's (Cosmic Ultimate bijv.) lijken me wel wat, maar die zullen ze ook niet overal hebben. Nu heb ik (basis) Sidi's en die bevallen me overigens ook prima, dus daar wil ik ook zeker naar kijken.
(12GO heeft bijv. wel Sidi maar niet die Empire SLX en ook geen Mavic, dus die valt af. Correct heeft dan weer geen Giro en alleen maar instapmodellen van Mavic).
• Ik heb nu een alu stuur- en zadelpen met decals erop. Het liefst heb ik ze gewoon helemaal (mat)zwart, en als ik dan toch aan het upgraden ben: hoe lichter hoe beter. Iemand nog tips voor goede (carbon?) varianten waar je niet gigantisch voor overbetaalt?
[ Voor 6% gewijzigd door Pelle op 27-06-2017 13:36 ]
Hmm die vivosmart gaat hem niet worden zo te lezen. Denk dat ik voor de Wahoo TICKR ga ook de goedkoopste oplossing.joint_me schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:29:
Als je de reviews van DC Rainmaker leest over polshartslag, komt altijd naar voren dat deze bijzonder inaccuraat zijn bij fietsen (niet bij hartlopen).
Voor zadel zou ik even bellen naar: http://www.jaapklein.nl/ weet niet of ze het doen, maar het zijn wel fijne gasten. Of anders: http://www.wielerstudio.nl/ Link over test zadelsPelle schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:30:
Ik ben van plan mijn fiets de komende tijd van wat upgrades te gaan voorzien; zadel, zadelpen, wellicht stuurpen en op termijn ook de wielen. Ook ga ik er een tweede paar schoenen bij kopen.
Paar vragen daarom:
[list]
[ Voor 7% gewijzigd door mhr-zip op 27-06-2017 13:45 ]
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Geloof meteen dat het minder is dan een band. Maar voor wat ik wil over het algemeen is het ruim voldoende, ik kan zien hoe mijn hartslag is als ik een constant tempo rijdt en dus een tempo kiezen op basis van mijn hartslag bij km's wind tegen, berg op of gewoon een veel langere rit om te voorkomen dat ik later stuk ga.joint_me schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:29:
Heb wel begrepen dat het heel erg helpt dat we hier vooral over vlak asfalt fietsen, hobbels zijn dodelijk bij polsmetingen, mountainbiken zal dus ook wel niet echt goed gaan.
Ik zou nog wel de stuurpen omdraaien en misschien een ander zadel opzoeken.Beide dingen zijn overigens geheel persoonlijk. Dat van de stuurpen vind ik er knullig uitzien.gangstahh schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 14:15:
[afbeelding]
Cannondale Caad 9
Er bestaat ook nog zoiets: http://anderritme.nl/een-optische-hartslagmeter-dat-wat/ , wie weet is dat wat voor je?Cyrus The Virus schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:35:
Goedemorgen,
Wat is jullie ervaring ?
Si vis pacem, para bellum
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic
Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic
Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic
Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic
Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.