Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 111 Laatste
Acties:
  • 632.382 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij zat standaard op mijn Canyon, dus dat wordt lastig :)

Ik denk ook dat ze er weinig van kunnen zeggen, het is gewoon domme pech. Ik reed echt over iets heel scherps heen, want het was echt PAF en vervolgens binnen no-time helemaal plat. Ook de binnenband heeft een vergelijkbaar (groot) gat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:39

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:00:
Hij zat standaard op mijn Canyon, dus dat wordt lastig :)

Ik denk ook dat ze er weinig van kunnen zeggen, het is gewoon domme pech. Ik reed echt over iets heel scherps heen, want het was echt PAF en vervolgens binnen no-time helemaal plat. Ook de binnenband heeft een vergelijkbaar (groot) gat.
Ah, ik dacht dat je band gewoon ineens lek was gegaan. Tja.. zelfs een Continental GP4000S II kan lek gaan. Meestal rijd ik ze lek als ze versleten zijn :)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:33
Tjebakka schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:06:
Meestal rijd ik ze lek als ze versleten zijn :)
Dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Vrijdag mijn fiets naar Bicycle Garage Frank in Utrecht gebracht, gister weer opgehaald. Hij is echt een liefhebber en heeft bij Canyon gewerkt.

Alleen binnenremkabel vervangen en voor de rest is alles uit elkaar geweest, schoongemaakt en weer in elkaar gezet. Rijdt weer (of nog steeds eigenlijk) als een zonnetje! Ook meteen de nieuwe racefiets van mijn vriendin laten afstellen :) @Sjoewe Cycle Works +/- 2 weken van tevoren een afspraak maken duurde me te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjebakka schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:06:
[...]

Ah, ik dacht dat je band gewoon ineens lek was gegaan. Tja.. zelfs een Continental GP4000S II kan lek gaan. Meestal rijd ik ze lek als ze versleten zijn :)
Ja, elke band kan lek gaan natuurlijk. Het is natuurlijk domme pech, maar ik heb nu wel twee keer binnen twee weken een GP4000 S II lek gereden - één voor en één achter. In beide gevallen duidelijk wel veroorzaakt door iets heel scherps.

Overigens heb ik deze ervaring niet met de Vredestein Fortezza Senso's die om mijn winterfiets liggen, en die krijgen eigenlijk meer op hun donder door het slechte weer waarin ik met die fiets rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:31:
[...]

OK, als ik je zo beluister, wel vervangen dus, ook al lees ik op internet verhalen over een plakker aan de binnenkant en een drupje secondenlijm aan de buitenkant.

Ik fiets liever met een gerust hart, het gevoel dat er toch een zwakke plek zit waar je zelf aan geknutseld hebt is niet oké -- zeker niet bij de voorband.
Bij jou lijkt het mee te vallen, als ik de foto zo zie. Het licht is alleen niet gunstig op de foto. Bij mij was het echt door het karkas van de band heen. Kon het licht er doorheen zien. Dan is het met 7 bar slechts een kwestie van tijd, denk ik. Als dat bij jou nog in tact is, dan heb je nog even. Al blijft het wel een ding om altijd in de gaten te houden.
Op een andere band (dwars) midden op het loopvlak ook een snee van ongeveer 1cm en die houdt het nog prima na 3 maanden en ongeveer 2k, zonder reparatie aan de binnenkant. Die zit dus alleen in de buitenlaag. Zat er ook al snel na het opleggen erin. Wel erbij gezegd dat ik minimaal 1x per week de banden check en leeg pulk van vuil, etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Ex Nunc op 31-05-2017 10:35 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal het vanavond nog eens bekijken maar ik denk dat ik hem toch maar ga vervangen. Ik vond het al pretty scary om op deze manier lek te rijden, ik reed vrij hard toen het gebeurde en kon nog maar net op tijd gecontroleerd stoppen. Het is denk ik ook de verkeerde zuinigheid; we rijden op peperdure carbon frames en wielen van duizenden euro's maar een bandje van drie tientjes is het enige tussen ons en de weg. Daar ga ik niet moeilijk over doen, zeker omdat ik niet weet hoe een eenmaal geplakte band zich vervolgens houdt en ik wil daar gewoon niet over hoeven nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-09 08:21
Ex Nunc schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 08:54:
[...]

Schoonmaken met lampenolie of diesel is ook duur, want het is vrij zinloos. Dan moet je daarna weer iets verzinnen om die olie uit je ketting te krijgen, voordat je kan gaan smeren.

Qua zonnebrand ben ik helemaal van de UltraSun Sport SPF50. Werkt erg goed en kan prima tegen zweet/water. Zelfs na ritten van +/- 6u in de zon nergens last van.
Valt nogal mee. De olie is namelijk van zichzelf vrij vettig. Even door een doek, droog blazen met de compressor en klaar.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Tjebakka schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:14:
@Sjoewe Cycle Works +/- 2 weken van tevoren een afspraak maken duurde me te lang.
Ja dat is wel lang wachten. Iedereen wil natuurlijk nog even voor de grote cyclo's z'n fiets gecheckt hebben nu :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flatlinernl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-09 22:37
Opvolgers van de Favero BePro zijn aangekondigd: https://cycling.favero.com/assioma

Datum alleen nog onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:39
Flatlinernl schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:08:
Opvolgers van de Favero BePro zijn aangekondigd: https://cycling.favero.com/assioma

Datum alleen nog onbekend.
Zien er mooi uit. Helaas (?) net te laat voor mij, heb sinds deze week de Powertap P1's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
Ik was er eigenlijk net uit dat ik pedalen met vermogensmeting wil. Alleen nog niet welke en dit maakt het in ieder geval niet makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
€799 voor een dual power meter valt erg mee!

Oh dit valt dan weer tegen:
Assioma can be used with the cleats supplied or with original Look Kéo cleats, and it is easily adjustable to any current footwear on the market.

[ Voor 68% gewijzigd door Tristan op 31-05-2017 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
Wat valt je hieraan tegen? Is toch bij allemaal. (powertap, garmin en favero)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Flatlinernl schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:20:
[...]

Wat valt je hieraan tegen? Is toch bij allemaal. (powertap, garmin en favero)
Geen Shimano cleats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 16:39
Zullen wel geen licentie van Shimano krijgen gok ik, maar lijkt me ook nauwelijks een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik ben alleen Shimano gewend en weet niet of de Look Kéo cleats anders aanvoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
Maakt geen reedt uit is mijn ervaring.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 19:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Vandaag lekker in het zweet gereden. Iets meer dan 40 km gemaakt en geprobeerd om het gemiddelde wat omhoog te krijgen. Vergeleken met eerdere sessies na mijn operatie lukte dat redelijk :)

Laatste kms reed ik weg bij een stoplicht, versnelde naar circa 30km/u en had er lekker de pas in. Merkte ik plotseling dat er iemand achter mij reed. Korte blik naar achteren en ja hoor iemand in het wiel. En dan niet een klein beetje, maar goed. Zijn voorwiel zat tegen mijn achteras aan. Erg vervelend en (omdat ik mijn telefoon in mijn zakjes van mijn shirt heb zitten) zelfs wat bedreigend realiseer ik me nu. Eerst wat langzamer gaan rijden en naar rechts uitgeweken, maar dat hielp niet. Dus dan maar versnellen. Zo rond de 38km/u was ik hem kwijt (en mijn telefoon heb ik nog) :)

Polar's webservice werkt even niet mee, dus sessie staat nog niet op Strava..

[ Voor 6% gewijzigd door Equator op 31-05-2017 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Equator schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:44:
Vandaag lekker in het zweet gereden. Iets meer dan 40 km gemaakt en geprobeerd om het gemiddelde wat omhoog te krijgen. Vergeleken met eerdere sessies na mijn operatie lukte dat redelijk :)

Laatste kms reed ik weg bij een stoplicht, versnelde naar circa 30km/u en had er lekker de pas in. Merkte ik plotseling dat er iemand achter mij reed. Korte blik naar achteren en ja hoor iemand in het wiel. En dan niet een klein beetje, maar goed. Zijn voorwiel zat tegen mijn achteras aan. Erg vervelend en (omdat ik mijn telefoon in mijn zakjes van mijn shirt heb zitten) zelfs wat bedreigend realiseer ik me nu. Eerst wat langzamer gaan rijden en naar rechts uitgeweken, maar dat hielp niet. Dus dan maar versnellen. Zo rond de 38km/u was ik hem kwijt (en mijn telefoon heb ik nog) :)

Polar's webservice werkt even niet mee, dus sessie staat nog niet op Strava..
Goed bezig, inderdaad de enige manier om een stalker van je af te schudden is harder rijden dan hem/haar. En als mooie bijkomstigheid heb je je gemiddelde ook nog iets omhoog gekrikt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 11:04
Tristan schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 22:23:
[...]

Goed bezig, inderdaad de enige manier om een stalker van je af te schudden is harder rijden dan hem/haar. En als mooie bijkomstigheid heb je je gemiddelde ook nog iets omhoog gekrikt ;)
Of gewoon even omdraaien en hem/haar erop aanspreken: "Ga jij ook nog even overnemen?"

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 22:04
[...]

Gisteren ook één, 42km/u langs het kanaal en hij hing er nog :/
Maar volgens mij kon hij ook aardig doortrappen.

[ Voor 8% gewijzigd door joint_me op 01-06-2017 09:00 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:59

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

[...]

Wat een rare reactie, je kunt toch gewoon omdraaien en vragen of diegene er mee wilt stoppen? Je bent niet echt aan het racen, want je bent op een openbare weg.. dus alleen maar versnellen om iemand af te schudden is echt niet je enige mogelijkheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:15
Als ik een nieuwe telefoon nodig heb dan trek ik ook altijd een wieleroutfitje aan. Dan wacht ik bij een stoplicht in de bosjes zodat ik lekker in een wiel kan kruipen en dan de tijd heb om ongemerkt een telefoon uit een zakje te vissen. 8)7 |:(

Overlappende wielen zijn wel irritant trouwens, maar om andere redenen. Een verbale correctie of een handgebaar zou daar een einde aan moeten maken.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 13:34
Gisteren een rondje gefietst net nadat ik chinees heb gegeten (lees: een complete nasi van het huis naar binnen schuiven). Ging niet zo heel geweldig :+ hopelijk groeien er geen rijstplanten in de berm.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Laatst online: 26-09 19:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

MrAngry schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:26:
Als ik een nieuwe telefoon nodig heb dan trek ik ook altijd een wieleroutfitje aan. Dan wacht ik bij een stoplicht in de bosjes zodat ik lekker in een wiel kan kruipen en dan de tijd heb om ongemerkt een telefoon uit een zakje te vissen. 8)7 |:(
Ik zeg niet dat de persoon ook daadwerkelijk op mijn telefoon uit was. Ik bedacht me later dat de persoon zo dicht achter me zat, dat het mogelijk was. Maar fijn dat je duidelijk maakt dat ik het natuurlijk bij het verkeerde eind heb en dat iedereen per definitie te vertrouwen is d:)b
Overlappende wielen zijn wel irritant trouwens, maar om andere redenen. Een verbale correctie of een handgebaar zou daar een einde aan moeten maken.
Dat deed ik dus door duidelijk naar rechts te gaan en vaart te minderen. Maar dat hielp niet. En ik had geen zin om er 'ruzie' over te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon ff goed je neus ledigen, moet je zien hoe snel hij opkrast.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2017 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

Crazy D

I think we should take a look.

Verwijderd schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:16:
Gewoon ff goed je neus ledigen, moet je zien hoe snel hij opkrast.
Dat vind ik ook niet zo'n fijne oplossing. Ik hang regelmatig per ongeluk bij iemand in t wiel omdat ze inhalen maar daarna niet doortrappen... dan moet ik of inhouden om afstand te creëren of doorrijden en daarna maar weer inhalen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
Misschien een gekke vraag dan, waarom is het erg als er iemand in je wiel gaat zitten? Neem aan dat die persoon oplet.

Ik ga voor mezelf fietsen en dus zo hard als ik wil, als er dan iemand in het wiel wil zitten best hoor en als ik het weet dan kan ik gewoon een signaaltje geven als ik uit moet wijken. Vind het zelf ook wel eens fijn even een wiel te pakken als ik 40km wind tegen moet bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Laatst online: 26-09 13:58
Ik vind het zelf in de basis ook niet erg dat er iemand in je wiel zit maar voor mij is het wel belangrijk dat je het weet. Als je niet doorhebt dat er iemand in je wiel zit en je besluit abrupt te stoppen heb je wel een racefiets in je kont hangen. En dan ook je voorwiel naast iemands achterwiel ipv erachter te plakken. Doe dat maar vooral als we wat langer samen fietsen en we van elkaar weten dat we het stuur recht kunnen houden. Ook daarvoor geld trouwens, als je niet weet dat daar iemand rijd en jij wijkt abrupt uit voor een putje of iets dergelijks lig je wel allebei op de grond.

[ Voor 13% gewijzigd door Ceaser op 01-06-2017 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Tja, als je het écht vervelend vindt, dan moet je het gewoon zeggen, en als je zelf in het wiel schuift bij iemand even vragen, het is allemaal niet zo ingewikkeld.

Op het moment dat je iemand bewust eraf gaat rijden dan begint "het spelletje" natuurlijk, dan moet je ook niet gaan lopen miepen als diegene daarin meegaat. Ze kunnen tenslotte ook niet in je hoofd kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Crazy D schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:46:
[...]

Dat vind ik ook niet zo'n fijne oplossing. Ik hang regelmatig per ongeluk bij iemand in t wiel omdat ze inhalen maar daarna niet doortrappen... dan moet ik of inhouden om afstand te creëren of doorrijden en daarna maar weer inhalen.
Ik was ook niet heel serieus :P

Als je dat doet kun je echt gezeik verwachten. En terecht.

Maar ik kan me wel heel goed voorstellen dat langere tijd wielzuigen op enkele centimeters afstand door een vreemde die zich niet heeft kenbaar gemaakt ongelooflijk irritant is en dat mensen daar enigszins baldadig van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 22:04
Ik wil graag weten of iemand in mijn wiel hangt, solo rij ik toch anders dan n+1.

[mening] En iemand zonder helm die rot maar op uit mijn wiel! [/mening]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-09 16:29
Dag fietsvrinden,

na een tijdje op de MTB begint het toch weer te kriebelen om op de race te stappen. Dus ik wil van het weekend mijn Trek Alpha weer in orde maken. Dat komt verder wel goed, ik heb alleen een vraagje over het poetsen. Ik heb een wit frame waar allemaal van die vieze zwarte smeervlekken op zitten. Wat is een goed middeltje om dit schoon te krijgen? Met een gewoon sopje krijg ik het niet weg. Ik heb ook al autowasmiddel gebruikt, dat lukte ook niet echt.

Wie heeft grootmoeder's tip voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 22:38
Als er iemand in je wiel zit, heb je daadwerkelijk minder luchtweerstand, dus het is alleen maar voordelig ;) Mijn ervaring is dat mensen dan vaak ook nog een stuk overnemen, dus ook dat is wel relax. Je moet alleen wel even hopen dat mensen dan wel een beetje kunnen fietsen, en je signalen snappen (en ze zelf ook geven als ze op kop gaan rijden).

[edit]
Beetje WD40 doet vaak wonderen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door borft op 01-06-2017 12:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoewe
Rudolf schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:00:
Dag fietsvrinden,

na een tijdje op de MTB begint het toch weer te kriebelen om op de race te stappen. Dus ik wil van het weekend mijn Trek Alpha weer in orde maken. Dat komt verder wel goed, ik heb alleen een vraagje over het poetsen. Ik heb een wit frame waar allemaal van die vieze zwarte smeervlekken op zitten. Wat is een goed middeltje om dit schoon te krijgen? Met een gewoon sopje krijg ik het niet weg. Ik heb ook al autowasmiddel gebruikt, dat lukte ook niet echt.

Wie heeft grootmoeder's tip voor me?
Dasty!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RalphvR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-07 20:10
Als het goed is heb ik eindelijk een oplossing voor mijn derailleur-probleem. Door een valpartij is de originele kunststof hanger afgebroken en sindsdien heb ik moeten fietsen met een oplossing die half werkt, in de vorm van een vrij algemeen metalen plaatje van de fietsenmaker. Met dit plaatje was een goede uitlijning van de derailleur niet mogelijk met matig schakelen tot gevolg.

Toevallig ben ik na wat zoeken een 3D print bedrijf tegengekomen die - heel toevallig - al een keer een derailleurhanger voor mijn model fiets hadden geproduceerd. Besteld voor twee tientjes en vandaag komt 'ie als het goed is binnen. Ben erg benieuwd of het de schakelproblemen oplost!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Goed om te horen, de techniek staat voor niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
Ceaser schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:51:
Ik vind het zelf in de basis ook niet erg dat er iemand in je wiel zit maar voor mij is het wel belangrijk dat je het weet. Als je niet doorhebt dat er iemand in je wiel zit en je besluit abrupt te stoppen heb je wel een racefiets in je kont hangen. En dan ook je voorwiel naast iemands achterwiel ipv erachter te plakken. Doe dat maar vooral als we wat langer samen fietsen en we van elkaar weten dat we het stuur recht kunnen houden. Ook daarvoor geld trouwens, als je niet weet dat daar iemand rijd en jij wijkt abrupt uit voor een putje of iets dergelijks lig je wel allebei op de grond.
Dit is toch precies hetzelfde als er sneller verkeer achter je zit. Als jij ineens heel erg gaat vertragen moet je eerst omkijken. Hetzelfde met ineens van richting veranderen.

Je zou 'ons' eens moeten horen klagen als de oudjes op de e-bike ineens stoppen of uitwijken als wij ze net willen gaan inhalen.

Neemt niet weg dat ik het natuurlijk helemaal met je eens ben dat het fijn is om te weten dat er iemand achter je rijdt, maar hij moet wel echt net achter me komen rijden wil ik het niet weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Laatst online: 12:12
Gisteren sloot ik tijdens mijn rit ook aan bij een groep die lekker breed op een fietspad reed, kreeg meteen geirriteerde gezichten.
Terwijl er niet eens een mogelijkheid was om ze in te halen.
Dachten ofzo dat ik lekker wilde uitrusten in hun wielen.

Toen er ruimte was erlangs en eigen tempo verder :)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 21:03
Gewoon even vragen of je aan mag haken en ook zo sociaal zijn om je af te laten vallen als het niet gewenst is. En anders laten zien dat je harder kan fietsen.

+1 voor Dasty, die meuk maakt alles schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:37
Flatlinernl schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:19:
[...]

Dit is toch precies hetzelfde als er sneller verkeer achter je zit. Als jij ineens heel erg gaat vertragen moet je eerst omkijken. Hetzelfde met ineens van richting veranderen.
Is het op de fiets niet eerder zoals skien? Degene die achter jou is moet maar kunnen stoppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ceaser
  • Laatst online: 26-09 13:58
Flatlinernl schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:19:
[...]
Nou nee dus. Overal in het verkeer word jij als achterligger gewoon geacht om afstand te kunnen houden zodat je voldoende remafstand hebt tov voorligger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
  • Laatst online: 20-09 07:55
wellicht heeft iemand hier interesse in een onderhoudsworkshop op 10 juni in Abcoude/Amsterdam
gegeven door Dick de Haan :

-------------------------------------------
Cursus hoe onderhoud ik mijn race fiets met tips en handige trucjes!
De eerste datum is za 10 juni!
Van 10 tot 12:00
Van 12 tot 13:00 nog een vragen uurtje
Cursus wordt gegeven op de Voetangelweg 2
Schrijf je snel in, door een persoonlijk bericht te sturen!
-------------------------------------------

Voor meer informatie zie: https://www.facebook.com/mijnfietsenmaker/?pnref=lhc
of https://mijnmobielefietsenmaker.nl

Op zondag 25 juni is er trouwens een tweede gelegenheid

[ Voor 7% gewijzigd door Storm-Fox op 02-06-2017 10:26 ]

PSN: StormFox81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 26-09 15:54
Vind het meestal niet zo erg om een plakker te hebben, maar sommige maken het wel erg bond... Dan eerst proberen ze eraf te fietsen wat vaak wel lukt of een andere afslag nemen en iets omfietsen..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
Ceaser schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 08:58:
[...]
Nou nee dus. Overal in het verkeer word jij als achterligger gewoon geacht om afstand te kunnen houden zodat je voldoende remafstand hebt tov voorligger.
Klopt, dus laten we vooral niet praktisch zijn.

We vinden het niet acceptabel dat iemand in het wiel rijd en we hoeven er geen rekening mee te houden of om te kijken want wie achter ons rijdt moet maar rekening met ons houden.

Als ik ineens hard rem dan maakt het niet uit of iemand in mijn wiel rijdt of 10 meter er achter, als hij niet kan uitwijken knalt hij gewoon op me. Die 10 meter heeft hij namelijk al afgelegd voordat hij überhaupt doorheeft dat ik ineens hard rem.

Wat betreft uitwijken geldt dit volgens mij niet, jij dient een ander niet te hinderen als je van richting verandert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik had vanmorgen ineens een blonde schone in mijn wiel hangen, die na een kilometer of 5 wel netjes vroeg of dat mocht. :+ En na afloop even de Strava flyby gecheckt uiteraard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

shoombak schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:37:
Ik had vanmorgen ineens een blonde schone in mijn wiel hangen, die na een kilometer of 5 wel netjes vroeg of dat mocht. :+ En na afloop even de Strava flyby gecheckt uiteraard
Die heb ik liever voor me dan achter me :o

Zal blij zijn als het vakantie is en er ook jongeren op de racefiets te zien zijn onderweg,. Begin steeds vaker te merken dat ik denk: kom alleen maar oude mensen tegen. Om vervolgens mij te realiseren dat ik daar ook onder begin te vallen :/ :D

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 18:13
Flatlinernl schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 10:54:
[...]
Als ik ineens hard rem dan maakt het niet uit of iemand in mijn wiel rijdt of 10 meter er achter, als hij niet kan uitwijken knalt hij gewoon op me. Die 10 meter heeft hij namelijk al afgelegd voordat hij überhaupt doorheeft dat ik ineens hard rem.
Dat ben ik niet met je eens.

10 m @ 36 km/h = 1 sec.
Eén seconde is voldoende tijd om te constateren, te reageren, af te remmen + uit te wijken. Realiseer je dat jij niet ineens stilstaat als je begint te remmen; jij hebt ook nog een remweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:24
Net terug van de Alpe D'Huzes. Mooi om aan mee te doen. Vanwege noodweer de 6e beklimming niet af mogen maken, 6 bochten voor het eind.
Nu weer thuis en besloten om met hartslagmeter te gaan rijden. Deed tot noch toe alles op gevoel/ademhaling. Heb het idee dat ik efficiënter kan rijden als ik meer informatie heb.
Nu heb ik nog een Sigma Rox 8.0 liggen met alles erbij. Alleen is de spaaknippel/snelheidsmagneet (heet dat zo?) kapot. Geen ervaring met het vervangen van deze dingen en weet dan ook niet welke ik moet hebben. In de webshops worden verschillende aangeboden.
Iemand een idee welke dit moet zijn? Wellicht een domme vraag :+

[ Voor 3% gewijzigd door ThijsM op 03-06-2017 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Mijn zomer fietsbroek is naar de haaien. Nu heb ik een nieuwe nodig. Hier nog iemand aanraders voor onder de €100,-?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 20:53
ThijsM schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 20:25:
Nu heb ik nog een Sigma Rox 8.0 liggen met alles erbij. Alleen is de spaaknippel/snelheidsmagneet (heet dat zo?) kapot. Geen ervaring met het vervangen van deze dingen en weet dan ook niet welke ik moet hebben. In de webshops worden verschillende aangeboden.
Iemand een idee welke dit moet zijn? Wellicht een domme vraag :+
Je kunt in ieder geval geen sensoren gebruiken die ANT+ ondersteunen, aangezien de Sigma dat niet ondersteunt (bron: https://www.futurumshop.n...r-met-hartslagmeter.phtml. Volgens de informatie aan de rechterzijde van pagina https://www.futurumshop.n...-sensorset-compleet.phtml, kun je nog de Sigma Sport STS Snelheid en Trapfrequentie Sensorset Compleet hiervoor gebruiken.
Nb. vragen over fietscomputers kun je beter stellen in Het grote fietscomputer topic

[ Voor 7% gewijzigd door EdwinW op 03-06-2017 22:13 . Reden: Fietscomputer-topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Tristan schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 21:57:
Mijn zomer fietsbroek is naar de haaien. Nu heb ik een nieuwe nodig. Hier nog iemand aanraders voor onder de €100,-?
Kwestie van proberen. Is heel persoonlijk. De ene zweert bij Assos, de ander bij Castelli en de derde bij Rapha.

En zo heb je nog 100 merken.

[ Voor 4% gewijzigd door havana op 03-06-2017 22:52 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:49

sapphire

Die-hard pruts0r

Tristan schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 21:57:
Met Havana

Zelf erg content met Castelli broeken met een Kiss air zeem zoals de evoluzione (onder de €100).
Pearl Izumi is ook fijn al weet ik niet welke zeem daar in zit.

Vrijdag weer eens gereden met m'n endurace bib van Castelli, mijn kont kan lastig wennen aan die Progetto zeem :(
Sjoewe schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:30:
[...]

In principe zijn pressfit-lagers closed-cartridge, en dus "onderhoudsvrij". Dat wil zeggen dat de lagers in een gesloten schaal zitten, dus die in het vet zetten levert je niks op. Wat je wel kan doen is de crank los halen en wellicht even het vuil weghalen dat er tussen de crank en de BB zit. Beetje vet terug op de as smeren en langs de buitenkant van de lager helpt om de boel te waterproofen. Daarbij heb je voor Shimano cranks een apart tooltje nodig om de de stofkap los te halen, en ook weer bij het terug-plaatsen de lagers opnieuw voor te spannen.

Balhoofd is niet zo ingewikkeld, alleen even goed opletten op de volgorde waarbij je het uit elkaar moet halen en in elkaar moet zetten.
Crank nog niet gedaan. Balhoofd icm. het filmpje van GCN :) Was idd goed om te kijken hoe het in elkaar zit want daar ging ik bijna de mist mee in maar balhoofd was echt een makkie. Bovenste lager was amper vuil en de onderste viel mij mee (afgaande hoe de lager er in het GCN filmpje uitzag), wel wat vuil maar niet spectaculair. Shimano lagervet is wel erg...euhm..vet :+

Wel een uur lopen klooien met de achter derrie, kreeg dat ding met geen mogelijkheid lekker lopend naar m'n zin. Dag er na hulp er bij gehaald (bekende die LBS ergens anders is) en die lukte het ook niet...conclusie is dat de kabels ook maar vervangen moeten worden. Ivm. met tijd laat ik dat even doen binnenkort want opzich schakelt het prima op de kleinste drie kransjes na (ratelt iets).

Nouja dan de grote kettingbladen nog en zo'n beetje alles behalve het frame/stuur/zadel(pen) zijn vervangen afgelopen jaren :+

[ Voor 62% gewijzigd door sapphire op 03-06-2017 23:42 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

havana schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 22:52:
[...]

Kwestie van proberen. Is heel persoonlijk. De ene zweert bij Assos, de ander bij Castelli en de derde bij Rapha.

En zo heb je nog 100 merken.
Kijk ook eens naar de broeken van Agu. Ook in de lagere prijsklasses hebben ze vaak goed spul en een goede zeem. Volgens mij best slijtvast ook.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• havana
Agu............... :X

Prima weekje Gran Canaria gehad met perfect weer. Iedere dag zo'n 26-28 graden met nauwelijks wolken.

Ondanks het feit dat het nadrukkelijk een familievakantie was toch best wat leuke ritten kunnen maken.

Rit 1: Mont Leon (50 km/1000 hm)

Eerste dagje, dus gewoon even inbollen. Mont Leon van 2 kanten. Dankzij het warme weer in NL hoef ik niet te acclimatiseren en loopt het klimmen direct al aardig, voor mij uniek.

Rit 2: Soria (82 km / 1600 hm)

Ik pak de kustweg en bij Arguineguin sla ik landinwaarts. Eenmaal aangekomen bij de voet van de klim is de wind totaal weg. Met nauwelijks schaduw is het ineens gigantisch warm. Ik raak bevangen door de hitte. Waar ik in het verleden altijd stug doorfietste als zoiets gebeurde, stop ik nu wijselijk even in de schaduw. Vermogen lijkt nergens meer op, maar ik bereik de top. Na bijvullen in Soria pak ik het slingerweggetje helemaal naar de top. Zitten een paar zeer steile stukken in van 14-16%. Mijn stop heeft me goed gedaan. Aan de andere kant daal ik over de mooiste klim van het eiland en pak vervolgens de kustweg naar huis. In 6 jr tijd is de eerste keer dat ik hier met de fiets rijd! Prachtige weg om te fietsen.

Afbeeldingslocatie: https://i1255.photobucket.com/albums/hh626/havana1982/5DC1F5DF-569C-4966-B9FA-5B36F570027A.jpg

Rit 3: Pico (98 km met 2500 hm)

Een klassiekertje. Naar de top en terug. Gisteren heb ik een rustdag ingelast en zoals altijd ben ik vandaag dan iets minder. Het zij zo. Omdat het gezin 's middags nog naar de dierentuin wil, moet ik er erg vroeg opstaan. Om 6:00 rijd ik in het pikkedonker de klim de Alto de Fataga op. Mooie ervaring wel, zeker als de zon opkomt. Ook fijn dat je op dit uur nog geen last hebt van de warmte, sterker nog, hoe hoger ik kom hoe koeler het wordt. Eigenwijs als ik ben heb ik alleen armstukken bij me. Ik houd bewust nog wat over tot het steile stuk na Ayacata. Dat loopt prima. Daarna nog ruim 8 km naar de top. Aldaar veel wind en slechts 4 graden :o . Geen geweldig uitzicht dus ik keer meteen om. Vanaf Ayacata is de temperatuur weer aangenaam. In de afdaling naar San Bartelomé verlies ik zonder dat ik het doorheb een dop van bidon. Goeiegod wat is het asfalt hier beroerd. Nog even de mini-Redoute meepakken en dan weer omlaag bollen. 's Middags dolfijntjes kijken en een "biertje" (1 liter!) drinken (zie foto).

Afbeeldingslocatie: https://i1255.photobucket.com/albums/hh626/havana1982/F39DC561-2825-4051-9143-EDA4AA40F25F.jpg

Rit 4: Herradura (75 km / 1350 hm)

Het was een paar jaar geleden dat ik de Passo Herradura nog eens opgereden was. Dit is een van de wat kortere rondjes vanaf Maspalomas, dus heel geschikt voor een familievakantie. Eerst een km of 14 naar het oosten over de mindere mooie kant van de kustweg. Je moet dit zien als een investering. In El Doctoral sla je linksaf. Er rijdt een Spanjool voor me die op de vlakke aanloop al flink tempo maakt. Ik begin zelf liever rustiger. De pas zelf is niet al te lastig en wonderschoon. Ik heb vandaag een superdag, kan de hele klim moeiteloos 270-300 watt trappen wat voor mijn doen veel is. Op een bepaald moment komt de Spanjool in zicht en stel ik me als doel hem in te halen vóór de top. Dat lukt! Daarna is het op en af tot St Lucia. Even bijvullen en dan nog een km of 6 klimmen tot de afdaling begint. Ook de 2 beruchte haarspelden voor de Alto de Fataga gaan lekker (wat ben ik daar toch al vaak gestorven...) Als elk ritje toch zo kon gaan....

Rit 5 (Soria van 2 kanten) 82 km met 1900 hm

Het gezin wil vandaag lunchen in Puerto de Mogan dus ik stippel een route uit die daar eindigt. Moeilijk is dat niet. Ik wil de klim vanaf Mogan graag nog eens doen dus 1 en 1 is 2. Het begin is gelijk aan rit 2. Net als gisteren loopt het super! Na de beklimming van Soria+slingerweggetje daal ik af aan de andere kant, keer om aan de voet en pak deze klim ook nog even mee. Ongeveer halverwege haalt een local me in. Ik pak zijn wiel en na een paar km moet hij passen. Hij zat dus al a bloc... we kletsen wat over fietsen. Hij vindt dit de mooiste klim van het eiland, wat ik alleen maar beamen. Op een paar kleine stukjes na is ie ook niet super lastig. De local pakt het slingerweggetje naar Soria, ik klim eventjes door de top. Anders telt het niet ;) Op de top keer ik om en daal nogmaals af, nu helemaal naar Puerto Mogan. Aangezien ik nog een half uurtje over heb pak ik nog een stukje kustweg mee. Fijn laatste ritje. Even in de zee springen, fiets in de auto gooien en 2 borden paella naar binnen schuiven, dit alles uiteraard weggespoeld met 2 pullen Tropical bier.

Afbeeldingslocatie: https://i1255.photobucket.com/albums/hh626/havana1982/00B14F01-AD23-4E51-9295-137BC6BBA57D.jpg

Heb me dit jaar uitstekend vermaakt. Wel viel me op dat er maar erg weinig fietsers waren. Misschien doordat het een rustige laagseizoenweek was?

Eigen fiets meenemen is me goed bevallen (met dank aan de fietskoffer van @Tsjilp) Uiteindelijk kost het minder tijd dan halen en brengen van een huurfiets en bovendien is het ook nog eens goedkoper (75€ retour, rekening nooit gekregen van TUI :o). Aangezien ik deze keer vanaf Eelde vloog en wij zoals altijd een huurauto hadden (vanaf de luchthaven) viel het gesleep ook enorm mee.

[ Voor 103% gewijzigd door havana op 05-06-2017 08:36 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Mooi verslag, maar hoe raak je een dop van een bidon kwijt :? Die trilt er toch niet zomaar af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Kennelijk niet goed vastgedraaid...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Mooi verslag Havana, zo'n familievakantie zou ik ook wel willen ;). Wanneer vertrek je naar de Alpen?

[ Voor 36% gewijzigd door Kluus op 05-06-2017 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Pas de donderdag voor de Marmotte. Wordt een hit-and-run. Marmotte is ook niet mijn hoofddoel, dat is de Öztaler. Dan pak ik ook wat meer dagen vooraf.

De Marmotte rijd ik gewoon echt voor de fun, en gaat het goed dan is dat leuk maar zo niet is het ook goed...

[ Voor 27% gewijzigd door havana op 05-06-2017 12:51 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 23:24

Galois

1811 - 1832

Ik gebruik Strava altijd als ik ga fietsen (het is zelfs zo erg dat als mijn Garmin Edge leeg is, dat ik dan maar een uurtje later ga :)). Dat Live Segments is een erg mooie optie, alleen 8 euro per maand voor Strava Premium vind ik gewoon teveel... (of 50 euro per jaar).

Nu kwam ik een 'omweg' tegen op http://gniza.org/segments/ om segmenten handmatig te uploaden naar je Garmin om zo die Live Segments optie te kunnen gebruiken. Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar geen resultaat. Kent iemand het? Bevalt het? Ik heb net twee segmenten die ik vaak fiets op mijn Garmin gezet, maar nog niet getest.
Werkt overigens wel omslachtig: je moet van elke connectie die je op je lijst wil, weer apart aanklikken. En dat weer uploaden naar je Garmin. Veel werk dus, zeker niet optimaal...

offtopic:
Wat op die website wordt uitgelegd lijkt mij niet illegaal of een manier om onder Strava Premium te komen. Je download segmenten die je weer upload. Het is dus geen crack/hack oid en m.i. volledig binnen de regels van Tweakers om dit hier te bespreken. Toch?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

havana schreef op maandag 5 juni 2017 @ 12:48:
Pas de donderdag voor de Marmotte. Wordt een hit-and-run. Marmotte is ook niet mijn hoofddoel, dat is de Öztaler. Dan pak ik ook wat meer dagen vooraf.

De Marmotte rijd ik gewoon echt voor de fun, en gaat het goed dan is dat leuk maar zo niet is het ook goed...
Cool, de Öztaler staat ook op mijn lijstje, helaas hebben mijn maten die vorig jaar al gedaan, maar over een paar jaar komt ie vast nog wel een keer voorbij.

Wij gaan nu de hele Trophee de l'Oisans doen, maar het hoofdoel is wel de Marmotte. Ik ben daarom nog aan het twijfelen hoe ik La Vaujany ga aanpakken om na een week weer in vorm te zijn. Ik denk dat ik die Vaujany maar een beetje rustig aan doe.

Wij vertrekken de vrijdag voor La Vaujany en dan zitten we dus een ruime week daar, heb er in ieder geval veel zin in!

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 05-06-2017 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
Hebben jullie al Relive gebruikt?
https://www.relive.cc/

Ik heb slechts 1 filmpje kunnen "maken" en ben onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 25-09 14:33
Dit lange weekend veel kilometers gemaakt op de racefiets wat genieten was.
Wat minder leuk is, is iets wat ik langere tijd al merk; erg snel verzurende benen bij hoge hartslag tijdens een strava segment, klimmetje of stuk vlak.
Ik fiets al jaren dus ken het gevoel wel van vollopende benen tijdens inspanning maar dit voelt echt anders. Lastig te omschrijven. Mijn benen slapen ook redelijk snel als ik bijvoorbeeld in kleermakerszit ga zitten.
Iemand hier die hier ook last van heeft (gehad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 22:24
Ik heb afgelopen week een Castelli bib gekocht (met een Progetto x2 pad) omdat ik daarvoor twee simpele broekjes van B'Twin gebruikte.

Na mijn laatste rit (eerste keer 4,5 uur rijden) merkte ik dat ik best wel rode/geïrriteerde plekken had bij m'n lies. Grofweg het stuk waar je been overgaat in je kruis. Het voelde gewoon alsof die huid lange tijd geschuurd had en ik probeer te achterhalen hoe ik dat kan verminderen, of ter herleiden wat de oorzaak is:

- Broekje niet goed (al zit/past hij erg lekker als ik hem aantrek)
- Zadel niet goed (gepositioneerd). Het is een Bontrager Montrose Comp.

Ik fiets nog niet zo heel lang (minder dan 750km en korter dan 2 maand), dus ik kan mij voorstellen dat mijn lijf/huid nog moet wennen?

Heeft iemand tips om uit te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
MailMan schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:31:
Ik heb afgelopen week een Castelli bib gekocht (met een Progetto x2 pad) omdat ik daarvoor twee simpele broekjes van B'Twin gebruikte.

Na mijn laatste rit (eerste keer 4,5 uur rijden) merkte ik dat ik best wel rode/geïrriteerde plekken had bij m'n lies. Grofweg het stuk waar je been overgaat in je kruis. Het voelde gewoon alsof die huid lange tijd geschuurd had en ik probeer te achterhalen hoe ik dat kan verminderen, of ter herleiden wat de oorzaak is:
Ik heb jaren gefietst in LeCock bibs, maar fiets sinds 12 maanden in B'Twin's vanwege de bretels die mij
beter bevallen. Toen ik onlangs weer een rit maakte in een LeCock voelde dit niet fijn, maar ik had
bij de ritjes (2x 24km) nog geen rode plekken.

Ik denk daarom dat het switchen van bib voor de meeste mensen enige wentijd vereist.
Hetzelfde geldt immers ook voor hardloop schoenen.
Dat is ook de reden waarom mijn volgende broek ook een Btwin wordt, omdat ik geen zin heb
in verassingen.

Wat je eventueel nog kunt doen is talkpoeder gebruiken en bij aanhoudende pijn jouw zadel
nader inspecteren. En in het ergste geval de nieuwe mooie bib verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Vaseline wil ook wel helpen. Gewoon gewenning :)

Dit weekend voor het eerst met mijn vriendin gefietst. Eerste rit zat haar zadel wat te laag en dat resulteerde in vollopende bovenbenen bij haar. Ook was ze drie keer gevallen (natuurlijk ook eerste keer klikpedalen) dus een beetje pijnlijk knietje. Samen zo'n 35 kilometer met laag tempo gefietst en gister weer. Ideaal ook voor mij is dat ik zo op lage hartslag kan trainen :P

Die snelheid komt vanzelf wel, wil dat ze eerst gewoon went aan de zit en een beetje basis opbouwt. :)

[ Voor 83% gewijzigd door Tjebakka op 06-06-2017 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een LeCock broek lijkt mij ook niet erg fijn zitten :P

Anyway, fietsen is geen comfortabele bezigheid. Zeker als je net begint zul je altijd wel wat irritantie op je zitvlak en edele delen hebben. Maar dat went met de tijd.

Als je heel gevoelig bent en/of een heel lange tocht voor de boeg hebt en/of het heel warm is, kun je ook chamois crème gebruiken (van een chique fietsmerk meestal tenminste 15 euro voor 150 gram) of uierzalf (3,95 voor een halve kilo).

Verder is een dikke zeem lang niet altijd een fijne zeem. Zo vind ik veel broeken van Assos niets, dat zijn net luiers. Van Castelli heb ik ook liever de Kiss Air dan de Pogretto en van Sportful liever de TCPro dan de Total Comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
Guys, ik ben toe aan een nieuwe bidon en heb de Camelbak Podium (710ml) op het oog:
https://www.bikester.nl/c...n-710ml-zwart-558056.html

Ik lees niets anders dan goede dingen op deze bidon, maar blijkbaar past hij niet in alle moderne houders.
Zelf heb ik twee BBB bbc-31 houders, maar twijfel enorm met het bestellen.
Helaas is er naar mijn weten geen LBS waar ik snel kan proberen.

Weet een van jullie of deze combinatie gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Als een Tacx bidon (= ook conisch) erin past, dan past de Camelback ook.

Ik rijd ook sinds kort met de podiums, en ze bevallen me prima.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Storm-Fox schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:09:
Hebben jullie al Relive gebruikt?
https://www.relive.cc/

Ik heb slechts 1 filmpje kunnen "maken" en ben onder de indruk.
Ja is erg geinig, vooral leuk bij lange tochten en/of veel bochtjes. En in de bergen uiteraard. Vind t altijd leuk om even terug te kijken.

Qua broeken: ik heb zelden 2 x precies dezelfde broek kunnen kopen. Heb laatst een Sportful Giro broek gekocht in de aanbieding, vind t een prima broek voor t geld (was geloof ik 70 euro). Heb 2 van die dure van Sportful, geeft idd wel een beetje een luier gevoel. Maar voor een langere rit wel comfortabel. Maar beste setje denk ik is nog steeds die van de KlimClassic, zeker voor dat geld echt een topset.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Storm-Fox schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:04:
Guys, ik ben toe aan een nieuwe bidon en heb de Camelbak Podium (710ml) op het oog:
https://www.bikester.nl/c...n-710ml-zwart-558056.html

Ik lees niets anders dan goede dingen op deze bidon, maar blijkbaar past hij niet in alle moderne houders.
Zelf heb ik twee BBB bbc-31 houders, maar twijfel enorm met het bestellen.
Helaas is er naar mijn weten geen LBS waar ik snel kan proberen.

Weet een van jullie of deze combinatie gaat werken?
Ik heb de Podiums zelf ook en ze werken bij mij in alle merken bidonhouders die ik heb (Bontrager, Elite en Canyon). Dus met BBB zal het ook wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik vind zelf de bib-shorts van Rapha de fijnste die ik heb gehad. Kost wat, maar het geld beslist waard. Daarbij heb je vaak 2x per jaar 30% sale acties op hun website dus die wacht ik meestal ff af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
Sjoewe schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:05:
Ik vind zelf de bib-shorts van Rapha de fijnste die ik heb gehad. Kost wat, maar het geld beslist waard. Daarbij heb je vaak 2x per jaar 30% sale acties op hun website dus die wacht ik meestal ff af.
Dank voor de tip, ik zal ook even afwachten op de Rapha sale.
Raad je trouwens de "Rapha Core Bib Shorts" trouwens aan?
En valt Rapha net als Castelli een maat kleiner uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 20:53
Rapha valt normaal. Daarnaast staat er een goede maattabel op de website door je taille op te meten en met de maattabel te vergelijken. 87-92 cm is bv. Large. Gezien de vele reviews is het overgrote deel hier zeer tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Heb zelf sinds kort ook een Rapha broek, maar vind deze niet beter (maar ook niet slechter) dan m'n Assos-broeken.

Blijft gewoon zo ontzettend persoonlijk.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Storm-Fox schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:22:
Dank voor de tip, ik zal ook even afwachten op de Rapha sale.
Raad je trouwens de "Rapha Core Bib Shorts" trouwens aan?
En valt Rapha net als Castelli een maat kleiner uit?
Ik vind de core prima! En ze vallen inderdaad gewoon normaal, of als je twijfelt moet je de eerste keer gewoon een paar maten bestellen, retourzending is gratis. :)
havana schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:48:
Heb zelf sinds kort ook een Rapha broek, maar vind deze niet beter (maar ook niet slechter) dan m'n Assos-broeken.

Blijft gewoon zo ontzettend persoonlijk.
Assos Is natuurlijk ook gewoon echt een premium-merk :)

[ Voor 26% gewijzigd door Sjoewe op 06-06-2017 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 21:03
Willem30 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:29:
Dit lange weekend veel kilometers gemaakt op de racefiets wat genieten was.
Wat minder leuk is, is iets wat ik langere tijd al merk; erg snel verzurende benen bij hoge hartslag tijdens een strava segment, klimmetje of stuk vlak.
Ik fiets al jaren dus ken het gevoel wel van vollopende benen tijdens inspanning maar dit voelt echt anders. Lastig te omschrijven. Mijn benen slapen ook redelijk snel als ik bijvoorbeeld in kleermakerszit ga zitten.
Iemand hier die hier ook last van heeft (gehad)?
Met mijn beroep deformatie klinkt dat als een mogelijk vaat probleem. In de familie mensen met aandoeningen van de bloedvaten? Zal wel niet, maar als het blijft moet je dat ook een keer aan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 25-09 14:33
Noxa schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:53:
[...]
Met mijn beroep deformatie klinkt dat als een mogelijk vaat probleem. In de familie mensen met aandoeningen van de bloedvaten? Zal wel niet, maar als het blijft moet je dat ook een keer aan denken.
Niet zo ver ik weet. Ik overweeg wel om hiervoor naar een sportarts te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Tjebakka schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:10:
Vaseline wil ook wel helpen. Gewoon gewenning :)
Welke gewenning?

Ik mijn achterste heeft al aardig wat KM's gemaakt maar aan de Progetto X2 kan ik tot noch toe ook niet echt wennen, ook rode liezen en zere kont. Zelfde wat @MailMan beschrijft. Andere broek aan en alles is prima maar die Progetto :X

Zit ook serieus te twijfelen wat te doen, broek wegdoen (niet dat je er nog wat voor krijgt maargoed) of nog een paar keer proberen in de hoop dat het inderdaad went

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:43
sapphire schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:22:
[...]

Welke gewenning?

Ik mijn achterste heeft al aardig wat KM's gemaakt maar aan de Progetto X2 kan ik tot noch toe ook niet echt wennen, ook rode liezen en zere kont. Zelfde wat @MailMan beschrijft. Andere broek aan en alles is prima maar die Progetto :X

Zit ook serieus te twijfelen wat te doen, broek wegdoen (niet dat je er nog wat voor krijgt maargoed) of nog een paar keer proberen in de hoop dat het inderdaad went
Bij mij is het ook geen kwestie van gewenning. Of hij zit goed (vanaf rit 1) of niet. Sinds ik een Castelli heb met Kiss3 zeem hoef ik geen andere meer. Prijstechnisch goed te doen (zeker in aanbieding) en beter dan mijn Nalini broek en veeeeeeeeeeeeel beter dan mijn oude Lidl broek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Met gratis Robocop-letters?

Erg jammer dat zo'n mooi merk zo'n groot deel van z'n kleding volledig verneukt door dat vreselijke lettertype.

[ Voor 68% gewijzigd door havana op 06-06-2017 17:53 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind 't design van veel Castelli-shirts ook niet om over naar huis te schrijven eigenlijk. Dat lettertype vind ik ook aardig Robocop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Net voor het eerst ook m'n BB30 bottom-bracket vervangen, oud crankstel 'gehackt' als lager-pers werkt prima. :D

Toch leuk, er is geen onderdeel meer op m'n fiets dat ik niet meer zelf kan servicen. Nu nog een keer wielen leren bouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 22:24
sapphire schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:22:
[...]

Welke gewenning?

Hmm dan hoop ik toch dat ik wat ga wennen aan de broek :P Wel lastig dat een goeie zeem zo bepalend is, maar je er alleen door trail & error achterkomt wat bij je past, en je (begrijpelijkerwijs) een gedragen zeem niet terug mag sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:43
havana schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:53:

Erg jammer dat zo'n mooi merk zo'n groot deel van z'n kleding volledig verneukt door dat vreselijke lettertype.
Ja, maar zwart op zwart, waardoor je het bijna niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
Na enkele keren wat projecten van mensen gezien te hebben ben ik van plan om zelf een fiets te gaan "bouwen". Het lijkt mij erg veel voldoening geven door op een custom made fiets rond te rijden.

Om te beginnen wil ik inventariseren wat er nodig is aan gereedschap. Hier heb ik weinig verstand van. Nu kom ik wel wat gereedschapsetjes tegen. Zoals bijv: https://m.aliexpress.com/s/item/32757795081.html#autostay

Zal dit in de basis voorzien? Of zou je andere setjes aanraden? Wil in principe alles zelf gaan (de)monteren.
Ik wil het graag "goedkoop" houden. Gewoon als een leuk project. Vandaar dat ik op dat setje uit kwam. Maar dit kan natuurlijk ook een slechte keus zijn.....

Daarna wil ik mij gaan oriënteren op een 2e hands frame. Het lijkt mij lastig inschatten wat voor maten goed voor mij zijn. Dit lijkt mij een gevalletje meten=weten.
Het frame wil ik ook zelf gaan spuiten. Kleuren e.d. ga ik allemaal nog over nadenken. Moet alles eerst maar is op een rijtje zetten.

Ben vooral benieuwd naar mensen die soortgelijke ervaringen hebben en tips&tops hebben bij het beginnen van een dergelijk project. Hoe te beginnen, waar op te letten... Alle tips zijn ontzettend welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

havana schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:53:

Tja...ik vind het een mooi lettertype O+

Smaken verschillen nou eenmaal.

Ben ook erg blij met mijn nieuwe Castelli Attacco oOo

[ Voor 8% gewijzigd door sapphire op 06-06-2017 21:43 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
ThijsM schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:42:
Na enkele keren wat projecten van mensen gezien te hebben ben ik van plan om zelf een fiets te gaan "bouwen". Het lijkt mij erg veel voldoening geven door op een custom made fiets rond te rijden.

Om te beginnen wil ik inventariseren wat er nodig is aan gereedschap. Hier heb ik weinig verstand van. Nu kom ik wel wat gereedschapsetjes tegen. Zoals bijv: https://m.aliexpress.com/s/item/32757795081.html#autostay

Zal dit in de basis voorzien? Of zou je andere setjes aanraden? Wil in principe alles zelf gaan (de)monteren.
Ik wil het graag "goedkoop" houden. Gewoon als een leuk project. Vandaar dat ik op dat setje uit kwam. Maar dit kan natuurlijk ook een slechte keus zijn.....

Daarna wil ik mij gaan oriënteren op een 2e hands frame. Het lijkt mij lastig inschatten wat voor maten goed voor mij zijn. Dit lijkt mij een gevalletje meten=weten.
Het frame wil ik ook zelf gaan spuiten. Kleuren e.d. ga ik allemaal nog over nadenken. Moet alles eerst maar is op een rijtje zetten.

Ben vooral benieuwd naar mensen die soortgelijke ervaringen hebben en tips&tops hebben bij het beginnen van een dergelijk project. Hoe te beginnen, waar op te letten... Alle tips zijn ontzettend welkom.
Tip 1. Koop niet die Alibaba-koffer. Het merendeel van het spul dat er in zit heb je niet nodig en hetgeen je wel nodig hebt is vaak van matige kwaliteit. Ik heb m'n eigen frame 100% opgebouwd. Dit is het gereedschap wat je moet hebben in mijn ervaring:

- Set inbusleutels
- Set schroevendraaiers
- Sleutelset
- Goede kniptang
- Kettingzweep
- Cassette-afnemer
- Kettingpons
- Rubber hamer
- Montagepasta
- Carbonpasta (bij een carbon frame)
- Elektriciteitstape
- Afhankelijk van het type bottombracket dat je gaat gebruiken kan het zijn dat je daar ook nog apart gereedschap voor nodig hebt.

Verder kan je overwegen om een momentsleutel aan te schaffen, zeker als je niet weet hoe strak alles moet, is het wel handig om dingen 'to spec' aan te draaien.Op Youtube is echt veel informatie te vinden over het monteren en afstellen van je fiets. GCN heeft een mooie playlist waar ongeveer alles in wordt besproken.

Verder gewoon doen, is hardstikke leuk als je een beetje van sleutelen houdt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:15
Het kutte van goedkoop gereedschap is dat het prima lijkt maar dat je er vervolgens van alles mee stuk maakt. Ik heb al zoveel boutjes dol gedraaid en moeren rond gebeukt met die goedkope koffers. Het is goed te begrijpen dat je goedkoop wilt beginnen, maar weet gewoon wel wat je koopt.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-09 14:17
Hier ook maar melden,
Na jaren aanmodderen op een antieke racefiets eindelijk de stap genomen om een moderne fiets te kopen. Ben geen heel fanatieke fietser, doe het vooral om een beetje op conditie te blijven tijdens de zomerstop van de teamsport, maar heb wel de instelling om nu ook tijdens het seizoen door te fietsen.
De oude fiets, door m'n vader bijna nieuw gekochte peugeot. Inmiddels al omgedoopt tot droogweer toerfiets, vandaar de verlichting en overzise zadeltas.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/v9axmloO5GyiJrqC62XsVwO0/medium.jpg
En m'n nieuwe Gaint Contend SL1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wwgUIafXrpeG6xnZJPC90UDg/medium.jpg

Na de eerste ritten wel erg las van de lies gehad, heb nu de schoenplaten al iets bijgesteld, volgende keer kijken of het beter gaat.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
Sjoewe schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:57:
[...]

Tip 1. Koop niet die Alibaba-koffer. Het merendeel van het spul dat er in zit heb je niet nodig en hetgeen je wel nodig hebt is vaak van matige kwaliteit. Ik heb m'n eigen frame 100% opgebouwd. Dit is het gereedschap wat je moet hebben in mijn ervaring:

- Set inbusleutels
- Set schroevendraaiers
- Sleutelset
- Goede kniptang
- Kettingzweep
- Cassette-afnemer
- Kettingpons
- Rubber hamer
- Montagepasta
- Carbonpasta (bij een carbon frame)
- Elektriciteitstape
- Afhankelijk van het type bottombracket dat je gaat gebruiken kan het zijn dat je daar ook nog apart gereedschap voor nodig hebt.

Verder kan je overwegen om een momentsleutel aan te schaffen, zeker als je niet weet hoe strak alles moet, is het wel handig om dingen 'to spec' aan te draaien.Op Youtube is echt veel informatie te vinden over het monteren en afstellen van je fiets. GCN heeft een mooie playlist waar ongeveer alles in wordt besproken.

Verder gewoon doen, is hardstikke leuk als je een beetje van sleutelen houdt. :)
Dat is een mooie lijst. Zo te zien hoeven het de kosten ook niet te zijn. Gewoon goed spul aanschaffen.
Ga is even een optelsom maken van wat ik heb/nog moet aanschaffen.

Voor de keuze van het frame is het ook belangrijk om te rekening te houden met welke bottom bracket er in past. Ga mij hier is verder in verdiepen. Zag al dat er een aantal verschillende types zijn. Daarnaast heb ik ook nog allemaal vragen in mijn hoofd. Maar moet maar is een rustig plan voor mijzelf maken. Stap voor stap en eerst goed inlezen om problemen te voor te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-09 17:43
ThijsM schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 08:45:
[...]

Dat is een mooie lijst. Zo te zien hoeven het de kosten ook niet te zijn. Gewoon goed spul aanschaffen.
Ga is even een optelsom maken van wat ik heb/nog moet aanschaffen.

Voor de keuze van het frame is het ook belangrijk om te rekening te houden met welke bottom bracket er in past. Ga mij hier is verder in verdiepen. Zag al dat er een aantal verschillende types zijn. Daarnaast heb ik ook nog allemaal vragen in mijn hoofd. Maar moet maar is een rustig plan voor mijzelf maken. Stap voor stap en eerst goed inlezen om problemen te voor te zijn.
Het klopt dat goedkoop gereedschap je meer kwaad dan goed kan doen. Links en rechts kun je geluk hebben met iets goedkopers, maar zo'n hele set voor 25€ kan het niet zijn.

Als je een aluminium frame wilt verven, hou dan rekening met de dikte (dun!) van buizenwanden. Als je de verf er helemaal af wilt hebben, doe je er verstandig aan om chemisch te strippen. Met schuren zou je het materiaal te zeer kunnen beïnvloeden. De oude laag alleen opruwen zodat de nieuwe laag beter hecht kan natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 11:04
Hier mensen ervaring met kleding van La Machine? EN dan met name kwaliteit en maatvoering? Zitten echt een aantal hele coole shirts bij.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
wackmaniac schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:01:
Hier mensen ervaring met kleding van La Machine? EN dan met name kwaliteit en maatvoering? Zitten echt een aantal hele coole shirts bij.
Site werkt niet helemaal lekker

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ij48feBl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Hijdaar95 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 08:54:
Als je een aluminium frame wilt verven
Beter laten poedercoaten of anodiseren, dat geeft een veel betere hechting op aluminium :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Laatst online: 12:19
wackmaniac schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:01:
Ze gebruiken de shirs van Stanley & Stella, bio-katoen en goede kwaliteit (bijna al mijn t-shirts zijn van S&S).
Maat is normaal. De vorige modellen waren wat kort, maar mijn vorige waren heel goed qua fit.

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Zo, 6 jaar geleden de eerste stap in de wielrenwereld gemaakt met een 2e hands Ridley fiets met een framemaat van 64cm. Prima fiets, een km of 5000 op gefietst, maar ik heb toch het idee gehad dat deze niet helemaal goed voor mij was afgesteld en het frame toch iets te groot was.
Dus binnenkort ga ik mezelf eens goed opmeten en daaruit bepalen wat voor framemaat ik nou echt nodig heb, om daarna marktplaats maar eens af te struinen naar een nieuwe 2e hands :) . Budget is rond de 800 euro dus daar moet wel iets moois en recents voor te vinden zijn lijkt me.
De stap erna is de fiets laten inmeten en kijken of daar nog winst in te behalen is.

En klopt het nog steeds dat je liever een framemaat kleiner kan kopen dan een framemaat groter? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Mits je precies tussen twee maken invalt, en je een beetje flexibel bent, want een kleiner frame betekent ook een grotere 'saddle to bar drop'.

Kan je omschrijven welke klachten je nu hebt, en waaraan je merkt dat het frame te groot is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18882110_1398815300164260_239126138661698937_n.jpg?oh=292ec54503887ebb8b808d93a4cfc9cf&oe=59D8C4A1

Afgelopen weekend voor de 2e keer de fietselfsteden gefietst.
Stond een behoorlijk windje tussen Dokkum en Oude Mirdum (130km tegenwind).
Uiteindelijk 10u18 erover gedaan (excl pauzes).
Pagina: 1 ... 34 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic

Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.