Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 111 Laatste
Acties:
  • 632.374 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:32
Kluus schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:08:
Afgelopen weekend de Schleck Gran Fondo gereden, een nieuwe cyclo georganiseerd door Frank Schleck.

Lekker gereden, maar wat ging het hard. In het begin al een paar valpartijen van (te) nabij mee mogen maken die ik gelukkig zonder kleerscheuren heb kunnen ontwijken. Na de eerste twee klimmen werd het wat uit elkaar getrokken en werd het een mooie rit met een leuk wedstijdelement :).

Je kon je kwalificeren voor het WK cyclo en dat was ook terug te zien in het deelnemersveld, zeker mijn leeftijdscategorie (19-34) was gevuld met tot in de puntjes gesoigneerde jonge rennertjes van diverse cycloteams.

Met dat deelnemersveld in het achterhoofd nog wel redelijk tevreden met het eindresultaat (415/1100) en wat lessen geleerd voor de volgende cyclo :+ .

https://www.strava.com/activities/996784480
Dat is inderdaad rap gereden! Zeker incl de nodige HM. Erg jammer van de valpartijen.. wat waren de oorzaken daarvan?

Daarnaast zie ik dat je een aantal challenges op Strava hebt die ik niet zie, zijn die alleen zichtbaar voor premium members of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:20

Kluus

Gang is alles

la_fusion schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:12:
[...]

Dat is inderdaad rap gereden! Zeker incl de nodige HM. Erg jammer van de valpartijen.. wat waren de oorzaken daarvan?

Daarnaast zie ik dat je een aantal challenges op Strava hebt die ik niet zie, zijn die alleen zichtbaar voor premium members of?
Omdat de startvakken waren ingedeeld op leeftijdscategorie probeerde veel snellere rijders, die vanwege hun leeftijd verder achterin moesten starten, voor de eerste klim naar voren te komen wat hier en daar nogal chaotisch verliep. In het geval wat ik zag knalde er een met zijn stuur tegen een, door motards aan de kant gezette, auto, waarna hij een hele groep mee nam in zijn val... :/

Op de eerste klim zelf hoorde ik ook nog het geluid van carbon tegen asvalt, maar toen heb ik niet omgekeken, waarschijnlijk ook een mislukte inhaalmanoeuvre...

Die strava challenges weet ik niet... Volgens mij zijn er geen premium-only challenges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:55
Kluus schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:08:
Afgelopen weekend de Schleck Gran Fondo gereden, een nieuwe cyclo georganiseerd door Frank Schleck.

Lekker gereden, maar wat ging het hard. In het begin al een paar valpartijen van (te) nabij mee mogen maken die ik gelukkig zonder kleerscheuren heb kunnen ontwijken. Na de eerste twee klimmen werd het wat uit elkaar getrokken en werd het een mooie rit met een leuk wedstijdelement :).

Je kon je kwalificeren voor het WK cyclo en dat was ook terug te zien in het deelnemersveld, zeker mijn leeftijdscategorie (19-34) was gevuld met tot in de puntjes gesoigneerde jonge rennertjes van diverse cycloteams.

Met dat deelnemersveld in het achterhoofd nog wel redelijk tevreden met het eindresultaat (415/1100) en wat lessen geleerd voor de volgende cyclo :+ .

https://www.strava.com/activities/996784480
Respectabele snelheid zo met die hms! Heb gisteren zelf ook een aardige tocht gereden, vanuit Groningen langs de gehele kust van de provincie en weer terug voor een totaal van net geen 190km. Opzich wel leuk om een keer te doen, maar heel erg inspirerend was het niet. Vooral heel veel schapen en veeroosters: https://www.strava.com/activities/1000472905

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:03
Iemand verstand van schijf remmen, hoe weet ik wanneer ik mijn remblokjes moet vervangen? Ga over 2 weken op vakantie en bedacht me net dat het misschien sim is om een setje reserve mee te nemen. Maar wanneer vervang je ze dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Noxa schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:23:
Iemand verstand van schijf remmen, hoe weet ik wanneer ik mijn remblokjes moet vervangen? Ga over 2 weken op vakantie en bedacht me net dat het misschien sim is om een setje reserve mee te nemen. Maar wanneer vervang je ze dan?
Kijken: als er geen voering meer op je blokjes zit, dan moet je ze vervangen (liefst daarvoor)
Horen: Metaal op metaal maakt een kut geluid, dan moet je ze vervangen
Ervaren: Als het niet meer remt, dan moet je ze vervangen ;)

GCN heeft meerdere videos over het onderhoud van disk brakes. Altijd handig om even te bekijken :)

[ Voor 8% gewijzigd door Equator op 23-05-2017 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-09 16:11

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Volgens Stravistix ben ik wel fitter aan het worden, echter is de vorm -59. (Overload)
Moet ik mij nu zorgen maken? :+ (Form < -30 : Over Load Zone. Athlete is on overload or over-training phase. He should take rest!)
D1 trainingen doe ik wel te weinig, kan ik mij vaak niet toe zetten. Hartslag zit zo op de 160, altijd relatief hoog.

Jullie tips?

[ Voor 16% gewijzigd door Harmen op 23-05-2017 16:02 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 16:42
Uhm, af en toe toch D1 fietsen?

Ik zou me niet direct zorgen maken, mits je met plezier op de fiets zit en het gevoel hebt dat je sterker wordt. Als niet dan moet je wel oppassen voor overtraining.

[ Voor 73% gewijzigd door Joba op 23-05-2017 16:33 ]

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Wat is je - gemeten - maximale hartslag. Als je dat weet, valt er wellicht iets zinnigs over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-09 16:11

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ga morgen maar even lekker een lichte traning doen, zaterdag Tecklenburger Rundfahrt op het programma. :+ Merk wel dat ik sterker wordt en langer kan volhouden, echter gaat de hartslag wel snel omhoog, heb geen max gemeten hartslag.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Harmen schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:38:
heb geen max gemeten hartslag.
Dan zegt die 160 niet zo veel. Wanneer je maximale hartslag 170 is, is dat een hele andere belasting dan wanneer die 210 zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-09 08:21
Max hartslag zegt niks en is zeker voor getrainde sporters puur een theoretische waarde die nooit of zelden gehaald zal worden.

Omslagpunt is waar het om draait. Je zones worden ook bepaald aan de hand van je omslagpunt, niet aan de hand van je max.

Dat Strava vindt dat je vermoeid bent is logisch. Hard trainen = hoge vermoeidheid. Anderzijds zal je fitheid ook toenemen. Het verschil tussen vermoeidheid en je fitness is je vorm. Je vorm hoger krijgen doe je dus door

a) te trainen
b) na training rust te nemen zodat je vermoeidheid je getraindheid niet "onderuit" haalt

Hier zit natuurlijk een paradox in, want als je te lang rust, gaat dit weer ten kost van je fitheid. Die getalletjes van Strava zijn nogal open deuren. Wie hard traint, doet fitheid op maar raakt ook vermoeid. Hoe intensiever de training hoe hoger de vermoeidheid. Hoe lang je nodig hebt om te herstellen is heel persoonlijk. Dit is vooral afhankelijk van

a) aanleg (profs herstellen bijvoorbeeld heel snel)
b) training, ben je beter getraind zul je veel sneller herstellen (zie DDX die 1k/week rijdt)
c) het type training, van een D1 training zul je veel sneller herstellen dan een intensieve rit

D1 trainingen doen heeft zeer veel voordelen, fysiologisch, en één daarvan is dat je er vrij snel van herstelt. Je kunt dus dagen op rij trainen zonder je echt vermoeid raakt.

Ik ken de scores van Strava niet, maar hen kennende hebben ze het 1:1 gejat van Trainingspeaks. Mijn ex-trainer zei: oppassen bij -60 en totale rust bij -100.

Bij mij komt de PMC (die dit soort data weergeeft in TP) voor mijn gevoel wel goed overeen met de werkelijkheid. Merk op dat de dat aanzienlijk minder accuraat zijn als je alleen op hartslag traint (ergo zonder vermogen).

[ Voor 83% gewijzigd door havana op 23-05-2017 18:53 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RalphvR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-07 20:10
YouTube: Cycling Tips - Training For Cycling

Heb dit filmpje een tijd terug ook al eens gedeeld. Hierin wordt helder weergegeven hoe het allemaal zit met fitness, vermoeidheid en vorm. Daarnaast ook wat info die handig is bij het opstellen van een trainingsschema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
havana schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 18:43:
Omslagpunt is waar het om draait
Dat bedoelde ik. Maar dan geldt nog steeds dat hartslag niets zegt wanneer je geen gemeten waardes kent. Net zo min als dat die Strava cijfers heel betrouwbaar zijn. Zegt wellicht iets, maar goed naar je lichaam luisteren zegt waarschijnlijk meer.

Nu doe ik zelf op de fiets meestal maar iets afhankelijk hoe ik me voel, maar wanneer ik gericht zou trainen, zou ik dat waarschijnlijk eerder op vermogen dan op hartslag doen. Mijn hardlooptrainingen pak ik wel wat serieuzer aan, maar dat doe ik ook niet op basis van hartslag, maar op basis van tempo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

De Strava cijfers zijn inderdaad gebaseerd op PMC van Coggan, voor hartslag nemen ze er dan ook de "Suffer Score" mee, wat geloof ik weer de Strava interpretatie is van TRIMP.

Als je veel tijd hebt kan je inderdaad veel D1 trainen. De trainingsimpuls van een rit in D1 is weer relatief laag, je moet dus meer trainen in D1 om dezelfde toename in fitness te bereiken. Als je niet iedere dag op pad kan heb je automatisch rust en is het juist handig om wat langere blokken rond je FTP/omslagpunt te rijden of intervallen op anaeroob. Bovendien train je dan ook wat meer verschillende energiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:23

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Gister een rondje met een vriend gefietst. Hij heeft een Bryton 330 of 530 en ik een Garmin Edge 810. De hele rit hebben we nagenoeg naast elkaar gefietst, maar op 1 segment is er een verschil van 5(!) seconden. Hij 52 seconden, ik 57 seconden. We kwamen naast elkaar boven. Hoe kan dat?

Een segment is leuk voor erbij natuurlijk, maar dit verschil is wel iets te groot om links te laten liggen.

edit: eea gevonden:
"and" not "or", both your GPS and Strava contribute to this problem!
Different GPS devices perform better than others. In my experience dedicated devices like Garmins tend to give you more accurate results than smartphones.
It also depends on which satellites your GPS receiver can see at any given time, if it's only able to receive data from the minimum number and one keeps getting blocked by trees or buildings, accuracy is going to suffer. If you've ever seen a ride where the GPS track seems to wander dozens of metres off the road you were actually on, this is probably why.
Most receivers are limited to updating their position once per second at most, so getting more fine-grained tracking is usually not possible.
As for Strava, it does some pretty braindead things with the data once you upload it, particularly on short, fast segments. Since it's extremely unlikely that a trackpoint from your ride will fall on the exact start and end points of a segment, they apparently use the closest trackpoints to the start and end of the segment instead. The obvious flaw with this is that the resulting distance for the whole segment will be a) different from the defined segment length and b) different for every person who's ridden it. So you end up riding the segment over a longer or shorter distance than it was actually created to cover. On short and fast segments this leads to ridiculous average speeds being posted. Strava in their wisdom apparently implement their average speed calculations as <time between your GPS start/end points> / <official segment length>, ignoring the fact that the distance between the start and end points from your GPS will almost never be the same as the segment length.

[ Voor 68% gewijzigd door Tjebakka op 24-05-2017 09:16 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:11

DeadLock

Vastlopen is relatief....

De vraag is met welke interval je data opgenomen is, als je allebei maar om de enkele seconden data opneemt (wat Garmin zal doen bij smart record) dan is het verschil al verklaard. Ook 2x beetje GPS afwijking kan al gauw enkele seconden schelen, zeker bergop.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Zadel en zadelpen weer helemaal losgehaald van de fiets en schoongemaakt - er kraakte her en der toch wat, zeker bij wat steviger trappen. Net ff rondje van 20 mins gedaan: geen gekraak meer!

En m'n fiets verder ook schoongemaakt - er zat nog wat stof en gunk op, dus ff poetsmoment. Dus ook: shinemoment 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hcAgeexbjWkYkKB060iWCuav/full.jpg

edit: iemand overigens enig idee uit welk jaar mijn Sensa is? Het is een Sensa Romagna Speciale, met Ultegra, 3x10. Ben wel benieuwd hoe oud de fiets eigenlijk is.

[ Voor 17% gewijzigd door Remy op 24-05-2017 22:57 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie Ultegra 6600 (of oudere) shifters; dus nieuwer dan 2008 zal-ie niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 13:08

Crazy D

I think we should take a look.

Remy schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 22:03:
Zadel en zadelpen weer helemaal losgehaald van de fiets en schoongemaakt - er kraakte her en der toch wat, zeker bij wat steviger trappen. Net ff rondje van 20 mins gedaan: geen gekraak meer!

En m'n fiets verder ook schoongemaakt - er zat nog wat stof en gunk op, dus ff poetsmoment. Dus ook: shinemoment 8)

[afbeelding]

edit: iemand overigens enig idee uit welk jaar mijn Sensa is? Het is een Sensa Romagna Speciale, met Ultegra, 3x10. Ben wel benieuwd hoe oud de fiets eigenlijk is.
Jammer dan weer dat ie bij die lelijke brug op de foto moet :P Voordeel is natuurlijk wel dat je fiets nu meer opvalt 8)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 23:00:
Ik zie Ultegra 6600 (of oudere) shifters; dus nieuwer dan 2008 zal-ie niet zijn.
Verrek, kijk ik voor de verandering aan de binnenkant van de crank, zie ik Shimano 6600 staan - je hebt gelijk. Dat geeft dus idd al een idee, zal wel 2007/2008 zijn :)
Crazy D schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 10:00:
[...]

Jammer dan weer dat ie bij die lelijke brug op de foto moet :P Voordeel is natuurlijk wel dat je fiets nu meer opvalt 8)
Hehe, ach: had mooie hoek met de zon en kon hem er netjes neerzetten :P

Vandaag overigens langer ritje gemaakt, 55km / 2 uurtjes. Ging lekker, en geen krakend zadel scheelt veel qua afleiding :P https://www.strava.com/activities/1004794037

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Remy schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 14:27:
Vandaag overigens langer ritje gemaakt, 55km / 2 uurtjes. Ging lekker, en geen krakend zadel scheelt veel qua afleiding :P https://www.strava.com/activities/1004794037
Zag m net op Strava. Ik ben net terug van een rondje met m'n vrouw. Dat gaat best traag :o

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazy D schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 15:36:
[...]
Ik ben net terug van een rondje met m'n vrouw. Dat gaat best traag :o
Haha, hier ook :D samen met mijn vrouw vandaag toch nog bijna 80 km op de teller gezet; voor mij was het eigenlijk wel lekker dat het zo traag ging, gewoon een hersteltraining :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2017 17:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:52
Pff gekookt vandaag tijdens de Klimclassic, HRM overleden, en nog even een walk of shame op het einde, twee ontplofte kuiten en 50x28 op 20% was toch te gortig :+

Maar we hebben het toch weer gehaald...
https://www.strava.com/activities/1005079025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Crazy D schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 15:36:
[...]

Zag m net op Strava. Ik ben net terug van een rondje met m'n vrouw. Dat gaat best traag :o
Gisteren avond een rondje met de misses gereden, had het gewoon koud erna. Als toetje kon ik daarna even de Wind-Blox bij @Maardiweb ophalen. Heb ze vandaag getest en ze wat ze beloven. Maar je zonnebril zit niet echt comfortabel op je hoofd. Ik geef het nog een paar test runs voor dat ik een oordeel vel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:49

sapphire

Die-hard pruts0r

Weet niet of ik het nou al gepost had maar heb afgelopen tijd weer veel repen en andere zut geprobeerd, oa zga. alle smaken repen uit het SiS assortiment.

Ongelofelijk die SiS repen, zo lekker als ik hun gelletjes vind zo ranzig vind ik de repen. Echt de meeste zijn gewoon niet te vreten :| Ze smaken veelal het zelfde ookal verschillen de smaken op de verpakking behoorlijk, ze zijn allemaal bruin,plakkerig en aparte smaak. Chocolade smaakt in de verte een beetje naar chocolade en die vieze smaak, banaan-fudge daar vond ik met veel fantasie iets van banaan in... Blackcurrent heeft rozijnen erin, jeej en wederom klein beetje smaak en smurrie. Echte afrader imho, dat terwijl ik de Blackcurrent, framboos en sinasappel gelletjes heerlijk vind. Niet te zoet, goede smaak!
SiS hydro tabs ben ik ook over te spreken. Deze bevaten amper suiker/calorieën maar vult wel de elektrolyten aan en Lemon, cola en berry smaken prima :)

En vandaag een Amacx reep op, huismerk van duursport.nl. Was erg lekker! komt in de buurt van de Born Bananaboost (mijn all time favorite), lekkere bananen smaak, licht zoet, iets stevig en tikkie droog maar laat een positieve smaak na (letterlijk :+ ) en stuk goedkoper.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 22:04
Sjoewe schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 20:29:
Pff gekookt vandaag tijdens de Klimclassic, HRM overleden, en nog even een walk of shame op het einde, twee ontplofte kuiten en 50x28 op 20% was toch te gortig :+

Maar we hebben het toch weer gehaald...
https://www.strava.com/activities/1005079025
Ik heb vorig jaar ook de walk of shame gehad tijdens de Klimclassic, op de Redoute en op de Chambrelles een paar keer moeten stoppen. Dit jaar tijdens de Memorial Frans Schouben deze "bergjes" wel op gefietst. Dus volgend jaar gewoon terug ;)

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Vandaag de 'Mokerkoning' van www.klimbijnijmegen.nl gereden zoals aanbevolen hier in het topic, erg mooie route waarbij je helaas wel redelijk wat bochtjes moet maken om aan de HM te komen. Daarnaast ook maar 1-2 echte klimmetjes(vergelijkbaar met Zuid Limburg) maar wel fijn om eens te doen als Zuid Limburg nog wat te ver is. Voor het eerst ook dat mijn kameraad niet zo'n goede dag had en dat ik op hem moest wachten ipv andersom :+ Wat dat betreft ook maar 1x terug hoeven gaan naar het binnenblad en ik kan merken dat ik een stuk fitter + beter ben dan andere ritjes in heuvelachtig gebied. Mag ook wel aangezien ik nu in 12 maanden zo'n 6k km heb gedaan ipv max 1k :+

Mbt de repen.. ik had gisteren voor het eerst een B'Tween havermout reep met karamel smaak mee en die smaakte enorm goed, geen idee qua voedingswaarde maar genoeg suiker + havermout en het zal wel goed zijn toch.

[ Voor 13% gewijzigd door la_fusion op 26-05-2017 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Hier ook een klimclassic rijder, niet volle bak gereden, m'n trainingsmaat had nogal wat materiaal problemen waardoor ik steeds moest wachten. Gelukkig wel kunnen uitrijden. Ons hotel was nog 7,5km van de finish, dus in totaal 190km gefietst.
De Cote de la Xhavée was inderdaad redelijk stijl te noemen (https://www.strava.com/segments/4272070), op de heenweg liep het daar ook helemaal vast waardoor we hem naar beneden gelopen hebben (heel fijn op fietsschoenen). Onderweg ook nog assistentie verleend bij een valpartij, schuiver door grint in een afdaling. Die jongen zit voorlopig niet op de fiets (heup waarschijnlijk stuk). Wel een (negatief) puntje voor de organisatie: nergens op de site / stuurbordje een noodnummer van de organisatie te vinden.

https://www.strava.com/activities/1005620892

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Oh, dat is best een stomme fout inderdaad.

Ik vond trouwens ook dat de stops opmerkelijk ingedeeld geregeld waren. Gezien het parcour lagen de eerste en de tweede stop wel wat ver uit elkaar, en de derde dan opeens weer heel snel na de tweede. Het had niet misstaan om tussen de eerste en de tweede stop in elk geval nog een waterpunt te hebben, zeker gezien de warmte.

[ Voor 9% gewijzigd door Sjoewe op 26-05-2017 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Noxa schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 21:52:
Gisteren avond een rondje met de misses gereden, had het gewoon koud erna. Als toetje kon ik daarna even de Wind-Blox bij @Maardiweb ophalen. Heb ze vandaag getest en ze wat ze beloven. Maar je zonnebril zit niet echt comfortabel op je hoofd. Ik geef het nog een paar test runs voor dat ik een oordeel vel.
Oh dat is wel balen, ik heb een bril dus zonder is niet echt een optie....
sapphire schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 22:44:
En vandaag een Amacx reep op, huismerk van duursport.nl. Was erg lekker! komt in de buurt van de Born Bananaboost (mijn all time favorite), lekkere bananen smaak, licht zoet, iets stevig en tikkie droog maar laat een positieve smaak na (letterlijk :+ ) en stuk goedkoper.
Dat had ik je ook wel kunnen zeggen, vind Amacx echt de lekkerste. Ja, en die BOOOM repen soort amandelspijs erg lekker ook.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-09 15:23
Weet iemand of er 1 1/4'' 31,8mm stuurpennen zijn (voor een Canyon) met een hoek van 10 graden? De Syntace F119 die Canyon vroeger gebruikte, hebben maar een hoek van 6 graden, evenals de Ritchey 4 Axis 44 die ze ook gebruikt hebben voordat ze zelf stuurpennen gingen maken.
Enige wat ik kan vinden dat in de buurt komt, is een Giant Contact OD2 1 1/4" stuurpen die een hoek van 8 graden heeft. Maar die is voor oversized Giant sturen 46mm. Verder alleen een Ritchey WCS 4 Axis 44 1 1/4" met een hoek van 6 of 17 graden.

[ Voor 4% gewijzigd door cordonbleu op 26-05-2017 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
cordonbleu schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 16:01:
Weet iemand of er 1 1/4'' 31,8mm stuurpennen zijn (voor een Canyon) met een hoek van 10 graden? De Syntace F119 die Canyon vroeger gebruikte, hebben maar een hoek van 6 graden, evenals de Ritchey 4 Axis 44 die ze ook gebruikt hebben voordat ze zelf stuurpennen gingen maken.
Enige wat ik kan vinden dat in de buurt komt, is een Giant Contact OD2 1 1/4" stuurpen die een hoek van 8 graden heeft. Maar die is voor oversized Giant sturen 46mm. Verder alleen een Ritchey WCS 4 Axis 44 1 1/4" met een hoek van 6 of 17 graden.
Deze gezien? https://www.mantel.com/ea...wZWNbXT0yMjIxI3N0YXJ0Mg==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-09 15:23
Euh, ja. Dat is dus een 1 1/8" en niet een 1 1/4" die ik nodig heb. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 22:24
De dag die je wist dat zou komen: vandaag omgevallen :P Klap redelijk op kunnen vangen, maar toch wat schaafplekjes op de derailleur. Krasjes vind ik niet erg, maar wel dat de ketting nu lijkt te tikken.

Thuis gaan inspecteren en bij sommige versnellingen lijkt de ketting een klein beetje tegen een ander tandwiel te komen. Dus het lijkt mij dat de derailleur niet helemaal lekker uitgelijnd is. Wellicht door de val, mogelijk ook gewoon omdat het een nieuwe fiets is waarbij alles na een paar honderd kilometer nog nagelopen moet worden. Nou doe ik dat graag zelf, dus vroeg ik mij af of iemand een goede guide weet voor het afstellen van een Shimano 105 derailleur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy

Remy

Dat is niet leuk, maar kan gebeuren. Dit is een aardige guide-video voor Shimano achterderailleurs: YouTube: How To: Adjust Shimano Rear Derailleurs

Geduld is nodig om het allemaal weer goed af te stellen :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bite
  • Niet online
Misschien is de derailleur hanger wat verbogen? schijnt bedoelt te zijn als zwak punt om te buigen of breken ipv de derailleur.
Voor wat betreft het afstellen zijn de diverse video's op youtube zoals bijvoorbeeld van GCN wel handig. Het is in principe een kwestie van eindpunten met de schroefjes en kabelspanning al kan het (uit eigen ervaring) wel even wat prutsen zijn als je dat niet vaak gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-09 08:31
Vandaag was het wel een stuk beter te doen dan gisteren op de weg zeg. Helaas toch nog een groepje electrofossielen on tour tegengekomen die op een normale weg veel te breed fietsen. Ben al bellend de bocht door gegaan omdat ik er al redelijk wat op mijn weghelft zag fietsen maar kon toch vol in de ankers gaan omdat een paar het toch aan stuurkunsten ontbrak. Helaas heb je het als wielrenner toch altijd gedaan, het is jammer dat wielrenners zo'n slecht imago hebben. Zelfs met bellen en een verzoek op de eigen weghelft te blijven werd ik boos aangekeken.

On the bright side, wel 80 goede kilometers gemaakt waarvan veel over het prachtige Let de Stigterpad (van Maarn naar Rhenen door de bossen, alleen te doen als het rustig is op de weg). Ook eindelijk een irritant tikje weg weten te krijgen uit mijn fiets. Een van de stickers op m'n wielen begon los te laten en dat veroorzaakte een tik als dat losse stukje langs de liggende achtervork ging. Sticker eraf en het is weer stil, zeer aangenaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
cordonbleu schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 16:16:
[...]

Euh, ja. Dat is dus een 1 1/8" en niet een 1 1/4" die ik nodig heb. ;)
Ah kak, dat past natuurlijk niet. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Ritje naar Hoek van Holland gedaan vandaag. Viel knap tegen. Laatste tijd amper rustig aan gedaan eigenlijk steeds alleen maar 1.5 - 2 uur beetje hard gaan... Ook jammer dat de beloofde wind uit Zuid-Oost stiekem uit Noord-Oost kwam. Wat betekende dat ik op de heenweg wel lekker ging (dacht al wat ging dat soepel..) maar terug dus 45km tegenwind heb gehad :/ 8)7

Iig weer een keertje de 100 aangetikt. Moet duidelijk weer wat langere ritten en vooral ook rustiger gaan rijden.....

https://www.strava.com/activities/1006620186

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Crazy D schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 13:15:
[...]

Oh dat is wel balen, ik heb een bril dus zonder is niet echt een optie....

[...]

Dat had ik je ook wel kunnen zeggen, vind Amacx echt de lekkerste. Ja, en die BOOOM repen soort amandelspijs erg lekker ook.
Had dat dan gezegd :+
Ik kreeg de reep vorig jaar toen ik wat spul wilde uitproberen bij duursport, zitten hier bijna letterlijk om de hoek :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Remy schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 16:53:
Dat is niet leuk, maar kan gebeuren. Dit is een aardige guide-video voor Shimano achterderailleurs: YouTube: How To: Adjust Shimano Rear Derailleurs

Geduld is nodig om het allemaal weer goed af te stellen :)
Bedankt! Dit filmpje gebruikt en het geratel wat ik had is weg :) De fiets schakelt misschien nog wel beter dan toen ik hem kocht. Wat ik al zei, bij een nieuwe fiets kan ik mij voorstellen dat dingen nog wat gaan zetten en verplaatsen.
bite schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 16:54:
Misschien is de derailleur hanger wat verbogen? schijnt bedoelt te zijn als zwak punt om te buigen of breken ipv de derailleur.
Ik vind dat het onderstelt tandwieltje van de derailleur een beetje onder een hoek staat ten opzichte van het middelste tandwiel. Maar misschien dat dat ook wel normaal is omdat de ketting onderlangs altijd wat scheef loopt vanuit de voorste bladen? Al lees ik op internet dat het veel voorkomt na een val. Ga toch even kijken of het de hanger is, want ik keek tot nu toe alleen naar de houders van die kleine tandwielen.

[ Voor 7% gewijzigd door MailMan op 26-05-2017 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-07 20:10
Wat een fantastische dag om te fietsen vandaag! Had besloten om in de middag met de fiets achterin naar Hoenderloo te rijden en vanaf daar een leuk rondje te maken.

Het was - uiteraard - erg warm vandaag maar dankzij een fijn briesje was het goed uit te houden. Daarnaast verbaasde het me hoe rustig het op de wegen en fietspaden was vandaag. Had verwacht veel elektro bejaarden en fietsende families op de fietspaden tegen te komen maar niets was minder waar. Op de paden dwars door de Veluwe ben ik soms tientallen kilometers niemand tegengekomen, heerlijk!

M'n oorspronkelijk geplande route zou blijkbaar door het nationaal park de hoge veluwe lopen; had vooraf geen idee dat je daar iets van een kaartje voor moet kopen 8)7 . Uiteindelijk om het park heen gefietst, wat een heerlijk stuk was. Vervolgens richting Rheden en vanaf daar de Posbank beklommen. De laatste 50 tot 100 meter waren echt killing, heel venijnig hoe de hoogte daar nog even toeneemt >:) .

Enige (zeer kleine) tegenvaller was dat mijn garmin het op drie kwart van de afstand voor gezien hield en vast liep. Vervolgens was ik zelf zo stom om na het herstarten te vergeten de timer te starten waardoor ik een deel van de rit mis. Maar ach; gezien het prachtige weer, de heerlijke rust en de mooie omgeving kan ik me daar niet druk om maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
MailMan schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 22:58:
[...]

Bedankt! Dit filmpje gebruikt en het geratel wat ik had is weg :) De fiets schakelt misschien nog wel beter dan toen ik hem kocht. Wat ik al zei, bij een nieuwe fiets kan ik mij voorstellen dat dingen nog wat gaan zetten en verplaatsen.

[...]

Ik vind dat het onderstelt tandwieltje van de derailleur een beetje onder een hoek staat ten opzichte van het middelste tandwiel. Maar misschien dat dat ook wel normaal is omdat de ketting onderlangs altijd wat scheef loopt vanuit de voorste bladen? Al lees ik op internet dat het veel voorkomt na een val. Ga toch even kijken of het de hanger is, want ik keek tot nu toe alleen naar de houders van die kleine tandwielen.
Bleek toch licht gebogen... naar LBS gebracht (Auke Fietsen) en haal hem dinsdag weer op.

Had niet verwacht dat het zo snel zou buigen eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

RalphvR schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 23:31:
M'n oorspronkelijk geplande route zou blijkbaar door het nationaal park de hoge veluwe lopen; had vooraf geen idee dat je daar iets van een kaartje voor moet kopen 8)7 . Uiteindelijk om het park heen gefietst, wat een heerlijk stuk was. Vervolgens richting Rheden en vanaf daar de Posbank beklommen. De laatste 50 tot 100 meter waren echt killing, heel venijnig hoe de hoogte daar nog even toeneemt >:) .
Daar ben ik idd ook een paar keer tegenaan gelopen, echt debiel dat je moet betalen voor een stukje fietspad. Nou ja...

De laatste meters van de Posbank zijn idd leuk ja. Dat waren mijn 1e hoogtemeters een paar jaar terug. Ging natuurlijk heel stoer volle bak omhoog, vriend van me deed rustig aan. Die 5 minuten die ik boven moest wachten had ik wel nodig ook! Zuurstoftankje had nuttig geweest.... :D

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 18:13
Crazy D schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 12:43:
[...]
Daar ben ik idd ook een paar keer tegenaan gelopen, echt debiel dat je moet betalen voor een stukje fietspad. Nou ja...
Heel simpel: het is geen openbare weg. Als je er toch op wilt moet je lappen. Als mensen graag door jouw achtertuin willen fietsen mag jij daar ook entree voor heffen; en zij mogen dat vervolgens debiel vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Crazy D schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 19:49:
Ritje naar Hoek van Holland gedaan vandaag. Viel knap tegen. Laatste tijd amper rustig aan gedaan eigenlijk steeds alleen maar 1.5 - 2 uur beetje hard gaan... Ook jammer dat de beloofde wind uit Zuid-Oost stiekem uit Noord-Oost kwam. Wat betekende dat ik op de heenweg wel lekker ging (dacht al wat ging dat soepel..) maar terug dus 45km tegenwind heb gehad :/ 8)7

Iig weer een keertje de 100 aangetikt. Moet duidelijk weer wat langere ritten en vooral ook rustiger gaan rijden.....

https://www.strava.com/activities/1006620186
Gisteren aan deze post van je gedacht !

Ongeveer het zelfde, naar de Hoek klopte de wind volgende voorspelling maar terug kwam het eerder uit oost/ noord-oost dan zuidelijke richting :? Zo vaag is dat.

Benen waren trouwens echt net lood :( duidelijk dat ik donderdag te weinig aan herstel heb gedaan (eiwitten eten) want gisteren dat dus wel gedaan en vandaag nergens last van :)

Is het jullie al eens opgevallen dat bijna alle vrouwen die je ziet fietsen op de racert deze dagen mouwloze shirtjes hebben? Viel mij iig op gisteren :?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 18:21
sapphire schreef op zondag 28 mei 2017 @ 14:33:
[...]
Is het jullie al eens opgevallen dat bijna alle vrouwen die je ziet fietsen op de racert deze dagen mouwloze shirtjes hebben? Viel mij iig op gisteren :?
http://www.velominati.com/the-rules/#7

Maar goed, voor vrouwen gelden toch altijd weer andere regels 😉

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DDX
  • Laatst online: 22:46
Afgelopen week even lekker wezen fietsen in Zuid Frankrijk.
Internet op de camping was 3 keer niets en voor roaming was ik nog net iets te vroeg ;)
Dag van aankomst flinke wind (denk no6/7) begon even te balen dat ik alleen hoge wielset had meegenomen. (maar we hadden in auto ook niet echt plek voor extra set)
Dag 2 flink minder wind dus maar direct de Mont Ventoux route (via bedoin omhoog) gefietst die ik thuis klaar had gezet.
Had mezelf voorgenomen power zo rond de 280w te houden, maar op de een of andere manier lukte dat niet.
Ik hou het op warmte, want harstlag zat gewoon 1,5u lang rond de 170. (en 251w)
Dagen erna leuke rondjes in de buurt gemaakt en allemaal leuke klimmetjes meegenomen.
Erg mooie omgeving in de Vaucluse.
Alleen jammer dat de echt hoge toppen in de omgeving geen leuke bergweggetjes hadden, maar onverhard wandelpaadjes waren.
Ik was er met m'n ouders en m'n vader heeft ook lekker gefietst.
Dag 6 wilde hij de Mont Ventoux ook wel 'proberen' dus samen met hem in de auto naar Bedoin en 2km samen gefietst ;)
Hij heeft het gehaald en ik heb die dag de 3 beklimmingen gedaan.
Dit keer wat beter gewend aan de warmte. (hele week 30+) en ondanks 'vermoeide' benen harder vanuit Bedoin omhoog gereden. 1u20 met 272w en 160 hartslag. (en vanaf Chalet Reynard 5 minuten langzamer dan eerste poging door iets meer wind)
De weg vanuit Malaucene hadden ze deels van nieuw asfalt voorzien, gelukkig was merendeel van grind inmiddels al weggereden maar er hing nog lekkere asfaltgeur.

Totaal 922 km gefietst met 16000 hm in 7 dagen.

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/OeDNwCXuRw0Msy6ofQIjt99SjFETDlH5X-RCtXvDnrY-1152x2048.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/eZgswqwAggyACyLScuX0HDwwjl9-49A4p1Y-C-hlJNU-2048x1152.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/O36qOyZXOcZML2jE70zH1i04v43ft1ziw7qy6hUPDQo-2048x1152.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/BS6pmS6wRYwtaNmY4EXLrgd6j8TzVxQSx10hhwsLuHs-2048x1152.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/eqrKnYa1lxd3GsFeDnPO8ZxzF3SSn3HOB-PvkzGpE2M-2048x1152.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/MxgZWVXc5ohDsCri-Avjbn7p1kollkj3XqTLfTEYeP4-2048x1152.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door DDX op 28-05-2017 18:31 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:45
Ja mooi is het daar he!
Bedoel je nou trouwens dat je op dag 6 in 1 uur 20 de Ventoux hebt gedaan en daarna nog even de andere 2 kanten hebt meegepakt? Want goddamn.....
Trouwens, lijkt op die eerste plaat net alsof je een paar mantitties hebt staan, valt dat shirt vreemd of heb je een jasje eronder verborgen?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 15:22
DDX schreef op zondag 28 mei 2017 @ 18:28:
Afgelopen week even lekker wezen fietsen in Zuid Frankrijk.
Internet op de camping was 3 keer niets en voor roaming was ik nog net iets te vroeg ;)
Dag van aankomst flinke wind (denk no6/7) begon even te balen dat ik alleen hoge wielset had meegenomen. (maar we hadden in auto ook niet echt plek voor extra set)
Dag 2 flink minder wind dus maar direct de Mont Ventoux route (via bedoin omhoog) gefietst die ik thuis klaar had gezet.
Had mezelf voorgenomen power zo rond de 280w te houden, maar op de een of andere manier lukte dat niet.
Ik hou het op warmte, want harstlag zat gewoon 1,5u lang rond de 170. (en 251w)
Dagen erna leuke rondjes in de buurt gemaakt en allemaal leuke klimmetjes meegenomen.
Erg mooie omgeving in de Vaucluse.
Alleen jammer dat de echt hoge toppen in de omgeving geen leuke bergweggetjes hadden, maar onverhard wandelpaadjes waren.
Ik was er met m'n ouders en m'n vader heeft ook lekker gefietst.
Dag 6 wilde hij de Mont Ventoux ook wel 'proberen' dus samen met hem in de auto naar Bedoin en 2km samen gefietst ;)
Hij heeft het gehaald en ik heb die dag de 3 beklimmingen gedaan.
Dit keer wat beter gewend aan de warmte. (hele week 30+) en ondanks 'vermoeide' benen harder vanuit Bedoin omhoog gereden. 1u20 met 272w en 160 hartslag. (en vanaf Chalet Reynard 5 minuten langzamer dan eerste poging door iets meer wind)
De weg vanuit Malaucene hadden ze deels van nieuw asfalt voorzien, gelukkig was merendeel van grind inmiddels al weggereden maar er hing nog lekkere asfaltgeur.

Totaal 922 km gefietst met 16000 hm in 7 dagen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Blijft een prachtige omgeving om te fietsen. Kom er graag nog een keer.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
MrAngry schreef op zondag 28 mei 2017 @ 18:48:
Ja mooi is het daar he!
Bedoel je nou trouwens dat je op dag 6 in 1 uur 20 de Ventoux hebt gedaan en daarna nog even de andere 2 kanten hebt meegepakt? Want goddamn.....
Ja dat bedoel ik, totale tijd 6 uurtjes fietsen 8)
Trouwens, lijkt op die eerste plaat net alsof je een paar mantitties hebt staan, valt dat shirt vreemd of heb je een jasje eronder verborgen?
Ik heb er idd windjackje onder verborgen zitten. (volgens mij voor deze foto ff snel weer verstopt)
Zit gewoon lekker strak shirt (zoals ik wil) voor het mooie helaas net ff te kleine zakjes voor echt lange tochten.

Ander shot van het shirt :
Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/AjeFbsbHG7DKaXEksNOqHPn0Bu0QlZ6umsAoJLA-4OQ-2048x1152.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door DDX op 28-05-2017 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

sapphire schreef op zondag 28 mei 2017 @ 14:33:

Gisteren aan deze post van je gedacht !

Ongeveer het zelfde, naar de Hoek klopte de wind volgende voorspelling maar terug kwam het eerder uit oost/ noord-oost dan zuidelijke richting :? Zo vaag is dat.
Vandaag naar Zandvoort heen en weer. Was duidelijk te lang geleden want was even vergeten dat langs de kust het niet naar het zuiden, maar zuid-west is... en met wind uit het westen betekend dat iets meer wind tegen dan dat ik had gehoopt (aangezien de heenweg al redelijk was met tegenwind). Note to self.. :)
Hoe minder hoe beter :*)
En beter dan die te dikke te harige mannen die het leuk vinden in hun blote buik rond te rijden :/ :X

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:32
Ik ga vaak op vakantie naar Schouwen-Duiveland. Daar is het wegdek vaak een stuk slechter, zijn er vaak schelpen paden, gravelwegen etc.

Nu vind ik dat niet zo fijn fietsen, en ben bang voor een lekke band. Ik heb vorige jaar een mountainbike gehuurd, en dat was op zich wel bevallen. Maar ik dacht er aan om dit jaar er gewoon 2 andere bandjes onder te leggen. Maar welke?

Ik kan 28 mm kwijt, snelheid is ondergeschikt. Wel anti-lek, comfort en grip. Het zou ook mooi zijn als ik van de winter ook op deze bandjes kan rijden.

Iemand een tip? Er rijden tegenwoordig genoeg van die nep-mountainbikes met van die smalle bandjes.

Dacht zelf aan zoiets: https://www.schwalbe.com/nl/tour-reader/marathon-plus.html

[ Voor 6% gewijzigd door mhr-zip op 28-05-2017 22:07 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Tja, anti-lek lagen gaan wel ten koste van het comfort, want je band wordt er heel stug van, die Marathon's zou ik niet onder m'n racer willen in elk geval. Dat is echt meer voor de tourfiets.

Ik heb zelf goede ervaringen met Continental Grand Prix 4 Season, die hebben zich prima gehouden op de kasseien van Paris-Roubaix en ook op het gare asfalt bij de Klimclassic,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
je kunt nog een marathon supreme overwegen. Is meer geschikt voor een racer dan een een plus. Is wel een 32 mm volgens mij.

[ Voor 13% gewijzigd door pdukers op 28-05-2017 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Gewone conti's Grand Prix 4000s zien dat toch ook aan moeten kunnen. Ik pak met die banden vaak een slecht paadje zonder me zorgen te maken over lek rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Crazy D schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:13:
[...]

Vandaag naar Zandvoort heen en weer. Was duidelijk te lang geleden want was even vergeten dat langs de kust het niet naar het zuiden, maar zuid-west is... en met wind uit het westen betekend dat iets meer wind tegen dan dat ik had gehoopt (aangezien de heenweg al redelijk was met tegenwind). Note to self.. :)

[...]

Hoe minder hoe beter :*)
En beter dan die te dikke te harige mannen die het leuk vinden in hun blote buik rond te rijden :/ :X
Jep zelfs ik moet dat soms even onthouden dat het niet pal zuid is :+

Sowieso is alles beter dan dikke harige mannen maar viel me gewoon op bij de dames.

Even een vraagje voor de hardcore fietsers die zelf onderhoud doen.
Ik breng normaal mijn fiets elk jaar weg voor een beurtje voor de zekerheid, alle lagers even invetten en nakijken voornamelijk aangezien ik de drivetrain en remmen zelf aardig bij houd.
Nu is mijn cassette aardig aan zijn einde aan het komen, ketting versleten en verse pedalen is ook geen overbodige luxe (plastic kapje van de PD-R540's is bijna weggesleten :+) dus daarvoor wil ik montagepasta meebestellen. Nu zag ikook lagervet vorbij komen dus de vraag...
Als ik de crank er af haal, de pressfit lager (heb geen tools om die te demonteren/monteren) schoonmaak en netjes in het vet zet, crankas beetje in het vet en weer monteer (Shimano 6700 crank dus paar schroefjes toch?) dan is dat toch weer netjes? Idem met balhoofd, geen idee hoe lastig dat is maar dat ga ik zo even bij GCN op youtube bekijken maar simpel gezegd uit elkaar, schoonmaken, invetten, inelkaar?

Bedoel de LBS kost ook niet veel dus dat maakt in principe weinig uit maar ik moet het halen en brengen echt inplannen en dat is lastig, plus dat als ik het zelf kan ik het vaker per jaar kan doen ivm. slecht weer rijden ofzo?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

mhr-zip schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:04:
Nu vind ik dat niet zo fijn fietsen, en ben bang voor een lekke band. Ik heb vorige jaar een mountainbike gehuurd, en dat was op zich wel bevallen. Maar ik dacht er aan om dit jaar er gewoon 2 andere bandjes onder te leggen. Maar welke?
Mijn ervaring met anti-le van Schwalbe is dat een scherp steentje er gewoon dwars doorheen gaat... Ik heb nu mijn 2e setje GPII 4000 eronder liggen, de 1e was nog niet helemaal versleten maar vervangen "gewoon omdat het kan". Met mijn overgewicht heb ik wel vaak het idee dat ik lek rij maar dat valt gelukkig wel mee. Even afkloppen maar vind dit tot nu toe wel de beste... (Schwalbe, Michelin, allemaal dikke anti-lek laag en allemaal lek gereden).

Al zijn er op Schouwen-Duivenland genoeg rondjes te maken zonder schelpen paden....
http://www.girodischouwen-duiveland.nl/100-km
Moet m even terugzoeken, vorig jaar of 2 jaar terug deze route gereden en toen reed je feitelijk zoveel mogelijk buiten-om schouwen,. Geen schelppad gezien wel hele leuke route.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
sapphire schreef op zondag 28 mei 2017 @ 23:40:
Als ik de crank er af haal, de pressfit lager (heb geen tools om die te demonteren/monteren) schoonmaak en netjes in het vet zet, crankas beetje in het vet en weer monteer (Shimano 6700 crank dus paar schroefjes toch?) dan is dat toch weer netjes? Idem met balhoofd, geen idee hoe lastig dat is maar dat ga ik zo even bij GCN op youtube bekijken maar simpel gezegd uit elkaar, schoonmaken, invetten, inelkaar?

Bedoel de LBS kost ook niet veel dus dat maakt in principe weinig uit maar ik moet het halen en brengen echt inplannen en dat is lastig, plus dat als ik het zelf kan ik het vaker per jaar kan doen ivm. slecht weer rijden ofzo?
In principe zijn pressfit-lagers closed-cartridge, en dus "onderhoudsvrij". Dat wil zeggen dat de lagers in een gesloten schaal zitten, dus die in het vet zetten levert je niks op. Wat je wel kan doen is de crank los halen en wellicht even het vuil weghalen dat er tussen de crank en de BB zit. Beetje vet terug op de as smeren en langs de buitenkant van de lager helpt om de boel te waterproofen. Daarbij heb je voor Shimano cranks een apart tooltje nodig om de de stofkap los te halen, en ook weer bij het terug-plaatsen de lagers opnieuw voor te spannen.

Balhoofd is niet zo ingewikkeld, alleen even goed opletten op de volgorde waarbij je het uit elkaar moet halen en in elkaar moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:49
Gisteren de 2 laatste ritten gefietst van de 1000KM voor Kom Op Tegen Kanker. Dit is een jaarlijks evenement waar er 8 etappes van 125KM gereden worden gespreid over 4 dagen.

https://www.strava.com/activities/1010134756

Van de benen hoegenaamd geen last gehad, enkel m'n schouders begonnen wat pijn te doen naar het einde toe en ook zadelpijn. Gelukkig vorige week nog nieuwe handschoenen gaan kopen: Specialized Grail (aanrader!).

In peloton rijden blijft toch fantastisch. Wat een verschil!

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-09 17:03
ZorbaR schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:23:
Gisteren de 2 laatste ritten gefietst van de 1000KM voor Kom Op Tegen Kanker. Dit is een jaarlijks evenement waar er 8 etappes van 125KM gereden worden gespreid over 4 dagen.

https://www.strava.com/activities/1010134756

Van de benen hoegenaamd geen last gehad, enkel m'n schouders begonnen wat pijn te doen naar het einde toe en ook zadelpijn. Gelukkig vorige week nog nieuwe handschoenen gaan kopen: Specialized Grail (aanrader!).

In peloton rijden blijft toch fantastisch. Wat een verschil!
Das een aardig stukje! Netjes hoor :)

Ik ben net een uurtje weggeweest, factor 50 voor vertrek en na een half uur bijgesmeerd, maar toch nog verbrand. Tijd voor koudere dagen ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Stufferdt op 29-05-2017 13:05 . Reden: Smiley kaduk ]

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
Stufferdt schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:05:
[...]

Ik ben net een uurtje weggeweest, factor 50 voor vertrek en na een half uur bijgesmeerd, maar toch nog verbrand. Tijd voor koudere dagen ;)
Wegwezen jij. Ik ben blij dat ik eindelijk weer in kort kort op pad kan. ksst.

Ik had factor 30 gesmeerd voor ik vertrok op zondagmorgen en ik zag alleen een rood randje op de stukjes die ik gemist had. En ik ben toch 2 uur op pad geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zaterdag bijna drieënhalf uur op pad geweest, vanaf 11.00. Bedoeling was om een rustig D1-rondje te doen, vanwege de belachelijke temperaturen. Uiteindelijk 90 km weggetrapt maar wàt was het warm zeg...gewoon niet leuk meer. 23 graden is echt warm genoeg, die 30+ mogen ze weglaten. Ik kan níet goed tegen hitte :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2017 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Stufferdt schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:05:
[...]

Oef dan heb je een gevoelige huid en/of weinig zon gezien (of slechte zonnebrand die stiekem geen spf50 is.

Ik vond zaterdag ochtend alleen nog sfp30 van vorig jaar ergens in huis :X onder het motto beter iets dan niets maar opgesmeerd en nergens last van. Nou scheelt het enorm dat ik vanaf begin maart al buiten werk dus al veel zon gevangen heb op gezicht, armen en benen.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-09 07:13
Was het niet zo dat oudere zonnebrand gewoon wat minder wordt van factor, dus sfp30 van een jaar is sfp20 geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schijnt wel achteruit te gaan in kwaliteit ja.

Ik smeer altijd SPF50, ik ben een enorme kaaskop en in verbranden heb ik echt geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-09 17:03
Seriph schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:39:
[...]

Wegwezen jij. Ik ben blij dat ik eindelijk weer in kort kort op pad kan. ksst.

Ik had factor 30 gesmeerd voor ik vertrok op zondagmorgen en ik zag alleen een rood randje op de stukjes die ik gemist had. En ik ben toch 2 uur op pad geweest.
Haha, kort-kort is fijn, maar alles boven een graad of 23 is overkill voor een witje zoals ik.
sapphire schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:01:
[...]

Oef dan heb je een gevoelige huid en/of weinig zon gezien (of slechte zonnebrand die stiekem geen spf50 is.

Ik vond zaterdag ochtend alleen nog sfp30 van vorig jaar ergens in huis :X onder het motto beter iets dan niets maar opgesmeerd en nergens last van. Nou scheelt het enorm dat ik vanaf begin maart al buiten werk dus al veel zon gevangen heb op gezicht, armen en benen.
Wij gebruiken Garnier factor 50, maar het leek echt heel weinig te doen. Hopen dat het nog wat bijtrekt. Ik heb wel een hele witte en gevoelige huid ja, die amper zon heeft gezien buiten m'n nek en gezicht. Dus dat gaat het zijn ja :P
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:22:
Schijnt wel achteruit te gaan in kwaliteit ja.

Ik smeer altijd SPF50, ik ben een enorme kaaskop en in verbranden heb ik echt geen zin.
Precies dit. :P

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-09 10:15
Gisteren de Grenslandklassieker gereden van WTC Grensland. Was volgens mij niet heel druk (mogelijk vanwege het voorspelde warme weer), maar heb wel een lekkere toch gereden. 126 km + 2x10 km van en naar de start/finish, en met ca 1500 hoogtemeters was het ook best uitdagend. Ze hadden volgens mij hun best gedaan om niet teveel typisch Amstel Gold materieel in de toch te stoppen, dus we zijn op veel supermooie en vooral rustige plekjes geweest :) (mocht iemand de GPX willen hoor ik het wel).

Nou ben ik helemaal geen klimmer en vooral een vlakrijder, maar af en toe wat klimmen is ook wel uitdagend. Enige is dat we direct bij de start (ca 8.30u) werden verrast door een flinke regenbui waardoor we zelfs even geschuild hebben. Twee uurtjes daarna begon mn fiets (en ook die van mn vriendin) enorm te piepen. Denk dat de lube er door de regen helemaal is afgespoeld en dat mn ketting daarna droog liep. Bij de 2e post heb ik de boel afgespoeld (in de hoop evt zand en modder te kunnen verwijderen), en daarna kwam er ook nog iemand aan met wat lube. Had verwacht dat het niet zou werken op een natte ketting en dat bleek na 20 km inderdaad, toen begon het piepen weer :(

Iemand tips hiervoor? Ik heb dit nog nooit gehad en toch wel eens vaker in de regen gereden. De dag voor de tocht heb ik onze beiden kettingen gelube'd met dry lube (muc-off geloof ik), maar dat mocht dus niet baten. Overigens piepten er meer mensen aan het eind van de rit :P

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Weinig aan te doen, volgende keer bij twijfel wetlube nemen, of toch de ketting droogwrijven voordat je m opnieuw invet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Maardiweb schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:58:
Gisteren de Grenslandklassieker gereden van WTC Grensland. Was volgens mij niet heel druk (mogelijk vanwege het voorspelde warme weer), maar heb wel een lekkere toch gereden. 126 km + 2x10 km van en naar de start/finish, en met ca 1500 hoogtemeters was het ook best uitdagend. Ze hadden volgens mij hun best gedaan om niet teveel typisch Amstel Gold materieel in de toch te stoppen, dus we zijn op veel supermooie en vooral rustige plekjes geweest :) (mocht iemand de GPX willen hoor ik het wel).

Nou ben ik helemaal geen klimmer en vooral een vlakrijder, maar af en toe wat klimmen is ook wel uitdagend. Enige is dat we direct bij de start (ca 8.30u) werden verrast door een flinke regenbui waardoor we zelfs even geschuild hebben. Twee uurtjes daarna begon mn fiets (en ook die van mn vriendin) enorm te piepen. Denk dat de lube er door de regen helemaal is afgespoeld en dat mn ketting daarna droog liep. Bij de 2e post heb ik de boel afgespoeld (in de hoop evt zand en modder te kunnen verwijderen), en daarna kwam er ook nog iemand aan met wat lube. Had verwacht dat het niet zou werken op een natte ketting en dat bleek na 20 km inderdaad, toen begon het piepen weer :(

Iemand tips hiervoor? Ik heb dit nog nooit gehad en toch wel eens vaker in de regen gereden. De dag voor de tocht heb ik onze beiden kettingen gelube'd met dry lube (muc-off geloof ik), maar dat mocht dus niet baten. Overigens piepten er meer mensen aan het eind van de rit :P
Ik heb het zelfde laatst ook gehad met de dry lube van muc off. Flinke regenbui en na een uurtje kraakte de hele aandrijving als een malle.
Ik ben ook niet zo te spreken over die dry-lube van muc-off. De ketting maakt duidelijk meer herrie dan met andere producten. Ik kan niet echt zeggen dat het minder vuil aantrekt. En bij het kleinste buitje is dat spul waardeloos, maar soit het is dan ook een "dry" lube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:49
Zelfde ervaring met Dry Lube van MucOff. Tijdens de eerste rit zondag een serieuze regenbui gehad en een goed uur erna begon alles te piepen en te kraken.

Blij dat ik het weet nu, bij de geringste kans op nattigheid smeer ik hem nu zeker in met wet lube (hopelijk is die zijn naam waardig).

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik moet zeggen dat ik best tevreden ben over beide, maar ook wel heb ervaren dat je dry lube écht totaal niet waterproof is. De wetlube houdt zich wel redelijk goed bij vies weer, die is ook duidelijk een stuk vetter. Echte kettingolie werkt uiteindelijk misschien het beste, maar dat trekt ook veel meer vuil aan en vergt een stuk meer moeite om te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:31
Ik gebruik SquirtLube en die is ook niet perfect waterproof, maar in mijn ervaring kan die een goede bui en flink wat opspattend water goed aan.

Sommige buien van de Grenslandklassieker waren ook hier echter teveel voor. Die heb ik gelukkig net gemist, dus mijn ketting heeft het aardig goed gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 22:04
Ik ben ook negatief over MucOff Dry lube, tijdens mijn rit van 200km onder geheel droge omstandigheden begon mijn fiets na ongeveer 150km te piepen! Ik had mijn fiets de avond ervoor ingesmeerd en de ochtend zelf nog nagewreven met een droge doek om overtollig eraf te halen.

Ik maak het op en dan is het zoeken naar een alternatief.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Ik gebruik alleen WD-40, voor alles. Ik weet dat dit voer is voor discussie maar voor mij werkt het echt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:10
Tristan schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 06:42:
Ik gebruik alleen WD-40, voor alles. Ik weet dat dit voer is voor discussie maar voor mij werkt het echt prima.
Ik gebruik dat ook al jaren voor ATB en racefiets. Nog geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
WD-40 gebruiken om iets waterafstotend te maken is de enige juiste manier om WD-40 te gebruiken, dus helemaal prima. WD staat immers voor Water Displacement, en hoewel er wel iets olie in schijnt te zitten, kan je smeren beter met andere middeltjes doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 11:04
Sinds een half jaar ook aan de Squirt Lube. Ben er tot nu toe wel tevreden over; Ketting blijft redelijk schoon met hier en daar wat wasrestjes. En is een mooi klein flesje. Aangeschaft omdat ik onderweg naar kantoor, waarvandaan we naar de Ardennen zouden, volledig natgeregend was. Snel naar de LBS om de hoek en daar raadden ze Squirtlube aan. Hele weekend, ondanks eveneens natte Ardennen, eigenlijk nauwelijks issues gehad. Ook tijdens de Mollematocht van afgelopen jaar flinke buien, maar ook daar bleef de lube zijn werk doen. En het is een klein flesje, dus tijdens de tochtjes in de Ardennen gewoon meegenomen om evt onderweg nog een keer te smeren. Was uiteindelijk niet nodig.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-09 08:21
Het bestaat vooral uit oplosmiddel, als smering is het totaal ongeschikt. Je ketting schoonmaken daarmee kan prima maar da's wel een dure hobby. Litertje lampenolie of diesel kost 1€ en werkt beter.

Squirt heb ik zelf ook jaren mee gereden maar de zwarte kaarsvetsmurrie begon me toch tegen te staan. Vond ook dat je het vaak moest aanbrengen. Tegen water kan het niet goed, logisch want op waterbasis....

[ Voor 34% gewijzigd door havana op 30-05-2017 08:49 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

havana schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 08:48:
Het bestaat vooral uit oplosmiddel, als smering is het totaal ongeschikt. Je ketting schoonmaken daarmee kan prima maar da's wel een dure hobby. Litertje lampenolie of diesel kost 1€ en werkt beter.
Schoonmaken met lampenolie of diesel is ook duur, want het is vrij zinloos. Dan moet je daarna weer iets verzinnen om die olie uit je ketting te krijgen, voordat je kan gaan smeren.

Qua zonnebrand ben ik helemaal van de UltraSun Sport SPF50. Werkt erg goed en kan prima tegen zweet/water. Zelfs na ritten van +/- 6u in de zon nergens last van.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 13:34
havana schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 08:48:
Squirt heb ik zelf ook jaren mee gereden maar de zwarte kaarsvetsmurrie begon me toch tegen te staan. Vond ook dat je het vaak moest aanbrengen. Tegen water kan het niet goed, logisch want op waterbasis....
Ik rij nog steeds met Squirt lube en heb ook last van genoemde ophopingen van wax. Vooral rond de derailleurwieltjes is het erg. Waar smeer jij tegenwoordig mee? De stadsfiets en de MTB heb ik laatst gewoon met teflonspray ingevet en dat loopt ook prima volgens mij.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-09 17:43
Maardiweb schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:58:

ZorbaR schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:37:
Zelfde ervaring met Dry Lube van MucOff. Tijdens de eerste rit zondag een serieuze regenbui gehad en een goed uur erna begon alles te piepen en te kraken.
joint_me schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:44:
Ik ben ook negatief over MucOff Dry lube, tijdens mijn rit van 200km onder geheel droge omstandigheden begon mijn fiets na ongeveer 150km te piepen! Ik had mijn fiets de avond ervoor ingesmeerd en de ochtend zelf nog nagewreven met een droge doek om overtollig eraf te halen.

Ik maak het op en dan is het zoeken naar een alternatief.
De Dry-Lube van MucOff heb ik laatst in de aanbieding gekocht. Ik kon Squirt dry lube en was daar tevreden mee. Ik hoopte op een vergelijkbaar resultaat. Helaas, de MucOff versie is het slechtste smeersel dat ik ooit heb gebruikt. Ik red er in droge omstandigheden nog geen 60km piep-vrij mee. Ongeachte hoe de ketting is voorbereid/gereinigd (remmenreiniger / kettingreiniger / WD40 of heet water met zeep), de smeerkwaliteit is ver ondermaats.
Nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:45
Is dat die ceramic C3 meuk? Ik heb daar de wet-lube van en die is prima.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb altijd gereden met Viking Juice van Juice Lubes en ben daar zeer tevreden over. Geen klachten over gepiep, ook niet na meerdere regenritten achter elkaar. De ketting wordt er wel vrij snel gitzwart van maar dat is cosmetisch. Belangrijker vind ik dat het zich niet ophoopt zoals dikkere cq wax-achtige lubes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Hier squirt en gewoon regelmatig doekje erover om wax die naar buiten komt eraf te vegen. (en soms even der.wieltjes met doekje schoonvegen)
Blijft het mooi schoon allemaal.

Wel eens rit 100km door mist gereden en tja dan gaat het kraken tja jammer dan had het maar geen ketting moeten worden.
Als ik echt lange rit op planning heb staan met kans op mist/regen neem ik soms nog wel eens klein flesje met doekje mee om onderweg opnieuw aan te kunnen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-09 17:43
MrAngry schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:28:
Is dat die ceramic C3 meuk? Ik heb daar de wet-lube van en die is prima.
Die van mij is de gewone "Dry-Lube" van hun. Wet lube is een ander verhaal inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik gebruik de laatste tijd weer gewoon Cyclon Course Lube. Dat wordt inderdaad een zwarte boel, maar het smeert wel goed en blijft goed zitten. Af en toe haal ik de boel door een doek met lampenolie of bionet en dan kijkt het geheel weer redelijk schoon.

Heb een tijd Boeshield t9 gebruikt maar dat vind ik eigenlijk voor geen meter smeren, na 100km begint de boel weer droog te klinken.

Hier in NL zie ik het niet zitten om te switchen tussen wet- en dry-lubes, ik wil gewoon een middel wat in alle weersomstandigheden werkt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Kluus schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:08:
Ik gebruik de laatste tijd weer gewoon Cyclon Course Lube. Dat wordt inderdaad een zwarte boel, maar het smeert wel goed en blijft goed zitten. Af en toe haal ik de boel door een doek met lampenolie of bionet en dan kijkt het geheel weer redelijk schoon.

Heb een tijd Boeshield t9 gebruikt maar dat vind ik eigenlijk voor geen meter smeren, na 100km begint de boel weer droog te klinken.

Hier in NL zie ik het niet zitten om te switchen tussen wet- en dry-lubes, ik wil gewoon een middel wat in alle weersomstandigheden werkt ;).
En hoe ! Serieus halverwege een rit getwijfeld of ik naar huis zou gaan (korte route dus) omdat ik knettergek werd van het gepiep en gekraak :|
Gaat morgen een nieuwe ketting op en gewoon weer de oude vertrouwde juice lubes (nadat de frabriek smeer op is :) )

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Heb ook wel eens rit gehad waar ik gek werd van gepiep en onderweg gewoon even met bidon ketting wat nat gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-09 10:15
Top, thanks voor alle reacties. Heb een flesje squirt besteld :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:24

Galois

1811 - 1832

PTFE-spray. Al jaren. Erg makkelijk in gebruik en ben er zeer tevreden mee...
Ik denk dat ik eens per 1500 km opnieuw spray en eens per 3000 km beter schoonmaak.
M'n ketting kraakt nooit...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond op de terugweg wéér lek gereden, ditmaal de voorband, en een flink lek ook. Je kunt nog niet door de buitenband heen kijken, maar het scheelt niet veel -- het is niet een 'gewone' snee, je kunt op die plek voelen dat het karkas echt dunner is. Zie https://ibb.co/f9u5Vv

Is zoiets reden om de buitenband meteen te vervangen? Ik vind 't wel erg zonde, want ik heb er nog geen 1500 km mee gereden en GP4000 SII zijn ook weer niet heel goedkoop. Aan de andere kant heb ik ook geen zin om verdere scheuren te krijgen als ik de band weer op spanning breng.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2017 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Heb ongeveer het zelfde, maar dan wel helemaal door. Leek een soort stootlek. Ook gp4000s2 en op de rand van het loopvlak.

Aan de binnenkant een stukje canvas geplakt en weer door. Kan dan nog wel even mee, maar de nieuwe staan in bestelling. Ik fiets liever met een gerust hart, vooral straks in de heuvels.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
En wat denken jullie van een wiel dat in de schuur ineens lek is geraakt!? Het wiel was niet gemonteerd en al een aantal dagen was de band gewoon hard. Gisteren wilde ik het wiel verleggen en binnenband was gewoon lek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
la_fusion schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 08:08:
En wat denken jullie van een wiel dat in de schuur ineens lek is geraakt!? Het wiel was niet gemonteerd en al een aantal dagen was de band gewoon hard. Gisteren wilde ik het wiel verleggen en binnenband was gewoon lek.
Slechte binnenband? Slecht gemonteerd en gescheurd door de warmte (want zet uit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-09 16:58
katten of andere huisdieren die het wiel een toffe krabpaal vonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-09 18:55

@r!k

It is I, Leclerq

Ventiel dat niet lekker is?

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Tristan schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 08:23:
[...]

Slechte binnenband? Slecht gemonteerd en gescheurd door de warmte (want zet uit)?
Hij heeft het 3k km zonder problemen volgehouden.. Warmte lijkt mij de enige mogelijkheid nog dan.
Tarkin schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 08:26:
[...]

katten of andere huisdieren die het wiel een toffe krabpaal vonden?
Geen katten in de buurt en ook geen beschadiging aan de buba te zien.
@r!k schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 08:29:
[...]

Ventiel dat niet lekker is?
Dat is dan nog de enige optie. Gelukkig wel de reserveset wielen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ex Nunc schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 01:09:
Heb ongeveer het zelfde, maar dan wel helemaal door. Leek een soort stootlek. Ook gp4000s2 en op de rand van het loopvlak.

Aan de binnenkant een stukje canvas geplakt en weer door. Kan dan nog wel even mee, maar de nieuwe staan in bestelling. Ik fiets liever met een gerust hart, vooral straks in de heuvels.
OK, als ik je zo beluister, wel vervangen dus, ook al lees ik op internet verhalen over een plakker aan de binnenkant en een drupje secondenlijm aan de buitenkant.

Ik fiets liever met een gerust hart, het gevoel dat er toch een zwakke plek zit waar je zelf aan geknutseld hebt is niet oké -- zeker niet bij de voorband.

De beschadiging die ik nu heb is ook echt een 'lapje'; ik kan me voorstellen dat er bij slecht(er) weer vuil in komt dat zich ophoopt en dan toch op die plek weer door de band heen dringt.

Dan maar even een kortingscode inzetten bij Mantel, scheelt weer een paar euro en ik had toch nog wat andere zooi nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2017 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Laatst online: 19:23

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 22:53:
Vanavond op de terugweg wéér lek gereden, ditmaal de voorband, en een flink lek ook. Je kunt nog niet door de buitenband heen kijken, maar het scheelt niet veel -- het is niet een 'gewone' snee, je kunt op die plek voelen dat het karkas echt dunner is. Zie https://ibb.co/f9u5Vv

Is zoiets reden om de buitenband meteen te vervangen? Ik vind 't wel erg zonde, want ik heb er nog geen 1500 km mee gereden en GP4000 SII zijn ook weer niet heel goedkoop. Aan de andere kant heb ik ook geen zin om verdere scheuren te krijgen als ik de band weer op spanning breng.
Even mee naar de winkel waar je de band hebt gekocht- zo'n scheur is best wel uniek?

Hier trouwens squirt lube (dry als het ff kan). Moet wel af en toe een doek langs maar ben zeer tevreden.

[ Voor 6% gewijzigd door Tjebakka op 31-05-2017 09:55 ]

If it aint fixed, it's broken.

Pagina: 1 ... 33 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic

Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.