Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 111 Laatste
Acties:
  • 632.372 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
M@cer schreef op zondag 14 mei 2017 @ 09:42:
[...]

Serieus, dit is dus de reden waarom ik zo'n enorme hekel heb aan mensen in een fietsgroepje... Ze kunnen geen bocht nemen, rijden bijna op een auto en zijn dan teleurgesteld omdat ze het wiel kwijt zijn..

Doe normaal, neem je verantwoordelijkheid en leer fietsen...
Het spijt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Equator

Crew Council

#whisky #barista

[...]

Maar hij geeft toch al aan dat hij zelf fout zat? Beetje onnodige reactie imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Serieus, dit is dus de reden waarom ik zo'n enorme hekel heb aan mensen in een fietsgroepje... Ze kunnen geen bocht nemen, rijden bijna op een auto en zijn dan teleurgesteld omdat ze het wiel kwijt zijn..

Heb je nog meer te generaliseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Ik vind, als overwegend solo (tour) fietser, wielrengroepen ook pleurisirritant. Negen van de tien keer zijn het van die testosteronbommen waarvan er altijd een paar tot het laatste moment met jou op ramkoers liggen, en ze dan pas aan de kant gaan. Er zijn vast ook gemoedelijker groepjes, maar overwegend zijn het mannen die de hele week op kantoor hebben gezeten, en waarbij er op hun fietsdagje alle opgekropte energie (en misschien zelfs wel frustratie) uit moet.

Edit: En die militair-achtige manier waarop ze elkaar aanwijzingen geven over tegenliggers/obstakels/etc vind ik ook illustratief voor hun mentaliteit, handig als het verder ongetwijfeld zal zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Stoffa op 14-05-2017 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 14:36
Stoffa schreef op zondag 14 mei 2017 @ 12:48:
Ik vind, als overwegend solo (tour) fietser, wielrengroepen ook pleurisirritant.
Mee eens, maar dat hoef je niet te beperken tot wielrenners. Voetbalfans, winkelende huismoeders, pubers, corpsballen, .... in hun eentje alleraardigst maar zodra de groepsdynamiek mee speelt wordt het 'wij tegen de rest'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Nu online
DieAnder schreef op zondag 14 mei 2017 @ 13:01:
[...]

Mee eens, maar dat hoef je niet te beperken tot wielrenners. Voetbalfans, winkelende huismoeders, pubers, corpsballen, .... in hun eentje alleraardigst maar zodra de groepsdynamiek mee speelt wordt het 'wij tegen de rest'.
Mee eens, ik heb vrij weinig met groepsdynamiek en daarom fiets ik ook liever alleen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
Ah joh, @M@cer weet niet dat ik pas sinds een maand voor het eerst op een racer fiets en dat dat erg wennen is voor me en dat ik tevens ook pas sinds een maand mee rij in een peloton. Dat ik dan die ervaring in het wielertopic deel is natuurlijk erg dom van me. Sorry jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
Edit: En die militair-achtige manier waarop ze elkaar aanwijzingen geven over tegenliggers/obstakels/etc vind ik ook illustratief voor hun mentaliteit, handig als het verder ongetwijfeld zal zijn.
Komt misschien zo over maar is zeker niet zo bedoeld. Je hebt niet de tijd om alles vriendelijke door te geven aan de mensen achter je. In een groep heb je geen overzicht als je niet voor zit dus is het noodzakelijk om goed signalering te gebruiken. En dat komt misschien wat militair-achtig over maar dat is zeker niet de bedoeling....het is immers ook niet bedoeld voor de jou als mede deelnemer aan het verkeer maar voor de groep zelf.
Tristan schreef op zondag 14 mei 2017 @ 13:53:
Ah joh, @M@cer weet niet dat ik pas sinds een maand voor het eerst op een racer fiets en dat dat erg wennen is voor me en dat ik tevens ook pas sinds een maand mee rij in een peloton. Dat ik dan die ervaring in het wielertopic deel is natuurlijk erg dom van me. Sorry jongens.
Niets mis mee, ervaring opdoen en delen. Maar leer bochten nemen. Is niet alleen handiger om sneller te blijven rijden en kracht te sparen maar ook veiliger. En dat zowel voor de rest van het peloton maar ook het andere verkeer dat je tegen komt. Hou ook je lijn als je rijdt bijvoorbeeld. Er rijden al genoeg pannekoeken rond.

[ Voor 32% gewijzigd door Graham op 14-05-2017 14:07 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:26
En die militair-achtige manier waarop ze elkaar aanwijzingen geven over tegenliggers/obstakels/etc vind ik ook illustratief voor hun mentaliteit, handig als het verder ongetwijfeld zal zijn.
Hoe moet je dat anders doen?

"Geachte heer of dame achter mij in het wiel, zou ik het u blieve erop mogen attenderen dat er zich binnen een hondertal meters een object aan uwe rechter zijde zal aandienen, hetgeen u als mede degenen achter u met naar zekerheid neigend vermoeden zal bemoeilijken om uw huidige lijn vast te houden en mag ik u zodoende suggereren uw positie op de weg te heroverwegen, met als bemoedigende suggestie uw huidige koers over de weg een meter naar de linkerzijde te verleggen?"

:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Nu online
Sjoewe schreef op zondag 14 mei 2017 @ 14:09:
[...]

Hoe moet je dat anders doen?

"Geachte heer of dame achter mij in het wiel, zou ik het u blieve erop mogen attenderen dat er zich binnen een hondertal meters een object aan uwe rechter zijde zal aandienen, hetgeen u als mede degenen achter u met naar zekerheid neigend vermoeden zal bemoeilijken om uw huidige lijn vast te houden en mag ik u zodoende suggereren uw positie op de weg te heroverwegen, met als bemoedigende suggestie uw huidige koers over de weg een meter naar de linkerzijde te verleggen?"

:')
Haha moest wel ff lachen. Denk je dat zelf ook wel begrijpt dat er een wereld van grijs tussen zwart en wit zit he ;). Ik snap verder het nut ook wel (zoals ik ook al schreef in mn post), maar het gehele beeld van zo'n groep met hun militaire geschreeuw, asociale weggebruik etc is gewoon een negatieve. Dergelijke groepen zien de openbare fietspaden als hun persoonlijke racebaan.

@Tristan Ik doelde met mijn verhaal niet op jou hoor, sorry als dat zo overkwam.

[ Voor 3% gewijzigd door Stoffa op 14-05-2017 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 14:41
[...]

Ik snap je reactie maar dat kan wel wat gefundeerder/vriendelijker.

Mijn mening, fietsen in een groep kan heel leuk zijn. Vooral als het hard gaat geeft het wel een adrenaline boost.

En dat is meteen de valkuil, mensen vergeten even hun hoffelijkheid en gaan een bepaalde grens over. En daar heb ik ook echt een hekel aan. Het is een blijft de openbare weg, gedraag je daar dan ook naar.

Fietsen in een groep vraagt wel enige kennis/kunde en vooral concentratie. Even niet op letten en je gaat op je snuffert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Stoffa schreef op zondag 14 mei 2017 @ 14:21:
[...]

Haha moest wel ff lachen. Denk je dat zelf ook wel begrijpt dat er een wereld van grijs tussen zwart en wit zit he ;). Ik snap verder het nut ook wel (zoals ik ook al schreef in mn post), maar het gehele beeld van zo'n groep met hun militaire geschreeuw, asociale weggebruik etc is gewoon een negatieve. Dergelijke groepen zien de openbare fietspaden als hun persoonlijke racebaan.
Vind dat je nogal alle groepen generaliseert. Vele zijn zeker zo maar lang niet allemaal. En wat Noxa zet klopt, je rijdt in een groep gewoon anders maar als je het gedrag van je mede-peloton rijder niet goed vind moet je ze daar gewoon op wijzen. Zeker door het deels tunnelvisie door de hogere snelheid en de vereiste concentratie van in een groep rijden. Als er iemand door rood rijdt of dom gedrag vertoont dan wijs ik de persoon daar gewoon op. Dat kan namelijk niet alleen asociaal zijn voor mede weggebruiker maar ook onveilig zijn.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Even side track. Super tof dat je bij de Giro live hartslag, cadans en power te zien krijgt van sommige renners. Net die van Bob Jungles in beeld, 98w, 70bpm en 109rpm. 70bpm, wat een beesten conditie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Nu online
Graham schreef op zondag 14 mei 2017 @ 14:40:
[...]

Vind dat je nogal alle groepen generaliseert. Vele zijn zeker zo maar lang niet allemaal. En wat Noxa zet klopt, je rijdt in een groep gewoon anders maar als je het gedrag van je mede-peloton rijder niet goed vind moet je ze daar gewoon op wijzen. Zeker door het deels tunnelvisie door de hogere snelheid en de vereiste concentratie van in een groep rijden. Als er iemand door rood rijdt of dom gedrag vertoont dan wijs ik de persoon daar gewoon op. Dat kan namelijk niet alleen asociaal zijn voor mede weggebruiker maar ook onveilig zijn.
Uiteraard is dit een generalisatie; ik kan toch niet iedere groep die er rondrijdt afzonderlijk bespreken of wel 8)7

Ik baseer me simpelweg op de indruk die groepen die ik tegenkom door de bank genomen op me maken terwijl ik aan mijn eigen fietstochten bezig ben, en die is niet best.

Edit: Wat ik het allerirritantst aan ze vind is dat breed uit rijden, waardoor je altijd een situatie krijgt waar je als tegenligger stress krijgt omdat je je toch maar afvraagt of ze je zien, en of ze uberhaupt wel aan de kant gaan. Dat gebeurt dan zonder uitzondering natuurlijk op het laatste moment, waardoor je telkens zo'n "pfew dat ging net goed"-momentje krijgt. Blijkbaar denken ze dat het prima is tot het laatst aan toe op ramkoers met je te rijden, zolang er maar niet daadwerkelijk een crash van komt.

[ Voor 22% gewijzigd door Stoffa op 14-05-2017 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Graham
Stoffa schreef op zondag 14 mei 2017 @ 14:58:
[...]

Uiteraard is dit een generalisatie; ik kan toch niet iedere groep die er rondrijdt afzonderlijk bespreken of wel 8)7

Ik baseer me simpelweg op de indruk die groepen die ik tegenkom door de bank genomen op me maken terwijl ik aan mijn eigen fietstochten bezig ben, en die is niet best.

Edit: Wat ik het allerirritantst aan ze vind is dat breed uit rijden, waardoor je altijd een situatie krijgt waar je als tegenligger stress krijgt omdat je je toch maar afvraagt of ze je zien, en of ze uberhaupt wel aan de kant gaan. Dat gebeurt dan zonder uitzondering natuurlijk op het laatste moment, waardoor je telkens zo'n "pfew dat ging net goed"-momentje krijgt. Blijkbaar denken ze dat het prima is tot het laatst aan toe op ramkoers met je te rijden, zolang er maar niet daadwerkelijk een crash van komt.
Als ze netjes rijden dan rijden ze niet breder dan 2 fietsen...iets breder kan wel maar wel eigen weghelft. Soms op een lint indien noodzakelijk. Als ze je zien zouden ze handgebaren moeten maken van voor naar achteren doorgegeven met de linkerhand. Maar geef toe dat ik ook genoeg groepjes zie rijden die daar super slecht in zijn.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
Stoffa schreef op zondag 14 mei 2017 @ 14:21:
Denk je dat zelf ook wel begrijpt dat er een wereld van grijs tussen zwart en wit zit
Nou eerlijk gezegd heb ik zelf met dit soort signalen juist zo min mogelijk grijs. Als je gewoon met één woord duidelijk kan maken welke situatie zich aandient, zonder ruimte voor verwarring of alternatieve interpretatie, dan vind ik dat toch het prettigste. Zeker omdat het de veiligheid op de weg vergroot, niet alleen voor binnen het peloton maar ook voor de mede-weggebruikers. Verder moet je je als groep gewoon alle verkeersregels in acht nemenen je een beetje sociaal gedragen: wij hanteren zelf bijvoorbeeld ook altijd een maximale groeps grootte van 14 renners en rijden in de bebouwde kom max. 28 km/u.

Ik begrijp dat het niet voor iedereen weggelegd is, maar om nou het gros van de groepen wielrenners als testostoron-idioten en wegterroristen af te schilderen gaat wel echt te ver. Mijn eigen ervaring staat hier inieder geval haaks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:19
Equator schreef op zondag 14 mei 2017 @ 12:06:
[...]

Maar hij geeft toch al aan dat hij zelf fout zat? Beetje onnodige reactie imo.
Zal best, maar als je vooral druk maakt over dat je het wiel van je voorganger kwijt bent en een :+ smiley gebruikt heeft het niet veel indruk gemaakt... Zeker niet als je pas een maand fietst..

Ik heb een paar jaar terug bij Start to Race een cursus gedaan om beter te leren sturen en fietsen, was echt zinvol en dan fiets ik nog solo. Als er 15 figuren in een groep fietsen die eigenlijk geen idee hebben waar ze mee bezig zijn en samen de openbare weg onveilig maken, is het gewoon vragen om problemen..

Ondertussen krijgen de wielrenners weer een slechte naam, de automobilist de schrik van zijn leven omdat er een wielrenner op de verkeerde baan van de weg op hem af komt.. Is niet specifiek op Tristan trouwens, want dit komt gewoon zo vaak voor bij groepen haantjes zodra ze met meer dan 3 gaan fietsen.. 8)7
Noxa schreef op zondag 14 mei 2017 @ 14:31:
[...]

Mijn mening, fietsen in een groep kan heel leuk zijn. Vooral als het hard gaat geeft het wel een adrenaline boost.
Ga lekker op een afgesloten wielerbaan rondjes rijden bij een wielerclub... Is echt veel leuker en je zit niet de rest van de mensen in de weg.. Dit kan bijna elke avond wel ergens..

[ Voor 27% gewijzigd door M@cer op 14-05-2017 16:30 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
Ik had vandaag een ook een ervaring. Ik reed solo en had een groepje mannen bijgehaald waar ik lekker mee wapperde. Dit was een toerclubje dat gewoon lekker reed. Ik zat goed mee en ging in een mooi tempo. Goed signalen en zo.

Toen kwam even later een snellere groep achterop. Deze mannen en vrouwen waren duidelijk agressiever in hun gedrag en hun snelheid. Op rare manieren auto's inhalen waar het eigenlijk niet kon. Ik heb daar even in het wiel gezeten maar dat ging zo opgefokt dat ik even later dacht van ok doei.

Weet ik meteen ook de verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-09 19:41
Wat ik zelf nu na een aantal weken fietsen heb geleerd is dat het bij de groep waar er een groot verschil is tussen de leden meer haantjesgedrag te zien is dan bij de groep waar zo'n beetje iedereen op hetzelfde niveau zit. Bij hetzelfde niveau gaat het allemaal wat strakker, duidelijker en wordt er intern niet zo moeilijk gedaan.

Ik heb zelf in ieder geval erg veel plezier van het rijden in deze groep, totaal niet verwacht dat het zo leuk zou zijn! Opletten is het wel maar dat geeft ook wel wat extra spanning eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Nu online
Kijk ik snap best dat t voor @Graham en @Sjoewe vervelend is om dit soort opvattingen over hun favoriete invulling van sport te lezen. En ik denk ook dat deze twee heren juist hartstikke netjes rijden, en dat bovenstaande mening totaal niet op hen van toepassing is. Er is echter wel degelijk een reden dat groepen wielrenners in het verkeer zo gehaat zijn, en dat is simpelweg dat zich veelal gedragen als testosteron-idioten en wegterroristen.

Wellicht is het een minderheid die het voor het leeuwendeel verpest, maar dat maakt voor het algemeen beeld van deze jongens weinig uit.

Wielrennen is trouwens sowieso een testosteronsport imo: of het nou gaat over de fiets als statussymbool, dat iemand die in Rapha rijdt zich toffer mag voelen dan iemand in Castelli, alle mores waar je aan dient te voldoen, of alle onderlinge competitie (ook op bv Strava). Het is heel erg een sport waarin mensen zich onderling met elkaar in alle opzichten proberen te meten, en die testosteronbomclubjes zijn daar de top van. Ga anders voor de grap eens een ledig erf ritje meedoen, dan zie je wat ik bedoel. 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door Stoffa op 14-05-2017 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:04
Stoffa schreef op zondag 14 mei 2017 @ 20:01:
Kijk ik snap best dat t voor @Graham en @Sjoewe vervelend is om dit soort opvattingen over hun favoriete invulling van sport te lezen. En ik denk ook dat deze twee heren juist hartstikke netjes rijden, en dat bovenstaande mening totaal niet op hen van toepassing is. Er is echter wel degelijk een reden dat groepen wielrenners in het verkeer zo gehaat zijn, en dat is simpelweg dat zich veelal gedragen als testosteron-idioten en wegterroristen.

Wellicht is het een minderheid die het voor het leeuwendeel verpest, maar dat maakt voor het algemeen beeld van deze jongens weinig uit.

Wielrennen is trouwens sowieso een testosteronsport imo: of het nou gaat over de fiets als statussymbool, dat iemand die in Rapha rijdt zich toffer mag voelen dan iemand in Castelli, alle mores waar je aan dient te voldoen, of alle onderlinge competitie (ook op bv Strava). Het is heel erg een sport waarin mensen zich onderling met elkaar in alle opzichten proberen te meten, en die testosteronbomclubjes zijn daar de top van. Ga anders voor de grap eens een ledig erf ritje meedoen, dan zie je wat ik bedoel. 8)7
* joint_me zucht

Hello fellow humans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik vind het helemaal niet vervelend om te lezen, maar het is allemaal annekdotisch 'bewijs' dat hier wordt aangedragen. Dan voel ik me wel geroepen om dat een beetje te nuanceren. De beschreven gevallen zijn de uitzonderingen, niet de regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:54

Crazy D

I think we should take a look.

Sjoewe schreef op zondag 14 mei 2017 @ 20:41:
Ik vind het helemaal niet vervelend om te lezen, maar het is allemaal annekdotisch 'bewijs' dat hier wordt aangedragen. Dan voel ik me wel geroepen om dat een beetje te nuanceren. De beschreven gevallen zijn de uitzonderingen, niet de regel.
Maar helaas wel uitzonderingen die je behoorlijk vaak tegenkomt. Overigens niet alleen als echte groep maar ook gewoon een paar fietsvrienden bij elkaar. Ik zie het ook te vaak en schaam me er voor als ik toevallig een stuk dezelfde kant op rij. Gelukkig val ik met mijn postuur en rugtas genoeg buiten de boot dat zelfs de grootste leek wel snapt dat ik niet meedoe voor het plaatsnaambordsprintje... maar toch. Vind het erg jammer en zou het graag anders zien.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Nu online

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Net als in alle andere gevallen zijn er altijd een paar slechte individuen die het 'verpesten' voor de anderen. Of dat nu automobilisten zijn, motorrijders of wielrenners. Soms is dat bewust, maar vaak ook onbewust en leren we uiteindelijk van onze fouten. Als motorrijder was ik ook altijd bewust van het feit dat we een 'slechte' naam hebben, en dat nu ook als amateur/recreatief wielrenner. Dus gedraag ik me normaal in het verkeer, maar ook ik kan foutjes maken. :)

ontopic:
Er komen nog een paar mooie dagen aan. * Equator probeert deze week nog heel wat km's te maken :)

Vrijdag een fles kettingreiniger gekocht (Blue Morgan) en uitgeprobeerd. Daarna de gehele fiets een sopbeurt gegeven. Fiets ziet er weer top uit. Tijdens het schoonmaken liep plotseling mijn achterband leeg. Een minuscuul klein scheurtje naast het ventiel, dus maar weer terug naar de LBS voor een nieuwe binnenband. Liever dat dit thuis gebeurt dan op de weg..

[ Voor 23% gewijzigd door Equator op 15-05-2017 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
ZorbaR schreef op zondag 14 mei 2017 @ 09:04:
Gisteren de Greg Van Avermaet Classic gefietst. Organisatie was top, bewegwijzering heel duidelijk en bevoorrading ook heel goed, keuze genoeg qua voeding/drank.

Was ook mijn eerste rit in de Vlaamse Ardennen, dus ook eerste beklimming van Muur, Berendries, ... Ze gingen redelijk goed, viel ook mee van drukte op de hellingen dus heb goed m'n tempo kunnen houden.

Na de Beredendries dan met de wind in de rug richting aankomst, toen we voorbij gestoken werden door Van Avermaet en zijn peloton. Gelukkig kunnen aansluiten en zo tegen 45km/u terug naar Brakel, waardoor we snel binnen waren. Straf hoe snel die mannen kunnen fietsen! Veel respect.

https://www.strava.com/activities/984059604
Zaterdag een hele dag geholpen op de bevoorrading en heel veel blije gezichten gezien. Ze waren er bijna en moesten enkel nog de berendries over.

Zondagochtend heb ik hem dan snel nog zelf gereden. Op tijd vertrokken zodat de pijlen er nog hingen. Het is een heel mooie tocht met enkel kasseien op de Muur van Geraardsbergen. Voor de rest niet overdreven zwaar of stijl. Khad gisteren de 115 gedaan maar had misschien beter de 150 gedaan. Vanaf de laatste bevoorrading was het inderdaad heel veel wind mee en vals plat naar beneden. Ideaal om zo te finishen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-09 15:01
Noxa schreef op zondag 14 mei 2017 @ 14:52:
Even side track. Super tof dat je bij de Giro live hartslag, cadans en power te zien krijgt van sommige renners. Net die van Bob Jungles in beeld, 98w, 70bpm en 109rpm. 70bpm, wat een beesten conditie!
viel me afgelopen zaterdag ook ineens op. Al helemaal als je dan 2 renners met elkaar kan vergelijken.
Vraag me alleen af is die data dan openbaar en kunnen teams er dan ook wat mee? Want je zou dan kunnen herleiden of een renner er fysiek doorheen zit en een extra aanval wagen om het spreekwoordelijke elastiek te laten knappen...

zijn er ook nog wielerliefhebbers die naast het fietsen extra core stability oefeningen doen?

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Maar in het geval van asociale pelotonnetjes is het anekdotisch bewijs wel overweldigend. Je kunt je afvragen wat nog de regel is en wat de uitzondering.

Ik ben namelijk in de afgelopen drie jaar nog nooit een pelotonnetje tegengekomen dat wel normaal reed. Het is altijd één of meer van de volgende patronen: heel breed rijden, niet op of om kijken, niet bellen, gevaarlijk inhalen, vaak in bochten, door rood rijden, schreeuwen, er nog even vlak voor langs schieten.

Meestal mannen van >50 van het type 'TC De Bierbuik', op veel te dure Pinarello's met knarsende kettingen (want onderhoud is vies en eng) die van hun vrouw klaarblijkelijk één dag in de week krijgen waarop ze dan alle opgekropte frustratie en agressie eruit moeten schreeuwen c.q. rijden.

Ik begrijp dan ook volkomen waarom wielrenners zoveel haat oproepen bij mede-weggebruikers, want dat doen ze ook bij mij, een mede-wielrenner.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2017 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Gaat er iemand meedoen aan de New Energy Tour? http://www.newenergytour.nl/afstanden

Ik zit te denken aan de 75km rit. Inschrijven kan t/m de 18e.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:03
Ik heb al lang willen merken dat er hier een heel negatieve sfeer hangt tov. fietsclubs. Als Vlaming snap ik dat niet zo goed: hier bestaat de gemiddelde club uit 50+'ers waarbij gaan fietsen het excuus is om achteraf een pint te gaan pakken. Het testosterongehalte ligt in het merendeel van de clubs dan ook erg laag, wat wordt gecompenseerd door een groot samenhorigheidsgevoel door allemaal in dezelfde lelijke truitjes - vol sponsors en in 90s kleurenstelling - rond te fietsen :+ .

Natuurlijk hebben we ook enkele asociaal rijdende groepen (oa. het Scheldepeloton heeft een kwalijke reputatie in Gent, zelfs al met dodelijke incidenten), maar in het grote geheel zijn ze een marginaal verschijnsel.

Ikzelf zit in een jonge fietsclub waar er plaats is voor wat sportiviteit, maar waar de nadruk ook vooral ligt op de gezelligheid. Zulke clubs moeten toch ook bij jullie te vinden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-09 07:52

Kluus

Gang is alles

...

Dit is wel iets wat altijd wordt aangehaald en waar naar mijn mening heel veel misvattingen over zijn. Door de manier waarop (altijd rond deze tijd van het jaar) wielrenners als groep worden neergezet wordt alles als asociaal gezien terwijl dit vaak helemaal niet zo is!

Ik heb veel liever een groep wielrenners die elkaar waarschuwt dat ik er aan komt dan, zoals mij vaak over komt, een groep e-bikende bejaarden breeduit over beide richtingen van een tweezijdig fietspad waarvan de dames op rij 3 omgekeerd met de achterburen zitten te kleppen en totaal niet gewaarschuwd wordt.
Dat is hier ook wel zo, maar er hangt hier in Nederland rond de lente maanden een enorm negatieve sfeer die naar mijn mening wordt ingegeven door berichtgeving in de media.

[ Voor 14% gewijzigd door Kluus op 15-05-2017 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:54
Ik zit sinds kort ook bij een clubje, waar heel netjes volgende regels wordt gefietst bij een tempo van gem. 28 km/u. We stoppen voor rood, pakken een fietspad waar het is. Toch kan ik me voorstellen dat een grote groep soms intimiderend kan zijn voor andere weggebruikers. Bijvoorbeeld bij het inhalen (waar wij ook seinen en roepen), tegenliggers, of een onverwachte auto, wordt er toch snel gereageerd en kan dat, zeker voor de oudere medeweggebruiker, best beklemmend overkomen. Als wielrenner ben je gewend dicht op elkaar te fietsen, maar ik heb toch al meerdere malen meegemaakt dat een senior op de fiets even afstapt.

Zet hier een streven naar 34 gemiddeld bij, dan kom je als snel over als een stel asocialen. Simpel voorbeeld: Vrouw liep op een breed fietspad, ik tingel even met mijn belletje ter waarschuwing, was de vrouw nog boos "want er was toch plek zat". Dus ik gaf aan dat ik het puur deed der waarschuwing, zodat ze niet zou schrikken. Toen was het goed. Als groep heb je de tijd helemaal niet om die uitleg te geven. Dus al zit je in een groep die het goed bedoeld, kan het vaak toch nog anders overkomen.

Over het algemeen zijn Duitsers en Belgen ook een stuk relaxter richting (groepen) fietsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet ook vooral confirmation bias? Dat als je iets opmerkt en je er op gaat letten je het ineens heel vaak ziet? Zelf heb ik dat namelijk wel:

- Bestelbusjes zijn verkeersgebruikers ipv deelnemers
- Hatchbacks geven extra gas bij oranje en knallen daarbij vaak vol gas door rood
- SUV bestuurders weten niet hoe de richtingaanwijzer werkt
- Bejaarden kijken niet goed
- Bestuurders van PostNL voertuigen hebben schijt aan het feit dat ze voorrang moeten geven aan fietsers als ze de Terbregseweg (Rotterdam) opdraaien
- Wedstrijdrenners zitten mooi op de fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
CyberThijs schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:29:
Ikzelf zit in een jonge fietsclub waar er plaats is voor wat sportiviteit, maar waar de nadruk ook vooral ligt op de gezelligheid. Zulke clubs moeten toch ook bij jullie te vinden zijn?
Absoluut! Ik ben lid van een van de snelst groeiende wielerclubs van Nederland (CS030) en ik steek m'n hand ervoor in het vuur dat echt niemand bij ons in clubverband zo op de fiets zit als hier het "gemiddelde" peloton wordt beschreven. Eerder het tegenovergestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I-King schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:49:
Zet hier een streven naar 34 gemiddeld bij, dan kom je als snel over als een stel asocialen.
Als je een gemiddelde van 34 wilt halen, moet je een route plannen die dat mogelijk maakt -- en die dus niet door een stad of over andere heel drukke plekken loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik wil mijn punt (de invloed van de media hierop) nog wel onderbouwen met een voorbeeld. Vorige week zijn er nabij de Posbank twee fietsers omver gereden door een personenauto welke vervolgens over de kop (!!) is geslagen. Op zich was er verder weinig aan de hand (geen zwaargewonden). Terwijl die auto met een snelheid die daar gepast is nooit over de kop kan zijn geslagen en ook getuigen melden dat de betreffende auto "als een gek naar beneden scheurde" richten de reacties onder zo'n artikel zich unaniem tegen wielrenners (vaak op het onsmakelijke af).

Ik vraag mij dan altijd in de eerste plaats af waarom de fietsers in zo'n artikel altijd worden vermeld als "wielrenners" maar er verder geen specificaties over de auto of automobilist worden gegeven. Het gaat toch gewoon over een verkeersongeval en laat de politie/verzekering lekker uitzoeken waar de eventuele schuld ligt.

Het is ieder jaar weer hetzelfde verhaal en volgens mij draagt dit soort berichtgeving enorm bij aan het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 25-09 16:21
Ik neem aan dat je dan hier op doelt:

http://www.gelderlander.n...oor-wielrenners~a2ec132f/

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poenzkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-09 11:58

Poenzkie

Just being Hendrick

Ik zal hier ook is een foto'tje neerzetten van me fiets, benieuwd wat jullie er van vinden. Ik rij nu zelf z'n 2,5 jaar rond op deze fiets en afgelopen week de hele aandrijving maar is vervangen. Dit kwam vooral omdat ik graag naar compact wilde omdat ik in limburg, waar ik volgende week weer heen ga, eigenlijk altijd een tandje tekort kwam op me 52/42. Dus nu naar 50/34 en toen ook maar besloten de ketting en achter ook gelijk te vervangen.

Mijn fiets

Het betreft een Reus fiets. Model eigenlijk geen idee, in 2014 als 2de hands gekocht bij Reus zelf en hij gaf aan dat hij toen ongeveer 2 jaar oud was.

Hij is voorzien van:
Campagnolo Veloce 50/34
Campagnolo Chorus 10 speed 11-28 (Als ik goed geteld heb)
Campagnolo Record shifters
Campagnolo Zonda velgjes
Polar V650 + Wahoo BlueSC snelheid en cadans sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Kluus schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:49:
Het is ieder jaar weer hetzelfde verhaal en volgens mij draagt dit soort berichtgeving enorm bij aan het beeld.
Dit is precies waarom ik de comments onder zulke artikelen niet meer lees, wat een negatieve zure boel.
Als je al ziet hoe leip mensen kunnen gaan over de opmerking dat ze 10 seconden zouden moeten wachten om veilig te kunnen inhalen. TIEN SECONDEN. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermaak mij vooral met de reacties dat wegen alleen bedoelt zijn voor vervoer van a naar b en dat wielrennen daar dus niet bij past. Doei hardlopers, inline skaters, hondenuitlaters, zondagmiddagwandelaars, e-bikers, kinderen die leren fietsen, nordic walkers, motorclubs, oldtimer rallies, etc.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:51
Weekje in Mallorca gefietst! Perfect fietsweer met 24 graden en zon.

PR's op de bekende klimmetjes verbeterd en enkele mooie ritten gemaakt over de bergrand daar. Ook wat nieuwe klimmen afgestreept (Sa Calobra, Col d'Honor en Port de Valdemossa). Vermogensdata laat ook eindelijk voortgang zien :)

Afdaling Sa Calobra:

Afbeeldingslocatie: http://mln.no-ip.org/fiets/2017_mallorca/9W2A9306_1600.JPG

Afbeeldingslocatie: http://mln.no-ip.org/fiets/2017_mallorca/9W2A9308_50.JPG

Afbeeldingslocatie: http://mln.no-ip.org/fiets/2017_mallorca/193A1359_50.JPG

Alleen gemerkt dat je niet je fiets met Di2 tijdens een cola-tje in de volle zon moet laten staan, dan geeft het schakelen er de brui aan totdat het wat is afgekoeld na een paar minuten. Ook heel voorzichtig afgedaald want de nieuwe Michelin Power Competition banden hebben toch wat minder grip dan GP4000SII's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Dit artikel kende ik niet maar het aangehaalde voorval bedoelde ik inderdaad. En weer dezelfde reacties ja (hoewel ik ze wel eens een stuk erger heb gezien ;)).

Check de reacties bij het eigenlijke artikel maar eens: http://www.gelderlander.n...landt-op-de-kop~afd05c4b/
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:10:
Ik vermaak mij vooral met de reacties dat wegen alleen bedoelt zijn voor vervoer van a naar b en dat wielrennen daar dus niet bij past. Doei hardlopers, inline skaters, hondenuitlaters, zondagmiddagwandelaars, e-bikers, kinderen die leren fietsen, nordic walkers, motorclubs, oldtimer rallies, etc.
Dat klopt, maar door die stemmingmakerij wordt je vervolgens er wel weer mee lastig gevallen op verjaardagen of door collega's etc en kan je jezelf weer lopen verdedigen. En dat is nog tot daar aan toe, maar hierdoor wordt de tolerantie bij andere weggebruikers ook slechter en slechter wat weer agressie opwekt en daar maak ik mij wel zorgen om.

[ Voor 21% gewijzigd door Kluus op 15-05-2017 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 25-09 16:21
Ik moet voor mijn nieuwe wielset eigenlijk nog geschikte bandjes hebben. Nu zag ik dat de schwalbe one voor een redelijk gunstige prijs te koop is (30 euro). Zijn deze net zo goed als conti's?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
matthijsln schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:37:
Alleen gemerkt dat je niet je fiets met Di2 tijdens een cola-tje in de volle zon moet laten staan, dan geeft het schakelen er de brui aan totdat het wat is afgekoeld na een paar minuten.
Mooie actiefoto's.
Di2 heb ik echt nog nooit last van gehad en laat hem ook wel eens vol in de zon staan.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09 10:40

MrDry

Desperados!

Ik ga volgende week de klimclassic fietsen. Nu heb ik een triple (ultegra) met achter een 12-23. Een top cassette voor in de polder.

Afgelopen zomer tijdens een rondje door limburg merkte ik dat ik tijdens de 'beklimming' van de eyserbosweg dat ik op een verzet van 30-23 op ca 47 omwentelingen terecht kwam. Dit is wel te doen maar mn knieen kraakten.

Ik wil dus voor de bergen (we gaan de Stelvio bedwingen) en de klimklassic een andere achter cassette voor erbij. Dan denk ik aan de 11-28 (10s) of zou een 12-25 ook al voldoende extra verlichting moeten geven om niet onder de 60 omwentelingen te komen?

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-09 15:01
MrDry schreef op maandag 15 mei 2017 @ 17:21:
Ik ga volgende week de klimclassic fietsen. Nu heb ik een triple (ultegra) met achter een 12-23. Een top cassette voor in de polder.

Afgelopen zomer tijdens een rondje door limburg merkte ik dat ik tijdens de 'beklimming' van de eyserbosweg dat ik op een verzet van 30-23 op ca 47 omwentelingen terecht kwam. Dit is wel te doen maar mn knieen kraakten.

Ik wil dus voor de bergen (we gaan de Stelvio bedwingen) en de klimklassic een andere achter cassette voor erbij. Dan denk ik aan de 11-28 (10s) of zou een 12-25 ook al voldoende extra verlichting moeten geven om niet onder de 60 omwentelingen te komen?
zou dan persoonlijk eerder voor de 11-28 gaan.
Kun je alsnog op de 25 gaan rijden en als het iets te zwaar is en je cadans omlaag gaat bijschakelen naar een nog lichter verzet...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Absoluut 11-28. 12-25 is nauwelijks een verschil ten opzichte van 12-23.

Als je zeker wilt weten dat je niet in de problemen komt, zou je ook nog aan een 12-30 kunnen denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Laatst online: 25-09 10:40

MrDry

Desperados!

Ik las dat die 12-30 niet op elke derailleur past. Ik zal eens kijken welk type er exact op zit.

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
MrDry schreef op maandag 15 mei 2017 @ 17:32:
Ik las dat die 12-30 niet op elke derailleur past. Ik zal eens kijken welk type er exact op zit.
Jup, dan moet je een lange kooi hebben. Maar met een triple moet die 28 achter ok werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een triple heeft altijd een lange-kooi achterderailleur :)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2017 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Lekker een 12-30 cassette monteren dus, werkt prima met een triple.
Alleen mogelijk dat je ketting iets langer moet. (dus vervangen voor nieuwe ketting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:18

sapphire

Die-hard pruts0r

Als je weet dat er in Nederland zo'n 1,5 mijoen mensen aan 'wielrennen' doen is het woord annekdotisch op de goede plaats ja :)

Ik lig echt krom van het lachen of verbazing na het lezen van sommige reacties :X :?

Wielrennen een echte testosteron sport, euhm welkom bij zo'n beetje elke sport met een competitief element of snelheid?
Veralgemeniseren? Welkom bij de mensheid! Dat doen we nou eenmaal net als een beetje showen op enig vlak. Als we allemaal een beetje lief doen tegen elkaar dan komen we er wel O+
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:10:
Helemaal mee eens, ik rijd altijd van A naar B en dan weer terug :+

[ Voor 21% gewijzigd door sapphire op 15-05-2017 20:52 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 14:36
DDX schreef op maandag 15 mei 2017 @ 20:24:
Lekker een 12-30 cassette monteren dus, werkt prima met een triple.
Alleen mogelijk dat je ketting iets langer moet. (dus vervangen voor nieuwe ketting)
Ketting vervangen is sowieso aan te raden als je een nieuwe casette monteert, zeker als de huidige al wat kilometertjes heeft gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:36

JJJ

Gisteren heb ik een nieuwe wielset gekocht via Marktplaats (Fulcrum Racing 5)... dit ter vervanging van mijn vorige.
Echter zitten er een aantal details op de wielen die me niet lekker zitten... zouden ze fake zijn?
Dingen die mij opvallen: de kleur op de sticker (turkoois?), de kleur van de spaaknippels, de aanwezigheid van 3 ronde witte spaken (zit op zowel voor- als achterwiel).
Wat denken jullie?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qbQPuO4.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fzklTAY.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Lijkt me erg omslachtig om een wielset van 200 EUR te gaan faken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Of ik kan niet googlen, maar de striping lijkt of die van een Fulcrum Racing 3 ipv de 5. Die heeft een andere decal style

Ah nevermind. Het zijn velgen uit 2010

http://www.probikekit.co....fulcrum-2010-wheel-range/

Afbeeldingslocatie: https://uploads-cdn.thgblogs.com/wp-content/uploads/sites/23/2009/09/07143939/IMG_0092.jpg

Maar die 3 witte spaken zeggen natuurlijk niet zoveel, misschien vond de verkoper dat wel cool staan. Wat me meer zorgen baart is de turquoise striping. Die zie ik nergens terug.

Oh sterker nog; Hier zie je ook witte spaken;

Afbeeldingslocatie: https://www.wigglestatic.com/images/fulcrum-racing5-2010-zoom.jpg

[ Voor 74% gewijzigd door Tristan op 16-05-2017 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Sjoewe schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:00:
Lijkt me erg omslachtig om een wielset van 200 EUR te gaan faken.
Chinese import

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Fulcrum/campagnolo gebruiken nooit witte spaken.
Welk spaakpatroon zit erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Go Faster Striping:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.mos.bikeradar.imdserve.com/images/news/2009/06/12/1244821517445-1w0x0k9y3ciy2-630-354.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
ncornelisse schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:10:
Fulcrum/campagnolo gebruiken nooit witte spaken.
Welk spaakpatroon zit erin?
Weet je dat heel zeker? Ik kom namelijk in heel veel foto's witte spaken tegen:

Afbeeldingslocatie: http://blog.irreverence.co.uk/wp-content/uploads/2013/02/IMG_0976.jpg

Of is dat de reflectie van de flitser? Nee, ze zijn toch echt een andere kleur:
Afbeeldingslocatie: http://foto.bdc-forum.it/albums/40421/thumbs_800/102859.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Tristan op 16-05-2017 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Dat wist ik niet. Zelf heb ik ze nooit zo in het echt gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ

JJJ

Tristan schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:14:
[...]

Weet je dat heel zeker? Ik kom namelijk in heel veel foto's witte spaken tegen:

[afbeelding]
Het aparte is: Fulcrum wielen hebben 2 ronde spaken (metallic look), parallel naast elkaar. Mijn wielen hebben dat ook.
Daarnaast zijn er dus nog 3 ronde witte spaken voor een totaal van 5 ronde spaken. De rest zijn wel van die aero-spaken.
Als het namaak is zou ik het wel raar vinden - waarom zou iemand dan fake spaken erin doen terwijl het een kleine moeite is om die laatste aero spaken (ipv de witte) erin te doen?
Of heb ik hier te maken met een soort OEM model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 16:42
Volgens mij zijn het zilverkleurige spaken. Zitten bij mij ook in mn fulcrum racing 5 wieltjes. Inderdaad ook rond ipv plat.

Mijn fulcrum rc 5's hebben twee zilverkleurige ronde spaken per wiel, de rest zwart aero....

[ Voor 29% gewijzigd door Joba op 16-05-2017 09:24 ]

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
JJJ schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:17:
[...]

Het aparte is: Fulcrum wielen hebben 2 ronde spaken (metallic look), parallel naast elkaar. Mijn wielen hebben dat ook.
Daarnaast zijn er dus nog 3 ronde witte spaken voor een totaal van 5 ronde spaken. De rest zijn wel van die aero-spaken.
Als het namaak is zou ik het wel raar vinden - waarom zou iemand dan fake spaken erin doen terwijl het een kleine moeite is om die laatste aero spaken (ipv de witte) erin te doen?
Of heb ik hier te maken met een soort OEM model?
Ja precies, 2 stuks parallel naast elkaar. En niet 3 witte naast elkaar zoals in de velgen van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spaakbreuk oid. Die wielen gaan ze echt niet zitten neppen. Nieuwe stickers plak je er ook zo op dus dat zegt ook niet zoveel. Daarnaast doen ze nog weleens wat details etc. anders voor oem wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Nee inderdaad, de wielen die veel genept worden zitten in een veel hoger segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ

JJJ

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:58:
Spaakbreuk oid. Die wielen gaan ze echt niet zitten neppen. Nieuwe stickers plak je er ook zo op dus dat zegt ook niet zoveel. Daarnaast doen ze nog weleens wat details etc. anders voor oem wielen.
De remrand is zo goed als gaaf. De vorige eigenaar gaf aan dat de wielen van z'n broer waren die carbon wielen had gehaald. Een spaakbreuk lijkt me dan ook onwaarschijnlijk want dat zou dan echt binnen de eerste tientallen km zijn gebeurd.
Overigens heb ik verder wel een normale prijs betaald voor deze wielen dus ik mag wel een redelijke verwachting hebben dat het ook echte Fulcrum wielen zijn.

Samenvattend:
1. de remrand is gaaf dus wielen zijn echt zgan
2. er zitten 2 ronde metallic spaken in (passend bij Fulcrum wielen)
3. daarnaast zitten er 3 witte spaken (naast elkaar) in die ook rond zijn (zowel voor als achterwiel)
4. het velglint heeft verder ook een mooi rood Fulcrum logo (past ook bij mijn oude Racing 5's)
5. de spaaknippels zijn metallic ipv rood (wat je heel vaak ziet bij Racing 5's)
6. de sticker die erop zit lijkt op hoofdlijnen op een Racing 5 sticker, de turqoise tint valt alleen wel op en lijkt mij vreemd (printfout?)

Nagaan of dit OEM wielen zijn lijkt me lastig... ik denk dat ik even contact opneem met de verkoper om verdere info in te winnen (als deze nog bereikbaar is).
Qua fakes - deze wielen zitten niet in het prijssegment dat dit echt uit kan idd... maar je weet het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joba
JJJ schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:22:
[...]

De remrand is zo goed als gaaf. De vorige eigenaar gaf aan dat de wielen van z'n broer waren die carbon wielen had gehaald. Een spaakbreuk lijkt me dan ook onwaarschijnlijk want dat zou dan echt binnen de eerste tientallen km zijn gebeurd.
Overigens heb ik verder wel een normale prijs betaald voor deze wielen dus ik mag wel een redelijke verwachting hebben dat het ook echte Fulcrum wielen zijn.

Samenvattend:
1. de remrand is gaaf dus wielen zijn echt zgan
2. er zitten 2 ronde metallic spaken in (passend bij Fulcrum wielen)
3. daarnaast zitten er 3 witte spaken (naast elkaar) in die ook rond zijn (zowel voor als achterwiel)
4. het velglint heeft verder ook een mooi rood Fulcrum logo (past ook bij mijn oude Racing 5's)
5. de spaaknippels zijn metallic ipv rood (wat je heel vaak ziet bij Racing 5's)
6. de sticker die erop zit lijkt op hoofdlijnen op een Racing 5 sticker, de turqoise tint valt alleen wel op en lijkt mij vreemd (printfout?)

Nagaan of dit OEM wielen zijn lijkt me lastig... ik denk dat ik even contact opneem met de verkoper om verdere info in te winnen (als deze nog bereikbaar is).
Qua fakes - deze wielen zitten niet in het prijssegment dat dit echt uit kan idd... maar je weet het niet.
Wellicht komen ze uit een Bianchi?

https://www.bianchi.com/n...=65052&bikeIDMaster=65066

Plaatje is niet meer, maar beschrijving klopt...

En als je dan googled op Bianchi Infinito zie ik deze:
https://www.google.nl/sea...934#imgrc=o5LyjfneOk-TjM:

[ Voor 7% gewijzigd door Joba op 16-05-2017 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
Lijkt er wel op idd :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HGJKCve.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt er meer dan veilig van uit gaan dat deze wielen niet fake zijn.

Op basis van de informatie die hier gegeven is kun je vaststellen dat ze vaker voorkomen in OEM-settings en dergelijke.

Bovendien is de kans echt minimaal dat iemand een paar instapwielen gaat faken. Dat wordt gedaan bij dure carbon clinchers, niet bij deze wielen.

Ik vind het - no offense - nogal overdreven. Gewoon die wielen eronder gooien en lekker gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
Mystery solved ;) Ik zie een turquoise lijntje! Ze komen uit een 2012 Bianchi Infinito

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ICg38l3.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Tristan op 16-05-2017 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joba
Ha ha, dat is zo gezamenlijk wel het betere rechercheurs werk >:) Mystery solved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

matthijsln schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:37:

Alleen gemerkt dat je niet je fiets met Di2 tijdens een cola-tje in de volle zon moet laten staan, dan geeft het schakelen er de brui aan totdat het wat is afgekoeld na een paar minuten. Ook heel voorzichtig afgedaald want de nieuwe Michelin Power Competition banden hebben toch wat minder grip dan GP4000SII's.
Heb ik tot nu toe met Di2 nog geen last van gehad, maar zal er wel op gaan letten!
Lijkt me trouwens lastig als je in de volle zon bijvoorbeeld de Izoard op moet, dat beetje rijwind gaat dan ook niet helpen...

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JJJ

JJJ

Bedankt allen, lijkt inderdaad uit een Bianchi te komen! :)
Complimenten voor het mooie speurwerk :) Ik vind het iig fijn te weten dat de wielen wel origineel zijn (en ja, dat is misschien irrationeel maar anders gaat het alleen maar knagen in 't hoofd)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:33

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Tristan schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:18:
Mystery solved ;) Ik zie een turquoise lijntje! Ze komen uit een 2012 Bianchi Infinito

[afbeelding]
Ho ho ho, Celeste Groen is de kleur van Bianchi ;)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog tweakers die over 3 weken de fietselfsteden fietsen?

Voor mij wordt het de 2e keer, vorig jaar op een trekking fiets de tocht uitgefietst.
Dit jaar wederom op de trekking fiets.
Laatste 12 weken ongeveer 1250 training kilometers gemaakt waarvan 2x 100+, volgende week nog 1x 100+ fietsen (naast de reguliere trainingsrondjes van 50-70km) en dan zijn we er wel klaar voor.

We mogen starten om 6:04 en hopelijk rond 17:00 weer binnen.
Dit keer overnachten we op de stadscamping, vorig jaar veel gedoe met parkeren gehad. Nu maar lekker 400m van de start-finish..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2017 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
De training van vanavond doet officieel zeer B) Ik heb het eerste stuk met 35,4km/u gemiddeld gereden en daarna kon ik het wiel echt niet meer houden. Volgende keer beter!

https://www.strava.com/activities/990184563/analysis/0/846

[ Voor 0% gewijzigd door Tristan op 16-05-2017 22:25 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Geen zeer, wel flink tempo gereden - en bijna gecrasht! :o

Anyways :)

- Warm! Gelukkig water bij me, halve fles leeggedronken ( ~ 300ml voor 2u rijden, had van tevoren goed gedronken).
- Veel verkeer: ploegjes groot en klein, duo's, enkelingen, gewone fietsers, veel wandelaars op 't fietspad :/ , paarden... etc
- De bijna-crash was bij een vlotte snelheid-bocht (ik gok rond de ~ 28km/u) bij Boskoop, waarbij ik doortrapte en 1 trapper aan de grond schuurde - yikes! Even meer rechtop voor die bocht dus :P
- Gemerkt dat ik veel minder last heb van snotteren dan wanneer het kouder is. Normaal op een rit van 2 uur neem ik wat zakdoeken mee om de neus te snuiten :+ - Scheelt ook afleiding.
- Het wordt steeds makkelijker om langer een vlot tempo vast te houden ipv kortere 'pieken' van boven de 30km/u :)

Nieuw record: 50km in 1:39:58 - 2 seconden sneller dan het vorige record. Poehee :P

All in all een lekker maar warm ritje na een kleine week geen activiteit.

Strava: https://www.strava.com/activities/990224952

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 00:13

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Goed bezig!
Ik heb zowaar ook weer een rondje kunnen fietsen, al werd ik halverwege de rit afgeleid door een mooi vogelgebied (zwarte sterns & koekoeken) waardoor het tempo er wat inkakte.
Maar buiten dat gebied merk ik dat ik toch wat makkelijker in m'n eentje naar de 30km/u kom waar dit begin dit jaar nog 25km/u was. Verder werkelijk heerlijk weer, weinig tot geen wind en de warmte nam al aardig af (begon pas om 20u met de tocht)
Denk dat dit de laatste training was voor de eerste 'toertocht' aankomend weekend. De girotocht van 75km vanuit Utrecht.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Remy schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:52:

- Warm! Gelukkig water bij me, halve fles leeggedronken ( ~ 300ml voor 2u rijden, had van tevoren goed gedronken).
- Veel verkeer: ploegjes groot en klein, duo's, enkelingen, gewone fietsers, veel wandelaars op 't fietspad :/ , paarden... etc
- De bijna-crash was bij een vlotte snelheid-bocht (ik gok rond de ~ 28km/u) bij Boskoop, waarbij ik doortrapte en 1 trapper aan de grond schuurde - yikes! Even meer rechtop voor die bocht dus :P
- Gemerkt dat ik veel minder last heb van snotteren dan wanneer het kouder is. Normaal op een rit van 2 uur neem ik wat zakdoeken mee om de neus te snuiten :+ - Scheelt ook afleiding.
- Het wordt steeds makkelijker om langer een vlot tempo vast te houden ipv kortere 'pieken' van boven de 30km/u :)

Nieuw record: 50km in 1:39:58 - 2 seconden sneller dan het vorige record. Poehee :P

Niet teveel hoofdpijn achteraf? 300ml drinken op zo'n warme dag lijkt me wat weinig voor 2uur. Ik probeer zelf altijd de 500ml aan te houden per uur (maar das dan meer voor langere tochten omdat je dan van in het begin goed moet reguleren).

Snelheid is leuk, maar ik ben eigenlijk ook stiekem benieuwd naar hartslag icm snelheid. Zegt heel wat meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:26
(jarig!)
Remy schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:52:

Je moet altijd goed vooruit kijken met bochten. Rechterop de bochten door hoeft niet. Zorg er voor dat de binnenkant van het pedaal omhoog staat en je kunt erg schuin door de bocht. Dan moet je dus even stoppen met trappen. Vooruitkijken met bochten (vooruitkijken moet altijd!) heeft ook als voordeel dat je in kan schatten hoe hard je de bocht ongeveer kan nemen zodat je vóór de bocht kan remmen. In de bocht bij voorkeur van de rem afblijven (zeker als het nat/glad is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Tarkin schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:37:
[...]

Niet teveel hoofdpijn achteraf? 300ml drinken op zo'n warme dag lijkt me wat weinig voor 2uur. Ik probeer zelf altijd de 500ml aan te houden per uur (maar das dan meer voor langere tochten omdat je dan van in het begin goed moet reguleren).
Nee, geen: had van tevoren ook goed gedronken :) Erna ook weer wat gedronken natuurlijk.
Snelheid is leuk, maar ik ben eigenlijk ook stiekem benieuwd naar hartslag icm snelheid. Zegt heel wat meer
De geschatte power output door Strava is zo'n 157w gemiddeld: volgens deze chart zou dat uitkomen op tegen de 140bpm hartslag. Denk dat dat wel aardig klopt.
wisselwerking schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:03:
[...]

Je moet altijd goed vooruit kijken met bochten. Rechterop de bochten door hoeft niet. Zorg er voor dat de binnenkant van het pedaal omhoog staat en je kunt erg schuin door de bocht. Dan moet je dus even stoppen met trappen. Vooruitkijken met bochten (vooruitkijken moet altijd!) heeft ook als voordeel dat je in kan schatten hoe hard je de bocht ongeveer kan nemen zodat je vóór de bocht kan remmen. In de bocht bij voorkeur van de rem afblijven (zeker als het nat/glad is).
Yup, mijn fout was doortrappen, had gewoon even moeten inhouden :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Remy schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:41:
De geschatte power output door Strava is zo'n 157w gemiddeld: volgens deze chart zou dat uitkomen op tegen de 140bpm hartslag. Denk dat dat wel aardig klopt.
Lol, heb je eerst al power van strava wat je gewoon moet vergeten.
Werkt opzich nog best aardig bij een berg omdat het dan wel redelijk in te schatten is, maar op vlakke heb je teveel variabelen zoals wind ed.

Maar om nou hartslag te gaan schatten op basis van (geschat)vermogen krijg je wel een heel random getal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
DDX schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:47:
[...]
Maar om nou hartslag te gaan schatten op basis van (geschat)vermogen krijg je wel een heel random getal.
In een chart van iemand anders zijn hartslag 8)7

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
Kut. Ik heb me laten overhalen om toch de klimclassic te gaan fietsen :+

[ Voor 5% gewijzigd door Sjoewe op 17-05-2017 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
MrAngry schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:56:
[...]

In een chart van iemand anders zijn hartslag 8)7
Mijn rustige ritje vanmorgen was 154w, en hartslag 108 dus die kan hij ook nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONWdolf
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-09 19:22
Sjoewe schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:06:
Doe dan gewoon de korte afstand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
Ik hoop dat er voor je betaald wordt ;)

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin

Ze zeggen al dat HS onnauwkeurig is als je het direct meet, als jehet gaat afleiden slaat het helemaal nergens meer op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 11:12
Jij ook al... Ik heb me ook laten overhalen tot de 115km. Ben allesbehalve een klimmer, dus maak me lichtelijk zorgen :) Alvast succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Nu online

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zo, de vermoedelijke route voor vanmiddag zit in mijn hoofd. Verwachting ongeveer 50+ km. Het is hier momenteel schitterend weer :) Het waait wel iets, maar dan gaan we maar wat minder hard.

De batterij van mijn borstband is vervangen en mijn cadanssensor is bijgesteld dus het e.e.a. moet nu weer goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-07 20:10
rockhopper schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 23:49:
[ ... ]
Denk dat dit de laatste training was voor de eerste 'toertocht' aankomend weekend. De girotocht van 75km vanuit Utrecht.
Leuk! Zelf doe ik zondag de pelotontocht van 110 km. Ben erg benieuwd hoe dat zal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Equator schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:00:
Zo, de vermoedelijke route voor vanmiddag zit in mijn hoofd. Verwachting ongeveer 50+ km. Het is hier momenteel schitterend weer :) Het waait wel iets, maar dan gaan we maar wat minder hard.

De batterij van mijn borstband is vervangen en mijn cadanssensor is bijgesteld dus het e.e.a. moet nu weer goed werken.
Ik wil die van mijn borstband (Garmin) ook vervangen maar ik heb niet zo'n klein schroevendraaiertje. Iemand een tip welke ik nodig heb en waar er 1 te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
ONWdolf schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:27:
[...]

Doe dan gewoon de korte afstand :)
Nee, als we toch gaan dan helemaal death or the gladiols ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Is er zaterdag nog iemand bij de nieuwe Schleck Gran Fondo? Wordt mijn eerste cyclo, ter voorbereiding op La Vaujany en de Marmotte om:

A. Te trainen
B. Alvast te wennen aan het gebeuren rond een cyclo (massastart, klassement, groepjes uitzoeken)
C. Gewoon een lekker rondje te fietsen

Maar merk bij mezelf al een lichte prestatiedrang dus nu al zenuwachtig 8)7.

Het lijkt in ieder geval mooi weer te worden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me

Yup, mijn fout was doortrappen, had gewoon even moeten inhouden :)
Als je kan doortrappen is het geen bocht :+

--

Mijn toertocht van het weekend is de Memorial Frans Schoubben, lekker rustig en goed geregeld! d:)b

[ Voor 19% gewijzigd door joint_me op 17-05-2017 11:51 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
Heren,

Ik ga eind Juni en begin Juli op vakantie naar Frankrijk en zit er aan te denken om naast mijn dakkoffer mijn racefiets op het dak te zetten van de auto. Nu weet ik alleen niet of ik in de omgeving waar ik 2 weken zit of daar mooie fiets routes zijn.

1 of meerder van jullie ervaring met fietsen in de omgeving van: 03390 Saint Priest en Murat, Frankrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:51
Frid0 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:57:
1 of meerder van jullie ervaring met fietsen in de omgeving van: 03390 Saint Priest en Murat, Frankrijk
Hier zie je de wegen waar veel gefietst is: http://labs.strava.com/he....88168/46.35451/gray/bike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleP38
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:56
http://labs.strava.com/heatmap/#5/2.28516/49.52521/orange/bike

Mooi beeld! Laat wel weer zien dat iedereen in NL Strava gebruikt of er gewoon te veel fietsfanaten in ons land rondpedalen :)

Of een combinatie van beide :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 10:51
RalphvR schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:07:
[...]

Leuk! Zelf doe ik zondag de pelotontocht van 110 km. Ben erg benieuwd hoe dat zal zijn :)
Ik ga voor de 130 km met een groep collega's! Erg veel zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
DoubleP38 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:00:
http://labs.strava.com/heatmap/#5/2.28516/49.52521/orange/bike

Mooi beeld! Laat wel weer zien dat iedereen in NL Strava gebruikt of er gewoon te veel fietsfanaten in ons land rondpedalen :)

Of een combinatie van beide :+
En/of data slecht geharmoniseerd is.... zie artefact in belgie: groot verschil tussen noord en zuid en wel een hele rechte overgang.

Pagina: 1 ... 31 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic

Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.