Binnenbreedte van de velg wil ik weten, maar goed ik kan natuurlijk ook morgen even de band eraf wippen en zelf opmetensapphire schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 23:00:
[...]
Nope, nooit gemeten.
Wat wil je weten, ik kan kijken of ik ze bij mijn vader kan meten. Die heeft die wielen nog wel.
Forbidden? ----> Now it works!!!!!
Mooi gedaan, klinkt als een leuk projectje:
[ Voor 11% gewijzigd door joint_me op 04-05-2017 09:22 ]
Hello fellow humans
It's done again!
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Oh jaCyberThijs schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:42:
Die tssssssss bij het loshalen is de lucht die uit je fietspomp ontsnapt, niet de lucht uit je band! De enige manier om lucht te laten ontsnappen uit je binnenband is door tegen het presta-ventiel aan te zitten.

25 mm banden passen alleen amper tussen mn remklauwen door, ook als ik ze open zet. Maar ja zo vaak hoef ik mn wiel er niet uit te halen.
Met stuurlint trouwens niet anders, ik heb vorig jaar stuurlint laten vervangen door een zogenaamd comfortabeler stuurlint. Nou het is wat zachter maar waarschijnlijk verwacht ik teveel van "comfortabel" of zo...
Exact expert nodig?
Overigens, even geluid-gerelateerd: luistert er iemand muziek tijdens het fietsen? Op de racefiets doe ik het niet, omdat ik me echt op het fietsen wil concentreren, maar op de langere ritten kan een deuntje helpen voor het tempo 
En verder over geluid: soms is de rijwind behoorlijk, iemand al ervaring met de Cat-Ears Airstreams (of iets vergelijkbaars)? https://www.cat-ears.com/airstreamz
Het zijn klittenband-wraps die om de bandjes van je helm gaan, en de (rij)wind langs je oren laten gaan, zodat het geluid flink gedempt wordt. Schijnen wel goed te werken.
En verder over geluid: soms is de rijwind behoorlijk, iemand al ervaring met de Cat-Ears Airstreams (of iets vergelijkbaars)? https://www.cat-ears.com/airstreamz
Het zijn klittenband-wraps die om de bandjes van je helm gaan, en de (rij)wind langs je oren laten gaan, zodat het geluid flink gedempt wordt. Schijnen wel goed te werken.
Beiden nee, maar begreep idd dat de cat ears goed werken. Vergeet alleen iedere keer om wat te bestellen....
Exact expert nodig?
Ik luister geen muziek tijdens het fietsen. Ik moet omgevingsgeluid horen.
Maar ik ben ook zon autist die , zodra hij van de snelweg afkomt met de auto , zijn geluid van de autoradio ook zachter zet
Maar ik ben ook zon autist die , zodra hij van de snelweg afkomt met de auto , zijn geluid van de autoradio ook zachter zet
www.degroot-it.nl
Ik heb ze en ze werken erg goed. Het is alleen geen gezicht van die plukken aan je hoofd.Remy schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:57:
Overigens, even geluid-gerelateerd: luistert er iemand muziek tijdens het fietsen? Op de racefiets doe ik het niet, omdat ik me echt op het fietsen wil concentreren, maar op de langere ritten kan een deuntje helpen voor het tempo
Ik zag laatst deze https://www.wind-blox.com. Die zien er wat strakker uit. Misschien dat ik die een keer wil bestellen.
Verwijderd
Hier nog een adept van dat PRO-lint. Kost geen drol, wikkelt makkelijk en rijdt heerlijk.Sjoewe schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 08:12:
Ik heb ook altijd die PRO-comfort, prima inderdaad.
Roet over Wind-Blox vs CatEarsI-King schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:38:
Ik wil de Wind-Blox eens proberen. Je kan ze bij Amazon.de bestellen zonder met 4 euro verzendkosten. Ik zie dat @Roet ze heeft besteld vorig jaar. Misschien kan hij zijn ervaringen delen?
[De Wind-Blox zijn v]ele malen mooier, zien er tenminste uit als professioneel product. Daarnaast is de werking van de Pro ook gewoon erg goed en haalt voornamelijk het harde windgeruis weg. Je hoort nog wel ruis, maar veel aangenamer en meer in lijn met het gemiddelde omgevingsgeluid.
Ik zou nooit CatEars kopen tenzij je echt extreme stilte wilt, want de grote CatEars blokkeren de wind wel iets beter. Maar voor mij het niet waard om voor joker te rijden. De WindBlox Pro blijven ook veel beter op hun plaats zitten en ze zitten ook comfortabel. De geluidfragmenten op de WindBlox site zijn representatief, dus luister daar naar en kijk of je dat voldoende vindt
Ah bedankt, was mij met zoeken niet opgevallen. Dan ga ik ze ook bestellen, sinds mijn nieuwe helm veel meer last van ruis.
Bestel er dan gelijk een paar? Ik wil ze iig ook wel, dan kunnen we de verzendkosten delen?I-King schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:26:
Ah bedankt, was mij met zoeken niet opgevallen. Dan ga ik ze ook bestellen, sinds mijn nieuwe helm veel meer last van ruis.
Yes, me 2!Noxa schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:49:
[...]
Bestel er dan gelijk een paar? Ik wil ze iig ook wel, dan kunnen we de verzendkosten delen?
Everytime I suffer I become a better man because of it
Nice, ik heb de pro lint besteld bij Mantel, €12,90 inclusief verzendkosten is natuurlijk ook echt niet veel
Vandaag voor het eerst in 2 maanden weer eens op de fiets gezeten. Van de longarts en de chirurg mocht ik weer wat gaan doen, en fietsen was geen probleem. Dus een klein rondje (10km) gereden om te zien hoe mijn lichaam en conditie het hielden.
Ik was positief verrast, dus nu langzaam weer uitbreiden. Alleen de houding deed pijn (lang leve gekneusde ribben).
Ik was positief verrast, dus nu langzaam weer uitbreiden. Alleen de houding deed pijn (lang leve gekneusde ribben).
Ik opteer dan wel voor de Specialized versie van 7cm, die andere vind ik te lang.
Vandaag trouwens 2 Specialized banden gehaald bij de lokale dealer. Mooie actie, thnx voor de tip guys!
Heb vandaag ook nog even 2 Turbo Pro's gekocht. Die actie is te goed om niet groot in te slaan
Zijn de Roubaix pro dezelfde als bovenstaand? Zie bij de actiepagina de turbo pro er niet bijstaan namelijkhavana schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 18:48:
Heb vandaag ook nog even 2 Turbo Pro's gekocht. Die actie is te goed om niet groot in te slaan
Lizard Skins glad? Die zijn juist speciaal gericht op grip. Ik heb nu de 2.5 en dit is juist het meest ruwe stuurlintje wat ik ooit hebt gehad. Ik rijd zonder handschoenen en dit stuurlint biedt echt uitzonderlijk veel grip, zelfs wanneer het nat is. Ik heb een hoop merken en soorten wel eens geprobeerd; Pro, Fizik, 3T, BBB, Easton, maar de Lizard Skins 2.5 is voor mij het ultieme stuurlint.havana schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 07:20:
Of gewoon wat dikker wikkelen aan de bovenkant.
Ik pak meestal wat in de aanbieding is. Prologo, Sram, Easton. Lizard Skins heb ik ook gehad, maar vind een niet-glad lintje toch fijner. Maar dit is uiteraard heel persoonlijk.
Ik vond het proef stukje wat in de zijkant van het doosje zit inderdaad glad overkomen. Het viel mij tegen zo op het eerste gezicht. Daarnaast is de prijs van €37+ ook niet mals..cordonbleu schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 00:54:
[...]
Lizard Skins glad? Die zijn juist speciaal gericht op grip. Ik heb nu de 2.5 en dit is juist het meest ruwe stuurlintje wat ik ooit hebt gehad. Ik rijd zonder handschoenen en dit stuurlint biedt echt uitzonderlijk veel grip, zelfs wanneer het nat is. Ik heb een hoop merken en soorten wel eens geprobeerd; Pro, Fizik, 3T, BBB, Easton, maar de Lizard Skins 2.5 is voor mij het ultieme stuurlint.
Vreemd. Roubaix is volgens mij een andere band.maxoss schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 20:59:
[...]
Zijn de Roubaix pro dezelfde als bovenstaand? Zie bij de actiepagina de turbo pro er niet bijstaan namelijk
Als je voor mij ook 2 setjes wil mee bestellen, verzendkosten delen uiteraardI-King schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:26:
Vanochtend voor het werk rondje gedaan, tering wat koud! Had de goede voorspelling van dit weekend in mijn hoofd. Het is dus duidelijk nog geen weekend en om 6u 's ochtends is het ook frisser dan om 14u 's middags

[ Voor 26% gewijzigd door Crazy D op 05-05-2017 08:27 ]
Exact expert nodig?
Rij er al bijna 2 jaar mee, werkt prima, het gebulder in je oren is echt weg, waardoor je bijv. achterop komend verkeer veel eerder hoort. Laatst was er eentje om onverklaarbare reden afgezakt en je hoort meteen weer het windgeruis. Even op de juiste plek duwen en ... stil. Je krijgt alleen soms wel de vraag waarom je oorwarmers op hebt in de zomer ...Remy schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:57:
Die Wind-Blox ziet er idd ook wel mooier uit, ga ik eens naar kijken.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Haha ja leuk weer hè, vooral als je ook buiten werkt. Begon sochtends in jas, trui en shirt en eindigde de ochtend in tshirt en smiddags moest echt de trui weer aan om de koude wind die aantrok. Het is over een dag verspreid super wisselend.Crazy D schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:26:
[...]
Als je voor mij ook 2 setjes wil mee bestellen, verzendkosten delen uiteraard
Vanochtend voor het werk rondje gedaan, tering wat koud! Had de goede voorspelling van dit weekend in mijn hoofd. Het is dus duidelijk nog geen weekend en om 6u 's ochtends is het ook frisser dan om 14u 's middags
Vooral op de fiets vind ik deze periode echt lastig met kleden. Afgelopen zondag uiteindelijk kort-kort gereden met een windstopper onder shirt maar die maakte het echt onwijs warm, ondertussen zag ik meerdere mensen bij de Rottemeren met lange broek en winterjacks rijden
Mensen die die wind-blox willen hebben, stuur even je telnr en je boodschappenlijstje door in een PB, dan zal ik zondag uiterlijk bestellen.
Ik moet eerlijk bekennen dat het weer er wel voor zorgt dat ik ontzettend blij ben met de lange broek die ik in december gekocht heb. Ik had gedacht hem een stuk minder nodig te hebben
Echter is het weer nu, +/- 12 graden wel een beetje lastig mbt jaskeuze, winterjack is veel te warm, armstukken + jasje is eigenlijk een beetje te koud in het begin.
Excuses voor de spam, maar ik kwam zojuist deze basic bikefitting tegen voor 30 euro:
https://www.groupon.nl/deals/alpsoluut-2
Weet iemand wat een "Een passieve meting" betekent?
Ik twijfel namelijk of dit de moeite waard is.
PSN: StormFox81
Heb ook interesse in een setje CatEars!
Volgensmij is dat eigenlijk gewoon hetzelfde als dit:Storm-Fox schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:30:
Excuses voor de spam, maar ik kwam zojuist deze basic bikefitting tegen voor 30 euro:
https://www.competitivecy...log/fitCalculatorBike.jsp
Dat ze op basis van een aantal lichaamsmaten met een computermodel je ideale fit berekenen. Met een actieve (dynamische) fit zit je op een soort rig dat in alle dimensies versteld kan worden totdat je de perfecte fit hebt, maar dat is een stuk duurder en duurt rustig een paar uur.
Zie ook:
https://www.futurumshop.nl/?action=html/bikefitting
Dank, dit is puur theoretisch zonder dat er echt wordt gemeten hoe je fiets met een bepaalde afstelling.Sjoewe schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:40:
[...]
Volgensmij is dat eigenlijk gewoon hetzelfde als dit:
https://www.competitivecy...log/fitCalculatorBike.jsp
Dat ze op basis van een aantal lichaamsmaten met een computermodel je ideale fit berekenen. Met een actieve (dynamische) fit zit je op een soort rig dat in alle dimensies versteld kan worden totdat je de perfecte fit hebt, maar dat is een stuk duurder en duurt rustig een paar uur.
Zie ook:
https://www.futurumshop.nl/?action=html/bikefitting
PSN: StormFox81
Verwijderd
Ja, het is een beetje vaag weer inderdaad. Gister was het overdag heerlijk maar 's avonds was het gewoon koud, met in Zuid-Holland een harde N-O wind en nog geen 10 graden.la_fusion schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 09:31:
Ik moet eerlijk bekennen dat het weer er wel voor zorgt dat ik ontzettend blij ben met de lange broek die ik in december gekocht heb. Ik had gedacht hem een stuk minder nodig te hebbenEchter is het weer nu, +/- 12 graden wel een beetje lastig mbt jaskeuze, winterjack is veel te warm, armstukken + jasje is eigenlijk een beetje te koud in het begin.
Ik ben van huis gegaan met korte broek, korte jersey, kort ondershirt, arm- en beenstukken en handschoenen met lange vingers maar vrij dun. Dat was eigenlijk 'spot on'; de eerste 15 minuten had ik het fris maar daarna was het precies goed.
Het is alleen jammer dat ik zo snel koude voeten krijg; en om in mei nog te gaan rijden met echte winter-overschoenen is ook weer zoiets
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2017 10:52 ]
oversokken (bijvoorbeeld van defeet) bevallen mij wel voor dit soort temperaturen
[ Voor 3% gewijzigd door DDX op 05-05-2017 11:04 ]
Ga daar maar vanuit ja. Dit soort fittingen zijn eigenlijk alleen de moeite als je helemaal nog niet thuis bent in de wereld van racefietsen. Als je herhaaldelijk klachten hebt bij het fietsen dan kan je beter een meer uitgebreidde analyse laten doen, het liefst ook door iemand met een (sport-)medische achtergrond.Storm-Fox schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:47:
Dank, dit is puur theoretisch zonder dat er echt wordt gemeten hoe je fiets met een bepaalde afstelling.
Inderdaad, ik had een setje dunne neoprene Sealskinz, maar die was bij mijn 'afstapbeen' al na een half jaar helemaal tot op de draad versleten. De andere kant houdt zich beter. Ik heb nu met gaffertape de ventilatiegaten van m'n schoenen aan de binnenkant afgeplakt, dat werkt eigenlijk bijna net zo goed.Verwijderd schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:51:
Helaas zijn bijna al dat soort overschoenen van heel dun materiaal en gaan ze snel kapot...
[ Voor 32% gewijzigd door Sjoewe op 05-05-2017 11:03 ]
Verwijderd
Bij mij is 't probleem vooral dat de stof blijft haken aan de klittenband van mijn fietsschoenen.
Bij mijn Castelli Diluvio (neopreen) is dat nog niet zo'n issue omdat het materiaal dikker is, maar bij dunne (lycra) overschoenen is dat volgens mij vragen om problemen...
Bij mijn Castelli Diluvio (neopreen) is dat nog niet zo'n issue omdat het materiaal dikker is, maar bij dunne (lycra) overschoenen is dat volgens mij vragen om problemen...
Ik ga alleen Wind-Blox bestellen dus weet niet of je het tegen mij hebt. Als je een Wind Blox wil, laat het me even weten in PB.havana schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:32:
Ik eigenlijk ook wel. Maar keek een beetje op tegen verzendkosten net zo hoog als de prijs van het artikel.havana schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:32:
Moet eigenlijk wel twee setjes hebben want als ik ze heb zal mijn vrouw ze ook wel willen hebben.
Wat is het verschil?I-King schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:20:
[...]
Ik ga alleen Wind-Blox bestellen dus weet niet of je het tegen mij hebt. Als je een Wind Blox wil, laat het me even weten in PB.
[ Voor 3% gewijzigd door havana op 05-05-2017 14:59 ]
Toe thingy's een idee? Die bedekken alleen je, verrassend, tenen.Verwijderd schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:24:
Bij mij is 't probleem vooral dat de stof blijft haken aan de klittenband van mijn fietsschoenen.
Draag die van mij echt heel vaak, Castelli en Gribgrab hebben ze iig
Kost wel heel veel stijlpunten. Maar goed, dat geldt ook voor mijn winterschoenen, waarmee ik met deze temperaturen ook nog altijd rijd.
[ Voor 62% gewijzigd door havana op 05-05-2017 14:59 ]
Verwijderd
Ja, ik kan natuurlijk ook gewoon m'n Diluvio's aantrekken, maar dat doe ik niet vanwege de stijlpunten
Mijn vrouw heeft nu ook een fiets. Afgelopen week een super deal gevonden op marktplaats. Bianchi overgenomen van een liefhebber, waarvan de vrouw helaas door ziekte het fietsen moest opgeven.
Vanavond waarschijnlijk het eerste rondje. Fingers crossed.
Vanavond waarschijnlijk het eerste rondje. Fingers crossed.
Ander merk, andere webwinkel. Wat ik begrijp zijn die catears groter, en de windblox is wat subtieler. Verder heb ik er ook nog geen enkele ervaring mee.
Leuke rit gedaan van 85km. Vertrokken in Gent en richting Oudenaarde/Zwalm gefietst, eens wat ander dan de vlakke polders. Best fris wel.
Keep on running
Ach samen met m'n lolbroek en grapjas ziet het er al helemaal niet uit.havana schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 14:59:
Kost wel heel veel stijlpunten. Maar goed, dat geldt ook voor mijn winterschoenen, waarmee ik met deze temperaturen ook nog altijd rijd.
Maareh, zwart op zwart...zal wel loslopen qua stijlpunten
Vandaag gewoon mijn motto weer gebruikt qua raar weer: When in doubt...Gabba!
[ Voor 9% gewijzigd door sapphire op 05-05-2017 18:24 ]
Iemand een gouden tip om een stuur recht te krijgen? Ben laatst al bezig geweest met een waterpas en zonder voorviel. Maar nog steeds staat ie niet goed recht.

Whatever.
Ik ken de app verder niet maar vandaag is Runtastic Road Bike PRO gratis te downloaden:
Android: Google Play: Runtastic Road Bike PRO
IOS: https://itunes.apple.com/...fietscomputer/id468429333
Android: Google Play: Runtastic Road Bike PRO
IOS: https://itunes.apple.com/...fietscomputer/id468429333
*knip* Spam voor een goed doel blijft spam.
[ Voor 86% gewijzigd door naitsoezn op 07-05-2017 16:58 ]
Verwijderd
Geen last van eerlijk gezegd en ik doe het altijd op het oog. Gewoon de schroeven net genoeg losdraaien dat hij wel kan bewegen en dan heel kleine stukjes verschuiven.Harmen schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 09:46:
Iemand een gouden tip om een stuur recht te krijgen? Ben laatst al bezig geweest met een waterpas en zonder voorviel. Maar nog steeds staat ie niet goed recht.
Stuurpen iets losdraaien maar niet te los anders wiebelt het alle kanten op. Dan draai je je voorwiel haaks of bijna haaks op het frame. Als je dan achter je stuur gaat staan kijk je in het verlengde van je voorwiel of je stuurpen recht staat. Je kijkt dus een beetje schuin van achter zodat je niet recht op je stuurpen kijkt maar ook nog een stuk wiel ziet.Harmen schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 09:46:
Zonder twijfel de mooiste richting om vanuit Gent te fietsen. Voorbij Oudenaarde ligt Pays de Collines, wat mij betreft nog mooier/leuker is dan Zwalm: de wegen zijn rustiger, minder bebouwing, en af en toe eens stevig klimmen. Als inspiratie kan je de routes van de Etixx-classic gebruiken (gpx'en onderaan de pagina)ZorbaR schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 17:54:
Leuke rit gedaan van 85km. Vertrokken in Gent en richting Oudenaarde/Zwalm gefietst, eens wat ander dan de vlakke polders. Best fris wel.
Ps. Runtastic Road Bike Pro is vandaag gratis te downloaden.
Dat zeg ik 5 posts boven je...geekeep schreef op zondag 7 mei 2017 @ 10:31:
Ps. Runtastic Road Bike Pro is vandaag gratis te downloaden.
Vandaag met de A groep van de lokale fietsclub meegegaan ipv de B groep. Wat een verschil zeg.. ipv 30,5 km/h gemiddeld uitgekomen op 33,5 km/h gemiddeld maar wel met zo goed als dezelfde gemiddelde HR. Wel iets minder op kop gereden maar wel een half uur langer op de fiets gezeten. Benen waren er na ongeveer 2,5 uur wel klaar mee en toen ik met 40 km/h op de klinkers zo'n beetje iedereen voorbij zag komen werd het wel duidelijk dat er nog wel wat te verbeteren valt
Vandaag de 80 van de elfdorpentocht gereden. De laatste 10km vol in de wind moeten rijden en mn benen waren redelijk leeg. Verder een leuke rit, maar wel met aardig wat haakse bochten. Vond ik minder.
https://www.strava.com/activities/974809923/
https://www.strava.com/activities/974809923/
Ben in training voor een halve triathlon.
In mn schema stond vandaag 4u D1 fietsen.
Dat is best saai als je alleen moet fietsen. Gelukkig wou een clubgenoot wel mee, maar max 1,5u.
Dus eerst mn gewone fiets gepakt, goed 1,5u gefietst.
Thuisgekomen en de tijdritfiets gepakt (je moet toch wennen aan de houding).
Daarmee een kleine 2,5u gefietst.
Totaal 125km in 4u, dat is 31 km/u gemiddeld en dat in D1.
Mag niet klagen over de vorm.
Oh ja, na de 4u fietsen stond nog een half uurtje hardlopen in het schema .....
https://www.strava.com/activities/975006007
Dat is best saai als je alleen moet fietsen. Gelukkig wou een clubgenoot wel mee, maar max 1,5u.
Vandaag voor het eerst meegereden met de Maximus Stampers. Ontzettend leuk! Voor mij de eerste ervaring met rijden in een groep en ging voor m'n gevoel erg goed.
Inclusief heen en weer naar huis was het rondje goed voor meer dan 100 km. Daarmee gelijk maar de Gran Fondo mei binnengehaald. Laatste 10 km wind tegen was toch wel even aanpoten
Strava: klik
Overigens; het resultaat van de 7 speed shifters:

Zou deze foto in de startpost kunnen komen als vervanging van de oude foto? (de oude foto is vrij lelijk)
(Link naar full-size img)
Inclusief heen en weer naar huis was het rondje goed voor meer dan 100 km. Daarmee gelijk maar de Gran Fondo mei binnengehaald. Laatste 10 km wind tegen was toch wel even aanpoten

Zou deze foto in de startpost kunnen komen als vervanging van de oude foto? (de oude foto is vrij lelijk)
[ Voor 5% gewijzigd door RalphvR op 07-05-2017 22:29 ]
Hj doet me denken aan knex/technisch lego/dat soort speelgoed
Exact expert nodig?
Meedogenloos. Ralph luister maar niet naar hem hoor, je hebt een prachtfiets!
Edit: zag net de naam van de fiets op Strava, de "kirk precision" *proest*.
[ Voor 15% gewijzigd door Stoffa op 08-05-2017 09:02 ]
Thanks, zal dat eens proberen, de ene keer valt het me meer op dan de andere keer. Ben een beetje een pietje precies.Verwijderd schreef op zondag 7 mei 2017 @ 00:08:
[...]
Geen last van eerlijk gezegd en ik doe het altijd op het oog. Gewoon de schroeven net genoeg losdraaien dat hij wel kan bewegen en dan heel kleine stukjes verschuiven.
Heb laatst mijn zadelpositie afgesteld middels een touwtje en gewichtje tov de pedalen. Afstellen doe ik vaak ik kleine stapjes. Zit nu prima op de fiets.
Whatever.
Je fiets heeft iig indruk gemaakt bij de Stampers, de puristen vonden het wel zonde van de shifters.RalphvR schreef op zondag 7 mei 2017 @ 22:28:
Vandaag voor het eerst meegereden met de Maximus Stampers. Ontzettend leuk! Voor mij de eerste ervaring met rijden in een groep en ging voor m'n gevoel erg goed.
Inclusief heen en weer naar huis was het rondje goed voor meer dan 100 km. Daarmee gelijk maar de Gran Fondo mei binnengehaald. Laatste 10 km wind tegen was toch wel even aanpoten![]()
[afbeelding]
Ik ben zelf van Utrecht naar Stampersgat gefietst met een groepje, 200km! Heb er ook de Gran Fondo mee binnen gehaald
Hello fellow humans
Verwijderd
Uiteindelijk is gevoel belangrijker dan harde meetwaarden.Harmen schreef op maandag 8 mei 2017 @ 09:09:
[...]
Thanks, zal dat eens proberen, de ene keer valt het me meer op dan de andere keer. Ben een beetje een pietje precies.![]()
Heb laatst mijn zadelpositie afgesteld middels een touwtje en gewichtje tov de pedalen. Afstellen doe ik vaak ik kleine stapjes. Zit nu prima op de fiets.
Ik heb mijn zadel ook heel nauwkeurig uitgelijnd met een laserpointer, dus hij stond perfect recht, maar tijdens het fietsen had ik het gevoel naar één kant te 'zakken'. Ik heb de punt van het zadel vervolgens heel minimaal - één of twee mm, net zichtbaar - naar links gedraaid en nu is het rare gevoel weg. Een mensenlichaam is ook niet perfect symmetrisch
Het heeft even geduurd maar m'n vriendin heeft ook een racefiets gekocht! Mijn grote wens van samen fietsen komt uit. Eerste weekend van juni gaan we weekendje naar de Posbank. Hopelijk wil ze voor die tijd ook nog even erop uit zodat ze een beetje kan wennen
(Giant) Liv Avail 2 heeft ze gekocht, prima beginnersfiets lijkt me. Wellicht dat ik haar nog een andere cassette cadeau doe (slechts 8 speed Claris). Lijkt overigens veel op mijn 7 jaar oude 105-groep
(Giant) Liv Avail 2 heeft ze gekocht, prima beginnersfiets lijkt me. Wellicht dat ik haar nog een andere cassette cadeau doe (slechts 8 speed Claris). Lijkt overigens veel op mijn 7 jaar oude 105-groep
[ Voor 17% gewijzigd door Tjebakka op 08-05-2017 10:39 ]
If it aint fixed, it's broken.
Gaaf!Tjebakka schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:37:
Het heeft even geduurd maar m'n vriendin heeft ook een racefiets gekocht! Mijn grote wens van samen fietsen komt uit. Eerste weekend van juni gaan we weekendje naar de Posbank. Hopelijk wil ze voor die tijd ook nog even erop uit zodat ze een beetje kan wennen![]()
Mijn vrouw is vorig jaar begonnen met fietsen. Inmiddels maken we samen prachtige tochten. Gisteren nog 110 km (https://www.strava.com/activities/974967953). Ideaal. Woensdags met het groepje hard en gezellig, vrijdags in mijn eentje afzien en zondags met mijn lief ver en rustig aan toeren
Scheelt ook dat de kinderen inmiddels ons liever weg dan thuis hebben
Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....
Cool! 11-32 op een 8-speed cassette lijkt me wel a-relaxt inderdaad.Tjebakka schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:37:
Het heeft even geduurd maar m'n vriendin heeft ook een racefiets gekocht! Mijn grote wens van samen fietsen komt uit. Eerste weekend van juni gaan we weekendje naar de Posbank. Hopelijk wil ze voor die tijd ook nog even erop uit zodat ze een beetje kan wennen![]()
MIJN VRIENDIN (
11-32 zit er nu op. Voor is 50-34. Wat zou je aanraden?Sjoewe schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:29:
[...]
Cool! 11-32 op een 8-speed cassette lijkt me wel a-relaxt inderdaad.
MIJN VRIENDIN () Wil niet aan de racefiets, maar ik heb d'r wel zover dat ze mijn oude MTB overneemt als ik een nieuwe ga kopen zodat we in ieder geval samen een rondje door het bos kunnen fietsen.
Verwijderd
Waarom die 11-32 meteen vervangen? Bij 8-speed heb je sowieso grote sprongen, of je nu voor 11-32 of 11-28 of 12-25 gaat. Met 11-32 en 50-34 kan jouw vriendin tenminste gewoon alles op het grote blad rijden en hoeft ze op de voorderailleur niet zoveel te schakelen. Bovendien, aan die 34 heb je toch niets...en om nu weer meteen een hele custom versnellingsbak te gaan bouwen met 39-50 voor iemand die nog nooit heeft gefietst? 
Ik zou 'm lekker laten zitten en kijken hoe het gaat.
Ik zou 'm lekker laten zitten en kijken hoe het gaat.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2017 11:51 ]
Eh ja inderdaad. Ik was even in de war met 11-30. Denk dat voor nu die -32 als grootste wel fijn is.
Het is misschien niet moeders mooiste, maar de Kirk Precision is wel echt een collectors item. Maakt hem dat een tijdloze klassieker? Misschien meer een krent in de pap of zo.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Zo te zien uiteenlopende meningen over het uiterlijk van mijn fiets
. Ach, smaken verschillen en het is leuk dat iedereen juist niét op dezelfde fiets rondrijdt. Zo blijft er nog wat te bekijken tijdens het fietsen.
Was je er ook bij gisteren? Ik weet niet of ik je gezien heb namelijk. Aan welke fiets kan ik je herkennen de volgende keer?joint_me schreef op maandag 8 mei 2017 @ 09:37:
[...]
Je fiets heeft iig indruk gemaakt bij de Stampers, de puristen vonden het wel zonde van de shifters.
Ik ben zelf van Utrecht naar Stampersgat gefietst met een groepje, 200km! Heb er ook de Gran Fondo mee binnen gehaald
Ook Almere of een andere?? Fietsen en lopen gaan mij wel goed af, maar dat zwemmenwezep schreef op zondag 7 mei 2017 @ 19:25:
Ben in training voor een halve triathlon.

Ik ga het op mijn gewone racefiets doen, ervaring van vorig jaar leert dat ik de meeste er dan nog met gemak uitfiets op hun bliksemfietsen..
[ Voor 8% gewijzigd door M@cer op 08-05-2017 13:58 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Over 2 weken: NK halve triathlon in Nieuwkoop.M@cer schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:57:
[...]
Ook Almere of een andere?? Fietsen en lopen gaan mij wel goed af, maar dat zwemmen
Ik ga het op mijn gewone racefiets doen, ervaring van vorig jaar leert dat ik de meeste er dan nog met gemak uitfiets op hun bliksemfietsen..
Daarna weer richten op de korte afstand in de 1e divisie.
Dubbele post; Déjà vu
[ Voor 117% gewijzigd door joint_me op 08-05-2017 14:49 ]
Hello fellow humans
Ik was om 8:00 al vertrokken. Om 10:00 starten vind ik normaal gesproken te laat, omdat ik in het weekend minimaal 100km rij en op tijd terug wil zijn zodat ik nog wat heb aan mijn middag, met mijn vrouw en kinderenRalphvR schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:34:
Zo te zien uiteenlopende meningen over het uiterlijk van mijn fiets. Ach, smaken verschillen en het is leuk dat iedereen juist niét op dezelfde fiets rondrijdt. Zo blijft er nog wat te bekijken tijdens het fietsen.
[...]
Was je er ook bij gisteren? Ik weet niet of ik je gezien heb namelijk. Aan welke fiets kan ik je herkennen de volgende keer?
fiets:
joint_me in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20"
Hello fellow humans
Wat vind je eigenlijk zo vreselijk aan de fiets? Puur een vraag uit nieuwsgierigheid
De ventieldopjes gaan nog maar de rest 
Gelukkig verschillen smaken
Gelukkig verschillen smaken
Ik denk de crankarm 
De nieuwe oude ultegra 6700 groep op de Bianchi van m'n vriendin doet het nog niet fantastisch. De afstelling van de achterderailleur wil niet. Als je hem van groot naar klein afstelt zit hij in de 1 na zwaarste versnelling mooi uitgelijnd met het kleinste kransje en als je hem andersom afstelt schakelt hij niet meer af. Het lijkt er op dat hij geen lineaire stappen maakt maar richting het kleinste kransje meer verplaatst per klik. Voor mij klinkt het als een kabelprobleem maar die zijn nieuw.
De nieuwe oude ultegra 6700 groep op de Bianchi van m'n vriendin doet het nog niet fantastisch. De afstelling van de achterderailleur wil niet. Als je hem van groot naar klein afstelt zit hij in de 1 na zwaarste versnelling mooi uitgelijnd met het kleinste kransje en als je hem andersom afstelt schakelt hij niet meer af. Het lijkt er op dat hij geen lineaire stappen maakt maar richting het kleinste kransje meer verplaatst per klik. Voor mij klinkt het als een kabelprobleem maar die zijn nieuw.
Je moet je nieuwe kabel eerst eventjes lichtjes oprekken anders kan je opnieuw beginnen met indexeren.Makkelijk schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 06:40:
Ik denk de crankarm
Hmmm. Hij heeft vooral moeite met het laatste beetje, dus het lijkt er eerder op dat hij ergens te strak zit. Ik heb wel een beetje gare afstellertjes op de onderbuis zitten, misschien zit het probleem daarin. Maar thanks, mooi GCN filmpje. Ik ga dit zeker straks even proberenTristan schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 07:22:
[...]
Je moet je nieuwe kabel eerst eventjes lichtjes oprekken anders kan je opnieuw beginnen met indexeren.
[video]
[ Voor 6% gewijzigd door Makkelijk op 09-05-2017 07:46 ]
Ik ben mij aan het oriënteren voor nieuwe wielen aangezien ik niet tevreden ben met mijn huidige set (Synchros race 27) die bij aankoop meegeleverd werd. Al meerdere keren spaken kapot en nu weer speling (al meerdere keren vastgezet en zelfs nieuwe naaf er in. Ben er dus wel klaar mee.
Even wat eisen:
- budget: maximaal € 200 (met hele goede redenen kan het eventueel naar € 300)
- gebruik: geschikt voor woon-werk verkeer (ook in winter), dus duurzame set
- gewicht: vind ik minder interessant aangezien ik niet zo vaak klim. Bovendien even poepen voor het fietsen compenseert het gewicht wel
- stijfheid: mijn huidige set vind ik niet echt stijf en ik merk dat ik mij in hou bij echt aanzetten
- eigen fysiek: ben iets van 77 kg denk ik (al tijden niet op de weegschaal gestaan)
Wat heb ik zelf gevonden:
- https://www.futurumshop.n...ncher-wielset-grijs.phtml (€ 149)
- https://www.futurumshop.n...wielset-zwart-grijs.phtml (€ 199)
- https://www.futurumshop.n...e-wielset-zwart-wit.phtml (€ 239)
- https://www.futurumshop.n...-race-wielset-zwart.phtml (€ 289)
Als ik wat vergeten ben dan hoor ik het graag. Alvast bedankt voor het meedenken!
Even wat eisen:
- gewicht: vind ik minder interessant aangezien ik niet zo vaak klim. Bovendien even poepen voor het fietsen compenseert het gewicht wel
- stijfheid: mijn huidige set vind ik niet echt stijf en ik merk dat ik mij in hou bij echt aanzetten
- eigen fysiek: ben iets van 77 kg denk ik (al tijden niet op de weegschaal gestaan)
Als ik wat vergeten ben dan hoor ik het graag. Alvast bedankt voor het meedenken!
[ Voor 3% gewijzigd door wisselwerking op 09-05-2017 10:41 . Reden: eigen gewicht toegevoegd ]
Dit lijkt op een derailleur hanger die een beetje gebogen is. Wellicht iets om naar te kijken.Makkelijk schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 06:40:
Ik denk de crankarm
-----------------------------------------------
Afgelopen zondag was er in zuid Limburg de eerste editie van de ALS toertocht. De inleg gaat naar het goede doel, zijnde stichting ALS.
Vrienden van mij hebben deze gereden en waren tevreden. Mocht er volgend jaar een 2e komen heb ik er zelf ook wel interesse in.
Website
[spelling]
Ik heb na spaakellende fulcrum racing 5 aangeschaft, en ben daar erg blij mee. Geen enkel probleem meer mee gehad. Geen enkele twijfel bij hard aanzetten met mijn bijna 90 kg. Ik weet alleen niet hoe duurzaam deze in de winter zijn. Geen ervaring mee.wisselwerking schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:24:
Ik ben mij aan het oriënteren voor nieuwe wielen aangezien ik niet tevreden ben met mijn huidige set (Synchros race 27) die bij aankoop meegeleverd werd. Al meerdere keren spaken kapot en nu weer speling (al meerdere keren vastgezet en zelfs nieuwe naaf er in. Ben er dus wel klaar mee.
Even wat eisen:
- gewicht: vind ik minder interessant aangezien ik niet zo vaak klim. Bovendien even poepen voor het fietsen compenseert het gewicht wel![]()
Ik twijfel of ik nieuwe banden er op moet leggen. Mijn achterband is vrij vlak aan het worden maar mijn voorband is eigenlijk nog prima.
Wisselen jullie de voor en achterband wel eens om? Of wisselen jullie pragmatisch beide banden als er 1 al aan vervanging toe is?
Wisselen jullie de voor en achterband wel eens om? Of wisselen jullie pragmatisch beide banden als er 1 al aan vervanging toe is?
Ik ben ook toe aan bandenwissel en ga voor het eerst mijn banden wisselen (voor naar achter en voor dus nieuw). Voorheen beide banden steeds tegelijkertijd, maar vind het zonde om een nog redelijke band voor nop weg te doen (niet alleen financieel maar ook milieutechnisch).
Mantel heeft ook genoeg in de aanbieding voor je:wisselwerking schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:24:
Even wat eisen:
- gewicht: vind ik minder interessant aangezien ik niet zo vaak klim. Bovendien even poepen voor het fietsen compenseert het gewicht wel![]()
https://www.mantel.com/ra...5B%5D=200&spec%5B%5D=3329
Van achter naar voor wisselen moet je niet doen. Je voorwiel heeft sowieso al de minste grip, en is ook het wiel dat de meeste remkracht moet leveren. Daar wil je dus wel echt je beste band op hebben liggen. Als je doorschuift dan zou ik het systeem aanhouden van nieuwe band voor, oude voorband naar achter, oude achterband in de kliko.Noxa schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:27:
Ik twijfel of ik nieuwe banden er op moet leggen. Mijn achterband is vrij vlak aan het worden maar mijn voorband is eigenlijk nog prima.
Zo, de zon deed weer extra deugd
leuke rit gedaan met enkele collega's als voorbereiding op de Greg Van Avermaet Classic komende zaterdag.
Keep on running
Ha, op bevoorrading 3 kom je mij tegen. Dus vriendelijk zijn of geen banaantjesZorbaR schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:02:
Zo, de zon deed weer extra deugdleuke rit gedaan met enkele collega's als voorbereiding op de Greg Van Avermaet Classic komende zaterdag.
Wat is ervoor nodig om gedurende langere tijd (meer dan 2,5/3 uur) op constant tempo met een goede inspanning (hoog D2/D3?) te kunnen fietsen?
Na ongeveer 3 uur fietsen lukt het me niet meer om door te trappen, mijn bovenbenen zijn dan op en de kilometers naar huis zijn dan nog erg zwaar en gaan met een slakkengang. Ik rij de hele rit rond dezelfde hartslag en zorg er in de gehele rit voor dat mijn hartslag niet té hoog wordt. Maar ik heb geen officiële metingen laten doen, dus het is wat gissen.
- Noemt men dit de man met de hamer?
- Is dit een geval van te weinig drinken en eten? Ik heb niet het idee dat als ik onderweg nog meer drink en eet dat het dan magische wijze opeens weg zou blijven.
- Is dit een geval van gewoon meer trainen?
- Iets anders? Heb ergens ook iets gelezen dat bovenbenen te maken kan hebben met zadel te laag.
Na ongeveer 3 uur fietsen lukt het me niet meer om door te trappen, mijn bovenbenen zijn dan op en de kilometers naar huis zijn dan nog erg zwaar en gaan met een slakkengang. Ik rij de hele rit rond dezelfde hartslag en zorg er in de gehele rit voor dat mijn hartslag niet té hoog wordt. Maar ik heb geen officiële metingen laten doen, dus het is wat gissen.
- Is dit een geval van te weinig drinken en eten? Ik heb niet het idee dat als ik onderweg nog meer drink en eet dat het dan magische wijze opeens weg zou blijven.
- Iets anders? Heb ergens ook iets gelezen dat bovenbenen te maken kan hebben met zadel te laag.
Het klinkt alsof je suiker voorraad op is waardoor je lichaam over moet op vet verbranding. Dit is veel minder efficient. Overigens is meer eten en drinken niet persee beter omdat je lichaam maar een bepaalde hoeveelheid energie kan verwerken. Je moet het alleen op de juiste momenten innemen.Reynouts schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 20:12:
Wat is ervoor nodig om gedurende langere tijd (meer dan 2,5/3 uur) op constant tempo met een goede inspanning (hoog D2/D3?) te kunnen fietsen?
Ja en gooi ook wat intervallen in je training. Helpt goed.
Klinkt als verzuring. Weet je zeker dat je je zones goed in kaart hebt?Reynouts schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 20:12:
If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA
Er is ook nog zoiets als conditie natuurlijk.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Als ervaringsexpert(sinds juni serieus aan het fietsen) en ik kan inmiddels zeggen dat het vooral kilometers maken is. Eerst was ik na 2,5-3 uur echt compleet op, nu zo'n 6k km verder(met ook de nodige ritten > 3 uur) gaat dit al vele malen beter. Ook kan ik 'makkelijker' op een niet te hoge HR rijden. Ben nog niet helemaal blij met hoe het gaat maar al vele malen beter dan eerst.
Andere vraag, ik ben van plan dit jaar deel te gaan nemen aan Rad am Ring, iemand van hier al eerder meegedaan? Waar ik vooral benieuwd naar ben is de situatie bij de start met betrekking tot inschrijving etc. Mijn vriendin gaat mee maar niet mee naar de start. In hoeverre is er 'bewaakte' fietsenstalling en in hoeverre is het een beetje geregeld? Wellicht hetzelfde bij een normale toertocht met een groot deelnemersveld maar die heb ik nog geen meegemaakt
Andere vraag, ik ben van plan dit jaar deel te gaan nemen aan Rad am Ring, iemand van hier al eerder meegedaan? Waar ik vooral benieuwd naar ben is de situatie bij de start met betrekking tot inschrijving etc. Mijn vriendin gaat mee maar niet mee naar de start. In hoeverre is er 'bewaakte' fietsenstalling en in hoeverre is het een beetje geregeld? Wellicht hetzelfde bij een normale toertocht met een groot deelnemersveld maar die heb ik nog geen meegemaakt
Hoe weet je dat je hoog D2/D3 fietst als je geen meting hebt gedaan?Reynouts schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 20:12:
Hoe zijn je zones nu bepaald?
Misschien fiets je wel veel te hard, dus hoog zone D3/D4.
Inderdaad, hoe heb je je zones bepaald?wezep schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:25:
[...]
Hoe weet je dat je hoog D2/D3 fietst als je geen meting hebt gedaan?
Hoe zijn je zones nu bepaald?
Misschien fiets je wel veel te hard, dus hoog zone D3/D4.
Had je honger toen je langzamer werd?
Wind tegen op het einde?
Hartslag hoger?
Het goede nieuws is dat je jezelf in ieder geval flink gepushed hebt. Dat betaald zich binnenkort uit, de volgende keer gaat het alweer een stukje beter.Reynouts schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 20:12:
Ik denk dat je net wat te hard gefietst hebt dan je conditie toe liet. Als je honger had dan had je te weinig gegeten.
Meer trainen helpt altijd. D1 training wordt alom geprezen voor het verhogen van je basale conditie. Maar elke minuut op de fietst draagt bij. Verder voldoende eten als je een lange rit maakt, je verband echt flink. Zeker als het weer tegen zit.
Je zadelhoogte lijkt me prima want de voorgaande uren heb je prima gefietst toch?
Loopt je kabel aan de goed kant van de klembout langs?Makkelijk schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 06:40:
De afstelling van de achterderailleur wil niet. Als je hem van groot naar klein afstelt zit hij in de 1 na zwaarste versnelling mooi uitgelijnd met het kleinste kransje en als je hem andersom afstelt schakelt hij niet meer af. Het lijkt er op dat hij geen lineaire stappen maakt maar richting het kleinste kransje meer verplaatst per klik. Voor mij klinkt het als een kabelprobleem maar die zijn nieuw.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic
Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic
Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic
Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic
Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.