Lol, doe je een ritje van 50km, kapt je accu ermee na ~ 1,5 uur. Oh well. Ging best vlot
Strava-ding hier
Points/moments of interest:
- Zoals getipt de schoenen wat losser gedaan tegen slapende voeten. Ik heb 3x klittenband, middelste wat losser gedaan. Hielp wel wat: nu verdenk ik vooral de kou voor de impact op de voeten...
- Mensen laten een single rider toch regelmatig voor gaan, zelfs ook al heb ik geen voorrang. In driekwart van de gevallen als ik met een redelijk tempo (22 ~ 24km/u) aan kom, laat men (automobilisten) mij voor. Grappig genoeg weten andere tweewielers minder goed raad met de snellere deelnemers - laveren dus!
- "Kijk, zo hoort het!" Uitspraak van 1 van een wielrentrio die ik bij Leiden tegenkwam, die drie breed over het fietspad reden - ik had 4 x gebeld met de fietsbel. Waarschijnlijk had hij alleen de laatste gehoord (half wind tegen). Maar toch apart: als je met z'n drieën bent, waarom fiets je drie breed op een redelijk doorgaand verkeer fietspad? nergens voor nodig

.
- Verder bij Zoeterwoude, mede-wielrenner, kwam bij de Esso ruim de bocht om, belandde op mijn weghelft, keek scheef en toen grijnzend, zij 'oeps sorry' en reed toen weer verder. Ik deed al rustig aan, en liet hem alle ruimte, maar was wel grappig
- Voor het eerst met het 'grote wiel' gereden (ik heb 3 x 10, dus voor het eerst het grote wiel voor gebruikt) - en dat ging best goed. Ondanks de flinke wind richting noord / noordwest een aardig tempo aan kunnen houden.
Een lekkere rit van 2 uur, uiteindelijk. Zo mogen er meer volgen!