Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 111 Laatste
Acties:
  • 632.364 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 01:27
koentjuh1987 schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:52:
[...]

mooie fiets!
heb ook een framemaatje 64.. al lijkt jouw frame kleiner en een langere zadelpen...
Zadel staat misschien nog wel iets te hoog ja, hebben ze na het gereedmaken nog iets hoger gedaan ivm strekking van de knie. Het is op het begin toch nog even uitzoeken hoe de juiste houding is etc. Merkte al wel dat ik m'n schouders meer moet ontspannen, heb er na afloop wel wat last van gehad.

Eerste ritje van 30km gisteren dus gehad, het begin is er :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:13
Pino112 schreef op maandag 24 april 2017 @ 23:18:
[...]

Zadel staat misschien nog wel iets te hoog ja, hebben ze na het gereedmaken nog iets hoger gedaan ivm strekking van de knie. Het is op het begin toch nog even uitzoeken hoe de juiste houding is etc. Merkte al wel dat ik m'n schouders meer moet ontspannen, heb er na afloop wel wat last van gehad.

Eerste ritje van 30km gisteren dus gehad, het begin is er :D
mocht je aanhoudende klachten hebben dan zou een bike fit ook niet misstaan. Dan zetten ze alles naar de juiste verhoudingen voor jouw postuur. (Tenzij de lbs dat al voor je heeft gedaan bij aanschaf ;) )

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:50

Crazy D

I think we should take a look.

NoepZor schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:40:
Zit door alle spaakellende te overwegen om een goede nieuwe wielset aan te schaffen. Budget ligt rond de 400 euro. Voor dat geld heb ik 2 opties die ik overweeg:

1. DT Swiss R32 spline wielset
+ aerospaken (smoelt mooi), zilveren naven

2. DT Swiss RR511 velgen + DT 350 naven (handgespaakt)
+ Meer spaken, DT350 naaf heeft ratchet systeem.

De DT Swiss fabrieksset is natuurlijk perfect op elkaar afgestemd en mag 130 kilo hebben. De handgespaakte set is eveneens sterk natuurlijk, maar heeft meer en ronde spaken.
Ik heb een set Mavic Aksium One. Zaten gewoon standaard op m'n Bulls. Nu ben ik wel een stukje boven de 100+. Nergens problemen mee, en heb toch wel de nodige putten mee gepakt :( Geen idee wat die dingen los kosten (maar kan nooit heel veel zijn aangezien mijn fiets niet heel duur was :D). Misschien nog een alternatief :) Al zal de set van Swiss wel beter zijn....

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:13
Crazy D schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 07:15:
[...]

Ik heb een set Mavic Aksium One. Zaten gewoon standaard op m'n Bulls. Nu ben ik wel een stukje boven de 100+. Nergens problemen mee, en heb toch wel de nodige putten mee gepakt :( Geen idee wat die dingen los kosten (maar kan nooit heel veel zijn aangezien mijn fiets niet heel duur was :D). Misschien nog een alternatief :) Al zal de set van Swiss wel beter zijn....
heb in mijn fiets nog mijn oude shimano rs32 velgen zitten.
met 100+ prima te doen en geen onbehaaglijk gevoel...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Remy schreef op maandag 24 april 2017 @ 20:07:
Gisteren voor het eerst een redelijk lange rit (88,5km) gehad: bijna 4 uur over gedaan. Was nog aardig wat regen en wind, maar ach, uiteindelijk het zonnetje erbij was lekker. Wel nog even wennen aan de klikpedalen die ik sinds kort heb :)

edit: pics erbij :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Je weet dat dit SPD pedalen zijn en niet de SPD-SL die je over het algemeen ziet op racefietsen? Niet dat het echt veel uitmaakt, want beide hebben zo hun voordelen. Bij SPD kan je aan beide kanten klikken, bij SPD-SL heb je de keus uit meer lichtere schoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 16:13

Cliffie

Trompetslet

Heb hier ook nog steeds gewoon SPD pedalen er op zitten. Toen gekocht omdat ik ook nog aan spinning deed. Het wordt nu wel tijd om over te stappen naar SPD-SL :)

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:10
Ik heb ook nog steeds SPD pedalen. Voordeel: ik hoef maar 1 paar schoenen (heb ook nog een ATB). Bovendien kan ik nog een fietsgerelateerde uitgave nog even voor mij uitschuiven. En voordeel van ATB schoenen op racefiets is dat je, als je niet fietst, normaal kan lopen. Maar dat laatste komt dan weer niet echt vaak voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ik heb sinds een paar maanden spd-sl, omdat het tijd werd voor nieuwe schoenen en ik het wel eens wilde ondervinden. Daarvoor altijd met spd gefietst.

Ik merk eigenlijk geen verschil, het inklikken is weer even wennen doordat het maar aan één kant gaat en het lopen op de schoenen is vervelender. Maar een voordeel met trappen voel ik in elk geval niet,ook niet met lange ritten. Had met spd overigens ook geen last van drukpunten bij lange ritten oid.

Beste reden zou de keuze in schoenen zijn. Daar heb je er wat meer van voor spd-sl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:14
Reynouts schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 09:09:
Ik heb sinds een paar maanden spd-sl, omdat het tijd werd voor nieuwe schoenen en ik het wel eens wilde ondervinden. Daarvoor altijd met spd gefietst.

Ik merk eigenlijk geen verschil, het inklikken is weer even wennen doordat het maar aan één kant gaat en het lopen op de schoenen is vervelender. Maar een voordeel met trappen voel ik in elk geval niet,ook niet met lange ritten. Had met spd overigens ook geen last van drukpunten bij lange ritten oid.

Beste reden zou de keuze in schoenen zijn. Daar heb je er wat meer van voor spd-sl.
Wellicht waren je oude SPD-schoenen ook al vrij stijf? Ik merk in ieder geval wel duidelijk verschil bij de overstap van SPD naar SPD-SL. Met SPD voelde ik na een paar uur fietsen wel vervelende drukpunten onder mijn voet en dat is bij mij met SPD-SL voorbij. Maar ik heb nu ook een vrij stijve schoen gekocht.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 16:13

Cliffie

Trompetslet

Ik wil ook wel over naar SPD-SL, juist vanwege de keus in schoenen (stijver), maar eerst een uitgave gedaan voor een nieuwe fietscomputer :P Dure hobby :)

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
dreamscape schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 09:19:
[...]

Wellicht waren je oude SPD-schoenen ook al vrij stijf? Ik merk in ieder geval wel duidelijk verschil bij de overstap van SPD naar SPD-SL. Met SPD voelde ik na een paar uur fietsen wel vervelende drukpunten onder mijn voet en dat is bij mij met SPD-SL voorbij. Maar ik heb nu ook een vrij stijve schoen gekocht.
Ik denk dat daar dan het grootste verschil in zit. Mijn spd schoenen hebben inderdaad een stijve zool en dan maakt het pedaal blijkbaar minder uit.

De kans dat je een goed zittende raceschoen vindt (die je ook nog mooi vindt) is wat groter dan bij spd/mtb schoenen, de keuze is een stuk groter en de zool snel stijver. Tenminste dat was bij mij zo.

Ik zit nu nog wat te experimenteren met de plaatsing en speling van de schoenplaatjes, standaard krijg je de gele erbij, maar ik heb het idee dat ik de grote speling daarin toch niet zo fijn vind. Misschien eens de blauwe of rode proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-07 20:10
Zondag helaas niet mee kunnen rijden met de maximus stampers. Ik was op weg naar de Meern toen ik erachter kwam dat ik zowel mijn bidons als eten voor onderweg op het aanrecht had laten staan 8)7 . Nu het weer toch al niet uitnodigde voor een lange toch ben ik maar een rondje van zo'n 30 km gaan maken.

In afwachting van de levering van mijn china-made microshift shifters alvast maar de cablestops besteld die de buiscommandeurs moeten vervangen (gek genoeg bijna nergens te verkrijgen, heb uiteindelijk dit setje van Shimano bij Wiggle kunnen vinden) en gelijk ook maar dit setje binnen- en buiten rem/derailleurkabels van Jagwire besteld. Lijkt me volgens mij prima spul, iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:39
RalphvR schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 10:57:
Zondag helaas niet mee kunnen rijden met de maximus stampers. Ik was op weg naar de Meern toen ik erachter kwam dat ik zowel mijn bidons als eten voor onderweg op het aanrecht had laten staan 8)7 . Nu het weer toch al niet uitnodigde voor een lange toch ben ik maar een rondje van zo'n 30 km gaan maken.
En koud dat het was!!! -O-

Was al om 8:30 vertrokken, met de vroege vogels. Zo kan ik 100+ rijden en toch nog de middag met de familie op stap d:)b

---

Ik ben trouwens overgestapt op de grotere SPD-SL, omdat ik teveel pijn ervaarde met de SPD waarmee teveel druk ontstond op mijn voet, met ontstekingen aan de pezen tot gevolg. Nu bijna geen last meer van, alleen in de winter als ik weer ga spinnen.

[ Voor 18% gewijzigd door joint_me op 25-04-2017 11:46 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 16:42
Inderdaad, zelf gelukkig kunnen schuilen onder een viaductje bij een stevige bui. Ging ook even flink waaien en dan ben je toch eigenlijk best kwetsbaar in je wielerkloffie, in open terrein 40 km van huis. Gelukkig mn net nieuwe Gabba ss aan en werd het weer ook snel wat rustiger.

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 16:17

Pelle

🚴‍♂️

Zit op Gran Canaria nu, en kan ook een paar dagen fietsen. Uitvalbasis is Taurito (vlak naast Puerto Mogan). Vandaag dag 1 gehad, 67km via Mogan (supermooie klim)naar Soria, terug naar beneden richting Arguiniguin en vervolgens langs de kust weer naar Taurito. https://www.strava.com/activities/957566100

Morgen was ik van plan de Pico te beklimmen, maar nu blijkt de GC-605 richting Ayacata afgesloten te zijn :(
http://thecanarynews.com/...oses-for-maintenance/amp/

Iemand (@havana?) met wat meer terreinkennis die een alternatief heeft? Valley of the Tears is nog een optie, maar dat zou een hele lange, hele zware rit worden. En met slechts 1200km in de benen dit jaar weet ik niet of dat slim is. Aan de andere kant: ik houd wel van een uitdaging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Tristan schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 08:13:
[...]

Je weet dat dit SPD pedalen zijn en niet de SPD-SL die je over het algemeen ziet op racefietsen? Niet dat het echt veel uitmaakt, want beide hebben zo hun voordelen. Bij SPD kan je aan beide kanten klikken, bij SPD-SL heb je de keus uit meer lichtere schoenen.
Zeker, ik ben bekend met de verschillende opties. Heb echter sinds aug 2015 met normale pedalen gefietst op de racefiets, dus naar SPD-klikpedalen was al een aardige upgrade ;)

Het 'vloeiendere' fietsen begint steeds meer te komen. Nu nog kijken wat mijn cadans is en zien of ik wat hogere gemiddelde snelheden kan halen. Tot nu toe zit ik vooral op de 23 ~ 26km/h, voor ritjes van 1 tot 3 uur. Hopelijk lukt het om dat richting de 30 of verder te krijgen binnenkort :)

Oh ja, ik zit sinds vandaag ook op Strava, ik geloof dat dat redelijk veel gebruikt wordt :+

Nog 1 ding over de klikpedalen: heb af en toe wat last van slapende voeten, na 1 a 2 uur behoorlijk trappen. Is dat gewoon wennen, of heeft dat met positie tov pedaal of de schoenen te maken? Ik zit met de pedalen gewoon op de bal van m'n voet, zoals ik normaal zou fietsen :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:37
Pelle schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 18:59:
Zit op Gran Canaria nu, en kan ook een paar dagen fietsen. Uitvalbasis is Taurito (vlak naast Puerto Mogan). Vandaag dag 1 gehad, 67km via Mogan (supermooie klim)naar Soria, terug naar beneden richting Arguiniguin en vervolgens langs de kust weer naar Taurito. https://www.strava.com/activities/957566100

Morgen was ik van plan de Pico te beklimmen, maar nu blijkt de GC-605 richting Ayacata afgesloten te zijn :(
http://thecanarynews.com/...oses-for-maintenance/amp/

Iemand (@havana?) met wat meer terreinkennis die een alternatief heeft? Valley of the Tears is nog een optie, maar dat zou een hele lange, hele zware rit worden. En met slechts 1200km in de benen dit jaar weet ik niet of dat slim is. Aan de andere kant: ik houd wel van een uitdaging :P
Valley of the Tears is vreselijk. Je kan langs die kant ook via Tejada rijden. Da's trouwens ook gewoon 10 km aan 10%. Qua km is het ongeveer gelijk.

Het makkelijkst is even de auto pakken en jezelf laten droppen in Maspalomas om daar de klim aan te vangen. Je kunt dit stuk ook per fiets doen, maar dan zit je wel een stukje langer op de fiets uiteraard...

[ Voor 6% gewijzigd door havana op 25-04-2017 19:41 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RalphvR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-07 20:10
Remy schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 19:23:
[...]

Zeker, ik ben bekend met de verschillende opties. Heb echter sinds aug 2015 met normale pedalen gefietst op de racefiets, dus naar SPD-klikpedalen was al een aardige upgrade ;)

Het 'vloeiendere' fietsen begint steeds meer te komen. Nu nog kijken wat mijn cadans is en zien of ik wat hogere gemiddelde snelheden kan halen. Tot nu toe zit ik vooral op de 23 ~ 26km/h, voor ritjes van 1 tot 3 uur. Hopelijk lukt het om dat richting de 30 of verder te krijgen binnenkort :)

Oh ja, ik zit sinds vandaag ook op Strava, ik geloof dat dat redelijk veel gebruikt wordt :+

Nog 1 ding over de klikpedalen: heb af en toe wat last van slapende voeten, na 1 a 2 uur behoorlijk trappen. Is dat gewoon wennen, of heeft dat met positie tov pedaal of de schoenen te maken? Ik zit met de pedalen gewoon op de bal van m'n voet, zoals ik normaal zou fietsen :)
Zoals ik menigeen op dit forum al eens heb horen zeggen en waar ik me zelf nu toch ook bij aansluit; de 'magische' 30 km per uur is en blijft heel mooi, maar probeer je er niet al te veel op te focussen. Ik zie mezelf als beginnend wielrenner en heb nog zelden een lange rit boven de 30 km per uur gereden. In het begin kon ik daar nog wel eens van balen, maar nu realiseer ik me wel meer dat dat gemiddelde ook weer niet heel erg belangrijk is. Er spelen erg veel factoren mee zoals de wind, temperatuur en, bovenal, waar je fietst en hoeveel verkeer je daar tegenkomt. Hopelijk fiets je volgens de verkeersregels en dan zul je in bepaalde rondjes toch wel eens stil staan voor een stoplicht of kruispunt :).

Als je jezelf dan toch wilt meten aan een bepaalde snelheid: je kruissnelheid zegt meer. Als je op een vrije weg in normale weersomstandigheden zonder mee- of tegenwind rond de 30+ aan het fietsen bent, dan ben je best lekker bezig ;)

Wat betreft de schoenen: ik heb zelf ook wel een tijdje last gehad van slapende voeten na een bepaalde tijd. Ik heb dat toen verholpen door mijn schoenen ietsje minder strak aan te trekken. Misschien helpt dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Daarnaast worden snelheden van 30+ volgens mij over het algemeen in een peloton gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

RalphvR schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 20:32:
[...]

Zoals ik menigeen op dit forum al eens heb horen zeggen en waar ik me zelf nu toch ook bij aansluit; de 'magische' 30 km per uur is en blijft heel mooi, maar probeer je er niet al te veel op te focussen.
Valt ook mee, maar nu ik het serieuzer ga nemen (wil zo'n 5000km rijden dit jaar), is meer fietsconditie en daarmee een wat hogere gemiddelde snelheid een mooi streven :)
Ik zie mezelf als beginnend wielrenner en heb nog zelden een lange rit boven de 30 km per uur gereden. In het begin kon ik daar nog wel eens van balen, maar nu realiseer ik me wel meer dat dat gemiddelde ook weer niet heel erg belangrijk is.
Is ook zo :)
Er spelen erg veel factoren mee zoals de wind, temperatuur en, bovenal, waar je fietst en hoeveel verkeer je daar tegenkomt. Hopelijk fiets je volgens de verkeersregels en dan zul je in bepaalde rondjes toch wel eens stil staan voor een stoplicht of kruispunt :).
Altijd volgens de regels. Bedank netjes als mensen aan de kant gaan cq mee voorlaten, indien mogelijk :)
Als je jezelf dan toch wilt meten aan een bepaalde snelheid: je kruissnelheid zegt meer. Als je op een vrije weg in normale weersomstandigheden zonder mee- of tegenwind rond de 30+ aan het fietsen bent, dan ben je best lekker bezig ;)
Zekers!
Wat betreft de schoenen: ik heb zelf ook wel een tijdje last gehad van slapende voeten na een bepaalde tijd. Ik heb dat toen verholpen door mijn schoenen ietsje minder strak aan te trekken. Misschien helpt dat :)
Tnx. Mijn schoenen zitten niet heel strak - gewoon normaal naar mijn idee. Zal ze de volgende rit eens iets minder strak doen, alsnog: kijken of het helpt.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:41
Tristan schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 20:43:
Daarnaast worden snelheden van 30+ volgens mij over het algemeen in een peloton gehaald.
Dat en nog veel harder. Een amateur peloton kan makkelijk plus 33+ gemiddeld rijden. De pro's rijden nog veel harder. Volgens mij heeft Greg van Avemaet de Parijs Roubaix gemiddeld 45 gereden.
Remy schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 19:23:

Alvast een kudo voor je laatste rit ;).

Bijt je niet stuk op die 30km/u, iedereen doet het en het is tof als je het haalt. Maar die snelheid komt echt vanzelf. It never get's easier, you only go faster. Hier volgt een stappen plan:
1. Leer je materiaal kennen. Vloeiend schakelen, remmen, uit-klikken, bochten maken.
2. Vind de beste houding, 1 die je lang vol kunt houden. Experimenteer met je zadelhoogte, schoenplaatjes, stuurpen lengte etc. etc.
3. Ga fietsen en zoek leuke route's in de omgeving uit. Afkijken bij Strava is daar erg handig voor! Zoek de heuvels op.
4. Train je conditie en je zitvlak. Gewoon veel km's maken, zonder je kapot te trappen. (leuke ad-on is een hartslag meter zodat je wat gerichter (D1) kan trainen. Ook leuk voor de statistieke nerds onder ons.)
5. Als je dat allemaal een beetje in de vingers/benen begint te krijgen kun je jezelf wat verder pushen.

Kortom basis conditie is het belangrijkste, als die goed is kun je jezelf gaan pushen harder te gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Noxa op 25-04-2017 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 16:17

Pelle

🚴‍♂️

havana schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 19:39:
[...]

Valley of the Tears is vreselijk. Je kan langs die kant ook via Tejada rijden. Da's trouwens ook gewoon 10 km aan 10%. Qua km is het ongeveer gelijk.

Het makkelijkst is even de auto pakken en jezelf laten droppen in Maspalomas om daar de klim aan te vangen. Je kunt dit stuk ook per fiets doen, maar dan zit je wel een stukje langer op de fiets uiteraard...
Thanks. Heb alleen geen auto hier. Wifi hier is zeer beroerd, en rondom dit hotel lijkt een soort 3G/4G blindspot te zitten, dus ik moet nog maar even kijken of ik zo'n alternatieve route op m'n Garmin kan zetten.
Wat ook niet slim was, was dat ik vergeten ben de kaart van GC op de 810 te zetten. Dat vereist nog wat meer planning vooraf, en dat is lastig zonder fatsoenlijk internet.

Morgen misschien ook nog even met de fiets terug naar FM. Hij kraakt als een malle, heb het idee dat het de nagenoeg versleten Look pedalen zijn.
Maat van de fiets is ook niet goed lijkt het. Had m'n maten doorgegeven, maar heb nu een M terwijl een S waarschijnlijk veel beter was geweest. Stuur is ook erg breed (44cm?). Het is een Cannondale Synapse Ultegra Disc, had wat meer van die fiets verwacht eigenlijk. Maar goed, ik kan lekker fietsen en dat is sowieso 100 keer beter dan de hele dag op dit allinclusive resort rondhangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
OSM downloaden van dat stukje wereld is dacht ik nog geen 8 MB. Heb ik daar ook wel eens gedaan toen ik erachter kwam dat vergeten was die thuis erop te zetten.

Bij de Freemotion gehuurd zo te horen? Het wordt daar minder en minder krijg ik het idee, en fors duurder ook nog eens. Ik heb besloten dit keer mijn eigen fiets mee te nemen (eind mei ga ik).

Als je geen auto heb je kun je ook een taxi overwegen, dat kost daar ook geen drol. Even een station aanhouden en voor 15€ sta je in Maspalomas.

[ Voor 17% gewijzigd door havana op 26-04-2017 06:51 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:00
Slapende voeten heb ik ook last van gehad tijdens de eerste ritjes op de fiets.

Was bij mij een kwestie van de schoenen sluiten (klittenband, whatever) met enige speling. Het voelt dan wat losjes. Zodra je echter een stukje heb gefietst, neemt de doorbloeding in je voeten toe en zetten ze uit. Fietsschoenen zijn gewoon niet tot weinig elastisch.

Het is even uitvinden hoe losjes je ze moet aantrekken in het begin. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:59
Of gewoon de GC-500 naar Maspalonas fietsen. De mooiste weg om te fietsen in GC imho en een goede warming-up

[ Voor 12% gewijzigd door maxoss op 26-04-2017 08:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• havana
GC-500 is inderdaad zeker een goed alternatief, maar dit wordt dan wel een ritje van 150 km+ met meer dan 4000 hm.

Dit is overigens precies de reden dat ik altijd een huurauto neem op GC. Kost geen deuk en ideaal als je geen DDX bent.

[ Voor 35% gewijzigd door havana op 26-04-2017 08:54 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik ben aan het kijken naar een andere cockpit omdat de cockpit die bij de fiets kwam een te diepe zit heeft, de reach te ver en de drop te diep. Ik kan er niet comfortabel mee fietsen. Hij past me niet.

Ik zou wel graag een Aero cockpit willen en ben tot de volgende selectie gekomen;

NaamDropReachPrijsLink
ZIPP SL-70 Aero Carbon Handle Bar - Matte Black128mm70mm259,90https://www.bike24.com/1....B21%5D=116;pgc%5B20%5D=86
PRO Vibe Carbon Aero Handlebar - black130mm80mm239,90https://www.bike24.com/1....B21%5D=116;pgc%5B20%5D=86
Easton EC70 Aero Carbon 31.8 Road Handlebar125mm80mm179,90https://www.bike24.com/1....B21%5D=116;pgc%5B20%5D=86
Easton EC90 Aero Carbon 31.8 Road Handlebar125mm80mm269,90https://www.bike24.com/1....B21%5D=116;pgc%5B20%5D=86
Specialized S-Works Aerofly Carbon Handlebar - 25 mm Rise - 31.8130mm80mm269,90https://www.bike24.com/1....B21%5D=116;pgc%5B20%5D=86
3T Aeronova LTD Stealth 31.8 Handlebar - UD Matte Black127mm104mm297,90https://www.bike24.com/1....B21%5D=116;pgc%5B20%5D=86

Iemand ervaring met 1 van deze cockpits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die van Zipp aangezien de meeste anderen niet in 38cm te krijgen zijn. Heb hem alleen nog (steeds) niet gemonteerd. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Tip:

Specialized heeft momenteel een bandenactie. Buy one, get one for free. Via de website moet een code genereren, deze moet je meenemen naar de dealer.

Helaas maar 1 setje p.p. Gisteren met mijn zoontje en buurjongetje naar Belga gegaan. Met 3 codes gewoon 6 banden kunnen kopen :+

2 setjes Turbo S-works in 26 mm voor mezelf
1 setje Turbo S-works in 24 mm voor mijn fietsmaat

De deal is zo goed dat ik overweeg mijn vrouw morgen nog eens te sturen }>

[ Voor 9% gewijzigd door havana op 26-04-2017 11:57 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
havana schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:56:
Tip:

Specialized heeft momenteel een bandenactie. Buy one, get one for free. Via de website moet een code genereren, deze moet je meenemen naar de dealer.
Dat is nog eens een goede tip :9

Vanmiddag ook maar even met het gezinnetje langs dan. Ik overweeg dan Roubaix Pro, wat lekbestendiger (maar minder snel) dan s-work turbos. Iemand ervaring met roubaix pro bandjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MvZ-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 14:25
>Easton EC90 Aero Carbon 31.8 Road Handlebar

Ik heb onlangs deze (maat 40) op mijn fiets gezet in plaats van een compact Ritchey WCS Logic II (42cm, 132/78). De drop en reach (125/80) is goed vergelijkbaar, dus ik heb geen andere aanpassingen hoeven doen. Het stuurtje bevalt met een paar honderd km op de teller heel erg goed.

Ik heb voorheen wel periodes last van mijn onderrug gehad; ik kan niet zo lang diep of gestrekt zitten. Overigens gebruik ik een stuurpen van 9cm, en een stuurpen wijzigen is een stukje goedkoper dan een nieuw stuur plaatsen.

Wellicht kom je met het verplaatsen van een spacer en een kortere stuurpen verder dan een heel nieuw stuur, of is dat geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
-MvZ- schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:21:
>Easton EC90 Aero Carbon 31.8 Road Handlebar

Ik heb onlangs deze (maat 40) op mijn fiets gezet in plaats van een compact Ritchey WCS Logic II (42cm, 132/78). De drop en reach (125/80) is goed vergelijkbaar, dus ik heb geen andere aanpassingen hoeven doen. Het stuurtje bevalt met een paar honderd km op de teller heel erg goed.

Ik heb voorheen wel periodes last van mijn onderrug gehad; ik kan niet zo lang diep of gestrekt zitten. Overigens gebruik ik een stuurpen van 9cm, en een stuurpen wijzigen is een stukje goedkoper dan een nieuw stuur plaatsen.

Wellicht kom je met het verplaatsen van een spacer en een kortere stuurpen verder dan een heel nieuw stuur, of is dat geen optie?
Ik kan mn stem niet wijzigen want deze is integrated met het stuur.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• havana
Stem?

Een stuurpen bedoel je.

Niks persoonlijks, maar ik erger me dood aan dat onnodig gebruik van het Engels. Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen Engels. Maar daar waar het mogelijk is kunnen we toch gewoon Nederlands praten?

Ik erger me ook dood aan het woord "bib". Dat is toch gewoon een (fiets)broek? Waarom moet zoiets een bib heten?

[ Voor 84% gewijzigd door havana op 26-04-2017 15:04 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
havana schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:58:
Stem?

Een stuurpen bedoel je.

Niks persoonlijks, maar ik erger me dood aan dat onnodig gebruik van het Engels. Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen Engels. Maar daar waar het mogelijk is kunnen we toch gewoon Nederlands praten?

Ik erger me ook dood aan het woord "bib". Dat is toch gewoon een (fiets)broek? Waarom moet zoiets een bib heten?
Niet zo miepen joh }:O. De halve wereld is in het engels en zeker in de digitale wereld. Je weet precies wat ik met stem bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:27

bonzz.netninja

Niente baffi

Tristan schreef op woensdag 26 april 2017 @ 15:12:
[...]

Niet zo miepen joh }:O. De halve wereld is in het engels en zeker in de digitale wereld. Je weet precies wat ik met stem bedoel.
[offtopic]
Nou ik geef hem groot gelijk. Ding heet gewoon een stuurpen, of een fietsbroek. Ik moet je zin 3x lezen voordat ik begrijp wat je bedoeld.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:03
havana schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:58:
Stem?
En dat schrijft de persoon die in een eerdere post "Buy one, get one for free" neerzette ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Puntje :P

Sn4pp3n w4t 13m4nd b3d03lt 1s w3l h3t s13chtst3 4rgum3nt 001t tr0uw3ns. D3z3 z1n b3w1jst het.

[ Voor 84% gewijzigd door havana op 26-04-2017 15:27 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik heb m'n nieuwe sloffen binnen 8)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dZ238zcl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
Tristan schreef op woensdag 26 april 2017 @ 15:31:
Ik heb m'n nieuwe sloffen binnen 8)
Nice! Nu we het toch over sloffen hebben..... Ik heb Shimano SPD schoenen (MD77) en die hebben de onhebbelijke eigenschap nogal lek te zijn. Als de weg goed nat is spat het bij de bevestiging van de plaatjes regelrecht naar binnen. Ik neem aan dat dat niet hoort, toch? Hoe zit dat bij jullie? Ik denk eraan het met ductape (eendplakband voor havana ;) ) maar af te dichten.

[ Voor 3% gewijzigd door Joba op 26-04-2017 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:48
Mijn vrouw wil graag met mij en anderen meefietsen i.p.v. sporten in de sportschool. Vind ik natuurlijk heel leuk, maar er moet wel een fiets gekocht worden. Naast kleding en helm blijft er €300,- over voor een fiets. Hoe haalbaar schatten jullie dat in? Ik heb al eens op marktplaats/speuders etc. gekeken en zie wel aanbod. (regio zuid Limburg)

Hoe houdt de middenklasse van Campa zich, daar heb ik geen ervaring mee? Voor Shimano had ik Sora en hoger in gedachte.
Is er een vraag/aanbod site die het bekijken waard is? Een fietsverhuurder die gebruikte fietsen verkoopt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:46

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ben wel een beetje klaar met dit weer... vanavond weer op pad voor een rondje. Die koude noordenwind maakt het geen pretje. Volgende week zou het beter worden...

Denk dat ik vanavond maar overschoenen en handschoen aan doe, afgelopen zondagochtend heb ik het koud gehad. :/

Vanmiddag nog een shirtje gekocht, houd wel van de klassieke shirts:
Afbeeldingslocatie: https://alecycling.com.au/wp-content/uploads/2015/11/man-classic-stelvio-jersey-dett01.jpg

Best wel mooi materiaal moet ik zeggen, ben benieuwd hoe hij bevalt.

[ Voor 31% gewijzigd door Harmen op 26-04-2017 16:48 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:35

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Harmen schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:40:
Ben wel een beetje klaar met dit weer... vanavond weer op pad voor een rondje. Die koude noordenwind maakt het geen pretje. Volgende week zou het beter worden...

Denk dat ik vanavond maar overschoenen en handschoen aan doe, afgelopen zondagochtend heb ik het koud gehad. :/

Vanmiddag nog een shirtje gekocht, houd wel van de klassieke shirts:
[afbeelding]

Best wel mooi materiaal moet ik zeggen, ben benieuwd hoe hij bevalt.
Laatste dagen behoren handschoenen en overschoenen tot m'n standaarduitrusting. Echt geen lol aan op deze manier. }:| :/ :| Hoop dat het binnenkort weer eens weer wordt waarin je gewoon lekker in kort/kort een toertoch kan maken...

Vandaag m'n Mio 505 binnen gekregen. Wel gaaf ding. Vrijdag na K'dag eens even een mooie toch mee maken. Moet zeggen dat de software er erg goed uitziet.

[ Voor 8% gewijzigd door Spacecowboy op 26-04-2017 16:54 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Spacecowboy schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:53:
Laatste dagen behoren handschoenen en overschoenen tot m'n standaarduitrusting. Echt geen lol aan op deze manier. }:| :/ :| Hoop dat het binnenkort weer eens weer wordt waarin je gewoon lekker in kort/kort een toertoch kan maken...
Heb net een rondje gedaan met winterbroek :'( al was het wel ietsje te warm, vooral de stukken uit de wind in de zon waren erg lekker. Maar ja, de andere 99% van de rit was toch niet echt lekker voorjaar te noemen...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Hijdaar95 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:22:
Mijn vrouw wil graag met mij en anderen meefietsen i.p.v. sporten in de sportschool. Vind ik natuurlijk heel leuk, maar er moet wel een fiets gekocht worden. Naast kleding en helm blijft er €300,- over voor een fiets. Hoe haalbaar schatten jullie dat in? Ik heb al eens op marktplaats/speuders etc. gekeken en zie wel aanbod. (regio zuid Limburg)

Hoe houdt de middenklasse van Campa zich, daar heb ik geen ervaring mee? Voor Shimano had ik Sora en hoger in gedachte.
Is er een vraag/aanbod site die het bekijken waard is? Een fietsverhuurder die gebruikte fietsen verkoopt?
Gaat je vrouw het leuk vinden om op een oude barrel mee te fietsen, want daar ga je denk ik op uitkomen qua budget als ik Marktplaats bekijk? Een helm is logisch, maar wat is het budget voor de kleding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ach, als je niet beter weet hoeft het niet zoveel uit te maken, zolang het maar veilig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:48
Tristan schreef op woensdag 26 april 2017 @ 17:35:
[...]

Gaat je vrouw het leuk vinden om op een oude barrel mee te fietsen, want daar ga je denk ik op uitkomen qua budget als ik Marktplaats bekijk? Een helm is logisch, maar wat is het budget voor de kleding?
Zoiets als dithttps://www.marktplaats.n...1b&previousPage=lr&pos=29 is toch geen barrel?

Broek 50-70€ en shirt 30-40€? Waarom vraag je, om met budget te schuiven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Hijdaar95 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 18:57:
[...]

Zoiets als dithttps://www.marktplaats.n...1b&previousPage=lr&pos=29 is toch geen barrel?

Broek 50-70€ en shirt 30-40€? Waarom vraag je, om met budget te schuiven?
Mwah, nette fiets inderdaad! Ja precies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Lijkt me inderdaad niets mis mee. Voor €300 is er echt wel iets meer dan fatsoenlijks tweedehands te koop.

Zelf heb ik vorig jaar voor €400 een uitstekende fiets gekocht, had mijn budget wat hoger gesteld, maar na een tijdje zoeken dus een fiets gevonden die aan vrijwel al mijn wensen voldeed.

En onlangs voor mijn zusje voor €250 een meer dan prima fiets gekocht.

Wanneer die fiets van marktplaats de goede maat is, zal ze daar mijn idee zeker geen buil aan vallen. Natuurlijk kan je voor meer geld een betere fiets vinden, maar als je niet beter gewend bent, kan een betaalbare tweedehands echt wel meer dan ruim voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:49
Mijn TICKR X kan zelfs cadans doorgeven blijkbaar (dankzij de accelerometer?).
Op mijn nieuwe fiets staat nog geen magneet op de crank en toch krijg ik cadansinformatie door. Straf :)

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
lateef schreef op woensdag 26 april 2017 @ 19:44:
[...]

Lijkt me inderdaad niets mis mee. Voor €300 is er echt wel iets meer dan fatsoenlijks tweedehands te koop.

Zelf heb ik vorig jaar voor €400 een uitstekende fiets gekocht, had mijn budget wat hoger gesteld, maar na een tijdje zoeken dus een fiets gevonden die aan vrijwel al mijn wensen voldeed.

En onlangs voor mijn zusje voor €250 een meer dan prima fiets gekocht.

Wanneer die fiets van marktplaats de goede maat is, zal ze daar mijn idee zeker geen buil aan vallen. Natuurlijk kan je voor meer geld een betere fiets vinden, maar als je niet beter gewend bent, kan een betaalbare tweedehands echt wel meer dan ruim voldoende zijn.
Ik kocht mijn 1e racefiets 5 jaar geleden voor 350 euro , en 2 jaar geleden verkocht voor 300.
Was een trek 1.1 met Sora ( of nog lager volgens mij ). 3 jaar prima op gefietst. Dus het is zeker mogelijk.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy

Remy

Lol, doe je een ritje van 50km, kapt je accu ermee na ~ 1,5 uur. Oh well. Ging best vlot :)

Strava-ding hier

Points/moments of interest:

- Zoals getipt de schoenen wat losser gedaan tegen slapende voeten. Ik heb 3x klittenband, middelste wat losser gedaan. Hielp wel wat: nu verdenk ik vooral de kou voor de impact op de voeten...

- Mensen laten een single rider toch regelmatig voor gaan, zelfs ook al heb ik geen voorrang. In driekwart van de gevallen als ik met een redelijk tempo (22 ~ 24km/u) aan kom, laat men (automobilisten) mij voor. Grappig genoeg weten andere tweewielers minder goed raad met de snellere deelnemers - laveren dus!

- "Kijk, zo hoort het!" Uitspraak van 1 van een wielrentrio die ik bij Leiden tegenkwam, die drie breed over het fietspad reden - ik had 4 x gebeld met de fietsbel. Waarschijnlijk had hij alleen de laatste gehoord (half wind tegen). Maar toch apart: als je met z'n drieën bent, waarom fiets je drie breed op een redelijk doorgaand verkeer fietspad? nergens voor nodig :N .

- Verder bij Zoeterwoude, mede-wielrenner, kwam bij de Esso ruim de bocht om, belandde op mijn weghelft, keek scheef en toen grijnzend, zij 'oeps sorry' en reed toen weer verder. Ik deed al rustig aan, en liet hem alle ruimte, maar was wel grappig :P

- Voor het eerst met het 'grote wiel' gereden (ik heb 3 x 10, dus voor het eerst het grote wiel voor gebruikt) - en dat ging best goed. Ondanks de flinke wind richting noord / noordwest een aardig tempo aan kunnen houden.

Een lekkere rit van 2 uur, uiteindelijk. Zo mogen er meer volgen! :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Remy schreef op donderdag 27 april 2017 @ 00:20:
- Mensen laten een single rider toch regelmatig voor gaan, zelfs ook al heb ik geen voorrang. In driekwart van de gevallen als ik met een redelijk tempo (22 ~ 24km/u) aan kom, laat men (automobilisten) mij voor. Grappig genoeg weten andere tweewielers minder goed raad met de snellere deelnemers - laveren dus!
Bekend rondje :)

Vind dat dus echt irritant als ik voorrang krijg terwijl ik het niet heb. Want je houdt er geen rekening mee, moet toch afremmen. Hou je gewoon aan de regels, ik verleen wel voorrang als dat nodig is. En laat mij lekker voor gaan als ik er recht op heb. Stuk duidelijker voor iedereen :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 22:44
Na gisteren met m'n vriendin een racefiets gehuurd te hebben zijn we er beiden uit dat we een fiets willen aanschaffen.

Ik zit op het moment te twijfelen tussen:
- Bulls Harrier 1 (999)
- Cube Attain SL (1199)

Beide fietsen hebben de 105 groep, maar er zit toch nog wel een aardig prijsverschil in.

Kan iemand uitleggen wat de grootste verschillen zijn tussen beiden fietsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:00
Ik ben geen specialist, maar het verschil in prijs en kwaliteit is marginaal.

Alles behalve de rem- en schakelset is verschillend: frame, velg, band, zadel. Op basis van het minieme prijsverschil zal dat ietsje beter zijn bij de Cube.

Heb zelf ook Mavic Aksum (op de cube) velgen, en niets te klagen over. Nu 4000km mee gefietst zonder een slagje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

MailMan schreef op donderdag 27 april 2017 @ 11:04:
Na gisteren met m'n vriendin een racefiets gehuurd te hebben zijn we er beiden uit dat we een fiets willen aanschaffen.

Ik zit op het moment te twijfelen tussen:
- Bulls Harrier 1 (999)
- Cube Attain SL (1199)

Beide fietsen hebben de 105 groep, maar er zit toch nog wel een aardig prijsverschil in.

Kan iemand uitleggen wat de grootste verschillen zijn tussen beiden fietsen?
Bij 12Go is de Harrier 899. (2016 model, 2017 is 1099) 2016 model van de cube is 999.

Grappig dat ze bij 12Go de 11-32 cassette als minpunt zien...

Maar goed. Scheelt bij 12go 100 euro. Zo te zien eigenlijk alleen verschil in wielset, en de plaatsing van de achterrem. Ik denk dat Aksium en Shimano RS10 elkaar niet zoveel ontlopen. Ik zou voor de Bulls gaan want die hebben ze in mijn maat :P De Cube vind ik ietsje mooier.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Bedankt voor de adviezen!

899 is wel een heel schappelijk prijsje... Alleen bij zaken zoals 12Go, en ook De Vos, lees ik dan weer heel wisselende dingen over de aandacht en expertise bij het aanmeten van een passende fiets. Twijfel of ik dan niet dieper in de buidel moet tasten en bij een zaak zoals Het Rijwielpaleis in Zeist een fiets moet aanschaffen (meen dat de Cube daar 1199 of 1299 was), maar voelde als een kwaliteitszaak.

Kan je echt een miskoop doen als de fietsmaat eenmaal goed is? Is de rest van de fiets iets wat een kwestie van afstellen is, of kan je een goede fietsmaat hebben maar alsnog een 'verkeerde' fiets als het om andere afmetingen gaat die niet bij je passen?

Het 'fitten' van de fiets ga ik namelijk bij/met mijn fysio doen omdat ik wat fysieke issues heb. Maar ik weet gewoon niet waar ik precies op moet letten als ik een model fiets uitzoek en in hoeverre ik daar de expertise van een verkoper bij nodig heb?

[ Voor 10% gewijzigd door MailMan op 27-04-2017 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:44
de geometrie van je fiets kan je niet achteraf aanpassen ;) bikefitting doe je doorgaans voordat je een fiets koopt.

De maat van een fiets wordt meestal uitgedrukt in de lengte van de zitbuis. Dat zegt niet per se iets over de afstand naar je stuur, de vorm van je frame (race vs endurance), etc

[ Voor 43% gewijzigd door borft op 27-04-2017 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
borft schreef op donderdag 27 april 2017 @ 13:01:
de geometrie van je fiets kan je niet achteraf aanpassen ;) bikefitting doe je doorgaans voordat je een fiets koopt.

De maat van een fiets wordt meestal uitgedrukt in de lengte van de zitbuis. Dat zegt niet per se iets over de afstand naar je stuur, de vorm van je frame (race vs endurance), etc
Maar hoogte en positie van het zadel, lengte van je stuur(as/) en b.v. pedaallengte zijn toch dingen die je achteraf kan aanpassen?

Als je een meeting laat doen, zal een verkoper dan echt zeggen: Oh die Cube xxx past niet bij je bouw, maar de Bulls xxx wel? Verschillen de fietsen zo erg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borft
Jep. Stuur omlaag kan wel, omhoog niet, want de pen wordt afgezaagd. krenklengte kan je ook niet achteraf aanpassen, dan moet je je hele krenkstel vervangen. Frames kunnen heel erg verschillen, ondanks dat ze dezelfde maat hebben. Hangt erg af van je lichaamsbouw, en van wat je een fijne positie op de fiets vindt.

Dus ja, bij een goeie bike-fitting zal een verkoper aangeven op welke fiets je goed past en op welke niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
borft schreef op donderdag 27 april 2017 @ 13:27:
Jep. Stuur omlaag kan wel, omhoog niet, want de pen wordt afgezaagd. krenklengte kan je ook niet achteraf aanpassen, dan moet je je hele krenkstel vervangen. Frames kunnen heel erg verschillen, ondanks dat ze dezelfde maat hebben. Hangt erg af van je lichaamsbouw, en van wat je een fijne positie op de fiets vindt.

Dus ja, bij een goeie bike-fitting zal een verkoper aangeven op welke fiets je goed past en op welke niet.
Hmm ok, thanks.

Maar... wat is dan wijsheid: Naar een grote zaak met mogelijk minder goed(e) advies/aandacht (De Vos, 12Go, Mantel?) maar met meer verschillende modellen, of naar een kleinere speciaalzaak met minder keuze? Een speciaalzaak wil ook verkopen, maar heeft misschien niet het model in z'n voorraad die die megastores wel hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
MailMan schreef op donderdag 27 april 2017 @ 13:56:
[...]

Hmm ok, thanks.

Maar... wat is dan wijsheid: Naar een grote zaak met mogelijk minder goed(e) advies/aandacht (De Vos, 12Go, Mantel?) maar met meer verschillende modellen, of naar een kleinere speciaalzaak met minder keuze? Een speciaalzaak wil ook verkopen, maar heeft misschien niet het model in z'n voorraad die die megastores wel hebben.
Je kan best naar een 12Go of een Mantel, maar doe dat dan op een dag dat het daar niet druk is. Anders ben je een nummer en schuiven ze gewoon dozen. Aan de andere kant, als je weet welk merk fiets je mooi vind en als hij je past kan je ook een lokale dealer opzoeken en hem daar aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Precies -- gewoon op dinsdagochtend vroeg naar 12Go of Mantel gaan.

Stel je van dat 'advies' daar overigens niet al teveel voor. Ze kijken gewoon welke framemaat je moet hebben maar de keus of jij een zgn. performance racer wilt hebben of een fiets met diepere zit moet je toch zelf maken. Daar is ook geen 'goede' of 'foute' keus mogelijk; het gaat er vooral om waar je eigen voorkeur ligt.

Overigens is van die twee fietsen die genoemd zijn de Cube een echt performance dwz een comfortabeler frame, de Bulls is dat niet (specifiek).

[ Voor 10% gewijzigd door nare man op 27-04-2017 21:56 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:17
MailMan schreef op donderdag 27 april 2017 @ 13:06:
[...]

Maar hoogte en positie van het zadel, lengte van je stuur(as/) en b.v. pedaallengte zijn toch dingen die je achteraf kan aanpassen?

Als je een meeting laat doen, zal een verkoper dan echt zeggen: Oh die Cube xxx past niet bij je bouw, maar de Bulls xxx wel? Verschillen de fietsen zo erg?
Wat je kan doen is bij Bakala academey een pakket afnemen. dan ga je je eerst opmaten en berekenen zij daaruit welke merken + geometrie wel een goede fit zou kunnen zijn. Nadat je je fiets gekocht hebt mag je dan nog teruggaan om hem beter op jouw maat af te stellen.

Kost wel wat, maar dan ben je ook zeker :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joint_me
Bah, motivatie dipje ;(
Geen zin meer om op de racefiets te kruipen of naar dat ding om te kijken.

Hoe krijg ik mijn motivatie terug? Of moet ik maar een "Voor altijd mooi weer"-fietser worden?

Hello fellow humans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:36
joint_me schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 09:47:
Bah, motivatie dipje ;(

Hoe krijg ik mijn motivatie terug? Of moet ik maar een "Voor altijd mooi weer"-fietser worden?
Dingen die mij helpen:
- Fiets lekker schoon maken; een schone fiets nodigt uit tot fietsen en het bezig zijn met je fiets doet hetzelfde
- Spreek met iemand af om te gaan fietsen; een extra stok achter de deur kan je net dat zetje geven
- Schrijf je in voor een georganiseerde tocht

En als laatste:
- Gewoon door de zure appel bijten en opstappen.

Begin van het jaar ook wat motivatieproblemen gehad, maar op een gegeven moment toch gewoon opgestapt en nu ben ik weer op een punt dat ik overal gaatjes in de planning zoek om op de fiets te stappen.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Guys, jullie ervaringen met het merk Alé? Heb voor mijn gevoel een te grote maat gekocht.
Normaal heb ik kwa kleding M, nu kwam ik uit bij XXL voor het Stelvio shirtje. (mesh stof, elastisch) Het sluit redelijk aan maar heb toch aan de zijkant vouwen en ruimte. Neig naar een kleinere maat.

Heb thuis ook kleding van Giordana, dat sluit niet iets beter aan.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:17
Bah, motivatie dipje ;(

Een doel zoeken waardoor je wel moet :+

Bij mij was dat 3 ballons deze winter. ondertussen bijna 20KG kwijt en klaar voor de tocht.

Het helpt trouwens ook wel om goed materiaal te hebben voor regenweer. Een goed regenjasje en overschoentjes bv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:25
Bah, motivatie dipje ;(

Als ik geen zin heb om op de weg te fietsen vanwege malaise, maak ik meestal een paar rondjes op m'n mountainbike, want dan ben je in een uurtje al helemaal afgemat. Dan komt daarna de algehele fietszin altijd wel weer op gang. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
Tarkin schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:06:
[...]

Een doel zoeken waardoor je wel moet :+

Bij mij was dat 3 ballons deze winter. ondertussen bijna 20KG kwijt en klaar voor de tocht.

Het helpt trouwens ook wel om goed materiaal te hebben voor regenweer. Een goed regenjasje en overschoentjes bv
Dan zie ik je i.i.g. bij de 3 Ballons!
En materiaal heb ik wel, maar dat hielp bij de AGR (240) ook niet meer na verloop van tijd.
wackmaniac schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 09:57:
[...]

En als laatste:
- Gewoon door de zure appel bijten en opstappen.

Begin van het jaar ook wat motivatieproblemen gehad, maar op een gegeven moment toch gewoon opgestapt en nu ben ik weer op een punt dat ik overal gaatjes in de planning zoek om op de fiets te stappen.
Ach vanavond dan maar weer eens op de TacX kruipen om mijn rustweek training af te werken, eigenlijk volgende week rust week in de planning staan. Maar zonder motivatie zijn die over-unders nog erger.
Sjoewe schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:09:
[...]

Als ik geen zin heb om op de weg te fietsen vanwege malaise, maak ik meestal een paar rondjes op m'n mountainbike, want dan ben je in een uurtje al helemaal afgemat. Dan komt daarna de algehele fietszin altijd wel weer op gang. :)
Je bedoelt de Cyclo Cross?

[ Voor 14% gewijzigd door joint_me op 28-04-2017 10:13 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ja, maar dan op zo'n speciale super CX-fiets met vering en een plat stuur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
Sjoewe schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:16:
[...]

Ja, maar dan op zo'n speciale super CX-fiets met vering en een plat stuur :+
Vering, wat is dat?

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
dat is als je banden zacht zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:36
joint_me schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:12:
[...]

Ach vanavond dan maar weer eens op de TacX kruipen om mijn rustweek training af te werken, eigenlijk volgende week rust week in de planning staan. Maar zonder motivatie zijn die over-unders nog erger.
Ik zou dan eerder even een klein rondje buiten doen. Op de Tacx had ik altijd motivatieproblemen :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Als je in een kippenpak op de fiets zit. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
Sjoewe schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:26:
[...]

Als je in een kippenpak op de fiets zit. 8)
Afbeeldingslocatie: http://yurfunny.com/wp-content/uploads/bwbps/chicken_suit_bike.jpg

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Mijn shifter van is al een tijdje min of meer stuk (veert niet meer terug), het is nu een ultegra 10sp, is die te vervangen met een 105 10sp? Aangezien het om m'n winterfiets gaat boeit me de looks niet zoveel. Het prijsverschil echter wel (€80 vs €180)

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsjilp schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:23:
Mijn shifter van is al een tijdje min of meer stuk (veert niet meer terug), het is nu een ultegra 10sp, is die te vervangen met een 105 10sp? Aangezien het om m'n winterfiets gaat boeit me de looks niet zoveel. Het prijsverschil echter wel (€80 vs €180)
Heb je er al eens een bus wd40 op los gelaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Bah, motivatie dipje ;(

Tja wat is er mis met lekker met mooi weer fietsen? :P Motivatie komt vanzelf wel weer hoor.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:24:
[...]

Heb je er al eens een bus wd40 op los gelaten?
Tis niet een kwestie van stroef zijn, hij is echt stuk (mist een of ander veertje), daarnaast mist er nog een stukje plastic waardoor het metalen binnenwerk ook niet altijd op de goede plek blijft zitten.

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joba
Gisteren lekker een rondje voluit gegaan...

https://www.strava.com/activities/960179862

Wind op de dijk mee en door het bos tegen helpt natuurlijk flink om je gemiddelde hoog te houden. Na 45 km zat ik nog even op 33.6 gemiddeld :9 . Wel toch weer wat fris, ondanks gabba en intensieve arbeid... Woensdagavond met de club gingen er een paar met korte benen 7(8)7

Vraagje, mijn garmin 810 geeft vaak nogal optimistische hoogtemeters. Waar kan je ook alweer hoogte correctie laten toepassen? Is dat in Garmin Connect of in Strava? Kan de optie nergens meer vinden...

[ Voor 21% gewijzigd door Joba op 28-04-2017 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 19:13

sapphire

Die-hard pruts0r

Crazy D schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 12:03:
[...]

Tja wat is er mis met lekker met mooi weer fietsen? :P Motivatie komt vanzelf wel weer hoor.
Moet het wel mooi weer zijn :+

Wat een gaar weer vandaag, al was het wel droog....jeeeuhj :o

Nét geen 70km gereden waarvan denk dik 55 met wind schuin voor/pal op kop :? Was geen pijl op te trekken, letterlijk gehad bij een kaarsrechte weg dat de eerste 100m wind mee was en de rest pal op kop, echt geen pijl op te trekken.
Zelfde met de gevoelstemperatuur, zonnetje erbij en het was echt warm, zonnetje weg en met de wind was het echt koud.

Bijzonder land hebben we toch :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
  • Laatst online: 20-09 07:55
sapphire schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 14:24:
[...]

Zelfde met de gevoelstemperatuur, zonnetje erbij en het was echt warm, zonnetje weg en met de wind was het echt koud.

Deze week is het triest gesteld met alle regen en de temperatuur.
maar het ziet er naar uit dat wij dit volgende week ruimschoots kunnen compenseren.

PSN: StormFox81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 17:47
April begon zo mooi, maar de afgelopen 2 weken was het echt doorbijten.. Hopelijk gaat de temperatuur nu eens wat omhoog..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Morgen 14 en zondag 18 graden!

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
degroot schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 15:38:
Morgen 14 en zondag 18 graden!
Zondag ben ik wegkapitein bij de nieuwelingen, hopen dat de beloofde windkracht 5 uitblijft.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
nare man schreef op donderdag 27 april 2017 @ 21:53:
Precies -- gewoon op dinsdagochtend vroeg naar 12Go of Mantel gaan.

Stel je van dat 'advies' daar overigens niet al teveel voor. Ze kijken gewoon welke framemaat je moet hebben maar de keus of jij een zgn. performance racer wilt hebben of een fiets met diepere zit moet je toch zelf maken. Daar is ook geen 'goede' of 'foute' keus mogelijk; het gaat er vooral om waar je eigen voorkeur ligt.

Overigens is van die twee fietsen die genoemd zijn de Cube een echt performance dwz een comfortabeler frame, de Bulls is dat niet (specifiek).
Ik ben vanmiddag bij 12Go geweest samen met m'n vriendin. Het was druk, dat wisten we, maar ondanks dat waren we snel aan de beurt. Al viel het ons wel op dat zodra ze je eenmaal hallo hebben gezegd en je aan het overdenken bent wat je wil, je soms lang kan wachten tot je weer geholpen wordt. Maar goed, mijn vriendin was gecharmeerd door een Cube Attain Race (2016), voor 850E:

Afbeeldingslocatie: https://www.cube.eu/media_ftp/BIKE_Bilder_2016/776300/776300_zoom.jpg

https://www.12gobiking.nl/cube-attain-race-2016

Ik wilde zelf eerst voor een Cube Attain SL (2017) gaan. Na vragen of er vergelijkbare modellen te koop stonden, kwamen ze met een flink afgeprijsde Trek Emonda (2016) voor 1099E:

Afbeeldingslocatie: https://static.evanscycles.com/production/bikes/road-bikes/product-image/969-638/trek-emonda-alr-5-2016-road-bike-black-EV243130-8500-2.jpg

https://www.evanscycles.c...5-2016-road-bike-EV243130

Een lichtgewicht fiets, die redelijk comfortabel zou moeten rijden (niet te sportieve houding), met volledige 105 groep, en 100 Euro goedkoper dan de Attain SL (2017)

Ik vroeg mij af of iemand nog op- of aanmerkingen heeft op bovenstaande keuzes? B.v. m.b.t. de wiel/banden die standaard op beide fietsen word gemonteerd?

We hebben nu een aanbetaling gedaan om er nog even over na te kunnen denken. Hopelijk volgend weekend lekker fietsen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZorbaR
Denk dat beide wel goede keuzes zijn, met 105 doe je helemaal niets mis. Prijzen vallen ook serieus goed mee!

Overweeg je ook 2dehands? Mijn Cube Agree GTC Pro maat 58 komt te koop, heeft een nieuw kader (van de Attain SL, zwart) met volledige 105 groep. Moest je interesse hebben...
Komt normaal dit weekend online.

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Trek Emonda++, prima fietsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Framekwaliteit van die alu Emonda is uitstekend en staat op een hoger niveau dan die Cube. Als je die voor een goede korting kunt krijgen zou ik dat zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

sapphire schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 14:24:
[...]

Moet het wel mooi weer zijn :+

Wat een gaar weer vandaag, al was het wel droog....jeeeuhj :o

Nét geen 70km gereden waarvan denk dik 55 met wind schuin voor/pal op kop :? Was geen pijl op te trekken, letterlijk gehad bij een kaarsrechte weg dat de eerste 100m wind mee was en de rest pal op kop, echt geen pijl op te trekken.

Hou op schei uit. Gister serieus veel te heet gekleed. Vandaag met bevroren tenen thuis gekomen :/

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
ZorbaR schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 23:24:
Denk dat beide wel goede keuzes zijn, met 105 doe je helemaal niets mis. Prijzen vallen ook serieus goed mee!

Overweeg je ook 2dehands? Mijn Cube Agree GTC Pro maat 58 komt te koop, heeft een nieuw kader (van de Attain SL, zwart) met volledige 105 groep. Moest je interesse hebben...
Komt normaal dit weekend online.
Klinkt interessant, al is full carbon misschien wat veel voor een beginner zoals ik.

Waarom doe je hem weg, en heb je al een prijs in gedachte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Gisteren een Mio Link (ant+ hartslagmeter horloge) op de kop getikt. Lag in de koopjes kraam van de Mediamarkt voor 25 euro. Kon ik niet laten liggen. :7

Werkt prima, gekoppeld aan Strava (Android) en Garmin Edge 705. Stukken beter dan die irritante borstband. ;)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Wat is nu gangbaar om te rijden voor en achter? 23mm, 25mm, 28mm en dan beide gelijke breedte of verschillend? Ik heb nu zelf voor en achter 24mm (:?) erop liggen, zo heb ik hem gekocht maar bij nieuwe banden overweeg ik voor en achter 25mm erop te leggen, of zelf voor 25mm en achter 28mm. Ik ben benieuwd welke breedte bandjes jullie rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
Mijn nieuwe Canyon kwam standaard met 28 en hoewel het in het begin echt breed lijkt, vind ik het best meevallen. Denk dat 25mm een beetje de gulden middenweg is, hoewel ik persoonlijk weinig nadelen aan 28mm zie buiten dat je wat problemen met de clearance kan krijgen.
MailMan schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 07:10:
[...]Klinkt interessant, al is full carbon misschien wat veel voor een beginner zoals ik.

Waarom doe je hem weg, en heb je al een prijs in gedachte?
Ik laat je via DM weten als hij online komt. Prijs moet ik nog even nadenken, in elk geval tussen €700 en €800.

[ Voor 3% gewijzigd door ZorbaR op 29-04-2017 10:06 ]

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
25mm voor en achter. Meer past er sws niet in mijn frame, maar het is ook goed genoeg voor het Nederlandse wegdek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:56

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Hier is motivatie genoeg, maar fysiek beperkt. 7 weken geleden een spontane klaplong gekregen, net nadat ik mijn fiets had voorzien van de normale buitenband. (Daarvoor lag de trainingsband erop) en nu dus nog geen meter buiten gereden.

Maar nu mag ik weer wat gaan doen, dus snel een klein rondje fietsen.

De bedoeling was om samen met een collega Limburgs Mooiste te rijden (85km) maar dat gaat zonder training niet meer lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Sjoewe schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 10:06:
25mm voor en achter. Meer past er sws niet in mijn frame, maar het is ook goed genoeg voor het Nederlandse wegdek.
Hier ook voor en achter 25 mm (GP4000SII). Maar ik rijd met vrij brede velgen dus ze zien er in de praktijk meer uit als 28.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Equator schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 10:24:
De bedoeling was om samen met een collega Limburgs Mooiste te rijden (85km) maar dat gaat zonder training niet meer lukken.
Heel kak natuurlijk van je klaplong, maar 85KM kan je nog wel 'ongetraind' fietsen, gewoon langzaam aan doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:56

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Sjoewe schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 10:30:
[...]

Heel kak natuurlijk van je klaplong, maar 85KM kan je nog wel 'ongetraind' fietsen, gewoon langzaam aan doen :)
Maar zonder fatsoenlijke voorbereiding worden die circa 500 hm lastiger. ;) Misschien dat het nog lukt, maar ik kan nog niet voluit gaan vanwege het herstel van de operatie. En ik ken mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 19:48

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Equator schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 10:33:
[...]
Maar zonder fatsoenlijke voorbereiding worden die circa 500 hm lastiger. ;) Misschien dat het nog lukt, maar ik kan nog niet voluit gaan vanwege het herstel van de operatie. En ik ken mezelf.
Je komt jezelf vanzelf tegen. Ik zou het persoonlijk niet laten schieten, maar een tocht is natuurlijk geen relapse van je ziekte waard. Dus als je echt niet rustig aan kan doen (let op hartslag en laat tijden en racen voor wat het is) dan kan je beter skippen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Pagina: 1 ... 27 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic

Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.