Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 111 Laatste
Acties:
  • 632.364 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:57
Tristan schreef op maandag 17 april 2017 @ 21:55:
Yeah! Zojuist m'n eerste racefiets gekocht!

Jan Janssen Casa Ultegra Di2
[afbeelding]

Morgen even schoenen kopen. Ben er erg blij mee!
Nice :*)

Als je ik je hier rond het dorp tegen kom zal ik netjes groeten :)

p.s. ben je lid van TCZ'80? Zo ja, bevalt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:13
Tristan schreef op maandag 17 april 2017 @ 21:55:
Yeah! Zojuist m'n eerste racefiets gekocht!

Jan Janssen Casa Ultegra Di2
[afbeelding]

Morgen even schoenen kopen. Ben er erg blij mee!
mooie fiets!
kan die donkere look wel waarderen.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Vos fietsen blijft een interessant fenomeen. Heb er zelf 15 jaar geleden een Santos MTB gekocht en ben daar nog steeds blij mee. Die hadden ze blijkbaar netjes in elkaar geklust. Was namelijk een allegaartje van overgebleven onderdelen, maar heeft het altijd prima gedaan. Nog steeds trouwens. Vijf jaar geleden teruggeweest voor een Sensa MTB voor m'n vriendin. Verkoop was prima, maar wel op z'n Vos natuurlijk. Daar is de prijs ook naar. Vervolgens is ze daar nog voor de servicebeurt langsgeweest en heb ik een volledige frituurpan aan vet van de ketting af kunnen halen. Maar het lage vloeistofniveau van de remmen wilden ze bij de servicebeurt niks aan doen.

Toen ik twee jaar geleden op zoek was naar een goede racer voor mezelf ben ik de winkel in- en uitgelopen en heb geconcludeerd dat ik daar echt niks meer hoef te kopen. Vlak daarna had m'n broer ook behoorlijke problemen met zijn racer, binnen garantie waar Vos ook geen fatsoenlijke oplossing voor had. Twee autoritten later heeft hij bij zijn LBS een ruime 100 euro kunnen neerleggen om de problemen op te lossen. (Zo hebben de fatsoenlijke bike-shops toch baat bij Vos..)

Ik heb mijn Stevens Xenon di2 uiteindelijk gekocht bij de winkel op de hoek voor een prijs waar Vos waarschijnlijk ook niet onder was gegaan. Wat kleine probleempjes zijn prima opgelost en hebben me niet meerdere autoritten en vrije dagen gekost. De frustraties nog daargelaten. Als ze het al hadden opgelost.

Als je per se die specifieke Pinarello wilt voor de allerlaagste prijs, goed weet welke maat je nodig hebt, zelf alles aan je fiets kunt (dus ook werkzaamheden aan crank en bottom bracket), en geluk altijd aan je zijde is: koop je fiets bij Vos. Maar waarschijnlijk wil je dan helemaal niet naar Vos voor je mooie nieuwe racefiets. Er zijn genoeg andere fatsoenlijke fietsendealers te vinden, ook van Sensa. Dan heb je 20 ipv 25 procent korting ofzo. Reken maar uit wat een paar liters benzine en een vrije (mid)dag eigenlijk waard zijn.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:10
Gisteren voor het eerst 200+ gereden, een mini DDXje. M'n conditie is nogal slecht door gebrek aan sport maar het was een lekker ritje, ondanks harde wind die in je eentje zwaar is. Alleen de nek en kniepijn is niet chill. Ik werd wakker met 2 nogal pijnlijke knieën... Toch knap hoe hier ooit een groep 300+ heeft gefietst.

@Positron voor Sensa is Bontekoe in Den Haag in elk geval een erg goeie LBS!

[ Voor 11% gewijzigd door Makkelijk op 18-04-2017 07:55 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Makkelijk schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 07:53:
Gisteren voor het eerst 200+ gereden, een mini DDXje. M'n conditie is nogal slecht door gebrek aan sport maar het was een lekker ritje, ondanks harde wind die in je eentje zwaar is. Alleen de nek en kniepijn is niet chill. Ik werd wakker met 2 nogal pijnlijke knieën... Toch knap hoe hier ooit een groep 300+ heeft gefietst.

@Positron voor Sensa is Bontekoe in Den Haag in elk geval een erg goeie LBS!
Ik heb ook ooit 200km gereden, maar toen fietste ik veel vaker en was ik fit. Nu heb ik al moeite met 50km :9
Ik denk dat de truuk hem in veel kilometers maken zit, net zoals bij hardlopen. Daar loop je de eerste keer ook niet gelijk de marathon.

[ Voor 9% gewijzigd door Tristan op 18-04-2017 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:10
Hardlopen is wel anders. Ik kan vanaf dag 1 fietsen op D1 en D2 maar hardlopen in die hartslagzones dat vergt een hoop training. Qua conditie moet iedereen 300 kunnen fietsen als je maar genoeg tijd neemt en je gewrichten het houden. Eigenlijk hetzelfde probleem als lange afstandswandelen dus. Heb ook een paar keer ongetrained 50km gewandeld en dan doet alles pijn zonder dat je moe bent.

[ Voor 50% gewijzigd door Makkelijk op 18-04-2017 08:01 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:51
Gisteren mijn langste rit gereden, goed 8 km meer dan een paar weken terug in mijn eentje :+ Bij de lokale fietsclub was een toertocht waar ik de eerste 2 uur wind in met een vriend gefietst heb, de tweede 2 uur met een groep meegefietst en wind mee flink tempo kunnen maken. Geen problemen gehad verder dus het mooi om te zien dat ik progressie maak ten opzichte van vorig jaar ;) Vooral het op een rustigere HR fietsen lijkt er iig voor te zorgen dat ik het ook daadwerkelijk beter vol kan houden > 2,5 uur. Dat zie je ook wel terug in de snelheid natuurlijk.

Hopelijk volgen er nog genoeg fijne lange ritten waardoor het allemaal nog 'makkelijker/sneller' gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:24
Zit door alle spaakellende te overwegen om een goede nieuwe wielset aan te schaffen. Budget ligt rond de 400 euro. Voor dat geld heb ik 2 opties die ik overweeg:

1. DT Swiss R32 spline wielset
+ aerospaken (smoelt mooi), zilveren naven

2. DT Swiss RR511 velgen + DT 350 naven (handgespaakt)
+ Meer spaken, DT350 naaf heeft ratchet systeem.

De DT Swiss fabrieksset is natuurlijk perfect op elkaar afgestemd en mag 130 kilo hebben. De handgespaakte set is eveneens sterk natuurlijk, maar heeft meer en ronde spaken.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 10:48

zomertje

Barisax knorretje

Gisteren voor het eerst weer na jaren op de racefiets gezeten. De oude had ik verkocht, dus heb eind vorig jaar een mooi damesmodel kunnen scoren :)

Behalve dat mn polsen het niet leuk vinden heb ik heerlijk gefietst.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
NoepZor schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:40:
Zit door alle spaakellende te overwegen om een goede nieuwe wielset aan te schaffen. Budget ligt rond de 400 euro. Voor dat geld heb ik 2 opties die ik overweeg:

De DT Swiss fabrieksset is natuurlijk perfect op elkaar afgestemd en mag 130 kilo hebben. De handgespaakte set is eveneens sterk natuurlijk, maar heeft meer en ronde spaken.
Ik heb geen ervaring met die specifieke wielen die jij noemt maar ben wel erg te spreken over het ratchet-systeem.

Als belastbaarheid het eerste criterium is omdat je gewoon wat zwaarder bent dan zou ik gaan voor de handgespaakte set. Het aero 'voordeel' van platte spaken is er gewoon niet, da's leuk om in de speclist te zetten maar in de werkelijke wereld merk je er natuurlijk helemaal niets van.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Oké helder :) ik had bij aerospaken ook als voordeeltje neergezet dat het wat leuker oogt. Aerodynamisch voordeel is natuurlijk nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beide wielen zijn prima voor hun prijs. De R32 en RR511 velgen zijn bijna identiek (kwa hoogte en breedte), de meerprijs voor optie 2 betaal je dus voor de 350 hubs. Ik neem aan dat je die ook gewoon met aerospaken kan bestallen bij je handgepaakt dealer.

Uiteraard zijn aerospaken minder sterk dan normale spaken, maargoed je moet ergens je moraal (of aerodynamisch) voordeel vandaan halen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:22

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Sjezus wat is het koud 's ochtends. Was van plan om vanaf deze week dus naar m'n werk te fietsen, maar dat stel ik nog even uit tot in ieder geval vrijdag as.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:33
Tjebakka schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:09:
Sjezus wat is het koud 's ochtends. Was van plan om vanaf deze week dus naar m'n werk te fietsen, maar dat stel ik nog even uit tot in ieder geval vrijdag as.
Afbeeldingslocatie: http://s2.quickmeme.com/img/91/91f00f7a05b38c2f39e0372f8da44021abe031339af9dc4f40db235f4ea8a0df.jpg

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Laatst online: 19-09 19:08
Ik ben vanochtend(nacht) wel gegaan. Het viel me uiteindelijk mee, ondanks dat het kwik 2 graden aangaf om kwart voor vijf. Had meer last van slaperige ogen dan de kou :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Heb als warmste een zomertenue + armstukken + beenstukken + thermoshirt. Is me toch echt iets te koud. De rest ligt in Zuidlaren bij m'n ouders maar dat is ouwe meuk. M'n portemonnee laat me grote privé-uitgaven ook niet toe op dit moment. :'( Skere tatta ben ik. :'(

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Gisteravond was 't ook niet zulk aangenaam weer. De temperatuur viel op zich nog wel mee, maar die noordenwind trok aardig aan en rond acht, half negen viel er in de omgeving van Rotterdam ook nog wel wat regen. Prima weer voor de Gabba met een (dun) ondershirt, omdat de kou vooral van de wind kwam, maar lekker is anders voor half april :(

[ Voor 14% gewijzigd door nare man op 18-04-2017 14:35 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:17

Pelle

🚴‍♂️

nare man schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:34:
Gisteravond was 't ook niet zulk aangenaam weer. De temperatuur viel op zich nog wel mee, maar die noordenwind trok aardig aan en rond acht, half negen viel er in de omgeving van Rotterdam ook nog wel wat regen. Prima weer voor de Gabba met een (dun) ondershirt, omdat de kou vooral van de wind kwam, maar lekker is anders voor half april :(
Ik heb gistermiddag nog 3 uur gefietst (kriskras door Delfland/Lansingerland), met Gabba SS, kort ondershirt + Nanoflex armstukken, maar eenmaal op de fiets had ik liever m'n LS met lang ondershirt aangehad. Met wind mee en in de zon viel het nog wel te doen, maar tegen de wind in was het echt koud. Het hielp wellicht niet mee dat ik alles in D1 heb gefietst, want daar wordt je natuurlijk niet meteen heel warm van.
En toen het op een gegeven moment ging hagelen (ik was nét over de helft) was ik er helemaal klaar mee. Het was nog niet eens 5 minuten, maar dat is meer dan lang genoeg om het de rest van je rit nóg kouder te hebben. Heb ook het idee dat de waterafstontendheid van de Gabba en armstukken ook iets is afgenomen. Moet er nog eens induiken of dat weer wat te herstellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:09

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Gister toch maar even rondje om Loosdrecht gedaan, 50km, maar man wat was het koud. En regen. En toen ik ook nog lek reed kon ik m'n lol helemaal op. :/

Toen mn handschoenen eenmaal nat waren heb ik ook geen warme klauwen meer gehad...

Nu even eten, vanavond even kort rondje, hoop dat het dan beter gaat...

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de Castelli Alpha wat? Ik zie'm nu bij wiggle staan voor €150 in de maten S en M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ja, maar die Alpha is echt een jas ten opzichte van de Gabba/Perfetto, welke meer eens soort Jersey+ zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:11
Pelle schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:13:
[...]

Ik heb gistermiddag nog 3 uur gefietst (kriskras door Delfland/Lansingerland), met Gabba SS, kort ondershirt + Nanoflex armstukken, maar eenmaal op de fiets had ik liever m'n LS met lang ondershirt aangehad. Met wind mee en in de zon viel het nog wel te doen, maar tegen de wind in was het echt koud. Het hielp wellicht niet mee dat ik alles in D1 heb gefietst, want daar wordt je natuurlijk niet meteen heel warm van.
En toen het op een gegeven moment ging hagelen (ik was nét over de helft) was ik er helemaal klaar mee. Het was nog niet eens 5 minuten, maar dat is meer dan lang genoeg om het de rest van je rit nóg kouder te hebben. Heb ook het idee dat de waterafstontendheid van de Gabba en armstukken ook iets is afgenomen. Moet er nog eens induiken of dat weer wat te herstellen is.
Punt 3 en 4 zijn relevant voor je:
https://www.bikeandtravel...map8/-_Wasinstructies.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:00
Ik heb de afgelopen anderhalve week niet gefietst.

Ik had een aantal rode/ontstoken bultjes op het achterwerk gekregen waarvan de pijn na de laatste tocht dagen bleef zeuren. Ik denk ontstoken haarwortels ofzo, precies onder de zitbotjes. :'(

Flink geboend met anti-bateriele zeep en betadine zalf erop gesmeerd. Nu zijn de bultjes zo goed als verdwenen. Ik heb de volgende zaken gewijzigd:

- Zadel iets bijgesteld, stond denk ik te ver naar achter. Waardoor het teveel schuurde.
- Geen chamois creme meer want dat veroorzaakte of verergde het louter.
- Ook voor het fietsen even 'boenen', niet alleen daarna. :P :+

Morgen ga ik weer het eerste ritje maken. Hoop dat het hiermee is verholpen.

Zal zal ook bewuster op mijn positie op het zadel gaan letten. Ik heb de neiging om op het puntje te gaan zitten bij een inspanning.

Gelukkig was het geen straf om even te stoppen met het weer van de afgelopen week. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Fornoo op 18-04-2017 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:37
Ik heb zelf de Alpha voor de echt koude dagen. Hij heeft een binnenjasje, de stof is dikker en de pasvorm is ook wat anders dan de Gabba (mouwen zijn ruimer).

Hij heeft geen lelijke reedtlap zoals de Gabba.

Al bij al een fijn jasje. Draag m bij minder dan pak m beet 5 graden.

Zijn overigens twee versies van, de jersey en de jacket. De jersey is dunner, vooral op de rug, waar de jersey luchtiger stof heeft, heeft de jacket "flappen" om te ademen , beide hebben ze een zakje aan de voorkant, de jersey een diagonale rits, jacket horizontaal. Verder heeft de jacket in de rechter achterzak nog een extra afsluitbare pocket, waar de jersey een klein zakje erop heeft voor een kleine sleutelbos oid.
verder hebben ze beide de dubbele rits aan de voorkant.

[ Voor 47% gewijzigd door havana op 19-04-2017 07:01 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Dit is trouwens wel cool:

Vanaf vandaag is het officieel (al kon het al een maandje). Met de nieuwe BT-DN110 Di2 batterij kunnen gebruikers van de Ultegra 6870 en Dura-Ace 9070 Di2-groepen ook gebruik maken van Synchronized Shift. Moeten ze alleen nog even de laatste E-TUBE firmware update ophalen. Gebruikers van de nieuwste Dura-Ace 9100 groep konden dit al, maar nu is de techniek dus ook beschikbaar op Ultegra-niveau en voor de oudere Dura-Ace Di2 groep.
bron: http://www.fiets.nl/2017/...nchronized-shift-ultegra/

Ik moet eigenlijk even uitzoeken welke Di2 groep ik heb en of dit ook voor mij dan mogelijk is.
[edit] Hmm als ik de wiki van Shimano zo bekijk dan kan het niet anders dan de "6870 11 speed Di2" groupset zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Tristan op 19-04-2017 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Velen (waaronder DDX en ik) rijden er al een tijdje mee. Ik vind persoonlijk full synchro niet fijn rijden, semi-synchro wel.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:14
Tristan schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:44:
Dit is trouwens wel cool:

[video]

[...]

bron: http://www.fiets.nl/2017/...nchronized-shift-ultegra/

Ik moet eigenlijk even uitzoeken welke Di2 groep ik heb en of dit ook voor mij dan mogelijk is.
[edit] Hmm als ik de wiki van Shimano zo bekijk dan kan het niet anders dan de "6870 11 speed Di2" groupset zijn.
Vet dat wil ik wel een keer proberen, moet je zeker wel een Bluetooth module hebben om die upgrade te kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Noxa schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:34:
[...]

Vet dat wil ik wel een keer proberen, moet je zeker wel een Bluetooth module hebben om die upgrade te kunnen doen?
Ja, zie http://e-tubeproject.shim.../en/HM-CC.3.2.1-00-EN.pdf (verwarrend, er komt twee keer "Road" in voor.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:17
Fornoo schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 22:42:
- Zadel iets bijgesteld, stond denk ik te ver naar achter. Waardoor het teveel schuurde.
- Geen chamois creme meer want dat veroorzaakte of verergde het louter.
- Ook voor het fietsen even 'boenen', niet alleen daarna. :P :+
Het is ook mijn ervaring dat Chamois creme zeker niet helpt voor die zitvlakontstekingen. ik zal niet zo ver gaan als dat je er meer last van hebt met dan zonder, maar andersom is het in ieder geval niet. Op gevoel, zonder data kan ik je zeker volgen.

Maar wat voor mij echt buiten kijf staat dat het helpt is met betadinescrub je zitvlak wassen na een rit. Of het op de lange termijn goed is voor je huid daar om er telkens een soort equivalent van een thermonucleair strike voor bacteriën op te gooien weet ik niet, maar volgens mij was chirurgen er elke dag meerdere malen hun handen mee, dus wellicht valt het mee. Ik heb in ieder geval geen steenpuisten of andere ongein meer gezien sinds ik dat spul in de douche heb staan.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:59
Nee, gewoon aan de PC hangen en je kan via E-tube programma op de PC je firmware updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
maxoss schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:48:
[...]

Nee, gewoon aan de PC hangen en je kan via E-tube programma op de PC je firmware updaten.
Maar "gewoon" aan de pc hangen.. hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:59
Tristan schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:09:
[...]

Maar "gewoon" aan de pc hangen.. hoe dan?
Met de USB oplaadkabel die je bij DI2 krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Je hebt idd niet per se de nieuwe D-Fly nodig. De nieuwe batterij is wél een vereiste.

Je hangt de boel aan de PC (helaas geen Mac-app), update alle firmware en je kunt synchro en semi-synchro instellen.

Heb je de nieuwe D-Fly dan kun je vanaf dat moment ook de boel via de smartphone updaten én instellen. maar de nieuwe D-Fly is dus niet per se nodig om (semi)synchro aan de praat te krijgen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik heb geen USB kabel. Alleen een oplader waar ik de accu in stop. Volgens mij heb ik ook geen junction box waar een usb kabel in kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Dan heb je nog vrij oud spul denk ik :P

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:34

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

NoepZor schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:40:

Kan maar 1 ding zeggen: doen! :) Heb zelf ook handgespaakte wielen laten bouwen ivm gewicht, sinds dien geen spaak meer gebroken en wielen kaarsrecht, ook na diverse bulten en kuilen met volle snelheid genomen te hebben. Verlekker je niet op aero spaken: ziet er leuk uit, maar voegt voor de recreatieve wielrenner niks toe. Je kan beter gewoon ronde spaken nemen, zijn nog steviger ook.

Zelf heb ik DT Swiss RR585 velgen + DT 350 naven (11-speed), 28 en 32 gaats zwart, DT Comp spaken zwart. Levenslang gegarandeerd tot 130kg :) Setje was toen 524 euro incl velglint en versturen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
havana schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:44:
Je hebt idd niet per se de nieuwe D-Fly nodig. De nieuwe batterij is wél een vereiste.

Je hangt de boel aan de PC (helaas geen Mac-app), update alle firmware en je kunt synchro en semi-synchro instellen.

Heb je de nieuwe D-Fly dan kun je vanaf dat moment ook de boel via de smartphone updaten én instellen. maar de nieuwe D-Fly is dus niet per se nodig om (semi)synchro aan de praat te krijgen.
Shit, wel een usb kabel maar alleen Mac systemen in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
havana schreef op woensdag 19 april 2017 @ 17:05:
Dan heb je nog vrij oud spul denk ik :P
Crap. Ik heb dus toch een 10 speed (6770 Di2) groupset :( Kan ik die met de tijd veranderen naar een 11 speed? Of moet ik dan alles vervangen inclusief hubs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-07 20:10
Ik zal me ook maar weer eens melden in dit topic. Een hele tijd lang niet zo veel tijd en aandacht gehad voor het wielrennen (verbouwing + verhuizing afgelopen zomer, daarnaast andere zaken die aandacht vroegen). Sinds een paar weken de oude racer weer van stal gehaald om in mijn vrije tijd weer wat mooie rondjes te maken.

Daarnaast mezelf ook wat doelen gesteld om naar uit te kijken, zoals meerijden met de pelotonstocht van de Classico Giro Utrecht (21 mei), lijkt me een unieke en leuke ervaring. Heb mezelf ook aangemeld bij CS030, een wielerclub in Utrecht. Wellicht bekend hier? Helaas zijn hun startersgroepen de komende weken erg vol en kreeg ik te horen dat ze pas in mei plek voor me hebben bij een introductie ritje..

De racer waar ik op rij is nog altijd de Kirk Precision (staat met plaatje in de startpost). Een fiets waar ik nog altijd veel plezier mee heb. Blijf het frame heel gaaf vinden en aangezien het jarenlang de fiets van mijn vader is geweest heeft het ook wel de nodige nostalgie.

Vandaag wel besloten een kleine aanpassing te maken. De fiets heeft een 7 speed cassette die geschakeld wordt aan het frame met buiscommandeurs. Op zich een prima systeem (houdt het al vol sinds de jaren 90 :P ) maar ik merk wel dat het minder aantrekkelijk is om regelmatig wat op en neer te schakelen. Vooral gezien het feit dat je met je handen van het stuur moet om aan het hengseltje te pielen; niet altijd even handig en veilig imho.

Zoals voor jullie vast bekend liggen geschikte 7 speed shifters van shimano/campa/sram niet bepaald voor het oprapen. De shifters die je dan bij het zoeken tegenkomt zijn veelal gemaakt voor MTB of andere 'sportieve' stadsfietsen. Niet bepaald wat ik zoek voor een racefiets. Online gaan wel ervaringen rond van mensen die 8 speed campa shifters werkend krijgen met 7 speed shimano, maar voor mij wordt dit toch al snel te ingewikkeld. Daarnaast speelt mee dat de originele derailleurhanger van de Kirk (een plastic hangertje, god knows why) ooit gebroken is. Gezien het feit dat Kirk racers vrij snel uit productie zijn gegaan in de jaren 80/90 zijn reserve derailleurhangers moeizaam tot niet te vinden. Mijn lbs heeft zelf een of ander kunstig hangertje gemaakt, maar dit maakt wel dat de derailleur nu met moeite tot de uiterste versnellingen komt. Klooien met 8 speed shifters en/of een andere derailleur die daarvoor nodig is zie ik dus niet zitten.

Nu kwam ik het volgende tegen bij aliexpress en heb ik gelijk maar besteld. Lijkt me een leuke oplossing om eens uit te proberen. Daarnaast; voor die 50 euro durf ik de gok wel aan. Lost gelijk het probleem op dat de huidige remhendels een witte rubberen kap hebben die door de jaren heen lelijk verkleurd is en zelfs niet meer goed te krijgen is met bleekmiddel. Met deze sti levers kan ik dus hopelijk straks fraai schakelen op mijn oude bak en ziet het geheel er net weer een tintje strakker uit allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Die aliexpress shifters zien er wel erg deftig uit! Ik ben benieuwd of je het aan de praat krijgt. Leuke knutsel klus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 19:13
RalphvR schreef op woensdag 19 april 2017 @ 21:59:
Vandaag wel besloten een kleine aanpassing te maken. De fiets heeft een 7 speed cassette die geschakeld wordt aan het frame met buiscommandeurs. Op zich een prima systeem (houdt het al vol sinds de jaren 90 :P ) maar ik merk wel dat het minder aantrekkelijk is om regelmatig wat op en neer te schakelen. Vooral gezien het feit dat je met je handen van het stuur moet om aan het hengseltje te pielen; niet altijd even handig en veilig imho.
Wat een gaaf frame is dat toch! Ik herinner me er artikelen over gelezen te hebben in het tijdschift Fiets waar ik destijds abonnee op was.

Ik ga proberen je vrees voor hobbyen aan je versnellingsapparaat een beetje weg te nemen, we zijn per slot van rekening tweakers!
De sleutel van mijn betoog is dat er een direct verband is tussen de shifter (6,7,8,9 of 10 speed) en de onderlinge tandwielafstand op de cassette. Veel minder belangrijk zijn het type of bouwjaar derailleur (mits Shimano, tussen ca 1986 en 2010 en geen exotische Dura Ace of ATB spul) en het aantal tandwielen!

Mijn stelling is dan ook dat je een setje (gebruikte) 10 speed Shimano shifters kunt kopen en een 10 speed cassette en die kunt gebruiken met de RD-6400 achterderailleur die nu aan je fiets hangt.
Tuurlijk zijn er hobbels: waarschijnlijk heeft je frame 126mm inbouwbreedte voor de achternaaf i.p.v. de 130 mm die vanaf 8 speed gebruikelijk werd. Dit houd in dat de body korter is en er geen 10 speed casette op past. Oplossing: laat één kransje weg en gebruik er maar 9 van de 10. De stelschroeven op je derailleur zorgen er voor dat je dat 10-e klikje ook met je shifters niet kunt maken.
Je zult ook een 10 speed ketting moeten hebben en wellicht ook je voorbladen moeten vervangen door 10 speed exemplaren die bedoeld zijn voor de smallere ketting.

edit: verhaal beperkt tot 10 speed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Tristan schreef op woensdag 19 april 2017 @ 18:55:
[...]

Crap. Ik heb dus toch een 10 speed (6770 Di2) groupset :( Kan ik die met de tijd veranderen naar een 11 speed? Of moet ik dan alles vervangen inclusief hubs.
Ik ben zeer benieuwd of ze het inderdaad niet 'stiekum' toch 10sp compatible gemaakt hebben, waarmee de voorwaarde puur een EW90(a of b) front junction icm. nieuwe accu zou zijn. Als je nog een 'losse' accu hebt zou je kunnen kiezen voor de nieuwe mount hiervoor, naast dus de upgrade naar de EW90 junction. Die laatste vind je voor 55 euro, en helaas moeten er dan nog 2 kabels bij voor tussen de EW90 en je shifters (zitten bij je bestaande front junction EW67A vast aan de junction). Als iemand een nieuw type accu heeft en in de buurt van Groningen woont zou ik het graag eens uitsluiten (6770 shifters icm. 11sp spul en r671 TT setup met 10sp derailleurs) zodat anderen dit niet meer uit hoeven te zoeken. Op zich zit er buiten 'shift up' en 'shift down' weinig intelligentie in de shifters, dus redelijke kans dat dit gewoon met de 6770 serie kan. Wel grote kans dat het niet met 10sp derailleurs kan, puur omdat hun software geen x10 mapping kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Noxa schreef op woensdag 19 april 2017 @ 18:55:
[...]

Shit, wel een usb kabel maar alleen Mac systemen in huis.
Bootcamp is een optie.

Ik heb in extremis dan maar een oude Windows laptop gekocht op MP voor 50€. Deze gebruik ik ook voor Vida, dat is het programma om met mijn Volvo te praten. Werkt ook alleen onder Windows...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 07:55
Ik heb tijdens mijn vakanties in Frankrijk vaak op zulke fietsen gefietst en je hebt gelijk wat betreft het
shiften, maar waarom laat je de fiets niet in oorspronkelijke staat en neem je een moderne fiets erbij?
Dit is vergelijkbaar met het hebben van een oude Ford Mustang met een fm radio waar iemand een
CD speler gaat inbouwen.

PSN: StormFox81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:36
havana schreef op donderdag 20 april 2017 @ 06:45:
[...]

Bootcamp is een optie.

Ik heb in extremis dan maar een oude Windows laptop gekocht op MP voor 50€. Deze gebruik ik ook voor Vida, dat is het programma om met mijn Volvo te praten. Werkt ook alleen onder Windows...
Werkt Wine niet? Heb wat oude applicaties die ook Windows only zijn en die draaien prima icm Wine.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:47

Daarnaast mezelf ook wat doelen gesteld om naar uit te kijken, zoals meerijden met de pelotonstocht van de Classico Giro Utrecht (21 mei), lijkt me een unieke en leuke ervaring. Heb mezelf ook aangemeld bij CS030, een wielerclub in Utrecht. Wellicht bekend hier? Helaas zijn hun startersgroepen de komende weken erg vol en kreeg ik te horen dat ze pas in mei plek voor me hebben bij een introductie ritje..
Ik weet niet waar je vandaan rijdt, maar er zijn meer fietsclubs in de regio Utrecht.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
Zijn er hier nog mensen die mee gaan doen aan de Meewind op 1 oktober in Amersfoort?

https://www.meewindkoers.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Storm-Fox schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:57:
Zijn er hier nog mensen die mee gaan doen aan de Meewind op 1 oktober in Amersfoort?

Jawel! En ook aangemeld voor de Dam tot Dam fietsclassic zojuist :)

[ Voor 11% gewijzigd door Tjebakka op 20-04-2017 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Storm-Fox schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:57:

Gegarandeerd meewind? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
Tjebakka schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:59:
[...]

Jawel! En ook aangemeld voor de Dam tot Dam fietsclassic zojuist :)
ah goed bezig.
Helaas ga ik al de dam-tot-damloop al rennend afleggen, maar de meewind wil ik dit jaar
wel gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Gaan er nog mensen de Classic Boretti doen over twee weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blucky
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13:02

Blucky

Still tweaking my profile

Iemand die dit weekend de liemers classic wil gaan fietsen?

Feeling lucky...Phunk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 16:50

Crazy D

I think we should take a look.

Blucky schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:06:
Iemand die dit weekend de liemers classic wil gaan fietsen?
Nee denk het niet ben al genoeg weg dit weekend. Wel leuke tocht, sowieso die omgeving maar heb m een paar jaar terug gereden. Dit soort tochten zijn meestal wel pareltjes :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
NoepZor schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:48:
Gaan er nog mensen de Classic Boretti doen over twee weken?
Ik ben zelf meer fan van de wat kleinere toertochten zoals de Maximus Ride (https://www.facebook.com/MaximusRide/) of die van DTC (http://www.dtcnet.nl/toer...-utrechtse-heuvelrugtocht).

[ Voor 11% gewijzigd door joint_me op 20-04-2017 12:26 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Ik geloof dat die tocht eindigt op een landingsbaan van een vliegveld, de richting waarin je die baan afrijd wordt bepaald door de wind, dus daar heb je hem altijd mee ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:36
Gisteren heb ik m'n Ultegra 6870 Di2 group de update gegeven, allemaal prima gegaan. Nu nog even kijken welke modus in welk geval het beste bevalt. Ondertussen ben ik nu wel gaan denken om zo'n D-Fly module aan te schaffen, zodat ik voortaan de boel kan regelen via telefoon/tablet (en niet meer via de windows laptop van m'n werk), en omdat ik dan de kopppeling met m'n fietscomputer kan maken.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blucky

Blucky

Crazy D schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:24:
[...]

Nee denk het niet ben al genoeg weg dit weekend. Wel leuke tocht, sowieso die omgeving maar heb m een paar jaar terug gereden. Dit soort tochten zijn meestal wel pareltjes :)
Weet jij toevallig nog een site waar ik mijn tickets online kan verkopen / weggeven. Of iemand anders met suggesties.

Feeling lucky...Phunk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 16:50

Crazy D

I think we should take a look.

Blucky schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:46:
Weet jij toevallig nog een site waar ik mijn tickets online kan verkopen / weggeven. Of iemand anders met suggesties.
Nee maar die tocht kost toch maar een paar eurootjes?

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blucky

Blucky

Crazy D schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:50:
[...]

Nee maar die tocht kost toch maar een paar eurootjes?
Klopt, maar ik heb 2 kaartjes en dat is toch bijna 15 euro. Scheelt toch weer als ik daar iemand mee blij kan maken

Feeling lucky...Phunk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Kluus schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:17:
[...]

Ik geloof dat die tocht eindigt op een landingsbaan van een vliegveld, de richting waarin je die baan afrijd wordt bepaald door de wind, dus daar heb je hem altijd mee ;).
Je fiets inderdaad een rondje over de landingsbaan van Soesterberg, dan heb je in ieder geval een keer de wind mee.

Wel tof om daar te fietsen, je kan daar buiten het broed seizoen om gewoon over heen karren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Vanmorgen mijn eerste ritje woon-werk gemaakt. Alles past nét in m'n Vaude-rugtas:

Schoenen, lange broek, dun overhemd, sokken, boxershort, tube gel, washandje, deo, laptop (in hoes), lader, sleutels, biba, Co2-pompje, bandenlichters, telefoon.

Tas zit goed op m'n rug, geen extreme drukpunten en geen mega-bezwete rug :) Even opgefrist in het invalidentoilet en klaar was ik.

https://www.strava.com/activities/951197388

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Die spullen die je in je tas hebt , leg ik daags van te voren al op het werk klaar. scheelt weer met zon tas fietsen

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

degroot schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 09:55:
Die spullen die je in je tas hebt , leg ik daags van te voren al op het werk klaar. scheelt weer met zon tas fietsen
Ik moet eigenlijk wel mijn laptop en dergelijke thuis hebben 's avonds en zeker in het weekend. Mijn werk vereist dat ik op kritieke momenten aan het werk kan. Dus het is wel fijn dat ik alles mee kan nemen in een redelijk compacte tas. Daarnaast wil ik thuis ook wel weer m'n kleren aan kunnen trekken :P

Deze tas heb ik trouwens juist gekocht om op de fiets mee te kunnen nemen. Dan ga ik 'm gebruiken ook.

[ Voor 9% gewijzigd door Tjebakka op 21-04-2017 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:36
Heeft iemand hier toevallig ervaring met ANT+/BLE devices plaatsen in je frame? En dan met name een metalen frame. Ik overweeg serieus om een D-Fly module aan te schaffen, en ik het kader van 'clean look' wil ik die in m'n frame plaatsen. Op zich is dat mogelijk, hier wordt dat netjes beschreven. Maar, ik heb een titanium frame, en ik kan niet echt gevonden krijgen hoe sterk ANT+ of BLE signalen daardoor geblocked worden. Als ik die beschrijving volg zit die module natuurlijk wel vlak bij m'n stuur en dus ook bij m'n fietscomputer. Op zich is het natuurlijk een kwestie van proberen, maar als ik de module op m'n achterbrug monteer heb ik een 150mm kabeltje nodig, en ik denk dat ik een 300mm kabeltje nodig heb om het spul in te bouwen. Die kabeltjes zijn me net te duur om het maar even op de gok te proberen.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Neem alleen de spullen die ik thuis of op het werk nodig heb mee in een tas. De rest, gel deo etc heb ik zowel thuis als op het werk liggen. Kleding/handdoek etc wissel ik om als ik eens met de auto ben. Scheelt een hoop gesleep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zo doe ik dat dus ook altijd

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 30-08 14:15
Tjebakka schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 09:18:
Alles past nét in m'n Vaude-rugtas
Welke Vaude precies ? Dat is zo ongeveer wat ik dagelijks sleur in mijn 12 jaar oude Samsonite rugzak ;)
tijd voor vernieuwing.

thx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
Blucky schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:46:
[...]

Waarom zet je hem niet op marktplaats of de facebook group "racefiets marktplaats"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
Tjebakka schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 09:18:
Vanmorgen mijn eerste ritje woon-werk gemaakt. Alles past nét in m'n Vaude-rugtas:

Schoenen, lange broek, dun overhemd, sokken, boxershort, tube gel, washandje, deo, laptop (in hoes), lader, sleutels, biba, Co2-pompje, bandenlichters, telefoon.
Ik ben vanmorgen ook naar werk gefietst ( het was best koud) en hoef gelukkig maar het volgende mee te nemen in mijn rugtas(Slazenger Basejump Tech):

- laptop
- schone polo, onderbroek, sokken
- bescheiden broodtrommel
- telefoon
- sleutels
- portemonnee

Muis, opladers, schone lange broeken, snelle jelle, deo en schoenen heb ik default op mijn werk liggen.
In mijn zadeltas zit al het reperatiespul die ik het liefst nooit open doe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Rossen schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:24:
[...]

Welke Vaude precies ? Dat is zo ongeveer wat ik dagelijks sleur in mijn 12 jaar oude Samsonite rugzak ;)
tijd voor vernieuwing.

thx !
Vaude Hyper 14+3 (ik had de +3 wel nodig ;) ). Heb een MacBook Air 13". Past dus net.
Storm-Fox schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:35:
[...]

Ik ben vanmorgen ook naar werk gefietst ( het was best koud) en hoef gelukkig maar het volgende mee te nemen in mijn rugtas(Slazenger Basejump Tech):

- laptop
- schone polo, onderbroek, sokken
- bescheiden broodtrommel
- telefoon
- sleutels
- portemonnee

Muis, opladers, schone lange broeken, snelle jelle, deo en schoenen heb ik default op mijn werk liggen.
In mijn zadeltas zit al het reperatiespul die ik het liefst nooit open doe ;)
Ik heb gelukkig lunch van de baas iedere dag, dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken :)

Ik heb verder niet echt een bureaulade waar ik alles in achter kan laten, dus ik neem 't maar gewoon allemaal mee. Het was ook niet bepaald zwaar allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blucky

Blucky

Storm-Fox schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:26:
[...]

Waarom zet je hem niet op marktplaats of de facebook group "racefiets marktplaats"?
Daar staat hij al op, maar niemand die ze wil hebben blijkbaar, jammer....

Feeling lucky...Phunk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:01
Jup! Vorig jaar gedaan en beviel erg goed.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-07 20:10
DieAnder schreef op donderdag 20 april 2017 @ 00:34:
[...]

Wat een gaaf frame is dat toch! Ik herinner me er artikelen over gelezen te hebben in het tijdschift Fiets waar ik destijds abonnee op was.

Ik ga proberen je vrees voor hobbyen aan je versnellingsapparaat een beetje weg te nemen, we zijn per slot van rekening tweakers!
De sleutel van mijn betoog is dat er een direct verband is tussen de shifter (6,7,8,9 of 10 speed) en de onderlinge tandwielafstand op de cassette. Veel minder belangrijk zijn het type of bouwjaar derailleur (mits Shimano, tussen ca 1986 en 2010 en geen exotische Dura Ace of ATB spul) en het aantal tandwielen!

Mijn stelling is dan ook dat je een setje (gebruikte) 10 speed Shimano shifters kunt kopen en een 10 speed cassette en die kunt gebruiken met de RD-6400 achterderailleur die nu aan je fiets hangt.
Tuurlijk zijn er hobbels: waarschijnlijk heeft je frame 126mm inbouwbreedte voor de achternaaf i.p.v. de 130 mm die vanaf 8 speed gebruikelijk werd. Dit houd in dat de body korter is en er geen 10 speed casette op past. Oplossing: laat één kransje weg en gebruik er maar 9 van de 10. De stelschroeven op je derailleur zorgen er voor dat je dat 10-e klikje ook met je shifters niet kunt maken.
Je zult ook een 10 speed ketting moeten hebben en wellicht ook je voorbladen moeten vervangen door 10 speed exemplaren die bedoeld zijn voor de smallere ketting.

edit: verhaal beperkt tot 10 speed
Bedankt voor de uitleg! Inderdaad een goede tip mocht ik ook nog eens (genoodzaakt) zijn om gebruik te maken van bijvoorbeeld 10 speed spul. Kan me bijvoorbeeld voorstellen dat, wanneer de cassette het bijvoorbeeld op een dag begeeft, de lbs niet zo 1,2,3 een goede, vervangende 7 speed heeft liggen voor mijn fiets. Enige obstakel bij mijn fiets is wel dat, gezien het frame van magnesium is, er weinig tot geen flex is. Daar waar je met een oud stalen frame de achtervorken nog wel eens wat kon rekken om een grotere cassette te plaatsen wordt dat bij deze fiets lastig.. een kransje weglaten zou dan weer een optie kunnen zijn.
Storm-Fox schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:38:
[...]

Ik heb tijdens mijn vakanties in Frankrijk vaak op zulke fietsen gefietst en je hebt gelijk wat betreft het
shiften, maar waarom laat je de fiets niet in oorspronkelijke staat en neem je een moderne fiets erbij?
Dit is vergelijkbaar met het hebben van een oude Ford Mustang met een fm radio waar iemand een
CD speler gaat inbouwen.
Je hebt zeker een punt, heb zelf ook een tijd getwijfeld wat te doen. Toch kwam ik tot de conclusie dat deze fiets hoofdzakelijk een gebruiksdoel dient en niet per se een klassiek pronkstuk moet/hoeft te zijn. Daarnaast zijn in de loop der jaren een en ander aan onderdelen al gemoderniseerd; denk aan spd pedalen ipv toe clips, moderne bidonhouders etc. dus geheel 'in de oude stijl' is de fiets niet meer. Ook vind ik dat dit frame zich best leent voor een moderne look, bijvoorbeeld klik. Neem dit voorbeeld wel met een korreltje zout; die wielenset is echt over de top voor een oud frame als deze en bijvoorbeeld zo'n aerostem hoeft van mij ook niet, het gaat om het idee dat het frame en sich prima mee kan qua looks :) . Weliswaar zal ik de oude onderdelen (zoals de binnenkort te vervangen remhendels) goed bewaren mocht ik ooit van gedachten veranderen en een klassieke build opbouwen à la klik (maar dan in blauwtinten :P ).
joint_me schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:53:
[...]

Ik weet niet waar je vandaan rijdt, maar er zijn meer fietsclubs in de regio Utrecht.
Ik woon in Breukelen. Wielervereniging de Domrenner (studentenclub) leek me ook erg leuk aangezien ik zelf student ben maar die rijden alleen doordeweeks en dat wordt voor mij lastig gezien de stage die ik op dit moment loop. Andere clubs die ik tegenkwam zijn volgens mij al snel meer gericht op de oudere fietsende dames/heren.
Lid daar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
RalphvR schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 19:32:

[...]

Ik woon in Breukelen. Wielervereniging de Domrenner (studentenclub) leek me ook erg leuk aangezien ik zelf student ben maar die rijden alleen doordeweeks en dat wordt voor mij lastig gezien de stage die ik op dit moment loop. Andere clubs die ik tegenkwam zijn volgens mij al snel meer gericht op de oudere fietsende dames/heren.
Als je op zondag om 10:00 uur klaar staat bij de brouwerij Maximus in de Meern, fietsen daar vaak meerdere groepen weg. Voor de langzaamste groep zijn er wegkapiteins aanwezig. Alle groepen daarboven vormen zich gelang de aanwezige mensen en de gewenste snelheid. Groepen van 28 km/u tot 34++ km/u gemiddeld.

Meedoen is vrijblijvend, geen contributie, helm verplicht, etc.

Facebook voor meer info.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
joint_me schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 19:45:
[...]

Als je op zondag om 10:00 uur klaar staat bij de brouwerij Maximus in de Meern, fietsen daar vaak meerdere groepen weg. Voor de langzaamste groep zijn er wegkapiteins aanwezig. Alle groepen daarboven vormen zich gelang de aanwezige mensen en de gewenste snelheid. Groepen van 28 km/u tot 34++ km/u gemiddeld.

Facebook voor meer info.
Leuke tip, ik haak ook een keer aan!

Ik zou best graag wat vaker in groepsverband willen fietsen maar ik heb niet de vrijheid om mee vast te leggen aan bepaalde dagen of tijden. Maar zo zondag ochtend moet toch best een keer haalbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
Noxa schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 20:32:
[...]
Leuke tip, ik haak ook een keer aan!

Ik zou best graag wat vaker in groepsverband willen fietsen maar ik heb niet de vrijheid om mee vast te leggen aan bepaalde dagen of tijden. Maar zo zondag ochtend moet toch best een keer haalbaar zijn.
Er is ook een telegram groep met 200 man, wordt vaak buiten "reguliere" tijden ook samen gefietst. Maar dat hoor je allemaal vanzelf als je een keer mee fietst. :Y

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ja, sinds een jaar nu. Leuke club met dito mensen, mooie mix tussen sociaal vs. sportief, en genoeg extra activiteiten om je verder te ontplooien. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
Ik heb me ook lid gemaakt van de lokale toer vereniging die op dinsdagen en donderdagen 'trainen' en op zondag ochtend een rondje toeren. Lijkt me toch leuker dan elke keer in je eentje een rondje fietsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
joint_me schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 19:45:
[...]

Facebook voor meer info.
En nog een alternatief voor ritjes op zondag in de buurt van Utrecht is de club Ledig Erf : http://www.ledigerf.net/over-de-fietsclub/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Reynouts schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 09:54:
[...]

En nog een alternatief voor ritjes op zondag in de buurt van Utrecht is de club Ledig Erf : http://www.ledigerf.net/over-de-fietsclub/
Beter nog, dat is om de hoek. Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reynouts schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 09:54:
[...]

Vol gas elkaar eraf proberen te rijden op de openbare weg. Triest gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 16:56:
[...]

Vol gas elkaar eraf proberen te rijden op de openbare weg. Triest gedoe.
Geen aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Zijn ze nou trots op hun hufterige gedrag of zijn die "ervaringen" sarcastisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Robertdj schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 17:45:
Zijn ze nou trots op hun hufterige gedrag of zijn die "ervaringen" sarcastisch?
Ik zit hier ook met de nodige 'WTF''s' te lezen.....

Vandaag voor het eerst weer met wat blijkbaar het restant is van onze fietsgroep 8)7
Bijna iedereen is afgehaakt, al had één van de mannen zijn zoon meegenomen op de MTB (mijn leeftijd, ken heb ook goed). Tempo lag dusdanig laag dat hij makkelijk mee kon komen, grootste hindernis was dat zijn versnelling niet zwaarder kon in het duin :+
Die kerel kreeg ook uitleg van z'vader over de verschillende groepen in het dorp wat doet denken aan bovenstaand verhaal over die fietsclub. "weet je die auto nog van net waar we even voor remde omdat hij voorrang had? Ja die, nou groep [noemt naam] geeft dan juist gas bij zodat ze er nog even langs kunnen schieten!"

Berucht groepje :X

Maargoed ik ga me even serieus achter de oren krabben want 55km, met etenspauze (ik heb niks gegeten want geen honger na stevig ontbijt :9 ), meerdere keren moeten wachten op de achterhoede en nette lage hartslag (op wat sprintjes na...) i denk niet helemaal wat ik zoek. Begint bijna meer op uitrusten dan trainen te lijken anders....

[ Voor 15% gewijzigd door sapphire op 22-04-2017 18:07 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf ken ik ze niet, maar die verhalen op hun website bevestigen wat ik over ze heb gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik ben ook geen fan van Ledig Erf. Dat is echt zonder regels of organisatie een beetje de testoteron-don uithangen op de opbare weg. Ga dan gewoon funklasse koersen rijden op de Nedereindse Berg ofzo :X

Ben zelf ook wel eens de berm in gereden door die drollen, beetje volle waaiers rijden op de dijk en voor niemand wijken...

[ Voor 23% gewijzigd door Sjoewe op 22-04-2017 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:51
Sjoewe schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 18:33:
Ik ben ook geen fan van Ledig Erf. Dat is echt zonder regels of organisatie een beetje de testoteron-don uithangen op de opbare weg. Ga dan gewoon funklasse koersen rijden op de Nedereindse Berg ofzo :X

Ben zelf ook wel eens de berm in gereden door die drollen, beetje volle waaiers rijden op de dijk en voor niemand wijken...
Ik moet zeggen dat ik ook twijfelde tussen het wel/niet deelnemen aan een fietsclub mede door dit soort groepen/verhalen. Uiteindelijk erachter gekomen dat het allemaal wel meevalt. In sommige gevallen is het 'samen uit, samen thuis' principe wel jammerlijk maar ik ga er dan vanuit dat de betreffende persoon de volgende keer met een langzamere groep meegaat. Behalve natuurlijk als je continu 35+ aan het rijden bent terwijl je eigenlijk +/- 30 zou rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Oh maar 99/100 fietsclubs zijn NIET zo hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ik heb zelf geen ervaring met Ledig Erf, maar een collega wel.

Ik fiets zelf bij de wedrenners in Nijmegen, wat door sommige mensen ook als een asociale club wordt gezien, maar dat valt ook allemaal wel mee. Er is een groot deel die wel leuk en netjes fietst, waar veiligheid voorop staat.

Uit de verhalen van mijn collega is dat bij ledig erf ook zo. Maar goed, ik ga het verder niet verdedigen, ontdek het zelf en fiets een keer een ritje mee met een club waar je wel goede verhalen over hebt gehoord. Je bent zo verkocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:27

bonzz.netninja

Niente baffi

Ongelooflijke n00b vraag maar soi.

Ik heb een shimano ketting met een breaking pin. Nu vind ik dat systeem sowieso suboptimaal, maar mijn pins zijn ook op. Wel heb ik nog een KMC missing link liggen, die past.

Het is me alleen nog niet helemaal duidelijk hoe ik die nou moet monteren. Ik heb de break ping eruit geponst. Moet ik nou die daarnaast er ook uit ponsen zodat ik die missing link erin kan zetten?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 18:41
Jup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
bonzz.netninja schreef op zondag 23 april 2017 @ 11:12:
Ongelooflijke n00b vraag maar soi.

Ik heb een shimano ketting met een breaking pin. Nu vind ik dat systeem sowieso suboptimaal, maar mijn pins zijn ook op. Wel heb ik nog een KMC missing link liggen, die past.

Het is me alleen nog niet helemaal duidelijk hoe ik die nou moet monteren. Ik heb de break ping eruit geponst. Moet ik nou die daarnaast er ook uit ponsen zodat ik die missing link erin kan zetten?
Ja, en dan met wat kracht de ketting uit elkaar trekken zodat de missing link locked. Loshalen is het beste te doen met een KMC missing link demontage tang (let op je hebt ook een montage tang, maar die is overbodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:27

bonzz.netninja

Niente baffi

Tristan schreef op zondag 23 april 2017 @ 12:28:
[...]

Ja, en dan met wat kracht de ketting uit elkaar trekken zodat de missing link locked. Loshalen is het beste te doen met een KMC missing link demontage tang (let op je hebt ook een montage tang, maar die is overbodig)
Check, het staat dus echt nergens dat je onder aan de streep 2 dingen eruit moet ponsen. Ja het is logisch maar toch fijn dat je het ergens ook kan lezen :)

Die tang heb ik ook ! :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Gewoon een ttang nemen die de- en montage kan doen :)

Meestal is montage niet nodig maar soms wel handig en als de tangen qua prijs gelijk zijn .... :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pino112
  • Laatst online: 22-09 01:27
Ik meld me ook maar eens in dit topic. Gisteren voor het eerst een fiets gekocht, de Trek Emonda SL 5 uit 2016. Showmodel bij Trek geweest.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/M7nVEeD.jpg

Hij is groot inderdaad, maatje 64 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Laatst online: 22-09 19:13
Pino112 schreef op zondag 23 april 2017 @ 15:18:
Met de autoriteit die mij verschaft wordt door een bbl van 96 cm zeg ik: cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:04

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Actief weekend gehad, vrijdagavond tussen de buien en wind door. Goed voor 69km.
Gistermorgen poging 2, zelfde verhaal. Noordwestenwind kracht 5, richting Groningen. Zelf een hagelbui op mn kop gehad. Goed voor 78km, gaat elke keer beter. :7

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:13
Pino112 schreef op zondag 23 april 2017 @ 15:18:
Ik meld me ook maar eens in dit topic. Gisteren voor het eerst een fiets gekocht, de Trek Emonda SL 5 uit 2016. Showmodel bij Trek geweest.
[afbeelding]

mooie fiets!
heb ook een framemaatje 64.. al lijkt jouw frame kleiner en een langere zadelpen...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Gisteren voor het eerst een redelijk lange rit (88,5km) gehad: bijna 4 uur over gedaan. Was nog aardig wat regen en wind, maar ach, uiteindelijk het zonnetje erbij was lekker. Wel nog even wennen aan de klikpedalen die ik sinds kort heb :)

edit: pics erbij :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ropd70MeZQo4vIXAqCYp138O/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VO6tm1PWkvcdS2L3CAzoL0p9/medium.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Remy op 24-04-2017 20:09 ]

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1 ... 26 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic

Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.