EdwinW schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:30:
[...]
Voor de ketting vorige week de Parktool CG-2.3 aangeschaft, maar nog niet uitgeprobeerd. Op basis van de ervaringen van anderen en filmpjes op internet, zijn deze (vrijwel) allemaal positief. Een magneet onderin voor metaaldeeltjes. Daarnaast een cassette-afnemer en biologisch afbreekbare kettingreiniger om alles schoon te maken.
Als je wil laten weten hoe die bevalt graag
Ken/gebruik ondertussen diverse manieren om m'n ketting schoon te maken maar nog gen één waarvan ik echt denk "Dit is het!". Want het is of rommelig, of ketting blijft nog kraken
Over het fiets kopen en budget....ik denk dat dat voor iedereen anders is.
Bekende van me wilde een fiets en kwam thuis met een Specialized Venge Fact + hoge Roval carbon velgen en setje Fulcrum 'winter wielen' met alles er op en er aan á +/- 5K. Hij fietst op een wilde dag misschien 60~80km. Helemaal opgemeten, op maat afgesteld, flinke aankoop zelfs met z'n goede baan. En ondertussen klagen dat hij Ultegra had moeten nemen want 105 (5800) is zó brak....
Vaders begon met fietsen op een oude stalen Bianchi om eens te proberen en vond het helemaal geweldig. Kwam thuis met een Giant TCR composite met 105 (5700) welke hij als overjarig model in de aanbieding gekocht had (met die geweldige standaard PR-2 wieltjes

). Nou fietst hij met regelmaat en maakt best kilometers en hij vind de fiets helemaal geweldig,na drie jaar nog steeds niets dan lof erover

Budget technisch weet ik toevallig dat hij ook makkelijk een fiets van 5K kan betalen maar hij geeft daar gewoon veel minder om. Hij wilde een fiets, vind Giant erg mooi en kwam deze tegen in de aanbieding en klaar. Afmontage maakt hem allemaal weinig uit.
Weer een andere kennis van ons is maanden op zoek geweest naar wat hij wilde en had een beperkt budget. Overal kijken wat hij voor z'n oude fiets kreeg qua inruil, nieuwe moest persé carbon+Ultegra zijn en heeeeeel specifiek qua kleurstelling. Zadel moest qua kleur weer bij kleur X op het frame passen en kleur Y weer bij het stuurlint, ect. Bijna een Giant gekocht maar hij kende weer iemand die een tikje had en dat werd niet goed opgelost volgens het verhaal dus dat viel direct af!!!
Uiteindelijk een Cube gekocht, ander zadel er op voor de kleurstelling, gemixte groep moest veranderd worden want Ultegra..., ect.
En weer een andere bekende had gewoon beperkt budget en kon via-via een goed onderhouden ex-huurfiets krijgen die ook nog best jong was. Nou prijs was prima, maat doorgegeven en het bleek een Merida te zijn. De rest geen idee maar hij rijd prima dus blij
Het is maar waar je waarde aan hecht, wat je mooi vind, en je budget wat je er aan wilt of kunt uitgeven