Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 111 Laatste
Acties:
  • 631.523 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-06 12:46
Ach een beetje fris als je stilstond, maar gewoon lekker blijven trappen en je wordt van zelf weer warm. Paar lekkere sprintjes eruit gepeurd en nog benen over, lekkerrr.

Kijken wat ervan over is na zaterdag in Roubaix :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:04

sapphire

Die-hard pruts0r

Ja hoor, na 5 min ging het prima, viel me op toen ik thuis kwam en m'n handen gingen gloeien en tintelen :+

Was alleen wat verrast aangezien ik vanmiddag zonder jas rondliep en de gevoelstemperatuur net 4~5 graden was:p

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-06 14:13
Was vanmiddag redelijk harken tegen die noordwester in op de terugweg :) wel goed voor de benen, krachttraining. Ben de afgelopen weken druk bezig bij een kameraad klussen. Langere rondes in het weekend zijn zeldzaam de afgelopen weken. Misschien zondag nog tijd :) sprokkel nu voornamelijk via woon-werkverkeer de km's bij elkaar. Gemiddeld rond de 120km per week.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:20
Storm-Fox schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:49:
[...]
Yep, ze zijn al een tijdje gestart. Helaas kan ik zelf niet mee i.v.m. zwemles kids.
Zie hun Facebook pagina voor meer informatie.
Ja die flyer bedoelde ik. Die post op facebook is van juni 2016 dus dat zegt niet zoveel over dit voorjaar. Het zegt wel veel over hoe frequent ze met facebook bezig zijn, nl. niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-06 20:47
Nixo schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:48:
Naar aanleiding van de vette ketting discussie....

Hoe houden jullie de casette mooi schoon?
Om de een of andere manier lijk ik het maar niet goed schoon te krijgen en is de casette na elke (droge) rit weer zwart. De ketting maak ik schoon met een wasstraatje en dan ketting olie erop. Dit laten intrekken en afvegen met een oud shirt.
Ketting en cassette maak ik meestal schoon met een droge katoenen doek, ben geen fan van ontvetter of wasstraatje (wrijft vuil tussen je schakels).

Voor de cassette haal ik mijn wiel eruit en die leg ik op schoot, en dan met een katoenen doek wrijf ik het vuil eraf / ertussen uit. Eens in de zoveel tijd haal ik hem eraf en maak ik hem schoon met Dasty.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:16
DieAnder schreef op donderdag 6 april 2017 @ 01:03:
[...]

Ja die flyer bedoelde ik. Die post op facebook is van juni 2016 dus dat zegt niet zoveel over dit voorjaar. Het zegt wel veel over hoe frequent ze met facebook bezig zijn, nl. niet.
Ik meen ook een bord in de winkel te herinneren, maar nu begin ik enorm te twijfelen.
het beste is denk ik om hen even te bellen als je zaterdags wil joinen.

PSN: StormFox81

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

'Helaas' weer terug van Mallorca, heerlijk weer, 9 fantastische ritten gemaakt, totaal 925km, 13500hm.
Prachtig eiland, met goede wegen en 'nette' automobilisten. Laatste dag naar Sa Calobra was wel een hoogtepuntje, wat een schitterende klim is dat!
Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/fNYmMolLq-5JppY_NUJsYljKiyvz-4NQvl1f3--MLFQ-2048x1152.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/dTVuXo2AfDbBslfgFZZymLkrHiaZHPKgp977ccIqZWQ-1152x2048.jpg

Ook de eerste echt intensieve tochten op de Carrera gemaakt. Geen gekke dingen, DI2 batterij is ook beter als verwacht, geeft nog steeds aan dat ie vol is :D.

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
Tsjilp schreef op donderdag 6 april 2017 @ 13:36:
'Helaas' weer terug van Mallorca, heerlijk weer, 9 fantastische ritten gemaakt, totaal 925km, 13500hm.
Prachtig eiland, met goede wegen en 'nette' automobilisten. Laatste dag naar Sa Calobra was wel een hoogtepuntje, wat een schitterende klim is dat!
Dat ziet er heel nice uit.
Mallorca staat ook op mijn bucket list.
Heb je jouw fiets meegenomen of daar eentje gehuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

sapphire schreef op woensdag 5 april 2017 @ 21:15:
Alle machtig was het stiekem nog koud net zeg :X

Dacht doe even een kort rondje om het lichaam even aan het werk te zetten, beetje opwarmen en alles losrijden maar zeker met de wind was het stiekem echt wel koud :p Ach wel lekker gereden even!

Maandag en dinsdag als een malle gewerkt om het land te bemesten op onze zorgboerderij en alles van rug(spieren), schouders, armen en benen (iets minder) deden pijn en stijf :+. Daarom vandaag een wat rustigere dag ingepland, veel lopen en wat licht tilwerk...maar dat werd dus 2x 20min in fixatie op de grond liggen met een cliënt. Op de oude grond en de verzuring was compleet maar rondje warmfietsen doet wonderen...tot morgenochtend want dan is alles weer stijf :+
Eens! Had echt koude voeten gisteravond. Garmin gaf 6.6 graden aan op gegeven moment. Dan is een normale kit + beenwarmers + armwarmers en een thermoshirt niet echt voldoende meer :+ Kreeg ook de hartslag niet echt omhoog gister. Combinatie van koude wind en toch net even wat te weinig gegeten denk ik.

Vraagje! Houden jullie bij het aanschaffen van een nieuwe racefiets meer rekening met:

A: Je budget (je koopt het beste dat je kan betalen),
B: Je koopt de soort fiets die bij jouw niveau past. (bv. dat je carbon en Di2 niet voor jou als recreatief fietser nodig vindt, terwijl je het prima zou kunnen betalen)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
A , maar dat komt omdat ik zowel geen budget als vorm heb 8)

Nee ,ik had een budget toen ik een fiets ging kopen. (1500E).
Kwam van een alu trek 1.1 af. En wilde graag zoveel mogelijk uit die 1500 halen. Heb toen een Bianchi Intenso gekocht met Ultegra (1599 , iets boven budget).
Misschien was het 2 jaar geleden iets teveel fiets , omdat ik toen nog echt recreatief fietser was ,en veel solo rondjes fietste van ongeveer 60km.
Inmiddels fiets ik met dezelfde fiets bij een fietsclub en ga ik veel trainen met de B renners van die ploeg. Gemiddelde dus flink omhoog en veel langere toertochten van 100+.

[ Voor 177% gewijzigd door degroot op 06-04-2017 15:21 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Tjebakka schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:01:
[...]
Vraagje! Houden jullie bij het aanschaffen van een nieuwe racefiets meer rekening met:

B: Je koopt de soort fiets die bij jouw niveau past. (bv. dat je carbon en Di2 niet voor jou als recreatief fietser nodig vindt, terwijl je het prima zou kunnen betalen)
Bij mijn eerste fiets ben ik voor optie A gegaan. Toen had ik een budget van 1000 euro opzij gelegd en wilde ik gewoon het maximale wat ik voor dat budget kon krijgen. Dat was toen een Bulls Harrier 2014 met 105 5700.

Bij mijn tweede fiets ben ik voor B gegaan en heb ik beter gekeken naar wat ik wilde en nodig had, want ik had inmiddels vastgesteld dat ik meer een toertype ben dan een hardcore racer en dat ik daarom meer waarde hecht aan een comfortabel frame dan aan geile aero wielen en snuisterijen zoals Di2.

Ik ben daarom vorig jaar zomer gegaan voor een Canyon Endurace CF 9.0 met Ultegra, die toen bovendien in de sale was (van 2099,-- voor 1799,--). Dat hij in de sale was, was mooi, maar ik heb vooral gekeken naar mijn behoeften. En die fiets voldoet perfect.

[ Voor 12% gewijzigd door nare man op 06-04-2017 15:40 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-06 16:22
Ik zit een beetje in beide categorieën.
Op zich schakelt mijn 105 groep als een zonnetje, maar ik kan langs de andere kant elektronisch schakelen ook wel waarderen. Ik denk ook niet dat een Ultegra zoveel beter schakelt dan een 105.
Mijn remmen zijn ook goed genoeg voor 80% van mijn ritten (nog niet in de bergen gereden) maar schijfremmen lijken mij ook veel beter.

Mijn Cube Agree GTC Pro was mijn eerste racefiets en ben daar heel tevreden van, maar voor ritjes op het platteland moet je toch al een serieus slechte fiets hebben om er niet tevreden van de te zijn.

En denk dat de grote meerderheid van de fietsen tegenwoordig toch carbon zijn. Dat is nog iets anders dan Di2 oid.

Keep on running

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joint_me
C. Ik was niet van plan een nieuwe fiets te kopen en toen had ik opeens een nieuwe fiets

[ Voor 28% gewijzigd door joint_me op 06-04-2017 15:58 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:40
Tjebakka schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:01:
[...]

Eens! Had echt koude voeten gisteravond. Garmin gaf 6.6 graden aan op gegeven moment. Dan is een normale kit + beenwarmers + armwarmers en een thermoshirt niet echt voldoende meer :+ Kreeg ook de hartslag niet echt omhoog gister. Combinatie van koude wind en toch net even wat te weinig gegeten denk ik.

joint_me schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:58:
C. Ik was niet van plan een nieuwe fiets te kopen en toen had ik opeens een nieuwe fiets
D. Je spaart net zo lang tot het budget groot genoeg is voor de fiets die je echt wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:37
joint_me schreef op donderdag 6 april 2017 @ 09:49:
[...]
Ketting en cassette maak ik meestal schoon met een droge katoenen doek, ben geen fan van ontvetter of wasstraatje (wrijft vuil tussen je schakels).

Voor de cassette haal ik mijn wiel eruit en die leg ik op schoot, en dan met een katoenen doek wrijf ik het vuil eraf / ertussen uit. Eens in de zoveel tijd haal ik hem eraf en maak ik hem schoon met Dasty.
Voor de ketting vorige week de Parktool CG-2.3 aangeschaft, maar nog niet uitgeprobeerd. Op basis van de ervaringen van anderen en filmpjes op internet, zijn deze (vrijwel) allemaal positief. Een magneet onderin voor metaaldeeltjes. Daarnaast een cassette-afnemer en biologisch afbreekbare kettingreiniger om alles schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Storm-Fox schreef op donderdag 6 april 2017 @ 13:45:
[...]

Dat ziet er heel nice uit.
Mallorca staat ook op mijn bucket list.
Heb je jouw fiets meegenomen of daar eentje gehuurd?
Ik had mijn eigen fiets mee, maar de fietsen die je daar kunt huren zijn ook prima. (Tegenwoordig hebben ze gewoon full carbon + ultegra).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

EdwinW schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:30:
[...]

Voor de ketting vorige week de Parktool CG-2.3 aangeschaft, maar nog niet uitgeprobeerd. Op basis van de ervaringen van anderen en filmpjes op internet, zijn deze (vrijwel) allemaal positief. Een magneet onderin voor metaaldeeltjes. Daarnaast een cassette-afnemer en biologisch afbreekbare kettingreiniger om alles schoon te maken.
Als je wil laten weten hoe die bevalt graag :)

Ken/gebruik ondertussen diverse manieren om m'n ketting schoon te maken maar nog gen één waarvan ik echt denk "Dit is het!". Want het is of rommelig, of ketting blijft nog kraken :(

Over het fiets kopen en budget....ik denk dat dat voor iedereen anders is.

Bekende van me wilde een fiets en kwam thuis met een Specialized Venge Fact + hoge Roval carbon velgen en setje Fulcrum 'winter wielen' met alles er op en er aan á +/- 5K. Hij fietst op een wilde dag misschien 60~80km. Helemaal opgemeten, op maat afgesteld, flinke aankoop zelfs met z'n goede baan. En ondertussen klagen dat hij Ultegra had moeten nemen want 105 (5800) is zó brak....

Vaders begon met fietsen op een oude stalen Bianchi om eens te proberen en vond het helemaal geweldig. Kwam thuis met een Giant TCR composite met 105 (5700) welke hij als overjarig model in de aanbieding gekocht had (met die geweldige standaard PR-2 wieltjes :+ ). Nou fietst hij met regelmaat en maakt best kilometers en hij vind de fiets helemaal geweldig,na drie jaar nog steeds niets dan lof erover :)
Budget technisch weet ik toevallig dat hij ook makkelijk een fiets van 5K kan betalen maar hij geeft daar gewoon veel minder om. Hij wilde een fiets, vind Giant erg mooi en kwam deze tegen in de aanbieding en klaar. Afmontage maakt hem allemaal weinig uit.

Weer een andere kennis van ons is maanden op zoek geweest naar wat hij wilde en had een beperkt budget. Overal kijken wat hij voor z'n oude fiets kreeg qua inruil, nieuwe moest persé carbon+Ultegra zijn en heeeeeel specifiek qua kleurstelling. Zadel moest qua kleur weer bij kleur X op het frame passen en kleur Y weer bij het stuurlint, ect. Bijna een Giant gekocht maar hij kende weer iemand die een tikje had en dat werd niet goed opgelost volgens het verhaal dus dat viel direct af!!!
Uiteindelijk een Cube gekocht, ander zadel er op voor de kleurstelling, gemixte groep moest veranderd worden want Ultegra..., ect.

En weer een andere bekende had gewoon beperkt budget en kon via-via een goed onderhouden ex-huurfiets krijgen die ook nog best jong was. Nou prijs was prima, maat doorgegeven en het bleek een Merida te zijn. De rest geen idee maar hij rijd prima dus blij :+

Het is maar waar je waarde aan hecht, wat je mooi vind, en je budget wat je er aan wilt of kunt uitgeven :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Laatst online: 17-06 16:22
Ik heb die Parktool reiniger en dat werkt heel goed. Ik kuis mijn ketting er wel 2x mee, dan nog eens met een borstel met Bionet om de schakels goed af te kuisen. Erna ga ik er nog met spons en water met zeep over.

Daarna goed afkuisen met een vod, laten drogen en dan wat smeerolie opdoen.

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:46

Crazy D

I think we should take a look.

Kopen van een fiets? Vooral budget. Ik hoef niet zo nodig een licht gewicht fiets, zolang je als berijder 100+ weegt denk ik dat je vooral voor lul staat als je begint over je racer van 6,9kilo... Maar wel ultegra hoewel dat tussen de oren zit. Vraag me af of ik verschil met 105 zou merken. Het is maar een fiets... :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-06 22:18
Ik heb ook een Parktool en het werkt inderdaad prima.

Je plaatst de Parktool om de ketting en draait de crankarm 30 keer achteruit. Ontvetter vervangen en een tweede keer doen.

Bij de eerste gang zet ik de ketting op het binnenblad en op de cassette halverwege.

Bij de tweede gang zet ik de ketting op het buitenblad en op de cassette op het grootste tandwiel.

Dan is alles lekker 'ingezeept' (het gaat er ook een beetje van schuimen) en pak ik een eenvoudige afwasborstel en schrob alle tandwielen goed na.

Paar emmers schoon water er overheen en de boel blinkt als nooit tevoren.

Dagje laten drogen en de ketting voorzien van olie en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:58
Aangezien ik na een tijd weer begonnen ben met fietsen ben ik nu aan het oriënteren op een nieuwe fiets. Tot nu toe doe ik mijn ritjes voornamelijk in het weekend (ca. 120 km) en nog een avond doordeweeks.Nu doe ik dat op een ouderwetse Gazelle Tour de l'avenir (stalen frame, 2x7 Shimano RX100).

Bij de plaatselijke winkel heb ik op 3 fietsen gezeten (2 Koga's met Tiagra en 105-sets en 1 Bulls). De Bulls trekt mij tot nu toe het meest, het is een Desert Falcon Pro (58cm frame, denk het 2015-model) met Shimano Ultegra-set met 2x11 versnellingen en Mavic Aksum-wielen.Deze vond ik veruit het soepelste schakelen en remmen. Deze zou nu 1119 euro kosten. De Koga met Tiagra zou neerkomen op 980 euro, de 105-set rond de 1360 euro. Ik ben zelf 1.88m en weer rond de 75 kg. Het budget ligt rond de 1000 euro, vandaar deze keuzes.

Wat zijn jullie gedachten? Kan ik beter gaan voor een frame van Koga met wat 'mindere' set of is Bulls net zo goed? En is er veel verschil in slijtage bij de genoemde Shimano's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Bulls is op zich een prima frame, mijn vorige fiets / huidige winterfiets was / is een Desert Falcon 1. Die was overigens nieuw € 999, dus voor een overjarig model is € 1119 wel aan de prijs. Of is die pro zoveel anders?
Persoonlijk zou ik de tiagra laten staan. Qua slijtage scheelt het volgens mij niet zoveel, al zijn 105 onderdelen wel flink goedkoper als ultegra onderdelen. Aan de andere kant passen bepaalde 105 onderdelen ook prima op ultegra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-06 20:36
JdJtA schreef op donderdag 6 april 2017 @ 21:43:
Aangezien ik na een tijd weer begonnen ben met fietsen ben ik nu aan het oriënteren op een nieuwe fiets. Tot nu toe doe ik mijn ritjes voornamelijk in het weekend (ca. 120 km) en nog een avond doordeweeks.Nu doe ik dat op een ouderwetse Gazelle Tour de l'avenir (stalen frame, 2x7 Shimano RX100).

Bij de plaatselijke winkel heb ik op 3 fietsen gezeten (2 Koga's met Tiagra en 105-sets en 1 Bulls). De Bulls trekt mij tot nu toe het meest, het is een Desert Falcon Pro (58cm frame, denk het 2015-model) met Shimano Ultegra-set met 2x11 versnellingen en Mavic Aksum-wielen.Deze vond ik veruit het soepelste schakelen en remmen. Deze zou nu 1119 euro kosten. De Koga met Tiagra zou neerkomen op 980 euro, de 105-set rond de 1360 euro. Ik ben zelf 1.88m en weer rond de 75 kg. Het budget ligt rond de 1000 euro, vandaar deze keuzes.

Wat zijn jullie gedachten? Kan ik beter gaan voor een frame van Koga met wat 'mindere' set of is Bulls net zo goed? En is er veel verschil in slijtage bij de genoemde Shimano's?
voor pakweg 1000 euro kun je een je een nieuwe Canyon kopen met 105

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
Tsjilp schreef op donderdag 6 april 2017 @ 22:05:
Bulls is op zich een prima frame, mijn vorige fiets / huidige winterfiets was / is een Desert Falcon 1. Die was overigens nieuw € 999, dus voor een overjarig model is € 1119 wel aan de prijs. Of is die pro zoveel anders?
Persoonlijk zou ik de tiagra laten staan. Qua slijtage scheelt het volgens mij niet zoveel, al zijn 105 onderdelen wel flink goedkoper als ultegra onderdelen. Aan de andere kant passen bepaalde 105 onderdelen ook prima op ultegra.
tiswat schreef op donderdag 6 april 2017 @ 22:14:
[...]
voor pakweg 1000 euro kun je een je een nieuwe Canyon kopen met 105
Dank voor de input, ik ga zeker bij een andere winkel (12gobiking) adviezen inwinnen en nog wat fietsen testen. Afstelling kan natuurlijk ook nog wonderen doen...De Tiagra vond ik erg traag schakelen in vergelijking met de anderen maar alles is al vele malen beter dan de huidige 'pookjes' aan het frame... 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

JdJtA schreef op donderdag 6 april 2017 @ 22:31:
[...]

[...]

Dank voor de input, ik ga zeker bij een andere winkel (12gobiking) adviezen inwinnen en nog wat fietsen testen. Afstelling kan natuurlijk ook nog wonderen doen...De Tiagra vond ik erg traag schakelen in vergelijking met de anderen maar alles is al vele malen beter dan de huidige 'pookjes' aan het frame... 8)7
Die pookjes heten 'buiscommandeurs' :)
En ja, dan is alles een vooruitgang. Staar je echter niet blind op de groepset. Geometrie van de fiets is veel belangrijker en persoonlijker. (En een 105 van 2017 is net zo goed / beter als een ultegra van pakweg 2013)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:26
JdJtA schreef op donderdag 6 april 2017 @ 21:43:

In de regel kan je beter wat meer uitgeven aan het frame dan aan de groep. De laatste is makkelijker te upgraden. Zelf rijd ik nu op een Giant TCR Advanced 2. Belangrijkste reden om niet voor de 1 te kiezen was de kleur. Technisch was het enige verschil de groep en 2-300 euro.

Hiervoor een Cube gehad en hoewel het een prima fiets was wordt ik van de Giant blijer. Heeft puur te maken met rijgedrag. De Cube was comfortabeler, de Giant voelt meer als een racer doordat hij veel strakker stuurt.

Maar verder heb je hier in je zoektocht niets aan, want op papier waren beide fietsen bijna gelijkwaardig: 5800 groep, pruts-wielen (wel 25mm bandjes op de Cube) en een frame waarop zonder problemen dezelfde zit mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:14
Wou eerst met korte bib, maar aan het einde van de straat omgekeerd om te wisselen voor lang. Er zat een fors windje dat het koud maakte. Toch maar eens kijken voor arm- en beenstukken, heb het of te koud of te warm op het moment.

[ Voor 25% gewijzigd door Stufferdt op 07-04-2017 12:26 ]

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Ik vond het gisteravond zelfs te koud voor arm- en beenstukken. Zeker toen de zon weg was en in combinatie met een koude noordwestenwind was het langs de Hollandse IJssel bij Gouda zeker niet aangenaam. Ik was rond kwart over negen 's avonds terug en had geen overschoenen aan; daar had ik wel spijt van, want mijn voeten voelde ik echt niet meer.

Onbegrijpelijk overigens dat er ook nog gasten kort-kort reden, het was gewoon 6 graden ofzo.

Gelukkig schijnt 't zondag 18 graden te worden :)

[ Voor 20% gewijzigd door nare man op 07-04-2017 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Ik had het gisteren ook gewoon koud onderweg naar huis met fris tegenwindje.
Vanmorgen ook gewoon volledige handschoenen aangedaan en dan zie je gewoon weer mensen kort/kort fietsen met 6 graden :?

[ Voor 20% gewijzigd door DDX op 07-04-2017 12:43 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:22
DDX schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:43:
Ik had het gisteren ook gewoon koud onderweg naar huis met fris tegenwindje.
Vanmorgen ook gewoon volledige handschoenen aangedaan en dan zie je gewoon weer mensen kort/kort fietsen met 6 graden :?
goedweerrijders? Vanaf 1 april rijden die toch standaard kort kort (alsin ze rijden enkel dan want ze hebben geen lange broek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Ik doe alles van 9 tot 15 graden met arm- en beenstukken. Daar boven doe ik kort (tenzij ik 's avonds ga fietsen en de temperatuur gaat nog dalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
Het is s'ochtends om 08:00 nog wel een beetje fris, maar ik fiets al 3 weken met
korte broek en jacket (lange mouwen).
Tot nu toe gaat het prima en onderweg naar huis (17:30 uur) kan ik zonder jacket fietsen.

Zojuist werd mijn cadansesenssor op werk bezorgd en uiteraard heb ik die gelijk gemonteerd.
Ik kan niet wachten om einde dag full speed naar huis te fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Ik snap nooit dat mensen zo vast houden aan 15 graden en warmer dan mag kort/kort.
Zo fietste ik vorige week op mallorca kort/kort met 23 graden, maar door frisse wind deed ik toch echt armstukken aan toen ik tegen wind in ging fietsen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Had dit afgelopen zomer hier in Nederland. Het zou buiten 20 graden zijn, maar ik merkte aan het einde van de rit dat ik toch koude benen en een koude kont had door de frisse wind.

Ben nu voor de Castelli Nanoflex+ arm & beenwarmers gegaan, dit weekend maar even testen hoe dit aanvoelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Pas bij een graad of 18 ga ik over kort kort nadenken. Ik heb het liever wat te heet dan te koud op de fiets.
Met dit weer in blote poten fietsen is volgens mij vragen om blessures. Maar ieder zijn meug natuurlijk.

Zondag wordt een top dag, lekker weer en een leuke rit met gezellige mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Ja, bij mij ligt de grens ook op een graad of 18. Het kan in dit seizoen overdag heel zonnig zijn, maar de warmte blijft nog niet hangen en als de zon weg is dan kan het snel kil aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

JorisM schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 16:09:
Had dit afgelopen zomer hier in Nederland. Het zou buiten 20 graden zijn, maar ik merkte aan het einde van de rit dat ik toch koude benen en een koude kont had door de frisse wind.

Ben nu voor de Castelli Nanoflex+ arm & beenwarmers gegaan, dit weekend maar even testen hoe dit aanvoelt :)
Voelt heerlijk!

Had vorige week m'n nanoflex korte broek aan omdat het windje nét te koud was. Toch kort én niet te koud :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Zijn hier mensen met Oakley brillen? Ik vind het lenzenaanbod een beetje verwarrend, twijfel nu tussen de Prizm road of een Photochromic. Welke lens zou het beste zijn voor de zonnige en wat minder zonnige dagen in Nederland? Ben bang dat prizm road wat aan de donkere kant is.

En is de radar EV een beetje geschikt voor iemand met een relatief smal hoofd? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Ik heb geen ervaring met Oakley brillen, maar ik zou voor photochromic gaan als je budget 't toelaat. Scheelt lenzen wisselen en je hebt goed zicht van s'morgens vroeg tot s'avonds laat 8)

[ Voor 13% gewijzigd door JorisM op 07-04-2017 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Ascension schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 18:43:
Zijn hier mensen met Oakley brillen? Ik vind het lenzenaanbod een beetje verwarrend, twijfel nu tussen de Prizm road of een Photochromic. Welke lens zou het beste zijn voor de zonnige en wat minder zonnige dagen in Nederland? Ben bang dat prizm road wat aan de donkere kant is.

En is de radar EV een beetje geschikt voor iemand met een relatief smal hoofd? :-)
Niet kopen, veel te duur! Koop een photochromarische zonnebril bij AliExpress.

Ik heb deze gekocht en ben er helemaal blij mee!

Gepolariseerd en photochromatisch voor 2 tientjes. Duurt wel 2 weken voordat je hem in huis hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door Noxa op 07-04-2017 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Noxa schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 20:46:
[...]

Gepolariseerd en photochromatisch voor 2 tientjes. Duurt wel 2 weken voordat je hem in huis hebt.
Jij bent volgens mij wel erg van de AliExpress dingen of niet? Ik heb ook eens een bril uit China gekocht, maar de afwerking laat veel te wensen over. Nu voor € 10,- (eBay) ook zo'n bril met fotochromatische glazen op de kop getikt. Overigens met ongeveer de zelfde promotieplaatjes als de link die jij geeft. Ik ben wel sceptisch. Vooral over de reactietijd, hoe recht de bril is en hoe goed afgewerkt.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 20:14
Ik heb zelf een Oakley Jawbreaker met photochromatische lens. Zeer tevreden over. Zoals JorisM al aangaf hoef je geen lenzen te wisselen (die vrij prijzig zijn van Oakley) behalve als je in het donker gaat fietsen of midden op de dag in Dubai.

Ook heb ik voor de gein via AliExpress een China Radar EV gekocht inclusief 5 lenzen. Dat is echt zonde van je geld want er zit er misschien 1 bij die te gebruiken is (polariserend) maar ze zijn zo dun en goedkoop dat ze al breken als je er naar kijkt. En over de piepende scharnieren van de poten maar te zwijgen. Ik heb hem in ieder geval niet een keer opgehad op de fiets.

Uiteraard betaal je bij Oakley ook voor het merk en zijn er zat goedkopere alternatieven. Bij de fietswinkel kun je ze even passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Heeft er iemand toevallig nog tips voor een zonnebril op sterkte?

Ik heb nu de BBB Select Optic PH BSG-51 met bijgeleverde insert en glazen van de opticien, maar dit werkt bij mij voor geen meter (beeld is te vertekend en heb te weinig zicht aan de zijkanten om veilig de weg op te gaan). Waarschijnlijk heeft dit met mijn sterkte van -6 te maken.

Nu las ik een tijd terug iets over Oakley die glazen hadden die volledig op sterkte geslepen waren. Hebben jullie daar ervaring mee?
Ik ben zelf niet zo van de inserts en extra gewicht op m'n neus (brillazen zelf zijn al best zwaar) vandaar dat ik hier ook wel wat meer aan uit wil geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Noxa schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 20:46:
[...]

Deze heb ik inmiddels ook in huis. Als je een smal gezicht is hij niet aan te raden, voor mij is hij een stuk te breed (maar daar heb ik vaker last van). Verder wel een mooie bril van degelijke kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:16
Leuke kortingen op Castelli kleding bij https://www.futurumshop.nl/ momenteel. Was te laat voor de korting bij Mantel een weekje geleden, maar nu gewoon hier.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:14
JorisM schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 23:27:

Ik heb nu de BBB Select Optic PH BSG-51 met bijgeleverde insert en glazen van de opticien, maar dit werkt bij mij voor geen meter (beeld is te vertekend en heb te weinig zicht aan de zijkanten om veilig de weg op te gaan). Waarschijnlijk heeft dit met mijn sterkte van -6 te maken.

Nu las ik een tijd terug iets over Oakley die glazen hadden die volledig op sterkte geslepen waren. Hebben jullie daar ervaring mee?
Ik ben zelf niet zo van de inserts en extra gewicht op m'n neus (brillazen zelf zijn al best zwaar) vandaar dat ik hier ook wel wat meer aan uit wil geven :)
Ik heb zelf een pilotenbril van Rayban op sterkte via de opticien. Qua montuur heb je ook de vierkante(re) modellen, die zijn best sportief naar mijn mening. Andere merken of sportmerken ben ik niet mee bekend, maar ljkt me een kwestie van zoeken of bestellen. Nadeel bij Pearle is wel, dat er enkel bruine, groene of zwarte glazen zijn, niet spiegelend zoals bij een "normale" rayban mogelijk is. Andere opticiens heb ik geen ervaring mee

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Balboa schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 23:35:
Leuke kortingen op Castelli kleding bij https://www.futurumshop.nl/ momenteel. Was te laat voor de korting bij Mantel een weekje geleden, maar nu gewoon hier.
Geldt ook voor Sportful trouwens :)

Het valt me op dat (vooral de laatste tijd?) Futurumshop en Mantel vaak dezelfde soort acties vlak na elkaar hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Zijn ook wel elkaars voornaamste concurrenten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Ex Nunc schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 22:16:
[...]

Jij bent volgens mij wel erg van de AliExpress dingen of niet? Ik heb ook eens een bril uit China gekocht, maar de afwerking laat veel te wensen over. Nu voor € 10,- (eBay) ook zo'n bril met fotochromatische glazen op de kop getikt. Overigens met ongeveer de zelfde promotieplaatjes als de link die jij geeft. Ik ben wel sceptisch. Vooral over de reactietijd, hoe recht de bril is en hoe goed afgewerkt.
Ja ik kijk altijd eerst op AliExpress of het daar goedkoper kan. En je hebt gelijk hoor het is soms hit en miss maar in dit geval een hit.

Maar voor een tiende van de prijs wil het best even proberen, is het niks dan koop ik alsnog the real deal. Maar vaak werkt het prima. En vergeet niet dat de het gros van die spullen gemaakt wordt in de fabrieken waar die AliExpress spullen vandaan komen.

Vorige week ook een knog oi fietsbel besteld voor een nog geen tientje ipv ruim 20 euro.

Overigens koop ik alleen dát soort accessoires bij de Chinees. Materialen die er toe doen koop ik van gerespecteerd origine, zoals kleding, helm, schoenen, banden, wielen, remmen, etc. Want dat moet gewoon goed zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Thanks, heb de Radar EV met photochromic lens besteld! Ben benieuwd :-)

En ja, ik geloof best dat er op AliExpress goedkope alternatieven zijn maar ik zit niet op zwart zaad en heb wel wat geld over voor kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767487

Balboa schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 23:35:
Geen enkele broek in maat S ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
JorisM schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 23:27:

Herkenbaar. Heb jaar terug ongeveer ook glazen besteld bij de opticien die in een opzetstuk pasten. Heb er denk wel 10 a 15 ritten mee gefietst (mountainbike en race) en kon er niet aan wennen. Leek af en toe alsof ik dronken op de fiets zat. Voor de race is het overigens wat minder gevaarlijk dan op de mountainbike, miste paar keer gewoon de bocht plus kon niet voluit gaan. Nu liggen die brillen in de kast te verstoffen en ben ik een illusie armer. Rij tegenwoordig meer met een koerspet, dit blokkeert de zon ook al redelijk zonder dat het irritant wordt, geen idee hoe dit straks hartje zomer is. Zit er aan te denken om lenzen te nemen speciaal voor het fietsen of wellicht een mooie sportieve zonnebril alleen ben ik die tot op heden nog niet tegen gekomen. Nadeel met zonnebrillen op sterkte is dat je pas in het echt ziet hoe de glazen in de bril staan. Met mijn huidige zonnebril op sterkte is me dat ook vies tegen gevallen. Als je geen brillendrager bent dan zie je gelijk het eindproduct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:08

Kluus

Gang is alles

Ascension schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 09:08:

En ja, ik geloof best dat er op AliExpress goedkope alternatieven zijn maar ik zit niet op zwart zaad en heb wel wat geld over voor kwaliteit.
Veel plezier ermee, maar dat gaat vast lukken! Ik heb een Radarlock met Photochomic lens, waar ik later nog een Prizm Road lens bij heb gekocht. Die laatste is eigenlijk alleen voor de "looks" want met die Photochromic lens zit je eigenlijk altijd goed (ik gebruik hem zelfs 's-nachts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Noxa schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 16:43:
Pas bij een graad of 18 ga ik over kort kort nadenken. Ik heb het liever wat te heet dan te koud op de fiets.
Met dit weer in blote poten fietsen is volgens mij vragen om blessures. Maar ieder zijn meug natuurlijk.
Zelfde geldt voor mij. Komt bij mij ook nog bij dat ik me altijd de pleuris zweet als ik aan het fietsen ben. Koude wind (aangezien ik behoorlijk vaak tegen de wind in fiets, vraag met niet waarom :P) en zweet gaan niet zo goed samen, brrr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Castelli M valt al behoorlijk klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nare man schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 15:38:
[...]

Castelli M valt al behoorlijk klein.
Ik nog kleiner :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sjoewe
Paris-Roubaix O+

Echt, wat een toffe tocht was dat. Vertrokken met 3 graden in de dichte mist, langzaamaan kwam de zon door en gewoon met 19 graden gefinisht. Kassienstroken doen wel pijn, maar tegelijk geeft het je ook weer zoveel motivatie om gewoon die ketting te laten vallen en door te stoempen. 90% van de tijd alleen gereden, en dat was ook wel prima te doen, je raakt toch iedereen kwijt op een kasseienstrook.

Gelukkig kon ik de laatste 20km nog wel aanhaken bij een Belg en een Brit, die er lekker de kladden in hadden Laatste kasseien erdoor geramd, en effe met 33km/u de richting de meet gebatst. Pijn mee ook alles mee, twee kleine blaren, verder niks. Oh en, 0 keer lek gereden! Continental GP 4 season, top spul :)

https://www.strava.com/activities/932955652/overview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Het gaat erg hard met de voorraad momenteel. Het kan zijn dat eenbepaalde maat uitverkocht is en dat ze niet weten op welke datum een nieuwe voorraad binnen gaat komen. In plaats van 'leverdatum' onbekend neer te zetten halen ze 'm tijdelijk uit het assortiment.
Zo heb ik b.v. gisteren 't Perfetto Light 2 shirt in de maat XXXL (Blauw) bij ze gekocht, maar vandaag staat deze maat er al niet meer tussen. Alleen in M en XL.

Zou me niks verbazen dat ze dit doen om lange levertijden te voorkomen op artikelen die hard gaan.
Lastige als koper is dan wel dat je niet weet of je gewenste maat in het assortiment zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17-06 13:14
Sjoewe schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 16:43:
Paris-Roubaix O+

Echt, wat een toffe tocht was dat. Vertrokken met 3 graden in de dichte mist, langzaamaan kwam de zon door en gewoon met 19 graden gefinisht. Kassienstroken doen wel pijn, maar tegelijk geeft het je ook weer zoveel motivatie om gewoon die ketting te laten vallen en door te stoempen. 90% van de tijd alleen gereden, en dat was ook wel prima te doen, je raakt toch iedereen kwijt op een kasseienstrook.

Gelukkig kon ik de laatste 20km nog wel aanhaken bij een Belg en een Brit, die er lekker de kladden in hadden Laatste kasseien erdoor geramd, en effe met 33km/u de richting de meet gebatst. Pijn mee ook alles mee, twee kleine blaren, verder niks. Oh en, 0 keer lek gereden! Continental GP 4 season, top spul :)

https://www.strava.com/activities/932955652/overview
Super cool !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Ik ken het wel hoor, heb bij Castelli altijd M maar bij Sportful als het even kan gewoon S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-06 22:19
Ascension schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 09:08:

Ben wel benieuwd naar je ervaring en een linkje naar het setje wat je gekocht heb. Zoveel keus 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

asdf25 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 11:07:
[...]

Herkenbaar. Heb jaar terug ongeveer ook glazen besteld bij de opticien die in een opzetstuk pasten. Heb er denk wel 10 a 15 ritten mee gefietst (mountainbike en race) en kon er niet aan wennen. Leek af en toe alsof ik dronken op de fiets zat. Voor de race is het overigens wat minder gevaarlijk dan op de mountainbike, miste paar keer gewoon de bocht plus kon niet voluit gaan. Nu liggen die brillen in de kast te verstoffen en ben ik een illusie armer. Rij tegenwoordig meer met een koerspet, dit blokkeert de zon ook al redelijk zonder dat het irritant wordt, geen idee hoe dit straks hartje zomer is. Zit er aan te denken om lenzen te nemen speciaal voor het fietsen of wellicht een mooie sportieve zonnebril alleen ben ik die tot op heden nog niet tegen gekomen. Nadeel met zonnebrillen op sterkte is dat je pas in het echt ziet hoe de glazen in de bril staan. Met mijn huidige zonnebril op sterkte is me dat ook vies tegen gevallen. Als je geen brillendrager bent dan zie je gelijk het eindproduct.
Gelukkig ben ik dus niet de enige bij wie het niet lekker werkt :)

Ik ga eens uitzoeken hoeveel het kost als ik de glazen van de zonnebril volledig op scherpte laat slijpen en daardoor geen extra dingen zoals inserts/opzetstukken nodig heb. Resultaat hiervan zal ik in dit topic laten weten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JdJtA
Update over mijn nieuwe fiets: Na een bezoek aan 12gobiking gisteren heb ik toch besloten om bij de lokale fietsenmaker de Bulls Desert Falcon te kopen. Deze kon ik dezelfde middag ophalen en het eerste tochtje (ca. 52 km) zit er ook op.

Grootste nadeel van de fietsen bij 12go vond ik dat deze veelal 'mix'-sets hebben. De Bulls stond hier overigens ook, voor 1349 euro tegenover de 1119 die ik betaald heb.

Tot nu toe zeer tevreden met de aanschaf, heerlijke fiets.

Plaatjes zeggen natuurlijk meer dan woorden...

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/nh03uc.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door JdJtA op 09-04-2017 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Sjiek hoor :)

Maar nog wel ff het stuur goed zetten. Het onderste deel van de drops moet horizontaal staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Ik heb hier nog een kortingscode van Futurumshop liggen (gekregen na het invullen van een enquete, maar de code is volgens mij niet persoonsgebonden) voor 10% korting op SIS sportvoeding. Doe er je voordeel mee :)

SIS10

Kleine lettertjes:
* Geldig tot woensdag 31 mei 2017 | Minimum bestelwaarde van € 50,- | De minimum bestelwaarde moet ook gehaald worden na het retourneren van artikelen | Niet inwisselbaar voor contant geld | Niet geldig i.c.m. andere acties | Maximaal één kortingscode per bestelling | Alléén geldig op de SiS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
JorisM schreef op zondag 9 april 2017 @ 12:41:
Ik heb hier nog een kortingscode van Futurumshop liggen (gekregen na het invullen van een enquete, maar de code is volgens mij niet persoonsgebonden) voor 10% korting op SIS sportvoeding. Doe er je voordeel mee :)

SIS10

Kleine lettertjes:
* Geldig tot woensdag 31 mei 2017 | Minimum bestelwaarde van € 50,- | De minimum bestelwaarde moet ook gehaald worden na het retourneren van artikelen | Niet inwisselbaar voor contant geld | Niet geldig i.c.m. andere acties | Maximaal één kortingscode per bestelling | Alléén geldig op de SiS collectie
Thanks! Had ik net nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:49
Sis heeft een eigen webshop he, met eigen akties etc. Zijn vaak scherp geprijst.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06 11:04
Zooooo, wat een dag. Ik was van plan om een kort rondje te maken, maar op een gegeven moment toch maar links gegaan waar ik normaal rechts ga. Uiteindelijk de ringvaart afgefietst. In totaal 78.8km, had zo'n 25km voor ogen. Met dit weer was het absoluut geen straf. En niet verbrand *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Ik heb mijn eerst tan-lines gezet vandaag! De 110km Ronde van Arnhem met 32km's er naar toe. Merk wel dat ik de winter doorgefietst heb want heb m'n vrienden toch redelijk in het rood zien fietsen waar ik het nog goed had.

Maar wat een fantastisch weer zeg! Maar wat was het sterves koud vanmorgen, +1 op de garmin..brrrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:53
Ik was gisteren wel jaloers op al die fietsers (gelukkig komt er niet zo veel voorbij ons huis) die ik gisteren zag. Helaas gaat de verbouwing nu voor.
Dus vanmorgen maar weer eens op de gewone fiets naar het werk (lees: station). Kon ik gelijk even een wielrenner pesten die mij inhaalde. Ben lekker in zijn wiel gaan zitten >:) Ik geloof dat hij er wat zenuwachtig van werd, aangezien hij op een gegeven moment toch maar even aanzette om mij kwijt te raken :P
Morgen weer lekker op de racefiets naar het werk. Zin in!

[ Voor 8% gewijzigd door wisselwerking op 10-04-2017 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:22
tiswat schreef op zondag 9 april 2017 @ 14:35:
[...]

Thanks! Had ik net nodig.
TheCyclingPodcast heeft ook een SiS korting lopen van 20% maar ik weet de code niet meer (is onlangs veranderd) . Je moet maar even de podcast beluisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-06 11:23
Wat een geweldig weer gister! In tegenstelling tot mijn normale modus operandi deze keer niet naar mijn schoonouders toe, maar terug gefietst. Route gemaakt, op de Garmin gezet ... Garmin vergeten mee te nemen.

Gelukkig heb ik de route de andere kant op al talloze keren gereden en dus kon ik zonder problemen de weg vinden. Alleen geen idee van snelheid, cadans of hartslag. Dus volle bak gegaan :)

Heerlijk weer, veel fietsers gezien en slechts 5 keer oneindig lang moeten bellen bij elektrofossielen ...

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Heerlijk weertje gisteren :) Uiteindelijk een bescheiden tochtje gemaakt, van Rotterdam naar Haastrecht en weer terug (en daar koffie met appeltaart natuurlijk :)) met mijn vrouw. Het was haar eerste rit van het seizoen, dus het is bij 70 km gebleven in een (voor mij) laag D1-tempo. Maar dat is ook wel lekker met dat weer -- want wat wàs het warm zeg (voor april :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:19
nare man schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:14:
Heerlijk weertje gisteren :) Uiteindelijk een bescheiden tochtje gemaakt, van Rotterdam naar Haastrecht en weer terug (en daar koffie met appeltaart natuurlijk :)) met mijn vrouw. Het was haar eerste rit van het seizoen, dus het is bij 70 km gebleven in een (voor mij) laag D1-tempo. Maar dat is ook wel lekker met dat weer -- want wat wàs het warm zeg (voor april :P)
Netjes dat je vrouw gelijk 70km heeft gefietst. :)

Hier 41km met vriendin.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Gisteren Teutoburgerwald tocht gereden. Niet helemaal goed opgelet tijdens het inpakken, dus de been en armstukken thuis laten liggen :S. Eerste 20 minuten was dan ook niet bepaald warm te noemen, daarna was het goed te doen!
Het was goed te merken dat ik net van Mallorca kwam, fluitend overal omhoog. Laatste 25km nog even aangezet, uiteindelijk 123km, 28.2 gemiddeld.

https://www.strava.com/activities/935027712

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
LuPo schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:19:
[...]

Hier 41km met vriendin.
Wel met een gemiddelde van 22 km/u hè :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 06:03
Ik had gisteren weer eens een hartslag van 250 door mn klapperend shirtje. Ik begreep dat de band die ik ooit bij mijn garmin edge heb gekregen bekend staat om dit probleem. Ik sta dus op het punt om een nieuwe te kopen, eventueel met een nieuwe sensor, maar twijfel of ik dan echt van het probleem verlost ben. Gaat dat helpen?

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Ik kan je alleen melden dat ik dat probleem niet heb met de hartslagband die bij mijn Mio zat. Dat is een lekker zachte band van het merk Heartwear (rebranded als Mio). Doet 't prima en ik gebruik hem ook bij het hardlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Joba schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:17:
Ik had gisteren weer eens een hartslag van 250 door mn klapperend shirtje. Ik begreep dat de band die ik ooit bij mijn garmin edge heb gekregen bekend staat om dit probleem. Ik sta dus op het punt om een nieuwe te kopen, eventueel met een nieuwe sensor, maar twijfel of ik dan echt van het probleem verlost ben. Gaat dat helpen?
Misschien kan je beter een shirt kopen in de juiste maat; een goedzittend shirt klappend doorgaans niet en al helemaal niet op een nagenoeg windstille dag als gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Soms is het niet te vermijden. Ik heb mijn shirts het liefst heel nauwsluitend, maar als je de rits een stuk opendoet voor ventilatie krijg je toch wel geklapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 06:03
wackmaniac schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:21:
[...]

Misschien kan je beter een shirt kopen in de juiste maat; een goedzittend shirt klappend doorgaans niet en al helemaal niet op een nagenoeg windstille dag als gisteren.
Met mn 2 meter lengte en 'slechts' 88 kg is het me tot nu toe niet gelukt om een shirtje te kopen dat en lang genoeg en strak genoeg is. Gisteren was het klapperend shirtje dan misschien niet het probleem want er was inderdaad nauwelijks wind, maar dan blijkbaar weer iets anders. Heb het probleem vooral met veel wind en/of ondershirtje en/of rustiger ritje.

Anyway, ik zoek een goede hartslagmeter, want begin me een beetje te irriteren dat Strava elke rit als epic betitelt :) MIO houd ik in ieder geval even in gedachte.

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
nare man schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 20:02:
[...]

Ik ken het wel hoor, heb bij Castelli altijd M maar bij Sportful als het even kan gewoon S.
Ik wil graag een Castelli korte broek bestellen, maar zit nog te twijfelen over de maatvoering.
Normaal draag ik maat L en vermoed dat XL bij mij zal passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
Joba schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:33:
[...]

Anyway, ik zoek een goede hartslagmeter, want begin me een beetje te irriteren dat Strava elke rit als epic betiteld :) MIO houd ik in ieder geval even in gedachte.
Ik was benieuwd naar de wahoo tickr, ik heb een totaal ander probleem, ik ben een goede 15 minuten dood volgens Garmin bij de start van elke rit.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Storm-Fox schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:47:
Ik wil graag een Castelli korte broek bestellen, maar zit nog te twijfelen over de maatvoering.
Gewoon allebei de maten bestellen bij een webshop met gratis retourzending, en kijken welke het beste past. :)
joint_me schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:49:
Ik was benieuwd naar de wahoo tickr, ik heb een totaal ander probleem, ik ben een goede 15 minuten dood volgens Garmin bij de start van elke rit.
Ik heb vaak midden in de rit gedurende 30 minuten een D0 blok van 60 slagen per minuut aldus m'n Garmin HRM :+

[ Voor 33% gewijzigd door Sjoewe op 10-04-2017 11:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Storm-Fox schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:47:
[...]

Ik zou idd. voor minimaal 1 maat groter dan je kledingmaat gaan.

Ik vind het altijd een beetje lastig qua maten bij Castelli. Bij het ene model heb ik een XL nodig, bij een andere XXL en bij aero/race spul XXL. Ook nieuwere versies van een bestaand model kunnen qua pasvorm weer anders zitten bij mij,

Nu is het wel zo dat ik vrij fors gebouwd ben en niet het typische postuur van een wielrenner heb (1,91 en 92 kg incl. wat uitstekend buikvet) dus of dat voor anderen van toepassing is is ook maar de vraag :P

Als je nog niet eerder Castelli gepast hebt zou ik aan raden om 2 maten groter te bestellen, en dan bij een winkel waar je gemakkelijk kunt retourneren en je geld terug krijgt.
Mijn beste ervaring is bij Futurumshop, die moedigen het zelfs aan om meerdere maten tegelijk te bestellen en de retourprocedure + terugbetaling gaat erg makkelijk en snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Gisteren na 30 km weer een spaak geknapt in het achterwiel. Totaal 7 ritjes en 150km volgehouden. Ik denk dat ik maar eens ga overleggen of ik er geld voor kan krijgen. Ik zag dat je via vlechtservice een set Ryde DP18 speed velgen met Novatec naven 28/32 spaaks gebouwd en al hebt voor 325 euro. Lijkt me aardig bombproof, zeker in vergelijking met andere fabriekswielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Huh. Ik heb nog nooit een geknapte spaak gehad terwijl ik alleen maar fabriekswielen heb.

Op de winterfiets heb ik Shimano RS11 en die zijn echt hufterproof to the max, ik heb in drie jaar nog nooit iets aan onderhoud gedaan en ze lopen nog steeds als een zonnetje, incl. de nodige modderritjes, stoeprandjes e.d.

[ Voor 8% gewijzigd door nare man op 10-04-2017 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
LuPo schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:19:
[...]

Hier 41km met vriendin.
Hier 110km, van Den Bosch naar België en terug.(30,6 gemiddeld)

[ Voor 3% gewijzigd door tiswat op 10-04-2017 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

NoepZor schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:19:
Gisteren na 30 km weer een spaak geknapt in het achterwiel. Totaal 7 ritjes en 150km volgehouden. Ik denk dat ik maar eens ga overleggen of ik er geld voor kan krijgen. Ik zag dat je via vlechtservice een set Ryde DP18 speed velgen met Novatec naven 28/32 spaaks gebouwd en al hebt voor 325 euro. Lijkt me aardig bombproof, zeker in vergelijking met andere fabriekswielen.
Wat voor wielen heb je? Wat is je gewicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik ben iets boven de 100 kilo (100-110 range). Ik heb de standaard P-R2 wielen van Giant. Je leest overal dat de spaken er uit knallen en dat blijkt. Andere optie is iets van een R24 spline of een Racing Quattro set.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Die velgen zou ik afraden aangezien ze toch behoorlijk 'ouderwets' zijn qua afmetingen (interne breedte vrij smal). Novatec naven zijn ook niet echt bombproof te noemen. Ze zijn prima zolang je ze in droog weer gebruikt, maar als je ze ook in de regen etc. wilt gebruiken kan je beter een flinke stapel lagers erbij bestellen.

Dit lijkt mij wel een goede deal voor bombproof wielen, archetype velgen op hope naven:
https://link.marktplaats.nl/m1149739636

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 767487 op 10-04-2017 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Wow, dat is wel erg slecht...

Ik heb van het weekend Parijs-Roubaix gereden op een setje handgespaakte wielen van BikeXperto, op basis van Mach 1 CFX velgen en 32/32H Ultegra naven. Die wielen hebben echt geen krimp gegeven, terwijl ik ze toch echt totaal niet ontzien heb, dus ik kan die wel echt aanbevelen. Komen qua prijs ook ongeveer op hetzelfde uit als de set van Vlechtservice.

En de hierboven gelinkt Archetypes zijn ook aanraders trouwens als je een wat modernere velg wilt, al zou ik zelf wel opteren voor een 28/32 of een 32/32 versie.

[ Voor 8% gewijzigd door Sjoewe op 10-04-2017 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:49
NoepZor schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:28:
Ik ben iets boven de 100 kilo (100-110 range). Ik heb de standaard P-R2 wielen van Giant. Je leest overal dat de spaken er uit knallen en dat blijkt. Andere optie is iets van een R24 spline of een Racing Quattro set.
Ouch, dat is inderdaad niet best. Hoewel mijn gewicht een stuk lager is(+/-65) heb ik nog totaal geen last van problemen met deze wielen. Alleen het achterwiel is niet perfect recht meer na een val partij vorig jaar. Inmiddels zo'n 2k+ km gemaakt op de Giant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:19
Gewicht van de berijder is een onderschatte factor bij een wielset. Het verschil tussen 65kg en 100-110kg is gigantisch.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimaLL
  • Laatst online: 06-06 16:02
wisselwerking schreef op maandag 10 april 2017 @ 07:33:
Ik was gisteren wel jaloers op al die fietsers (gelukkig komt er niet zo veel voorbij ons huis) die ik gisteren zag. Helaas gaat de verbouwing nu voor.
Dus vanmorgen maar weer eens op de gewone fiets naar het werk (lees: station). Kon ik gelijk even een wielrenner pesten die mij inhaalde. Ben lekker in zijn wiel gaan zitten >:) Ik geloof dat hij er wat zenuwachtig van werd, aangezien hij op een gegeven moment toch maar even aanzette om mij kwijt te raken :P
Morgen weer lekker op de racefiets naar het werk. Zin in!
Nooit begrepen waarom mensen dit zo ergerlijk vinden, ik laat het wel toe & spreek de mensen zelfs even toe (of vraag om eens over te nemen :D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Anoniem: 767487 schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:28:
[...]

Die velgen zou ik afraden aangezien ze toch behoorlijk 'ouderwets' zijn qua afmetingen (interne breedte vrij smal). Novatec naven zijn ook niet echt bombproof te noemen. Ze zijn prima zolang je ze in droog weer gebruikt, maar als je ze ook in de regen etc. wilt gebruiken kan je beter een flinke stapel lagers erbij bestellen.

Dit lijkt mij wel een goede deal voor bombproof wielen, archetype velgen op hope naven:
https://link.marktplaats.nl/m1149739636
Nouja ik had zoiets, die naven zijn vast niet slechter dan in een gemiddelde Fulcrum of Mavic set van 200 euro. Wegen ook niet heel veel. De velgen zijn de DP18 speed, die zijn 17,8mm breed inwendig, prima lijkt me. De 'normale' DP18 is inderdaad wel erg smal. Ik rij op 25mm banden en wil dus minstens 17C terug.

Die H+Son set ziet er ook wel goed uit. Hij heeft ook een 24/28 of 28/32 spaaks versie in de aanbieding zie ik.

[ Voor 5% gewijzigd door NoepZor op 10-04-2017 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
minimaLL schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:32:
[...]

Nooit begrepen waarom mensen dit zo ergerlijk vinden, ik laat het wel toe & spreek de mensen zelfs even toe (of vraag om eens over te nemen :D).
Ongevraagd wieltjezuigen vind ik ook niet zo tof. Ik vind het geen probleem als iemand in mijn wiel wil zitten, maar meld je even en als je geen kopwerk wil/kan doen vraag dan even of je mee mag liften. Gister iemand die me vroeg of hij even in mijn wiel mocht zitten. Hij was de weg een beetje kwijt (letterlijk, hij zocht een afslag) en hij zag er wat vermoeid uit. Dan is het wat mij betreft geen enkel probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

wackmaniac schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:39:
[...]

Ongevraagd wieltjezuigen vind ik ook niet zo tof. Ik vind het geen probleem als iemand in mijn wiel wil zitten, maar meld je even en als je geen kopwerk wil/kan doen vraag dan even of je mee mag liften. Gister iemand die me vroeg of hij even in mijn wiel mocht zitten. Hij was de weg een beetje kwijt (letterlijk, hij zocht een afslag) en hij zag er wat vermoeid uit. Dan is het wat mij betreft geen enkel probleem.
Gisteren mooi rondje gemaakt, op gegeven moment kwam ik bij twee fietsers waarvan eentje aan het wieltjezuigen was bij de ander. Toen ben ik kop over kop gaan fietsen met de voorste. Niet eens gesproken met elkaar. Op gegeven moment ging hij linksaf en ik rechtdoor.

Enige tijd later ging ik iemand op de Lekdijk voorbij met zo'n 31 per uur. Die kwam in mijn wiel zitten en zag er niet uit alsof hij over ging nemen. Na een tijdje 36/37 gaan rijden, hield 'ie heel even bij maar hij moest lossen. Maar goed ook want ik hield het hogere tempo ook niet helemaal vol.

Uiteindelijk was ik een stukje verkeerd gereden, kwam de dijk weer op en vanaf daar weer iemand met wie ik kop over kop kon rijden tot aan Utrecht :) Zo hoort het ook, vind ik.

https://www.strava.com/activities/934444578

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:44
Hoi hoi iedereen,

Ik ben momenteel druk opzoek naar een fiets om mijn wielren carrière op te starten.
Omdat een nieuwe fiets nogal een grote investering is voor iets dat ik graag wil uitproberen ben ik opzoek naar een 2e handsje. Ik ben al verschillende fietsen tegengekomen die mij interessant lijken, zeker gezien de prijs. Ik ben zelf 1.81 en volgens mij hoort daar framemaat 54-56 bij.

Nou weet ik eigenlijk totaal niet waar ik naar moet kijken als ik een fiets ga kopen.
Kunnen jullie mij hier tips over geven? (Welke maat, details waar ik op moet letten, welke merken moet ik vermijden etc.)

Het budget dat ik heb is rond de 300-400 euro, aangezien er nog wel zeker 200 euro aan accesoires bij gaan komen heb ik vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-06 14:06
KevinT schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:04:
Hoi hoi iedereen,

Ik ben momenteel druk opzoek naar een fiets om mijn wielren carrière op te starten.
Omdat een nieuwe fiets nogal een grote investering is voor iets dat ik graag wil uitproberen ben ik opzoek naar een 2e handsje. Ik ben al verschillende fietsen tegengekomen die mij interessant lijken, zeker gezien de prijs. Ik ben zelf 1.81 en volgens mij hoort daar framemaat 54-56 bij.

Nou weet ik eigenlijk totaal niet waar ik naar moet kijken als ik een fiets ga kopen.
Kunnen jullie mij hier tips over geven? (Welke maat, details waar ik op moet letten, welke merken moet ik vermijden etc.)

Het budget dat ik heb is rond de 300-400 euro, aangezien er nog wel zeker 200 euro aan accesoires bij gaan komen heb ik vernomen.
Kies de juiste maat en probeer de fiets ook uit voordat je tot koop over gaat. Lijkt me logisch dat je let op de staat van remmen, velgen, het schakelen enz. Let ook op sporen van vallen en andere beschadigingen aan het frame. Naar mijn idee kun je beter een goedkopere instapper aanschaffen. Dan heb je gewoon een nieuwe fiets die tip top in orde is. Heb ik destijds ook gedaan en geen seconde spijt van gehad. Een nieuwe fiets wordt namelijk op maat gemaakt voor jou. En dat ga je merken, zeker op langere tochten.

Hoe kom je aan die €200,- ? Ik denk dat het snel oploopt als je alleen het hoognodige koopt. Dan denk ik aan setje kleren voor koud en een voor warm weer. Schoenen, helm, handschoenen, verlichting, reserve bandjes met een pompje en 2 bidons. Als je dan ook nog een fietscomputer en een zonnebril erbij wil kan het al snel over die €200,- gaan. Maar dan heb je er wel een leuke hobby bij ;)

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Pagina: 1 ... 23 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic

Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.