Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 111 Laatste
Acties:
  • 631.024 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:32
Donders, das niet mis, mag je best trots op zijn (en tijd voor een mooie berg cyclo lijkt me)

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:26
Vandaag naar Cap de Formentor gefietst, 187km met 2300hm.
Aan de hartslag wel te merken dat het een zware week is :)

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/42BXknRn29QAwmzug3a1QPtceAZ_XXtMmjan0aA0ZSs-2048x1152.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/3timy4-rcWkUfcevl_kYOb-3wSySo2hburoY7CUwmt0-1638x2048.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/dNOmA9l0gNxnbH1VWMZjkWPfvlXdAwtvAY15T8DO7GY-2048x1536.jpg

https://www.strava.com/activities/922072627

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maxietheboss
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-05 11:52
Inmiddels al weer zo'n 250km met de Canyon Endurace CF SL 8.0 Disc gefietst en hij bevalt erg goed. Het zadeltasje is nu wat kleiner en de kettingbeschermer heb ik er afgehaald aangezien de derailleur goed afgesteld is.

Afbeeldingslocatie: https://s29.postimg.org/lxmtpo63r/foto_no_exif.jpg

Zo ziet de fiets er inmiddels uit. Ben er echt heel erg tevreden mee, de prijs (1900 in de sale) vind ik voor een full carbon fiets met complete 105 disc groep en goede kwaliteit banden acceptabel, het is vooral het minimalistische design dat me over de streep trok. Heb altijd al van de styling van Canyon gehouden maar deze serie is nog rustiger dan de Endurace CF serie. Weinig merken die dat hebben, dat schreeuwerige houd ik niet van.
De wielen zijn OK maar niet geweldig, als ik wegrijdt bij een stoplicht heb ik het idee dat ze een beetje meegeven. Dit had ik ook met de velgrem versie van de Aksiums op m'n oude fiets, die schuurden tegen de remblokken bij sprints.

Wat me echt opvalt is het stuurgedrag. Erg onder controle maar wel direct. In vergelijking met m'n oude fiets zwabbert deze echt niet als je een sprint trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klavan88
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-05-2021
Onlangs een KICKR2 gekocht, daar staat als ik het goed voor heb een 11-28 cassette op.
Op m'n fiets heb ik echter een 11-32 cassette en ondervind toch wel een verschil als ik die op de 11-28 zet, ik zal de achter derailleur niet perfect kunnen afstellen op een 11-28 cassette?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767487

Noxa schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 17:59:
Vanmiddag eens stevig windje en ook nog eens in de juiste richting om mijn FTP weer eens te testen. Na 20 min kapot gaan op de lekdijk een FTP van 326. Precies 4w/kg, wat ik niet verwacht had. De automatische FTP functie van de Garmin is spot-on, Trainingpeaks en GoldenCheetah zeggen hetzelfde.

En in kort-kort gereden, heerlijk!
Daarmee kan je wel leuk meedoen in koersjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

klavan88 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 23:13:
Onlangs een KICKR2 gekocht, daar staat als ik het goed voor heb een 11-28 cassette op.
Op m'n fiets heb ik echter een 11-32 cassette en ondervind toch wel een verschil als ik die op de 11-28 zet, ik zal de achter derailleur niet perfect kunnen afstellen op een 11-28 cassette?
Het kan zijn dat je cassette net even iets meer naar links/rechts zit waardoor het niet helemaal lekker schakelt. En misschien valt er nog wat te winnen door de b-schroef iets strakker te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:27
klavan88 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 23:13:
Zoals trashpanda zegt, ik verwacht ook dat de links/rechts uitlijning van de as/cassette net iets afwijkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:17
Leuke actie bij Mantel vandaag, 20% korting op de zomercollectie van 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:03
Noxa schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 09:35:
Leuke actie bij Mantel vandaag, 20% korting op de zomercollectie van 2017.
Klopt! Ik zat te kijken naar een nieuwe Assos broek, de T.cento, echter wordt aangegeven dat hij vooral goed is als je wat bent aangekomen bent in de winter / de wat forsere wielrenner. Vraag me af of dat gaat werken met mijn iele bouw. Iemand ervaring met de nieuwe Assos range, en met name de T.cento? Ik zweer bij Assos, wil er graag eentje bij voor lange afstanden, vandaar mijn voorkeur voor de T.cento.

Ik zie ook de Gabba 3 trouwens. De range i.c.m. met de Perfetto wordt met de dag meer verwarrend 8)7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:27

Kluus

Gang is alles

-MvZ- schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:10:
>In D2 rijd ik nooit, dat heeft IMHO heel weinig zin (vlees noch vis, junk miles)...
>Net met een biertje erbij lekker een uurtje of wat zitten sleutelen / poetsen...

Zo af en toe schuldig aan beide gevallen. "Ideaal" is het natuurlijk niet voor de conditie, maar zeker wel nuttig voor mijn plezier ;)

Als ik straks iets meer (langer, vaker) en regelmatiger ga fietsen, ga ik wat beter op mijn hartslag letten. Ik vind het in elk geval moeilijk om in mijn eentje gedurende lange tijd rustig te blijven fietsen. Ik kan moeilijk tijdens een rit niet een paar heuveltjes of een leuk stukje met wind mee (of tegen) even mijn best (D3) doen. Daarna blijf ik dan toch wat vaak hangen rond laag D2/hoog D1 (moeilijk midden D1).
Het is prima voor je conditie hoor. Om D2 kilometers "junkmiles" te noemen gaat mij veel te ver, het zijn gewoon kilometers en ze leveren een (redelijk efficiënte) trainingsimpuls op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kluus schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 11:29:
[...]

Het is prima voor je conditie hoor. Om D2 kilometers "junkmiles" te noemen gaat mij veel te ver, het zijn gewoon kilometers en ze leveren een (redelijk efficiënte) trainingsimpuls op.
Het herstel wat je nodig hebt van zulke ritten t.o.v. de trainingsprikkel die je ervan krijgt is veel te gortig. In dat opzicht zijn ze dus niet erg efficiënt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MvZ-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-05 16:55
Anoniem: 767487 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 13:15:
[...]

Het herstel wat je nodig hebt van zulke ritten t.o.v. de trainingsprikkel die je ervan krijgt is veel te gortig. In dat opzicht zijn ze dus niet erg efficiënt.
... maar als je maximaal 2x per week fietst heb ik meer dan voldoende hersteltijd. Een dag of zelfs twee dagen na iets snelle ritjes heb ik vaak nog wat spierpijn, maar op dag 3 ben ik weer helemaal fit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
-MvZ- schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 14:38:
[...]

... maar als je maximaal 2x per week fietst heb ik meer dan voldoende hersteltijd. Een dag of zelfs twee dagen na iets snelle ritjes heb ik vaak nog wat spierpijn, maar op dag 3 ben ik weer helemaal fit.
Dat je meer tijd hebt om te herstellen, maakt de training toch niet efficiënter? Ik zou dan eerder een sweetspot-training doen of een lange extensieve rit. Dan haal je meer winst. Juist met weinig trainingstijd, zijn intervaltrainingen erg efficient volgens mij.

Was getekend, een fan van pagina 29 in de volgende PDF :P :
Wielersymposium 2015 - Trainen als een prof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -MvZ-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-05 16:55
Ach, ik ben zeker geen expert op dit gebied. Ik reageerde op de stelling dat door de lange hersteltijd het niet efficiënt zou zijn; ik heb tussen mijn ritjes sowieso voldoende hersteltijd, dus dat argument gaat voor mij überhaupt niet op lijkt me.

Overigens zijn mijn ritjes in het heuvelachtige landschap rond Overijse vrij 'interval-achtig' ;)

Wat verder verneukeratief is; ik fiets (de helft van de tijd) met een powermeter (leuk, extra grafiekjes). Maar ik heb het idee dat D1,D2,D3 zones toch wat anders liggen afhankelijk van of ik afga op mijn hartslag of op de powermeter. Volgens de powermeter zit ik meer in D1 te fietsen dan volgens mij hartslag...

Ik zal me er nog eens wat meer in proberen te verdiepen.

En in de tussentijd uiteraard niet vergeten zo af en toe te blijven fietsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Laat het duidelijk zijn dat ook ik geen expert ben op dit gebied. Kan je reactie nu ook beter plaatsen inderdaad, gezien bij jou hersteltijd geen factor is.

Ik vind het wel leuk om me in dit soort dingen te verdiepen, zeker nu ik een powermeter heb. Ik kan nu gewoon goed meten hoe ik presteer. Ik kan nu dus ook doelen stellen voor mijn conditie, dat vind ik wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Het klopt wel dat je herstel langer is en dat je dan daarvoor meet trainings efficientie haalt uit een SST. Maar het gaat mij wat ver om dan een D2 rit weggegooide km's te noemen. Soms komt het gewoon zo uit omdat je gewoon een lekker tempo ritje wil maken zonder na te denken om doordat je met een groep mee gaat waarvan het tempo nu eenmaal op jouw D2 ligt.

In die gevallen is het imo nog steeds een nuttige training geweest al was de tijd misschien efficiënter besteed wanneer je in je eentje een SST was gaan doen.

Ik ben voorstander van gericht trainen, en tegenwoordig train ik mijn solo ritten ook meestal gericht op vermogen (vaak SST) maar het moet ook leuk blijven ;).

[ Voor 13% gewijzigd door Kluus op 01-04-2017 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:55
Ik kan slechts 2 tochten per week doen. In het weekend een 100+km en op een doordeweekse avond 60km.

Maakt het dan uit om circa de helft van de lange tocht D2 te doen?

Ik heb daarna toch 3 tot 4 dagen hersteltijd. Als ik louter D1 zou rijden stijgt mijn conditie eenvoudig minder snel (volgens Strava).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Fornoo schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 23:09:
Ik kan slechts 2 tochten per week doen. In het weekend een 100+km en op een doordeweekse avond 60km.

Ik heb daarna toch 3 tot 4 dagen hersteltijd. Als ik louter D1 zou rijden stijgt mijn conditie eenvoudig minder snel (volgens Strava).
Als je alleen D1 rijd bouw je alleen basis (duurconditie) op en nauwelijks kracht. Je zou dan dus ook op kracht moeten trainen door te intervallen op D3. Maar als je gewoon lekker wil fietsen is D2 gewoon prima en bouw je inderdaad echt wel op (zowel kracht als duur).

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 02-04-2017 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:07

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

maxietheboss schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 22:03:
De wielen zijn OK maar niet geweldig, als ik wegrijdt bij een stoplicht heb ik het idee dat ze een beetje meegeven. Dit had ik ook met de velgrem versie van de Aksiums op m'n oude fiets, die schuurden tegen de remblokken bij sprints.
De wielen van de Canyon mogen van mij wel iets steviger ja, zeker als je wat langer/zwaarder bent. Om die reden heb ik eigen handgespaakte wielen laten bouwen die tot max 130kg aankunnen (niet dat ik dat weeg hoor, maar een beetje reserve kan nooit kwaad). Met de Canyon wielen had ik inderdaad ook het "meegeef" gevoel en heb een paar spaken gebroken. De handgespaakte zijn enorm strak en geen spaak meer gebroken. Mijn Endurace CF 8.0 is dus ook wat omgebouwd :) DT Swiss RR585 wielen, SQLab 611 Active zadel.

Canyon CF 8.0

[ Voor 5% gewijzigd door Microkid op 02-04-2017 08:44 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:34

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Gisteren zadel van mijn nieuwe fiets gewisseld voor de zadel van mijn oude fiets, deze stond nog te koop bij de lbs. Had steeds best last van mijn zitvlak.

Heb nu mijn Fizik Arione Kium weer terug, er zat een Arione Delta op maar vond deze te zacht.
Wellicht dat ik ooit nog een Arione VS koop, of een specialized. Met welke zadels hebben jullie goede ervaringen?

Straks ff zadel opnieuw afstellen middels een stellood.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 18:15

Crazy D

I think we should take a look.

Fornoo schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 23:09:

Met 2 ritten per week zou ik me niet zo heel druk maken om in welke zone ik fiets. Donderdag zou ik wat intensiever doen, maar gewoon ook lekker, als je maar 2 uurtjes of zo hebt is het wel lekker om ff te knallen. En in het weekend gewoon lekker genieten van een mooie rit. Je wordt heus wel beter en sterker, daar hoef je ook niet heel gericht voor proberen te trainen met zo weinig trainingsuren. Varieer je lange rit, dan weer een keer iets rustiger, dan weer wat steviger, misschien ff een heuveltje "iets te hard op". En geniet! 8)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:35

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Heeft iemand hier toevallig de betaalde versie van Fit file Repair Tool? Mijn .tcx file is corrupt geraakt doordat ik de navigatie stopte na enkele minuten. Het was een ritje van 70km dus wil het ook niet kwijtraken.. in de freeware versie van fit file repair zie ik dat het te repareren is, maar na 50% maakt die expres de gegevens fuzzy..

Dus is er iemand aan wie ik mijn .tcx kan sturen zodat die gerepareerd kan worden? :)

Andere tools zoals deze goede: http://garmin.kiesewetter.nl/ werken niet omdat ik geen .fit bestand heb en alle programma's / websites die dat kunnen converteren werken niet omdat er ... je raad het niet .. een corrupt bestand wordt gebruikt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ircghost schreef op zondag 2 april 2017 @ 17:57:
Heeft iemand hier toevallig de betaalde versie van Fit file Repair Tool?
Je kunt ook proberen deze op het Garmin forum posten. Daar zie ik regelmatig dat men corrupte fit files voor anderen repareert indien mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

pdukers schreef op zondag 2 april 2017 @ 19:06:
[...]

Je kunt ook proberen deze op het Garmin forum posten. Daar zie ik regelmatig dat men corrupte fit files voor anderen repareert indien mogelijk.
Heb ik ook gedaan, alsnog bedankt voor de tip :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-05 11:52
Microkid schreef op zondag 2 april 2017 @ 08:40:
[...]

De wielen van de Canyon mogen van mij wel iets steviger ja, zeker als je wat langer/zwaarder bent. Om die reden heb ik eigen handgespaakte wielen laten bouwen die tot max 130kg aankunnen (niet dat ik dat weeg hoor, maar een beetje reserve kan nooit kwaad). Met de Canyon wielen had ik inderdaad ook het "meegeef" gevoel en heb een paar spaken gebroken. De handgespaakte zijn enorm strak en geen spaak meer gebroken. Mijn Endurace CF 8.0 is dus ook wat omgebouwd :) DT Swiss RR585 wielen, SQLab 611 Active zadel.

[afbeelding]
Mooie fiets! Hoe bevalt dat zadel? Ik ben erg benieuwd naar mensen met ervaring met SQLab zadels en dan met name de Active variant. Hoe werkt het meeverende gedeelte in het zadel in combinatie met de Canyon VCLS seatpost? Het lijkt me dat je daardoor wel erg veel beweging in het zadelgedeelte creëert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:55
Crazy D schreef op zondag 2 april 2017 @ 10:27:
[...]

Met 2 ritten per week zou ik me niet zo heel druk maken om in welke zone ik fiets. Donderdag zou ik wat intensiever doen, maar gewoon ook lekker, als je maar 2 uurtjes of zo hebt is het wel lekker om ff te knallen. En in het weekend gewoon lekker genieten van een mooie rit. Je wordt heus wel beter en sterker, daar hoef je ook niet heel gericht voor proberen te trainen met zo weinig trainingsuren. Varieer je lange rit, dan weer een keer iets rustiger, dan weer wat steviger, misschien ff een heuveltje "iets te hard op". En geniet! 8)
Inderdaad, die conclusie had ik zelf ook al gemaakt nadat ik het een en ander had gelezen.

1 tot 2 keer fietsen is eigenlijk te weinig om echt gericht te kunnen trainen. Daarom maak ik mijn lange tocht wat extra zwaar met lange blokken D2, en de korte met veel sweetspot stukken. Daarnaast kijk ik met een schuin oog naar de "Fitness & Freshness" curve in Strava om te kijken wanneer ik ongeveer weer herstelt ben, zodat ik niet te lange tochten maak die 4 tot 5 dagen herstel vergen. :P

Het is voor mij niet mogelijk om structureel een derde fietsdag in de week te plannen. Ik begrijp dat een 'duurtocht' met veel D2 dan te veel herstel zou vragen.

[ Voor 8% gewijzigd door Fornoo op 02-04-2017 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik kom over het algemeen ook amper verder hoor dan 2 ritten per week.

Vanmiddag een rondje ringvaart gedaan, vond het lastig wat aan te trekken. 12graden met zon en wind. Uiteindelijk voor nanoflex bibshort, Gabba en lycra arm stukken. Arm stukken na 5km al uitgetrokken en de Gabba was wel lekker met de wind. Heerlijk was het uiteindelijk :)

Alleen die wind was om gek van te worden, kwam werkelijk van alle kanten. Klopte ook van geen kant met buienradar, zoals gewoonlijk :(
Volgens de app was het noordwest maar in de praktijk bijna 20km gereden met zuid/zuid-westen wind!

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-05 10:56
Vandaag eindelijk weer een tijd genomen voor een ritje op de racefiets. Eerste rit dit jaar. Volleybal seizoen bijna achter de rug en thuis de laatste tijd nog wat aangehobbeld met kleine klusjes (tuin, huis etc). Ondanks dat vandaag even ruim een uurtje gereden. Smaakt weer naar meer... van de week gelijk een keer een avondritje... hopelijk blijft het prima weer de komende tijd

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Woop woop, ze hebben mijn tcx nu al gefixed op het Garmin topic. Snelle community :). Nu lekker even stats jagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
sapphire schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:21:
Ik kom over het algemeen ook amper verder hoor dan 2 ritten per week.

Vanmiddag een rondje ringvaart gedaan, vond het lastig wat aan te trekken. 12graden met zon en wind. Uiteindelijk voor nanoflex bibshort, Gabba en lycra arm stukken. Arm stukken na 5km al uitgetrokken en de Gabba was wel lekker met de wind. Heerlijk was het uiteindelijk :)

Alleen die wind was om gek van te worden, kwam werkelijk van alle kanten. Klopte ook van geen kant met buienradar, zoals gewoonlijk :(
Volgens de app was het noordwest maar in de praktijk bijna 20km gereden met zuid/zuid-westen wind!
Ik gebruik altijd de weersvoorspelling van Google. Qua wind en neerslag klopt die bijna altijd!

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 28-05 16:01

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ha, daar hadden wij ook al last van. Ik had wel gezien dat ie zou draaien maar 'weatherpro' gaf 2 tot 3 Bft aan. In de polder was het toch wel wat meer. Eerste 20km tegen (nw inderdaad) daarna 20 mee en vervolgens laatste 20 weer semi tegen terug naar zw... 8)7
Toch heerlijk fietsweer verder, en daarna ronde v Vlaanderen gekeken :9

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-05 10:25
Ircghost schreef op zondag 2 april 2017 @ 17:57:
Heeft iemand hier toevallig de betaalde versie van Fit file Repair Tool? Mijn .tcx file is corrupt geraakt doordat ik de navigatie stopte na enkele minuten. Het was een ritje van 70km dus wil het ook niet kwijtraken.. in de freeware versie van fit file repair zie ik dat het te repareren is, maar na 50% maakt die expres de gegevens fuzzy..

Dus is er iemand aan wie ik mijn .tcx kan sturen zodat die gerepareerd kan worden? :)

Andere tools zoals deze goede: http://garmin.kiesewetter.nl/ werken niet omdat ik geen .fit bestand heb en alle programma's / websites die dat kunnen converteren werken niet omdat er ... je raad het niet .. een corrupt bestand wordt gebruikt :P.
Wat ik in zulke gevallen doe is mijn rit even natekenen op Gpsies, exporteren als .FIT en die uploaden bij Garmin Connect.

Dan heb je weliswaar geen snelheid enzo maar goed de kilometers worden wel meegeteld en daar gaat het mij om... (in Trainingspeaks kun je overigens snelheid enzo ook handmatig nog toevoegen).

[ Voor 3% gewijzigd door havana op 03-04-2017 07:41 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

havana schreef op maandag 3 april 2017 @ 07:40:
[...]

Wat ik in zulke gevallen doe is mijn rit even natekenen op Gpsies, exporteren als .FIT en die uploaden bij Garmin Connect.

Dan heb je weliswaar geen snelheid enzo maar goed de kilometers worden wel meegeteld en daar gaat het mij om... (in Trainingspeaks kun je overigens snelheid enzo ook handmatig nog toevoegen).
Ook nog een optie voor de volgende keer ja :). Gelukkig heeft ieman het nu kunnen repareren zodat ik alles nog heb (hartslag, cadans etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

maxietheboss schreef op zondag 2 april 2017 @ 20:43:
[...]

Mooie fiets! Hoe bevalt dat zadel? Ik ben erg benieuwd naar mensen met ervaring met SQLab zadels en dan met name de Active variant. Hoe werkt het meeverende gedeelte in het zadel in combinatie met de Canyon VCLS seatpost? Het lijkt me dat je daardoor wel erg veel beweging in het zadelgedeelte creëert.
Er is weinig beweging voelbaar hoor, je zit niet te hopsen of op een super verend zadel. De SQLab geeft iets mee naar links en rechts zodat je bekken bij het strekken van je been iets kan kantelen. De zadelpen werkt als een bladveer en dempt de schokken wat. Het voelt in elk geval prima voor mij :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-05 10:56
Microkid schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:17:
[...]

Er is weinig beweging voelbaar hoor, je zit niet te hopsen of op een super verend zadel. De SQLab geeft iets mee naar links en rechts zodat je bekken bij het strekken van je been iets kan kantelen. De zadelpen werkt als een bladveer en dempt de schokken wat. Het voelt in elk geval prima voor mij :)
dank voor je toelichting. Is toch wel een aandachtspuntje voor een nieuwe fiets. Wellicht dat dit ook voor een mtb van toepassing kan zijn als je geen fully wil gaan rijden...

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
[..]
Kijk eens naar de informatie op windfinder.com of de app. Bij nagenoeg elk ander weerbericht wordt toch vaak weinig wordt vermeld over de wind of het is niet erg nauwkeurig (ik denk vooral voor automobilisten en mensen die binnen zitten want dan boeit het niet zo of het nou met 3 of 5 bft waait en vanuit welke richting ;) itt buiten forensen/sporters).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
De zon schijnt weer dus ook deze (dikke) toerder heeft zijn fiets weer van zolder gehaald. Inmiddels staat de schuur zo vol dat ik toch eens op zoek wil naar een ophangsysteem voor zowel mijn racer als MTB. Iemand daar nog goede tips voor? Ik denk aan 2 simpele armsteunen boven elkaar, maar ik heb in het verleden wel gelezen over frame beschadigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-05 09:58
shoombak schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:59:
De zon schijnt weer dus ook deze (dikke) toerder heeft zijn fiets weer van zolder gehaald. Inmiddels staat de schuur zo vol dat ik toch eens op zoek wil naar een ophangsysteem voor zowel mijn racer als MTB. Iemand daar nog goede tips voor? Ik denk aan 2 simpele armsteunen boven elkaar, maar ik heb in het verleden wel gelezen over frame beschadigingen.
Ik heb voor 16 euro bij de Decathlon een muurdrager gekocht, werkt perfect:

https://www.decathlon.nl/...2-fietsen-id_3230614.html

PSN: StormFox81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Die heb ik ook, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ding is inderdaad prima, paar haken van de bouwmarkt met wat isolatiemateriaal overigens ook.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 21:41
Zit wel eens met een schuin oog te kijken naar een nieuw wielset van carbon uit China. Nu lees ik dat je daar ook steekassen kunt bestellen. Heb nu quickrelease op m'n Cannondale Synapse zitten, maar is dit gewoon uitwisselbaar? In de zin dat alle frames steekassen kunnen hanteren? Wellicht domme vraag, maar lees niet 123 een antwoord :)

En dan vraag twee. Zit er nou veel (kwaliteits)verschil in het gebruik van steekassen of de QR?

Handtekening

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:40
Nee dat kan niet zomaar. Steekas en QR hebben hele andere soort drop-out nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Dat kan inderdaad niet. Er zijn overigens wél naven die beide ondersteunen (met een adapter of een ander eindkapje). Bijvoorbeeld van Fulcrum.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 21:41
Sjoewe schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:07:
Nee dat kan niet zomaar. Steekas en QR hebben hele andere soort drop-out nodig.
Dank. Dus als ik nu QR heb, dan kan ik die steekas vergeten ;)

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:30
Storm-Fox schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:25:
[...]

Ik heb voor 16 euro bij de Decathlon een muurdrager gekocht, werkt perfect:

https://www.decathlon.nl/...2-fietsen-id_3230614.html
Past daar ook een mtb en een racefiets samen op?
Het probleem is vaak het brede stuur van de mtb.

[ Voor 7% gewijzigd door lochtejans op 03-04-2017 22:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:10
shoombak schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:59:
... toch eens op zoek wil naar een ophangsysteem voor zowel mijn racer als MTB. Iemand daar nog goede tips voor?
Twee fietsen ophangen in het trapgat:

fietsen ophangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
lochtejans schreef op maandag 3 april 2017 @ 22:13:
[...]

Past daar ook een mtb en een racefiets samen op?
Het probleem is vaak het brede stuur van de mtb.
Ik denk het wel, je moet de fietsen sowieso met de neus allebei een andere kant ophangen. Denk dat als je de mtb als buitenste hangt dat het wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
MrAngry schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:36:
[...]

Ik denk het wel, je moet de fietsen sowieso met de neus allebei een andere kant ophangen. Denk dat als je de mtb als buitenste hangt dat het wel kan.
Ja, inderdaad. Als je de fietsen zo ophangt dan past het net.
Zorg er dan wel voor dat de schroeven extra lang zijn i.v.m. het gewicht van beiden fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-05 21:25
Mijn nieuwe fiets draait redelijk stroef als ik de crank naar achteren beweeg. Het lijkt iets met de ketting te zijn, zonder de ketting op het blad voel je nauwelijks weerstand. Kan het zijn dat de standaard KMC ketting niet zo soepel loopt? Bij m'n oude fiets loopt het veel soepeler.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Draait je cassette wel soepel? Doet ie het op beide voorbladen stroef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Elke ketting behoort af-fabriek soepel te lopen en kan na verloop van tijd zonder behoorlijke smering stroef gaan lopen. KMC is wat dat betreft niet anders dan Shimano of andere merken.

Niettemin kun je niet uitsluiten dat je een maandagsmodel hebt gekregen en dat e.e.a. af-fabriek niet soepel loopt. Om dat uit te sluiten zou je eigenlijk de ketting even moeten schoonmaken en opnieuw invetten.

Het kan natuurlijk ook in de achternaaf/freehub zitten of in de derailleurwieltjes. Of je hebt een stijve schakel (indien de ketting ooit eens los is geweest en niet goed is teruggezet of wederom een maandagsmodel).

Hoeveel heb je er al mee gefietst?

[ Voor 17% gewijzigd door nare man op 04-04-2017 11:08 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
NoepZor schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:55:
Mijn nieuwe fiets draait redelijk stroef als ik de crank naar achteren beweeg. Het lijkt iets met de ketting te zijn, zonder de ketting op het blad voel je nauwelijks weerstand. Kan het zijn dat de standaard KMC ketting niet zo soepel loopt? Bij m'n oude fiets loopt het veel soepeler.
Is dit opeens, of heb je de fiets al een tijdje niet gebruikt?
Anders is het wel nodig om bepaalde onderdelen los te maken, te reinigen en in te vetten.

Edit: Lagers vervangen hoort niet of een nieuwe fiets, maar hoe nieuw is nieuw?

Het wordt overigens aangeraden om nieuwe kettingen altijd eerst te ontvetten en daarna
in te smeren met echte fietsolie. Dit omdat kettingen wegens lange opslag ingevet worden met
speciale vet waar je eigenlijk niet gelijk op wilt fietsen.

[ Voor 23% gewijzigd door Storm-Fox op 04-04-2017 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Als het alleen bij het achteruit draaien is, kan het ook nog zijn dat de palletjes van de freehub body "plakkerig" zijn. Soms als je nieuwe wielen het zitten die dingen nog zwaar in het vet, dan moet je gewoon wat meer kilometers maken en kijken of het na 500 kilometer nog steeds gebeurd. Als het geen nieuwe wielen zijn, kan het ook nog zijn dat ze juist weer geserviced moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
NoepZor schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:55:
Mijn ketting van mijn nieuwe fiets had hetzelfde, alles (ketting, derailleur wieltjes) even smeren en liep als een zonnetje. Dus zoals @nare man al zegt smeer de boel even in.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
[quote][b][message
Sjoewe schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:39:
Als het alleen bij het achteruit draaien is, kan het ook nog zijn dat de palletjes van de freehub body "plakkerig" zijn. Soms als je nieuwe wielen het zitten die dingen nog zwaar in het vet, dan moet je gewoon wat meer kilometers maken en kijken of het na 500 kilometer nog steeds gebeurd. Als het geen nieuwe wielen zijn, kan het ook nog zijn dat ze juist weer geserviced moet worden.
Volgens mij draait dit deel prima evenals de crank en zit het echt in de ketting.
joint_me schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:51:
[...]

Mijn ketting van mijn nieuwe fiets had hetzelfde, alles (ketting, derailleur wieltjes) even smeren en liep als een zonnetje. Dus zoals @nare man al zegt smeer de boel even in.
Fiets is van december vorig jaar en ik heb er ruim 900km op gefietst. Ik smeer met squirt lube. Het zou kunnen dat inwendig nog het fabrieksvet zit. Misschien geeft dit de extra weerstand. Ik ga hem eens goed ontvetten en dan opnieuw invetten. Hopelijk gaat het dan wat beter. :)

Ik heb namelijk het idee dat ik op de nieuwe fiets harder moet trappen dan met de oude, die is makkelijker op snelheid te houden. Ik heb echter geen idee waar dat precies in zit, ik heb dus wel gezien dat in ieder geval de ketting een stuk soepeler moet kunnen lopen. Verder verschil is dat het stuur 2,5cm hoger staat, er 25mm giant p-sl1 banden op liggen met een p-r2 wielset. De oude fiets heeft een racing 5 evo set met 23mm GP4000s (oude model).

[ Voor 42% gewijzigd door NoepZor op 04-04-2017 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:44
Als je dat vermoedt en het niet zelf kan vinden zou ik aanraden even naar de LBS te gaan. Bij de LBS hier in Groningen (Dik) kan je altijd wel even binnenlopen met je fiets voor een vraag. Zijn nooit te beroerd om even snel te kijken of ze zo het probleem kunnen zien.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
NoepZor schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:11:
[quote][b][message
[...]

Volgens mij draait dit deel prima evenals de crank en zit het echt in de ketting.

[...]

Fiets is van december vorig jaar en ik heb er ruim 900km op gefietst. Ik smeer met squirt lube. Het zou kunnen dat inwendig nog het fabrieksvet zit. Misschien geeft dit de extra weerstand. Ik ga hem eens goed ontvetten en dan opnieuw invetten. Hopelijk gaat het dan wat beter. :)

Ik heb namelijk het idee dat ik op de nieuwe fiets harder moet trappen dan met de oude, die is makkelijker op snelheid te houden. Ik heb echter geen idee waar dat precies in zit, ik heb dus wel gezien dat in ieder geval de ketting een stuk soepeler moet kunnen lopen. Verder verschil is dat het stuur 2,5cm hoger staat, er 25mm giant p-sl1 banden op liggen met een p-r2 wielset. De oude fiets heeft een racing 5 evo set met 23mm GP4000s (oude model).
Wat ik altijd doe is nieuwe kettingen gelijk in bak dasty/ remreiniger gooien etc. Laat het er dan wel een paar dagen in liggen voor ik het monteer. Als je dan elke dag dan even met kwast door de bak gaat is al het vet wel verdwenen en opgelost in het water. Vervolgens dun laag squirt erop, afvegen na paar uur en nog dun laagje squirt erop en kan weer één jaar fietsen zonder het te ontvetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:32
Ik kom voor het eerst kijken in dit topic en bij het wielrennen, en ben mij op dit moment aan het oriënteren voor een racefiets. Aangezien ik nog moet ontdekken hoe leuk ik het precies ga vinden, vind ik het wat van de gekke om meteen een nieuwe racefiets te kopen. Tegelijkertijd heb ik nog weinig ervaring om zelf een passende fiets tweedehands uit te zoeken, waardoor ik eraan denk om bij een goede LBS een tweedehandsje aan te laten passen.

Mijn vraag dan ook, kent iemand in (de omgeving van) Amsterdam een goede LBS?

Ik vond De Vos in Zwanenburg met een enorme collectie, maar ik lees daar gemengde verhalen over. Heeft iemand daar ervaringen mee of heeft iemand andere adviezen?

Merci!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• havana
Bij De Vos moet je alleen kopen als je ECHT weet wat je koopt en zo te horen weet jij dat niet (met alle respect) en dan moet je daar NIET kopen want juist aan zulke klanten verdient Vos.

Ga eens kijken bij Gerbikes in Betondorp.

Persoonlijk zou ik gewoon een Marktplaatsfiets pakken. Gewoon een goedkope, daar kun je dan echt geen buil aan vallen. Post hier de linkjes en wij kraken gratis af geven gratis commentaar.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:17
+1 voor Havana. Niet kopen bij Vos, tenzij...

Maar koop een 2e hands unit die enigszins jouw maat is. Er staan er shitloads te koop, zeker nu iedereen zijn schuurtje weer op gaat ruimen. Met een 2e handsje kun je lekker gaan pielen met de techniek en kijken of het echt wat voor je is. Ga daar dan een jaar op fietsen en vind je het dan nog steeds leuk dan kun je gaan nadenken over een echte fiets.

Let wel, je hebt aan alleen een fiets niet voldoende. Daar komt nog een helm, schoenen (met klikplaatjes), broek en een shirt bij kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02-2023
Ik heb zo af en toe een pleziertochtje gereden (max. 120 km) op een wielrenfiets die ik steeds leende van iemand en nu kan ik een tweedehands fiets van een goede maat van me overnemen. Ben benieuwd wat jullie vinden van deze deal.

Het betreft een Bulls Harrier 2 uit 2013 die volledig 105 is afgemonteerd, carbon voorvork, nieuwe (berg)cassette erop, servicebeurt juli 2016, nieuwe remblokken. Mocht ik wat terminologie verkeerd gebruiken dan kan dat helemaal kloppen. :+

Hij vraagt er 400 euro voor. Wat denken jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaartenPol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:53
Michielgb schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 19:50:
Ik heb zo af en toe een pleziertochtje gereden (max. 120 km) op een wielrenfiets die ik steeds leende van iemand en nu kan ik een tweedehands fiets van een goede maat van me overnemen. Ben benieuwd wat jullie vinden van deze deal.

Het betreft een Bulls Harrier 2 uit 2013 die volledig 105 is afgemonteerd, carbon voorvork, nieuwe (berg)cassette erop, servicebeurt juli 2016, nieuwe remblokken. Mocht ik wat terminologie verkeerd gebruiken dan kan dat helemaal kloppen. :+

Hij vraagt er 400 euro voor. Wat denken jullie?
Ik was gisteren bij mij LBS voor schoenen en keek daar ook even naar de fietsen die daar stonden. Op mijn vraag wat mijn vergelijkbare Harrier eventueel op zou leveren werd 300 á 350 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02-2023
MaartenPol schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 20:12:
[...]

Ik was gisteren bij mij LBS voor schoenen en keek daar ook even naar de fietsen die daar stonden. Op mijn vraag wat mijn vergelijkbare Harrier eventueel op zou leveren werd 300 á 350 gegeven.
Hmm en dat is dan zonder te onderhandelen bij een bike shop die er ook nog aan moet verdienen? Dan lijkt me 400 euro wel een prima deal. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:44
Dat is op zich een prima deal idd. Heb ook tijd op Harrier plus gereden; prima fietsjes!

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
Harrier kun je werkelijk geen buil aan vallen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nare man
Zeker. Ik rijd er nog steeds met plezier op als winterfiets (Harrier 1 2014 met 105 5700 triple) met inmiddels o.a. andere banden, ketting, cassette, remmen, zadel en stuur. Gewoon een degelijk alu frame zonder poespas.

[ Voor 13% gewijzigd door nare man op 05-04-2017 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poenzkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-05 14:55

Poenzkie

Just being Hendrick

MailMan schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 18:39:
Ik kom voor het eerst kijken in dit topic en bij het wielrennen, en ben mij op dit moment aan het oriënteren voor een racefiets. Aangezien ik nog moet ontdekken hoe leuk ik het precies ga vinden, vind ik het wat van de gekke om meteen een nieuwe racefiets te kopen. Tegelijkertijd heb ik nog weinig ervaring om zelf een passende fiets tweedehands uit te zoeken, waardoor ik eraan denk om bij een goede LBS een tweedehandsje aan te laten passen.

Ik vond De Vos in Zwanenburg met een enorme collectie, maar ik lees daar gemengde verhalen over. Heeft iemand daar ervaringen mee of heeft iemand andere adviezen?

Merci!
Als je dan toch in Zwanenburg bent kan je beter even bij de Reus kijken. Hele aardige eigenaar en super service altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Storm-Fox
MailMan schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 18:39:

Merci!
Al beginner is het inderdaad verstandig om vooraf goed te orienteren en hierbij minimaal de onderstaande punten te achterhalen:

1) eerst uitzoeken welke geometrie bij je past.
2) uit deze fietsen kies je er eentje naar smaak en budget.
3) ultegra is niet nodig. Tiagra is voor u (en de meeste fietsers) al goed.
De beste groepset voor je geld is 105.
4) max budget kleding en accessoires
6) framemaat (op basis van je lengte, bbl, etc.)
7) zadelmaat ( afstand zitbotjes meten)

Wat betreft de LBS in Amsterdam (bron:thread fietsen.nl):

fietsenmaker behalve winkels als Salden / Hopmans / Mantel / Goossens kan tegenwoordig concurreren met internetprijzen waar we toch aan gewend zijn geraakt met z'n allen.
Als ik je nog een tip mag geven: Ger Hermans in Betondorp. Niet duur (qua reparaties) en de beste vakman rond Amsterdam.

Hans Struik West:
Echte vakmensen, een echte racefietszaak. Voor reparaties prima, onderdelen en nieuwe fietsen zijn goed aan de prijs. Aparte kledingwinkel heeft een groot assortiment. Mensen zijn wel aardig en vakkundig is mijn ervaring. Service is prima.

Presto:
De grootste speciaalzaak rond Amsterdam. Wisselende ervaringen mee. Ze zijn aardig als je binnenkomt met een grote zak geld maar zodra je toe hebt gehapt zijn ze ineens veel minder aardig. Wel veel keus in onderdelen en de prijs is voor Amsterdamse begrippen goed.

Tromm Tweewielers:
Verschrikkelijk duur als het om losse onderdelen gaat. Monteurs weten meer van stadsfietsen en vouwfietsen dan van racefietsen. Er staan showroom modellen van 2005 die anno 2007 gewoon tegen de adviesprijs worden verkocht. Personeel is niet erg vriendelijk.

Fietsplezier Looiersgracht:
Een echte topzaak gerund door een echte liefhebber.

GerBikes Betondorp:
Mijn persoonlijke favoriet. De beste vakman van Amsterdam. De enige die echt iets van Campagnolo weet. Voor aanschaf kleding, onderdelen en fietsen etc. niet geschikt, wel voor reparaties. Binnenlopen zonder afspraak, vaak klaar terwijl je wacht. Als student krijg je altijd korting. Ger is trouwens ook een echte geschikte, aardige vent, altijd in voor een bakkie. Ik fiets graag even om om hier naartoe te gaan. Ger vindt het ook geen probleem als je komt aanzetten met een fiets die je elders hebt gekocht.

Kaptein Tweewielers:
Aardige mensen, niet erg veel keus verder en de prijs is niet bijzonder.

[ Voor 0% gewijzigd door Storm-Fox op 05-04-2017 11:45 . Reden: Update oude LBS lijst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Storm-Fox schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:07:
[...]

Het wordt overigens aangeraden om nieuwe kettingen altijd eerst te ontvetten en daarna
in te smeren met echte fietsolie. Dit omdat kettingen wegens lange opslag ingevet worden met
speciale vet waar je eigenlijk niet gelijk op wilt fietsen.
Volgens mij is dat een verhaal wat de ronde doet, maar waar geen enkele onderbouwing voor is. Eerder in dit topic staat zelfs een link naar een artikel dat dit vet het beste is en je daarna het nooit meer zo goed zult krijgen. Daar vind ik meer voor te zeggen. Wat is überhaupt vet voor opslag?

@Storm-Fox Hoe weet je welke geometrie bij je past? Laatst eens over gehad met andere racefietsers. Het is het eerste wat je als advies krijgt, maar wat het verder inhoud weet (haast) niemand.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Ex Nunc schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:22:
[...]

Volgens mij is dat een verhaal wat de ronde doet, maar waar geen enkele onderbouwing voor is. Eerder in dit topic staat zelfs een link naar een artikel dat dit vet het beste is en je daarna het nooit meer zo goed zult krijgen. Daar vind ik meer voor te zeggen. Wat is überhaupt vet voor opslag?
Eerlijk gezegd geloof ik daar ook weinig van. In elk geval adverteerde Shimano bij de introductie van de nieuwe 9000 en 6800-groepen actief met de nieuwe coating (volgens mij Sil-Tec ofzoiets) waar de ketting af-fabriek in was gedrenkt en die het allemaal nog soepeler en beter zou laten lopen. Lijkt me niet dat ze dat doen als er het eigenlijk de bedoeling is dat meteen na aanschaf je hele ketting uitkookt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
[...]

@Storm-Fox Hoe weet je welke geometrie bij je past? Laatst eens over gehad met andere racefietsers. Het is het eerste wat je als advies krijgt, maar wat het verder inhoud weet (haast) niemand.
Op basis van het onderstaande kan je zelf of bij een goede LBS het aantal modellen aardig bepalen.

Lichaamslengte:
BBL:
Torso:
Armlengte:
Schouderbreedte:

Het is natuurlijk zeer persoonlijk en daarom is het maken van proefritjes echt nodig.

Ik heb aan de hand van mijn maten twee maanden geleden gekozen voor een Caad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
nare man schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:28:
[...]

Eerlijk gezegd geloof ik daar ook weinig van. In elk geval adverteerde Shimano bij de introductie van de nieuwe 9000 en 6800-groepen actief met de nieuwe coating (volgens mij Sil-Tec ofzoiets) waar de ketting af-fabriek in was gedrenkt en die het allemaal nog soepeler en beter zou laten lopen. Lijkt me niet dat ze dat doen als er het eigenlijk de bedoeling is dat meteen na aanschaf je hele ketting uitkookt.
Ik heb het bij mijn laatste kettingwissel (1.5 jaar geleden) niet gedaan, omdat ik dit nog niet wist.
Mogelijk worden bepaalde kettingen out of the box met een ander soort vet geleverd, maar dit zal niet
voor de meeste gelden denk ik.

Mocht jouw ketting/casette een pakkerige vet hebben, dan lijkt het mij verstandig dit eerst te ontvetten want
anders trekt dit te veel zand en vuil aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
Storm-Fox schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:17:
[...]

Lohman:
Echte vakmensen, een echte racefietszaak. Voor reparaties prima, onderdelen en nieuwe fietsen zijn goed aan de prijs. Aparte kledingwinkel heeft een groot assortiment. Mensen zijn wel aardig en vakkundig is mijn ervaring. Service is prima.
Lohman bestaat niet meer, dat heet nu Hans Struik West. Hans Struik heeft naast Tromm bij de Rai nog een giga zaak, dus die kan je mooi combineren als je daar langs gaat. In de lijst ontbreekt nog Cor Mantel op het hoofddorpplein. Ik vind dat zelf wel een prettige zaak en die is echt afgeladen met racefietsen. Kaptein is hondsduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
MrAngry schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:34:
[...]

Lohman bestaat niet meer, dat heet nu Hans Struik West. Hans Struik heeft naast Tromm bij de Rai nog een giga zaak, dus die kan je mooi combineren als je daar langs gaat. In de lijst ontbreekt nog Cor Mantel op het hoofddorpplein. Ik vind dat zelf wel een prettige zaak en die is echt afgeladen met racefietsen. Kaptein is hondsduur.
Ah, dank voor de update!
Ik kom zeer regelijkmatig bij Hans Struik (Rai), omdat zij op mijn route naar huis zitten.
Zeer aardige en vakkundige mensen, goede prijzen en groot assortiment.
En elke zaterdagochtend organiseren zij een gratis fietstocht waar iedereen zich bij kan aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
nare man schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:28:
[...]

Net even opgezocht:

I have bought your X-series chain. After unpacking, I found that the chain is rather sticky on the outside. Is that normal?
During manufacturing one of the processes involves lubrication, we inject special grease into the chain. Right now a part of that grease stays on the chain's outside, which is needed to conserve and protect the chain during storage.
KMC recommends you to take away the excess grease from the chain's outside by spraying some (eco) cleaner along the chain and immediately wiping it. By removing the grease outside you will prevent it from atracting too much dirt. Make sure the grease inside the chain is not affected!
Beware of keeping it a little oiled after every ride in order to prevent rust.

Bron: http://www.bikeforums.net...-wd-40-rusty-chain-3.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
Over het opslag verhaal weet ik niks, maar als je het fabrieksvet op je ketting laat zitten, heb je binnen 200 kilometer een gitzwarte drijflijn en heb je iedere losse zandkorrel die je onderweg tegen bent gekomen aan je ketting plakken. Echter je hoeft 'm ook niet eerst 24 uur in de ontvetter te leggen. Zolang het maar niet aan de buitenkant van je ketting blijft zitten.

Goed afwegen met een oude doek, een keer sprayen met Dasty, en naspoelen is in mijn ervaring genoeg. Daarna voor de zekerheid met normale lube insmeren en een nachtje laten trekken, dan alle overgebleven smering aan de buitenkant van de keting afvegen met een schone doek.
Als je nog nooit langer dan een uur op een racefiets hebt gezeten kan je dat nooit weten. Beginners zijn altijd 'bang' voor twee aspecten van een racefiets: een harde zit op het zadel en het diep voorovergebogen moeten zitten ten opzichte van een normale fiets. Dus drie keer raden waar de marketing machine op inspeelt om meer fietsen te verkopen... de focus op allerhande verende/flexibele zadels en zadelpennen en de 'uitvinding' van de zogenaamde endurance geometrie, het is allemaal (ten dele) gewoon bedoeld om de drempel te verlagen afzetmarkt te vergroten. Het kan uiteraard best helpen om meer comfort te ervaren, maar uiteindelijk wordt het allemaal ook wel zwaar overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Laatst online: 10:56

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Wat vinden jullie de beste fietsenwinkel in Utrecht voor onderhoud? Snel zit dichtbij mij, maar heel super lijkt het mij niet.

@Sjoewe jij hebt vast wel een idee! :)

[ Voor 15% gewijzigd door Tjebakka op 05-04-2017 11:43 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik heb de ketting al enkele malen goed schoongemaakt met een sopje en doek/borstel. Vanmorgen maar eens een hele flinke bak squirt lube er op gegooid en lijkt alweer wat soepeler te lopen. Zou kunnen dat het niet erg goed blijft zitten. Ook paar slechtweer ritjes gehad in februari (nat wegdek).

Verder zit het snelheidsverschil misschien ook wel tussen de oren. Wind is namelijk ook altijd van invloed. En de nieuwe fiets heeft een iets flexibele zadelpen, carbon frame en 25mm banden. Dit stuitert minder hard en de wielen zoeven ook iets minder. Daardoor lijkt het misschien ook wel minder snel te gaan allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Storm-Fox schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:29:
[...]

Op basis van het onderstaande kan je zelf of bij een goede LBS het aantal modellen aardig bepalen.

Lichaamslengte:
BBL:
Torso:
Armlengte:
Schouderbreedte:

Het is natuurlijk zeer persoonlijk en daarom is het maken van proefritjes echt nodig.

Ik heb aan de hand van mijn maten twee maanden geleden gekozen voor een Caad.
Dat is inderdaad zoals je het voorgeschoteld krijgt. Maar als je de fietsenzaak binnenloopt, dan wordt er niet met je gepraat over geometrie. Alleen gekeken naar wat zij hebben staan en hoe ze dat aan jou kunnen slijten.

Daarnaast, wat zeggen die maten die jij noemt over de geometrie? Geometrie heeft ook met comfort te maken. De meeste dingen van de fiets kan je ook afstellen met zadel(pen), stuurpen en cranklengte. Al helemaal met sloping frames is de geometrie al helemaal een duistere zaak aan het worden voor de meesten. Zelf heb ik mij er weinig druk over gemaakt iig.

Dit overigens niet om jou door te zagen hoor, maar ik vraag me echt af of dit iets is wat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Tjebakka schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:43:
Wat vinden jullie de beste fietsenwinkel in Utrecht voor onderhoud? Snel zit dichtbij mij, maar heel super lijkt het mij niet.

@Sjoewe jij hebt vast wel een idee! :)
Jazeker! Rinus bij Cycleworks is echt een fietstovenaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Laatst online: 10:56

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Sjoewe schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:47:
[...]

Jazeker! Rinus bij Cycleworks is echt een fietstovenaar :)
Nog beter, nog dichterbij! :) Zal denk ik de laatste servicebeurt van mijn Bulls worden. Nu toch echt voornemens een nieuwe fiets te kopen dit jaar. Of ik de Bulls dan als winterfiets houd weet ik nog niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Tjebakka op 05-04-2017 11:51 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
Storm-Fox schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:39:
[...]
Ik kom zeer regelijkmatig bij Hans Struik (Rai)
...
elke zaterdagochtend organiseren zij een gratis fietstocht waar iedereen zich bij kan aansluiten
Doen ze dit seizoen weer tochten organiseren? Ik kan er niets over terugvinden op hun website. Vorig jaar waren ze er wel actief mee, ik kreeg een keer een flyer in de hand gedrukt. Overigens heb ik nooit met ze meegereden. Wel met de mannen van Meesterknecht, maar die hebben ondertussen zakelijk het tijdelijke voor het eeuwige verruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
MrAngry schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:34:
[...]

Er is op de Haarlemmermeerstaart (Oud-West) een FuturmumClub, dat is een front van futurumshop.com. Ik ben er nooit geweest maar afgaande op hun website doen ze er vooral aan adviseren en je helpen kiezen in hun webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
DieAnder schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:13:
[...]

Doen ze dit seizoen weer tochten organiseren? Ik kan er niets over terugvinden op hun website. Vorig jaar waren ze er wel actief mee, ik kreeg een keer een flyer in de hand gedrukt. Overigens heb ik nooit met ze meegereden. Wel met de mannen van Meesterknecht, maar die hebben ondertussen zakelijk het tijdelijke voor het eeuwige verruild.
Yep, ze zijn al een tijdje gestart. Helaas kan ik zelf niet mee i.v.m. zwemles kids.
Zie hun Facebook pagina voor meer informatie.

Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-0/p480x480/13342874_1195001783843157_7342476925933561625_n.jpg?oh=915508e90ae455184b1f2272835c09f0&oe=59611EA1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Laatst online: 14:51
Fietswinkel in Utrecht: Cycles Dupree. Paar jaar geleden een fiets gehaald, nog altijd erg tevreden met de adviezen van Jean-Paul. Van te voren helemaal opgemeten, en op basis daarvan een aantal fietsen uitgezocht die kwa geometrie en budget bij mij pasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Storm-Fox schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:42:
[...]

Net even opgezocht:

I have bought your X-series chain. After unpacking, I found that the chain is rather sticky on the outside. Is that normal?
During manufacturing one of the processes involves lubrication, we inject special grease into the chain. Right now a part of that grease stays on the chain's outside, which is needed to conserve and protect the chain during storage.
KMC recommends you to take away the excess grease from the chain's outside by spraying some (eco) cleaner along the chain and immediately wiping it. By removing the grease outside you will prevent it from atracting too much dirt. Make sure the grease inside the chain is not affected!
Beware of keeping it a little oiled after every ride in order to prevent rust.

Bron: http://www.bikeforums.net...-wd-40-rusty-chain-3.html
Nuttige informatie, dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
[...]
Ik zou onderscheid willen maken tussen frame maatvoering enerzijds en geometrie anderzijds.

De maten van je lijf bepalen of je op een frame past, dit is terug te brengen tot de stack en de reach. Hierbij heb je de nodige marge waarbinnen je met zadelhoogte, -setback en -hoek, de lengte van stuurpen en cranks en stuurbreedte kunt spelen. Je maakt het frame daarmee pas op je eigen maten, lenigheid en voorkeur.

Voor wat betreft de geometrie van de fiets, die wordt bepaald door de balhoofdhoek, de vorksprong en de wielbasis. Dit zijn grootheden waaraan je niets kunt veranderen of afstellen of wijzigen! De geometrie resulteert in een bepaald weggedrag zoals stuureigenschappen en rechtdoorstabiliteit.
In theorie kies je een bepaalde geometrie op basis van je gebruiksdoel: wegwedstrijden, criteriums, klassiekers, klimmen, toertochten, audax, veldrijden, tijdrijden, noem maar op. Een tweede belangrijk argument is persoonlijke voorkeur voor een bepaald weggedrag. Noem het voor mijn part smaak.

De kern van mijn betoog is dan ook: er is geen BESTE geometrie voor een bepaalde rijder, er is hoogstens een beste geometrie voor een bepaalde toepassing voor een bepaalde rijder.

In de praktijk is het zo dat een beginnend wielrenner niet in zijn kristallen bol kan zien op welke manier hij zijn fiets zal gaan gebruiken, noch wat zijn persoonlijke voorkeuren zullen zijn qua weggedrag. Het is al heel wat als de fiets min-of-meer past en renner in-spé zich over de onvermijdbare pijntjes heen kan zetten om de smaak te pakken te krijgen. De tijd om zich druk te maken over geometrie is nog ver weg.

De gevorderde wielrenner herkent in bovenstaand vurig betoog natuurlijk belangrijke argumenten om te voldoen aan Rule #12 (The correct number of bikes to own is n+1) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-05 09:25
Naar aanleiding van de vette ketting discussie....

Hoe houden jullie de casette mooi schoon?
Om de een of andere manier lijk ik het maar niet goed schoon te krijgen en is de casette na elke (droge) rit weer zwart. De ketting maak ik schoon met een wasstraatje en dan ketting olie erop. Dit laten intrekken en afvegen met een oud shirt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Storm-Fox
Nixo schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:48:
Naar aanleiding van de vette ketting discussie....

Hoe houden jullie de casette mooi schoon?
Om de een of andere manier lijk ik het maar niet goed schoon te krijgen en is de casette na elke (droge) rit weer zwart. De ketting maak ik schoon met een wasstraatje en dan ketting olie erop. Dit laten intrekken en afvegen met een oud shirt.
Als ik niet te veel tijd heb, dan hanteer ik de onderstaande methode:

Edit: Zelf durf ik geen wd40 te gebruiken.
Wel gebruik ik nog een kettingreiniger apparaat en ben daar heel blij mee

[ Voor 9% gewijzigd door Storm-Fox op 06-04-2017 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

De snelle methode: als je de ketting in de 'wasstraat' hebt staan, dan ook gelijk van die ontvetter (naar voorkeur) met een borstel over de tanden voor en achter doen. Met een doek weer afnemen. Die kan je tussen de kransjes doorsteken (vooral t-shirts vind ik handig, met de dikke zomen) en heen en terug bewegen.

De meer intensieve is ook de cassette en bladen loshalen en (evt met ketting) in een bak ontvetter en dan per tandje poetsen met een doek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-05 09:25
Ex Nunc schreef op woensdag 5 april 2017 @ 16:01:
De snelle methode: als je de ketting in de 'wasstraat' hebt staan, dan ook gelijk van die ontvetter (naar voorkeur) met een borstel over de tanden voor en achter doen. Met een doek weer afnemen. Die kan je tussen de kransjes doorsteken (vooral t-shirts vind ik handig, met de dikke zomen) en heen en terug bewegen.

De meer intensieve is ook de cassette en bladen loshalen en (evt met ketting) in een bak ontvetter en dan per tandje poetsen met een doek.
Cassette loshalen lukt niet. Die tools heb ik niet. Maar samen met de ketting de cassette en tandwielen voor goed schoen maken zou toch wel resultaat moeten geven. (Toch maar een emmer, borstel en sponsen halen).

Maar smeren met WD40 gaat me nog te ver :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
borft schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:56:
Fietswinkel in Utrecht: Cycles Dupree. Paar jaar geleden een fiets gehaald, nog altijd erg tevreden met de adviezen van Jean-Paul. Van te voren helemaal opgemeten, en op basis daarvan een aantal fietsen uitgezocht die kwa geometrie en budget bij mij pasten.
Hier heb ik dan juist weer louter slechte ervaringen. De zaak is alleen op afspraak open, dat op zich is al (erg) merkwaardig imo. Als het je dan eindelijk lukt er binnen te komen, word je idd opgemeten. Uiteraard was ik erg geinteresseerd in de fietsen die er in de winkel stonden, maar over een eventuele prijs werd niets vrijgegeven. Die zou ik namelijk uitsluitend kunnen zien in de offerte die na de meting naar me zou worden gemailed.

Alleen...die kwam dus nooit! Nog een keer gebeld zelfs, of ze de offerte nou wilden sturen. "Ah ja sorry gaan we regelen meneer". En nog steeds niks sturen hoor. 8)7

Echt een stelletje lapzwansen daar zeg, niet normaal.

[ Voor 5% gewijzigd door Stoffa op 05-04-2017 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
Stoffa schreef op woensdag 5 april 2017 @ 16:23:
[...]

Hier heb ik dan juist weer louter slechte ervaringen.

Echt een stelletje lapzwansen daar zeg, niet normaal.
Jah, dat heb ik inderdaad vaker gehoord. Mijn ervaring was erg goed. Ook toen ik vorig jaar met een afgebroken derailleur (don't ask ;) langs kwam, met de vraag of het snel gefixt kon worden (ik ging 2 dagen later een weekend fietsen), werd het snel gerepareerd.

Na mijn opmeting, 's avonds, na werk (!), kreeg ik dezelfde nacht, uurtje of 2, een lijstje met fietsen, specificaties en prijzen. Maar misschien dat je inderdaad wat geluk moet hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
borft schreef op woensdag 5 april 2017 @ 16:31:
[...]

Jah, dat heb ik inderdaad vaker gehoord. Mijn ervaring was erg goed. Ook toen ik vorig jaar met een afgebroken derailleur (don't ask ;) langs kwam, met de vraag of het snel gefixt kon worden (ik ging 2 dagen later een weekend fietsen), werd het snel gerepareerd.

Na mijn opmeting, 's avonds, na werk (!), kreeg ik dezelfde nacht, uurtje of 2, een lijstje met fietsen, specificaties en prijzen. Maar misschien dat je inderdaad wat geluk moet hebben :)
Haha ze stuurden je om 2 uur 's nachts een lijst? Aparte werkethiek hebben die lui zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
Stoffa schreef op woensdag 5 april 2017 @ 16:36:
[...]

Haha ze stuurden je om 2 uur 's nachts een lijst? Aparte werkethiek hebben die lui zeg :)
Ja, best bijzonder wel. Ik heb het idee dat JP nooit slaapt ;) het is me ook nog nooit gelukt om binnen 15 minuten weer buiten te staan. Altijd even gezellig ouwehoeren, voordat je het weet is er weer een half uur voorbij!

Maar ervaringen kunnen verschillen, je bent niet de eerste van wie ik hoor dat ie moeite heeft om er een fiets te kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
borft schreef op woensdag 5 april 2017 @ 16:38:
[...]

Ja, best bijzonder wel. Ik heb het idee dat JP nooit slaapt ;) het is me ook nog nooit gelukt om binnen 15 minuten weer buiten te staan. Altijd even gezellig ouwehoeren, voordat je het weet is er weer een half uur voorbij!

Maar ervaringen kunnen verschillen, je bent niet de eerste van wie ik hoor dat ie moeite heeft om er een fiets te kopen ;)
Het hele beeld dat ik van die zaak heb is dat ze erg voor laaghangend fruit gaan: mensen die duidelijk bereid zijn flink in de buidel te tasten, en niet op een euro meer of minder kijken. Zo gaf ik meermaals aan op zoek te zijn naar een goede aanbieding, en erg prijsbewust te zijn. Zou me niet verbazen dat ik daarom nooit iets heb vernomen.
Ben wel benieuwd naar of jij nog kritisch gekeken hebt naar de prijs, en of je niet erg veel geld kwijt was daar. Volgens mij word je onder het mom van "premium service" flink getild daar namelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Stoffa op 05-04-2017 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
Stoffa schreef op woensdag 5 april 2017 @ 16:44:
[...]

Het hele beeld dat ik van die zaak heb is dat ze erg voor laaghangend fruit gaan: mensen die duidelijk bereid zijn flink in de buidel te tasten, en niet op een euro meer of minder kijken. Zo gaf ik meermaals aan op zoek te zijn naar een goede aanbieding, en erg prijsbewust te zijn. Zou me niet verbazen dat ik daarom nooit iets heb vernomen.
Ben wel benieuwd naar of jij nog kritisch gekeken hebt naar de prijs, en of je niet erg veel geld kwijt was daar. Volgens mij word je onder het mom van "premium service" flink getild daar namelijk.
ik weet het niet, ik heb online gekeken wat andere aanbiedingen waren, en die zaten allemaal 100-400 euro boven de prijs die ik betaald heb (waarbij sommige shops ook nog 50-150 euro vragen voor de opmeting, wat bij JP dus niets kost). Dus ik heb niet het idee dat ik getild ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
borft schreef op woensdag 5 april 2017 @ 17:04:
[...]

ik weet het niet, ik heb online gekeken wat andere aanbiedingen waren, en die zaten allemaal 100-400 euro boven de prijs die ik betaald heb (waarbij sommige shops ook nog 50-150 euro vragen voor de opmeting, wat bij JP dus niets kost). Dus ik heb niet het idee dat ik getild ben :)
Mmm ok, dan heb ik niets gezegd haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 28-05 16:01

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

borft schreef op woensdag 5 april 2017 @ 17:04:
[...]
Dus ik heb niet het idee dat ik getild ben :)
De beste oplichters zorgen er natuurlijk voor dat je niks in de gaten hebt 8) :+

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Alle machtig was het stiekem nog koud net zeg :X

Dacht doe even een kort rondje om het lichaam even aan het werk te zetten, beetje opwarmen en alles losrijden maar zeker met de wind was het stiekem echt wel koud :p Ach wel lekker gereden even!

Maandag en dinsdag als een malle gewerkt om het land te bemesten op onze zorgboerderij en alles van rug(spieren), schouders, armen en benen (iets minder) deden pijn en stijf :+. Daarom vandaag een wat rustigere dag ingepland, veel lopen en wat licht tilwerk...maar dat werd dus 2x 20min in fixatie op de grond liggen met een cliënt. Op de oude grond en de verzuring was compleet maar rondje warmfietsen doet wonderen...tot morgenochtend want dan is alles weer stijf :+

Gabriël AM5

Pagina: 1 ... 22 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic

Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.