Ook ik had beloofd om een plaatje van m'n nieuwe fiets te delen. Zie alleen wel dat ik hem van de verkeerde kant van de fiets heb genomen, mea culpa.
Wat een ongelooflijk fijne fiets, de geometrie past ook veel beter bij me. In vergelijking met m'n oude fiets voelt het bijna alsof je over de weg zweeft, zeker op glad asfalt. Toch krijg je nog net genoeg feedback om je grip op de weg in te schatten. De bladveer zadelpen, brede banden en het carbon frame filteren wel veel roadbuzz weg.
Er moeten nog een paar dingen gebeuren aan de fiets. Ik wil de kettingbeschermer eraf halen, een fizik zadeltasje dat mooi aan het zadel bevestigt en nog een sticker op de onderbuis verwijderen.
Over het frame heb ik nog wel een vraag. Het is de eerste keer dat ik een mat frame heb. Voorheen gewoon een glanzend gelakt frame. Wat is de beste manier om dit matte frame schoon te maken?
Voorheen gebruikte ik gewoon een emmer warm sopwater met Dreft en wat microvezel doekjes, Dasty voor de ketting.
Nu lijkt me dat wat sopwater geen probleem moet zijn maar over Dasty twijfel ik, dat is wat agressiever spul en het lijkt me toch zonde als dit met het schoonmaken het frame aantast. Wat gebruiken jullie om het frame schoon te maken? En spuiten jullie er nog iets op na het schoonmaken voor bescherming? Of bestaat er iets zoals een wax voor mat gespoten carbon dat een beschermlaag creëert?
Voor nu zijn de Aksium wielen goed, deze schijfrem versie heeft ook meer spaken dan de normale versie. Als deze versleten zijn ga ik hoogstwaarschijnlijk toch wel naar een mooi setje handgespaakte wielen kijken.
[
Voor 0% gewijzigd door
maxietheboss op 24-03-2017 10:03
. Reden: Typo ]