Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 111 Laatste
Acties:
  • 632.341 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:13

Crazy D

I think we should take a look.

sapphire schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:28:
Ligt er aan een aantal factoren, als ik goed ontbijt en rustig rijd haal ik de 65km zonder eten.
Gisteren rond 1u gegeten en om half 5 op de fiets gesprongen en lekker doorgereden, dan val ik na een uur zowat om als ik niets eet :|
Als ik om 13u wat eet, heb ik sowieso om half 5 wel honger... Al lig ik op de bank te slapen. Laat staan fietsen.
Maar anders ook, na 45min~60min is de glycogeen voorraad uit je spieren op en als je dan al even niks gegeten hebt moet de aanvulling toch ergens vandaan komen.
Dat hangt ook erg van de intensiteit af. Een uur boven je omslagpunt (als je dat red) zal je voorraad redelijk uitgeput zijn. Een uurtje halverwege in D2 en je hebt heus nog wel wat over. Maar ook dan hangt het er vanaf: wanneer heb je gegeten (en wat... 3 gekookte eieren voor de lunch bevat natuurlijk minder koolhydraten dan 4 bruine boterhammen met kaas).
Edit: Wel leuk het tegenstrijdig advies, vorige GoT rit kreeg ik van Graham en de rest juist de tip om elk uur wat te eten :?
Je kunt uitrekenen hoeveel je gemiddeld per uur verbruikt en hoeveel je lichaam kan verwerken. Maar met ieder uurtje (1 tot 1,5 uur) een snelle jelle, banaan, etc etc, ben je (tenzij je met een herstelrit bezig bent) jezelf behoorlijk aan het aanvullen. Dat is een redelijk uitgangspunt.
Maar ook dan hangt het er vanaf wat je drinkt: sportdrank met al een redelijke hoeveelheid koolhydraten of enkel water.

Oh ja. Vandaag lekker naar Hoek van Holland heen en weer. In het begin te hard, waardoor de laatste 20km wel een uitputtingsslag was. En de 100km is wel net een aardige afstand als je heel de winter of niet boven de 45 uit bent gekomen, of max 1,5 uur hebt gespind. Dacht na 1,5 uur echt van, oh shit. Moet nog 2 uur... Nou ja. De 1e 100 zit er weer op :) Wat een heerlijk weer! 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Crazy D op 12-03-2017 15:15 ]

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-09 11:26
asdf25 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:27:
[...]

Nogmaals prachtige fiets. Als ik nog paar kleine op- en of aanmerkingen mag hebben; je zadel lijkt op de foto redelijk omhoog te staan, vind zelf de bidon en bidonhouders er niet bij passen. Bidons staan ook niet in lijn met de buizen.
Paar andere bidonhouders staan nog in bestelling, komen van Ali dus kan even duren.

Zadel staat inderdaad iets met punt omhoog, dat heb ik altijd zo. Anders glij ik eraf en blijf ik maar verzitten.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:36
41km samen met m'n vriendin. Eerste kilometers van 2017 :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Vandaag voor het eerst met de lokale fietsclub meegereden en dat was mijn eerste keer in een groep, met uitzondering van een paar kleinere ritten dan. Dat geeft toch weer een heel andere beleving aan het fietsen. Veel makkelijker om met een lagere hr een hogere snelheid te rijden. Ook het relatief kort op elkaar rijden, doordraaien etc. Maar uiteindelijk toch wel erg plezierig om te zien dat ik een hogere snelheid, lagere hr, hoger cadans en uiteindelijk ook een stuk minder hoeven inspannen dan wanneer je alleen fietst.

Even kijken wanneer ik weer mee kan en dan daarna maar eens beslissen of ik bij de club ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-09 18:23
Vandaag een rondje van 40.5 km gereden. Het weer was echt heerlijk. Vlak op het einde viel er een dopje van m'n pedaal af ofzo, die weer er terug ingedraaid en weer verder gegaan :+

Wat nemen jullie qua eten mee onderweg? Ik neem meestal een banaan mee en een bammetje met kaas, maar ik zie ook veel repen voorbij komen. Linkjes zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Misha schreef op zondag 12 maart 2017 @ 19:20:
Wat nemen jullie qua eten mee onderweg? Ik neem meestal een banaan mee en een bammetje met kaas, maar ik zie ook veel repen voorbij komen. Linkjes zijn welkom :)
Voor 40km zit er iets te eten ergens in mn rugtas voor noodgevallen... Die afstand moet je zonder eten onderweg op zich wel kunnen vol maken.

Maar banaan en boterhammetje lijken me uitstekend. Ik vind de Amacx repen erg lekker, maar op zich bieden die echt niets meer dan gewoon normaal voedsel.. Snelle Jelle voor een kilo suiker per reep, banaan, krentenbolletje is ook een favoriet voor mij. Heb een tijdje banaan-pannekoekjes gemaakt (banaan prakken, kokosmeel erdoor, beetje kaneel), erg lekker vind ik. Eet graag in de ochtend voordat ik ga fietsen (zeker als het een rit is die de moeite is) graag pannenkoeken. Stop er ook eentje bij je voor onderweg. Alleen stroop + warm weer is dan een matige combinatie :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 19:39
Storm-Fox schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:13:
[...]

Dit is een prachtige oplossing, maar blijft je fiets ook heel als een baggagemedewerker hem in de
kar smijt? Mijn voorkeur zou zoiets zijn:
[afbeelding]

Maar dan zit je weer met de hoge transportkosten die veel airlines hanteren.
Even bovenop de pile-up, maar die softbags zijn echt dikke prima. Ze zijn vaak goedkoper en erg belangrijk: lichter (waardoor je er meer shit in kwijt kan) en doen aan slijtage ipv breken van de hardshell. Ik heb echter net een weekje Gran Canaria achter de rug en ik vond huren ook wel heel chill. Dit komt voornamelijk omdat mijn eigen fiets momenteel ergens in limbo verkeerd tussen wrak en zeer slecht onderhouden.
@Pelle Een bijkomen voordeel van huren kan zijn dat het op sommige dagen te heet is om te fietsen en je kan wat beter je moment kiezen bij huur. Aan de andere kant hoef je bij meenemen natuurlijk geen rekening te houden met ophalen en wegbrengen dus kan je wellicht eerder weg of later terug komen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Ik neem eigenlijk alleen eten mee bij ritten ruim over de 100 km, dan neem ik meestal een isostar reep mee, heel soms twee. Die hebben ze bij mijn supermarkt, dus gemakkelijk meegenomen. Maar ik merkte tijdens de GOT rit al dat mijn drink- en eetgebruiken wat afweken van de rest

The need for speed drives me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-09 18:23
Crazy D schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:12:
[...]

Voor 40km zit er iets te eten ergens in mn rugtas voor noodgevallen... Die afstand moet je zonder eten onderweg op zich wel kunnen vol maken.

Maar banaan en boterhammetje lijken me uitstekend. Ik vind de Amacx repen erg lekker, maar op zich bieden die echt niets meer dan gewoon normaal voedsel.. Snelle Jelle voor een kilo suiker per reep, banaan, krentenbolletje is ook een favoriet voor mij. Heb een tijdje banaan-pannekoekjes gemaakt (banaan prakken, kokosmeel erdoor, beetje kaneel), erg lekker vind ik. Eet graag in de ochtend voordat ik ga fietsen (zeker als het een rit is die de moeite is) graag pannenkoeken. Stop er ook eentje bij je voor onderweg. Alleen stroop + warm weer is dan een matige combinatie :P
Het ging niet perse over deze keer :p. Meestal neem ik enkel eten mee als ik de Ringvaart ga rijden, maar vanmiddag ging ik vlak voor lunchtijd weg dus had ik wel ff wat nodig.

Van te voren pannekoeken eten is een goed idee. Ook lekker voor onderweg inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
Misha schreef op zondag 12 maart 2017 @ 19:20:
Ligt net aan de inspanning en tijd dat ik vertrek. Na een dag werken heb ik bijvoorbeeld bij ritten van 1-2uur zeker 2 dingen mee, bijvoorbeeld een banaan en gelletje (voor nood). Doordeweeks 's avonds na het eten tot 9uur neem ik op ritten van 2uur niks mee. Per situatie verschilt het dus. Als je niet zo ervaren bent had ik gewoon altijd eten meegenomen, na een tijd weet je wel hoe je lichaam werkt tijdens inspanningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:06

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik ben itt tot vele hier wel fan van sportrepen :)
Bieden opzicht niet veel meer tov. van gewoon eten maar na de 400e snelle Jelle, granenreep, ect. komt dat m'n neus wel uit en is iets met een smaakje wel lekker. Dus af en toe een reep is wel prettig voor de afwisseling.

Ik ben erg fan van Born repen, absolute favoriet is de Bananaboost, de Flapjack bar is erg lekker (vanille) en ook al bennik geen cranberry fan is hun cocos-cranberry reep ook erg lekker. Caramel vind ik iets minder.
Vorig jaar met een mooie aanbieding van SiS een assortiment doos besteld met van elke reep uit hun assortiment een aantal. Die en nog twee van Amacx ga ik komende maanden proeven :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08:26
Gisterochtend voor de 2e keer dit jaar zonder licht kunnen fietsen :). Lekker in het zonnetje, maar het was wel nog koud om half 9. Toch wel zo'n 4 graden C. o<:)

Verheug me nu echt op het warmere weer, heb de hele winter doorgefietst en en er wel klaar mee. De cyclocross banden zijn er af en de slicks er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:49
Afgelopen zaterdag heb ik de Ronde van Drenthe 120km toertocht gedaan.
Erg mooie tocht over de VAM berg en kasseienstroken. Dat laatste deed ik voor het eerst en ik vond het gaaf! Lekker stoempen over die kasseien. :P

Ik had genoeg gelletjes en repen mee voor de tocht. Toch had ik onderweg geen hongergevoel maar ik wist dat ik toch moest eten. Daarom begon ik eerst aan de gelletjes wat later het eten van reepjes makkelijker maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Guys, momenteel in bezit van een Edge 705, bevalt eigenlijk nog wel prima. Zit wel te kijken naar een nieuwer model. Echter zie ik niet echt waarom ik zou willen upgraden. Wellicht wifi/bluetooth connectiviteit.

Heb momenteel de Edge op mn stuurpen gemonteerd, echter zat ik te kijken naar een outfront mount, het kan wel, echter komt hij dan op dezelfde hoogte, had hem liever lager gehad, zie onderstaande plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://velo-trainer.fr/wp-content/uploads/2013/09/end-sram-quick-view-adaptator-velo1.png

Niet echt mooi. :/

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:24
K-edge mount kopen, dan loopt de bovenkant van je garmin gelijk met bovenkant stuur.
Nieuwe garmin mount (die bij 520,820 zit) is ook extra hoog zodat je knopjes makkelijk kan bedienen.
De oude garmin mount (die je los moest kopen) zat iets hoger dan de k-edge mount.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-09 12:29
Barfly maakt ook mooie mounts, en zitten ook wat lager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
ben nog steeds erg blij met Hidemybell

2 vliegen in 1 klap.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Zou ik ook wel willen, maar heb er al voor gekozen mijn DI2-kastje onder aan de mount te hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik heb zo'n nep KNOG bel van Alibaba, bevalt me uitstekend. Zeer makkelijk bedienen, je hoef je hand niet eens te verplaatsen. Het geluid is hard zat.

M.b.t. de mounts zweer ik bij K-Edge. Zijn van alu dus een stuk sterker dan Barfly die van plastic zijn.

[ Voor 125% gewijzigd door havana op 13-03-2017 14:47 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Is dat die bel die er niet uit ziet als een bel? Deze dus: https://www.futurumshop.n...LT8iJrP09ICFQrhGwodeNwFrw

heb je een linkje van alibaba?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 08:42
Ik heb een BBB bel aan de zijkant van mijn stuurpen gemaakt. Staat iets beter dan recht op het stuur. Voor mijn edge 510 gebruik ik gewoon de bijgeleverde garmin outfront houder, bevalt prima.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

M@cer schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:13:
ben nog steeds erg blij met Hidemybell

2 vliegen in 1 klap.
Heb er sinds kort ook eentje op m'n fiets zitten (Elemnt mount), maar dan met een GoPro houder er aan gehangen. Bevalt op zich goed (stevig, handig & hard genoeg) maar het materiaal vind ik er toch wel goedkoop uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
havana schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:43:
M.b.t. de mounts zweer ik bij K-Edge. Zijn van alu dus een stuk sterker dan Barfly die van plastic zijn.
En voordeel mocht je een crash hebben waar er veel krachten op de garmin komen te staan de insert in de k-edge uitbreekt en niet de uitsteeksel aan de onderkant van je garmin.
(en die insert kost 5 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
NoepZor schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:07:
Ik heb een BBB bel aan de zijkant van mijn stuurpen gemaakt. Staat iets beter dan recht op het stuur. Voor mijn edge 510 gebruik ik gewoon de bijgeleverde garmin outfront houder, bevalt prima.
Onder de stuurpen is nog mooier. Maar daar was geen plek meer sinds ik met Di2 rijd.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik heb op m'n nieuwe fiets een zwarte spurcycle gemonteerd op het stuur, bel aan onderkant valt amper op.
En lekker luid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 20:27
Ik kon bij mijn Garmin-mount het plaatje in de houder (waarop je de device vastklikt) losmaken, en aan de andere kant van de houder weer erin schroeven, zodat de Garmin wel gelijk ligt met stem in plaats van erboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik geloof dat de moderne mounts van Garmin het apparaat wél netjes verzonken ligt.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:24
havana schreef op maandag 13 maart 2017 @ 17:41:
Ik geloof dat de moderne mounts van Garmin het apparaat wél netjes verzonken ligt.
Jep! En anders hidemybell. Scheelt ook weer een bel op je fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
havana schreef op maandag 13 maart 2017 @ 17:41:
Bij de mounts die bij de edge 820 geleverd worden juist niet ?
Foto van dcrainmaker :
Afbeeldingslocatie: https://media.dcrainmaker.com/images/2016/07/Garmin-Edge-820-Handlebar-Mount_thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:35
DDX schreef op maandag 13 maart 2017 @ 17:07:
Ik heb op m'n nieuwe fiets een zwarte spurcycle gemonteerd op het stuur, bel aan onderkant valt amper op.
En lekker luid :)
Dat is wel een erg dure bel. Ik ben blij met mijn BBB clear and loud deluxe bel. Ook zo gemonteerd dat je hem praktisch niet ziet, maar wel hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
wisselwerking schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:00:
[...]

Dat is wel een erg dure bel. Ik ben blij met mijn BBB clear and loud deluxe bel. Ook zo gemonteerd dat je hem praktisch niet ziet, maar wel hoort.
Erg duur ja, maar nu 2 ritjes mee gemaakt en kwa geluid geld echt waard. (galmt ook lekker na)
En ook geen last van veertje wat kapotroest na jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

DDX schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:02:
[...]

Erg duur ja, maar nu 2 ritjes mee gemaakt en kwa geluid geld echt waard. (galmt ook lekker na)
Bij jou is ok écht alles een slijtage onderdeel :+ O-)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
DDX schreef op maandag 13 maart 2017 @ 21:42:
[...]

Bij de mounts die bij de edge 820 geleverd worden juist niet ?
Foto van dcrainmaker :
[afbeelding]
Ik heb bij mijn Edge 510 volgens mij deze:
https://buy.garmin.com/en-US/US/p/114881
Daar ligt ie wel wat verzonken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:08
NoepZor schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:05:
[...]

Die zit idd bij de 510 en 810. Bij de 520 en 820 zit een andere mount waardoor de Edge juist hoger komt. Dat is die op de foto van DCR hierboven. Garmin gebruikt in persafbeeldingen van de *20 serie overigens die andere mount. Niet heel logisch...

Heb laatst in een aanbieding een 520 bundle gekocht en heb mijn 510 bundle nog liggen (moet nog op Marktplaats, maar dat komt er steeds niet van). Ik zal straks thuis eens kijken of ik de spullen kan vinden, dan zet ik ze wel even naast elkaar op het stuur. :)

[ Voor 16% gewijzigd door dreamscape op 14-03-2017 09:29 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 07:55
Het valt mij op dat velen van jullie een dure Garmin Edge fietscomputer hebben.
Zijn die dingen wat julliie betreft de hoge kosten echt waard?

Ik gebruik momenteel een Tomtom Runner i.c.m. een hartslagband en fietshouder.
Hier ben ik heel tevreden mee, maar wat ik wel mis is een cadanssensor die wel als
functie op de duurder TomTom Multisport zit.
Ik ben aan het kijken hoe ik zonder teveel uit te geven een cadansmeter krijg.
Dit zijn volgens mij de de beste opties:

1. losse caddansensor kopen i.c.m. smartphone
+ goedkoop
- grote telefoon op het stuur
- korte baterijduur

2. Garmin Edge xxx kopen
+ gps kaarten
+ alle opties
+ leuke gadet
- heel duur

3. tomtom multisport kopen
+ niet heel duur
+ compact
- opties beperkt

PSN: StormFox81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Voordat we teveel afwijken, boven de quickreply staat een link naar het fiets computer topic :)

Als je al iets hebt wat je kan gebruiken is de investering des te groter (2 devices aanschafkosten). Zelf had ik een simpele fiets computer en was de investering voor een Garmin één van de betere sinds ik fiets. Toen de 510 uitkwam een Edge 500 bundel gekocht voor €160, wel geld maar nog steeds erg blij er mee!

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
sapphire schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:30:
[...]

Bij jou is ok écht alles een slijtage onderdeel :+ O-)
Ja goede tester voor materialen 8)
NoepZor schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:05:
[...]

Ja die heb ik ook 2 keer, komt iets hoger uit dan de k-edge mount.
En heeft wat meer flex, als je knopjes indruk.

[ Voor 23% gewijzigd door DDX op 14-03-2017 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 19:57
Storm-Fox schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:51:

Hier ben ik heel tevreden mee, maar wat ik wel mis is een cadanssensor die wel als

+ goedkoop
- korte baterijduur

2. Garmin Edge xxx kopen
+ gps kaarten
+ alle opties
+ leuke gadet
- heel duur

+ niet heel duur
+ compact
- opties beperkt
Er zijn cadans en snelheidssensoren te koop die zowel BTLE als ANT+ doen. Kun je eerst met smartphone en daarna tzt met fietscomputer gebruiken. Merken oa Wahoo en Tacx.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Een optie is misschien ook nog om een ouder model van een ander merk te kopen.

Ik heb destijds zelf een Mio Cyclo 305 gekocht via DealDonkey voor 99,-- voor de hele set, inclusief alle sensoren en hartslagband. Dan heb je de standaard metingen (snelheid, cadans, hartslag et cetera),GPS-navigatie én kaarten voor heel Europa.

Het is wel een refurbished apparaat maar hij ziet er prima uit en gaat alweer bijna twee jaar mee. Ik

[ Voor 4% gewijzigd door nare man op 14-03-2017 11:40 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:37

ralpje

Deugpopje

nare man schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:40:
[...]

Een optie is misschien ook nog om een ouder model van een ander merk te kopen.

Ik heb destijds zelf een Mio Cyclo 305 gekocht via DealDonkey voor 99,-- voor de hele set, inclusief alle sensoren en hartslagband. Dan heb je de standaard metingen (snelheid, cadans, hartslag et cetera),GPS-navigatie én kaarten voor heel Europa.

Het is wel een refurbished apparaat maar hij ziet er prima uit en gaat alweer bijna twee jaar mee. Ik
Ik heb laatst een (nieuwe) Mio 205 HCEU gekocht. Set met hartslag, cadans, speed én navigatie voor 200 euro. Oké, het is geen Garmin en dat merk je met name in hoe de unit op het stuur bevestigd wordt, maar ook daar zijn 3rd party mounts voor te vinden. En hij doet geen 'trainingen' zoals de Garmin wel doet. maar ik vond de Garmin in mijn geval simpelweg het geld niet waard. :)

Edit: Die surprise me-functie in die Mio is wel briljant overigens, daarmee kom je ook echt op plekken waar je normaal niet komt.

[ Voor 6% gewijzigd door ralpje op 14-03-2017 12:05 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Storm-Fox
Ah kijk, dit zijn pas handige accessoires voor op de racefiets :)

YouTube: Fire Extinguisher under bike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024

+ goedkoop
- korte baterijduur

2. Garmin Edge xxx kopen
+ gps kaarten
+ alle opties
+ leuke gadet
- heel duur

+ niet heel duur
+ compact
- opties beperkt
Imo kun je je geld beter in één keer goed uitgeven dan van alles iets te gaan kopen. Neem bijvoorbeeld een garmin edge 800, deze is dan wellicht wat veroudert ten opzichte van de 520/ 820 en 810 maar doet eigenlijk precies hetzelfde (hartslag en cadans meten), daarbij kan je ook navigeren. Een 810 zag ik laatst al in de aanbieding bij BC voor 220 euro, het complete pakket. Heb mijn 800 ongeveer jaar geleden verkocht voor ik dacht 180 euro. Denk dat je tweedehands een goede 800 wel kan kopen voor 150 euro. Goed alternatief als je geen 200-250 euro wil uitgeven.

Daarbij is je hs, cadans en kaart checken vanaf de pols niet echt makkelijk. Voordeel van een Garmin is ook dat ze redelijk waardevast blijven vergelijkbaar met bijvoorbeeld een iPhone.

[ Voor 3% gewijzigd door asdf25 op 14-03-2017 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
DDX schreef op maandag 13 maart 2017 @ 22:02:
[...]

Ik heb mijn bel al een hele tijd op de fiets, maar nog geen last gehad van kapot roestende veertjes. Terwijl ik ook door weer en wind (uiteraard wat korter dan jij) fiets. Ik heb de bel wel anders op de fiets zitten. Ik had hem op de kop hangen en dan kwam er water in wat niet positief is voor het geluid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:00
Moet zeggen dat mijn BBB bel vaak maar niet altijd wil doordringen tot een bepaalde groep fietsers met elektrische ondersteuning.

Ping!

Ping Ping!

Ping Ping Ping Ping!

Ping Ping Ping Ping Ping Ping Ping Ping Ping Ping Ping Ping Ping Ping Ping Ping Ping Ping Ping Ping!

"Fietser! "

*reactie*

Soms zou een misthoorn goed van pas komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Tegen elektrische bejaarden helpt niks. Een misthoorn niet, een gastoeter niet.

Wat wel helpt, is op mooie dagen de paddenstoelenroutes te mijden. Gewoon boerenlandweggetjes pakken en fietspaden vermijden.

[ Voor 10% gewijzigd door havana op 14-03-2017 15:12 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 19-09 15:08
Paddenstoelenroutes en knooppunten op zondagmiddag mijden als de pest inderdaad. :)

Dat zouden ze in de routeplanner van de fietsersbond nog als optie moeten aanvinken. Ze hebben wel vinkjes voor 'lekker doorrijden' en 'racefiets', maar die laatste zou automatisch de pedelecbejaardenroutes links moeten laten liggen...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
Lekker breeduit naast elkaar op de beide helften van een tweebaans fietspad rijden en dan iedereen die er langs wil uitmaken voor aso O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
Wij moeten als wielrenners vooral ook de schuld bij ons zelf zoeken i.p.v. altijd maar te wijzen naar die elektrische bejaarden of gezinnen met kinderen. Nogal logisch dat die op de mooie dagen de fietspaden pakken.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Tja, haten op het feit dat mensen lekker buiten willen fietsen zal ik nooit doen. Gelijk hebben ze.

Tegelijk ben ik als wielrenner voortdurend bezig om rekening te houden met van alles en iedereen, een beetje respect de andere kant op zou ook geen kwaad kunnen zo nu en dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 21:08
Sjoewe schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:57:
Tja, haten op het feit dat mensen lekker buiten willen fietsen zal ik nooit doen. Gelijk hebben ze.

Tegelijk ben ik als wielrenner voortdurend bezig om rekening te houden met van alles en iedereen, een beetje respect de andere kant op zou ook geen kwaad kunnen zo nu en dan.
Vergeet niet dat wij een hoop collega's hebben die zich als een dwaas gedragen. Even snel door rood, stukje over de weg, roepen of geen bel hebben. Ik zag het van het weekend allemaal gebeuren in 1 rit.

Ik probeer dat gedrag maar een beetje te compenseren en me zo hoffelijk mogelijk te gedragen. Maar het is soms wel frustrerend dat je keurig een paar keer belt en dat geen hond je hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspergeerts
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-09 16:07
Ik probeer me ook zo hoffelijk mogelijk te gedragen en ook gewoon de begroeten met een opgewekte "goede middag" als ik ze inhaal. En ik heb echt nog nooit last gehad van een negatieve reactie.

Zelf heb ik het idee dat de negatieve associatie ook komt door de grotere groepjes. Die vliegen over de rotonde, de laatste renner die net kan aanklampen pakt maar even een rood licht mee om z'n maten te kunnen blijven volgen. Daar komt dan ook bij dat je met een groepje een stuk harder kunt dan in je eentje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Laatst online: 18-09 21:08
Ik ben trouwens groot fan van Aliexpress geworden en heb daar laatst deze zonnebril gekocht. Van de week getest en ik ben echt super enthousiast. Iedereen die een fiets bril zoekt, deze kan ik je van harte aanraden.

Photochromatische en gepolariseerde glazen, dus 1 bril voor alle omstandigheden. De kleur van de lens past zich aan naar de hoeveelheid licht. Het is daarnaast ook nog eens een lekker licht brilletje! In een krappe 2 weken had ik hem binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

havana schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:45:
Wij moeten als wielrenners vooral ook de schuld bij ons zelf zoeken i.p.v. altijd maar te wijzen naar die elektrische bejaarden of gezinnen met kinderen. Nogal logisch dat die op de mooie dagen de fietspaden pakken.
Hoezo moet je dan de schuld bij jezelf zoeken? Als zij breed uit over het tweebaansfietspad rijden, dan hebben zij maar uit te kijken. Net als die lui met oordoppen in of de telefoon in de hand. Dan kijk ik echt alleen maar uit voor mijn veiligheid en niets anders. Als iedereen op let en op zijn eigen helft blijft, dan zou er een al stuk minder ergernis zijn. Als je ze dan inhaalt of tegen komt, dan heb jij het gedaan? Hoe heb ik daar zelf schuld aan? Dat zie ik dus echt niet, maar misschien kan jij het uitleggen.

Ik ga al helemaal niet de idiote gedragingen van andere wielrenners op mij nemen. Ieder is verantwoordelijk voor zichzelf en niet voor de gehele groep. Zou wat worden als dat wel zo was. Als je dat tegen iemand zegt die op je scheld, dan is het meestal ook snel afgelopen.

Vanochtend nog een vrachtwagen die meer dan 3/4 van de weg pakte, terwijl hij de weg in kwam rijden waar wij met de groep zaten. En dan maar schelden op ons en van de weg drukken, terwijl wij al strak achter elkaar reden. Dat soort domheid kan ik best moe van worden.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ach generaliseren is altijd erg makkelijk "alle wielrenners...." kunnen we ook beginnen over "alle automobilisten" , ect.

Over naast elkaar fietsen, ik hoor mensen nog wel eens daarover 'dat ze het recht hebben naast elkaar te fietsen'. Helaas zijn ze altijd erg selectief want het stukje ' mits er geen ander verkeer gehinderd word' kent dan niemand :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crowke
  • Laatst online: 22-08 14:58
Tot en met woensdag 22 maart krijg je 20% korting bij Rapha met de code MSR20.
Niet dat het dan goedkoop wordt, maar het verzacht toch de pijn :X

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Noxa schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:34:
Ik ben trouwens groot fan van Aliexpress geworden en heb daar laatst deze zonnebril gekocht. Van de week getest en ik ben echt super enthousiast. Iedereen die een fiets bril zoekt, deze kan ik je van harte aanraden.

Photochromatische en gepolariseerde glazen, dus 1 bril voor alle omstandigheden. De kleur van de lens past zich aan naar de hoeveelheid licht. Het is daarnaast ook nog eens een lekker licht brilletje! In een krappe 2 weken had ik hem binnen.
Thanks voor de tip. Heb hem besteld, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

sapphire schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 18:49:
Ach generaliseren is altijd erg makkelijk "alle wielrenners...." kunnen we ook beginnen over "alle automobilisten" , ect.

Over naast elkaar fietsen, ik hoor mensen nog wel eens daarover 'dat ze het recht hebben naast elkaar te fietsen'. Helaas zijn ze altijd erg selectief want het stukje ' mits er geen ander verkeer gehinderd word' kent dan niemand :+
Tsja, wanneer hinder je het andere verkeer? Dat is open voor interpretatie, lijkt mij zo. Sowieso geldt dat alleen voor achteropkomend verkeer, want voor de rest mag je veel uitvreten op je eigen weghelft. In dit geval reden we al achter elkaar in 1 rij, anticiperend op de situatie. Wat hadden we dan moeten doen? Ons door de helft hakken en dat weer achter elkaar laten rijden? :|

Zo zijn er trouwens wel meer dingen niet helemaal duidelijk, want auto's moeten ook rechts ruimte laten voor fietsers en daarom denken bij het afslaan. Dat gebeurt waar ik woon vaker niet dan wel. Al helemaal bij het opgaan van rotondes hoef je daar niet op te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ex Nunc schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 23:10:
[...]

Tsja, wanneer hinder je het andere verkeer? Dat is open voor interpretatie, lijkt mij zo. Sowieso geldt dat alleen voor achteropkomend verkeer, want voor de rest mag je veel uitvreten op je eigen weghelft. In dit geval reden we al achter elkaar in 1 rij, anticiperend op de situatie. Wat hadden we dan moeten doen? Ons door de helft hakken en dat weer achter elkaar laten rijden? :|

Zo zijn er trouwens wel meer dingen niet helemaal duidelijk, want auto's moeten ook rechts ruimte laten voor fietsers en daarom denken bij het afslaan. Dat gebeurt waar ik woon vaker iet dan wel. Al helemaal bij het opgaan van rotondes hoef je daar niet op te rekenen.
Ik doelde meer op die electro fossielen die lekker breed fietsen en vinden dat zij recht hebben op de halve wereld ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

sapphire schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 23:21:
[...]

Ik doelde meer op die electro fossielen die lekker breed fietsen en vinden dat zij recht hebben op de halve wereld ;)
Aha, die kunnen er ook wat van inderdaad. Dan merk je hoe dreigend het kan zijn als je twee rijen dik op je af krijgt, die lekker over de helft van het fietspad hangen.

Wel 'grappig' om te zien dat (sommige) oude mensen op de elektrische fiets zich nu het zelfde gaan gedragen als wat je altijd hoort over racefietsers. Al herhaaldelijk meegemaakt dat ze gevaarlijk inhalen met tegemoetkomend verkeer en door rood scheuren. Om nog maar te zwijgen over hoe ze bochten nemen. Zal het alleen met de snelheid te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:00
Snelheid is niet de bepalende factor voor bepaald gedrag. De mens op het voertuig is dat, zo simpel is het.

Naarmate je ouder wordt gaan conditie en zintuigen achteruit, je karakter verandert echter weinig.

Dan geeft zo'n elektro-fiets je als bejaarde opeens ongekende snelheid en komt "oud" gedrag weer tot opleving. Of dat nu netjes is of ronduit asociaal...

Althans dat is mijn overtuiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Scholieren zijn ook gevaarlijk. Vanmorgen reed er ineens een zwerm weg, die letterlijk de gehele weg in beslag nemen (parallelweg van 5-6 meter breed). Daar moet al rinkelend tussendoor. Gisteren reed er een stukje daarvoor (normaal fietspad) een groepje jochies die aan het klooien waren. Ging er 50 meter voor mij bijna een op z'n plaat en de sloot in. Daar moet je dan ook al rinkelend maar hopen dat ze je zien en in de ankers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik zou er sterk voor zijn dat e-bikes vanaf 65 jaar begrensd worden op 20 km/uur i.p.v. 25.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stigandr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:31
havana schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:33:
Ik zou er sterk voor zijn dat e-bikes vanaf 65 jaar begrensd worden op 20 km/uur i.p.v. 25.
Eens, 20 km/h is hard zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
Stigandr schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:41:
[...]

Eens, 20 km/h is hard zat.
Welke partij steunt dit voorstel? :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Graham op 15-03-2017 14:21 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf overigens wel een beetje in dubio zit met wel/niet op de weg fietsen. Ik ben van mening dat in een groot aantal gevallen op de weg fietsen(alleen of met meer personen) echt wel veiliger is dan op het fietspad maar ik ben ook van mening dat je als fietser zijnde, je gewoon aan de regels moet houden en dus op het fietspad hoort.

Natuurlijk kun je je als wielrenner beperken in snelheid zodat het alsnog weer veiliger wordt om op het fietspad te gaan fietsen. Afgelopen zondag tijdens de groepsrit was het bijv veiliger om op de weg te fietsen dan tussen de rustigere fietsers op het fietspad, ik kan mij echter ook voorstellen dat dit voor auto's behoorlijk irritant is. Blijft een lastige issue, wat is jullie mening hierover?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

la_fusion schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:13:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf overigens wel een beetje in dubio zit met wel/niet op de weg fietsen. Ik ben van mening dat in een groot aantal gevallen op de weg fietsen(alleen of met meer personen) echt wel veiliger is dan op het fietspad maar ik ben ook van mening dat je als fietser zijnde, je gewoon aan de regels moet houden en dus op het fietspad hoort.

Natuurlijk kun je je als wielrenner beperken in snelheid zodat het alsnog weer veiliger wordt om op het fietspad te gaan fietsen. Afgelopen zondag tijdens de groepsrit was het bijv veiliger om op de weg te fietsen dan tussen de rustigere fietsers op het fietspad, ik kan mij echter ook voorstellen dat dit voor auto's behoorlijk irritant is. Blijft een lastige issue, wat is jullie mening hierover?
Stok in je voorwiel als je je te goed voelt voor het fietspad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
Dat de verkeerswet aan een update toe is lijkt me duidelijk. Gelukkig ziet de overheid dit nu langzaamaan ook in.

Als ik t voor het zeggen zou hebben...

- pedelecs helmplicht en de weg op
- blauwe plaatje afschaffen
- ebikes naar 20 km/uur boven de 65
- verbod op niet-handsfree bellen en oordopjes in op alle vormen van fietsen
- veel hardere aanpak opgevoerde scooters (snelheid en lawaai)
- helmplicht mechanische fietsen boven de 25/uur

Verder zou je gemeentes op bepaalde tijdstippen op bepaalde trajecten laten experimenteren met groepen wielrenners op de weg. Denk aan zondagochtend 9:00-11:00 ofzo.

[ Voor 15% gewijzigd door havana op 15-03-2017 15:49 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

@Verwijderd Lekker genuanceerd standpunt. Wat heeft het te maken met te goed voelen voor het fietspad? Soms is daar rijden onzinnig lastig gemaakt of teveel ander publiek. Om nog maar te zwijgen over de plaatsen waar je wordt ingezet als kanonnenvoer om de auto's af te remmen in 30 of 60km/u zones en stoeptegels als fietspad met kieren waar een fietswiel tussen kan verdwijnen.
Dan is de veiligheid daar dus ver te zoeken, lijkt mij zo toe. Ik rijd niet graag op de weg met de auto's (ook al mag dat officieel wel), gezien de agressie en dat je over het hoofd wordt gezien, maar soms laat de situatie weinig keuze.

@havana Voor zover ik weet is de helmplicht voor pedelecs al ingevoerd per 1 januari 2017 en gelijkgesteld met brommers. Dat houdt dus in, de weg op in de bebouwde kom en nergens komen waar het bord G11 (fietspad) staat. Mogen de brommers zich ook wel eens aan houden.

Een verbod op niet-handsfree bellen en oordopjes in op alle vormen van fietsen. Dat is al behandeld en gaat er nooit komen. Als je een ongeluk veroorzaakt, dan krijg je 5 WVW voor je kiezen, maar een concrete regel gaat er niet komen. Dit is niet handhaafbaar, volgens Den Haag. Net als (vanochtend ook over gehad) een duidelijke verplichting voor een rem op je fiets (zoals fixie).

[ Voor 16% gewijzigd door Ex Nunc op 15-03-2017 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:28
Ex Nunc schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:58:
Een verbod op niet-handsfree bellen en oordopjes in op alle vormen van fietsen. Dat is al behandeld en gaat er nooit komen. Als je een ongeluk veroorzaakt, dan krijg je 5 WVW voor je kiezen, maar een concrete regel gaat er niet komen. Dit is niet handhaafbaar, volgens Den Haag. Net als (vanochtend ook over gehad) een duidelijke verplichting voor een rem op je fiets (zoals fixie).
Ik dacht dat het verbod op het gebuik van mobiel tijdens het fietsen toch weer op de tafel lag, ondanks het niet/moeilijk te handhaven zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ex Nunc schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:58:
@Verwijderd Lekker genuanceerd standpunt. Wat heeft het te maken met te goed voelen voor het fietspad? Soms is daar rijden onzinnig lastig gemaakt of teveel ander publiek. Om nog maar te zwijgen over de plaatsen waar je wordt ingezet als kanonnenvoer om de auto's af te remmen in 30 of 60km/u zones en stoeptegels als fietspad met kieren waar een fietswiel tussen kan verdwijnen.
Als het het onzinnig lastig is of er is teveel publiek op het fietspad dan had je een andere route moeten kiezen. Ik heb niets tegen om af en toe het gas open te trekken op de openbare weg, maar de situatie moet zich daar wel voor lenen. Als het druk is op het fietspad dien je je gewoon aan te passen. Op zo'n moment er voor kiezen om op de weg te gaan fietsen is enorm egoistisch en mensen die dat doen zijn (mede) de oorzaak van de slechte reputatie van wielrenners.

Als je wordt ingezet als kannonnenvoer moet je gewoon voor je eigen veiligheid kiezen. Dus zichtbaar midden op de weg fietsen zodat je zelf kan bepalen wanneer autos er langs kunnen om zo de idioten die denken jou in te kunnen halen terwijl er ook een tegenligger aankomt geen ruimte te bieden.

Stoeptegels met kieren waar je wiel in verdwijnt? Die ben ik nog nooit tegen gekomen, dus daar ga ik niet over oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
havana schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:48:
Dat de verkeerswet aan een update toe is lijkt me duidelijk. Gelukkig ziet de overheid dit nu langzaamaan ook in.

[...]
Wat te denken van de uitstoot. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

havana schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:48:

- pedelecs helmplicht en de weg op
- blauwe plaatje afschaffen
- ebikes naar 20 km/uur boven de 65
- verbod op niet-handsfree bellen en oordopjes in op alle vormen van fietsen
- helmplicht mechanische fietsen boven de 25/uur

Verder zou je gemeentes op bepaalde tijdstippen op bepaalde trajecten laten experimenteren met groepen wielrenners op de weg. Denk aan zondagochtend 9:00-11:00 ofzo.
Grotendeels mee eens maaaar...

Hands-free bellen en geen oordopjes betekend dus niet bellen op de fiets :P (ook prima imho maargoed)

En opgevoerde brommers ben ik het niet mee eens, die wetgeving is al erg streng alleen de handhaving niet zoals met tig wetten in Nederland. Het probleem met veel scooters is dat de regelgeving noch kant nog wal slaat. Doe dan blauw kenteken afschaffen, brommers/scooters op de weg (verplicht dus met helm) en de snelheid omhoog. Nu moet/mag ik binnen de bebouwde kom op de weg maar omdat ik maar 45km/u mag word ik letterlijk van de weg gedrukt mits ik me extreem assertief opstel. Ga ik iets harder, dus opvoeren, word ik niet half dood gereden maar ben ik direct weer strafbaar.
Zelfs als ik naar werk ga moet ik grotendeels over fietspaden maar dan mag ik dus maar 30km/u wat ontzettend beroerd rijden is en enorm druk ! Maarja veel keuze is er niet want de weg tussen de dorpen is aanmerkt als N weg waar je 60km/u mag dus moet ik op het fietspad.
LuPo schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:40:
[...]

Wat te denken van de uitstoot. :X
Ja al een stuk minder spannend met zo'n beetje elke moderne 4-takt. Wederom zijn die overigens vervuilender iig qua roetuitstoot als ze geknepen zijn tot 25/km/u dan als ze bv. 60km/u rijden. Bron hiervan is rechtstreeks bij Kymco Nederland vandaan.
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:34:
[...]

Als het het onzinnig lastig is of er is teveel publiek op het fietspad dan had je een andere route moeten kiezen. Ik heb niets tegen om af en toe het gas open te trekken op de openbare weg, maar de situatie moet zich daar wel voor lenen. Als het druk is op het fietspad dien je je gewoon aan te passen. Op zo'n moment er voor kiezen om op de weg te gaan fietsen is enorm egoistisch en mensen die dat doen zijn (mede) de oorzaak van de slechte reputatie van wielrenners.
Woon je in de randstad? Ik kan serieus het dorp niet eens uit zonder over een druk fietspad te komen, ofwel ik heb geen keuze voor een andere route. Alles is druk.
Stoeptegels met kieren waar je wiel in verdwijnt? Die ben ik nog nooit tegen gekomen, dus daar ga ik niet over oordelen.
Helaas hier meer dan genoeg :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Hielko schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:28:
[...]

Ik dacht dat het verbod op het gebruik van mobiel tijdens het fietsen toch weer op de tafel lag, ondanks het niet/moeilijk te handhaven zou zijn.
Heb je gelijk in, er is een brief gegaan naar de Tweede Kamer in december vorig jaar. Daarin staat dat ze de aanpak gaan onderzoeken en wachten op cijfers over ongevallen oid.
Zoals je vast weet waren er vandaag verkiezingen, dus ik weet niet of die plannen nog uitgevoerd zullen worden door de volgende minister. We zullen het vanzelf zien.

Morgen moeten we nog steeds fietsen door de pedalen rond te trappen, gelukkig veranderd daar niet zo veel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
Probleem is met brommers dat ze tegenwoordig ook echt overal rijden.. Fietspad en weg.. Met die regelwijziging een paar jaar terug is het er niet beter op geworden..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:34:
[...]

Als je wordt ingezet als kannonnenvoer moet je gewoon voor je eigen veiligheid kiezen. Dus zichtbaar midden op de weg fietsen zodat je zelf kan bepalen wanneer autos er langs kunnen om zo de idioten die denken jou in te kunnen halen terwijl er ook een tegenligger aankomt geen ruimte te bieden.

Ik vind het wel raar dat je in je eerste alinea aangeeft dat je egoistisch bent als je voor jezelf kiest om op de weg te gaan fietsen en daarna ga je voor je eigen veiligheid midden op de weg fietsen? Had je in dat tweede geval niet ook gewoon een andere route moeten kiezen?

Daarnaast kun je je afvragen wat gevaarlijker is, of 1 auto die je in de weg zit en tientallen oudere fietsers ontziet, of tientallen oudere fietsers continu laten slingeren zodat je er voorbij kunt. Datzelfde geld natuurlijk ook voor de auto's, of tientallen auto's ophouden ipv 1 oudere fietser in de weg zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

la_fusion schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 09:47:
[...]

Ik vind het wel raar dat je in je eerste alinea aangeeft dat je egoistisch bent als je voor jezelf kiest om op de weg te gaan fietsen en daarna ga je voor je eigen veiligheid midden op de weg fietsen? Had je in dat tweede geval niet ook gewoon een andere route moeten kiezen?
Het eerste geval ging over een situatie met fietspad. Tweede geval zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Inderdaad een wat raar verhaal. Ik fiets toch al heel wat jaren, maar nog kan ik niet voorspellen waar er drukte zal zijn. Dat is bij ons in het noorden iig nooit op de zelfde plaats. Dus dat is altijd handelen op het moment dat je het tegenkomt. Binnen bebouwde kom rijden we (met de club) sowieso rustig en oplettend. Ook zijn we druk bezig met een cultuur opbouwen om elkaar aan te spreken op gedrag. Dat geeft meestal ook wel rust bij medeweggebruikers. Dan weten ze iig dat niet iedere racefietser zo is.

Met kanonnenvoer bedoel ik dat je als fietser met een fietspad van de weg wordt afgeleid om dan vervolgens over te moeten steken of andere onverklaarbare oversteken, die altijd bij zoneovergangen zitten voor auto's.

@Verwijderd Het is echt niet zo zwart-wit te stellen als jij wil doen overkomen. Ik hoop dat je dat zelf ook ergens wel beseft. Met of zonder fietspad zullen er altijd situaties zijn waar je als groep moet handelen.
Ook zullen er altijd idiote groepjes racefietsers blijven die vinden dat ze in een wedstrijd zitten en alles moet wijken. Zolang je daar zelf niet aan meedoet, heb je al je best gedaan, wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
Ik denk dat iedereen voornamelijk moet beginnen om naar zichzelf te kijken. Als je zelf (ondanks alle "gekken" (met name groepen (van welke soort dan ook) en smartphone gebruikers) op de weg) je goed blijft gedragen dan is dat in elk geval een begin.
Ik erger mij soms ook wel aan andere weggebruikers, maar besef mij ook dat ik ook zeker niet altijd handel zo als het zou moeten (maar probeer dat wel).

Verder blijf ik stug doorgaan met het groeten van collega wielrenners. Maar bij veel kan er eigenlijk geen groet of glimlach vanaf. Misschien dat ze daar geen energie meer voor hebben. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:42
wisselwerking schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 10:57:
Ik denk dat iedereen voornamelijk moet beginnen om naar zichzelf te kijken. Als je zelf (ondanks alle "gekken" (met name groepen (van welke soort dan ook) en smartphone gebruikers) op de weg) je goed blijft gedragen dan is dat in elk geval een begin.
Ik erger mij soms ook wel aan andere weggebruikers, maar besef mij ook dat ik ook zeker niet altijd handel zo als het zou moeten (maar probeer dat wel).

Verder blijf ik stug doorgaan met het groeten van collega wielrenners. Maar bij veel kan er eigenlijk geen groet of glimlach vanaf. Misschien dat ze daar geen energie meer voor hebben. >:)
Haha, dat groeten doe ik ook stug. Elke wielrenner die ik tegenkom begroet ik, iedereen die ik voorbij steek op een fiets ook, vaak kunnen ze een "goedemorgen", "dankjewel" als ze moesten ritsen of "lekker weertje om te fietsen hé!" waarderen. Ik probeer ook altijd gevaarlijke situaties te voorkomen. Kwestie van vooruitkijken en niet tot het gaatje willen gaan.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 08:48
Stufferdt schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 11:02:
[...]

Haha, dat groeten doe ik ook stug. Elke wielrenner die ik tegenkom begroet ik, iedereen die ik voorbij steek op een fiets ook, vaak kunnen ze een "goedemorgen", "dankjewel" als ze moesten ritsen of "lekker weertje om te fietsen hé!" waarderen. Ik probeer ook altijd gevaarlijke situaties te voorkomen. Kwestie van vooruitkijken en niet tot het gaatje willen gaan.
ik Fiets nu ongeveer 1.5 jaar ofzo. en dat is toch wel altijd een lastig puntje haha. Mensen die dan heel vrolijk lachen en eigenlijk begin ik dan te twijfelen of ik niet even goeiedag moet zeggen haha.

Verder bedank ik wel altijd mensen als ze netjes op tijd aan de kant gaan om me door te laten, moeten toch wat doen om ons imago te verbeteren,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
Dan zijn we elkaar nog niet tegengekomen. De fietsers die terug groeten zijn op een hand te tellen. Ik doe niet altijd enthousiast zwaaien maar even knikken of een vingertje optillen van het stuur lukt altijd wel. Tenzij mijn tong op de band hangt van de inspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 20:37
Seriph schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 12:05:
Dan zijn we elkaar nog niet tegengekomen. De fietsers die terug groeten zijn op een hand te tellen. Ik doe niet altijd enthousiast zwaaien maar even knikken of een vingertje optillen van het stuur lukt altijd wel. Tenzij mijn tong op de band hangt van de inspanning.
Het lijkt wel of forenzen op de racefiets elkaar meer groeten, maar dat is maar een subgroep

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Je moet eens in het buitenland gaan rijden. In Spanje groeten ze je allemaal!

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crowke
  • Laatst online: 22-08 14:58
In België groeten ze vaker niet dan wel en de fietspaden liggen er verschrikkelijk bij. Het enige voordeel dat wij (in België) hebben is dat we met minstens 15 man wel twee-aan-twee de rijbaan opmogen. Als je in België een cyclo meedoet kom je sowieso in zo'n groepjes terecht en is het volkomen legaal om op de weg te rijden. Mijn eerste keer AGR was een cultuurshock met iedereen op het fietspad.

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Met wat slechter weer groeten ze ook vaker terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
Volgens mij heeft het ook met de wind te maken.. Als je wind mee hebt kan je rustig groeten, maar met wind tegen vergeet ik ook wel eens te groeten omdat ik dan veel te veel met de wind bezig ben.

Ik probeer wel zoveel mogelijk even een knikje te geven naar wielrenners (niet naar groepen groter dan 2 en ook niet naar mensen zonder helm).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Als het wat rustiger is met fietsers knik ik eigenlijk naar iedereen.
Als het straks wat mooier weer is ben ik wat selectiever met groeten, zeker als je stukjes zoals ringvaart gaat fietsen blijf je anders bezig.
En ik ben heel slecht in herkennen van mensen die me tegemoet fietsen, dus 'bekende' groet ik dan vaak ook met knikje.

In frankrijk groeten ze vaak heel uitbundig ja, soms zwaaien ze dan zelfs naar je.
Is opzich ook wel eens leuk om zelf te doen in Nederland, snappen sommige mensen dan niet echt.
(Vooral als je met groepje van 4 man fietst en dan allemaal gaat zwaaien)

[ Voor 11% gewijzigd door DDX op 17-03-2017 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Feitelijk groet er gewoon niemand in Nederland , maar ondertussen je wel nakijken om te zien op wat voor materiaal je rijdt.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

wisselwerking schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 10:57:...

To pro to say hello? Schijnt onder fietsers zo te zijn, maar ook motorrijders hoor. Moet wel Italiaans zijn, wil je gegroet worden bijvoorbeeld.

Groeten doe ik ook meestal wel, maar soms ook 'te ver weg' in gedachten. Meestal als ik een tijdje niet gefietst heb en het weer hoog nodig is. (Need some head space noemen ze dat zo leuk in het Engels.)
Niet alleen racefietsers en andere sporters over het algemeen. Ook altijd een 'dank u' als mensen netjes voor je aan de kant gaan en bij grotere groepen dat je de laatste bent.

Vandaag ook weer genoeg gedaan. Heerlijk weer om te fietsen en een 100+ gedaan op een donderdagmiddag. Gaat gelukkig al makkelijker dan eerst. Begin februari had ik nog het idee dat het nog ver weg zou zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Ex Nunc op 16-03-2017 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik probeer wel te groeten maar op een zondagmorgen op de Heuvelrug is er geen beginnen aan...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Vandaag maar enthousiast iedereen gegroet (knikje of vingers omhoog vanaf stuur) en welgeteld 1 reactie...

Super lekker weer trouwens, kort kort gegaan met dikke korte broek en sokken maar die hadden wel thuis kunnen blijven, warm zat :)

Was trouwens voor vertrek de bandjes nog aan eht oppompen en dacht toen ik klaar was "wat hoor ik nou?". Als ik op het ventiel drukte siste de band :?, bandje er af gehaald en ik trek zonder kracht/moeite zo het hele ventiel van de band. Gelukkig kwam ik daar dus thuis achter.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
Ondeweg naar werk zie ik helaas nog steeds teveel jongeren naar hun telefoon kijken terwijl
zij fietsen of scooter rijden. Vaak hebben ze ook een grote koptelefoon op om het plaatje compleet te
maken. Dit gaat 99.99% goed, maar als het fout gaat dan zijn de gevolgen zeer groot, zie het
overlijden van de 13 jarige Tommy-Boy:

http://www.rtlnieuws.nl/n...e-telefoon-af-op-de-fiets

Boetes helpen een klein beetje, maar het begint bij bewustwording van het grote gevaar.
Toch zie ik de toekomst heel somber in, aangezien wij steeds meer verknocht zijn aan de smarthphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Het verbaasde mij gisteren dat ik op de route naar mijn werk, andere route dan anders, alle groepjes scholieren netjes aan de kant gingen bij 1x bellen. Zonder ook maar een enkele keer nageschreeuwd te worden of wat dan ook. Ik kan mij goed herinneren dat dat ongeveer 15 jaar geleden wel anders ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
la_fusion schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:42:
Het verbaasde mij gisteren dat ik op de route naar mijn werk, andere route dan anders, alle groepjes scholieren netjes aan de kant gingen bij 1x bellen. Zonder ook maar een enkele keer nageschreeuwd te worden of wat dan ook. Ik kan mij goed herinneren dat dat ongeveer 15 jaar geleden wel anders ging.
Dan had je geluk.

Zie bijv: Arthur-M. in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20"

[ Voor 10% gewijzigd door LuPo op 17-03-2017 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
la_fusion schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:42:
Ik ben nog nooit nageschreeuwd geweest, maar ik moet zeggen dat ik altijd rustig bel en bij het inhalen een bedankje geef.
Toch ben ik geen brave Hendrik en ga op sommige plekken wel overwogen door rood (Amsterdams trekje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Storm-Fox schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:31:
[...]

Ik ben nog nooit nageschreeuwd geweest, maar ik moet zeggen dat ik altijd rustig bel en bij het inhalen een bedankje geef.
Toch ben ik geen brave Hendrik en ga op sommige plekken wel overwogen door rood (Amsterdams trekje).
Dat doe ik niet bij schooljeugd. Wel bij anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 08:54

bonzz.netninja

Niente baffi

degroot schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 16:24:
Feitelijk groet er gewoon niemand in Nederland , maar ondertussen je wel nakijken om te zien op wat voor materiaal je rijdt.
Ik word eigenlij de hele tijd gegroet door iedereen die ik tegenkom :S (regio utrecht), kei gezellig hier !

Maar....the rules weerhouden me om mensen zonder helm te groeten :+

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:42
Vanmorgen tijdens mijn rondje eigenlijk door iedereen wel terug gegroet.

Vanmorgen rond 10u vertrokken voor een rondje van 44km, maar er zat toch een forse wind. Zonnetje kwam er met momenten wel lekker door, maar over het algemeen was het toch best frisjes. Ook nog twee keer m'n ketting eraf gevlogen toen ik van binnen- naar buitenblad schakelde, dus voorderrie staat niet helemaal goed afgesteld.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Ik groet zelden mensen onderweg. Zwaai toch ook niet naar iedereen die in een Toyota Auris rijdt of als ik bij C&A ben geweest iedereen met een C&A tasje? Maar misschien ben ik gewoon niet zo sociaal dat is natuurlijk heel goed mogelijk :P

Ik zeg wel mensen gedag als het belabberd weer is en je wel een beetje een die-hard moet zijn. Kom je met windkracht 7 iemand tegen die z'n hondje ternauwernood aan de grond kan houden groet ik wel (maar dan groet ik iedereen en niet alleen fietsers). Of die gekken die om 6u in de ochtend even een rondje doen.

Exact expert nodig?

Pagina: 1 ... 19 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic

Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.