Als ik om 13u wat eet, heb ik sowieso om half 5 wel honger... Al lig ik op de bank te slapen. Laat staan fietsen.sapphire schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:28:
Ligt er aan een aantal factoren, als ik goed ontbijt en rustig rijd haal ik de 65km zonder eten.
Gisteren rond 1u gegeten en om half 5 op de fiets gesprongen en lekker doorgereden, dan val ik na een uur zowat om als ik niets eet
Dat hangt ook erg van de intensiteit af. Een uur boven je omslagpunt (als je dat red) zal je voorraad redelijk uitgeput zijn. Een uurtje halverwege in D2 en je hebt heus nog wel wat over. Maar ook dan hangt het er vanaf: wanneer heb je gegeten (en wat... 3 gekookte eieren voor de lunch bevat natuurlijk minder koolhydraten dan 4 bruine boterhammen met kaas).Maar anders ook, na 45min~60min is de glycogeen voorraad uit je spieren op en als je dan al even niks gegeten hebt moet de aanvulling toch ergens vandaan komen.
Je kunt uitrekenen hoeveel je gemiddeld per uur verbruikt en hoeveel je lichaam kan verwerken. Maar met ieder uurtje (1 tot 1,5 uur) een snelle jelle, banaan, etc etc, ben je (tenzij je met een herstelrit bezig bent) jezelf behoorlijk aan het aanvullen. Dat is een redelijk uitgangspunt.Edit: Wel leuk het tegenstrijdig advies, vorige GoT rit kreeg ik van Graham en de rest juist de tip om elk uur wat te eten
Maar ook dan hangt het er vanaf wat je drinkt: sportdrank met al een redelijke hoeveelheid koolhydraten of enkel water.
Oh ja. Vandaag lekker naar Hoek van Holland heen en weer. In het begin te hard, waardoor de laatste 20km wel een uitputtingsslag was. En de 100km is wel net een aardige afstand als je heel de winter of niet boven de 45 uit bent gekomen, of max 1,5 uur hebt gespind. Dacht na 1,5 uur echt van, oh shit. Moet nog 2 uur... Nou ja. De 1e 100 zit er weer op
[ Voor 11% gewijzigd door Crazy D op 12-03-2017 15:15 ]
Exact expert nodig?