Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 111 Laatste
Acties:
  • 632.339 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:03
Er zit genoeg padding rond stuur en zadel (en rond wielzakken) dus je kan er best wat mee doen.
En te onhandig formaat om even op te pakken en in kar te gooien.
Zo'n hardcase heb je juist eerder risico dat ze ermee gaan gooien, sneller dingen erbovenop gaan gooien.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:15
Ik heb bovenstaande koffer toen gehuurd, was volgens mij 45 euro kwijt (en hoefde geen borg te betalen)..
Fiets zit echt heel goed ingepakt tussen het schuim.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:50

Pelle

🚴‍♂️

Helder @ fietskoffer ervaringen, dank allemaal.
Ik ga huren. Voor een echte fietsvakantie (8 dagen fietsen ofzo) zou ik de koffer nog wel overwegen, maar ik denk dat ik er maximaal 3 en misschien 4 op de fiets zit. Kostentechnisch is het niet interessanter, en het is ook nog wat meer gedoe eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
LuPo schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:36:
[...]

Sterkte! Zelf verder niets?
Thanks! Heb zelf een beetje last van m'n knieën en ribben. Voor de rest niets ernstigs gelukkig.
M@cer schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:33:
[...]

shit man, aangifte gedaan??? Lijkt me dat ze wel vaker daar hangen..
Heb inderdaad al aangifte gedaan. Helaas kan de politie er niets mee doen. Heb ze er trouwens nog nooit eerder gezien gelukkig. De meeste rondjes van me beginnen ook op dat punt, dus gelukkig kon ik wel makkelijk naar huis lopen.
Willem30 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:50:
[...]

@ @Arthur-M. Dat is niet normaal. :N Sterkte ermee
Thanks!

Ik ga m'n fiets morgen wegbrengen naar de LBS hier in Leiden en kijken wat hij zegt en hoeveel een reparatie kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
la_fusion schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:25:
[...]
Overigens met een plaatselijke verdoving of?
Ja dit keer lukte de ruggenprik wel.
Lekker kunnen meekrijgen hoe ze hebben lopen trekken ed om het eruit te halen :)

Vandaag vooral spierpijn (goh hoe zou dat toch komen) en beetje stijf been.
Maar net wel 2,5km naar huis gewandeld vanuit m'n ouders waar ik nachtje geslapen heb.

[ Voor 22% gewijzigd door DDX op 07-03-2017 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 21:08
DDX schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:09:
[...]

Ja dit keer lukte de ruggenprik wel.
Lekker kunnen meekrijgen hoe ze hebben lopen trekken ed om het eruit te halen :)

Vandaag vooral spierpijn (goh hoe zou dat toch komen) en beetje stijf been.
Maar net wel 2,5km naar huis gewandeld vanuit m'n ouders waar ik nachtje geslapen heb.
Ik zag de foto op Strava. Ik werk al zo'n 10 jaar op de OK (anesthesie) maar zo'n unit heb ik nog nooit gezien, weet je hoe ze het in jargon noemen?

Succes met je herstel, maar zo te zien is dat herstel al ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-09 12:29
Nu werk ik niet op een OK, maar volgens mij is het onderdeel van dit systeem: http://www.elhospital.com.../119856/cable-ready-G.JPG

Voorbeeld is Cable Ready systeem van Zimmer-Biomet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-09 22:23
ralpje schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:55:
[...]

Aangifte waarvan? Strikt juridisch genomen kun je ze waarschijnlijk niets maken. Hoe zuur ook. :|
Op z'n minst van belediging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:27
Tenzij de betreffende een ambtenaar in functie is, of toevallig behoort tot het koninklijk huis, is beledigen in Nederland niet strafbaar, zou wat worden ook.

Maar flink kut is het evenzeer natuurlijk allemaal wel, je gunt die knapen toch wel wat bad-karma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Noxa schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:36:
[...]

Ik zag de foto op Strava. Ik werk al zo'n 10 jaar op de OK (anesthesie) maar zo'n unit heb ik nog nooit gezien, weet je hoe ze het in jargon noemen?

Succes met je herstel, maar zo te zien is dat herstel al ingezet.
Geen idee hoe het officieel heet.
Moest iig speciaal besteld worden eind september. ze hadden het niet op de plank liggen.
Op de uitslaapkamer vonden zet het ook een alian device :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 07:55
Sinds ik afgelopen zaterdag de nieuwe eigenaar ben geworden van een Caad 10 heb ik
nog wat spullen nodig waar ik jullie aankoop advies erg goed kan gebruiken.

Wat ik nog nodig heb is:

1 Een kleine zadeltas.
De Ortlieb micro (23 euro) lijkt mij een goede koop

2.Een CO2 pomp.
Ik heb nooit een CO2 pomp gebruikt en weet niet welke makkelijk
in gebruik zijn en klein genoeg om mee te nemen in de zadeltas.
De BBB AIRSPEED, BMP-32(23 euro) lijkt te voldoende maar ik lees dat het raadzaam is
om eerst de lege band met de hand te pompen, voordat ik een patroon gebruik.
Handmatig vooraf oppompen kan dan weer wel met de BARBIERI - Visionair (18 euro)

Gelukkig heb ik tot nu toe onderweg weinig pech gehad, maar voor de zekerheid heb ik vandaag
voor 1.66 euro per maand ANWB fietshulp afgesloten. Mocht ik ergens stranden, dan heb ik
nog backup.

[ Voor 5% gewijzigd door Storm-Fox op 07-03-2017 16:41 ]

PSN: StormFox81

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-09 11:26
Neem een pompkop die je kunt doseren. Dan kun je eventueel een klein beetje in de band doen, of handig als je een leegloper hebt en geen biba meer op zak (maar wel een 2e patroon).

BBB, tjsa. Voor een paar euro meer heb je een Lezyne en dat is 100x degelijker. Kleiner ook nog. In je zadeltas doen kan, maar die dingen zijn zo klein dat je 'm net zo goed in je shirt kunt proppen. Gewoon half op een patroon schroeven. 2e patroon eraan maken met een tie-wrap.

Ik heb zelf de Control Drive van Lezyne: http://www.lezyne.com/product-CO2-infl-ctrldrive.php

Hier passen uiteraard gewoon universele patronen op. Die koop je (in bulk) goedkoop in Duitsland voor niks.

Een zadeltas van 23 euro? Wat zit daarin? Goud? Kaviaar? Ik gebruik al 12 jaar tasjes van Conti. 6 euro inclusief biba en wippers. Er is ook een grotere MTB-variant van maar liefst 5 euro.

https://www.bike-componen...Schlauchtasche-Race-p665/

Een must voor onderweg zijn ook de zelfklevers. Die heb je van Parktool en Lezyne. Kost een paar euro, liggen meestal bij de kassa van de wat betere fietsenzaken. Ook online wel te krijgen.

Denk je ook aan een goede multitool? Met goed bedoel ik eentje met kettingpons. SKS en (wederom) Lezyne maken uitstekende multitools. Ik heb zelf de Tom 18 van SKS: http://www.sks-germany.com/en/products/tom-18/

Verder is een quick link (aks missing link) ook onmisbaar onderweg. SRAM en KMC verkopen die, let even op of je 10-speed of 11-speed nodig hebt.

Rijd je met hoge wielen zijn een paar ventielverlengers ook nog wel praktisch. Lang niet overal verkoopt men namelijk biba's met lange ventielen.

[ Voor 60% gewijzigd door havana op 07-03-2017 17:05 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik heb zelf geen zadeltas maar een Sticky Pod bij me, daarin zit standaard:

- Twee BiBa's
- 1x Bandenlichter
- Zelfklever
- Multitool
- Missing Link
- 'Nood' Gelletje
- 2x Gaspatroon
- 20 EUR briefgeld, eventueel ook te gebruiken hiervoor.
- Reserve Pinpas
- ICE-informatie
- Presta-adapter

Dat is zo'n beetje het door schade en schande pakket :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
Sjoewe schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 17:21:
Ik heb zelf geen zadeltas maar een Sticky Pod bij me, daarin zit standaard:

- Twee BiBa's
- 1x Bandenlichter
- Zelfklever
- Multitool
- Missing Link
- 'Nood' Gelletje
- 2x Gaspatroon
- 20 EUR briefgeld, eventueel ook te gebruiken hiervoor.
- Reserve Pinpas
- ICE-informatie
- Presta-adapter

Dat is zo'n beetje het door schade en schande pakket :+
Ah kijk, nog iemand die goed voorbereid op pad gaat :)

Wat ik minimaal mee moet hebben is:

- huissleutels
- 1 BiBA
- multitool
- Plakkers (super patch)
- 2 tie wraps
- KMC Missing Link (nog kopen)
- Stuk(je) kanvas voor scheur in de buitenband
- Twee plastic bandenlichters
- CO2 pomp met 2-3 16 grams capsules (nog kopen)
- Kleine oude GSM
- 20 Euro cash
- legitimatie
- tissue
- ventiel adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
12 gram CO2 is meer dan genoeg om een raceband vol te krijgen, 16 gram is bedoeld voor MTB. Ik zou een aangebroken patroon ook nooit in m'n pomp laten zitten, want ze lopen altijd leeg na verloop van tijd en er blijft nooit genoeg CO2 in achter om nog een band mee op te pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06-2022

ddv

Steam: ddv_ | psn: ddv84_

Nog meer mensen die zaterdag de Ronde van Drenthe gaan rijden? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ooit van die (Park) plakkers moeten gebruiken. Dat werkte voor geen meter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:03
zijn er nou helemaal geen herbruikbare missing links voor 11-speed versnellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Plus- & minpunten
Missing link is éénmalig te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Oeps overheen gelezen, maar ik heb al m'n missing links wel meer dan 5 keer hergebruikt. Nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Kan idd gewoon, da's Amerikaans indekken...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:25

sapphire

Die-hard pruts0r

Over het zadel-tasje inhoud...

Ik heb gek genoeg ook altijd paracetamol bij me en blauwe wegwerp handschoentjes O-)
Zal wel een tik van m'n werk zijn maar ik hou van die dingen.

Was trouwens zondag een stukje gaan fietsen, echt heerlijk met een voorjaars zonnetje. In de duinen bij Scheveningen werd ik ingehaald door iemand die een lekker tempo had dus daar een beetje achter blijven hangen en achter ons sloot nog iemand aan. Reden lekker door (30+ iig) worden we gewoon ingehaald door een MTB'er op z'n gemakkie :X
Dachten ook allemaal het zelfde dus vol gas er achter aan, sommige stukken 45 aangetikt (duinen hè dus ook aflopende weg ;) ).
Rijden we in Katwijk de boulevard op en minder hij vaart....elektrische MTB _O-

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 08:51
Haha mooi. Hoe onze ego ons voor de gek kan houden.

" Laat me mooi niet door een MTB eraf fietsen!". Terwijl je met je tong op het asfalt in de achtervolging gaat. Kan me hier goed in herkennen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Nu heb ik zelf waarschijnlijk nog niet voldoende kilometers gemaakt(5k+ km) om van de nodige ervaring te spreken maar een multitool heb ik 1x nodig gehad bij een wat loszittend zadel. Overige zaken(plakken buba), missing link dan weer niet. Heb je voor die laatste overigens niet ook weer een andere tool nodig die niet standaard bij de multitool zit? Daarnaast.. hoe groot is de kans dat je het nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Ah interessante alternatieven voor een zadel tasje. Ik heb mijn zadel naar voren gezet en nu past mijn zadel tas niet mee aan de zadel rails, ik moet dus een alternatief.

Nu zijn zadel tassen super praktisch, maar wel lelijk. Zo'n sticky pod is dan wel eleganter maar ik vraag me af of het niet te zwaar is in je back pocket. Iemand tips voor een zadel tas zodat zo'n clip systeem aan je zadel rails? Ik ga in ieder geval even research doen naar zo'n sticky pod.

Ik heb eigenlijk altijd bij me:
- Biba
- CO2 patroon 2x
- CO2 pompje (https://www.mantel.com/trivio-co2-pomp-tire-inflator, prima ding)
- Multi tool (https://www.mantel.com/topeak-hummer-ii). Beetje lomp maar wel zeer compleet.
- huissleutel
- Wegwerp handschoenen van mijn werk
- Sport reep voor noodgevallen (1x honger klap op de fiets gehad, dan zijn die laatste km's lood zwaar!)
En in mijn shirt altijd mijn telefoon met pinpas en ICE gegevens.

[ Voor 5% gewijzigd door Noxa op 07-03-2017 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:00

Kluus

Gang is alles

Voor een missing link zelf heb je niets nodig, maar je zal inderdaad wel een kettingpons nodig hebben om de gebroken schakel te verwijderen (er van uitgaande dat hij niet aan 2 kanten tegelijk breekt ;)).

Ik prop alles wat ik meeneem (gebruikelijke biba, bandenwippers, co2 patronen etc) in mijn shirt zakjes, als ik het daarmee niet red bel ik wel iemand op, desnoods een taxi :).

[ Voor 66% gewijzigd door Kluus op 07-03-2017 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:56
Woaw, vragen ze serious 10 euro voor zo'n schakeltje?! Dat is lekker makkelijk verdienen... Koop zelf altijd gewoon een ketting waar standaard zo'n dingetje inzit, denk dat dat een stuk voordeliger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@Hielko Voor 10s waren ze met wat zoeken op eBay/Duitsland en zelfs een enkele Nederlandse shop voor een paar euro wel te vinden :)
Noxa schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 22:24:
Ah interessante alternatieven voor een zadel tasje. Ik heb mijn zadel naar voren gezet en nu past mijn zadel tas niet mee aan de zadel rails, ik moet dus een alternatief.

Nu zijn zadel tassen super praktisch, maar wel lelijk. Zo'n sticky pod is dan wel eleganter maar ik vraag me af of het niet te zwaar is in je back pocket. Iemand tips voor een zadel tas zodat zo'n clip systeem aan je zadel rails? Ik ga in ieder geval even research doen naar zo'n sticky pod.

Ik heb eigenlijk altijd bij me:
- Biba
- CO2 patroon 2x
- CO2 pompje (https://www.mantel.com/trivio-co2-pomp-tire-inflator, prima ding)
- Multi tool (https://www.mantel.com/topeak-hummer-ii). Beetje lomp maar wel zeer compleet.
- huissleutel
- Wegwerp handschoenen van mijn werk
- Sport reep voor noodgevallen (1x honger klap op de fiets gehad, dan zijn die laatste km's lood zwaar!)
En in mijn shirt altijd mijn telefoon met pinpas en ICE gegevens.
Ik heb een Topeak Aero wedge clip, geloof de M. Ding is eigenlijk ook gewoon lomp maar er gaat een boel zooi in, alles wat je boemtnpast denk wel. Overigens nu voor de kortere ritten een gereedschapsbidon, als het warmer word en ik twee bidons nodig heb komt het tasje er weer op.

Heb overigens voor de clip gekozen zodat ik het tasje van de zadelpen af kan hangen. Toen ik nog een tasje had met een bandje om de pen kwam ik blijkbaar met m'n bovenbeen (achterkant) er steeds tegen aan waardoor er een grote slijtplek in m'n bib kwam :(
Ja ik heb flinke bovenbenen want spijkerbroeken slijten ook steevast aan de binnenkant door schuren :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Hielko schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 23:01:
[...]

Woaw, vragen ze serious 10 euro voor zo'n schakeltje?! Dat is lekker makkelijk verdienen... Koop zelf altijd gewoon een ketting waar standaard zo'n dingetje inzit, denk dat dat een stuk voordeliger is.
Zijn er wel 2, dus 5 euro per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Hielko schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 23:01:
[...]

Valt mee, die 10 euro is alleen voor de losse reserve schakeltjes (2 dus). Losse breekpennen zijn (per 3) ook 10 euro en die zijn echt niet herbruikbaar.

Bij een KMC ketting zit gewoon zo'n schakeltje bij geleverd en een KMC X11 EL is even duur als de Shimano tegenhanger.

Bovendien heb ik bij KMC kettingen echt nooit last van roestvorming (ook niet op de MTB) en mijn ervaring met Shimano kettingen is wel anders...

Edit: Of bedoel je met "zo'n dingetje" juist de missing link? :P In dat geval begrijp ik je punt, maar geef ze dan eens ongelijk als er op losse breekpennetjes een nog veel grotere marge gemaakt wordt.. ;)
sapphire schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 00:21:
@Hielko Voor 10s waren ze met wat zoeken op eBay/Duitsland en zelfs een enkele Nederlandse shop voor een paar euro wel te vinden :)
Dit heb ik trouwens nog steeds niet echt onder de knie... Altijd als ik wat in Duitsland wil bestellen ben ik onder de streep duurder of net zo duur uit ivm verzendkosten. :(

[ Voor 31% gewijzigd door Kluus op 08-03-2017 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
la_fusion schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 22:14:
Nu heb ik zelf waarschijnlijk nog niet voldoende kilometers gemaakt(5k+ km) om van de nodige ervaring te spreken maar een multitool heb ik 1x nodig gehad bij een wat loszittend zadel. Overige zaken(plakken buba), missing link dan weer niet. Heb je voor die laatste overigens niet ook weer een andere tool nodig die niet standaard bij de multitool zit? Daarnaast.. hoe groot is de kans dat je het nodig hebt?
Je hebt het niet alleen voor jezelf bij je, denk ik dan. Vooral een extra biba en de missing link (plus ketting pons) hebben al wel een paar groepsritjes gered in mijn omgeving. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-09 00:34
Nog meer mensen die as zaterdag de Ronde van Drenthe toerversie gaan doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Leuk al die voorraden die mensen meenemen, ik hou het gewoon op 1 binnenbandje (of eventueel 2 in de herfst/als er hoop troep op de weg ligt) en paar plakkertjes voor eventueel 2e lek.
En ventielverlenger voor het geval ik bandje van iemand moet lenen. (al is het eigenlijk alleen voorgekomen dat ik juist ventielverlenger moest uitlenen aan iemand met te kort ventiel)
Verder gewoon fiets goed onderhouden en voor noodgevallen pasje van fietsned.
1 keer nodig gehad omdat remblok schuin was komen te staan en buitenband kapot was.

Bij 400km tochten als ik toch een grote zadeltas op m'n fiets heb zitten voor extra kleding stop ik meestal wel paar bandjes in tas omdat er toch plek zat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 08:42
Ik heb ook alleen maar een biba + co2 inflator + bandenlichters mee. Ik heb nu een lidl tasje die voor die zaken te groot is. Omdat ik afgelopen zondag 2x lek heb gereden moest ik toch nieuwe biba's hebben. Daarom maar zo'n conti tasje besteld. Mooi compact :) Voor die 1x in de 10 jaar dat m'n ketting kapot loopt bel ik m'n vriendin wel :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 06:34
Weet niet of er hier veel vrouwen zitten, maar bij Fizik krijg je vandaag 30% korting met code WOMENSDAY2017! Toch wel interessant.

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Ik voel me nu ineens verschrikkelijk onvoorbereid als ik lees hoeveel mensen meenemen :P

Ik heb altijd (slechts) bij mij:

Handpomp
Biba
Multitool
Bandenlichters
20 euro cash
Telefoon

Eerlijk gezegd nog nooit mee tekort gekomen. Ik onderhoud m'n fietsen goed, een onderweg gebroken ketting lijkt me erg onwaarschijnlijk; voor die kleine kans ga ik geen kettingpons en missing link meeslepen. Repen neem ik alleen mee als ik verwacht langer weg te zijn en anders zoek ik wel een frietkot.

Plakkers voor een 2e lek is inderdaad handig, alhoewel ik die ook nooit nodig heb gehad, ook niet in de winter (wel een keer 2 lekke banden bij mijzelf en mijn vriendin op één rit, maar zij heeft haar eigen spullen mee).

[ Voor 17% gewijzigd door nare man op 08-03-2017 10:45 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:38
In mijn tasje zitten 2 binnen banden, bandenlichters en multitool (van mijn normale fiets). Tasje was iets van € 5 bij de Decathlon. Uiteraard ook pompje op de fiets. Dat is wel voldoende voor de meeste gevallen. En met een telefoon bij de hand kun je altijd nog opgehaald worden (wat helaas begin van dit jaar nodig was toen ik gestrand was met een kapotte ketting (ATB). Missinglink was ook geen uitkomst geweest en op zondag was alles dicht.

[ Voor 8% gewijzigd door wisselwerking op 08-03-2017 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Waar houd het ook op? Je kan op zo veel manieren pech hebben, wat doe je bijvoorbeeld als er spontaan een paar spaken uit je wiel vliegen en daardoor je velg tegen het frame loopt? De kans dat je dat met de spakenspanner in je multitool krijgt gefixed schat ik niet zo groot.

Ik zorg dat ik ben voorbereid op de meest voorkomende vorm van pech: bandenpech. De rest is overmacht en de kans daarop probeer ik te minimaliseren met goed onderhoud en een snelle check voor en na iedere rit.

[ Voor 22% gewijzigd door Kluus op 08-03-2017 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
Kluus schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:53:
Waar houd het ook op? Je kan op zo veel manieren pech hebben, wat doe je als er spontaan een paar spaken uit je wiel vliegen en daardoor je wiel tegen het frame loopt? Dan ga je het met de spakenspanner in je multitool waarschijnlijk ook niet meer redden.

Ik zorg dat ik ben voorbereid op de meest voorkomende vorm van pech: bandenpech, de rest is overmacht.
Als jouw fiets goed onderhouden is, dan is de kans op dergelijke rampen heel klein.
Mocht mij zoiets overkomen, dan bel ik de ANWB voor fietshulp, maar voor simpele
reparaties ben ik goed voorzien om minimaal thuis te kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Storm-Fox schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:58:
[...]

Als jouw fiets goed onderhouden is, dan is de kans op dergelijke rampen heel klein.
Mocht mij zoiets overkomen, dan bel ik de ANWB voor fietshulp, maar voor simpele
reparaties ben ik goed voorzien om minimaal thuis te kunnen komen.
Afgelopen zondag overkwam het nog iemand in mijn groepsrit met splinternieuwe wielen. Bij goed onderhoud acht ik de kans op gebroken spaken eigenlijk groter dan de kans op een gebroken ketting omdat je wielen meer abuse krijgen.

Verder eens: voor al die zeldzame gevallen (spaakbreuk, kabelbreuk, gebroken frames, gebroken kettingen, gebroken derailleurs, gebogen cranks...) heb ik de telefoon bij ;).

[ Voor 16% gewijzigd door Kluus op 08-03-2017 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Vergat ik op te noemen op mijn lijstje, maar pompje (op frame, want sloopt anders shirts) en 2 bandenlichters heb ik uiteraad ook mee.
En als ik nieuw onderdeel heb geinstalleerd (zadel oid) dan neem ik multitool mee, anders niet.
Moet nog extra pomp bestellen, op nieuwe fiets heb ik er geen zitten dus moet voor iedere rit denken dat ik pomp even overzet. (ivm garantiegevallen heb ik wel extra houders liggen)
Afgelopen zondag dus vergeten kwam ik na 20km achter, dan fiets je toch niet heel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik heb trouwens ook altijd een stripje anti-histamine bij me, het feest gaat weer bijna beginnen -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:30
Ik heb altijd bij, in m'n lidl-zadeltasje van 6 euro:

-2x biba
-plakkers
-3 bandenlichters
-15 euro contact
-identiteitskaart
-huissleutel
-telefoon
-multitool (zit geen spaaksleutel of kettingspons in, zat bij het tasje)

En ik heb deze fietspomp bij, zit aan m'n frame bevestigd op de bidonplek
Afbeeldingslocatie: https://www.fietstoebehoren.nl/media/catalog/product/cache/95/image/750x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/3/131310.jpg

Het is een joekel van een pomp, maar is wel een heel degelijk ding aldus m'n LBS. Had eerst een pompje van BBB vast dat in m'n achterzak paste, maar die werd afgeraden, mijn huidige is veel steviger en kan meer bar pompen (11 bar).

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Kluus schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:33:
[...]

Valt mee, die 10 euro is alleen voor de losse reserve schakeltjes (2 dus). Losse breekpennen zijn (per 3) ook 10 euro en die zijn echt niet herbruikbaar.

Bij een KMC ketting zit gewoon zo'n schakeltje bij geleverd en een KMC X11 EL is even duur als de Shimano tegenhanger.

Bovendien heb ik bij KMC kettingen echt nooit last van roestvorming (ook niet op de MTB) en mijn ervaring met Shimano kettingen is wel anders...

Edit: Of bedoel je met "zo'n dingetje" juist de missing link? :P In dat geval begrijp ik je punt, maar geef ze dan eens ongelijk als er op losse breekpennetjes een nog veel grotere marge gemaakt wordt.. ;)

[...]

Dit heb ik trouwens nog steeds niet echt onder de knie... Altijd als ik wat in Duitsland wil bestellen ben ik onder de streep duurder of net zo duur uit ivm verzendkosten. :(
Breekpennen 3 voor €10 :|
Die haalde ik in het begin bij de LBS nog goedkoper :p

Duitsland heb ik ook uit diverse forums, zelf wel eens uit China oid. en dat scheelde aanzienlijk toen!

Overigens heb ik nu boehshield T9 op m'n ketting (CS-5700) en die begint ook roestvlekken te krijgen, dat is voor het eerst :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

sapphire schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 12:40:
[...]

Breekpennen 3 voor €10 :|
Die haalde ik in het begin bij de LBS nog goedkoper :p

Duitsland heb ik ook uit diverse forums, zelf wel eens uit China oid. en dat scheelde aanzienlijk toen!

Overigens heb ik nu boehshield T9 op m'n ketting (CS-5700) en die begint ook roestvlekken te krijgen, dat is voor het eerst :(
@Stufferdt is dat die lidl tool uit twee delen die een halve kilo weegt?
En 11bar.....:X iets met overkill?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:30
sapphire schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 12:42:
[...]

@Stufferdt is dat die lidl tool uit twee delen die een halve kilo weegt?
En 11bar.....:X iets met overkill?
Haha nee, gelukkig niet. Is echt maar een klein ding met een kruiskop en een paar maten imbusjes. Zat bij het tasje maar stelt weinig voor opzich.

En pomp is wel heel handig, waar de overjill voor nodig is weet ik ook niet :+

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Tjsa de techniek heeft niet stilgestaan. Zulke bakbeesten zijn anno 2017 echt niet nodig. Kleinere pompjes halen ook moeiteloos 6 bar (meer heeft niemand nodig). En CO2 blijft de makkelijkste oplossing.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Precies, voor die 2 lekke banden per jaar, hup shotje CO2 erin en weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:00
Een vraag die ik beste hier kan stellen
Iemand een webshop waar je whitewalls of gummiwalls in NL kan bestellen?

Ben eigenlijk meer van het mountainbiken maar heb een specialized frame op de kop kunne tikken en wil die gaan opbouwen als woon/werk verkeer fiets ipv mountainbike gebruiken.
Dus tips zijn welkom :)

Frame
Afbeeldingslocatie: http://fcdn.roadbikereview.com/attachments/specialized/308283d1439461617-so-any-2016-tarmac-yet-tarmac-zwart-1.jpg
Dus daar mooie zwarte onderdelen opbouwen icm gummi of white walls leek me wel tof.

Edit: vind ze wel op mantel maar dan lijken de wanden relatief klein. Of is dat gewoon de max?

[ Voor 8% gewijzigd door kneusteun op 08-03-2017 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:38
Vind je de wanden van de Michelin Pro 4 te klein? Dat lijkt mij toch wel behoorlijk.(zie plaatje voor voorbeeld)

Afbeeldingslocatie: https://img.photobucket.com/albums/v379/SSLtech/5F182B50-9AB1-4C33-B02A-050FEB79B0B9_zpsqxd3nuim.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door wisselwerking op 08-03-2017 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Nee dat lijkt mee te vallen, ben alleen niet zo'n fan van die teksten erop, dat klinkt misschien lullig maar dat vind ik bij het frame ook jammer...

Ohja is wel een budget projectje, mag weer eens niet teveel kosten. Nu zullen de banden niet veel uitmaken, maar wielset en dergelijke gaan denk ik 80% van budget zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door kneusteun op 08-03-2017 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 22:49
kneusteun schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:59:
Ohja is wel een budget projectje, mag weer eens niet teveel kosten. Nu zullen de banden niet veel uitmaken, maar wielset en dergelijke gaan denk ik 80% van budget zijn.
Dan is het misschien handig om naar een 10 speed groep te kijken. Het voordeel van een (Shimano passing) 10 speed casette is dat je die op een 8, 9 of 10 speed body / wiel kunt zetten. Daardoor wordt je keuze uit goedkope / overjarige / gebruikte wielen groter. Just my two cents.

De huidige Tiagra groep kost 350 euro en ziet er imho knap uit. Weggewerkte kabels en donkergrijs van kleur. Als je dat combineert met een wit stuurlintje, zadel, kabels en bandjes kom je netjes voor de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
DieAnder schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:17:
[...]

Dan is het misschien handig om naar een 10 speed groep te kijken. Het voordeel van een (Shimano passing) 10 speed casette is dat je die op een 8, 9 of 10 speed body / wiel kunt zetten. Daardoor wordt je keuze uit goedkope / overjarige / gebruikte wielen groter. Just my two cents.

De huidige Tiagra groep kost 350 euro en ziet er imho knap uit. Weggewerkte kabels en donkergrijs van kleur. Als je dat combineert met een wit stuurlintje, zadel, kabels en bandjes kom je netjes voor de dag.
Ik heb al lading onderdelen liggen zoals cinelli stuurtje en headset.
Groep trek ik tijdelijk van oude fiets af wordt 1x10 dan.
Totaal alles hopelijk binnen de 5 a 600 euro incl. frame.
En dus ben ik weer eigenwijs dat alles matzwart moet en alleen de wanden van de banden gummi of wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-09 12:29
kneusteun schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:28:
Een vraag die ik beste hier kan stellen
Iemand een webshop waar je whitewalls of gummiwalls in NL kan bestellen?

Ben eigenlijk meer van het mountainbiken maar heb een specialized frame op de kop kunne tikken en wil die gaan opbouwen als woon/werk verkeer fiets ipv mountainbike gebruiken.
Dus tips zijn welkom :)

Frame
[afbeelding]
Dus daar mooie zwarte onderdelen opbouwen icm gummi of white walls leek me wel tof.

Edit: vind ze wel op mantel maar dan lijken de wanden relatief klein. Of is dat gewoon de max?
Dit soort banden misschien? http://www.bikeparts4u.nl...trada-bianca-open-tubular

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Strada's zijn niet erg geschikt voor woon/werk ritten, dat zijn soft compound race banden. Die zijn na 2000km vierkant.

Kan je beter Continental GP4000 Classics nemen of Vredestein Fortezza All Weather SW

Oh en skinwalls worden erg lelijk als je ermee in de regen rijdt :)

[ Voor 14% gewijzigd door Sjoewe op 08-03-2017 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crowke
  • Laatst online: 22-08 14:58
Ik was zelf naar de Challenge Almanzo aan het kijken als gumwall banden op mijn mountainbike die meestal on-road gebruikt wordt maar af en toe wel eens een offroadpaadje op moet en wordt gebruikt om te commuten. Zijn die beter qua durability of is dat ook een race compound?

[ Voor 6% gewijzigd door crowke op 08-03-2017 15:19 ]

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Eigenlijk geldt voor alle Challenge banden dat het mooi spul is, bedoeld voor specialistisch gebruik, maar niet erg duurzaam is in de echte wereld. Om op te forenzen zou ik zelf kiezen voor slijtvastere banden met een hoge antilek bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
naja 2000km betekent dat ik 1x per jaar de banden moet vervangen.... en dat is nog wel te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

DieAnder schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:17:

Wit stuurlint is ook leuk voor de foto maar na 3x rijden is het grijs :(
Hoe mooi ik het ook vind overweeg ik ernstig om bij de volgende wissel saai zwart te nemen want het ziet er binnen no-time niet meer uit.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
kneusteun schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:27:
naja 2000km betekent dat ik 1x per jaar de banden moet vervangen.... en dat is nog wel te overzien.
Je kan het uiteraard een keer proberen, zou ik wel de gewone Strada's nemen ipv de Strada Bianca's. Die laatste zijn 30mm banden, die passen no way in dat frame :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 19:57
Firmware 6.20 voor de Garmin Edge 820 is zojuist gereleased.
http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=10386

https://forums.garmin.com...ersion-6-20-Now-Available

[ Voor 18% gewijzigd door NielsTn op 09-03-2017 23:57 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• havana
Lekker ritje gemaakt op Ling Ping de Bootvluchteling.

Afbeeldingslocatie: https://i1255.photobucket.com/albums/hh626/havana1982/1BE39B99-C5F5-4868-A3B9-3D7A89419EA5.jpg

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Strakke bak geworden hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Mooie wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Campagnolo heeft alleen maar mooie wielen ;)

Vandaag in het heerlijke weer een rondje gedaan. Wat was dat weer genieten. Winterfiets weer in de stalling en er op uit met de 'echte' racefiets. Dan lukt dat D1 rijden ook best simpel, als je maar vanaf de start kalm aan rijdt. Nog wel 1 racer voor mij moeten inhalen, kan het niet laten. Daarna even samen opgereden en weer ons weegs gegaan.

Wat vinden jullie trouwens van een racer die ongevraagd en onaangekondigd in je wiel gaat hangen? Zelf doe ik er niet aan en kan het mij mateloos irriteren als iemand dat bij mij doet. Al helemaal als ik snelheid laat zakken (meestal met wind tegen) en de gene lekker blijft hangen. Dan knal ik meestal weg, zonder om te kijken. Ik wil best wel overwegen om samen wat te rijden, maar dan ook samenwerken en je op zijn minst melden.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 23:15
Gewoon harder trappen en zorgen dat hij je niet bijhoudt pf anders benen stil houden en over laten nemen en zelf er achter gaan hangen. Beetje lichaamsvocht wegblazen (zeker ,et wind tegen) wil ook wel eens helpen :)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Gister had ik een meid achterop die gewoon vroeg of ze even mocht hangen. Daar heb ik dan weer heel weinig problemen mee.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-09 18:23
Het gebeurt me regelmatig, maar ik heb er eigenlijk geen moeite mee. Wat ik zelfs irritant vind, is als hij/zij het gaat overnemen en ik in het wiel moet. Ik heb daar een hekel aan :p

Wat voor kleding hebben jullie met dit weer? Bij m'n laatste fietstocht was ik echt veel te warm gekleed. Na een half uurtje smolt ik helemaal weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:50
vind het met dit weer sowieso moeilijk om keuzes te maken voor kleding. is al snel te warm of te koud.
maar goed met lagen werken en als het warmer wordt een laag uitdoen....

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Dat harder trappen mocht niet echt, want probeerde mijn hartslag onder controle te houden. Was vrij in het begin, dus nog moeilijk en als ik dan al ga klooien, dan krijg ik het nooit meer onder controle.

Kijk, als ze zich aanmelden of even komen praten en dan aangeven dat ze achter gaan hangen, prima. Dan weet ik dat ze er zitten en houd ik daar rekening mee. Als ik het niet weet, dan kan dat nog wel eens vervelend worden in bepaalde situaties. Zoals even gaan staan of ik heb wel eens de neiging om 'raar' te gaan doen als ik alleen fiets. Vind zelf wel dat ik wat minder mag irriteren of gewoon wat ervan zeggen, maar vind dat nog altijd lastig, gek genoeg.

Kleding gistermiddag was makkelijk. Korte mouwen en broek, met arm en beenstukken en een warm kort thermoshirt. Daar over een bodywarmer/windjack, die geen overbodige luxe was. Onder de held niets meer nodig. Ik zie nog wel mensen met mutsen of een bandana, maar dat is voor mij echt te warm.
Ben het met koentjuh1987 eens, zoveel mogelijk flexibiliteit is erg handig. Als ik het te warm zou krijgen kan ik mijn bodywarmer uit doen of bijvoorbeeld armstukken laten zakken.
Als de zon weg was, dan werd het fris, ook met de noorden wind. Dat is zo in de lente ook een aardig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:14
Misha schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 09:46:
Het gebeurt me regelmatig, maar ik heb er eigenlijk geen moeite mee. Wat ik zelfs irritant vind, is als hij/zij het gaat overnemen en ik in het wiel moet. Ik heb daar een hekel aan :p
Dat heb ik dus ook, dus fiets graag voorop. Ik hou gewoon van het overzicht en controle... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
havana schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 08:10:
Gister had ik een meid achterop die gewoon vroeg of ze even mocht hangen. Daar heb ik dan weer heel weinig problemen mee.
Geen probleem als iemand het even vraagt. Ik fiets graag mijn eigen tempo dus zal het zelf niet zo snel doen.

Wat betreft de kleding keuze vind ik het ook lastig. Gisteren met een lange broek, onder shirt met korte mouwen en gabba. Benen lekker warm maar armen toch net wat te koud. Ook weer koude voeten zonder overschoenen.

Morgen wil ik overdag gaan fietsen, 10-13 graden... Doe je dan lange winter broek 25mm jas aan of volstaan arm-been stukken met een warme onderlaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Nee joh , met 10 graden doe je geen lange winterbroek meer aan!

Vanaf een graad of 5 ( afhankelijk van gure wind of niet)boven 0 gebruik ik enkel beenstukken zonder warme onderlaag.
Bovenlichaam heb ik nog wel een extra laagje.

Donderdagavond gereden zonder overschoenen. Ging prima. Werd wel stevig doorgereden dus vandaar misschien geen last van koude voeten.
Vanochtend alleen weggeweest. Toen wel overschoenen aan. Toch frisser dan savonds ( logisch)

[ Voor 33% gewijzigd door degroot op 11-03-2017 14:43 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik had vandaag (09:00-13:00) mn short met beenstukken en mn Rapha Training Jacket aan met alleen een zweetshirt eronder. Dat vond ik al aan de warme kant. Volgende keer gewoon m'n long sleeve jersey aan met de windvanger eronder en dan het eerste uurtje maar even kou lijden :)

Verder wel leuke training met sprinttreinen etc, allen jammer dat onze sprinter uit z'n pedaal schoot en ik mn lead-out al gelijk kon geven om 'm weer terug bij de groep te krijgen :+

https://www.strava.com/activities/895668245

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 21-09 11:33

Crazy D

I think we should take a look.

Net ff anderhalf uur hard gefietst (voor mij dan, gemiddeld 29 op 50 km). "Thermo" arm en beenstukken van specialized. Dat was allemaal prima. Maar koude tenen! Ondanks mn warme wintersokken, mn tenen voelen alsof ze eraf kunnen vallen. En dan kwam ik ook nog mensen tegen met korte broek... Maar lekker om te voelen dat het warmer wordt. Dat vind ik het heerlijkste: dat je gewoon de temperatuur op voelt lopen, in plaats van halverwege de middag alweer kouder...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:09

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Fietsen met een operatiewond aan te raden? Vorige week vrijdag geopereerd, heb nog een klein wondje aan mijn balzak. :/

Met dit weer gaat het jeuken... Of kan ik beter gaan hardlopen?

[ Voor 23% gewijzigd door Harmen op 11-03-2017 16:48 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPI
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:02

VPI

Trek wel een broek aan...slecht voor je herstel van je balzak😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Harmen schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:45:
Fietsen met een operatiewond aan te raden? Vorige week vrijdag geopereerd, heb nog een klein wondje aan mijn balzak. :/

Google "derde bal", en sla een weekje over. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:09

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Neem dan ff rust, wellicht beter. ;)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Sjoewe schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 17:21:
[...]

Google "derde bal", en sla een weekje over. :X
Google "hoofdpijn" en je hebt een hersentumor met nog 2 weken te leven

www.degroot-it.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoewe
degroot schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:07:
[...]

Google "hoofdpijn" en je hebt een hersentumor met nog 2 weken te leven
Ik googlede, vaarwel wrede wereld ;w

maar serieus een ontstekingkje daaronder kan op de fiets snel erger worden, even wachten tot het is genezen lijkt mij niet onverstandig, maar ieder zn eigen leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 11:50
Heerlijke route gereden over de Veluwe (Awakening Ride), lekker zonnetje op z'n tijd er bij en lekker tempo.

https://www.strava.com/activities/895717366

En wat betreft vraag hier boven: waarom niet gewoon weekje rust?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Sjoewe schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:21:
[...]

Ik googlede, vaarwel vrede wereld ;w

maar serieus een ontstekingkje daaronder kan op de fiets snel erger worden, even wachten tot het genezen is niet onverstandig, maar ieder zn eigen
Daar krijg je dan vanzelf hoofdpijn van, en je weet wat dat betekend!

Als je gaat fietsen, dan levert het nog wel wat stress op voor je onderkant. Daarbij ook nog eens een hoop extra zweet, dus genoeg irritatie. Dat wil je niet in de buurt van een wond, lijkt mij zo. Even wachten is lastig, maar toch de investering wel waard om straks lekker te kunnen fietsen, zonder wond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Sjoewe schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:21:
[...]

Ik googlede, vaarwel vrede wereld ;w

maar serieus een ontstekingkje daaronder kan op de fiets snel erger worden, even wachten tot het is genezen lijkt mij niet onverstandig, maar ieder zn eigen leven
Klopt , heb je helemaal gelijk in. Dat is , wanneer je fietst , de meest lastigste plek om een wondje te hebben. Op iedere andere plek had je gewoon door kunnen fietsen. Daar is het net ff wat anders

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

degroot schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 14:41:

Vanaf een graad of 5 ( afhankelijk van gure wind of niet)boven 0 gebruik ik enkel beenstukken zonder warme onderlaag.

Donderdagavond gereden zonder overschoenen. Ging prima. Werd wel stevig doorgereden dus vandaar misschien geen last van koude voeten.
Vanochtend alleen weggeweest. Toen wel overschoenen aan. Toch frisser dan savonds ( logisch)
Mwa ene armstuk is de andere niet :p

Gisteren einde middag nog met halve over schoentjes en wintersokken en dat was wat warm. Nano broek en beenstukken en B'twinn Jack met ondershirt. Was opzichte nét iets te warm maar in de schaduw of een open stuk was het wel weer lekker :)

Gisteren rondje van +/- 40~50km gepland, na bijna een uurtje wilde ik wat eten want het was tijd en kreeg iets trek. Eten vergeten :|
Rondje ingekort (werd uiteindelijk 39km) en laatste stuk uit m'n tenen moeten halen maar we zijn weer thuis. Echt zó dom, normaal altijd iets van een reserve gelletje bij me maar die was ik ook vergeten :(

Tot nu toe gaat het lekker. Vorig 'seizoen' na fietsen in Limburg het idee dat ik meer power had, wat harder kon fietsen, sprintje enzo. Dit nog weten vast te houden door intensiever te trainen, af en toe sprintjes, heuveltjes ed.
Wil dat voortzetten en lijkt tot nu toe aardig te gaan.

Iemand nog tips?
Kreeg van Graham vorig jaar de tip om beter op eetmomenten te letten :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:01:
[...]
Gisteren rondje van +/- 40~50km gepland, na bijna een uurtje wilde ik wat eten want het was tijd en kreeg iets trek. Eten vergeten :|
Rondje ingekort (werd uiteindelijk 39km) en laatste stuk uit m'n tenen moeten halen maar we zijn weer thuis. Echt zó dom, normaal altijd iets van een reserve gelletje bij me maar die was ik ook vergeten :(

Tot nu toe gaat het lekker. Vorig 'seizoen' na fietsen in Limburg het idee dat ik meer power had, wat harder kon fietsen, sprintje enzo. Dit nog weten vast te houden door intensiever te trainen, af en toe sprintjes, heuveltjes ed.
Wil dat voortzetten en lijkt tot nu toe aardig te gaan.

Iemand nog tips?
Ik zou even wat duurtrainingen gaan doen als 40-50 km niet lukt zonder bij te eten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
Harmen schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:45:

Vraag dat maar niet aan DDX ;). Die is niet te houden, met of zonder operatie wond.

Mijn advies zou zijn het even 2 weken te laten genezen, zeker een wondje in die regio. Toch vervelend als dat gaat infecteren of open gaat.
sapphire schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:01:
[...]
Iemand nog tips?
Rondje van 40/50km moet toch prima kunnen zonder eten. Je glycogeen voorraad in lever en spieren zou daarvoor toereikend moeten zijn. Meer duur training doen dus :).

Morgen middag 15gr. Dat wordt kort/kort met arm en beenstukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:16:
[...]

Ik zou even wat duurtrainingen gaan doen als 40-50 km niet lukt zonder bij te eten.
Ligt er aan een aantal factoren, als ik goed ontbijt en rustig rijd haal ik de 65km zonder eten.
Gisteren rond 1u gegeten en om half 5 op de fiets gesprongen en lekker doorgereden, dan val ik na een uur zowat om als ik niets eet :|

Maar anders ook, na 45min~60min is de glycogeen voorraad uit je spieren op en als je dan al even niks gegeten hebt moet de aanvulling toch ergens vandaan komen.

Edit: Wel leuk het tegenstrijdig advies, vorige GoT rit kreeg ik van Graham en de rest juist de tip om elk uur wat te eten :?

[ Voor 9% gewijzigd door sapphire op 11-03-2017 20:32 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
sapphire schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:28:
[...]

Ligt er aan een aantal factoren, als ik goed ontbijt en rustig rijd haal ik de 65km zonder eten.
Gisteren rond 1u gegeten en om half 5 op de fiets gesprongen en lekker doorgereden, dan val ik na een uur zowat om als ik niets eet :|

Maar anders ook, na 45min~60min is de glycogeen voorraad uit je spieren op en als je dan al even niks gegeten hebt moet de aanvulling toch ergens vandaan komen.

Edit: Wel leuk het tegenstrijdig advies, vorige GoT rit kreeg ik van Graham en de rest juist de tip om elk uur wat te eten :?
Ik begrijp de verwarring, misschien kan ik wat duiding brengen. Correct me if I'm wrong, ik ben geen expert.

De theorie, skip if saai:
Het gaat om volgende cyclus. Koolhydraten die niet meteen gebruikt worden slaat je lichaam op als glycogeen in je spieren en lever (d.m.v. insuline). Zijn die vol dan wordt de rest opgeslagen in vet.
Andersom wordt er glucose gemaakt uit glycogeen (glucagon) om je spieren en hersenen aan de praat te houden.

Bij sporten gebruik je glucose als brandstof voor je spieren. Bij een lage intensiteit (D1) heeft je lichaam tijd om dat uit vet te putten, de reserve glycogeen blijft bewaard voor het moment dat het er echt op aan komt.
Wordt de intensiteit groter dan is het omzetten van vetten naar glucose te traag en is de beurt aan glycogeen.

Die glycogeen voorraad is echter beperkt en kun je pas weer aanvullen in rust. Kortom zit je op de fiets en ben je leeg dan zit er niks anders op dan glucose naar binnen werken of terug schakelen naar een lager pitje. Daar zit nog wel een valkuil, je lichaam kan maar zon 60gr koolhydraten per uur verwerken.

(minder saai)
En daar komt de tip van Graham om te hoek kijken. Elk uur wat eten, en op tijd beginnen, is erg belangrijk als je voornemens bent een lange rit te gaan doen. Vooral als je intensiteit wat hoog is. Want die voorraad glycogeen gaat maar zo'n 1 a 1,5u mee. Daarna moet je het van je eten hebben. Doe je een korte rit op een lage tot gemiddelde intensiteit dan kun je dat prima doen op je vet en glycogeen.

(niet saai)
Trek je niet te veel aan van alle theorie of regeltjes van de velominati. Zorg er gewoon voor dat je niet zonder iets te eten op pad gaat. Je hoeft het niet te eten, maar het is best fijn dat je niet met de hongerklop van je fiets valt als je nog 30km voor de boeg hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Klopt niet helemaal, insuline en glucagon zorgen voor de regulering van je bloedsuikerspiegel. Insuline voor de afbraak (opname) en als dit laag genoeg is remt glucagon dit weer.

Ik ken de theorie wel, maar mijn doel is om op hogere intensiteit te trainen. Bepaalde afstand rijden en hoe dit te bereiken kan ik gewoon, +/- 125km vind ik ver zat (enkele keer daargelaten, na 4u fietsen vind ik het wel best :+ ). Ik gebruik al twee jaar die lage intensiteit (D1) training in het voorjaar maar ik wil nu gewoon ook harder fietsen, en explosief vermogen vergroten (of verlengen).
Vorig jaar in augustus begonnen met op hogere intensiteit te trainen en merkte dat ik uiteindelijk langer op/rond omslagpunt kon rijden en harder kon rijden. Nadeel is alleen dat je ik dan snel trek heb, op normale werkdagen eet ik ook elke 2~3u :+

Van Velominati regels trek ik me ook weinig aan hoor, als het me uitkomt O-)
Normaal ook altijd reserve eten bij me maar dat vergeten over te doen van zadeltas naar gereedschapsbidon :+

[ Voor 5% gewijzigd door sapphire op 11-03-2017 22:24 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
sapphire schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:23:
Klopt niet helemaal, insuline en glucagon zorgen voor de regulering van je bloedsuikerspiegel. Insuline voor de afbraak (opname) en als dit laag genoeg is remt glucagon dit weer.

Ik ken de theorie wel, maar mijn doel is om op hogere intensiteit te trainen. Bepaalde afstand rijden en hoe dit te bereiken kan ik gewoon, +/- 125km vind ik ver zat (enkele keer daargelaten, na 4u fietsen vind ik het wel best :+ ). Ik gebruik al twee jaar die lage intensiteit (D1) training in het voorjaar maar ik wil nu gewoon ook harder fietsen, en explosief vermogen vergroten (of verlengen).
Vorig jaar in augustus begonnen met op hogere intensiteit te trainen en merkte dat ik uiteindelijk langer op/rond omslagpunt kon rijden en harder kon rijden. Nadeel is alleen dat je ik dan snel trek heb, op normale werkdagen eet ik ook elke 2~3u :+

Van Velominati regels trek ik me ook weinig aan hoor, als het me uitkomt O-)
Normaal ook altijd reserve eten bij me maar dat vergeten over te doen van zadeltas naar gereedschapsbidon :+
Gewoon harder fietsen dan ;). En meer eten blijkbaar. Het is me 1 keer overkomen op de fiets na 80km fiets helemaal leeg maar dan ook echt leeg. Pap in de benen, koppijn, moe en vooral honger! De laatste 20km waren echt een beproeving. Sindsdien altijd een energy bar voor nood op zak. (natuurlijk nooit mee nodig gehad).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JorisM
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Ex Nunc schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:27:
[...]

Daar krijg je dan vanzelf hoofdpijn van, en je weet wat dat betekend!

Als je gaat fietsen, dan levert het nog wel wat stress op voor je onderkant. Daarbij ook nog eens een hoop extra zweet, dus genoeg irritatie. Dat wil je niet in de buurt van een wond, lijkt mij zo. Even wachten is lastig, maar toch de investering wel waard om straks lekker te kunnen fietsen, zonder wond.
Precies, geduld is een schone zak :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• havana
Zelf ook een knoop erin laten leggen, betekende toch 10 dagen niet fietsen...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:05
havana schreef op zondag 12 maart 2017 @ 07:05:
Zelf ook een knoop erin laten leggen, betekende toch 10 dagen niet fietsen...
Gelukkig meer tijd om te..... oh nee, wacht.. :+

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:49

bonzz.netninja

Niente baffi

Het lijkt me een beetje persoonlijk :) Gisteren was ik in korte broek en alleen een thermo lang shirt onder mijn normale korte mouwen trui. Dat was duidelijk veel te weinig...brr

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 20:37
Gisteren lekker gefietst, met mijn Bioracer Speedwear outfit en arm / been stukken, goed te doen.

En een vrolijke noot, ik hoef mijn fiets niet te poetsen :D

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
havana schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 18:46:
Lekker ritje gemaakt op Ling Ping de Bootvluchteling.

[afbeelding]
Nogmaals prachtige fiets. Als ik nog paar kleine op- en of aanmerkingen mag hebben; je zadel lijkt op de foto redelijk omhoog te staan, vind zelf de bidon en bidonhouders er niet bij passen. Bidons staan ook niet in lijn met de buizen.
Pagina: 1 ... 18 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic

Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.