Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 111 Laatste
Acties:
  • 632.338 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

sapphire schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:45:
[...]

Heb je ervaring met de eerste softstrap na die harde van Garmin. Die heb ik nog liggen en m'n Bryton band is dood. Nu twijfel ik of ik die zal gaan gebruiken of een Polar aanschaf, die is volgens DCrainmaker het prettigst. Ik lees alleen dat die snel kapot gaat, de Garmin lijkt me wat plastic-achtig ondanks dat het een softstrap is :X
NIet net die van Garmin, maar wel de harde (T31) van Polar. Dat maakte bij mij slecht contact en liep niet lekker om mijn lijf heen. Ik heb idd de eerste van Garmin gehad met de HRM2. Die was qua pasvorm gewoon goed en een verademing. Alleen had die weer de narigheid dat bij een beetje klapperend shirt je hartslag alle kanten op ging, tot ruim boven de 200. Op dat moment weinig inspanning en als dat wel zo was, dan had ik het zeker wel gemerkt. Een meer gehoorde klacht overigens.

Nu de HRM3 met band en dat werkt helemaal prima, voor mij. Er zijn ook mensen die het helemaal niets vinden. Er bestaan ook hartslagbanden voor om je arm, als het om je borst niet werkt.
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:15:
[...]

Klinkt alsof je bent vergeten je binnenblad te gebruiken. Zelfs als 39x23 je kleinste verzet is kan je nog makkelijk <20 km/u halen. Met 28.7 gemiddeld heb je wss een stukje harder tegen de wind in gefietst dan 20 km/u.
Ik kom bij mijn fiets niet op het buitenblad, want dat is een 52. Binnenblad is een 42 en achter een 23 als laatste smaakje. Die werkte niet helemaal lekker, door wat aanlopen van de ketting. Het is al een oud beestje, dus investeren in andere bladen en kransjes zit er niet meer in. Daarbij moet ik ook boven de 90rpm zitten, anders krijg ik weer andere problemen. Maar je hebt gelijk, het zou moeten kunnen.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
Ex Nunc schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:23:
Met deze wind vind ik een D1-training eigenlijk onmogelijk. Gisteren met wind tegen niet onder de 150 (bovenkant D1) kunnen krijgen, ook al was de route zorgvuldig uitgekozen, met bijna altijd bescherming. Op de terugweg wel kunnen compenseren, maar lager dan 130 (onderkant D1) kwam het ook niet. Gemiddeld op de 152 uitgekomen, wat dus er buiten ligt. Gemiddelde van 28,7, dus niet rare dingen gedaan, naar mijn idee.
Wel met je eens dat het met wind tegen lastig(er) is om constant rond dezelfde hartslag te fietsen of daar 5 slagen vanaf. Maar als je 29kmh gemiddeld fiets dan heb je ook niet echt rustig aan gedaan imo. Ik schakel best veel als ik tegen de wind inbeuk om in mijn d1 zone te blijven. Met wind, moet je dan vervolgens weer hard fietsen om de zone te bereiken. Laatste weken/ dagen kom ik constant met 25-26kmh gemiddeld thuis bij windkracht 4/5 en hs gem van 145 ongeveer. Dat is precies in het midden van mijn d1 zone. Beste is om die snelheid gewoon van je beeld te halen, zodat je het niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:25

sapphire

Die-hard pruts0r

Ex Nunc schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:29:
[...]

NIet net die van Garmin, maar wel de harde (T31) van Polar. Dat maakte bij mij slecht contact en liep niet lekker om mijn lijf heen. Ik heb idd de eerste van Garmin gehad met de HRM2. Die was qua pasvorm gewoon goed en een verademing. Alleen had die weer de narigheid dat bij een beetje klapperend shirt je hartslag alle kanten op ging, tot ruim boven de 200. Op dat moment weinig inspanning en als dat wel zo was, dan had ik het zeker wel gemerkt. Een meer gehoorde klacht overigens.

Nu de HRM3 met band en dat werkt helemaal prima, voor mij. Er zijn ook mensen die het helemaal niets vinden. Er bestaan ook hartslagbanden voor om je arm, als het om je borst niet werkt.
Sowieso een borst band! Bevalt al 3 seizoenen goed en armbanden ed. vind ik niks :)
Denk dat ik de HRM2 heb die inderdaad bekend staat om het klapperen, maar dat komt door die band toch? Daarom twijfel ik of ik die band zal gaan gebruiken, en omdat er nogal veel kunststof/plastic/rubber aan de binnenkant op het lichaam zit. Ben bang dat dat niet voldoende ademd :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-09 12:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:27
sapphire schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 14:11:
[...]

Sowieso een borst band! Bevalt al 3 seizoenen goed en armbanden ed. vind ik niks :)
Denk dat ik de HRM2 heb die inderdaad bekend staat om het klapperen, maar dat komt door die band toch? Daarom twijfel ik of ik die band zal gaan gebruiken, en omdat er nogal veel kunststof/plastic/rubber aan de binnenkant op het lichaam zit. Ben bang dat dat niet voldoende ademd :(
Zo'n band is toch maar een paar centimeter breed, daar zou ik me niet te druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 19:08
Ik kan me voorstellen dat het met een 42/23 en een forse wind tegen iets lastiger word om exact in D1 te blijven. Ik zou me er echter niet al te blind op staren als je in een D1 training met de wind vol van voren toevallig er net wat boven uit komt, direct richting je omslagpunt is dan wel weer een andere uiterste maar als je er net boven hangt valt het wel mee mijns inziens. Overigens zegt een gemiddelde snelheid niets over of je wel of niet te hard gereden hebt. Als je dan wel in D1 wil eindigen zal de inspanning zelf gewoon iets lager moeten zijn. De ene dag eindig je misschien met 25km/u en een andere met 30km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Mijn ervaring is dat het makkelijker is om bij forse tegenwind goed in D1 te blijven als je je trapfrequentie maar hoog genoeg houdt. Ik betrap mezelf er regelmatig op dat ik toch wat ga stampen bij tegenwind, terwijl het dan beter is om een paar tandjes terug te schakelen om die frequentie tenminste op 95 te houden.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:00

Kluus

Gang is alles

DDX schreef op zondag 26 februari 2017 @ 21:51:
Vandaag lekker de Eifel in gegaan, droge wegen en begin van de dag zelfs een zonnetje :)

[afbeelding]
Ziet er goed uit DDX. Ik heb zondag een rondje van 100km in de motregen gereden, maar ik klaag niet, toch lekker gefietst. ;)

Net terug van een lekker avondrondje, ligt Strava er uit door de problemen met AWS S3! :(

[ Voor 11% gewijzigd door Kluus op 28-02-2017 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 11:33

Crazy D

I think we should take a look.

Kluus schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 22:06:
Net terug van een lekker avondrondje, ligt Strava er uit door de problemen met AWS S3! :(
Dan was het ritje meteen stukken minder lekker natuurlijk :P

Kwam er ook achter. Nou ja, dan upload Garmin 'm later vast nog wel een keer. Of niet. Was toch spinning dus geen kommetjes of andere interessante data. Is wel een flinke storing trouwens want toen ik t merkte dat Strava onbereikbaar was was 3 uur geleden. Weet niet hoe lang het toen al niet werkte, maar dat is naar huidige maatstaven echt alsof ze 3 weken onbereikbaar zijn :D

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Sjoewe schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:16:
[...]

Zo'n band is toch maar een paar centimeter breed, daar zou ik me niet te druk om maken.
Dat dacht ik ook en ik zweet aardig snel en veel. Van de band heb ik iig nog nooit last gehad. Dat klapperen is inderdaad van de band, die gevoelig is. Bij de nieuwe heb je 3 contactpunten, die dat tegen gaat, dacht ik zo. Zeker weten doe ik het niet. De tip was om de band van Polar te nemen, die de zelfde aanklikpunten heeft. Kun je nu al kopen voor minder dan € 20,- zag ik zo.

Hersteltraining en D1 hebben nooit echt mijn liefde gehad. Over het algemeen kwam het vanzelf wel goed, als ik met minder getrainde mensen mee ging. Dan kon ik vanzelf rustig aan doen. Dit jaar moet ik er zelf maar meer op letten, want ik denk wel dat ik erbij gebaat ben. Overreaching ligt soms wel op de loer namelijk.

Strava is idd down sinds een uurtje of 6 vanavond. Wat moet je dan met je leven :P

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 07:55
Dag heren,

Twee weken geleden heb ik na de winterstop voor het eerst weer een fietstocht van 2x 30km gedaan en
sindsdien is de fietskoorts weer aan.
Als beginner kocht ik 5 jaar geleden een stalen Gazelle oldtimer voor 140 euro waar ik in de loop van de tijd met veel liefde een hoop onderdelen zelf heb vervangen en onderhouden.

Maar nu ga ik afscheid nemen van de oude dame en ga volgende week een Cannondale Caad 10 (105 groep) aanschaffen omdat mijn fietshobby het laatste jaar wegens een hardloopblessure heel serieus is geworden (600+ km per maand).

Met deze aanstaande upgrade heb ik het gevoel dat ik op alle vlakken mijn hobby moet gaan herzien.
Allereerst zal ik mij veel beter moeten gaan verdiepen in het doen van goed onderhoud. Ik hoop
volgende maand een groot-onderhoud workshop te kunnen volgen, zodat ik niet meer de beginners
fouten maak en mijn gereedschap collectie eindelijk op orde krijg.
Met uiteindelijk als doel dat de Caad soepel blijft rijden en ik niks stuk maak door verkeerd gebruik.

PSN: StormFox81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Ex Nunc schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 23:54:
[...]
Dat dacht ik ook en ik zweet aardig snel en veel. Van de band heb ik iig nog nooit last gehad. Dat klapperen is inderdaad van de band, die gevoelig is. Bij de nieuwe heb je 3 contactpunten, die dat tegen gaat, dacht ik zo. Zeker weten doe ik het niet. De tip was om de band van Polar te nemen, die de zelfde aanklikpunten heeft. Kun je nu al kopen voor minder dan € 20,- zag ik zo
De 'nieuwe' (inmiddels heb ik hem ook al weer iets van 2-3 jaar) heeft idd aan de zijkant ook een contactpunt, of dat tegen klapperen is weet ik niet. Ik heb nog nooit last gehad van klapperende shirt issues. En inderdaad, je kunt je garmin prima op een band van polar gebruiken.

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 21-09 11:33

Crazy D

I think we should take a look.

Grappig. Heb nooit problemen gehad met mn Garmin band. Heb deze ondertussen een jaar of 2 misschien is dit t 3e jaar. Na iedere rit mee onder de douche om even af te spoelen. Probleemloos. Enige wat ik irritant vind is dat ik dat verstel-ding niet begrijp om m iets strakker te doen (was afgevallen dus was zowaar nodig om 'm strakker te doen! :)). Met mijn postuur klapperen shirts trouwens niet dus daar heb ik geen ervaring mee...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Storm-Fox schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:04:
Met deze aanstaande upgrade heb ik het gevoel dat ik op alle vlakken mijn hobby moet gaan herzien.
Allereerst zal ik mij veel beter moeten gaan verdiepen in het doen van goed onderhoud. Ik hoop
volgende maand een groot-onderhoud workshop te kunnen volgen, zodat ik niet meer de beginners
fouten maak en mijn gereedschap collectie eindelijk op orde krijg.
Met uiteindelijk als doel dat de Caad soepel blijft rijden en ik niks stuk maak door verkeerd gebruik.
Neem het niet te zwaar op. Je hoeft echt niet meteen de meest uitgebreide gereedschapsset van ParkTool
aan te schaffen van een paar honderd euro en allerlei dure cursussen te gaan volgen.

Voor het meeste onderhoud heb je helemaal niet zoveel kennis en zeker geen duur gereedschap nodig. Een derailleur kun je in beginsel afstellen zonder gereedschap, voor het verstellen van zadel en stuur heb je alleen een inbusje nodig, enzovoorts.

Ga gewoon lekker op die Caad rijden, kijk hoe alles werkt en in elkaar zit; als er dan iets mis mee is kun je gewoon het gereedschap kopen dat je dan nodig hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door nare man op 01-03-2017 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 20:37
Storm-Fox schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:04:

Maar nu ga ik afscheid nemen van de oude dame en ga volgende week een Cannondale Caad 10 (105 groep) aanschaffen omdat mijn fietshobby het laatste jaar wegens een hardloopblessure heel serieus is geworden (600+ km per maand).
Ga je mijn oude fiets kopen :+

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 21:08
nare man schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 16:07:
[...]

Neem het niet te zwaar op. Je hoeft echt niet meteen de meest uitgebreide gereedschapsset van ParkTool
aan te schaffen van een paar honderd euro en allerlei dure cursussen te gaan volgen.

Voor het meeste onderhoud heb je helemaal niet zoveel kennis en zeker geen duur gereedschap nodig. Een derailleur kun je in beginsel afstellen zonder gereedschap, voor het verstellen van zadel en stuur heb je alleen een inbusje nodig, enzovoorts.

Ga gewoon lekker op die Caad rijden, kijk hoe alles werkt en in elkaar zit; als er dan iets mis mee is kun je gewoon het gereedschap kopen dat je dan nodig hebt.
+1. Veel youtube filmpjes kijk, daar leer je een hoop van. Ken je GCN al? Gereedschap aanschaffen klinkt ingewikkeld maar valt reuze mee. Het meeste kan je af met een schroevendraaier, inbus of steek-sleutel. Essentieel zijn denk ik een kettingzweep, cassette afnemer en ik had veel aan een multitool voor in je zadeltasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
Crazy D schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 16:04:
Grappig. Heb nooit problemen gehad met mn Garmin band. Heb deze ondertussen een jaar of 2 misschien is dit t 3e jaar. Na iedere rit mee onder de douche om even af te spoelen. Probleemloos. Enige wat ik irritant vind is dat ik dat verstel-ding niet begrijp om m iets strakker te doen (was afgevallen dus was zowaar nodig om 'm strakker te doen! :)). Met mijn postuur klapperen shirts trouwens niet dus daar heb ik geen ervaring mee...
Haha exact dit begrijp ik naar al die jaren ook nog steeds niet :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:49
Iemand (positieve) ervaringen met het kopen van een cranckset op Ebay? Ik wil mijn 10 speed triple groep vervangen door een 11 speed compact, maar heb een BB30 BB. En die crancksets zijn in Nederland relatief gezien prijzig.

Ik neem aan dat er geen verschil zit in een 10 speed of 11 speed compact? Althans, FSA geeft aan dat hun crancksets voor beide geschikt zijn.

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Fabrikanten zijn er (meestal) vaag over, maar in de echte wereld schijnt het gewoon prima te werken, ik heb zelf trouwens deze gekocht toen ik een nieuwe BB30 crank nodig had en niet teveel geld uit wilde geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:03
10s en 11s is zelfde binnenbreedte bij shimano dus voor crank kan je idd 10s en 11s uitwisselen.
(ketting schijnt ook te kunnen dus)

En ervaring met kopen op ebay, tja dat is gewoon ebay en gaat meestal prima.
(zeker met aankoopbescherming van paypal/ebay)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-09 11:26
10/11 kettingen zijn niet compatible. Dat wil zeggen: 11 speed ketting op 10-speed setup gaat wel, maar andersom niet. De ketting is namelijk wat dunner bij 11-speed.

Kettingbladen maakt idd geen reedt uit.

[ Voor 11% gewijzigd door havana op 02-03-2017 18:15 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Dat laatste wilde ik eigenlijk ook zeggen ja ivm binnenbreedte, maar goed dat jet het nog even aanvult ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

10 speed ketting kan (voor Shimano iig.) puur niet ivm. de cassette, voor de crank kan het prima, dus een 11sp crank kopen ter vervangen van een versleten 10sp is een goede optie. Zeker bij bijvoorbeeld 105 groep is dat vrij voordelig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-09 00:34
M@cer schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:02:
Alleen dat weer, om moedeloos van te worden... Gisteren samen met Ko de Geel een rondje gemaakt, was niet bepaald een pretje. Gelukkig was het droog, maar voor de rest diepe ellende..
Inderdaad erg frustrerend. Zeker als je aan het werk bent en dan ziet dat het droog en zonnig is. Om vervolgens na het werk te willen gaan fietsen en het blijkt te regenen. :-(
En dan heb ik ook nog eens vrienden die dan foto's sturen vanuit zonnig Mallorca waar ze aan het trainen zijn. ;( ( Ik gun het ze wel hoor :Y )

Zijn er hier ook mensen waarvan de partner er niet akkoord mee is dat je een week wilt gaan fietsen in Calpe/Mallorca/etc? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
nare man schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 16:07:
[...]

Ja, daar hebben jullie gelijk in. gelukkig heb ik bijna alle gereedschap en tools maar ik mis net die specifieke dingen om bijvoorbeeld mijn trapperas en achteras te kunnen demonteren.
Met de nieuwe fiets zullen de maten anders zijn, dus ik wacht even met aanschaffen.
Uiteraard zorg ik dat mijn zadeltas gevuld is met het minimale om wat reparaties te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
Noxa schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 19:44:
Vandaag mijn nieuwe racer opgehaald! Ik was echt zo blij als een kind op kerstochtend. En dit is hem dan, de Scapin Kalibra Disc 2017 met Ultegra Di2. Daar de levering 2 maanden vertraagd was had ik nog genoeg tijd om een vermogensmeter bij elkaar te sparen dus die heb ik er ook maar meteen op laten zetten.

[afbeelding]

Vandaag eerste ritje gemaakt ondanks een flinke verkoudheid en dreigende regen. Het is even wennen zo'n nieuwe fiets maar wat een verademing. Mijn vorige fiets zwabberde in vergelijking met dit, ik snap nu wat ze met een stijf frame bedoelen.
Wauw wat een prachtige fiets.
Veel fietsplezier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
Storm-Fox schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 08:46:
[...]

Ja, daar hebben jullie gelijk in. gelukkig heb ik bijna alle gereedschap en tools maar ik mis net die specifieke dingen om bijvoorbeeld mijn trapperas en achteras te kunnen demonteren.
Met de nieuwe fiets zullen de maten anders zijn, dus ik wacht even met aanschaffen.
Uiteraard zorg ik dat mijn zadeltas gevuld is met het minimale om wat reparaties te kunnen doen.
Bij Cannondale heb je geen trapas, er zitten twee gesloten lagers in het frame geperst (BB30), die kan je ook verder niet zelf servicen. Aan de crank zit een as vast die je daar doorheen steekt, de crankarm maak je daaraan vast met een 10mm inbussleutel. Waarom je zelf je achteras zou moeten servicen is me een beetje een raadsel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
Sjoewe schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 08:58:
[...]

Bij Cannondale heb je geen trapas, er zitten twee gesloten lagers in het frame geperst (BB30), die kan je ook verder niet zelf servicen. Aan de crank zit een as vast die je daar doorheen steekt, de crankarm maak je daaraan vast met een 10mm inbussleutel. Waarom je zelf je achteras zou moeten servicen is me een beetje een raadsel?
Erg bedankt voor de belangrijke info! _/-\o_
Op mijn 25 jaar oude racefiets moest ik elk jaar de lagers in het achteras controleren en servicen.
zoals conussen die een keer beschadigd waren. Dit klusje lukte mij uiteindelijk wel, maar het ging
een beetje houtje toutje.
Ik wacht eerst af totdat ik de caad 10 heb, zodat ik precies weet wat voor soort vlees ik in de kuip heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:13
Willem30 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 07:49:
Zijn er hier ook mensen waarvan de partner er niet akkoord mee is dat je een week wilt gaan fietsen in Calpe/Mallorca/etc? :/
Als je kinderen thuis heb zitten snap ik dit nog wel.

Zo niet heb je mijn inziens de verkeerde uitgezocht. Als jij toch een weekje wil gaan fietsen moet je dat toch zelf weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
maxoss schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 09:56:
[...]

Als je kinderen thuis heb zitten snap ik dit nog wel.

Zo niet heb je mijn inziens de verkeerde uitgezocht. Als jij toch een weekje wil gaan fietsen moet je dat toch zelf weten?
Nee, we hebben geen kinderen.

Er is meer in het leven dan fietsen gelukkig ;) De relatie is voor de rest uitstekend. :) Alleen dit punt zorgt voor wat wrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:09
Willem30 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 10:14:
[...]

Er is meer in het leven dan fietsen gelukkig ;) De relatie is voor de rest uitstekend. :) Alleen dit punt zorgt voor wat wrijving.
Neem ze mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Storm-Fox schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 09:09:
Erg bedankt voor de belangrijke info! _/-\o_
Op mijn 25 jaar oude racefiets moest ik elk jaar de lagers in het achteras controleren en servicen.
zoals conussen die een keer beschadigd waren. Dit klusje lukte mij uiteindelijk wel, maar het ging
een beetje houtje toutje.
Ik wacht eerst af totdat ik de caad 10 heb, zodat ik precies weet wat voor soort vlees ik in de kuip heb.
No problem :)

Eigenlijk maakt tegenwoordig Shimano maakt nog steeds gebruik van Cup/Conus lagers. Bijna alle andere merken gebruiken zogenaamde sealed cartridge bearings (in het Nederlands nogal verwarrend "industrielagers" worden genoemd). Die kan je alleen als geheel vervangen, maar ze zijn ook beduidend minder gevoelig voor stof en vuil, dus gaan veel langer mee. Afhankelijk van de naaf is het vervangen van industrielagers meestal een klusje dat je beter voor de fietsenmaker kan bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
Sjoewe schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 10:57:
[...]

No problem :)

Eigenlijk maakt tegenwoordig Shimano maakt nog steeds gebruik van Cup/Conus lagers. Bijna alle andere merken gebruiken zogenaamde sealed cartridge bearings (in het Nederlands nogal verwarrend "industrielagers" worden genoemd). Die kan je alleen als geheel vervangen, maar ze zijn ook beduidend minder gevoelig voor stof en vuil, dus gaan veel langer mee. Afhankelijk van de naaf is het vervangen van industrielagers meestal een klusje dat je beter voor de fietsenmaker kan bewaren.
Ik ben een grote voorstander van dergelijke sealed componenten.
Maar ik las op de onderstaande fiets.nl thread dat sommige mensen op den duur last krijgen van
gekraak in de bb30 en dat uitelkaar halen en invetten hielp.

http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=11&t=49532

Naja, mocht ik hier ooit last van krijgen dan zal ik het verder wel uitzoeken, maar gezien
de onderstaande werkzaamheden zal ik dit niet zo snel doen.

http://www.bikeradar.com/...it-bottom-brackets-29544/

Ik zal trouwens zsm een foto uploaden van mijn aanwinst.

[ Voor 8% gewijzigd door Storm-Fox op 03-03-2017 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Dan zit zij uren in een hotel terwijl ik aan het fietsen ben. Dat zag ze niet zitten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
Nee joh, de vrouw kan lekker zonnen op het strand natuurlijk. Als ze meer een type van shoppen is dan moet je de fietsweek verplaatsen naar Barcelona bijvoorbeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:09
Willem30 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:42:
[...]

Dan zit zij uren in een hotel terwijl ik aan het fietsen ben. Dat zag ze niet zitten. ;)
dan moet ze ook niet klagen als ze niet meewilt :p

bij mij is dat simpel, ik wil dat doen en ik ga dat ook doen, helaas kan zij nu niet mee ivm met schoolperiodes (ze is leerkracht) maar ze zou er ook niet lastig over moeten doen. Zelfde situatie, nog geen kinderen e.d.

Als jullie daar zijn kan ze natuurlijk ook dingen doen wat zij graag doet en jij wat minder, en dan in de namiddag samen zaken doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 20:37
Willem30 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 10:14:
[...]

Ik zie het probleem niet :|
Als je geen kinderen hebt wat is dan de reden dat je niet weg mag?

Wij hebben 2 kinderen en ik ga 5 dagen fietsen, terwijl zij oppast.
Zij gaat met een vriendin naar de zon / zee, terwijl ik oppas.

Elkaar dingen gunnen hoort in mijn ogen bij een relatie.

Alvast veel plezier met het uitzoeken van je fietsvakantie d:)b

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
joint_me schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:12:
[...]

Ik zie het probleem niet :|
Als je geen kinderen hebt wat is dan de reden dat je niet weg mag?

Wij hebben 2 kinderen en ik ga 5 dagen fietsen, terwijl zij oppast.
Zij gaat met een vriendin naar de zon / zee, terwijl ik oppas.

Elkaar dingen gunnen hoort in mijn ogen bij een relatie.

Alvast veel plezier met het uitzoeken van je fietsvakantie d:)b
Argument van haar is dat ze niet goed tegen alleen zijn kan en verder geen vriendinnen heeft om dan wat leuks te ondernemen. Elke keer als ik er over begin zorgt het voor irritatie. Maar goed, ik zal vast nog wel keer op Mallorca of Calpe gaan fietsen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:49
Storm-Fox schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:38:
[...]

Ik ben een grote voorstander van dergelijke sealed componenten.
Maar ik las op de onderstaande fiets.nl thread dat sommige mensen op den duur last krijgen van

http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=11&t=49532

Naja, mocht ik hier ooit last van krijgen dan zal ik het verder wel uitzoeken, maar gezien
de onderstaande werkzaamheden zal ik dit niet zo snel doen.

http://www.bikeradar.com/...it-bottom-brackets-29544/
Vervangen van de BB30 lagers is echt kinderspel met het juiste gereedschap. Een persje is nooit weggegooid geld, want als je ooit overstapt naar een ander systeem hoef je alleen andere persringen aan te schaffen. Letterlijk 10 minuten werk om je lagers te vervangen met behulp van YouTube filmpjes.

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
Willem30 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:45:
[...]

Argument van haar is dat ze niet goed tegen alleen zijn kan en verder geen vriendinnen heeft om dan wat leuks te ondernemen. Elke keer als ik er over begin zorgt het voor irritatie. Maar goed, ik zal vast nog wel keer op Mallorca of Calpe gaan fietsen. ;)
Ik heb een vergelijkbare situatie thuis waarbij ik mijn fietshobby heel goed moet time-managen.
Graag wil ik deze zomer een weekend solo in de ardennen fietsen en volgend jaar de Mount Ventoux, maar
ook deze projecten gaan voor gezeur zorgen thuis.
Dit is heel jammer, want er hoort een belans te zijn die er nog niet is.

In mijn ogen hoort een vrouw blij te zijn met een fitte man die een paar keer per jaar een fietsvakantie doet
en passie heeft voor zo'n hobby. Natuurlijk mag de hobby niet de spuigaten uitlopen in kosten en tijd per week, maar dat gebeurt volgens mij alleen bij de extremisten en semi pro's.
Ik zal mijn vrouw vlak de voor fietsvakanties verwennen (lees afleiden) zodat ik egoistisch een weekendje
alleen kan zijn. 8)

[ Voor 23% gewijzigd door Storm-Fox op 03-03-2017 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Storm-Fox schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:08:
[...]
Ik heb een vergelijkbare situatie thuis waarbij ik mijn fietshobby heel goed moet time-managen.
Graag wil ik deze zomer een weekend solo in de ardennen fietsen en volgend jaar de Mount Ventoux, maar
ook deze projecten gaan voor gezeur zorgen thuis.
Dit is heel jammer, want er hoort een belans te zijn die er nog niet is.

In mijn ogen hoort een vrouw blij te zijn met een fitte man die een paar keer per jaar een fietsvakantie doet
en passie heeft voor zo'n hobby. Natuurlijk mag de hobby niet de spuigaten uitlopen in kosten en tijd per week, maar dat gebeurt volgens mij alleen bij de extremisten en semi pro's.
Ik zal mijn vrouw vlak de voor fietsvakanties verwennen (lees afleiden) zodat ik egoistisch een weekendje
alleen kan zijn. 8)
Gelukkig ben ik niet de enige. :P Mijn vriendin zegt ook vaak dat ik lekker moet gaan fietsen, omdat ze weet hoe leuk ik het vind om te doen en dat het ook goed voor me ter compensatie van mijn zittend beroep.
Per week besteed ik er lang niet zoveel uren aan als ik werkelijk zou willen. :P

Okee, dus je verwend en leidt haar af om vervolgens te zeggen dat je een weekendje weg hebt geboekt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
Willem30 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:26:
[...]

Gelukkig ben ik niet de enige. :P Mijn vriendin zegt ook vaak dat ik lekker moet gaan fietsen, omdat ze weet hoe leuk ik het vind om te doen en dat het ook goed voor me ter compensatie van mijn zittend beroep.
Per week besteed ik er lang niet zoveel uren aan als ik werkelijk zou willen. :P

Okee, dus je verwend en leidt haar af om vervolgens te zeggen dat je een weekendje weg hebt geboekt. :D
Hahaha, inderdaad. Ik zit ook 8 uur per dag achter een scherm en heb hardlopen en fietsen nodig om mij fysiek en mentaal goed te blijven voelen. Helaas gaat er ook veel tijd zitten in andere werkzaamheden rondom de hobby waardoor het voor een partner lijkt alsof je daar teveel mee bezig bent.
Raar genoeg krijg ik dergelijke opmerkingen niet als ik op de bank dom zit te netflixen.

Op vakanties moet ik ook altijd minimaal 1.5 uur per dag sporten, maar het liefst zou ik veel langere trips
maken. Ik heb vrienden (ook met kinderen) die veel fanatieker zijn en ook vrienden die zelfs elk weekend
gaan vissen en dus lang weg zijn.
Alles is relatief, maar er moet thuis wederzijds begrip zijn om elkaar de ruimte te geven.
zulke hobby's te kunnen blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Storm-Fox schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:38:
Mijn eigen ervaring is dat wanneer je een keer in de 4 maanden even de moeite neemt om even de crank los te halen (30 seconden werk) en het vuil dat is ophoopt tussen de crank en de bottom-bracket weghaalt, je geen last krijgt van een krakende BB en je lagers ook gewoon langer goed blijven. Op mijn huidige set zitten iets van 7000 kraakvrije kilometers.

Voor die ene keer in de duizenden kilometers dat je de lagers er uit zou moeten halen om ze te vervangen, ga ik wel langs de FM, laat ik gelijk de wielen even tunen. Het is niet heel moeilijk maar de kosten van het specifieke gereedschap zijn het mij in elk geval niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Storm-Fox schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:44:
[...]Helaas gaat er ook veel tijd zitten in andere werkzaamheden rondom de hobby waardoor het voor een partner lijkt alsof je daar teveel mee bezig bent.

Alles is relatief, maar er moet thuis wederzijds begrip zijn om elkaar de ruimte te geven.
zulke hobby's te kunnen blijven doen.
Om die reden heb ik nu maar eens mijn racefiets weggebracht naar fietsenzaak voor onderhoud wat ik normaal zelf doe. Nu echt geen tijd voor.

Bij gebrek aan wederzijds begrip op dit punt kom je niet verder. Echter is dit nu het enige punt. Voor de rest is alles goed eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:34

Galois

1811 - 1832

Eens per jaar (soms 2x) doe ik een fietstocht die langer duurt dan mijn Garmin Edge 1000 aan zal kunnen op één accu :)

Daarom heb ik het idee om een powerbank te kopen van deze vorm (klik) die ik dan met een tie wrap-achtig iets (duct tape?) onder mijn stuur kan vastmaken en zo tijdens het rijden de Garmin Edge opladen/bijladen.

Zijn er meer mensen die deze oplossing gebruiken? Is deze overigens mogelijk? Dat de Edge 1000 tegelijkertijd gebruikt kan worden en opgeladen wordt via zo'n powerbank. Of moet de Edge uit zijn om bijgeladen/opgeladen te worden? (vast niet)

Wat gebruiken jullie voor 'slimme' oplossingen bij tochten die langer duren dan je gadget meegaat?

Vorig jaar heb ik het IJsselmeer rondgefietst op één dag en toen mijn gadget gebruikt en toen deze leeg was, die van mijn maatje aangedaan. Bij thuiskomst hebben we beide files met software aan elkaar geplakt en dat weer geüpload naar Garmin Connect/Strava... Omslachtig, vandaar deze oplossing met een 'dunne' powerbank die makkelijk aan je fiets vastgeplakt kan worden.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Bij de edge 800 werkt dat prima en volgens mij bij de 1000 ook.

Mijn laatste oplossing was de powerbank vastzetten aan de gopro mount :
Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/LXejkQJ04htArTmjYg0Ixb_wHPBKXXeyMJ2j_f67-tA-2048x1152.jpg
Daarvoor had ik de powerbank met tyraps aan het di2 kastje (wat je ook op deze foto ziet) vastgezet.
Uit m'n hoofd is dit iets van een 2000mah batterypack, tijdens 400km tocht hele rit op powerbank gereden, batterij van garmin was dus nog helemaal vol. (ducttape heb ik bij usb aansluiting zitten tegen eventueel vocht)

Ik zag pas deze batterypack, kan hem alleen nog nergens vinden (is ook net nieuw)
https://www.topeak.com/gl...acement-kit/997-powerpack
Mocht iemand deze toevallig ergens tegenkomen laat even weten, lekker makkelijk aan gopro mount bevestigen nml.

[ Voor 23% gewijzigd door DDX op 03-03-2017 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:39
Moet je dan niet een speciaal kabeltje naar de edge gebruiken met alleen de stroom pinnen bezet?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Officieel wel ja, maar de powerbanks hebben ook al de juiste pinout (/missen de data pinnen) zodat je elke usb kabel kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

DDX schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 16:30:
Bij de edge 800 werkt dat prima en volgens mij bij de 1000 ook.

Mijn laatste oplossing was de powerbank vastzetten aan de gopro mount :
[afbeelding]
Daarvoor had ik de powerbank met tyraps aan het di2 kastje (wat je ook op deze foto ziet) vastgezet.
Uit m'n hoofd is dit iets van een 2000mah batterypack, tijdens 400km tocht hele rit op powerbank gereden, batterij van garmin was dus nog helemaal vol. (ducttape heb ik bij usb aansluiting zitten tegen eventueel vocht)

Ik zag pas deze batterypack, kan hem alleen nog nergens vinden (is ook net nieuw)
https://www.topeak.com/gl...acement-kit/997-powerpack
Mocht iemand deze toevallig ergens tegenkomen laat even weten, lekker makkelijk aan gopro mount bevestigen nml.
Hoeveel mAh zou zo'n powerbank moeten hebben? Zicht op?
DDX schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 16:34:
Officieel wel ja, maar de powerbanks hebben ook al de juiste pinout (/missen de data pinnen) zodat je elke usb kabel kan gebruiken.
MrAngry schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 16:33:
Moet je dan niet een speciaal kabeltje naar de edge gebruiken met alleen de stroom pinnen bezet?
Wat bedoelen jullie? Je kunt toch gewoon de bijgeleverde USB-laadkabel van de Edge gebruiken? Thuis laad ik de Edge ook op met deze kabel en de adapter van de iPhone...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Galois schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 16:37:
[...]

Hoeveel mAh zou zo'n powerbank moeten hebben? Zicht op?
Zie mijn post, in de edge zit standaard een 1000mah batterij
dus als je een 2000mah batterpack hebt red je wel een hele dag fietsen.
Wat bedoelen jullie? Je kunt toch gewoon de bijgeleverde USB-laadkabel van de Edge gebruiken?
Als je je edge aansluit op een computer gaat die uit en springt op dataoverdracht mode.
Met een speciale kabel kan je hem opladen terwijl die aan blijft.
Maar dus niet nodig bij een powerbank omdat die niets met data doet.
Zou wel een kortere kabel kopen dan de kabel die bij de edge zat trouwens, gewoon 50cm kabeltje op ebay bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

DDX schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 16:40:
[...]

Las ik, maar ik bedoelde meer of je 'tevreden' bent over 2000 mAh of dat je vanuit jouw ervaring toch wel meer adviseert...
Dank.
[...]

Als je je edge aansluit op een computer gaat die uit en springt op dataoverdracht mode.
Met een speciale kabel kan je hem opladen terwijl die aan blijft.
Maar dus niet nodig bij een powerbank omdat die niets met data doet.
Zou wel een kortere kabel kopen dan de kabel die bij de edge zat trouwens, gewoon 50cm kabeltje op ebay bestellen.
Dat is een goede tip inderdaad. Een kortere kabel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Galois schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 16:44:
[...]

Las ik, maar ik bedoelde meer of je 'tevreden' bent over 2000 mAh of dat je vanuit jouw ervaring toch wel meer adviseert...
Dank.
Meer als voldoende, tijdens mijn 530km rit was de batterypack ook nog aan het bijladen toen ik hem loshaalde op 450km.
Toen begon het te regenen en dan wil je klepje van de edge wel dicht hebben.
Meteen ook het nadeel dat je zo'n oplossing niet echt kan gebruiken als het slecht weer is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ceaser
@DDX Mogelijk is dit iets wat je zoekt voor aan je gopro mount ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ceaser schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 17:08:
@DDX Mogelijk is dit iets wat je zoekt voor aan je gopro mount ;)
Ja, alleen 6000mah is veel te ruim voor garmin opladen, dan heb ik liever nieuwe model die iets kleiner is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Potverdorie ben ik vanmiddag even flink wezen trappen om eens te kijken of ik er een FTP uit kan persen laat de Garmin/Stages het afweten. Op de fiets niet heel duidelijk maar na de rit continu dropouts in de cadans en het vermogen. Iemand die dit bekend in de oren klinkt?

Geen bruikbare data dus, wel lekker even op pad geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noxa schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 19:40:
Potverdorie ben ik vanmiddag even flink wezen trappen om eens te kijken of ik er een FTP uit kan persen laat de Garmin/Stages het afweten. Op de fiets niet heel duidelijk maar na de rit continu dropouts in de cadans en het vermogen. Iemand die dit bekend in de oren klinkt?

Geen bruikbare data dus, wel lekker even op pad geweest.
Ja, het ant signaal uit de stages is heel erg zwak waardoor het signaal nogal eens kan wegvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Verwijderd schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 20:13:
[...]

Ja, het ant signaal uit de stages is heel erg zwak waardoor het signaal nogal eens kan wegvallen.
Ja en ik besef me dat ik de cadans sensor die origineel bij de Edge 1000 zat nog als actieve sensor in de Garmin had staan. Mogelijk gaat hij steeds op zoek naar die sensor waardoor de verbinding met de Stages steeds weg valt. Volgende keer maar eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Het duurde en duurde maar voordat ik een oproep kreeg om het plaatje van m'n heup eruit te halen.
2 weken geleden maar eens gebeld wanneer ze dachten mij te gaan opereren.
Ivm gladheid had de traumachirug het erg druk.
En ze hadden op dat moment nog maar 1 traumachirurg, vanaf 1 maart kwam er 2e bij.
Ergens in maart was het idee dus....

Aangezien ik de 24e naar Mallorca ga had ik dus al idee dat het pas in april zou worden, of ze moesten nog voor 8 maart tijd hebben.
Werd ik gisteren opeens gebeld, ze hadden een datum: as maandag.
Eh ok prima :)
Weekje wondherstel had arts het in januari over, hechtingen zullen er wel na 2 weken uit mogen.
'Ruim' op tijd voor vakantie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noxa schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 20:20:
[...]

Ja en ik besef me dat ik de cadans sensor die origineel bij de Edge 1000 zat nog als actieve sensor in de Garmin had staan. Mogelijk gaat hij steeds op zoek naar die sensor waardoor de verbinding met de Stages steeds weg valt. Volgende keer maar eens testen.
Als je je Garmin op je stuurpen hebt is het een idee om zo'n out-front houder te halen. En dan schijnt er daarin ook nog verschil te zitten in hoe goed ze zijn qua signaal doorlaten / blokkeren, al heb ik geen idee welke je dan wel/niet moet hebben. Zelf ben ik vorig jaar overgegaan naar een Bar Fly houder, en nu ik erover nadenk valt de verbinding minder vaak weg dan toen ik nog een (China) Zipp houder had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik had vorige week last van wegvallen tussen stages en garmin toen ik hem in een zakje van m'n shirt had zitten. (waterdicht shirt)
Op m'n garmin mount nooit last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
Bij mij ook drop outs in data tussen Stages en Garmin. Gelukkig beinvloedt het mijn statistieken niet of niet merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Fornoo schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 20:24:
Bij mij ook drop outs in data tussen Stages en Garmin. Gelukkig beinvloedt het mijn statistieken niet of niet merkbaar.
Ik heb vanmorgen de Stages gereset en opnieuw geijkt, daarna garmin update gedaan.
Zonder veel succes, met wat googelen de volgende tips verzamelt.
- Data recording in de Garmin op 1 sec zetten ipv smart modus.
- Papiertje tussen de batterij en het klepje zodat de batterij wat beter aangedrukt wordt.

Dat ga ik de volgende keer proberen, als dat niet werkt alle Bluetooth verbindingen uit en/of de Garmin mount aan de binnen kant van het stuur. Keep you posted.

Trouwens, de momenten dat de stages wel waardes geeft voelt het wel accuraat en is het veel meer direct te sturen in je zones. Leuk om zo te fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
DDX schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 16:40:
[...]

[...]
Vrijwel altijd zijn mijn benen eerder leeg dan de batterij van mijn fietsnavi ( teasi )

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
degroot schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 21:36:
[...]

Vrijwel altijd zijn mijn benen eerder leeg dan de batterij van mijn fietsnavi ( teasi )
Beter een powerbank voor je benen kopen dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Verwijderd schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 21:26:
[...]

Als je je Garmin op je stuurpen hebt is het een idee om zo'n out-front houder te halen. En dan schijnt er daarin ook nog verschil te zitten in hoe goed ze zijn qua signaal doorlaten / blokkeren, al heb ik geen idee welke je dan wel/niet moet hebben. Zelf ben ik vorig jaar overgegaan naar een Bar Fly houder, en nu ik erover nadenk valt de verbinding minder vaak weg dan toen ik nog een (China) Zipp houder had.
Het was toch de out-front mount... Vandaag op pad met 2 aanpassingen. Eerst thuis een papiertje achter de batterij gedaan zodat die goed vast zat. Toen op de fiets gestapt en het eerste half uur met de Garmin voor het het stuur op de out-front mount. Na een half uur ben ik gestopt en heb ik de mount gedraaid zodat de Garmin aan de binnenkant van het stuur komt te zitten. (binnen kant links van de stuurpen). Zie de Strava stats voor het verschil.
https://www.strava.com/activities/888647980/overview

Duidelijk minder drop-outs met een andere positie van de Garmin. Nu nog een werkbare oplossing zien te vinden, want het is niet de meest handig plek voor de garmin. Misschien een stuurpen mount op het stuur zelf oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
Opvallend dat jullie ook allemaal de verbinding tussen de Stages en Garmin zien wegvallen. Ook ik zie heel af en toe een dropout tussen mijn Garmin en Stages (ant). Misschien eens of tweemaal per maand en dan slechts voor enkele seconden maar eens in de zoveel maanden lijkt hij weg te blijven tot ik mijn garmin uit/aan zet en opnieuw ga pairen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Het enige wat ik de laatste tijd zie gebeuren is een wegvallende verbinding tussen mijn Nexus 7 + ant+ dongle en mijn Tacx Vortex/HR meter. Al 2x een duurtraining en 2 stukken moeten doen omdat of mijn gemeten HR gelijk blijft of de gemeten snelheid/cadans/wattage.

Inmiddels zo'n 6 duurtrainingen gedaan gecombineerd met wat ritten buiten en in Zwift. Deze week wat interval training erbij en dit doorzetten en dan hoop ik over een aantal weken(2e Paasdag) met wat meer fut in de benen na 120 km over de streep te komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:17

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Gisteren mijn eerste ritje van het jaar gehad, lekker weer kwa temperatuur.. maar wel een flinke wind in de duinen. Volgens het systeem had ik op de wind tegen stukken een gemiddelde tegenwind van 31kmp/h.. Lekker doortrappen voor zo'n eerste rondje dus :P. Gelukkig was ik zo slim om eerst tegen de wind in te gaan rijden zodat ik terug met de wind mee kon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:50

Pelle

🚴‍♂️

Eind april ga ik een weekje naar Gran Canaria. Niet perse een fietsvakantie, maar als ik daar dan toch ben, wil ik toch wel een paar keer een tripje kunnen maken.

Nou heb ik een paar alternatieven:

1. Daar fiets huren (bij Free Motion?). Stel dat ik 3 dagen ga fietsen, dan kost dat een kleine € 100 voor een beetje fatsoenlijke fiets.
Voordelen:
- weinig meenemen (alleen pedalen, kleding en accessoires)
Nadelen:
- dag extra kost weer ruim € 30
- vervoer van en naar de fietsverhuur is lastig

2. Fietskoffer huren
Ergens een fietskoffer huren (moet nog uitzoeken waar precies) en eigen fiets meenemen. Qua kosten kom je uit op pakweg € 50 (afgezien van de € 150 - 200 borg).
Voordelen:
- eigen fiets!
- fietsen vanaf vakantielocatie
- zo vaak fietsen als je wilt, zonder additionele kosten
Nadelen:
- wat meer gedoe: koffer ophalen, fiets uit elkaar halen, in de koffer prakken, daar weer in elkaar zetten enz.
- fiets + koffer zijn ws. zwaarder dan bagagegewichtlimiet, dus nog even checken of dat te regelen is bij Iberia, of dat er bijbetaald moet worden

3. (Tweedehands/nieuw) een fietskoffer scoren en na afloop weer verkopen. Qua prijs wellicht vergelijkbaar met 2 (verlies ingecalculeerd). Voordelen en nadelen zijn dan verder nagenoeg gelijk.

Ik neig naar variant 3, maar hoor graag van ervaringsdeskundigen de bevestiging dat dat zo is, of waarom je juist beter voor 1 of 2 kunt kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 21:56
Vergeet niet extra kosten qua baggage als je fietskoffer wilt meenemen. Kost je zo 2x 50 euro of iets dergelijks. Ik zou zeker huren bij Free Motion, ze zitten op veel locaties op het eiland, materiaal is in een goede conditie (en ook de goedkoopste fiets is echt dikke prima hoor, vorige maand nog prima op kunnen fietsen) en als het moeilijk te bereiken is voor je kan je gewoon een taxi pakken voor een paar euro. Overigens hoef je niet zelf pedalen mee te nemen, kan gewoon kiezen wat ze voor je op die fiets zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door Hielko op 06-03-2017 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 23:15
Ik heb mijn fiets meegenomen naar Tenerife en dat ging goed.. Je moet bij Transavia inderdaad 60 euro per reis betalen voor de fietskoffer en het is inderdaad wel een gedoe wat betreft ophalen (speciale plek). Verder staat er een grote fietskoffer in je hotelkamer. Je kan wel wat extra bagage meenemen. Voordeel is dat je je eigen fiets daar hebt...

Wat betreft Gran Canaria heb ik een fiets gehuurd bij FreeMotion, was perfect.. Met de taxi om de fiets op te halen (paar euro) en daarna lekker fietsend terug. Schitterend om te fietsen daar, wil ook... ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door M@cer op 06-03-2017 14:26 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Noxa schreef op zondag 5 maart 2017 @ 15:15:
[...]
Duidelijk minder drop-outs met een andere positie van de Garmin. Nu nog een werkbare oplossing zien te vinden, want het is niet de meest handig plek voor de garmin. Misschien een stuurpen mount op het stuur zelf oid.
Zou dit specifiek stages zijn? Met mijn 4iiii heb ik nergens last van, dat is icm de hide-my-bell outfront mount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Heeft er iemand een mening over de beste banden specifiek voor slecht wegdek / matige weersomstandigheden?

Heb een extra handgespaakte wielset gekocht om Parijs-Roubaix op te rijden, en daarna als slecht weer set om m'n Cosmic Carbon's een beetje te ontzien. Op de Cosmics ligt een setje GP4000SII's en hoewel ik dat hele fijne banden vind voor normale omstandigheden, merk ik dat ze niet echt standhouden op matig wegdek of met slecht weer. Veel kleine hapjes en steentjes in de band, en de zijwand is ook redelijk kwetsbaar.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Ik dacht dat die GP4000SII juist redelijk geschikt waren voor alle omstandigheden? Dacht er zelf net aan deze te kopen nu ik zo ongeveer iedere keer als het slecht weer is lek rijdt met mijn Schwalbe pro-one's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Als je één wielset hebt en je wil daar een comfortabele en betrouwbare band voor de gemiddelde omstandigheden op leggen, dan zit je met GP4000SII's wel goed, is mijn ervaring.

Echter ik zoek specifiek iets dat bedoeld is voor kutweer en/of knakenwegdek en dat is de GP4000SII dan weer zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Sjoewe schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:09:
Als je één wielset hebt en je wil daar een comfortabele en betrouwbare band voor de gemiddelde omstandigheden op leggen, dan zit je met GP4000SII's wel goed, is mijn ervaring.

Echter ik zoek specifiek iets dat bedoeld is voor kutweer en/of knakenwegdek en dat is de GP4000SII dan weer zeker niet.
Specifiek voor kutweer gebruik ik de Schwalbe Durano Plus, volgens mij zijn dat de meest bomb-proof banden die je kan vinden. Maar ze bollen voor geen meter dus ik vraag me af of je daar blij van wordt op slecht wegdek...

Voor Parijs-Roubaix zou ik ook behoefte hebben aan wat comfort en dat bieden de meesten van die onverwoestbare bandjes niet. Dat maakt de GP4000SII in mijn ogen nog steeds de ideale middenweg.

Rij je al op 25 of 28mm? Anders zou ik het daar eerder in gaan zoeken...

[ Voor 17% gewijzigd door Kluus op 06-03-2017 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Sjoewe schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:09:

Duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Kluus schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:12:
Specifiek voor kutweer gebruik ik de Schwalbe Durano Plus, volgens mij zijn dat de meest bomb-proof banden die je kan vinden. Maar ze bollen voor geen meter dus ik vraag me af of je daar blij van wordt op slecht wegdek...

Voor Parijs-Roubaix zou ik ook behoefte hebben aan wat comfort en dat maakt de GP4000SII in mijn ogen nog steeds de ideale middenweg.

Rij je al op 25 of 28mm? Daar zou ik het namelijk eerder in gaan zoeken...
Het grote nadeel van de GP4000SII is dat de wang van de band niet verstevigd is. Dus op matig wegdek is het een veelgehoorde klacht dat ze daar scheuren. Continental heeft daar zelf op ingespeeld door bij de GP 4 Seasons en de Gatorskins de wang extra te verstevigen, maar dit maakt de band dus inderdaad wel minder comfortabel. Maar ik heb geen ervaring verder met die banden, dus ik ben benieuwd naar real world experience.

Voor Roubaix offer ik liever een beetje comfort op voor een band die me niet laat staan. Klote wordt het toch wel op de kasseien, maar liever niet ook nog banden wisselen onderweg.

Helaas past 28mm past niet goed in m'n frame, dus is 25mm wel de max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Sjoewe schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:22:
[...]

Het grote nadeel van de GP4000SII is dat de wang van de band niet verstevigd is. Dus op matig wegdek is het een veelgehoorde klacht dat ze daar scheuren. Continental heeft daar zelf op ingespeeld door bij de GP 4 Seasons en de Gatorskins de want extra te verstevigen, maar dit maakt de band dus inderdaad wel minder comfortabel. Maar ik heb geen ervaring verder met die banden, dus ik ben benieuwd naar real world experience.

Voor Roubaix offer ik liever een beetje comfort op voor een band die me niet laat staan. Klote wordt het toch wel op de kasseien, maar liever niet ook nog banden wisselen onderweg.

Helaas past 28mm past niet goed in m'n frame, dus is 25mm wel de max.
Ok, in dat geval heb ik dus wel ervaring met de Schalbe Durano Plus banden, daar heb ik de hele winter woon-werk mee gedaan omdat ik niet in het donker + kou met lek wilde komen te staan. Die banden blijven goed heel.

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 06-03-2017 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoewe schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:52:
Heeft er iemand een mening over de beste banden specifiek voor slecht wegdek / matige weersomstandigheden?

Heb een extra handgespaakte wielset gekocht om Parijs-Roubaix op te rijden, en daarna als slecht weer set om m'n Cosmic Carbon's een beetje te ontzien. Op de Cosmics ligt een setje GP4000SII's en hoewel ik dat hele fijne banden vind voor normale omstandigheden, merk ik dat ze niet echt standhouden op matig wegdek of met slecht weer. Veel kleine hapjes en steentjes in de band, en de zijwand is ook redelijk kwetsbaar.

Iemand tips?
Lijkt mij dat je voor P-R juist wel fijne bandjes wilt gebruiken. Ik gebruik zelf altijd Michelin Endurance op m'n trainingswielen. Heb ze ooit eens aangeschaft omdat ze goed uit de test kwamen op http://www.bicyclerollingresistance.com/. Haal er 10.000+ km op (achterband) en slechts eenmaal lek gereden in nog veel meer kilometers. Al neem ik aan dat je met andere trainingsbandjes soortgelijke resultaten kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Zou het trouwens niet kunnen dat die gescheurde wangen vooral komen doordat veel P-R rijders er (te) weinig lucht in stoppen tbv comfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Met te weinig lucht en P-R heb je juist vooral last van stootlekken. Heb ooit P-R gereden met banden van Challenge met erg soepele wangen, reed heerlijk, want de wangen geven toch het comfort. Geen lekke banden gehad toen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Nou dat scheuren is niet een specifieke P-R klacht, maar meer een algemene klacht omtrent de GP4000SII's. Om gewicht te besparen en het comfort te vergroten is daar de band daar (logischerwijs) dunner dan op het loopvlak, alleen daardoor is dat meteen ook de zwakke plek. Mijn persoonlijke ervaring is, dat ik vooral merk dat er makkelijk steentjes blijven hangen, en dat dit aan de rand van het loopvlak wel tricky kan zijn.

Meer specifieke P-R banden zoals de Challenge Strada of de Vittoria Open Corsa zijn ook een mooie optie natuurlijk, maar ik heb begrepen dat die niet heel erg slijtvast zijn, en na 2000-3000KM wel vierkant zijn. Leuk, maar ik wil de specifieke P-R uitgaven een béétje in toom houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Ik heb Vredestein Fortezza Senso All Weather op de winterfiets liggen en heb daar nog geen problemen mee gehad, zelfs niet in de grootste drek.

Misschien is de Extreme Weather-variant van de Fortezza's wel wat voor je. Die zijn t.o.v. de All Weather nog wat meer rondom verstevigd en zijn er ook in 28 mm.

[ Voor 4% gewijzigd door nare man op 06-03-2017 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:50

Pelle

🚴‍♂️

Hielko schreef op maandag 6 maart 2017 @ 12:23:
Vergeet niet extra kosten qua baggage als je fietskoffer wilt meenemen. Kost je zo 2x 50 euro of iets dergelijks.
Een fietskoffer geldt niet als gewone bagage dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Gisteren gevallen met m'n fiets. Een groepje hangjongeren schold mij uit voor "kanker wielrenner" en bleef achter mij aan fietsen waardoor ik dus even achterom keek en m'n concentratie verloor. Knalde tegen een paal aan.. Rechtershifter gebroken, Garmin houder gebroken en een slag in m'n voorwiel.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 19:57
Noxa schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 20:47:
[...]

Ik heb vanmorgen de Stages gereset en opnieuw geijkt, daarna garmin update gedaan.
Zonder veel succes, met wat googelen de volgende tips verzamelt.
- Data recording in de Garmin op 1 sec zetten ipv smart modus.
- Papiertje tussen de batterij en het klepje zodat de batterij wat beter aangedrukt wordt.

Dat ga ik de volgende keer proberen, als dat niet werkt alle Bluetooth verbindingen uit en/of de Garmin mount aan de binnen kant van het stuur. Keep you posted.

Trouwens, de momenten dat de stages wel waardes geeft voelt het wel accuraat en is het veel meer direct te sturen in je zones. Leuk om zo te fietsen.
Misschien al gecontroleerd of er een (nieuwere) firmware voor de Stages voorhanden is (of al geinstalleerd is)?

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Het is eruit, half11 melden vanmorgen en daarna met rammelende maag wachten tot operatie om half3
Uiteindelijk om 6 uur terug op de kamer en paar boterhammetjes gegeten :)

Afbeeldingslocatie: https://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/17127060_791124077711474_8759400644151869440_n.jpg
Pelle schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:15:
[...]

Nee, want te grote maten.

[ Voor 43% gewijzigd door DDX op 06-03-2017 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
DDX schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:43:
Het is eruit, half11 melden vanmorgen en daarna met rammelende maag wachten tot operatie om half3

[afbeelding]

[...]

Nee, want te grote maten.
Banana for scale? :+

Overigens met een plaatselijke verdoving of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Arthur-M. schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:26:
Gisteren gevallen met m'n fiets. Een groepje hangjongeren schold mij uit voor "kanker wielrenner" en bleef achter mij aan fietsen waardoor ik dus even achterom keek en m'n concentratie verloor. Knalde tegen een paal aan.. Rechtershifter gebroken, Garmin houder gebroken en een slag in m'n voorwiel.. :/
shit man, aangifte gedaan??? Lijkt me dat ze wel vaker daar hangen..
Pelle schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:15:
[...]

nope, aparte regels voor grote formaten... Voorwaarden Transavia

[ Voor 26% gewijzigd door M@cer op 07-03-2017 08:35 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Arthur-M. schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:26:
Sterkte! Zelf verder niets?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Pelle schreef op maandag 6 maart 2017 @ 12:19:
Eind april ga ik een weekje naar Gran Canaria. Niet perse een fietsvakantie, maar als ik daar dan toch ben, wil ik toch wel een paar keer een tripje kunnen maken.

1. Daar fiets huren (bij Free Motion?). Stel dat ik 3 dagen ga fietsen, dan kost dat een kleine € 100 voor een beetje fatsoenlijke fiets.
Voordelen:
Nadelen:

2. Fietskoffer huren
Ergens een fietskoffer huren (moet nog uitzoeken waar precies) en eigen fiets meenemen. Qua kosten kom je uit op pakweg € 50 (afgezien van de € 150 - 200 borg).
Voordelen:
- eigen fiets!
Nadelen:
- wat meer gedoe: koffer ophalen, fiets uit elkaar halen, in de koffer prakken, daar weer in elkaar zetten enz.
- fiets + koffer zijn ws. zwaarder dan bagagegewichtlimiet, dus nog even checken of dat te regelen is bij Iberia, of dat er bijbetaald moet worden

3. (Tweedehands/nieuw) een fietskoffer scoren en na afloop weer verkopen. Qua prijs wellicht vergelijkbaar met 2 (verlies ingecalculeerd). Voordelen en nadelen zijn dan verder nagenoeg gelijk.

Ik neig naar variant 3, maar hoor graag van ervaringsdeskundigen de bevestiging dat dat zo is, of waarom je juist beter voor 1 of 2 kunt kiezen :)
Als je dit ziet dan zou ik zelf toch voor huurfiets gaan:

https://twitter.com/scouser_andy/status/838735559287836672 :/

Niet dat het altijd zo gaat maar het zal toch je fiets maar zijn.....

@ @Arthur-M. Dat is niet normaal. :N Sterkte ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:37

ralpje

Deugpopje

M@cer schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:33:
[...]

shit man, aangifte gedaan??? Lijkt me dat ze wel vaker daar hangen..
Aangifte waarvan? Strikt juridisch genomen kun je ze waarschijnlijk niets maken. Hoe zuur ook. :|

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ik zou het in ieder geval even melden, grote kans dat het een bekende groep klootzakjes is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
Pelle schreef op maandag 6 maart 2017 @ 12:19:

Voordelen:
Nadelen:

2. Fietskoffer huren
Voordelen:
- eigen fiets!
Nadelen:

Ik zat toevallig vorig week te kijken om in juni deel te nemen aan een fietstour (EIDSVOLL) in Oslo.
Hierbij heb ik ook gekeken naar de verschillende opties.

Fiets daar huren:
+ geen gedoe om eigen fiets 2x in te pakken (kost veel tijd)
+ geen risico om eigen fiets te beschadigen/kwijt te raken
+ besparing op hoge transportkosten bij klm: 2x 75 euro
+ geen noodzaak om fietskoffer te huren.
+ Fiets huren is zeer goedkoop daar (20 euro per dag)
- andermans fiets fietst toch minder fijn
- onzekerheid of de fietsen bij de verhuurder wel goed(framemaat) genoeg zijn.
- gebonden aan openingstijden van de verhuurder

Ik zal de komende weken nog beslissen of ik in Noorwegen ga fietsten, maar
als ik ga dan wordt het waarschijnlijk daar huren.
Volgend jaar hoop ik in Frankrijk deel te nemen aan Tour Du ALS, maar dit zal
ik met de auto doen

[ Voor 3% gewijzigd door Storm-Fox op 07-03-2017 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
DDX schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:43:
Dit is best heftig, maar zo te zien is dit qua timing goed.
Succes met het herstel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
Ik zou het risico niet nemen om hem te laten vervoeren. Er wordt gewoon gegooid en gesmeten met bagage. Waarschijnlijk gaat het vaak goed, maar je zult maar net meemaken dat er iets beschadigd.

Huren kost meer tijd (ophalen, instellen, terugbrengen). De enige vraag is of er een fietsverhuurder in de buurt is.

Zo ja, dan heeft deze vaak meer dan genoeg keuze.

Zo nee, dan naar een andere plaats reizen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
Fornoo schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:49:
Ik zou het risico niet nemen om hem te laten vervoeren. Er wordt gewoon gegooid en gesmeten met bagage. Waarschijnlijk gaat het vaak goed, maar je zult maar net meemaken dat er iets beschadigd.

Huren kost meer tijd (ophalen, instellen, terugbrengen). De enige vraag is of er een fietsverhuurder is in de buurt is.

Zo ja, dan heeft deze vaak meer dan genoeg keuze.

Zo nee, dan naar een andere plaats reizen. :P
Eens, maar ik denk dat het afstellen aanzienlijk minder tijd kost dan een fiets veilig inpakken en ruim
van te voren bij de luchthaven inschecken.
Ik heb diverse blogs gevolgd van mensen die hun tourfiets altijd met oude fietsdozen houtje-toutje inpakken, maar dat is voor mij geen optie.

Het lijkt mij verstandig om een verhuurder te vinden die op fietsafstand zit van het hotel en ruim
van te voren de beschikbaarheid bevestigen.
Wat natuurlijk meespeelt is hoe intens je gaat fietsen en of je een beste tijd moet neerzetten.
Wat Olso betreft gaat het mij puur om de ervaring en dus heb ik zeer weinig eisen voor de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik heb een scicon tas :
Afbeeldingslocatie: https://www.wigglestatic.com/images/scicon-aerocomfort-plus-case-11-zoom.jpg

Wielen eruit en in zijtassen stoppen. (fiets zelf staat op frame en zet je met 2 snelspanners vast)
En ik haal de achterderailleur nog even los zodat die niet uitsteekt aan achterkant. (hoeft officieel niet, zit ook beschermstukje bij die je met snelspanner vast kan zetten)
Verder kan je stuur en zadel gewoon laten zitten, dus in max 10 minuten heb je fiets ingepakt.
En je kan verder nog flink wat spullen kwijt in de tas.
Vorig jaar extra laag voorwiel meegenomen in wieltas en je zou in principe kleding ed voor weekje wel in de tas erbij kunnen krijgen.

Voordeel dat je op je eigen fiets kan fietsen en niet hoeft te wennen aan andere fiets die toch net ff andere afsteling heeft/goedkopere onderdelen heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door DDX op 07-03-2017 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
DDX schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:08:
Ik hen een scicon tas :
[afbeelding]

Wielen eruit en in zijtassen stoppen. (frame zelf staat op frame en zet je met 2 snelspanners vast)
En ik haal de achterderailleur nog even los zodat die niet uitsteekt aan achterkant. (hoeft officieel niet, zit ook beschermstukje bij die je met snelspanner vast kan zetten)
Verder kan je stuur en zadel gewoon laten zitten, dus in max 10 minuten heb je fiets ingepakt.
En je kan verder nog flink wat spullen kwijt in de tas.
Vorig jaar extra laag voorwiel meegenomen in wieltas en je zou in principe kleding ed voor weekje wel in de tas erbij kunnen krijgen.

Voordeel dat je op je eigen fiets kan fietsen en niet hoeft te wennen aan andere fiets die toch net ff andere afsteling heeft/goedkopere onderdelen heeft.
Dit is een prachtige oplossing, maar blijft je fiets ook heel als een baggagemedewerker hem in de
kar smijt? Mijn voorkeur zou zoiets zijn:
Afbeeldingslocatie: https://media.huren.nl/product/3509-XL-fietskoffer-huren-2.jpg

Maar dan zit je weer met de hoge transportkosten die veel airlines hanteren.

Pagina: 1 ... 17 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic

Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.