NIet net die van Garmin, maar wel de harde (T31) van Polar. Dat maakte bij mij slecht contact en liep niet lekker om mijn lijf heen. Ik heb idd de eerste van Garmin gehad met de HRM2. Die was qua pasvorm gewoon goed en een verademing. Alleen had die weer de narigheid dat bij een beetje klapperend shirt je hartslag alle kanten op ging, tot ruim boven de 200. Op dat moment weinig inspanning en als dat wel zo was, dan had ik het zeker wel gemerkt. Een meer gehoorde klacht overigens.sapphire schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:45:
[...]
Heb je ervaring met de eerste softstrap na die harde van Garmin. Die heb ik nog liggen en m'n Bryton band is dood. Nu twijfel ik of ik die zal gaan gebruiken of een Polar aanschaf, die is volgens DCrainmaker het prettigst. Ik lees alleen dat die snel kapot gaat, de Garmin lijkt me wat plastic-achtig ondanks dat het een softstrap is
Nu de HRM3 met band en dat werkt helemaal prima, voor mij. Er zijn ook mensen die het helemaal niets vinden. Er bestaan ook hartslagbanden voor om je arm, als het om je borst niet werkt.
Ik kom bij mijn fiets niet op het buitenblad, want dat is een 52. Binnenblad is een 42 en achter een 23 als laatste smaakje. Die werkte niet helemaal lekker, door wat aanlopen van de ketting. Het is al een oud beestje, dus investeren in andere bladen en kransjes zit er niet meer in. Daarbij moet ik ook boven de 90rpm zitten, anders krijg ik weer andere problemen. Maar je hebt gelijk, het zou moeten kunnen.Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:15:
[...]
Klinkt alsof je bent vergeten je binnenblad te gebruiken. Zelfs als 39x23 je kleinste verzet is kan je nog makkelijk <20 km/u halen. Met 28.7 gemiddeld heb je wss een stukje harder tegen de wind in gefietst dan 20 km/u.
Si vis pacem, para bellum