Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 111 Laatste
Acties:
  • 632.334 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 21:08
havana schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:12:
Ik heb zelf 2 kids + een huishouden dat ik min of meer solo run. Daarnaast werk ik ook nog 4 dagen per week. Afgelopen jaren heb ik steeds 8-10k kunnen fietsen, ook toen mijn kinderen nog kleiner waren (zijn nu 3 en 5).

Je moet wel improviseren af en toe, trucs uithalen.

1. Familiebezoek op de fiets. Gezin met de auto. Ter plekke even ergens douchen en dan de fiets op de auto.
2. Soms vroeg op pad.
3. Geen rekening houden met weer en zin. Tijd is de bepalende factor. Heb ik tijd, ga ik.
4. Oppas inhuren.
Dan speelt de Wife Acceptation Factor ook nog een aanzienlijke rol. Ik moet soms echt een beetje onderhandelen om een paar uur op pad te kunnen/mogen. Maar mijn kids zijn dan ook nog wat jonger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:26
Noxa schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 17:12:
[...]

Dan speelt de Wife Acceptation Factor ook nog een aanzienlijke rol. Ik moet soms echt een beetje onderhandelen om een paar uur op pad te kunnen/mogen. Maar mijn kids zijn dan ook nog wat jonger.
Scheelt een stuk als je vrouw ook sport-minded is denk ik. ;) :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
LuPo schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 17:13:
[...]

She's not... Maar ik heb geen klagen hoor. Ik kom wel aan 2 tot 3x sporten per week. Fietsen alleen niet zo veel als ik zou willen omdat het simpelweg meer tijd kost. Ik zou het dan ook niet erg vinden om wat verder van mijn werk te wonen, dan kan ik mooi de fiets pakken voor het woon werk verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 12:36
Woon-werk zou kunnen als het gaat om de afstand alleen de voorzieningen op het werk zijn daar in te beperkt. Het beetje opfrissen met een washandje behoort tot de mogelijkheden. Maar je moet er niet willen douchen want die is er gewoon niet. Aangezien ik zelf nogal flink zweet lijkt het me alleen te doen als ik kan douchen.. wil op mijn werk niet rondlopen met een vieze zweet lucht...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

LuPo schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 17:13:
[...]

Is ze absoluut niet maar ik ben een stuk energieker en gezelliger als ik fiets. En het vooruitzicht van een bierbuik vind ze niks :+
koentjuh1987 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 18:27:
Woon-werk zou kunnen als het gaat om de afstand alleen de voorzieningen op het werk zijn daar in te beperkt. Het beetje opfrissen met een washandje behoort tot de mogelijkheden. Maar je moet er niet willen douchen want die is er gewoon niet. Aangezien ik zelf nogal flink zweet lijkt het me alleen te doen als ik kan douchen.. wil op mijn werk niet rondlopen met een vieze zweet lucht...
Toevallig heb ik het gisteren met m'n vrouw over gehad. Zodra ik de scooter niet meer nodig heb om op tijd te komen voor 2e soort baan gaat die er uit en ga ik fietsen naar werk.

Douchen daar kan met wat kunst en vliegwerk wel maar zonder doe ik het echt niet. Kom ik bezweet aan (ik zweet veul!) en als ik pech heb kan ik de halve dag liggen matten, nou dan meurt het helemaal. Of nog erger de halve dag boomstammen tillen, dan word de terugreis ook extra leuk :+

[ Voor 60% gewijzigd door sapphire op 08-02-2017 00:29 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
Noxa schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 17:16:
[...]

She's not... Maar ik heb geen klagen hoor. Ik kom wel aan 2 tot 3x sporten per week. Fietsen alleen niet zo veel als ik zou willen omdat het simpelweg meer tijd kost. Ik zou het dan ook niet erg vinden om wat verder van mijn werk te wonen, dan kan ik mooi de fiets pakken voor het woon werk verkeer.
sapphire schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 00:26:
[...]

Is ze absoluut niet maar ik ben een stuk energieker en gezelliger als ik fiets. En het vooruitzicht van een bierbuik vind ze niks :+

[...]
Ik bedoelde eigenlijk van havana. Als ik het me goed herinner iig. ;) Dat maakt het makkelijker qua planning.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-09 11:26
Die van mij sport zelf ook redelijk fanatiek, wel lopen ipv fietsen wat op zich fijn is want dat kost minder tijd.

Verder fiets ik al sinds ik haar ken (nu 13 jr) dus in zekere zin weet ze niet beter.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Mijn vriendin wil wel graag gaan fietsen. Dus dat wordt de uitdaging voor de komende jaren. Conditie opbouwen en dan ook regelmatig samen er op uit voor een mooi tochtje.

Ze heeft alleen last van haar voeten bij het fietsen (ze fiets zonder spd of spd slechts schoenen) iemand ervaring?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 00:34
koentjuh1987 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 06:33:
Ze heeft alleen last van haar voeten bij het fietsen (ze fiets zonder spd of spd slechts schoenen) iemand ervaring?
Dat had mijn vriendin ook. Eerst gezocht naar sportschoenen met hardere zool wat niet hielp. Uiteindelijk fietst ze nu dan toch met spd schoenen en klik pedalen. Gebruikt ze al zolen in de schoenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Willem30 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 07:25:
[...]

Dat had mijn vriendin ook. Eerst gezocht naar sportschoenen met hardere zool wat niet hielp. Uiteindelijk fietst ze nu dan toch met spd schoenen en klik pedalen. Gebruikt ze al zolen in de schoenen?
Ze gebruikt eigenlijk hardloopschoenen niet ideaal omdat die zo flexibel zijn als de pest... op de hometrainer heeft ze er ook last van. Eigenlijk best jammer want dat weerhoud haar nu om vaker en met name lange te fietsen. Een uurtje gaat prima maar als je 2 uur weg wil wordt het lastig

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stigandr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:27
koentjuh1987 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 07:32:
[...]

Ze gebruikt eigenlijk hardloopschoenen niet ideaal omdat die zo flexibel zijn als de pest... op de hometrainer heeft ze er ook last van. Eigenlijk best jammer want dat weerhoud haar nu om vaker en met name lange te fietsen. Een uurtje gaat prima maar als je 2 uur weg wil wordt het lastig
Flexibele zolen is helemaal waardeloos, ik ben laatste een keer wezen spinnen met hardloopschoenen en toen had ik ook gelijk pijn in mijn voeten.
Normaal gebruik ik mijn racefiets schoenen en dan heb ik daar nooit last van. (Ik had geen tijd meer om de clips om te zetten vandaar)
Als ze geen klik pedalen wil gebruiken dan is het misschien handig om mtb schoenen te kopen, die hebben wel een stijve zool en kan je vaak ook gebruiken zonder clips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Stigandr schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:49:
[...]

Flexibele zolen is helemaal waardeloos, ik ben laatste een keer wezen spinnen met hardloopschoenen en toen had ik ook gelijk pijn in mijn voeten.
Normaal gebruik ik mijn racefiets schoenen en dan heb ik daar nooit last van. (Ik had geen tijd meer om de clips om te zetten vandaar)
Als ze geen klik pedalen wil gebruiken dan is het misschien handig om mtb schoenen te kopen, die hebben wel een stijve zool en kan je vaak ook gebruiken zonder clips.
ik laat het haar eens proberen. Maar dat verklaart wel de klachten...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Vriendin gewoon op SPD-SL zetten. Heb ik ook gedaan met mijn eega, meteen vanaf het begin. Nu weet ze niet beter. Ze is overigens ook nog nooit gevallen (anders dan ik zelf...)

[ Voor 21% gewijzigd door nare man op 08-02-2017 11:58 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 20-09 13:53

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

koentjuh1987 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 07:32:
[...]
Hoewel voor op de racefiets ongeschikt fietsen m'n vrouw en ikzelf op de 'gewone' toerfiets meestal met bergschoenen. Dit in verband met diverse side excursies die er meestal volgen. Maar deze hebben ook vrij stevige (non flexibele zolen) gaat eigenlijk prima. Op de racefiets inderdaad zo snel mogelijk echte fietsschoenen aanschaffen, misschien kan je nog wat meepakken in de sales? Mijn vrouw was ook nogal bang om ingeklikt te vallen, maar na behoorlijk lang oefenen gaat het inmiddels goed.

Als je d'r echt aan het fietsen wilt krijgen kan je het beter meteen goed aanpakken, wel zo leuk voor jullie allebei toch?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
rockhopper schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:49:
[...]

Hoewel voor op de racefiets ongeschikt fietsen m'n vrouw en ikzelf op de 'gewone' toerfiets meestal met bergschoenen. Dit in verband met diverse side excursies die er meestal volgen. Maar deze hebben ook vrij stevige (non flexibele zolen) gaat eigenlijk prima. Op de racefiets inderdaad zo snel mogelijk echte fietsschoenen aanschaffen, misschien kan je nog wat meepakken in de sales? Mijn vrouw was ook nogal bang om ingeklikt te vallen, maar na behoorlijk lang oefenen gaat het inmiddels goed.

Als je d'r echt aan het fietsen wilt krijgen kan je het beter meteen goed aanpakken, wel zo leuk voor jullie allebei toch?
klopt. ik vind het zelf leuk en zij haalt er zelf ook veel plezier uit. Doel is om over een paar jaar toch meer tochtjes samen te gaan rijden. We hebben het dan niet over tochten van 100+ km maar rond de 70-80km moet toch wel kunnen.

En het is daarnaast ook goed voor de beweging. (ze sport nu helemaal niet meer)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

koentjuh1987 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:51:
[...]
klopt. ik vind het zelf leuk en zij haalt er zelf ook veel plezier uit. Doel is om over een paar jaar toch meer tochtjes samen te gaan rijden. We hebben het dan niet over tochten van 100+ km maar rond de 70-80km moet toch wel kunnen.

En het is daarnaast ook goed voor de beweging. (ze sport nu helemaal niet meer)
Ik reken mezelf ook niet tot de echt fanatieke racefietser, al wil ik het persoonlijk wel goed aanpakken. Petje af voor de lange afstand mensen hier, maar ik ben allang blij als ik mijn doel voor 2017 benader (hetzelfde als die voor 2016: probeer minimaal 75 km per week te fietsen, model fiets maakt niet uit). Tweede helft van 2016 bijna niet kunnen fietsen wegens blessures, dus uiteindelijk 'slechts' 2500 km gefietst. (target was dus 3900 voor de mensen die geen zin hebben om 52x75 te berekenen).

Dit jaar zijn we nu al bezig met langzaam op te bouwen op de dagen dat het weer redelijk is, m'n vrouw is koukleum en ik heb regenvrees :+ maar desondanks niet ontevreden, vorige week met de lekkere dagen erbij toch zelf 120 km kunnen wegtrappen verdeelt over 3 ritjes. Op de toerfiets (traag tempo) doen we afstanden tot 100km, op de racefiets is 70-80km bij ons wel zo'n beetje de max, al heb ik de hoop ook daarop dit jaar de 100 een keer te halen. Maar ieder ritje samen is leuk meegenomen, dus teken ik ook zonder tegenpruttelen voor ritjes van 25km.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Inmiddels al een aantal keren op de Tacx gefietst en het valt mij nog niet zo tegen. Zwift geprobeerd(ieder nieuw account krijgt weer 7 proefdagen, dus waarom betalen!?) en dat is leuk maar zorgt er wel voor dat ik over het algemeen volle bak aan het fietsen ben. Aangezien ik vooral na zo'n 100 km geen energie meer heb(voldoende gegeten/gedronken en aangepaste snelheid) besloten om meer duurtrainingen te gaan doen. Alleen waar ik bij de Zwift trainingen al tegenaan liep is dat het eea tussen mijn benen gevoelloos wordt na zo'n 30 minuten.

Het gekke hiervan is dat ik deze fiets op de weg ook gebruikt heb en daarmee daar nooit last van heb gehad. Iemand van jullie hier ervaring mee en/of tips om dit beter af te stellen en zodoende te voorkomen? Het zadel verder naar beneden afstellen zal vast nog wel iets gaan helpen maar vind het dus gek dat het alleen op de Tacx gebeurd en niet buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:10
Ik heb gisteren een rollertrainer gekocht op marktplaats, om nog af en toe een halfuurtje extra fietstijd te pakken op de kutdagen. Maar dat valt nog vies tegen om op die dingen te fietsen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenPol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 08:29
la_fusion schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 08:28:
Inmiddels al een aantal keren op de Tacx gefietst en het valt mij nog niet zo tegen. Zwift geprobeerd(ieder nieuw account krijgt weer 7 proefdagen, dus waarom betalen!?) en dat is leuk maar zorgt er wel voor dat ik over het algemeen volle bak aan het fietsen ben. Aangezien ik vooral na zo'n 100 km geen energie meer heb(voldoende gegeten/gedronken en aangepaste snelheid) besloten om meer duurtrainingen te gaan doen. Alleen waar ik bij de Zwift trainingen al tegenaan liep is dat het eea tussen mijn benen gevoelloos wordt na zo'n 30 minuten.

Het gekke hiervan is dat ik deze fiets op de weg ook gebruikt heb en daarmee daar nooit last van heb gehad. Iemand van jullie hier ervaring mee en/of tips om dit beter af te stellen en zodoende te voorkomen? Het zadel verder naar beneden afstellen zal vast nog wel iets gaan helpen maar vind het dus gek dat het alleen op de Tacx gebeurd en niet buiten.
Ik heb precies hetzelfde. Op de weg eigenlijk nooit last van en op de Tacx wel. Ben er nog niet helemaal achter wat daar de oorzaak van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Sjoewe schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 08:32:
Ik heb gisteren een rollertrainer gekocht op marktplaats, om nog af en toe een halfuurtje extra fietstijd te pakken op de kutdagen. Maar dat valt nog vies tegen om op die dingen te fietsen :+
Haha ja dat is zeker even wennen in het begin. Je hebt namelijk alleen de middelpuntzoekende kracht door de rotatie van de wielen om je in evenwicht te houden. Doorzetten want je gaat er wel beter door fietsen ;)

Edit\ Van gevoelloosheid heb ik ook last op trainers, op rollers wel wat minder dan een ergotrainer. Ik denk dat het komt omdat alles net even wat statischer is; je fiets beweegt niet mee (geen bochten waar je in kan hangen), je houding is wat langer hetzelfde en je komt misschien net even iets minder vaak uit je zadel. Ik probeer tijdens het trainen daarom altijd veel van houding te wisselen (even in de drops of uit het zadel) misschien dat dat voor jullie ook werkt.

[ Voor 30% gewijzigd door Maks op 10-02-2017 09:49 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sjoewe
Ja heb nu 2x25 minuten gedaan, gaat al wel beter. Je moet wel de neiging om te sturen onderdrukken, en hoe harder je trapt hoe makkelijker het wordt.

Doelstelling voor 2017
Afbeeldingslocatie: https://i.giphy.com/IEPPCQON6ZgEU.gif

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Sjoewe schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:56:
Ja heb nu 2x25 minuten gedaan, gaat al wel beter. Je moet wel de neiging om te sturen onderdrukken, en hoe harder je trapt hoe makkelijker het wordt.

Doelstelling voor 2017
[afbeelding]

:+
Haha ik durf bijna te wedden dat er offscreen rechts gewoon of een bruut iemand 'm vasthoud of hij tegen de muur leunt ;) Dit op basis van waar zijn lichaam zich bevindt en zijn zwaartepunt dat echt te ver achter de fiets ligt.

[ Voor 9% gewijzigd door rockhopper op 10-02-2017 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online

8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:10
Tarkin schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:18:
[...]

Dan hoop ik dat ze zeggen dat het normaal is als je 30K km doet per jaar. Waarom zou je hier garantie op willen claimen? Zulke producten slijten nu eenmaal
We hebben een update voor je van je garantieaanvraag met nummer 568697. We hebben jouw product namelijk terug gekregen van de fabrikant. Zij hebben het volgende gedaan:

De complete set vervangen!

Zodra we jouw pakket naar je terugsturen krijg je van ons een trackingcode waarmee je je pakket precies kunt volgen.
:)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 18:06

DeadLock

Vastlopen is relatief....

De laatste paar dagen ben ik bezig geweest met een hobby-programmeerprojectje, en probeer ik garmin FIT bestanden uit te lezen om nadien zelf de data in een database bij te houden voor wat statistiekjes (hobby projectje om wat te leren programmeren).

Nu heb ik enkel een fietsapp op mijn telefoon die kan exporteren als FIT. Zou er iemand, met een vermogensmeter, zo lief willen zijn om mij een .fit bestand van een garmin gps als DM te sturen? Op die manier kan ik tenminste proberen een origineel bestand te lezen in plaats van een 3rd party export die mogelijk niet 100% volgens de standaard is.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:46
DeadLock schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:58:
De laatste paar dagen ben ik bezig geweest met een hobby-programmeerprojectje, en probeer ik garmin FIT bestanden uit te lezen om nadien zelf de data in een database bij te houden voor wat statistiekjes (hobby projectje om wat te leren programmeren).

Nu heb ik enkel een fietsapp op mijn telefoon die kan exporteren als FIT. Zou er iemand, met een vermogensmeter, zo lief willen zijn om mij een .fit bestand van een garmin gps als DM te sturen? Op die manier kan ik tenminste proberen een origineel bestand te lezen in plaats van een 3rd party export die mogelijk niet 100% volgens de standaard is.
PB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankyD86
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:06
MaartenPol schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:23:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Op de weg eigenlijk nooit last van en op de Tacx wel. Ben er nog niet helemaal achter wat daar de oorzaak van is.
Zoals al eerder aangegeven door iemand anders hierboven, komt dat waarschijnlijk doordat je fiets vast staat. Op de weg beweegt je fiets altijd iets van links naar rechts. Daarbij fiets je binnen continu zonder pauzes, dus geen momentjes even benen stil of uit de wind etc.

Ik heb zelf het zadel wat naar voren laten hellen, dus de voorkant een beetje naar beneden. Daardoor is het probleem voor mij opgelost, wellicht kunnen jullie er ook wat mee! ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:54
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2mfnj4p.jpg

Nieuw speeltje is binnen! Heeft even geduurd maar het ziet er allemaal zeer goed uit.

Laat de lente maar komen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
maxoss schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 17:26:
[afbeelding]

Nieuw speeltje is binnen! Heeft even geduurd maar het ziet er allemaal zeer goed uit.

Laat de lente maar komen. :9
Een SpeedX in het wild! Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen. Ziet er in ieder geval gelikt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:57
In de zomer (3e week augustus) willen we met zo'n 10 personen van een triathlon vereniging naar de stelvio gaan om daar te gaan fietsen.
Nu is het vrij lastig om een huisje/appartement te vinden in de buurt.
Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
FrankyD86 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 18:11:
[...]

Zoals al eerder aangegeven door iemand anders hierboven, komt dat waarschijnlijk doordat je fiets vast staat. Op de weg beweegt je fiets altijd iets van links naar rechts. Daarbij fiets je binnen continu zonder pauzes, dus geen momentjes even benen stil of uit de wind etc.

Ik heb zelf het zadel wat naar voren laten hellen, dus de voorkant een beetje naar beneden. Daardoor is het probleem voor mij opgelost, wellicht kunnen jullie er ook wat mee! ;)
Ik heb vandaag mede door het verder naar beneden stellen van mijn zadel(meer dan op de weg dus) + het voorwiel iets verhogen(+/- 2 cm) zonder problemen 2 uur en 20 minuten op de Tacx kunnen rijden. Iets of wat laat begonnen en nu pas net klaar maar goed.. donker + koud maakt het normaal gesproken niet zo makkelijk om nu te fietsen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Voor de liefhebbers, bij Mantel is de Gabba 2 SS nu in de 'outlet' voor €104 :)

Ik kon hem voor deze prijs iig niet laten liggen :)

Alleen jammer dat ik net een B'twin jacket 900 heb gekocht. Erg mooie jas voor het geld (€70) die ook tegen wat spetters schijnt te kunnen. Zit ook prima, alleen adement vermogen schijnt wat minder te zijn tov. duurdere concurrenten. Twijfel nu of ik die zal terug brengen aangezien hij nog ongedragen is.
Had hem gekocht voor het voor/najaar als het wel fris is maar niet nat zodat ik m'n Gabba niet tig keer hoef te wassen met korte ritjes :(
(Logica er achter was om afwisselend een goedkoper alternatief te hebben Omdat de Gabba langer mee gaat ivm. beperkt budget, vorige Gabba was ook in de aanbieding gekocht)

[ Voor 12% gewijzigd door sapphire op 12-02-2017 09:33 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
sapphire schreef op zondag 12 februari 2017 @ 09:30:
Voor de liefhebbers, bij Mantel is de Gabba 2 SS nu in de 'outlet' voor €104 :)

Ik kon hem voor deze prijs iig niet laten liggen :)

Alleen jammer dat ik net een B'twin jacket 900 heb gekocht. Erg mooie jas voor het geld (€70) die ook tegen wat spetters schijnt te kunnen. Zit ook prima, alleen adement vermogen schijnt wat minder te zijn tov. duurdere concurrenten. Twijfel nu of ik die zal terug brengen aangezien hij nog ongedragen is.
Had hem gekocht voor het voor/najaar als het wel fris is maar niet nat zodat ik m'n Gabba niet tig keer hoef te wassen met korte ritjes :(
(Logica er achter was om afwisselend een goedkoper alternatief te hebben Omdat de Gabba langer mee gaat ivm. beperkt budget, vorige Gabba was ook in de aanbieding gekocht)
Wiggle had 'm ook voor 95€ (alle kleuren) nu alleen nog maar de grijze en blauwe. Met kortingscode kost hij nog maar 85€. Heb er ook een extra gekocht, afgelopen week. Blijft beste kledingstuk wat je maar kan kopen.

http://www.wiggle.nl/castelli-gabba-2-fietstrui/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Cyclewear heeft ze ook voor €99 :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:48
Volgens mij ben je gek als je de volle mep betaalt voor zo'n Gabba, die zijn zo vaak her en der in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Vaak valt vies tegen maar meestal als er een nieuw model uitkomt.
Nou had ik in oktober al een boekje waar de Gabba 3 in stond dus had wel iets verwacht :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
Hielko schreef op zondag 12 februari 2017 @ 22:44:
Volgens mij ben je gek als je de volle mep betaalt voor zo'n Gabba, die zijn zo vaak her en der in de aanbieding.
Twee jaar geleden betaalde je, als je geluk had had in de sale, 120-140€. Tegenwoordig zijn ze stukken betaalbaarder geworden. Daarom vind ik het nog best raar dat niet heel veel mensen er in rijden, althans ik zie ze nog niet heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:48
Het is mij niet geheel duidelijk wanneer je hem goed kan gebruiken. Als het regent, maar het niet al te koud is? Als ik veel regen verwacht blijf ik iig lekker binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Hielko schreef op zondag 12 februari 2017 @ 22:52:
Het is mij niet geheel duidelijk wanneer je hem goed kan gebruiken. Als het regent, maar het niet al te koud is? Als ik veel regen verwacht blijf ik iig lekker binnen.
Kennelijk is ie ontworpen om in koeler weer dat nog koeler gaat worden te gebruiken. Althans ze hebben 'm ontworpen om te gebruiken in cominatie met armstukken. Maar ik sluit me bij jou aan: mocht het echt zo'n twijfelweer zijn dan heb ik of al een jack erover aan, of ik plan mijn rit eerder / later. Maar ik vind het altijd leuk om te lezen wie wat aankoopt en waarom item x of y nou juist zo goed bevalt, dus laat maar horen ;)

Zo ben ik nog altijd erg blij met de aanschaf van m'n hotpack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn andere shirts mij icm armstukken ook nog niet echt in de steek hebben gelaten qua temperatuur. Ik zou het fijner vinden om nu een shirt te hebben zoals deze alleen dan met lange mouwen waardoor ik mijn armstukken vrijwel niet meer nodig heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
Hielko schreef op zondag 12 februari 2017 @ 22:52:
Ik probeer ook nooit in de regen te fietsen en gebruik de Gabba op ik denk 70% van al mijn ritten jaarlijks. Nu in de winter draag ik hem tot ongeveer het vriespunt. Dan heb ik er een lang thermoshirt onder, armstukken en normaal wielershirt. Vriest het harder met gure wind dan pak ik de Alpha. In het voorjaar en najaar/ zomer draag ik de Gabba tot temperaturen van 15 graden. Het is een regenjack en windstopper in één. Vooral dat laatste maakt hem voor mij zo aantrekkelijk, dat hij water geleid en niet opneemt is mooi meegenomen, voor als ik eens in de regen fiets.
rockhopper schreef op zondag 12 februari 2017 @ 23:53:
[...]

Kennelijk is ie ontworpen om in koeler weer dat nog koeler gaat worden te gebruiken. Althans ze hebben 'm ontworpen om te gebruiken in cominatie met armstukken. Maar ik sluit me bij jou aan: mocht het echt zo'n twijfelweer zijn dan heb ik of al een jack erover aan, of ik plan mijn rit eerder / later. Maar ik vind het altijd leuk om te lezen wie wat aankoopt en waarom item x of y nou juist zo goed bevalt, dus laat maar horen ;)

Zo ben ik nog altijd erg blij met de aanschaf van m'n hotpack.
Zie mijn bovenstaande reactie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

asdf25 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 22:49:
[...]

Twee jaar geleden betaalde je, als je geluk had had in de sale, 120-140€. Tegenwoordig zijn ze stukken betaalbaarder geworden. Daarom vind ik het nog best raar dat niet heel veel mensen er in rijden, althans ik zie ze nog niet heel veel.
Ik snap het wel. Zelf heb ik een korte mouw Gabba en dat ding ligt al meer dan een jaar in de kast. Het bereik qua temperatuur vind ik vrij matig en de bescherming tegen regen is vaak overkill. En als het echt regent komt de Gabba juist weer tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Ik kon en kan de Gabba SS qua inzetbereik inderdaad ook niet zo goed plaatsen.

Daarentegen ziet mijn Gabba LS juist meer actie dan de rest van mijn garderobe.

Het is juist een ideaal kledingstuk voor die niet echt ijskoude, maar wel gure, wisselvallige dagen van pak 'm beet +2 tot +8 waar de Nederlandse winters bol van staan.

[ Voor 17% gewijzigd door nare man op 13-02-2017 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maasmaas
Ik heb de convertible, maar ik moet toegeven dat ik sinds ik hem heb misschien maar 2x zonder de aangeritste armstukken heb gereden. Achteraf was de LS dus misschien wel de betere keuze geweest.

Ik gebruik hem voor alle temperaturen tussen pak m beet +5 en +15 graden.

[ Voor 16% gewijzigd door maasmaas op 13-02-2017 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-09 12:29
Heb zelf de SS in combinatie met sportful no rain armwarmers, maar ik gebruik de gabba dan ook atussen 6 en 15 graden wanneer het regenachtig is. Ik heb hem dan aan ipv een fietsshirt, met alleen een ondershirt eronder als het boven de 10 graden is.

Voor winterweer heb ik een andere windstopper softshell met lange mouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Net voor het eerst in lange tijd weer even op de fiets gezeten. Ging wel lekker maar moet het echt weer wat vaker gaan doen. Gelukkig wordt het al snel weer later donker dus kan ik na het eten nog ff 2 uurtjes trappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 20:37
Binnenkort mijn nieuwe fiets ophalen! *O*

Donderdag naar de bikefit en dan mag ik hem daarna meenemen. Het is een Cannondale Supersix Evo uit 2016, met ultegra. Mooi rood is niet lelijk O+

Afbeeldingslocatie: https://images.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fstatic.evanscycles.com%2Fproduction%2Fbikes%2Froad-bikes%2Fproduct-image%2F969-638%2Fcannondale-supersix-evo-ultegra-3-2016-road-bike-grey-EV239389-7000-1.jpg&f=1

Hello fellow humans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
NICE O+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DOdmJgc.jpg

Paar hoge velgen nog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
Waarom zou ik mijn fiets dat aan doen :X :+
Mijn DT Swiss R23 Spline gaan erin en dan misschien sparen voor carbon wieltjes, maar dat heeft geen haast.

* joint_me ik ben geen fan van hoge velgen

Maar jij hebt je spider vervangen zie ik. Zit er zo'n dingetje in? http://www.cannondale-par...1764971/Products/QC693EVO

[ Voor 44% gewijzigd door joint_me op 14-02-2017 14:23 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06 00:46
Ik wilde eigenlijk fietsen vandaag maar de sneeuw/het ijs lijkt nog niet echt te willen smelten (in de schaduw) ondanks dat het 7 graden boven nul is. Misschien nog maar een dagje wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
joint_me schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:34:

Donderdag naar de bikefit en dan mag ik hem daarna meenemen. Het is een Cannondale Supersix Evo uit 2016, met ultegra. Mooi rood is niet lelijk O+

[afbeelding]
Mooie fiets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:42
Dragon schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:19:
Ik wilde eigenlijk fietsen vandaag maar de sneeuw/het ijs lijkt nog niet echt te willen smelten (in de schaduw) ondanks dat het 7 graden boven nul is. Misschien nog maar een dagje wachten.
Dat is wel balen. Hier (noorden) is het heerlijk fietsweer. Net terug van mijn werk. Ik moest voor mijn werk op een andere locatie zijn en dat is met dit weer (en met de route (door natuurgebieden)) echt geen straf. En zo kom je nog een beetje aan je woon-werk kilometers (35km enkele reis). Uiteraard peanuts voor DDX, ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strooien ze niet bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragon
  • Laatst online: 25-06 00:46
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:59:
[...]

Strooien ze niet bij jullie?
Niet op alle fietspaden waar ik zou willen fietsen nee. Grootste delen wel ja, maar je hebt maar een pad nodig om lekker onderuit te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dragon schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:11:
[...]

Niet op alle fietspaden waar ik zou willen fietsen nee. Grootste delen wel ja, maar je hebt maar een pad nodig om lekker onderuit te gaan.
Dan sla je de wegen die niet gestrooid zijn toch gewoon over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
joint_me schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:11:
[...]

Waarom zou ik mijn fiets dat aan doen :X :+
Mijn DT Swiss R23 Spline gaan erin en dan misschien sparen voor carbon wieltjes, maar dat heeft geen haast.

* joint_me ik ben geen fan van hoge velgen
JA MAAR AERO! :o
Maar jij hebt je spider vervangen zie ik. Zit er zo'n dingetje in? http://www.cannondale-par...1764971/Products/QC693EVO
Ik heb geen spider, maar een SRAM Red BB30 crank. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
In het midden des lands was het gisteren prima te doen! Zeer schaduw rijke stukjes lag nog wel wat smeltwater of sneeuw maar het leeuwendeel was keurig droog. Ik heb mijn benchmark rondje gereden en zit weer op het niveau van eind vorige zomer.

[afbeelding]
Schöne fiets hoor! Maar ik moet Sjoewe hier toch gelijk in geven, een paar hoge velgen maakt het af. Mooi spaar projectje ;).

Een hoop nieuwe fietsen hier, ik kreeg van de week een berichtje dat mijn niewe unit volgende week geleverd gaat worden. :*) 8) De vertraging was lang genoeg om een powermeter bij elkaar te sparen, dus die wordt er ook meteen opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen

Mooie fiets, rood is altijd goed en alles wat rood is is sneller :P

[ Voor 4% gewijzigd door roda_djavulen op 15-02-2017 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

roda_djavulen schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:56:
[...]
Mooie fiets, rood is altijd goed en alles wat rood is is sneller :P
Behalve die stomme lichten waar je altijd voor moet wachten.

Mooie fietsen joint_me & sjoewe. Het gaat bij mij ook jeuken om een nieuwe aan te schaffen, maar omdat ik vorig jaar ruim 6 maanden niet heb kunnen fietsen mag het dit jaar van mezelf niet. Al vrees ik dat als er genoeg mooie foto's van nieuwe fietsen hier voorbij gaan komen ik alsnog overstag ga ;)

Gisteren trouwens lekker fietsweer nog, al was ik tot mijn verbazing op schaduwplekken in het bos toch nog flinke sneeuw en ijspaden tegengekomen. Dit tot groot ongenoegen van vrouwlief die denkt dat ze al uitglijdt over een enkel sneeuwvlokje. Dus de rest van de 'bosrit' maar gecancelled en over normale fietspaden gegaan. Een illusie armer maar een ervaring rijker. En zowaar leek het gisteren ook nagenoeg windstil, alsof je niet langer in Nederland bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
rockhopper schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:06:
Het gaat bij mij ook jeuken om een nieuwe aan te schaffen
Bekend gevoel. Iemand bij mij op de club heeft de nieuwe 3T Exploro gekocht, en ik wordt echt helemaal leip van hebberigheid :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xCi3S87m.png

Je kan gewoon 27.5" MTB wielen in die fiets steken, dan zweef je gewoon over de kasseien of onverharde wegen etc O+

[ Voor 7% gewijzigd door Sjoewe op 15-02-2017 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
Vind ik altijd een mooie fiets die 3T, dat kun je ook echt een alleskunner noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Zeker, beetje jammer alleen dat de losse frameset al 3000 EUR kost. :(

[ Voor 9% gewijzigd door Sjoewe op 15-02-2017 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:33

Crazy D

I think we should take a look.

Vandaag heerlijk gefietst! Wat een prachtig weertje :) Zowaar een KOM, maar ik ben blijkbaar letterlijk de enige die dat segment rijdt dus het had ook best gewoon PR mogen heten :D Maar lekker genoten, en zeker in de stukjes met zijwind voelde het echt al heerlijk zomers. De tegenwind was nog wel ietsje fris. Laat de lente maar komen!

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:01
Yes, daar istie dan, mijn aller eerste fiets: Trek Emonda ALR 4 2016
Ook hier: Mooi rood is niet lelijk :-)
Afbeeldingslocatie: https://static.evanscycles.com/production/bikes/road-bikes/product-image/484-319/trek-emonda-alr-4-2016-road-bike-red-EV251325-3000-1.jpg

Op dit moment staat deze binnen op de Tacx Bushido in combi met Zwift.
Straks lekker naar buiten met wat vrienden.
Hopelijk deze zomer eens kijken of ik een klein heuveltje aan kan in Frankrijk.
Rij op dit moment in Zwift op 2.2 W/KG.

Feel free to add on Zwift: Paul Bloemheuvel

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 08:51
Ik ben voornemend om komend weekend op de fiets richting Zutphen te gaan vanaf Utrecht. Heeft iemand toevallig ooit een route vanaf Utrecht op de fiets gedaan en een gpx? Of tips voor een route?

• Noxa
Jwlb schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 19:05:
Ik ben voornemend om komend weekend op de fiets richting Zutphen te gaan vanaf Utrecht. Heeft iemand toevallig ooit een route vanaf Utrecht op de fiets gedaan en een gpx? Of tips voor een route?
De veluwse herfst tocht gaat die kant op, misschien is dat wat inspiratie voor je?

• nare man
PaulBloem schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:46:
Yes, daar istie dan, mijn aller eerste fiets: Trek Emonda ALR 4 2016
Ook hier: Mooi rood is niet lelijk :-)
[afbeelding]

Op dit moment staat deze binnen op de Tacx Bushido in combi met Zwift.
Straks lekker naar buiten met wat vrienden.
Hopelijk deze zomer eens kijken of ik een klein heuveltje aan kan in Frankrijk.
Rij op dit moment in Zwift op 2.2 W/KG.

Feel free to add on Zwift: Paul Bloemheuvel
Mooi ding man :)

Mijn vriendin rijdt ook met Tiagra 4700 en ik sta steeds weer verbaasd hoe chique dat eruit ziet en hoe goed het werkt.

• Sjoewe
Als de extra kilometers onbelangrijk zijn dan zou ik over de Heuvelrug naar Amerongen fietsen en vanaf daar het water volgen tot aan Arnhem, dan boven Arnhem langs de Veluwezoom omhoog richting Zutphen

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-09 11:26
Vandaag m'n fiets maar eens afgemaakt...

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170218/1da69b1e61fe60d8a366e429e1f44a29.jpg

Inmiddels het zadel nog recht gezet en het stuur wat gekanteld...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Super stylish :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
havana schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 18:58:

[afbeelding]

Doe is wel mooi geworden zeg, super strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Goed.. gisteren tijdens een feestje weer eens met een aantal man gesproken hoe ik het beste/snelste mijn doel van het fatsoenlijk uitrijden van ritten 150+ km kan behalen. Of met duurritten op een relatief lage HR(+/- 130) of door gewoon 'flink' kilometers te maken op een relatief hoge HR(+/-160). Op internet en plus een aantal persoonlijke aanbevelingen(oa DDX van hier) zeggen duurritten maar ook weer een aantal zeggen gewoon flink kilometers maken. Kleine notitie hierbij is dat mijn max HR op bijna 200 slagen/minuut zit en bij relatief kleine inspanning (trap op/af) gaat mijn HR al richting de 90-100. Probleem waar ik nu vooral steeds tegenaan loop dat ik na 3-4 uur mijn benen leeg zijn, doe ik dit heel erg ontspannen of door gewoon door te fietsen maakt vrijwel niets uit.

Dus.. wat gaat mij een beter resultaat opleveren(met in gedachte dat ik zo'n 3 trainingen per week kan doen)
- 1x een uurtje volle bak + 2x duur (+/- 2 uur)
- 1x een uurtje volle bak + 2x hogere intensiteit (+/- 2 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
la_fusion schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 23:32:
Goed.. gisteren tijdens een feestje weer eens met een aantal man gesproken hoe ik het beste/snelste mijn doel van het fatsoenlijk uitrijden van ritten 150+ km kan behalen. Of met duurritten op een relatief lage HR(+/- 130) of door gewoon 'flink' kilometers te maken op een relatief hoge HR(+/-160). Op internet en plus een aantal persoonlijke aanbevelingen(oa DDX van hier) zeggen duurritten maar ook weer een aantal zeggen gewoon flink kilometers maken. Kleine notitie hierbij is dat mijn max HR op bijna 200 slagen/minuut zit en bij relatief kleine inspanning (trap op/af) gaat mijn HR al richting de 90-100. Probleem waar ik nu vooral steeds tegenaan loop dat ik na 3-4 uur mijn benen leeg zijn, doe ik dit heel erg ontspannen of door gewoon door te fietsen maakt vrijwel niets uit.

Dus.. wat gaat mij een beter resultaat opleveren(met in gedachte dat ik zo'n 3 trainingen per week kan doen)
- 1x een uurtje volle bak + 2x duur (+/- 2 uur)
- 1x een uurtje volle bak + 2x hogere intensiteit (+/- 2 uur)
Nu lekker vooral rustig toeren in d1, dus gewoon 3x 3uur in d1 trainen als je die mogelijkheid hebt, die snelheid straks in de lente trainen. Beter prikkel je je lichaam door training steeds iets verder uit te bouwen, bereidt een training in d1 bijv. wekelijks met 15min uit. In de winter moet je mijnsinziens gewoon lekker aan je basisconditie werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Volgens mij is duur conditie het beste te trainen met heel veel in D2 te trainen.

En wat bedoel je precies met "fatsoenlijk uitrijden"? Wil je hoge snelheden halen of is het behalen van de afstand überhaupt een doel?

Vergeet niet dat het ook een groot deel psychisch is. Als je je voorbereid op 165km en je rijd bij 159 al over de eindstreep dab valt het reuze mee. Maar moet je nog 10km als die 165 al gepasseerd bent dan is dat laatste stukje behoorlijk zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duurtraining is gewoon de basis van een duursport. Als je het nooit goed hebt gedaan (lees: je hebt een belabberd duurvermogen) dan zal je het in het begin misschien als makkelijk ervaren en lijkt het dat het geen effect heeft. Als je echter volhoud zal je merken dat je steeds meer vermogen gaat leveren tijdens je duurtrainingen en voel je je benen echt wel na 3-4 uur rustige training. En als je dan een weekje of acht voor je 'target event' begint met wat intervaltraining erbij (begin met 1 keer per week, evt uitbouwen naar 2 keer per week) ga je iedereen aan puin rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
Het wordt niet makkelijker, je gaat alleen sneller!

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 08:42
havana schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 18:58:

[afbeelding]

Zéér nette fiets geworden :9~

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:23
Hoera! Ik heb eindelijk m'n band geplakt! Ik kreeg telkens mijn nieuwe buitenband er niet op omdat die veel te stug is. Nu opgelost door met een tiewrapje 1 kant vast te zetten, zodat ik met m'n volle kracht de andere kant er op kreeg. Finally!

Alleen loop ik nu wel tegen een volgend raar probleem aan: ik heb m'n achterwiel er weer op gezet (met de nieuwe buitenband) en die loopt nu plots tegen de zitbuis. Kan het zijn dat de buitenband te hoog is ofzo?

[ Voor 5% gewijzigd door Misha op 19-02-2017 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Goed, bedankt voor de reacties.. de tendens hier lijkt dus te zijn dat de duurtrainingen meer moeten opleveren dan gewoon mijn rondes te rijden op een hogere HR. Het gaat mij daarbij er niet om dat het makkelijker wordt of dat ik perse sneller wil worden maar ik wil verder kunnen gaan dan 100 km zonder benen van pap te hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
Misha schreef op zondag 19 februari 2017 @ 13:05:
Hoera! Ik heb eindelijk m'n band geplakt! Ik kreeg telkens mijn nieuwe buitenband er niet op omdat die veel te stug is. Nu opgelost door met een tiewrapje 1 kant vast te zetten, zodat ik met m'n volle kracht de andere kant er op kreeg. Finally!

Alleen loop ik nu wel tegen een volgend raar probleem aan: ik heb m'n achterwiel er weer op gezet (met de nieuwe buitenband) en die loopt nu plots tegen de zitbuis. Kan het zijn dat de buitenband te hoog is ofzo?
Heb je een foto van het achterwiel in de ophanging en thv zitbuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv
  • Laatst online: 09-06-2022

ddv

Steam: ddv_ | psn: ddv84_

la_fusion schreef op zondag 19 februari 2017 @ 14:14:
Goed, bedankt voor de reacties.. de tendens hier lijkt dus te zijn dat de duurtrainingen meer moeten opleveren dan gewoon mijn rondes te rijden op een hogere HR. Het gaat mij daarbij er niet om dat het makkelijker wordt of dat ik perse sneller wil worden maar ik wil verder kunnen gaan dan 100 km zonder benen van pap te hebben ;)
Misschien gestructureerd gaan trainen met bijvoorbeeld TrainerRoad? Je hoeft overigens echt niet uren op de fiets te zitten. Sterker nog dat is best wel achterhaald. HR is helemaal geen betrouwbare methode om je trainingen op te baseren. Daarnaast is HR ook nog eens heel erg individueel en het zegt vrij weinig over je conditie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
asdf25 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 14:23:
[...]

Heb je een foto van het achterwiel in de ophanging en thv zitbuis?
Jazeker. Ik heb meerdere foto'tjes hier neergezet: http://imgur.com/a/vToA8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-09 22:23
Misha schreef op zondag 19 februari 2017 @ 13:05:

Goed opgelost met die tiewrap. Zeepsop op velg helpt ook.

Die nieuwe band lijkt me hoger als die nu raakt. Had de oude band weinig ruimte? Of heb je een grotere maat gekocht? Een bredere band wordt, soort van, evenredig hoger hoe breder die wordt. De dwarsdoorsnede lijkt op een rondje/ovaal immers.

Maar je weet wel zeker dat de as goed in het frame zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Hijdaar95 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 15:08:
[...]

Goed opgelost met die tiewrap. Zeepsop op velg helpt ook.

Die nieuwe band lijkt me hoger als die nu raakt. Had de oude band weinig ruimte? Of heb je een grotere maat gekocht? Een bredere band wordt, soort van, evenredig hoger hoe breder die wordt. De dwarsdoorsnede lijkt op een rondje/ovaal immers.

Maar je weet wel zeker dat de as goed in het frame zat?
Ik had er ook een behoorlijke hoeveelheid vaseline op gedaan. :P

Deze band is wel iets breder dan de vorige. Dat zou zuur zijn. Ik heb nog niet eens 1 rondje gereden op deze banden haha. Voor past hij perfect, nergens een probleem. Achter is een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-09 22:23
Misha schreef op zondag 19 februari 2017 @ 14:56:
[...]

Jazeker. Ik heb meerdere foto'tjes hier neergezet: http://imgur.com/a/vToA8
Die "plus" versie heeft een anti lekrijlaag. Dat maakt de band hoger. Scheelt 2-3mm en de bredere maat ook nog eens.

Let op met vaseline, dat droogt niet zo goed op als zeep. Je wilt wel dat de band blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Als de as goed in het frame zit (en je merkt het snel genoeg als dat niet zo is) dan is er niet zoveel aan te doen. Wielomtrek is immers een gegeven, dus als hij nu de zitbuis raakt dan is de band gewoon te hoog.

Is het misschien een wat oudere fiets? De trend om standaard 25 mm te plaatsen en ruimte in het frame te laten voor 28 mm of nog groter is echt iets van de afgelopen 5-10 jaar, daarvoor reed iedereen nog met maximaal 23 mm en liet het frame ook niet meer ruimte.

Overigens is de ene band de andere niet, mijn GP4000 SII's zijn ook veel groter en komen hoger op het wiel dan mijn Fortezza Senso's en toch zijn beide 25 mm. Misschien ander merk proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Hijdaar95 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 15:16:
[...]

Die "plus" versie heeft een anti lekrijlaag. Dat maakt de band hoger. Scheelt 2-3mm en de bredere maat ook nog eens.

Let op met vaseline, dat droogt niet zo goed op als zeep. Je wilt wel dat de band blijft zitten.
Ah, dat kan het goed zijn ja
nare man schreef op zondag 19 februari 2017 @ 15:17:
Als de as goed in het frame zit (en je merkt het snel genoeg als dat niet zo is) dan is er niet zoveel aan te doen. Wielomtrek is immers een gegeven, dus als hij nu de zitbuis raakt dan is de band gewoon te hoog.

Is het misschien een wat oudere fiets? De trend om standaard 25 mm te plaatsen en ruimte in het frame te laten voor 28 mm of nog groter is echt iets van de afgelopen 5-10 jaar, daarvoor reed iedereen nog met maximaal 23 mm en liet het frame ook niet meer ruimte.

Overigens is de ene band de andere niet, mijn GP4000 SII's zijn ook veel groter en komen hoger op het wiel dan mijn Fortezza Senso's en toch zijn beide 25 mm. Misschien ander merk proberen?
Helder! Goed. Ik ga voor andere buitenbanden. Heeft iemand toevallig nog een setje Schwalbe Durano Plus Draadband Zwart 700x25C nodig? Mogen weg voor weinig. Heb er toch geen zak aan :)

[ Voor 3% gewijzigd door Misha op 19-02-2017 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Je zou ook enkel achter kunnen wisselen? Eventueel de oude goede voorband nog?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
bombadil schreef op zondag 19 februari 2017 @ 15:43:
Je zou ook enkel achter kunnen wisselen? Eventueel de oude goede voorband nog?
Mijn oude buitenband was helemaal op. Daar zaten allemaal gaten in. Het is denk ik niet eens zo'n gek idee om ze achter te wisselen met een 23c band ofzo. Ik neem aan dat het praktisch hetzelfde rijdt? Of zal je een verschil gaan merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
Zit die band er trouwens niet achterstevoren op? Op de eerste foto staat "rotating" met een pijl.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Dat dacht ik eerst ook maar de foto is ondersteboven gemaakt, anders zou z'n voorderailleur lager zitten dan z'n voorblad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Ondersteboven inderdaad. Morgen komt mijn montagestandaard binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
ddv schreef op zondag 19 februari 2017 @ 14:27:
[...]

Misschien gestructureerd gaan trainen met bijvoorbeeld TrainerRoad? Je hoeft overigens echt niet uren op de fiets te zitten. Sterker nog dat is best wel achterhaald. HR is helemaal geen betrouwbare methode om je trainingen op te baseren. Daarnaast is HR ook nog eens heel erg individueel en het zegt vrij weinig over je conditie.
Een powermeter is natuurlijk idealer, alleen kan niet iedereen het veroorloven. Van intervallen pluk je alleen de eerste maanden de vruchten, vooral als je een 150km makkelijk wil uit fietsen moet je duur kilometers gaan maken. Al die profs trainen ook niet voor niets zoveel uren in de lagere hartslagzones. Al die onderzoeken die gedaan zijn naar "interval" training kijken ze vaak alleen naar de eerste maanden tot halfjaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 17:33
Als ik een lange duurtocht van vijf uur maak is de trainingsimpuls 260 in Strava. Bij een laatste FTP test waarbij ik 20 minuten volluit ben gegaan was de traingsimpuls een magere 95 ook in Strava.

Ik vind een duurtocht een stuk aangenamer kan ik je vertellen, en het effect op conditioneel niveau is ook nog eens groter. :)

Aangezien ik in het weekend de tijd heb om een duurtocht te fietsen, gaat mijn voorkeur daar dus naar uit.

Wil niet zeggen dat het soms leuk is om alles eruit te persen. Misschien wat vaker in de maand voor een belangrijke tocht. Maar iedere week en iedere maand dat gaat waarschijnlijk te koste van mijn plezier in het fietsen. Maar goed ik ben ook maar een mamil. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Steeds voluit gaan kost ook gewoon teveel van je lichaam en het levert te weinig op. Je hersteltijd is enorm. Ik probeer zelf iedereen weekend een of twee lange tochten in D1 te doen, doordeweeks 's avonds komt dat er niet van dus dan rijd ik vaak wat harder door, niet voluit maar gewoon anderhalf uurtje in D2 ofzo. Ben vaak ook gewoon te gaar van werk :)

[ Voor 14% gewijzigd door nare man op 19-02-2017 22:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Noxa schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 23:58:
Volgens mij is duur conditie het beste te trainen met heel veel in D2 te trainen.
Kunnen we in dit topic eens afstemmen wat we nou voor zones aanhouden? Traditioneel wordt er in het wielrennen gewerkt met D1 (duur), D2(midden) en D3(rond omslagpunt) en dan slaat dit soort commentaar dus nergens op. Ik weet niet waar dat hele D1t/m5 ineens vandaan komt, maar als dat de de facto standaard wordt wil ik me daar best aan conformeren. Kunnen we tot die tijd echter gewoon het oudste systeem D1t/m3 aanhouden en als je andere zones wil gebruiken noem je ze maar Z1t/m5.

Akkoord?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

MrAngry schreef op maandag 20 februari 2017 @ 10:10:
Kunnen we in dit topic eens afstemmen wat we nou voor zones aanhouden? Traditioneel wordt er in het wielrennen gewerkt met D1 (duur), D2(midden) en D3(rond omslagpunt) en dan slaat dit soort commentaar dus nergens op. Ik weet niet waar dat hele D1t/m5 ineens vandaan komt, maar als dat de de facto standaard wordt wil ik me daar best aan conformeren. Kunnen we tot die tijd echter gewoon het oudste systeem D1t/m3 aanhouden en als je andere zones wil gebruiken noem je ze maar Z1t/m5.

Akkoord?
Ok maar dan met als side-note dat het wel slim is om als je in D1 wilt rijden (of welke zone dan ook), niet altijd bovenin die zone te rijden maar ook eens onderin :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Zo, jij bent inderdaad angry :P

Overigens ben ik het wel met je eens: H (herstel) D1 - D2 - D3 en daarboven W (weerstand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
MrAngry schreef op maandag 20 februari 2017 @ 10:10:
[...]

Akkoord?
Nou nou, je doet je nickname wel eer aan. Je toon imponeert geagiteerd? Niet doen, nergens voor nodig.

Ik bedoelde daadwerkelijk D2 (klassieke zone verdeling) bij mijn weten kun je prima duur vermogen trainen in die 2e zonde. Maar wellicht heb ik het bij het verkeerde eind. Ik sta open voor opbouwende feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Noxa schreef op maandag 20 februari 2017 @ 11:55:
Ik bedoelde daadwerkelijk D2 (klassieke zone verdeling) bij mijn weten kun je prima duur vermogen trainen in die 2e zonde. Maar wellicht heb ik het bij het verkeerde eind. Ik sta open voor opbouwende feedback.
https://www.thecyclingaca...lagzones-fietstrainingen/
Het staat op internet, dus het is [wel/niet]* waar :P

Snelheid zou je verhogen in D2, maar D1 zou "beter" zijn om D2 te kunnen.... :D

* Streep door het het het beste uitkomt :+

Exact expert nodig?

Pagina: 1 ... 15 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic

Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.