Ypuh schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:35:
[...]
Die ParkTool patches werken inderdaad prima. Ben zelf wel eens in de ongelukkige situatie geweest dat ik 3 lekke banden in een rit had (deels eigen schuld door niet goed te checken) en dat moeders mij alsnog op mocht halen (70 km van huis). Heb nu 2 binnenbanden bij me en de ParkTool plakkers, mede vanwege mijn vrienden die er om bekend staan 2 linker handen te hebben en nooit iets bij zich hebben.
Twijfelde net nog bij het bestellen of ik ze wel of niet mee zou mee zou bestellen, toch maar gedaan want rij zelf vaak maar met 1 binnenbandje. Gaat vooralsnog altijd goed, maar tis een erg klein doosje en past er nog wel bij dus kleine moeite!
Nog even een update over de fiets en nieuwe gewonnen wielen! Heb ze zaterdag al mogen ontvangen dus dat was erg vlot waar ze zeiden dat het tot 2 weken kon duren. In de doos zat een mooie grote tas en daarin de velgen en alles wat ik nodig zou moeten hebben. 2 snelspanners, velglint, remblokjes, zelfs ventielen voor tubeless. Waar ik eerst dacht dat de velgen niet tubeless ready zouden zijn bleken ze dat dus wel te zijn. Dus ik kreeg het vermoeden dat ik of verkeerde informatie van andere "dezelfde" wielen had gelezen over tubeless en de velgbreedte. Even de schuifmaat erbij gepakt om dan toch ook die binnenmaat even op te meten want zo smal vond ik ze niet. Blijk het dus geen 16mm te zijn wat smaller is dan de huidige 18mm, nee, ze zijn zelfs 19mm! Dat was een zeer aangename verrassing!
Daarna kwam het mindere, ik had natuurlijk binnenbanden liggen, maar niet met een lang genoeg ventiel, dat ik daar niet even wat eerder aan gedacht had

! Gelukkig had ik een vriend die nog wat binnenbandjes overhad die ik zondag op kon halen. Kon ik gelijk even langs de ouders ook ff showen en de boel in elkaar zetten.
Hier het voorwiel met een 28mm buitenband erop. De buitenband is nauwelijks breder dan de velg, scheelt gelukkig zeer weinig dus geen superbolle banden!
Bij thuiskomst de druk even gecontroleerd en ze waren al hard, misschien iets te zelfs, met 5bar erin. Dus dat gaat niet meer hoeven zijn, misschien zelfs nog wat minder
Gisteravond even een rondje getest. De benen waren niet echt tot rust gekomen nog van het Heuvelrugrondje maar ik moest en zou toch fietsen. Gelijk nog even wat foto's gemaakt.
Dit is nog in de achtertuin, vergeleken met de vorige velgen smoelt dit toch wel erg goed moet ik zeggen
Dan over het rijden zelf. Ze rijden erg lekker moet ik zeggen. Het grootste verschil zit in het versnellen, daar merk je echt dat ze behoorlijk lichter zijn dan de vorige wielen. Ook even in de ene hand mijn oude voorwiel en mijn nieuwe in de andere hand, dat voel je wel! Ik denk niet dat de wielen je per se sneller maken maar dat het vooral er in zit dat je makkelijker op snelheid kan blijven. Komt natuurlijk door de aerodynamica, maar daar merk je dat het vooral op hogere snelheden iets makkelijker lijkt te zijn om die snelheid te houden. Want ondanks dat ik dus niet zulke enorm goede benen had heb ik op een segmentje slechts 2s langzamer dan mn PR gereden. Natuurlijk kan je niet 1:1 vergelijken maar het laatste stuk kon ik gevoelsmatig makkelijker en langer boven de 50 blijven trappen.
Zijn ze de kosten waard, als we het hebben over het zelf aanschaffen, lastig te zeggen. Vooropgesteld zou ik de prijs (€1695 of misschien elders voor zeg €1400) nooit betalen voor alleen wielen. Maar nu ze erop zitten ben ik natuurlijk wel erg blij

Ik denk dat als je echt serieus wedstrijden enzo rijdt dat dit een behoorlijk voordeel kan zijn tov lage zware aluminium velgen. Dat zit dan vooral in de aero die deze velgen hebben en natuurlijk het gewicht. Denk dat als je hoge aluminium wielen hebt je het aero voordeel ook kan krijgen alleen heb je dan dus een kleine gewichtspenalty.
Nu nog over een paar weken mn frame aanpakken en kijken of wat ik in gedachten heb mooi wordt. Anders alsnog weer terug op dit ontwerp maar dan goed vastgeplakt
Ohja, en qua geluid..... Over iets dat je niet kan horen kan je niets zeggen toch?

Het idee vooraf dat ik ratelende wielen zou hebben bij stille benen leek me ergens wel geinig of miss zelfs handig om te laten weten dat ik er achter zit. Maar ben stiekem wel blij dat ze eigenlijk geruisloos zijn. Als ik dan ooit heuvelop achter iemand rij die hoopt dat ik eraf gereden ben dan horen ze me niet ahah. Moet ik alleen nog wat aan mn ademhaling doen