Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 106 ... 111 Laatste
Acties:
  • 632.273 views

Onderwerpen

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 22:57
@SirLenncelot Had je al wel je budget gemeld? Aardig aan de prijs die Giant.. Maar bij zo'n winkel zou ik mijn spullen ook niet kopen, dan nog eerder online een canyon of rose.
deze bv: https://www.rosebikes.nl/rose-x-lite-two-105-2659941 carbon, 105 en nog wat geld in je zak, je zou voor iets meer ook een hogere groep kunnen pakken. De frames van rose zijn heel netjes afgewerkt, ook de aluminium frames (bv deze https://www.rosebikes.nl/...pe=shiny-white%2Fgrey-red) zien er superstrak uit bij de lasnaden, je zou bijna denken dat het ook carbon is.

Wat betreft carbon/Alu, in de prijsklasse van 2000 euro zou ik (denk ik) toch meer naar carbon neigen. Voor zover ik weet is carbon makkelijker te repareren dan aluminium.

schijfremmen of normale.. daar zijn de meningen over verdeeld, ik zou zeggen, als je geen weight weenie bent, en het uiterlijk staat je niet tegen, dan hebben schijfremen de voorkeur.

[ Voor 8% gewijzigd door Prulleman op 16-08-2018 10:30 ]

Strava

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:38

Pelle

🚴‍♂️

orange.x schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 09:54:
Kunnen @Pelle @Stufferdt en @Ex Nunc nog even reageren op deze post?
orange.x in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20"

De andere namen stonden geen nicknames bij op de datumprikker dus weet niet wie dat zijn. Maar het lijkt er nog steeds wel op dat het toch de zaterdag gaat worden qua hoeveelheid. Dus dat zou dan spijtig zijn voor de zondagmensen.
Zaterdag a.s. gaat waarschijnlijk niet (meer) lukken.
Zondag mogelijk wel.

Volgende week voor mij meer kans.
Ik zou zeggen: laat het niet van mij afhangen, als er een definitieve tijd en plaats is gekozen, dan probeer ik aan te haken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
SirLenncelot schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:11:
Pff gisteren bij bij een LBS geweest, een echte race en MTB speciaalzaak, helaas (weer) een uiterst matige ervaring. Als ik naar fietsen kijk dan beoordeel ik deze op de volgende punten:
  • Vind ik het een mooie fiets?
  • [i]Heel subjectief uiteraard, maar ik hou bijvoorbeeld niet van hele schreeuwerige kleuren[/i]
  • Is het een merk dat mij aanspreekt?
  • [i]Zegt uiteindelijk vrij weinig, maar ik zou eerder een Trek, Isaac of Canyon kopen dan een Merida, Sena of Focus[/i]
  • Oogt de fiets solide op bepaalde kwetsbare punten?
  • [i]Frame bij de achteras, offset van de voorvork, afwerking rondom trapas/stuurpen etc.[/i]
  • Van welk materiaal is de fiets gemaakt?
  • [i]Alu geniet mijn voorkeur vanwege de sterkte en repareerbaarheid. Maar als iemand mij echt kan overtuigen dat carbon voordelen heeft dan sta ik er wel voor open.[/i]
  • Waarmee is de fiets afgemonteerd?
  • [i]Dubbel compact en aantal kransjes is ongeveer gelijk op alle shop modellen. 105 heeft mijn voorkeur vanwege de prijs maar Ultegra kan ook. Schijfremmen vind ik wel interessant maar ik kan niet inschatten of het de meerprijs waard is.[/i]
  • Past het binnen mijn budget en krijg ik genoeg fiets voor mijn geld?
  • [i]Ik heb wel een maximum in mijn hoofd (± €2000,-). Daarvoor kun je best een leuke instap carbon, ultegra met schijfremmen vinden. Maar stel ik vind een mooie 105 alu fiets en ik ben niet overtuigd van schijfremmen dan ga ik daarvoor[/i]
Goed, duidelijk dus dat mijn aanschaf nog beïnvloed kan worden door een goede verkoper en ik sta hier ook open voor. Met die instelling loop ik ook een zaak in.

Terug naar de LBS: ik ben al een tijdje naar fietsen aan het kijken. Hierin zie ik best wel verschillen in montage, frames en prijzen van ogenschijnlijk vergelijkbare fietsen. Verkoper komt naar mij toe om te informeren of zij kan helpen. Ik leg uit dat ik een nieuwe fiets uitzoek en stel een vraag over verschillen tussen carbon / alu en later nog een vraag over schijfremmen. Verder dan wat algemene informatie (carbon is lichter en schijfremmen zijn hip) komt ze niet. Zonder verder te informeren naar mijn wensen laat ze mij deze fiets zien. Die zou heel goed zijn want je ziet nergens kabels lopen...

Is het vreemd dat ik verwacht dat een verkoper in een speciaalzaak meer kennis heeft dan de algemene zaken die ik ook online kan vinden? Mag ik verwachten dat men probeert om hun aanbod op mijn behoefte af te stemmen?

Maar goed, toen ik 6 jaar geleden mijn huidige fiets uitzocht was dezelfde verkoper ook al niet erg behulpzaam. Vanavond koopavond, dan ga ik eens bij de concurrent langs...
Sterkte met zoeken. Verkopers met verstand van zaken is soms een unicum lijkt het wel. Soortgelijk iets mee gemaakt bij een Audio speciaal zaak. Al m'n wensen voorgelegd + budget. Advies product was 3x boven budget en een onderbouwing van likmevestje.
Toppunt vond ik toch wel bij de MediaMarkt (i know), vragen of een laptop een bepaalde spec heeft. Verkoper gaat echt met z'n vinger naar het plaatje met de prijs waarop enkele specs staan en zegt:"Nee dat heeft deze laptop volgens mij niet" |:( . Resultaat, ik doe al m'n onderzoek zelf :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

retlaw schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 19:26:
Ik heb een Castelli Endurance X2 besteld in de maat M en L. Mijn huidige setje is van bioracer, maat M. Echter twijfel ik een beetje bij de Castelli met maat. De M zit in principe goed. Wel wat strak bij het uiteinde van de pijpjes, maar ik weet niet zo goed of dit nog uit gaat lopen. Als ik de maattabel volg op de Castelli site kom ik uit bij een M. De L zit verder ook prima en iets minder strak bij de pijpjes.

Ik ben zelf 1,70 en schommel tussen de 66-68 kg. Hebben jullie de kleding juist liever strak of iets ruimer? En iemand ervaring met het uitlopen van een Castelli endurance X2 broek?
Ik ben 1,72 en weeg ~77kg.
Van Castelli heb ik 2 broeken in M, en die zitten in principe goed, maar ze zijn in de loop der jaren wel wat uitgelopen. Een S zou ook kunnen, vermoed ik.

Van Bioracer heb ik mijn broek in XS, en die zit erg goed (S en M vond ik te los).
Dus het zou mij zeer verbazen als jij een L moet van Castelli. Eerder een M en misschien zelfs een S. Niets is zo vervelend als een te losse broek die niet meer goed aansluit in je liezen bijvoorbeeld.

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:17
@SirLenncelot Tsja, je bent als beginner overgeleverd aan de kennis en hulpvaardigheid van de verkoper. Ga daarom liefst op zoek naar een winkel/verkoper waar ook écht kennis aanwezig is. Verkoper die zelf ook fietst en de issues en wensen kent.
In Zuid-Limburg kan ik je wel winkels adviseren, maar ws is dat wat ver weg van huis.

Merk kan heel persoonlijk zijn, zo heb ik eens een Trek mountainbike gehad en daar heb ik nooit prettig op gezeten. Kon er niet mee door de bocht (letterlijk). Toen ik overstapte op Giant ging er een wereld voor me open. Idem voor geometrie, op mijn C'dale Synapse Tour altijd traag gereden. Nu op de C'dale SuperSix EVO ga ik als een speer (voor mijn eigen gevoel ;) wil geen Strava oid.)

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 19:54
Zelfs bij een winkel waar mensen zelf, veel, fietsen moet je nog wel een beetje geluk hebben. Hier in de buurt mijn fiets meermaals ter reparatie gebracht na een valpartij en daarbij meerdere keren dezelfde personen getroffen. De oud prof(50/60+) die vind dat alleen het beste goed genoeg is en alle andere voorstellen/vragen een beetje weg lacht. Of de monteur die gewoon snapt dat mensen niet 'gewoon' maar het beste willen kopen maar gewoon ook kijken naar wat je krijgt voor welk bedrag.

In other news.. mijn 'oude' fiets zo goed als verkocht in 1 dag tijd voor de vraagprijs! (https://link.marktplaats.nl/m1312874269) Oude fiets, met de nodige beschadigingen en niet volledig werkend schakelsysteem. Was mijn vraagprijs nu gewoon 'te' laag of ? Zelf heb ik de fiets 6 jaar geleden gekocht voor zo'n 250 euro dus voor mij is 150 euro een prima prijs!

[ Voor 27% gewijzigd door la_fusion op 16-08-2018 11:12 ]

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
@SirLenncelot Als je niet per se carbon nodig hebt, Trek heeft aardig leuke aluminium fietsjes en vallen ook niet echt in de categorie schreeuwen (ook mijn ding niet echt): https://www.mantel.com/trek-domane-alr-5-disc Wel met schijfjes, maar ook zonder te krijgen. Je hebt ook een ALR 6, iets beter afgemonteerd maar ook wel tegen de top van je budget aan.

Giant zou misschien nog kunnen, hebben ook aluminium fietsjes. Of anders, hate to say it, kan Canyon misschien nog soelaas bieden. Die zijn ook niet zo van het schreeuwen.

@Pelle Schade, maar even de balans opmaken weer. Blijven er niet veel over zo :P

[ Voor 7% gewijzigd door orange.x op 16-08-2018 11:13 ]

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Sjah, van een speciaalzaak had ik toch echt meer verwacht. Als het nu echt een lokale fietsenboer is die race modelletjes als bijzaak heeft staan, maar dit was echt een zaak die enkel race en mtb modellen heeft staan...

@Ramon 73 Eerder heb je al Framed en Bike Components aangeraden. Daar ga ik zeker ook een keer kijken :).

Ik heb de volgende zaken nog op mijn lijstje staan:

Mantal, 12gobiking, Rose, Framed, Bike Components en Canyon. Lijkt vrij random qua locatie maar ik kan bijna alles combineren met bezoekjes aan vrienden of familie. Wordt in ieder geval een leuke tijd de komende maanden, beetje kijken overal.

Volgens mij komen in het najaar ook vaak nieuwe modellen op de markt. Klopt dat ongeveer?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 16:46

Galois

1811 - 1832

Kreeg gisteren een mail van Canyon dat mijn flets volgende week al geleverd wordt (ipv 24-29 september)!

Zal ik met deze fiets binnen 30 dagen een bikefit van (bv) Futurumshop (goede reviews van gelezen) doen? Dan weet ik zeker of de fiets goed bij mij past en zo niet binnen deze 30 dagen kan omruilen. Of gratis een andere stuurpen/oid.
Leek mij die 100€ wel waard...

Meningen over dit ideetje?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• orange.x
SirLenncelot schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:12:
Volgens mij komen in het najaar ook vaak nieuwe modellen op de markt. Klopt dat ongeveer?
Dat, en bij Rose heb je altijd wel een redelijk goede uitverkoop in de komende maanden als het goed is. Voor alu hebben ze prima opties met en zonder schijfremmen. Carbon, ja vast goed enzo, ik heb er niet zulke goede ervaringen mee persoonlijk. Ben in de afgelopen jaren er tevaak geweest voor reparatie/vervanging van frame :+ "Pech" noemen ze dat dan. Goed, de service is altijd prima opzich hoor daar niet van, alleen geen zin om elke keer terug te moeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:52
la_fusion schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:10:
In other news.. mijn 'oude' fiets zo goed als verkocht in 1 dag tijd voor de vraagprijs! (https://link.marktplaats.nl/m1312874269) Oude fiets, met de nodige beschadigingen en niet volledig werkend schakelsysteem. Was mijn vraagprijs nu gewoon 'te' laag of ? Zelf heb ik de fiets 6 jaar geleden gekocht voor zo'n 250 euro dus voor mij is 150 euro een prima prijs!
Misschien dat je door langer wachten er nog een paar tientjes meer uit had gesleept, maar echt niet veel meer, dus dit is gewoon lekker vlot geregeld. In dit segment is het ook een beetje wat een gek er voor geeft. Ik heb een tijdje terug veel moeite gehad om een soortgelijke fiets te verkopen en heb er uiteindelijk 100 euro voor gevangen. Was technisch in een betere staat, met betere wielen,maar sora 8-speed triple ipv tiagra 9-speed.

[ Voor 18% gewijzigd door MrAngry op 16-08-2018 11:25 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:09

McMiGHtY

- burp -

Ramon 73 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:49:
[...]

If everything else fails, Google might be your friend ;)
Installeer Garmin Basecamp en Google Earth.
Importeer de GPX in Basecamp
Start Google Earth
Selecteer de GPX in Basecamp en kies Toon / Toon geselecteerde gegevens in Google Earth

GE pruttelt eventjes en je tocht wordt keurig netjes in Google Earth getoond én je kunt in Streetview er doorheen scrollen. Kost even wat moeite, maar voor onbetrouwbare stukken zeker een goede oplossing.

(Misschien is er een snellere methode om de gpx in GE te tonen, geen idee)
Dat heb ik gedaan, maar ik krijg geen optie om het te tonen in Google Earth.. Enig idee?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:24
SirLenncelot schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:12:
Sjah, van een speciaalzaak had ik toch echt meer verwacht. Als het nu echt een lokale fietsenboer is die race modelletjes als bijzaak heeft staan, maar dit was echt een zaak die enkel race en mtb modellen heeft staan...

@Ramon 73 Eerder heb je al Framed en Bike Components aangeraden. Daar ga ik zeker ook een keer kijken :).

Ik heb de volgende zaken nog op mijn lijstje staan:

Mantal, 12gobiking, Rose, Framed, Bike Components en Canyon. Lijkt vrij random qua locatie maar ik kan bijna alles combineren met bezoekjes aan vrienden of familie. Wordt in ieder geval een leuke tijd de komende maanden, beetje kijken overal.

Als je naar de fysieke winkel 12GoBiking gaat - in Moordrecht/Waddinxveen - dan zou je ook een kijkje kunnen nemen bij Slingerland fietsen in Haastrecht. Geen persoonlijke ervaringen, maar ik begrijp dat het leeuwendeel van de leden van de lokale fietsclubs daar hun onderhoud etc laten doen.

Read the code, write the code, be the code!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:17
McMiGHtY schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:52:
[...]

Dat heb ik gedaan, maar ik krijg geen optie om het te tonen in Google Earth.. Enig idee?
Hmm, ja. Blijkt dat Garmin een nuttige optie eruit gesloopt heeft in de nieuwste versie Basecamp... :(
Oftewel een oudere versie installeren oftewel de gpx exporten naar kml bestand en dat handmatig openen in Google Earth.

Updates van Garmin zijn wisselend van kwaliteit, dat blijkt maar weer.

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Downloading as we speak :)

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:31
marijnvtg schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:32:
[...]

Sterkte met zoeken. Verkopers met verstand van zaken is soms een unicum lijkt het wel. Soortgelijk iets mee gemaakt bij een Audio speciaal zaak. Al m'n wensen voorgelegd + budget. Advies product was 3x boven budget en een onderbouwing van likmevestje.
Toppunt vond ik toch wel bij de MediaMarkt (i know), vragen of een laptop een bepaalde spec heeft. Verkoper gaat echt met z'n vinger naar het plaatje met de prijs waarop enkele specs staan en zegt:"Nee dat heeft deze laptop volgens mij niet" |:( . Resultaat, ik doe al m'n onderzoek zelf :'(
Wellicht offtopic: heb zelf in een telefoonwinkel (naast mijn studie) gewerkt. En het is onmogelijk om van alle toestellen alle ins en outs te weten. Een klant doet vooraf onderzoek en komt dan met een specifieke vraag, ja dat moest ik ook vaak even opzoeken. 99% van de klanten heeft genoeg aan de info op de prijskaart. (Mijn ervaring)

Hebben hier meer last van hoofdpijn de volgende dag na het fietsen als je 's avonds gefietst hebt? Ik drink meer dan genoeg water.

• SirLenncelot
  • Niet online
Alle ins en outs hoeft ook niet, gelukkig kunnen we tegenwoordig veel opzoeken. Maar dat je als verkoper lekker kunt vertellen over waarom ik meer geld moet uitgeven voor carbon of schijfremmen dat verwacht ik wel.. Ik neem aan dat jij in de telefoonzaak wel de verschillen tussen de topmodellen en de budgetmodellen kon benoemen...

En je hoofdpijn kan ook te maken hebben met je houding. Omdat je voorover zit komt er nogal veel druk op je nekspieren omdat daar je hoofd (met helm) aan trekt. Spanning in je nek kan hoofdpijn veroorzaken. Wat je ertegen kunt doen? Kortere stuurpen of zadel iets lager zodat je wat rechter zit? Wellicht goed om dit in een bikefitting uit te laten zoeken.

Overigens wordt het wel minder wanneer je deze spieren meer traint.

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
Arno90 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 12:17:
[...]
Hebben hier meer last van hoofdpijn de volgende dag na het fietsen als je 's avonds gefietst hebt? Ik drink meer dan genoeg water.
Was net aan het denken waarom ik toch makkelijker hoofdpijn heb sinds ik fiets (2-3 maanden nu) én zelfs meer water drink dan ooit. De uitleg van @SirLenncelot is dan best plausibel (in mijn geval).. nek 'pijn' is overdreven, maar strek m'n nek ook wel makkelijk moet ik zeggen omdat deze wat vaster aanvoelt.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 22:57
[...]

Wellicht offtopic: heb zelf in een telefoonwinkel (naast mijn studie) gewerkt. En het is onmogelijk om van alle toestellen alle ins en outs te weten. Een klant doet vooraf onderzoek en komt dan met een specifieke vraag, ja dat moest ik ook vaak even opzoeken. 99% van de klanten heeft genoeg aan de info op de prijskaart. (Mijn ervaring)

....
Mwaoh.. ben ik het niet helemaal mee eens (afhankelijk van het type winkel) als je in een speciaal zaak werkt ipv een budget dumpstore, dan hoor je echt wel de ins en outs te kennen van de spullen die je verkoopt. Dat je af en toe iets moet opzoeken, ok, maar specs opzoeken en oplezen kan iedereen. Je moet die info wel kunnen vertalen voor je klant

Strava

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ramon 73 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 12:07:
[...]

Hmm, ja. Blijkt dat Garmin een nuttige optie eruit gesloopt heeft in de nieuwste versie Basecamp... :(
Oftewel een oudere versie installeren oftewel de gpx exporten naar kml bestand en dat handmatig openen in Google Earth.

Updates van Garmin zijn wisselend van kwaliteit, dat blijkt maar weer.
Mocht iemand nog de juiste versies zoeken https://www.gps-wijzer.nl/faq/google-earth-opent-basecamp/ hier staan de linkjes

• Arno90
marijnvtg schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 12:29:
[...]

Was net aan het denken waarom ik toch makkelijker hoofdpijn heb sinds ik fiets (2-3 maanden nu) én zelfs meer water drink dan ooit. De uitleg van @SirLenncelot is dan best plausibel (in mijn geval).. nek 'pijn' is overdreven, maar strek m'n nek ook wel makkelijk moet ik zeggen omdat deze wat vaster aanvoelt.
Ik heb het eigenlijk altijd al gehad na het fietsen. Ook 10 jaar geleden op een andere fiets. Dus denk dat het de houding niet is. Of ik moet op beide fietsen niet goed gezeten hebben.

Ik vermoed voeding/drinken. Wat drinken jullie tijdens het fietsen?
Prulleman schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 12:31:
[...]

Mwaoh.. ben ik het niet helemaal mee eens (afhankelijk van het type winkel) als je in een speciaal zaak werkt ipv een budget dumpstore, dan hoor je echt wel de ins en outs te kennen van de spullen die je verkoopt. Dat je af en toe iets moet opzoeken, ok, maar specs opzoeken en oplezen kan iedereen. Je moet die info wel kunnen vertalen voor je klant
Ligt ook aan de zaak inderdaad. Ben je gespecialiseerd in bijvoorbeeld audio dan moet je wel alles of bijna alles weten. Maar werk je in een Mediamarkt met 200 verschillende toestellen. Dan kan je dat niet verwachten van een medewerker. Zolang hij je maar goed helpt het eventueel uitzoekt en het vervolgens helder uitlegt. Dan is het toch prima. De gemiddelde klant is verre van een Tweaker. Maar laten we weer ontopic gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-09 19:55
Galois schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:14:
Kreeg gisteren een mail van Canyon dat mijn flets volgende week al geleverd wordt (ipv 24-29 september)!

Zal ik met deze fiets binnen 30 dagen een bikefit van (bv) Futurumshop (goede reviews van gelezen) doen? Dan weet ik zeker of de fiets goed bij mij past en zo niet binnen deze 30 dagen kan omruilen. Of gratis een andere stuurpen/oid.
Leek mij die 100€ wel waard...

Meningen over dit ideetje?
Zeer slim idee om een (dynamische!) bikefit te laten doen binnen de 30 dagen retour termijn! Dan zit je vanaf dag 1 goed op je nieuwe fiets (al zit het maar tussen de oren).

Bij Futurum is volgens mij ook wel redelijk. Zijn volgens mij geen fysio therapeuten, maar die bikefitters zetten zoveel fietsers op hun fiets dat ze met die ervaring vast wel goed zijn. Hoor ook zelden slechten verhalen over de meting bij Futurum.

[ Voor 4% gewijzigd door Ypuh op 16-08-2018 14:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 23:02
In een impuls vandaag een fiets gekocht, de fiets heeft vermoedelijk al een tijdje stil gestaan met de volgende specs:
- Ridley Excalibur Flandrien uit 2012
- Campagnolo Centaur 2x10
- Nieuwe Deda Zero2 stuurpen
- Campagnolo Vento Reaction wielen

De fiets krijgt een onderhoudsbeurt, zijn er specifieke dingen waar ik op moet letten voordat ik er kilometers mee ga maken?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lqtxb2A.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door n0pe op 16-08-2018 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Reynouts schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 21:27:
Vrijdag wil ik in Limburg een ronde fietsen van ongeveer 80km. Het liefste een mooie tocht (rustige wegen) met leuke klimmetjes en voldoende hoogtemeters.
Zoals werd vermeld:
3 Landen punt en Camerig!

Kijk ook eens op de site van Limburgsmooiste.
Daar staan ook wel mooie routes op. :)

Hieronder mijn "aangepaste" versie.
https://ridewithgps.com/routes/27500167

Verder heb ik nog wat meningen nodig over deze fiets.

https://www.marktplaats.n...ertentie/m1305955345.html

Prijs/kwaliteit Ok?

I bad beat my meat by busting my nuts!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:42

Crazy D

I think we should take a look.

Ypuh schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:30:
[...]

Zeer slim idee om een (dynamische!) bikefit te laten doen binnen de 30 dagen retour termijn! Dan zit je vanaf dag 1 goed op je nieuwe fiets (al zit het maar tussen de oren).

Bij Futurum is volgens mij ook wel redelijk. Zijn volgens mij geen fysio therapeuten, maar die bikefitters zetten zoveel fietsers op hun fiets dat ze met die ervaring vast wel goed zijn. Hoor ook zelden slechten verhalen over de meting bij Futurum.
Lastige is alleen, Fiets magazine heeft dat 1 of 2 x onderzocht, is dat je bij verschillende bike fitters ook verschillende adviezen krijgt. Het is geen vaste wetenschap. Dat is wel jammer, maar zolang het maar beter zit dan dat ervoor was is het natuurlijk wel positief :)

Ik ga het zaterdag trouwens helaas toch niet redden.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
n0pe schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:32:
In een impuls vandaag een fiets gekocht, de fiets heeft vermoedelijk al een tijdje stil gestaan met de volgende specs:
- Ridley Excalibur Flandrien uit 2012
- Campagnolo Centaur 2x10
- Nieuwe Deda Zero2 stuurpen
- Campagnolo Vento Reaction wielen

De fiets krijgt een onderhoudsbeurt, zijn er specifieke dingen waar ik op moet letten voordat ik er kilometers mee ga maken?
Ziet er op het eerste oog keurig uit qua materiaal. Onderhoudsbeurt betekent hopelijk nieuwe ketting, remblokken en kabels.

Meet voor je eerste rit even je binnenbeenlengte op en zet het zadel even op de juiste hoogte. Volgens mij is er een standaard berekening van (BBL * 1.08) minus de cranklengte (zal 172.5mm of 175mm zijn). In mijn geval kom je dan op (925mm * 1,08) - 175mm = 824mm. Dit is gemeten van het hart van de traps tot de bovenkant van je zadel langs de zitbuis. Als het goed is is je been dan licht gebogen wanneer de trapper het dichtst bij de grond staat.

Stuur staat al op de maximale hoogte dus kun je niet zoveel mee. Bandjes zijn Conti GP's, zullen hooguit een beetje uitgedroogd en/of versleten zijn, maar daarmee loop je in het ergste geval een lekke band op.

Lang verhaal kort, ga lekker fietsen en veel plezier!
Crazy D schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:28:
[...]

Lastige is alleen, Fiets magazine heeft dat 1 of 2 x onderzocht, is dat je bij verschillende bike fitters ook verschillende adviezen krijgt. Het is geen vaste wetenschap. Dat is wel jammer, maar zolang het maar beter zit dan dat ervoor was is het natuurlijk wel positief :)
Ook al zit het tussen de oren; als jij lekker op je fiets zit zonder pijntjes, dan is het winst. Geef je lichaam wel de tijd om te wennen aan de houding (bij mij duurde dat ca. 800km) en ga geen grote veranderingen doen zonder dit te overleggen met je bikefitter.

Mijn bikefitter is bijvoorbeeld een tijdrijder en dat zie je ook wel degelijk terug in hoe hij mij op de fiets heeft gezet. De pijn in mijn knie is echter opgelost en ik kan dagen op rij 100km+ fietsen zonder fysieke spanning/pijntjes/overbelasting etc.

[ Voor 28% gewijzigd door Ypuh op 16-08-2018 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

@orange.x Zaterdag inmiddels al andere plannen staan die alleen dan kunnen. Verder, zoals eerder ook al aangegeven, is het een probleem om rond 9.00u (laat staan 8.30u) op de startplek te zijn. OV is niet mogelijk en kan nu ook even niet in de buurt bivakkeren. Voor nu vind ik het een prachtig idee, maar laat het even lopen. Voor een volgende keer, mocht die komen, zal ik zeker weer kijken.

Si vis pacem, para bellum

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 10:39
[...]
Ik heb het ook een tijdje gehad met fietsen. Vooral met intensief trainen. Wat mij erg hielp was ipv alleen water er een beetje isotone sportdrank aan toevoegen (Born / SiS ect.)
Daarna eigenlijk nooit meer echt problemen mee gehad.

• Arno90
Nixo schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:45:
[...]

Ik heb het ook een tijdje gehad met fietsen. Vooral met intensief trainen. Wat mij erg hielp was ipv alleen water er een beetje isotone sportdrank aan toevoegen (Born / SiS ect.)
Daarna eigenlijk nooit meer echt problemen mee gehad.
Dat las ik ook al. Ga het proberen! Ik laat jullie weten of dit helpt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Arno90 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:57:
[...]

Dat las ik ook al. Ga het proberen! Ik laat jullie weten of dit helpt.
Ik gooi vaak zo'n oplostabletje in de bidon, en als ik wat langer weg ben neem ik ook nog een bidon met gewoon water mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
Ik kreeg met het warme weer ook pijn in kop. Er zat ook een hele witte was van het zweet op mijn kleding Ik had dus het idee dat ik te veel zouten verloor.

Ik haal nu isotone sportdrank bij de Action. 4 euro voor een pot van 400gr. Ze zeggen 4 scheppen per 500 ml maar dan wordt hij te zoet. Dus ik doe 3 scheppen bij 650 ml en dan is hij goed. Zit wel dextrose (suiker) in. Misschien moet ik die tabletten ook eens een kans geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

BreadFan schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 16:02:
[...]

Ik gooi vaak zo'n oplostabletje in de bidon, en als ik wat langer weg ben neem ik ook nog een bidon met gewoon water mee.
Dit soort heb ik een tijd geleden ook ontdekt, rij daar eigenlijk standaard mee. Merk dat ik opeen of andere manier te veel verlies en daardoor inderdaad hoofdpijn krijg. Zitten ook geen calorieen in dus als je bezig bent om je vetverbranding te activeren krijg je hier ook geen suiker mee door binnen.

En de busjes zijn ook dermate groot (klein) dat ze makkelijk in een zakje passen om er weer in je bidon te gooien als je deze opnieuw vult.

[ Voor 10% gewijzigd door McMiGHtY op 16-08-2018 16:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orange.x
Nou, sommigen hebben de mail nu misschien dubbel gehad, met eerst 19 augustus definitief, maar dat is nu dus 18 augustus geworden, sorry voor de rest.

Dus als het goed is zie ik dan daar rond 9 uur in de buurt van Driebergen de volgende tweakers:
Rally, Rikwin de Vos en @Ypuh. En dan ben ik er dus ook. Gevoelsmatig dacht ik dat we met ongeveer het dubbele zouden zijn maar toch niet dus :9

Mocht het om wat voor reden dan ook toch niet doorgaan en sta je er wel op, stuur mij even een berichtje dan.

[ Voor 12% gewijzigd door orange.x op 17-08-2018 11:19 ]

• -MvZ-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 14:25
Hmm; ben vaak niet echt van de heel mooie routes als ik in m'n eentje aan het fietsen ben, maar kijk hier eens tussen:
https://veloviewer.com/at...,3:ruinerwold&c=0,0,5,6,9

Dwingeloo (dwingelderveld) is leuk (en Ansen, Ruinen). Rond Giethoorn ook prima, wel druk vaak en toeristen die niet goed uitkijken op de fietspaden, dus mooi rustig aan. Maar leuke open wegen en waterrijke omgeving onder Steenwijk. Omgeving Westerbork is ook prima; iets verder weg, wat bossen, en b.v. radio telescopen te zien. De heide bij Appelscha en Fochteloo is ook leuk (bijvoorbeeld via Diever en Wateren). Rond Uffelte (vanaf Havelte, Wapserveen), en de andere kant van de vaart tussen Uffelte en Havelte aan de oostkant is ook tof (rond de de meer slingerende oude vaart).

Eigenlijk vind ik alles wel leuk daar :)

[ Voor 45% gewijzigd door -MvZ- op 16-08-2018 17:15 ]

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik zal er de 18e niet bij zijn helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 20:31
BreadFan schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 16:02:
[...]

Decathlon heeft ze ook, ik fiets ook meestal met zo'n tablet in mijn bidon. Bij mij helpt het tegen hoofdpijn na het fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 19:54
orange.x schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 16:55:
Nou, sommigen hebben de mail nu misschien dubbel gehad, met eerst 19 augustus definitief, maar dat is nu dus 18 augustus geworden, sorry voor de rest.

Dus als het goed is zie ik dan daar rond 9 uur in de buurt van Driebergen de volgende tweakers:
Rally, Rikwin de Vos, @la_fusion en @Ypuh. En dan ben ik er dus ook. Gevoelsmatig dacht ik dat we met ongeveer het dubbele zouden zijn maar toch niet dus :9

Mocht het om wat voor reden dan ook toch niet doorgaan en sta je er wel op, stuur mij even een berichtje dan.
Ik was in de veronderstelling dat het allemaal niet door zou gaan en daardoor al wat anders gepland in de middag waardoor ik het niet ga redden om zaterdag mee te rijden tenzij we gemiddeld 40 km/h gaan halen.

• MochiGohan
  • Laatst online: 16-09 07:44
Vorige maand deze fietsbroek gekocht en nu drie ritjes mee gereden ASSOS T Equipe EVO fietsbroek kort zwart heren (XL)

Helaas al meteen na de eerste rit last van irritatie van de huid. Tussendoor grijp ik steeds weer naar mijn oude vervaagde Castelli (XL) die perfect zit.
Heb ik nu gewoon een maatje te groot gekocht of verschilt de zeem gewoon erg veel tussen de verschillende merken (hen het idee dat de Assos veel meer als een soort luier zit).

Wel een dure gok steeds dat proberen van een nieuwe broeken :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:36
Castelli (net als Sportful beide Italiaans) vallen kleiner dan onze gebruikelijke maten. Assos valt 'normaal' waardoor je doorgaans met een L (één maatje kleiner) zou kunnen volstaan. Let wel dat de T-equipe EVO een RaeFit heeft (meer compressie) daar waar bv. de T.milleShorts_s7 ruimer valt (ComfortFit; minder compressie). Details op https://www.assos.com/men/bib-shorts?cur=EUR&lang=en

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Ik vind de Kiss Air-zeem van Castelli ook fijner dan de zeem van de T_equipe EVO (ik heb beide).

Mijn bezwaar tegen de Assos is ook dat het een soort luier is. De pasvorm van de broek is overigens top, dat is het punt niet, het is gewoon een kwestie van smaak en ik prefereer broeken waarin je wat meer feeling hebt met het zadel.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

• mhr-zip
  • Laatst online: 09:08
[...]
Zit je helm niet te strak?
Heb je geen last van inspanningshoofdpijn?
Eet je de goede dingen tijdens en na het fietsen?
Ik krijg hoofdpijn van veel snelle suikers, terwijl de rest hier er beter op rijdt.
Te kort aan zouten?

Als iemand nog wat weet? Ik heb zelf ook vaak hoofdpijn na het fietsen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Meer drinken en/of minder zware inspanning leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Blikje cola drinken na een grote inspanning zodra je thuis bent. Ben je weer helemaal bij. :p

Merk je pas hoeveel suiker er in cola zit.
En mocht je gewicht willen verliezen met fietsen.. een blikje na zware inspanning ga je echt niet merken.
Of een herstel drankje. Maar ook daar zitten suikers in.

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
Thanks, ga ik even bestuderen! Twijfel alleen nu wel erg of ik weer 100+ euro wil uitgeven aan een zeem die misschien niet bevalt...
nare man schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:45:
Ik vind de Kiss Air-zeem van Castelli ook fijner dan de zeem van de T_equipe EVO (ik heb beide).
Ik had altijd de Kiss3 zeem, maar laatste Castelli had de X2 zeem. Verschil is duidelijk te zien als je de zemen vergelijkt, maar ze zitten beide goed.

Mocht er iemand in de markt zijn voor een ASSOS T Equipe EVO fietsbroek kort zwart heren (XL) voor een prikkie, stuur maar een berichtje (3x gedragen )

[ Voor 8% gewijzigd door MochiGohan op 17-08-2018 08:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 22:24

DjVe

Hatsaflats!

Ypuh schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:41:
[...]

Begin eens met een paar goede inlegzolen (voor mij zijn de blauwe Specialized BG perfect). Daarmee vergroot je het aantal passende schoenen met een factor 2 of 3.

Verder is het bijna onmogelijk om advies te geven zonder te passen. Shimano valt redelijk breed, Northwave is over het algemeen breed en zelf rijdt ik met de Fizik R3 en R4 schoenen die gematigd breed zijn. Zonder de inlegzolen zou ik de Shimano's en Fizik per direct terugsturen, maar met de juiste binnenzool zitten ze perfect. De standaard inlegzool van Shimano is zo vlak als een dubbeltje en die van Fizik is helemaal misvormd en waardeloos.

Beste is een goede inlegzool kopen (ff langs een Specialized dealer, de prijzen zijn toch fixed en heb je een goede basis) en vervolgens eens bij Mantel langs te gaan in Arnhem of Den Bosch of een Belga in Groningen en daar verschillende merken te passen.

Via internet schoenen bestellen is gewoon hit and miss en voor je het weet rijdt je 3 jaar op schoenen die net niet lekker zitten terwijl je voor hetzelfde geld (of minder) een passende schoen had kunnen hebben. Om lekker op de fiets te zitten zijn je 3 contactpunten eigenlijk het belangrijkste (handschoenen+stuur, broek+zadel en schoenen+pedalen). De houding is net zo belangrijk, maar gaat je schoen of zadelproblemen niet oplossen.
orange.x schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:26:
[...]

Geen idee of ik in de categorie platvoetjes val maar vroeger had ik schoenen van Sidi die toch echt vervelend werden en heb erna Shimano's gehad die altijd prima waren. Nu heb ik mijn 2e paar van Northwave en ben nog altijd zeer tevreden. Moet wel zeggen dat het 2e paar weer net ietsje smaller lijkt maar over het algemeen is Northwave ook een schoen die wat breder is dus ik zou het als er winkels in de buurt zitten wel even proberen. Als het vergelijkbaar is en je bent tevreden met de Shimano aankoop dan die houden of uiteindelijk terugsturen en andere halen.
Gisteren toch maar wat gaan passen bij Mantel (al vond ik het aanbod mager). Shimano RC7 (nagenoeg gelijk qua pasvorm aan de RC9) in maat 43 en 44 gepast. Ze zitten gewoon niet goed genoeg, dus ik ga de RC9 sowieso terug sturen.

Daarna een Northwave GT Extreme 43 gepast. Zat als gegoten! Maar was er helaas alleen in het wit. Dus heb deze nu bij een andere webshop besteld samen met een Frizik Aria R3. Volgens mij heb ik dan wel alles gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:24
mhr-zip schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 23:09:
[...]

Zit je helm niet te strak?
Heb je geen last van inspanningshoofdpijn?
Eet je de goede dingen tijdens en na het fietsen?
Ik krijg hoofdpijn van veel snelle suikers, terwijl de rest hier er beter op rijdt.
Te kort aan zouten?

Als iemand nog wat weet? Ik heb zelf ook vaak hoofdpijn na het fietsen.
Als je hoofdpijn hebt NA het fietsen, dan zal het waarschijnlijk niet je helm zijn. Wat bij mij helpt is na het fietsen direct de vochthuishouding weer aanvullen. Met het weer van de afgelopen maand betekent dat rustig 1 of 2 bidons à 750ml met water. Ik heb zelf gemerkt dat ik minder last van hoofdpijn heb als ik een van mijn bidons vul met sportdrank - heb goede ervaring met de eerder al voorbij gekomen Powerbar tabletten - en zorg dat ik echt genoeg drink onderweg. Ik plan mijn routes tegenwoordig zo dat ik probeer zo halverwege een openbaar waterpunt tegen te komen. Vooral met het warme weer de afgelopen weken merkte ik dat ik rustig 4 bidons à 750ml wegdronk op een rit van 100-120km. En eigenlijk had er nog wel een bidon bij gemogen.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 20:04
Gisteren in de Eiffel wezen fietsen, wat een mooie omgeving en uitdagende klimmetjes! Goeie generale voor de Crique.

De route die we hebben gereden was van Onyva, maar dan ingekort omdat 1 van ons niet 100% fit was. Het ingekorten was niet helemaal gelukt, blijkbaar is de definitie van fietspad in Duitsland anders dan in Nederland. We werden over wel en niet bestaande bospaden geleid, viel me wel een beetje tegen van Komoot. En ik had het zelf beter moeten controleren.

Klimmetjes gingen goed, wel vaak net onder de segment top staan te wachten |:(

rit: https://www.strava.com/activities/1776491894

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/5KSdz5C9TNiY0UpzCIDrubgYXmhKIo51TfhtS-_hXTI-96x128.jpg
bospad

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
wackmaniac schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:01:
[...]

Als je hoofdpijn hebt NA het fietsen, dan zal het waarschijnlijk niet je helm zijn. Wat bij mij helpt is na het fietsen direct de vochthuishouding weer aanvullen. Met het weer van de afgelopen maand betekent dat rustig 1 of 2 bidons à 750ml met water. Ik heb zelf gemerkt dat ik minder last van hoofdpijn heb als ik een van mijn bidons vul met sportdrank - heb goede ervaring met de eerder al voorbij gekomen Powerbar tabletten - en zorg dat ik echt genoeg drink onderweg. Ik plan mijn routes tegenwoordig zo dat ik probeer zo halverwege een openbaar waterpunt tegen te komen. Vooral met het warme weer de afgelopen weken merkte ik dat ik rustig 4 bidons à 750ml wegdronk op een rit van 100-120km. En eigenlijk had er nog wel een bidon bij gemogen.
Drinken doe ik genoeg, daar ben ik bijna van overtuigd. Ik ga de tabletten eens proberen en het zal eerder voeding voor, tijdens en na het fietsen zijn. Dus volgende vraag: tips met betrekking tot eten voor, tijdens en na het fietsen.

Helm maakt trouwens niet uit of ik die losser doe heb dat al eens geprobeerd. Bedankt voor alle tips allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

orange.x schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 16:55:

Rally, Rikwin de Vos, @la_fusion en @Ypuh. En dan ben ik er dus ook. Gevoelsmatig dacht ik dat we met ongeveer het dubbele zouden zijn maar toch niet dus :9

Er is een kleine kans dat ik er nog bij kan zijn morgen. Welke route gaan jullie rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
Arno90 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:56:
[...]
Drinken doe ik genoeg, daar ben ik bijna van overtuigd.
1 bidon van 500ml per uur is gemiddeld.
Daarnaast kan je ook te verkrampt op je fiets zitten, zijn je armen en nek ontspannen?

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Pelle schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:56:
[...]

Er is een kleine kans dat ik er nog bij kan zijn morgen. Welke route gaan jullie rijden?
Die van om en nabij de 100 zal het wel worden waarschijnlijk. Heb de vrouw al beloofd dat ik zo net na de lunch er weer ben :+

Ik heb Rally en Rikwin de Vos even een mail gestuurd. @Ypuh jij bent er gewoon bij toch? En dan misschien dus Pelle nog.

[ Voor 16% gewijzigd door orange.x op 17-08-2018 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
[...]

Dus volgende vraag: tips met betrekking tot eten voor, tijdens en na het fietsen.
Dat verschilt per persoon. Maar ik heb getest van een reep, banaan, snelle jelle (droog in je mond!!) of krenten bol.

Sommige personen nemen iedere 3 kwartier iets, sommige iedere 2 uur of nog minder vaak.

Maar ik eet meestal ieder uur iets halfs (halve banaan, halve reep etc.) Dat werkt bij mij beter dan een banaan na 2 uur. En als ik tijdens etenstijd fiets. Probeer ik ook iets normaals te eten als bruinbroon. Wat ik normaal ook zou doen.

En de een rijdt goed op blikjes cola, dextro tabletten en gelletjes. Ik heb liever wat minder snelle suikers, als een krentenbol.

[ Voor 10% gewijzigd door mhr-zip op 17-08-2018 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:51
joint_me schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:07:
[...]

1 bidon van 500ml per uur is gemiddeld.
Daarnaast kan je ook te verkrampt op je fiets zitten, zijn je armen en nek ontspannen?
Ik drink 600-750 ml per uur, en nooit alleen water.
Er zit of een tablet in de bidon of sportdrank.
Tekort aan zouten gaat heel snel, hoef je gevoelsmatig niet eens veel voor te zweten.
Op warme dagen voeg ik ook vaak ORS of een snufje zout toe aan een bidon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

orange.x schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:18:
[...]

Die van om en nabij de 100 zal het wel worden waarschijnlijk. Heb de vrouw al beloofd dat ik zo net na de lunch er weer ben :+
En waar kan ik die route vinden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Pelle schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:24:
[...]

En waar kan ik die route vinden? :P
https://www.strava.com/routes/14931963 Die. Mochten we dan nog tijd overhebben ofzo omdat alles sneller verloopt etc dan kunnen we altijd nog stukje eraan plakken. Ik rij zelf sowieso vanaf Amersfoort erheen en weer terug dus ik maak hoe dan ook wel wat extra kilometers 8)

Ik weet trouwens niet wie er nog met de trein ofzo komen? Dat was een van de redenen om het vanuit Driebergen te doen. Maar anders is het misschien praktischer om in Doorn af te spreken? Vlakbij Doorn zit ook links van het 1e klimmetje een mooie parkeerplaats bijvoorbeeld als er mensen met de auto komen.

[ Voor 26% gewijzigd door orange.x op 17-08-2018 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:49

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

[...]

Ik heb Rally en Rikwin de Vos even een mail gestuurd. @Ypuh jij bent er gewoon bij toch? En dan misschien dus Pelle nog.
Als we rond de 100 gaan rijden, dan haak ik ook nog aan. Ik zou eigenlijk met @Crazy D een korte versie gaan rijden dan de 189 die je eerst gepland had, maar die heeft helaas afgezegd. Ik weet niet of ik jullie bij kan houden, maar dat zien we dan wel weer :). In mijn eentje rijd ik zo meestal rond de 30 gemiddeld op strava. -> https://www.strava.com/athletes/9367026

edit: Ik kom met de auto bij Leiden uit de buurt. Ik kan evt iemand oppikken indien nodig...

[ Voor 6% gewijzigd door retlaw op 17-08-2018 11:38 ]

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
joint_me schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:32:
Gisteren in de Eiffel wezen fietsen, wat een mooie omgeving en uitdagende klimmetjes! Goeie generale voor de Crique.
Ik ga de Crique ook rijden voor het eerst. Begin me al een beetje zorgen te maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimlie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:04
joint_me schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:32:
Wat voor banden had je erop liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
[...]

Ik ben er ook gewoon bij.

Waar starten we? Zit nog even te twijfelen of ik op de fiets of met de auto kom vanuit Leerdam. Doorn of Driebergen is nog wel te doen als het pontje zo vroeg gaat.

Gister wel aangereden op een rotonde :|. Niet gevallen gelukkig, maar wel een kapot achterwiel. Kom morgen wel gewoon op m'n oude fietsje.

[ Voor 12% gewijzigd door Ypuh op 17-08-2018 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Ypuh schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:59:
[...]

Ik ben er ook gewoon bij.

Waar starten we? Zit nog even te twijfelen of ik op de fiets of met de auto kom vanuit Leerdam. Doorn of Driebergen is nog wel te doen als het pontje zo vroeg gaat.

Gister wel aangereden op een rotonde :|. Niet gevallen gelukkig, maar wel een kapot achterwiel. Kom morgen wel gewoon op m'n oude fietsje.
Ik zou zeggen hou Doorn aan, als je inzoomt op de route dan heb je dat 1e stukje dat richting het noorden gaat, Ruiterberg, daar links zit een parkeerplaats. Staat wel ZW3-4 alst goed is richting begin vd middag, miss handig voor de terugweg om te weten.

Overigens, ik zou denk ik via Culemborg rijden. Kan je vrij direct erheen rijden hoor. Hoef je geen pontje te nemen.

[ Voor 6% gewijzigd door orange.x op 17-08-2018 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Laatst online: 16-09 10:14

DeFeCt

je wéét toch

Ter info... de links in de openingspost voor het afstellen van je fiets werken allebei niet meer.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 18:00
Hey mannen, leuk om eindelijk samen een rit te gaan doen.
Ik ben er ook bij en rij met een fietsdrager vanuit amsterdam.
Indien gewenst kan iemand meerijden naar Doorn.

Goed dat jullie mij vandaag hierop hebben geattendeerd, want mijn fiets moet ik grondig
een wasbeurt geven.

PSN: StormFox81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
orange.x schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 12:35:
[...]

Ik zou zeggen hou Doorn aan, als je inzoomt op de route dan heb je dat 1e stukje dat richting het noorden gaat, Ruiterberg, daar links zit een parkeerplaats. Staat wel ZW3-4 alst goed is richting begin vd middag, miss handig voor de terugweg om te weten.

Overigens, ik zou denk ik via Culemborg rijden. Kan je vrij direct erheen rijden hoor. Hoef je geen pontje te nemen.
Bij Culemborg kom ik fietsend de Lek niet over ;). Zit wel een pontje inderdaad (de brug bij Vianen is 15km om). Zaterdag's vaart het pontje vanaf 6:30u, dus het zou goed moeten komen.

We starten dus rond 9:00u bij de Ruiterberg in Doorn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joint_me
pimlie schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:47:
[...]

Wat voor banden had je erop liggen?
25mm racefietsbandjes, kan best.
Ypuh schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:45:
[...]

Ik ga de Crique ook rijden voor het eerst. Begin me al een beetje zorgen te maken :+
Leuk, alleen de Mur de Crique en de Haussire zijn even stijl. De rest is makkelijk te doen. Vorig jaar zilver gereden met gemak.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
[...]
Drinken doe ik genoeg, daar ben ik bijna van overtuigd. Ik ga de tabletten eens proberen en het zal eerder voeding voor, tijdens en na het fietsen zijn. Dus volgende vraag: tips met betrekking tot eten voor, tijdens en na het fietsen.
Simpele methode om dit nogmaals te controleren (is al eerder genoemd) is op de weegschaal gaan staan voor de rit en na de rit nog een keer. Zit er veel verschil tussen? Dan heb je veel vocht verloren en zou dat een oorzaak kunnen zijn.

Toevoegen van iets in je water kan ik ook zeker aanraden! Vroeger gebruikte ik isotone poeders, maar tegenwoordig electrolyte tabletten. Verschil is volgens mij dat de eerste ook flinke suikers/koolhydraten bevat en de tweede niet.

Met eten weinig bijzonders. 's ochtends mijn normale ontbijt (225gr skyr) en tijdens de rit een banaan. Heb altijd nog wel een snelle Jelle mee (die kleine), maar die komt vaak ongebruikt mee terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
Ypuh schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:05:
[...]

Bij Culemborg kom ik fietsend de Lek niet over ;). Zit wel een pontje inderdaad (de brug bij Vianen is 15km om). Zaterdag's vaart het pontje vanaf 6:30u, dus het zou goed moeten komen.

We starten dus rond 9:00u bij de Ruiterberg in Doorn?
Laten we dat maar doen ja!
Storm-Fox schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 12:48:
Hey mannen, leuk om eindelijk samen een rit te gaan doen.
Ik ben er ook bij en rij met een fietsdrager vanuit amsterdam.
Indien gewenst kan iemand meerijden naar Doorn.

Goed dat jullie mij vandaag hierop hebben geattendeerd, want mijn fiets moet ik grondig
een wasbeurt geven.
Mooi! Rally heeft afgezegd helaas. Maar zijn er dus nog wel een 4-5 denk ik!

[ Voor 38% gewijzigd door orange.x op 17-08-2018 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
  • Laatst online: 07-07 16:42
Zo, net mn eerste klapper in 7 jaar gemaakt. Allemaal goed afgelopen gelukkig, rechter scheenbeen flink open maar dat heelt wel weer. Helemaal mijn schuld. Fietste lekker met een gangetje van 35 en zag een wat oudere meneer. Altijd even op letten dan bij het inhalen. Maar vlak voor ik hem zou inhalen zie ik links een visser een mooie grote vis binnen halen. Afgeleid, en op hetzelfde moment besluit de meneer te gaan stoppen om even te kijken, en gaat daarbij iets naar het midden van de weg. Kon nog wat afwijken waardoor ik hem niet vol raak, maar ga wel flink onderuit.

Mijn voorwiel is nog recht, maar ik merk wel dat hij een tik gehad heeft, magneetje loopt nu tegen de sensor van het fietscomputertje aan. Ik twijfel of mn voorvork nu verbogen is. Zo op het oog niet, maar weet iemand een truc om dat goed te bepalen? Het is een cannondale caad 10, en twijfel nu of deze carbon of aluminium voorvork heeft... ga ik nu even uitzoeken Het is een carbon voorvork, lijkt me dan sterk dat deze verbogen is , toch? Ik zal hem wel checken op scheurtjes en andere beschadigingen.

[ Voor 7% gewijzigd door Joba op 17-08-2018 16:19 ]

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
mhr-zip schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:22:
[...]

Dat verschilt per persoon. Maar ik heb getest van een reep, banaan, snelle jelle (droog in je mond!!) of krenten bol.

Sommige personen nemen iedere 3 kwartier iets, sommige iedere 2 uur of nog minder vaak.

Maar ik eet meestal ieder uur iets halfs (halve banaan, halve reep etc.) Dat werkt bij mij beter dan een banaan na 2 uur. En als ik tijdens etenstijd fiets. Probeer ik ook iets normaals te eten als bruinbroon. Wat ik normaal ook zou doen.

En de een rijdt goed op blikjes cola, dextro tabletten en gelletjes. Ik heb liever wat minder snelle suikers, als een krentenbol.
Ik heb net na de lunch een ritje gemaakt van 61 km met 25,6 km/h gemiddeld. Dat is voor mij een rustig en kort ritje. Heb in totaal 2,5 liter water gedronken. Wellicht wat veel, maar heb nu geen hoofdpijn. Het was nog best warm om te fietsen.
MochiGohan schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:43:
[...]

Simpele methode om dit nogmaals te controleren (is al eerder genoemd) is op de weegschaal gaan staan voor de rit en na de rit nog een keer. Zit er veel verschil tussen? Dan heb je veel vocht verloren en zou dat een oorzaak kunnen zijn.

Toevoegen van iets in je water kan ik ook zeker aanraden! Vroeger gebruikte ik isotone poeders, maar tegenwoordig electrolyte tabletten. Verschil is volgens mij dat de eerste ook flinke suikers/koolhydraten bevat en de tweede niet.

Met eten weinig bijzonders. 's ochtends mijn normale ontbijt (225gr skyr) en tijdens de rit een banaan. Heb altijd nog wel een snelle Jelle mee (die kleine), maar die komt vaak ongebruikt mee terug.
De weegschaal methode ga ik komende week eens toepassen.

Kwark kan ik nog wel eens proberen voor het fietsen ipv Griekse yoghurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Arno90 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:32:
[...]

Ik heb net na de lunch een ritje gemaakt van 61 km met 25,6 km/h gemiddeld. Dat is voor mij een rustig en kort ritje. Heb in totaal 2,5 liter water gedronken. Wellicht wat veel, maar heb nu geen hoofdpijn. Het was nog best warm om te fietsen.

[...]

Bij de weegschaal even zonder kleren wegen beide keren, anders is zweet dat in je shirt en broek zit uiteraard ook meegewogen op de terugweg ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Joba schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:08:
Zo, net mn eerste klapper in 7 jaar gemaakt. Allemaal goed afgelopen gelukkig, rechter scheenbeen flink open maar dat heelt wel weer. Helemaal mijn schuld. Fietste lekker met een gangetje van 35 en zag een wat oudere meneer. Altijd even op letten dan bij het inhalen. Maar vlak voor ik hem zou inhalen zie ik links een visser een mooie grote vis binnen halen. Afgeleid, en op hetzelfde moment besluit de meneer te gaan stoppen om even te kijken, en gaat daarbij iets naar het midden van de weg. Kon nog wat afwijken waardoor ik hem niet vol raak, maar ga wel flink onderuit.

Mijn voorwiel is nog recht, maar ik merk wel dat hij een tik gehad heeft, magneetje loopt nu tegen de sensor van het fietscomputertje aan. Ik twijfel of mn voorvork nu verbogen is. Zo op het oog niet, maar weet iemand een truc om dat goed te bepalen? Het is een cannondale caad 10, en twijfel nu of deze carbon of aluminium voorvork heeft... ga ik nu even uitzoeken Het is een carbon voorvork, lijkt me dan sterk dat deze verbogen is , toch? Ik zal hem wel checken op scheurtjes en andere beschadigingen.
Carbon verbuigt niet, dat breekt of komt weer terug :)

Balen verder. Kan zijn dat je je wiel opnieuw vast moet zetten en het dan klaar is. Maar die dingen gaan snel krom opzich hoor zeker als er veel zijwaarste kracht opkomt zoals met een valpartij.

[ Voor 3% gewijzigd door orange.x op 17-08-2018 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Joba schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:08:

Voorvork zelf zal niet verbogen zijn, eerder het wiel. Gewoon even naar de fietsenmaker brengen en laten nalopen en richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Hier ook maar even de fiets een beetje gefatsoeneerd voor morgen :) mocht wel weer een keertje, zeker na een kort buitje dinsdag, daar worden ze toch exponentieel snel viezer van.

Kon vandaag nog even mijn losse broek en shirt van Eemland wisselen voor een snelpak van vorig jaar. Superchill want sinds ik daar mee rij wil ik eigenlijk niet anders meer hah. Ondanks de beperktere ruimte toch wel erg prettig! Geen losse scheeftrekkende shirtjes meer enzo 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
hoe zit het met aluminium fietsen en vallen?

Een vriend van me had een fiets van een vriend van mij geleend voor zijn vakantie maar was gevallen in een afdaling. Hij zei dat het verder niets ernstigs was. Fiets heeft wel aantal krassen extra. Maar goed: is zo'n fiets dan nog te gebruiken of is het frame niet meer betrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:04
10Cage schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:44:
[...]

Zeker! Ik heb zelf de Rove AL (aluminium dus) 2016, de blauwe. Die vond ik voor 650€ online destijds, en ik had de mazzel dat ik de maat en geo kon passen bij een collega. De stalen is nog veel mooier, maar lag (en ligt) buiten mijn budget... Ik doe er woon-werk mee, neem 'm mee op vakantie voor zowel road als offroad, en rij er natuurlijk ook gewoon gravel mee in NL.

Toen ik 'm binnen had heb ik wel meteen 'geüpgraded' naar Tiagra 4700 wat ik nog had liggen, sterkere remmen, en inmiddels heb ik ook een lichtere en stijvere wielset die vrijkwam van een ander project. Voor mij dus praktisch kosteloze upgrades, maar als je dat er allemaal los bij moet kopen ben je dus net zoveel kwijt als de ST :+
De ST is idd niet zo goedkoop, maar ik verkoop een elektrische fiets en kom dan al een heel eind.
Verder woon ik in België en krijg ik van mijn werkgever 9€/dag met de fiets. Ik heb de fiets dus redelijk vlug terug verdiend.

Maar ik ben nu een beetje aan het twijfelen. Ik kan een Rove NRB 2018 (nieuw) krijgen voor 1150 of een NRB DL 2018 (nieuw) voor 1650€. Vooral die laatste is ook erg mooi.

Met welke banden rij je nu? Rij je tubeless. Ik heb geen ervaring met tubeless, maar denk eraan het nu wel te gaan gebruiken voor woon-werk verkeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Arthur-M. schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 17:17:

Een vriend van me had een fiets van een vriend van mij geleend voor zijn vakantie maar was gevallen in een afdaling. Hij zei dat het verder niets ernstigs was. Fiets heeft wel aantal krassen extra. Maar goed: is zo'n fiets dan nog te gebruiken of is het frame niet meer betrouwbaar?
Bij aluminium is het altijd wel snel duidelijk of er iets aan de hand is. Je moet echt wel zichtbare scheuren/deuken of ribbeltjes in de lak herkennen mocht er wat zijn. Is dat niet het geval en alleen lakschade, dan kun je er prima verder mee rijden.

Alu is net als carbon in principe ook wegwerp materiaal, maar beide kunnen best wel een tikkie hebben voordat het stuk is. Ook zal het niet bij de eerste beste verkeersdrempel in elkaar zakken (en als dat wel zo is, dan is ie stuk).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Bedankt voor alle bijdragen voor ritjes in Limburg!

Heb lang zitten puzzelen, hadden voor deze keer geen zin in de te steile klimmetjes. Heb nu meteen 5 routes die ik binnenkort nog kan gaan rijden in mijn lijstje staan.

Uiteindelijk een groot deel van de "Hairpin Gallore" route gereden. Een erg mooie route die goed was voor 100km en 1700hm (strava).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Arno90 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:32:
[...]

[...]

Nog een toevoeging.

Binnen 2 uur (maar sneller is beter). Is je lichaam instaat om extra snel koolhydraten op te nemen. Dus het is verstandig om na je rit ook nog wat snel opneembare koolhydraten te eten. Dus ik neem vaak een pakje chocomel en een broodje of koude pannenkoek als we die nog hebben.

Het eten van eiwitten (kwark/magere yoghurt/skyr) is ook belangrijk voor je spieren. Maar dat is wat minder acuut dan koolhydraten. Dus bij mij zit in mijn standaard 'dieet' (ochtend) een portie kwark. En als ik terug kom van het fietsen eet ik eerst wat. Stap ik onder de douche en eet ik nog een portie skyr of kwark al dan niet met een banaan.

Ik sprak wel eens een voedingscoach en zwart wit zei hij dat je moet lijnen op de dagen dat je niet sport. Maar sporten en niet eten helpt niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
mhr-zip schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 20:40:
[...]

Nog een toevoeging.

Binnen 2 uur (maar sneller is beter). Is je lichaam instaat om extra snel koolhydraten op te nemen. Dus het is verstandig om na je rit ook nog wat snel opneembare koolhydraten te eten. Dus ik neem vaak een pakje chocomel en een broodje of koude pannenkoek als we die nog hebben.

Het eten van eiwitten (kwark/magere yoghurt/skyr) is ook belangrijk voor je spieren. Maar dat is wat minder acuut dan koolhydraten. Dus bij mij zit in mijn standaard 'dieet' (ochtend) een portie kwark. En als ik terug kom van het fietsen eet ik eerst wat. Stap ik onder de douche en eet ik nog een portie skyr of kwark al dan niet met een banaan.

Ik sprak wel eens een voedingscoach en zwart wit zei hij dat je moet lijnen op de dagen dat je niet sport. Maar sporten en niet eten helpt niet echt.
Thanks voor de tips! Ik zal mijn ervaringen wel terugkoppelen in dit topic. Heb tot nu toe geen hoofdpijn. Dus extra gedronken vandaag en een rit met lage inspanning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:55

Pater

Terry Tate

Iemand die nog wat op Futurumshop wilde kopen? 25 euro korting.

WOW25-FUT
*Gebruik kortingscode in winkelwagen | Geldig t/m maandag 20 augustus 2018, 17:00 uur |
Minimale bestelwaarde van € 125.- | De minimale bestelwaarde dient ook gehaald te worden na het retourneren van artikelen | Geldig op het gehele assortiment m.u.v. cadeaubonnen | Maximaal 1 kortingscode per bestelling

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nare man

Het zou een mooie boel zijn als je een frame na een valpartij meteen niet meer zou kunnen vertrouwen, ook al is er geen zichtbare ernstige schade.

Als je geen scheuren of deuken ziet en de beschadiging dus hooguit cosmetisch is: lekker doorrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online

Iedereen die zegt dat je gewoon door kunt fietsen lult uit zijn nek. Ja, aluminium is sterker (dan carbon) en zal minder snel kapot gaan, maar dat betekent niet dat er niets aan de hand kan zijn.

Ik heb ook een keer een schuiver gemaakt met de fiets waarbij ik dacht dat er niets aan de hand was. Een half jaar later zag het zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YGOkFn2aQcAzZlwPlHEmckbl/full.jpg

Ik kan natuurlijk niet met 100% zekerheid zeggen dat die val de oorzaak is, maar ik kan niets anders bedenken.

Overigens kan alu ook verbuigen, een euvel dat met het oog niet meteen opvalt maar dat je vaak wel echt kunt merken tijdens het fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
orange.x schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:27:
[...]

Laten we dat maar doen ja!

[...]

Mooi! Rally heeft afgezegd helaas. Maar zijn er dus nog wel een 4-5 denk ik!
Ik ben 10m later!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 19:46
SirLenncelot schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 08:04:
[...]

Iedereen die zegt dat je gewoon door kunt fietsen lult uit zijn nek. Ja, aluminium is sterker (dan carbon) en zal minder snel kapot gaan, maar dat betekent niet dat er niets aan de hand kan zijn.

Ik heb ook een keer een schuiver gemaakt met de fiets waarbij ik dacht dat er niets aan de hand was. Een half jaar later zag het zo uit:

[afbeelding]

Ik kan natuurlijk niet met 100% zekerheid zeggen dat die val de oorzaak is, maar ik kan niets anders bedenken.

Overigens kan alu ook verbuigen, een euvel dat met het oog niet meteen opvalt maar dat je vaak wel echt kunt merken tijdens het fietsen.
dan moet je ook niet toeteren dat iedereen uit zn nek lult... een half jaar later is nogal een tijd na een 'schuiver'.
als je frame breekt op een plek die continu zware klappen te verduren krijgt kan je mijn inziens niet de schuld aan een schuiver geven zoveel tijd later 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
@bk1985 ik denk dat er een kleine beschadiging gekomen is door het vallen en door de continue druk op dat punt is het uiteindelijk gebarsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
SirLenncelot schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 09:39:
@bk1985 ik denk dat er een kleine beschadiging gekomen is door het vallen en door de continue druk op dat punt is het uiteindelijk gebarsten.
Had ook van het stoten tegen de schuurdeur aan gekund toch, helemaal na 6mnd?
Tuurlijk vallen of stoten zal niet helpen maar over het algemeen genomen is alu goed na te lopen na een val

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Dus alu kan wel onzichtbaar beschadigen door stoten tegen een schuurdeur maar na een val moet iemand er maar vanuit gaan dat aluminium niet kapot is 8)7

Ja alu fietsen kunnen een stootje hebben, zeker vergeleken met carbon fietsjes, maar roepen dat er niets aan de hand is vind ik een beetje voorbarig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
SirLenncelot schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 09:49:
Dus alu kan wel onzichtbaar beschadigen door stoten tegen een schuurdeur maar na een val moet iemand er maar vanuit gaan dat aluminium niet kapot is 8)7

Ja alu fietsen kunnen een stootje hebben, zeker vergeleken met carbon fietsjes, maar roepen dat er niets aan de hand is vind ik een beetje voorbarig.
en 6 maanden na een schuiver??? roepen dat je frame finaal doorbreekt niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:41

sapphire

Die-hard pruts0r

SirLenncelot schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 08:04:
[...]

[afbeelding]

Niemand zegt hier toch ook gewoon doorrijden :?

Ik heb zelf ook een flinke klapper gemaakt met mijn aluminium frame, op wat krasjes na kon ik ook niets vinden op het frame. Nouja niet eens het frame want de beschadigingen zaten op het stuur(lint), snelspanners, pedalen en (compleet weggesleten bovendek van) het zadel.
Uiteraard alles grondig nagekeken en rijd nu ook gewoon op die fiets.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Dan lees maar eens terug ;-)

Anyway, Eurocycling in Maastricht schijnt een leuk evenement te zijn waarbij je ook de nodige producten kunt uitproberen. Voor velen natuurlijk een eind rijden, maar wellicht de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Ik zei niet: zonder meer doorrijden, ik zei: als je geen scheuren of deuken ziet en de schade hooguit cosmetisch is.

Zoals met alles in het leven is het een kwestie van gezond verstand en iedereen moet voor zichzelf nadenken of een valpartij zo hard was dat er mogelijk wel serieuze schade uit kan zijn ontstaan.

Maar de stelling dat je bij elke valpartij zonder meer een nieuw frame nodig zou hebben is onzin. Dan zouden de meesten van ons die wat meer fietsen minstens één fiets per jaar verslijten.

[ Voor 3% gewijzigd door nare man op 18-08-2018 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 10Cage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-06 15:57
@Drossie met de NRB ben je wel weer helemaal bij de tijd met steekassen en flatmount, en ik vind ze er gruwelijk vet uitzien. Toch vind ik ze ook wel weer erg prijzig voor de afmontage die je krijgt.

Qua banden wilde ik 28”, goedkoop, licht, breed en soepel rollend. Destijds was de continental speedride 42mm het meest geschikt voor mijn gebruik. Die zitten er nu ruim 2K km op en houden het nog steeds prima! Volgende set wordt waarschijnlijk wel iets smallers, zoals de conti cyclocross speed of speed king CX, aangezien 80% van de kms op de weg wordt gereden. Geen tubeless, dat heb ik alleen op de MTB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:04
10Cage schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 15:44:
@Drossie met de NRB ben je wel weer helemaal bij de tijd met steekassen en flatmount, en ik vind ze er gruwelijk vet uitzien. Toch vind ik ze ook wel weer erg prijzig voor de afmontage die je krijgt.

Qua banden wilde ik 28”, goedkoop, licht, breed en soepel rollend. Destijds was de continental speedride 42mm het meest geschikt voor mijn gebruik. Die zitten er nu ruim 2K km op en houden het nog steeds prima! Volgende set wordt waarschijnlijk wel iets smallers, zoals de conti cyclocross speed of speed king CX, aangezien 80% van de kms op de weg wordt gereden. Geen tubeless, dat heb ik alleen op de MTB.
Vandaag gaan informeren. De ST is al lang uitverkocht.

Voorlopig zal het dus de NRB of NRB DL worden. Als die nu met 700c wielen geleverd werden, zou ik geneigd zijn sneller toe te happen.
Bij mij wordt het eigenlijk 100% op de weg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:49

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

@orange.x @Ypuh @Storm-Fox -> Het was een leuke rit vandaag! Leuk initiatief om zo eens een ander stuk Nederland te fietsen dan je eigen regio. Ik heb me goed vermaakt! Volgende Tweakers Ride ben ik er weer bij als de agenda dat toelaat.

Battle.net || Strava

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• orange.x
Zeau! De Tweakers Heuvelrug Ronde is volbracht!

Deelnemers waren @Ypuh @Storm-Fox @retlaw en ondergetekende. De start had wat voeten in de aarde doordat de locatie via de tomtom's uitkwam op de andere kant van de bult waar geen passage is voor auto's vanwege paaltjes. Leermomentje voor de organisator voor een volgende keer :P

Na de kennismaking was het nog even wachten op Ypuh en daarna konden we aan de tocht beginnen. Vanaf de start al gelijk omhoog en daarna was het op en neer en op en neer tot Rhenen. In Leersum moest nog even een bloemencorso ontweken worden maar verder ging alles voorspoedig. Vanaf Rhenen even geen bulten meer maar wat vlakker werk tot we de Italiaanse Weg konden doen die, behalve voor mij, toch wat onverwacht kwam. Er moest hier en daar nog wat geschakeld worden!

Vanaf daar zijn we even op zoek gegaan naar een terrasje om wat te gaan drinken en dit vonden we in Renkum. Na koffie en taart of een cola wat later weer op pad. Helaas was het op de terugweg toch wel iets meer wind tegen. Maar de moraal was goed en volgens mij was het voor iedereen goed bij te houden. Ypuh kwam bij terugkomst in Rhenen pas echt in vorm en reed op de Grebbenberg en daarn Koerheuvel/Paardenveld lekker door. Ikzelf had geen slecht benen, maar ook geen topbenen :+

Daarna nog voor de 2e keer de Amerongse Berg gereden en opnieuw in Leersum de bloemencorso ontweken en waren we er bijna. Bijna dan want er moest zelfs nog een lusje aangeplakt worden om de 100km te passeren, je gaat tenslotte niet 99,4km rijden als het ook 100km+ kan zijn. Alles voor de Strava Stats :P Dus nog maar een keer de Hoogstraat en de Ruiterberg van "de verkeerde kant" gereden. Overigens is de Ruiterberg vanaf de noordkant misschien nog wel lastiger dan de zuidkant.

Smaakt naar meer. Misschien in het najaar of anders voorjaar nog eens proberen. Andere regio kan dan ook natuurlijk! Ik heb dacht ik 2 mensen met een camera gezien :) Misschien kunnen zij nog wat foto's posten eventueel.

https://www.strava.com/activities/1780341931 (ik heb dan nog een heen- en terugreis erbij zitten van Amersfoort naar Doorn en terug)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ypuh
Bedankt voor het wachten en de route! Was iets te lang in de kroeg blijven hangen gister, maar s'avonds een vent.. Eerste uurtje even zweten en toen van de bossen en het prima weer kunnen genieten. Konden mooi met z'n 4'en hetzelfde tempo rijden, niet te snel en niet te langzaam en af en toe op de klimmetjes even aanzetten. Bij thuiskomst wel ff een powernapje moeten doen om de inspanning en korte nacht weer in te halen ;).

Volgende Tweakers ride probeer ik er weer bij te zijn en mochten jullie in de tussentijd een keer een route willen rijden vanuit Leerdam (langs de Linge, Reeuwijkse plassen, Biesbosch, Drunense duinen o.i.d.), dan zijn jullie van harte welkom natuurlijk.

https://www.strava.com/activities/1780367847

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Iemand in de omgeving Amersfoort die 2 binnenbanden met lang ventiel, 60mm, overheeft die ik over kan nemen zodat ik niet tot maandag / dinsdag hoef te wachten? 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 18:26
Klinkt als een leuke rit.

Hoe delen jullie die rit via strava en hoe zoek ik ritten?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:18
Vandaag laatste rit door de Vercors, nog even hoogste punt opgezocht.
Klim vanuit Veurey via Tunnel du Mortier naar Source de la Molière.
28km lang vanaf 190m naar 1632m.

Afbeeldingslocatie: https://www.climbbybike.com/profile/Source_de_la_Moli%C3%A8re_Veurey_profile.gif

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/qovc6gUMV0qeWxznRetgxR6KFgN8WGXEnI61lIX1128-2048x1152.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/_-Q_yN6-07UIz9sVHZXTVT94hSs_BJQLa2tMvjTX_U0-2048x1152.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/nIsTf95s-0sfKvc71I-LauaK_pV02rLKZBg4qfGUA34-2048x1152.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/qUHGD2uRZpQc3GYcmXa7SxWOlFPmgearjlXLd27pwxE-2048x1152.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/VJLB0oHrO9ULis6t4JkBhQx4bRJ1D4v85Xv_P98yZUE-2048x1152.jpg

200km met 3000hm
https://www.strava.com/activities/1780826985

eindstand na 3 weken, 3300km met 45.000hm

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:41

sapphire

Die-hard pruts0r

@DDX heb afgelopen tijd op Strava al lekker zitten kijken naar al je ritten en foto's :) lekker bezig hoor, zag er weer jaloersmakend uit :+

@orange.x Hmmm zit nu in Putten, zal eens kijken hoeveel mm m'n reserve bandjes hier zijn....al vrees ik 42/45mm ....

Vandaag een semi creatieve rit gedaan, half op de gok met de altijd gare ANWB bordjes en half met de Wahoo. Dat laatste ging nog niet eens heel slecht al klopt de wegenkaart rondom Radio Kootwijk van geen kant :+
Al met al 83km bij elkaar verzonnen dus we komen er wel weer :)

Ook afgelopen dagen een kritisch gekeken naar de hutkoffer onder mijn zadel....ik heb dus een Topeak aerowedge clip medium uit de tijd dat ik nog dacht hele maaltijden en gereedschapskoffer nodig te hebben tijdens een rit.

Nu wat meer ervaring wat ik afgelopen tijden wel en niet nodig gehad heb...uiteraard is dit de fiets-goden verzoeken maar verder dan 2 lekke banden in 150km (en dat was een hele beroerde rit!!!) Ben ik nooit gekomen. En qua me mechanische pech gelukkig nog nooit erger dan een derailleur stellen of een boutje aandraaien. Ok behalve de fiets en ik helemaal in de kreukels maar die tel ik even niet mee.

Ik heb meestal in de tas 1 bandje + setje Parktool superpatches. Kleine multitool van Pro, 2 bandenlichters, missing link, adapter frans-->Hollands ventiel en een blauw handschoentjes.
Dus opzich ruimte te over en kan een klein tasje zeker geen kwaad (swinters wikkel in het in een sok in een gereedschapsbidon).

Iemand nog tips voor een kleiner tasje? Zo'n mini plat tasje van Continental/schwalbe met alleen een bandje en lichter is denk te klein maar een Topeak aerowedge small vond ik eigenlijk weer groot ogen :?
En tips als ik teveel/wat mis zijn ook altijd welkom.

Geld, pompje, ect heb ik in m'n achterzakken zitten :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:44
Die Parktool patches, werkt dat een beetje?
In mijn tasje zitten alleen een bandje, patroon+nippel, briefje van 20, en setje bandenlichters. Maar ik ben eigenlijk nog op zoek naar iets waar ik bij mijn tweede lekke band mee thuis kom.

Van en multitool en missing link zou ik me afvragen hoe vaak je ze nu echt gebruikt.
Als je kritisch bent kan je vaak wel toe met een kleiner/plat tasje.

[ Voor 9% gewijzigd door Gebanned op 18-08-2018 22:33 ]

Pagina: 1 ... 106 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic

Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.