Het grote wielrenervaringtopic - Deel 20 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 104 ... 111 Laatste
Acties:
  • 632.302 views

Onderwerpen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:09

Typhone

Who Dares Wins

Gisteren mooi rondje over de Strabrechtse Heide gehad. Wel even in paniek want ik kwam opeens op gravelpaden terecht maar het mocht de pret gelukkig niet drukken:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/38700083_1846068868805556_3229282547179454464_o.jpg?_nc_cat=0&oh=598886c1ba32241b85f6735a4cc82c28&oe=5BC767B2

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/38759392_1846068878805555_1018321571762143232_o.jpg?_nc_cat=0&oh=8bf9511d22c6153c791a32772d083b14&oe=5C0F8223

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/38720848_1846068902138886_8334701865467904_o.jpg?_nc_cat=0&oh=95f4cb818d548719b1315d016d6aff1a&oe=5BF7A312

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:27

Kluus

Gang is alles

In mijn zoektocht naar een kraak die ik af en toe ervaar gaat mijn verdenking nu toch weer uit naar het bottom bracket. Ik heb een Tarmac SL5 frame met volgens de specificaties een "threaded BB". Hierin zit een Praxisworks BB al dan niet met convertor gemonteerd. Op basis van het uiterlijk van de cups verwacht ik deze:

https://praxiscycles.com/product/m30-english-threaded/

Inmiddels heb ik de M30 tool van praxis works besteld, is het dan een kwestie van de cups uit het frame draaien, goed schoonmaken, montage vet en terug of zijn er andere dingen om rekening mee te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 20:15
Typhone schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:33:
... Wel even in paniek want ik kwam opeens op gravelpaden terecht maar het mocht de pret gelukkig niet drukken
Zitten er toch niet voor niets G-One Speeds onder ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Hier beetje aan het klooien met nieuwe design voor m'n frame. Heb hem nu van wrapfolie voorzien maar begint hier en daar los te laten, waarschijnlijk omdat ik het niet na plakken met de fohn even behandeld heb. Al doende leert men :)

Het frame is helemaal mat zwart met hier en daar strepen die net iets zwarter zijn dus redelijk "clean":
Afbeeldingslocatie: https://www.onderdegrond.nl/meuk/IMG_4899.jpg

Dit is het nu zo'n beetje (hier zat het er net op):
Afbeeldingslocatie: https://www.onderdegrond.nl/meuk/IMG_4966.jpg

Dit moet het gaan worden, denk ik :P :
Afbeeldingslocatie: https://www.onderdegrond.nl/meuk/frame.jpg

Lastigheid zit hem wel in rondom de buisjes plakken, dus moet even kijken of ik het helemaal ga doen of half / voor 70% ofzo. Beetje uitdaging :-) Vind het wel mooi detail dat dan de binnenkant van de vork weer goud is.

[ Voor 17% gewijzigd door orange.x op 09-08-2018 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:27
Kluus schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:47:

Inmiddels heb ik de M30 tool van praxis works besteld, is het dan een kwestie van de cups uit het frame draaien, goed schoonmaken, montage vet en terug of zijn er andere dingen om rekening mee te houden?
Cups schoonmaken, invetten en opnieuw monteren is bij mij nog nooit de oplossing van een kraak geweest. Je kunt het proberen, maar zelf heb ik eerder bij kraakjes last gehad van de gebruikelijke lagerslijtage en kettingbladboutjes die wringen.

Ik zou eerder de afdekking van de lagers er (voorzichtig!) uitwippen en dan met een vetspuitje nieuw vet in de lagers persen. Zoveel mogelijk en evt het lager beetje opwarmen met föhn. Het teveel aan vet druk je wel weg met het terugplaatsen van de afdekking.

Naar mijn ervaring zijn kraakjes bij het trappen eerder te wijten aan:
- Loszittende of wringende kettingbladbouten. Demonteren, schoonmaken en op breuk inspecteren. Kopervet erop en terug monteren met juiste moment
- Loszittende cranks. Demonteren, schoonmaken en passing lichtjes! met kopervet insmeren (heel dun laagje)
- Pedalen, evt schroefverbinding voorzien van kopervet, maar is vaak lagerschade
- Passing zadelrail/zadelkop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Werd door @la_fusion nog even herinnerd aan de Tweakers Ride. Voor sommigen misschien een nieuw gegeven maar dit is begin juli of eind juni ter sprake gekomen en zou gaan om een ritje van om en nabij de 190km (ex naar start en terug voor een ieder) over de Utrechtse Heuvelrug met wat Tweakers vanuit Driebergen / Doorn.

De meesten die zich inschreven konden de 18e (volgende week zaterdag) maar is dit nog zo? Zijn er mensen die niet meer kunnen en mogelijk meer zien in een andere datum? @la_fusion kon bijvoorbeeld de 12e aanstaande zondag anders wel.

Hier is de datumprikker nogmaals: https://datumprikker.nl/afspraak/overzicht/f4wwzyv9hync89nq
En hier is de route nogmaals: https://www.strava.com/routes/14020213

Door vakanties is het denk ik ook een beetje in de vergetelheid gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:28
SirLenncelot schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:10:
Iemand hier die met 28mm banden rijdt? Rij zelf nog met 23mm maar zie dat veel nieuwe modellen al 28mm uitrusten. Wat zijn jullie ervaringen?
Ik rij al jaren op 28mm in combinatie met schijfremmen en het bevalt prima, bandjes waren de schwalbe one en nog nooit lek gereden wel vierkant geremd bij een noodstop. Ik zie eigenlijk geen nadeel behalve dat ik regelmatig moest verklaren waarom ik op van die dikke banden reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:47
orange.x schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:41:
Werd door @la_fusion nog even herinnerd aan de Tweakers Ride. Voor sommigen misschien een nieuw gegeven maar dit is begin juli of eind juni ter sprake gekomen en zou gaan om een ritje van om en nabij de 190km (ex naar start en terug voor een ieder) over de Utrechtse Heuvelrug met wat Tweakers vanuit Driebergen / Doorn.

De meesten die zich inschreven konden de 18e (volgende week zaterdag) maar is dit nog zo? Zijn er mensen die niet meer kunnen en mogelijk meer zien in een andere datum? @la_fusion kon bijvoorbeeld de 12e aanstaande zondag anders wel.

Hier is de datumprikker nogmaals: https://datumprikker.nl/afspraak/overzicht/f4wwzyv9hync89nq

Mooie rit zeg! alleen is mij nog net even te lang qua afstand. Succes voor de deelnemers! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:28

Crazy D

I think we should take a look.

bk1985 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 15:54:
Mooie rit zeg! alleen is mij nog net even te lang qua afstand. Succes voor de deelnemers! _/-\o_
Ik vind m ook te lang, als er gegadigden zijn er nog 120 van te maken (omdraaien bij Oosterbeek) kan ik de 18e en de 19e wel.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33

Leuke route. Jammer dat ik dit seizoen niet meer kan fietsen, anders was ik allicht wel even meegereden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

Zonder dit topic of de datumprikker te vervuilen is het lastig om aan te geven wanneer ik nu wel kan. Mogelijk dat het handiger is om een nieuwe te maken?

Bovendien zit ik momenteel met een knie die overbelast is (door de Eiger Ultra Trail en een fietsvakantie in de Vogezen :+), dus ben ik helaas de komende weken niet aanwezig bij een langere tocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 20:04

Nog nooit van gehoord!

spoiler:
/me is een beetje door zijn fietscrediet heen

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:32
Pimorez schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 22:02:
[...]

Bovendien zit ik momenteel met een knie die overbelast is (door de Eiger Ultra Trail en een fietsvakantie in de Vogezen :+), dus ben ik helaas de komende weken niet aanwezig bij een langere tocht.
Is een overbelaste knie te voorkomen, behalve door niet zoveel te fietsen?

Kan je je knieën ook trainen? Ik had tijdje geleden ook last me knie toen ik iets meer dan normaal fietste. Maar als ik naar sommige hier kijk, dan fiets ik helemaal niet veel of hard.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:38
mhr-zip schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 23:18:
Is een overbelaste knie te voorkomen, behalve door niet zoveel te fietsen?

Kan je je knieën ook trainen? Ik had tijdje geleden ook last me knie toen ik iets meer dan normaal fietste. Maar als ik naar sommige hier kijk, dan fiets ik helemaal niet veel of hard.
Enige dat je op de fiets kan trainen is om consequent een hoge cadans (>90) te trappen in plaats van te malen in een zwaar verzet. Dan smeer je de power uit over meer omwentelingen, waardoor de belasting van je gewrichten minder is.

Verder uiteraard zorgen dat je schoenplaatjes goed staan, de zadelhoogte klopt en je knie niet voorbij je pedaalas komt op de 3-uur positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
Je knieën horen geen pijn te doen!

Wat je wel moet doen is afvragen waar in je knie de pijn zit. En beweegt je knie in een rechte lijn tijdens het trappen en niet van rechts naar links?

Hello fellow humans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:13
Werd door @la_fusion nog even herinnerd aan de Tweakers Ride.
Ik zou eventueel de zondag de 18e ook wel mee willen rijden.

Vwb knieën heb ik in het verleden ook wel de nodige problemen gehad nadat het wielrennen een paar jaar op een laag pitje stond. Aan het begin van het seizoen overbelast en vervolgens stug doorgefietst (enige oplossing was rust, maar dat wou ik natuurlijk niet horen). Vervolgens nog meer last gekregen door tijdens het fietsen mijn knie in een onnatuurlijke houding te duwen waar ik er het minst last van had.

Uiteindelijk tijdens een bikefit bij een fysiotherapeut goed op de fiets laten zetten. Schoenplaatjes recht gezet en het zadel een stuk omhoog. Kostte wel een kleine 1.000km om het lichaam te laten wennen aan de nieuwe houding, maar sindsdien geen enkel pijntje meer gehad.

Zou aanraden om heel voorzichtig met je knieen te zijn. Het heeft voor mij maanden lang het plezier in fietsen bedorven. Het 'zelf oplossen' werkte voor mij niet. Ga in ieder geval niet je fiets (zadelhoogte, schoenplaatjes etc.) na iedere rit op gevoel aanpassen maar hanteer richtlijnen en geef je lichaam tijd om daar aan te wennen. Beste advies is natuurlijk gewoon een gedegen bikefit. Beste €150,- die ik gespendeerd heb (en slechts een druppel op een gloeiende plaat :+).

[ Voor 70% gewijzigd door Ypuh op 10-08-2018 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Ypuh schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:21:
[...]

Ik zou eventueel de zondag de 18e ook wel mee willen rijden.
Misschien een stomme vraag, maar hoe hard wordt er gefietst gezien over de hele rit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 21:08
Ah ja de Tweakers ride. Ik kon beide dagen niet. Aankomend weekend mijn bierspieren trainen op Lowlands. Weekend van 8/9 Sept. zou ik wel kunnen. Dus als er animo is voor een nieuwe datum prikker is :D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:37

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Crazy D schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 16:33:
[...]

Ik vind m ook te lang, als er gegadigden zijn er nog 120 van te maken (omdraaien bij Oosterbeek) kan ik de 18e en de 19e wel.
Ik heb me wel aangemeld voor de totale afstand maar denk dat 120km ook beter voor me is op dit moment :D . Ik ben drie weken op vakantie geweest en merkte afgelopen zondag dat ik bij een tocht van 100+ al aardig aan moest poten. Ik ben bang dat ik 200 km niet vol ga trappen op 30km/h :)... Dus hierbij een gegadigde voor een 120km variant. Ik kan dan zowel 18 als 19.

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:37

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

[...]
Uiteindelijk tijdens een bikefit bij een fysiotherapeut goed op de fiets laten zetten. Schoenplaatjes recht gezet en het zadel een stuk omhoog. Kostte wel een kleine 1.000km om het lichaam te laten wennen aan de nieuwe houding, maar sindsdien geen enkel pijntje meer gehad.
Waar heb je de bikefit laten doen?

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
retlaw schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:56:
[...]

Waar heb je de bikefit laten doen?
Een relatief onbekende https://www.fysioteam-art.nl/.

Zitten op verschillende locaties rond de Betuwe (Culemborg, Leerdam, Geldermalsen). Voordeel is dat zij vanuit een fysiotherapie-bril met een passie voor wielrennen kijken in plaats van andersom wat gebruikelijk is (een fietsenzaak die metingen gaat doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
Ben zelf ook op zoek naar een bikefit. Heb wat last van de lage rug tijdens langere ritten en twijfel over mijn fiets houding. Ik heb in het begin ook een fit laten doen en daar kwam een vrij lange stem uit. Echter omdat ik net begon en heel erg het gevoel had dat ik te veel naar voren hing is deze iets ingekort. Ben inmiddels iets meer gewend en twijfel over de kortere stem.

Echter ik heb reserveringen om het bij de fietsenmaker te laten doen. Dat is toch een meer commerciële instelling. En de fietsenmaker waar ik het dan zou laten doen is niet de winkel waar ik mijn fiets gekocht heb. De winkel waar ik hem gekocht heb heeft een statische meting gedaan en ik wil graag een dynamische. Heeft iemand een suggestie voor een goede bikefit rond de kop van Noord-Holland? Ik heb geen auto dus ik erheen kunnen fietsen. En de auto die ik kan lenen heeft niet de mogelijkheid om de fiets te vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
joint_me schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:13:

Wat je wel moet doen is afvragen waar in je knie de pijn zit. En beweegt je knie in een rechte lijn tijdens het trappen en niet van rechts naar links?
Ik heb er normaal met veel fietsen ook geen last van, in dit geval is het echter een overblijfsel van een Ultra Trail (wat an sich Al slecht voor je knieën is, laat staan als je bij lange na niet genoeg getraind heb). Met 620km en 13000 hoogtemeters in 1 week is er toch teveel druk op gekomen om verder te kunnen herstellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Niet echt Noord-Holland, maar ik hoor goede verhalen over de Pedaalkracht in Nijmegen.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimlie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 23:04
Voor de mensen die een bike-fitting hebben laten doen, zijn jullie nu instaat om een nieuwe fiets zelf af te stellen of moet je daarvoor dan weer een bike-fitting doen?

Het lijkt me dat als je de geometrie van je lichaam en van een bepaalde fiets kent je dan eigenlijk gewoon een zitpositie type (bv aero, comfy, touring) op die fiets zou moeten kunnen berekenen? Of denk ik te simpel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
bk1985 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:33:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar hoe hard wordt er gefietst gezien over de hele rit?
Ook een goeie :) op zo'n afstand maakt het wel uit of je gemiddeld 25 of 30 rijdt ;)

Wat knien betreft, als je last hebt, ga naar de fysio. Doorrijden maakt het doorgaans erger, en betekent langer herstellen. Overigens, mijn knien zijn misschien niet het beste voorbeeld, deze hele zomer niet gefietst vanwege knie-operatie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:17
Seriph schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:33:
Heeft iemand een suggestie voor een goede bikefit rond de kop van Noord-Holland? Ik heb geen auto dus ik erheen kunnen fietsen. En de auto die ik kan lenen heeft niet de mogelijkheid om de fiets te vervoeren.
Misschien Robic in Amsterdam? Ik heb geen ervaring met hun bikefit (wel met de gelieerde fysio en die vind ik goed), maar hoor vaak positieve dingen over dat bedrijf. Met fiets + OV moet je daar kunnen komen vanuit de kop van NH.

[ Voor 4% gewijzigd door MrAngry op 10-08-2018 11:42 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Uit horen zeggen is de Specialized BG bikefit ook wel redelijk. Je hebt een aantal 'merken' van meetmethodes waaronder BodyGeometry, BikeFitting.com en Retul. Die BG meting van Specialized kun je overal in Nederland laten doen en is over het algemeen redelijk gestandaardiseerd en geoptimaliseerd. Mocht je echt pijntjes hebben is het misschien verstandiger het door een fysio te laten doen.
pimlie schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:18:
Voor de mensen die een bike-fitting hebben laten doen, zijn jullie nu instaat om een nieuwe fiets zelf af te stellen of moet je daarvoor dan weer een bike-fitting doen?

Het lijkt me dat als je de geometrie van je lichaam en van een bepaalde fiets kent je dan eigenlijk gewoon een zitpositie type (bv aero, comfy, touring) op die fiets zou moeten kunnen berekenen? Of denk ik te simpel?
Een bikefit is in principe eenmalig. Je lichaam zal niet drastisch veranderen naarmate je ouder wordt of veel/weinig fietst. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat je een fietsmeting laat doen zonder ooit op een racefiets gezeten te hebben, vervolgens 10dkm per jaar rijdt en je op-1-na meest favoriete hobby yoga is geworden waardoor je iets dieper kunt zitten, maar dit zijn geen centimeters verschil.

Een statische vs. dynamische fietsmeting heeft wel degelijk zin. Je kunt inderdaad de richtlijnen volgen en gemiddeld de beste positie uitrekenen, maar elk lichaam is anders en dat zal tijdens een dynamische meting snel naar voren komen (zijn je armen standaard al een beetje gebogen, rijdt je met je tenen naar beneden, waar zit je op het zadel, wat is de stand van je voeten, houdt je je rug en nek recht of gebogen etc).

De statische meting is leuk voor een eerste afstelling, maar wil je lekker op de fiets zitten en/of prestaties bevorderen dan is de dynamische meting duidelijk the way to go. Idem als je pijntjes hebt.

[ Voor 31% gewijzigd door Ypuh op 10-08-2018 11:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:26
Ik zou aanraden een fitting altijd te doen bij een sportmedisch arts of fysiotherapeut, niet bij de fietsenmaker. Zeker als je al klachten hebt, kunnen zij je veel beter van advies voorzien dan de gemiddelde fietsenmaker.

Bijkomend voordeel; als je aanvullend verzekerd bent worden fittings bij een aangesloten instituut in veel gevallen vergoed door je zorgverzekeraar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
Ik was al op zoek naar een fysio ipv een winkel of in elk geval een specialist. Ik had een winkel gevonden in de buurt (Hoorn) die een Retul fit aanbiedt maar dat is een winkel. Een winkel is er in eerste instantie om te verkopen. Ik had zelf ook al http://www.fysiobikefitting.nl/ gevonden in Koog aan de zaan wat redelijk in de buurt is.

EDIT: Ik ben niet aanvullend verzekerd dus zal hem zelf moeten betalen maar wel goed dat je het aangeeft.

[ Voor 13% gewijzigd door Seriph op 10-08-2018 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Sjoewe schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 23:31:
[...]

Enige dat je op de fiets kan trainen is om consequent een hoge cadans (>90) te trappen in plaats van te malen in een zwaar verzet. Dan smeer je de power uit over meer omwentelingen, waardoor de belasting van je gewrichten minder is.

Verder uiteraard zorgen dat je schoenplaatjes goed staan, de zadelhoogte klopt en je knie niet voorbij je pedaalas komt op de 3-uur positie.
joint_me schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:13:

[...]

Vwb knieën heb ik in het verleden ook wel de nodige problemen gehad nadat het wielrennen een paar jaar op een laag pitje stond. Aan het begin van het seizoen overbelast en vervolgens stug doorgefietst (enige oplossing was rust, maar dat wou ik natuurlijk niet horen). Vervolgens nog meer last gekregen door tijdens het fietsen mijn knie in een onnatuurlijke houding te duwen waar ik er het minst last van had.

Zou aanraden om heel voorzichtig met je knieen te zijn. Het heeft voor mij maanden lang het plezier in fietsen bedorven. Het 'zelf oplossen' werkte voor mij niet. Ga in ieder geval niet je fiets (zadelhoogte, schoenplaatjes etc.) na iedere rit op gevoel aanpassen maar hanteer richtlijnen en geef je lichaam tijd om daar aan te wennen. Beste advies is natuurlijk gewoon een gedegen bikefit. Beste €150,- die ik gespendeerd heb (en slechts een druppel op een gloeiende plaat :+).
wibblemoo schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:27:
Ik zou aanraden een fitting altijd te doen bij een sportmedisch arts of fysiotherapeut, niet bij de fietsenmaker. Zeker als je al klachten hebt, kunnen zij je veel beter van advies voorzien dan de gemiddelde fietsenmaker.

Bijkomend voordeel; als je aanvullend verzekerd bent worden fittings bij een aangesloten instituut in veel gevallen vergoed door je zorgverzekeraar.
Bedankt voor de vele reacties.

Ik heb pas een bikefit laten doen door de vrouw van de fietsenmaker die fysio is (ze is ook ex-prof), dat is echt een gouden combi _/-\o_ http://www.klijnhoutfietsen.nl/bike-fitting/

Ik ben ook in een hogere cadans gaan fietsen.

Het probleem is op vakantie ontstaan, toen heb ik veel gefietst. Dus ik dacht door overbelasting. Maar waar ik nu steeds meer aan zit te denken, is dat het van andere fietsen zoals mijn stadsfiets komt.

Ik heb op vakantie ook wel vaak een paar km op de fiets van mijn schoonmoeder gefietst.
En thuis ook vaak korte stukjes met stadsfiets al dan niet met fietskar. En met een beetje conditie is 15 km ook niet ver meer. Maar met tegenwind en fietskar, slechte positie? en misschien ook te lage cadans (geen meter). Dat zijn allemaal factoren die niet helpen, maar ik had niet echt het idee dat het van die korte stukjes kwam.

Hoe ik eigenlijk wel bij het idee kom, is dat ik na de vakantie niet veel meer op mijn stadsfiets gereden heb. En mijn knie wel redelijk over is. En nu van de week weer 2 keer met stadsfiets. Ik stapte net af na een ritje van 1 km, en voelde weer een pijn scheutje en toen dacht ik 8)7

Dus maar even een bikefit doen met mijn stadsfiets :+ en een cadans meter installeren :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joint_me
* joint_me heeft vandaag bikefit laten doen bij Velometric in Barneveld.

Eerste indruk is goed! Nu nog fietsen en kijken hoe de aanpassingen invloed hebben op mijn prestaties.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:26
Kan iemand me hier adviseren over routes rond Uffelte/Drenthe/Steenwijk? Sta daar straks twee weken op een camping met het gezin, en wat gpxjes zouden wel top zijn natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 14:07
Vorig weekend vroeg vertrokken voor rondje Marmermeer vanaf Heemstede helaas niet ver gekomen en in ziekenhuis Hoorn wakker geworden... Waarschijnlijk stom weg gevallen toen ik op mijn telefoon met route bezig was en kleine drempel over het hoofd gezien. Van de val en die dag zelf kan ik me vrij weinig herinneren. Schade: zware hersenschudding, gebroken schouderblad en 2 ribben.

Heb nu een vraag betreft mijn fiets (Canyon Endurance CF 7.0) hoe kan ik dit frame goed laten controleren op breukjes/scheurtjes? LBS? Terug sturen naar Canyon? Ben even benieuwd naar jullie ervaring. Dan kan ik dit gedurende mijn herstel ook in orde maken.

[ Voor 9% gewijzigd door Mvdbeld op 10-08-2018 18:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
Wat je kan doen is carbon laten x-rayen bij een gespecialiseerde partij. Echter, zou ik me er persoonlijk geen zorgen over maken als er geen visuele schade aanwezig is. Carbon kan slecht tegen puntbelastingen en die belastingen gaan vaak samen met zichtbare schade. Als carbon echt faalt door overbelasting, dan faalt het ook catastrofaal. Ik heb in de praktijk eigenlijk nooit gehoord van haarscheurtjes. Ik heb met mijn carbon frames zelf al wat flinke klappers gemaakt en nog geen problemen gehad. Het klinkt bij jou alsof je ook vooral op je lichaam ben gevallen, niet op je fiets.

Sterkte met het herstel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:38
Allereerst beterschap, klinkt als een vervelende crash!

Wat betreft je fiets. Het is moeilijk te zeggen, ligt ook een beetje aan de val. Uiteraard lastig dat je niet precies weet wat er gebeurd is. Als je "alleen maar" over de kop bent gegaan, dan zal het allemaal wel meevallen. Carbon is minder kwetsbaar dan veel mensen denken. In dat geval zou ik gewoon zelf een grondige visuele inspectie doen. Als er nergens zichtbare schade is, dan zal het met het frame verder ook wel snor zitten.

Je kan je frame nog verder testen door met een hand je headtube te pakken en met de andere hand de seat tube. Dan zet je een voet op de bottombracket en duwt je voet van je af terwijl je aan je armen trekt. Het frame zal flexen, dat is niet erg, maar het mag niet kraken, dat wijst op scheuren.
Dat herhaal je aan beide kanten.

Ninja edit: eens met @MrAngry dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Als je niks van schade ziet is er niks aan de hand. Carbon is niet als keramiek, het is eerder 'taai'. En het endurace-frame is ook niet erg dun en licht.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 22:15
De fietsdagen in Apeldoorn zitten er op, morgen helaas al terug naar huis ;w.
Voor de liefhebbers, hieronder een overzichtje van de gereden ritten :).
Start is steeds aan het Van der Valk hotel (Cantharel) in Ugchelen (Apeldoorn) - Aanrader trouwens!

DatumAfstandHoogteTijdAVGStravaExtra
08/08/1852.68 km187 m1:35:1833.2 km/uKlikVerkennend opwarmingsritje (Westen Apeldoorn)
09/08/1877.30 km498 m2:29:1831.1 km/uKlikEerste ritje in de Veluwe / naar Posbank
10/08/18100.34 km780 m3:18:5830.3 km/uKlikTerug naar Veluwe + lusjes op Posbank
10/08/1821.65 km35 m1:01:2521.2 km/uKlikLosrijden in het centrum Apeldoorn

Heel mooie streek, zeker eens de moeite om naar hier af te zakken!
Enkel gisteren wat regen gehad, op de andere ritten droog en zonnig!
Staan ook wat foto's op Strava, voor de geïnteresseerden :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
Advies van mijn bike fit was een nieuwe zadelpen met 0 offset, heb nu een zadelpen met -15 offset. Nu zit ik te kijken naar zadelpennen (kan best prijzig zijn). Ik heb nu een C2 carbon zadelpen van Cannondale.

Nu ben ik in eerste instantie gaan kijken naar zadelpennen van Cannondale en daar zag ik de Save zadelpen staan. Het verschil tussen de C2 en Save is, dat de Save dempend is.

Wat is het voordeel / nadeel van een dempende zadelpen, verlies je kracht overdracht hierdoor?
Heeft iemand ervaring met een dempende zadelpen (vergelijkend bijvoorbeeld Ritchey Superlogic)?

Hello fellow humans

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Misschien al gemeld, maar bij de Lidl hebben ze een fietsstandaard voor onderhoud schoonmaken staan. Kosten: €24,99.

Had er al een paar keer naar een dergelijk apparaat gekeken, en deze maar meegenomen.

Best een stevig ding. :)

Fiets standaard

[ Voor 18% gewijzigd door Equator op 11-08-2018 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:12

ZieMaar!

Moderator General Chat
CedricD schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:22:
De fietsdagen in Apeldoorn zitten er op, morgen helaas al terug naar huis ;w.
Voor de liefhebbers, hieronder een overzichtje van de gereden ritten :).
Start is steeds aan het Van der Valk hotel (Cantharel) in Ugchelen (Apeldoorn) - Aanrader trouwens!

DatumAfstandHoogteTijdAVGStravaExtra
08/08/1852.68 km187 m1:35:1833.2 km/uKlikVerkennend opwarmingsritje (Westen Apeldoorn)
09/08/1877.30 km498 m2:29:1831.1 km/uKlikEerste ritje in de Veluwe / naar Posbank
10/08/18100.34 km780 m3:18:5830.3 km/uKlikTerug naar Veluwe + lusjes op Posbank
10/08/1821.65 km35 m1:01:2521.2 km/uKlikLosrijden in het centrum Apeldoorn

Heel mooie streek, zeker eens de moeite om naar hier af te zakken!
Enkel gisteren wat regen gehad, op de andere ritten droog en zonnig!
Staan ook wat foto's op Strava, voor de geïnteresseerden :9.
Fijn dat je het leuk vond! Je zou maar in die regio wonen ;). Ik ben woensdag voor het eerst in mijn nu nog zeer jonge fietscarriere ook de Posbank opgeweest, wel met iets andere gemiddelde snelheden dan jij, maar het was erg mooi!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-07 14:33
Equator schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 11:19:
Misschien al gemeld, maar bij de Lidl hebben ze een fietsstandaard voor onderhoud schoonmaken staan. Kosten: €24,99.

Had er al een paar keer naar een dergelijk apparaat gekeken, en deze maar meegenomen.

[afbeelding]
Heb deze zelf ook en kan hem ook van harte aanraden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:50

[afbeelding]
Ah ja die heb ik ook aangeschaft, bevalt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:38
Iemand ervaring met fietsen in Kroatië? Ik ga er over 2 weken naar toe en overweeg de fiets mee te nemen. Ik ben er echter nog nooit geweest, dus ik vraag me af of het prettig fietsen is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
joint_me schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 08:51:
Advies van mijn bike fit was een nieuwe zadelpen met 0 offset, heb nu een zadelpen met -15 offset. Nu zit ik te kijken naar zadelpennen (kan best prijzig zijn). Ik heb nu een C2 carbon zadelpen van Cannondale.

Nu ben ik in eerste instantie gaan kijken naar zadelpennen van Cannondale en daar zag ik de Save zadelpen staan. Het verschil tussen de C2 en Save is, dat de Save dempend is.

Wat is het voordeel / nadeel van een dempende zadelpen, verlies je kracht overdracht hierdoor?
Heeft iemand ervaring met een dempende zadelpen (vergelijkend bijvoorbeeld Ritchey Superlogic)?
Ik koop nooooit weer een dempende zadelpen. Wat een ellende is dat zeg.

Heb geen ervaring met die dingen van de Specialized Roubaix of Canyon Endurace, voor de €250+ die ze kosten zal dat wel goed zijn. Maar over het algemeen is het een stom idee om meer te betalen voor iets wat niet lekkerder rijdt (ik krijg er zo'n zeeziek gevoel van en prefereer gewoon stijf dat je weet wat het doet).

Heb sowieso eigenlijk nooit last gehad van road buzz of een zere kont. Zou comfort eerder zoeken in goede wielen/banden/broek en zadel.

[ Voor 6% gewijzigd door Ypuh op 11-08-2018 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
ZieMaar! schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 11:25:
[...]

Fijn dat je het leuk vond! Je zou maar in die regio wonen ;). Ik ben woensdag voor het eerst in mijn nu nog zeer jonge fietscarriere ook de Posbank opgeweest, wel met iets andere gemiddelde snelheden dan jij, maar het was erg mooi!
Was er idd zeer mooi, heb er spijt van dat ik hem niet een paar keer extra ben opgereden eigenlijk :P.
Zal voor een andere keer zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
I-King schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 18:50:
Iemand ervaring met fietsen in Kroatië? Ik ga er over 2 weken naar toe en overweeg de fiets mee te nemen. Ik ben er echter nog nooit geweest, dus ik vraag me af of het prettig fietsen is!
Check op strava vast de heatmap en segmentjes dat geeft alvast een hoop informatie. Kan je overigens niet uit eigen hand vertellen hoe het er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:28

[afbeelding]
Hij is ideaal, voor die centen kan je hem niet laten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Pff... ik dacht even een stuurlintje te vervangen, iets wat ik een decennium geleden toch wel regematig deed. Het ding zit erop, maar 't lint kan er maar net mee door en het was echt een flink karwei... Het was ook een vrij stug en onelastisch lint (Fizik Performance Soft Touch) dat ik van iemand had gekregen die het al langer had liggen, waardoor het wellicht nog wat was uitgedroogd (de plakstrook in iedergeval wel wat), en ook mijn stuur heeft een extra golfje, dat maakt het bepaald niet eenvoudiger... Volgende keer vraag ik denk ik toch maar iemand anders het te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
begintmeta schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 22:16:
Pff... ik dacht even een stuurlintje te vervangen, iets wat ik een decennium geleden toch wel regematig deed. Het ding zit erop, maar 't lint kan er maar net mee door en het was echt een flink karwei... Het was ook een vrij stug en onelastisch lint (Fizik Performance Soft Touch) dat ik van iemand had gekregen die het al langer had liggen, waardoor het wellicht nog wat was uitgedroogd (de plakstrook in iedergeval wel wat), en ook mijn stuur heeft een extra golfje, dat maakt het bepaald niet eenvoudiger... Volgende keer vraag ik denk ik toch maar iemand anders het te doen.
Zelf een nieuwe kopen en van de week nog een keer doen. Je weet nu hoe het moet. En dit lint was een krijgertje, zelf kopen kost je ook de kop niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

@Noxa Leuk man, Lowlands. Ga ook eens kijken bij Lowlands Science, leuke onzerzoeken daar waar je ook aan mee kan doen!

Over de bikefit hier, dat is zeker aan te raden om te doen. Alleen is het wel een illusie om te denken dat zoiets voor het leven is. Die fitting is erg afhankelijk van allerlei factoren zoals fitheid/lenigheid, wat wil je in het fietsen en als je een val of ander ongeluk(je) hebt meegemaakt kan het alweer anders zijn en de vorige meting juist niet helpend bij een herstel.

Zijn er nog mensen die met de Tweakersride mee willen doen en uit het noorden (Groningen eo) komen? Ik heb geen auto beschikbaar en met het OV wordt het helemaal niets. Dan ben ik pas 9u in A'foort :/

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edwardmila
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 21:34
Hallo allemaal....edward uit Maastricht.
10 jaar geleden gestopt met fietsen en vorige week mijn fiets weer uit het stof gehaald.

Heeeeeeerlijk!

Het betreft een (oude) tripple Ridley Triton, ultegra afgemonteerd en met Carbon voorvork.
Nieuwe bandjes erop en functioneert nog prima.

Ik ga dit forum volgen voor mogelijke tips.
Als iemand nog andere leuke sites weet voor tips hoor ik dat graag.

Groet Edward

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 21:24

wootah

They see me trollin'

Microkid schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:17:
[...]

Maak dan eens een foto van jouw pedalen?
Hier heb ik een plaatje: http://i67.tinypic.com/n2jyav.jpg
Prulleman schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:29:
En hoeveel km hebben ze gedraaid? Normaal gesproken slijten ze niet zo hard...
Ik heb er in totaal ±4500km mee gefietst

Die schroeven suggereren dat je wat kan vervangen, het ziet er allemaal wel wat afgerond uit. Echter heb ik nog geen onderdelen kunnen vinden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:50
Net 65km gefietst, voor het eerst dat ik die afstand af leg (max. stond op 50). Valt toch tegen :') Wat meer wind dan verwacht en laatste 15km was een beetje afzien en thuis komen. Geloof gemiddeld zon 26km/h. Toch maar vaker proberen wat verder te gaan en hopen dat het steeds wat beter gaat, maar hoe mensen 100+km afleggen :D ik en m'n achterste zien het nog niet zo snel gebeuren. Hoewel, nu ook geen pauze gepakt dus misschien toch eens stoppen op mooie plaatsen onderweg.

[ Voor 10% gewijzigd door Southern Sun op 12-08-2018 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-09 20:27
Southern Sun schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 16:28:
Net 65km gefietst, voor het eerst dat ik die afstand af leg (max. stond op 50). Valt toch tegen :') Wat meer wind dan verwacht en laatste 15km was een beetje afzien en thuis komen. Geloof gemiddeld zon 26km/h. Toch maar vaker proberen wat verder te gaan en hopen dat het steeds wat beter gaat, maar hoe mensen 100+km afleggen :D ik en m'n achterste zien het nog niet zo snel gebeuren.
Lekker bezig! Gewoon blijven oefenen, dan kom je er vanzelf!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bakkie1985
Net 65km gefietst, voor het eerst dat ik die afstand af leg (max. stond op 50). Valt toch tegen :') Wat meer wind dan verwacht en laatste 15km was een beetje afzien en thuis komen. Geloof gemiddeld zon 26km/h. Toch maar vaker proberen wat verder te gaan en hopen dat het steeds wat beter gaat, maar hoe mensen 100+km afleggen :D ik en m'n achterste zien het nog niet zo snel gebeuren. Hoewel, nu ook geen pauze gepakt dus misschien toch eens stoppen op mooie plaatsen onderweg.
Ik vandaag ook voor het eerst 60km+, das toevallig!
Ik heb het welbekende rondje Ringvaart gefietst en moet zeggen dat het me redelijk meeviel.
Er was wel behoorlijk wat wind tegen maar kon leuk meefietsen in een groepje die elkaar afwisselden (allemaal vreemde 'losse' fietsers).
Ik heb de conclusie getrokken dat ik slecht heb ontbeten en te weinig gedronken onderweg.
Kontje gaat op het moment wel maar heb weke beentjes met opstaan :*)
Erg tof om jezelf te zien groeien en makkelijker kilometers wegtrappen op hogere snelheden _/-\o_

https://www.strava.com/activities/1766594518

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 19:17
10Cage schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:07:
[...]

_/-\o_

Lekker, gravel! Of is het meer CX ;) Ga je van genieten denk ik, ik heb zelf een Kona Rove erbij met 42mm voor de winter en woon/werk, maar ik heb er afgelopen zomer ook onwijs veel op gereden. Afgelopen week de spatborden erop en weer klaar voor de winter miles :*)
Even een oud berichtje ophalen.

Heb je de Rove nog steeds? Welk type heb je?

Ik zoek een fiets voor woon-werkverkeer en kom ook uit bij de Rove. Liefst de stalen versie, echt mooi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 10:24
Stoffa schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:35:
Kan iemand me hier adviseren over routes rond Uffelte/Drenthe/Steenwijk? Sta daar straks twee weken op een camping met het gezin, en wat gpxjes zouden wel top zijn natuurlijk :)
@-MvZ-, heb jij wat routes liggen?

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimlie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 23:04
Drossie schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 23:20:
Ik zoek een fiets voor woon-werkverkeer en kom ook uit bij de Rove.
Heb je ook gekeken naar de Cube Nuroad of Ridley X-Trail? Ook evt goede keuzes voor gravel bikes / woonwerk verkeer.

Rij zelf een cyclo cross voor woonwerk verkeer (met 32mm) maar als die op is ga ik zeker over naar een echte gravel fiets. Door het korte(re) frame is een cyclocross fiets iets te 'nerveus' naar mijn smaak, een gravel racer fietst veel comfortabeler.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom137
Inderdaad blijven oefenen. Ik ben vorig jaar begonnen in juli en hield ik 70km amper vol op 24km/u. Dit jaar een stuk meer getraind en gisteren deed ik 100km op 27km/u gemiddeld, met 800 hoogtemeters :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Seriph
Grotere afstanden is wel een dingetje. Het is wel leuk maar de tijd die het vraagt is wordt ook langer. 100km fietsen op ~30 in het uur ben je toch gauw 3 en half uur mee bezig. Dat hakt best een gat in de dag. Als ik met de club fiets dan starten we 09:00 dan staat mijn wekker op half 8 en kom ik om 13:00 binnen sjouwen. Dan ga ik in de tuin uitlekken en hydrateren. Daarna douchen en lunchen en zo. Voordat ik paraat sta voor de dag is het toch gauw half 3. Dus eigenlijk is je zondag naar de vaantjes.

Gelukkig is mijn vrouw een luiwammes (op zondag) en kom ik er nog redelijk mee weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 13:50
Gisteren dit stuk gedaan:

https://www.strava.com/activities/1766934306

Met van en naar het beginpunt rijden toch meer dan 100 km gemaakt alleen te vroeg gestopt op strava. Ben net 3 maanden begonnen met fietsen. Wel kapot hierna zeg jeetje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:28

Crazy D

I think we should take a look.

Seriph schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 11:53:
Grotere afstanden is wel een dingetje. Het is wel leuk maar de tijd die het vraagt is wordt ook langer. 100km fietsen op ~30 in het uur ben je toch gauw 3 en half uur mee bezig. Dat hakt best een gat in de dag. Als ik met de club fiets dan starten we 09:00 dan staat mijn wekker op half 8 en kom ik om 13:00 binnen sjouwen. Dan ga ik in de tuin uitlekken en hydrateren. Daarna douchen en lunchen en zo. Voordat ik paraat sta voor de dag is het toch gauw half 3. Dus eigenlijk is je zondag naar de vaantjes.

Gelukkig is mijn vrouw een luiwammes (op zondag) en kom ik er nog redelijk mee weg.
Tjah voor mij is een langere rit op de zondag dan juist de dagbesteding. Heb ik die tijd niet hou ik t bij een kort rondje.
(ook de reden dat ik op een zondag niet snel om 8 u o de fiets stap 'zodat ik nog wat aan de dag heb')

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
@Seriph Zo klinkt het net als een verplichting het fietsen ;-)

Maar ik snap wel wat je bedoelt, de tijdsinvestering lijkt soms groot. Als ik weinig tijd heb dan fiets ik gewoon korter maar dan probeer ik veel harder te trappen bijvoorbeeld. Wat ook helpt is om op zaterdag te fietsen en niet op zondag. Zaterdagen duren voor veel mensen langer (je gaat later naar bed) en je hebt dan altijd de zondag nog als extra vrije dag.Tenminste als je uitgaat van een redelijk klassieke week indeling.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CedricD
Zondag sta ik om 7u15 op, een half uur later vertrek ik met de fiets naar de club.
Om 8u start de rit. Tussen 11u-11u30 zijn we terug aan het lokaal (100-120 km aan 30-34 km/u).
Normaal ben ik telkens rond 12u15 thuis, dus nog een hele namiddag over :P.

Fietsen is idd wel een tijdrovende hobby.
Ik zit iets meer dan 11u gemiddeld/week op de fiets volgens Strava.
Reken gemiddeld 4 ritten/week, een half uur aankleden/uitkleden/douchen per zit, dan zitten we al aan 13u.
Nog even een uurtje onderhoud bijrekenen, ritjes uitstippelen etc etc, zit ik gemakkelijk aan 14u/week.
Is 728 uur, oftewel 14 volle dagen per jaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
Nah, fietsen is nooit een verplichting. Ik doe het graag. En als mijn vrouw en ik andere plannen hebben dan schuiven we de rit gewoon naar een ander moment. Zaterdag vroeg in de avond voor een kort rondje is ook altijd mooi.

De clubritten zitten wel op een tijd dus je hebt wel een soort van verplichting als je daarmee mee wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 10Cage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-06 15:57
Drossie schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 23:20:
[...]

Even een oud berichtje ophalen.

Heb je de Rove nog steeds? Welk type heb je?

Ik zoek een fiets voor woon-werkverkeer en kom ook uit bij de Rove. Liefst de stalen versie, echt mooi!
Zeker! Ik heb zelf de Rove AL (aluminium dus) 2016, de blauwe. Die vond ik voor 650€ online destijds, en ik had de mazzel dat ik de maat en geo kon passen bij een collega. De stalen is nog veel mooier, maar lag (en ligt) buiten mijn budget... Ik doe er woon-werk mee, neem 'm mee op vakantie voor zowel road als offroad, en rij er natuurlijk ook gewoon gravel mee in NL.

Toen ik 'm binnen had heb ik wel meteen 'geüpgraded' naar Tiagra 4700 wat ik nog had liggen, sterkere remmen, en inmiddels heb ik ook een lichtere en stijvere wielset die vrijkwam van een ander project. Voor mij dus praktisch kosteloze upgrades, maar als je dat er allemaal los bij moet kopen ben je dus net zoveel kwijt als de ST :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:46

McMiGHtY

- burp -

Net terug van vakantie..en ow..wat baalde ik dat we de gewone fietsen meegenomen hadden. Uur voor vertrek nog geprobeerd vrouwlief om te praten maar:
"Nee..de 2 meiden kunnen samen op mijn fiets, en als we met z'n 4'en weg willen gaan dan nemen we er elk1 achterop".

Op de camping aangekomen bleek dat het toch wel wat te stijl was om met de gewone fietsen (elk maar liefst 3 versnellingen) te fietsen en ook de paden op de camping waren wat lastig om hier door te komen. We hebben dus 2 geweldige wasophangplekken gehad doe opzich wel weer goed van pas kwamen..

De omgeving daar in tegen was geweldig om met de racefiets te verkennen, iets wat een aantal buren dan ook geregeld deden, zij hadden wel hun racefiets mee.

Gelijk besloten om volgend jaar dan ook maar gewoon de racefietsen mee te nemen.

Afgelopen week wel een paar ritjes gemaakt (1tje rond Arnhem met vrouw,zusje en zwager) en een paar met vrouwlief samen.
Aankomende zaterdag staat de Ronde van de Achterhoek op de planning, leuk om die kant van het land ook is per fiets te verkennen. Hopelijk deze week nog een beetje lekker weer zodat er nog wat ritjes gemaakt kunnen worden.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 16:07

Zeddicius

Conscience do cost

[afbeelding]
Is/was dit een tijdelijke aanbieding? Ik kan deze nergens terugvinden op hun site namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zeddicius schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:26:
[...]

Is/was dit een tijdelijke aanbieding? Ik kan deze nergens terugvinden op hun site namelijk...
Geen idee, ik was er zaterdag en zag ze liggen. Misschien even langs de Lidl om te kijken of ze er nog liggen mr Zu'l Zorander :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Equator schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:35:
[...]

Geen idee, ik was er zaterdag en zag ze liggen. Misschien even langs de Lidl om te kijken of ze er nog liggen mr Zu'l Zorander :)
Heb toevallig in 2 vestigingen gekeken en beide waren ze op, maar hij komt vaker langs als aanbieding. Staat helaas niet standaard op de site (meeste gereedschap wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
[...]

Verschilt per winkel lijkt wel. hier in Nieuw-Vennep net gekeken en niks gevonden. ik merk dit vaker met aanbiedingen die hier dan niet liggen maar elders wel. Als ik dan via de site zoek staan ze daar ook niet.
Warrig beleid in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 16:07

Zeddicius

Conscience do cost

[...]

Ok dank! Morgen tijdens de lunchpauze maar eens bij de lokale lidl kijken.

Ondanks de i teveel in mijn naam toch de herkomst ontdekt, bravo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 06:54
Die fietsstandaard van de Lidl werkt inderdaad prima. Gebruik hem zelf ook al een paar jaar. Ik klemde de fiets altijd aan de zadelpen, dit doe ik nu nog steeds, maar heb nu een carbon fiets met carbon zadelpen. Kan dit kwaad? Het lijkt mij nog steeds de plek die het meeste kan hebben qua klembelasting.

Tevens een goede tip is de gereedschapskoffer voor de fiets van de Lidl, deze kun (kon, zie hem nu niet meer op de site) je alleen online bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Vandaag een mailtje gekregen dat ik een wielset heb gewonnen. Supervet natuurlijk maar winkelverkoopprijs is echt bizar. Dus popt de volgende vraag weer op: WAT te doen!?

Verkopen voor een aanzienlijk bedrag, zou toch 1000+ zeker moeten kunnen. Of dan maar gebruiken? Ik denk dat meerendeel hier wel voor verkopen zou gaan omdat het gemiddeld denk ik qua prijs redelijk in de buurt komt van de aanschaf van een redelijk goede nieuwe fiets :)

Maargoed, aan de andere kant, ik heb nooit met zulke wielen, uberhaupt carbon niet, gereden en ben dan toch ook wel benieuwd naar hoe dat dan zou fietsen! Is het echt sneller, hoeveel sneller? Hoe rijdt het.... Gebruik maken verlaagt natuurlijk wel iets de waarde waarschijnlijk.

@MrAngry FFWD F4R FCC met DT Swiss 240 naaf: http://www.ffwdwheels.com/wheel/f4r-with-dt-swiss-240/

[ Voor 6% gewijzigd door orange.x op 13-08-2018 14:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAngry
Het helpt wel als je vertelt welke wielset :)

e; Ik zou er alleen op rijden als de wielen een beetje in verhouding staan met de fiets. Vooral als het van die schreeuwerige hoge velgen zijn.
@orange.x Dat zijn, met zwarte decals, hele goede en toch bescheiden wielen, ik zou daar zonder twijfel zelf op rijden. Tevens hoor ik hele goede verhalen over de service van FFWD, dus ze kunnen lang mee. Ik zou ze lekker zelf houden.

[ Voor 102% gewijzigd door MrAngry op 13-08-2018 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 20:20

DjVe

Hatsaflats!

Toevallig die FFWD set van Futurumshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
DjVe schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:39:
Toevallig die FFWD set van Futurumshop?
Eeeuh, hoezo toevallig? :P

@MrAngry Zeker het overwegen waard, moet ik alleen de vrouw nog even "overtuigen" hahaha. Ik kan me nog herinneren dat bij het meedoen ik zei, je zou dat ff winnen! Dat is een hoop "geld". :+

[ Voor 35% gewijzigd door orange.x op 13-08-2018 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Wat rij je nu voor wielenset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Let wel even op dat je voor full carbon andere remblokjes nodig hebt, anders rem je ze gelijk naar de filistijnen. (Al krijg je die er wellicht wel bij geleverd).

[ Voor 17% gewijzigd door MrAngry op 13-08-2018 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 20:20

DjVe

Hatsaflats!

orange.x schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:40:
[...]

@MrAngry Zeker het overwegen waard, moet ik alleen de vrouw nog even "overtuigen" hahaha. Ik kan me nog herinneren dat bij het meedoen ik zei, je zou dat ff winnen! Dat is een hoop "geld". :+
Ik heb deze wielen op mijn fiets. Fieten heerlijk (maar dat is niet helemaal objectief, want ik heb ze compleet met nieuwe fiets gekocht). Ze ratelen lekker en met 28mm bandjes zijn ze zeer comfortabel (zelfs op gravel). Het weegt ook echt geen drol :+ Nadeel: best gevoelig voor zijwind. Het is met 50mm echt handjes aan het stuur houden met wat wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
orange.x schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:40:
[...]

Vrouw overtuigen? Ja schat ik heb ze gewonnen O+

Ik zou ze nog wel onder mijn fiets schroeven, en die koste nieuw minder dan de waarde van jouw wielset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
Proficiat! Het lijkt me wellicht ook een relevante vraag onder wat voor een fiets je ze zou zetten? Dat maakt het voor ons wat makkelijker om vast te stellen of het een betere optie is om ze te verkopen en een nieuwe fiets te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Ja nu een DT Swiss R522, fabriekssetje mucho cheapo. Maar gezien mijn vorige wielset een handgespaakte was waar ik zo door de velg heen ging (veel met slecht weer gereden) heb ik dus voor een ietwat goedkoper setje gekozen. Die handgespaakte was €580 ofzo maar was ook ZO klaar toen met spaakbreukjes en moest ook wel een nieuwe wielset want ik had een gebroken velg toen de FM opnieuw de boel "op spanning" gebracht heeft.

Dusja, opzich vind ik het geen probleem en ben ik enigzins dure wielen "gewend" maar niet ZO duur. Maar het zal waarschijnlijk wel erg lekker rijden gok ik zo :P

@tomtom137 Heb nu een Rose X-Lite CRS met net nieuw frame vanaf oktober 2017. Dus opzich geen goedkope fiets met Tiagra ofzo. Maar ook weer niet 2500-3000+ zeg maar. Was in aanschaf net €2100 ofzo (2011).
DjVe schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:54:
[...]
Ik heb deze wielen op mijn fiets.
En 28mm, bollen die bandjes dan niet "aardig?" Ik heb nu meen ik een bredere binnenmaat en de bolling valt nog iets mee.. Foto toevallig ergens? Maar deze zouden 16mm binnen zijn. Ach, wat maakt het ook uit, ik zie ze wel verschijnen en dan gaan we eens kijken hoe en wat :P

[ Voor 28% gewijzigd door orange.x op 13-08-2018 15:32 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Gewoon ook je fiets upgraden.. valt de prijs van de wielset een beetje weg..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
McMiGHtY schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:11:
Gewoon ook je fiets upgraden.. valt de prijs van de wielset een beetje weg..
Dit is het enige juiste antwoord _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
mhr-zip schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:18:
[...]

Dit is het enige juiste antwoord _/-\o_ _/-\o_
N+1!

Zelf gisteren mijn Tacx fiets weer een werkende voorderailleur bezorgd. Kabel was totaal verkeerd gespannen nadat deze een keer geknapt was. In de tussentijd echter ook al een 'nieuwe' Tacx fiets 2e hands gekocht via Marktplaats(Apex, 105 afmontage). Alleen nu ga ik de 'oude' waarschijnlijk toch wel verkopen omdat hij toch wel echt niet meer nodig is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dat is zoiets wat ik niet begrijp. Niet jouw mening ;) Maar het ratelen van wielen. Waarom is het (altijd, het lijkt mij zo) dat duurdere wielen wel ratelen, en goedkopere niet? Mijn simpele RS11 wielen doen het niet.

Eigenlijk is mijn vraag drieslachtig:
1) Wat ratelt er?
2) Waarom ratelen duurdere wielen wel en goedkopere niet?
3) Waarom waardeert men vaak deze ratel wel, maar elk ander geluidje niet? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
begintmeta schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 22:16:
Dat stuurlint had ik toevallig laatst ook gekocht en op de fiets van een vriend gezet. Heb hem 2 of 3x losgehaald en is nog steeds niet perfect. Is simpelweg veel te dik/stug om goed te wikkelen. Doe het regelmatig, maar koop deze nooit weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:34
BreadFan schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:58:
[...]
1) Wat ratelt er?
1) Het interne mechanisme van het freewheel, en dat zorgt ervoor dat je wiel blijft draaien ook al beweegt je ketting/casette niet (of wanneer het wiel sneller draait)
Wikipedia: Freewheel
2) Het is niet zozeer een verschil in dure/goedkope wielen denk ik
3) Dat is hetzelfde als vragen waarom koffie en wielrennen zo hand in hand gaan vrees ik :p

[ Voor 37% gewijzigd door ZorbaR op 13-08-2018 16:06 ]

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
orange.x schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:21:
Vandaag een mailtje gekregen dat ik een wielset heb gewonnen. Supervet natuurlijk maar winkelverkoopprijs is echt bizar. Dus popt de volgende vraag weer op: WAT te doen!?

Verkopen voor een aanzienlijk bedrag, zou toch 1000+ zeker moeten kunnen. Of dan maar gebruiken? Ik denk dat meerendeel hier wel voor verkopen zou gaan omdat het gemiddeld denk ik qua prijs redelijk in de buurt komt van de aanschaf van een redelijk goede nieuwe fiets :)

Maargoed, aan de andere kant, ik heb nooit met zulke wielen, uberhaupt carbon niet, gereden en ben dan toch ook wel benieuwd naar hoe dat dan zou fietsen! Is het echt sneller, hoeveel sneller? Hoe rijdt het.... Gebruik maken verlaagt natuurlijk wel iets de waarde waarschijnlijk.

@MrAngry FFWD F4R FCC met DT Swiss 240 naaf: http://www.ffwdwheels.com/wheel/f4r-with-dt-swiss-240/
Mooie wielen :) wat betreft verkopen of zelf rijden....hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf welke fiets je zelf hebt. €1000,- is veel geld, maar er zullen ook genoeg mensen zijn met een (veel) duurdere racefiets.
Maar je hebt ze gewonnen, dus als je ze verkoopt is het pure winst. Ik zou ze zelf lekker gebruiker :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
BreadFan schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:58:
[...]

Dat is zoiets wat ik niet begrijp. Niet jouw mening ;) Maar het ratelen van wielen. Waarom is het (altijd, het lijkt mij zo) dat duurdere wielen wel ratelen, en goedkopere niet? Mijn simpele RS11 wielen doen het niet.

1) Wat ratelt er?
1) de freehub/vrijloop van de naaf (de ene kant op moeten de tandwielen vast staan op je naaf, zodat je wiel rond draait als je trapt. de andere kant op moeten de tandwielen en naaf los gekoppeld zijn (zodat je je voeten stil kan houden terwijl je wiel draait, of zelfs achteruit kan trappen).
meestal met pallen die aangrijpen op inkepingen:
Afbeeldingslocatie: https://i.stack.imgur.com/5sn57.jpg
duurdere naven hebben met name meer aangrijpunten, waardoor je (op hoge snelheid) een mooie high pitch zoom/buzz krijgt ipv een langzame ratel. Het voordeel van meer aangrijpunten is een wat directer gevoel (bij MTB heeft dit meer nut omdat je vaker even je benen stil moet houden in bochten of technische secties).

DT heeft een ander systeem met 2 ratchets die tegen elkaar worden gedrukt bij aangrijpen, een mooi en betrouwbaar systeem met een herkenbaar geluid. Dit is wat robuuster omdat er geen miniscule veertjes af kunnen breken. Ook zijn er upgrades te krijgen met meer aangrijp punten voor een directere aanzet (en een hogere buzz)
Afbeeldingslocatie: https://www.stradawheels.co.uk/wp-content/uploads/2018/03/dt-swiss-ratchet-system1.jpg

2) het is niet direct te relateren aan prijs, er zijn genoeg dure naven die stil zijn, maar Hope en DT zijn toevallig bekende merken met high end naven die een flinke ratel hebben. De associatie komt dus meer door het aanbod dan dat het ook echt "beter" is

3) Omdat kenners gelijk horen dat je een dure naaf hebt.(overigens wil niet iedereen een luide naaf

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 13-08-2018 16:12 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Ten eerste gefeliciteerd!

FFWD met DT240s zijn toch wel wielen die ik onder mijn volgende bike zou willen (waarschijnlijk een Cervelo S3 2018 zelf opgebouwd). In mijn geval zou ik hem dus lekker houden, maar mocht het niet in verhouding staan met de fiets die je nu rijdt (bijv. een alu instapper of Giant Defy ofzo), dan zou ik ze verkopen en het geld gebruiken om een nieuwe fiets te kopen. Voor €1.999,- koop je bijvoorbeeld een Canyon Endurace CF SL 7.0, wat toch wel haalbaar moet zijn als je de wielen en je huidige fiets verkoopt.

Edit: Zie het al, je rijdt een Rose X-Lite CRS. De wielen passen er in mijn ogen niet heel mooi bij, maar je bent waarschijnlijk al wel wat serieuzer en het is niet dat de wielen 2x zo duur zijn dan de fiets. In dat geval zou ik ze er lekker zelf onder schroeven en meenemen naar mijn volgende fiets!

Just pointing out the obvious: Zodra je er 100 meter mee rijdt zijn de wielen niet meer nieuw en worden ze ook €300-400 minder waard.

[ Voor 19% gewijzigd door Ypuh op 13-08-2018 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Ypuh schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:13:
[...]

Ten eerste gefeliciteerd!

FFWD met DT240s zijn toch wel wielen die ik onder mijn volgende bike zou willen (waarschijnlijk een Cervelo S3 2018 zelf opgebouwd). In mijn geval zou ik hem dus lekker houden, maar mocht het niet in verhouding staan met de fiets die je nu rijdt (bijv. een alu instapper of Giant Defy ofzo), dan zou ik hem verkopen en het geld gebruiken om een nieuwe fiets te kopen. Voor €1.399,- koop je bijvoorbeeld een Canyon Endurace CF 7.0.

Edit: Zie het al, je rijdt een Rose X-Lite CRS. De wielen passen er in mijn ogen niet heel mooi bij, maar je bent waarschijnlijk al wel wat serieuzer en het is niet dat de wielen 2x zo duur zijn dan de fiets. In dat geval zou ik ze er lekker zelf onder schroeven en meenemen naar mijn volgende fiets!

Just pointing out the obvious: Zodra je er 100 meter mee rijdt zijn de wielen niet meer nieuw en worden ze ook €300-400 minder waard.
Ja, ik heb al eens hogere (32mm) zwarte velgen gehad en dat zag er al prima uit. Ik ga ze gewoon monteren nu om te kijken hoe het eruit ziet. Maar de Rose X-Lite zoals op de site van rose staat is niet bijzonder mooi opzich. Ik heb hem al redelijk verfraaid voor wat het is en ik ga hem opnieuw doen, zie wat postst terug.

Al met al zal het dus weer een heel anders ogende fiets gaan worden en de keuze om ze te houden is al aardig aan het groeien hoe meer ik er over nadenk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
orange.x schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:20:
[...]

Ja, ik heb al eens hogere (32mm) zwarte velgen gehad en dat zag er al prima uit. Ik ga ze gewoon monteren nu om te kijken hoe het eruit ziet. Maar de Rose X-Lite zoals op de site van rose staat is niet bijzonder mooi opzich. Ik heb hem al redelijk verfraaid voor wat het is en ik ga hem opnieuw doen, zie wat postst terug.

Al met al zal het dus weer een heel anders ogende fiets gaan worden en de keuze om ze te houden is al aardig aan het groeien hoe meer ik er over nadenk :)
Joh, als fietsen je favoriete hobby is en je hoeft niet ieder dubbeltje om te keren (die twee gaan sowieso niet hand-in-hand), dan komen die wielen er uiteindelijk toch wel. Zo goedkoop als nu krijg je ze nooit weer en als je ze verkoopt, krijg je ook nooit dezelfde set weer voor dezelfde prijs.

Eén ienimini puntje van kritiek is dat deze FFWD's 'maar' 16c zijn. Als ik nu een hoge wielset t.w.v. €1.200+ aan zou moeten schaffen dan wou ik toch wel op z'n minst 19c.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orange.x
Ypuh schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:25:
[...]

Joh, als fietsen je favoriete hobby is en je hoeft niet ieder dubbeltje om te keren (die twee gaan sowieso niet hand-in-hand), dan komen die wielen er uiteindelijk toch wel. Zo goedkoop als nu krijg je ze nooit weer en als je ze verkoopt, krijg je ook nooit dezelfde set weer voor dezelfde prijs.

Eén ienimini puntje van kritiek is dat deze FFWD's 'maar' 16c zijn. Als ik nu een hoge wielset aan zou moeten schaffen dan wou ik toch wel op z'n minst 19c.
Klopt helemaal. De vrouw was op zijn minst positief en gaf al aan dat als ik ooit zelf die wielen zou kopen van zo'n bedrag ze me voor gek verklaard. Nu zal ik inderdaad zelf zo snel niet zulke bedragen aan alleen wielen uitgeven dus dit is denk ik ook de enige kans dat ik ooit op zulke wielen kan rijden haha.

Die binnenbreedte is inderdaad niet optimaal. Maargoed, een gegeven paard :+ Ik zie wel hoe het allemaal door mn frame past, maar dat moet geen probleem zijn volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Je kan ook kijken of je er een fatsoenlijke prijs voor kan krijgen. En krijg je dat niet, ze er dan zelf onder schroeven.

Het is meer dat ik de (waarde van die) wielen in/aan mijn fiets zou stoppen ipv verpatsen en dat het dan opgaat aan allerlei meuk.

[ Voor 35% gewijzigd door mhr-zip op 13-08-2018 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
@mhr-zip dat was mijn eerste gedacht ook, andere headunit waarmee livesegments bijv mogelijk zijn, gps zit er soms net naast enzo. Kan er ook nog wel een vermogensmeter bij etc. Maar dat zijn dan niet direct, wel indirect, manieren om sneller te worden in dat kader. Niet dat dat key is in de beslissing, het is daarnaast wel een erg mooie set dus eerst maar eens bekijken hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
orange.x schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:47:
@mhr-zip dat was mijn eerste gedacht ook, andere headunit waarmee livesegments bijv mogelijk zijn, gps zit er soms net naast enzo. Kan er ook nog wel een vermogensmeter bij etc. Maar dat zijn dan niet direct, wel indirect, manieren om sneller te worden in dat kader. Niet dat dat key is in de beslissing, het is daarnaast wel een erg mooie set dus eerst maar eens bekijken hoe en wat.
Als je niet van de '16c' overtuigd ben, dan zou ik ze eerst proberen te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Is er nog iets bekend over die Tweakers ride van aanstaande zaterdag/zondag? Gaat die door en wie gaan er mee :)?
Pagina: 1 ... 104 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic

Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic

Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.