Gisteren mooi rondje over de Strabrechtse Heide gehad. Wel even in paniek want ik kwam opeens op gravelpaden terecht maar het mocht de pret gelukkig niet drukken:

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Zitten er toch niet voor niets G-One Speeds onderTyphone schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:33:
... Wel even in paniek want ik kwam opeens op gravelpaden terecht maar het mocht de pret gelukkig niet drukken
[ Voor 17% gewijzigd door orange.x op 09-08-2018 11:35 ]
Cups schoonmaken, invetten en opnieuw monteren is bij mij nog nooit de oplossing van een kraak geweest. Je kunt het proberen, maar zelf heb ik eerder bij kraakjes last gehad van de gebruikelijke lagerslijtage en kettingbladboutjes die wringen.Kluus schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:47:
Inmiddels heb ik de M30 tool van praxis works besteld, is het dan een kwestie van de cups uit het frame draaien, goed schoonmaken, montage vet en terug of zijn er andere dingen om rekening mee te houden?
Ik rij al jaren op 28mm in combinatie met schijfremmen en het bevalt prima, bandjes waren de schwalbe one en nog nooit lek gereden wel vierkant geremd bij een noodstop. Ik zie eigenlijk geen nadeel behalve dat ik regelmatig moest verklaren waarom ik op van die dikke banden reed.SirLenncelot schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:10:
Iemand hier die met 28mm banden rijdt? Rij zelf nog met 23mm maar zie dat veel nieuwe modellen al 28mm uitrusten. Wat zijn jullie ervaringen?
Mooie rit zeg! alleen is mij nog net even te lang qua afstand. Succes voor de deelnemers!orange.x schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:41:
Werd door @la_fusion nog even herinnerd aan de Tweakers Ride. Voor sommigen misschien een nieuw gegeven maar dit is begin juli of eind juni ter sprake gekomen en zou gaan om een ritje van om en nabij de 190km (ex naar start en terug voor een ieder) over de Utrechtse Heuvelrug met wat Tweakers vanuit Driebergen / Doorn.
De meesten die zich inschreven konden de 18e (volgende week zaterdag) maar is dit nog zo? Zijn er mensen die niet meer kunnen en mogelijk meer zien in een andere datum? @la_fusion kon bijvoorbeeld de 12e aanstaande zondag anders wel.
Hier is de datumprikker nogmaals: https://datumprikker.nl/afspraak/overzicht/f4wwzyv9hync89nq
En hier is de route nogmaals: https://www.strava.com/routes/14020213
Door vakanties is het denk ik ook een beetje in de vergetelheid gekomen.
Ik vind m ook te lang, als er gegadigden zijn er nog 120 van te maken (omdraaien bij Oosterbeek) kan ik de 18e en de 19e wel.bk1985 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 15:54:
Mooie rit zeg! alleen is mij nog net even te lang qua afstand. Succes voor de deelnemers!
Exact expert nodig?
Leuke route. Jammer dat ik dit seizoen niet meer kan fietsen, anders was ik allicht wel even meegeredenorange.x schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:41:
Werd door @la_fusion nog even herinnerd aan de Tweakers Ride. Voor sommigen misschien een nieuw gegeven maar dit is begin juli of eind juni ter sprake gekomen en zou gaan om een ritje van om en nabij de 190km (ex naar start en terug voor een ieder) over de Utrechtse Heuvelrug met wat Tweakers vanuit Driebergen / Doorn.
De meesten die zich inschreven konden de 18e (volgende week zaterdag) maar is dit nog zo? Zijn er mensen die niet meer kunnen en mogelijk meer zien in een andere datum? @la_fusion kon bijvoorbeeld de 12e aanstaande zondag anders wel.
Hier is de datumprikker nogmaals: https://datumprikker.nl/afspraak/overzicht/f4wwzyv9hync89nq
Zonder dit topic of de datumprikker te vervuilen is het lastig om aan te geven wanneer ik nu wel kan. Mogelijk dat het handiger is om een nieuwe te maken?orange.x schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:41:
Nog nooit van gehoord!orange.x schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:41:
Hello fellow humans
Is een overbelaste knie te voorkomen, behalve door niet zoveel te fietsen?Pimorez schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 22:02:
[...]
Bovendien zit ik momenteel met een knie die overbelast is (door de Eiger Ultra Trail en een fietsvakantie in de Vogezen), dus ben ik helaas de komende weken niet aanwezig bij een langere tocht.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Enige dat je op de fiets kan trainen is om consequent een hoge cadans (>90) te trappen in plaats van te malen in een zwaar verzet. Dan smeer je de power uit over meer omwentelingen, waardoor de belasting van je gewrichten minder is.mhr-zip schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 23:18:
Is een overbelaste knie te voorkomen, behalve door niet zoveel te fietsen?
Kan je je knieën ook trainen? Ik had tijdje geleden ook last me knie toen ik iets meer dan normaal fietste. Maar als ik naar sommige hier kijk, dan fiets ik helemaal niet veel of hard.
Hello fellow humans
Ik zou eventueel de zondag de 18e ook wel mee willen rijden.orange.x schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:41:
Werd door @la_fusion nog even herinnerd aan de Tweakers Ride.
[ Voor 70% gewijzigd door Ypuh op 10-08-2018 08:32 ]
Misschien een stomme vraag, maar hoe hard wordt er gefietst gezien over de hele rit?Ypuh schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:21:
[...]
Ik zou eventueel de zondag de 18e ook wel mee willen rijden.
Ik heb me wel aangemeld voor de totale afstand maar denk dat 120km ook beter voor me is op dit momentCrazy D schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 16:33:
[...]
Ik vind m ook te lang, als er gegadigden zijn er nog 120 van te maken (omdraaien bij Oosterbeek) kan ik de 18e en de 19e wel.
Battle.net || Strava
Waar heb je de bikefit laten doen?Ypuh schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:21:
[...]
Uiteindelijk tijdens een bikefit bij een fysiotherapeut goed op de fiets laten zetten. Schoenplaatjes recht gezet en het zadel een stuk omhoog. Kostte wel een kleine 1.000km om het lichaam te laten wennen aan de nieuwe houding, maar sindsdien geen enkel pijntje meer gehad.
Battle.net || Strava
Een relatief onbekende https://www.fysioteam-art.nl/.
Ik heb er normaal met veel fietsen ook geen last van, in dit geval is het echter een overblijfsel van een Ultra Trail (wat an sich Al slecht voor je knieën is, laat staan als je bij lange na niet genoeg getraind heb). Met 620km en 13000 hoogtemeters in 1 week is er toch teveel druk op gekomen om verder te kunnen herstellenjoint_me schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:13:
Je knieën horen geen pijn te doen!
Wat je wel moet doen is afvragen waar in je knie de pijn zit. En beweegt je knie in een rechte lijn tijdens het trappen en niet van rechts naar links?
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Ook een goeiebk1985 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:33:
[...]
Misschien een stomme vraag, maar hoe hard wordt er gefietst gezien over de hele rit?
Misschien Robic in Amsterdam? Ik heb geen ervaring met hun bikefit (wel met de gelieerde fysio en die vind ik goed), maar hoor vaak positieve dingen over dat bedrijf. Met fiets + OV moet je daar kunnen komen vanuit de kop van NH.Seriph schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:33:
Heeft iemand een suggestie voor een goede bikefit rond de kop van Noord-Holland? Ik heb geen auto dus ik erheen kunnen fietsen. En de auto die ik kan lenen heeft niet de mogelijkheid om de fiets te vervoeren.
[ Voor 4% gewijzigd door MrAngry op 10-08-2018 11:42 ]
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Een bikefit is in principe eenmalig. Je lichaam zal niet drastisch veranderen naarmate je ouder wordt of veel/weinig fietst. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat je een fietsmeting laat doen zonder ooit op een racefiets gezeten te hebben, vervolgens 10dkm per jaar rijdt en je op-1-na meest favoriete hobby yoga is geworden waardoor je iets dieper kunt zitten, maar dit zijn geen centimeters verschil.pimlie schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:18:
Voor de mensen die een bike-fitting hebben laten doen, zijn jullie nu instaat om een nieuwe fiets zelf af te stellen of moet je daarvoor dan weer een bike-fitting doen?
Het lijkt me dat als je de geometrie van je lichaam en van een bepaalde fiets kent je dan eigenlijk gewoon een zitpositie type (bv aero, comfy, touring) op die fiets zou moeten kunnen berekenen? Of denk ik te simpel?
[ Voor 31% gewijzigd door Ypuh op 10-08-2018 11:45 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Seriph op 10-08-2018 12:48 ]
Sjoewe schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 23:31:
[...]
Enige dat je op de fiets kan trainen is om consequent een hoge cadans (>90) te trappen in plaats van te malen in een zwaar verzet. Dan smeer je de power uit over meer omwentelingen, waardoor de belasting van je gewrichten minder is.
Verder uiteraard zorgen dat je schoenplaatjes goed staan, de zadelhoogte klopt en je knie niet voorbij je pedaalas komt op de 3-uur positie.
joint_me schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:13:
Je knieën horen geen pijn te doen!
Wat je wel moet doen is afvragen waar in je knie de pijn zit. En beweegt je knie in een rechte lijn tijdens het trappen en niet van rechts naar links?
Ypuh schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:21:
[...]
Vwb knieën heb ik in het verleden ook wel de nodige problemen gehad nadat het wielrennen een paar jaar op een laag pitje stond. Aan het begin van het seizoen overbelast en vervolgens stug doorgefietst (enige oplossing was rust, maar dat wou ik natuurlijk niet horen). Vervolgens nog meer last gekregen door tijdens het fietsen mijn knie in een onnatuurlijke houding te duwen waar ik er het minst last van had.
Uiteindelijk tijdens een bikefit bij een fysiotherapeut goed op de fiets laten zetten. Schoenplaatjes recht gezet en het zadel een stuk omhoog. Kostte wel een kleine 1.000km om het lichaam te laten wennen aan de nieuwe houding, maar sindsdien geen enkel pijntje meer gehad.
Zou aanraden om heel voorzichtig met je knieen te zijn. Het heeft voor mij maanden lang het plezier in fietsen bedorven. Het 'zelf oplossen' werkte voor mij niet. Ga in ieder geval niet je fiets (zadelhoogte, schoenplaatjes etc.) na iedere rit op gevoel aanpassen maar hanteer richtlijnen en geef je lichaam tijd om daar aan te wennen. Beste advies is natuurlijk gewoon een gedegen bikefit. Beste €150,- die ik gespendeerd heb (en slechts een druppel op een gloeiende plaat).
Bedankt voor de vele reacties.wibblemoo schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:27:
Ik zou aanraden een fitting altijd te doen bij een sportmedisch arts of fysiotherapeut, niet bij de fietsenmaker. Zeker als je al klachten hebt, kunnen zij je veel beter van advies voorzien dan de gemiddelde fietsenmaker.
Bijkomend voordeel; als je aanvullend verzekerd bent worden fittings bij een aangesloten instituut in veel gevallen vergoed door je zorgverzekeraar.
Hello fellow humans
[ Voor 9% gewijzigd door Mvdbeld op 10-08-2018 18:47 ]
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Datum | Afstand | Hoogte | Tijd | AVG | Strava | Extra |
---|---|---|---|---|---|---|
08/08/18 | 52.68 km | 187 m | 1:35:18 | 33.2 km/u | Klik | Verkennend opwarmingsritje (Westen Apeldoorn) |
09/08/18 | 77.30 km | 498 m | 2:29:18 | 31.1 km/u | Klik | Eerste ritje in de Veluwe / naar Posbank |
10/08/18 | 100.34 km | 780 m | 3:18:58 | 30.3 km/u | Klik | Terug naar Veluwe + lusjes op Posbank |
10/08/18 | 21.65 km | 35 m | 1:01:25 | 21.2 km/u | Klik | Losrijden in het centrum Apeldoorn |
Hello fellow humans
[ Voor 18% gewijzigd door Equator op 11-08-2018 11:20 ]
Fijn dat je het leuk vond! Je zou maar in die regio wonenCedricD schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:22:
De fietsdagen in Apeldoorn zitten er op, morgen helaas al terug naar huis.
Voor de liefhebbers, hieronder een overzichtje van de gereden ritten.
Start is steeds aan het Van der Valk hotel (Cantharel) in Ugchelen (Apeldoorn) - Aanrader trouwens!
Datum Afstand Hoogte Tijd AVG Strava Extra 08/08/18 52.68 km 187 m 1:35:18 33.2 km/u Klik Verkennend opwarmingsritje (Westen Apeldoorn) 09/08/18 77.30 km 498 m 2:29:18 31.1 km/u Klik Eerste ritje in de Veluwe / naar Posbank 10/08/18 100.34 km 780 m 3:18:58 30.3 km/u Klik Terug naar Veluwe + lusjes op Posbank 10/08/18 21.65 km 35 m 1:01:25 21.2 km/u Klik Losrijden in het centrum Apeldoorn
Heel mooie streek, zeker eens de moeite om naar hier af te zakken!
Enkel gisteren wat regen gehad, op de andere ritten droog en zonnig!
Staan ook wat foto's op Strava, voor de geïnteresseerden.
Heb deze zelf ook en kan hem ook van harte aanraden!Equator schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 11:19:
Misschien al gemeld, maar bij de Lidl hebben ze een fietsstandaard voor onderhoud schoonmaken staan. Kosten: €24,99.
Had er al een paar keer naar een dergelijk apparaat gekeken, en deze maar meegenomen.
Best een stevig ding.
[afbeelding]
Ah ja die heb ik ook aangeschaft, bevalt goed.Equator schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 11:19:
Misschien al gemeld, maar bij de Lidl hebben ze een fietsstandaard voor onderhoud schoonmaken staan. Kosten: €24,99.
Had er al een paar keer naar een dergelijk apparaat gekeken, en deze maar meegenomen.
Best een stevig ding.
[afbeelding]
Ik koop nooooit weer een dempende zadelpen. Wat een ellende is dat zeg.joint_me schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 08:51:
Advies van mijn bike fit was een nieuwe zadelpen met 0 offset, heb nu een zadelpen met -15 offset. Nu zit ik te kijken naar zadelpennen (kan best prijzig zijn). Ik heb nu een C2 carbon zadelpen van Cannondale.
Nu ben ik in eerste instantie gaan kijken naar zadelpennen van Cannondale en daar zag ik de Save zadelpen staan. Het verschil tussen de C2 en Save is, dat de Save dempend is.
Wat is het voordeel / nadeel van een dempende zadelpen, verlies je kracht overdracht hierdoor?
Heeft iemand ervaring met een dempende zadelpen (vergelijkend bijvoorbeeld Ritchey Superlogic)?
[ Voor 6% gewijzigd door Ypuh op 11-08-2018 19:18 ]
Was er idd zeer mooi, heb er spijt van dat ik hem niet een paar keer extra ben opgereden eigenlijkZieMaar! schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 11:25:
[...]
Fijn dat je het leuk vond! Je zou maar in die regio wonen. Ik ben woensdag voor het eerst in mijn nu nog zeer jonge fietscarriere ook de Posbank opgeweest, wel met iets andere gemiddelde snelheden dan jij, maar het was erg mooi!
Check op strava vast de heatmap en segmentjes dat geeft alvast een hoop informatie. Kan je overigens niet uit eigen hand vertellen hoe het er is.I-King schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 18:50:
Iemand ervaring met fietsen in Kroatië? Ik ga er over 2 weken naar toe en overweeg de fiets mee te nemen. Ik ben er echter nog nooit geweest, dus ik vraag me af of het prettig fietsen is!
Hij is ideaal, voor die centen kan je hem niet laten staan.Equator schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 11:19:
Best een stevig ding.
[afbeelding]
Zelf een nieuwe kopen en van de week nog een keer doen. Je weet nu hoe het moet. En dit lint was een krijgertje, zelf kopen kost je ook de kop niet.begintmeta schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 22:16:
Pff... ik dacht even een stuurlintje te vervangen, iets wat ik een decennium geleden toch wel regematig deed. Het ding zit erop, maar 't lint kan er maar net mee door en het was echt een flink karwei... Het was ook een vrij stug en onelastisch lint (Fizik Performance Soft Touch) dat ik van iemand had gekregen die het al langer had liggen, waardoor het wellicht nog wat was uitgedroogd (de plakstrook in iedergeval wel wat), en ook mijn stuur heeft een extra golfje, dat maakt het bepaald niet eenvoudiger... Volgende keer vraag ik denk ik toch maar iemand anders het te doen.
Si vis pacem, para bellum
Hier heb ik een plaatje: http://i67.tinypic.com/n2jyav.jpg
Ik heb er in totaal ±4500km mee gefietstPrulleman schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:29:
En hoeveel km hebben ze gedraaid? Normaal gesproken slijten ze niet zo hard...
[ Voor 10% gewijzigd door Southern Sun op 12-08-2018 16:29 ]
Lekker bezig! Gewoon blijven oefenen, dan kom je er vanzelf!Southern Sun schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 16:28:
Net 65km gefietst, voor het eerst dat ik die afstand af leg (max. stond op 50). Valt toch tegenWat meer wind dan verwacht en laatste 15km was een beetje afzien en thuis komen. Geloof gemiddeld zon 26km/h. Toch maar vaker proberen wat verder te gaan en hopen dat het steeds wat beter gaat, maar hoe mensen 100+km afleggen
ik en m'n achterste zien het nog niet zo snel gebeuren.
Ik vandaag ook voor het eerst 60km+, das toevallig!Southern Sun schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 16:28:
Net 65km gefietst, voor het eerst dat ik die afstand af leg (max. stond op 50). Valt toch tegenWat meer wind dan verwacht en laatste 15km was een beetje afzien en thuis komen. Geloof gemiddeld zon 26km/h. Toch maar vaker proberen wat verder te gaan en hopen dat het steeds wat beter gaat, maar hoe mensen 100+km afleggen
ik en m'n achterste zien het nog niet zo snel gebeuren. Hoewel, nu ook geen pauze gepakt dus misschien toch eens stoppen op mooie plaatsen onderweg.
Even een oud berichtje ophalen.10Cage schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:07:
[...]
![]()
Lekker, gravel! Of is het meer CXGa je van genieten denk ik, ik heb zelf een Kona Rove erbij met 42mm voor de winter en woon/werk, maar ik heb er afgelopen zomer ook onwijs veel op gereden. Afgelopen week de spatborden erop en weer klaar voor de winter miles
@-MvZ-, heb jij wat routes liggen?Stoffa schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:35:
Kan iemand me hier adviseren over routes rond Uffelte/Drenthe/Steenwijk? Sta daar straks twee weken op een camping met het gezin, en wat gpxjes zouden wel top zijn natuurlijk
Read the code, write the code, be the code!
Heb je ook gekeken naar de Cube Nuroad of Ridley X-Trail? Ook evt goede keuzes voor gravel bikes / woonwerk verkeer.Drossie schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 23:20:
Ik zoek een fiets voor woon-werkverkeer en kom ook uit bij de Rove.
Inderdaad blijven oefenen. Ik ben vorig jaar begonnen in juli en hield ik 70km amper vol op 24km/u. Dit jaar een stuk meer getraind en gisteren deed ik 100km op 27km/u gemiddeld, met 800 hoogtemetersSouthern Sun schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 16:28:
ik en m'n achterste zien het nog niet zo snel gebeuren. Hoewel, nu ook geen pauze gepakt dus misschien toch eens stoppen op mooie plaatsen onderweg.
Tjah voor mij is een langere rit op de zondag dan juist de dagbesteding. Heb ik die tijd niet hou ik t bij een kort rondje.Seriph schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 11:53:
Grotere afstanden is wel een dingetje. Het is wel leuk maar de tijd die het vraagt is wordt ook langer. 100km fietsen op ~30 in het uur ben je toch gauw 3 en half uur mee bezig. Dat hakt best een gat in de dag. Als ik met de club fiets dan starten we 09:00 dan staat mijn wekker op half 8 en kom ik om 13:00 binnen sjouwen. Dan ga ik in de tuin uitlekken en hydrateren. Daarna douchen en lunchen en zo. Voordat ik paraat sta voor de dag is het toch gauw half 3. Dus eigenlijk is je zondag naar de vaantjes.
Gelukkig is mijn vrouw een luiwammes (op zondag) en kom ik er nog redelijk mee weg.
Exact expert nodig?
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Zeker! Ik heb zelf de Rove AL (aluminium dus) 2016, de blauwe. Die vond ik voor 650€ online destijds, en ik had de mazzel dat ik de maat en geo kon passen bij een collega. De stalen is nog veel mooier, maar lag (en ligt) buiten mijn budget... Ik doe er woon-werk mee, neem 'm mee op vakantie voor zowel road als offroad, en rij er natuurlijk ook gewoon gravel mee in NL.Drossie schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 23:20:
[...]
Even een oud berichtje ophalen.
Heb je de Rove nog steeds? Welk type heb je?
Ik zoek een fiets voor woon-werkverkeer en kom ook uit bij de Rove. Liefst de stalen versie, echt mooi!
Is/was dit een tijdelijke aanbieding? Ik kan deze nergens terugvinden op hun site namelijk...Equator schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 11:19:
Best een stevig ding.
[afbeelding]
Geen idee, ik was er zaterdag en zag ze liggen. Misschien even langs de Lidl om te kijken of ze er nog liggen mr Zu'l ZoranderZeddicius schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:26:
[...]
Is/was dit een tijdelijke aanbieding? Ik kan deze nergens terugvinden op hun site namelijk...
Heb toevallig in 2 vestigingen gekeken en beide waren ze op, maar hij komt vaker langs als aanbieding. Staat helaas niet standaard op de site (meeste gereedschap wel)Equator schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:35:
[...]
Geen idee, ik was er zaterdag en zag ze liggen. Misschien even langs de Lidl om te kijken of ze er nog liggen mr Zu'l Zorander
Verschilt per winkel lijkt wel. hier in Nieuw-Vennep net gekeken en niks gevonden. ik merk dit vaker met aanbiedingen die hier dan niet liggen maar elders wel. Als ik dan via de site zoek staan ze daar ook niet.Equator schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:35:
[...]
Geen idee, ik was er zaterdag en zag ze liggen. Misschien even langs de Lidl om te kijken of ze er nog liggen mr Zu'l Zorander
Ok dank! Morgen tijdens de lunchpauze maar eens bij de lokale lidl kijken.Equator schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:35:
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door orange.x op 13-08-2018 14:39 ]
[ Voor 102% gewijzigd door MrAngry op 13-08-2018 14:42 ]
Eeeuh, hoezo toevallig?DjVe schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:39:
Toevallig die FFWD set van Futurumshop?
[ Voor 35% gewijzigd door orange.x op 13-08-2018 14:44 ]
[ Voor 17% gewijzigd door MrAngry op 13-08-2018 14:53 ]
Ik heb deze wielen op mijn fiets. Fieten heerlijk (maar dat is niet helemaal objectief, want ik heb ze compleet met nieuwe fiets gekocht). Ze ratelen lekker en met 28mm bandjes zijn ze zeer comfortabel (zelfs op gravel). Het weegt ook echt geen drolorange.x schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:40:
[...]
Eeeuh, hoezo toevallig?
@MrAngry Zeker het overwegen waard, moet ik alleen de vrouw nog even "overtuigen" hahaha. Ik kan me nog herinneren dat bij het meedoen ik zei, je zou dat ff winnen! Dat is een hoop "geld".
Vrouw overtuigen? Ja schat ik heb ze gewonnenorange.x schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:40:
[...]
Eeeuh, hoezo toevallig?
@MrAngry Zeker het overwegen waard, moet ik alleen de vrouw nog even "overtuigen" hahaha. Ik kan me nog herinneren dat bij het meedoen ik zei, je zou dat ff winnen! Dat is een hoop "geld".
Ja nu een DT Swiss R522, fabriekssetje mucho cheapo. Maar gezien mijn vorige wielset een handgespaakte was waar ik zo door de velg heen ging (veel met slecht weer gereden) heb ik dus voor een ietwat goedkoper setje gekozen. Die handgespaakte was €580 ofzo maar was ook ZO klaar toen met spaakbreukjes en moest ook wel een nieuwe wielset want ik had een gebroken velg toen de FM opnieuw de boel "op spanning" gebracht heeft.McMiGHtY schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:50:
Wat rij je nu voor wielenset?
En 28mm, bollen die bandjes dan niet "aardig?" Ik heb nu meen ik een bredere binnenmaat en de bolling valt nog iets mee.. Foto toevallig ergens? Maar deze zouden 16mm binnen zijn. Ach, wat maakt het ook uit, ik zie ze wel verschijnen en dan gaan we eens kijken hoe en wat
[ Voor 28% gewijzigd door orange.x op 13-08-2018 15:32 ]
Dit is het enige juiste antwoordMcMiGHtY schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:11:
Gewoon ook je fiets upgraden.. valt de prijs van de wielset een beetje weg..
N+1!
Dat is zoiets wat ik niet begrijp. Niet jouw mening
Dat stuurlint had ik toevallig laatst ook gekocht en op de fiets van een vriend gezet. Heb hem 2 of 3x losgehaald en is nog steeds niet perfect. Is simpelweg veel te dik/stug om goed te wikkelen. Doe het regelmatig, maar koop deze nooit weer.begintmeta schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 22:16:
Pff... ik dacht even een stuurlintje te vervangen, iets wat ik een decennium geleden toch wel regematig deed. Het ding zit erop, maar 't lint kan er maar net mee door en het was echt een flink karwei... Het was ook een vrij stug en onelastisch lint (Fizik Performance Soft Touch) dat ik van iemand had gekregen die het al langer had liggen, waardoor het wellicht nog wat was uitgedroogd (de plakstrook in iedergeval wel wat), en ook mijn stuur heeft een extra golfje, dat maakt het bepaald niet eenvoudiger... Volgende keer vraag ik denk ik toch maar iemand anders het te doen.
1) Het interne mechanisme van het freewheel, en dat zorgt ervoor dat je wiel blijft draaien ook al beweegt je ketting/casette niet (of wanneer het wiel sneller draait)BreadFan schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:58:
[...]
Eigenlijk is mijn vraag drieslachtig:
1) Wat ratelt er?
2) Waarom ratelen duurdere wielen wel en goedkopere niet?
3) Waarom waardeert men vaak deze ratel wel, maar elk ander geluidje niet?
[ Voor 37% gewijzigd door ZorbaR op 13-08-2018 16:06 ]
Keep on running
Mooie wielenorange.x schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:21:
Vandaag een mailtje gekregen dat ik een wielset heb gewonnen. Supervet natuurlijk maar winkelverkoopprijs is echt bizar. Dus popt de volgende vraag weer op: WAT te doen!?
Verkopen voor een aanzienlijk bedrag, zou toch 1000+ zeker moeten kunnen. Of dan maar gebruiken? Ik denk dat meerendeel hier wel voor verkopen zou gaan omdat het gemiddeld denk ik qua prijs redelijk in de buurt komt van de aanschaf van een redelijk goede nieuwe fiets![]()
Maargoed, aan de andere kant, ik heb nooit met zulke wielen, uberhaupt carbon niet, gereden en ben dan toch ook wel benieuwd naar hoe dat dan zou fietsen! Is het echt sneller, hoeveel sneller? Hoe rijdt het.... Gebruik maken verlaagt natuurlijk wel iets de waarde waarschijnlijk.
@MrAngry FFWD F4R FCC met DT Swiss 240 naaf: http://www.ffwdwheels.com/wheel/f4r-with-dt-swiss-240/
1) de freehub/vrijloop van de naaf (de ene kant op moeten de tandwielen vast staan op je naaf, zodat je wiel rond draait als je trapt. de andere kant op moeten de tandwielen en naaf los gekoppeld zijn (zodat je je voeten stil kan houden terwijl je wiel draait, of zelfs achteruit kan trappen).BreadFan schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:58:
[...]
Dat is zoiets wat ik niet begrijp. Niet jouw meningMaar het ratelen van wielen. Waarom is het (altijd, het lijkt mij zo) dat duurdere wielen wel ratelen, en goedkopere niet? Mijn simpele RS11 wielen doen het niet.
Eigenlijk is mijn vraag drieslachtig:
1) Wat ratelt er?
2) Waarom ratelen duurdere wielen wel en goedkopere niet?
3) Waarom waardeert men vaak deze ratel wel, maar elk ander geluidje niet?
[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 13-08-2018 16:12 ]
Ten eerste gefeliciteerd!orange.x schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:21:
@MrAngry FFWD F4R FCC met DT Swiss 240 naaf: http://www.ffwdwheels.com/wheel/f4r-with-dt-swiss-240/
[ Voor 19% gewijzigd door Ypuh op 13-08-2018 16:18 ]
Ja, ik heb al eens hogere (32mm) zwarte velgen gehad en dat zag er al prima uit. Ik ga ze gewoon monteren nu om te kijken hoe het eruit ziet. Maar de Rose X-Lite zoals op de site van rose staat is niet bijzonder mooi opzich. Ik heb hem al redelijk verfraaid voor wat het is en ik ga hem opnieuw doen, zie wat postst terug.Ypuh schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:13:
[...]
Ten eerste gefeliciteerd!
FFWD met DT240s zijn toch wel wielen die ik onder mijn volgende bike zou willen (waarschijnlijk een Cervelo S3 2018 zelf opgebouwd). In mijn geval zou ik hem dus lekker houden, maar mocht het niet in verhouding staan met de fiets die je nu rijdt (bijv. een alu instapper of Giant Defy ofzo), dan zou ik hem verkopen en het geld gebruiken om een nieuwe fiets te kopen. Voor €1.399,- koop je bijvoorbeeld een Canyon Endurace CF 7.0.
Edit: Zie het al, je rijdt een Rose X-Lite CRS. De wielen passen er in mijn ogen niet heel mooi bij, maar je bent waarschijnlijk al wel wat serieuzer en het is niet dat de wielen 2x zo duur zijn dan de fiets. In dat geval zou ik ze er lekker zelf onder schroeven en meenemen naar mijn volgende fiets!
Just pointing out the obvious: Zodra je er 100 meter mee rijdt zijn de wielen niet meer nieuw en worden ze ook €300-400 minder waard.
Joh, als fietsen je favoriete hobby is en je hoeft niet ieder dubbeltje om te keren (die twee gaan sowieso niet hand-in-hand), dan komen die wielen er uiteindelijk toch wel. Zo goedkoop als nu krijg je ze nooit weer en als je ze verkoopt, krijg je ook nooit dezelfde set weer voor dezelfde prijs.orange.x schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:20:
[...]
Ja, ik heb al eens hogere (32mm) zwarte velgen gehad en dat zag er al prima uit. Ik ga ze gewoon monteren nu om te kijken hoe het eruit ziet. Maar de Rose X-Lite zoals op de site van rose staat is niet bijzonder mooi opzich. Ik heb hem al redelijk verfraaid voor wat het is en ik ga hem opnieuw doen, zie wat postst terug.
Al met al zal het dus weer een heel anders ogende fiets gaan worden en de keuze om ze te houden is al aardig aan het groeien hoe meer ik er over nadenk
Klopt helemaal. De vrouw was op zijn minst positief en gaf al aan dat als ik ooit zelf die wielen zou kopen van zo'n bedrag ze me voor gek verklaard. Nu zal ik inderdaad zelf zo snel niet zulke bedragen aan alleen wielen uitgeven dus dit is denk ik ook de enige kans dat ik ooit op zulke wielen kan rijden haha.Ypuh schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:25:
[...]
Joh, als fietsen je favoriete hobby is en je hoeft niet ieder dubbeltje om te keren (die twee gaan sowieso niet hand-in-hand), dan komen die wielen er uiteindelijk toch wel. Zo goedkoop als nu krijg je ze nooit weer en als je ze verkoopt, krijg je ook nooit dezelfde set weer voor dezelfde prijs.
Eén ienimini puntje van kritiek is dat deze FFWD's 'maar' 16c zijn. Als ik nu een hoge wielset aan zou moeten schaffen dan wou ik toch wel op z'n minst 19c.
[ Voor 35% gewijzigd door mhr-zip op 13-08-2018 16:34 ]
Als je niet van de '16c' overtuigd ben, dan zou ik ze eerst proberen te verkopen.orange.x schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:47:
@mhr-zip dat was mijn eerste gedacht ook, andere headunit waarmee livesegments bijv mogelijk zijn, gps zit er soms net naast enzo. Kan er ook nog wel een vermogensmeter bij etc. Maar dat zijn dan niet direct, wel indirect, manieren om sneller te worden in dat kader. Niet dat dat key is in de beslissing, het is daarnaast wel een erg mooie set dus eerst maar eens bekijken hoe en wat.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq