Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 1 OverzichtLaatste deel

Pagina: 1 ... 98 ... 102 Laatste
Acties:
  • 873.236 views

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 08:39
Om ook nog even aan de topicstart te voldoen:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• BertP
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 08:20
We wonen sinds een weekje of 2 in onze nieuwbouwwoning in Utrecht, nu heeft een buurman met een drone een filmpje gemaakt van de omgeving. Daarop viel mij op dat onze zonnepanelen op een zonnige winterdag voor de helft in de schaduw liggen (door opstaande rand van de woning) Iemand enig idee of dit gebruikelijk is en of dit veel gaat schelen voor het rendement van de panelen?

• DutchAddick
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 19-02 12:35
Elke schaduw op je zonnepanelen levert minder stroom op in vergelijking met in de volle zon.
Nu is het wel zo dat in deze tijd van het jaar de zon erg laag staat, dus het kan zijn dat je van bv maart t/m oktober wel de volle zon hebt.

• GeeMoney
Is het niet zo dat als ze in serie liggen, de hele "straat" in rendement zakt? Dat zou behoorlijk nadelig zijn lijkt me.

• ArCadE
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20-02 14:12

ArCadE

De man die bakt....

GeeMoney schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:17:
Is het niet zo dat als ze in serie liggen, de hele "straat" in rendement zakt? Dat zou behoorlijk nadelig zijn lijkt me.
Dat klopt, tenzij je er power optimizers onder elk paneel zitten. Dan worden ze individueel en geen straat.

Mijn Specs

• T.E
  • Laatst online: 11:36
BertP schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:00:
We wonen sinds een weekje of 2 in onze nieuwbouwwoning in Utrecht, nu heeft een buurman met een drone een filmpje gemaakt van de omgeving. Daarop viel mij op dat onze zonnepanelen op een zonnige winterdag voor de helft in de schaduw liggen (door opstaande rand van de woning) Iemand enig idee of dit gebruikelijk is en of dit veel gaat schelen voor het rendement van de panelen?

[Afbeelding]
Vind het wel een erg domme manier zo panelen te leggen die in de schaduw liggen. Maarja een andere optie is er natuurlijk niet of je zou ze moeten ophogen.

• gr8-jen
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 08:13
Kwartslag draaien zou ook helpen. Dit als je nog dezelfde hoek naar de zon kan houden. Dan is 1 strook wel vol in de zon en heeft daar geen last van.

gr8-jen wijzigde deze reactie 03-01-2019 18:38 (64%)

• D.deJong
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20-02 20:17
Niet zoveel aan te doen, dit is inherent aan het ontwerp en periode van het jaar. Hooguit nog controleren of dit de meest logische legrichting is. Hoe laat is deze foto gemaakt?

D.deJong wijzigde deze reactie 03-01-2019 19:25 (37%)

• mister_S
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 20-02 21:28
Wat is het nut van die hoge rand?

• Mirved
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 10:56
Zoals ik al eens hier geplaatst heb. Zonnepanelen worden door aannemers gebruikt om makkelijk de EPC te halen en er wordt totaal niet gecheckt of ze ook daadwerkelijk allemaal rendement leveren.

• GeeMoney
In onze nieuwbouwproject doet een extern bedrijf het en die keken in mijn geval wel naar de opbrengst en schaduw val en hebben mij afgeraden om 2 extra panelen te nemen omdat die het rendement juist omlaag zouden trekken door slag schaduw van mijn dakkapellen.

Maar in bovenstaande geval zou eigenlijk ophogen van de panelen de meest ideale oplossing zijn. (of de rand deels afbreken maar dat is vaak geen optie ivm welstand/architect).

• MadEgg
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 11:21

MadEgg

Tux is lievvv

GeeMoney schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 20:01:
In onze nieuwbouwproject doet een extern bedrijf het en die keken in mijn geval wel naar de opbrengst en schaduw val en hebben mij afgeraden om 2 extra panelen te nemen omdat die het rendement juist omlaag zouden trekken door slag schaduw van mijn dakkapellen.
Daar heb je optimizers voor, toch? Wij hebben panelen op oost en west, met optimizers zodat ze allemaal optimaal presteren, ook als de andere dakhelft in de schaduw ligt. Dakkapel veroorzaakt soms nog wat extra schaduw.

Tja

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 11:47
Misschien een rare vraag maar waarom verhogen ze dat plafond dan niet op de bovenste verdieping? Ik kan me voorstellen dat die opstaande rand iets "statiger" overkomt door de hoogte, maar zit er dan geen praktische jongen in zo'n team die bedenkt dat er meer m3 mogelijk is ? :).

Vond trouwens dat onze woningen al vrij krap op elkaar staan (eveneens Randstad), maar het kan blijkbaar nog iets erger!
Señor Sjon schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:46:
Ik denk dat het herstel meer gaat opvallen dan die ene gebroken steen. De voegkleur zal altijd net wat anders zijn, als ze al dezelfde steen nog hebben.
Inmiddels is de aannemer langs geweest met een druppeltje cement, ziet er nu niets meer van ! d:)b (ook dankzij de structuur in de steen).

Sport_Life wijzigde deze reactie 03-01-2019 20:39 (51%)

Anima Sana in Corpore Sano

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 09:16
Sport_Life schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 20:29:
Misschien een rare vraag maar waarom verhogen ze dat plafond dan niet op de bovenste verdieping? Ik kan me voorstellen dat die opstaande rand iets "statiger" overkomt door de hoogte, maar zit er dan geen praktische jongen in zo'n team die bedenkt dat er meer m3 mogelijk is ? :).
Bizar inderdaad dat ze die toegestane bouwhoogte niet gebruiken om meer m³ te realiseren. En voor je panelen is het ook ruk ja.

• ambusched
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 19-02 19:32
Weten jullie misschien of er veel verschil zit tussen stucen en glad pleisterwerk? Ik ben offertes aan het opvragen en glad pleisterwerk is een stuc (🤣) goedkoper. Maar als het gewoon een strak resultaat geeft is dat voor ons perfect.
Ons budget is ongeveer 4500,- (liefst minder natuurlijk) voor 200m2 voor beneden en 1e verdieping inclusief in kleur spuiten. Wanden worden behang klaar opgeleverd.

• Proton_
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 11:25
@BertP Je zit nu krap twee weken na de kortste dag. Dramatischer dan dit wordt het niet.
Natuurlijk wil je wel de logging van je omvormer in de gaten houden, om te kijken of de schaduwpanelen goed gebypassed worden. Dat kan je zien door de Vdc van een zonnige dag te vergelijken met Vdc lichtbewolkt. Op de zonnige dag moet deze (veel, meer dan 30V) lager zijn.
Dat 1 paneel in de schaduw de rest meetrekt is lang niet altijd zo (al zijn er wat mitsen en maren).

'15 Zoe, tijdelijk verwarmen/douchen met hr-ketel

• GeeMoney
MadEgg schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 20:29:
[...]

Daar heb je optimizers voor, toch? Wij hebben panelen op oost en west, met optimizers zodat ze allemaal optimaal presteren, ook als de andere dakhelft in de schaduw ligt. Dakkapel veroorzaakt soms nog wat extra schaduw.
Volgens de expert leveren ze in ons geval niet meer op dan dat ze zouden kosten.

• BertP
Waarom de opstaande rand er zit durf ik niet te zeggen, vermoedelijk een keuze van de architect. Er zitten wel meer gekke dingen in het ontwerp, zo hebben we ook 2 voordeuren omdat je op die manier ‘meer bent verbonden met je omgeving’. Zoals gezegd wonen we er pas net en moet ik mij de technische aspecten van het huis nog eigen maken.

Het rendement van de panelen kan ik, afgezien van het theoretische rendement op basis van specs, ook nog niet maken. De omvormer is van zeversolar en het schijnt dat daar een app van is om de opbrengst te monitoren. Er liggen 18 360wp panelen per huis dus dat zou een prima energie opwekker moeten zijn.

• DutchAddick
BertP schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 22:22:
zo hebben we ook 2 voordeuren omdat je op die manier ‘meer bent verbonden met je omgeving’.
8)7

Architecten ;(
Bij ons is het huis getekend na de vrijdagmiddagborrel lijkt het wel, met allemaal rare nissen in de buitenmuur en ramen op rare plekken.

• BertP
DutchAddick schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 08:02:
[...]

8)7

Architecten ;(
Bij ons is het huis getekend na de vrijdagmiddagborrel lijkt het wel, met allemaal rare nissen in de buitenmuur en ramen op rare plekken.
Ja ik heb het ook niet verzonnen :F. Overigens is dit de tekening/situatieschets die door de architect is gemaakt. Net als dat het een beetje gek is dat veel huizen een trapje voor de deur hebben omdat onze straat schuin afloopt. Hier meer info over het project: https://www.van-stiphout....3-woningen-uphill-utrecht

BertP wijzigde deze reactie 04-01-2019 08:46 (17%)

• jacovn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 09:51
De panelen liggen wel haaks op wat er in die impressie staat. Had de architect niet door waar het noorden en zuiden ligt, of heeft de solar instalateur daar een misser gemaakt ?

En je zou haast een soort van vrij veld opstelling eronder kunnen zetten en dan de panelen net onder die verhoogde rand. De verhoging kan een deel of geheel de ballast zijn lijkt me. Neemt de totale daklast niet veel toe,

Kun je er eventueel nog onderdoor kruipen ook.

jacovn wijzigde deze reactie 04-01-2019 08:54 (43%)

• Len020
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 11:36
wat denken jullie; is deze baksteen eigenlijk gebarsten of hoort dit in de structuur ? opzich vind ik het niet zo'n probleem maar ik wil niet dat deze later alsnog barst door vocht/vorst bijvoorbeeld.

http://i65.tinypic.com/2mfamu9.jpg

• Mirved
jacovn schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 08:52:
De panelen liggen wel haaks op wat er in die impressie staat. Had de architect niet door waar het noorden en zuiden ligt, of heeft de solar instalateur daar een misser gemaakt ?

En je zou haast een soort van vrij veld opstelling eronder kunnen zetten en dan de panelen net onder die verhoogde rand. De verhoging kan een deel of geheel de ballast zijn lijkt me. Neemt de totale daklast niet veel toe,

Kun je er eventueel nog onderdoor kruipen ook.
Als wij een impressie maken bij ons op kantoor gaan we echt geen rekening houden met waar de zon daadwerkelijk opkomt. De opdrachtgever wilt zo mooi mogelijke plaatjes niet zo realistisch mogelijk. Zelfde met de renders die we maken. Dat is altijd iets optimistischer dan de werkelijkheid. Het beeld van de tuin is dan gezien vanuit het perspectief van de buurman. De woonkamer vanuit de muur. Zo creëer je een wijder beeld dan werkelijk. Staat er ook altijd bij dat je geen enkele waarde kan hechten aan die plaatjes enkel de technische tekeningen.

• kabeltjekabel
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 02:38
Ik verbaas me wel vaker over hoeveel moeite er wordt gedaan om meer geld uit te geven om een slechter huis te bouwen. Zoals verspringingen, 95 graden hoeken, zakgoten, voor de sier boven de dakpannen doorgemetselde muur en weet ik veel wat niet meer. Daar valt dit muurtje rond het dak ook mooi onder; 0,0 functie, alleen maar extra schaduw en nog nadelig voor PV ook. Waarom in vredesnaam? 8)7

In Groenlo staan nieuwe rijtjeshuizen, die liggen gewoon massief vol met PV panelen, rechtstreeks vanaf de bouw. Van rand tot rand tot rand en tot 20 cm van de nok ofzo.

Ook in Groningen laatst wat woonblokken gezien die het volledige dak vol hebben liggen met PV.

kabeltjekabel wijzigde deze reactie 04-01-2019 18:03 (12%)

• jacovn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 09:51
I
Mirved schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 17:22:
[...]

Als wij een impressie maken bij ons op kantoor gaan we echt geen rekening houden met waar de zon daadwerkelijk opkomt. De opdrachtgever wilt zo mooi mogelijke plaatjes niet zo realistisch mogelijk. Zelfde met de renders die we maken. Dat is altijd iets optimistischer dan de werkelijkheid. Het beeld van de tuin is dan gezien vanuit het perspectief van de buurman. De woonkamer vanuit de muur. Zo creëer je een wijder beeld dan werkelijk. Staat er ook altijd bij dat je geen enkele waarde kan hechten aan die plaatjes enkel de technische tekeningen.
Ik heb zelfs een 3d model van ons huis gekregen waar de zon een rondje maakte op in te stellen snelheid.
Dat was voor we tekenden. Erna een keer gevraagd of ze het buurhuis toe konden voegen (bouwden ze ook)
Nou dat ging niet meer want daar was veel werk voor nodig en weet ik niet wat,

Of dat zat niet in dat pakket, of elk uur meerwerk was ze te veel,

• leecher
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 06:06
ambusched schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 21:15:
Weten jullie misschien of er veel verschil zit tussen stucen en glad pleisterwerk? Ik ben offertes aan het opvragen en glad pleisterwerk is een stuc (🤣) goedkoper. Maar als het gewoon een strak resultaat geeft is dat voor ons perfect.
Ons budget is ongeveer 4500,- (liefst minder natuurlijk) voor 200m2 voor beneden en 1e verdieping inclusief in kleur spuiten. Wanden worden behang klaar opgeleverd.
Stuccen = vlak en glad maken, glad pleisterwerk een dun laagje die het alleen glad maakt. Voor het oog maakt het niet uit, je gaat het wel merken als je dingen tegen de muur moet gaan zetten. Denk bijvoorbeeld aan je keuken, plintjes, meubels, etc. Bij net stucwerk kan je een waterpas tegen de muur houden en zie je vrijwel geen ruimte tussen muur en waterpas. Bij glad pleisterwerk kunnen er zomaar golven in zitten van een paar mm.

Wij hebben glad laten pleisteren maar zouden het niet nog een keer doen. Niet alleen omdat het (werkspot) volk zijn best niet heeft gedaan (kon zelf de helft overnieuw doen) maar omdat ik achteraf het prijsverschil tussen pleister en stucwerk niet vind opwegen tegen de ongemakken van niet-vlakke muren. Met name bij de keuken was het irritant omdat het blad eigenlijk strak tegen de muur moest en dat heb ik nu op moeten vullen met een polymeerkit. Ook heb ik heel wat stelwerk moeten doen bij het neerzetten van de keukenkasten. Ik heb geen plinten op de vloer (plavuizen + laatste paar mm kit tot de muur) maar ik weet zeker dat dat helemaal kut zou zijn.

Ja het kan voor 4500 euro en ja het ziet er prima uit maar het blijft een minderwaardige oplossing tov echt stucwerk.
Lennartc schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:16:
wat denken jullie; is deze baksteen eigenlijk gebarsten of hoort dit in de structuur ? opzich vind ik het niet zo'n probleem maar ik wil niet dat deze later alsnog barst door vocht/vorst bijvoorbeeld.

[Afbeelding]
Als je elke baksteen in je huis scheurvrij wilt houden ga je een heel erg moeilijk leven tegemoet.

leecher wijzigde deze reactie 04-01-2019 19:44 (12%)

• Mirved
jacovn schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:28:
I
[...]

Ik heb zelfs een 3d model van ons huis gekregen waar de zon een rondje maakte op in te stellen snelheid.
Dat was voor we tekenden. Erna een keer gevraagd of ze het buurhuis toe konden voegen (bouwden ze ook)
Nou dat ging niet meer want daar was veel werk voor nodig en weet ik niet wat,

Of dat zat niet in dat pakket, of elk uur meerwerk was ze te veel,
Alles is mogelijk mits de aannemer/project ontwikkelaar ervoor betaald. De architect doet het niet voor niks, die krijgt enkel betaald voor het ontwerp.

• asdf25
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 20-02 22:03
Codeoranje schreef op maandag 31 december 2018 @ 12:00:
Met een foto kunnen we wat neer zien natuurlijk. Zijn de overige roosters van hetzelfde type ? En zijn de ruiten hetzelfde ? Draai delen of vast glas . Misschien hoort die kit er wel maar als je het niet vertrouwd even een garantieverzoek doen bij de aannemer . Let wel vaak kunnen die voorrijkosten berekenen op het moment dat ze voor niets komen .
D.deJong schreef op maandag 31 december 2018 @ 10:34:
Het zou zomaar kunnen dat het glas te kort was en dat ze het zo hebben opgelost. Of reclameren nu nog een optie is weet ik niet maar wie niet waagt wie niet wint.
Alle roosters in de woning zijn hetzelfde, de roosters zitten alleen in raam met vast glas, in de draaikiepramen zitten geen roosters. Voor de duidelijkheid even twee foto's gemaakt, omgeving even weggelaten. Foto van dichtbij gemaakt en een van meter verder weg.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• GeeMoney
Lijkt mij duidelijk tekort glas inderdaad. Tocht het niet?

• asdf25
GeeMoney schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:20:
Lijkt mij duidelijk tekort glas inderdaad. Tocht het niet?
Woon er nog niet en heb roosters altijd open staan. Van de week eens voelen met rooster dicht. Kitnaad (behalve dat hij overdreven dik is) en ruit zitten er wel correct en stevig in.

• TLer
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 09:59
Tassadar32 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 16:20:
@GeeMoney Hier ook een brine WP, het ding staat tegen de buitenwand van de woning in de berging. Heb hem zowel in de woonkamer als de berging nog nooit gehoord. Waar veel gedoe over is zijn de lucht/water warmtepompen, die maken wel degelijk flink wat geluid. Helaas horen de meeste mensen "warmtepomp" en denken ze dan direct aan de lucht/water variant.
Dit moet ik toch even corrigeren! Een Lucht/Water of Lucht/Lucht warmtepomp hoeft niet bijzonder veel geluid te maken. Dat hangt samen met de compressor en de hoeveelheid isolatie de fabrikant toepast. Ik heb een Lucht/Water warmtepomp van Nibe (F2120-8) staan en deze produceert vrijwel geen geluid. Binnen sowieso niet. Daar hoor je enkel de waterpomp zijn ding doen. De buitenunit kan je horen als je er naast staat, maar zeker niet storend. Loop je twee meter verder dan is het geluid bij vollast al niet meer hoorbaar. Er zijn echter wel andere merken welke duidelijk luider zijn.

Waar je wel rekening mee moet houden is de lucht verplaatsing. Die wil je niet over je terras laten blazen waarschijnlijk. Geluid hoeft echt geen issue te zijn als je de juiste koopt. Er zijn meerdere stille merken te koop. Ook zou ik er voor kiezen om de buitenunit niet aan een gevel te hangen of op een dak te plaatsen. Dat kan resonanties opleveren. Het luistert dus allemaal wat kritischer, maar het hoeft echt geen probleem te zijn. Uiteindelijk is je installateur daar ook verantwoordelijk voor. Die moet zorgen voor een stille goede werking van het verwarming systeem.

De slechte naam komt van voornamelijk goedkope Aziatische buitenunits. Cheap, Cheap, noisy. :'( Programma's als Kassa en kranten als de Telegraaf duiken daar natuurlijk direct bovenop en bestempelen alle L/W / L/L warmtepompen als lawaaimakers. Het ligt allemaal wat genuanceerder.

• Wimhaw
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 20-02 22:05
@Tassadar32 @GeeMoney @TLer
TLer, sluit me volledig aan bij jouw opmerking.
Een goede L/W WP maakt geluid, maar is niet lawaaierig. Vooroordelen die door de Telegraaf en ook andere media worden geopperd zijn beslis niet waar als je geen prutzooi koopt.

Heb zelf een Danfoss DHP IQ9. Deze is in gebruik lekker stil en staat volledig los van gevel. Wind en verkeer maken vele malen meer geluid dan onze WP.
Zou niet anders willen.

Danfoss dhp-iq 9 max, 36 Csun, 10080Wp opZW dakhoek ca. 55°, SAJ, type Suntrio Plus 10k. Gasloos vanaf 27 juli 2018.

• DikkieD
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 17-02 16:06
Wij gaan wrs voor een woonbetonnen vloer bij DTZ vloeren in Wormer. Nu bieden ze beneden de optie om plinten aan te brengen. Dit kost een x-bedrag extra per strekkende meter, in ons geval een paar honderd euro erbij. Nemen we geen plinten, dan gaan ze de boel strak afkitten (ivm garantie) en ook dat is een bepaald bedrag per strekkende meter.

Ik heb geen idee van het soort plinten dat ze kunnen leveren, maar het zette mij wel aan het denken over de opties en wat wel/niet mooi is (ondanks persoonlijke smaak/meningen).

Wat hebben jullie bij een (woon)betonnen vloer? Is strak afkitten ook mooi of voldoende? Is een gewone houten (mdf) plint mooi? Of kunnen we beter voor iets gaan dat mooier past bij beton?

• leecher
@DikkieD

ik heb hier plavuizen met beton-achtig uiterlijk en ik heb geen plint gebruikt. Ook gewoon het laatste randje afgekit. Ik vind het zelf erg strak en rustig ogen en zou het zo weer doen. Je kan het ook zo zien: Later een plint aanbrengen is een stuk makkelijker dan er een weghalen en de muur netjes houden. Daarom zeg ik strak afkitten.

• Wimhaw
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 20-02 22:05
@GeeMoney We hebben ook bij ons een warmtepomp met maar één 180ltr boiler. 2 dochters. We redden het makkelijk om allemaal als het moet dagelijks te douchen, omdat een ieder een ander doucheritme heeft.
Als je direct achterelkaar gaat douchen dan heeft de laatste waarschijnlijk een koude douche. Tot op heden is dat nog niet gebeurd.
Alleen als 1 van mijn dochters met allerlei haar-gezichtmaskers enz enz bezig zijn meer dan een half uur kraan vol open hebben ze koud water aan het eind. Dan moeten ze maar sneller zijn of de kraan niet vol open zetten
Wij hebben een warmtepomp die het water binnen 20 minuten op 52gr brengt.
Dus als je even wacht dan heeft de volgende weer heerlijk warm water.

Danfoss dhp-iq 9 max, 36 Csun, 10080Wp opZW dakhoek ca. 55°, SAJ, type Suntrio Plus 10k. Gasloos vanaf 27 juli 2018.

• leecher
Wimhaw schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 11:45:
@GeeMoney Dan moeten ze maar sneller zijn of de kraan niet vol open zetten
Klinkt als een voordeel :P

• Matthijs..
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 20-02 19:25
leecher schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 11:42:
@DikkieD

ik heb hier plavuizen met beton-achtig uiterlijk en ik heb geen plint gebruikt. Ook gewoon het laatste randje afgekit. Ik vind het zelf erg strak en rustig ogen en zou het zo weer doen. Je kan het ook zo zien: Later een plint aanbrengen is een stuk makkelijker dan er een weghalen en de muur netjes houden. Daarom zeg ik strak afkitten.
Klinkt goed, is het misschien mogelijk om een foto te plaatsen?

• wantsome
  • Registratie: juli 2012
leecher schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 11:42:
@DikkieD

Hoe doe je dat met stofzuigen? Ben ook wel benieuwd naar een foto.

Acties:
  • +14Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 20-02 22:37
Nu na bijna 4 maanden de werkzaamheden vrijwel helemaal zijn uitgevoerd, kijk ik wel terug op een mooie tijd en begin ik ook langzaam te kunnen genieten van al het werk :)

Ik herken veel beangstigende reacties met foto’s tijdens de bouw (“gaat dit wel goed?”), ontzettend veel vragen/keuzes waar je mee te maken krijgt en dat het geld dat met bakken de deur uitgaat.

Maar ik vond het een super ervaring, blijft geweldig dat ik nu in een huis woon waar we zelf alles hebben ingedeeld en ingericht - van de douchepositie, zolderindeling tot de stopcontacten.

Ik heb echt super veel gehad aan dit topic. Bij veel keuzes heb ik eerst gezocht in deze reeks, werkelijk waar alles komt wel voorbij van vloerverwarming, stucen, electra tot budgetten, financiering en erfgrenzen. Ook heb ik vanuit dit topic de aannemer voor de vloeren, trappen en muren (ja renovlies - een van de meest terugkerende discussies in deze reeks) gekozen. Top bedrijf (JPG inrichters), heb die lui naderhand ook een taart gestuurd omdat we zo content waren het eindresultaat :)

Dat gaat helaas bij jullie allemaal een beetje lastig dus jullie moeten het doen met een post maar bij deze allemaal bedankt voor de vele informatieve posts, het durven stellen van de domme vragen (die ik ook had) en interessante discussies _/-\o_

Voor iedereen die momenteel in het proces van bouwen zit, gebruik dit topic maximaal, ook ik kon m’n aannemer achter het behang plakken - gelukkig is de relatie nu een stuk beter en vooral veel succes!

• peterrrr
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 21:11
Ons huis wordt, zoals het er nu naar uit ziet, opgeleverd medio mei 2019. Ik ben druk bezig met de planning momenteel. Iemand die zijn of haar planning wilt delen?

• DutchAddick
Katseviool schreef op zondag 6 januari 2019 @ 12:28:
Ik heb echt super veel gehad aan dit topic.

Dat gaat helaas bij jullie allemaal een beetje lastig dus jullie moeten het doen met een post maar bij deze allemaal bedankt voor de vele informatieve posts, het durven stellen van de domme vragen (die ik ook had) en interessante discussies _/-\o_
Helemaal mee eens!
Supersnel internet in het hele huis nu nadat ik hier had gelezen over loze leidingen als meerwerk :)

• willy1986
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
DikkieD schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 11:38:
Wij gaan wrs voor een woonbetonnen vloer bij DTZ vloeren in Wormer. Nu bieden ze beneden de optie om plinten aan te brengen. Dit kost een x-bedrag extra per strekkende meter, in ons geval een paar honderd euro erbij. Nemen we geen plinten, dan gaan ze de boel strak afkitten (ivm garantie) en ook dat is een bepaald bedrag per strekkende meter.

Ik heb geen idee van het soort plinten dat ze kunnen leveren, maar het zette mij wel aan het denken over de opties en wat wel/niet mooi is (ondanks persoonlijke smaak/meningen).

Wat hebben jullie bij een (woon)betonnen vloer? Is strak afkitten ook mooi of voldoende? Is een gewone houten (mdf) plint mooi? Of kunnen we beter voor iets gaan dat mooier past bij beton?
Ik heb ook een woonbetonvloer van DTZ in een nieuwbouwwoning (zowel begane grond als 1e etage). Ondanks betongaas, 'speciale' vezels en opstookprotocol voor vloerverwarming toch twee grote scheuren in woonkamer vloer over de hele breedte. Valt helaas niet onder garantie bij aannemer of DTZ. Houd hier rekening mee. Ook heb ik veel details die binnen de oplevernormen zijn. (Putjes, olifantenhuid, puntjes, kleurverschil, oneffenheden, haartjes, smeervegen, luchtblaasjes(zijn ze nog voor terug gekomen) lees iig de bijgeleverde documenten door. Andere woonbetonvloerleveranciers verschuilen zich ook achter allerlei garantievoorwaarden.

Ik heb de optie voor plinten niet genomen. Via Hornbach plinten zelf gekocht. Scheelde veel geld en kon ik de speakerkabels gelijk wegwerken.

willy1986 wijzigde deze reactie 06-01-2019 17:24 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hsb-3
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 11:43
peterrrr schreef op zondag 6 januari 2019 @ 14:29:
Ons huis wordt, zoals het er nu naar uit ziet, opgeleverd medio mei 2019. Ik ben druk bezig met de planning momenteel. Iemand die zijn of haar planning wilt delen?
Week 1:
Verhuisfittingen en lampen indraaien
Schoonmaken en poetsen
Opstookprotocol vloer

Week 2
Vloeren leggen

Week 3
Plinten leggen
Nogmaals schoonmaken
Verhuizen

Het is nogal afhankelijk van wat je nog moet doen, wat de planning is. ;) en hoeveel tijd je hebt, wat je zelf gaat doen en wat je uitbesteed.

• Xtince
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 20-02 21:36
Hsb-3 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 18:56:
[...]

Week 1:
Verhuisfittingen en lampen indraaien
Schoonmaken en poetsen
Opstookprotocol vloer

Week 2
Vloeren leggen

Week 3
Plinten leggen
Nogmaals schoonmaken
Verhuizen

Het is nogal afhankelijk van wat je nog moet doen, wat de planning is. ;) en hoeveel tijd je hebt, wat je zelf gaat doen en wat je uitbesteed.
Hmm, moet wel zeer weinig gebeuren zie ik :). Muren laat je als “betonlook”? Maar een week voor opstookprotocol? Voor de rest geen ruwbouw? Mijn planning is toch wat meer zaken en ga uit van ruim 2 maanden (als het niet langer wordt). Komt bij mij wel dat ik badkamer en wc’s casco heb genomen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
peterrrr schreef op zondag 6 januari 2019 @ 14:29:
Wij hadden badkamer en toiletten vanuit de bouw.

Onze planning was als volgt:
12 november sleutel
13-27 november stukadoors
3 december haard
3-4 december tegelen keuken en gang
17-21 december parket vloer gehele woning behalve keuken en gang
21 december keuken

Tussendoor de kleine klusjes zoals opstookprotocol, verhuislampen, sauzen, internet installeren..

23 december zijn we er gaan wonen, officieel ingeschreven op dit adres per 1 januari, iets gunstiger voor de belastingen ;).

Heb eigenlijk alles uitbesteed, uiteindelijk ook het leggen van de vloer boven. En dat is maar goed ook, ben beter in organiseren dan klussen :P (en ik stel hoge eisen)

Sport_Life wijzigde deze reactie 06-01-2019 20:31 (16%)

Anima Sana in Corpore Sano

• Hsb-3
@Xtince we laten de muren inderdaad tijdelijk onbehandeld (wel stucwerk vanuit de bouw).

Opstookprotocol is eigenlijk 10 dagen (van 15 naar 40 en weer naar 20, daarna in grotere stappen terug naar 40), maar we gaan proberen te versnellen door ipv 24 uur het iets korter te doen. Dan moet dat wel in 7 dagen lukken denk ik.

Verder hebben we alles laten doen door de aannemer, omdat we geen zin/tijd hadden om het naderhand zelf allemaal te doen en te coördineren. Huis is dus zo goed als af als we de sleutel krijgen. En de resterende kleine dingen (zoals het schilderen van de trap) doen we gaandeweg als we er wonen.

• GeeMoney
Katseviool schreef op zondag 6 januari 2019 @ 12:28:
Maar ik vond het een super ervaring, blijft geweldig dat ik nu in een huis woon waar we zelf alles hebben ingedeeld en ingericht - van de douchepositie, zolderindeling tot de stopcontacten.

Ik heb echt super veel gehad aan dit topic. Bij veel keuzes heb ik eerst gezocht in deze reeks, werkelijk waar alles komt wel voorbij van vloerverwarming, stucen, electra tot budgetten, financiering en erfgrenzen. Ook heb ik vanuit dit topic de aannemer voor de vloeren, trappen en muren (ja renovlies - een van de meest terugkerende discussies in deze reeks) gekozen.
Dat zijn de redenen inderdaad waarom wij (ik met mijn gezin) wederom voor een nieuwbouw woning hebben gekozen. Heerlijk dat alles op de plek zit waar je het verwacht/bedacht hebt en dat er mede door loze leidingen altijd een keuze is om achteraf iets te doen qua aansluitingen of stopcontacten.

Ik ga het topic nog even doorspitten (heb hem pas ontdekt) maar ik begrijp dat renovlies niet in de smaak valt?
In onze vorige woning kreeg ik meermaals de vraag door welke stucadoor ik die wanden zo strak had laten stucen >:) .
Dat ik vervolgens aangaf dat het renovlies was moesten ze nog 2 keer kijken en voelen.
Ik heb 2 goede bevriende stellen die een nieuwbouwhuis van top tot teen lieten stucken en werkelijk waar geen wand zonder scheuren binnen een jaar, daar bedank ik voor.

Mijn renovlies man is een echte vakman en mede door snaarstrakke kitranden bij het plafond, een mooie strakke plint beneden en plakken zonder naden is het werkelijk waar een echt strakke wand. Ik schuur ze wel zelf helemaal vlak (na frees werk en leidingwerk) met een bandschuurmachine en saus ze voor met latex, daarna gaat mijn mannetje aan de slag.

Ik laat wel de plafonds beneden en die van de badkamers stucken. Tevens 2 a 3 wanden in die 2e badkamer ook. Verder komt er bij mij renovlies en motief behang bij de kinderen.
De trappen laat ik het eerste jaar voor wat ze zijn, die gaan echt als een dolle werken.

PS. Iemand ervaring met regge-tegels uit Enter? Wij zijn van plan een keramische tegel in visgraad te bestellen bij ze en boven voor plak pvc te gaan.

GeeMoney wijzigde deze reactie 06-01-2019 22:42 (9%)

• frumper
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 07:32
Onze planning:

1 sleutel! Schuren beneden
2 voorstrijken beneden vloer zolder leggen
3 beneden renovlies
4 beneden renovlies
5 schuren voorstrijken boven sauzen beneden
6 schuren voorstrijken boven sauzen beneden
7 boven behangen keuken bezorgen
8 boven behangen keuken plaatsen
9 boven behangen
10 vloer boven
11 kasten bezorgen boven
12 kasten in elkaar boven
13
14 beneden egaliseren
15 -
16 beneden vloer leggen

Het enige wat imho iets te krap is, is de vloer op de eerste die gelijmd wordt, want daar hebben we dus maar 9 dagen voor het opstookprotocol. Aan de andere kant is dat vinyl wat erop gelijmd wordt en daar zit iets meer rek in dan in pvc.

Life is what happens while you're busy making other plans

• Snowhite0901
  • Registratie: juni 2012
  • Nu online
vraagje,
Ik wil na oplevering overal rolluiken laten plaatsen. Degene die dit gaat doen heeft alleen problemen met die op de 2e verdieping boven onze uitbouw (90cm). Hij heeft nog nooit een steiger gebouwd die "het hoekje omgaat". Zijn hier standaardsteigers voor? Ik weet niet goed waar ik op moet zoeken.
ik heb een uitwijkconsole gevonden maar voor zover ik kan zien steunt die op een schuin dak, en die heb ik nou juist niet. Enig idee?

En nee, het is geen beun de haas, maar een redelijk klein bedrijfje dat gewoon veel woonhuizen tot de 1e verdieping doet.

• GeeMoney
Snowhite0901 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 10:43:
vraagje,
Ik wil na oplevering overal rolluiken laten plaatsen. Degene die dit gaat doen heeft alleen problemen met die op de 2e verdieping boven onze uitbouw (90cm). Hij heeft nog nooit een steiger gebouwd die "het hoekje omgaat". Zijn hier standaardsteigers voor? Ik weet niet goed waar ik op moet zoeken.
ik heb een uitwijkconsole gevonden maar voor zover ik kan zien steunt die op een schuin dak, en die heb ik nou juist niet. Enig idee?

En nee, het is geen beun de haas, maar een redelijk klein bedrijfje dat gewoon veel woonhuizen tot de 1e verdieping doet.
In het slechtste geval kunnen er toch gewoon 2 steigers neergezet worden? (1 op de uitbouw en de ander vanaf de grond naast de woning?)
Anders wellicht een klein hoogwerkertje?
Er zijn ook legio steigerbouw bedrijven, ik zou ze gewoon eens vrijblijvend een offerte vragen met een foto of situatieschets?

• Snowhite0901
  • Nu online
GeeMoney schreef op maandag 7 januari 2019 @ 10:54:
[...]
In het slechtste geval kunnen er toch gewoon 2 steigers neergezet worden? (1 op de uitbouw en de ander vanaf de grond naast de woning?)
is het dak van de uitbouw daarop berekend?
Anders wellicht een klein hoogwerkertje?
prijzige grap voor 2 rolluiken:S
Er zijn ook legio steigerbouw bedrijven, ik zou ze gewoon eens vrijblijvend een offerte vragen met een foto of situatieschets?
De meeste werken niet echt voor particulieren. Iemand toevallig goede ervaringen met een partij rond Dordrecht?

• GeeMoney
Snowhite0901 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 10:59:
[...]

is het dak van de uitbouw daarop berekend?

[...]

prijzige grap voor 2 rolluiken:S

[...]

De meeste werken niet echt voor particulieren. Iemand toevallig goede ervaringen met een partij rond Dordrecht?
Hedendaagse uitbouwen zijn daar echt wel op berekend, zoveel gewicht is het niet en als je dat knap verdeeld blijft er weinig van over.

Hoogwerkertje is dacht ik een 150 euro voor een dag.
Ik ken twee bedrijven bij ons in de Noordkop en die leveren gewoon aan particulieren (mits zij hem opbouwen).

Je vraagt advies omtrent een probleem maar doet er verdacht weinig voor om zelf tot concrete zaken te komen, en als die er dan zijn vindt je ze weer te duur :? .

• Snowhite0901
  • Nu online
GeeMoney schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:03:
[...]

Hedendaagse uitbouwen zijn daar echt wel op berekend, zoveel gewicht is het niet en als je dat knap verdeeld blijft er weinig van over.
ok bedankt.
Hoogwerkertje is dacht ik een 150 euro voor een dag.
Ik ken twee bedrijven bij ons in de Noordkop en die leveren gewoon aan particulieren (mits zij hem opbouwen).

Je vraagt advies omtrent een probleem maar doet er verdacht weinig voor om zelf tot concrete zaken te komen, en als die er dan zijn vindt je ze weer te duur :? .
Ik heb een offerte voor een hoogwerkertje bij 2 bedrijven en die kwamen met 850,- voor een dag...dat is ietsje anders dan wat jij noemt. Ik was met mijn eerste post niet helemaal volledig dat is mijn fout.
Het is niet dat ik niet al huiswerk had gedaan. Maar bedankt voor je moeite.

Snowhite0901 wijzigde deze reactie 07-01-2019 11:08 (3%)

• GeeMoney
Snowhite0901 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:07:
[...]

ok bedankt.

[...]

Ik heb een offerte voor een hoogwerkertje bij 2 bedrijven en die kwamen met 850,- voor een dag...dat is ietsje anders dan wat jij noemt. Ik was met mijn eerste post niet helemaal volledig dat is mijn fout.
Het is niet dat ik niet al huiswerk had gedaan. Maar bedankt voor je moeite.
150,- blijkt ook van een aantal jaren geleden zie ik nu maar bij bo-rent heb je een 17m variant voor 227,- per dag.

https://www.borent.nl/mat...ogwerker_op_aanhanger_17m

• AlexSaxoMusic
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 09:47
Binnen ons nieuwbouwproject bestaat (uiteraard) de optie om ook de 1e verdieping van vloerverwarming te voorzien (normaal zijn het radiatoren). Echter gaat het om 1 zone die dus voor alle kamers geld inclusief de badkamer. In de badkamer komt dan wel een elektrische radiator zoals gebruikelijk.

Wat ik mij afvraag is hoe dat werkt in de praktijk. Op de slaapkamers wil je een aangename temperatuur maar absoluut niet te warm wegens de nachtrust. Is dit dan voldoende om hetzelfde effect in de badkamer te creëren? Of zou ik gewoon naar een optie moeten kijken waarbij de badkamer afzonderlijk te bedienen is qua vloerwarming. Waardoor deze dus hoger in te stellen is ten opzichte van de slaapkamers.

• GeeMoney
AlexSaxoMusic schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:44:
Binnen ons nieuwbouwproject bestaat (uiteraard) de optie om ook de 1e verdieping van vloerverwarming te voorzien (normaal zijn het radiatoren). Echter gaat het om 1 zone die dus voor alle kamers geld inclusief de badkamer. In de badkamer komt dan wel een elektrische radiator zoals gebruikelijk.

Wat ik mij afvraag is hoe dat werkt in de praktijk. Op de slaapkamers wil je een aangename temperatuur maar absoluut niet te warm wegens de nachtrust. Is dit dan voldoende om hetzelfde effect in de badkamer te creëren? Of zou ik gewoon naar een optie moeten kijken waarbij de badkamer afzonderlijk te bedienen is qua vloerwarming. Waardoor deze dus hoger in te stellen is ten opzichte van de slaapkamers.
Het zou gek zijn als het 1 grote zone is inclusief badkamer volgens mij gezien eventueel vocht bij stook gedrag en douchen etc. Ook is het relatief goedkoop om er allemaal aparte zones van te laten maken, ik zou vragen of je contact kan opnemen met de sanitair boer uit het project (heb ik ook gedaan) en voor een kleine 700 euro krijg ik alle kamers op een eigen zone.

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 09:16
AlexSaxoMusic schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:44:
Raar en onlogisch maar het zal wel weer goedkoper zijn en/of meerwerk opleveren.
Zeker de badkamer wil je apart kunnen regelen; die elektrische radiator hangt er sowieso voor de vorm om aan de opwarmnorm te kunnen voldoen maar die wil je in de praktijk waarschijnlijk niet gebruiken.

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

@AlexSaxoMusic Bij vloerverwarming zijn zones niet gelijk aan groepen. Een zone is een aanvoer/retourleidingpaar vanaf je ketel. Een groep is een stuk leiding vanaf de verdeler. Eén zone is dus niet zo raar, één groep zou dat wel zijn. Wij hebben het hele huis in één zone, maar een aparte zone voor de eerste verdieping zou nog wel wat voor te zeggen zijn. Al wordt die waarschijnlijk in de praktijk teveel geknepen om een eigen zone te rechtvaardigen - de pomp zal dan waarschijnlijk uitslaan omdat er te weinig flow gerealiseerd kan worden.

Ik zou het dus even navragen of ze inderdaad één zone met meerdere groepen bedoelen - ik ga er vanuit dat dat zo is. Anders worden de lussen van je groepen ook veel te lang voor een goede werking.

Op de verdeler kun je de groepen dan natuurlijk wel afzonderlijk inregelen. De warmtevraag wordt echter voor de zone in het geheel bepaald.

MadEgg wijzigde deze reactie 07-01-2019 11:54 (8%)

Tja

• toolkist
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 11:49
frumper schreef op maandag 7 januari 2019 @ 10:36:
Onze planning:

1 sleutel! Schuren beneden
2 voorstrijken beneden vloer zolder leggen
3 beneden renovlies
4 beneden renovlies
5 schuren voorstrijken boven sauzen beneden
6 schuren voorstrijken boven sauzen beneden
7 boven behangen keuken bezorgen
8 boven behangen keuken plaatsen
9 boven behangen
10 vloer boven
11 kasten bezorgen boven
12 kasten in elkaar boven
13
14 beneden egaliseren
15 -
16 beneden vloer leggen

Het enige wat imho iets te krap is, is de vloer op de eerste die gelijmd wordt, want daar hebben we dus maar 9 dagen voor het opstookprotocol. Aan de andere kant is dat vinyl wat erop gelijmd wordt en daar zit iets meer rek in dan in pvc.
Ga je het renovlies sauzen of het plafond? Indien het laatste dan zou ik eerst gaan sauzen en dan pas het renovlies doen.

• frumper
toolkist schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:57:
[...]

Ga je het renovlies sauzen of het plafond? Indien het laatste dan zou ik eerst gaan sauzen en dan pas het renovlies doen.
Het renovlies :)

Anders zouden we eerst het plafond doen inderdaad. maar die is mooi wit en mag mooi wit blijven :)

• Snowhite0901
  • Nu online
GeeMoney schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:10:
[...]

150,- blijkt ook van een aantal jaren geleden zie ik nu maar bij bo-rent heb je een 17m variant voor 227,- per dag.

https://www.borent.nl/mat...ogwerker_op_aanhanger_17m
ahhh op aanhanger! Dit was de tip die ik nodig had. Ik had alleen hoogwerkers gezien die zelf reden, maar die moeten met een dieplader gebracht worden en dan zit je al snel aan dat andere bedrag.

• wrstylo
  • Laatst online: 20-02 15:37
Ik heb een nieuwbouwwoning gekocht die over een jaar klaar zal zijn. Nu ben ik mij aan het oriënteren voor een vloer. Aangezien ik vloerverwarming in de gehele woning heb, wil ik op alle verdiepingen tegels laten zetten. Heeft iemand een goed adresje voor tegels? Ik ben zelf langs esco vloeren en jan groen tegels geweest. Maar bij esco vloeren vragen ze zowat 4k voor het leggen en jan groen tegels legt ze alleen als je tegels vanaf 35€ per m2 afneemt.

Alvast bedankt voor de tips!

• Deleon78
  • Registratie: oktober 2010
MadEgg schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:52:
@AlexSaxoMusic Bij vloerverwarming zijn zones niet gelijk aan groepen. Een zone is een aanvoer/retourleidingpaar vanaf je ketel. Een groep is een stuk leiding vanaf de verdeler. Eén zone is dus niet zo raar, één groep zou dat wel zijn. Wij hebben het hele huis in één zone, maar een aparte zone voor de eerste verdieping zou nog wel wat voor te zeggen zijn. Al wordt die waarschijnlijk in de praktijk teveel geknepen om een eigen zone te rechtvaardigen - de pomp zal dan waarschijnlijk uitslaan omdat er te weinig flow gerealiseerd kan worden.

Ik zou het dus even navragen of ze inderdaad één zone met meerdere groepen bedoelen - ik ga er vanuit dat dat zo is. Anders worden de lussen van je groepen ook veel te lang voor een goede werking.

Op de verdeler kun je de groepen dan natuurlijk wel afzonderlijk inregelen. De warmtevraag wordt echter voor de zone in het geheel bepaald.
Houd rekening met de optie om later te koelen met de vloerverwarming. De badkamer moet dan sowieso op een andere groep en volgens mij ook zone (maar daar twijfel ik over). Klok, klepel, maar misschien helpt het.

• Headhunter07
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 19-02 10:01
Hier ook een vraag over vloerverwarming.
Woning (twee onder één kap) moet eind 2019 opgeleverd worden. We krijgen nog gewoon een cv op gas, met standaard vloerverwarming beneden, radiatoren op beide verdiepingen en ventielatieroosters boven alle ramen.
We hebben nu als laatste afbouwopties de keuze om vloerverwarming als hoofdverwarming te kiezen in de gehele woning. In de badkamer komt dan een elektrische radiator.
Als tweede optie is het mogelijk om te kiezen voor een regeling per verblijfsruimte icm bovenstaande optie. In de woonkamer komt de hoofdbediening (kamerthermostaat) en in iedere verblijfsruimte een aparte bediening. Master/master regeling.
Is dat laatste handig om te kiezen (voor €2975,00) ? Ik hoef het geen 24 graden op de slaapkamers te krijgen maar 16 vind ik dan weer te gortig zoals ik in andere commentaren lees. 3 slaapkamers voor kinderen waar ze huiswerk maken en vooral gamen op de PS4.

• Wijnand1980
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 09:31
wrstylo schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:43:
Ik heb een nieuwbouwwoning gekocht die over een jaar klaar zal zijn. Nu ben ik mij aan het oriënteren voor een vloer. Aangezien ik vloerverwarming in de gehele woning heb, wil ik op alle verdiepingen tegels laten zetten. Heeft iemand een goed adresje voor tegels? Ik ben zelf langs esco vloeren en jan groen tegels geweest. Maar bij esco vloeren vragen ze zowat 4k voor het leggen en jan groen tegels legt ze alleen als je tegels vanaf 35€ per m2 afneemt.

Alvast bedankt voor de tips!
Gezien de regio kan je wellicht kijken bij tegelhuis Montfoort in Waddinxveen. Die waren bij mij >20% goedkoper voor de tegels dan Jan Groen. Tegelzetten doen ze niet zelf, ze hebben uiteraard wel tegelzetters die dit kunnen aanbieden waarmee ze je in contact brengen. Zelf dit weekend daar de tegels besteld.
Andere optie wellicht is Fravo tegels in Dordrecht. Qua prijsniveau bij ons gelijkwaardig aan Montfoort.
Keuze zal ook afhangen van smaak en merk. Succes!

• Vantage92
  • Laatst online: 08:05
Headhunter07 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:05:
Hier ook een vraag over vloerverwarming.
Woning (twee onder één kap) moet eind 2019 opgeleverd worden. We krijgen nog gewoon een cv op gas, met standaard vloerverwarming beneden, radiatoren op beide verdiepingen en ventielatieroosters boven alle ramen.
We hebben nu als laatste afbouwopties de keuze om vloerverwarming als hoofdverwarming te kiezen in de gehele woning. In de badkamer komt dan een elektrische radiator.
Als tweede optie is het mogelijk om te kiezen voor een regeling per verblijfsruimte icm bovenstaande optie. In de woonkamer komt de hoofdbediening (kamerthermostaat) en in iedere verblijfsruimte een aparte bediening. Master/master regeling.
Is dat laatste handig om te kiezen (voor €2975,00) ? Ik hoef het geen 24 graden op de slaapkamers te krijgen maar 16 vind ik dan weer te gortig zoals ik in andere commentaren lees. 3 slaapkamers voor kinderen waar ze huiswerk maken en vooral gamen op de PS4.
Voor 500-800 euro koop je een Honeywell Evohome thermostaat met slimme radiatorkranen en geschikt voor vloerverwarming. Dan heb je hetzelfde of zelfs meer comfort/functionaliteit en kun je dat geld lekker in je zak steken.

• Headhunter07
Vantage92 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:22:
[...]

Voor 500-800 euro koop je een Honeywell Evohome thermostaat met slimme radiatorkranen en geschikt voor vloerverwarming. Dan heb je hetzelfde of zelfs meer comfort/functionaliteit en kun je dat geld lekker in je zak steken.
Hoe bedoel je? Helemaal niet kiezen voor vloerverwarming op de verdiepingen?
Vloerverwarming leek ons juist wel extra comfortabel en ook gemakkelijk omdat er dan geen radiatoren komen op plekken waar je misschien een kast zou willen plaatsen. Of met gordijnen bij het raam ed.

• Vantage92
  • Laatst online: 08:05
@Headhunter07

Ik bedoel dat je dezelfde functionaliteit en comfort kan bereiken (verwarming per zone) met deze honeywell thermostaat of andere vergelijkbare systemen.
De keuze voor volledig vloerverwarming is natuurlijk aan jou, argument kan inderdaad zijn dat je dan geen lelijke radiatoren hebt.

Wat ik vooral probeer te zeggen is dat je voror minder dan €2975 dezelfde functionaliteit kan bereiken, of je nu compleet vloerverwarming hebt of een combinatie met radiatoren. Ervan uitgaande dat die €2975 puur is voor het zonesysteem.

Vantage92 wijzigde deze reactie 07-01-2019 18:16 (7%)

• Headhunter07
Vantage92 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 18:15:
@Headhunter07

Ik bedoel dat je dezelfde functionaliteit en comfort kan bereiken (verwarming per zone) met deze honeywell thermostaat of andere vergelijkbare systemen.
De keuze voor volledig vloerverwarming is natuurlijk aan jou, argument kan inderdaad zijn dat je dan geen lelijke radiatoren hebt.

Wat ik vooral probeer te zeggen is dat je voror minder dan €2975 dezelfde functionaliteit kan bereiken, of je nu compleet vloerverwarming hebt of een combinatie met radiatoren. Ervan uitgaande dat die €2975 puur is voor het zonesysteem.
Op de lijst staat alleen dat voor €2795 “de aansturing van de vloerverwarming in de gehele woning en de cv-ketel worden aangepast, alsmede de benodigde electrische aanpassingen.”
Dus niets over het veranderen van het legpatroon.
Vloerverwarming an sich kost €4095

• Hsb-3
Ik ben vandaag gaan kijken in de woning. Ik had nog wat maten nodig, zodat we een paar bestellingen definitief kunnen maken.

Paar verrassingen, positief als negatief.
Positief:
- de badkamer zat er ver in, wandtegels overal aangebracht. Er lag alleen geen dekvloer in, geen idee waarom (over de rest van het huis lag deze er wel in). Het bad staat er ook al in.
- over de verdelers van de vv is een mooi houten "kistje" getimmerd (die makkelijk in z'n geheel op te tillen is).

Negatief:
- een wcd boven de wasbak komt wel erg ver naar de muur, zodat er maar 33 cm tussen de muur en de wcd is. Dus geen badkamerkast van 35cm mogelijk..
- de opening voor de inloopdouche is maar 57cm ipv 60cm. Dus een eventuele deur zal maatwerk worden, terwijl we juist met die 60 cm een standaardmaat wilde hebben.
- de verwijderbare knieschotten zaten vastgespijkerd en geschroefd. Die heb ik losgemaakt omdat ik er achter wilde kijken (met toestemming). Maar dat spijkeren is niet zo handig terugplaatsen..

Wel mooi om even tussendoor te kijken, nog een week of 7 te gaan..

• frumper
Ja die knieschotten zaten bij ons ook gied dichtgespijkerd. Er zal toch echt aan beide kanten een demonteerbaar deel moeten komen. Zeker omdat ze zelf aangegeven hebben dat je ze de minimaal de eerste maand open moet laten ivm vocht en ventilatie...
Die douchecabine is wel balen zeg! Zeker als je hem echt op 60cm gezet had. Had je van het stopcontact bij het badmeubel niet aangegeven dat het van de kant af moest? Nu misschien gat achterin de kast en stopcontact in de kast?

• GeeMoney
Hsb-3 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 18:54:
Ik ben vandaag gaan kijken in de woning. Ik had nog wat maten nodig, zodat we een paar bestellingen definitief kunnen maken.

Paar verrassingen, positief als negatief.
Positief:
- de badkamer zat er ver in, wandtegels overal aangebracht. Er lag alleen geen dekvloer in, geen idee waarom (over de rest van het huis lag deze er wel in). Het bad staat er ook al in.
- over de verdelers van de vv is een mooi houten "kistje" getimmerd (die makkelijk in z'n geheel op te tillen is).

Negatief:
- een wcd boven de wasbak komt wel erg ver naar de muur, zodat er maar 33 cm tussen de muur en de wcd is. Dus geen
badkamerkast van 35cm mogelijk..
- de opening voor de inloopdouche is maar 57cm ipv 60cm. Dus een eventuele deur zal maatwerk worden, terwijl we juist met die 60 cm een standaardmaat wilde hebben.
- de verwijderbare knieschotten zaten vasrgespijkerd en geschroefd. Die heb ik losgemaakt omdat ik er achter wilde kijken (met toestemming). Maar dat spijkeren is niet zo handig terugplaatsen..

Wel mooi om even tussendoor te kijken, nog een week of 7 te gaan..
Ondanks dat je duidelijk bent geweest in je maatvoering zijn de afwijkingen wel binnen de marges ben ik bang. Kon je niet nameten waar nu die extra marge gepakt is waardoor je dus maar 57cm doorgang hebt bijvoorbeeld? Als ze zelf dus nu de wand "te dik" hebben gelaten dan zou ik er toch proberen werk van te maken.

In mijn vorige woning hadden ze het toilet 50cm uit een hoek geplaatst terwijl ik nadrukkelijk om een zo klein mogelijke ombouw en zo dicht mogelijk tegen de hoek aan had gevraagd.
Ze kwamen toen eerst met het argument dat de betonvloer al gestort was en ik wel 300 euro terug kon krijgen als vergoeding. Dus ik draaide de rollen weer eens om (gouden tip btw) en vroeg of hij in zijn badkamer dit voor 300 euro zou accepteren om er vervolgens 15 jaar tegenaan te kijken en te weten dat dat anders had gemoeten.
Dat antwoord was dus nee, en zonder verdere discussie werd hij uit de betonvloer gebikt :) .

• Hsb-3
@frumper @GeeMoney , ik denk dat de badkamerzaak geen rekening heeft gehouden met dat tegels ook nog een dikte hebben. Muurtje staat namelijk als 100mm gemaatvoerd, en de kalkzandsteen is al 100 dik. Dus beetje jammer..

De wcd staat op de tekening boven de wasbak getekend. Dat hij niet voorbij de wasbakcontour komt. Alleen, een symbool voor een dubbele wcd is smaller dan een dubbele wcd (2 enkele wcd naast elkaar, type h251). Ik dacht (en heb dit begin ook nagevraagd bij de kopersbegeleiding) dat een dubbele wcd zo'n H140 wcd was..
De wcd zou volgens tekening zo'n 60 cm uit de hoek geplaatst geplaatst worden.

Dit schrijvende, dan kan 33cm dus nooit komen door een bredere wcd.

In de knieschotten is aan beide zijden een uitneembaar paneel gemaakt. Alleen deze is dus ook vastgespijkerd thv de afwerklat bovenaan, en niet alleen geschroefd. Zag er achter overigens prima uit! Helemaal niet vochtig ofzo.

Nog een andere verrassing was, dat de hwa onderaan 2x een 90 graden bocht maakt, on zo aan te sluiten op de liggende buis. Als straks de grond is aangevuld, ga je dit niet meer zien, en het is alleen hemelwater, dus lijkt me niet zo'n kans op verstopping?

En ik zag ook dat er op veel plekken dikke klodders stucwerk op de vloer lagen, maar ik ga er van uit dat ze dat opruimen voor de oplevering (zelfs de trap zat onder).

• GeeMoney
@Hsb-3 2x een 90 graden bocht? De aansluiting in de grond zit dus gewoon zeg 20cm verderop?
Noem mij een zeikerd maar voor het zicht zou ik de grond open spitten en die aansluiting verleggen om vervolgens gewoon recht naar beneden de hwa te kunnen maken.

• Hsb-3
@GeeMoney, ja precies.. Bij alle woningen was het trouwens zo.

Hwa

• GeeMoney
Hsb-3 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 21:15:

[Afbeelding: Hwa]
:F

• Kasperaitis
  • Laatst online: 19-02 22:55
Hier ook bezig met de planning voor de afwerking van onze woning. Hoe zijn jullie ervaringen met het schuren van de wanden? Deze worden behangklaar opgeleverd. Vanwege (budgettaire) keuzes willen we deze pas over een aantal jaren laten stucen. Heeft het zin om ze eerst machinaal te schuren en dan te schilderen? Of haal ik me een hoop werk op de hals en is het resultaat minimaal? Uiteraard afhankelijk van mn skills.

Edit: Het gaat om zandkalksteen. Resultaat hoeft niet spiegelglad te zijn maar we wonen nu ook in een nieuwbouwhuis en hoe kritischer ik kijk hoe meer onvolkomenheden ik zie.

Kasperaitis wijzigde deze reactie 07-01-2019 21:30 (17%)

• GeeMoney
@Kasperaitis ik heb in mijn vorige nieuwbouw woning alles tot in den treure staan schuren, en ik ga het ook bij mijn aankomende woning weer doen.
Die super strakke wanden gaven mij gek genoeg altijd een goed gevoel als ik er weer naar keek ondanks avonden schuren.

• frumper
Wij zijn nu in de fase dat we de kleuren voor de muren aan het bekijken zijn... best lastig weer. Wordt het Early Dew, Denim Drift of Summer Splash als tegenkleur van een net zo exotische naam kleur wit... keuzes keuzes keuzes 😂 Flexa heeft er in ieder geval mooie namen aan gegeven!

frumper wijzigde deze reactie 07-01-2019 22:05 (10%)

• ambusched
  • Laatst online: 19-02 19:32
frumper schreef op maandag 7 januari 2019 @ 22:04:
Wij zijn nu in de fase dat we de kleuren voor de muren aan het bekijken zijn... best lastig weer. Wordt het Early Dew, Denim Drift of Summer Splash als tegenkleur van een net zo exotische naam kleur wit... keuzes keuzes keuzes 😂 Flexa heeft er in ieder geval mooie namen aan gegeven!
Onee die kleuren....
Welke vloer.... Welke kleur vloer.... Boven beneden verschillende?? Onee da's boven budget...
De keuken wit, oké maar dan het blad welke tint 'hout'
De badkamer en toilet moesten gelukkig al gekozen zijn voor november, was ook lastig welke tint grijs voor de vloer? Mat wit of glans wit. Vloertegels bij ombouw of toch die kleine steenstrips...
Wel leuk hè die nieuwbouw uitzoekerij oOo 7(8)7 *O*

• asdf25
GeeMoney schreef op zondag 6 januari 2019 @ 21:24:
[...]

PS. Iemand ervaring met regge-tegels uit Enter? Wij zijn van plan een keramische tegel in visgraad te bestellen bij ze en boven voor plak pvc te gaan.
Goede naam hier in de omgeving, betaal je wel voor, hetzelfde als Teunissen en Becking. Balotti is qua prijs denk ik een stuk gunstiger, goede ervaringen iig mee. Hebben twee winkels Apeldoorn en Itterbeck. Bij die laatste gaan zeer veel mensen hier uit de omgeving heen.

• ymaenhout
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 13-02 16:30
ambusched schreef op maandag 7 januari 2019 @ 22:15:
[...]

Onee die kleuren....
Welke vloer.... Welke kleur vloer.... Boven beneden verschillende?? Onee da's boven budget...
De keuken wit, oké maar dan het blad welke tint 'hout'
De badkamer en toilet moesten gelukkig al gekozen zijn voor november, was ook lastig welke tint grijs voor de vloer? Mat wit of glans wit. Vloertegels bij ombouw of toch die kleine steenstrips...
Wel leuk hè die nieuwbouw uitzoekerij oOo 7(8)7 *O*
Herkenbaar :P :+ 8)
Blij dat we al dat soort keuzes achter de rug hebben.

De bouwvakkers zijn weer begonnen, ze gaan nu verder met de buitengevel en waarschijnlijk wordt eind deze week de 2e verdiepingsvloer gestort.

Verwachting/doel is eind januari het dak erop. Al met al begint het er steeds meer als een echte woning uit te zien :)

• Harrie_
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
frumper schreef op maandag 7 januari 2019 @ 22:04:
Kleur voor de muur is annu nu toch gewoon kiezen uit RAL 9016 en 9003?

• GeeMoney
asdf25 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 22:20:
[...]

Goede naam hier in de omgeving, betaal je wel voor, hetzelfde als Teunissen en Becking. Balotti is qua prijs denk ik een stuk gunstiger, goede ervaringen iig mee. Hebben twee winkels Apeldoorn en Itterbeck. Bij die laatste gaan zeer veel mensen hier uit de omgeving heen.
De vloeren zijn niet goedkoop maar op echte houten vloer na, wel het mooiste wat we tot nu toe gezien hebben. De keramische tegel heeft 23 structuren tov de meeste pvc “hout” achtigen, die hebben er vaak 5. We werden netjes geholpen en namen ook ruim de tijd. We kregen meerdere plakken (pvc) mee voor de vloeren boven en die hoefden ze ook niet terug.

De offerte is ruim een maand geldig en ik ben niet direct nagebeld om de order binnen te halen of extra te overtuigen. Ook kunnen we bij een referentie woning de vloer bekijken eventueel. Enige nadeel is dat ze geen plinten doen begreep ik, wellicht dat ik dat nog als korting kan bedingen. (Vloer is 12.5k voor 118m2 in visgraat)

• Den_S85
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20-02 20:35
Hsb-3 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 21:15:

[Afbeelding: Hwa]
Tja... mooi is anders en 99% kans dat je de horizontale buis binnen een half jaar kapot hebt getrapt, maar qua verstopping zou ik me geen zorgen maken, dat gaat prima werken zo.

• ArCadE

ArCadE

De man die bakt....

GeeMoney schreef op maandag 7 januari 2019 @ 22:47:
[...]

De vloeren zijn niet goedkoop maar op echte houten vloer na, wel het mooiste wat we tot nu toe gezien hebben. De keramische tegel heeft 23 structuren tov de meeste pvc “hout” achtigen, die hebben er vaak 5. We werden netjes geholpen en namen ook ruim de tijd. We kregen meerdere plakken (pvc) mee voor de vloeren boven en die hoefden ze ook niet terug.

De offerte is ruim een maand geldig en ik ben niet direct nagebeld om de order binnen te halen of extra te overtuigen. Ook kunnen we bij een referentie woning de vloer bekijken eventueel. Enige nadeel is dat ze geen plinten doen begreep ik, wellicht dat ik dat nog als korting kan bedingen. (Vloer is 12.5k voor 118m2 in visgraat)
Waarom kiezen jullie voor PVC tov echt hout? Qua prijs is PVC niet echt goedkoper.

Mijn Specs

• GeeMoney
ArCadE schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:20:
[...]

Waarom kiezen jullie voor PVC tov echt hout? Qua prijs is PVC niet echt goedkoper.
Voornamelijk onderhoud, gemak, kinderen en een hond. ;)
De PVC vloer is goed geprijsd en ik denk wel degelijk goedkoper dan een echte houten vloer.
Totaal aan PVC krijgen we 140m2 inclusief egaliseren, plakken etc. voor 6750 euro. (0,55 kwaliteit)

Tel daarbij dus het onderhoud en gemak bij op dan is de keuze snel gemaakt.
Looks however, daar wint duidelijk de houten vloer.

GeeMoney wijzigde deze reactie 08-01-2019 10:24 (38%)

• ArCadE

ArCadE

De man die bakt....

GeeMoney schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:22:
[...]

Voornamelijk onderhoud, gemak, kinderen en een hond. ;)
De PVC vloer is goed geprijsd en ik denk wel degelijk goedkoper dan een echte houten vloer.
Totaal aan PVC krijgen we 140m2 inclusief egaliseren, plakken etc. voor 6750 euro. (0,55 kwaliteit)
Ok, dat is inderdaad wel iets goedkoper dan hout maar het scheelt niet heel veel ;) De prijzen die ik voor PVC voorbij zie komen zijn stukken hoger.
De andere redenen zijn met een houten vloer ook geen probleem 8)

ArCadE wijzigde deze reactie 08-01-2019 10:27 (5%)

Mijn Specs

• Señor Sjon
  • Laatst online: 11:52

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Den_S85 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 07:51:
[...]

Tja... mooi is anders en 99% kans dat je de horizontale buis binnen een half jaar kapot hebt getrapt, maar qua verstopping zou ik me geen zorgen maken, dat gaat prima werken zo.
Daar komt nog grond/aarde/straatwerk overheen. Zie je niks van terug en voorkomt ook dat het water van 6 meter hoogte gelijk in je ringleiding valt. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Marnix1988
Wat Senor Sjon zegt. Het is ronduit knap als je de buis kapot krijgt als er eenmaal bestraat is. Even los dat het een plek is waar je zelden overheen loopt, want het ligt niet echt in een natuurlijke flow voor een looppad. Oftewel persoonlijk zou ik het mooi zo laten en geen tijd en moeite aan verspillen.

@Señor Sjon Wat het voordeel dat het niet direct in de ringleiding valt?

• GeeMoney
Als er boven dat niveau bestraat gaat worden dan is het natuurlijk prima zo.
Als dit echter boven straatniveau is dan gaan bij mij de klinkers er weer uit in ieder geval :+ .

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Marnix1988 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 12:30:
Wat Senor Sjon zegt. Het is ronduit knap als je de buis kapot krijgt als er eenmaal bestraat is. Even los dat het een plek is waar je zelden overheen loopt, want het ligt niet echt in een natuurlijke flow voor een looppad. Oftewel persoonlijk zou ik het mooi zo laten en geen tijd en moeite aan verspillen.

@Señor Sjon Wat het voordeel dat het niet direct in de ringleiding valt?
Na verloop van tijd kan de aansluiting verzakken of losraken van de buis erboven. Waardoor je afschot in de leiding niet meer klopt of gewoon lekt en zand weg gaat spoelen.

• Mirved
ArCadE schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:26:
[...]

Ok, dat is inderdaad wel iets goedkoper dan hout maar het scheelt niet heel veel ;) De prijzen die ik voor PVC voorbij zie komen zijn stukken hoger.
De andere redenen zijn met een houten vloer ook geen probleem 8)
Onderhoud is wel degelijk meer een ding bij hout. Daarnaast met kinderen zul je veel sneller beschadigingen krijgen. Als laatste zal het ook nooit zo goed de warmte van de vloerverwarming geleiden.

• ArCadE

ArCadE

De man die bakt....

Mirved schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 13:12:
[...]

Onderhoud is wel degelijk meer een ding bij hout. Daarnaast met kinderen zul je veel sneller beschadigingen krijgen. Als laatste zal het ook nooit zo goed de warmte van de vloerverwarming geleiden.
Ik deel je mening niet helemaal. Als je de vloer bij houdt dan valt het onderhoud wel mee (regelmatig schoonmaken/dweilen). Beschadigingen krijg je idd maar een kras is nog we weg te poetsen. Als je kinderen met scherpe voorwerpen over de grond krassen dan heb je met PVC ook een uitdaging. Voordeel is ook dat er geen stuk vanaf kan "chippen". Ik heb ook al een aantal PVC vloeren gezien die loslieten, opbolden etc. Dit staat en valt natuurlijk met de gekozen kwaliteit.

V.w.b. vloerverwarming, dat kan prima met hout maar niet alle houtsoorten zijn geschikt.

just my 2 cents....

ArCadE wijzigde deze reactie 08-01-2019 13:19 (7%)

Mijn Specs

• Mirved
ArCadE schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 13:17:
[...]

Als je de vloer bij houdt dan valt het onderhoud wel mee (regelmatig schoonmaken/dweilen).
.
Dus als je het regelmatig onderhoud valt het onderhoud wel mee ;)

• wrstylo
  • Laatst online: 20-02 15:37
Wijnand1980 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:16:
[...]

Gezien de regio kan je wellicht kijken bij tegelhuis Montfoort in Waddinxveen. Die waren bij mij >20% goedkoper voor de tegels dan Jan Groen. Tegelzetten doen ze niet zelf, ze hebben uiteraard wel tegelzetters die dit kunnen aanbieden waarmee ze je in contact brengen. Zelf dit weekend daar de tegels besteld.
Andere optie wellicht is Fravo tegels in Dordrecht. Qua prijsniveau bij ons gelijkwaardig aan Montfoort.
Keuze zal ook afhangen van smaak en merk. Succes!
Bedankt voor de tip, ik zal eens kijken daar! door wie laat jij je tegels leggen trouwens?

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Mirved schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 13:22:
[...]

In een vorige woning heb ik een echte houten vloer gehad. Als de vloer strak gelakt is is het qua dagelijks onderhoud gelijk aan PVC of laminaat, gewoon regelmatig stofzuigen en dweilen. Maar na een jaar of 3 was die zeker wel aan een schuur + lakbeurt toe, en daar ben je wel een paar dagen zoet mee. Bij laminaat of PVC heb je dat niet.

Maar daarvoor heb ik het niet gelaten. De prijs is wel veel hoger, de warmteweerstand is hoger en de vloer is veel dikker. We hebben nu voor €3500 80 m² met PVC laten doen, daar koop je alleen het hout om die vloer te beleggen nog niet voor.

Tja

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Ligt aan de laklaag. Mijn ouders doen 15 jaar met een gelakte, massieve merbau vloer. Buiten een hond die de tussendeur uit wou graven (don't ask), valt het reuze mee.

• ArCadE

ArCadE

De man die bakt....

Mirved schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 13:22:
[...]

Onder onderhoud versta ik het schurem/lakken/oliëen van een vloer. De PVC vloer moet je ook zuigen en dweilen.

Mijn Specs

• boyd91
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11:39
Met deze post wil ik ook graag inhaken op dit topic. Ik heb samen met mijn vriendin een nieuwbouwhuis gekocht. De verwachte oplevering is december 2019.

Momenteel zijn we in gesprek met de elektriciën. Onder geen beding wil de elektricien nog loze leidingen plaatsen. De enige optie die ik heb zijn reeds bekabelde leidingen, waar dan ook bij wordt vermeld dat de kabels niet meer vervangen kunnen worden.

Ik vind het persoonlijk heel erg vervelend, want het liefst had ik naar iedere kamer loze leidingen laten leggen.

De elektricien heeft drie redenen (of smoesjes?) gegeven waarom loze leidingen niet meer kunnen;
  1. Ons huis bevat zoveel ventilatie en verwarmingssystemen dat de leidingen veel bochten moeten maken waardoor je er achteraf geen kabel meer doorheen krijgt.
  2. Er kan beton in de leidingen lopen tijdens de bouw.
  3. De leidingen kunnen een kink krijgen doordat er tijdens de bouw op gestaan wordt.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Pagina: 1 ... 98 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True