Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 102 Laatste
Acties:
  • 1.037.170 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:26
Milmoor schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:36:
Bij een nieuwbouwwoning hoort een tuin. Het laatste stukje grond/zand moet je daarbij zelf doen. De projectontwikkelaar stort bij/terug op de toplaag na. Bij ons zo'n 15 cm. We zitten in Hengelo, dus we hebben vooral zand. De grond is waarschijnlijk niet erg aangereden omdat de het ophoogzand van de projectontwikkelaar pas laat gestort gaat worden. Met de buren kijken we naar grond/zand maar de meesten gooien hun tuin grotendeels vol tegels en willen dus vooral ophoogzand. Wij willen net als de directe buurman wel een tuin en hebben een hoekhuis. Daar is dus een stevige bak teelaarde nodig. Zo'n 145 m2 aan oppervlak x 15 cm hoog. Men kijkt ook voor ons, maar dat is bijvangst. Ik kijk dus ook zelf. Iemand goede tips waar ik op moet letten en wat voor prijs ik aan moet denken? Internet varieert gigantisch.
Wist niet dat dit er ook bij kwam. Over hoeveel geld praat je per m2? Wij zitten aan zo'n 300/400m2, slik :'(
100m2 is voor de bestrating bij de schuur. Voor en achtertuin lekker groen en wat grote bomen.

Dit is sowieso de mooiste boom en kan al bij een relatief kleine tuin:
http://www.vtwonen.nl/tui.../japanse-sierkers-prunus/

Gisteren een indeling op maat gemaakt met floorplanner.com
Werkt super goed. Hierdoor kwam het idee om een door kijken open haard te nemen. Zo creëer je een leuk hoekje zodat het ook nog functioneel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:45

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Wij hebben besloten om uiteindelijk na oplevering pas te gaan kijken wat er op de muren benodigd is.
Bij eerder opgeleverde woningen door dezelfde aannemer ziet het er heel strak uit.

Is dat bij ons ook zo dan schuren we het licht knallen we er Sigmafix Universal op en verven er overheen.
Bij slechtere muren gaan we er of Brander airless DF pleister of Brander Verf en Behangklaar tegenaan zetten om de wanden recht te trekken.

Vriendin werkt bij fabrikant van beide dus kunnen het tegen een goede prijs krijgen en waarschijnlijk ook door het applicatielab laten uitvoeren, die willen zeker voor werknemers nog wel eens dit soort klussen aanpakken _/-\o_ O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Rubman op 23-11-2016 09:16 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:42
Bastien schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 19:12:
[...]
Zojuist VEH gesproken hierover. Zij geven inderdaad aan dat op basis van dat de zolder verbonden is met het trappenhuis (of andersom zo u wilt) zonder afscheiding dit geheel als vluchtroute wordt gezien en dus op elke verdieping een melder hoort te krijgen. Zij verwijzen ook naar de door jouw genoemde toelichting in NEN 2555.

Ga ik het eerdaags eens proberen bij de aannemer, kijken wat die zegt.

[...]
Ja leuk als de zolder in de brand staat. Zodra de zolder vol met rook is komt deze gewoon door het trappenhuis naar beneden. En dan gaat pas de melder dus af terwijl je plafond bij wijze van spreken (of echt) al warm genoeg is om een ei op te bakken en je eigenlijk allang buiten had willen staan.
Hoe is het afgelopen met je rookmelder op zolder? Nog een reactie gehad van je aannemer? :)

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

DeOS schreef op woensdag 23 november 2016 @ 19:04:
[...]

Hoe is het afgelopen met je rookmelder op zolder? Nog een reactie gehad van je aannemer? :)
Ja... ze gaan er niet in mee. Welke argumenten ik ook aandroeg en met welke documenten ik ook kwam. 'Kreeg' 'm alleen als ik voor 10K de zolder liet opdelen in twee ruimtes want dan moet het wel. Dus mja.

Heb nu maar besloten om het als meerwerk te laten doen (incl. schakeling met de andere twee). Mocht ik nog een keer een mogelijkheid zien om het wel voor elkaar te krijgen ze te overtuigen, al is het met de oplevering, zie ik dan wel weer verder. De kosten waren ook niet zo dusdanig idoot, het is een leuk bedrag voor een rookmelder maar ze moeten de boel doortrekken naar de zolder en ook het elektra erop aansluiten.

Heb vandaag getekend voor heel wat meer meer (en minder)werk. Voel me nu nog armer dan na het tekenen van de koop-/aannemingsovereenkomst. :D En dat ze nu eens gaan beginnen met bouwen, hup hup. Maar het uitzoekwerk met de opties (incl. keuken/sanitair) is 98% klaar dus binnenkort kan ik mij een beetje gaan oriënteren op de afwerking. Kijken hoeveel ik daarbij over het budget heen ga. Lang leve een duidelijke en overzichtelijke boekhouding. :)

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:20

vhal

ಠ_ಠ

Over een rookmelder op de zolder gesproken, ik zie nog een leuke uitdaging om de batterij te vervangen na x jaar...het ding hangt zo'n 4 meter hoog op een rotplek

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Milmoor schreef op maandag 21 november 2016 @ 22:36:
Bij een nieuwbouwwoning hoort een tuin. Het laatste stukje grond/zand moet je daarbij zelf doen. De projectontwikkelaar stort bij/terug op de toplaag na. Bij ons zo'n 15 cm. We zitten in Hengelo, dus we hebben vooral zand. De grond is waarschijnlijk niet erg aangereden omdat de het ophoogzand van de projectontwikkelaar pas laat gestort gaat worden. Met de buren kijken we naar grond/zand maar de meesten gooien hun tuin grotendeels vol tegels en willen dus vooral ophoogzand. Wij willen net als de directe buurman wel een tuin en hebben een hoekhuis. Daar is dus een stevige bak teelaarde nodig. Zo'n 145 m2 aan oppervlak x 15 cm hoog. Men kijkt ook voor ons, maar dat is bijvangst. Ik kijk dus ook zelf. Iemand goede tips waar ik op moet letten en wat voor prijs ik aan moet denken? Internet varieert gigantisch.
Wist ik niet. Is dit altijd zo en staat dit bij jou ergens vermeld?

Wat ik er bij mij over terug kan vinden is: ¨De tuinen worden afgewerkt met de al aanwezige grond en geëgaliseerd.¨
Bastien schreef op woensdag 23 november 2016 @ 19:13:
[...]
Ja... ze gaan er niet in mee. Welke argumenten ik ook aandroeg en met welke documenten ik ook kwam. 'Kreeg' 'm alleen als ik voor 10K de zolder liet opdelen in twee ruimtes want dan moet het wel. Dus mja.
Was te verwachten. Zit in dezelfde situatie, maar denk dat wij hem eerst maar achterwege laten. De zolder wordt toch eerst geen ruimte waar mensen gaan slapen.

[ Voor 17% gewijzigd door DeOS op 23-11-2016 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:02

Milmoor

Footsteps and pictures.

Wij hebben Woningborg, met dit in de technische omschrijving:
- De nodige grondwerken voor funderingen en leidingen;
- Uitgangspunt is een betonbalkenfundatie op palen.
- De buitenriolering wordt ontgraven tot ca. 60 cm minus peil.
- De kavel wordt geëgaliseerd met uitgekomen grond, afgewerkt op ca. 150 mm minus peil.
- Overtollige grond wordt afgevoerd.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• DeOS
Ons project is ook aangesloten bij Woningborg, maar dat zegt op zich niet zo veel over de inhoud van de technische omschrijving. Behalve dat de inhoud hiervan akkoord bevonden is door Woningborg.

Ik heb het nog even nagevraagd, maar bij ons wordt het circa 10 cm beneden vloerpeil/woningpeil opgeleverd.

Over Woningborg gesproken, ik heb nog steeds geen certificaat terwijl we eind september hebben getekend. Aannemer hier nogmaals achter aangestuurd. Hoe lang duurde dit bij jullie?

• Rubman

Rubman

DeOS schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:31:
Ons project is ook aangesloten bij Woningborg, maar dat zegt op zich niet zo veel over de inhoud van de technische omschrijving. Behalve dat de inhoud hiervan akkoord bevonden is door Woningborg.

Ik heb het nog even nagevraagd, maar bij ons wordt het circa 10 cm beneden vloerpeil/woningpeil opgeleverd.

Over Woningborg gesproken, ik heb nog steeds geen certificaat terwijl we eind september hebben getekend. Aannemer hier nogmaals achter aangestuurd. Hoe lang duurde dit bij jullie?
Dit heeft bij ons echt tot op een paar dagen voor passeren geduurd.
Ze hebben het vrij druk bij Woningborg naar ik begreep ivm vele nieuwe projecten en aantrekkende markt.

Het is wel fijn/benodigd hem voor passeren bij de notaris te hebben aangezien je anders akkoord gaat zonder woningborg o.i.d. ik heb dit ook via de aannemer/makelaar gespeeld om er wat druk achter te zetten.
Noem een passeerdatum en dan zie je dat het opeens een paar dagen hiervoor binnen is.

Ander vraagje, hoe lang duurt het bouwen van Gibo binnenmuren gemiddeld?
Gaande om een vrij standaard woning.
Puur voor onszelf en eventuele misgrijpen bij inmeten keuken O-)

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-08 15:50
Rubman schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:40:
[...]
Ander vraagje, hoe lang duurt het bouwen van binnenmuren gemiddeld?
Wat voor materiaal? Gibo zeker?

40m2 / per dag

• Rubman

Rubman

De Rikster schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:53:
[...]

Wat voor materiaal? Gibo zeker?

40m2 / per dag
Gibo inderdaad.

Oke dan ga ik even rekenen er vanuit gaande dat wij het laatste huis zijn waarin gebouwd wordt en van boven naar beneden of de keuken dan ingemeten kan worden op de geplande datum.
(gewoon wat is de langst mogelijke tijd dat het kan duren O-))

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Rubman schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:56:
[...]

Gibo inderdaad.

Oke dan ga ik even rekenen er vanuit gaande dat wij het laatste huis zijn waarin gebouwd wordt en van boven naar beneden of de keuken dan ingemeten kan worden op de geplande datum.
(gewoon wat is de langst mogelijke tijd dat het kan duren O-))
als ze continue binnenmuren aan het bouwen zijn...bij ons gaat het ook in etappes....

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
vhal schreef op woensdag 23 november 2016 @ 20:23:
Over een rookmelder op de zolder gesproken, ik zie nog een leuke uitdaging om de batterij te vervangen na x jaar...het ding hangt zo'n 4 meter hoog op een rotplek
Haal je 'm eruit. Het is toch een backup toch? Ik weet alleen niet of het ding dan ook gaat piepen.

Bij ons zit de 3e rookmelder op zolder er gewoon standaard bij :)

• Rubman

Rubman

bvbal79 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 16:13:
[...]

als ze continue binnenmuren aan het bouwen zijn...bij ons gaat het ook in etappes....
Ja over het algemeen gaat het bij ons redelijk door (ze bouwen ook lekker snel door sowieso) en alles afmaken en naar het volgende. Zo is vorige week de dekvloer en vloerverwarming/reguliere verwarmingsaavoer er in het hele blok ingegaan. En dan staat de week erop weer het volgende op de planning

Net een van de buren in de app dat 1 t/m bouwnr 3 al helemaal voorzien zijn van de binnenmuren. Wij zijn nr 7 dus volgende week wel gereen qua muren. *O*

[ Voor 13% gewijzigd door Rubman op 24-11-2016 18:10 ]

• De Rikster
Rubman schreef op donderdag 24 november 2016 @ 16:18:
[...]

Ja over het algemeen gaat het bij ons redelijk door (ze bouwen ook lekker snel door sowieso) en alles afmaken en naar het volgende. Zo is vorige week de dekvloer en vloerverwarming/reguliere verwarmingsaavoer er in het hele blok ingegaan. En dan staat de week erop weer het volgende op de planning

Net een van de buren in de app dat 1 t/m bouwnr 3 al helemaal voorzien zijn van de binnenmuren. Wij zijn nr 7 dus volgende week wel gereen qua muren. *O*
Juich niet te hard, het is op moment om te janken qua beschikbare gibo-bouwers. Ergens anders iemand die €2 /m2 meer betaalt en het wordt na de kerst ;)

Wees trouwens niet te enthousiast want je keukenboer wil pas inmeten nadat ook de installaties zijn aangebracht.

• Rubman

Rubman

De Rikster schreef op donderdag 24 november 2016 @ 20:04:
[...]

Juich niet te hard, het is op moment om te janken qua beschikbare gibo-bouwers. Ergens anders iemand die €2 /m2 meer betaalt en het wordt na de kerst ;)

Wees trouwens niet te enthousiast want je keukenboer wil pas inmeten nadat ook de installaties zijn aangebracht.
Het zijn jongens van de aannemer zelf en zijn echt specifiek met dit plan bezig. Maak ik mij geen zorgen om. Het zijn geen polen die enkel voor de best betalende klus kiezen, de voorman kennen we en die zie ik niet 123 opeens ergens anders naartoe wandelen on te gaan klussen.

Wat bedoel je met installaties?
Leidingen en dergelijke liggen er al wat betreft gas, water en afvoer. Als het gaat om electra dat kan een klein puntje worden maar we hebben gelukkig heel duidelijke tekeningen met tot nu toe kloppende maten wat betreft alles wat we nu zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

DeOS schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:31:
Een paar maanden na tekenen van de KAO, heel precies weet ik dit niet meer.

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:13
De Rikster schreef op donderdag 24 november 2016 @ 20:04:
[...]

Dat er momenteel een tekort is aan beschikbare gibo-bouwers zei onze voorman 2 maanden geleden ook al inderdaad. Gelukkig viel het uiteindelijk mee, ze konden bij ons project nog redelijk snel aan de bak, en deden 1 huis per dag.

Maar, niet gehinderd door enige kennis, vraag ik mezelf toch het volgende af: waarom is het zo moeilijk om deze mensen te vinden? De vaste bouwvakkers die ik keer op keer op de bouw zie doen zo'n beetje alles maken, van een koof tot het neerzetten van de schuur, maar een gibo muur plaatsen kan dan niet? Want volgens mij hebben deze bouwvakkers wel de frames neergezet tbv de gibo wandjes.

Nogmaals: no offence. Ik heb wat dat betreft te weinig inhoudelijke kennis en misschien is dit ook wel een specifiek vakgebied net als bijvoorbeeld metselaar of elektricien, maar ik ben gewoon benieuwd waar dit in zit :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
Dat komt voornamelijk doordat tijdens de crisis de prijzen onder druk stonden (en staan) en gipsproducten wel in prijs stegen. Hierdoor hebben de blokkenbouwers serieus geld ingeleverd (20-25%) wat ze er tot nu toe nog niet bij hebben gekregen. Het zijn vrijwel allemaal zelfstandigen die per m2 betaald worden.

Die 2 euro is dan ook niet een klein beetje als je weet dat ze rond de 7 euro per m2 betaald krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Milmoor schreef op donderdag 24 november 2016 @ 21:20:
[...]

Een paar maanden na tekenen van de KAO, heel precies weet ik dit niet meer.
same here. In mei de KAO getekend en in eind oktober het certificaat. De bouw is deze week gestart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
De Rikster schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 08:38:
Dat komt voornamelijk doordat tijdens de crisis de prijzen onder druk stonden (en staan) en gipsproducten wel in prijs stegen. Hierdoor hebben de blokkenbouwers serieus geld ingeleverd (20-25%) wat ze er tot nu toe nog niet bij hebben gekregen. Het zijn vrijwel allemaal zelfstandigen die per m2 betaald worden.

Die 2 euro is dan ook niet een klein beetje als je weet dat ze rond de 7 euro per m2 betaald krijgen.
Zelfde zie je ook bij metselaars etc. Als ik nu op een werk loop, ben ik met 35 jaar een broekie... dat wordt binnen 10 jaar ook een groot probleem. Er zijn ontzettend veel mensen de bouw uitgegaan/-jaagd tijdens de crisis. Ook zijn opleidingsprogramma's gestopt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33
Shit, Heijmans gaat maandag het personeel bijpraten, normaal betekent dat weinig goeds (faillissement)...dat wordt dan niet in maart de oplevering van mijn appartement in dat geval :| .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Maandag D-Day! Dan begint de start van de bouw. Hopelijk dit jaar nog passeren. Wordt pas 30 dec als het lukt. Is wat gezeur met de omgevingsvergunning.

Op het laatste moment nog twee zwakke plekken in het beton kunnen creëren straks. Doen we voor de open haard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Wackmack schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 19:33:
Op het laatste moment nog twee zwakke plekken in het beton kunnen creëren straks. Doen we voor de open haard.
Afgelopen vrijdag geleerd: zo'n zwakke plek het een fontanel. Ik heb ze tbv een eventuele later te installeren huislift.

[ Voor 9% gewijzigd door Milmoor op 26-11-2016 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Hebben hier mensen ervaring met het plaatsen van gordijnen bij een hoog plafond? Door dat wij een splitlevel hebben is onze woonkamer 310cm.

Leuk effect totdat je gaat kijken voor gordijnen. De maat is 570x310 Bij twee winkels kreeg ik een offerte van rond de €2000,- Door de hoogte kunnen veel gordijnen niet omdat de stof gaat verhangen. Tweede punt is de rails.

Denk nu om ergens een stof te kopen en het te laten naaien door een klein winkeltje. Snap sowieso niet waarom een stukje stof zo duur moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Een zaak waar je het niet zou verwachten: Kwantum. Tenminste, 15 jaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Milmoor schreef op zondag 27 november 2016 @ 19:49:
Een zaak waar je het niet zou verwachten: Kwantum. Tenminste, 15 jaar terug.
Yep; zelfde ervaring hier! Goede ervaringen verder ook!

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ok stomme vraag misschien maar: wordt een huis opgeleverd met peertjes (lampen) of iets van verlichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
ThatsHollywood schreef op zondag 27 november 2016 @ 20:08:
Ok stomme vraag misschien maar: wordt een huis opgeleverd met peertjes (lampen) of iets van verlichting?
Nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Nee, sterker nog enkel de bedrading zit er dus je zult ook zelf aan de gang moeten met fittingen of armaturen o.i.d.

Je kan natuurlijk wel lampen in het stopcontact steken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Niet online
Thx... gelijk maar even een paar fittingen besteld gezien de donkere dagen dan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
Wackmack schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 19:33:
Maandag D-Day! Dan begint de start van de bouw. Hopelijk dit jaar nog passeren. Wordt pas 30 dec als het lukt. Is wat gezeur met de omgevingsvergunning.

Zijn er nog extra kosten verbonden aan het creëren van die zwakke plekken? Wij laten het boren "gewoon" door de leverancier van de open haard doen en daar zijn uiteraard ook kosten aan verbonden, maar ben wel benieuwd :)

Gisteren kregen we overigens de tekeningen binnen (voor- / boven- en zijaanzicht) van de haard. Nog ruim 3 weken tot de oplevering, en 2 dagen daarna plaatsing van de haard. Komt wel lekker dichtbij nu, zin in!
Ook gezien het feit dat we nu met z'n drietjes op zo'n 45m2 leven, niet te doen :+

Afgelopen vrijdag ook een afspraak gemaakt voor het plaatsen van de vloer en de keuken. Dacht op tijd te zijn voor de keuken, want wilde afspraak op 19 + 20 januari zetten, maar dat bleek gezien de drukte al onmogelijk :o. Staat nu op 23 + 24 januari, dag erna komen de verhuizers onze spullen weer brengen en kunnen we definitief over.
Wackmack schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:25:
Hebben hier mensen ervaring met het plaatsen van gordijnen bij een hoog plafond? Door dat wij een splitlevel hebben is onze woonkamer 310cm.

Leuk effect totdat je gaat kijken voor gordijnen. De maat is 570x310 Bij twee winkels kreeg ik een offerte van rond de €2000,- Door de hoogte kunnen veel gordijnen niet omdat de stof gaat verhangen. Tweede punt is de rails.

Denk nu om ergens een stof te kopen en het te laten naaien door een klein winkeltje. Snap sowieso niet waarom een stukje stof zo duur moet zijn.
Zoals eerder aangehaald is Kwantum een goede optie. Daar gaan wij ook kijken. De gordijnen in mijn vorige huis kwamen overigens bij Leen Bakker vandaan. Ook daar een uitstekende kwaliteit voor een prima prijs.

Van de zomer bij Kwantum nog een mooie loungeset voor in de tuin gescoord voor 550 Euro. Hoekbank van 3 bij 2,5 meter, inclusief kussens en een losse tafel + glasplaat :D

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Denman schreef op zondag 27 november 2016 @ 23:22:
[...]

Zijn er nog extra kosten verbonden aan het creëren van die zwakke plekken? Wij laten het boren "gewoon" door de leverancier van de open haard doen en daar zijn uiteraard ook kosten aan verbonden, maar ben wel benieuwd :)

Gisteren kregen we overigens de tekeningen binnen (voor- / boven- en zijaanzicht) van de haard. Nog ruim 3 weken tot de oplevering, en 2 dagen daarna plaatsing van de haard. Komt wel lekker dichtbij nu, zin in!
Ook gezien het feit dat we nu met z'n drietjes op zo'n 45m2 leven, niet te doen :+

Afgelopen vrijdag ook een afspraak gemaakt voor het plaatsen van de vloer en de keuken. Dacht op tijd te zijn voor de keuken, want wilde afspraak op 19 + 20 januari zetten, maar dat bleek gezien de drukte al onmogelijk :o. Staat nu op 23 + 24 januari, dag erna komen de verhuizers onze spullen weer brengen en kunnen we definitief over.

[...]

Zoals eerder aangehaald is Kwantum een goede optie. Daar gaan wij ook kijken. De gordijnen in mijn vorige huis kwamen overigens bij Leen Bakker vandaan. Ook daar een uitstekende kwaliteit voor een prima prijs.

Van de zomer bij Kwantum nog een mooie loungeset voor in de tuin gescoord voor 550 Euro. Hoekbank van 3 bij 2,5 meter, inclusief kussens en een losse tafel + glasplaat :D
Zwakke plekken kosten helaas wel geld, €430,- per plek. De leidingen worden ook verlegd dus wel heel fijn zo. Als we geen zwakke plekken hadden moest er een diamant boor aan te pas komen.

Zal weer eens kijken bij Kwamtum. Ben er een keer geweest en toen vond ik een beetje een bende. Voor gordijnen kan het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:12
Bij ons staat in de technische omschrijving dat er 6 verhuisfitingen + lamp aanwezig zijn. 6 is niet genoeg voor alle ruimtes in ons huis dus ik gok dat ik tijdelijk ook nog wat fittingen moet gaan plaatsen.

Inmiddels hebben wij te horen gekregen dat we 7 december mogen komen kijken. Als goed is ligt de vloerverwarming dan erin maar nog geen dekvloer, kunnen we daar mooi foto's van maken.

[ Voor 17% gewijzigd door Roberttt op 28-11-2016 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die verhuisfittingen zijn een tientje per 6 ofzo, echt niet spannend. Je moet harder zoeken naar E27 lampen eigenlijk, want veel armaturen gebruiken dat niet meer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Señor Sjon schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:50:
Die verhuisfittingen zijn een tientje per 6 ofzo, echt niet spannend. Je moet harder zoeken naar E27 lampen eigenlijk, want veel armaturen gebruiken dat niet meer. :+
Wat is er moeilijk aan het vinden van lampen met een E27 fitting? de lampen met 'grote' fitting liggen toch nog gewoon in de supermarkt/bouwmarkt/electronicazaak?
Of heb ik steeds heel veel mazzel als ik die zoek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nee, maar dat wordt steeds meer LED (die 'eco'-halogeen varianten zijn nu ook uit de handel begreep ik). Dan moet je i.p.v. een euro per lamp opeens 5-10 euro per lamp betalen voor iets wat je max een paar weken gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 08:04
Dat soort E27 lampen liggen nog gewoon bij de gamma in de schappen

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:25
Señor Sjon schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:02:
Nee, maar dat wordt steeds meer LED (die 'eco'-halogeen varianten zijn nu ook uit de handel begreep ik). Dan moet je i.p.v. een euro per lamp opeens 5-10 euro per lamp betalen voor iets wat je max een paar weken gebruikt.
Action! Goedkoper kan het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Rikster
Roberttt schreef op maandag 28 november 2016 @ 07:55:
[...]
Inmiddels hebben wij te horen gekregen dat we 7 december mogen komen kijken. Als goed is ligt de vloerverwarming dan erin maar nog geen dekvloer, kunnen we daar mooi foto's van maken.
Serieus?

Als ik iets pertinent niet wil hebben zijn het hordes dolende kopers over vloerleidingen, of geen slangen rollen of de dekvloer er al in en hard. In de tussentijd wil ik niemand in die woningen zien :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Laatst online: 22:12
De Rikster schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:57:
[...]

Serieus?

Als ik iets pertinent niet wil hebben zijn het hordes dolende kopers over vloerleidingen, of geen slangen rollen of de dekvloer er al in en hard. In de tussentijd wil ik niemand in die woningen zien :X
Ik was ook redelijk verbaasd, ik had verwacht dat de afdekvloer er al in zou zitten. Dit staat in de mail: 'De afwerkvloer is nog niet aangebracht in uw woning en daarom vragen wij u om voorzichtig te zijn met het lopen op de ruwe vloeren i.v.m. het aanwezige leidingwerk.'

Misschien heb ik het verkeerd geïnterpreteerd en is de vloerverwarming niet aangebracht maar alleen overige leidingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Klinkt mij ook niet helemaal juist in de oren. Foutje zit ook in een klein hoekje en kan je gewoon de leidingen kosten.
Bij ons waren totdat de leidingen van vloerverwarming en dekvloeren erin gingen de deuren ook enkel dicht dmv een klink, maar op het moment dat die werkzaamheden begonnen gewoon direct een cilinder erin en op slot zodat de kopers er niet zomaar meer in kunnen.
Dat deden we nog wel eens in het weekend, even langs gaan O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Rubman op 28-11-2016 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
Rubman schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:13:
Bij ons waren totdat de leidingen van vloerverwarming en dekvloeren erin gingen de deuren ook enkel dicht dmv een klink, maar op het moment dat die werkzaamheden begonnen gewoon direct een cilinder erin en op slot zodat de kopers er niet zomaar meer in kunnen.
Dat deden we nog wel eens in het weekend, even langs gaan O-)
Die cilinder gaat er niet in om kopers buiten te houden hoor, daar hebben we een camerasysteem voor ;)

Die cilinders zijn ervoor om te zorgen dat je een beetje zicht houdt op wie er in de woningen komt als het richting af begint te gaan in verband met schades, vervuiling en diefstal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

De Rikster schreef op maandag 28 november 2016 @ 20:27:
[...]

Die cilinder gaat er niet in om kopers buiten te houden hoor, daar hebben we een camerasysteem voor ;)

Die cilinders zijn ervoor om te zorgen dat je een beetje zicht houdt op wie er in de woningen komt als het richting af begint te gaan in verband met schades, vervuiling en diefstal.
Ja natuurlijk, maar helpt ook met de kopers buiten houden als er net een vloertje gestort is of er leidingen gelegd zijn lijkt mij ;)

Moet eerlijk zeggen dat ik nog niet 123 een camera gezien heb, nu heb ik er ook nog niet op gelet trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Laatst online: 12-09 10:43
Even een vraagje over de termijnen van facturatie. Onze ontwikkelaar heeft er de gewoonte van gemaakt om elke keer een termijn te factureren wanneer het werk nog net niet helemaal klaar is. Er miste bijvoorbeeld nog een halve gevel metselwerk toen de factuur voor de eerste verdiepingvloer gereed binnenkwam (volgens koop en aanneemovereenkomst is de methode "bouwlaag voor bouwlaag" en ze bouwen met de "methode later gevels sluiten")

Nu krijgen we de factuur binnen voor onze 6e termijn: dekvloer gestort. Woningborg heeft als omschrijving: Is deze termijn opgenomen, dan kan deze worden gefactureerd zodra de afwerkvloer (zandcement, anhydriet o.i.d.) is aangebracht op de begane grondvloer en de verdiepingsvloer(en).

Betekent dit dan ook dat de vloer (zonder de tegels) in de badkamer en toilet er in moet liggen. Op dit moment is dat namelijk nog gewoon de kanaalplaat met daaroverheen de leidingen.

Zelf ben ik namelijk van mening dat de vloeren in de badkamer en toilet er ook moeten liggen, maar kan dat niet duidelijk krijgen adhv de omschrijving van woningborg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
3ssen schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 15:41:
Nu krijgen we de factuur binnen voor onze 6e termijn: dekvloer gestort. Woningborg heeft als omschrijving: Is deze termijn opgenomen, dan kan deze worden gefactureerd zodra de afwerkvloer (zandcement, anhydriet o.i.d.) is aangebracht op de begane grondvloer en de verdiepingsvloer(en).

Betekent dit dan ook dat de vloer (zonder de tegels) in de badkamer en toilet er in moet liggen.
Nee

Waarschijnlijk krijg je de termijn "spuitwerk plafonds gereed" nog eerder dan dat je tegelvloeren er in liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Getegelde vloeren worden dan waarschijnlijk in de specie gelegd i.p.v. gelijmd. Dus dat wordt in één keer gedaan. Die valt dan onder stuc- spuit- en tegelwerk.

Overigens, als nog een halve gevel gemetseld moet worden, dan klopt het toch gewoon? Je kreeg een termijn voor de gereedgekomen vloer en geen termijn voor het gereedkomen van de ruwbouw gevels.

http://www.woningborggroe...gelingen-eengezinshuizen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Even een vraagje over de termijnen van facturatie. Onze ontwikkelaar heeft er de gewoonte van gemaakt om elke keer een termijn te factureren wanneer het werk nog net niet helemaal klaar is. Er miste bijvoorbeeld nog een halve gevel metselwerk toen de factuur voor de eerste verdiepingvloer gereed binnenkwam (volgens koop en aanneemovereenkomst is de methode "bouwlaag voor bouwlaag" en ze bouwen met de "methode later gevels sluiten")

Betekent dit dan ook dat de vloer (zonder de tegels) in de badkamer en toilet er in moet liggen. Op dit moment is dat namelijk nog gewoon de kanaalplaat met daaroverheen de leidingen.

Zelf ben ik namelijk van mening dat de vloeren in de badkamer en toilet er ook moeten liggen, maar kan dat niet duidelijk krijgen adhv de omschrijving van woningborg.
Dit kan er ook mee te maken hebben dat de aannemer niet 123 liquide middelen klaar heeft om bouwspullen te laten leveren voor de volgende fase(s) en dus wat eerder factureert naar kopers om de bouw sneller te laten verlopen.
Dit gebeurd bij een aannemer in hetzelfde bestemmingsplan bij ons ook op die manier, is toen nagevraagd door koper waarom er altijd vooruit een factuur kwam (kennis van ons komt er te wonen), je ziet ook vaker bij dit soort aannemers dat de bouw eventjes stil ligt omdat er geen spullen zijn.

Gelukkig heeft onze aannemer hier geen last van as far as I know en kunnen de spullen gewoon gekocht worden, vervolgens gebouwd en dan de factuur gestuurd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
Señor Sjon schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 15:51:
Getegelde vloeren worden dan waarschijnlijk in de specie gelegd i.p.v. gelijmd. Dus dat wordt in één keer gedaan. Die valt dan onder stuc- spuit- en tegelwerk.

Overigens, als nog een halve gevel gemetseld moet worden, dan klopt het toch gewoon? Je kreeg een termijn voor de gereedgekomen vloer en geen termijn voor het gereedkomen van de ruwbouw gevels.

http://www.woningborggroe...gelingen-eengezinshuizen/
Dank je, tegels worden inderdaad in de specie gelegd.

Bij bouwlaag voor bouwlaag staat er toch dat een enkele laag metselwerk mag ontbreken ivm kunnen leggen van de vloer. Lijkt mij dat 1,5 meter hoog geen enkele laag is. Facturatie gaat idd een beetje krom aangezien er door de projectontwikkelaar van aannemer is gewisseld (met toestemming) maar deze via de ander methode bouwt (en dit was vergeten aan te passen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je zegt ook dat het een bouwmethode is met later sluiten van de gevels. Dus het casco gaat eerst en pas later komt het gevelwerk.
3. Wat betekent ‘later gevels sluiten’?

Hieronder verstaat Woningborg de bouwwijze waarbij de ruwbouw in feite in twee fasen wordt uitgevoerd. De eerste fase betreft het ‘binnencasco’, waarbij de dragende wanden worden geplaatst met daarop de verdiepingsvloer(en). Later wordt dan het (meestal halfsteens) gevelmetselwerk uitgevoerd (exclusief voegwerk) en worden de (stel)kozijnen aangebracht (exclusief beglazing). Dit ‘gevels sluiten’ is de tweede fase.

Deze bouwmethode (eerst casco gereed, daarna gevels sluiten) komt bijvoorbeeld voor bij:
• gietbouw (betoncasco);
• montagebouw (bouwmuren, binnenspouwbladen en binnenwanden bestaande uit prefab betonelementen);
• stapelbouw (ankerloze spouwmuren en binnenspouwbladen van kalkzandsteenelementen).

Ingeval van eerst casco gereed en daarna pas gevels sluiten, is een verandering van de ‘bouwlaag voor bouwlaag’ termijnregeling nodig met betrekking tot de verdiepingsvloer(en) en het waterdicht maken van het dak van de woning. Deze verandering betekent dat er termijnen bijkomen, genaamd ‘ruwbouw gevels begane grond gereed’ en ‘ruwbouwgevels verdieping(en) gereed’, en dat de te hanteren percentages veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
Señor Sjon schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 16:11:
Je zegt ook dat het een bouwmethode is met later sluiten van de gevels. Dus het casco gaat eerst en pas later komt het gevelwerk.

[...]
Klopt. Maar de termijnen die zijn afgesproken zijn voor de bouwlaag voor bouwlaag. Daarom hadden we van woningborg al het advies gekregen om pas te betalen als aan alle eisen van de betreffende termijn wordt voldaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Tsja, dat kan je natuurlijk niet uit je verhaal halen. ;)

Maar wat zegt de facturerende partij hiervan? Gewoon melden dat je termijn niet vervallen is. Ik heb zelf genoeg termijnen in het verleden tegengehouden terwijl er 'nog maar 1 rijtje pannen op moest'. Aannemer boos, maar 3 weken later nog steeds die laatste pannen er niet op. Tsja, had ik mooi voor lul gestaan richting mijn kopers als ik dat termijn had vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:33

Altijd oppassen, onze aannemer deed dit ook en vervolgens kwam er een brief dat ze in financieel noodweer zaten (op dit moment hebben ze tot vrijdag om eruit te komen en anders neemt Woningborg het over). Hier meegemaakt met de termijn dak waterdicht terwijl er drie dakpannen op het dak lagen en dat een week zo bleef liggen. Nu ligt het dak dicht (zijn we bijna 4 weken later) dus nu betaal ik het ook.

Als je te vroeg gaat gaat betalen dan vervalt ook de garantie van Woningborg, je mag namelijk pas betalen van woningborg als de fase gereed is. Mocht de aannemer failliet gaan en jij hebt te vroeg betaald kan Woningborg voor dat termijn niet garant staan maar alleen voor de termijnen die volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Niet online
vandaag de vooroplevering gehad. Ziet er allemaal opzich, voor mij als leek goed uit.. uiteraard gaat de bouwkundige van eigenhuis hier bij de oplevering volgende week iets beter naar kijken:)

Maar een paar afwerkingszaken waar ik de kriebels van krijg, zoals:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/2f8f0afpremm3.jpg

Kerel van het 'opleverbedrijf' zei dat dit normaal was 8)7 .... nou mooi niet imho... wat vinden jullie, is dit acceptabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

ThatsHollywood schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 18:01:
vandaag de vooroplevering gehad. Ziet er allemaal opzich, voor mij als leek goed uit.. uiteraard gaat de bouwkundige van eigenhuis hier bij de oplevering volgende week iets beter naar kijken:)

Maar een paar afwerkingszaken waar ik de kriebels van krijg, zoals:

[afbeelding]

Kerel van het 'opleverbedrijf' zei dat dit normaal was 8)7 .... nou mooi niet imho... wat vinden jullie, is dit acceptabel?
Hebben ze nu gewoon een "te klein" stukje extra bovenop het kozijn geprakt?
Nee zeker niet normaal, althans ik zou er zeker over beginnen en aankaarten dat ze het repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Zie je bij stalen kozijnen wel vaker volgens mij hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Dat is inderdaad de normale oplossing bij stalen kozijnen.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/331139/Forumpics/Tweakers/2016-11-29%2018.36.41.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unity2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 21:54
Klopt, die schuiven ze uit om het op maat te maken. Verdient geen schoonheidsprijs nee, vooral de afwerking ernaast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Rikster
ThatsHollywood schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 18:01:
Yep, maar dat gaat meneer van VEH je prima uitleggen waarom dat zo wordt uitgevoerd met een schuifstuk als je dat vraagt. Mogelijk vraagt hij nog waarom je er niet voor hebt gekozen kozijnen zonder bovenlicht te laten plaatsen :+

Maar los van je vraag, je oplevering gaat straks over 'goed' of 'niet goed' en niet over 'mooi' of 'niet mooi'. Dit is volledig binnen de specificaties van de toegepaste stalen nastelkozijnen dus geen opleverpunt.

[ Voor 8% gewijzigd door De Rikster op 29-11-2016 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 08:04
Als ik die kozijnen zie ben ik weer enorm blij dat de deuren hebben laten vervallen en €150 minderwerk hebben per deur. Straks dikke hardhout kozijnen erin en Weekamp deuren waar mijn rug nu al zeer van doet.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Heb hier ook stalen nastel kozijnen in de TO staan. Maar vanaf vrijdag mag ik kozijnen en binnendeuren gaan kiezen dus eens kijken wat er nog meer te krijgen is en tegen welke prijs. En dan maar eens kijken of er wat dit laatste meer-/minderwerk punt nog genoeg budget in het vat zit. :X

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
Bastien schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 20:45:
Heb hier ook stalen nastel kozijnen in de TO staan. Maar vanaf vrijdag mag ik kozijnen en binnendeuren gaan kiezen dus eens kijken wat er nog meer te krijgen is en tegen welke prijs. En dan maar eens kijken of er wat dit laatste meer-/minderwerk punt nog genoeg budget in het vat zit. :X
Tip van mij, kies altijd voor kozijnen zonder bovenlicht. Zonder uitzondering het meerwerk met het meeste waar voor je geld in een nieuwbouwwoning.

Mocht je nog budget over hebben stompe deuren ipv opdek en eventueel nog houten kozijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

De Rikster schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:04:
[...]

Tip van mij, kies altijd voor kozijnen zonder bovenlicht. Zonder uitzondering het meerwerk met het meeste waar voor je geld in een nieuwbouwwoning.

Mocht je nog budget over hebben stompe deuren ipv opdek en eventueel nog houten kozijnen.
Tip van mij, kies wel voor kozijnen met bovenlicht om nog een beetje daglicht in bepaalde ruimtes te krijgen... ;)

Het is nogal persoonlijk. Al is het wel lekker cashen voor de aannemer om per bovenlicht -in ons geval- 175€ te rekeken, dat loopt lekker snel op met 5-7 bovenlichten. Beetje hetzelfde als als opdek vs stompe deuren. Opdek is lekker makkelijker maar soms minder mooi en een stompe deur vervloek je maar is wel mooier :P Persoonlijk zal het bij onze modale vinex nieuwbouwwoning aan mijn aarsch roesten wat voor deur er in zit, toevallig nu wel voor een opdekdeur met ruitje gekozen maar het had net zo goed standaard kunnen zijn. Bij een duurdere segment woning of jaren 30 woning speelt het wat meer. Op de eerste verdieping is het voor mij al helemaal niet meer boeiend, gewoon de standaard crisis opdekdeur :+

Morgen eindoplevering... -O-

[ Voor 29% gewijzigd door vhal op 29-11-2016 21:16 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Mijn voorkeur gaat uit naar houten kozijnen en stompe deuren. Waarschijnlijk de meest dure optie dus dat zal het wel niet worden. :P Eerst maar eens afwachten wat de mogelijkheden en prijzen zijn, maar die kozijnen van hierboven is ook geen gezicht eigenlijk. Maar goed, hoe vaak kijk je omhoog naar 2,6 meter? Keuzes keuzes.

Bovenlichten weglaten was een optie van €125 bij mij. Dit wilde ik op de benedenverdieping doen maar ineens kwamen ze met de mededeling dat dit niet overal kon i.v.m. dat een muur dan een probleem kreeg omdat er geen latei geplaatst kon worden en de muur dan om kon vallen. Of zoiets.

Toen maar gekozen om het overal wel te laten uitvoeren. Boven wilde ik het sowieso wel houden om wat daglicht te krijgen op de overloop. Maar zojuist zag ik nog in de TO staan dat de bovenlichten voorzien zijn van een dicht paneel... dus alsnog geen daglicht? Die vraag heb ik zojuist over de schutting gegooid naar de bouwbegeleider want op de plaatjes in het boek staat het wel met glas. Al is glas natuurlijk ook een dicht paneel. :P
Zou willen dat dat hier al was... maar het is nog een grote zandbak op het terrein, nog niets gedaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Bastien op 29-11-2016 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
vhal schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:07:
[...]

Tip van mij, kies wel voor kozijnen met bovenlicht om nog een beetje daglicht in bepaalde ruimtes te krijgen... ;)

Het is nogal persoonlijk. Al is het wel lekker cashen voor de aannemer om per bovenlicht -in ons geval- 175€ te rekeken, dat loopt lekker snel op met 5-7 bovenlichten.
Daglicht in je toilet of overloop is overrated :p

De uitstraling van een afgewerkte woning zonder bovenlichten is echt een pluspunt bij verkoop, het ziet er veel luxer uit terwijl de kosten in verhouding niet zo hoog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

De Rikster schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:28:
[...]

Daglicht in je toilet of overloop is overrated :p
Scheelt overdag weer een lamp aandoen :P
De uitstraling van een afgewerkte woning zonder bovenlichten is echt een pluspunt bij verkoop, het ziet er veel luxer uit terwijl de kosten in verhouding niet zo hoog zijn.
Dat wellicht wel maar je koopt toch niet een nieuwbouwwoning met het idee om hem weer te verkopen, althans niet direct?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Nu online
vhal schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:32:
[...]

Scheelt overdag weer een lamp aandoen :P

[...]

Dat wellicht wel maar je koopt toch niet een nieuwbouwwoning met het idee om hem weer te verkopen, althans niet direct?
Had in onze vorige woning stalen kozijnen met bovenlicht maar die komen er nu niet meer in.

Kan mij geen ruimte bedenken waar ik ze mis in onze nieuwe woning eigenlijk.

Alleen het toilet, maar met bovenlicht heb je naar mijn mening te weinig licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Maar de bovenlichten van tegenwoordig zijn nog iets van 20 cm met die hoge deuren? Zo groot en overheersend is dat dan imo ook niet. Hier in mijn huis van 55+ jaar oud zijn ze 40 cm met een deur van 200cm maar zo maken ze ze niet meer. :P
vhal schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:32:
[...]

Ik niet in ieder geval... Met de stand van nu pas als ik tussen 6 plankjes het huis uit wordt gedragen maar dat weet je maar nooit. ;) En ik hou nu ook niet echt rekening met eventuele verkoop. Om die reden heb ik bijvoorbeeld tussen twee slaapkamers de muur weggelaten om zo een mooi grote ruimte te krijgen. Heb ik meer aan dan de losse kamers. Wel zo dat er in de toekomst zo weer drie slaapkamers van gemaakt kunnen worden middels het plaatsen van de muur en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Eindoplevering gehad, :) Naast het standaard geneuzel met krasje hier, deukje zus en dingetje daar, heeft men het toch voor elkaar gekregen om de badkamer te verprutsen. Er zou langs de lange zijde van het bad een smal plateau gemaakt worden van ~5 cm maar helaas, men heeft dit verzuimd te maken ondanks dat het op de tekening stond en nota bene ook nog eens op een aantekeningvelletje van de installateur die daar nog hing.

Dus men kan nu de badkamer weer open slopen om toch een plateau te maken en weer opnieuw te betegelen en te kitten :') Helaas was dit nog niet te zien bij de vooroplevering...

Zoiets als dit dus, (niet mijn bad)

Afbeeldingslocatie: http://www.electroboer.nl/images/bad.jpg

niet dit, (ook niet mijn bad )

Afbeeldingslocatie: http://www.hermanromp.nl/portfolio/badkamers-toiletten/0-badkamer-ingebouwd-bad.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 30-11-2016 16:58 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 11:28
Ouch... Heb je iemand van VEH mee laten lopen of iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:53
Vraagje, volgende week krijgen wij de sleutel van onze nieuwbouwwoning. Stukadoor gaat vrijwel direct aan de slag, vroeg wel om de radiatoren te verwijderen uiteraard.
Is dit iets wat je zelf mag/ kan doen? Of moet dit gebeuren door een erkende cv installateur ivm garantie?

Zoja, wat mag zoiets kosten per radiator voor loskoppelen en terugplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

paul-s83 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 17:45:
Vraagje, volgende week krijgen wij de sleutel van onze nieuwbouwwoning. Stukadoor gaat vrijwel direct aan de slag, vroeg wel om de radiatoren te verwijderen uiteraard.
Is dit iets wat je zelf mag/ kan doen? Of moet dit gebeuren door een erkende cv installateur ivm garantie?

Zoja, wat mag zoiets kosten per radiator voor loskoppelen en terugplaatsen?
Loskoppelen kan prima, maar het wordt wel koud. In een huurwoning is het een van de dingen waar jezelf aan mag sleutelen, het is niet moeilijk/kwetsbaar zolang je het met enig beleid doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
Milmoor schreef op woensdag 30 november 2016 @ 18:27:
[...]

Loskoppelen kan prima, maar het wordt wel koud. In een huurwoning is het een van de dingen waar jezelf aan mag sleutelen, het is niet moeilijk/kwetsbaar zolang je het met enig beleid doet.
Koud was geen probleem voor de stukadoor, die neemt zijn eigen kacheltje mee (ter verwarming, niet om de boel droog te stoken)

Dat het niet moeilijk is weet ik, mar heb wel eens gehoord ergens dat er problemen kunnem ontstaan met de garantie van de cv installatie als je zelf met radiatoren hebt lopen prullen, dus vandaar de vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Scr33x0r schreef op woensdag 30 november 2016 @ 17:19:
Ouch... Heb je iemand van VEH mee laten lopen of iemand anders?
Wij hadden wel iemand meegenomen van VEH maar dit was zo overduidelijk dat er niet om heen te draaien viel :P Het stond in ieder geval duidelijk genoeg op de badkamertekening + toelichting in de legenda. Niet te missen dus.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
vhal schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:57:
Eindoplevering gehad, :) Naast het standaard geneuzel met krasje hier, deukje zus en dingetje daar, heeft men het toch voor elkaar gekregen om de badkamer te verprutsen. Er zou langs de lange zijde van het bad een smal plateau gemaakt worden van ~5 cm maar helaas, men heeft dit verzuimd te maken ondanks dat het op de tekening stond en nota bene ook nog eens op een aantekeningvelletje van de installateur die daar nog hing.

Dus men kan nu de badkamer weer open slopen om toch een plateau te maken en weer opnieuw te betegelen en te kitten :') Helaas was dit nog niet te zien bij de vooroplevering...

Zoiets als dit dus, (niet mijn bad)

[afbeelding]

niet dit, (ook niet mijn bad )

[afbeelding]
Pffff, klote zeg.

Hier min of meer dezelfde situatie. Vandaag had ik samen met mijn vrouw een vrije dag om nog wat zaken voor het huis te regelen. Zoon naar KDV gebracht, en op 200 meter daarvan ligt ons huis, dus (met toestemming uitvoerder) even naar binnen gegaan zodat mijn vrouw de badkamer kon zien. Die mochten we echter niet betreden omdat er net gevoegd was. Nou ja zag er keurig uit, ik had alleen geen zicht op de inloopdouche, en in het bijzonder het nisje wat we daar in wilden hebben voor shampoo etc.

Dus ik mail vanmiddag naar de uitvoerder met de vraag of dat allemaal gelukt is. Belt ie een uur later op: "ja ik ben toch wel geschrokken, stond niet duidelijk op het plaatje, en we hebben er denk ik overheen gelezen in de beschrijving."
Kortom, nisje zit er niet in :')

Nu kwam hij met een verhaal dat ze het eigenlijk afraden ivm kalkvorming etc. Maar eigenlijk denk ik dat ze (uiteraard) proberen om onder de herstelwerkzaamheden uit te komen. Ik vind eigenlijk wel dat ze het alsnog in orde moeten maken, en dat willen ze op zich ook wel, alleen ben ik bang dat het dan niet meer zo "strak" is als eerst. Ik zei dat ik even ging overleggen met de vrouw en dat ik er morgen op terug kom.

Onze uitvoerder is echt een toffe vent en hij regelt het allemaal, maar ik ben bang dat ik hem hier toch extra werk moet gaan bezorgen, weinig zin in een doucherekje en we moeten er nog ongeveer een jaar of 15 tegenaan kijken :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
vhal schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:07:
[...]

Het is nogal persoonlijk. Al is het wel lekker cashen voor de aannemer om per bovenlicht -in ons geval- 175€ te rekeken, dat loopt lekker snel op met 5-7 bovenlichten. Beetje hetzelfde als als opdek vs stompe deuren. Opdek is lekker makkelijker maar soms minder mooi en een stompe deur vervloek je maar is wel mooier :P Persoonlijk zal het bij onze modale vinex nieuwbouwwoning aan mijn aarsch roesten wat voor deur er in zit, toevallig nu wel voor een opdekdeur met ruitje gekozen maar het had net zo goed standaard kunnen zijn. Bij een duurdere segment woning of jaren 30 woning speelt het wat meer. Op de eerste verdieping is het voor mij al helemaal niet meer boeiend, gewoon de standaard crisis opdekdeur :+

Morgen eindoplevering... -O-
Gewoon geen bovenlichten. Huis kopen met een overloop die een raam heeft is veel beter. :)

Re: radiatoren weghalen. Overleg dit altijd. Als het goed is zijn ze ingeregeld. Ook is het niet zo tof als het stucwerk of gruis via een open leiding uiteindelijk bij je cv ketel uitkomt. Protip, had vloerverwarming gekozen. :+

Re: nisje
Laten aanpassen, het is hun fout en je hebt ervoor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik zie dit topic voor het eerst. Heb net plannen gehad voor een klein project.

Ik heb nog geen prijs voor een uitbouw van 2,4m maar bij m'n vorige nieuwbouwhuis kostte dat 18.600 euro (2007) maar hier zie ik tussen de 12 - 15 K?

Is dat gangbaar in deze tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

@ vhal: da's mooi balen. Mooi gepruts ondanks dat het goed vastgelegd was. Zit nu ook al een paar dagen te zeuren bij de sanitairleverancier dat ik de tekening wil hebben waarop staat hoe en waar alles geïnstalleerd wordt. Gewoon om gezeik achteraf te voorkomen en het is mijn goed recht. Maar dat recht komt nog niet echt mijn kant op tot op heden. :X

Vandaag brief gehad van de aannemer dat het project definitief doorgaat en binnenkort (de slaaf van) de notaris contact opneemt om de eigendomsoverdracht te regelen. Start bouw zegt men nu februari 2017 (was dec/jan). Hopelijk gaat het dan ook echt gebeuren. Wel apart (in mijn ogen) dat in de brief een rentedatum genoemd staat van 17 januari 2016... zou daar 2017 verwachten. Maar dat vraag ik morgen wel weer na.

In het weekend alle papieren van de overeenkomst en SWK maar weer eens doorlezen, de rechten en plichten ben ik weer een beetje kwijt na 3 maanden alles voor de bouw (opties, keuken etc.) regelen. Best vermoeiend, zo'n nieuw huis laten bouwen. :+
RodeStabilo schreef op woensdag 30 november 2016 @ 19:35:

Ik heb nog geen prijs voor een uitbouw van 2,4m maar bij m'n vorige nieuwbouwhuis kostte dat 18.600 euro (2007) maar hier zie ik tussen de 12 - 15 K?

Ik had hier net geen 14K voor af mogen tikken, incl. vloerverwarming en huis 5,4m breed. Niet gedaan trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Niet online

Hier € 11.500 voor 2400 x 5600 incl vloerverwarming 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
Señor Sjon schreef op woensdag 30 november 2016 @ 19:29:
[...]

Re: radiatoren weghalen. Overleg dit altijd. Als het goed is zijn ze ingeregeld. Ook is het niet zo tof als het stucwerk of gruis via een open leiding uiteindelijk bij je cv ketel uitkomt. Protip, had vloerverwarming gekozen. :+
Morgen maar eens rondbellen dan wat dat grapje gaat kosten. Vloerverwarming hebben wij bewust niet voor gekozen, vonden we A) de investering niet waard en B ) ben ik nog steeds niet overtuigd van het feit dat dit een energiezuinige manier van stoken is...

Wij hebben 11.900 betaald voor een uitbouw van 2,4 meter (x 6 meter breed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:01
A leuk topic!

In april/mei ook een huis gekocht wat nog gebouwd moet worden. Duurt alleen een beetje lang aangezien verkoop tegenviel en ondertussen een andere aannemer het gaat bouwen. Dus hele traject opnieuw in met nieuwe KAO etc.

Ga het topic zeker in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

[...]

Gewoon geen bovenlichten. Huis kopen met een overloop die een raam heeft is veel beter. :)
Hoe zie je dit voor je bij een standaard tussenwoning?
Ik heb eigenlijk het idee dat men de radiatoren 'gewoon' ophangt, de boel vult, beetje aan de knoppen/ventielen draait en als het warm is, dat het dan goed is. Niet echt zoals hier dus Gas besparen door middel van CV tuning deel II

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
vhal schreef op woensdag 30 november 2016 @ 20:22:
[...]

Hoe zie je dit voor je bij een standaard tussenwoning?

[...]

Ik heb eigenlijk het idee dat men de radiatoren 'gewoon' ophangt, de boel vult, beetje aan de knoppen/ventielen draait en als het warm is, dat het dan goed is. Niet echt zoals hier dus Gas besparen door middel van CV tuning deel II
Dat idee heb ik ook, tijdens de vooroplevering gisteren opgemerkt dat 1 vd radiatoren steenkoud was, terwijl de rest wel warm was. Als je alles inregelt ga ik er vanuit dat een installateur dit ook opmerkt ( tenzij het echte inregelen nog moet gebeuren).

Weet iemand trouwens hoe een standaard, open vurenhoutentrap moet worden afgewerkt? Het viel ons op dat de schroefgaten aan de onderkant van de treden nog open waren en daarnaast zaten er op de bovenkant vd treden diverse putjes van de nagels / nietjes die zijn gebruikt om de trapbescherming tijdens de bouw vast te zetten. Moet dit niet netjes geplamuurd worden alvorens gegrond te worden?

In de technische omschrijving staat dat de trappen dekkend worden geschilderd, met uitzondering vd treden. Je mag toch redelijkerwijs verwachten dat alle schroefgaten etc in de treden worden geplamuurd alvorens te gronden? Aannemer zei tijdens de vooroplevering gisteren dat dit niet meegenomen wordt.

[ Voor 34% gewijzigd door paul-s83 op 30-11-2016 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Niet online
paul-s83 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 20:26:
Weet iemand trouwens hoe een standaard, open vurenhoutentrap moet worden afgewerkt? Het viel ons op dat de schroefgaten aan de onderkant van de treden nog open waren en daarnaast zaten er op de bovenkant vd treden diverse putjes van de nagels / nietjes die zijn gebruikt om de trapbescherming tijdens de bouw vast te zetten. Moet dit niet netjes geplamuurd worden alvorens gegrond te worden?

In de technische omschrijving staat dat de trappen dekkend worden geschilderd, met uitzondering vd treden. Je mag toch redelijkerwijs verwachten dat alle schroefgaten etc in de treden worden geplamuurd alvorens te gronden? Aannemer zei tijdens de vooroplevering gisteren dat dit niet meegenomen wordt.
Hier hetzelfde (ook gisteren vooroplevering).. ben benieuwd, maar volgens mij is het opvullen van de spijkergaatjes voor eigen rekening... Ziet er wel erg slordig en storend uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Vuren trap is eigenlijk om te bekleden, daarom zijn ze niet verder afgewerkt op de treden. Ding werkt nog aan alle kanten, dus zou ook een seizoentje stoken wachten met afwerken. Anders blijf je kitten.

@vhal, simpel, geen tussenwoning kopen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
Señor Sjon schreef op woensdag 30 november 2016 @ 20:37:
Vuren trap is eigenlijk om te bekleden, daarom zijn ze niet verder afgewerkt op de treden. Ding werkt nog aan alle kanten, dus zou ook een seizoentje stoken wachten met afwerken. Anders blijf je kitten.

Die tip hadden we van vrienden ook al gehad, dus dat wordt nog een jaartje wachten met het afwerken van de trap.

en idd, geen tussenwoning kopen, dan heb je al een mooi raampje op je hal zitten voor wat extra zonlicht (alhoewel wij in onze 2 onder 1 kapper op de bovenverdieping wel de standaard opdekdeuren met bovenlicht hebben laten zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

[...]

Re: radiatoren weghalen. Overleg dit altijd. Als het goed is zijn ze ingeregeld. Ook is het niet zo tof als het stucwerk of gruis via een open leiding uiteindelijk bij je cv ketel uitkomt. Protip, had vloerverwarming gekozen.
Wij zitten straks met hetzelfde. Ik zal even netjes afstemmen en op het gruis letten. Het leek me handig om de radiator tijdelijk met een tussenstuk aan te sluiten, zodat het huis gewoon warm blijft en de schilder er wel bij kan. Google werkt echter niet mee, dus dit lijkt geen gebruikelijke oplossing.

[ Voor 40% gewijzigd door Milmoor op 01-12-2016 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

paul-s83 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:03:
[...]

Die tip hadden we van vrienden ook al gehad, dus dat wordt nog een jaartje wachten met het afwerken van de trap.
Wat betreft de trap, toevallig zei de aannemer van ons dat ook al. Eerlijk gezegd krijg ik het idee dat het allemaal van horen zeggen is en dat het per situatie in de praktijk nogal verschilt. Maar als men een jaar lang met een fabrieksmatige geverfde vuren trap wil wonen, ach waarom niet. Hier gaat hij mooi de lak in (bedekking is niet ons ding) en desnoods kitten we de randen/kieren wel opnieuw na een jaar. :+
Beetje hetzelfde verhaal met stucen van een nieuwbouwwoning, iedereen raadt het af maar toch doet men het.
en idd, geen tussenwoning kopen, dan heb je al een mooi raampje op je hal zitten voor wat extra zonlicht (alhoewel wij in onze 2 onder 1 kapper op de bovenverdieping wel de standaard opdekdeuren met bovenlicht hebben laten zitten)
Vrij rigoureuze oplossing voor iets wat wellicht niet eens een probleem hoeft te zijn ;) Gelukkig zijn de 2-1 kappers en vrijstaande woningen allemaal betaalbaar in de randstad dus we hebben een alternatief toch 8)7 :+ Geen idee hoe het met hoekwoningen gaat, de meeste makelaars op funda lijken niet eens de moeite te nemen om een overloop te fotograferen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ik ga onze vuren trap echt niet bekleden hoor het eerste jaar.
Deze gaat wel direct even opgeschuurd worden en keurig in de verf/lak met een antislip erin.
Geen lelijke zwarte slipstrips/halve maantjes/andere lelijke oplossingen.

Op het moment dat we er dan genoeg van hebben komt er wel een bekleding van laminaat/leer/iets anders in onze ogen moois omheen.
paul-s83 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:03:
[...]

Ook echt iedereen heeft cash liggen om een 2 onder 1 kapper te betalen?
Nu hebben wij een hoekwoning, maar door de ligging geen zijramen. Hebben gewoon de standaard opdekdeuren met bovenlicht genomen.
Mocht het ooit echt vervelend gaan worden kunnen we altijd nog wel eens kijken naar wijzigingen.\

Al verwacht ik dat we tegen die tijd een stuk verder zijn en een ander huis kunnen veroorloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik zou overigens eerder een paneeldeur kiezen met bovenin matglas, dan een bovenlicht. Zo heb je nog steeds licht op de overloop. Maar dan loop je bij de meeste aannemers wel leeg als je dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Señor Sjon schreef op donderdag 1 december 2016 @ 08:50:
Ik zou overigens eerder een paneeldeur kiezen met bovenin matglas, dan een bovenlicht. Zo heb je nog steeds licht op de overloop. Maar dan loop je bij de meeste aannemers wel leeg als je dat doet.
of gewoon matte raamfolie en zelf plakken :P Die ruitjes kan je er toch zo uitnemen.

[ Voor 6% gewijzigd door vhal op 01-12-2016 09:09 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Nu online
Dat is niet was Sjon bedoeld. Hij heeft het over een deur met glas erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

JaMaaT schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:12:
Dat is niet was Sjon bedoeld. Hij heeft het over een deur met glas erin.
het is nog vroeg 8)7

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Lol. In ieder geval maakt bovenlichten weglaten het later wel veel makkelijker om hardhouten kozijnen te plaatsen als je ooit je woning een upgrade wilt geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Señor Sjon schreef op donderdag 1 december 2016 @ 08:50:
Leeglopen ja... kan sinds vandaag bij Svedex inloggen. Aanpassing van stalen kozijn naar houten kozijn (en dan stompe deuren) kost enkel per kozijn al € 567. Komt vast nog meerwerk bij van de aannemer en wie weet kosten voor een andere deur. Ik wil dat best graag wijzigen maar voor deze prijs: ammenooitniet. :X

Dan maar kijken naar een andere deurkruk en een leuk motiefje in de deur of zo, stuk betaalbaarder (maar dan nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Helaas is Svedex et al niet goedkoper als je dat later alsnog laat doen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
Er zijn nog meer merken dan Svedex, laat je toch alle kozijnen vervallen om het achteraf te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Señor Sjon schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:29:
Helaas is Svedex et al niet goedkoper als je dat later alsnog laat doen. :X
Sja, maar ik heb het even doorgerekend en ik kom op bijna € 900 per kozijn+deur volgens mij aan extra kosten. Dat maal 8 heb ik niet meer in mijn budget over. Dus dan maar niet en wie weet ooit later laten doen als er weer geld in kas is daarvoor. Heb nog even goed gekeken of er geen gouden staat ipv houten maar helaas. :+

Meerwerk is nu vooral wat later gewoon lastig is om te realiseren zonder het halve huis open te breken. Daar besteed ik het liever aan dan aan de deuren met deze prijzen. Keuzes keuzes en jezelf niet gek laten maken. :P
De Rikster schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:34:
Er zijn nog meer merken dan Svedex, laat je toch alle kozijnen vervallen om het achteraf te doen?
Klopt. Maar minimaal een en volgens mij twee kozijnen maken onderdeel uit van de constructie schijnbaar want daar kun je het bovenlicht ook niet laten vervallen omdat de muren dan niet stevig genoeg staan (of zo). Dus dan zit je alsnog met breekwerk om die eruit te halen en te laten vervangen. Nee, ik laat het wel doen zo en kijk zoals hierboven gezegd in de toekomst wel weer.

[ Voor 28% gewijzigd door Bastien op 01-12-2016 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
Bastien schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:37:
[...]
Klopt. Maar minimaal een en volgens mij twee kozijnen maken onderdeel uit van de constructie schijnbaar want daar kun je het bovenlicht ook niet laten vervallen omdat de muren dan niet stevig genoeg staan (of zo).
Dus jouw wanden staan aan stalen nastelkozijnen vast inplaats van dat die plaatstalenkozijnen aan de wand vastzitten?

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
vhal schreef op woensdag 30 november 2016 @ 20:22:
[...]

Bij mij zat het inregelrapport op de ketel geplakt. Van elke radiator precies beschreven wat er gemeten en afgesteld is. Zal dus wel aan de onderaannemer liggen die de installatie doet.
Pagina: 1 ... 8 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2