Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 102 Laatste
Acties:
  • 1.037.167 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Wat ben jij kwijt per m2 voor het stuc werk?
Zou wel willen stucen alleen heb ik 350m2. Dan loopt het al snel in de papieren. Straks maar is wat offertes vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Volgens mijn eigen berekeningen heb ik ± 94 m2 plafond en ± 230 m2 muur. Ik heb nog geen prijzen opgevraagd aangezien ze nog moeten beginnen met bouwen en het vooralsnog pas in sep/okt 2017 zal worden opgeleverd. Maar in de begroting heb ik een post opgenomen van € 9500 voor stucen en spuiten/sauzen. Andere zaken voor het huis eerst. :P

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wackmack schreef op maandag 07 november 2016 @ 23:39:
Wat ben jij kwijt per m2 voor het stuc werk?
Zou wel willen stucen alleen heb ik 350m2. Dan loopt het al snel in de papieren. Straks maar is wat offertes vergelijken.
Reken op 10- tot max 18 euro p/m2 glad stuc ex sauzen (je kan ook vragen of het zonder bon kan)
spachtelputz is iets duurder en spackspuiten is wat goedkoper....

Ergens een bevriende stucadoor vinden kan al gigantisch schelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:25
*snip* crosspost.

[ Voor 96% gewijzigd door Señor Sjon op 08-11-2016 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:55
nvm

[ Voor 94% gewijzigd door vandermark op 08-11-2016 11:24 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Wij laten de begane grond en 1e verdieping ook stucen. Na hiervoor 2 huizen gehad te hebben met 1. korrelpleister en 2. behang/glasvliesbehang was voor ons 1 ding duidelijk: in dit huis worden alle muren glad gestuct.
In de verkoop van mijn laatste woning (appartement) was het behang/glasvliesbehang zelfs een struikelblok voor veel kopers. Niet dat we de intentie hebben om snel te verkopen, integendeel, maar toch.
Maar bovenal vinden we glad gestucte muren gewoon het mooist. En hebben we er genoeg van dan geef je het een ander kleurtje :)

Een kennis van ons is stucadoor, hij gaat het aanbrengen. Van de kosten heb ik nog geen idee, hij komt na oplevering eerst kijken en komt dan met een prijs. Als ik het t.z.t. weet laat ik het hier nog wel even weten, tezamen met de oppervlakte ;)

De zolder laten we voorlopig voor wat het is, daar leggen we voorlopig alleen een vloer.

Uitvoerder belde net; tegelzetter gaat vandaag beginnen aan de badkamer & toilet *O*
De geruchten gaan dat we volgende week (week 46) bericht van de aannemer krijgen met een definitieve opleverdatum. Vanaf dat moment kan ik alle werkzaamheden gaan inplannen.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 11:28
Wij zijn nog beetje aan het twijfelen met betrekking tot de wanden, doen we renovlies of stucen. Renovlies schijnt goedkoper te zijn, maar voor ons huis zijn we dan toch ruim 4300,- kwijt. Geen idee of stucen veel goedkoper of duurder is? Twee van onze buren gaan wel voor renovlies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:20

vhal

ಠ_ಠ

Wij gaan renovlies op de BG en 1e verdieping aanbrengen, de zolder (wanden en kap) wordt airless gespoten. Stucen is wellicht mooier maar voor ons was het de meerprijs niet waard en het paste ook niet in het budget.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33
Ik krijg in maart/april de sleutels van mijn nieuwbouwappartementje (60m2), het wordt mijn eerste huis. Wel spannend uiteraard maar het scheelt dat ik bijna geen hypotheek heb op het appartement :). Ik verwacht zo'n €27.000 uit te moeten geven voor afwerking en inrichting, vooral omdat ik alles moet kopen omdat ik nu nog thuis woon ;) .

Ik ga/laat de muren glad stuccen, vooral omdat ik behang vaak niet mooi vind en mijn opa stucadoor is en ik zelf ook wel wat kan op dat gebied :) .

[ Voor 49% gewijzigd door Cubic X op 09-11-2016 13:13 ]

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Scr33x0r schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:46:
Wij zijn nog beetje aan het twijfelen met betrekking tot de wanden, doen we renovlies of stucen. Renovlies schijnt goedkoper te zijn, maar voor ons huis zijn we dan toch ruim 4300,- kwijt. Geen idee of stucen veel goedkoper of duurder is? Twee van onze buren gaan wel voor renovlies..
Wij hebben ook gekozen voor renovlies. We zijn bang voor scheuren en daarnaast past het beter in ons budget. Als je het zo hier en daar ziet hangen vind ik de afwerking erg netjes

Als je twijfelt, vraag eens een offerte aan bij topmuur (http://topmuurtotaal.nl/). Zij hebben mij aangeboden hun werk te bekijken bij een project bij mij in de buurt waar ze nu bezig zijn.

Ik ben niet betrokken bij topmuur, uiteindelijk voor een andere aanbieder gekozen, maar dit was de enige waar ik kon komen kijken

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
EJPostema schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:09:
[...]

Wij hebben ook gekozen voor renovlies. We zijn bang voor scheuren en daarnaast past het beter in ons budget. Als je het zo hier en daar ziet hangen vind ik de afwerking erg netjes

Als je twijfelt, vraag eens een offerte aan bij topmuur (http://topmuurtotaal.nl/). Zij hebben mij aangeboden hun werk te bekijken bij een project bij mij in de buurt waar ze nu bezig zijn.

Ik ben niet betrokken bij topmuur, uiteindelijk voor een andere aanbieder gekozen, maar dit was de enige waar ik kon komen kijken
Er zijn reeds aardig wat renovliesbehangers genoemd in dit topic, waar contact mee opgenomen kan worden.

Verwijderd

Ik zit dus in hetzelfde schuitje. Over een paar maanden wordt ons nieuwbouwwoning (+uitbouw) opgeleverd. Vooral op de plek waar de uitbouw grenst aan het "originele" huis is het gewoon aannemelijk dat er scheuren komen.

Het liefst willen wij stuccen, want dit vinden wij het mooiste resultaat. Maar toch knaagt het wel aan mij want ik zit natuurlijk niet te wachten op schuren...

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:36:
Ik zit dus in hetzelfde schuitje. Over een paar maanden wordt ons nieuwbouwwoning (+uitbouw) opgeleverd. Vooral op de plek waar de uitbouw grenst aan het "originele" huis is het gewoon aannemelijk dat er scheuren komen.

Het liefst willen wij stuccen, want dit vinden wij het mooiste resultaat. Maar toch knaagt het wel aan mij want ik zit natuurlijk niet te wachten op schuren...
Waarom denk je dat trouwens? Onze uitbouw is namelijk gewoon in een keer doorgebouwd dus denk dat de kans daar net zo groot is, maar het is ook geen prefab, dus misschien dat het dan anders is?

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:06
die scheuren kan je later toch ook gewoon weer herstellen?

Wij laten direct vanuit de bouw alle wanden en plafonds stucen en schilderklaar opleveren.
Genoeg kennissen van mij hebben dit ook gedaan met nieuwbouw, sommige hadden geen scheuren, een andere een enkele scheur en dit hebben ze later laten repareren.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
bvbal79 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:49:
[...]

Er zijn reeds aardig wat renovliesbehangers genoemd in dit topic, waar contact mee opgenomen kan worden.
Ben ik me van bewust. Ik heb bij de meeste ook een offerte aangevraagd en nog bij een paar andere via google.

Het enige wat ik wilde zeggen is dat topmuur uit zich aanbood of ik een keer wilde komen kijken bij een project in de buurt van mijn nieuwbouw woning.

Voor de over de afwerking twijfelende tweakers in dit topic is, kan dit interessant zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Even schaamteloos gejat van de FB groep maar de bewoners van hun 1-dag-geleden-opgeleverde huis vonden dit vandaag achter de knieschotten (waar wij dus ook 2 maanden terug al schimmel zagen op de dakdelen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Vfze6dG8ptQaii6wnkUonBLl/full.jpg

Dus Sjon, kom er maar in met bouwvocht, ventileren en 'is normaal' :P ;)

Probleem is dat de knieschotten niet zonder gereedschap te verwijderen zijn waardoor je dit in de eerste instantie niet ziet. Is het dan maar normaal dat je je halve zolder moet slopen om de boel te inspecteren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IXI5EF6LlKL2qscXJOmo3AtB/medium.jpg

Maandag de voorschouw...ik ben benieuwd :')

* vhal neemt alvast zijn gereedschap mee...

[ Voor 17% gewijzigd door vhal op 11-11-2016 08:45 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Ik moet ook nog een mannetje regelen voor de opleverkeuring ergens in jan/feb. Iemand nog suggestie rond Ede/Arnhem? (Mag ook via DM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
vhal schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 08:43:
Even schaamteloos gejat van de FB groep maar de bewoners van hun 1-dag-geleden-opgeleverde huis vonden dit vandaag achter de knieschotten (waar wij dus ook 2 maanden terug al schimmel zagen op de dakdelen)

[afbeelding]

Probleem is dat de knieschotten niet zonder gereedschap te verwijderen zijn waardoor je dit in de eerste instantie niet ziet. Is het dan maar normaal dat je je halve zolder moet slopen om de boel te inspecteren?

[afbeelding]

Het is vervelend, maar volgens mij is het echt gebruikelijk bij een nieuwbouwhuis. Het beste dat je kan doen is 24/7 goed ventileren (door middel van de meeste ramen open) en de verwarming wat hoger zetten (dus bijv. op 22 i.p.v. 20). Dit is een van de nadelen van een nieuwbouwhuis, maar daardoor niet minder vervelend en slecht voor de gezondheid :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Cubic X schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:49:
[...]

Het is vervelend, maar volgens mij is het echt gebruikelijk bij een nieuwbouwhuis. Het beste dat je kan doen is 24/7 goed ventileren (door middel van de meeste ramen open) en de verwarming wat hoger zetten (dus bijv. op 22 i.p.v. 20). Dit is een van de nadelen van een nieuwbouwhuis, maar daardoor niet minder vervelend en slecht voor de gezondheid :) .
Maar is dit niet iets wat de bouwer zelf voor de oplevering moet oplossen? Je koopt tenslotte toch ook geen zak broodjes waarvan er enkele beschimmeld zijn en je als oplossing te horen krijgt 'snij het maar weg'. Of een nieuwe auto waar een benzine/diesel meur in zit (raampjes open en ventileren!)

In de twee nieuwbouwappartementen die we hebben betrokken hebben wij dit echt nog nooit gezien. Misschien is het niet vergelijkbaar maar de personen die ik sprak herkende het ook niet bij hun nieuwbouwwoning.

Ergens vind ik dat er wel verrot makkelijk over gepraat wordt. Even in het algemeen, men schreeuwt moord en brand als een muurtje niet haaks is of een tegel niet correct is gelegd is maar schimmel is vervolgens maar normaal 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door vhal op 11-11-2016 10:57 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 12:45

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik zou zoiets persoonlijk ook niet accepteren hoor en ik denk als je een beetje een inspectie doet de inspecteur ook niet.

* Rubman maakt in ieder geval een mental note om een boormachine mee te nemen naar voorkeuring om dit na te kijken.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
vhal schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:55:
[...]

Maar is dit niet iets wat de bouwer zelf voor de oplevering moet oplossen? Je koopt tenslotte toch ook geen zak broodjes waarvan er enkele beschimmeld zijn en je als oplossing te horen krijgt 'snij het maar weg'. Of een nieuwe auto waar een benzine/diesel meur in zit (raampjes open en ventileren!)

In de twee nieuwbouwappartementen die we hebben betrokken hebben wij dit echt nog nooit gezien. Misschien is het niet vergelijkbaar maar de personen die ik sprak herkende het ook niet bij hun nieuwbouwwoning.

Ergens vind ik dat er wel verrot makkelijk over gepraat wordt. Even in het algemeen, men schreeuwt moord en brand als een muurtje niet haaks is of een tegel niet correct is gelegd is maar schimmel is vervolgens maar normaal 8)7
Ik zou er ook zeker over klagen als mij dit overkomt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
vhal schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 08:43:

[afbeelding]

[afbeelding]

We zeggen ook gekscherend:
Jaar 1: laat je ergste vijand erin wonen
Jaar 2: laat je beste vriend erin wonen
Pas vanaf jaar 3 kan je fatsoenlijk wonen. :+

Ik laat meestal wit afgewerkte platen plaatsen bij mijn projecten. Dan ben ik veel flexibeler in zolderindelingen verkopen en het ziet er stukken beter uit (plus geen schimmelellende).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
vhal schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:55:
[...]

Ik snap je probleem hoor, maar je vergelijkingen gaan een beetje mank denk ik. Bij broodjes is het natuurlijk niet normaal dat er schimmel opzit en daar is ook geen reden voor. Bij een nieuwe auto is het ook niet normaal dat er een benzine/diesel meur inzit en dat hoef je ook niet te verwachten. Bij een nieuwbouwhuis weet je dat het zeer vochtig is de eerste jaren en kan je dit soort dingen verwachten, wat niet betekent dat je het meteen moet accepteren uiteraard. Ik zou het wel aankaarten en overleggen met de aannemer en misschien valt er iets aan te doen, zeker als het bij de andere huizen niet aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:04
Over vocht gesproken, wij willen plavuizen gaan leggen in de woonkamer. Ik lees op veel plekken dat je een aantal weken moet wachten voordat je dat kan doen ivm vocht in de vloer.

Aan de ene kant klinkt dat logisch, aan de andere kant krijg ik gewoon een badkamer opgeleverd en daar hebben ze dan toch echt al tegeltjes geplakt.

Wachten met tegelen? Gewoon tegelen en een ander stookregime uitvoeren (vloerverwarming)?

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:11
Wij hadden bij onze vorige woning geen mogelijkheid tot kiezen van vloerverwarming. Deze direct na oplevering er toen in laten frezen. Wij hebben toen de sleuven opgevuld met flexibele tegellijm. Op de BG vloer lag dan wel PVC maar de tegellijm heeft het prima gehouden. Gewoon langzaam opstoken. Daar direct mee begonnen. Toen het huis kaar was was de vloer al 'ingeregeld'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Net terug van huis bekijken, schieten op *O* al ligt get wat meer stil omdat ze de huizen om de hoek deze week opleveren. Betekend wel dat ze de tuin en grond vast goed maken inclusief parkeerplekken achter

Kom alleen buiten aan de voorkant het volgende tegen en had zoiets van WTF is het??

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EswLoF4l.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bSwhN6Wl.jpg?1
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aEe3ZnUl.jpg

Het lijkt op iets van glasvezel, maar het zijn vrij veel kabels voor 7 huizen tenzij ze de huizen om de hoek ook mee nemen.
En dan de box waar het inzit? Iets van een lasdoosofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Bij buiskabel (wat erop staat) moet je denken aan zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.infratel.nl/media/catalog/product/cache/1/image/300x300/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/g/l/glasvezel_multiduct_microduct_buis_3.jpg

toen ik het plaatje voor je zocht kwam ik automatisch je andere antwoord tegen:

http://www.infratel.nl/50fo7514.html

Het is dus een distributiemof.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Cubic X schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:49:
[...]

Nog nooit van gehoord, de enige keer dat ik er wel van hoor is als er geen goede ventilatie aanwezig is.

En ramen open + extra verwarmen lijkt me nu toch niet meer van deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 22:58
leecher schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 11:04:
Over vocht gesproken, wij willen plavuizen gaan leggen in de woonkamer. Ik lees op veel plekken dat je een aantal weken moet wachten voordat je dat kan doen ivm vocht in de vloer.

Aan de ene kant klinkt dat logisch, aan de andere kant krijg ik gewoon een badkamer opgeleverd en daar hebben ze dan toch echt al tegeltjes geplakt.

Wachten met tegelen? Gewoon tegelen en een ander stookregime uitvoeren (vloerverwarming)?
Vroeg mij ook zoiets af.
Las ergens dat een gietvloer in nieuwbouw gaat scheuren ivm werkende ondervloer. Gaat een vloer met tegels dan niet scheuren? Lijkt me ook niet heel flexibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Niet online
miles schreef op zondag 13 november 2016 @ 08:20:
[...]

Vroeg mij ook zoiets af.
Las ergens dat een gietvloer in nieuwbouw gaat scheuren ivm werkende ondervloer. Gaat een vloer met tegels dan niet scheuren? Lijkt me ook niet heel flexibel.
Toevallig gisteren een nieuwe tegelvloer voor onze hal met vloerverwarming aangeschaft. Tegels kunnen er gewoon meteen in. (logisch ook: badkamer tegels liggen er ook al in :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Nu het in nieuwbouwwoningen toch vooral over vocht gaat (logisch, want dat is een van de grootste nadelen) vraag ik mij af of iemand ervaring heeft met het plaatsen van een condensatiedroger na oplevering? Ik denk dan aan bijvoorbeeld zoiets. Aan de ene kant denk ik dat het handig is, maar ik had al ook beredeneerd dat snel vocht onttrekken uit de muren en vloeren juist voor extra schade kan zorgen....iemand dus ervaring mee? Als het prima kan zonder schade aan te brengen is het het voor mij wel waard om bijvoorbeeld een week een dergelijke droger te huren en daarna vloeren te leggen (laminaat/parket) en de muren te stuccen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Richard schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 17:16:
Bij buiskabel (wat erop staat) moet je denken aan zoiets:

[afbeelding]

toen ik het plaatje voor je zocht kwam ik automatisch je andere antwoord tegen:

http://www.infratel.nl/50fo7514.html

Het is dus een distributiemof.
Zou dus iets van Glasvezel moeten zijn als ik het goed lees.
Ook echt deze distributiemof gevonden en enkel met FttH aangeduid.

Had wel het idee dat er glasvezel zou komen, maar was nog vrij onduidelijk.
Nu lijkt het toch echt tot aan huis te komen liggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Rubman schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:12:
[...]

Zou dus iets van Glasvezel moeten zijn als ik het goed lees.
Ook echt deze distributiemof gevonden en enkel met FttH aangeduid.

Had wel het idee dat er glasvezel zou komen, maar was nog vrij onduidelijk.
Nu lijkt het toch echt tot aan huis te komen liggen
Oh ja sorry daar was ik niet helemaal duidelijk in, Dit is overduidelijk glasvezel inderdaad; en de distributiemof er zo bij lijkt me dat het vrijwel zeker je huis in gelegt / geblazen gaat worden.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TorpedoX_88
  • Laatst online: 20:55
Goedemiddag allemaal,

Begin dit jaar heb ik getekend voor een nieuwbouwwoning waar ze deze of volgende maand mee gaan beginnen. Nu moet ik komende week beslissen over o.a. vloerverwarming. Via de bouwer heb ik een offerte voor vloerverwarming op de begane grond (~50m2), inclusief laten vervallen radiatoren begane grond, thermostatische radiatorkranen + drukverschilregelaars op de rest van de radiatoren, Confiber kunststofvezel krimpwapening, wcd voor de pomp en randisolatie. De prijzen die ik op internet tegenkom voor het leggen van vloerverwarming zijn ongeveer de helft lager dan de 3470 euro die de aannemer vraagt. Wat vinden jullie van de prijs van de aannemer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
TorpedoX_88 schreef op zondag 13 november 2016 @ 14:04:
Goedemiddag allemaal,

Begin dit jaar heb ik getekend voor een nieuwbouwwoning waar ze deze of volgende maand mee gaan beginnen. Nu moet ik komende week beslissen over o.a. vloerverwarming. Via de bouwer heb ik een offerte voor vloerverwarming op de begane grond (~50m2), inclusief laten vervallen radiatoren begane grond, thermostatische radiatorkranen + drukverschilregelaars op de rest van de radiatoren, Confiber kunststofvezel krimpwapening, wcd voor de pomp en randisolatie. De prijzen die ik op internet tegenkom voor het leggen van vloerverwarming zijn ongeveer de helft lager dan de 3470 euro die de aannemer vraagt. Wat vinden jullie van de prijs van de aannemer?
Vind ik vrij prijzig. Bij ons nieuwbouwproject in Enschede is vloerverwarming BG als hoofdverwarming EUR 2050, en als je ook eerste verdieping doet 2700. Vloeroppervlakte bg is 50, eerste verdieping 45. Wel alleen 2 gescheiden temperatuur zones, dus niet per radiator op de overige etages een thermostaatknop, maar 1 zone voor vv en 1 zone voor de radiatoren.

[ Voor 7% gewijzigd door jurjen_g op 13-11-2016 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Nu online
TorpedoX_88 schreef op zondag 13 november 2016 @ 14:04:
Goedemiddag allemaal,

Zelfde prijs hier in Apeldoorn. Tja is het duur? Zie deze prijs vaker langs komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Wat zijn de nadelen als je achteraf de vloerverwarming wil laten doen? En moet je dan nog iets afspreken met de projectontwikkelaar mbt dekvloer e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Achteraf vloerverwarming heeft als nadeel (zo is ons verteld) dat de banen niet onderin maar bovenin de dekvloer liggen en dus de straling anders/minder gelijkmatig is. Plus dat er misschien geen reflecterende onderfolie onder gelegd wordt o.i.d.
Maar dit is ook afhankelijk van hoe de aannemer het zou aanpakken.

Wij hebben mede hierdoor, gemak en een laag prijsverschil gekozen om het door de aannemer te laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TorpedoX_88
forzav schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:36:
Wat zijn de nadelen als je achteraf de vloerverwarming wil laten doen? En moet je dan nog iets afspreken met de projectontwikkelaar mbt dekvloer e.d.?
Rubman schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:52:
Achteraf vloerverwarming heeft als nadeel (zo is ons verteld) dat de banen niet onderin maar bovenin de dekvloer liggen en dus de straling anders/minder gelijkmatig is. Plus dat er misschien geen reflecterende onderfolie onder gelegd wordt o.i.d.
Maar dit is ook afhankelijk van hoe de aannemer het zou aanpakken.

Wij hebben mede hierdoor, gemak en een laag prijsverschil gekozen om het door de aannemer te laten doen.
Hier zit ik ook nog een beetje mee. Gaat een aannemer er in het algemeen mee akkoord gaan dat ie moet wachten met het storten van de afdekvloer? En met het weglaten van de radiatoren en aanleggen van een cv aansluiting voor de vloerverwarming?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Laatst online: 21-08 13:43
Hier ook maar eens reageren.
Wij hebben afgelopen zomer een nieuwbouw woning gekocht. De bouw is vorige week gestart en nu worden we tijdens het uitzoeken geconfronteerd met een regel dat we geen leidingwerk in de woning scheidende wand mogen aanbrengen. De badkamer leverancier kon mij niet vertellen waarom dit niet mag. De badkamer van de buren grenst ook aan die zelfde wand.
Misschien dat iemand het hier weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Als het een betonwand is middels cascobouw, dan is waarschijnlijk het casco al besteld en kan deze niet meer aangepast worden. Frezen in beton doen ze liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Laatst online: 11-09 14:55
Señor Sjon schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:42:
Als het een betonwand is middels cascobouw, dan is waarschijnlijk het casco al besteld en kan deze niet meer aangepast worden. Frezen in beton doen ze liever niet.
Maar mag het dan echt niet? Of is het 'lastig'? Ik denk dan bijvoorbeeld wegfrezen van tv kabels in leiding goot in wand. Dat doe je meestal pas na oplevering en die wand is vaak ook woning scheidende wand. Mag zoiets in die gevallen dan dus niet?

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

TorpedoX_88 schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:29:
[...]

[...]

Hier zit ik ook nog een beetje mee. Gaat een aannemer er in het algemeen mee akkoord gaan dat ie moet wachten met het storten van de afdekvloer? En met het weglaten van de radiatoren en aanleggen van een cv aansluiting voor de vloerverwarming?
Als je via een andere leverancier de vloerverwarming laat leggen zal dit in de regel altijd pas na de oplevering kunnen.
Dan is dus de dekvloer al gelegd en heb je de radiatoren enkel laten vervallen en misschien wat gecrediteerd gekregen.
Ik verwacht niet dat een aannemer ermee akkoord gaat dat er tijdens de bouw een derde partij komt om tussendoor wat werkzaamheden te doen en dat zij vervolgens de dekvloer weer verder afmaken.
Dit ook ivm eventuele wie is er verantwoordelijk als het misgaat perikelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
vandermark schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:54:
[...]

Maar mag het dan echt niet? Of is het 'lastig'? Ik denk dan bijvoorbeeld wegfrezen van tv kabels in leiding goot in wand. Dat doe je meestal pas na oplevering en die wand is vaak ook woning scheidende wand. Mag zoiets in die gevallen dan dus niet?
In het proces is het (te) lastig, aangezien de casco's als eerste geproduceerd moeten worden. Ook zijn betoncasco's vaak dunner omdat ze door massa en wapening al kunnen voldoen aan sterkte en geluidseisen. Haal je hier een stuk uit voor een leiding, dan is het weer kritisch qua norm. In kalkzandsteen of poriso bijvoorbeeld is frezen weer een eitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
Señor Sjon schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:42:
Kalkzandsteen, dat zou dus geen probleem moeten zijn.

Als dit niet om wet/ en of regelgeving gaat ga ik er natuurlijk vol tegenin. Badkamer is 190cm x 325cm met in een van de wanden van 325cm in het midden de deur. We worden door deze regel behoorlijk beperkt in de mogelijkheden aangezien het gaat om de 325cm wand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik weet niet welke leidingen je in de muur verwacht? Warm/koud water zou geen probleem moeten zijn, afvoeren verwacht ik wel weer issues mee. Van een 120 dikke kalkzandsteenwand ben je dan 50 kwijt aan de afvoer voor een wastafel.

Andere optie is sanitair casco en daarna zelf wel alles in de wand doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TorpedoX_88
Rubman schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:54:
[...]

Als je via een andere leverancier de vloerverwarming laat leggen zal dit in de regel altijd pas na de oplevering kunnen.
Dan is dus de dekvloer al gelegd en heb je de radiatoren enkel laten vervallen en misschien wat gecrediteerd gekregen.
Ik verwacht niet dat een aannemer ermee akkoord gaat dat er tijdens de bouw een derde partij komt om tussendoor wat werkzaamheden te doen en dat zij vervolgens de dekvloer weer verder afmaken.
Dit ook ivm eventuele wie is er verantwoordelijk als het misgaat perikelen.
Goed punt, grote kans dat het zo gaat. Ik zou eventueel nog kunnen vragen hoe de prijs opgebouwd is en kijken of er nog iets af kan. Wat is jullie ervaring met onderhandelen over de prijs van meerwerk met de (vaste) aannemer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
Señor Sjon schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:17:
Ik weet niet welke leidingen je in de muur verwacht? Warm/koud water zou geen probleem moeten zijn, afvoeren verwacht ik wel weer issues mee. Van een 120 dikke kalkzandsteenwand ben je dan 50 kwijt aan de afvoer voor een wastafel.

Andere optie is sanitair casco en daarna zelf wel alles in de wand doen.
Warm/koud waterleiding en afvoer badkamermeubel.

Heb net een reactie gekregen van de aannemer dat het volgens hun inderdaad niet mag volgens het bouwbesluit. Ga nu vragen naar een artikel want kan het zelf nergens vinden.

Heb jij een idee Señor Sjon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Laatst online: 10:43
Magicw00b schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:33:
[...]

Heb net een reactie gekregen van de aannemer dat het volgens hun inderdaad niet mag volgens het bouwbesluit. Ga nu vragen naar een artikel want kan het zelf nergens vinden.
Bij ons is afgelopen week gewoon de afvoer in de wand gemaakt. Dit is woningscheidend en kalkzandsteen.
Afbeeldingslocatie: http://www.rick-annelies.nl/nieuwbouw/montfort/IMG_7609_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

TorpedoX_88 schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:30:
[...]

Goed punt, grote kans dat het zo gaat. Ik zou eventueel nog kunnen vragen hoe de prijs opgebouwd is en kijken of er nog iets af kan. Wat is jullie ervaring met onderhandelen over de prijs van meerwerk met de (vaste) aannemer?
Niet wij hebben eigenlijk weinig onderhandeld met de aannemer.
Wel wat dingen op voorhand met de makelaar afgehandeld die het ook niet overal met de standaard tekening eens was en dus letterlijk op de meerwerklijst heeft geschreven hoe het wel moet zonder extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Bij ons is de sleuf met de buren zo:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yPtIIwp.png

[ Voor 16% gewijzigd door Scr33x0r op 14-11-2016 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Tijdens mijn toevallige zoektocht om na te gaan wat voor soort glas men in de woning heeft gebruikt (stond niet in tech.omschrijving), kwam ik vandaag tot het volgende. Schijnbaar komt het spul uit Polen (Effectglass...nooit van gehoord). Op het raam zelf stond vrij weinig, alleen het volgende

33.1/15/33.1LE+A

Nou is mijn raamkennis niet helemaal up-to-date maar zover ik begreep komt het dus erop neer dat het 'gewoon' HR++ is met aan 2 zijdes gelaagd glas, dikte 33.1-15-33.1mm ?

Is HR+++ niet tegenwoordig standaard?

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
vhal schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:11:
Tijdens mijn toevallige zoektocht om na te gaan wat voor soort glas men in de woning heeft gebruikt (stond niet in tech.omschrijving), kwam ik vandaag tot het volgende. Schijnbaar komt het spul uit Polen (Effectglass...nooit van gehoord). Op het raam zelf stond vrij weinig, alleen het volgende

33.1/15/33.1LE+A

Nou is mijn raamkennis niet helemaal up-to-date maar zover ik begreep komt het dus erop neer dat het 'gewoon' HR++ is met aan 2 zijdes gelaagd glas, dikte 33.1-15-33.1mm ?

Is HR+++ niet tegenwoordig standaard?
De wandopeningen moeten voldoen aan het bouwbesluit (gemiddelde U-waarde van maximaal 1,6) en HR++ is dan ruim voldoende met een U-waarde van 1,1.
HR+++ wordt vaak toegepast bij echt energiezuinig woningen aangezien dat triple glas is.

[ Voor 113% gewijzigd door Ernemmer op 14-11-2016 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
Magicw00b schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:33:
[...]

Heb jij een idee Señor Sjon?
Net met de aannemer gesproken. Binnenspouwbladen worden uitgevoerd in 150mm kalkzandsteen. Dus nu is het ineens geen probleem meer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Nu online
Magicw00b schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:31:
Hier ook maar eens reageren.
Wij hebben afgelopen zomer een nieuwbouw woning gekocht. De bouw is vorige week gestart en nu worden we tijdens het uitzoeken geconfronteerd met een regel dat we geen leidingwerk in de woning scheidende wand mogen aanbrengen. De badkamer leverancier kon mij niet vertellen waarom dit niet mag. De badkamer van de buren grenst ook aan die zelfde wand.
Misschien dat iemand het hier weet?
Bij ons is het leidingwerk in de badkamer (inclusief de afvoer) ook netjes in de wand verwerkt, zonder dat we hier om hoefden te vragen. Uiteraard zijn we er wel blij mee ;)
Het betreft een kalkzandsteen wand tussen de badkamer en een slaapkamer.

Bij de voortuinen heeft de aannemer wel een kleine uitdaging geloof ik. Op de meerwerklijst stond het "afgraven van puin + toevoegen van wit zand t.b.v. bestrating" tegen 200 Euro opgevoerd. De helft van ons project heeft hier gebruik van gemaakt. Wij overigens niet, want in tegenstelling tot de tuin gaat het om anderhalve meter en ik dacht dat ik dat zelf wel kon.

Wat blijkt, bestraat de gemeente de gehele voortuin :+

Kijk, wij vinden het natuurlijk prima, maar de helft van het project gaat uiteraard verhaal halen bij de aannemer. Het antwoord: "ja, maar bij degenen die het wel hebben gekozen ligt er wit zand onder de stenen en anders zwart zand"
Ehhhhh... 8)7

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Wie zegt dat de aannemer niet de gemeente betaalt om dit gelijk bij woonrijp maken te doen? Overigens wel apart. Meeste gemeentes hebben een aversie tegen straatwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Nu online
Ja daar heb je wel een punt :P
Maar had het dan niet gewoon in de koopprijs opgenomen moeten worden en niet op de optielijst?

Veel straten hier in de gemeente hebben bestrating tot aan de voordeur, zeker in de nieuwbouwwijk hier.
Aangezien wij het alleen voor de containers zullen gaan gebruiken vinden we het prima ;)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesV
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:38

KeesV

Zonder titel

Wij zijn inmiddels al een eindje gevorderd in de bouw van onze nieuwbouw woning. Tot nu toe gaat alles voorspoedig, maar nu krijgen we ineens een mail van de aannemer met de aanbieding voor het verstevigen van de dekvloer. Ze geven aan dat het verstandig is om dit te doen in geval van een vaste vloerafwerking (tegels, gietvloer, verlijmd PVC, etc).

E.e.a. komt natuurlijk wel met een meerprijs à € 1000,-... Heeft iemand hier ooit van gehoord? Is dit verstandig om te doen, of is dit weggegooid geld? En zou dit niet standaard al gedaan moeten worden?

Exacte tekst uit de brief die we ontvingen:
Indien u na oplevering voor een vaste vloerafwerking kiest, denk hierbij aan bijvoorbeeld een kunststof
naadloze gietvloer, gelijmde PVC of linoleum vloeren, dan raden wij u aan om hiervoor extra
voorzieningen in de dekvloer op te nemen om de kans op scheurvorming te beperken. Vaste
vloerafwerkingen zijn zéér gevoelig voor scheurvorming, middels deze optie kiest u ervoor om de
volgende maatregelen te treffen:
- Leveren en aanbrengen van verzinkt stalen wapeningnet rond 2 mm vierkant 100 mm boven
op de vloerverwarming leidingen.
- Toevoeging in de cementspecie van een plastificeerder ( P.V.P.) toeslag materiaal ter
verdichting van de cementvloer.

Ik doe niet aan sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

KeesV schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:23:
Wij zijn inmiddels al een eindje gevorderd in de bouw van onze nieuwbouw woning. Tot nu toe gaat alles voorspoedig, maar nu krijgen we ineens een mail van de aannemer met de aanbieding voor het verstevigen van de dekvloer. Ze geven aan dat het verstandig is om dit te doen in geval van een vaste vloerafwerking (tegels, gietvloer, verlijmd PVC, etc).

E.e.a. komt natuurlijk wel met een meerprijs à € 1000,-... Heeft iemand hier ooit van gehoord? Is dit verstandig om te doen, of is dit weggegooid geld? En zou dit niet standaard al gedaan moeten worden?

[...]
Klinkt een beetje als een goh misschien kunnen we hier nog wat mee verdienen dingetje.

Wij hebben naar veel vloeren en type vloeren gekeken en bij bepaalde vloeren moet er een soort egalisatie/vochtwerende laag onder de vloer komen.
Klinkt een beetje alsof ze dat nu vanuit de aannemer al kunnen doen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Voor dat geld kan je er een heleboel egalisatiemortel met zo'n tegel glasweefsel net erin storten. Heb je het ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:52

The_Scarabial

MTB for life!

Denman schreef op zondag 06 november 2016 @ 23:35:
[...]

Hou dit wel even goed in de gaten. Wij hadden min of meer hetzelfde: in verband met de plaatsing van een open haard moesten we de vloerverwarming daar weglaten om een luchttoevoer te kunnen boren naar de kruipruimte. Volgens de aannemer moest de hele vloerverwarming dan opnieuw berekend worden, kosten na wat onderhandeling: 175 Euro exclusief BTW.
Toen we een kijkdag hadden viel me op dat de vloerverwarming alsnog over de plek was gelegd waar geboord moet gaan worden :')
Het is ter plekke omgelegd, maar ze mogen uiteraard wel een creditje gaan aanmaken ;)
Oftewel de tip: probeer een kijkdag te regelen (als ze het zelf niet initiëren) om het leidingwerk te fotograferen. Dan weet je zeker dat hetgeen is afgesproken ook uitgevoerd is.
Jij praat hier nu over een kijkdag, maar serieus wie betaald er nu de woning, ik zou willen kijken wanneer ik dan ook maar wil, om ten alle tijde zaken te kunnen controleren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Jup, en met die instelling word je zo van de bouwplaats gegooid. Veiligheid is (normaal gesproken) heilig en ronddwarrelende kopers zonder PBM's kan je dan missen als kiespijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:52

The_Scarabial

MTB for life!

Wie zegt dat dat zonder PBM's zou gebeuren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Blijft het ronddwalen over. ;)

• Rubman

Rubman

van één van de buren die goed bevriend is met de voorman gisteren te horen gekregen dat de bouw waarschijnlijk ergens in januari al gereed is voor oplevering..... Echter doet de gemeente lastig.

De woningen haaks op ons zijn deze week opgeleverd en daarvoor is een deel van de straat al gereed gemaakt wat betreft riolering e.d.
Nu willen ze dat bij ons stuk niet doen omdat ze dan wederom liever wachten op een andere aannemer die ~een maand later pas plant klaar te zijn met de bouw.

Dus een stuk straat wat doodloopt willen we wel doen, maar de hoofdstraat wachten ze dan weer mee terwijl er niks meer in de weg staat om het door te pakken.

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:33

admiral866

The King Personality Disorder

We hebben een nieuwbouw project op het oog waar veel interesse voor is.
Ik begreep van de makelaar dat de huizen verkocht worden aan de hoogste bieder. Per bouwnummer kan je dus een bod neerleggen obv een vanaf prijs. Het proces is nog niet begonnen, maar zo ongeveer zal het gaan begreep ik.

Het is natuurlijk altijd lastig in te schatten wat nou een goed bod zal zijn, maar ik was toch eens benieuwd naar andere ervaringen in zo'n situatie. Is er een manier om enigszins te achterhalen wat een goed bod zal zijn?
Ik ben best bereid er 5-10% meer voor neer te leggen bijvoorbeeld.

• Rubman

Rubman

admiral866 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:43:
Ik begreep van de makelaar dat de huizen verkocht worden aan de hoogste bieder. Per bouwnummer kan je dus een bod neerleggen obv een vanaf prijs. Het proces is nog niet begonnen, maar zo ongeveer zal het gaan begreep ik.

Het is natuurlijk altijd lastig in te schatten wat nou een goed bod zal zijn, maar ik was toch eens benieuwd naar andere ervaringen in zo'n situatie. Is er een manier om enigszins te achterhalen wat een goed bod zal zijn?
Ik hoor het eigenlijk voor het eerst dat er bij bieding nieuwbouw verkocht wordt.

Nieuwbouw is juist altijd goed in te schatten qua kostenprijs namelijk. Dat is simpel gezegd Grond+bouwkosten+aannemer/makelaarskosten.
Vind het ook een vreemde en eigenlijk best enge zaak dat er met bod aan nieuwbouw wordt gedaan.

Maar zijn er folderprijzen bekend? dus wat een standaard prijs zal moeten zijn?
Daar zal ik dan denk ik mits het niet te gortig wordt een 5-10% boven zitten idd.

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Alleen is kostprijs niet het enige dat relevant is. Je koopt van een projectontwikkelaar en het doel van die projectontwikkelaar is niet om te zorgen dat jij zo goedkoop en comfortabel mogelijk kan wonen, zijn doel is geld verdienen. Als de projectontwikkelaar weet dat het bouwen 250k kost dan zet hij die woning voor 300k op de markt en als er dan mensen zijn die 340k willen betalen dan verkoopt hij die woning voor 340k. Lijkt me vrij eenvoudig stukje marktwerking :)

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Voordat de behanger aan de gang gaat moet ik eigenlijk nog even nadenken over de TV en de bijbehorende kabels. Wordt het wederom een plakgootje of toch netjes weggewerkt in de muur. Nou zijn de spouwmuren van KZS waardoor ik eigenlijk het beste bij Boels een sleuvenfrees_stofzuiger kan huren voor een gootje. Maar ja, ik heb echt 0 ervaring in het gebruik van zo'n ding en hoe krijg je netjes een sleuf waar een platte goot in past? Aan de andere kant, je bent toch wel weer ruim 80 euro kwijt aan materiaalhuur...

Hoe gaan anderen dit evt oplossen? Plakgootje of toch wegwerken in de muur?

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hmmm, interessante methode. Die ga ik ook eens bij een volgend project voorstellen hier. >:)

• Magicw00b
vhal schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:25:
Voordat de behanger aan de gang gaat moet ik eigenlijk nog even nadenken over de TV en de bijbehorende kabels. Wordt het wederom een plakgootje of toch netjes weggewerkt in de muur. Nou zijn de spouwmuren van KZS waardoor ik eigenlijk het beste bij Boels een sleuvenfrees_stofzuiger kan huren voor een gootje. Maar ja, ik heb echt 0 ervaring in het gebruik van zo'n ding en hoe krijg je netjes een sleuf waar een platte goot in past? Aan de andere kant, je bent toch wel weer ruim 80 euro kwijt aan materiaalhuur...

2 centraaldozen plaatsen met een dozen boor en vervolgens tussen die dozen een 50mm afvoerbuis? Kun je het ook nog netjes afwerken mocht de tv ooit ergens anders komen.

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:33

admiral866

The King Personality Disorder

Rubman schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:06:
[...]

Ik hoor het eigenlijk voor het eerst dat er bij bieding nieuwbouw verkocht wordt.

Nieuwbouw is juist altijd goed in te schatten qua kostenprijs namelijk. Dat is simpel gezegd Grond+bouwkosten+aannemer/makelaarskosten.
Vind het ook een vreemde en eigenlijk best enge zaak dat er met bod aan nieuwbouw wordt gedaan.

Maar zijn er folderprijzen bekend? dus wat een standaard prijs zal moeten zijn?
Daar zal ik dan denk ik mits het niet te gortig wordt een 5-10% boven zitten idd.
Tja.. blijkbaar kunnen ze het maken, en zo meer verdienen. Een deel gaat wel obv loting, dus die prijzen zijn ongeveer als basis aan te houden.

• Cubic X
Hmmm, de bouw van mijn appartement wordt toch nog spannend...oplevering staat voor maart/april 2017 gepland, maar de bouwer/aannemer (Heijmans) zit in financieel zwaar weer. Een Imtech scenario is niet ondenkbaar (faillissement). Ik weet dat er ergens in mijn papieren iets staat over een faillissement en daarna uitvoering door een andere aannemer, maar dat gaat dan uiteraard wel vertraging opleveren en ik weet niet of dat nou ten goede komt aan de kwaliteit...

Hopen dat ze het nog even tot half 2017 volhouden :/ :X .

• Wackmack
  • Nu online
admiral866 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:43:

Heb dit nog niet eerder gezien. Heb je een linkje naar het project? Erg aparte gang van zaken.
Tja, hoe graag wil je het? Vergeet vooral niet dat er nog veel kosten bij komen. Qua taxatie zit je volgens mij ook met de bank. Weet niet of de bank zomaar 10% extra financiert.

100% dat ik ga frezen, vervolgens leg ik er een pvc buis is.

Afbeeldingslocatie: http://www.wonen.nl/images/689232/zwevend-dressoir-expression-bron_artyx_nl-1.jpg

Dit is toch veel mooier dan zo'n plakgootje.

[ Voor 34% gewijzigd door Wackmack op 17-11-2016 19:32 ]

• Ernemmer
  • Niet online
Cubic X schreef op donderdag 17 november 2016 @ 19:12:
Hmmm, de bouw van mijn appartement wordt toch nog spannend...oplevering staat voor maart/april 2017 gepland, maar de bouwer/aannemer (Heijmans) zit in financieel zwaar weer. Een Imtech scenario is niet ondenkbaar (faillissement). Ik weet dat er ergens in mijn papieren iets staat over een faillissement en daarna uitvoering door een andere aannemer, maar dat gaat dan uiteraard wel vertraging opleveren en ik weet niet of dat nou ten goede komt aan de kwaliteit...

Hopen dat ze het nog even tot half 2017 volhouden :/ :X .
Aan je bericht te lezen vind je dit onverwachts, maar het gaat al een aantal jaar erg slecht met Heijmans.
Terwijl andere grote bouwers de laatste twee/drie jaar weer beetje opkrabbelen gaat het met Heijmans steeds slechter.

Voor de bouw van je appartement zal het niet veel uitmaken, er zijn genoeg bouwers die het snel kunnen overnemen.
Grote bouwers hebben zelf amper uitvoerend personeel in dienst en laten 80% door onderaannemers uitvoeren.

[ Voor 11% gewijzigd door Ernemmer op 17-11-2016 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ernemmer schreef op donderdag 17 november 2016 @ 19:35:
[...]

Aan je bericht te lezen vind je dit onverwachts, maar het gaat al een aantal jaar erg slecht met Heijmans.
Terwijl andere grote bouwers de laatste twee/drie jaar weer beetje opkrabbelen gaat het met Heijmans steeds slechter.

Voor de bouw van je appartement zal het niet veel uitmaken, er zijn genoeg bouwers die het snel kunnen overnemen.
Grote bouwers hebben zelf amper uitvoerend personeel in dienst en laten 80% door onderaannemers uitvoeren.
Dat is niet helemaal waar.
Heijmans Infra gaat momenteel (erg) slecht, maar Heijmans Utiliteit en Bouw gaan "gewoon" goed. Vooralsnog weinig rede om je zorgen te maken als koper.

Quote uit de trading update van Heijmans:
Wonen
De omzet van Vastgoed en Woningbouw ligt in het derde kwartaal op een hoger niveau dan in het derde kwartaal van 2015 waarbij ook de resultaten toenemen. Het aantal verkochte woningen in de eerste 10 maanden van dit jaar komt uit op 1.344 ten opzichte van 1.399 in dezelfde periode vorig jaar. 769 woningen (57%) zijn verkocht aan particulieren. Ten opzichte van vorig jaar zijn in de laatste maanden minder transacties met beleggers tot stand gekomen. De vraag naar een passend woningaanbod blijft onverminderd groot. Woningbouw neemt echter selectief nieuwe projecten aan om goede marges te waarborgen en als antwoord op stijgende inkoopkosten. De marktontwikkeling wordt op korte termijn mogelijk wat beperkt door gebrek aan resources en vertraging in ruimtelijke ordening procedures.

Op een aantal projecten heeft Heijmans onlangs een start gemaakt met de bouwproductie, zoals het deelplan 4A van Het Plein van Leiden, de realisatie van het nieuwe centrum van Vlijmen en de bouw van 53 koopwoningen volgens het Heijmans Wenswonen-concept in het deelplan Boszoom van de wijk Keijzershof in Pijnacker. De transformatie van het Wijnhavenkwartier in Den Haag vordert gestaag en is inmiddels bijna afgerond. In België nadert het muziekcentrum Elisabeth Center Antwerp de officiële opening.
Mocht het al zover komen (dat Heijmans failliet gaat zoals hierboven ergens werd gesuggereerd door iemand), dan zal er eerst een afsplitsing plaats vinden en zal alleen de Infra tak verdwijnen. Echter zal dit imho niet heel snel gebeuren. Omzet hebben ze, in de race voor twee mega (infra) projecten en daarbij zijn ze "too big, to fall". Maatschappelijke kosten zullen te hoog zijn, doordat lopend werk toch afgemaakt zal moeten worden, maar andere aannemers zullen dat natuurlijk niet gratis doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022

Niks huren! Gewoon een dozenboor pakken en 15 gaten boren, dan met een beitel alles uithakken. Beetje plaksel er in en PVC buis er in drukken. Dan afsmeren en daar over heen behangen.

Mocht je een heel dunne leiding nodig hebben (5/8 buis oid). Dan kan je altijd nog met een Haakse slijper icm een diamant zaagblad een sleuf frezen en uithakken met een beitel.

Zo'n sleuvenfrees is makkelijk als je veel meters moet frezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Nu online
Wackmack schreef op donderdag 17 november 2016 @ 19:30:

[afbeelding]

Dit vind ik zelf inderdaad ook heel gaaf. Helaas krijg ik een hangende TV er niet doorheen bij de directie. Ja ik weet het, iets met ingeleverde ballen enzo... :P
BastaRhymez schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 08:54:
[...]

Dat is niet helemaal waar.
Heijmans Infra gaat momenteel (erg) slecht, maar Heijmans Utiliteit en Bouw gaan "gewoon" goed. Vooralsnog weinig rede om je zorgen te maken als koper.

Quote uit de trading update van Heijmans:

[...]

Mocht het al zover komen (dat Heijmans failliet gaat zoals hierboven ergens werd gesuggereerd door iemand), dan zal er eerst een afsplitsing plaats vinden en zal alleen de Infra tak verdwijnen. Echter zal dit imho niet heel snel gebeuren. Omzet hebben ze, in de race voor twee mega (infra) projecten en daarbij zijn ze "too big, to fall". Maatschappelijke kosten zullen te hoog zijn, doordat lopend werk toch afgemaakt zal moeten worden, maar andere aannemers zullen dat natuurlijk niet gratis doen.
Maar even buiten dit om: is een grote bouwer als Heijmans niet "verzekerd" via een instantie zoals Woningborg?
Wij hebben een Woningborg Certificaat waarop vermeld staat dat de bouw wordt overgenomen door een andere aannemer, mocht onze aannemer onverhoopt failliet gaan.

Oh ja, gisteravond de opleverbrief ontvangen van ons huis: 20 december! *O*
Het plannen kan beginnen, helaas wel een beetje een rot periode want rond die dagen zullen de leveranciers waarschijnlijk niet, of niet makkelijk, plannen.
Oh well... we houden gewoon rekening met eind januari klaar :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Laatst online: 22:12
De bouwer zelf is niet verzekerd, maar de koper van het huis. Ons huis wordt ook gebouwd door Heijmans en we hebben een SWK garantie. Daarin zit inderdaad de garantie dat het huis afgebouwd wordt, ook eventuele gebreken vallen eronder.

[ Voor 27% gewijzigd door Roberttt op 18-11-2016 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannyo90
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-11-2021
KeesV schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:23:

[...]
Rubman schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 19:27:
[...]

Klinkt een beetje als een goh misschien kunnen we hier nog wat mee verdienen dingetje.

Wij hebben naar veel vloeren en type vloeren gekeken en bij bepaalde vloeren moet er een soort egalisatie/vochtwerende laag onder de vloer komen.
Klinkt een beetje alsof ze dat nu vanuit de aannemer al kunnen doen o.i.d.
Toch heeft de aannemer hier wel gelijk in hetzij aan de late kant omdat hij waarschijnlijk nu bezig is met de offerte van de afbouwer... Bij het kiezen voor een vloerverwarming wordt geadviseerd om een toeslag stof (kunststof vezels) of wapeningsnet in te leggen tegen de scheurvorming. In hoeverre dit aantoonbaar meer bescherming biedt tegen scheurvorming....

Daarnaast wordt er over een pvp toeslagstof gepraat voor de verdichting van de cementdekvloer. Nu begrijp ik die omschrijving niet helemaal, maar wat een pvp toeslagstof doet voor vloerverwarming is een betere geleiding van de warmte in de cementdekvloer.

[ Voor 25% gewijzigd door Dannyo90 op 18-11-2016 10:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Denman schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:02:
[...]

Dit vind ik zelf inderdaad ook heel gaaf. Helaas krijg ik een hangende TV er niet doorheen bij de directie. Ja ik weet het, iets met ingeleverde ballen enzo... :P

[...]

Maar even buiten dit om: is een grote bouwer als Heijmans niet "verzekerd" via een instantie zoals Woningborg?
Wij hebben een Woningborg Certificaat waarop vermeld staat dat de bouw wordt overgenomen door een andere aannemer, mocht onze aannemer onverhoopt failliet gaan.

Oh ja, gisteravond de opleverbrief ontvangen van ons huis: 20 december! *O*
Het plannen kan beginnen, helaas wel een beetje een rot periode want rond die dagen zullen de leveranciers waarschijnlijk niet, of niet makkelijk, plannen.
Oh well... we houden gewoon rekening met eind januari klaar :P
Wut? En waar moet je center speaker dan? Daarvoor moet de TV toch echt hangen. Of heb je van die melkpakjes. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Nu online
Señor Sjon schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:26:
[...]

Wut? En waar moet je center speaker dan? Daarvoor moet de TV toch echt hangen. Of heb je van die melkpakjes. :N
Nou in mijn vorige huis stond de TV ook gewoon op z'n standaard en een vrij forse center speaker paste daar keurig onder hoor :)

Overigens overweeg ik een Sonos Playbar i.c.m. Sonos Plays. Ik weet het, niet de heilige graal qua muziek en/of Home Cinema, maar voor in de woonkamer meer dan voldoende. Er staat namelijk nog een Home Cinema in de planning op zolder en in die mancave mag ik doen wat ik wil :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:33
Denman schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:31:
[...]

Nou in mijn vorige huis stond de TV ook gewoon op z'n standaard en een vrij forse center speaker paste daar keurig onder hoor :)

Overigens overweeg ik een Sonos Playbar i.c.m. Sonos Plays. Ik weet het, niet de heilige graal qua muziek en/of Home Cinema, maar voor in de woonkamer meer dan voldoende. Er staat namelijk nog een Home Cinema in de planning op zolder en in die mancave mag ik doen wat ik wil :P
Mooie compromis idd :) . Voor onze nieuwbouwwoning heb ik een soort gelijk idee in gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Hoe makkelijk is het om een perilex WCD te vervangen voor een normale WCD? Ik heb in de keukentekening gezet een WCD met aansluitwaarde 3,2kw ivm een gasfornuis. Waarschijnlijk wordt het geen gasfornuis maar een losse gaskookplaat en oven met gewone stekker. Er wordt ook geen kookgroep geplaatst. Als dat 2 tellen werk is regel ik het zelf wel anders moet ik er nog even achteraan. Ik moet daar sowieso nog aan de slag om wat WCDs uit te breiden.

Verder kwam ik op mijn meerwerklijst tegen RVS tegelstripjes voor een betegeld douchewandje. De stripjes alleen kosten €150 volgens de aannemert 8)7 Als ik ze los koop ben ik ruim onder de €30 klaar en als je al aan het tegelen bent is dat echt geen extra werk laat staan dat een mannetje er voor €120 langer mee bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Gisteren weer eens langsgegaan bij de bouw. Tezamen met alle buren van het blok een leuke borrel gehad.

Echter viel mij het volgende op nu de leidingen van de vloerverwarming erin liggen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9VlrJJAl.jpg
De leidingen aan de rechterzijde liggen wel erg dicht tegen de muur aan en ik begreep juist dat die juist iets van 10-20 cm er vanaf moeten liggen.

Zoals ik het zie is dit nog vrij gemakkelijk nu op te lossen, maar voor ik ga bellen wil ik graag wat zekerheid hebben dat het echt verkeerde ligt

Ook ivm mogelijkheden tot vanuit de kruipruimte bekabeling doorboren o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Rubman schreef op zondag 20 november 2016 @ 09:52:
Gisteren weer eens langsgegaan bij de bouw. Tezamen met alle buren van het blok een leuke borrel gehad.

Echter viel mij het volgende op nu de leidingen van de vloerverwarming erin liggen.
[afbeelding]
De leidingen aan de rechterzijde liggen wel erg dicht tegen de muur aan en ik begreep juist dat die juist iets van 10-20 cm er vanaf moeten liggen.

Zoals ik het zie is dit nog vrij gemakkelijk nu op te lossen, maar voor ik ga bellen wil ik graag wat zekerheid hebben dat het echt verkeerde ligt

Ik heb geen idee wat gebruikelijk / verplicht is, maar ben ook bezig met nieuwbouw en vloerverwarming en heb mezelf voorgenomen niet te bezuinigen op extra loze leidingen. Minstens 1 in alle hoeken en nog 2 ringleidingen. Dan hoef ik waarschijnlijk nooit meer te boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:40

dimako_

Vogel

Wackmack schreef op donderdag 17 november 2016 @ 19:30:

[afbeelding]

Helemaal offtopic, maar welk tv meubel is dit? Erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

jurjen_g schreef op zondag 20 november 2016 @ 12:30:
[...]

Ik heb geen idee wat gebruikelijk / verplicht is, maar ben ook bezig met nieuwbouw en vloerverwarming en heb mezelf voorgenomen niet te bezuinigen op extra loze leidingen. Minstens 1 in alle hoeken en nog 2 ringleidingen. Dan hoef ik waarschijnlijk nooit meer te boren.
Ja loze leidingen heb ik sowieso overal liggen, alleen geen ringleiding (die was wel handig geweest maar kan met plinten redelijk goed opgevangen worden.)
Ik meende alleen dat er altijd meer ruimte tussen vloerverwarming en muur moest zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:24

[afbeelding]
Interessant, ik heb meteen even de foto's van de vloerverwarming in ons nieuwe huis bekeken (de dekvloer ligt er net op). Daar is de vloerverwarming ook tot vlak bij de muur gelegd. Op basis van de foto's gok ik op een ruimte van ongeveer 5 centimeter met de muur.

Even bellen wordt wel ongemakkelijk aangezien ik eigenlijk niet op de bouwplaats mag komen ;)

Een andere vraag; hoe zijn de kijkdagen bij jullie geregeld? Wij hebben er nog geen gehad (ondanks dat we regelmatig de bouwplaats op gaan), en de oplevering is verwacht in Q2. We komen nu een beetje in de knoop met de keukenboer die 16 weken vantevoren wilt inmeten om de keuken definitief te bestellen.
Hebben jullie hier al ervaringen mee?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Nu online
Wij willen toch een open haard. Al mensen die ervaring hebben met een open haard in een nieuwbouw woning??

Op de optielijst kan ik een zwakke plek creëren en dan een offerte maken voor de haard zelf. Zo'n geïntegreerde in de muur vind ik het mooiste. Met eronder of ernaast hout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon

[afbeelding]

Waarom zou je 10-20cm afstand moeten hebben dan?
cheiron schreef op zondag 20 november 2016 @ 12:58:
[...]

Interessant, ik heb meteen even de foto's van de vloerverwarming in ons nieuwe huis bekeken (de dekvloer ligt er net op). Daar is de vloerverwarming ook tot vlak bij de muur gelegd. Op basis van de foto's gok ik op een ruimte van ongeveer 5 centimeter met de muur.

Even bellen wordt wel ongemakkelijk aangezien ik eigenlijk niet op de bouwplaats mag komen ;)

Een andere vraag; hoe zijn de kijkdagen bij jullie geregeld? Wij hebben er nog geen gehad (ondanks dat we regelmatig de bouwplaats op gaan), en de oplevering is verwacht in Q2. We komen nu een beetje in de knoop met de keukenboer die 16 weken vantevoren wilt inmeten om de keuken definitief te bestellen.
Hebben jullie hier al ervaringen mee?
16 weken is wel heel erg ver. Tussen inmeten en opleveren zitten geen 4 maanden zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:33
Hier helaas in de laatste ruk naar de oplevering gisteren te horen gekregen dat ons bouwbedrijf Kaptein in financieel zwaar weer zit en met een business plan 2017 bezig is waar de schuldeisers mee akkoord moeten gaan en anders. Woningborg is in kennis gesteld maar moeten nu eerst wachten totdat zij het uitgezocht hebben voordat die een vervanger erop zetten. Met nog maar 10 weken tot oplevering is het een flinke domper want daar kunnen nu al een paar weken bij opgeteld worden.

Ik ben persoonlijk blij dat ik de laatste termijn niet betaald heb. Zij hadden de termijn "dak waterdicht" al toegestuurd terwijl deze fase nog niet afgerond was. Verzoek voor een creditnota werd genegeerd al een week maar nu snap ik waarom. In ieder geval blij dat ik niet betaald heb want als ik dat gedaan had was dat niet onder de garantie van SWK-, Bouwgarant of Woningborg gevallen en hadden wij het nogmaals mogen betalen.
Wackmack schreef op zondag 20 november 2016 @ 13:54:
Wij willen toch een open haard. Al mensen die ervaring hebben met een open haard in een nieuwbouw woning??

Op de optielijst kan ik een zwakke plek creëren en dan een offerte maken voor de haard zelf. Zo'n geïntegreerde in de muur vind ik het mooiste. Met eronder of ernaast hout.
Wij laten een hoekhaard plaatsen in een nieuwbouwwoning, heb je een concrete vraag? WIj laten de Dru Varia 2 plaatsen. Bij ons was er in het idee van de architect al ruimte voor een open haard en had hij hier al over nagedacht.

620-beganegrond

[ Voor 32% gewijzigd door lubbertkramer op 20-11-2016 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Nu online
Wackmack schreef op zondag 20 november 2016 @ 13:54:

Ja, ik heb hier ervaring mee. Lees mijn berichten in dit topic eens door en leer er van zou ik zeggen, want het heeft mij onnodig veel tijd en kopzorgen bezorgd :P

Wij gaan voor zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.klaverhaarden.nl/haarden-en-kachels/houtkachel/dik-geurts-instyle-corner-l-ea/@@images/foto1/large

En dan ook in die opstelling, alleen komt er een natuursteen plateau op, en het houtnisje wordt iets smaller.

Tijdens het offertetraject gaf de haardenleverancier aan: "laat het boren alsjeblieft door ons doen en niet de aannemer, je zal niet de eerste zijn bij wie het fout gaat".
De aannemer zei een week later: "oh, nee laat het alsjeblieft door de haardenleverancier doen, dan weet je zeker dat het goed gaat".
Die keuze was dus snel gemaakt :+
Wij hebben geen zwakke punten laten maken, de leverancier gaat er met diamantboren doorheen, volgens de uitvoerder hebben ze 3 kwartier per vloer nodig met onze plafonds.

Paar tips:
  • Laat (indien van toepassing) de vloerverwarming weg op de plek waar haard komt, er moet ook een luchttoevoer komen via de kruipruimte. Protip: controleer dit voor de dekvloer erop gaat, bij ons waren ze het vergeten.
  • Controleer of je huis luchttoevoer naar de kruipruimte krijgt (te herkennen aan de roostertjes aan voor- en achterzijde huis aan de onderzijde van de muur - geen idee hoe deze heten). Anders heeft de luchttoevoer na een half uur al geen zin meer.
  • Zorg dat de punten waar geboord moet worden vrij zijn van leidingen, of laat ze verleggen indien mogelijk. Als ze er doorheen boren kunnen ze het herstellen, maar uiteraard tegen extra kosten.
Maar zo te lezen staat e.e.a. bij jou op de optielijst, dan zullen bovenstaande punten normaal gesproken wel getackeld zijn lijkt me.

En oh ja, schrik bij de offerte niet van de prijs van de pijpen. Bij ons waren de kosten hiervoor even hoog als de haard zelf, die dingen zijn schreeuwend duur :X
Maar uiteraard iets waar je niet op wil besparen, dat moet gewoon goed zijn :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:20
dimako_ schreef op zondag 20 november 2016 @ 12:36:
[...]

Helemaal offtopic, maar welk tv meubel is dit? Erg mooi.
Artyx Expression - http://www.artyx.nl/nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Señor Sjon schreef op zondag 20 november 2016 @ 15:01:
[...]

Waarom zou je 10-20cm afstand moeten hebben
Om mogelijkheid te behouden om vanuit de kruipruimte bekabeling langs de muur omhoog te maken of andere zaken waar ik nu misschien niet 123 op kom.
Ik kreeg het juist ook te horen van de buren maar wilde alsnog even navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Met een beetje brede funderingsbalk heb je wel meer nodig dan dat. :p Wordt wel een koud huis als je rondom een halve meter verwarmingscapaciteit (waar ie het hardste nodig is) laat liggen.

[ Voor 46% gewijzigd door Señor Sjon op 20-11-2016 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Laatst online: 20-08 15:50
[b][message=49177109,noline]leecher schreef
Verder kwam ik op mijn meerwerklijst tegen RVS tegelstripjes voor een betegeld douchewandje. De stripjes alleen kosten €150 volgens de aannemert 8)7 Als ik ze los koop ben ik ruim onder de €30 klaar en als je al aan het tegelen bent is dat echt geen extra werk laat staan dat een mannetje er voor €120 langer mee bezig is.
Er gaat makkelijk 6 meter in een douchewandje (2*2m staand 2*1) meter in de diepte. Dus dan heb je er drie van 2,5 meter nodig.

Zo gek is die prijs niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Laatst online: 22:11
Volgens mij ging er bij ons destijds voor ongeveer € 450,00 aan stripjes in. Dus inderdaad is dat niet zo heel gek. Hij hebben het sanitair zelf geregeld destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:02

Milmoor

Footsteps and pictures.

Bij een nieuwbouwwoning hoort een tuin. Het laatste stukje grond/zand moet je daarbij zelf doen. De projectontwikkelaar stort bij/terug op de toplaag na. Bij ons zo'n 15 cm. We zitten in Hengelo, dus we hebben vooral zand. De grond is waarschijnlijk niet erg aangereden omdat de het ophoogzand van de projectontwikkelaar pas laat gestort gaat worden. Met de buren kijken we naar grond/zand maar de meesten gooien hun tuin grotendeels vol tegels en willen dus vooral ophoogzand. Wij willen net als de directe buurman wel een tuin en hebben een hoekhuis. Daar is dus een stevige bak teelaarde nodig. Zo'n 145 m2 aan oppervlak x 15 cm hoog. Men kijkt ook voor ons, maar dat is bijvangst. Ik kijk dus ook zelf. Iemand goede tips waar ik op moet letten en wat voor prijs ik aan moet denken? Internet varieert gigantisch.

[ Voor 4% gewijzigd door Milmoor op 21-11-2016 22:37 ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
De Rikster schreef op maandag 21 november 2016 @ 06:25:
[...]

Er gaat makkelijk 6 meter in een douchewandje (2*2m staand 2*1) meter in de diepte. Dus dan heb je er drie van 2,5 meter nodig.

Zo gek is die prijs niet hoor.
Jullie hebben gelijk ik heb mij vergist en zat met de alu-stripjes prijs in mijn hoofd. Met de RVS strips zou ik dat zelf idd ook ongeveer kwijt zijn.

Pagina: 1 ... 7 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2