vooghel schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:01:
[...]
Vanmorgen naar AanHuis in het Alexandrium geweest; ze gaan onze muren (renovlies), trap en vloeren boven (pvc), zonwering, gordijnen en knikarmscherm buiten doen. Voor de vloer beneden willen we keramisch parket, daar gaan we een ander moment elders voor kijken.
Ik ben hier ook langs geweest. Ik weet niet of je hebt getekend, maar denk er anders nog even goed over na. Wij hebben uiteindelijk voor een ander bedrijf gekozen (jpg-inrichters, is hier wel eens vaker genoemd), aangezien we deze prijzen erg duur vonden.
Zij rekenden 26 m² voor het renovlies wat echt ontzettend duur is. Je hebt nogal wat vierkante meters nodig. JPG maar ook andere concurrenten rekenen circa 15 m² inclusief sauzen.
Hetzelfde voor de vloer. Wij nemen PVC op de begane grond, was bij hun circa 80 m². Daar kan je bijna een houten vloer voor laten leggen of keramische tegels...
Voor keramische tegels zou ik overigens naar Jan Groen gaan (jangroentegels). Ik heb geen ervaring met hun. Wij hebben daar via de aannemer besteld voor de badkamer en toilet. Tegels zijn niet door hun gelegd. Maar ze hebben een enorm assortiment. Dus een goede start om je te orienteren.
inkie1 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:21:
Ik heb een vraag over de muurafwerking op behangklare muren in onze nieuwbouwwoning. We wilden laten vliesbehangen en ik had al eens gehoord dat de prijs daarvan rond de 15 euro per m2 ligt. Nu vertelden ze ons dat de muren dan toch nog wel eerst glad gemaakt moeten worden om een mooi resultaat te krijgen dus komt er nog eens 8 euro.bij. Dus dan wordt het 23 euro per m2, prijzen ex -btw.
Kunnen jullie mij zeggen of dit een beetje een normale prijs is of gaan we dan veel te veel betalen?
Het wordt dan wel gedaan door de firma die ook de afbouw doet en die dus direct door kan na oplevering, we hoeven daar dan zelf niets meer aan te regelen zeg maar.
Mijn huis is gisteren opgeleverd

Wij gaan ook voor renovlies. Behangklaar is echt niet behangklaar. Op de betonmuren zit redelijk wat pleister werk en ook op de binnenmuren hier en daar. De man van VeH had een strijklicht mee en daarmee zag je het heel goed. Ook zitten hier en daar wel wat putjes in het beton.
Voor een optimaal resultaat moet je dit wel opschuren en opvullen. Over het algemeen is dit goed te doen, dus als je een dag je handen uit de mouwen steekt ben je hier zo mee klaar. Het pleisterwerk is namelijk heel zacht, dus schuur je heel makkelijk glad