Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 102 Laatste
Acties:
  • 1.038.660 views

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:57

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik ben ook wel benieuwd wat het kost om een nieuwbouwhuis uit 2018 gasloos te krijgen. Ik verwacht dat de warmtepomp steeds efficiënter en goedkoper wordt, dus ben met bovenstaande eens om over een jaar of 10 de cv eruit te gooien. Ding zal dan wel niets waard zijn, maar dat is je benzine auto tegen die tijd ook niet :P. (wen er maar aan).
Als ze zelfs een tesla de ruimte in krijgen moet een gasloze nieuwbouwwoning ook wel lukken lijkt mij.

[ Voor 32% gewijzigd door Sport_Life op 09-02-2018 22:21 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-11 22:28

Milmoor

Footsteps and pictures.

Sport_Life schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 21:37:
[...]

Dat hebben de geschakelde 2kappers in onze wijk ook, hoekwoningen hebben veel meer ramen in de zijgevel. Begrijp het ook niet zo goed.
Oh en verder is een 2kapper wel mooier /groter dan onze hoekwoning natuurlijk helaas voor ons te duur :). Maar raam partij is een gemiste kans imo.

Bouw schiet bij ons aardig op, we zitten nu met het dilemma wanneer gaan we ons huidige huis verkopen en vooral voor welke vraagprijs in deze gekke huizenmarkt. In 2014 is een vergelijkbare woning verkocht. Verder weinig vergelijkingen.
Ik heb dat nooit gesnapt. Waarom is een twee-onder-een kapper mooier dan een hoekhuis? Wat maakt het nou uit of de buren directe buren hebben? Er is wel een doelgroep verschil leert de praktijk en daarmee zijn ze inderdaad groter/mooier/duurder maar ik snap de logica daarachter eigenlijk niet.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
@MadEgg Om in onze nieuwe woning de vloerverwarming op alle etages te krijgen moet het hele systeem omgebouwd worden naar LTV. Kennelijk gaan de standaard radiatoren dus niet op LTV.

Wij willen vooral van de radiatoren af, scheelt best wat ruimte :) De temperatuur heeft minimaal per etage een regeling lijkt me dus die kan op de slaapetage dan wel een tikkie koeler.

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Milmoor schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 22:40:
[...]

Ik heb dat nooit gesnapt. Waarom is een twee-onder-een kapper mooier dan een hoekhuis? Wat maakt het nou uit of de buren directe buren hebben? Er is wel een doelgroep verschil leert de praktijk en daarmee zijn ze inderdaad groter/mooier/duurder maar ik snap de logica daarachter eigenlijk niet.
Als we straks allemaal elektrisch rijden lijkt mij een eigen oprit wel fijn, ben je niet afhankelijk van openbare laadstations. En een garage ipv zo'n houten blokhut :P.
Het is verder een beetje gehyped denk ik, dat verklaart ook wel de hoge prijs. Iig was voor mij de keuze een 2kapper zonder luxe of een hoekwoning met haard, mooie parketvloeren (visgraat door hele woning) en uitbouw :).

[ Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 10-02-2018 00:12 ]

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:38

MadEgg

Tux is lievvv

Jheroun schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 22:58:
@MadEgg Om in onze nieuwe woning de vloerverwarming op alle etages te krijgen moet het hele systeem omgebouwd worden naar LTV. Kennelijk gaan de standaard radiatoren dus niet op LTV.

Wij willen vooral van de radiatoren af, scheelt best wat ruimte :) De temperatuur heeft minimaal per etage een regeling lijkt me dus die kan op de slaapetage dan wel een tikkie koeler.
Je hebt idealiter wel andere radiatoren voor LTV, maar het kan wel. Bijvoorbeeld iets als dit http://jagapro.nl/low-h2o-radiatoren Ik ga me daar niet mee vermoeien wat betreft de aannemer van dit project, maar wil daar achteraf wel naar kijken. De radiatoren worden overal netjes onder de vensterbank geplaatst en de leidingen komen uit de muur, dus heel veel plaats besparen we er ook niet mee denk ik. In de woonkamer scheelt het veel meer omdat er daar zoveel radiatoren geplaatst moesten worden dat het niet overal onder de vensterbank past - daar hebben we dus wel vloerverwarming.

Maar ik twijfel nog wel een beetje of we het alsnog moeten overwegen. Het is zo lastig achteraf nog te plaatsen, dan moet je alle vloerbedekking er gelijk weer uitbreken.

Tja

• Martinus123
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-12-2024
MadEgg schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 22:15:
Ik mis vast iets maar wat heeft vloerverwarming met energieneutraal te maken? Vloerverwarming werkt goed met LTV maar dat kan ook wel met radiatoren. In onze huidige woning hebben we ook vloerverwarming op de begane grond en radiatoren op de eerste verdieping. In de praktijk zitten de radiatoren op de verdieping altijd dicht, er komt genoeg warmte van de begane grond, en slapen in de hitte is sowieso geen pretje.

Onze nieuwe woning krijgt ook weer vloerverwarming op de begane grond maar heb eigenlijk geen moment overwogen om vloerverwarming op de eerste verdieping en/of zolder te laten zetten, maar ik ben wel aan het kijken naar mogelijkheden om van het gas af te komen. Zijn er steekhoudende argumenten om daar alsnog VVW op de verdieping te overwegen?
Het was puur voor mij een aanname om later makkelijker van het gas af te komen. Rafiatoren werken normaliter niet met LTV toch? Maargoed ik heb er weinig verstand van.

Mijn vriendin is een echte koukleum vandaar dat ik verwacht dat bij ons de verwarming op de eerste verdieping wel (licht) gebruikt zal worden. Afhankelijk van hoeveel warmte er van de begane grond af komt. Momenteel appartement en geen ervaring hiermee elders. Dat is de reden waarom ik VVW overweeg op eerste verdieping (en zolder).

Wat voor opties overwegen anderen hier om van het gas af te komen? Nu of later?

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Martinus123 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 00:19:
[...]
Het was puur voor mij een aanname om later makkelijker van het gas af te komen. Rafiatoren werken normaliter niet met LTV toch? Maargoed ik heb er weinig verstand van.
Niet werken is een groot woord, maar niet optimaal. Er zijn wel speciale LTV-radiatoren, zie hierboven. Ook geen ervaring mee, maar ga het zeker onderzoeken.
Wat voor opties overwegen anderen hier om van het gas af te komen? Nu of later?
Ik wil gelijk van het gas af, maar niet gelijk de volledige investering doen om zelfvoorzienend te zijn. In eerste instantie kijk ik naar een pellet CV-ketel in de garage, die via een buffervat ondersteund kan worden door een warmtepomp. Op termijn hoop ik de pellet CV-ketel ook de deur uit te kunnen doen, maar dan zal er nog wel meer nodig zijn dan die ene warmtepomp denk ik. Sowieso heb je dan meer natuurstroom nodig, dus ik zal nog moeten investeren in zonnepanelen. Ik kwam ook nog een windmolen voor particulier gebruik tegen, https://www.rrpelletkachel.nl/wind-turbine.html - geen idee of het wat is maar dat lijkt me ook zeer een interessant. Ik vraag me wel af hoeveel herrie zoiets maakt.

Tja

• Vincm
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-11 14:21
Die windturbine, 3000 euro voor 500 watt opbrengst. Nu snap ik dat ie vaker energie zal opleveren (bijv. ook 's-nachts) dan zonnepanelen maar het is wel veel meer in-your-face dan 2 zonnepaneeltjes.

Verder: bij onze nieuwbouwwoning is gasloos ook het eerste uitgangspunt geweest bij de bouw, daarna maatregelen om verbruik wat te beperken (ventilatie met WTW) die alleen tijdens de bouw ingebouwd konden worden. Extra zonnepanelen of bijv. winddelen om verder naar 0-op-de-meter te gaan komt zodra het komt :)

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Milmoor schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 22:40:
[...]

2 onder 1 kap woningen zijn duurder, juist om de buren. In moderne Vinex wijken met tweeverdieners zijn wijken over het algemeen vrij doods. Daardoor zal je voornamelijk buurtcontact hebben met je directe buren. Deze zijn bij 2-onder-1 kap woningen nou eenmaal eerder gelijk minded dan bij een hoekwoning. Vaak is een hoekwoning ook niet significant anders (groter) dan de woningen in hetzelfde rijtje.

Je ziet daarom dat rijtjeshuizen ook duur kunnen zijn, zolang het hele rijtje maar groter zijn dan de standaard doorzonwoningen van 5,1x10. Of op een goede locatie staan.

• Ghotirey
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08-2024
MadEgg schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 00:24:

Ik wil gelijk van het gas af, maar niet gelijk de volledige investering doen om zelfvoorzienend te zijn. In eerste instantie kijk ik naar een pellet CV-ketel in de garage, die via een buffervat ondersteund kan worden door een warmtepomp. Op termijn hoop ik de pellet CV-ketel ook de deur uit te kunnen doen, maar dan zal er nog wel meer nodig zijn dan die ene warmtepomp denk ik. Sowieso heb je dan meer natuurstroom nodig, dus ik zal nog moeten investeren in zonnepanelen. Ik kwam ook nog een windmolen voor particulier gebruik tegen, https://www.rrpelletkachel.nl/wind-turbine.html - geen idee of het wat is maar dat lijkt me ook zeer een interessant. Ik vraag me wel af hoeveel herrie zoiets maakt.
Die windturbine ziet er helemaal niet zo slecht uit :-) Midden op een plat dak lijkt me dan niet echt een probleem qua in de weg zitten of lelijk eruit zien.

Ik ben alleen wel erg benieuwd naar wat de cijfers zeggen over zo een ding in vergelijking met zonnepanelen, iemand daar wat info over toevallig?

Ook ben ik wel benieuwd of zo een ding geen herrie maakt, dat zou jammer zijn. Iemand ervaring ermee?

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:52
Er staat bij dat 'ie muisstil is, dat zou top zijn. Ik ben zeer benieuwd naar de opbrengst. Op je schuurtje zal dit lastig zijn, misschien pak je daar weinig wind. Dus moet deze al gauw hoger geplaatst worden.

Ik vind het wel interessant, hoop dat er wat ervaringen te delen zijn..

• Ghotirey
pixels66 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 13:41:
Er staat bij dat 'ie muisstil is, dat zou top zijn. Ik ben zeer benieuwd naar de opbrengst. Op je schuurtje zal dit lastig zijn, misschien pak je daar weinig wind. Dus moet deze al gauw hoger geplaatst worden.

Ik vind het wel interessant, hoop dat er wat ervaringen te delen zijn..
Ja maar ja dat is verkooptaal ;-) ben juist wel benieuwd naar een wat meer realistischere ervaring :-) Op deze website wordt helaas gemeld dat een windturbine nog niet rendabel is.

Wel staat mijn huis in Den Haag dus er zou in ieder geval voldoende wind moeten zijn. Vandaar dat ik ook erg geinteresseerd bent want juist de stookmaanden kan je hiermee beter opvangen dan zonnepanelen. Helemaal als die salderingsregeling verdwijnt.

Nederlands product: als ik naar deze cijfers kijk is het echte vermogen erg laag zelfs in de kustgebieden. Zelfs de norm berekening neemt 12 meter per sec wat vrijwel niet haalbaar is als ik die andere website mag geloven. Jammer

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-11 22:05
Zelfvoorzienend ga je in Nederland waarschijnlijk nooit zijn. Misschien wordt nul of de meter bedoeld, maar elektriciteit ga je in de winter altijd uit het net nodig hebben. Zonnepanelen leveren in de wintermaanden bijna 10x minder op dan in de zomermaanden. Er zijn in de winter teveel slechte zondagen dat het praktisch niets oplevert. Als het op zo'n dag ook nog eens windstil is maak je zelf geen elektriciteit. Ook accu's zijn in Nederland weinig nuttig. In de zomer weet je niet waar je je energie van je zonnepanelen kwijt moet en in de winter krijg je ze niet gevuld, hoe groot je accupack ook al zijn.

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-11 15:42

JustDutch

was ambtenaar :)

MadEgg schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 00:24:
[...]
Niet werken is een groot woord, maar niet optimaal. Er zijn wel speciale LTV-radiatoren, zie hierboven. Ook geen ervaring mee, maar ga het zeker onderzoeken.
Een radiator heeft met LTV gewoon minder vermogen, maar het werkt wel. Je hebt ook radiatoren met een booster functie, dan zit er een ventilator op het verwarmingselement die meer lucht verplaatst, waardoor het rendement van de radiator groter wordt. Goed, het magische woord is de stooklijn en met die stooklijn zie je dus hoe het vermogen van de radiator afneemt met de verlaging van de watertemperatuur.

Forza Mucca

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Vincm schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 09:17:
Die windturbine, 3000 euro voor 500 watt opbrengst. Nu snap ik dat ie vaker energie zal opleveren (bijv. ook 's-nachts) dan zonnepanelen maar het is wel veel meer in-your-face dan 2 zonnepaneeltjes.
Ik ga er wel vanuit dat de gemiddelde opbrengst per uur van zo'n windturbine aanzienlijk hoger zal liggen dan die van 2 zonnepanelen doordat het dag en nacht werkt, en Nederland over het algemeen meer wind dan zon heeft. Helemaal top zou een regen-naar-electriciteit-omzetter zijn :+. Prijs is wel fors - voor die prijs heb je bijna 10 zonnepanelen. Een realistische indicatie van de jaaropbrengst in Nederland (beter, in Groningen) zou daarom wel welkom zijn. Er zijn vast wel cijfers te vinden van windsnelheid op een weermeetstation in de buurt, daar ga ik me zeker nog in verdiepen.

Tja

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:29

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

In het buitengebied kan een windmolen prima werken, mits je op een mast van 20 meter monteert.
Maar als je die mast eenmaal hebt staan, dan is het wat suf om er zo'n klein molentje op te zetten :)
Wind heeft enorme schaalvoordelen, een twee keer zo grote molen is meer dan vier keer zo goed.
@MadEgg
Regen naar elektriciteit... stel je huis heeft 50 m² dakoppervlak op 10 meter hoogte, dan valt daar in een jaar 1000 mm regen (natste plek van Nederland) en heb je de kinetische energie van 50 ton op 10 meter tot je beschikking, wat een whopping 1,4 kWh per jaar oplevert ;)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-11 12:35
Afgelopen week ook het koopcontract getekend van onze nieuwbouwwoning!
Het gaat om een project in Rotterdam centrum en zal nog wel 2,5 jaar duren voor de oplevering.
Erg lang over nagedacht, maar uiteindelijk een weloverwogen keuze gemaakt!

Voor de eerste 31 woningen die in fase in de verkoop gingen waren maar liefst 660 inschrijvingen! : :/

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:42

vooghel

Cunning linguist

Leuk, welke kant van het centrum? Wijnhaven, Zalmhaven, die kant? En 2,5 jaar, dat zal wel een appartement zijn denk ik?

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• keanu_
  • Laatst online: 02-11 12:35
vooghel schreef op zondag 11 februari 2018 @ 15:33:
Leuk, welke kant van het centrum? Wijnhaven, Zalmhaven, die kant? En 2,5 jaar, dat zal wel een appartement zijn denk ik?
Klopt, een appartement; project Little Coolhaven.

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:10

EiT

Wij moeten deze week besluiten of we de woning nemen.

Ook nog achter gekomen dat de woning ventilatiesysteem C heeft. Nu ook eindelijk een usb stick mogen ontvangen met alle info. Heb tot op heden om alle info moeten vragen.

Huidig huis:
- aardwarmtepomp
- 3 lagen vloerverwarming
- ventilatiesysteem D (incl. WTW)
- 130m² woon oppervlakte
- 60m² tuin

Huis waar wij een optie op hebben:
- CV-ketel
- alleen beneden vloerverwarming, 1e radiators en 2e niets.
- ventilatiesysteem C
- 200m² woon oppervlakte
- 220m²+ tuin

Huis is een mooie stijl afgewerkt, 2 onder 1 kap met dwarskap. Tevens een slaapkamer op de garage/berging.
Wij twijfelen enorm omdat wij het huis qua locatie en hoe het er uitziet wel willen. Alleen qua comfor/toekomst moeten wij dus inleveren met wat we nu hebben en dat blijft een moeilijke keuzen.

Na aandringen wil de project ontwikkelaar wel een warmtepomp plaatsen voor +/- 30k (incl. vloerverwarming). Ik verwacht niet dat ze de ventilatie gaan aanpassen.
Bij een ander bedrijf nagevraagd of het eventueel later kan en dan onder de parkeerplaatsen boren (huis staat 2M van de straat, voortuin dus geen optie). Zij kunnen boren en een Nibe pomp plaatsen voor 20k (en dan subsidie er nog af).
Verwacht alleen dat de kosten van meerwerk alsnog 15k zijn om alles gereed te maken voor de warmtepomp zelf waardoor het niets uithaald om het achteraf te doen.

Wel is er een informatie avond geweest met deze kwestie voor de 1e fase. Wat hier besproken is weet ik nog niet.

Huis wordt pas in 2019 opgeleverd en moet met een paar opties die wij willen 520k kosten. Ik denk qua max dat wij tot 540k willen gaan.

Blijft heel moeilijk een keuze te maken, in die regio wordt er op moment voor de rest niets naar onze smaak gebouwd. Drang om te verhuizen wordt groter ivm reisafstand werk.

Voor 30k kan je aan de ene kant veel gas verstoken. Maar ons voorgaande huis was een energie-B woning met CV-ketel en roosters boven de ramen. Vond het nooit lekker in huis. Dit gevoel hebben wij nooit in ons huidig huis gehad en vooral in de zomer is het lekker omdat het huis koel is.

Druk en zetfouten voorbehouden.

• Fazer013
  • Laatst online: 07-11 08:57
Lees / zoek eens terug in dit topic. Veel mensen moeten nu besluit nemen of ze nog wel een huis met CV (op gas) kopen of niet. Meer dan 2/3 van de nieuwbouw woningen wordt nog uitgerust met een CV ketel. Wij hadden ook twijfel om een huis met cv (op gas) te kopen op een voor ons goede locatie ipv een huis met warmte pomp op een minder gunstige locatie. Locatie en comfort staan bij ons voorop en dus gekozen voor huis met CV ketel.

Door de gas "propaganda" van de overheid lijken er nu ook andere alternatieven te komen die mogelijk eenvoudiger en goedkoper zijn dan een warmtepomp, zoals https://www.ad.nl/economi...armt-zonder-gas~a8bf0586/

@EiT: op reisafstand na, lijkt je keuze een luxe probleem gezien de m2. Mogelijk kan je aantal voorzieningen in de bouw meenemen, zodat je achteraf nog andere systemen kan aansluiten. Maar in projectbouw is dat niet zo makkelijk gezien design van een woning en flexibiliteit van bouwbedrijven. De kosten schieten dan snel omhoog is onze ervaring.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:15
EiT schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:17:
Huis wordt pas in 2019 opgeleverd en moet met een paar opties die wij willen 520k kosten. Ik denk qua max dat wij tot 540k willen gaan.
Als je aan die 20K extra wilt vasthouden is de warmtepomp van de ontwikkelaar geen optie toch?

Waar verwacht je dat het comfortverschil inzit? De vloerverwarming boven, de optie om ook te kunnen koelen of het ventilatiesysteem?
Fazer013 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:00:
[...]

Door de gas "propaganda" van de overheid lijken er nu ook andere alternatieven te komen die mogelijk eenvoudiger en goedkoper zijn dan een warmtepomp, zoals https://www.ad.nl/economi...armt-zonder-gas~a8bf0586/

[...]
"De mensen achter de Ecoliner geven geen openheid omtrent de toegepaste techniek en de octrooibeschrijving heb ik nog niet kunnen vinden. Daar is het wachten op voordat we ons een oordeel kunnen vormen over de Ecoliner.”

Dit lijkt me nogal te mooi om waar te zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door My-life op 12-02-2018 11:07 ]

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:29

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

De ecoliner is alle woorden niet waard.
http://larsboelen.nl/2018...-a-k-a-reduxion-ecoliner/

@EiT De projectontwikkelaar kan wellicht wel overal de radiatoren weglaten en vloerverwarming neerleggen, dat is het vervelendste achteraf te regelen (en heeft doorgaans een goede WAF).

Voor €10K laat je een nette stille lucht/water warmtepomp installeren (wel met grote buitenunit waar je plek voor moet hebben).
Voor ventilatie van C naar D ombouwen kan je naar systemen kijken die het trapgat/overloop als invoerkanaal gebruiken zoals Itho Qualityflow.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

keanu_ schreef op zondag 11 februari 2018 @ 16:34:
[...]

Klopt, een appartement; project Little Coolhaven.
Oh right, dat had ik je al eerder gevraagd zie ik nu :P. Maar gefeliciteerd; leuke plek dicht bij centrum, veel voorzieningen in de buurt, maar toch goed bereikbaar.
gr8-jen schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:07:
[...]

Hi,

Zie je bij jullie al voortgang in tunnelbouw? Ik ben benieuwd of de muren al bijna staan. Dan kunnen ze (in feb) bij mij beginnen namelijk 8) ;)
Alle casco's staan nu, en de kraan die ze gebruikten is afgelopen week gedemonteerd en afgevoerd. Best kans dat ze vandaag bij jullie beginnen. :)

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-11 11:11
Dank je voor de info. Klopt. Vandaag is 1 tunnel neergezet. Helaas moeten de leidingen nog geplaatst en en andere 2 tunnels in gebruik genomen worden. Ik ben benieuwd of het tempo straks wat omhoog gaat.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

• EiT

EiT

My-life schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:04:
Waar verwacht je dat het comfortverschil inzit? De vloerverwarming boven, de optie om ook te kunnen koelen of het ventilatiesysteem?
Vrouw die met haar tengels van de thermostaat afblijft ;-) Die stookt het liefst 26+ graden...

Het is vooral dat we in ons huidig huis altijd dezelfde temperatuur in huis hebben en zomers, wel iets warmer, maar met koeling is het een genot om thuis te komen. Beter klimaat dan op kantoor met airco.

Kan natuurlijk zijn dat ik er compleet naast zit en dat je bijna geen verschil merk tussen een energie A woning met CV of A woning met warmtepomp.

Ik vond van B met CV naar ons huidig huis een groot verschil. En zeker in de zomer, was het bloedheet in huis.
Ook bij vrienden met CV en huis uit 2016 vind ik het warmteverschil vrij groot. Vind het in de zomer ook vrij warm in hun huis.
Ik ben een drama qua klimaat. Heb het al snel te warm en haat tocht. Als mijn vrouw het raam openzet irriteert mij dat direct. En ik ben ontzettend blij dat we nu in een huis zitten waar ik het nooit te warm of te koud hebt.

Dat is ook de hele reden waarom de twijfel zo groot is. Nu weer naar een paar huizen gekeken in de regio, het is allemaal hetzelfde en qua prijs krijg je dan minder dan wij nu krijgen, dus denk dat we het gewoon moeten doen en maar zien hoe het loopt.
Vandaag nog wel een losse prijsopgave gevraagd voor vloerverwarming op 1e en 2e. Hoop dat het meevalt.

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:16
Als,ik het zo lees ga je spijt krijgen als je van klasse D en een W/W pomp terug moet naar klasse C en CV.

Die vloerverwarming leggen ze denk ik nog wel aan, dat zijn niet veel ingrijpende veranderingen. (Voedingsleidingen voor de VV zijn niet dikker haast dan leidingen voor CV, enkel naar 2e verdieping lijkt niets te liggen lees ik)
Een lucht WTW systeem heeft meer impact aangezien het relatief dikke buizen zijn. Bij ons moest de vloer 3x naar de constructeur vanwege de hoeveelheid leidingen.
In principe heb je voor iedere ruimte een afzuigpunt nodig. Met een klasse C heb je meestal een afzuigpunt in WC en keuken. Daar komen dan waarschijnlijk 2 bij voor woonkamer en wellicht nog 1. Dat is dan 2x of 3x een ongeveer rond 90 buis die naar 2e verdieping extra moet.
Als je pech hebt moet je van (leiding/technische) kanaalplaat naar breedplaat toe. Mijn ervaring €3500 per verdiepingsvloer meerprijs. (3 bouwers gesproken)

Ik hoop dat ze flexibel zijn..

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:33
Kan ik de dagdatum van de eerste factuur (start bouw) aanhouden als eerste bouwdag?

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Montaner schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 08:24:
Kan ik de dagdatum van de eerste factuur (start bouw) aanhouden als eerste bouwdag?
Nee, meestal is de tweede factuur met het gereed komen van de ruwe begane grond vloer doorgaans het moment dat de dagteller begint te lopen. Maar dat kun je uiteraard terugvinden in de papieren die je hebt getekend.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• inkie1
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-11 17:47
Ik heb een vraag over de muurafwerking op behangklare muren in onze nieuwbouwwoning. We wilden laten vliesbehangen en ik had al eens gehoord dat de prijs daarvan rond de 15 euro per m2 ligt. Nu vertelden ze ons dat de muren dan toch nog wel eerst glad gemaakt moeten worden om een mooi resultaat te krijgen dus komt er nog eens 8 euro.bij. Dus dan wordt het 23 euro per m2, prijzen ex -btw.
Kunnen jullie mij zeggen of dit een beetje een normale prijs is of gaan we dan veel te veel betalen?

Het wordt dan wel gedaan door de firma die ook de afbouw doet en die dus direct door kan na oplevering, we hoeven daar dan zelf niets meer aan te regelen zeg maar.

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 09:56

bonyuri

Investigator!

Lijkt me niet dat voor vliesbehang je nog moet glad maken, aangezien je muren "behangklaar" zouden moeten zijn. Dus ff je aannemer lastig vallen :)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

• inkie1
bonyuri schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:57:
Lijkt me niet dat voor vliesbehang je nog moet glad maken, aangezien je muren "behangklaar" zouden moeten zijn. Dus ff je aannemer lastig vallen :)
Ja precies dat vroeg ik me dus ook af 8)

• RUFFNECK
  • Laatst online: 13-11 09:06

RUFFNECK

Poentje

Hangt er vanaf, het ene behangklaar is het andere niet. Er is een tijd geleden een renovlies topic geweest waar een bedrijf genoemd werd (en welke ik toevallig ook al had ingehuurd) die dit ook doet. Op z'n site legt ie het ook uit. (renovliesexclusief.nl)
Nu was mijn woning behoorlijk strak behangklaar opgeleverd en was hij dus blij want minder intensief egaliseer werk nodig (en hier en daar dus wat minderwerk verrekend), maar hij had me wat voorbeelden laten zien bij andere klanten die zgn ook behangklaar opgeleverd waren, maar dit nergens op leek en gewoon niet strak op te behangen was.

Want uiteindelijk is dat het doel toch, zo strak als mogelijk, zodat het net als stucwerk is..

Ik zeg dus niet dat jij dat ook moet doen en wil je het niet doen, sta erop bij je aannemer dat behangklaar echt gewoon strak/glad als mogelijk is (ook op je gibo binnenwandjes) en dat de stucadoor die dit doet ook al hoekprofielen e.d. aanbrengt.

• inkie1
Wat ik ondertussen heb gelezen is dat je renovlies er wel zo op kan plakken want dat is dikker en het glasvlies dat dunner is daar moet je eerst nog de muur gladmaken. Dat zou het verklaren denk ik.

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Uiteraard is renovlies ook in verschilde diktes beschikbaar. Kan verder dus zeker een verklaring zijn, maar zeker geen gegeven.

Is de prijs trouwens ook inclusief sauzen? Zo ja, vind ik het niet eens zo een gekke prijs..

• vandermark
  • Laatst online: 13-11 13:37
Easy-stuc.nl begint standaard met het schuren van alle wanden. Hebben ze van die grote draaischuurmachines voor, aangesloten op een bouwstofzuiger. Behangklaar is in meeste gevallen (bij ons ook) niet klaar om echt strak renovlies te krijgen. Bij ons is het nu echt strak zonder naden en geen enkele oneffenheid te zien.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

CptMorgan schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:09:
[...]

Wij gaan door hun onze muren (renovlies), zonwering en vloer boven (tapijt) laten doen. Vloer beneden (steen) leverde ze niet. Wij zijn in de Villa ArenA geweest bij Robert. Prima zaak!
Vanmorgen naar AanHuis in het Alexandrium geweest; ze gaan onze muren (renovlies), trap en vloeren boven (pvc), zonwering, gordijnen en knikarmscherm buiten doen. Voor de vloer beneden willen we keramisch parket, daar gaan we een ander moment elders voor kijken.

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:21

Nicap

Tsssk....

Goed schuren zodat de kleine pukkeltjes eraf zijn. Want die ga je heel goed zien als je een lamp dicht op de muur hangt. Je ziet dat goed de schaduw. Kleine putjes maakt niet zoveel uit.

• inkie1
RUFFNECK schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:03:
Uiteraard is renovlies ook in verschilde diktes beschikbaar. Kan verder dus zeker een verklaring zijn, maar zeker geen gegeven.

Is de prijs trouwens ook inclusief sauzen? Zo ja, vind ik het niet eens zo een gekke prijs..
Ja het is inclusief het sauzen.

• inkie1
vandermark schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:29:
Easy-stuc.nl begint standaard met het schuren van alle wanden. Hebben ze van die grote draaischuurmachines voor, aangesloten op een bouwstofzuiger. Behangklaar is in meeste gevallen (bij ons ook) niet klaar om echt strak renovlies te krijgen. Bij ons is het nu echt strak zonder naden en geen enkele oneffenheid te zien.
Oh dan ga ik daar ook eens mijn licht opsteken. Thnx.

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Hoe herkenbaar... http://www.rtvoost.nl/nie...oblemen-bij-netbeheerders

Zit 'mijn' project ook op vast helaas. Iets van bijna 2 maanden inmiddels maar het eerste is nu wel aangesloten en wordt opgeleverd. Heb er geen goed woord voor over, kost mij zo een paar duizend euro aan extra dubbele lasten. Als ze dan de wet overtreden (zoals in het artikel staat, heb de wettekst er niet bij gezocht)... misschien die toko maar eens een claim sturen. Misschien eens een balletje opgooien bij de rechtsbijstand.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
Bastien schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 18:50:

Zit 'mijn' project ook op vast helaas. Iets van bijna 2 maanden inmiddels maar het eerste is nu wel aangesloten en wordt opgeleverd. Heb er geen goed woord voor over, kost mij zo een paar duizend euro aan extra dubbele lasten. Als ze dan de wet overtreden (zoals in het artikel staat, heb de wettekst er niet bij gezocht)... misschien die toko maar eens een claim sturen. Misschien eens een balletje opgooien bij de rechtsbijstand.
Wel balen! Maar denk zelf dat ze het overmacht of iets dergelijks zullen gooien. Maar niet geschoten is altijd mis ;)

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:48
Edit: verkeerde topic.

[ Voor 93% gewijzigd door xminator op 14-02-2018 08:24 ]

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
vooghel schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:01:
[...]

Vanmorgen naar AanHuis in het Alexandrium geweest; ze gaan onze muren (renovlies), trap en vloeren boven (pvc), zonwering, gordijnen en knikarmscherm buiten doen. Voor de vloer beneden willen we keramisch parket, daar gaan we een ander moment elders voor kijken.
Ik ben hier ook langs geweest. Ik weet niet of je hebt getekend, maar denk er anders nog even goed over na. Wij hebben uiteindelijk voor een ander bedrijf gekozen (jpg-inrichters, is hier wel eens vaker genoemd), aangezien we deze prijzen erg duur vonden.

Zij rekenden 26 m² voor het renovlies wat echt ontzettend duur is. Je hebt nogal wat vierkante meters nodig. JPG maar ook andere concurrenten rekenen circa 15 m² inclusief sauzen.

Hetzelfde voor de vloer. Wij nemen PVC op de begane grond, was bij hun circa 80 m². Daar kan je bijna een houten vloer voor laten leggen of keramische tegels...

Voor keramische tegels zou ik overigens naar Jan Groen gaan (jangroentegels). Ik heb geen ervaring met hun. Wij hebben daar via de aannemer besteld voor de badkamer en toilet. Tegels zijn niet door hun gelegd. Maar ze hebben een enorm assortiment. Dus een goede start om je te orienteren.
inkie1 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:21:
Ik heb een vraag over de muurafwerking op behangklare muren in onze nieuwbouwwoning. We wilden laten vliesbehangen en ik had al eens gehoord dat de prijs daarvan rond de 15 euro per m2 ligt. Nu vertelden ze ons dat de muren dan toch nog wel eerst glad gemaakt moeten worden om een mooi resultaat te krijgen dus komt er nog eens 8 euro.bij. Dus dan wordt het 23 euro per m2, prijzen ex -btw.
Kunnen jullie mij zeggen of dit een beetje een normale prijs is of gaan we dan veel te veel betalen?

Het wordt dan wel gedaan door de firma die ook de afbouw doet en die dus direct door kan na oplevering, we hoeven daar dan zelf niets meer aan te regelen zeg maar.
Mijn huis is gisteren opgeleverd :D *O* Wij gaan ook voor renovlies. Behangklaar is echt niet behangklaar. Op de betonmuren zit redelijk wat pleister werk en ook op de binnenmuren hier en daar. De man van VeH had een strijklicht mee en daarmee zag je het heel goed. Ook zitten hier en daar wel wat putjes in het beton.

Voor een optimaal resultaat moet je dit wel opschuren en opvullen. Over het algemeen is dit goed te doen, dus als je een dag je handen uit de mouwen steekt ben je hier zo mee klaar. Het pleisterwerk is namelijk heel zacht, dus schuur je heel makkelijk glad

• inkie1
EJPostema schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 09:38:
[...]

Mijn huis is gisteren opgeleverd :D *O* Wij gaan ook voor renovlies. Behangklaar is echt niet behangklaar. Op de betonmuren zit redelijk wat pleister werk en ook op de binnenmuren hier en daar. De man van VeH had een strijklicht mee en daarmee zag je het heel goed. Ook zitten hier en daar wel wat putjes in het beton.

Voor een optimaal resultaat moet je dit wel opschuren en opvullen. Over het algemeen is dit goed te doen, dus als je een dag je handen uit de mouwen steekt ben je hier zo mee klaar. Het pleisterwerk is namelijk heel zacht, dus schuur je heel makkelijk glad
Goed om te horen dat ze ons dus niet maar wat wijs proberen te maken en dat het gladmaken dus nog niet zo raar is. Het grote voordeel bij dit bedrijf is dat ze al weten wanneer ze aan de slag moeten omdat zij het afbouwbbedrijf zijn dat daar toch al aan het werk is.

Jammer genoeg zit zelf doen er niet in voor ons of we moeten de kinderen eens even stevig aan de jas trekken :)

• EJPostema
Bastien schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 18:50:

Ook herkenbaar. Mijn huis is hierdoor ook een aantal maanden vertraagd.

Zal dit niet al in de contracten zitten met de aannemer? Wij hebben een vergoeding gekregen ivm overschrijding werkbare dagen. Het lijkt mij dat deze (deels) wordt doorgespeeld naar de nuts bedrijven, mits die verantwoordelijk zijn

@inkie1 Lijkt me dan een prima prijs, als je het niet zelf kan/wil doen

[ Voor 3% gewijzigd door EJPostema op 14-02-2018 11:46 ]

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 09:56

bonyuri

Investigator!

Is het probleem met de nuts voorzieningen een landelijk probleem of enkel in het oosten van het land?
Wij lopen nu al tegen vertraging aan, en als dit er dan nog eens bijkomt....

What Do You Call An Alligator In A Vest?

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Landelijk...

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-11 17:52
Misschien interessant, vanmiddag om 15:30 op BNR (business news radio) Bouwmeesters: "Hoe kan de aansluiting van nieuwbouwingen sneller?" https://www.bnr.nl/programmas/bouwmeesters

Wij hebben volgende week oplevering... en zijn ook nog niet aangesloten....

[ Voor 8% gewijzigd door Arnold op 14-02-2018 14:22 ]

• jacovn
Ik heb de uitzending geluisterd. Klaagzang en het komt mede door veel regels blijkbaar.

Het kan aan mij liggen, maar het leek net of ze het ook afkeurden dat mensen maanden eerder een aansluiging aanvragen omdat het hun proces in de war gooit. Huh, als je dingen planned wil je toch graag van te voren weten wanneer dingen komen en hoe vroeger hoe beter.

Maar door ervaring van buren. Aangevraagd in ergens in Oktober 2 weken geleden schouw en aansluiten 5 weken na de schouw. Andere buren aangevraagd eind november, schouw deze week dacht ik en dan nog 5 weken wachten voor aansluiten. Dat is dan voor beide week of 16 tot schouw en 21 weken voor aanskuiting (als dat lukt) beide gevallen 3 weken uitloop.

Zelf aangevraad voor july. 21 weken vanaf aanvraag. Vandaag met mevrouw van electra gesproken en die heeft het nu doorgezet naar Baas BV die blijkbaar de zaak aanlegd. Daar zijn de 1e 2 weken van de aanvraag in gaan zitten. Volgens de juffrouw die me belde was het prima zo en zou ik 2 weken voor aanleg schouw krijgen. Dus ze gaan 3 weken inlopen blijkbaar ?

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

jacovn schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 20:51:
Ik heb de uitzending geluisterd. Klaagzang en het komt mede door veel regels blijkbaar.

Het kan aan mij liggen, maar het leek net of ze het ook afkeurden dat mensen maanden eerder een aansluiging aanvragen omdat het hun proces in de war gooit. Huh, als je dingen planned wil je toch graag van te voren weten wanneer dingen komen en hoe vroeger hoe beter.

Maar door ervaring van buren. Aangevraagd in ergens in Oktober 2 weken geleden schouw en aansluiten 5 weken na de schouw. Andere buren aangevraagd eind november, schouw deze week dacht ik en dan nog 5 weken wachten voor aansluiten. Dat is dan voor beide week of 16 tot schouw en 21 weken voor aanskuiting (als dat lukt) beide gevallen 3 weken uitloop.

Zelf aangevraad voor july. 21 weken vanaf aanvraag. Vandaag met mevrouw van electra gesproken en die heeft het nu doorgezet naar Baas BV die blijkbaar de zaak aanlegd. Daar zijn de 1e 2 weken van de aanvraag in gaan zitten. Volgens de juffrouw die me belde was het prima zo en zou ik 2 weken voor aanleg schouw krijgen. Dus ze gaan 3 weken inlopen blijkbaar ?
Success met Baas BV...
#protip: denk er niet teveel meer aan, als het bijna zover is en er lijkt nog niet veel te gaan gebeuren (of gewoon 2-3 weken voor de toegezegde week) dan alsnog weer even en een paar keer bellen naar Baas BV.
Heb er zelf (vervelende) ervaring mee en vrijwel iedereen die ik ken die ook aan het bouwen is/was.

Ik heb zelf ook gewoon de woning laten opleveren zonder nuts (was toegezegd de week voor oplevering, kwamen uiteindelijk 2,5 week erna) en gebruik gemaakt van de bouwaansluiting tot die tijd.

Er is gewoon een tekort aan mensen, en ergens geloof ik ook wel dat ze hun keiharde best doen, maar daardoor schieten ze behoorlijk tekort in het goed kunnen plannen tot het punt dat ze er zelf laconiek etc. over doen ("accepteer het maar" houding).
Door dit tekort weet je ook niet of zij het werk zelf komen doen of dat ze andere installateurs sturen, maar niet dat dat uitmaakt, zolang het maar gedaan wordt.

• jacovn
Welke bouw aansluiting ? Die is er niet, wordt geleend van buren links die ze ook bouwen maar die wordt in een maand permanent gemaakt. Dan bouwen ze nog een pand 70 meter verderop waar ook weer een bouwaansluiting ligt. Ik denk dat ze de paddestoel gewoon overprikken en een langere kabel gaan gebruiken. Heb wel een bouwaansluiting in contract staan overigens. Wie weet komt die nog..

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Blijft dus een kwestie van hopen en tzt achter ze aanzitten als de tijd voor de permanente aansluiting in zicht komt :) Bouwaansluiting in je contract zou ik ook checken, weet niet wat is afgesproken wie de aansluitkosten betaalt, maar zou natuurlijk zonde zijn als die alsnog komt, jij ervoor betaalt en je het maar bij wijze van een week hebt voordat de permanente komen :p (ervanuitgaande dat je de geleende aansluiting van de buren niet of slechts een deel meebetaalt)

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Na 4 weken wachten kon de kopersbegeleider mij een offerte geven voor een pellet-CV-ketel voor slechts 28.000. Da's 4 x zoveel als de prijsopgaaf van een lokale installateur, waarbij ik dan ook nog, neem ik aan, kan rekenen op een teruggaaf van de aannemer voor het niet plaatsen van een CV-ketel en het niet doen van een gasaansluiting.

Daarnaast, voor dat bedrag kan ik ook een grondwarmtepomp laten installeren. Dan zou ik het wel weten. Er gaat nogal wat marge op daar zeg :?

Gaan we dus maar niet doen.

Tja

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-11 22:05
Ik hoor hier veel bedragen langskomen van 20K+ voor warmtepomp installatie. Gaat dat dan alleen over grondwarmtepompen? Want een lucht/water warmtepomp kost ±6000 euro (exclusief subsidie). De installatie lijkt me ook iets in de richting van hooguit 1000 euro te komen. Dan kost het geheel 7K en dat zijn dan aanzienlijk fijnere bedragen met een betere terugverdientijd. Of kost een lucht/water warmtepomp onderaan de streep ook veel meer dan dat.

Ik ben wel geinteresseerd in zo'n lucht/water warmtepomp. De technische ruimte (waar nu cv komt) zit aan de garage en de buitenunit zou zo bovenop het platte dak van de garage uit het zicht gezet kunnen worden.

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-11 17:31

Amphiebietje

In de blubber

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met naar appartementen omgebouwde kantoorpanden?

• EiT

EiT

MadEgg schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:31:
Na 4 weken wachten kon de kopersbegeleider mij een offerte geven voor een pellet-CV-ketel voor slechts 28.000.
Hoop dat je hem verteld hebt dat hij knetter gek is...

Zijn er nog mensen die de v naden in plafon dicht laten maken? Scheurt dit snel? Kost maar 225, nu hebben we ook v naden in plafon en stoor mij er niet aan, onderbreekt de boel ook een beetje.

• peterrrr
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-07 13:45
EiT schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 18:39:
[...]

Zijn er nog mensen die de v naden in plafon dicht laten maken? Scheurt dit snel? Kost maar 225, nu hebben we ook v naden in plafon en stoor mij er niet aan, onderbreekt de boel ook een beetje.
Bij ons gevraagd, echter de bouwer (BAM) wilde zich hier niet aan wagen i.v.m. scheurvorming....

• peterrrr
Iemand hier goede adviezen voor een "taatsdeur"?

Ik zie ontzettend veel aanbieders voorbij komen, maar zoek er één met goede kwaliteit en prijs regio zuid-holland (wellicht iemand hier ervaringen ergens?)..

• Xtince
[...]

Ik ga zelf de plafonds laten stucen na oplevering, juist om die lelijke v naden. Ook gekozen om de plafonds zonder spackspuit op te leveren.

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-11 10:07
@peterrrr

Wackmack heeft daar eerder over gepost. Wij hebben naar deze deuren gekeken maar helaas boven ons budget. Wij zijn voor een Weekamp deur gegaan die je ook in taatsversie kan krijgen. Weekamp heeft wel wat leveringsproblemen dus daar moet je 3-4 maanden op wachten. Die van ons staat gepland voor Mei :P

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

peterrrr schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 20:43:
[...]

Bij ons gevraagd, echter de bouwer (BAM) wilde zich hier niet aan wagen i.v.m. scheurvorming....
Mijn appartement gekocht met 8 jaar, muren laten stucen en plafond gelaten voor wat het was. Maar goed ook want op veel plekken alsnog scheuren, op het plafond had dat net even wat lelijker geweest. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 15:52
jogaa schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 15:40:
Ik hoor hier veel bedragen langskomen van 20K+ voor warmtepomp installatie. Gaat dat dan alleen over grondwarmtepompen?
Waarschijnlijk wel. Het boren van de lussen kost ook een paar duizend euro. Dat maakt het grote verschil.

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
[...]

Ik draai na oplevering gipsplaten onder de vloer en laat deze aan stukadoren. Dit doe ik overigens niet alleen in alle ruimtes alleen in woon/ eetkamer, slaapkamer en badkamer.

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-11 16:07
@EiT Scheuren ga je toch krijgen. Ons appartement heeft standaardafwerking met spuitwerk en V naden niet dicht, waar het gescheurd is (in de naden) komen er ook stukjes spuitwerk los (vooral in de badkamer). Spuitwerk repareren is haast onmogelijk dus dan ben je nog verder van huis. Dus in het nieuwe huis ook alle naden laten dichtzetten en glad stucen. Dit zal ook gaan scheuren maar een glad plafond repareren is veel makkelijker.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Vanmiddag weer bij een vloerenwinkel geweest en weer wat wijzer geworden. In tegenstelling tot eerdere winkels op dure A locaties ditmaal een soort loods op een afgelegen industrie terrein. Maar het verhaal klonk goed :). We gaan uiteindelijk toch voor visgraat, twijfelen nog wel tussen 12x60 of 14x70. Breedte vd woning is 5.70. @Wackmack mag ik vragen welke afmetingen jullie hebben?

Anyway, leuk dagje weer :). Volgende week weer op pad voor de gesloten haard en dan maar eens knopen doorhakken !

Ondertussen gaat de bouw ook lekker door, verwachte oplevering is Q4, maar de vloer ligt er al in, dus ik denk dat ze eerder zijn.. Stiekem ook al eventjes langs t hek geglipt en een soortgelijke woning van binnen bekeken ;).

[ Voor 49% gewijzigd door Sport_Life op 18-02-2018 01:06 ]

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Tassadar32 schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 20:00:
@EiT Scheuren ga je toch krijgen. Ons appartement heeft standaardafwerking met spuitwerk en V naden niet dicht, waar het gescheurd is (in de naden) komen er ook stukjes spuitwerk los (vooral in de badkamer). Spuitwerk repareren is haast onmogelijk dus dan ben je nog verder van huis. Dus in het nieuwe huis ook alle naden laten dichtzetten en glad stucen. Dit zal ook gaan scheuren maar een glad plafond repareren is veel makkelijker.
Plafond is wel vervelender repareren, spuitbusjes zijn duur en werken amper. Maar voor scheuren in de muur kun je gewoon korrelkit halen, moet je alleen wel even schilderen naderhand. Plus, als je van bv de Gamma grove structuurverf haalt kun je heel veel. Ga ik van de zomer mee aan de gang in de keuken.

[ Voor 7% gewijzigd door Joopieboy op 18-02-2018 04:10 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-11 14:48
Sport_Life schreef op zondag 18 februari 2018 @ 00:51:
Vanmiddag weer bij een vloerenwinkel geweest en weer wat wijzer geworden. In tegenstelling tot eerdere winkels op dure A locaties ditmaal een soort loods op een afgelegen industrie terrein. Maar het verhaal klonk goed :). We gaan uiteindelijk toch voor visgraat, twijfelen nog wel tussen 12x60 of 14x70. Breedte vd woning is 5.70. @Wackmack mag ik vragen welke afmetingen jullie hebben?

Anyway, leuk dagje weer :). Volgende week weer op pad voor de gesloten haard en dan maar eens knopen doorhakken !

Ondertussen gaat de bouw ook lekker door, verwachte oplevering is Q4, maar de vloer ligt er al in, dus ik denk dat ze eerder zijn.. Stiekem ook al eventjes langs t hek geglipt en een soortgelijke woning van binnen bekeken ;).
Super dat je voor visgraat gaat. Zelden zo'n mooie vloer gezien :)

De maat van de plank is 48x12. Eerst wilde wij ook de maten die jij aangeeft echter komt dan het effect van visgraat minder naar voren tenminste in ons huis. Succes met de keuze!

• Xtince
Joopieboy schreef op zondag 18 februari 2018 @ 04:08:
[...]

Plafond is wel vervelender repareren, spuitbusjes zijn duur en werken amper. Maar voor scheuren in de muur kun je gewoon korrelkit halen, moet je alleen wel even schilderen naderhand. Plus, als je van bv de Gamma grove structuurverf haalt kun je heel veel. Ga ik van de zomer mee aan de gang in de keuken.
Hoor daar zelf dus echt mixed verhalen over. Ik heb er uiteindelijk toch voor gekozen om alles maar te laten stucen. Dan maar leven met de scheuren, hopelijk minder lelijk dan v naden en spuitwerk. We zullen zien.

• EiT

EiT

Huis waar wij nu in zitten is in het plafon nergens gescheurd. Muren daar integen wel op veel plaatsen.
Ben daarom niet van plan om ons nieuwe huis direct te stucen. Laat het spuiten en zien wel over een jaar of 2-3 wel weer.
Nu hebben we het ook de muren laten spuiten en zag er prima uit, En gek duur was het toen niet.

Zit wel te denken om het plafon te verlagen, dit sowieso in de keuken voor extra licht dmv spots. Spots bij bouw zijn veel te duur. En dan kan ik er ook speakers in verwerken.

Verwijderd

Wackmack schreef op zondag 18 februari 2018 @ 08:28:
[...]

Super dat je voor visgraat gaat. Zelden zo'n mooie vloer gezien :)

De maat van de plank is 48x12. Eerst wilde wij ook de maten die jij aangeeft echter komt dan het effect van visgraat minder naar voren tenminste in ons huis. Succes met de keuze!
Waar komt jullie vloer ook al weer vandaan? Je hebt het eerder verteld. Wij willen die maat ook. Hoe breed is jullie woning?

• Wackmack
Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2018 @ 13:27:
[...]

Waar komt jullie vloer ook al weer vandaan? Je hebt het eerder verteld. Wij willen die maat ook. Hoe breed is jullie woning?
Van Mourik vloeren in twello. Woning is 5.7m breed het gaat echter meer om de keuken. De keuken is 3.5 breed, kasten erin en een kookeiland. Hier door was een brede visgraat vloer niet heel mooi.

Deze maand het laatste grote project, de tuin. Gisteren keramische tegels en gebakken klinkers uitgekozen. Nu bezig met de zonwering. Gelukkig zijn de grote uitgaven nu echt voorbij. Echt blij met alle keuzes tot nu toe. Nieuwbouw is zo heerlijk :)

Paar puntjes die het leven dagelijks makkelijk maken.

Bad voor de kinderen
Openhaard
Extra grote koelkast (vriezer in de garage)
Quooker
Access point in het plafond op alle verdiepingen

• peterrrr
Wat is hier de ervaring met openhaarden in nieuwbouw?
Onze kopersbegeleider raad het af i.v.m. vloerverwarming (en hier de ontregeling van).

• Wackmack
peterrrr schreef op zondag 18 februari 2018 @ 21:37:
Onze kopersbegeleider raad het af i.v.m. vloerverwarming (en hier de ontregeling van).
Wat wil je horen? Heb hier sinds de verhuizing de haard dagelijks aan. Je had toch ook interesse in taatsdeuren? De fotos gezien van de deuren die ik heb gepost?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik zou het afraden voor de buren die de stooklucht via hun ventilatie binnentrekken...

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Vloerverwarming geeft een hele andere warmte dan radiatoren, continu 19 graden ipv bij de ramen veel warmte. Het gemis van de behagelijke warmte van een radiator wordt opgelost door de open haard.
Gezien de meerwerk kosten voor 3 gaten en een sparing op de bg, stond onze aannemer ook niet te springen om dit te regelen..

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06-11 12:09
Zolang je thermostaat van je vloerverwarming niet naast je haard hangt is er weinig aan de hand.

Voor taatsdeuren zijn wij dit weekend bij Roukens geweest in Elspeet. (niet jouw regio), maar wel héél mooie deuren

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-11 07:38
Wij zijn ontzettend blij met de keuze om naast vloerverwarming ook een haard te nemen (gesloten haard).
Vloerverwarming is een hele lekkere warmte, maar hebben bijna dagelijks de haard aan om het sneller warm te stoken en toch nog de lekkere stralingswarmte te hebben.

Onze leverancier van de haard heeft zelf een klein gat van 10 bij 10 cm geboord om de leidingen van de vloerverwarming heen. Andere optie was om een stukje vloerverwarming om te laten leggen, maar daar vroegen ze bij ons vrij veel geld voor (450 euro).En de leverancier vond het geen probleem om even goed op de leidingen te letten en hier omheen te bikken. Wel hebben wij twee zachte blokken aan laten leggen voor de plaatsing van de schacht.

[ Voor 4% gewijzigd door CptMorgan op 19-02-2018 12:27 ]

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

• SjakieZulu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 00:42
peterrrr schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 20:45:

Ik zie ontzettend veel aanbieders voorbij komen, maar zoek er één met goede kwaliteit en prijs regio zuid-holland (wellicht iemand hier ervaringen ergens?)..
Deze heb ik ooit voorbij zien komen: https://skygate.nl/

Zeer scherpe prijzen!

• righthand
  • Laatst online: 05:35
peterrrr schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 20:45:

Nadat een vriend een opdracht hier heeft laten uitvoeren, hebben wij ook gekocht bij Gers in Vlaardingen https://gewoongers.nl/. Erg benaderbaar en klantgericht; ze tekenen alles uit (inclusief aanpassing vloerverwarming) en ook de 5 aanpassingen die we nadien wilden, was geen probleem en werd binnen een dag aangepast.

Ik weet niet of ze duur zijn, maar wij hebben bij ons nieuwbouwhuis de hal en ruimte van de open trap uit laten voeren met klassieke glazen puien en een taatse deur.

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
Ik lees hier mensen die zelf de nuts aansluitingen een x-periode voor oplevering aan moeten vragen voor hun nieuwbouwwoning.

Wellicht naïef, maar ik mag er toch vanuit gaan dat ons complex straks wordt opgeleverd met alle aansluitingen, en dat ik alleen nog maar een abonnement bij deze of gene stroomleverancier hoef aan te vragen?

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• vandermark
  • Laatst online: 13-11 13:37
Malfunctions schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:06:
Ik lees hier mensen die zelf de nuts aansluitingen een x-periode voor oplevering aan moeten vragen voor hun nieuwbouwwoning.

Wellicht naïef, maar ik mag er toch vanuit gaan dat ons complex straks wordt opgeleverd met alle aansluitingen, en dat ik alleen nog maar een abonnement bij deze of gene stroomleverancier hoef aan te vragen?
Nergens vanuit gaan. Als het goed is, staat dit keurig beschreven in je koopovereenkomst en daarbij behorende technische beschrijving. Heb je e.e.a. al gelezen?

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
@vandermark inmiddels bijna 2 jaar geleden wel ja. ;)

NU het over 4 maanden opgeleverd moet gaan worden is het misschien tijd om me daar weer eens in te verdiepen. Er zat een heel boekwerk van Eneco bij voor het stadsverwarming gedeelte, dus dat deed me er een beetje van uitgaan dat het qua stroom ook wel geregeld zou zijn.

Ik ga het eens nazoeken, maar vind zoiets eigenlijk zo vanzelfsprekend dat ik zou verwachten dat dit gewoon standaard geregeld zou zijn, zeker bij projectbouw. In mijn geval wordt er een complete appartementenwijk aangelegd, kan me nauwelijks voorstellen dat de nutsvoorzieningen niet geregeld zijn.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:47
Als het goed is staat dat allemaal perfect in de contractstukken, dus daar zou je het iig uit moeten kunnen halen.

Bij ons is het zo dat de nutsvoorzieningen geregeld worden evenals de kabel voor een ziggo aansluiting. Mocht je zelf iets anders willen (KPN), dan moet je dat wel apart regelen.

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11 15:39

Mijn eigen ervaring; overal zelf achteraan gaan en er vanuit gaan dat het NIET goed geregeld is, dan kan het alleen maar meevallen.

Ik had het maanden van tevoren al geregeld; "Ja meneer, alles komt in orde zodra je verhuist heb je stroom, televisie en internet via ons".

Verhuisdatum; geen televisie, geen internet en dreigbrief op de deurmat dat ik geen contract voor stroom heb geregeld en dat ze me gaan afsluiten.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• peterrrr
Wackmack schreef op zondag 18 februari 2018 @ 21:50:
[...]

Wat wil je horen? Heb hier sinds de verhuizing de haard dagelijks aan. Je had toch ook interesse in taatsdeuren? De fotos gezien van de deuren die ik heb gepost?
Taatsdeuren gezien, thanks. Visgraat gaan we ook doen :).
Openhaard, wordt sterk afgeraden door onze bouwbegeleider i.v.m. ontregeling vloerverwarming en thermosstaat etc.

Daar heb ik zelf mijn twijfels over en ben benieuwd naar jullie ervaring(en).

Heb jij het uit de bouw laten maken (openhaard)?

• Montaner
Er wordt bij ons een kelder geplaats, inclusief een koekoek. Hierin zou een raam komen met ventilatieroosters, aangezien wij de kelder niet enkel als opslag willen gebruiken, maar ook als bv. speelruimte voor de kinderen. Een raam wat je kan kantelen lijkt mij in deze niet voldoende, en daarvan werd ook gezegd dat dit niet gezien kan worden als ventilatie.

Zij gaan nu een ander systeem gebruiken, waarbij een ventilatierooster in het kozijn niet meer mogelijk is. Nu is het; "maar het raam kan gewoon open hoor".

Een raam constant open laten zorgt mogelijk voor vocht problemen. Daarbij kan het met extreme regenval best voorkomen lijkt me dat er een laag water in de koekoek komt te staan omdat de afwatering het even niet aan kan, waardoor het dan naar binnen zou komen. Ventilatie middels een rooster (of een aparte schacht?) lijkt me dus minimaal. Iemand hier met tips en/of ervaring met kelder en koekoek?

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:32
In principe moet je een kelder niet anders willen doen dan mechanische af- en toevoer.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Wackmack
peterrrr schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:45:
[...]

Taatsdeuren gezien, thanks. Visgraat gaan we ook doen :).
Openhaard, wordt sterk afgeraden door onze bouwbegeleider i.v.m. ontregeling vloerverwarming en thermosstaat etc.

Daar heb ik zelf mijn twijfels over en ben benieuwd naar jullie ervaring(en).

Heb jij het uit de bouw laten maken (openhaard)?
Gaat perfect hier. Vloerverwarming is meestal 21 graden in d'r winter. De haard is dagelijks aan, heerlijke straalverwarming. Zie eigenlijk geen nadelen.

De haard is gedaan via een haard bedrijf. Wel goed laten kijken waar het rookkanaal kan. D'r aannemer heeft garantie van de kanaalvloeren leverancier gevraagd.

• EJPostema

las dat je stadsverwarming hebt. Je kan er er vanuit gaan dat dit allemaal geregeld wordt. Stroom / internet etc is een ander verhaal, zul je even achteraan moeten. Bij ons was dit overigens allemaal geregeld.
XyritZz schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:51:
[...]

Mijn eigen ervaring; overal zelf achteraan gaan en er vanuit gaan dat het NIET goed geregeld is, dan kan het alleen maar meevallen.

Ik had het maanden van tevoren al geregeld; "Ja meneer, alles komt in orde zodra je verhuist heb je stroom, televisie en internet via ons".

Verhuisdatum; geen televisie, geen internet en dreigbrief op de deurmat dat ik geen contract voor stroom heb geregeld en dat ze me gaan afsluiten.
Is wel iets anders dit. De nutsvoorzieningen kunnen best geregeld zijn. Oftewel je hebt stroom/gas en water etc. Je moet je dan nog wel zelf binnen 10 dagen aanmelden en een contract regelen. Dit is altijd zo

• Hrolfr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-11 10:42
Montaner schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:49:
Er wordt bij ons een kelder geplaats, inclusief een koekoek.
Zou je willen toelichten hoe dit in zijn werk is gegaan? Wij gaan ons binnenkort inschrijven in een nieuwbouwproject, en ben benieuwd hoe het plaatsen van een kelder gaat. Het zal per locatie verschillen of het wel niet kan, maar in dit topic ben ik er niet veel over tegengekomen.

Hoe heb je dat geregeld? Ging dat via de projectontwikkelaar, of heeft een derde partij dat gedaan? En hoe ging de communicatie dan? En kosten?

• Montaner
Hrolfr schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 09:13:
[...]

Zou je willen toelichten hoe dit in zijn werk is gegaan? Wij gaan ons binnenkort inschrijven in een nieuwbouwproject, en ben benieuwd hoe het plaatsen van een kelder gaat. Het zal per locatie verschillen of het wel niet kan, maar in dit topic ben ik er niet veel over tegengekomen.

Hoe heb je dat geregeld? Ging dat via de projectontwikkelaar, of heeft een derde partij dat gedaan? En hoe ging de communicatie dan? En kosten?
Het was een optie welke de projectontwikkelaar aanbood. Dus net als je kan kiezen voor bv. wel of geen dakkapel, konden wij ook kiezen voor wel/geen kelder, met een vast bedrag.

[ Voor 9% gewijzigd door Montaner op 20-02-2018 09:33 ]

• Ghotirey
Heeft iemand nog een goede tip voor verhuisdozen?

Ik heb er tien gehaald bij de gamma maar die kunnen niet zoveel hebben helaas, vooral als het te zwaar wordt en met veel gadgets en speelgoed etc. kan ik er maar weinig in doen of ze vallen al van ellende uit elkaar. Stapelen kan al helemaal niet want dan zakken ze door :-(

• Osxy
  • Laatst online: 19:26

Osxy

Holy crap on a cracker

Ghotirey schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 20:39:

Ik heb er tien gehaald bij de gamma maar die kunnen niet zoveel hebben helaas, vooral als het te zwaar wordt en met veel gadgets en speelgoed etc. kan ik er maar weinig in doen of ze vallen al van ellende uit elkaar. Stapelen kan al helemaal niet want dan zakken ze door :-(
Zware dingen met volume dingen mengen. Daarnaast kan je verhuisdozen huren bij diverse partijen, welke flink sterker zijn maar ook daar geld hetzelfde maar in mindere mate.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:14

Wehkamp.

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 12:46

Klopt. Dat zijn pruts dozen!

Ik heb ze hier vandaan: https://www.goedkopeverhuisdoos.nl
Die zijn al een stuk steviger. Maar het blijven wel verhuisdozen.

Have a wheelie good weekend!

• EJPostema
Ik verhuis de zwaardere dingen altijd in koffers, of van die plastic kratjes.

Goede tip is ook om te kijken in de super naar van die bananen kisten. Die zijn erg stevig

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Action. Net wat kleiner, net wat steviger

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-11 11:11

wij hebben de verhuizing al meerdere keren gedaan met bananendozen:

Gevuld met boeken en ander zwaar spul tot ~11 kg
Daarna kleren eroverheen of ander niet zwaar spul
In een schrift opgeschreven wat er in de doos zit en doos genummerd.
Je kan daarna de dozen gelijk neerzetten in de juiste ruimtes van het volgende huis.
Je kan zo hoog stapelen als je kan tillen. :*)

Al een paar keer gedaan en over een paar maanden ook weer op deze wijze. Je moet alleen wel 1 of 2 maanden van te voren beginnen met sparen om het aantal dozen te vinden die je nodig hebt.
Als we klaar zijn geven we de dozen waarschijnlijk aan hogere bouwnummers die later worden opgeleverd ( we zijn nr 5 van 110)

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-11 16:07
Wij hebben het geluk dat mijn vrouw op haar werk vaak honden/kattenvoer in dozen aangeleverd krijgt. Die dingen zijn erg stevig (voer is zwaar). We weten al een jaar dat we gaan verhuizen dus hebben een flinke voorraad kunnen opsparen.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Pagina: 1 ... 54 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2