Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 102 Laatste
Acties:
  • 1.038.659 views

• Ghotirey
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08-2024
Bedankt voor alle reacties :-)

Bij die https://www.goedkopeverhuisdoos.nl zijn de prijzen een beetje vertekenend, komt €13 verzendkosten bij, en bij elke doos komen er meer verzendkosten bij.

Ik ga in ieder geval proberen om wat bananendozen te scoren :-) Action heb ik inmiddels een proef doos van gehaald en die lijken in ieder geval een stuk steviger dan die van de Gamma, deze lijk ik iig te kunnen stapelen.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ghotirey schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:05:
Ik ga in ieder geval proberen om wat bananendozen te scoren :-) Action heb ik inmiddels een proef doos van gehaald en die lijken in ieder geval een stuk steviger dan die van de Gamma, deze lijk ik iig te kunnen stapelen.
Ze kunnen ze trouwens ook gebundeld in stapels van tien uit het magazijn halen. Ik heb andere dozen gebruikt en ik heb een kleine voorkeur voor professionele dozen zonder vouwsysteem (erg steving, verschillende maten, zelf tapen), maar vind die action dozen een goed alternatief.
offtopic:
Alle dozen tapen voor de zekerheid, veiligheid boven herbruikbaarheid en je praat over max EUR 100 op een verhuizing, dat valt echt mee…

• Vincm
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-11 14:21
Álles wat in een doos past in een doos doen, zelfs al is het dan maar 1 ding. Dichte dozen van het zelfde formaat zijn makkelijk te tillen en stapelen bij het verhuizen.

Wij schreven het nummer van de verdieping er op (0, 1 of 2) en eventueel waar het moest komen/wat er in zat (bijv. 'keuken' of 'kantoor' of 'kleding' voor de kledingkast). Dan wist iedereen die hielp waar het ongeveer moest komen. Dozen niet te zwaar maken: hooguit half vullen met boeken en voor de rest zacht/licht spul zoals kleding.

• Ghotirey
Ja dat tapen was ik ook al van plan, maar zelfs met de gamma dozen was dat geen oplossing, de dozen zakte gewoon in elkaar.

Ik heb op de dozen inderdaad verdieping + kamer gezet en dan nog een korte beschrijving.

Ja ik ben ook afgestapt van alles bij elkaar willen hebben, enige lastige is dan dat niet elke doos meer in 1 kamer hoort ;-)

• peterrrr
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-07 13:45
Los van de "bouwgerelateerde opties zoals uitbouw e.d." ben ik eigenlijk wel benieuwd wat iedereen voor budget gebruikt (ook om hier zelf van te leren..).

Ik zal zelf beginnen:

Keuken: 18.000
Vloeren: 15.000
Wandafwerking (renovlies): 5.000
Badkamer: 7.500
Onvoorzien: 5.000

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:47
peterrrr schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 16:29:
Los van de "bouwgerelateerde opties zoals uitbouw e.d." ben ik eigenlijk wel benieuwd wat iedereen voor budget gebruikt (ook om hier zelf van te leren..).

Ik zal zelf beginnen:

Misschien ook handig om erbij te zetten wat voor huis het is en dan vooral ook m3/m2

• peterrrr
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-07 13:45
Hogader schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 16:32:
[...]

Misschien ook handig om erbij te zetten wat voor huis het is en dan vooral ook m3/m2
Goed idee. 186m2 woonoppervlakte 2 onder één kap.

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-11 17:28
Ghotirey schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:45:
Ja dat tapen was ik ook al van plan, maar zelfs met de gamma dozen was dat geen oplossing, de dozen zakte gewoon in elkaar.

Ik heb op de dozen inderdaad verdieping + kamer gezet en dan nog een korte beschrijving.

Ja ik ben ook afgestapt van alles bij elkaar willen hebben, enige lastige is dan dat niet elke doos meer in 1 kamer hoort ;-)
Gewoon bij de Ikea, prima dozen, prima prijs! Alle afgelopen 5 verhuizingen ermee gedaan.

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024

Ik zal zelf beginnen:

Keuken 10k
Vloeren 10k
Wandafwerking 5k
Badkamer 5k
Raamdecoratie 3k
Tuin oprit 10k
Houten deuren kozijnen 5k
Divers 5k

Dit zijn prijzen bij alles laten doen.

[ Voor 4% gewijzigd door BFmango op 23-02-2018 17:48 ]

Verwijderd

2 onder 1 kap 150 m2 590 m3
Meerwerk aannemer (dakkapel, uitbouw 2,4m, deur tussen keuken en garage, vloerverwarming badkamer en leidinngwerk/elektra) 30k
Keuken 18k
Vloeren 8k
Wandafwerking (sowieso stuken op beneden verdieping) 3k
Badkamer (zit in aankoopsom) vloertegel tegen delen opleggen en meubel 2k
Raambekleding 3k
Tuin nog geen idee, 207m2 en dan ook nog een voortuin.

We hebben alleen de keuken nog maar aangeschaft van 15k en zijn nog op zoek naar een mooi gasfornuis

Qua vloeren kiezen we voor een houten visgraat vloer beneden (6 a 7 k) en laminaat of vinyl boven.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2018 19:56 ]

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-11 17:31

Amphiebietje

In de blubber

Ghotirey schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:45:
Dan moeten ze nogal op het karton hebben bekibbeld, heb zelf nog redelijk wat Gamma dozen die 10 jaar geleden gekocht zijn en die zijn toch niet zo slecht...

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:38

MadEgg

Tux is lievvv

Onze ruwe begroting voor een tweekapper van 153 m² op een kavel van 325 m²

Meerwerk via de aannemer: €36000
Tuindeuren in garage: €3000,-
Keuken: €17500
Badkamer €8000
Afwerking wanden (renovlies): €4200,-
Afwerking vloeren (PVC): €2300,-
Tuin: €3700,-
Aanvullende duurzaamheidsmaatregelen (PV-panelen + warmtepomp of pellet-cv-ketel): €7300,-
Kosten financiering: €2000,-
Verhuiskosten: €1600,-

Dit alles op de aanname veel zelf te doen (vloeren, tuin, badkamer, verhuizen).

[ Voor 0% gewijzigd door MadEgg op 24-02-2018 09:56 . Reden: 0 bij badkamer vergeten ]

Tja

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:57

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik zal zelf beginnen:

Bij ons hoekwoning van 175m2 op een kavel van 259m2 :
Meerwerk aannemer: 45k
Keuken: 16k
Badkamer: 9k (meerwerk op standaard, andere tegels, meubel, etc)
Vloeren: beneden visgraat ca 8k en deels tegels 2k, boven waarschijnlijk laminaat ca 2k
Wandafwerking: stucwerk ca 5k
Open haard: ca 10k (waaronder 4k aannemer)
Tuin nog geen flauw idee ;) afhankelijk van opbrengst verkoop oude woning

Morgen weer op pad voor de haard, zijn nu bezig met type liftdeur 3 zijden glas .

[ Voor 19% gewijzigd door Sport_Life op 23-02-2018 22:00 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-11 22:05
2-onder-1 kap 185m2 (na uitbouw) en 530m2 perceel, water rondom.

Meerwerk: 23000
Keuken: 24000
Badkamer: 14000
Vloeren: 13000
Muren 5000
Tuin: 25000 (190m2 bestraten, veranda, beschoeiing, overig)
Zonnepanelen: 7000
Overig: 10000

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:45
Jullie badkamer inschatting is vrij laag van de meesten. Wij hadden standaard al alles maar Tegelen tot plafond,nis en instap pakket mooiere tegels 4000 euro. Andere potten easydrain en inbouwdouche ook zoiets.. en dan hebben we nog geen meubel in badkamer.

[ Voor 9% gewijzigd door Snowhite0901 op 23-02-2018 22:48 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Wij zitten een stuk onder deze bedragen. Redelijk wat geld uitgegeven aan uitbouw, vloerverwarming en verbreden van de schuifpui. Verder

-8750 keuken (ex leidingwerk)
- 1000 badkamer. Zat er al in. Alleen uitgebreidere optie genomen
- vloer 3000; pvc, alleen begane grond
- 4500 muren; renovlies
- 800 laminaat vloer boven (goede aanbieding)
- 2500: bestrating en gras. Gaat om 50m2. Planten krijg ik van mijn moeder, scheelt enorm qua kosten
- 1000 schutting

Is ons eerste huis. Tussen woning van 130m2

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Je kan aan de laatste posts goed zien dat we weer zes goede jaren tegemoet gaan. Keukens van <15k zijn uitzondering. We lijken weinig van de crisis geleerd te hebben. Wij hebben bewust zoveel mogelijk eigen geld en zo weinig mogelijk geleend geld gebruikt. En zo een stuk lagere hypotheek gepakt dan we konden. Daarvoor bewust concessies gedaan. Maar we zitten onder de 75% loan to value en zelfs met één inkomen kunnen we nog rondkomen. Ieder z'n eigen keuze, maar laat je dus niet meeslepen met wat anderen uitgeven.

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:32
BFmango schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 23:53:
Je kan aan de laatste posts goed zien dat we weer zes goede jaren tegemoet gaan. Keukens van <15k zijn uitzondering. We lijken weinig van de crisis geleerd te hebben. Wij hebben bewust zoveel mogelijk eigen geld en zo weinig mogelijk geleend geld gebruikt. En zo een stuk lagere hypotheek gepakt dan we konden. Daarvoor bewust concessies gedaan. Maar we zitten onder de 75% loan to value en zelfs met één inkomen kunnen we nog rondkomen. Ieder z'n eigen keuze, maar laat je dus niet meeslepen met wat anderen uitgeven.
Ik denk dat je dat lastig kunt beoordelen of het te duur is en of je de hypotheek niet trekt zonder de rest van het financieel praatje.. Als je woning en perceel bekijkt zit je al in de prijscategorie 3K-5K afhankelijk van locatie. Dat is niet de normale markt, maar het hogere segment.

[ Voor 8% gewijzigd door bvbal79 op 24-02-2018 00:09 ]

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wij zitten in het hogere segment (qua locatie met name), dus eigenlijk valt onze keuken naar verhouding nog erg mee qua budget. Vloer en open haard willen we wel goed aanpakken.
Overigens is onze ltv ook 75-80% na verkoop appartement en gebaseerd op 1 inkomen, zonder concessies te hoeven doen. Enige risico is dat de markt volledig instort en dat de verkoop van ons appartement enorm tegenvalt. Maar alle signalen zijn nu nog positief en ik houd de statistieken goed in de gaten ;). En mocht het gebeuren nog geen ramp, alleen minder flexibel qua parttime werken en sparen.

Ik ben het wel eens met je laatste zin, maar heb niet het idee dat mensen zich laten meeslepen. Het geeft een goed beeld van wat de kosten ongeveer zijn en op een site als deze kun je verwachten dat de budgetten boven gemiddeld zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Sport_Life op 24-02-2018 02:01 ]

Verwijderd

Snowhite0901 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 22:47:
Jullie badkamer inschatting is vrij laag van de meesten. Wij hadden standaard al alles maar Tegelen tot plafond,nis en instap pakket mooiere tegels 4000 euro. Andere potten easydrain en inbouwdouche ook zoiets.. en dan hebben we nog geen meubel in badkamer.
Wij hadden al een vrij mooie standaard. Grote tegels van 60x60 en muurtegels van 20x50, hoewel ik de muurtegels ook graag wat groter had willen zien.

Verwijderd

Dit kan je inderdaad niet beoordelen. Wat hier al gezegd is en je weet niets van de oppervlakte.
Wij zitten ook onder de 75%.

• Ghotirey
Amphiebietje schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 18:45:
[...]

Dan moeten ze nogal op het karton hebben bekibbeld, heb zelf nog redelijk wat Gamma dozen die 10 jaar geleden gekocht zijn en die zijn toch niet zo slecht...
Geen idee maar ik heb hier 5 dozen van de Gamma, 5 dozen van de Action en ze zijn allemaal gevuld met nagenoeg hetzelfde en die van de Action staan gewoon netjes gestapeld, die van de Gamma ook gestapeld maar zakte na 1 dag in elkaar.

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:08
Ik vraag me bij de keukens af hoe groot die wel niet zijn. Wij hebben de keuken (leidingen en wcd zelf aangelegd) voor 8000 euro inc apparatuur via de keukenleverancier. 90cm fornuis met oven en de magnetron, vaatwasser en combi koel vries33 lade ) inbouw. Voor 15-20k moet je zowat een keuken hebben die mega is. Of?

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Appels en peren vergelijken... Wat voor merk, wat voor klasse apparatuur met wat voor opties? Wat voor afwerking van de kastjes, standaard gelakt of duur houtfineer, standaard blad of composiet of zelfs natuursteen?

Ik had voor 6k een prima keuken kunnen hebben, maar niet een met kastjes die 90 hoog zijn, van binnen en buiten gefineerd, composiet blad, vrij dure Bosch apparatuur en een wandschouw. Met zelf apparatuur online bestellen had er een paar honderd euro tussen gezeten, dat viel mij nog mee. Rest is redelijk vergelijkbaar als je goed kijkt en vergelijkt (niet met winkelprijzen waar je 3 kwart af krijgt onderhandeld als je maar tekent). Uiteindelijk 12,7k kwijt met plaatsen en alles klaar.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Ghotirey
meermarco schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 08:56:
Ik vraag me bij de keukens af hoe groot die wel niet zijn. Wij hebben de keuken (leidingen en wcd zelf aangelegd) voor 8000 euro inc apparatuur via de keukenleverancier. 90cm fornuis met oven en de magnetron, vaatwasser en combi koel vries33 lade ) inbouw. Voor 15-20k moet je zowat een keuken hebben die mega is. Of?
Je vergeet te melden hoe groot je keuken is ;-)

Maar wij waren 11K kwijt voor een waseiland van 1x2.4 en een keuken aan de muur van plus minus 5 meter breed. Als wij dezelfde keuken zouden doen alleen dan een ander merk of een ander frontje begon het al met duizenden euros te groeien. Verschil Siematic kunststof rand frontjes of van die volledig rondom soft zou voor ons ergens tussen de 3000-4000 euro duurder zijn geworden. Als we ook nog eens niet glad maar met een randje of zoiets op de frontjes wilden nog duurder. Dus je komt er zo hoor rond die 20K ;-)

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:38

MadEgg

Tux is lievvv

meermarco schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 08:56:
Bij ons zit er al voor meer dan 8000 aan apparatuur in. Twee ovens, een quooker en een grote koelkast tikken allemaal wel aan. Een vergelijkbaar bedrag voor 4 hoge kasten en 6 lage kasten, en nog 2000 voor keramiek werkblad. Het is zeker geen kleine keuken (27 m2 inclusief eetkamer), maar het wordt snel prijzig.
Snowhite0901 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 22:47:
Ik had een 0 vergeten in mijn lijstje maar met 8000 zitten we nog vrij laag. Montage is echter gauw de helft van de badkamer. We hebben voor 6700 aan tegels, sanitair en meubels uitgezocht, en 1300 aan cement, tegellijm, voegmiddel en andere benodigdheden. Montage doe ik zelf, dus het gaat zeker lukken voor dat bedrag.

Tja

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ghotirey schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 08:56:
[...]

Geen idee maar ik heb hier 5 dozen van de Gamma, 5 dozen van de Action en ze zijn allemaal gevuld met nagenoeg hetzelfde en die van de Action staan gewoon netjes gestapeld, die van de Gamma ook gestapeld maar zakte na 1 dag in elkaar.
Misschien een idee, je besteld 10x online boodschappen bij AH of Jumbo. Heb je 10 klapkratjes. Zit geen deksel op, maar zijn prima om spullen in te verhuizen en goed stapelbaar. Kost niks want na je verhuizing breng je ze gewoon terug voor het statiegeld. Ook nog goed voor het milieu.

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
Vandaag maar weer eens langs de bouwplaats gereden. De heipalen zitten in de grond, op naar de volgende stage ;).

De begane grond van de woning wordt 12,1m bij 5,7m. Maar als ik naar de grond kijk, heb ik het gevoel dat het veel kleiner is. Hadden jullie dat ook in dat stadium? Neem aan (en hoop haha) dat het gezichtsbedrog is.

Mijn vrouw (totaal niet visueel ingesteld) is er in ieder geval overtuigd dat de afmetingen op papier niet kloppen 😜

Verwijderd

Xtince schreef op zondag 25 februari 2018 @ 00:37:
Vandaag maar weer eens langs de bouwplaats gereden. De heipalen zitten in de grond, op naar de volgende stage ;).

De begane grond van de woning wordt 12,1m bij 5,7m. Maar als ik naar de grond kijk, heb ik het gevoel dat het veel kleiner is. Hadden jullie dat ook in dat stadium? Neem aan (en hoop haha) dat het gezichtsbedrog is.

Mijn vrouw (totaal niet visueel ingesteld) is er in ieder geval overtuigd dat de afmetingen op papier niet kloppen 😜
Haha, wij hebben precies hetzelfde. Overigens ongeveer dezelfde maten. 5,8 m bij 12 m. Ze hebben ons er ook voor gewaarschuwd.

Wij zijn gisteren ook bij de bouw geweest. De vloerplaten liggen al klaar. De rechter met de erker is van ons.
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/150x100q90/922/BavjJT.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2018 08:14 ]

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-11 14:48
De grootste laatste kostenpost komt in zicht. De tuin, eindelijk!

De intentie is dat d'r hovenier in februari het grondwerk zou doen en maart de tuin. De helft wordt gras, lang pad van gebakken klinkers. Mooie terras met veranda, nog een zit plek met leibomen, witte potten met olijfbomen en wat standaard borders met lavendel, siergrassen en andere planten. Wil heel graag zwarte bamboe maar die woekert helaas te veel. Verder een houtopslag hok gekozen van 6-8 kuub 😍

1 vraagje, de veranda. Het wordt een simpele strakke veranda. Hier komt toch relatief weinig bij kijken? Of hebben jullie veel specifieke wensen door gegeven? De enige afwijkende wens is een gat voor een rookpijn van een buitenkachel (Burni). Idee is simpel houden, een jaar later aankleden met eventueel verlichting, muziek, enzo.

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-11 14:10
@Wackmack Wordt het een houten of aliminium Veranda? In het laatste geval zou ik zeker direct verlichting doen. Let ook op dat er voldoende fundering onder de staanders van de Veranda is (bij ons zit de vaste grondlaag pas op 4,5m(!)).

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wij hadden hetzelfde! Ook direct overtuigd van de goede keuze mbt uitbouw O-).
Gisteren leuk advies gesprek gehad met de haardenzaak :). Het wordt een liftdeur haard 65cm breed met 3 zijden glas en een zwart plateau :9

En de offerte binnen gekregen van de visgraat vloer, maar die is zo goedkoop dat kan haast niet goed gaan :+.(118 per m2). Referenties op internet zijn nogal wisselend, omdat de man alles laat leggen door zzpers..
En betaling 100% vooraf :P.
Dus we gaan voor een andere partij die iets duurder is maar wat professioneler over komt.

[ Voor 26% gewijzigd door Sport_Life op 25-02-2018 09:17 ]

Verwijderd

Sport_Life schreef op zondag 25 februari 2018 @ 09:12:
[...]
Wij hadden hetzelfde! Ook direct overtuigd van de goede keuze mbt uitbouw O-).
Gisteren leuk advies gesprek gehad met de haardenzaak :). Het wordt een liftdeur haard 65cm breed met 3 zijden glas en een zwart plateau :9

En de offerte binnen gekregen van de visgraat vloer, maar die is zo goedkoop dat kan haast niet goed gaan :+.(118 per m2). Referenties op internet zijn nogal wisselend, omdat de man alles laat leggen door zzpers..
En betaling 100% vooraf :P.
Dus we gaan voor een andere partij die iets duurder is maar wat professioneler over komt.
Wat verwacht je dan te gaan betalen? Wij zijn ook op zoek naar een visgraat vloer en zijn echt al bij veel verschillende zaken geweest. We zitten wel steeds rond die prijs per m2 zonder band en inclusief plinten en plaatsen. We vinden een vloer van Hollandsche vloeren erg mooi. Maar gaan waarschijnlijk voor een soortgelijke kleur vloer van een zaak in Bergen op Zoom. Via de familie al goede ervaringen gehoord. Zij zijn ook leverancier naar veel ketens en hebben een eigen fabriek. Wordt ook gelegd door eigen mensen.

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-11 12:35
Wackmack schreef op zondag 25 februari 2018 @ 08:21:
De grootste laatste kostenpost komt in zicht. De tuin, eindelijk!

De intentie is dat d'r hovenier in februari het grondwerk zou doen en maart de tuin. De helft wordt gras, lang pad van gebakken klinkers. Mooie terras met veranda, nog een zit plek met leibomen, witte potten met olijfbomen en wat standaard borders met lavendel, siergrassen en andere planten. Wil heel graag zwarte bamboe maar die woekert helaas te veel. Verder een houtopslag hok gekozen van 6-8 kuub 😍

1 vraagje, de veranda. Het wordt een simpele strakke veranda. Hier komt toch relatief weinig bij kijken? Of hebben jullie veel specifieke wensen door gegeven? De enige afwijkende wens is een gat voor een rookpijn van een buitenkachel (Burni). Idee is simpel houden, een jaar later aankleden met eventueel verlichting, muziek, enzo.
Voor de woekerende bamboe bestaat er altijd ''wortelbegrenzer'', zodat hij niet de tuin van de buren infietst ;).

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2018 @ 09:51:
[...]

Wat verwacht je dan te gaan betalen? Wij zijn ook op zoek naar een visgraat vloer en zijn echt al bij veel verschillende zaken geweest. We zitten wel steeds rond die prijs per m2 zonder band en inclusief plinten en plaatsen. We vinden een vloer van Hollandsche vloeren erg mooi. Maar gaan waarschijnlijk voor een soortgelijke kleur vloer van een zaak in Bergen op Zoom. Via de familie al goede ervaringen gehoord. Zij zijn ook leverancier naar veel ketens en hebben een eigen fabriek. Wordt ook gelegd door eigen mensen.
We hebben meerdere offertes tussen de 118 en 220 per m2. Eea wel appels en peren vergelijken. Bij de goedkoopste offerte komt er nog van alles bij en is tevens niet duidelijk in wat de exacte specificaties zijn. (isolatie waarde ed).

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 25-02-2018 10:38 ]

Verwijderd

Sport_Life schreef op zondag 25 februari 2018 @ 10:37:
[...]

We hebben meerdere offertes tussen de 118 en 220 per m2. Eea wel appels en peren vergelijken. Bij de goedkoopste offerte komt er nog van alles bij en is tevens niet duidelijk in wat de exacte specificaties zijn. (isolatie waarde ed).
Oké, ja wij hebben ook wel gemerkt dat er grote verschillen tussen zaken kunnen zitten.

Wat voor breedte plank willen jullie en kiezen jullie voor een band?

• Wackmack
Road-runner83 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 08:32:
@Wackmack Wordt het een houten of aliminium Veranda? In het laatste geval zou ik zeker direct verlichting doen. Let ook op dat er voldoende fundering onder de staanders van de Veranda is (bij ons zit de vaste grondlaag pas op 4,5m(!)).
Goed punt, denk aan hout maar zal dit nog bespreken. De fundering wordt zeker een belangrijk punt. Wist niet dat het zo extreem diep moest. Ook een puntje, de veranda komt tegen of aan de uitbouw.
keanu_ schreef op zondag 25 februari 2018 @ 10:35:
[...]

Voor de woekerende bamboe bestaat er altijd ''wortelbegrenzer'', zodat hij niet de tuin van de buren infietst ;).
Goede tip, heb dit al vaker gelezen maar hoor van iedereen dat het woekeren zeer moeilijk tegen te houden is.
Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2018 @ 09:51:
[...]

Hier ligt een visgraat vloer, zelden zo'n mooie gezien, hehehe. De meter prijs is ruim 150e. Natuurlijk belachelijk duur maar wel het geld waard. Foto's heb je gezien in dit topic!?
Wij hebben gekozen voor een band. Bies vinden we meer bij een oud huis passen 3n daarvoor is onze woning te smal voor.

[ Voor 34% gewijzigd door Wackmack op 25-02-2018 11:19 ]

Verwijderd

[...]

Hier ligt een visgraat vloer, zelden zo'n mooie gezien, hehehe. De meter prijs is ruim 150e. Natuurlijk belachelijk duur maar wel het geld waard. Foto's heb je gezien in dit topic!?
Wij hebben gekozen voor een band. Bies vinden we meer bij een oud huis passen 3n daarvoor is onze woning te smal voor.
[/quote]

@Wackmack
Jullie vloer is inderdaad prachtig! 150e is echter wel boven ons budget. Hoe vaak zijn jullie van plan om de vloer te behandelen etc.?
Bies vind ik ook een beetje ouderwets eerlijk gezegd. Wij denken er dus aan om het zonder band neer te laten leggen.

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2018 @ 10:44:
[...]

Oké, ja wij hebben ook wel gemerkt dat er grote verschillen tussen zaken kunnen zitten.

Wat voor breedte plank willen jullie en kiezen jullie voor een band?
Breedte wordt 12x60 of 14x70 en idd een band. Verder willen we de uitstraling een beetje zoals de foto's van @Wackmack , behalve dan olie ipv lak.

Vroeg me alleen af hoe het zit met de luchtvochtigheid in de winter, gaat dat goed ? Hoor verschillende verhalen en wil eigenlijk geen luchtbevochtiger in de woonkamer.

[ Voor 16% gewijzigd door Sport_Life op 25-02-2018 12:09 ]

• pkool837
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:59
[quote]Xtince schreef op zondag 25 februari 2018 @ 00:37:
Vandaag maar weer eens langs de bouwplaats gereden. De heipalen zitten in de
Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2018 @ 08:12:
[...]

Haha, wij hebben precies hetzelfde. Overigens ongeveer dezelfde maten. 5,8 m bij 12 m. Ze hebben ons er ook voor gewaarschuwd.

Wij zijn gisteren ook bij de bouw geweest. De vloerplaten liggen al klaar. De rechter met de erker is van ons.
[afbeelding]

Vandaag ook even gekeken hoe het met de bouw gaat en ongeveer dezelfde afmetingen als jullie.
Ziet er inderdaad klein uit zo. :)

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/4n76x.jpg

• kevinvdwal
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 03-02 12:13
Bij ons zitten ook net de heipalen in de grond. Afmetingen binnenwerks 5,8 bij 9,6. Lijkt inderdaad klein, maar valt straks op het moment dat de wanden staan echt wel mee. Is puur gezichtsbedrog. Onze huidige woning is een kleine tussenwoning, bij de bouw toen leek het net of we een keet/schuur gekocht hadden zo klein leek dat. 😛 Hopen dat ze opschieten met de bouw.

• padoempats
Zo, het is wel duidelijk dat de heipalen ineens weer goed leverbaar zijn. Bij ons ook 2 weken geleden klaar met heien en 's ochtends hoor je her en der geheid worden. Het heeft 6 maanden geduurd...

• padoempats
Vraagje mbt OZB voor nieuwbouw. Vorig jaar september gepasseerd en dus de grond gekocht. Ze zijn pas deze februari gestart (met heien). We kregen van de gemeente voor dit jaar een OZB-aanslag met een OZB-percentage voor een 'niet-woning'. Dat percentage is ruim 2x zo hoog dan voor een woning. De WOZ is ook precies 10% hoger dan de grondprijs was.
Klopt het dat bij een woning in aanbouw (nieuwbouw) de OZB gaat over een 'niet-woning' ipv 'woning'?

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-11 22:54

d0s

sssst

Herkenbaar dat 'klein ogen' van de fundering :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/P5ZkTP9.jpg

Hier 5,72x12,1 meter. Met stappen uitgemeten, klopt wel ongeveer ;)

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
jogaa schreef op zondag 25 februari 2018 @ 19:00:
Vraagje mbt OZB voor nieuwbouw. Vorig jaar september gepasseerd en dus de grond gekocht. Ze zijn pas deze februari gestart (met heien). We kregen van de gemeente voor dit jaar een OZB-aanslag met een OZB-percentage voor een 'niet-woning'. Dat percentage is ruim 2x zo hoog dan voor een woning. De WOZ is ook precies 10% hoger dan de grondprijs was.
Klopt het dat bij een woning in aanbouw (nieuwbouw) de OZB gaat over een 'niet-woning' ipv 'woning'?
Ik heb in december de grond aangekocht. Van de notaris heb ik toen vernomen dat tot de oplevering alle zakelijke lasten voor de aannemer zijn. Dus had eigenlijk ook geen ozb verwacht. Kan ik die dan nog tegemoet zien?

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-11 09:32
Xtince schreef op zondag 25 februari 2018 @ 22:48:
[...]

Ik heb in december de grond aangekocht. Van de notaris heb ik toen vernomen dat tot de oplevering alle zakelijke lasten voor de aannemer zijn. Dus had eigenlijk ook geen ozb verwacht. Kan ik die dan nog tegemoet zien?
Ja, ze kijken naar de eigenaar per 1-1 van het betreffende jaar in dit geval dus 1-1-2018. Het zal dan waarschijnlijk de hoogte hebben van de grondprijs. Als de akte op 2-1 was gepasseerd was dat niet het geval geweest.

• EJPostema
  • Laatst online: 09-12-2024
Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2018 @ 08:12:
[...]

[afbeelding]
Ons huis is twee weken terug opgeleverd. Het lijkt nog steeds klein (5.5 bij 11.2). Ik denk dat dit pas echt verdwijnt als de keuken erin zit. Wellicht dat het helpt als de vloer erin zit na vandaag

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-11 12:55

Wokker

De avond wokkel

jogaa schreef op zondag 25 februari 2018 @ 19:00:
wij zaten met dezelfde verrassing. Net even gecheckt op de site van onze gemeente. Daar blijkt inderdaad dat de ozb nu al betaald moet worden :(
De tarieven voor de OZB zijn vastgesteld als een percentage van de vastgestelde waarde. Er zijn verschillende tarieven en deze zijn als volgt vastgesteld:
  • eigenaren woningen, 0,091%
  • eigenaren niet-woningen, 0,261%
  • gebruikers niet-woningen, 0,212%
en
Waarom ontvang ik een aanslag voor een woning in aanbouw?
De gemeente is verplicht om de waarde vast te stellen van nog niet voltooide nieuwbouw. Bij de heffing van de OZB wordt deze waarde gebruikt als de heffingsgrondslag voor de OZB. Het jaar nadat uw nieuwbouw klaar is ontvangt u een nieuwe WOZ-beschikking over de volledige waarde van uw woning.

Het oneindige X 0

• padoempats
Wokker schreef op maandag 26 februari 2018 @ 19:08:
[...]

wij zaten met dezelfde verrassing. Net even gecheckt op de site van onze gemeente. Daar blijkt inderdaad dat de ozb nu al betaald moet worden :(

[...]

en
[...]
Ja, dat je al OZB moet betalen snap ik, maar waarom het wordt aangemerkt als 'niet-woning' vind ik raar. Het heeft een duidelijk een woon-bestemming en de woning is in aanbouw.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Kan iemand mij hier vertellen of een Zoneregeling voor vloerverwarming en -koeling van Honeywell, bedrade versie (HCE 20), met 4 zones inbouwen een meerprijs van EUR 2.070,00 rechtvaardigt?

Ik wil sowieso die zoneregeling want ik hoef het niet overal in huis 20 graden te hebben, maar mij lijkt de prijs nogal aan de hoge kant. Dit is de prijs zoals aangeboden door de aannemer als extra optie.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 00:00

MeltedForest

Lenny-t

Over OZB gesproken, de gemeente had de waarde van mijn woning over 1 januari 17 vastgesteld op €320k terwijl toen net de ruwe beganegrondvloer gereed was (grond plus tot dan toe betaalde bedrag aan de aannemer zat op ~€130k). Uiteraard is mijn bezwaar afgewezen :z

Ik moet mij nog eens verdiepen in die regels, want er werd in de afwijzing verwezen naar een of andere regel dat het gewoon gewaardeerd wordt alsof het af is, terwijl ik bij mijn vorige nieuwbouwwoning wel eerst een WOZ waarde van ongeveer 50% van de totaalprijs.

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:47
Hier zelf gisteren ook de OZB en watersysteemheffing ontvangen. Bij mijn woning die op 1 januari enkel bestond uit funderingspalen in grond (die al wel op mijn naam stond) wordt gerekend met een WOZ waarde van 46% van de grondprijs die ik heb betaald. (en hij is gewoon aangemerkt als 'woning')

Hoe ze bij dat bedrag komen heb ik geen idee van, maar iig blij dat ze minder dan 50% van de grondwaarde pakken, want het scheelt me weer wat euro'tjes. Ik ben wel benieuwd wat ze gaan pakken als WOZ-waarde volgend jaar...

• padoempats
Hogader schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 08:44:
Hier zelf gisteren ook de OZB en watersysteemheffing ontvangen. Bij mijn woning die op 1 januari enkel bestond uit funderingspalen in grond (die al wel op mijn naam stond) wordt gerekend met een WOZ waarde van 46% van de grondprijs die ik heb betaald. (en hij is gewoon aangemerkt als 'woning')

Hoe ze bij dat bedrag komen heb ik geen idee van, maar iig blij dat ze minder dan 50% van de grondwaarde pakken, want het scheelt me weer wat euro'tjes. Ik ben wel benieuwd wat ze gaan pakken als WOZ-waarde volgend jaar...
Kijk, dat is nogal een verschil bij mij. Bij mij zaten op 1 januari de funderingspalen er nog niet eens in, en hebben ze de grondprijs + 10% gerekend. En aangemerkt als 'niet-woning'.
Vraag me af of iemand uitsluitsel kan geven of grond/woning in aanbouw bij nieuwbouw aangemerkt moet worden als 'woning' of 'niet-woning' voor de OZB.

• kevinvdwal
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 03-02 12:13
Ik ben ook benieuwd naar onze WOZ. In de de grond was alleen een beetje gegraven. Ik kan misschien onze WOZ van ons vorige huis in aanbouw ook nog wel even zoeken. Onze gemeente is wat traag met het versturen van de waardes. Volgens de website moet hij eind februari komen, dus ze hebben vandaag en morgen nog. Haha.

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:52
Hier ook vorige week de WOZ-beschikking gekregen. In november zijn we bij de notaris geweest, op 1 januari j.l. was de fundering uitgegraven en aangevuld met geel zand maar waren er verder nog geen werkzaamheden verricht. De waarde per 1-1 is vastgesteld op iets meer dan 40% van de grondkosten.

Voor de OZB wordt uitgegaan van 'woning', als ik kijk naar de OZB-tarieven voor 'woning' en 'niet-woning'.

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:50
Out.of.Control schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 12:26:
Hier ook vorige week de WOZ-beschikking gekregen. In november zijn we bij de notaris geweest, op 1 januari j.l. was de fundering uitgegraven en aangevuld met geel zand maar waren er verder nog geen werkzaamheden verricht. De waarde per 1-1 is vastgesteld op iets meer dan 40% van de grondkosten.

Voor de OZB wordt uitgegaan van 'woning', als ik kijk naar de OZB-tarieven voor 'woning' en 'niet-woning'.
Ik heb dezelfde situatie alleen nog geen WOZ-beschikking ontvangen. Nu in februari zijn ze overigens nog geen stap verder.

• PhrancK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-11 10:37
Ook ik heb een nieuwbouw woning gekocht, 27-12 is de akte gepaseerd, nu zijn ze druk bezig met heipalen etc.
Ik lees hierboven over de WOZ beschikking en begreep in eerste instantie dat de ' gemeente' niet zo flauw zou zijn om dit jaar al een WOZ beschikking toe te sturen, aldus de aannemer/project onwikkelaar. Echter kan ik deze zo te lezen wel degelijk al verwachten.

Dan nu de (domme) vraag: hoe hebben jullie die WOZ beschkikking ontvangen? Beter gezegd: waar? Ik woon nu in een andere gemeente, sta nog niet ingeschreven in de gemeente waar ons huis wordt gebouwd en vraag me af of onze toekomtige gemeente ons adres kan achterhalen, dan zouden ze dit via de aannemer/project ontwikkelaar moeten doen.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-11 08:32

Mojo

The Power Within

PhrancK schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:02:
Ook ik heb een nieuwbouw woning gekocht, 27-12 is de akte gepaseerd, nu zijn ze druk bezig met heipalen etc.
Ik lees hierboven over de WOZ beschikking en begreep in eerste instantie dat de ' gemeente' niet zo flauw zou zijn om dit jaar al een WOZ beschikking toe te sturen, aldus de aannemer/project onwikkelaar. Echter kan ik deze zo te lezen wel degelijk al verwachten.

Dan nu de (domme) vraag: hoe hebben jullie die WOZ beschkikking ontvangen? Beter gezegd: waar? Ik woon nu in een andere gemeente, sta nog niet ingeschreven in de gemeente waar ons huis wordt gebouwd en vraag me af of onze toekomtige gemeente ons adres kan achterhalen, dan zouden ze dit via de aannemer/project ontwikkelaar moeten doen.
Je kan de beschikking gewoon opzoeken via Digid. Dat kan bij de uitgevende instantie. Was voor mij destijds ook even zoeken vanwege een samenwerkingsverband van de gemeente, maar uiteindelijk wel gevonden.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-11 11:11

Een uur geleden woz (en ozb....) ontvangen. Ik kreeg een melding in "mijn overheid". Dit moet natuurlijk wel aan staan ;) .

1 jan waren alleen de heipalen aanwezig maar ook weer zo diep dat ze die niet zagen dus gelukkig is WOZ maar iets van 70% van grond. En tarief was voor dit jaar een klein beetje gedaald. Nog steeds een naai streek dus ik ga het doorsturen naar mijn aannemer aangezien hij/dat degene is die nu de afval in de containers in mijn tuin gooit :*) :9 O-)

Net daarvoor op de site gekeken die ik moest gebruiken volgens mijn nieuwe gemeente. Mijn huisnummer had geen resultaten (nu nog steeds niet), maar het huis aan de overkant van de straat die begin vorig jaar was opgeleverd wel. Het zal dus kunnen dat je die nu nog niet kan vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door gr8-jen op 27-02-2018 13:25 ]

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

• padoempats
gr8-jen schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:22:
[...]

Een uur geleden woz (en ozb....) ontvangen. Ik kreeg een melding in "mijn overheid". Dit moet natuurlijk wel aan staan ;) .

1 jan waren alleen de heipalen aanwezig maar ook weer zo diep dat ze die niet zagen dus gelukkig is WOZ maar iets van 70% van grond. En tarief was voor dit jaar een klein beetje gedaald. Nog steeds een naai streek dus ik ga het doorsturen naar mijn aannemer aangezien hij/dat degene is die nu de afval in de containers in mijn tuin gooit :*) :9 O-)
En aangemerkt als 'woning' of als 'niet-woning' ?

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-11 11:11
zie ik niet staan.... ik heb nu een "Aanslagbiljet Gemeentebelastingen
Kennisgeving van WOZ waardevaststelling" gekregen".

Een echte WOZ bepaling waarbij wordt gekeken naar 3 andere huizen heb ik nog niet gevonden

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 09:56

bonyuri

Investigator!

Hoe zit het eigenlijk met werken tijdens dagen die eigenlijk "onwerkbaar" zouden moeten zijn?
Gevoelstemperatuur is op dit moment toch wel onder de -6 graden, maar toch wordt er gewerkt aan onze woning.

Nu vind ik dit op dit moment geen probleem, maar ik vraag me wel af of achteraf de dagen wel gewoon als "onwerkbaar" worden aangemerkt...

What Do You Call An Alligator In A Vest?

• Out.of.Control
Ik verwacht dat je hem van de nieuwe gemeente krijgt, daar ligt het onroerend goed immers en dus betaal je daar ook de belasting. (Onze nieuwbouwwoning staat in dezelfde gemeente als waar we nu wonen, dus daar kun je weinig uit afleiden.)

De gemeente zal die informatie via het Kadaster hebben ontvangen, daar is immers geregistreerd wie de eigenaar is van een perceel. Als het goed is heb je enkele weken na de overdracht ook een briefje van het Kadaster gehad dat je nu de gelukkige eigenaar bent van een stukkie grond.

[ Voor 0% gewijzigd door Out.of.Control op 27-02-2018 13:41 . Reden: typo ]

• PhrancK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-11 10:37
Out.of.Control schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:39:
[...]

Ik verwacht dat je hem van de nieuwe gemeente krijgt, daar ligt het onroerend goed immers en dus betaal je daar ook de belasting. (Onze nieuwbouwwoning staat in dezelfde gemeente als waar we nu wonen, dus daar kun je weinig uit afleiden.)

De gemeente zal die informatie via het Kadaster hebben ontvangen, daar is immers geregistreerd wie de eigenaar is van een perceel. Als het goed is heb je enkele weken na de overdracht ook een briefje van het Kadaster gehad dat je nu de gelukkige eigenaar bent van een stukkie grond.
Berichtje van kadaster klopt inderdaad. Nu je het zegt lijkt me inderdaad logisch dat dit via kadaster verloopt.
Zelf net even op mijnoverheid.nl rondgekeken maar kan daar nog niets vinden, dus wacht rustig af.

• Out.of.Control
Nog even een tip: let op of alle gegevens kloppen op mijn.overheid.nl.
Op de brief die we van het Kadaster kregen stond het goede adres, op mijn.overheid.nl stond een verkeerd adres.
Via de site van het Kadaster een formuliertje ingevuld en binnen een paar dagen was het hersteld. Kennelijk zit er toch wat handwerk aan vast, en dan wordt er wel eens een foutje gemaakt.

• righthand
  • Laatst online: 11-11 17:30

Ik zal zelf beginnen:

Tussenwoning in Rotterdam met 220m2 GBO, kavel van rond de 200m2.

Keuken: 26k inclusief verplaatsen aansluitingen / toevoegen van valse muur voor hangende hoge kasten/ 6800 serie Miele ovens.
Vloeren: 15k. BG word keramiek, 1e en 2e waarschijnlijk polyurethaan stortvloer wanneer ik wat projectgenoten mee kan krijgen.
Wandafwerking: zal renovlies worden, begroting nu op 10k
Badkamer x2: 13k meerwerk op standaard projectspul
Toilet x2: 3k meerwerk op standaard projectspul
Aanpassingen electra: 6,5k
Klasiek glazen pui met taatse deur om open trap te isoleren van de woonkamer: 8k
Tuin: 10k

Onze eerste nieuwbouwwoning en tevens ons eerste koophuis.We zitten nog binnen ons budget, alhoewel we dit wel flink hebben moeten opschroeven. Bizar hoe snel je moet plussen met meerwerk. Op een gegeven moment is een duizendje meer of minder besloten in een minuut.

1 maart gaan ze beginnen met de grondwerkzaamheden. Zal wel direct vertraagd worden door vorstverlet }:|

[ Voor 3% gewijzigd door righthand op 27-02-2018 16:07 ]

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:15
Is die 13K voor twee badkamers en 3K voor twee toiletten meerwerk? 6,5K voor een badkamer lijkt me anders erg weinig, zeker in verhouding tot je andere stelposten.

• righthand
My-life schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:53:
Is die 13K voor twee badkamers en 3K voor twee toiletten meerwerk? 6,5K voor een badkamer lijkt me anders erg weinig, zeker in verhouding tot je andere stelposten.
Sorry, is inderdaad meerwerk op het standaard spul van de projectleverancier. Scherp!!

De badkamer op de eerste verdieping zal de hoofdbadkamer zijn. Op de tweede is de badkamer in feite een standaard hok met douche en wastafel...

[ Voor 18% gewijzigd door righthand op 27-02-2018 15:57 ]

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-11 22:18

fmb

kamstra schreef op maandag 26 februari 2018 @ 22:03:
Kan iemand mij hier vertellen of een Zoneregeling voor vloerverwarming en -koeling van Honeywell, bedrade versie (HCE 20), met 4 zones inbouwen een meerprijs van EUR 2.070,00 rechtvaardigt?

Ik wil sowieso die zoneregeling want ik hoef het niet overal in huis 20 graden te hebben, maar mij lijkt de prijs nogal aan de hoge kant. Dit is de prijs zoals aangeboden door de aannemer als extra optie.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-11 09:49
PhrancK schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 14:11:
[...]

Berichtje van kadaster klopt inderdaad. Nu je het zegt lijkt me inderdaad logisch dat dit via kadaster verloopt.
Zelf net even op mijnoverheid.nl rondgekeken maar kan daar nog niets vinden, dus wacht rustig af.
Het kan zijn dat de gemeente waar je naartoe gaat verhuizen de koppeling met de berichtenbox nog niet heeft ingericht. Er zijn veel gemeenten in Nederland die wel zijn aangesloten op MijnOverheid, maar er nog geen gebruik van maken. In dat geval krijg je dus ook niets via mijnoverheid.nl. Wij hebben gisteren een brief ontvangen met daarin de aanslag voor de OZB, maar we hebben niets ontvangen via MijnOverheid.

Bijzonder om te lezen dat er zo verschillend wordt omgegaan met die WOZ-waarde. Bij ons wordt er gerekend met zo'n 90% van de grondprijs. Persoonlijk vind ik het ook wel vreemd dat de tarieven (percentages van de WOZ-waarde) zoveel verschillen per gemeente. Het lijkt mij dat het verschil qua locatie en de woning al bepaald is via de WOZ-waarde en dat het niet meer dan eerlijk is om een landelijk percentage te hanteren? :?

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Onze woz staat op 150k :? Op 1 januari stond er nog niks. Hoe men daaraan komt, geen idee maar de daaruit vloeiende woonlasten zijn nog geen 100 euro dus laat ik het maar zo.

[ Voor 10% gewijzigd door Sport_Life op 28-02-2018 11:36 ]

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-11 09:49
Sport_Life schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:36:
Onze woz staat op 150k :? Op 1 januari stond er nog niks. Hoe men daaraan komt, geen idee maar de daaruit vloeiende woonlasten zijn nog geen 100 euro dus laat ik het maar zo.
Plus wat je kwijt bent aan eigenwoningforfait als je later belastingaangifte gaat doen.

Je kan soms overigens ook een gesprek aanvragen (zonder officieel bezwaar aan te tekenen) om eens te kijken hoe de WOZ-waarde is vastgesteld en of het wel correct is gedaan. Bij mijn nieuwe gemeente willen ze de WOZ-waarde dan zelfs aanpassen als blijkt dat er fouten zijn gemaakt.

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:50
Sport_Life schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:36:
Ai. Scheelt echt per gemeente. De onze is de helft van de grondprijs (zelfde situatie als bij jou)

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Dioscuri schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:33:
[...]

Plus wat je kwijt bent aan eigenwoningforfait als je later belastingaangifte gaat doen.

Je kan soms overigens ook een gesprek aanvragen (zonder officieel bezwaar aan te tekenen) om eens te kijken hoe de WOZ-waarde is vastgesteld en of het wel correct is gedaan. Bij mijn nieuwe gemeente willen ze de WOZ-waarde dan zelfs aanpassen als blijkt dat er fouten zijn gemaakt.
Ja, maar de hypotheek lening is een veelvoudige van die 150k, dus dat is verder prima.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:15

Volgens mij heeft vloerverwarming altijd in bepaalde mate zoneregeling omdat er per ‘zone’ een kraan op het verdeelblok zit. Daarmee kan de doorstroming per zone worden beperkt. Ik kan mij voorstellen dat bij thermostaat gestuurde zone-regeling deze kranen worden vervangen door elektronische ventielen die door de thermostaat worden aangestuurd.
2K lijkt mij best wel veel, maar ik heb geen idee wat het voor extra werk met zich meebrengt.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:50

The Legend

*Plop*

Dioscuri schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:33:
[...]

Het EWF is 0 euro voor een woning in aanbouw.

Ik ben toch malle pietje niet!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-11 10:04
bonyuri schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:38:
Hoe zit het eigenlijk met werken tijdens dagen die eigenlijk "onwerkbaar" zouden moeten zijn?
Gevoelstemperatuur is op dit moment toch wel onder de -6 graden, maar toch wordt er gewerkt aan onze woning.

Nu vind ik dit op dit moment geen probleem, maar ik vraag me wel af of achteraf de dagen wel gewoon als "onwerkbaar" worden aangemerkt...
Die kans is wel zeker aanwezig, er zullen met dit weer geen werkzaamheden worden verricht die maatgevend zijn voor het bouwtempo als betonstorts, metselwerk, dakwerk etc maar enkel wat 'stopklusjes'.

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 09:56

bonyuri

Investigator!

Bij ons houdt het plaatsen van de dakpannen anders wel de rest van het werk op, zoals plaatsen van kozijnen en dat houdt op zijn beurt het spuitwerk binnen weer op :)
Dus in dat opzicht ben ik er erg blij mee, maar nogmaals, ik verwacht wel dat aan het einde van de rit als reden van vertraging een groot aantal onwerkbare dagen wordt opgegeven :)

We gaan het zien!

What Do You Call An Alligator In A Vest?

• De Uitsmijter
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 09:59

Bij ons was het bijna 3K voor zoneregeling dmv regelbare klep op vloerverwarming BG en draadloze radiatorknoppen voor 1ste verdieping en zolder icm met Honeywell Evohome. Ik laat het dus maar na oplevering doen. Nog wel even een goede partij vinden...

• padoempats
Lijkt mij ook dat het achteraf veel goedkoper is. Wij gaan het ook eerst maar even aankijken. Misschien is het (deels) dicht draaien van zones al voldoende om een fijne afstelling te hebben. Mochten we in een kamer het echt apart willen instellen kunnen we daar altijd nog zo'n Honeywell systeem voor gebruiken.

• Wackmack
righthand schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:13:
[...]

Tussenwoning in Rotterdam met 220m2 GBO, kavel van rond de 200m2.

Keuken: 26k inclusief verplaatsen aansluitingen / toevoegen van valse muur voor hangende hoge kasten/ 6800 serie Miele ovens.
Vloeren: 15k. BG word keramiek, 1e en 2e waarschijnlijk polyurethaan stortvloer wanneer ik wat projectgenoten mee kan krijgen.
Wandafwerking: zal renovlies worden, begroting nu op 10k
Badkamer x2: 13k meerwerk op standaard projectspul
Toilet x2: 3k meerwerk op standaard projectspul
Aanpassingen electra: 6,5k
Klasiek glazen pui met taatse deur om open trap te isoleren van de woonkamer: 8k
Tuin: 10k

Onze eerste nieuwbouwwoning en tevens ons eerste koophuis.We zitten nog binnen ons budget, alhoewel we dit wel flink hebben moeten opschroeven. Bizar hoe snel je moet plussen met meerwerk. Op een gegeven moment is een duizendje meer of minder besloten in een minuut.

1 maart gaan ze beginnen met de grondwerkzaamheden. Zal wel direct vertraagd worden door vorstverlet }:|
Ziet er dik uit. Tussenwoning die 220m2 aan ruimte heeft?

Foto van de keuken en taatsdeuren?

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ondertussen zijn we nog bezig met de aannemer die een extra zonnepaneel wilt leggen op onze kosten ivm uitbouw waardoor epc niet wordt behaald. Uit een berekening blijkt dat de epc nu 0,45 is, door het plaatsen van een (1) extra zonnepaneel wordt het weer 0,4.
Ik vind het allemaal maar vreemd. Wat als we nu niet akkoord gaan , dan hebben we een woning met epc van 0,45.. En dan??

Ik heb geen behoefte te betalen aan een extra paneel (afhankelijk van toekomstige ontwikkelingen wil ik over enkele jaren efficiëntere panelen plus accu), dus iedere euro extra is weggegooid geld.

[ Voor 22% gewijzigd door Sport_Life op 01-03-2018 22:50 ]

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-11 09:32
Sport_Life schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 22:46:
Ondertussen zijn we nog bezig met de aannemer die een extra zonnepaneel wilt leggen op onze kosten ivm uitbouw waardoor epc niet wordt behaald. Uit een berekening blijkt dat de epc nu 0,45 is, door het plaatsen van een (1) extra zonnepaneel wordt het weer 0,4.
Ik vind het allemaal maar vreemd. Wat als we nu niet akkoord gaan , dan hebben we een woning met epc van 0,45.. En dan??

Ik heb geen behoefte te betalen aan een extra paneel (afhankelijk van toekomstige ontwikkelingen wil ik over enkele jaren efficiëntere panelen plus accu), dus iedere euro extra is weggegooid geld.
Wat is de prijs? zonder prijs is er weinig over te zeggen.

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:16
De Uitsmijter schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:54:
[...]

Bij ons was het bijna 3K voor zoneregeling dmv regelbare klep op vloerverwarming BG en draadloze radiatorknoppen voor 1ste verdieping en zolder icm met Honeywell Evohome. Ik laat het dus maar na oplevering doen. Nog wel even een goede partij vinden...
Wij bouwen niet in project, maar ik heb een quote voor 19 geregelde groepen voor €2450 ex btw. (Niet 19 ruimtes met thermostaat, maar vloer groepen !)
Dat is dan met uponor bedraad, maar ik wil graag de draadloze variant (mooiere thermostaat, en met gateway om zaak uit te lezen)
Dit bedrag is dan buis in muur naar elke verblijfsruimte die naar de de vloerverdeler gaat voor die verdieping, draad erdoor, thermostaat zonder of met instelmogelijkheid per verblijfsruimte en de regelkranen op die groepen. Daarbij dan 3 maal een regelaar voor aansluiten van thermostaat en regelkranen.

In dat bedrag zitten geen uren, er zijn ook vast wel uren voor begroot, maar dat kan ik niet terughalen uit de totale verwarmings sectie.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

• Ghotirey
Beste mensen,

Om de btw te kunnen terugvragen van de de zonnepanelen in ons project heeft de bouwer een factuur gestuurd met alleen die zonnepanelen en vervolgens een creditfactuur voor die zelfde zonnepanelen.

Nu is dus voor mij de btw bekend van de zonnepanelen maar ik vroeg me af of dit wel zo mag, iemand enig idee?

• jacovn
  • Laatst online: 20:16

Dat is dan wel een bijzonder paneel, als die een verlaging van 0.05 kan bewerkstelligen.
Zelfs een woning waar ze een loopje met de regels en afwerking nemen kun je dan met een aantal panelen weer op de 0.4 komen.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

• iRobert
  • Laatst online: 12-11 13:09

Wij hebben door de uitbouw en erker ook extra panelen gekregen, deze zaten wel bij de prijs van de additionele werkzaamheden in. Ik zou dit niet achteraf nog accepteren.

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ghotirey schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 09:07:
Beste mensen,

Om de btw te kunnen terugvragen van de de zonnepanelen in ons project heeft de bouwer een factuur gestuurd met alleen die zonnepanelen en vervolgens een creditfactuur voor die zelfde zonnepanelen.

Nu is dus voor mij de btw bekend van de zonnepanelen maar ik vroeg me af of dit wel zo mag, iemand enig idee?
Zal voor hun boekhouding zijn dat ze het zo doen. Immers heb je al betaald en als ze nu een nieuwe factuur sturen blijft die post open staan. Ze kunnen het niet zo wegstrepen, da's boekhoudfraude en dan krijgen ze de accountant op hun nek. Dus vandaar een credit en dan is het simpel wegstrepen voor beide partijen. Jij kunt de factuur gebruiken voor de BTW teruggave. Zo krijg ik het over een paar weken ook is mij verteld.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Snowhite0901
Bij ons staat er:
Sinds 1 januari 2015 dienen alle nieuwbouwwoningen te voldoen....blabla... In de basis voldoet de woning aan de gestelde norm, de mogelijkheid bestaat dat als gevolg van de door u gekozen opties de gestelde norm niet zonder het toepassen van extra energiebesparende maatregelen behaald kan worden. Daarom willen wij u er op attenderen om rekening te houden met de mogelijkheid dat er extra PV-panelen geplaatst dienten te worden. De bouwer zal na de sluitingsdata voor het indienen van het meerwerk een nieuwe EPC-berekening voor uw woning laten uitvoeren. Hieruit zal blijken....blabla... De kosten voor deze extra PV-panelen vallen onder verantwoording van de koper:
1 stuks extra PV panelen: €725,-
2 stuks extra PV panelen: €1450,-
Je kan natuurlijk ook een combinatie van opties doen waardoor je er wel of niet extra nodig hebt. Dus het bij de prijs van 1 van de opties doen is ook niet zo eerlijk.

Dat deze prijzen absurd hoog zijn is even een andere discussie

[ Voor 13% gewijzigd door Snowhite0901 op 02-03-2018 09:39 ]

• Ghotirey
Bastien schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 09:36:
[...]
Zal voor hun boekhouding zijn dat ze het zo doen. Immers heb je al betaald en als ze nu een nieuwe factuur sturen blijft die post open staan. Ze kunnen het niet zo wegstrepen, da's boekhoudfraude en dan krijgen ze de accountant op hun nek. Dus vandaar een credit en dan is het simpel wegstrepen voor beide partijen. Jij kunt de factuur gebruiken voor de BTW teruggave. Zo krijg ik het over een paar weken ook is mij verteld.
Super dank je wel!

• padoempats
1 stuks extra PV panelen: €725,-
2 stuks extra PV panelen: €1450,-
Wat een prijzen. Een fatsoenlijk paneel (300Wp) kost tegenwoordig ± 200 euro. Tel daar montagespullen (60 e), indien nodig een marginaal grotere omvormer (50e) en 15 minuten langere legtijd bij op (20 euro) dan, dan kom je op 330 euro inclusief btw uit. Laat ze er zelf wat marge op pakken, dan zou een fatsoenlijk bedrag niet boven de 400 euro per paneel uit mogen komen.

Ik wilde ook meer panelen dan de standaard 5 die op het dan komen. Het kostte me 550 euro per paneel. Achteraf weghalen en compleet nieuwe set leggen was veel goedkoper dan aanvullen via de aannemer. En houdt er nog een verkoopbare set van 5 panelen aan over, wat het nog goedkoper maakt.

• iRobert
  • Laatst online: 12-11 13:09
jogaa schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:47:
[...]
En houdt er nog een verkoopbare set van 5 panelen aan over, wat het nog goedkoper maakt.
Dit zou je eventueel nog op je garagedak of uitbouw kunnen leggen.

• padoempats
bacardicoconut schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:55:
[...]

Dit zou je eventueel nog op je garagedak of uitbouw kunnen leggen.
Ja in mijn specifiek geval is dat ook toevallig het plan :) maar voor de meesten met schuin dak lijkt het me niet mooi om verschillende panelen op het dak te hebben, dus gewoon verkopen de set.

Verwijderd

Ik ben aan het uitzoeken wat de bijkomende kosten zijn voor het hebben van dubbele maandlasten zolang de bouw nog niet is afgerond. Hoe bereken ik dit?

Ik zat zelf hier aan te denken om te bereken wat de nieuwe woning kost naast de kostne van mijn huidige woning:

Aantal maanden(Start bouw woning tot aan er gaan wonen)*nieuwe hypotheeklasten.

Dan is er ook nog rente die ik moet betalen voordat de bouw start maar die kan ik de hypotheek worden opgenomen. Klopt mijn beredening zo ongeveer?

• Snowhite0901
Verwijderd schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 13:46:
Ik ben aan het uitzoeken wat de bijkomende kosten zijn voor het hebben van dubbele maandlasten zolang de bouw nog niet is afgerond. Hoe bereken ik dit?

Ik zat zelf hier aan te denken om te bereken wat de nieuwe woning kost naast de kostne van mijn huidige woning:

Dan is er ook nog rente die ik moet betalen voordat de bouw start maar die kan ik de hypotheek worden opgenomen. Klopt mijn beredening zo ongeveer?
ik weet alleen niet of je ook rente krijgt over je bouwdepot? En let erop dat je de bouwtijd niet zeker weet.

Verwijderd

Snowhite0901 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 13:49:
[...]

ik weet alleen niet of je ook rente krijgt over je bouwdepot? En let erop dat je de bouwtijd niet zeker weet.
Ja ik ontvang rente op het bouwdepot.

• Snowhite0901
Verwijderd schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:45:
[...]

Ja ik ontvang rente op het bouwdepot.
dan klopt je berekening niet... hoe ik het doe:
aflossing heb je sowieso dus bij de start van het betalen heb je rente grond + aflossing en aan het einde heb je alles. Ik ga er vanuit dat het bedrag lineair oploopt vanaf die basis naar het volle bedrag en dat maal de bouwtijd + 2x volle dubbele lasten voor verbouwen en verhuizen.

• padoempats
Verwijderd schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 13:46:

Heel eenvoudig en precies is het niet. Je gaat betalen vanaf het moment dat je bij de notaris gaat passeren. Dan wordt de grond van jou. Je zal dan waarschijnlijk ook gelijk 10% van de bouwkosten (Totale woningprijs - grondprijs) betalen. Vanaf het moment dat ze gaan bouwen tot en met oplevering komen er steeds stapjes van ±10% bij. Dit tempo weet je niet. Over dit bedrag zal je betaalde rente dus steeds toenemen gedurende het bouwproces. Per woning afhankelijk natuurlijk, maar bij mij is het praktisch 40% vanaf dag 1, en dat loopt voor het gemak evenredig op naar 100% bij overdracht (begin lijkt iets sneller te gaan). Let op, rente, niet totaal hypotheekbedrag.

Wat belangrijk om te weten is welk bedrag je aflost in je hypotheek. Die betaal je vanaf de eerste maand na passeren bij de notaris volledig. Met de lage rentepercentages van nu betekent het waarschijnlijk dat dit bedrag al hoger is dan de rente. Door de bank genomen kun je ervan uit gaan dat je op dag 1 al 60% van je maandlast betaalt en dat zo oploopt naar 100% bij overdracht (bij mij het geval). De rente is overigens wel aftrekbaar. Let op dat je naast je hypotheek ook extra lasten hebt zoals OZB.

Je totale extra lasten kun je voor het gemak 80% van uiteindelijk hypotheekmaandbedrag nemen en dat vermenigvuldigen met het verwachte aantal maanden tussen passeren bij notaris en einde betalen voor je huidige woning.

Oh, en dit bedrag lijkt natuurlijk hoog, zeker als je meer dan een jaar dit bedrag 'er extra bij' betaalt. Maar tegenwoordig is de grootste som de aflossing. Die ben je niet kwijt. Het 'voordeel' is dat je ipv 30 jaar hypotheek betalen nog maar 29 jaar hoeft te betalen als je er ingaat ;)

[ Voor 11% gewijzigd door padoempats op 02-03-2018 15:24 ]

• righthand
Wackmack schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 21:35:
[...]

Ziet er dik uit. Tussenwoning die 220m2 aan ruimte heeft?

Foto van de keuken en taatsdeuren?
Moet allemaal nog gebouwd worden he? Het is een tussenwoning met een flinke beukmaat van 7,5 meter en een lengte van bijna 11 meter. Een plat dak (met zonnepanelen) dus optimaal gebruik van de eerste en tweede verdieping. Dan gaan de m2 inderdaad wel hard. We komen zelf van een apartement van ongeveer 90 m2, dus dat word flink wennen aan de ruimte.

Goed je wilde wat zien.

Dus wat ik heb zijn tekeningen van de glazen puien en de taastdeur
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9AFIDUV.jpg

en tekeningen van de keuken.
Bekeken vanuit de woonkamer:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/s3veW57.jpg

Bekeken vanuit de raamkant:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HT6aKgN.jpg

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-11 22:54

d0s

sssst

Beukmaat 7,5 meter? Poe, dat zie je niet vaak, zeker niet bij een tussenwoning :) En zeker niet in een stad. Nice :)

Over de EPC kwestie hierboven icm het extra zonnepaneel; je hebt een EPC 0.4 woning gekocht, en die moet je aannemer leveren ongeacht welke opties op de meerwerklijst je kiest. Wat een andere user ook zegt; de correctie voor de EPC moet in de optie zelf zitten, dat had de aannemer dan maar van tevoren moeten berekenen of inschatten. Niet accepteren dus.
Pagina: 1 ... 55 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2