Lol, het is of Dura Vermeer meeleest. Letterlijk 10 minuten na mijn post van vanmiddag krijg ik antwoord. (Na 3 weken)
Onze excuses voor de late reactie.
Wij zijn nog lerende met dit programma en hadden uw vraag bij het nieuwsitem over het hoofd gezien.
Op dit moment wordt de tekening van uw woning uitgewerkt en bij het gesprek wordt deze aan u overhandigd.
Op het dakvlak worden PV-panelen aangebracht. Omdat u gekozen heeft voor dakramen worden deze verschoven om hiervoor ruimte te maken en er is, zoals het er nu naar uitziet, op het dakvlak geen ruimte meer voor extra panelen of heel misschien kan er nog 1 paneel bijgeplaatst worden.
Het installatie-ontwerp van de woning is dusdanig uitgewerkt dat hierbij geen rekening is gehouden met de mogelijkheid voor een warmte terugwin-installatie en zonneboiler. Het aanpassen van de installatie in dit stadium van de bouw is niet mogelijk en worden dergelijke opties niet aangeboden.
De KAO getekend begin november, 12 januari gepasseerd, start heien voorzien in april. Oplevering Q3-2019. (270 werkbare dagen na begane grond gereed geeft nog circa half jaar extra speling verwacht ik)
Ons eerste gesprek met de kopersbegeleidinh is volgende week, dan krijgen we pas de correcte tekening. (Nu nog steeds alleen de gespiegeld variant) schijnt met BIM-modelling standaard te zijn.
Helaas dus, zoals het eruit ziet, geen mogelijkheden tot energiezuinige oplossingen.
Ik heb wel de vraag gesteld of panelen op onze vrijstaande garage (zo'n van ochtend tot een uur of 20 schat ik in) mogelijk zijn. Maar als ik kijk naar de bereidheid van DV tot meedenken verwacht ik hier niet veel van.
@
Erikz.nl ik hoop dat jij meer kunt bereiken op dit vlak.