Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 102 Laatste
Acties:
  • 1.038.663 views

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:59
@Arnold Mooi huis! Heeft wel flink lang geduurd qua totale doorlooptijd. Wij hebben ook een 2-kapper (zelfbouw), iets van April 2016 getekend, Okt 2016 is de bouw begonnen, Mei 2017 kregen we de sleutel.

Mag ik vragen van welk merk jullie tuinkamer is? Wij krijgen over 2 maanden een tuinkamer van Verasol (Greenline met glazen schuifwanden zijkanten en voorkant :))

[ Voor 3% gewijzigd door Road-runner83 op 31-01-2018 15:25 ]

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-11 17:52
Erikz.nl schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:22:
@Arnold
Dat is wel een belachelijk lange doorlooptijd. Ik heb je perikelen niet gelezen, maar hoe kan het gebeuren dat je 2 jaar op je woning moet wachten? Hadden ze de startdatum bouw zo ruim ingepland?
Road-runner83 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:24:
@Arnold Mooi huis! Heeft wel flink lang geduurd qua totale doorlooptijd. Wij hebben ook een 2-kapper (zelfbouw), iets van April 2016 getekend, Okt 2016 is de bouw begonnen, Mei 2017 kregen we de sleutel.

Mag ik vragen van welk merk jullie tuinkamer is? Wij krijgen over 2 maanden een tuinkamer van Verasol (Greenline met glazen schuifwanden zijkanten en voorkant :))
Ze zouden eind mei 2016 starten met grondwerk... dat is om totaal onduidelijke redenen oktober 2016 geworden... door het 'weer' (smoes) konden ze de begane grondvloer pas in februari 2017 gaan plaatsen. Pas toen gingen contractueel de 350+ bouwdagen in... We zijn met dit project gewoon onderaan de prioriteiten gezet van ze... Maar goed... daar is gewoon niets aan te doen, blijk dat we er nu eindelijk zijn.

We hebben gekozen voor en Pallazzo XL (http://pallazzoveranda.nl/terrasoverkappingen/). Onze garage steek uit tov woning aan achterkant, dat wordt 1 zijkant. Daar steekt overkapping dan wel 70cm voorbij (klein stukje glas), zodat ik achter de garage een 70cm diep werkblad kan maken voor mijn buitenkeuken.

• Road-runner83
@Arnold Is idd niks aan te doen, ze hebben altijd wel smoesjes op de plank klaar liggen volgens mij :).

Die Pallazzo ziet er ook goed uit! Hoe groot wordt hij in het totaal? En dan glazen schuifwanden aan de voorkant en 1 zijkant? Wat kost hij in het totaal als ik vragen mag (mag ook via pb)?

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:50
Niet alleen smoesjes. Door de enorme piek in bouw was er ook gewoonweg veel materiaal niet beschikbaar. Ik werk voor een architectenbureau en we zien het bij veel van onze projecten dat de bouw vertraagd is omdat de fabrieken de vraag naar materiaal niet aan kunnen.

• Arnold
Road-runner83 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:36:
@Arnold Is idd niks aan te doen, ze hebben altijd wel smoesjes op de plank klaar liggen volgens mij :).

Die Pallazzo ziet er ook goed uit! Hoe groot wordt hij in het totaal? En dan glazen schuifwanden aan de voorkant en 1 zijkant? Wat kost hij in het totaal als ik vragen mag (mag ook via pb)?
Formaat tussen de 550 en 580 cm breed, word deze week nog even definitief bepaald.
Diepte dan 350cm. Glazen schuifwand alleen aan de voorkant, verder geen 'vrije ruimte' daarvoor. Ene zijkant dus aan garage (met ongeveer 70cm uitsteken met glas) andere kant zitten de buren ;)

prijs via PM.

• Arnold
Mirved schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:38:
Niet alleen smoesjes. Door de enorme piek in bouw was er ook gewoonweg veel materiaal niet beschikbaar. Ik werk voor een architectenbureau en we zien het bij veel van onze projecten dat de bouw vertraagd is omdat de fabrieken de vraag naar materiaal niet aan kunnen.
true, maar als ze gewoon eind mei 2016 waren begonnen was dat tekort nog niet zo extreem als nu. Daar ligt grootste probleem bij ons plan.

• Road-runner83
Arnold schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:39:
[...]

Formaat tussen de 550 en 580 cm breed, word deze week nog even definitief bepaald.
Diepte dan 350cm. Glazen schuifwand alleen aan de voorkant, verder geen 'vrije ruimte' daarvoor. Ene zijkant dus aan garage (met ongeveer 70cm uitsteken met glas) andere kant zitten de buren ;)
Ok sounds good :). Wat ben je daarvoor kwijt?

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:49
Wel herkenbaar, als je eenmaal je krabbel zet ben je overgeleverd aan de goden. Heeft hier 2,5 jaar geduurd.

• SirMemeAlot
  • Laatst online: 13-11 14:56
Ik heb gister het KOA getekend(Kadekwartier Leeuwarden / Parkwoning) en ben ook direct langs geweest bij de aannemer. Tot nu toe ziet het er veel belovend uit en ben ik voor de prijs zeker tevreden met wat je er voor krijgt. Ik ben alleen wel geschrokken van de prijs van meer Zonnepanelen, standaard liggen er 3 op het dak wat ik te weinig vind gezien ik zoveel mogelijk wil aansluiten op het dak. Als ik 2 meer wil kost mij dat €1150 , bij 7 meer panelen €3995 en bij 12 panelen meer €6850. Voor mijn huidige woning heb ik ook al eens een aanvraag voor 15 panelen inclusief montage/omvormer etc(complete pakket) en toen koste het 4500 euro. Ik wil dus wat van de prijs af hebben. Zijn hier ook mensen die ervaring hebben met het onderhandelen hier in? Valt er doorgaans te onderhandelen met de aannemer of is dit allemaal standaard? Het project is populair en er zijn genoeg aanmeldingen.

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:04

Osxy

Holy crap on a cracker

SirMemeAlot schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:24:
Ik heb gister het KOA getekend(Kadekwartier Leeuwarden / Parkwoning) en ben ook direct langs geweest bij de aannemer. Tot nu toe ziet het er veel belovend uit en ben ik voor de prijs zeker tevreden met wat je er voor krijgt. Ik ben alleen wel geschrokken van de prijs van meer Zonnepanelen, standaard liggen er 3 op het dak wat ik te weinig vind gezien ik zoveel mogelijk wil aansluiten op het dak. Als ik 2 meer wil kost mij dat €1150 , bij 7 meer panelen €3995 en bij 12 panelen meer €6850. Voor mijn huidige woning heb ik ook al eens een aanvraag voor 15 panelen inclusief montage/omvormer etc(complete pakket) en toen koste het 4500 euro. Ik wil dus wat van de prijs af hebben. Zijn hier ook mensen die ervaring hebben met het onderhandelen hier in? Valt er doorgaans te onderhandelen met de aannemer of is dit allemaal standaard? Het project is populair en er zijn genoeg aanmeldingen.
Tot nu toe wat ik bij verschillende projecten heb gehoord is het goedkoper om de aannemer de verplichte hoeveelheid te laten leggen vanuit bouwbesluit en achteraf het simpelweg te vervangen. Houd er rekening mee dat de panelen die de aannemer vaak legt niet de maximale W/h output hebben die mogelijk is voor 1 enkel paneel.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-11 20:50
Erikz.nl schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:22:
Het zou ongeveer mogelijk moeten zijn om de muren voor 5k te vliezen en schilderen, ik wil de komende jaren geen stuc aangezien ik dan scheuren kan blijven dicht smeren. De vloer op de BG wordt PVC, maar ik ga er vanuit dat er wat overloop is vanuit het keukenbudget om dat te regelen. Niet-vaste vloeren op de verdiepingen betalen we uit eigen zak, niet uit depot.
Dat is dan wel een hele goede vriend die dat gaat doen. Wij hebben minder opp, deels laten stucen en alle wanden laten sausen in 1 kleur. We hadden ook nog een mazzeltje met de prijs maar voor 5k kwam er niemand opdagen. (Randstad)

Ps, denk ook vast na over extra lichtpunten. Wij hebben erover nagedacht, maar nu blijkt dat we er toch niet voldoende hebben.....

[ Voor 8% gewijzigd door miles op 31-01-2018 17:33 ]

• SirMemeAlot
Osxy schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:26:
[...]

Tot nu toe wat ik bij verschillende projecten heb gehoord is het goedkoper om de aannemer de verplichte hoeveelheid te laten leggen vanuit bouwbesluit en achteraf het simpelweg te vervangen. Houd er rekening mee dat de panelen die de aannemer vaak legt niet de maximale W/h output hebben die mogelijk is voor 1 enkel paneel.
Maar wat is de reden dat ze z'n hoge prijs vragen? Het is al goedkoper voor ze, want de omvormer die ze bij mij besparen kunnen ze bij een volgend huis gebruiken, er komen namelijk meer huizen vanuit hetzelfde project. Het voelt een beetje alsof ze er gewoon weg geen zin in hebben en dus maar heel duur maken. 8)7

Had nog even navraag gedaan, maar het gaat wel op nieuwe panelen die 285WP opbrengen i.p.v. de eerdere gecommuniceerde 250WP. Maar dan nog kan dit niet z'n groot verschil zijn lijkt mij :'(

[ Voor 11% gewijzigd door SirMemeAlot op 31-01-2018 18:55 ]

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-11 10:21
De aannemer kan prima een woning opleveren die niet voldoet aan het bouwbesluit. Ze laten dan het hele PV gebeuren weg en doen de 'gereedmelding bouw' op het moment dat jij je PV hebt geplaatst.

Als het geen projectbouw was dan zou je dit prima af kunnen spreken. Bij een project gaan ze dit 99% zeker niet doen ivm administratief en juridisch gedoe. Je hebt de aannemer prima door wat betreft het vragen van een erg hoge prijs.

Aan de andere kant snap ik het niet helemaal. Je bent niet bepaald de eerste die meer dan 3 PV panelen wil, bied dan gewoon een standaard meerwerkoptie aan met je dak vol PV voor de mensen die daar interesse in hebben voor 130% van de marktprijs. Genoeg mensen die dat liever doen dan achteraf zelf gaan klooien. Zij blij, koper blij, milieu blij.

• Py.
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:34

Py.

SirMemeAlot schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:45:
[...]

Maar wat is de reden dat ze z'n hoge prijs vragen? Het is al goedkoper voor ze, want de omvormer die ze bij mij besparen kunnen ze bij een volgend huis gebruiken, er komen namelijk meer huizen vanuit hetzelfde project. Het voelt een beetje alsof ze er gewoon weg geen zin in hebben en dus maar heel duur maken. 8)7

Had nog even navraag gedaan, maar het gaat wel op nieuwe panelen die 285WP opbrengen i.p.v. de eerdere gecommuniceerde 250WP. Maar dan nog kan dit niet z'n groot verschil zijn lijkt mij :'(
Gefeliciteerd met je nieuwe woning. Kadekwartier komt op het ex-LPF terrein tussen de Tesselschadestraat en de Harlingertrekweg? Ik dacht dat die woningen pas binnenkort in de verkoop gingen. Wij moeten nog even wachten gezien de vergunningsaanvraag wat moeizaam verloopt - de gemeente was niet zo blij met de 'mini'rotonde en er moet nog bepaald worden hoeveel en welke bomen er op ons erf komen }:O

Wij laten de zonnepanelen achteraf plaatsen, is niet alleen goedkoper maar biedt ook meer mogelijkheden (standaard 5 + 5 of 10 extra minimaal 260WP waarbij 10 extra meen ik 4800 kost). De aannemer berekent een aardig percentage winst/risico mee... Voordeel is dat het meteen met oplevering gereed is, dus niet een lading klussers achteraf in/om je woning. Wij pakken om die reden alleen het meerwerk mee wat of relatief betaalbaar of naderhand erg lastig in te bouwen is.

• SirMemeAlot
Dankje! We (mijn vriendin en ik) zijn er ook erg blij mee, locatie is perfect. Dat komt denk ik omdat Fase 2 morgen in de verkoop gaat, fase 1 is in december over de toonbank gegaan.

Dat is ons idee ook, we doen minimaal bij de aannemer en veelal zelf. Alleen omdat ze sowieso al 3 gaan plaatsen met omvormer etc leek het me praktisch om het direct bij de aannemer te laten doen. Ik las net ook al een bericht van een mede tweaker waarbij de hele wijk heeft geklaagd en later een lager tarief heeft gekregen. Mogelijk dat dit nog een idee is als ik medestanders heb. Voor alsnog drop ik het heel subtiel bij ze neer dat ik niet helemaal kan plaatsen waarom deze kosten zo hoog zijn omdat ik in het verleden bij mijn huidige huis al eens een veel lagere prijs heb gekregen voor 15 panelen.

Ze gaf zelf dit aan op een 1e vraag van mij: Merk en type is nog niet bekend, omdat e.e.a. nog moet worden ingekocht. Echter weten ze al wel een prijs te melden, dan weet je al dat ze natuurlijk aan de veilige kant zitten met hun berekening.

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Lol, het is of Dura Vermeer meeleest. Letterlijk 10 minuten na mijn post van vanmiddag krijg ik antwoord. (Na 3 weken)
Onze excuses voor de late reactie.
Wij zijn nog lerende met dit programma en hadden uw vraag bij het nieuwsitem over het hoofd gezien.

Op dit moment wordt de tekening van uw woning uitgewerkt en bij het gesprek wordt deze aan u overhandigd. 

Op het dakvlak worden PV-panelen aangebracht. Omdat u gekozen heeft voor dakramen worden deze verschoven om hiervoor ruimte te maken en er is, zoals het er nu naar uitziet, op het dakvlak geen ruimte meer voor extra panelen of heel misschien kan er nog 1 paneel bijgeplaatst worden.

Het installatie-ontwerp van de woning is dusdanig uitgewerkt dat hierbij geen rekening is gehouden met de mogelijkheid voor een warmte terugwin-installatie en zonneboiler. Het aanpassen van de installatie in dit stadium van de bouw is niet mogelijk en worden dergelijke opties niet aangeboden.
De KAO getekend begin november, 12 januari gepasseerd, start heien voorzien in april. Oplevering Q3-2019. (270 werkbare dagen na begane grond gereed geeft nog circa half jaar extra speling verwacht ik)

Ons eerste gesprek met de kopersbegeleidinh is volgende week, dan krijgen we pas de correcte tekening. (Nu nog steeds alleen de gespiegeld variant) schijnt met BIM-modelling standaard te zijn.

Helaas dus, zoals het eruit ziet, geen mogelijkheden tot energiezuinige oplossingen.
Ik heb wel de vraag gesteld of panelen op onze vrijstaande garage (zo'n van ochtend tot een uur of 20 schat ik in) mogelijk zijn. Maar als ik kijk naar de bereidheid van DV tot meedenken verwacht ik hier niet veel van.

@Erikz.nl ik hoop dat jij meer kunt bereiken op dit vlak.

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
Hoeveel tijd voor de oplevering hebben jullie klusbedrijven ingeschakeld? De oplevering van mijn woning zal (hopelijk) laatste kwartaal 2018 zijn. Twijfel of ik nu al partijen moet benaderen. Wat is jullie ervaring?

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-11 10:04
Xtince schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 06:37:
Hoeveel tijd voor de oplevering hebben jullie klusbedrijven ingeschakeld? De oplevering van mijn woning zal (hopelijk) laatste kwartaal 2018 zijn. Twijfel of ik nu al partijen moet benaderen. Wat is jullie ervaring?
Ik zou me nu alvast gaan oriënteren zodat je gericht offertes kan aanvragen. Hoe drukker het is hoe langer het duurt voordat je een offerte krijgt (als je hem al krijgt) dus nu is opzich een mooi moment om alvast stappen te maken.

• Erikz.nl
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-10 17:44

Erikz.nl

professioneel prutser

@miles
Wij zijn van plan om redelijk wat lichtpunten op het plafond aan te laten brengen. Voor de keuken kiezen we wellicht voor een verlaagd plafond met daarin LED-spots. Voor de woonkamer, het eetgedeelte en de ruimte tussen deze twee delen kiezen we voor een lichtpunt. Dat zou ongeveer 5 lichtpunten inhouden (2x woonkamer, 1x tussen, 2x eetkamer).

In de "master bedroom" kiezen we ook voor twee lichtpunten. Dat zou ons inziens voldoende moeten zijn. Waar had jij liever nog extra lichtpunten gezien? En hoeveel heb je er nu gekozen voor welke ruimtes?

@DaWayne
Zitten wij in hetzelfde project? Bij ons beginnen ze ook uiterlijk april met heien, alleen is voor ons de planning Q2 afgegeven. Ook wij hebben volgende week (dinsdag) ons eerste kopersgesprek in Haarlem. Daar ga ik informeren naar een meer energiezuinige woning, hopelijk is er wat te behalen.

Qua warmtewisselaar kan ik me al een aantal argumenten van de zijde van DV voorstellen: past niet bij het uiterlijk van de woning, past niet bij het ontwerp van afvoer en aanvoer in de technische ruimten, er is geen ruimte in de technische ruimte voor een grote boiler etc.

Allemaal leuk en aardig, maar dan moet DV zich niet profileren als een bouwer die graag 'nul op de meter' woningen bouwt en er mee te koop loopt. We kunnen het beter samen tijdens de bouw aanpakken dan wanneer ik achteraf voor de hele woning nieuwe doorvoeren moet gaan aanbrengen, een gloednieuwe CV ketel uit mijn woning slopen etc. Beetje zonde van de investering, en dan heb ik alsnog gasleidingen door mijn hele woning liggen.

Voor de beeldvorming, de linker woning van het linkerblok wordt de onze:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/086/742/006_2160x1440.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Erikz.nl op 01-02-2018 09:24 . Reden: afbeelding woning toegevoegd ]

• DaWayne
  • Nu online
Erikz.nl schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 08:28:

@DaWayne
Zitten wij in hetzelfde project? Bij ons beginnen ze ook uiterlijk april met heien, alleen is voor ons de planning Q2 afgegeven. Ook wij hebben volgende week (dinsdag) ons eerste kopersgesprek in Haarlem. Daar ga ik informeren naar een meer energiezuinige woning, hopelijk is er wat te behalen.

Qua warmtewisselaar kan ik me al een aantal argumenten van de zijde van DV voorstellen: past niet bij het uiterlijk van de woning, past niet bij het ontwerp van afvoer en aanvoer in de technische ruimten, er is geen ruimte in de technische ruimte voor een grote boiler etc.
Allemaal leuk en aardig, maar dan moet DV zich niet profileren als een bouwer die graag 'nul op de meter' woningen bouwt en er mee te koop loopt. We kunnen het beter samen tijdens de bouw aanpakken dan wanneer ik achteraf voor de hele woning nieuwe doorvoeren moet gaan aanbrengen, een gloednieuwe CV ketel uit mijn woning slopen etc. Beetje zonde van de investering, en dan heb ik alsnog gasleidingen door mijn hele woning liggen.
Nopes, wij gaan in de Kloostertuinen in Alphen wonen. 44 2kappers.

• Erikz.nl

Erikz.nl

professioneel prutser

DaWayne schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:22:
[...]

Nopes, wij gaan in de Kloostertuinen in Alphen wonen. 44 2kappers.
Ook BPD/DV combinatie toch? Ik dacht dat ik dat plan had gezien toen ik ging tekenen bij BPD :)

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:32
@Erikz.nl De ontwikkeling van woningen duurt langer dan de discussie over NOM woningen. ;)

En inderdaad, je hebt maar één goed dakvlak voor zonnepanelen. En die moeten dan ook nog goed georiënteerd staan. Aan de stijl te zien gaat hier de stijl voor.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Erikz.nl

Erikz.nl

professioneel prutser

@Señor Sjon
Helemaal mee eens hoor, en ik begrijp ook wel hoe het ontwikkelproces verloopt - ben zelf consultant op het gebied van geluid in de leefomgeving en in en op woningen.

Ik vind het alleen raar dat DV niet echt lijkt nagedacht te hebben over de Nederlandse energiewende. In principe vervroegd het kabinet dit nu met een aantal jaren, maar je zou eigenlijk als een van de vijf grootste woningbouwers in Nederland met je concept al moeten voorsorteren op de toekomst.

De bouw is helaas niet zo innovatief als dat ze zichzelf voor de buitenwereld wil doen lijken.

• Señor Sjon
Het punt is dat niemand ervoor wil betalen. Een NOM rijwoning kost rustig 20k meer aan voorzieningen en geeft concessies aan de ontwerp- en keuzevrijheid. Dat offer wil nog lang niet elke koper maken.

• Erikz.nl

Erikz.nl

professioneel prutser

Señor Sjon schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:54:
Het punt is dat niemand ervoor wil betalen. Een NOM rijwoning kost rustig 20k meer aan voorzieningen en geeft concessies aan de ontwerp- en keuzevrijheid. Dat offer wil nog lang niet elke koper maken.
Klopt, alleen gaat het in dit geval om woningen met een startprijs van 799k VON. Dan moet 20k bovenop die VON prijs niet veel uitmaken. Wanneer het om woningen van 300 of 400k gaat, dan tikt dat qua percentage extra VON prijs zeker aan.

En een goede lucht-lucht warmtepomp met een 150 liter boiler heb je al voor 5k, dan hoef je geen lucht-water of water-water pomp te hebben waarvoor putten geslagen moeten worden. Daarbij komt dan dat je geen CV hoeft te installeren, dus in totaal zou het voor 3,5k moeten kunnen, mits daar in het ontwerp direct rekening mee wordt gehouden.

• Señor Sjon
Ik heb het over een rijwoning. Een enorme tweekapper is wel andere koek. Je zal met meerdere badkamers richting 2x200 of 1x300 liter boiler gaan, een pomp met hogere capaciteit,. wellicht 3x35A ipv 3x25A. Je zal w/w of l/w pomp krijgen. Een l/l systeem wordt vrijwel nooit toegepast.

In ieder geval is het met jouw ontwerp al noodzakelijk om op de garage of in de tuin extra PV-panelen te plaatsen. Een reguliere rijwoning heeft al een dakvlak nodig (ca. 30m2 paneel), laat staan een grote woning met onhandig dak.

• padoempats
  • Laatst online: 11-11 22:05
Erikz.nl schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:11:
[...]

Klopt, alleen gaat het in dit geval om woningen met een startprijs van 799k VON. Dan moet 20k bovenop die VON prijs niet veel uitmaken. Wanneer het om woningen van 300 of 400k gaat, dan tikt dat qua percentage extra VON prijs zeker aan.

En een goede lucht-lucht warmtepomp met een 150 liter boiler heb je al voor 5k, dan hoef je geen lucht-water of water-water pomp te hebben waarvoor putten geslagen moeten worden. Daarbij komt dan dat je geen CV hoeft te installeren, dus in totaal zou het voor 3,5k moeten kunnen, mits daar in het ontwerp direct rekening mee wordt gehouden.
Waarom zou je een lucht-lucht warmtepomp (eigenlijk airco) in een nieuwbouw-woning willen? Dan zou ik altijd voor lucht-water gaan icm vloerverwarming.

• Erikz.nl

Erikz.nl

professioneel prutser

@Señor Sjon
Bij ons op het dak is best wat ruimte, het dakoppervlak (plat) wordt voor 50% met zonnepanelen bedekt om aan EPC 0,4 te voldoen. Daar kan - ik zie geen beperkingen - nog een keer een dergelijk oppervlak bijgelegd worden, alles geheel uit het zicht.

Per badkamer is er zeker 150 liter nodig qua boiler, volgens mij zijn l/l pompen in dit geval niet al te handig, dan zou ik toch voor een l/w pomp moeten gaat (voor de vloerverwarming). Hoe dan ook, op een woning zoals de mijne zou 20k geen grote extra uitgave zijn, helemaal niet wanneer dit netjes mee ontworpen wordt.

@jogaa
Zie hierboven, ik realiseerde me inderdaad dat ik voor l/w moet gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Erikz.nl op 01-02-2018 11:15 ]

• Señor Sjon
Wat ik probeer te vertellen is dat het voor zo'n woning (effectief ga je naar EPC -0,5 ongeveer) er wel meer nodig is dan 20k. ;)

• Erikz.nl

Erikz.nl

professioneel prutser

Señor Sjon schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:23:
Wat ik probeer te vertellen is dat het voor zo'n woning (effectief ga je naar EPC -0,5 ongeveer) er wel meer nodig is dan 20k. ;)
OK :)

We gaan het horen komende dinsdag, ben benieuwd!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-11 10:04
[...]

Klopt, alleen gaat het in dit geval om woningen met een startprijs van 799k VON. Dan moet 20k bovenop die VON prijs niet veel uitmaken.
Dan moet het ook andersom niet veel uitmaken als ze jouw meerwerkopties navenant duurder maken toch? O-)

Maar is DV alleen aannemer of ook projectontwikkelaar? In dat eerste geval ben je namelijk tegen de verkeerde boom aan het blaffen.

• Erikz.nl

Erikz.nl

professioneel prutser

De Rikster schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:43:
[...]

Dan moet het ook andersom niet veel uitmaken als ze jouw meerwerkopties navenant duurder maken toch? O-)

Maar is DV alleen aannemer of ook projectontwikkelaar? In dat eerste geval ben je namelijk tegen de verkeerde boom aan het blaffen.
DV is de aannemer, maar ook aanspreekpunt voor andere zaken die de PO aan gaan in dit geval. BPD is de PO. Afspraken worden gemaakt met de kopersbegeleiding, die acties/vragen uitzet richting back office DV/BPD.

En natuurlijk ben ik bereid te betalen voor een wijziging in het verwarmingssysteem, aangezien dit afwijkt van tekening. Het lijkt echter zo te zijn dat ze helemaal niet willen meebewegen (2-tal buren hebben hun gesprek al gehad en ons een 'debriefing' gegeven).

[ Voor 18% gewijzigd door Erikz.nl op 01-02-2018 13:26 ]

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-11 15:02
@Erikz.nl Mooie woning en voor een tweekapper ook een bak ruimte!

Maar wat een prijs zeg, is het niet interessanter om naar zelfbouw te kijken? Ik moet zeggen dat ik sommige onderdelen maar matig vind t.o.v. de prijs (vurenhouten trappen, stalen kozijnen met opdekdeuren, ..)

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Xtince schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 06:37:
Wij zijn eigenlijk vrij snel begonnen na het tekenen van de KOA. Gewoon orienteren op de prijzen voor de hypotheek. Hier en daar ook al wel wat getekend, maar lang niet alles.

Mijn woning wordt nu over 2 weken opgeleverd, na veel uitstel (origineel was q3 vorig jaar). We hebben voor de eerste kijkdag (was in sept) alles wel rondgemaakt, zodat het kon worden opgemeten. Toen was de prognose einde van q3.

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:27

MadEgg

Tux is lievvv

MadEgg schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 20:35:
We hebben inmiddels het certificaat van bouwgarant ook gekregen en een uitnodiging van de notaris om ergens tussen 15 en 31 januari langs te komen voor de aktepassering. Hypotheek nog niet rond, blijkbaar werken hypotheekverstrekkers niet gedurende de gehele kerstvakantie. Duimen dat alles op tijd geregeld is. :X
Nou, het is niet gelukt voor 1 februari, het blijft nog spannend. De hypotheker had in al hun wijsheid besloten 6 maanden ongecensureerde rekeningafschriften te willen zien, iets wat ik als privacy-minded persoon volstrekt onacceptabel vind, zeker gezien ik overal om mij heen hoor dat er géen of 1 tot 3 afschriften gevraagd worden waarbij doorgaans ook nog alles behalve salarisafschrijvingen onleesbaar gemaakt mogen worden. Rentevoorstel gaat dus vandaag de prullenbak in, en we gaan verder praten met een andere aanbieder. Gelukkig is onze hypotheekadviseur erg welwillend en meedenkend. Helaas zijn de rentes wel weer iets gestegen, maar goed, dat heb ik er wel voor over.

@Erikz.nl Zo, wat een kast van een huis. Mooi man! Wel een bult geld inderdaad, ik vraag me af of ik bij een dergelijk budget nog steeds voor projectbouw gegaan zou zijn. Het neemt je wel een hoop werk uit handen natuurlijk, maar brengt ook gelijk weer de nodige frustraties met zich mee.

@Xtince ik heb al tientallen bedrijven benaderd voor offertes voor van alles en nog wat. Oplevering in Q4 2018, dus we hebben nog even om prijzen te vergelijken. Is ook wel nodig, want bouw-gerelateerde bedrijven zijn niet heel snel met offertes maken, is tot nu toe mijn ervaring. Wellicht dat ze wat meer haast maken als de opleverdatum dichterbij is, dat zou natuurlijk kunnen.

Tja

• Xtince
Dank allen. Ik ga me ook maar orienteren op klusbedrijven. Nog tips op welke sites ik kan beginnen/ervaringen kan bekijken? Of hebben jullie het bijvoorbeeld via werkspot ofzo gedaan? Weet even niet waar/hoe ik moet beginnen.

• Lordp!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
BiLLie- schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:27:
@Erikz.nl Mooie woning en voor een tweekapper ook een bak ruimte!

Maar wat een prijs zeg, is het niet interessanter om naar zelfbouw te kijken? Ik moet zeggen dat ik sommige onderdelen maar matig vind t.o.v. de prijs (vurenhouten trappen, stalen kozijnen met opdekdeuren, ..)
Je zit in Oegstgeest hè.. wel aan de snelweg en dan ook nog aan de verkeerde kant. Prijzen zijn daar absurd en stijgen al een paar jaar erg hard

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-11 10:07
Xtince schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 22:40:
Dank allen. Ik ga me ook maar orienteren op klusbedrijven. Nog tips op welke sites ik kan beginnen/ervaringen kan bekijken? Of hebben jullie het bijvoorbeeld via werkspot ofzo gedaan? Weet even niet waar/hoe ik moet beginnen.
Ik zou nu al gaan zoeken en plannen. Wij hebben te laat gezocht en alles zat vol (stukadoors allemaal pas maanden na oplevering de tijd). Toen op werkspot gezet, slecht werk gekregen (ondanks bovengemiddeld in de prijs en tientallen goede recensies) met een grote bek toe en het zelf maar opgelost.

Wij hebben later een recensie geplaatst met wat er is gedaan en gezegd en toen viel er opeens wel te praten. Inmiddels hadden we het zelf al opgelost maar de review wilden ze wel weg hebben. Eerst werd er 200 eu geboden, toen 500. Meer kon er niet vanaf "want voor dat geld kan ik ook gewoon nieuwe recensies kopen" en "ik ga je recensie wegduwen".

Ik heb dat gemeld bij werkspot en hun reactie was: je kan geen recensies kopen. Geen werkspot meer voor ons.

[ Voor 31% gewijzigd door leecher op 01-02-2018 23:44 ]

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:44
Peter86 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 23:02:
[...]

Je zit in Oegstgeest hè.. wel aan de snelweg en dan ook nog aan de verkeerde kant. Prijzen zijn daar absurd en stijgen al een paar jaar erg hard
Is de grondprijs daar heel hoog of zo ?
Edit: ja dus: https://www.graalmakelaar...-verkoop/355/omschrijving
>1000€ / m2 :X

Dat huis wat @Erikz.nl liet zien ziet er wel groot uit, en heeft wel dure design elementen om te maken wellicht.
Maar 799k VON is best wel veel voor een 2 onder 1 kap..
Als je dan nog een CV ketel krijgt en een paar VP panelen om de EPC te halen wordt het verhaal al treuriger lijkt mij.
[...]
Volgens mij werkt dat (nog) niet zo bij de meeste bouwers.
Alles wat anders is dan wat ze standaard doen rekenen ze gewoon de hoofdprijs voor.

Ik heb zo ook wat gesprekken gehad waarvij mijn broek afzakte (en dat was dan alleen bij aannemers voor eigen bouw, geen project, maar ook wel vrij grote)
- vloerverwarming op verdieping:neemt niemand, Radiator is goed genoeg. Kost zo 3500€ per verdieping meer dan met radiatoren.
- lucht wtw: roosters boven de ramen tochten niet en is veel gezonder. Werkt tot dat de filters vies zijn, en die maakt niemand schoon.
- warmtepomp: daar kun je een huis niet mee warm houden, die dingen werken niet.

Wellicht heb ik net het niet vooruitstrevende deel van bouwend Nederland getroffen.

Je zou bij grote bouw combinaties verwachten dat ze gewoon een open begroting systeem hebben waar ze uit kunnen halen wat de werkzaamheden voor een huis met CV zijn, en wat het kost. Als je dat ook hebt voor een warmtepomp, dan is het de delta tussen die 2 wat de meerprijs is, en kun je ook iemand laten zien waarom.

[ Voor 57% gewijzigd door jacovn op 02-02-2018 09:45 ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

• EJPostema
Xtince schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 22:40:
Gewoon Googlen, weet niet waar het project is maar ga voor iets lokaals. Je kan ook langs van die woon malls, daar zitten vaak ook wel enkele bedrijven die je muren en vloeren willen doen.

Vraag wel minimaal 3 offertes op, het prijs verschil kan best groot zijn.

Hou trouwens rekening met de keuken en de badkamer. Er is ergens een deadline voor het opgegeven van het leidingwerk, dus dit moet je eerder weten dan de rest.

• Xtince
EJPostema schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 06:51:
[...]

Gewoon Googlen, weet niet waar het project is maar ga voor iets lokaals. Je kan ook langs van die woon malls, daar zitten vaak ook wel enkele bedrijven die je muren en vloeren willen doen.

Vraag wel minimaal 3 offertes op, het prijs verschil kan best groot zijn.

Hou trouwens rekening met de keuken en de badkamer. Er is ergens een deadline voor het opgegeven van het leidingwerk, dus dit moet je eerder weten dan de rest.
Dank voor je reactie. Dat van de woonmalls is een goede, wist ik nog niet. Project is in Zevenaar (vlakbij Arnhem). Zal eens lokaal kijken.

Keuken is in ieder geval al geregeld. Badkamer en toiletten wordt casco opgeleverd, maar heb al via een kennis contact met diegene die de badkamer gaat doen. Had het ook bij hem gedaan en ziet er netjes uit (al heeft het bij hem langer geduurd dan gepland, maja eindresultaat is het belangrijkst).

Thnx ieder geval!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:07
jacovn schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 06:13:
Ik heb zo ook wat gesprekken gehad waarvij mijn broek afzakte (en dat was dan alleen bij aannemers voor eigen bouw, geen project, maar ook wel vrij grote)
- vloerverwarming op verdieping:neemt niemand, Radiator is goed genoeg. Kost zo 3500€ per verdieping meer dan met radiatoren.
- lucht wtw: roosters boven de ramen tochten niet en is veel gezonder. Werkt tot dat de filters vies zijn, en die maakt niemand schoon.
- warmtepomp: daar kun je een huis niet mee warm houden, die dingen werken niet.

Wellicht heb ik net het niet vooruitstrevende deel van bouwend Nederland getroffen.
Ik heb me hier toen we ons nieuwbouwhuis kochten ook wel wat over verbaasd.

Maar ze hebben vanuit beeld wel een punt. Ze bouwen seriematig huizen voor de gemiddelde Nederlander.

-vloerverwarming op de slaapkamers is inderdaad niet standaard. Ik heb de radiatoren overigens zelf altijd overal op de slaapkamers dicht (behalve in de badkamer en daar kun je vaak wel standaard of tegen lage meerprijs vloerverwarming krijgen).
-WTW zijn ze wat huiverig voor. Daar is wat gezeur mee geweest toen een wijk in Amersfoort massaal 'ziek' werd. Juist omdat iedereen zijn WTW / buizen niet schoon hield. Dus zijn ze weer teruggevallen op die roostertjes.
-lucht-water warmtepomp is 95% van de tijd erg fijn, maar als het flink vriest is het ding niet bijster efficient meer. Voor ons als tweakers/techneuten logisch en daar houden we dan rekening mee. Maar voor 'normale' mensen die een CV ketel gewend zijn? Die gaan klagen bij de aannemer dat ze hun huis niet snel genoeg warm krijgen! water-water warmtepomp is voor veel mensen die een nieuwbouwhuis kopen een te grote extra investering om serieus op een optielijst te knallen.

Ok, bovenstaande verhaal gaat nu op. Met de huidige gasproblematiek zou het over 10 jaar wel eens een totaal ander beeld kunnen zijn. Dan worden aannemers ertoe gedwongen en dan is het niet meer optioneel. De prijs voor een nieuwbouwhuis wordt dan natuurlijk wel significant hoger. :P

[ Voor 12% gewijzigd door FragDaddy op 02-02-2018 10:07 ]

Have a wheelie good weekend!

• Erikz.nl

Erikz.nl

professioneel prutser

@BiLLie-
De woning wordt volgens de technische beschrijving volledig uitgevoerd met hardhouten kozijnen. Vurenhouten trappen zijn wel redelijk standaard in de bouw tegenwoordig. Alle binnendeuren komen van Svedex en worden stomp uitgevoerd. Ik begrijp dus niet helemaal hoe je bij die uitspraken komt?

Daarnaast werken we beiden 50+ per week, dus dat zelf bouwen gaan we niet aan beginnen. En de prijzen zijn in de omgeving Leiden helaas erg hoog, komt wel bij dat we op dit moment voor mijn woning een dikke overwaarde cashen, en die van mijn vriendin ook voor een goede prijs zal weggaan in de loop van het jaar. Dat is in ieder geval wel de verwachting.

@MadEgg
Voor projectbouw hebben we geen tijd helaas. Dit was/is voor ons de beste oplossing, na veel wikken en wegen welteverstaan.

@jacovn
Inderdaad zitten er veel kosten aan de grond verbonden. Het is helaas niet anders. We willen koste wat kost in de regio blijven, dan is dit zo ongeveer het enige nieuwbouwproject waar we iets konden vinden van onze gading.

Wat betreft de EPC: zo werkt het natuurlijk overal. CV+PV+MV en WTW op afvoeren is tegenwoordig vrij standaard. Ben blij dat we geen gebalanceerde ventilatie krijgen, want die installaties zijn echt een crime. Nu is de EPC nog aangescherpt naar een eis van 0,2 - met 0,0 over 2 jaar - dus dit gaat alleen maar erger worden. Dan heb je met de Nederlandse traditionele bouwers zelfs voor de kleinste woningen nog PV nodig om het rond te krijgen.

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:44
Lucht wtw doet het wel erg goed voor de EPC. Snel 0.15 eraf.
10 m2 panelen is iets van 0.1. Douche wtw is minder met 0.02 of zo, maar met een cv installatie heb je daar weinig aan. Als je sws met een wp moet maken is een douche wtw wel handig.
Een warntepomp doet ook snel 0.15 voor de EPC.

Ze kunnen kiezen hoe ze van bouwkundig 0.6 op de 0.4 of 0.2 komen

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-11 16:07
Gisteren onze vooroplevering gehad. Over het algemeen best prima. Wat kleine zaken (donkere verf op licht deel kozijn, kleine afwerkingsfoutjes), maar het tegelwerk op zowel de badkamer als het toilet was een grove teleurstelling.
Overal waar de tegelzetter iets anders moest doen dan rechttoe, rechtaan was het een grote slordige rotzooi. Voegen ongelijk, vloertegels niet goed gevoegd, pebble decoratiestrook verdronken in voegwerk, randprofielen scheef en beschadigd. De projectleider probeerde heel veel recht te praten maar gaf wel aan dat als we een inspecteur meenemen van VEH dat ze zijn advies altijd volgen, ik hoop dat deze inspecteur net zo kritisch is.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• Rob-T6
  • Laatst online: 06:26
Tassadar32 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:59:
Gisteren onze vooroplevering gehad. Over het algemeen best prima. Wat kleine zaken (donkere verf op licht deel kozijn, kleine afwerkingsfoutjes), maar het tegelwerk op zowel de badkamer als het toilet was een grove teleurstelling.
Overal waar de tegelzetter iets anders moest doen dan rechttoe, rechtaan was het een grote slordige rotzooi. Voegen ongelijk, vloertegels niet goed gevoegd, pebble decoratiestrook verdronken in voegwerk, randprofielen scheef en beschadigd. De projectleider probeerde heel veel recht te praten maar gaf wel aan dat als we een inspecteur meenemen van VEH dat ze zijn advies altijd volgen, ik hoop dat deze inspecteur net zo kritisch is.
De beste man / vrouw van VEH kan je ook sturen hoor.
Vergeet gewoon niet dat jij de rekening betaal bij zoiets ;)

Vertel het verhaal ook voordat je de ronde loop met de aannemer aan de inspecteur.

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-11 15:02
Erikz.nl schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:18:
@BiLLie-
De woning wordt volgens de technische beschrijving volledig uitgevoerd met hardhouten kozijnen. Vurenhouten trappen zijn wel redelijk standaard in de bouw tegenwoordig. Alle binnendeuren komen van Svedex en worden stomp uitgevoerd. Ik begrijp dus niet helemaal hoe je bij die uitspraken komt?
Excuus, daar had ik verkeerd gekeken. Volgens de technische beschrijving ( https://www.nieuwbouw-oeg...ving-e1-en-e2-concept.pdf ) worden binnenkozijnen uitgevoerd in gefolieerd MDF met stompe deuren i.p.v. wat ik beweerde.
Vurenhouten trappen zijn in de projectbouw inderdaad standaard (naast nog zichtbare v-naden in het plafond, pvc hwa afvoer, ..), dat is in jouw woning inderdaad niet anders.
Gezien de prijsstelling en uitstraling zou ik voor jouw woning echter een andere afwerking verwachten.

• Erikz.nl

Erikz.nl

professioneel prutser

@Tassadar32
Die inspecteurs van VEH doen niets anders. De kleinste onvolkomenheden in glas merken ze bijvoorbeeld nog op. Het is niets voor niets dat een opleveringsinspectie redelijk wat tijd in beslag neemt :) Ik denk dat je met VEH in goede handen bent.

Een spreek hem inderdaad vooraf aan op wat je zelf al hebt gezien, dan kan hij dat beamen en benadrukken richting de aannemer. En check zelf het proces verbaal goed voordat je tekent. Wanneer de aannemer niet akkoord gaat met bepaalde zaken op het proces verbaal of bepaalde zaken niet wilt opnemen dan moet je tekenen onder protest en aangeven wat de punten zijn die volgens jou ook thuis horen op het proces verbaal.

De aannemer hoopt na de aflevering van je af te zijn of in ieder geval zo weinig mogelijk punten te hebben om te verbeteren.

• Rob-T6
  • Laatst online: 06:26
Erikz.nl schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 15:15:
@Tassadar32
Die inspecteurs van VEH doen niets anders. De kleinste onvolkomenheden in glas merken ze bijvoorbeeld nog op. Het is niets voor niets dat een opleveringsinspectie redelijk wat tijd in beslag neemt :) Ik denk dat je met VEH in goede handen bent.

Een spreek hem inderdaad vooraf aan op wat je zelf al hebt gezien, dan kan hij dat beamen en benadrukken richting de aannemer. En check zelf het proces verbaal goed voordat je tekent. Wanneer de aannemer niet akkoord gaat met bepaalde zaken op het proces verbaal of bepaalde zaken niet wilt opnemen dan moet je tekenen onder protest en aangeven wat de punten zijn die volgens jou ook thuis horen op het proces verbaal.

De aannemer hoopt na de aflevering van je af te zijn of in ieder geval zo weinig mogelijk punten te hebben om te verbeteren.
Dit hangt heel erg af van de inspecteur zelf, VEH huurt vaak genoeg ook maar in :+
Weet daarom ook wat je wil en gezien hebt van te voren

• Sport_Life
  • Laatst online: 07:49

Sport_Life

Solvitur ambulando

We hebben reactie ontvangen over de specificatie van zonnepanelen, volgens de aannemer kan het niet omdat alles als set wordt ingekocht en er dus geen prijs mee gemoeid is. Nu laat ik me niet zo snel wegzetten, dus wil ik een voorstel doen voor een specificatie die zij op de nota kunnen zetten. Wat zou realistisch zijn? 300 euro per zonnepaneel, 1000 euro omvormer, 500 euro installatie, vergeet ik nog wat? In principe zou een bijlage bij de factuur al voldoende moeten zijn voor de belastingdienst :).
Erikz.nl schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 08:28:
@miles
Wij zijn van plan om redelijk wat lichtpunten op het plafond aan te laten brengen. Voor de keuken kiezen we wellicht voor een verlaagd plafond met daarin LED-spots. Voor de woonkamer, het eetgedeelte en de ruimte tussen deze twee delen kiezen we voor een lichtpunt. Dat zou ongeveer 5 lichtpunten inhouden (2x woonkamer, 1x tussen, 2x eetkamer).

In de "master bedroom" kiezen we ook voor twee lichtpunten. Dat zou ons inziens voldoende moeten zijn. Waar had jij liever nog extra lichtpunten gezien? En hoeveel heb je er nu gekozen voor welke ruimtes?

@DaWayne

Voor de beeldvorming, de linker woning van het linkerblok wordt de onze:
[afbeelding]
Mooie woning :). Dergelijke tweekappers komen ook in onze wijk, helaas voor ons boven budget, maar wel leuk om langs te rijden ;). Het geeft de wijk een mooie uitstraling.

Overigens zou ik voor een dergelijke VON prijs wel hr+++ verwachten icm 20 320wp panelen, maarja ze knallen natuurlijk overal epc panelen op, of het nou een tussenwoning of vrijstaand is. Ben wel benieuwd hoeveel meerwerk er nog bij komt.

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 02-02-2018 23:46 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Verwijderd

Even een kleine vraag voor degene die er al in zitten.. Hoelang heeft het bij jullie geduurd voordat jullie over gingen? En voor degene die nog op de oplevering wachten, hoe lang pakken jullie voor het klussen tot verhuizen?

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:51
Aanhakend op de discussie van afgelopen week:
https://www.metropoolregi...-in-nieuwbouwwoningen-mra

Voor alle nieuwbouwprojecten in de MRA worden vanaf nu gasaansluitingen geweerd.

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 00:00

MeltedForest

Lenny-t

Verwijderd schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 16:28:
Even een kleine vraag voor degene die er al in zitten.. Hoelang heeft het bij jullie geduurd voordat jullie over gingen? En voor degene die nog op de oplevering wachten, hoe lang pakken jullie voor het klussen tot verhuizen?
Ongeveer 2 maanden. Helaas kwam de keuken 2 weken later maar ja dat heb je soms :+

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

xminator schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 19:14:
Aanhakend op de discussie van afgelopen week:
https://www.metropoolregi...-in-nieuwbouwwoningen-mra

Voor alle nieuwbouwprojecten in de MRA worden vanaf nu gasaansluitingen geweerd.
Nuance verschil, voor alle nieuwe vergunningen.

• Tassadar32
Na onze teleurstellende vooroplevering zou ik hier wel wat feedback kunnen gebruiken. Wat vinden jullie van het volgende tegelwerk (boven monster uit de showroom ter vergelijking).

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/x6W_7bXWNX7eH1i_2O677O8Zpq3KLDo0UBAego52VZxZMOYn7AOPIG-eBMvu4MESLaSYvKFju3f6icQJ4buDHU_7O1Or0puTzLvm2-k_tpvYBdoPF5TD7cI-ykPpFpv0_LSXyfkpPyvzcDYV8-D0gxz4_SN4T1Bht0EjuNJUouK25dDsZAxFfpxOs6mFZQOpRzmKDJ7j7zbWorU6XFGXqdcJKADjuF31puobblQ2vYbEyx91taGE0pXnDnjdYvYPvckOKZ3gY6O7OghwGZCqyCKBw2HyRUhl02bvDRMZ1y1aEa9ZJ-IgC_-SmRa6sXDnvAF9kgQS9ScL9hXLOf6FURNeehfV928Tfmq1Kqsivz4V-vmYpqdLd1IXWAcxKKolSLr--Z4O7-y9Y60VyL-jpnl1gF_3D4_25KOvzevaNXeIKBEBN4LXC-jZI-bYYbOgeuRZo-eQfQs_GLWgkCpPHZ0884nkHFtcerlR250lpm8KQ7vxbP3XlJUw34nJjltyas8Py0HKJxa4qbBTUJiXOtwiRzH9EL9SdsELLfd_dk_B_ISu9q-6fr08UmQJrpUDEgbM37J9_rvwIpoma3D-aXIEsgNbjRmpXoxq82ooK_Ha9ayy6NU9y8n36LbWCiObvClNyWPq_LFiY6xfIWz1vdcbNiljEFqKdQ=w896-h1194-no

Mijns inziens zijn de pebbles veel te diep in het voegwerk geplaatst waardoor de afstanden tussen de pebbles enorm zijn geworden. We hadden meer zoiets verwacht:

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/44/fd/f2/44fdf29a445670164f561b41ce831c1b.jpg

edit: eerste plaatje zou nu wel moeten werken.

[ Voor 53% gewijzigd door Tassadar32 op 04-02-2018 14:59 . Reden: Fix plaatje ]

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:35

The Legend

*Plop*

Tassadar32 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 20:54:
Na onze teleurstellende vooroplevering zou ik hier wel wat feedback kunnen gebruiken. Wat vinden jullie van het volgende tegelwerk (boven monster uit de showroom ter vergelijking).

[afbeelding]

Mijns inziens zijn de pebbles veel te diep in het voegwerk geplaatst waardoor de afstanden tussen de pebbles enorm zijn geworden. We hadden meer zoiets verwacht:

[afbeelding]
Foto doet het niet.

Ik ben toch malle pietje niet!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:27
Vier weken was het bij ons:
Week 1: Di oplevering, wo: Start afwerken muren
Week 2: Wo: muren klaar, vr: keuken leveren
Week 3: Di/Wo: keuken plaatsen, vr: vloer egaliseren
Week 4: Ma/Di vloer leggen, za: verhuizen.

Vrij strakke planning, maar dit had ook in 3 weken gekund, hadden alleen 'last' van wat feestdagen. De badkamer en het toilet waren al tijdens de bouw gedaan.

• T-Ri
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:52
Wij zijn nu bijna 3 maanden verder en gaan er over 2 weken in. Dat zou dus 3,5 maand zijn ongeveer. Dan heeft er natuurlijk wel 2 weken kerst tussen gezeten en ruim 3,5 week vertraging op het behang nog, waardoor je al weer dik 1 maand verder bent.

Verder hebben wij bijna niks tijdens de bouw laten doen naast een uitbouw en de leidingen/stopcontacten, maar de rest achteraf zoals deurkozijnen, keuken, badkamer/toilet, dakkapel etc. Daarnaast wordt er voor elke kamer een inbouwkast gemaakt en is ook de keuken handgemaakt, waardoor het ook weer extra tijd kost.

Met 1,5 maand zou je in principe ruimschoots moeten uitkomen afhankelijk van wat er moet gebeuren.

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-11 20:50
Wij zijn op 10 weken uitgekomen. Moesten in augustus/sept een moment kiezen voor de overdracht van huidige huis, toen was opleverdatum nog niet bekend. We wilden niet tijdelijk in caravan of bij ouders.
Mondelinge opleverdatum is nog een keer verschoven voor dit def. werd.
Periode rond kerst/nieuwjaar niet zo gunstig ivm bijna 3 weken bouwvak.
Vooraf bedrijven benaderd over geschatte opleverdatum, maar ze plannen pas in als ze def. Datum hebben, dan moeten ze wel net tijd hebben, want oh het is zo druk. Nu is het bij ons in principe klaar en zijn we zelf rustig aan het verhuizen.
We hebben beiden ook een fulltime baan en een gezin dat gewoon doorgaat. (Als je op zaterdag van clubje naar clubje rijdt schiet het klussen niet op. Ook doordeweeks s avonds is erbij ons niet veel tijd.)

[ Voor 17% gewijzigd door miles op 04-02-2018 08:15 ]

• ollie_1982
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-11 10:56
Hier kregen we de sleutel op 20-12-2017. Helaas net voor de feestdagen waardoor iedereen pas op 02-01-2018 kon beginnen. Wij zijn op 27-01-2018 verhuisd en nog een week bezig geweest met de laatste dingen in het oude huis voor de oplevering a.s. maandag.

Zeer strakke planning maar in 4 weken dus alles klaar.

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Ik ga 4 weken vakantie nemen na de oplevering, en dan hoop ik wel zo'n beetje klaar te zijn met de grote zaken. Ik ga wel veel zelf doen: onder andere badkamer plaatsen, vloeren leggen, terras bestraten, berging isoleren, en dan aansluitend verhuizen. Ik zal de tijd wel nodig hebben, en verwacht nog wel een paar weekenden uitloop nodig te hebben na de verhuizing.

[ Voor 3% gewijzigd door MadEgg op 04-02-2018 12:24 ]

Tja

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:49
Ruim 2 maanden ongeveer. Daarbij moesten ook keuken en badkamer gedaan worden. Dat waren allemaal avonden en zaterdagen dus het kon wel sneller. Uiteindelijk wat pech met behang waardoor de woonkamer en trappenhuis later gedaan zijn. Maar dat zijn opzich geen dingen die een verhuizing in de weg staan.

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Wij hebben er de vorige keer ook 2 maanden voor genomen. Dat doen we nu minimaal weer denk ik, maar als we veel dingen buiten het project om gaan regelen doen we daar misschien nog een maand bij.

Het hangt heel erg af van wat er moet gebeuren natuurlijk.

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08:34
2 maanden tussen oplevering en oplevering oude woning.
Nieuwbouwhuis was casco opgeleverd.
Keuken en badkamer moesten na oplevering worden geïnstalleerd.
Alles was klaar toen we erin trokken. Zelfs de plinten waren geverfd en geplaatst.

Alleen de tuin was nog een bende. De tuin was pas 3/4 jaar na de oplevering helemaal klaar.
Prioriteiten lagen op dat moment bij onze dochter die na de verhuizing was geboren. :)

• Paragon93
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
*plaatje*
*plaatje*
Ik denk dat dit echt een geval is van smaak, niet juist of onjuist. Als je dit soort pebbles laat plaatsen was het wel handig geweest van te voren af te stemmen hoe diep jullie het voegwerk willen hebben.
Op deze manier is het wel makkelijker schoonmaken :X

Trust me, I'm an engineer

• EJPostema
Ik krijg op 13 februari de sleutel. verhuisdatum is het weekend van 17-18 maart.
Als we het echt strak plannen zou het misschien een week eerder kunnen, maar daar heb ik geen zin in en dan woon je wel in een huis wat nog niet helemaal af is.

Voordeel is dat de badkamer +toilet er al inzitten, dat scheel aanzienlijk qua tijd. Planning is als volgt

- 13 febr sleuteloverdracht
- 13 - 18 febr sleuf uit de muur frezen; muren opschuren; opruimen
- 19 - 28 febr. muren afwerken met renovlies + plaatsen PVC vloer begane grond (extern bedrijf)
- 2 - 3 maart: laminaat vloer leggen 1e verdieping + zolder
- 6 maart: plaatsing keuken
- 7 maart: plaatsing inbouwkast
- 8 maart: trap verven.

Huis is dan in soort van af. Grote klus nog is het verven van de zolder verdieping, maar die gebruiken we in eerste instantie niet. Het geeft ons iig nog een aantal dagen om gordijnen en verlichting op te hangen en allemaal van dat soort klusjes te doen voordat we overgaan

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-11 21:15
@Tassadar32 Hoe diep is het voegwerk t.o.v. de gewone tegels ernaast? Het lijkt me dat dit op dezelfde diepte moet zijn. Ik vind het in elk geval niet raar staan.
Misschien kun je met cement sluier verwijderaar de kiezels nog iets schoner krijgen?

[ Voor 3% gewijzigd door My-life op 05-02-2018 11:04 ]

Verwijderd

Bedankt voor alle antwoorden. Nu nog afwachten wanneer het opgeleverd wordt. Is nog te ver vooruit. We zijn gisteren even bij de bouw geweest. Bij de buren zat de betimmering er al in. Half maart zouden de metselaars al gaan starten. Buren gaan er vanuit dat wij met kerst er al wel in zitten.. wij hebben meer de verwachting dat het net voor kerst opgeleverd zal worden. Hopelijk gaat het sneller.

• Nicap
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

[afbeelding]

[afbeelding]

edit: eerste plaatje zou nu wel moeten werken.
Ik denk dat dit komt omdat het een strook ertussen is. Zoals de persoon boven mij ook aangeeft moet de voeg wel gelijk zijn t.o.v. de voeg van de tegels ernaast. Het was een ander verhaal als de volledige wand zo uitgevoerd was geweest. Je had de stenen iets naar voren kunnen plaatsen, maar dan steken ze weer verder uit t.o.v. de tegels zelf. Het is een afweging. Ik denk dat dit uiteindelijk het meest praktische is en mooier.

• Road-runner83
@Tassadar32 Ik vind het voegwerk ook niet zo denderend...tenminste iets te veel voeg en te weinig steen. Wij hebben soort gelijke stenen 'matjes' op het toilet en de badkamer. Onze steen is wel vlakker dus wellicht dat dat scheelt?

Hier een indruk van ons toilet:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/fT5lge3arn0iNR98CX423-ZexIzLvUUIlmmrRxMAOKSniHH6vIGVpXxrzC92Qilp2IJoA7QzYcBSpCCz96IZlnVj8VcZIPkXRRH5Fkke9zW3BkxD4ypCFjLu-tIfFh53UA5LpnAD5dV6fhZk-4hODk7en5XB4x5V5tr9YJeyfA8H7ED0W1RgL9OLdKY1-yCemhems4uEgWhzQJtxANTvD_XjviIWbOCU2VkoC6KQK_pjPphTAEbP0re6a7My90NcjNzmAqyPDp6yXw6q5IAQGUlTlqMbrr8qikCGiZjBT_eRx020RTrNLoHVX1ZEPxVeUqY4yR96qvpPzYi-9lyKHfj4kyizZMAEzub3r-k_cx9i0niD5z9rDI5LReLJrhPEOdZpgenGQJSJsjJr_3_yO78gtENuzm8z0fGGdKifGCHmea_JynB2VUVcwIAIqIpPun_ok88MeCg2Tyq_C6yyrsF2I9u_gsUHl100FmeK-pzwz-Wfo_y7b0dzMvfON6cL0gf321yhszeKkdpX0iqPizcctV5_6UxJq7ktLeLzLG2c6_KAu6mFjqBemU0xb7boBI6-rPI-wbNZ-B1VEfRP5xbs-c7UMW4L6SqP3M4=w713-h949-no

• Tassadar32
@Road-runner83 Dat ziet er inderdaad een stuk beter uit! Bedankt, dan heb ik in ieder geval een referentie als ik dit bespreek met de aannemer.

• Road-runner83
@Tassadar32 Ik moet wel zeggen dat onze tegelzetter als een monnik te werk ging en vaak de stenen van de matjes ging halen om ze beter passend te krijgen maar dat hoef je niet tegen je aannemer te zeggen ;).

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-11 13:09
Ik vind het kitwerk onderaan nog storender om eerlijk te zijn.

• Tassadar32
@bacardicoconut Ja, begin me niet over het kitwerk. Kitwerk, voegwerk, plaatsing tegels en plaatsing van profielen is gewoon erg slecht gedaan maar daar is geen discussie over mogelijk, moet opnieuw. Die sierstrook werd door de projectmanager vurig verdedigd als correct geplaatst en gevoegd, vandaar dat ik daar feedback op vroeg ;).

@Road-runner83 De steentjes op de losse matjes zitten dicht genoeg op elkaar, monnikenwerk is niet echt nodig dus. Helaas is er gewoon veel te diep gevoegd.

[ Voor 19% gewijzigd door Tassadar32 op 05-02-2018 21:22 ]

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik ben op internet info aan het zoeken over liftdeurhaarden. We zijn bij diverse winkels geweest en ze zeggen allemaal het beste spul te verkopen, maar als leek kan ik er weinig mee. Ik ben de merken Kalfire, Schmidt, M-Design en nog wat andere tegengekomen.

Van een complete meubel wat we in eerste instantie wilde hebben zijn we een beetje afgestapt, hoewel erg mooi past het niet echt bij onze inrichting. We kijken nu naar een 3 zijdige haard met eenvoudig stucwerk, zoals @Grolsch :
Grolsch schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 19:53:
[...]

Bij ons is het uiteindelijk de contura i50 geworden.

Zo is de kachel bij ons ingebouwd:

[afbeelding]

[afbeelding]

Deze kachel heeft een vermogen van 6 tot 10KW (nog veel te veel eigenlijk voor moderne woningen) maar was de kleinste die wij nog mooi vonden :)
Iemand tips? :).

• RvH photo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:22
Mijn tip is om niet een hoge plint er tegenaan te plakken. Vind het bepaald niet mooi. Wij hebben nu een parketvloer en daar zit een platte plint op de grond. Oogt veel netter.

• wantsome
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
@RvH photo Die hoge plint om de kachel vind ik inderdaad ook niet mooi. Zou dat strakke stucwerk van de ombouw doortrekken tot de grond (voordat de vloer wordt gelegd dus) en daar geen plint doen. Verder vind ik een hoge plint door de woning wel mooi.

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-11 13:09
Wij hebben er voor gekozen om de vloer eerst te laten leggen en daar de koof plus haard op te bouwen, nu hoeft alleen de rand afgekit te worden om het netjes te laten lijken.

• leecher
Tassadar32 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 21:17:
@bacardicoconut Ja, begin me niet over het kitwerk
Lol, dat was/is hier ook een dingetje. Kitwerk is hier uitgevoerd door iemand die er geen zin in heeft of het gewoon niet kan. Deze persoon is meermaals niet op komen dagen, heeft werk niet afgemaakt, heeft slecht werk geleverd en na 2 pogingen dit beter te doen het nog steeds niet voor elkaar. Ook vind ik overal en nergens nog klodders kit terug. Op de grond, op muren, achter pleisterwerk (wat dus stuk gaat).

• Xtince
Gisteren mijn tweede factuur (0-10% aanvang bouw) mogen ontvangen. Toevallig dat gisteren ook de heipalen in de grond waren. Kan ik dan van uitgaan dat aan die “0-10%” is voldaan? Vind het lastig checken voor een leek :)

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Xtince schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 07:27:
Gisteren mijn tweede factuur (0-10% aanvang bouw) mogen ontvangen. Toevallig dat gisteren ook de heipalen in de grond waren. Kan ik dan van uitgaan dat aan die “0-10%” is voldaan? Vind het lastig checken voor een leek :)
Belletje naar de aannemer doen? :)

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:00
Als ze begonnen zijn met de bouw (heipalen de grond in), dan is er toch aangevangen?

Hier zelf afgelopen week de facturen voor aanbetaling meerwerk en het gereed zijn van de ruwe begane grond vloer. Ondanks dat de planning een stuk strakker is betekent het iig dat ze volgens het contract nu binnen 180 werkbare dagen klaar moeten zijn.

• Señor Sjon
Start bouw is aanvang grondwerk voor betreffende woning of blok, niet het heien. Tweede termijn is vaak gereedkomen beganegrondvloer.

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:36
Ik heb elke keer enkele dagen na mijn opdracht tot overboeking vanuit depot, gemaild naar de aannemer (mailadres afdeling financien opgevraagd aan de bouwbegeleidster) of de betaling binnen was gekomen. Dit omdat zowel van de kant van de aannemer, als van de kant van de hyptotheek depot overzichten, niet simpel herleidbaar was op welke datum een overboeking naar welk nummer succesvol was gedaan. Enige wat ik automatisch kreeg van de hypotheekverstrekker waren mailtjes dat de overboeking werd goedgekeurd, niet of deze geslaagd was / op welke datum.

Overigens ging dit wel altijd ok, alles was inderdaad op tijd binnen.

• jasperdeman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-11 19:34
Weten jullie hoe het momenteel zit met de werkbare dagen?
Zoals vandaag bijvoorbeeld, het is koud, maar wel droog en zonnig, wordt er dan gewerkt?
Dit gaat over de regio Krimpenerwaard trouwens, tussen Rotterdam, Utrecht en Gouda in.
Ik kan niet heel vaak op de bouw kijken en de bouwer zet wel regelmatig foto's online, maar echt veel van de progressie krijg ik helaas niet mee...

Een andere vraag: Hoe doen jullie het kijken op de bouwplaats (in je on-af huis)? Bij ons staat er een hek om de bouwplaats tijdens werktijden, vragen jullie dan gewoon aan iemand of jullie even mogen kijken?
Ik zou er wel eens door heen willen lopen om gevoel van de ruimte te krijgen, de eerste twee etages taan er namelijk al.

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:21

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Wij hebben elke maand een kijkdag: helm op en naar binnen.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• padoempats
  • Laatst online: 11-11 22:05
Ja of eventjes in het weekend de boel in de gaten houden :)

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Bij ons staat er ook een hekwerk omheen. We zijn voor het tekenen van de KOA al in een soortgelijke woning geweest uit een eerdere fase, die was toen bijna casco-klaar. Was op een woensdagmiddag en de aannemer / opzichter vond het prima dat we even naar binnen gingen :).

• Fazer013
  • Laatst online: 07-11 08:57
Onze 2 kapper (midden op de foto) staat er nu zo bij. Goed te zien vanaf de straat, maar in overleg met de opzichter mogen we ook de bouw op afhankelijk van de werkzaamheden.

Bouw is gestart in november, informeel gehoord dat de kap er half maart op gaat. Benieuwd of het voor de bouwvak opgeleverd gaat worden....? Komende dagen gaat er niet zoveel gebeuren, carnaval hier in het zuiden :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ruCZEKnUc9nItrhKZdhmG6xm/full.jpg

Uiteindelijk moet het dit gaan worden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MZiRU6UBWLG5OHlmJgEqzxEx/full.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Fazer013 op 09-02-2018 10:54 ]

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-11 14:21
@Fazer013 Ligt het aan mij, of zitten er wat weinig ramen in? Mooi huisje verder, maar waarom aan de zijkant enkel zo'n miniatuurstrip met ramen?

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:04
Malfunctions schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:10:
@Fazer013 Ligt het aan mij, of zitten er wat weinig ramen in? Mooi huisje verder, maar waarom aan de zijkant enkel zo'n miniatuurstrip met ramen?
Buren? :)

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-11 14:21
Die heb je aan de voor en achterkant meestal ook, zij het iets verder weg. Zeker voor de zolder, waar we op dit aanzicht geen raam kunnen zien lijkt wat extra lichtinval me niet onaangenaam. Maar wellicht zitten er aan de andere kant wel dakramen. :)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:04
Kan me voorstellen dat je er inderdaad dakkappel (al dan niet tzt) op zet, maar als je de zolder niet nodig hebt of een mancave maakt... :)

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-11 15:25

TommyGun

Stik er maar in!

leecher schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:26:
[...]

Lol, dat was/is hier ook een dingetje. Kitwerk is hier uitgevoerd door iemand die er geen zin in heeft of het gewoon niet kan. Deze persoon is meermaals niet op komen dagen, heeft werk niet afgemaakt, heeft slecht werk geleverd en na 2 pogingen dit beter te doen het nog steeds niet voor elkaar. Ook vind ik overal en nergens nog klodders kit terug. Op de grond, op muren, achter pleisterwerk (wat dus stuk gaat).
Laat mij een woning zien waar het kitwerk wel 100% is ;(

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• leecher
TommyGun schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:52:
[...]

Laat mij een woning zien waar het kitwerk wel 100% is ;(
Als je ff wacht tot ik klaar ben met klussen zal ik je het wel laten zien :+

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:32
Malfunctions schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:14:
[...]

Die heb je aan de voor en achterkant meestal ook, zij het iets verder weg. Zeker voor de zolder, waar we op dit aanzicht geen raam kunnen zien lijkt wat extra lichtinval me niet onaangenaam. Maar wellicht zitten er aan de andere kant wel dakramen. :)
Standaard heeft een zolder geen lichtinval. Hier in ons project was elke extra dakraam of dakkappel meerkosten, en denk dat overal zo is.

begrijp je punt ook niet goed, als je een tussenwoning hebt heb je toch ook voldoende licht aan voor en achter? Alles extra aan de zijkant is meegenomen.

• Fazer013
  • Laatst online: 07-11 08:57
Het (geschakelde) vrijstaande huis naast ons heeft wel een raam aan de zijkant. Indeling is anders, ook deels de reden waarom we voor de 2-kapper zijn gegaan. Bij ons gaat dat niet ivm trap en badkamer die tegen de buitenmuur aanzit. Aan de zijkant hebben we wel lichtstraat tot aan de zolder. De nieuwbouw woningen waar ik de brochures van heb gezien, hebben zelfs geen zonlicht op zolder. Wij gaan achteraf een dakkapel / dakramen plaatsen, mogelijk samen met de buren zodat het aanzicht gelijk blijft.

Aan de achterzijde zitten er meer ramen / is de achterpui bijna volledig van glas (is op het zuiden).
bvbal79 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 15:02:
[...]

Standaard heeft een zolder geen lichtinval. Hier in ons project was elke extra dakraam of dakkappel meerkosten, en denk dat overal zo is.

begrijp je punt ook niet goed, als je een tussenwoning hebt heb je toch ook voldoende licht aan voor en achter? Alles extra aan de zijkant is meegenomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Fazer013 op 09-02-2018 15:47 ]

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Malfunctions schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:10:
Dat hebben de geschakelde 2kappers in onze wijk ook, hoekwoningen hebben veel meer ramen in de zijgevel. Begrijp het ook niet zo goed.
Oh en verder is een 2kapper wel mooier /groter dan onze hoekwoning natuurlijk helaas voor ons te duur :). Maar raam partij is een gemiste kans imo.

Bouw schiet bij ons aardig op, we zitten nu met het dilemma wanneer gaan we ons huidige huis verkopen en vooral voor welke vraagprijs in deze gekke huizenmarkt. In 2014 is een vergelijkbare woning verkocht. Verder weinig vergelijkingen.

[ Voor 21% gewijzigd door Sport_Life op 09-02-2018 21:44 ]

• Martinus123
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-12-2024
In ons project zal op de bg standaard vloerverwarming komen en op de eerste verdieping en zolder zullen radiatoren komen.

Het huis wordt nog met cv ketel opgeleverd (start bouw verwachting q3 2018). Wat zou in dit geval de eenvoudigste manier zijn om later (na zeg 10 jaar) het huis (dichter bij) energieneutraal te maken?

Of kan ik hier beter nu al maatregelen voor nemen?

Ons budget laat nu geen grote ruimte over maar wellicht vloerverwarming op alle verdiepingen wel.

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Ik mis vast iets maar wat heeft vloerverwarming met energieneutraal te maken? Vloerverwarming werkt goed met LTV maar dat kan ook wel met radiatoren. In onze huidige woning hebben we ook vloerverwarming op de begane grond en radiatoren op de eerste verdieping. In de praktijk zitten de radiatoren op de verdieping altijd dicht, er komt genoeg warmte van de begane grond, en slapen in de hitte is sowieso geen pretje.

Onze nieuwe woning krijgt ook weer vloerverwarming op de begane grond maar heb eigenlijk geen moment overwogen om vloerverwarming op de eerste verdieping en/of zolder te laten zetten, maar ik ben wel aan het kijken naar mogelijkheden om van het gas af te komen. Zijn er steekhoudende argumenten om daar alsnog VVW op de verdieping te overwegen?

Tja

Pagina: 1 ... 53 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2