Op zich valt het mee met de standaard wcd’s. Althans dat denk ik. Misschien overdrijf ik het ook wel een beetje. Zal ook wel te maken hebben met mensen (mede noobs) die aangeven “vooral ook aan de wcd’s te denken”. “Zijn nooit genoeg wcd’s”.MadEgg schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:03:
[...]
Was je huis standaard zo karig uitgerust met WCD's? Bij ons was elke slaapkamer al voorzien van 2 a 3 dubbele WCD's en de woonkamer + keuken in elke hoek een dubbele en halverwege de lange wand ook. Ik heb alleen op zolder en in de berging WCD's bijgeplaatst, in totaal 4. Ik snap dat je van verlengsnoeren afwilt maar een muur vol met WCD's is ook niet mooi. Ik heb zelf een 8-voudige WCD 'ingebouwd' in mijn "entertainmentkast" waar alle apparatuur in de kast op is aangesloten zodat er aan de buitenkant maar één WCD nodig is.
Wat betreft de dubbele vs enkele: hou er rekening mee wat hier recent ook voorbij gekomen is dat de enkele volledig ingebouwd zijn terwijl de dubbele waarschijnlijk een stukje uit de muur steken. Ik zou zelf voor de dubbele gaan, maar mogelijk stoor je je daaraan. In de woonkamer willen ze nog wel eens naast elkaar uitgevoerd worden zodat je eigenlijk twee enkele hebt.
Ik zou zelf graag wat USB- en HDMI of DisplayPort inbouwdozen hebben - ik zit eraan te denken om een roomscale VR opstelling in de woonkamer te maken maar zal mijn PC in de berging gaan plaatsen, een meter of 6 verderop. Ik heb hiervoor wel loze leidingen ingetekend. Ik ben alleen een beetje bang dat ik die connectors zelf nooit door de 5/8'' leidingen ga krijgen. Muurplaatjes zijn wel te vinden, maar die lijken allemaal aan de achterkant voorzien te zijn van een female stekker, dus dat helpt ook niet. Iemand nog suggesties?
Voor de beeldvorming onderstaand mijn keuze voor wcd en loze leiding per verdieping (zie geel gemarkeerd). Nog tips?