Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 102 Laatste
Acties:
  • 1.038.689 views

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11 15:25

The Legend

*Plop*

robino007 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 14:47:
Net even in het huis rond gelopen voor de oplevering de 15e. Nu heb ik waar de tv komt te hangen 2x dwcd en 3 loze leidingen op 30cm, en een kabelgoot omhoog. Nu hebben ze onder 1 dwcd en 1 zit naast waar de kabelgoot uitkomt. Hier ben ik zo niet blij mee, alles zou op 30cm zitten behalve de goot.
Tegenwoordig hebben veel tv's geen afneembaar netsnoer, dus een stopcontact naast je ingefreesde goot is wel handig, dan hoef je daar die stroomstekker niet doorheen te frotten. Wcd zie je niks van want valt achter de tv.

Ik ben toch malle pietje niet!

• robino007
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-11 22:09
The Legend schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 18:40:
[...]

Tegenwoordig hebben veel tv's geen afneembaar netsnoer, dus een stopcontact naast je ingefreesde goot is wel handig, dan hoef je daar die stroomstekker niet doorheen te frotten. Wcd zie je niks van want valt achter de tv.
Toch laat ik het noteren vrijdag, ik wil krijgen waar ik voor getekend en betaald heb.

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
T.Kreeftmeijer schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 17:54:
[...]

Ja, dat kan. Al moet utp en coax wel lukken door een 16mm. Ik zou toch eens vragen of 19mm echt geen optie is.
Goede, heb de vraag gesteld aan de bouwer.

Ik wil eigenlijk alle loze leidingen vanuit de meterkast naar desbetreffende plek laten lopen. Op dit moment zijn het tussen de 10-15 loze
leidingen. Dat is toch mogelijk neem ik aan? Dus niet dat er soort van maximum is vanuit de meterkast? Moet ik dan nog ergens op
letten? Aantal wcd’s enzo in de meterkast?

Daarnaast zie ik op de plattegrond van de woning dat de cai kabel niet uit de meterkast, maar in de woonkamer naar binnen komt. Ik neem aan dat het internet ook via de cai kabel de woning binnenkomt (neem naar alle waarschijnlijkheid mijn huidige ziggo abo mee). Is het dan verstandig (en mogelijk?) dat ik de cai kabel ook verplaats naar de meterkast?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-11 22:05

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Xtince schreef op zondag 10 december 2017 @ 07:12:
[...]

Ik wil eigenlijk alle loze leidingen vanuit de meterkast naar desbetreffende plek laten lopen. Op dit moment zijn het tussen de 10-15 loze
leidingen. Dat is toch mogelijk neem ik aan? Dus niet dat er soort van maximum is vanuit de meterkast? Moet ik dan nog ergens op

Daarnaast zie ik op de plattegrond van de woning dat de cai kabel niet uit de meterkast, maar in de woonkamer naar binnen komt. Ik neem aan dat het internet ook via de cai kabel de woning binnenkomt (neem naar alle waarschijnlijkheid mijn huidige ziggo abo mee). Is het dan verstandig (en mogelijk?) dat ik de cai kabel ook verplaats naar de meterkast?

Dat zijn eigenlijk alleen maar vragen voor de bouwer. Hier kunnen we niet zien wat er wel en niet mogelijk is.

Wij hebben bijvoorbeeld helemaal geen coax of wat voor kabel dan ook naar de tv hoek. Daar ga ik ook naar informeren.

En in de keuken is een WCD voor een glasontsteking mechanische, terwijl er helemaal geen gas is... 7(8)7 En nog geen krachtgroep voor de inductie kookplaat. Wie bedenkt dat dan weer?!?

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-11 22:20
Xtince schreef op zondag 10 december 2017 @ 07:12:
[...]

Aantal wcd in de meterkast kan je vaak aanpassen (meerwerk)
De monteur die bij ons de glasvezel komt aansluiten doet het echter veeeeeel goedkoper......

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:33
Zou nog even de stalen deuren posten, dacht dat sommige Tweakers hier ook over nadenken.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2qmkh2b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2mxectw.jpg

Deuren zijn net geplaatst. De hekjes waren wit maar zijn gelukkig zwart gespoten, veel mooier zo.

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:02
Ziet er gaaf uit!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
Wackmack schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:21:
Zou nog even de stalen deuren posten, dacht dat sommige Tweakers hier ook over nadenken.

[afbeelding]
[afbeelding]

Deuren zijn net geplaatst. De hekjes waren wit maar zijn gelukkig zwart gespoten, veel mooier zo.
Ok, dit ziet er dus f*** vet uit!! Aan wat voor prijs moet ik denken bij zo’n stalen deur (zoals op de foto)?

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-11 09:56
Gemiddeld een nier en je eerstgeborene. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Wackmack
Xtince schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:04:
[...]

Ok, dit ziet er dus f*** vet uit!! Aan wat voor prijs moet ik denken bij zo’n stalen deur (zoals op de foto)?
Deze constructie was €3500,-. Het kan goedkoper als je geen taatsdeuren neemt. Heb een avondje gezocht en veel prijzen opgevraagd. Kwam overal uit op minimaal 4/5K echter bij deze winkel niet.

Winkel kan ik pm'en als je wilt. Natuurlijk veel geld voor deur maar niet te extreem vind ik.

• empeetrois
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-11 04:55
Wackmack schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:21:

@Wackmack Ziet er mooi uit! Die plafond-unit afzuiging, is dat recirculatie?

• Wackmack
empeetrois schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:40:
[...]

@Wackmack Ziet er mooi uit! Die plafond-unit afzuiging, is dat recirculatie?
Klopt, recirculatie van Novy. Werkt prima, voor ons.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2wq61wj.jpg

Dit is maar water maar tot nu toe prima te vrede.

• Ancent
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-12-2023
Wackmack schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:23:
[...]

Deze constructie was €3500,-. Het kan goedkoper als je geen taatsdeuren neemt. Heb een avondje gezocht en veel prijzen opgevraagd. Kwam overal uit op minimaal 4/5K echter bij deze winkel niet.

Winkel kan ik pm'en als je wilt. Natuurlijk veel geld voor deur maar niet te extreem vind ik.
Echt ontzettend gave deuren! Klopt het dat het glas licht getint is? En wat is de totale breedte? Wij krijgen een opening tussen woonkamer en speelkamer (was berging) van 180cm. We zitten ook naar taatsdeuren te kijken, maar hikken wel tegen de prijzen aan. Staat nu voor 5k op de begroting, dus hééél graag een PM ;) .

Jullie hebben toch ook vloerverwarming? Hoe monteren ze de deuren/ het scharnier op de grond? Boren wordt lastig lijkt mij.

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:34

MadEgg

Tux is lievvv

@Wackmack ziet er mooi uit! Jammer dat onze ruimte zich er niet voor leent.

Wij hebben afgelopen weekend een uitje Twente gehad - vrijdag met kopersbegeleiding om tafel en daarna de keuken doorgesproken met projectleverancier, en zaterdag de badkamer.

Vandaag kreeg ik de offerte van de meerwerklijst binnen. Wel nogal geschrokken van de meerprijs voor het vervangen van de garagedeur door twee "normale" openslaande deuren: €3970,- moet dat kosten. Ik geloof niet dat we veel keuze hebben hier, maar is dat een reële prijs? Ik zou verwachten dat de garagedeur ook niet heel goedkoop is.

Daarnaast de specificaties van de PV Panelen. Viel me ook tegen: de standaardpanelen leveren maar 220 Wp en de meerkosten voor extra panelen bedragen zo'n €430,- per paneel. Nu ging ik er al vanuit dat ik de extra panelen elders ging aanschaffen maar met de extreem lage opbrengst moet ik er nu zelfs aan gaan denken om de meegeleverde panelen direct te vervangen - het dakoppervlak is ook maar beperkt. Ik ga nog even proberen of er ook een mogelijkheid is om de meegeleverde panelen te upgraden naar een wat beter presterend model. Ze zijn van JASolar overigens - geen idee wat ik daarvan kan verwachten qua kwaliteit en of ik me daar uberhaupt druk over moet maken. Op bv zonnepanelen.nl zijn in ieder geval wel JASolar panelen die 300 Wp leveren te vinden, en voor een lagere prijs nog ook.

Ik heb ook nog gevraagd naar energiebesparende maatregelen als een grondwarmtepomp en WTW-installatie. Volgens de kopersbegeleider was WTW minder efficiënt dan de ingebouwde mechanische ventilatie. Alleen op de afvoer van de douche zou het volgens hem zin hebben, maar dan ook alleen als je lang doucht. Ik heb er zelf geen ervaring mee - ik hoop dat ik hem op zijn woord kan geloven.

Grondwarmtepomp kon wel maar werd volgens hem doorgaans gesubsidieerd door de gemeente daar waar NOM-woningen opgeleverd worden - bij ons is dat niet het geval. Dat moest ongeveer €35k extra gaan kosten - toch maar niet op ingegaan ;w

Voor de rest alles volgens verwachting. Nu nog afwachten wat voor offerte er voor de keuken en de badkamer komt - we hebben ons budget van de keuken inmiddels al 2 x naar boven bijgesteld op basis van offertes hier in de buurt. We kunnen het natuurlijk casco laten opleveren maar het zou wel veel prettiger zijn als de badkamer en keuken gewoon al klaar zijn bij de oplevering.

Voor de keuken hadden we daar de keuze uit het budget huismerk (Sensum), het premium huismerk (een rebrand van Ballerina) of Siematic. Volgens de verkoper was Ballerina kwalitatief net zo goed als Siematic met als plusje dat de binnenkant van de kastjes ook in een kleur naar keuze geleverd kan worden, maar heeft Siematic voor de rest meer frutsels en details voor extra flexibiliteit, zoals meer keuze in hoogte van planken etc. Het zag er in ieder geval wel zeer degelijk uit.

Bij de badkamer ook een mooie 3D-impressie inclusief VR-functie via een app op mijn telefoon gekregen, dat was wel erg leuk gedaan :) Maar ook hier ging de prijs vermoedelijk hard omhoog met greeploze badkamermeubels en "rimfree" wandcloset. Wat er al niet om je oren gegooid wordt om je te verleiden meer geld uit te geven :o

Tja

• WNT
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-11 22:53

WNT

Ancent schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:14:
[...]

Jullie hebben toch ook vloerverwarming? Hoe monteren ze de deuren/ het scharnier op de grond? Boren wordt lastig lijkt mij.
Hoorde gisteren toevallig dat dit bij kennissen dus niet goed was gegaan. Aan de monteur nadrukkelijk aangegeven waar hij wel en niet mocht boren (ze hadden rekening gehouden met de taatsdeur bij het leggen van de vloerverwarming) en je raad het al, hij boort toch de vloerverwarming kapot 8)7 Resultaat: enorme wateroverlast en een gietvloer die open moest om de vloerverwarming te repareren. Hele gietvloer moet voorzien worden van een nieuwe coating. Huur was al opgezegd van oude huis dus verhuizing kon niet uitgesteld worden, nu moeten deze mensen dus binnenkort de hele bg ontruimen zodat de gietvloer hersteld kan worden....

• Wackmack
Ancent schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:14:
[...]

Echt ontzettend gave deuren! Klopt het dat het glas licht getint is? En wat is de totale breedte? Wij krijgen een opening tussen woonkamer en speelkamer (was berging) van 180cm. We zitten ook naar taatsdeuren te kijken, maar hikken wel tegen de prijzen aan. Staat nu voor 5k op de begroting, dus hééél graag een PM ;) .

Afmeting is 180x260cm. De deuren waren 3500e dus dat past prima in je budget. Het glas is niet getint, komt denk ik door de foto. Verder ook vloerverwarming. Ze boren de plaatjes niet zo diep dus dat kan gelukkig prima.
WNT schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:48:
[...]

Hoorde gisteren toevallig dat dit bij kennissen dus niet goed was gegaan. Aan de monteur nadrukkelijk aangegeven waar hij wel en niet mocht boren (ze hadden rekening gehouden met de taatsdeur bij het leggen van de vloerverwarming) en je raad het al, hij boort toch de vloerverwarming kapot 8)7 Resultaat: enorme wateroverlast en een gietvloer die open moest om de vloerverwarming te repareren. Hele gietvloer moet voorzien worden van een nieuwe coating. Huur was al opgezegd van oude huis dus verhuizing kon niet uitgesteld worden, nu moeten deze mensen dus binnenkort de hele bg ontruimen zodat de gietvloer hersteld kan worden....
Zo, schrik hier best wel van! Had er vandaag eigenlijk geen 1 seconde aan gedacht maar dat het wel door gegeven aan de leverancier. Gelukkig is alles prima gegaan. Alleen even gekeken toen ze aan het boren waren voor het plafond. Qua ruimte paste het allemaal net, 3 mm bij de deur als de deur open staat. De hekjes zijn met 16mm ingekort, goeie sevice van het bedrijf.

[ Voor 41% gewijzigd door Wackmack op 11-12-2017 21:59 ]

• robino007
Ik zit echt met een groot probleem, vrijdag heb ik de oplevering, en nu vandaag afgebeld door het bedrijf wat de keuring zou doen (personeel te kort door ziekte). Stad en land afgebeld maar niemand heeft meer tijd voor vrijdag. Heeft iemand van jullie tips?

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
robino007 schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:53:
Ik zit echt met een groot probleem, vrijdag heb ik de oplevering, en nu vandaag afgebeld door het bedrijf wat de keuring zou doen (personeel te kort door ziekte). Stad en land afgebeld maar niemand heeft meer tijd voor vrijdag. Heeft iemand van jullie tips?
Dat bedrijf dat je oorspronkelijk had ingehuurd met een alternatief laten komen...?

• robino007
MrAcid schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:58:
[...]

Dat bedrijf dat je oorspronkelijk had ingehuurd met een alternatief laten komen...?
Dat hebben ze dus niet, het was sorry en nog veel succes.

Verwijderd

robino007 schreef op maandag 11 december 2017 @ 22:00:
[...]

Dat hebben ze dus niet, het was sorry en nog veel succes.
Wat een prutsers. Post even welk bedrijf het was, zodat toekomstige tweakers die fout niet maken :P

Heb je https://inspectiecentrum.nl/ ook al gebeld? Daar heb ik een afspraak mee... ben benieuwd.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2017 08:18 ]

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-11 14:29
@Wackmack

Wat voor vloer heb je in de keuken? Verder echt een retestrak huis man! Geweldig!

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-11 00:27
Roberttt schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:57:
Gisteravond hadden wij opeens last van lekkage/druppelend water vanuit het plafond. Het water is helder (zoals kraanwater) en na 2a3 uur stopte het met druppelen. Er is niet veel uitgekomen, hooguit een paar mm. De druppels kwamen precies op de rand tussen twee plafond platen en in de uitbouw (ongeveer~30cm in de uitbouw). We hebben op de 1e verdieping vloerverwarming, maar die ligt dus niet boven het punt van de lekkage en alle afvoer leidingen (douche / wasmachine) liggen ook aan de andere kant van het huis.

Uiteraard de bouwer ook al ingeschakeld en die komen er morgen even naar kijken. De buurman heeft een soortgelijk lekkage gehad (in de zomer). Daar werd het afgedaan als bouwvocht. Wat vinden jullie hiervan?
Even een update voor geïnteresseerde. Uitvoerder en dakdekker hebben vorige week het dak van de uitbouw gecontroleerd en konden daar niets vinden. Ze denken nu inderdaad dat het achter gebleven water is in de kanaalplaat. Volgende week komen ze een vochtmeting doen waarmee ze dat denken te bepalen.

Dank voor het meedenken tot nu toe!

• empeetrois
MadEgg schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:39:
@Wackmack
VandaagWackmack kreeg ik de offerte van de meerwerklijst binnen. Wel nogal geschrokken van de meerprijs voor het vervangen van de garagedeur door twee "normale" openslaande deuren: €3970,- moet dat kosten. Ik geloof niet dat we veel keuze hebben hier, maar is dat een reële prijs? Ik zou verwachten dat de garagedeur ook niet heel goedkoop is.
@Madegg
Bij ons was het meen ik meer dan 4000 Euro voor 2 houten loopdeuren. Na een beetje googlen kon ik ze al voor de helft van de prijs vinden. Prima iets wat je later zelf nog kunt laten veranderen zonder veel gedoe.

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

empeetrois schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 18:03:
[...]

@Madegg
Bij ons was het meen ik meer dan 4000 Euro voor 2 houten loopdeuren. Na een beetje googlen kon ik ze al voor de helft van de prijs vinden. Prima iets wat je later zelf nog kunt laten veranderen zonder veel gedoe.
Ik heb geen idee hoe dat gedaan wordt eigenlijk - moet er niet een groter stuk muur overgeslagen worden voor de garagedeur tov 2 loopdeuren? Achteraf is op zich prima natuurlijk, maar kan het dan wel netjes afgewerkt worden?

Tja

• robino007
Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 08:18:
[...]

Wat een prutsers. Post even welk bedrijf het was, zodat toekomstige tweakers die fout niet maken :P

Heb je https://inspectiecentrum.nl/ ook al gebeld? Daar heb ik een afspraak mee... ben benieuwd.
Had ik inderdaad al gebeld, helaas vol.
Vandaag via vde keuring geregeld, gelukkig komt alles nog goed.

• Wackmack
Rainesh schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:38:
@Wackmack

Wat voor vloer heb je in de keuken? Verder echt een retestrak huis man! Geweldig!
Visgraat, eiken vloer. Vloer is geweldig gelukt! Dank voor het compliment.
MadEgg schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 18:14:
[...]

Ik heb geen idee hoe dat gedaan wordt eigenlijk - moet er niet een groter stuk muur overgeslagen worden voor de garagedeur tov 2 loopdeuren? Achteraf is op zich prima natuurlijk, maar kan het dan wel netjes afgewerkt worden?
Achteraf zou ik niet doen. Wij kregen 300e van de aannemer terug. Er is geen opening geplaatst en de deur is 80cm groter gemaakt. Qua stukwerk is het plafond bij de deur minder gestuct.

Thnx voor alle leuke reacties, erg veel prive berichtjes gehad. Gelukkig thuis bijna klaar, begin januari nog de gordijnen maar in december eerst nog een baby :o O+

Hier nog twee foto's. Zo staat de deur nu, heb wel een foutje gemaakt. Zie de accesspoint, de dag kan niet helemaal open naar binnen :+ De loze leiding heb ik natuurlijk veel eerder gekozen dan de deur, die kwam later. Naja, het lijkt geen probleem.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2evdr36.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/312e6uf.jpg

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Wackmack schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:08:
[...]

Achteraf zou ik niet doen. Wij kregen 300e van de aannemer terug. Er is geen opening geplaatst en de deur is 80cm groter gemaakt. Qua stukwerk is het plafond bij de deur minder gestuct.
Heb je het hier over de taatsdeuren of heb je ook een garagedeur laten vervangen door loopdeuren? Stucwerk zit er sowieso al niet op bij de garage. Als de bakstenen aan de buitenkant netjes zijn is het prima. Al zag ik op gevelschets die we van de aannemer gekregen hebben wel dat onze twee loopdeuren exact even groot zijn als de garagedeur van de buren dus qua maat zal het niet veel uitmaken. @empeetrois waar had jij deuren voor 2k€ gevonden? Ik heb even gezocht en vind véél aanbieders van offertes maar amper prijzen. Het enige wat ik gevonden heb ik een indicatie van €3100. Voor die €800 verschil laat ik het nog wel doen denk ik. Zal in ieder geval eens een offerte vragen aan het lokale klusbedrijf.
Thnx voor alle leuke reacties, erg veel prive berichtjes gehad. Gelukkig thuis bijna klaar, begin januari nog de gordijnen maar in december eerst nog een baby :o O+
Oeh, net op tijd verhuisd dus! Spannend! Dan heb je wel even wat anders aan je hoofd.
Hier nog twee foto's. Zo staat de deur nu, heb wel een foutje gemaakt. Zie de accesspoint, de dag kan niet helemaal open naar binnen :+ De loze leiding heb ik natuurlijk veel eerder gekozen dan de deur, die kwam later. Naja, het lijkt geen probleem.
Haha, oeps.

Je hebt de accesspoint aan het plafond gehanden dus? Vond je dat mooier? Wij hebben de loze leidingen nu op 2450 aan de wand laten intekenen, maar dit heeft ook wel wat.

Tja

• Wackmack
MadEgg schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:21:
[...]

Heb je het hier over de taatsdeuren of heb je ook een garagedeur laten vervangen door loopdeuren? Stucwerk zit er sowieso al niet op bij de garage. Als de bakstenen aan de buitenkant netjes zijn is het prima. Al zag ik op gevelschets die we van de aannemer gekregen hebben wel dat onze twee loopdeuren exact even groot zijn als de garagedeur van de buren dus qua maat zal het niet veel uitmaken. @empeetrois waar had jij deuren voor 2k€ gevonden? Ik heb even gezocht en vind véél aanbieders van offertes maar amper prijzen. Het enige wat ik gevonden heb ik een indicatie van €3100. Voor die €800 verschil laat ik het nog wel doen denk ik. Zal in ieder geval eens een offerte vragen aan het lokale klusbedrijf.

[...]

Oeh, net op tijd verhuisd dus! Spannend! Dan heb je wel even wat anders aan je hoofd.

[...]

Haha, oeps.

Je hebt de accesspoint aan het plafond gehanden dus? Vond je dat mooier? Wij hebben de loze leidingen nu op 2450 aan de wand laten intekenen, maar dit heeft ook wel wat.
Wij kregen 300e van de aannemer doordat er geen deur is geplaatst van de hal naar de keuken.

Accespoint hangt inderdaad aan het plafond. Heb op iedere hal een loze leiding laten plaatsen.

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:11
Onze woning wordt gebouwd door Dura Vermeer. Standaard inclusief toilet en (simpele) badkamer. Dit zou direct gaan via showroom Thuis van Dura Vermeer, eventueel te upgraden met een pakket.

Nu krijgen we te horen dat e.e.a. via Jan Groen (Bleiswijk) en een installateur gaat en dat we bij hen e.e.a. kunnen uitzoeken. Ik heb de papieren erop nageslagen en er staat in de KAO vrij weinig over het sanitair, geen merken e.d.
Ik vind het wel apart dat dit gebeurd tussen koop en passeren.
Heeft hier iemand ervaring mee?

• Señor Sjon
Dat soort dingen staan vaak niet in de KAO.

Merken sanitair komt in de regel voor in de technische omschrijving of een los boekje van de sanitairleverancier.

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

DaWayne schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:13:
Onze woning wordt gebouwd door Dura Vermeer. Standaard inclusief toilet en (simpele) badkamer. Dit zou direct gaan via showroom Thuis van Dura Vermeer, eventueel te upgraden met een pakket.

Nu krijgen we te horen dat e.e.a. via Jan Groen (Bleiswijk) en een installateur gaat en dat we bij hen e.e.a. kunnen uitzoeken. Ik heb de papieren erop nageslagen en er staat in de KAO vrij weinig over het sanitair, geen merken e.d.
Ik vind het wel apart dat dit gebeurd tussen koop en passeren.
Heeft hier iemand ervaring mee?
Wij kregen bij de KOA, in de "technische verkoopset" een schets en lijst met componenten, merken en modellen voor zowel de keuken als de badkamer. Helaas wel zonder prijzen - alleen de totaalprijs stond erbij. Bij de badkamer en toilet geen type tegels maar wel welk budget er per m² gerekend was voor vloer- en wandtegels.

Tja

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 17:04

MeltedForest

Lenny-t

MadEgg schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 18:14:
[...]

Wat is je standaard garagedeurmaat? Ik denk dat je hier ook wel deuren voor kan vinden.

Ik kreeg standaard een ongeïsoleerde metalen kanteldeur van 200cm breed in mijn garage, en navraag bij mijn aannemer leerde mij dat vervangen door een elektrische sectionaaldeur zo'n €3200 ging kosten (zonder verdere merk/type specificatie).

Ik heb de standaard deur laten vervallen, de opening laten verbreden naar 250cm en heb na de oplevering een elektrisch aangedreven sectionaaldeur mét 3 vensters van Hörmann laten plaatsen. Kwam uit op nog geen €2500 inclusief afwerking, en kreeg ook nog €500 retour voor het laten vervallen van de metalen kanteldeur >:)

• ollie_1982
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-11 10:56
Wij hebben vandaag de vooroplevering gehad van onze woning. Alles ziet er keurig uit op een wat afwerkpunten na.

Volgende week 20-12 de oplevering en dan gaat het feest beginnen. De 20e/21e wordt de voortuin afgegraven en de 23e wordt deze bestraat. De overige werklui beginnen allemaal pas in week 1.

Ik zal t.z.t. weer een update plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Fhkr533.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2XpXfQj.jpg

• Elpaso87
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-09 03:16
Dag allemaal,

De bouwvergunning is binnen en de bouwer kan volgend jaar starten met de bouw. We zijn opdrachtgever (2-kap) en de bouwer is redelijk coulant naar ons om zelf zaken te installeren gedurende de bouw. Verdeling is als volgt:

Onze plaatselijke energieman doet: Warmtepomp + vloerverwarming + zonnepanelen + boilervat.
Wij doen in eigen beheer: vloer/wandafwerking + keuken + badkamer + garage isoleren.

Vraag: kan iemand aangeven in hoeverre volgende zaken goed zelf te doen zijn als handige doe-het-zelver: Vermelde besparing is de prijs die bouwer vraagt incl materiaal
1.) zelf plaatsen doucheWtW (besparing 1000,-)
2.) zelf plaatsen kookgroep van hal naar keuken (besparing 370,-)
3.) zelf 5 extra groepen bijplaatsen garage/keuken/zolder (besparing 5 x 150,-)
4.) zelf 3 spotjes in houten erker plaatsen (besparing 300,-)
5.) zelf buitenkraan plaatsen (besparing 275,-)
6. Verplaatsen wasmachine aansluiting van 1e naar 2e verdieping + extra groep (besparing 340,-)
7. uitbreiden meterkast van 35A naar 3x25A (150,-)

Totaal is dit ruim 3500 euro aan meerwerk, waarbij materiaalkosten niet meer dan 30% bedragen. Ik ben benieuwd wat de handige harrys zelf aan zouden/durven te pakken!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Denk dat er op de WP+Buffervat & evt zonnepanelen meer te halen valt....

Vooral de prijzen die je ooit voorbij ziet komen voor warmtepompen val je steil van achterover, zowel van de aanschaf als de installatieprijs.

• Señor Sjon
@Elpaso87 Ik heb je topic even gemerged met het projectbouw topic. In dit topic vindt je al veel antwoorden op je vragen.

• empeetrois
[quote]MadEgg schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:21:
[...]

@empeetrois waar had jij deuren voor 2k€ gevonden? Ik heb even gezocht en vind véél aanbieders van offertes maar amper prijzen. Het enige wat ik gevonden heb ik een indicatie van €3100. Voor die €800 verschil laat ik het nog wel doen denk ik. Zal in ieder geval eens een offerte vragen aan het lokale klusbedrijf.

@MadEgg
Bijvoorbeeld https://www.weekampdeuren.nl/nl/wk3621-dubbel/product/9683/.
Dat is nog wel ex kozijn en hang / sluitwerk.
Zou mooi zijn als je de stalen deur kan laten vervallen en hier nog wat voor terug krijgt. En anders daarna nog verkopen op marktplaats.

[ Voor 21% gewijzigd door empeetrois op 13-12-2017 20:39 ]

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@Elpaso87 Veel hangt af van je leidingverloop en of je bijvoorbeeld een toegankelijke kruipruimte en trapkoof oid hebt. In het gunstigste geval kan je inderdaad alles zelf, alleen punt 7 wil je meteen goed doen omdat achteraf wijzigen méér kost (aanvragen bij netbeheerder en voorrijkosten zegelgerechtigde elektricien).

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

empeetrois schreef op woensdag 13 december 2017 @ 20:38:
[quote]MadEgg schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:21:
[...]

@empeetrois waar had jij deuren voor 2k€ gevonden? Ik heb even gezocht en vind véél aanbieders van offertes maar amper prijzen. Het enige wat ik gevonden heb ik een indicatie van €3100. Voor die €800 verschil laat ik het nog wel doen denk ik. Zal in ieder geval eens een offerte vragen aan het lokale klusbedrijf.

@MadEgg
Bijvoorbeeld https://www.weekampdeuren.nl/nl/wk3621-dubbel/product/9683/.
Dat is nog wel ex kozijn en hang / sluitwerk.
Zou mooi zijn als je de stalen deur kan laten vervallen en hier nog wat voor terug krijgt. En anders daarna nog verkopen op marktplaats.
Ah thanks. Ziet er goed uit, ze hebben ook nog een exemplaar met ramen wat we eigenlijk willen, en die is nog iets goedkoper ook. Op https://houtenkozijnonline.nl/ vond ik ook nog prijzen inclusief kozijnen. Kom dan rond de €2500,- uit, en dat is nog exclusief montage. Maar als ik daar ook nog eens €500,- voor reken is het nog altijd €1000,- goedkoper dan de offerte van de aannemer, en al helemaal als we nog wat terugkrijgen voor het weglaten van de garagedeur. Ik ga het voorleggen aan de aannemer.

Tja

• peterrrr
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-07 13:45
Weet niet of hij in dit topic hoort, of in het andere topic (ervaring met huis kopen).

In september hebben wij ons droomhuis gekocht in fase x van een project. Alle woningen waren snel verkocht en eind 2017 / begin 2018 zou er met bouwen begonnen worden. Gezien het enorme succes heeft de ontwikkelaar besloten om de volgende fase naar voren te halen en snel in de verkoop te gooien.

Op zich prima en goed, echter betekend dit wel een vertraging voor onze fase. Vandaag zagen we ook de prijzen van dezelfde woningen, welke iets zijn verlaagd (woning hetzelfde, kavel m2 groter). Mijn vraag is, kan zoiets zomaar gedaan worden?

We hadden meerdere toezeggingen dat alle prijzen verhoogd zouden worden bij volgende fasen. Dit is ook gebeurd, behalve ons type huizen.

• Señor Sjon
Ja, dat kan. Ontwikkelaar is daar vrij in.

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-11 10:35
@Wackmack mooie vloer! Ook bezig met leverancierskeuze/legger voor een eiken visgraatvloer. Mag ik vragen van welk bedrijf en serie het hout is? En eventueel de legger?

Bij ons project is het omzetten van 1x40a naar 3x25a 300€. Ik vind het echt een belachelijke prijs, het had zelfs standaard moeten zijn. Als je zelf een aansluiting aanvraagt dan is 3x25a zelfs standaard. Wat geven ze als reden: meerwerk elektricien. Welgeteld 2 extra kabels naar de aardlekschakelaars. Maar goed..wat doe je er aan :).

• Wackmack
Montaner schreef op woensdag 13 december 2017 @ 22:31:
@Wackmack mooie vloer! Ook bezig met leverancierskeuze/legger voor een eiken visgraatvloer. Mag ik vragen van welk bedrijf en serie het hout is? En eventueel de legger?

Bij ons project is het omzetten van 1x40a naar 3x25a 300€. Ik vind het echt een belachelijke prijs, het had zelfs standaard moeten zijn. Als je zelf een aansluiting aanvraagt dan is 3x25a zelfs standaard. Wat geven ze als reden: meerwerk elektricien. Welgeteld 2 extra kabels naar de aardlekschakelaars. Maar goed..wat doe je er aan :).
HI!

Vloer is gelegd door een klein bedrijf in de buurt van Apeldoorn. Type enzo kan ik vragen.
Vloer was wel duur, ruim €150,- de meter maar geld zeker waard als je ziet hoe die erbij ligt.

• DaWayne
Wij hebben een aanbieding ontvangen van de cv-installateur die ik graag langs jullie wil leggen.

Standaard:
- vloerverwarming beneden
- radiatoren eerste verdieping 3 slaapkamers & badkamer (circa 65m2)
- 1 radiator zolderruimte (onbestemde ruimte), 35m2 op 1,5meter hoogte, nok op 5 meter.

Aangeboden pakket:
- vloerverwarming 1e en 2e etage
- draadloze thermostaat in iedere slaapkamer en op zolder
- elektrische delonghi designradiator inbadkamer (127x45cm)
- duco silent pakket, max 3db demping mechanische ventilatie
- 3 jaar all-in onderhoud cv en mv

Dit pakket kost € 4.318,=.
Wat mij betreft zeker de moeite waard, al hoef ik geen vvw op zolder. Dit is volgens de installateur echter een must gezien de zolder anders door de enige radiator in het huis op 20 graden gestookt moet worden, wat onwenselijk is. Daarnaast komt de verdeler van de 1e en 2e verdieping dan in de technische ruimte op zolder.

Wat vinden jullie van dit pakket en de bijbehorende prijs?
Zijn er nog zaken om op te letten? (Maakt het merk van de thermostaat bijvoorbeeld uit, is nl niet gespecificeerd)

[ Voor 39% gewijzigd door DaWayne op 14-12-2017 15:43 ]

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
DaWayne schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:37:
Wij hebben een aanbieding ontvangen van de cv-installateur die ik graag langs jullie wil leggen.

Standaard:
- 1 radiator zolderruimte (onbestemde ruimte), 35m2 op 1,5meter hoogte, nok op 5 meter.

Aangeboden pakket:

Wat mij betreft zeker de moeite waard, al hoef ik geen vvw op zolder. Dit is volgens de installateur echter een must gezien de zolder anders door de enige radiator in het huis op 20 graden gestookt moet worden, wat onwenselijk is. Daarnaast komt de verdeler van de 1e en 2e verdieping dan in de technische ruimte op zolder.

Zijn er nog zaken om op te letten? (Maakt het merk van de thermostaat bijvoorbeeld uit, is nl niet gespecificeerd)
Bij ons nieuwbouw huis hadden we niet de keuze tussen vvw en radiatoren.
De keuze die we echter wel hadden was wel of geen vloerverwarming op zolder (900 euro). Wij hebben besloten dat wel aan te leggen. Gezien mensen in dezelfde wijk met iets kleinere maar soortgelijke huizen er de winter voor de bouw van ons huis issues mee hadden hun zolder warm te krijgen.
Nou hoeft dat op zich geen issue te zijn als je je zolder alleen gebruikt voor opslag en de was. Maar als je er wat meer mee wilt wordt het wel een dingetje.
Naregeling per kamer a 160 euro destijds.

Geen idee wat de rest zou moeten kosten, dus over het gehele plaatje kan ik je weinig vertellen.

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Pfoeh, ook weer een leuke. We konden bij de aannemer kiezen voor een 'voordeelpakket' waarbij alle vlakke deuren vervangen konden worden voor één glasdeur en 8 lijndeuren, uit een beperkte selectie, voor €1500,-. Op zich best een redelijk aanbod, maar onze keuze zat daar natuurlijk net niet tussen. De deur van onze keuze was wat duurder. Op zich geen probleem. We hebben een offerte aangevraagd voor het vervangen van alleen de 3 deuren beneden. Blijkt dat opeens wel hele nare dingen te doen met de inruilwaarde van de vlakke deuren die standaard geplaatst worden. De standaarddeur heeft een adviesprijs van €110,-, maar dit wordt in mindering gebracht op de prijs van de vervangende deuren door een "korting" van 15%. Dit vertaalt zich naar naar een inleverwaarde van nog geen €60,- per deur.

Ik kan de deuren van onze keuze los bestellen en achteraf plaatsen en dan ben ik al €10,- goedkoper uit, kan ik daarna nog de standaarddeuren op Marktplaats zetten en wat meer terugverdienen. Het is dat het uiteindelijk een klein bedrag scheelt, maar de manier waarop die dingen berekend worden vind ik wel tenenkrommend.

Ondertussen zitten we al een bijna een week op offertes te wachten van aannemer, projectleverancier keuken en badkamer terwijl we onze reactie voor zaterdag moeten insturen. Wel ons het vuur aan de schenen leggen maar zelf opschieten is er niet echt bij.

Wel de (ietwat) voorbarige hoera-brief binnen: vergunningen zijn binnen, de bezwaarperiode loopt af in week 2 2018, dus tussen half- en eind januari kunnen we naar de notaris. En dan wel weer vóór 1 februari om te voorkomen dat er grondrente betaald moet worden. Drukke tijden!

Tja

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-11 22:54

d0s

sssst

Vandaag offerte ontvangen voor het leidingwerk keuken: €1990,- ka ching.

Dit vind ik toch wel heel gortig. Het zijn echt boeven.

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:57

Standaard:

Aangeboden pakket:

Klinkt niet enorm verkeerd volgens mij deze prijs voor wat je krijgt (lijkt me dus incl. een zone regeling?).

Maar krijg je geen vvw in je badkamer? of is de elektrische design radiator ter ondersteuning/handdoeken verwarmen?
Evt. kan je nog kijken/navragen of ze daar niet een gewone (LT) design radiator kunnen plaatsen.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:02
MadEgg schreef op donderdag 14 december 2017 @ 21:56:
Pfoeh, ook weer een leuke. We konden bij de aannemer kiezen voor een 'voordeelpakket' waarbij alle vlakke deuren vervangen konden worden voor één glasdeur en 8 lijndeuren, uit een beperkte selectie, voor €1500,-. Op zich best een redelijk aanbod, maar onze keuze zat daar natuurlijk net niet tussen. De deur van onze keuze was wat duurder. Op zich geen probleem. We hebben een offerte aangevraagd voor het vervangen van alleen de 3 deuren beneden. Blijkt dat opeens wel hele nare dingen te doen met de inruilwaarde van de vlakke deuren die standaard geplaatst worden. De standaarddeur heeft een adviesprijs van €110,-, maar dit wordt in mindering gebracht op de prijs van de vervangende deuren door een "korting" van 15%. Dit vertaalt zich naar naar een inleverwaarde van nog geen €60,- per deur.

Ik kan de deuren van onze keuze los bestellen en achteraf plaatsen en dan ben ik al €10,- goedkoper uit, kan ik daarna nog de standaarddeuren op Marktplaats zetten en wat meer terugverdienen. Het is dat het uiteindelijk een klein bedrag scheelt, maar de manier waarop die dingen berekend worden vind ik wel tenenkrommend.

Ondertussen zitten we al een bijna een week op offertes te wachten van aannemer, projectleverancier keuken en badkamer terwijl we onze reactie voor zaterdag moeten insturen. Wel ons het vuur aan de schenen leggen maar zelf opschieten is er niet echt bij.

Wel de (ietwat) voorbarige hoera-brief binnen: vergunningen zijn binnen, de bezwaarperiode loopt af in week 2 2018, dus tussen half- en eind januari kunnen we naar de notaris. En dan wel weer vóór 1 februari om te voorkomen dat er grondrente betaald moet worden. Drukke tijden!
Reken er maar op dat de aannemer bij een standaard deur korting krijgt welke richting de 40 - 50% gaat op projectbasis. Eenlingen en specials zijn wat dat betreft altijd lastig.

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 15:52

Standaard:

Aangeboden pakket:

Wat voor ons ook een belangrijke overweging voor overal vloerverwarming te plaatsen was de uitstraling.
Nergens meer radiatoren tegen de muur. Ik vind ze lelijk. Nooit vuil of stof erachter. Niet moeilijk hoeven doen met er omheen schilderen. Nooit rekening mee te hoeven houden als ze wat tegen de muur wilt zetten (meubels). Dat vind ik al heel wat waard.
Annuk schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 00:10:
[...]
Maar krijg je geen vvw in je badkamer? of is de elektrische design radiator ter ondersteuning/handdoeken verwarmen?
Evt. kan je nog kijken/navragen of ze daar niet een gewone (LT) design radiator kunnen plaatsen.
Waarschijnlijk is de radiator ter ondersteuning, omdat ze vanwege je douche en bad niet overal vloerverwarming kunnen aanleggen. Wij hadden in eerste instantie ook een lage-temperatuur radiator, maar die zijn overal omgezet naar elektrische omdat dat makkelijker installeren is. Voor jou als gebruiker maakt het niet zo gek veel uit.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-11 19:58
MadEgg schreef op donderdag 14 december 2017 @ 21:56:

Zo'n bouwer betaald natuurlijk nooit de winkelprijzen die jij betaald. Als zij er bij wijze van 1000 afnemen betaal je ineens heel andere prijzen. Maar verder heel herkenbaar dat jij moet rennen voor ze, maar zelf rustig de tijd nemen als ze iets voor jou moeten betekenen. Als je dat aangeeft is het nog niet waar ook. Sterkte komende tijd :+

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

@Rob-T6 en @jip_86 ik begrijp dat de bouwer korting krijgt op de deuren, maar dat geld lijkt mij net zo goed voor duurdere exemplaren van dezelfde leverancier. Daarnaast doen ze niet echt hun best om de standaard-deuren te laten zitten - de man in de showroom gaf ons echt het idee dat we wel extreme paupers waren als we de standaard deuren lieten zitten. Ik ben benieuwd hoeveel kopers uiteindelijk de standaarddeuren laten zitten.

Hetzelfde gold ook voor de badkamer overigens :+ de verkoper van de projectleverancier vertelde ons dat de standaardbadkamer eigenlijk een soort verlengde van een slachthuis was. }:O Dat is toch een heel ander verhaal dan wat in de verkoopbrochure stond, daarin werd de badkamer geprezen als een moderne, strakke badkamer voorzien van alle gemakken. 't Is maar net hoe het ze uitkomt.

Tja

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-11 20:28
Bij oplevering trof ik een kras in een deur aan. Nou willen wij 1 extra deur plaatsen waar de aannemer niet aan wou meewerken dus die heb ik zelf geregeld. Ik weet dus precies dat die deur in de gebruikte geluidswerende uitvoering als particulier niet onder de €200 te bestellen is. Terwijl we de opleverpunten nalopen roept uitvoerder een van de timmermannen erbij en 3 minuten later hangt er een volledig nieuwe deur in. Dus ik denk, goh, dan zullen ze die deur wel met de buren hebben verwisseld en hopen ze dat 't hen niet opvalt.
Niet dus, bij het weggaan vraagt hij of ie de deur mee moet nemen of dat ik er nog wat aan heb.

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Als de deuren de aannemer echt maar 3 a 4 tientjes kosten dan mag hij ze voor dat bedrag wel laten staan, in mijn huidige nog te verkopen huis kan ik best wat deuren upgraden :+

Tja

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:31
zzattack schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 09:58:
Terwijl we de opleverpunten nalopen roept uitvoerder een van de timmermannen erbij en 3 minuten later hangt er een volledig nieuwe deur in. Dus ik denk, goh, dan zullen ze die deur wel met de buren hebben verwisseld en hopen ze dat 't hen niet opvalt.
Niet dus, bij het weggaan vraagt hij of ie de deur mee moet nemen of dat ik er nog wat aan heb.
Da's voor de vorm. Als jij 'm niet hoeft, wisselt hij 'm alsnog om bij de buren :P

• DaWayne
Annuk schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 00:10:
[...]
Er komt een kleine lus in de badkamer qua vvw. Is maar klein vanwege douch/bad en vanwege het risico op legionella. Elektrische radiator is dan bijverwarming/handdoekdroger

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:10
Wij hebben een lekkage op het dak van onze houten fietsenberging. De woning is 1,5 jaar oud dus de aannemer komt het probleem als het goed is oplossen. Echter nu vraag ik mij af of ze verplicht zijn om het hout wat nat is geweest te vervangen? Er zal ongetwijfeld een lelijke lekkage vlek zichtbaar blijven.

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 15:06

Wokker

De avond wokkel

We kregen vandaag een mail met de vraag of we van een nieuwe extra optie gebruik willen maken. Het gaat om het plaatsen van een ventiel voor de WTW installatie op zolder A 515 euro. Op zolder is deze aansluiting er nog niet. In toekomst willen we zelf nog een zolder indeling gaan maken. Voor een werk kamer en rommel hok/was hok. Nu twijfelen we heel erg of dit ventiel echt meer waarde biedt. Of dat we net zo goed later zelf nog een extra ventiel op zolder kunnen aan (laten) brengen.

Het oneindige X 0

• DaWayne
Nog een vraag betreffende de vloerverwarming op zolder.

Wij willen graag op zolder 2 kamers maken. Dus wandjes (deels 5m hoog in de nok) en deuren plaatsen.
Moet hier met de lay-out van de vvw op worden gelet? Of worden dit soort wanden niet verankerd?

De standaardoptie meerwerk (metalstud) kost €7700,=, ons te gortig...

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
Wokker schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:03:
We kregen vandaag een mail met de vraag of we van een nieuwe extra optie gebruik willen maken. Het gaat om het plaatsen van een ventiel voor de WTW installatie op zolder A 515 euro. Op zolder is deze aansluiting er nog niet. In toekomst willen we zelf nog een zolder indeling gaan maken. Voor een werk kamer en rommel hok/was hok. Nu twijfelen we heel erg of dit ventiel echt meer waarde biedt. Of dat we net zo goed later zelf nog een extra ventiel op zolder kunnen aan (laten) brengen.
Die projectontwikkelaars willen ook overal een slaatje uit slaan. Zit op zolder nu de was en droogopstelling? En waar zit het WTW systeem in je woning?

• Boppo84
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-10 10:46
DaWayne schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:15:

Wij willen graag op zolder 2 kamers maken. Dus wandjes (deels 5m hoog in de nok) en deuren plaatsen.
Moet hier met de lay-out van de vvw op worden gelet? Of worden dit soort wanden niet verankerd?

Een niet dragende tussenwanden van gipsblokken wordt vaak met een kunststof U-profiel aan de vloer bevestigd. Dit profiel kan makkelijk met alleen lijm/kit op de vloer bevestigd worden.

Ik zie dat metalstud profielen wel in de vloer geschroefd worden, wat met vvw dus niet kan. Maar die kun je ook lijmen/kitten.

Dus wat betreft vloerverwarming, zou ik me geen zorgen maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Boppo84 op 15-12-2017 11:44 ]

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Dus wandjes (deels 5m hoog in de nok) en deuren plaatsen.
Dit heeft niets met vvw te maken, maar als je nok zo hoog zit, wil je dan niet nog een bergruimte oid erboven maken? Wat moet je met 5 meter hoogte? Ik zou op 2.6 meter plafond boven de kamers doen en dan daarboven nog een plateau maken voor wat bergruimte.

Tja

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-11 22:41

Nicap

Tsssk....

MadEgg schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:43:
[...]

Dit heeft niets met vvw te maken, maar als je nok zo hoog zit, wil je dan niet nog een bergruimte oid erboven maken? Wat moet je met 5 meter hoogte? Ik zou op 2.6 meter plafond boven de kamers doen en dan daarboven nog een plateau maken voor wat bergruimte.
Idd,dat hebben we hier ook gedaan. Nok was 4,5 meter hoog. Mooi extra zolder in gemaakt. Bevalt prima,want er kan een hoop zooi op liggen.

• DaWayne
MadEgg schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:43:
[...]

Denken we ook over na. We hebben genoeg opslagruimte, maar willen een slaapvliering boven de berging maken Die hoort bij de slaapkamer. Zal onze zoon leukvinden😀.
Superhoog schuin dak en bed met trap ernaartoe. Vloeroppervlak voor lego e.d.

Dit gaat wel afhangen van budget, verkoopprijs huis e.d. dus dat weten we pas over dik een jaar.

Overigens is de geprognotiseerde inleverdatum nog voor het passeren al opgeschoven naar Q3-2019. (Terwijl binnen 2 maand 88% verkocht is en de vergunningen rond zijn)

• Annuk
DaWayne schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:10:
[...]

Kijk uit wat je hier zegt he :P als hij straf heeft/krijgt vliegt ie naar boven en stort de hele vloer vol met lego.. fijn voor papa en mama op de blote voeten/sokken die er dan in trappen :P :+

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 17:04

MeltedForest

Lenny-t

DaWayne schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:10:
[...]

Denken we ook over na. We hebben genoeg opslagruimte, maar willen een slaapvliering boven de berging maken Die hoort bij de slaapkamer. Zal onze zoon leukvinden😀.

Dit gaat wel afhangen van budget, verkoopprijs huis e.d. dus dat weten we pas over dik een jaar.

Overigens is de geprognotiseerde inleverdatum nog voor het passeren al opgeschoven naar Q3-2019. (Terwijl binnen 2 maand 88% verkocht is en de vergunningen rond zijn)
Lijkt mij vrij makkelijk achteraf te realiseren (al dan niet door een lokale timmerman). Dus kan ook over een paar jaar nog wel? Onze zolder is ook een grote open ruimte, al zitten er al wel twee dwarsbalken op een ~260cm hoogte. Dus daar zouden we gewoon een vloer bovenop kunnen leggen.

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 15:06

Wokker

De avond wokkel

Sunri5e schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:25:
[...]

Die projectontwikkelaars willen ook overal een slaatje uit slaan. Zit op zolder nu de was en droogopstelling? En waar zit het WTW systeem in je woning?
We hebben op zolder een "technische ruimte" daar zit ook de WTW systeem in en tevens de aansluiting voor de wasmachine.

Het oneindige X 0

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024

Net laten doen op onze zolder, door iemand van de 'vakman'. Heeft eerst houten balken op de vloer gelijmd en daar metalstud wanden op geplaats. dat is de enige manier dat er rekening is gehouden met de vvw bij ons.
Tenzij je nu al exact weet waar je de wanden wilt hebben is dat ook niet te doen op een andere manier volgens mij.
Kosten van onze verbouwing zeg de helft goedkoper...

• miles
Wij willen plafond van de nieuwbouwwoning laten gladstucen.
Er zitten een aantal lichtpunten in, waarvan we nog niet weten of we deze gaan gebruiken. Voor het mooie moeten deze dus dicht, maar ik wil ze in de toekomst wel evt. Kunnen gebruiken.
De stucadoor gaf aan dat ze dichtgespoten kunnen worden met pur, dan stuct ie ze over en kunnen we ze, als ze nodig zijn terugzoeken.
Dat terugzoeken zie ik niet zo zitten. Is er geen andere mogelijkheid?

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

miles schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 08:28:
Wij willen plafond van de nieuwbouwwoning laten gladstucen.
Er zitten een aantal lichtpunten in, waarvan we nog niet weten of we deze gaan gebruiken. Voor het mooie moeten deze dus dicht, maar ik wil ze in de toekomst wel evt. Kunnen gebruiken.
De stucadoor gaf aan dat ze dichtgespoten kunnen worden met pur, dan stuct ie ze over en kunnen we ze, als ze nodig zijn terugzoeken.
Dat terugzoeken zie ik niet zo zitten. Is er geen andere mogelijkheid?
Da's toch niet zo ingewikkeld? Opmeten waar ze zitten als ze nog open zijn en dat opschrijven. Dan kun je ze in de toekomst makkelijk terugvinden. En als je niet wilt zoeken zet je er afdekplaatjes overheen. Maar die zijn duidelijk aanwezig natuurlijk.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• miles
Bastien schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 08:46:
[...]
Da's toch niet zo ingewikkeld? Opmeten waar ze zitten als ze nog open zijn en dat opschrijven. Dan kun je ze in de toekomst makkelijk terugvinden. En als je niet wilt zoeken zet je er afdekplaatjes overheen. Maar die zijn duidelijk aanwezig natuurlijk.
Opmeten heb ik gedaan. Ik heb er nooit opgelet bij anderen. Wat is gebruikelijk?

• Annuk
miles schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 09:11:
[...]

Opmeten heb ik gedaan. Ik heb er nooit opgelet bij anderen. Wat is gebruikelijk?
Opmeten en foto's maken sowieso :)
En evt. in de foto's de maten ook even plaatsen ;)

En meestal als je er een afdekplaatje op doet kan je het wel horen door te kloppen op je plafond, en anders zijn er nog traceerbare deksels (zit een soort RFID achtige sticker in) en die kan je dan dus redelijk makkelijk detecteren.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:57
Dichtspuiten met PUR lijkt me onnodig en zeer vervelend wanneer je ze wilt gaan gebruiken. Het PUR zal ook in de leidingen lopen en de kabels vastzetten. Een plafonlichtpunt is toch geen open doos, daar kan volgens mij gewoon overheen gestuct worden.

'Gewone' inbouwdozen hebben vaak een chipje in het afdekplaatje (een opspoorbaardeksel)
.
Afbeeldingslocatie: https://static.installand.nl/9d368e2ca4b80f4d1ea41016b98ee2ba-800x800.jpeg

Als de stukadoor geweest is kan de elektricien ze met een scanner weer opzoeken. Misschien kun je zo'n afdekplaatje wel in de plafondoos stoppen.

• robino007
Gister de oplevering gehad, hoop punten toch nog wel. Sausklaar niet voldoende, deuren sluiten bijna geen van allen goed. En nog wat kleine puntjes.

• Vincm
  • Laatst online: 07:47
Onze woning is nu bijna een jaar geleden opgeleverd en we hebben toch wel een paar punten die later pas aan het licht zijn gekomen (lees: van de zomer en sommige pas de afgelopen weken). Voornamelijk te maken met (deur)kozijnen en 1 geval van roest.

Ik vraag me af of er nog een termijn is in de zin van dat dit soort dingen binnen een jaar gemeld moeten worden? We staan niet bepaald op goede voet met de aannemer en er loopt nog een kwestie heen en weer (wij willen een kleine schadevergoeding ivm maand te laat opleveren, gewoon conform Bouwgarant overeenkomst, wij moesten een maand langer huren etc) en hij stuurt op zijn beurt een slecht gespecificeerde nacalculatie-factuur, rechtsbijstand zit er ook bovenop dus ik het liefst zo min mogelijk contact met ze.

Of kan ik dit soort dingen ook direct met de kozijn-leverancier/installateur overleggen i.p.v. dat het via de aannemer gaat?

• miles
@Annuk en @My-life
De afdekplaat die eroverheen zat had een kroonsteentje aan de buitenkant, was dus niet glad.
Deze
https://www.google.nl/sea...r=1&imgrc=zeUkZFhYZKrUcM:
Volgens de stucadoor niet overheen te stucen.
Ik heb de draden in een boterhamzakje gedaan en in de doos gepropt (doos zat heel vol) Daar pur ingeduwd.

Vanmorgen nog in de bouwmarkt gevraagd of er een andere oplossing was. Daar hadden ze geen idee. Met het idee de pur te verwijderen naar het huis gegaan, maar de stucadoor heeft het plafond al gedaan. Keuze was dus al voor mij gemaakt. Zag er erg mooi uit.

Tnx voor de input

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik had al een paar keer van Sketchup gehoord, maar dacht; dat is veel te ingewikkeld, daar begin ik niet aan. Vanmorgen toch eens gedownload en wat een fantastisch programma is dat zeg ! :D. Allemaal heel intuïtief, en met hulp van al die YouTube filmpjes teken je zo een huis.
Nu probeer ik de zon te situeren en met name de invloed van de schaduw op onze tuin, maar kan lastig inschatten hoe hoog ik de woning moet tekenen. De BG is 2,90m, 1e vd 2,60m, 2e vd 2,60m en plat dak. Kan ik uitgaan van 9m hoogte?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-11 19:52

Osxy

Holy crap on a cracker

For what its worth @Sport_Life, op onze tekeningen zijn de verdiepingsplaten 25cm dik en het platte dak 34cm dik.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:57
@Sport_Life Wauw, 2,90 meter hoog plafond. Dat lijkt me super mooi. Is dat niet per ongeluk de hoogte waar de 2e etage begint?

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

My-life schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 22:39:
@Sport_Life Wauw, 2,90 meter hoog plafond. Dat lijkt me super mooi. Is dat niet per ongeluk de hoogte waar de 2e etage begint?
Nee, is de plafond hoogte. De woningen zijn "jaren 30 style" gebouwd, een beetje afgeleid van de statige herenhuizen. Het is ook wel mooi, kom er alleen nu wel met Sketchup achter dat daardoor de tuin wat minder zon heeft in het voor- en najaar (van woningen nabij) ;).

Overigens heeft @Wackmack geloof ik nog hoger met 3.10m :P.

[ Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 16-12-2017 22:56 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• Wackmack
Sport_Life schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 22:54:
[...]

Nee, is de plafond hoogte. De woningen zijn "jaren 30 style" gebouwd, een beetje afgeleid van de statige herenhuizen. Het is ook wel mooi, kom er alleen nu wel met Sketchup achter dat daardoor de tuin wat minder zon heeft in het voor- en najaar (van woningen nabij) ;).

Overigens heeft @Wackmack geloof ik nog hoger met 3.10m :P.
Check, helaas alleen "maar" de woonkamer. Rest is standaard 260cm wat natuurlijk ook prima is.

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Vincm schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 15:21:
Onze woning is nu bijna een jaar geleden opgeleverd en we hebben toch wel een paar punten die later pas aan het licht zijn gekomen (lees: van de zomer en sommige pas de afgelopen weken). Voornamelijk te maken met (deur)kozijnen en 1 geval van roest.

Ik vraag me af of er nog een termijn is in de zin van dat dit soort dingen binnen een jaar gemeld moeten worden? We staan niet bepaald op goede voet met de aannemer en er loopt nog een kwestie heen en weer (wij willen een kleine schadevergoeding ivm maand te laat opleveren, gewoon conform Bouwgarant overeenkomst, wij moesten een maand langer huren etc) en hij stuurt op zijn beurt een slecht gespecificeerde nacalculatie-factuur, rechtsbijstand zit er ook bovenop dus ik het liefst zo min mogelijk contact met ze.

Of kan ik dit soort dingen ook direct met de kozijn-leverancier/installateur overleggen i.p.v. dat het via de aannemer gaat?
Je doet je beklag bij diegene die je hebt betaald/waar de opdracht bij lag. Dus de projectontwikkelaar c.q. aannemer o.i.d.

Verwijderd

Is het verstandig om te wachten met het schilderen van het houtwerk (plafond/schotten/balken) op de zolder? De een zegt dat het nog veel gaat werken waardoor je scheuren in je latex krijgt, en de ander zegt weer dat je het gewoon direct kan sauzen.

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:16
Verwijderd schreef op zondag 17 december 2017 @ 21:56:
Is het verstandig om te wachten met het schilderen van het houtwerk (plafond/schotten/balken) op de zolder? De een zegt dat het nog veel gaat werken waardoor je scheuren in je latex krijgt, en de ander zegt weer dat je het gewoon direct kan sauzen.
Is latex op hout sowieso niet een slecht idee?

• Señor Sjon
Verwijderd schreef op zondag 17 december 2017 @ 21:56:
Balken ga je toch niet sauzen?! :N

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-11 18:12
Señor Sjon schreef op maandag 18 december 2017 @ 12:33:
[...]

Balken ga je toch niet sauzen?! :N
Waarom niet? Op zolder bij m'n schoonouders zijn de dwarsbalken ook wit geschilderd zodat ze passen bij de rest van de afwerking. Ziet er strak uit. (afgezien van dat er over de gehele nok vocht naar binnen lijkt te komen :P )

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Señor Sjon
Ja, dan pak je matte lak. :P

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-11 10:07
Ik mag 5 maanden na oplevering genieten van onze eerste zetting scheur. <0,5mm breed van de grond tot het plafond precies naar de naad tussen 2 kanaalplaten. Het is net of het huis doormidden is gebroken halverwege de woning omdat een scheur in de dekvloer over de hele breedte waarschijnlijk op dezelfde plek zit :P

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

• DaWayne
leecher schreef op maandag 18 december 2017 @ 17:50:
Het is net of het huis doormidden is gebroken halverwege de woning omdat een scheur in de dekvloer over de hele breedte waarschijnlijk op dezelfde plek zit :P
Fotootje?

• bvbal79
leecher schreef op maandag 18 december 2017 @ 17:50:
Ik mag 5 maanden na oplevering genieten van onze eerste zetting scheur. <0,5mm breed van de grond tot het plafond precies naar de naad tussen 2 kanaalplaten. Het is net of het huis doormidden is gebroken halverwege de woning omdat een scheur in de dekvloer over de hele breedte waarschijnlijk op dezelfde plek zit :P
Hier begint onze vurenhouten trap aan alle naden te scheuren. Ziet er niet meer uit :) Gamma flexibel kit gebruikt blijkbaar 8)7 Aannemer doet het er zich makkelijk mee vanaf, dat het hoort. Ik heb renovlies maar zie soms toch dingen gebeuren, waarvan ik denk zat dat er nou gisteren ook achter het behang :)

• Señor Sjon
Een vurenhouten trap moet je bekleden en dat is het eigenlijk wel. De rest is alleen maar kieren en naden.

• RUFFNECK
  • Laatst online: 14-11 16:30

RUFFNECK

Poentje

bvbal79 schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:56:
[...]

Ik heb renovlies maar zie soms toch dingen gebeuren, waarvan ik denk zat dat er nou gisteren ook achter het behang :)
Hoe bedoel je dit?

• Vincm
Bij de oplevering van onze woning een jaar geleden zei het VEH-mannetje ook dat we beter een jaar kunnen wachten met het verven van de trappen (standaard geleverd in de grondverf, maar wel al afgetrapt tijdens de bouw), omdat het nog zou werken en dan scheurt je dure laklaag toch.

Door tijdsgebrek komen we er nu pas aan toe, dus dat komt eigenlijk goed uit. Maar, in dat jaar zijn sommige delen van de trap dus ruim een halve cm gezakt. Dat is helaas perfect te zien omdat we na de oplevering wel alle muren hebben laten afwerken met renovlies-behang. Die komt nu op sommige plekken een halve cm boven de trap uit:

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5a38c819c5c24/5a38c819a5983-IMG_9912.thumb.jpg

Daar moeten we nog maar even een mooie oplossing voor vinden :')

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-11 11:54

jeka

Support your local club.

Fuck dat ziet er echt niet uit ;(

Enig idee wat je gaat doen?

FCG

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-11 00:08
Vincm schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 09:06:
Bij de oplevering van onze woning een jaar geleden zei het VEH-mannetje ook dat we beter een jaar kunnen wachten met het verven van de trappen (standaard geleverd in de grondverf, maar wel al afgetrapt tijdens de bouw), omdat het nog zou werken en dan scheurt je dure laklaag toch.

Door tijdsgebrek komen we er nu pas aan toe, dus dat komt eigenlijk goed uit. Maar, in dat jaar zijn sommige delen van de trap dus ruim een halve cm gezakt. Dat is helaas perfect te zien omdat we na de oplevering wel alle muren hebben laten afwerken met renovlies-behang. Die komt nu op sommige plekken een halve cm boven de trap uit:

[afbeelding]

Een latje tegen de muur aan om de kier te dichten?

• Señor Sjon
Vincm schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 09:06:

[afbeelding]

Denk dat ie eerder wat opzij gekomen is door de krimp van de trap. ;)

Maar, wacht nog maar een jaar... Na twee jaar zit ie vaak wel in zijn uiteindelijke vorm.

• Vincm
Tremio schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 09:28:
[...]

Een latje tegen de muur aan om de kier te dichten?
Op veel plekken op de trap hebben we dat zelf gedaan (ook recent), inderdaad om kieren te dichten. Nu nu alles schuren, verven en dan de treden bekleden met de PVC stroken die we ook op de 1e en 2e verdieping hebben liggen.

Op deze specifieke plek was al een latje aangebracht door de aannemer, omdat de spleet tussen trap en muur al te groot was. Het viel buiten een of andere norm, dus moest er een latje op voor de oplevering. Ik zou er nog een latje bovenop kunnen doen, maar het is al een groot feest aan latjes, randjes, kit-randjes etcetera. Maar ik kom er niet onder uit, ben ik bang.

Hier nog wat voorbeelden van de uitdagende hoekjes en plekjes waar wat op moest. Let op, je kijkt dus nog naar de kale (gegronde) trap. Dit moet allemaal nog geverfd en afgekit worden. Ik kan jullie verklappen dat geen enkel plekje netjes 30, 45 of 90 graden is. Een hoop zagen, schuren en schaven kwam er bij kijken. Ik heb nog een hoekprofiel te plaatsen met een bijzondere uitdaging om het netjes op de vloer en de koof aan te laten sluiten :P Ik heb mijn vriendin al laten weten dat een volgende nieuwbouwwoning alles gelijkvloers is (dus geen trappen), of minimaal een mooie design-trap zonder al dit houten geklooi.

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5a38d816d829d/5a38d816b5663-IMG_9913.thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5a38d841096dc/5a38d840dae93-IMG_9914.thumb.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Vincm op 19-12-2017 10:16 ]

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-11 19:58
Traprand heb ik een plakplint op gedaan. Daarna alle kieren en naden (treden, traphekje enz) gekit met anti-crack acrylaatkit. Dat die gaat doorhangen kan hier ook nog wel een probleem worden dan :')

• bvbal79
hobbels en bobbels

• bvbal79
Señor Sjon schreef op maandag 18 december 2017 @ 23:30:
Een vurenhouten trap moet je bekleden en dat is het eigenlijk wel. De rest is alleen maar kieren en naden.
Je gaat toch niet de overgang van trap naar zijkant vloer 1e verdieping bekleden :) trap zelf zit PVC op, maar dat begint inderdaad ook uit te zetten....
Pagina: 1 ... 47 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2