Inmiddels de KAO getekend voor een 2-onder-1-kap in Alphen aan den Rijn, project Kloostertuinen.
http://www.burggooi.nl/woningen
Start bouw voorjaar 2018, oplevering circa q2-2019.(al hebben ze 270 werkbare dagen,dus kan nog wel later worden)
Al 6 weken hou ik dit forum bij, zal me hierbij ook melden ipv alleen lezen😀
Waarom de keuze nieuwbouw?
- huidige woning is na 8 jaar en 2 kinderen niet meer zo ruim als toen we het in 2009 kochten. Dit project ligt 500m verderop en heeft precies de door ons gewenste kenmerken zoals een perceel van 380m2. Daarnaast gedeeltelijk aan onze wensen aan te passen. (Makelaar zegt geheel aan te passen, maar zo diep zijn mijn zakken helaas niet...)
Wat hebben jullie overschat en onderschat?
Zijn nog in het beginstadium, tot nog toe gaat alles enorm snel EN enorm traag. Beslissing om in te schrijven moest binnen een week,maar als je dan inschrijft zit je vervolgens 2 tergend trage weken op uitslag loting te wachten.
Hoeveel meerwerk waren jullie voor de bouw kwijt?
Tot nu toe gebudgetteerd op 35k. (Uitbouw 1.2m, badkamer, dakramen en zolderindeling)
Hoeveel geld heeft het totaal gekost naast de hypotheek?
Qua kosten rekenen we nu met circa 100k bovenop koopprijs. Naast meerwerk zit dat in keuken (20k), badkamer pimpen, vloer, stucwerk tuin, kastenwand en raamdecoratie.
Hoe hebben jullie de muren aangepakt, stucwerk of toch behangen?
Gaan we nog achterkomen
Wanneer zijn jullie begonnen met de tuin?
Hangt af van het verkoopresultaten van onze huidige woning. Indien de verkoopprijs over 12 maanden gelijk is aan nu, dan kunnen we snel de tuin aan (laten) leggen. Zakken de huizenprijzen, dan zal ik 370m2 zelf moeten inrichten met terras, gras en een heg.
Nu aan het inventariseren of ons budget enigszins klopt, volgende week naar de bank.
Paar budgetvragen:
- ik reken voor stucwerk&sauzen met €20 per m2, is dit reëel?
- qua vloer hebben we plak-pvc in gedachten ivm vloerverwarming. Wat zijn de kosten voor leggen van zo'n vloer bij 160m2 ongeveer?(als ik het forum doorkijk moet er ookworden geegaliseerd bij nieuwbouw, dat verbaasd mij wel)
- er zit een "badkamer" bij de prijs in. Voor een badaansluiting rekenen ze €1100, voor een bad €2800 en voor iets mooiere materialen nog eens €7000. (€10.900 + kosten badmeubel). Casco badkamer en 2 toiletten levert een minderprijs op van €4500. Wat is wijsheid?