Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 102 Laatste
Acties:
  • 1.034.979 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:24

Osxy

Holy crap on a cracker

(jarig!)
SmileAlot schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 19:33:
[...]

wat is dat clickbricks?
hier staat: de woningen worden voorzien van een gebalanceerd venitaliesysteem met warmteterugwinning en mechaniesche afvoer- en toevoerventilatie. De WtW unit is opgesteld in de technische ruimte. Kunstof ventielen.

In ieder geval een afzuigkap inclusief recirculatiemogelijkheid (dan maar half jaarlijks filtertje vervangen als gat niet mogelijk zou zijn )
Zonder metselen een bakstenenmuur opbouwen.

Afbeeldingslocatie: http://www.madecenter.nl/wp-content/uploads/2013/10/Clickbrick.jpg

Volgens de aannemer kunnen hier geen dusdanige gaten in worden gemaakt. Ze bieden het ieder geval absoluut niet als optie aan.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/15ev9kl.png

Vandaag hebben ze voorkant wit geverfd, niet gek :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-06 20:22
bvbal79 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:25:

want de lucht dat van het eten af komt is niet schoon? Het maakt inbreuk op je gezondheid? Er zijn toch wel verschillende definities van schoon die men hier aanhoud. Nogmaals ieder zijn eigen mening, en toepassing, maar laat dat dan ook zo zijn, en hoeft er in the end eigenlijk geen discussie wel of niet te zijn.
Is ook zo, ieder zijn eigen voorkeur. In mijn vorige huis kon je regelmatig na het koken je kleren in de was gooien wegens de lucht die erin bleef hangen en 's ochtends kon je vaak ook nog genieten van het eten van de avond ervoor. Dat risico wilden we sowieso niet lopen en daar offeren we dan graag wat efficiëntie voor op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-06 16:05
Wij hebben dezelfde ervaring als @leecher. Onze afzuigkap zit op de MV in ons appartement en doet dus nagenoeg niks. Schoonbroer en zus hebben beide koolfilters gehad en dat werkte ook maar matig. De oplossing voor ons is dus ook gewoon direct naar buiten met de kooklucht.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-06 09:02
We hebben standaard vloerverwarming op de beneden verdieping. Iemand een idee of deze dan ook standaard in de gang / toilet ligt? Kan het namelijk niet vinden in de technische beschrijving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-06 20:22
@Fazer013

stond hier ook niet in de omschrijving maar het ligt er wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-06 13:37

jeka

Support your local club.

Fazer013 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:27:
We hebben standaard vloerverwarming op de beneden verdieping. Iemand een idee of deze dan ook standaard in de gang / toilet ligt? Kan het namelijk niet vinden in de technische beschrijving.
Zitten de gang en toilet op de beneden verdieping? Ja? Dan wel :+

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-06 09:02
Gaat idd om de volledige beneden verdieping. We vroegen ons dit af, aangezien er op de tekening geen radiatoren te zien zijn op de beneden verdieping. In oudere huizen wil de gang / toilet nogal een koud hoekje zijn van het huis. Dus zou prettig zijn als hier standaard ook vloerverwarming ligt.

Komende week gaan we ons orienteren op vloeren. Tot nu toe hebben we altijd hout / laminaat gehad, maar is iet ideaal met vloerverwarming en willen eens wat anders. Is een gietvloer aan te bevelen?
jeka schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:00:
[...]

Zitten de gang en toilet op de beneden verdieping? Ja? Dan wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

Ik heb hout met vloerverwarming. Kan prima.
Ze hebben het hout op de vloer verlijmd.

FCG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:10
Fazer013 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:27:
Net toevallig aan de begeleider gevraagd. Niet in toilet ivm legionella volgens hem. Misschien wel een paar comfortlusjes

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16-06 21:43
Fazer013 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:37:
Komende week gaan we ons orienteren op vloeren. Tot nu toe hebben we altijd hout / laminaat gehad, maar is iet ideaal met vloerverwarming en willen eens wat anders. Is een gietvloer aan te bevelen?

[...]
Wij zijn bij sensovloeren in Amsterdam geweest. Schijnt wel ideaal te zijn met vloerverwarming (weinig rendementsverlies t.o.v. hout). Echter ben ik niet overtuigd van de duurzaamheid van de vloer (na zoveel jaar opnieuw coaten) en de prijs is aan de hoge kant. Zeker bij een kleiner oppervlak rekenen ze een hoog M2 prijs i.v.m. het aantal lagen dat wordt aangebracht. Prijs kwam bij totale woning op ong. 120euro de M2. Bij Enkel de begane grond op over de 160 per M2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Gaat idd om de volledige beneden verdieping. We vroegen ons dit af, aangezien er op de tekening geen radiatoren te zien zijn op de beneden verdieping. In oudere huizen wil de gang / toilet nogal een koud hoekje zijn van het huis. Dus zou prettig zijn als hier standaard ook vloerverwarming ligt.

[...]
Giet vloer is zeker aan te bevelen icm vloerverwarming. Daarnaast zijn keramische tegels en PVC een goed alternatief. Hout en laminaat kan ook, maar daar zitten wel nadelen aan.

Ik denk dat je er vanuit kan gaan dat er vloerverwarming in de hal zit en een lusje in het toilet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boppo84
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-06 11:33
Na opeens in de Woonon-omgeving een nieuwsbericht gelezen te hebben met dat de bouw* al een week eerder begonnen was, toch maar weer eens langs gereden; niks(!) te zien behalve een keurig afgegraven gebiedje.

Gisteren zag ik deze makker uitsteken, toch maar even weer langs voor een kiekje:
Heimachine, nog geen palen

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 914855

jeka schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:43:
Ik heb hout met vloerverwarming. Kan prima.
Ze hebben het hout op de vloer verlijmd.
Eindelijk iemand die daar ook voor gekozen heeft. Wij gaan ook voor hout, visgraat. Hoeveel was jij kwijt? Wij moeten ongeveer 60m2 leggen. Boven gaan we voor laminaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

Anoniem: 914855 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:35:
[...]

Eindelijk iemand die daar ook voor gekozen heeft. Wij gaan ook voor hout, visgraat. Hoeveel was jij kwijt? Wij moeten ongeveer 60m2 leggen. Boven gaan we voor laminaat.
prijs weet ik niet meer. Dacht dat het rond de 80 euro per m2 lag incl leggen.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkenist
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Niemand hier die op de b.g. kiest voor een combi van vloeren? Wij overwegen hout en in het deel van de keuken/eettafel een stuk gietvloer of tegels.

Wat ik alleen effe over het hoofd had gezien... als je het qua niveau gelijk wil laten doorlopen zal de dekvloer onder giet/tegel wat opgehoogd moeten worden, omdat een houten vloer toch meestal wel 10mm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:26

[...]
Wij hebben gekeken voor PVC maar kwamen er toch niet uit qua kleur en structuur van de planken. Hebben nu gekozen voor keramisch parket in tegels van 16 x 100 cm.
Persoonlijk een stuk mooier dan de PVC vloeren die wij hebben gezien en net zo lekker met vloerverwarming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:00

vooghel

Cunning linguist

Wij hebben op alle etages vloerverwarming, en willen ook keramisch parket op de BG en PVC op de 1e en 2e. Nu nog een goed adresje vinden om dat (liefst in 1 keer) betaalbaar aan te schaffen. Gelukkig is de oplevering pas eind voorjaar of zomer 2018, dus we hebben nog even de tijd...

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:20

samo

yo/wassup

Ik heb de afgelopen weken flink gelurked aan dit topic om inspiratie op te doen, omdat ook ik aan de nieuwbouwwoning ga. Wij zijn ingeloot op een mooi project en kunnen hopelijk rond augustus volgend jaar die kant op.

Deze week is de deadline voor alle opties. We hebben dus al de keuken en badkamer uitgezocht en opties besproken, alle stopcontacten besproken enz. Alles indienen en dan begint zometeen het lange wachten.

Gisteren kregen we de offerte van de bouwer voor al het loodgieten en electrawerk voor de keuken. We gaan koken op inductie, maar nu willen ze toch een gasleiding leggen naar de kookplaat om daar af te doppen. Ergens vind ik dat zonde van het geld. Inductie is toch een groeimarkt. En als iemand (ik of een eventuele volgende koper) er een andere keuken in wil is het ook maar de vraag of die persoon het gas daar wil. Dus ik heb gevraagd of ze dat kunnen schrappen. Ben erg benieuwd naar hun reactie.

We hebben ook op alle etages vloerverwarming (standaard). Waarschijnlijk gaan we voor PVC beneden en laminaat op de eerste. Zolder komt tijdelijk waarschijnlijk zeil te liggen totdat we die echt gaan indelen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 9% gewijzigd door samo op 17-10-2017 14:48 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Zie het als een gratis loze leiding waar een ethernetkabel voor de koelkast door getrokken kan worden ;)
Weghalen was meerwerk bij mij, in de eerste offerte boden ze aan hem te verplaatsen (voor €120) zodat hij mooi in het midden van de inductieplaat kwam 8)7

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16-06 21:43
In nieuwbouw geldt soms dat minderwerk alsnog een meerprijs heeft omdat je van de standaard afwijkt. Inductie kost sowieso meer ivm aanpassing in je meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06 22:49
Lennartc schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:36:
In nieuwbouw geldt soms dat minderwerk alsnog een meerprijs heeft omdat je van de standaard afwijkt. Inductie kost sowieso meer ivm aanpassing in je meterkast.
tenzij je geen gasaansluiting (de toekomst van nieuwbouw begrijp ik) hebt dan moeten ze wel en kost het niets :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:52
Bakkenist schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:54:
Niemand hier die op de b.g. kiest voor een combi van vloeren? Wij overwegen hout en in het deel van de keuken/eettafel een stuk gietvloer of tegels.

Wat ik alleen effe over het hoofd had gezien... als je het qua niveau gelijk wil laten doorlopen zal de dekvloer onder giet/tegel wat opgehoogd moeten worden, omdat een houten vloer toch meestal wel 10mm is.
wij hebben een combi van hout in de woonkamer / eetgedeelte en tegens in de keuken. Loopt naadloos in elkaar over zonder een lelijk profiel tussen het hout en de tegel.

Een beetje houten vloer incl. lijm ligt op 12 mm hoogte, maar een beetje tegellegger kan de tegels wel levellen dat deze ook op deze hoogte komen te liggen.

Tip: Zorg dat je eerst de tegelvloer laat leggen op de geschatte hoogte van de houten vloer + lijm. Daarna de houten vloerenlegger zijn werk laten doen en de vloer mooi laten aansluiten op de de tegels. Eventueel hoogteverschil kan worden opgevangen door de houten vloer bij de aansluiting iets op te hogen dmv een wigje oid. Als alles strak ligt mooi afkitten en je hebt een naadloze overgang.

Ps, zorg er iig voor dat de houten vloer niet hoger ligt dan de tegelvloer, want anders loop je het risico dat je de kopse kanten beschadigd, bijv met stofzuigen oid.

Bij deze zoals het er bij ons uitziet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pnNmDxbkaqPQU7ZzyYsw2YMP/thumb.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door paul-s83 op 17-10-2017 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Anoniem: 914855 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:35:
[...]

Wij gaan ook voor visgraat, zit op ruim 9K voor 70m. Over een maandje kan ik de gelakte vloer laten zien. Leggen duurt 8 dagen, dat maakt het zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmileAlot
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-12-2024
niemand gaat voor lamelparket (ook in combinatie met vloervervarming?) wij gaan daarvoor beneden denk ik en boven normaal laminaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordp!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
SmileAlot schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:59:
niemand gaat voor lamelparket (ook in combinatie met vloervervarming?) wij gaan daarvoor beneden denk ik en boven normaal laminaat
Ja hoor, zelf zwevend gelegd (80 m2 op de begane grond) op een speciale ondervloer (met een r waarde van 0.01). Ligt er nu sinds september. Is prima zelf te doen en veel mooier dan plastic..

Opwarmen werkt vooralsnog ook gewoon prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Lordp! op 17-10-2017 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmileAlot
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-12-2024
Peter86 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:36:
[...]

Ja hoor, zelf zwevend gelegd (80 m2 op de begane grond) op een speciale ondervloer (met een r waarde van 0.01). Ligt er nu sinds september. Is prima zelf te doen en veel mooier dan plastic..

Opwarmen werkt vooralsnog ook gewoon prima.
parket eerst tijd in het huis gelegd voordat het het plaatste? Wat betaalde je per m2 voor die ondervloer?
in een dag heb je die vloer wel gelegd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordp!
  • Niet online
SmileAlot schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:11:
[...]

parket eerst tijd in het huis gelegd voordat het het plaatste? Wat betaalde je per m2 voor die ondervloer?
in een dag heb je die vloer wel gelegd toch?
Ja een aantal dagen in de woonkamer gelegd daarvoor in twee weken het stookprotocol afgelopen. De ondervloer hebben we hier gekocht: https://www.vloervoordeel...+2mm+15m+sup2+per+rol-142.

Ben er twee dagen (met twee man) mee bezig geweest om alles te leggen en verlijmen (mes en groef).

Het schoonmaken van het beton en het leggen van de ondervloer kost ook nog wel even wat tijd.

Daarna nog het oliën van het parket en het netjes verstek zagen, schilderen en lijmen van de houten plinten, zitten dus aardig wat uren in de vloer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:57
SmileAlot schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:59:
Wat bedoel je precies met lamelparket ? Bedoel je hiermee iets als wat we in België 'halfparket' noemen ? Multiplex met een toplaag in bv eik ?
Wij hebben dat op onze bovenverdieping icm met vloerverwarming. (Werd verlijmd op de chappe).

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:50

Sport_Life

Solvitur ambulando

paul-s83 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:23:
[...]

wij hebben een combi van hout in de woonkamer / eetgedeelte en tegens in de keuken. Loopt naadloos in elkaar over zonder een lelijk profiel tussen het hout en de tegel.

Een beetje houten vloer incl. lijm ligt op 12 mm hoogte, maar een beetje tegellegger kan de tegels wel levellen dat deze ook op deze hoogte komen te liggen.

Tip: Zorg dat je eerst de tegelvloer laat leggen op de geschatte hoogte van de houten vloer + lijm. Daarna de houten vloerenlegger zijn werk laten doen en de vloer mooi laten aansluiten op de de tegels. Eventueel hoogteverschil kan worden opgevangen door de houten vloer bij de aansluiting iets op te hogen dmv een wigje oid. Als alles strak ligt mooi afkitten en je hebt een naadloze overgang.

Ps, zorg er iig voor dat de houten vloer niet hoger ligt dan de tegelvloer, want anders loop je het risico dat je de kopse kanten beschadigd, bijv met stofzuigen oid.

Bij deze zoals het er bij ons uitziet:

[afbeelding]
Ik twijfel ook sterk tussen pvc en de combinatie die jij hebt. Pvc is wel praktisch met kinderen, maar een houten vloer is zoveel mooier.. Dat bewijst jouw foto ook maar weer
We hebben nu ook een houten vloer en het is wel best bewerkelijk.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wackmack schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:56:
[...]

Wij gaan ook voor visgraat, zit op ruim 9K voor 70m. Over een maandje kan ik de gelakte vloer laten zien. Leggen duurt 8 dagen, dat maakt het zo duur.
Oké, en hoe wordt het bij jullie behandeld? En hoe breed zijn de planken?

Wij hebben een offerte van 12 cm en wit geolied en 1 keer gerookt voor €6.700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Anoniem: 914855 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 09:01:
[...]

Oké, en hoe wordt het bij jullie behandeld? En hoe breed zijn de planken?

Wij hebben een offerte van 12 cm en wit geolied en 1 keer gerookt voor €6.700.
Deze vloer is het, de vloer die op de grond ligt. Ik dacht 12cm breed maar dat weet ik niet meer zeker, verder laten we een band aan de zijkant plaatsen. We laten de vloer lakken ipv in de olie.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/25spgly.png

[ Voor 4% gewijzigd door Wackmack op 18-10-2017 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:20

Milmoor

Footsteps and pictures.

[...]
Wij hebben vloerverwarming met bamboe parket erop (Moso Bamboo Forest). Bevalt goed, mooi en onderhoudsvrij. Wel prijzig, gelukkig was er een interessante restpartij.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wackmack schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 10:00:
[...]

Deze vloer is het, de vloer die op de grond ligt. Ik dacht 12cm breed maar dat weet ik niet meer zeker, verder laten we een band aan de zijkant plaatsen. We laten de vloer lakken ipv in de olie.

[afbeelding]
Mooi!! Ja, wij laten ook een band aan de zijkant leggen. Alleen onder het keukeneiland loopt hij zogenaamd door. Wat is het verschil precies tussen lakken en oliën?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Sommige mensen.. :|.

Er is al geruime tijd een Facebook-groep voor de aanstaande bewoners van ons project. Daar worden wat dingen besproken zoals ideeën voor badkamer, vloer, keuken, netwerkaansluitingen, etc. Ook issues met de projectontwikkelaar en/of de aannemer (ineens gewijzigde indeling badkamer), communicatie, foto's van de voortgang bouw en andere meer en minder relevante dingen worden daar gedeeld en besproken.

Tot zover weinig aan de hand (behalve de incidentele zeikerd hier en daar), maar nu wil er iemand die naar eigen zeggen niet zo vaak op FB zit een WhatsApp-groep opzetten voor alle bewoners. Dus in plaats van een min of meer geordende verzameling onderwerpen krijg je een niet-aflatende stroom berichtjes waarin allerlei discussies door elkaar gaan lopen en die niemand meer terug kan lezen. En als ik aangeef dat FB om die reden een stuk makkelijker is vindt ze dat: 'Jammer, we zijn over de helft en willen graag dat iedereen zich aan zou sluiten om in geval van problemen 1 front te zijn". Want dat kan kennelijk niet via FB. En ook al zit nog niet de helft van het project in die WA-groep, "...er worden belangrijke dingen gezegd dus voor allemaal belangrijk", aldus de dame in kwestie op Facebook. :/

Mijn slapende misantropie wordt hierdoor weer klaarwakker.

[ Voor 9% gewijzigd door vooghel op 18-10-2017 13:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09:57
Je kan whatsapp muten hè? ;)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wij hebben een FB groep voor het hele project (30 woningen) maar volgens mij zitten daar niet alle toekomstige bewoners in. De meeste wel. Heb daar ook speciaal een FB account voor aangemaakt om toch maar 'bij te blijven'. Verder kan dat hele FB mij gestolen worden. :P

Met de bewoners van het rijtje waar ik kom te wonen hebben we een WA groep. Maar dat is meer praktisch en niet zozeer project gericht. WA leent zich ook niet echt voor discussies, FB iets meer al is dat in mijn ogen ook een drama om goed te volgen door de gebrekkige layout. Maar dat kan mijn handicap zijn. :+

Hier nog een maandje of drie volhouden, ben ik van al die ellende af en kunnen we op een normale manier gaan communiceren met de buren. :P

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Het gaat me niet over de meldingen, maar om het feit dat er dingen besproken gaan worden op een volstrekt onoverzichtelijke manier. FB is verre van perfect, maar wel veel geschikter hiervoor.
En nu heeft een van de bewoners n.a.v. een erratum van de aannemer een mail gestuurd met bezwaren, met een deel van de bewoners Cc (niet eens Bcc |:() zonder dat wij op de hoogte laat staan akkoord waren. En niet alle bewoners staan Cc dus een deel weet helemaal van niets.
Bastien schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:22:
Wij hebben een FB groep voor het hele project (30 woningen) maar volgens mij zitten daar niet alle toekomstige bewoners in. De meeste wel. Heb daar ook speciaal een FB account voor aangemaakt om toch maar 'bij te blijven'. Verder kan dat hele FB mij gestolen worden. :P

Met de bewoners van het rijtje waar ik kom te wonen hebben we een WA groep. Maar dat is meer praktisch en niet zozeer project gericht. WA leent zich ook niet echt voor discussies, FB iets meer al is dat in mijn ogen ook een drama om goed te volgen door de gebrekkige layout. Maar dat kan mijn handicap zijn. :+

Hier nog een maandje of drie volhouden, ben ik van al die ellende af en kunnen we op een normale manier gaan communiceren met de buren. :P
Bij ons is het project ook maar 31 woningen groot. En een WA-groep kan handig zijn als we er eenmaal wonen om dringende issues te delen (hadden we op ons vorige adres ook voor de hele flat), maar in deze fase is het volstrekt zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-06 15:12
samo schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:47:
[...] en dan begint zometeen het lange wachten.
Augustus/september t/m augustus is toch niet zo lang wachten voor nieuwbouw? :9

Dievanmijduurtveellanger ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-06 15:46
vooghel schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:37:
[...]

Het gaat me niet over de meldingen, maar om het feit dat er dingen besproken gaan worden op een volstrekt onoverzichtelijke manier. FB is verre van perfect, maar wel veel geschikter hiervoor.
En nu heeft een van de bewoners n.a.v. een erratum van de aannemer een mail gestuurd met bezwaren, met een deel van de bewoners Cc (niet eens Bcc |:() zonder dat wij op de hoogte laat staan akkoord waren. En niet alle bewoners staan Cc dus een deel weet helemaal van niets.

[...]

Bij ons is het project ook maar 31 woningen groot. En een WA-groep kan handig zijn als we er eenmaal wonen om dringende issues te delen (hadden we op ons vorige adres ook voor de hele flat), maar in deze fase is het volstrekt zinloos.
Oef, de hele flat? Dat lijkt me ook vrij heftig! Wat moet je in zo'n WhatsApp-groep bespreken dan?

Wij hebben ook een FB-groep met ruim 50 woningen en dat gaat tot dusver prima. Inderdaad, af en toe een zeurkous ertussen maar daar kan ik ook wel weer om lachen. Vind het vooral handig om ervaringen uit te wisselen, überhaupt te zien wie er komen te wonen en eventueel wat afspraken te maken over gezamenlijke kortingen of iets dergelijks. Er is altijd wel iemand die weer een mannetje kent, etc. Natuurlijk worden er ook wat foto's en video's geplaatst door fanatiekelingen die heel vaak gaan kijken, dat lijkt me ook leuk voor mensen die verder weg wonen (zelf ga ik vaak genoeg).

Aan WA zou ik echt geen behoefte hebben. Lijkt me bloedirritant en inderdaad niet nodig als je al contact hebt via FB. Lijkt me dat je dan te pas en te onpas onoverzichtelijk gezeik hebt over allerlei irritaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Sarrr schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:28:
[...]

Oef, de hele flat? Dat lijkt me ook vrij heftig! Wat moet je in zo'n WhatsApp-groep bespreken dan?

Wij hebben ook een FB-groep met ruim 50 woningen en dat gaat tot dusver prima. Inderdaad, af en toe een zeurkous ertussen maar daar kan ik ook wel weer om lachen. Vind het vooral handig om ervaringen uit te wisselen, überhaupt te zien wie er komen te wonen en eventueel wat afspraken te maken over gezamenlijke kortingen of iets dergelijks. Er is altijd wel iemand die weer een mannetje kent, etc. Natuurlijk worden er ook wat foto's en video's geplaatst door fanatiekelingen die heel vaak gaan kijken, dat lijkt me ook leuk voor mensen die verder weg wonen (zelf ga ik vaak genoeg).

Aan WA zou ik echt geen behoefte hebben. Lijkt me bloedirritant en inderdaad niet nodig als je al contact hebt via FB. Lijkt me dat je dan te pas en te onpas onoverzichtelijk gezeik hebt over allerlei irritaties.
Daarom op mute zetten. En gewoon zorgen dat je eigen huis gewoon op orde is in samenwerking met de aannemer. Verder je eigen hersenen de boel van zo'n whatsapp of facebook groep filteren en alleen de nuttige dingen eruit halen. En inderdaad niet inlaten om gezamelijk een klacht in te dienen. Je hebt niet gezamelijk je eigen woning gekocht. Dus waarom gezamelijk beter is dan alleen begrijp ik tot op heden volstrekt niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jaded
  • Laatst online: 11:34
Boppo84 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:35:
Na opeens in de Woonon-omgeving een nieuwsbericht gelezen te hebben met dat de bouw* al een week eerder begonnen was, toch maar weer eens langs gereden; niks(!) te zien behalve een keurig afgegraven gebiedje.

Gisteren zag ik deze makker uitsteken, toch maar even weer langs voor een kiekje:
[afbeelding]

***members only***
Als je Facebook hebt kun je je aansluiten bij de groep van Fase 3A en 3C, daar staan ook nog filmpjes van het heien en dergelijke, en aangezien de makelaar niets organiseerd waarschijnlijk ook een kennismaking met buren binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
bvbal79 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:55:
[...]

Daarom op mute zetten. En gewoon zorgen dat je eigen huis gewoon op orde is in samenwerking met de aannemer. Verder je eigen hersenen de boel van zo'n whatsapp of facebook groep filteren en alleen de nuttige dingen eruit halen. En inderdaad niet inlaten om gezamelijk een klacht in te dienen. Je hebt niet gezamelijk je eigen woning gekocht. Dus waarom gezamelijk beter is dan alleen begrijp ik tot op heden volstrekt niet.
Mute vind ik net zo irritant, de hele tijd ongelezen berichten binnenharken, nee bedankt. Heb ik op zich al genoeg van met andere groepen. (Los van dat WA er soms een handje van heeft dan alsnog de melding 'U heeft mogelijk nieuwe berichten' te sturen. 8)7 )

Qua gezamenlijk bedoel ik vooral dat je een leuk prijsje regelt als er meerdere mensen gebruik willen maken van een dienst (tuin uitgraven, zolderkappen spuiten etc.). Dat wordt bij ons wel gedaan, lijkt me niets verkeerd aan.
Gezamenlijk een klacht indienen zou ik ook mee oppassen, maar ook dat hoeft geen onzin te zijn. Bij ons kwam bijvoorbeeld naar buiten dat er bij iedereen wel heel achterlijk veel geld werd gevraagd voor de tegels bij de verplichte badkamerleverancier. Doordat meerdere mensen daar dan info over uitwisselen en een klacht indienen werd daar dan wel aandacht aan besteed. Uiteindelijk heeft dit ons wel iets opgeleverd na eerst een paar keer gehoord te hebben 'dat het nu eenmaal zoveel kost'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Sarrr schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:28:
[...]

Viel mee; vooral gevonden/verloren spullen, meldingen van verdachte personen rond de ingang, en af en toe een practisch vraagje.
Ja, dat alles wordt bij ons ook gedaan, en dat is best prima.
Mijn idee; twee kanalen is alleen maar onhandig en WA is onoverzichtelijk en heeft een kort geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvH photo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-06 08:37
vooghel schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:38:
Wij hebben op alle etages vloerverwarming, en willen ook keramisch parket op de BG en PVC op de 1e en 2e. Nu nog een goed adresje vinden om dat (liefst in 1 keer) betaalbaar aan te schaffen. Gelukkig is de oplevering pas eind voorjaar of zomer 2018, dus we hebben nog even de tijd...
Wij het zelfde :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Maar verder vordert het project gestaag. Filmpje van afgelopen weekend:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
vooghel schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:39:
Maar verder vordert het project gestaag. Filmpje van afgelopen weekend:

[video]
Prinsenlaan? Mooie lokatie. Wist niet dat daar nog gebouwd werd. Maar blijkbaar toch een plekje over :)

Wat betreft PVC en vloeren en verdere inrichting van je woning adviseer ik je om een kijkje te nemen bij JPG inrichters, zitten vlak daar in de buurt in Capelle XS, Ze zijn al wat duurder geworden zie ik, maar ik betaalde inclusief leggen 39,95 per m2. Dat is nu 42,50 m2

Wij zijn zeer tevreden met hun werk. Hebben ook de trap met PVC laten bekleden, erg netjes afgewerkt. Tevens hebben ze de muren gedaan met renovlies en gesausd. Werken snel en efficient. Binnen een week was de woning af.

Voor de vloertegels (keramisch parket) kun je ook een kijkje nemen bij http://www.tegelprijsvechter.nl/
Zij zitten op de rand van ommenoord en Nesselande. Ook daar waren we geslaagd. Ook hun leverde uitstekend werk, en andere vonden het resultaat ook erg mooi geworden (inclusief wat prof tegelzetters)

[ Voor 53% gewijzigd door bvbal79 op 19-10-2017 08:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sarrr
Hier ook even een update met wat foto's. Er komt nog een veranda aan de voorkant. Inmiddels ook een brief op de mat gekregen dat de oplevering in week 48 wordt verwacht. Gaaf!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0TXh5b1F1QrqYSWPX9LztTGY/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DRQT2fzN8DNeNVS4s7HqIJ64/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zDFezYW4dOfJIt1iXAPwUkD3/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dXNSnUKUqTdN1KmzBFkGShBk/medium.jpg

Alleen een beetje jammer dat de keukenboer (Superkeukens) vorige week ineens kwam met de mededeling dat de keuken op zijn vroegst in week 5 (eind januari) geplaatst kan worden. Het is heel druk en de fabriek gaat in december 3 weken dicht, waardoor de levertijd is opgelopen. Daar zijn we dus niet zo blij mee, aangezien we ruim op tijd hebben aangegeven de keuken te willen laten inmeten en bestellen. Bij bestelling werd een levertijd van 6 weken geschat, dat wordt nu dus kennelijk 3 maanden. -O-
bvbal79 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 08:02:
[...]

Prinsenlaan? Mooie lokatie. Wist niet dat daar nog gebouwd werd. Maar blijkbaar toch een plekje over :)

Wat betreft PVC en vloeren en verdere inrichting van je woning adviseer ik je om een kijkje te nemen bij JPG inrichters, zitten vlak daar in de buurt in Capelle XS, Ze zijn al wat duurder geworden zie ik, maar ik betaalde inclusief leggen 39,95 per m2. Dat is nu 42,50 m2

Wij zijn zeer tevreden met hun werk. Hebben ook de trap met PVC laten bekleden, erg netjes afgewerkt. Tevens hebben ze de muren gedaan met renovlies en gesausd. Werken snel en efficient. Binnen een week was de woning af.

Voor de vloertegels (keramisch parket) kun je ook een kijkje nemen bij http://www.tegelprijsvechter.nl/
Zij zitten op de rand van ommenoord en Nesselande. Ook daar waren we geslaagd. Ook hun leverde uitstekend werk, en andere vonden het resultaat ook erg mooi geworden (inclusief wat prof tegelzetters)
Welke slijtlaag PVC heb je voor deze prijs gekregen? Wij zitten nu met een slijtlaag van 0.55 mm op zo'n €50,- per m2 en met een slijtlaag van 0.30 op ongeveer €44,-. We hebben nu een mooie vloer gezien met een slijtlaag van 0.3 waarvan we de kleur dus erg mooi vinden, alleen vraag ik me nu af of die slijtlaag voldoende is voor de woonkamer en keuken.

Edit: typo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Sarrr schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:56:
Hier ook even een update met wat foto's. Er komt nog een veranda aan de voorkant. Inmiddels ook een brief op de mat gekregen dat de oplevering in week 48 wordt verwacht. Gaaf!

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Alleen een beetje jammer dat de keukenboer (Superkeukens) vorige week ineens kwam met de mededeling dat de keuken op zijn vroegst in week 5 (eind januari) geplaatst kan worden. Het is heel druk en de fabriek gaat in december 3 weken dicht, waardoor de levertijd is opgelopen. Daar zijn we dus niet zo blij mee, aangezien we ruim op tijd hebben aangegeven de keuken te willen laten inmeten en bestellen. Bij bestelling werd een levertijd van 6 weken geschat, dat wordt nu dus kennelijk 3 maanden. -O-

[...]

Welke slijtlaag PVC heb je voor deze prijs gekregen? Wij zitten nu met een slijtlaag van 0.55 mm op zo'n €50,- per m2 en met een slijtlaag van 0.30 op ongeveer €44,-. We hebben nu een mooie vloer gezien met een slijtlaag van 0.3 waarvan we de kleur dus erg mooi vinden, alleen vraag ik me nu af of die slijtlaag voldoende is voor de woonkamer en keuken.

Keukens, altijd hoofdpijn. hier pas na 4 maanden nadat we er wonen eindelijk een complete keuken!
Slijtlaag is inderdaad 0,3 bij ons. Ik weet niet of ze ook andere hebben kun je navragen (ze zijn telefonisch prima bereikbaar). Maar bij ons ligt het op de 1ste verdieping en trap, geen drukke ruimtes waar veel gelopen wordt, sowieso moet hier harde schoenen en slippers uit van mijn egaa, alleen pantoffels :) Voor de Keuken en de woonkamer zou in wrs toch een betere slijtlaag nemen van 0,55 om niet te krap te zitten, ondanks dat overal gezegd wordt dat 0,3 bij normaal gebruik ook voldoende moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[...]

WTF? Dat is wel bizar slecht zeg 8)7 En nu? Kan je tig weken wachten, extra dubbele lasten, enz?

Wij hebben over precies een week als het goed is 6 sleutels :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

[...]

Klopt :) Wij hebben overigens een van de woningen die niet in de schaduw van de bomen llggen :P

Thanks, * vooghel *
Daar zijn we ook al een keer in de showroom geweest, de collectie zag er wel goed uit ja.

Omdat de achtergevel met tuindeuren en de tuin bijna pal op het zuiden liggen hebben we t.z.t. nog wel een goede zonwering nodig. Iemand goede ervaringen met een leverancier in de regio Rotterdam? We hebben o.a. Aanhuis al op de shortlist, maar tips zijn altijd welkom.

[ Voor 11% gewijzigd door vooghel op 19-10-2017 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
vooghel schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:06:
[...]
Klopt :) Wij hebben overigens een van de woningen die niet in de schaduw van de bomen llggen :P
[...]
Thanks, * bvbal79 *

[...]

Daar zijn we ook al een keer in de showroom geweest, de collectie zag er wel goed uit ja.

Omdat de achtergevel met tuindeuren en de tuin bijna pal op het zuiden liggen hebben we t.z.t. nog wel een goede zonwering nodig. Iemand goede ervaringen met een leverancier in de regio Rotterdam? We hebben o.a. Aanhuis al op de shortlist, maar tips zijn altijd welkom.
www.inhuisplaza.nl, zitten in Barendrecht, hebben daar een showroom met een paar zonneweringen staan. Ook daar hebben we eigenlijk alles van raamdecoratie tot zonnewering laten doen :)

Wij zijn net uit Capelle aan den IJssel verhuisd (naar Blaricum), maar zochten naar bedrijven in de buurt waar we makkelijk langs konden gaan indien nodig.

En als je deze maand nog beslist is het trouwens 20% korting bij inhuisplaza. Maakt ze ook een van de goedkopere!

[ Voor 5% gewijzigd door bvbal79 op 19-10-2017 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
[b][message=52940943,noline]
Zonwering binnen of buiten? Voor binnen zijn wij goed geslaagd bij berg en berg in Sliedrecht. Niet goedkoop maar wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Snowhite0901 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:59:
[...]

Zonwering binnen of buiten? Voor binnen zijn wij goed geslaagd bij berg en berg in Sliedrecht. Niet goedkoop maar wel goed.
Buiten, waarschijnlijk een knikarmscherm, maar omdat beide buren wel een uitbouw van 2,4m hebben en wij niet zijn er misschien mogelijkheden om het aan die buitenmuren (die op ons erf komen) te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
vooghel schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 14:50:
[...]

Buiten, waarschijnlijk een knikarmscherm, maar omdat beide buren wel een uitbouw van 2,4m hebben en wij niet zijn er misschien mogelijkheden om het aan die buitenmuren (die op ons erf komen) te bevestigen.
let op de regels dan, wij hebben ook mindere uitbouw dan de buren, maar mogen geen gaten in de muur boren. Het zo een directe toegang van ongedierte in de spouwmuur kunnen zijn volgens onze notaris. Maar goed als de buren het accepteren mag het alleen gedaan worden in principe. Want ook al staat de muur op je erf dan nog is de muur eigendom van de buurman bij ons :)

Check effe je koopakte zou ik zeggen.

[ Voor 9% gewijzigd door bvbal79 op 19-10-2017 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Ja, dat kwam al ter sprake toen we vorge week bij de notaris zaten. Kan inderdaad alleen na akkkoord van buren, maar ik wil eerst weten of het überhaupt een mogelijkheid is. Het lijkt me nl. wel steviger dan een knikarmscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
vooghel schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 15:02:
Ja, dat kwam al ter sprake toen we vorge week bij de notaris zaten. Kan inderdaad alleen na akkkoord van buren, maar ik wil eerst weten of het überhaupt een mogelijkheid is. Het lijkt me nl. wel steviger dan een knikarmscherm.
Dat hangt geheel van je bevestiging af en materiaal keuze.Dus daar moet je dan een beetje in investeren. Wij hebben uiteindelijk een Ipanema genomen van Verano, kwam overal als beste uit de test voor een schappelijke prijs en mooi ding ook om te zien.
https://www.verano.nl/par...onneschermen/ipanema-v280

Als je geld/budget hebt zou je ook een mooie tuinkamer kunnen overwegen, 2 muren staan er al :), wij hadden dit helaas niet.

[ Voor 8% gewijzigd door bvbal79 op 19-10-2017 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo89
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-06-2023

Wat leuk! Gaat de goede kant op! Hopelijk kunnen ze daarna snel door met de andere blokken :*) .

Ik had vorige week ook al contact gehad met Superkeukens over het inmeten (waarschijnlijk begin november). Toen werd mij verteld dat ze nu al bezig zijn met de plaatsingen van januari 8)7.
Het liefst zou ik nu ook al een datum doorgeven, aangezien ik geen zin om straks tot half maart op de keuken te moeten wachten. Maarja, inmeten zou toch eerst moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:02
Ik dacht laat eens zoeken op tweakers naar koningskwartier zevenhuizen. Leuk om te lezen dat er toch aardig wat mensen al zijn ingeloot! Wij zijn ingeloot voor fase 3a voor een mantel woning. Deze week eindelijk te horen gekregen dat de hypotheek rond is. Wij zaten met het gevalletje instap regeling en zzp’per. Er is ook een facebook pagina groep (voor diegene die het nog niet wisten). Daarop wordt ook een beetje gekeken wie eventueel je buren kunnen zijn. Helaas weten wij nog niet wie dat zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
Mojo89 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 19:11:
[...]

Wat leuk! Gaat de goede kant op! Hopelijk kunnen ze daarna snel door met de andere blokken :*) .

Ik had vorige week ook al contact gehad met Superkeukens over het inmeten (waarschijnlijk begin november). Toen werd mij verteld dat ze nu al bezig zijn met de plaatsingen van januari 8)7.
Het liefst zou ik nu ook al een datum doorgeven, aangezien ik geen zin om straks tot half maart op de keuken te moeten wachten. Maarja, inmeten zou toch eerst moeten.
Klopt, echt heel irritant. Hij zei vandaag dat het anders uiterlijk vorige week definitief besteld had moeten worden, maar toen was er nog niet ingemeten (omdat zij niet konden op de daarvoor bestemde dag). Inmiddels is er wel ingemeten, maar goed, de bestelling is nu 'te laat'. Op zich snap ik wel dat er niets besteld wordt voordat er gemeten is, maar toch.

@Wackmack Gelukkig zitten wij nu tijdelijk bij ouders in huis dus hebben we geen dubbele lasten, maar het is wel echt jammer dat we dan eigenlijk al twee maanden het huis in kunnen en geen keuken hebben. Dat wordt campingspulletjes verzamelen ben ik bang. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdvdl
  • Laatst online: 07:40
Gisteren hebben wij de vooroplevering gehad van ons nieuwe huis. Zonder enige begeleiding mochten we door het huis lopen met een aantal papieren en alle dingen die ons opvielen opschrijven.

Nou dat hebben we gedaan! Dingen die ons veelal opvielen zijn:
- Verfsteppers op echt alle ramen
- Slecht schilderwerk
- Muren die soms geheel aangesmeerd waren en anderen waarvan alleen de naden gevuld zijn
- Beschadigingen aan kozijnen.
- Een paar nog niet afgemonteerde electrapunten

Verder zag het er best goed uit.

Nog twee weken wachten en dan hebben we de oplevering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Laatst online: 11:34
Ryatzu schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 21:29:
Ik dacht laat eens zoeken op tweakers naar koningskwartier zevenhuizen. Leuk om te lezen dat er toch aardig wat mensen al zijn ingeloot! Wij zijn ingeloot voor fase 3a voor een mantel woning. Deze week eindelijk te horen gekregen dat de hypotheek rond is. Wij zaten met het gevalletje instap regeling en zzp’per. Er is ook een facebook pagina groep (voor diegene die het nog niet wisten). Daarop wordt ook een beetje gekeken wie eventueel je buren kunnen zijn. Helaas weten wij nog niet wie dat zijn ;)
Niet toevallig bouwnummer 45? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:02
Jaded schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:27:
[...]

Niet toevallig bouwnummer 45? ;)
Noop, ergens in de bouwnummer 70.

[ Voor 8% gewijzigd door Ryatzu op 20-10-2017 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:50
Ryatzu schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:08:
[...]

Noop, ergens in de bouwnummer 70.
Ze komen vast wel en anders moeten we maar een tweakers koningskwartier 3a/c aanmaken :)

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/56fcbd5c3cdd6c1219379b61bfbb42059b2b8e3a/?url=http%3A%2F%2Fi67.tinypic.com%2F2uqzqpv.png

Binnenhekken zijn geplaatst, worden nog wel zwart geverfd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
[...]

Wat had je betaald voor de renovlies en het sauzen? Wij hebben straks een huis van 140m2, kan ik een beetje schatten wat de kosten zijn. Heb je de zolder ook laten behangen of iets anders?

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:56
Even een vraagje over loze leidingen in ons nog te bouwen nieuwbouwhuis. In de hoek van de woonkamer waar de tv komt zit naast CAI ook een TEL aansluiting. Nu gebruiken we geen vaste telefoon. Kan ik deze aansluiting ook eruit halen en gebruiken om een UTP kabel doorheen te trekken zodat ik (eventueel icm een switch) mijn reciever en PS4 op internet kan aansluiten? Ik haal uit de technische omschrijving van de woning niet wat voor soort kabel er standaard in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-06 20:23
Falch schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:29:
Even een vraagje over loze leidingen in ons nog te bouwen nieuwbouwhuis. In de hoek van de woonkamer waar de tv komt zit naast CAI ook een TEL aansluiting. Nu gebruiken we geen vaste telefoon. Kan ik deze aansluiting ook eruit halen en gebruiken om een UTP kabel doorheen te trekken zodat ik (eventueel icm een switch) mijn reciever en PS4 op internet kan aansluiten? Ik haal uit de technische omschrijving van de woning niet wat voor soort kabel er standaard in komt.
Normaal gesproken moet dit kunnen inderdaad. Zal een zelfde soort buis voor gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
power_user schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:18:
[...]

Wat had je betaald voor de renovlies en het sauzen? Wij hebben straks een huis van 140m2, kan ik een beetje schatten wat de kosten zijn. Heb je de zolder ook laten behangen of iets anders?
Ik heb ook een offerte van JPG. Zijn nog niet zover dat het op de muren zit.
Wij hebben 14.5 m2 betaald. Ons huis is iets kleiner (130m2) maar zaten al snel rond de 300-350 m2 voor de muren (ze gaan het nog precies inmeten). Zolder in eerste instantie niet gedaan, maar gaan we wel laten doen.
Prijs is inclusief sauzen. Kleurtje erop doen ze ook en is best te betalen. Een volledige muur van 11m lang in een kleurtje koste 80 euro

Bij ons was het PVC 55m² volgens mij. Dit doen we alleen beneden. Maargoed, hangt ook van de vloer af die je kiest natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-06 17:36
[...]

Wij twijfelen er nog over om de 2 open trappen ook met pvc te bekleden. Zou je misschien een foto van het eindresultaat kunnen delen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
power_user schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:18:
[...]

wij hadden 263 m2, inclusief zolder welke was opgedeeld in 2 ruimtes.Het was in totaal 18 euro per m2 in de kleur naar keuze. Ging je voor standaard wit was het 14,50 m2 (dit was de deal van vorig jaar bij hun)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
Katseviool schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:57:
[...]

Wij twijfelen er nog over om de 2 open trappen ook met pvc te bekleden. Zou je misschien een foto van het eindresultaat kunnen delen? :)
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/hsiyp0.jpg

https://www.dropbox.com/s...-20170615-WA0001.jpg?dl=0

Hoop dat dit werkt, heb geen foto hier van de open trap, maar is qua afwerking identiek, ze hebben daar alleen de onderkant voor ons geverfd in de kleur van de PVC (grijs)

[ Voor 5% gewijzigd door bvbal79 op 20-10-2017 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:56
bacardicoconut schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:51:
[...]

Normaal gesproken moet dit kunnen inderdaad. Zal een zelfde soort buis voor gebruikt worden.
Thanks! Hoopte ik al. Ik zal t ook nog een bij de aannemer nagaan maar dit maakt het plannen van het wegwerken van de snoeren al weer wat makkelijker.

Ik zou ook wel graag foto’s van een met PVC bekleedde trap zien. We overwegen trouwens novilon (VTwonen betonlook) voor onze verdiepingen (muv begane grind, daar komt parket).

Edit: Thanks voor de foto, ziet er mooi uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Falch op 20-10-2017 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Falch schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:17:
[...]

Thanks! Hoopte ik al. Ik zal t ook nog een bij de aannemer nagaan maar dit maakt het plannen van het wegwerken van de snoeren al weer wat makkelijker.

Ik zou ook wel graag foto’s van een met PVC bekleedde trap zien. We overwegen trouwens novilon (VTwonen betonlook) voor onze verdiepingen (muv begane grind, daar komt parket).

Edit: Thanks voor de foto, ziet er mooi uit.
Ze hebben ook wat foto's op hun facebook site (JPG Inrichters) van PVC op trap. Ik ben er zeer tevreden mee inderdaad.
We wilden eerst de stoorborden meenemen, maar hebben op hun advies het niet gedaan omdat de witte randen dan niet tot het beoogde effect zouden lijden en je dit ook eigenlijk grijs zou moeten verven. Bij een trap weet je dan niet wanneer je moet stoppen. We hebben ze dus vooraf aan plaatsing nog netjes wit geverfd en toen hebben ze het geplaatst.

Ze zijn langer met 2 trappen bezig geweest dan het hele huis behangen :)

[ Voor 20% gewijzigd door bvbal79 op 20-10-2017 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Bedankt voor de antwoorden. Dan hou ik rekening met zo'n €4000-€5000 voor renovlies + sauzen. Voor de vloer gaan we voor 2 verdiepingen PVC + luxe vinyl op zolder. Daar heb ik een offerte voor van €5000 (140m2). Is dat een beetje marktconform?

Iemand nog tips mbt stopcontacten, vind het lastig om hier vanaf een bouwtekening een goede voorstelling van te maken en wil achteraf natuurlijk geen spijt hebben.

Daarnaast wil ik een aansluiting voor de tv uit de muur laten komen in de woonkamer. Moet er dan een stuk uit gefreesd worden en moet ik nog rekening houden met zaken voor het bevestigen van de tv die ik op voorhand kan doorgeven aan de aannemer?

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
power_user schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:09:
Bedankt voor de antwoorden. Dan hou ik rekening met zo'n €4000-€5000 voor renovlies + sauzen. Voor de vloer gaan we voor 2 verdiepingen PVC + luxe vinyl op zolder. Daar heb ik een offerte voor van €5000 (140m2). Is dat een beetje marktconform?

Iemand nog tips mbt stopcontacten, vind het lastig om hier vanaf een bouwtekening een goede voorstelling van te maken en wil achteraf natuurlijk geen spijt hebben.

Daarnaast wil ik een aansluiting voor de tv uit de muur laten komen in de woonkamer. Moet er dan een stuk uit gefreesd worden en moet ik nog rekening houden met zaken voor het bevestigen van de tv die ik op voorhand kan doorgeven aan de aannemer?
wij hebben het zo aangepakt. https://www.praxis.nl/voo...-kabels-doorvoer-in-muur/
omdat we een lange kast hebben heb ik ook nog 2 buizen horizontaal gefreezed bij de onderste punt, daar zitten dus 3 buizen naast elkaar in de muur.

Ik heb het dus zelf gedaan achteraf met een loodgieter die wat bij kluste en ook het juiste apparatuur had, 2 uurtjes werk en 1 dagje drogen. Voordeel van de 50 cm buis is dat je er aardig wat kabels doorheen kan gooien.

[ Voor 6% gewijzigd door bvbal79 op 20-10-2017 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-06 20:26
bvbal79 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:05:
[...]

wij hebben het zo aangepakt. https://www.praxis.nl/voo...-kabels-doorvoer-in-muur/
omdat we een lange kast hebben heb ik ook nog 2 buizen horizontaal gefreezed bij de onderste punt, daar zitten dus 3 buizen naast elkaar in de muur.

Ik heb het dus zelf gedaan achteraf met een loodgieter die wat bij kluste en ook het juiste apparatuur had, 2 uurtjes werk en 1 dagje drogen. Voordeel van de 50 cm buis is dat je er aardig wat kabels doorheen kan gooien.
Zijn er eigenlijk ook afdekdopjes voor deze buizen. Stel dat de indeling van de kamer wijzigd, dan wil je niet tegen een gat aankijken.

Is er iemand die kan vertellen wat het verschil is tussen trap bekleden met pvc en met linoleum, (novilon). De uitstraling is toch redelijk hetzelfde.
———> blijkbaar is het materiaal marmoleum / linoleum duurder dan pvc.

@bvbal79 kan je globaal aangeven wat het kost om het loopvlak van de treden met pvc te bekleden?

[ Voor 18% gewijzigd door miles op 21-10-2017 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-05 09:15
Wij hebben inmiddels een brief gehad dat de ‘afbouwkijkdag’ op 1 december is. Wat houdt dit in voor de oplevering? Hoelang duurt het nog na de afbouwkijkdag om de woning op te leveren? Kan ik een bouwinspecteur inschakelen van VEH tijdens de afbouwkijkdag of moet ik dat doen op de dag van de sleuteloverdracht?

[ Voor 5% gewijzigd door Tremio op 20-10-2017 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-03 06:08
@d0s Ik woon nu in een woning waarbij beide buren een 2,4 meter uitbouw hebben en heb echt 0,0 last van verminderde lichtinval (tuin op het zuidwesten). Dat lijkt me dus een gemakkelijk praatje om toch nog wat extra geld te pakken.

Zelf overigens vandaag te horen gekregen dat we ingeloot zijn op een nieuwbouwwoning. Erg fijn, aangezien we de vorige twee fases er steeds naast vielen. Enorm veel interesse en inschrijvingen ook (Randstad, Zuid-Holland) waaraan je goed ziet dat in deze regio de huizenmarkt een flinke droogval kent. We keken ook naar bestaande bouw en daar zag je ook nog maar mondjesmaat nieuwe woningen te koop komen, en als er wat interessants voorbij kwam was het doorgaans binnen een dag onder optie.

Wel wat lichte twijfel vooraf tussen hoekwoning en 2onder1kap, maar die keuze is dus voor ons gemaakt door de loting - het is de hoekwoning geworden. Qua maandlasten wel fijn, want de prijzen zijn hier...stevig, zeker in vergelijk met wat ik in deze thread voorbij zie komen in oosterlijke gemeenten.

Nu gaat het feestje beginnen, eerst maar een klap geven op wat we willen laten doen qua meerwerk. Sowieso de 2,4m uitbouw beneden en 1,2m op de 1e etage aangezien dat later een veelvoud kost. Maar wat is jullie kijk op een dakkapel in de bouw laten plaatsen op zolder? Een grote (3,6m breed) vind ik vrij prijzig voor 13,5k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-06 17:36
bvbal79 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:16:
[...]

[afbeelding]

https://www.dropbox.com/s...-20170615-WA0001.jpg?dl=0

Hoop dat dit werkt, heb geen foto hier van de open trap, maar is qua afwerking identiek, ze hebben daar alleen de onderkant voor ons geverfd in de kleur van de PVC (grijs)
Dank! Ziet er inderdaad erg strak uit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:56
kellhus schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:09:
@d0s Ik woon nu in een woning waarbij beide buren een 2,4 meter uitbouw hebben en heb echt 0,0 last van verminderde lichtinval (tuin op het zuidwesten). Dat lijkt me dus een gemakkelijk praatje om toch nog wat extra geld te pakken.

Zelf overigens vandaag te horen gekregen dat we ingeloot zijn op een nieuwbouwwoning. Erg fijn, aangezien we de vorige twee fases er steeds naast vielen. Enorm veel interesse en inschrijvingen ook (Randstad, Zuid-Holland) waaraan je goed ziet dat in deze regio de huizenmarkt een flinke droogval kent. We keken ook naar bestaande bouw en daar zag je ook nog maar mondjesmaat nieuwe woningen te koop komen, en als er wat interessants voorbij kwam was het doorgaans binnen een dag onder optie.

Wel wat lichte twijfel vooraf tussen hoekwoning en 2onder1kap, maar die keuze is dus voor ons gemaakt door de loting - het is de hoekwoning geworden. Qua maandlasten wel fijn, want de prijzen zijn hier...stevig, zeker in vergelijk met wat ik in deze thread voorbij zie komen in oosterlijke gemeenten.

Nu gaat het feestje beginnen, eerst maar een klap geven op wat we willen laten doen qua meerwerk. Sowieso de 2,4m uitbouw beneden en 1,2m op de 1e etage aangezien dat later een veelvoud kost. Maar wat is jullie kijk op een dakkapel in de bouw laten plaatsen op zolder? Een grote (3,6m breed) vind ik vrij prijzig voor 13,5k?
Dakkapel gewoon later zelf (laten) doen? Voor dat geld kun je beide kanten van het dak laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Ik zie het nu online ja, bizar dat er zo'n prijsverschil in zit? Als je dat afzet tegen de uitbouw-prijzen die wel interessant zijn vanuit de bouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-06 16:39
Falch schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:29:
Zijn die wel standaard bedraad? Staan dan wel met die functies ingetekend, maar bij mij waren dat aparte opties op de meerwerklijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
miles schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 20:44:
[...]

Zijn er eigenlijk ook afdekdopjes voor deze buizen. Stel dat de indeling van de kamer wijzigd, dan wil je niet tegen een gat aankijken.

Is er iemand die kan vertellen wat het verschil is tussen trap bekleden met pvc en met linoleum, (novilon). De uitstraling is toch redelijk hetzelfde.
———> blijkbaar is het materiaal marmoleum / linoleum duurder dan pvc.

@bvbal79 kan je globaal aangeven wat het kost om het loopvlak van de treden met pvc te bekleden?
De gaten zitten bij ons achter de kast, dus we hebben geen afdekdoppen. Maar die zijn er ook natuurlijk. Het zijn gewoon afvoerpijpbuizen.

De trap dicht was 1500,-,en de open trap 1250,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
JaMaaT schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 22:08:
[...]

Dakkapel gewoon later zelf (laten) doen? Voor dat geld kun je beide kanten van het dak laten doen.
Zo dachten wij ook, totdat we blijkbaar volgens het bestemmingsplan het dakkappel in de zelfde materiaal en kleur als rest van het kozijn moesten doen (hout dus, en die zijn toch helaas wat duurder dan kunstof wat we wilden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb een vraag mbt een plasma recirculatie kap, had m al geplaatst in het keuken topic maar zonder respons ;). Kan ik een dubbele wcd plaatsen voor recirculatie kap en afzuigkap of moeten het 2 enkele zijn op verschillende hoogtes?

Sport_Life in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Sport_Life schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 01:05:
Ik ben heb eens goed gekeken naar de keuken bij onze nieuwbouwwoning en het blijkt dat er helemaal geen afzuig kanaal aanwezig is. Helaas biedt de aannemer dit ook niet als optie, dus we kunnen na oplevering een kanaal naar de voor- of zijkant van de woning maken of een plasma afzuig unit plaatsen. Het laatste heeft mijn voorkeur.

De keuken wordt als volgt :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/c8tkNVy0ehdT59yJlz4uT2L4/full.jpg

Klopt het dat er bij een recirculatie afzuigkap dus een dubbele wcd nodig is? (1 voor afzuigkap en 1 voor recirculatie unit). Er zit nu een enkele op 2450cm, dat moet dus een dubbele worden? Ik was wat sceptisch over zo'n recirculatie kap, maar ik lees ook veel positieve berichten over een plasma filter.

We kunnen tot as maandag wijzingen aangeven aan de aannemer.

[ Voor 69% gewijzigd door Sport_Life op 21-10-2017 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:22
Het lijkt me dat deze stopcontacten prima naast elkaar kunnen zitten, Er zit aan beide apparaten een stuk snoer toch?
Maakt je keukenleverancier geen technische tekening voor je waar de nodige aansluitingen op worden aangegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

My-life schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 15:50:
Het lijkt me dat deze stopcontacten prima naast elkaar kunnen zitten, Er zit aan beide apparaten een stuk snoer toch?
Maakt je keukenleverancier geen technische tekening voor je waar de nodige aansluitingen op worden aangegeven?
Jawel, keuken leverancier heeft een technische tekening gemaakt, maar toen wist ik niet dat we geen afzuig kanaal hebben :). Dus dat maakt het anders. Enige probleem dat ik me kan voorstellen is dat de wcd precies achter de afzuigkap zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:56
bvbal79 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 13:02:
[...]

Zo dachten wij ook, totdat we blijkbaar volgens het bestemmingsplan het dakkappel in de zelfde materiaal en kleur als rest van het kozijn moesten doen (hout dus, en die zijn toch helaas wat duurder dan kunstof wat we wilden)
Maar toch nooit die 13,5k mag ik hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Sport_Life schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 14:33:
Ik heb een vraag mbt een plasma recirculatie kap, had m al geplaatst in het keuken topic maar zonder respons ;). Kan ik een dubbele wcd plaatsen voor recirculatie kap en afzuigkap of moeten het 2 enkele zijn op verschillende hoogtes?

Sport_Life in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

[...]
Is geen hoog vermogen dus mag een dubbele op een grotere groep zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:22
Sport_Life schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 16:35:
[...]

Jawel, keuken leverancier heeft een technische tekening gemaakt, maar toen wist ik niet dat we geen afzuig kanaal hebben :). Dus dat maakt het anders. Enige probleem dat ik me kan voorstellen is dat de wcd precies achter de afzuigkap zit.
Dat kan die leverancier dan in ieder geval wel vertellen toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:49
Inmiddels de KAO getekend voor een 2-onder-1-kap in Alphen aan den Rijn, project Kloostertuinen. http://www.burggooi.nl/woningen
Start bouw voorjaar 2018, oplevering circa q2-2019.(al hebben ze 270 werkbare dagen,dus kan nog wel later worden)

Al 6 weken hou ik dit forum bij, zal me hierbij ook melden ipv alleen lezen😀
Waarom de keuze nieuwbouw?
- huidige woning is na 8 jaar en 2 kinderen niet meer zo ruim als toen we het in 2009 kochten. Dit project ligt 500m verderop en heeft precies de door ons gewenste kenmerken zoals een perceel van 380m2. Daarnaast gedeeltelijk aan onze wensen aan te passen. (Makelaar zegt geheel aan te passen, maar zo diep zijn mijn zakken helaas niet...)

Wat hebben jullie overschat en onderschat?
Zijn nog in het beginstadium, tot nog toe gaat alles enorm snel EN enorm traag. Beslissing om in te schrijven moest binnen een week,maar als je dan inschrijft zit je vervolgens 2 tergend trage weken op uitslag loting te wachten.

Hoeveel meerwerk waren jullie voor de bouw kwijt?
Tot nu toe gebudgetteerd op 35k. (Uitbouw 1.2m, badkamer, dakramen en zolderindeling)

Hoeveel geld heeft het totaal gekost naast de hypotheek?
Qua kosten rekenen we nu met circa 100k bovenop koopprijs. Naast meerwerk zit dat in keuken (20k), badkamer pimpen, vloer, stucwerk tuin, kastenwand en raamdecoratie.

Hoe hebben jullie de muren aangepakt, stucwerk of toch behangen?
Gaan we nog achterkomen

Wanneer zijn jullie begonnen met de tuin?
Hangt af van het verkoopresultaten van onze huidige woning. Indien de verkoopprijs over 12 maanden gelijk is aan nu, dan kunnen we snel de tuin aan (laten) leggen. Zakken de huizenprijzen, dan zal ik 370m2 zelf moeten inrichten met terras, gras en een heg. _/-\o_

Nu aan het inventariseren of ons budget enigszins klopt, volgende week naar de bank.
Paar budgetvragen:
- ik reken voor stucwerk&sauzen met €20 per m2, is dit reëel?
- qua vloer hebben we plak-pvc in gedachten ivm vloerverwarming. Wat zijn de kosten voor leggen van zo'n vloer bij 160m2 ongeveer?(als ik het forum doorkijk moet er ookworden geegaliseerd bij nieuwbouw, dat verbaasd mij wel)
- er zit een "badkamer" bij de prijs in. Voor een badaansluiting rekenen ze €1100, voor een bad €2800 en voor iets mooiere materialen nog eens €7000. (€10.900 + kosten badmeubel). Casco badkamer en 2 toiletten levert een minderprijs op van €4500. Wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-06 20:26
DaWayne schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 20:11:
I
- er zit een "badkamer" bij de prijs in. Voor een badaansluiting rekenen ze €1100, voor een bad €2800 en voor iets mooiere materialen nog eens €7000. (€10.900 + kosten badmeubel). Casco badkamer en 2 toiletten levert een minderprijs op van €4500. Wat is wijsheid?
Of het wijsheid is weet ik niet, maar wij hebben de badkamer vrijwel standaard op laten leveren en laten onze eigen sanitairspecialist aanpassingen doen.
Helaas wasbak en verwarming verwijderen en laten vervangen door onze keuze. Was niet mogelijk deze niet te laten plaatsen. Kwam een stuk voordeliger uit dan aanpassingen door projectleverancier. Aannemer wel leidingen op de juiste plek laten leggen zodat tegels ed wel kunnen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kellhus schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:09:

Wij kiezen ervoor om wel een dakkapel te laten plaatsen tijdens de bouw. Dit ook omdat de buren hiervoor kiezen en wij het niet mooi vinden om een afwijkende dakkapel ernaast te zien. Bij ons is het een smallere voor 6,7k. De huizen zijn in Vlaams landelijke stijl en de dakkapel is dus ontworpen door de architect en passend bij de woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
In dat geval snap ik het wel, zeker voor een prijskaartje wat een stuk realistischer is. Ik snap dan ook echt niet hoe ze bij ons op 13,5k voor 3.6m komen, Randstadinflatie of gewoon bizarre margeoptimalisatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kellhus schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 10:53:
In dat geval snap ik het wel, zeker voor een prijskaartje wat een stuk realistischer is. Ik snap dan ook echt niet hoe ze bij ons op 13,5k voor 3.6m komen, Randstadinflatie of gewoon bizarre margeoptimalisatie?
Hoeveel betalen jullie voor de uitbouw van 2,4 m dan? Wij 16,5k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkvvkevin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-06 22:43
DaWayne schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 20:11:
er zit een "badkamer" bij de prijs in. Voor een badaansluiting rekenen ze €1100, voor een bad €2800 en voor iets mooiere materialen nog eens €7000. (€10.900 + kosten badmeubel). Casco badkamer en 2 toiletten levert een minderprijs op van €4500. Wat is wijsheid?
Wijsheid in deze ligt bij jezelf.

Optie 1: Kan je het betalen/veroorloven om direct na oplevering een complete badkamer te hebben? (Dat wil zeggen meer betalen dan bij een andere sanitairzaak). Maar hierbij ook garantie op zowel tegels en sanitair bij aannemer.

Optie 2: Na oplevering nog geen "badkamer". Dan komt de sanitairzaak inmeten, wachten op levertijden en dan pas installeren. Gaat meestal ook een flinke tijd overheen en afhankelijk van diverse vakanties (zomer/kerst). Maar hierdoor betaal je wel een reëler bedrag en houd dus voor andere dingen geld over. Echter is wel de garantie op tegels/sanitair bij 2 verschillende partijen.

Tip: laat een offerte opstellen door een sanitairzaak (betrouwbaar) en probeer hiermee te onderhandelen. Zo zul je zien dat er heel veel prijsverschillen zijn.

Voor ons was het het gemak direct na oplevering een badkamer die voor ons perfect was. Dat betekende echter wel meer betalen dan bij een andere sanitairzaak, maar het liep niet uit de hand doordat wij ook nog hebben onderhandeld middels een offerte van een derde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

rkvvkevin schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 11:00:
[...]

Wijsheid in deze ligt bij jezelf.

Optie 1: Kan je het betalen/veroorloven om direct na oplevering een complete badkamer te hebben? (Dat wil zeggen meer betalen dan bij een andere sanitairzaak). Maar hierbij ook garantie op zowel tegels en sanitair bij aannemer.

Optie 2: Na oplevering nog geen "badkamer". Dan komt de sanitairzaak inmeten, wachten op levertijden en dan pas installeren. Gaat meestal ook een flinke tijd overheen en afhankelijk van diverse vakanties (zomer/kerst). Maar hierdoor betaal je wel een reëler bedrag en houd dus voor andere dingen geld over. Echter is wel de garantie op tegels/sanitair bij 2 verschillende partijen.

Tip: laat een offerte opstellen door een sanitairzaak (betrouwbaar) en probeer hiermee te onderhandelen. Zo zul je zien dat er heel veel prijsverschillen zijn.

Voor ons was het het gemak direct na oplevering een badkamer die voor ons perfect was. Dat betekende echter wel meer betalen dan bij een andere sanitairzaak, maar het liep niet uit de hand doordat wij ook nog hebben onderhandeld middels een offerte van een derde.
Wij zijn uiteindelijk ook voor optie 1 gegaan, betalen nu 3.500 tegels + 6.000 sanitair meerprijs aan badkamer en toiletten. Al met al is het behoorlijk krom hoe er gerekend wordt. Bv voor andere wastafel rekent de aannemer 250 euro om te plaatsen, terwijl de oorspronkelijke wastafel ook geplaatst moest worden zou je denken... maargoed onderaan de streep scheelt het niet heel veel met casco opleveren, daarbij is het enorm makkelijk dat het bij oplevering erin zit. Plus garantie is makkelijker.

Zelfde geldt voor de keuken, aannemer rekent nog zo'n 2.500 voor electra aanpassingen in de keuken, waaronder periflex ed.

[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 22-10-2017 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Anoniem: 914855 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 10:57:
[...]

Hoeveel betalen jullie voor de uitbouw van 2,4 m dan? Wij 16,5k.
23k voor 2.4m beneden, maar daar zit op de 1e verdieping ook een 1.2m uitbouw bij. Welke regio kopen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghotirey
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08-2024
kellhus schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 12:03:
[...]

23k voor 2.4m beneden, maar daar zit op de 1e verdieping ook een 1.2m uitbouw bij. Welke regio kopen jullie?
hmmm wij 22.5K voor 2.4m uitbouw, maar dan zit er geen uitbouw op de 1e bij en het balkon wat we bovenop de uitbouw doen kost ook weer 5K. Regio Den Haag, dus dat verklaart het hopelijk? ;-)
Pagina: 1 ... 38 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2