Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 102 Laatste
Acties:
  • 1.034.915 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-03 06:08
Omgeving Rotterdam hier!

Een andere vraag: in ons geval betreft het een hoekwoning. Met de uitbouw van 2.4m ben ik benieuwd of het niet te donker gaat worden, aangezien er geen ramen in de zijkant van de woning zitten. In het meerwerk is dit ook niet optioneel.

Heeft er iemand ervaring met het al dan niet later laten plaatsen van een raam? Heeft het nog zin om dit tijdens het gesprek met de aannemer op tafel neer te leggen?

[ Voor 89% gewijzigd door kellhus op 22-10-2017 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:27
Anoniem: 914855 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 10:57:
[...]

Hoeveel betalen jullie voor de uitbouw van 2,4 m dan? Wij 16,5k.
Wij betalen 18k voor 1,2 m, en 25k voor 2,4m. (zonder balkon oid)
Kiezen voor 1,2m omdat de achtertuin dan nog 8 meter diep blijft tot de garage. Met de zijtuin van 8 meter breed blijft het een ruimtelijk geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
Ik ben sowieso wel geschrokken van de optieprijzen. De zolderindeling kost € 6.950,-. (muur, 2 deuren, extra lichtpunt, extra verwarming). Spuiten van schuine dakdelen € 2250.
Gaat wel om een nokhoogte van 5100mm, maar toch ga ik dit naderhand laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
DaWayne schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 13:19:
Ik ben sowieso wel geschrokken van de optieprijzen. De zolderindeling kost € 6.950,-. (muur, 2 deuren, extra lichtpunt, extra verwarming). Spuiten van schuine dakdelen € 2250.
Gaat wel om een nokhoogte van 5100mm, maar toch ga ik dit naderhand laten doen.
Hier in het oosten ongeveer 3200€ incl. BTW voor extra muur op 2e verdieping, behangklare wanden, extra kozijnen/ deuren plus verlichting. Uitbouw 120cm ongeveer 10300€ incl. BTW, uitbouw van 240cm ongeveer 15.000€ incl. BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 914855

Wat een prijzen allemaal! Wij vinden ook veel optiebewijzen absurd hoog.

Wij kopen vlakbij Breda.

Bijv de optie het voorzien van wit sauswerk op de knieschotten en dakkap op de zolder is bijna 14k dus dat doen we zelf achteraf wel.

De tuin hebben we overigens nog niet begroot. Dus daar gaan we ons komende tijd nog in verdiepen. Ook geen kleine achtertuin.. 17 meter diep en 11 meter breed. Dus zal ook wel minimaal 15k in gaan zitten. Maar dat kunnen we ook een jaar later doen. Het is maar goed dat we nog zo lang moeten wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:00

Sport_Life

Solvitur ambulando

Anoniem: 914855 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 14:18:
Wat een prijzen allemaal! Wij vinden ook veel optiebewijzen absurd hoog.

Wij kopen vlakbij Breda.

Bijv de optie het voorzien van wit sauswerk op de knieschotten en dakkap op de zolder is bijna 14k dus dat doen we zelf achteraf wel.

De tuin hebben we overigens nog niet begroot. Dus daar gaan we ons komende tijd nog in verdiepen. Ook geen kleine achtertuin.. 17 meter diep en 11 meter breed. Dus zal ook wel minimaal 15k in gaan zitten. Maar dat kunnen we ook een jaar later doen. Het is maar goed dat we nog zo lang moeten wachten..
Tuin ga ik zelf een project van maken! Adhv Youtube filmpjes hoop ik een eind te komen, met grote tegels (60x40 oid) en een stukje grasveld lijkt het mij niet al te ingewikkeld. Mocht het mislukken haal ik de tegels er ook zo weer uit ;). En achterin de tuin een overkapping.

[ Voor 29% gewijzigd door Sport_Life op 23-10-2017 00:04 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mojo89
  • Laatst online: 30-06-2023
Wij zijn gisteren bij de bouw gaan kijken en bij ons was men bezig met de installatie van de zonnepanelen.

Ondanks dat we nadrukkelijk hebben aangegeven dat we voornemend zijn in de toekomst een dakkapel te nemen aan de voorzijde van het huis, heeft men daar met de plaatsing van de zonnepanelen geen rekening mee gehouden. Van de 16 zonnepanelen, worden er 10 zonnepanelen aan de achterkant (zonkant) van het huis geplaatst, en 6 aan de voorkant van het huis. Door de manier van plaatsen is er geen ruimte meer voor een dakkapel of extra dakraam.

Vandaag maar even bellen met de kopersbegeleiders. Kunnen we eisen dat de zonnepanelen alsnog anders gelegd worden?

Zie hieronder de foto's (het is het 1e huis naast de hoekwoning)

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/33f88bc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2llomtw.jpg

-edit- de zonnepanelen worden geïntegreerd tussen de dakpannen, dus ik ga er vanuit dat ze naderhand niet zomaar omgelegd kunnen worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Mojo89 op 23-10-2017 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 15:48
Je kunt het vriendelijk vragen, maar dat lijkt nu al te laat. Ik denk niet dat je iets kunt eisen. Hoe zou je het willen hebben eigenlijk?

Heb je zelf extra panelen bijgekocht of hoorde dit bij het huis? Aangezien bij de buren nog niks ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:02
Welkom in de wijk! Zo snel mogelijk aangeven bij de kopersbegeleider, die is prima meegaand. De uitdaging zit eerder aan de kant van Trebbe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:03
Hallo mede Tweakers,

Zojuist heb ik de inloggegevens ontvangen van de deurenleverancier. Fijne prijzen weer (opdek->stomp
€ 517), geheel in lijn met alle andere meerwerprijzen :). Maar dat terzijde.
Ik zag in de 'Theuma deurentool' dat ik ook kan kiezen voor een stompe deur, maar dan met een stalen kozijn. Heeft/kent iemand dit? Ben erg benieuwd hoe dit eruit ziet maar kan er eigenlijk vrij weinig over vinden op internet. Dit is aanzienlijk goedkoper (€ 203) dan een houten kozijn met stompe deur.

En nog een vraagje: zou het goedkoper zijn als ik gewoon de opdekdeuren laat monteren en zelf door een timmerman 3 deuren en kozijnen laat vervangen door hout/stomp? Het gaat om 1500 euro voor 3 deuren.

[ Voor 16% gewijzigd door tinustilburg op 23-10-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Zelf vind ik stalen kozijnen niet mooi. Ze schijnen makkelijker te plaatsen zijn, vandaar het prijsverschil. Het kozijn zelf is volgens mij even duur.
Zitten er standaard houten kozijnen in voor opdekdeuren?
Je kunt natuurlijk eens informeren wat het kost als je het zelf achteraf laat doen. Als bij oplevering de juiste kozijnen geplaatst zijn is dat natuurlijk wel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
Standaard is stalen kozijn + opdekdeur. Optioneel is stalen kozijn + stompe deur (203 euro) of houten kozijn + stompe deur (517 euro).

Ik vind hout ook het allermooist, het is alleen wel een hoop geld.
Heb toevallig net de klus op Werkspot gezet om eens te kijken wat het kost. Als we deuren+kozijnen weglaten, krijgen we ook nog eens 100 euro per stuk terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05:39
Mojo89 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 08:11:
Wij zijn gisteren bij de bouw gaan kijken en bij ons was men bezig met de installatie van de zonnepanelen.

Ondanks dat we nadrukkelijk hebben aangegeven dat we voornemend zijn in de toekomst een dakkapel te nemen aan de voorzijde van het huis, heeft men daar met de plaatsing van de zonnepanelen geen rekening mee gehouden. Van de 16 zonnepanelen, worden er 10 zonnepanelen aan de achterkant (zonkant) van het huis geplaatst, en 6 aan de voorkant van het huis. Door de manier van plaatsen is er geen ruimte meer voor een dakkapel of extra dakraam.

Vandaag maar even bellen met de kopersbegeleiders. Kunnen we eisen dat de zonnepanelen alsnog anders gelegd worden?

Zie hieronder de foto's (het is het 1e huis naast de hoekwoning)

[afbeelding]
[afbeelding]

-edit- de zonnepanelen worden geïntegreerd tussen de dakpannen, dus ik ga er vanuit dat ze naderhand niet zomaar omgelegd kunnen worden.
Naar verwachting is in de EPC berekening bepaald dat er een deel aan de achterkant en een deel aan de voorkant moet komen, zomaar wijzigen kan leiden dat de EPC berekening niet meer voldoet. Persoonlijk denk ik dat zowel voor die tijd en nu, de aannemer dit niet gaat wijzigen.
tinustilburg schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:01:
Standaard is stalen kozijn + opdekdeur. Optioneel is stalen kozijn + stompe deur (203 euro) of houten kozijn + stompe deur (517 euro).

Heb toevallig net de klus op Werkspot gezet om eens te kijken wat het kost. Als we deuren+kozijnen weglaten, krijgen we ook nog eens 100 euro per stuk terug.
Kies je dan voor een oplossing met een bovenlicht (glas of dicht paneel boven de deur)? Als je dit niet wil, dan zouden ze in de bouw lateien moeten aanbrengen, om de muur te te laten doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
Nee de kozijnen zijn (gelukkig) altijd zonder bovenlicht in ons huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo89
JJapie schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:28:
Welkom in de wijk! Zo snel mogelijk aangeven bij de kopersbegeleider, die is prima meegaand. De uitdaging zit eerder aan de kant van Trebbe..
Dank voor het meedenken iedereen!

We hebben standaard 2 zonnepanelen en we hebben er 14 bijgekocht. Over de EPC hoeven we ons dus niet druk te maken, want die halen we al met 2 panelen ;) .

We hebben regelmatig gevraagd hoe de zonnepanelen geplaatst zouden worden, maar kregen steeds een algemeen antwoord teruggekoppeld. Er worden zoveel mogelijk zonnepanelen aan de zonkant geplaatst en de rest aan de andere kant van het dak.

Wat men even vergeten is te vertellen, is dat het dak van de hoekwoning voor een klein stuk over ons dak komt. Dit betekent dat er aan de zonzijde geen 5, maar slechts 4 panelen naast elkaar geplaatst kunnen worden. Dit is nog nooit met ons gecommuniceerd.

Inmiddels is kopersbegeleiding het aan het oppakken met de aannemer en lijkt het dat er een oplossing komt. De oplossing is dat er 1 zonnepaneel verplaatst wordt, waardoor er een rijtje van 4 zonnepanelen ontstaat met daaronder 2 zonnepanelen in het midden. Bij het plaatsen van een dakkapel kunnen deze vervolgens op de dakkapel gelegd worden.
Of ze maken een rijtje van 4, en halen de onderste 2 weg. Dan ontvangen we een bedrag retour.

We wachten het voorstel van de bouwer nog even af, ik merk dat ik zelf naar het laatste neig omdat ik bij een dakkapel in de toekomst niet afhankelijk wil zijn of de panelen er wel op passen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
tinustilburg schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:01:

Hier hetzelfde, standaard stalen kozijnen met opdekdeuren.

Offerte opgevraagd bij een lokale houtbewerker (Den Haag), die kwam op €4400,- voor 8 deurposten (Meranti) en deuren (Grenen). Inclusief een combinatie wel/geen bovenlicht verwijderen.

Vrijwel gelijk geprijsd met de bouwer, echter doen die niet aan maatwerk 'hier wel bovenlicht, daar geen bovenlicht'-constructies ;w Zodra de oplevering in zicht komt (1,5jaar) tijd om meer offertes op te vragen, maar voor een inschatting was dit prima.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
Goedenavond,

Heeft iemand nog een inschatting voor de kosten van pvc plakken op de vloer (circa 165m2). Dus puur montage en lijm, schuren etc.?
Daarnaast ben ik nog benieuwd naar raming van stucwerk+saus per m2.
Voor mij nog 1,5 jaar tot oplevering, dus offerte opvragen vind ik nog te vroeg, maar voor budgetvorming kan ik wel wat hulp gebruiken😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
kellhus schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 13:12:
Omgeving Rotterdam hier!

Een andere vraag: in ons geval betreft het een hoekwoning. Met de uitbouw van 2.4m ben ik benieuwd of het niet te donker gaat worden, aangezien er geen ramen in de zijkant van de woning zitten. In het meerwerk is dit ook niet optioneel.

Heeft er iemand ervaring met het al dan niet later laten plaatsen van een raam? Heeft het nog zin om dit tijdens het gesprek met de aannemer op tafel neer te leggen?
Ik vind het bijzonder dat er sowieso geen raam in zit als het een hoekwoning is. Wij hebben een uitbouw van 1.2m (lengte huis dan ruim 11 meter). Zitten er nog niet in, maar op het eerste gezicht lijkt het niet te donker.

Hebben wel de schuifpui laten verbreden van 2.6 naar 3.2 meter voor extra licht inval.

Als een extra raam niet mogelijk is kan je wellicht nog denken aan een lichtkoepel op de uitbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:44
tinustilburg schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:37:
Hallo mede Tweakers,

Zojuist heb ik de inloggegevens ontvangen van de deurenleverancier. Fijne prijzen weer (opdek->stomp
€ 517), geheel in lijn met alle andere meerwerprijzen :). Maar dat terzijde.
Ik zag in de 'Theuma deurentool' dat ik ook kan kiezen voor een stompe deur, maar dan met een stalen kozijn. Heeft/kent iemand dit? Ben erg benieuwd hoe dit eruit ziet maar kan er eigenlijk vrij weinig over vinden op internet. Dit is aanzienlijk goedkoper (€ 203) dan een houten kozijn met stompe deur.

En nog een vraagje: zou het goedkoper zijn als ik gewoon de opdekdeuren laat monteren en zelf door een timmerman 3 deuren en kozijnen laat vervangen door hout/stomp? Het gaat om 1500 euro voor 3 deuren.
Stalen kozijnen zie je niks raars aan. Lijkt op een normaal kozijn. Alleen hoor je het wel als je er tegen aan komt. Het klinkt goedkoop zeker als er een holle ruimte achter het kozijn zit. Maar hoe vaak klop je op het kozijn moet je je afvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-05 09:15
kellhus schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 13:12:
Omgeving Rotterdam hier!

Wij hebben een vlakke lichtstaat genomen van 2,80 bij 0,80. Wij mochten geen raam aan de zijkant plaatsen (hoekwoning).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 36835

DaWayne schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 19:36:
Goedenavond,

Heeft iemand nog een inschatting voor de kosten van pvc plakken op de vloer (circa 165m2). Dus puur montage en lijm, schuren etc.?
Voor mij nog 1,5 jaar tot oplevering, dus offerte opvragen vind ik nog te vroeg, maar voor budgetvorming kan ik wel wat hulp gebruiken😀
- PVC 50-60euro alles inclusief. Hangt wel af van kwaliteit. Een mFlor met 0,55 toplaag kun je voor 60 m2 krijgen. Ik heb zelf bij Vloershop Elst besteld, fysieke winkel in Elst die internetprijzen hanteert.

- Stucwerk 10-15euro per m2 voor glad pleisterwerk, wat over het algemeen voldoende is voor nieuwbouwwoningen.

- Sauzen kun je zo gek maken als je wilt. Ik heb prijzen gezien vanaf 6 euro voor 1 laagje. Ik zelf betaal ruim 1800,- voor de beneden verdieping(60m2) voor het schilderen. Hier zit dan het schuren/voorstrijken/2 maal de topverf van Sikkens met een extreem matte look in kleur.

Vraag gewoon hier en daar wat offertes op :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 24-10-2017 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Vandaag vooroplevering. Een lijst en een groot stickervel van de aannemer gekregen. Hopelijk zo min mogelijk stickers uitdelen. Donderdag de definitieve oplevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Wackmack schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:16:
Vandaag vooroplevering. Een lijst en een groot stickervel van de aannemer gekregen. Hopelijk zo min mogelijk stickers uitdelen. Donderdag de definitieve oplevering.
Was niks bijzonders, paar kleine puntjes. Weekend gelijk de garage betonnen vloer impregneren. Als je het nu niet doet gebeurt het waarschijnlijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-06 15:46
Wackmack schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:19:
[...]

Was niks bijzonders, paar kleine puntjes. Weekend gelijk de garage betonnen vloer impregneren. Als je het nu niet doet gebeurt het waarschijnlijk nooit.
Spannend! Neem je nog een keurmeester in de arm bij de echte oplevering? Wat waren de kleine puntjes als ik vragen mag? Onze voorschouw is over 3 à 4 weken, dus ik ben zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Sarrr schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:26:
[...]

Spannend! Neem je nog een keurmeester in de arm bij de echte oplevering? Wat waren de kleine puntjes als ik vragen mag? Onze voorschouw is over 3 à 4 weken, dus ik ben zeer benieuwd.
Er miste enkele zaken omtrent het meerwerk, dit was al bekend. Kleine beschadigen in de kozijnen. Verder stukje muur eraf. Donderdag komt de bouwkundige adviseur mee, deze keuring schijnt 2 a 3 uur te duren.

Alle loze leidingen waren goed. Morgen de hekken en dan donderdag de echte oplevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
Hier speelt nog een duivels dilemma, huidige huis nu verkopen of een jaar mee wachten. Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Ons huis staat nu 40k boven water en is afgelopen 6 maanden met deze 40k gestegen. (Alphen ad Rijn)
-Nu te koop zetten en een jaar huren betekent een garantie op circa 35k overwaarde. (5k nodig voor extra keer verhuizen en verschil huidige hypotheek vs huurprijs) huis is nu binnen 2 weken verkocht vanaf bord in tuin.
-Over 12 maanden te koop zetten betekent niet tussentijds verhuizen, minder stress daarmee, maar wel risico op verkoopprijs en -duur.

Makelaar adviseert uiteraard nu verkopen, maar dit levert hem ook dit jaar commissie op natuurlijk. Aangezien er in 1km-straal nu 3 gelijkwaardige huizen te koop staan zal hun aantal transacties redelijk beperkt zijn. Hij spreekt over 10% lucht in de prijzen, waarvan hij verwacht dat deze eruit gaat.

Onze conclusie, gezien de verwachtte krapte op de woningmarkt is niet te verwachten dat de prijzen enorm gaan dalen (rabo/abn verwachten een afslanking van de prijzen, geen duikeling). Dit risico lijkt ons dus niet heel groot. Daarnaast is de 35k overwaarde niet noodzakelijk voor de nieuwe woning(maar wel heel fijn natuurlijk). Ook is verhuizen naar tijdelijke huurwoning (12 maanden) met 2 kleine kinderen niet ons favoriete tijdverdrijf voor komende winter.

Hoe hebben jullie dit beoordeeld en aangepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06 15:20
Wij gaan in maart over, huis wordt begin januari opgeleverd en we gaan pas volgende week met huidige woning op Funda... Speelt wel mee dat huidige rentelasten €160 bruto zijn dus huren is erg duur. Daarnaast vind ik 2x verhuizen een verschrikking :)

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:07
Wij hebben vliesbehang gekozen voor nieuwbouw woning, zullen daarover rollen.

Maar wat is een normale prijs voor vliesbehang? We hebben nu een aanbod van €82/rol (Intervos 2922), we hebben 8 nodig (voor 199m2), €660. Geen idee of dat duur is of een goede deal. Iemand enig ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
DaWayne schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:02:
Hier speelt nog een duivels dilemma, huidige huis nu verkopen of een jaar mee wachten. Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Ons huis staat nu 40k boven water en is afgelopen 6 maanden met deze 40k gestegen. (Alphen ad Rijn)
-Nu te koop zetten en een jaar huren betekent een garantie op circa 35k overwaarde. (5k nodig voor extra keer verhuizen en verschil huidige hypotheek vs huurprijs) huis is nu binnen 2 weken verkocht vanaf bord in tuin.
-Over 12 maanden te koop zetten betekent niet tussentijds verhuizen, minder stress daarmee, maar wel risico op verkoopprijs en -duur.

Makelaar adviseert uiteraard nu verkopen, maar dit levert hem ook dit jaar commissie op natuurlijk. Aangezien er in 1km-straal nu 3 gelijkwaardige huizen te koop staan zal hun aantal transacties redelijk beperkt zijn. Hij spreekt over 10% lucht in de prijzen, waarvan hij verwacht dat deze eruit gaat.

Onze conclusie, gezien de verwachtte krapte op de woningmarkt is niet te verwachten dat de prijzen enorm gaan dalen (rabo/abn verwachten een afslanking van de prijzen, geen duikeling). Dit risico lijkt ons dus niet heel groot. Daarnaast is de 35k overwaarde niet noodzakelijk voor de nieuwe woning(maar wel heel fijn natuurlijk). Ook is verhuizen naar tijdelijke huurwoning (12 maanden) met 2 kleine kinderen niet ons favoriete tijdverdrijf voor komende winter.

Tenzij je die 35k overwaarde echt nodig hebt, zou ik volgend jaar pas verhuizen. Natuurlijk kan je pech hebben dat de hele woningmarkt volgend jaar instort, maar voor hetzelfde geld stijgt de markt volgend jaar nog lekker door. Ik zou niet 2x willen verhuizen, tenzij het echt niet anders kan.

Je zou ook kunnen overwegen om je huis 40k boven de geschatte marktwaarde op de markt kunnen zetten. Als er dan een gek is die het wil kopen voor dat geld, heb je 75k overwaarde. Als het niet verkoopt, kan je alsnog volgend jaar het op de markt zetten voor een realistische vraagprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:38

Wij gaan maart over en hebben ons huis net verkocht.
2x verhuizen en opslag van meubels zien we niet zitten en kost ook (relatief veel) geld. Huren hier in de regio (Amsterdam) in de vrije sector, als je al een huis vindt op een goede locatie tov werk en school, zal ook rond de 1500 per maand kosten. Niet gunstig. Voor ons was het veel interessanter om huidige huis aan te houden. Indien nodig zou ik dat toch nog een jaar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wackmack schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:19:
[...]

Weekend gelijk de garage betonnen vloer impregneren. Als je het nu niet doet gebeurt het waarschijnlijk nooit.
Wat bereik je daar mee? Is dat hetzelfde als een soort coating? Ik ben er ook nog niet uit wat ik ga doen met mijn garagevloer. Ik zat te denken aan epoxy coating... maar misschien is impregneren ook wel voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo89
Mojo89 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:27:
[...]

Dank voor het meedenken iedereen!

We hebben standaard 2 zonnepanelen en we hebben er 14 bijgekocht. Over de EPC hoeven we ons dus niet druk te maken, want die halen we al met 2 panelen ;) .

We hebben regelmatig gevraagd hoe de zonnepanelen geplaatst zouden worden, maar kregen steeds een algemeen antwoord teruggekoppeld. Er worden zoveel mogelijk zonnepanelen aan de zonkant geplaatst en de rest aan de andere kant van het dak.

Wat men even vergeten is te vertellen, is dat het dak van de hoekwoning voor een klein stuk over ons dak komt. Dit betekent dat er aan de zonzijde geen 5, maar slechts 4 panelen naast elkaar geplaatst kunnen worden. Dit is nog nooit met ons gecommuniceerd.

Inmiddels is kopersbegeleiding het aan het oppakken met de aannemer en lijkt het dat er een oplossing komt. De oplossing is dat er 1 zonnepaneel verplaatst wordt, waardoor er een rijtje van 4 zonnepanelen ontstaat met daaronder 2 zonnepanelen in het midden. Bij het plaatsen van een dakkapel kunnen deze vervolgens op de dakkapel gelegd worden.
Of ze maken een rijtje van 4, en halen de onderste 2 weg. Dan ontvangen we een bedrag retour.

We wachten het voorstel van de bouwer nog even af, ik merk dat ik zelf naar het laatste neig omdat ik bij een dakkapel in de toekomst niet afhankelijk wil zijn of de panelen er wel op passen....
Update:
We waren toch niet helemaal gelukkig met de geboden oplossing. Na een berekening behaalden we toch niet het gewenste rendement bij -2 zonnepanelen. Ook 2 zonnepanelen in het midden vonden we geen topper, omdat deze weer 'gedoe' opleveren bij het plaatsen van een dakkapel in de toekomst.

Uiteindelijk hebben een tegenvoorstel gedaan, waarbij de zonnepanelen in een gekantelde L worden gelegd. Uiteindelijk heeft de aannemer voorgesteld om of dit te doen, of 2 panelen te verplaatsen naar de andere kant en 1 rij van 4 zonnepanelen aan de voorkant te doen. Gisteren werd ons nog verteld dat dit laatste niet mogelijk is, maar nu blijkbaar wel.

We hebben voor de laatste optie gekozen. Dit is namelijk de oplossing die ons het meeste rendement oplevert. Het heeft wat 'energie' gekost maar gelukkig wel een passende oplossing!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghotirey
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08-2024

Wij blijven wonen en verkopen pas als we over zijn. Wij hebben ook geen zin in 2x verhuizen en tijdelijke opslag en dergelijke. Verder willen wij ons huis graag leegstaand verkopen en willen we nog even goed verven en kleine puntjes fixen voor de verkoop.

Wat mij betreft geeft me dit veel minder stress en ellende en dat kan ik wel gebruiken. Nieuwbouwhuis kopen is leuk maar geeft ook wel aardig wat gedoe. Daarnaast dan nog een huurhuis zoeken en mijn oude huis verkopen als traject heb ik niet de tijd en ruimte voor.

Wij doen het dus vooral voor het gemak en de rust, financieel kunnen we dit hebben maar of het financieel het verstandigst is weet ik niet ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-06 16:39

Zou het alleen doen als de nood heel hoog is en je het van die ene koper moet hebben die langs komt. Dat is blijkbaar niet heel erg aan de orde op dit moment als je huis binnen 2 weken weg is.
Weet niet of ze al begonnen zijn? Bij mij duurde het bijvoorbeeld ipv het beloofde jaar maar liefst 2,5 jaar voor ik er in kon. Dan je dus ook zo maar veel langer dan je wil daar zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wij hebben hetzelfde dilemma. Maar huren is duur en 2x verhuizen zien we ook niet zitten, dus we accepteren het risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmileAlot
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-12-2024
Continu verhuizen lijkt me geen pretje en ik verwacht echt niet dat volgend jaar de hiizenprijs fors lager is (integendeel zelfs) werk zelf in de financiële sector.

Vraagje nog met betrekking tot de optie voor in het nieuwe huis om op de eerste etage in de gang een WiFi punt op 2,5 meter te plaatsen voor versterking van het signaal(uiteraard weer extra kosten, 300 geloof ik, loze leiding met data . Maar vraag is of dit nodig is? Uiteraard zit aansluiting beneden in de meterkast ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:40
SmileAlot schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:10:
Continu verhuizen lijkt me geen pretje en ik verwacht echt niet dat volgend jaar de hiizenprijs fors lager is (integendeel zelfs) werk zelf in de financiële sector.

Vraagje nog met betrekking tot de optie voor in het nieuwe huis om op de eerste etage in de gang een WiFi punt op 2,5 meter te plaatsen voor versterking van het signaal(uiteraard weer extra kosten, 300 geloof ik, loze leiding met data . Maar vraag is of dit nodig is? Uiteraard zit aansluiting beneden in de meterkast ....
Wat kost alleen een loze leiding leggen? Bij ons was dat maar 90 euro, terwijl met data 250 kostte. Voor die 160 euro trek ik zelf wel even een data kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
@Mojo89 Weet je welke panelen en omvormer Trebbe bij jullie laat plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmileAlot
bacardicoconut schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:16:
[...]

Wat kost alleen een loze leiding leggen? Bij ons was dat maar 90 euro, terwijl met data 250 kostte. Voor die 160 euro trek ik zelf wel even een data kabel.
120 dacht ik, en met data sluit je een WiFi versterker dan aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:40
SmileAlot schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:14:
[...]

120 dacht ik, en met data sluit je een WiFi versterker dan aan?
Met een data (utp) kun je verschillende wifi apparaten aansluiten. Accesspoint, wifi versterker etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Anoniem: 36835 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:55:
[...]

Wat bereik je daar mee? Is dat hetzelfde als een soort coating? Ik ben er ook nog niet uit wat ik ga doen met mijn garagevloer. Ik zat te denken aan epoxy coating... maar misschien is impregneren ook wel voldoende.
Klopt, zie:

Impregneren is een van de beste methodes om de betonvloer jarenlang te beschermen tegen indringing van vocht en vuil. Er zijn impregneermiddelen in de handel waarmee je dit zelf kunt doen maar je kunt dit beter overlaten aan een expert op dit gebied. Je kunt namelijk pas gaan impregneren als de ‘curing’ laag (die net na het storten van het beton) is aangebracht, is verwijderd en dit is niet een klus die je zelf even doet. Impregneermiddelen kunnen op verschillende manieren werken maar ze hebben uiteindelijk alle hetzelfde doel, namelijk: de poreusheid van het beton opheffen. Het voordeel van impregneren is dat het uitzicht van het beton niet of nauwelijks aangetast wordt. Het is in de regel ook goedkoper dan het zogenaamde ‘coaten’ van de vloer.

Bron: https://www.betonvloerinfo.nl/betonvloer-beschermen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06 22:49
DaWayne schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 19:36:
Goedenavond,

Heb je gezocht in dit topic. Nog maar enkele dagen geleden is dit aan de orde geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
@Wackmack jij gaat dat impregneren laten doen? In dat stukje dat je postte staat dat een expert dit moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo89
My-life schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:26:
@Mojo89 Weet je welke panelen en omvormer Trebbe bij jullie laat plaatsen?
Yes. Wij krijgen 16 JA Solar Jam6(R) panelen en 2 omnik 2000 omvormers. Ze hebben 270WP per stuk. Verwachte opbrengst: 375KWH per 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmileAlot
bacardicoconut schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:18:
[...]

Met een data (utp) kun je verschillende wifi apparaten aansluiten. Accesspoint, wifi versterker etc
Maar is het ook echt nodig; dat is de belangrijkste vraag. Bij mijn ouders heb ik prima overal WiFi in dat huis. Waarzou zou dat bij een nieuwbouw huis anders zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdvdl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-06 14:33

'
Wij hebben ons huis te koop gezet en verkocht voordat we in ons nieuwbouwhuis terecht konden. Dat betekende voor ons helaas dat we afgelopen februari uit moesten zijn. Ons nieuwe huis word nu volgende week donderdag opgeleverd in plaats van de beloofde "voor de bouwvak".

Reden waarom wij dit gedaan hebben, is dat wij er zeker van wilde zijn dat we niet met dubbele lasten zouden komen te zitten aan het einde van de bouwperiode. Verder hadden wij niet verwacht dat ons huis al binnen 3 weken verkocht zou zijn gezien de wijk en de prijs die wij vroegen.De prijs lag namelijk 20k boven het gemiddelde in die wijk. Nu zag het er ook perfect uit, maar toch.

In de tussentijd zitten wij gehuurd en de meeste spullen staan daar ook alhoewel het meeste ingepakt gebleven is. Zou ik dit een volgende keer nog zo doen? Ik weet het niet. Ik vind het prettig om wat zekerheid te hebben en dan neem ik twee keer verhuizen wel voor lief. Goedkoop is dit grapje niet, want huren is niet goedkoop, zeker niet wanneer de hypotheeklasten voor het nieuwe huis vrijwel elke maand hoger worden. Nu hebben wij via via zeer voordelig kunnen huren, dus dat scheelde.

Andere mensen uit onze nieuwe straat hebben hun huis later verkocht en het was voor hen erg spannend wanneer het huis opgeleverd zou worden. Zij moesten er 1 december uit en hebben nu minder dan een maand om het nieuwe huis op orde te krijgen en te verhuizen. Ook een aardige klus.

Success met de keuze!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-06 16:05
@DaWayne Wij hadden een soortgelijk dilemma. Tweemaal verhuizen met een aquarium van 400 liter, een blinde kat en een angstige kat leek ons ook geen pretje. Onze opleverdatum is geschat op week 51 (dit jaar) dus vorige maand is ons appartement op Funda gegaan. 5 bezichtigingen en drie weken later hebben we een bod voor de vraagprijs met overdracht op 16 April 2018 (we hebben het ruim genomen). Onze bovenburen (3e etage met mindere afwerking, wij zitten op de BG) hebben vorige week verkocht voor 10k meer dus ondanks dat we de vraagprijs krijgen wel een dubbel gevoel hierbij. Wijze les vanuit onze kant; liever de vraagprijs wat hoger inzetten.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miles
SmileAlot schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 07:33:
[...]

Maar is het ook echt nodig; dat is de belangrijkste vraag. Bij mijn ouders heb ik prima overal WiFi in dat huis. Waarzou zou dat bij een nieuwbouw huis anders zijn
Je hebt nu de kans voor een paar euro (1x extra loze leiding) alle risico uit te sluiten. Als je dit niet doet en je WiFi blijkt slecht te zijn en je huisgenoten klagen dat ze geen YouTube / programmagemist kunnen kijken of niet kunnen gamen moet je daar achteraf oplossingen voor verzinnen.

Nieuwbouwhuis-> goed geïsoleerd, slecht WiFi ontvangst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
miles schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 03:39:
@Wackmack jij gaat dat impregneren laten doen? In dat stukje dat je postte staat dat een expert dit moet doen.
Garagevloer doe ik zelf, lijkt mij prima te doen. Het witte hek, foto's staan hier ook dacht ik laat ik wel spuiten. Dit kan prima door de deuren leverancier die donderdag alles komt inmeten.

Morgen sleutel _/-\o_ :9~ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:58
miles schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 07:54:
[...]

Je hebt nu de kans voor een paar euro (1x extra loze leiding) alle risico uit te sluiten. Als je dit niet doet en je WiFi blijkt slecht te zijn en je huisgenoten klagen dat ze geen YouTube / programmagemist kunnen kijken of niet kunnen gamen moet je daar achteraf oplossingen voor verzinnen.

Dat is het dilemma wat ik ook heb gehad. Als je het wilt doen is nu het beste moment. Ik heb uiteindelijk besloten het niet te doen, aangezien ik in alle ruimte sowieso een data connectie heb en dus kan afstemmen mbt waar ik eventueel een AP of versterker nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-06 13:38
Ik ga wel een loze leiding op de overloop van de 1e verdieping laten leggen om daar een AP op te kunnen hangen. Ik woon nu in een nieuwbouw (huur)woning van 9,4m x 5,1m. Ik heb hier de Experiabox V10 van KPN in de meterkast hangen en ik red het op de 1e verdieping nét niet met de Wi-Fi verbinding, beneden is het wel goed. Ditzelfde had ik ook met de FritzBox van XS4All.

Overigens ga ik ook nog een loze leiding naar de garage laten leggen, zodat ik een AP voor Wi-Fi buiten in de tuin kan plaatsen. Heb nu op het terras (tegen het huis) nog net voldoende bereik, maar als ik verder in de tuin ga zitten is er geen Wi-Fi signaal meer.

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• padoempats
  • Laatst online: 15-06 22:30
Ik heb een loze leiding naar het plafond in de woonkamer laten leggen en een loze leiding naar de overloop boven naar het plafond. Daar ga ik dan access points ophangen die hun stroom over ethernet pakken. Ubiquity bieden mooie access points die lijken op rookmelders en gevoed worden via ethernet. Kwaliteitsspul en nooit meer wifi probleem in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06 13:40
jogaa schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 10:13:
Ik heb een loze leiding naar het plafond in de woonkamer laten leggen en een loze leiding naar de overloop boven naar het plafond. Daar ga ik dan access points ophangen die hun stroom over ethernet pakken. Ubiquity bieden mooie access points die lijken op rookmelders en gevoed worden via ethernet. Kwaliteitsspul en nooit meer wifi probleem in huis.
Ik los het ook op deze manier op. 1 in de meterkast BG (zit bijna in het midden van het huis) en 1 in het plafond op de overloop 1e verdieping.

Op de 2e verdieping en op de begane grond komen in uithoeken van de woning ook nog 2 loze leidingen uit, waar eventueel nog extra accesspoints kunnen komen bij te weinig bereik op zolder of in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
jogaa schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 10:13:
Dit is het beste idee, zelf ook op alle verdiepingen gedaan. Gisteren order geplaatst voor een patchkast met inhoud, kwam op 900e, niet goedkoop maar dan heb je wel een perfect eigen netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-06 13:38
Wow €900,- voor een patchkast? Wat zit er dan allemaal wel niet in?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
Wackmack schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 11:35:
[...]

Dit is het beste idee, zelf ook op alle verdiepingen gedaan. Gisteren order geplaatst voor een patchkast met inhoud, kwam op 900e, niet goedkoop maar dan heb je wel een perfect eigen netwerk.
Valt misschien niet helemaal binnen dit topic, maar ben wel benieuwd ( ben zelf nog zoekende) wat erin zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wackmack
miles schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:43:
[...]

Valt misschien niet helemaal binnen dit topic, maar ben wel benieuwd ( ben zelf nog zoekende) wat erin zit.
Check, Wackmack in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4"

Heb nu wel de stugge kabels besteld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrack
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Wrack

aka Wegdekstreepje

Mag ik jullie iets vragen?

Wij hebben 13 juni getekend voor een nog te bouwen woning, hierbij is gebruik gemaakt van de standaard BouwGarant aanneem/koopovereenkomst. Daarin staat duidelijk vermeld dat je ook tekent voor de technische omschrijving/tekening.

Op onze technische omschrijving (en in de folders) staat duidelijk aangegeven dat er gebruik gemaakt gaat worden van keramische dakpannen.

Nu raden jullie het al... 28 juni ontvangen we een erratum, waarop aangegeven staat dat er een 'drukfout' is en dat het gewone betonnen dakpannen worden.

Uiteraard hebben wij bezwaar gemaakt richting de makelaar. Hun antwoord: de reden van wijziging heeft te maken met de levering van montage materiaal en hulpstukken.
Na dit antwoord hebben we contact gezocht met de aannemer, welke tot op heden niet heeft gereageerd. Vandaag daarom ook een aangetekende brief gestuurd met de vraag tot opheldering/vergoeding.

Staan we sterk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Wat ga je ermee vooruit door 900 euro hierin te investeren? Ik probeer te snappen wat het voordeel is ten opzichte van loze leidingen naar alle kamers en daar weer een router te plaatsen en in de meter kast een netwerkswitch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wrack schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 15:17:

Wij hebben 13 juni getekend voor een nog te bouwen woning, hierbij is gebruik gemaakt van de standaard BouwGarant aanneem/koopovereenkomst. Daarin staat duidelijk vermeld dat je ook tekent voor de technische omschrijving/tekening.

Op onze technische omschrijving (en in de folders) staat duidelijk aangegeven dat er gebruik gemaakt gaat worden van keramische dakpannen.

Nu raden jullie het al... 28 juni ontvangen we een erratum, waarop aangegeven staat dat er een 'drukfout' is en dat het gewone betonnen dakpannen worden.

Uiteraard hebben wij bezwaar gemaakt richting de makelaar. Hun antwoord: de reden van wijziging heeft te maken met de levering van montage materiaal en hulpstukken.
Na dit antwoord hebben we contact gezocht met de aannemer, welke tot op heden niet heeft gereageerd. Vandaag daarom ook een aangetekende brief gestuurd met de vraag tot opheldering/vergoeding.

Staan we sterk?
Eisen dat ze alsnog keramische dakpannen leveren.
Zo niet: Korting of ontbinden... wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
  • Laatst online: 15-06 22:30
Nog een andere tip voor als je IP-camera in je huis wil. Leg een loze leiding naar plafond in een hoek vd woning tbv het ophangen van die IP-camera. Zie je geen (stroom) kabels en je IP-camera werkt over ethernet en vervuilt je Wifisignaal/netwerk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvH photo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-06 08:37
Wackmack schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:28:
[...]

Impregneren is een van de beste methodes om de betonvloer jarenlang te beschermen tegen indringing van vocht en vuil.
Ik ga hem denk ik gewoon onbehandeld laten. Voordeel van geen coating er op is dat he beton dan vocht regulerend is. Daardoor is je garage ook een stuk droger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkool837
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06 13:40

Staan we sterk?
Ik heb toevallig precies hetzelfde, een erratum gekregen waarop staat dat het betonnen dakpannen worden ipv van keramische.
Vond het wel jammer, maar verder eigenlijk niet meer op gereageerd.

Zouden de betonnen dakpannen echt zoveel minder goed zijn dan de keramische?

Betreft het toevallig een nieuwbouwwoning in Heemskerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnnaAnjo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-03 17:07
Volgens mij zijn betonnen dakpannen goedkoper en worden ze sneller vies dan keramische dakpannen. Dus of eisen alsnog keramische pannen of een financiele vergoeding er tegenover.

Ze mogen niet zomaar van de plannen afwijken, zeker niet als het negatief voor de koper is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wrack
  • Niet online

Wrack

aka Wegdekstreepje

Bedankt voor de reacties!

We hebben navraag gedaan bij een leverancier van dakpannen en die gaf inderdaad aan dat de pannen eerder vies worden (ook al schijnen de pannen van nu, wel beter te zijn dan 10 jaar geleden) en dat de levensduur ongeveer 10 jaar korter is. Daarnaast zijn betonnen dakpannen een stuk goedkoper!

Ook de VeH gaf aan dat er duidelijk kwaliteitsverschil zit. Dat was voor ons ook de reden om direct bezwaar te maken.

Is de kans niet groot dat ze aansturen op ontbinden? Er was zoveel vraag naar deze huizen, dat ze het makkelijk voor meer kwijt zouden raken....

Het gaat inderdaad om een woning in Heemskerk :) Welke straat/nummer kom jij te zitten?
Ben heel erg benieuwd of er nog meer mensen zijn die bezwaar willen/zullen maken en hoe de aannemer er op zal reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pkool837
Wrack schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 17:44:
Bedankt voor de reacties!

We hebben navraag gedaan bij een leverancier van dakpannen en die gaf inderdaad aan dat de pannen eerder vies worden (ook al schijnen de pannen van nu, wel beter te zijn dan 10 jaar geleden) en dat de levensduur ongeveer 10 jaar korter is. Daarnaast zijn betonnen dakpannen een stuk goedkoper!

Ook de VeH gaf aan dat er duidelijk kwaliteitsverschil zit. Dat was voor ons ook de reden om direct bezwaar te maken.

Is de kans niet groot dat ze aansturen op ontbinden? Er was zoveel vraag naar deze huizen, dat ze het makkelijk voor meer kwijt zouden raken....

Het gaat inderdaad om een woning in Heemskerk :) Welke straat/nummer kom jij te zitten?
Ben heel erg benieuwd of er nog meer mensen zijn die bezwaar willen/zullen maken en hoe de aannemer er op zal reageren.
Ok, dus wel goede reden om bezwaar te maken.
Leuk om iemand te ontdekken die in dezelfde wijk heeft gekocht, ik kom in S.v.H. nr16.
Misschien wordt je wel mn nieuwe buurman, weet niet waar jij komt. :)

Zal ook er ook een mail aan wagen, denk alleen niet zo snel reactie te krijgen van de aannemer helaas.
Reageren niet zo heel snel is mijn ervaring.

Komende maand even de tegels en badkamermeubel uitzoeken he, moet ook nog even goed nadenken over de extra groepen, wcd’s en loze leidingen, maar ben er al aardig over uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
bvbal79 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 15:23:
[...]

Wat ga je ermee vooruit door 900 euro hierin te investeren? Ik probeer te snappen wat het voordeel is ten opzichte van loze leidingen naar alle kamers en daar weer een router te plaatsen en in de meter kast een netwerkswitch?
Deze oplossing is een stuk mooier. Wil geen losse switch in de meterkast. Ivm power over ethernet moet ik toch twee switches hebben. Heb 17 punten. De access points, switches en kabels zijn al 500e bij elkaar. Verder is het natuurlijk wel overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Wackmack schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 18:53:
[...]

Deze oplossing is een stuk mooier. Wil geen losse switch in de meterkast. Ivm power over ethernet moet ik toch twee switches hebben. Heb 17 punten. De access points, switches en kabels zijn al 500e bij elkaar. Verder is het natuurlijk wel overkill.
17 punten...jemig. Per kamer 3 ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
bvbal79 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 19:32:
[...]

17 punten...jemig. Per kamer 3 ofzo :)
Valt mee hoor. Woonkamer twee leidingen dus 4 punten. 5 kamers dus 10 punten. 3 leidingen in het plafond voor de access points.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Wackmack schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 18:53:
[...]

Ik ga ook zoiets regelen inderdaad. Zal dat topic even in de gaten gaan houden en kijken hoe netjes het eruit ziet. Ik was in eerste instantie van plan gewoon alles aan de muren te hangen van de meterkast (wel zo netjes als mogelijk)
pkool837 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 15:43:
[...]

Ik heb toevallig precies hetzelfde, een erratum gekregen waarop staat dat het betonnen dakpannen worden ipv van keramische.
Vond het wel jammer, maar verder eigenlijk niet meer op gereageerd.

Zouden de betonnen dakpannen echt zoveel minder goed zijn dan de keramische?

Betreft het toevallig een nieuwbouwwoning in Heemskerk?
Ik denk dat je sowieso recht hebt op een vergoeding. Bij ons is er een fout gemaakt met de tekening. Op de zolder hadden ze het aantal m² uitgerekend van de gehele vloer. Dit mag niet, aangezien alleen het gedeelte met een hoogte van minimaal 1.50m mag worden meegeteld voor het oppervlak .

Hier is ook een erratum voor gekomen en we krijgen hiervoor een vergoeding. Ze hebben een bepaalde prijs per m² die wel betalen voor het huis en het aantal m² wordt minder, dus wordt het huis goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkool837
EJPostema schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:14:
[...]

Ik ga ook zoiets regelen inderdaad. Zal dat topic even in de gaten gaan houden en kijken hoe netjes het eruit ziet. Ik was in eerste instantie van plan gewoon alles aan de muren te hangen van de meterkast (wel zo netjes als mogelijk)

[...]

Ik denk dat je sowieso recht hebt op een vergoeding. Bij ons is er een fout gemaakt met de tekening. Op de zolder hadden ze het aantal m² uitgerekend van de gehele vloer. Dit mag niet, aangezien alleen het gedeelte met een hoogte van minimaal 1.50m mag worden meegeteld voor het oppervlak .

Hier is ook een erratum voor gekomen en we krijgen hiervoor een vergoeding. Ze hebben een bepaalde prijs per m² die wel betalen voor het huis en het aantal m² wordt minder, dus wordt het huis goedkoper
Heb zojuist een mail gestuurd dat mijn voorkeur uitgaan naar keramische pannen en indien dit niet meer mogelijk is, of we dan gecompenseerd worden op een of andere manier.

Benieuwd wat het antwoord zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wrack
  • Niet online

Wrack

aka Wegdekstreepje

Goed om te horen dat je er ook achter aan gaat... misschien dat we wat sterker staan met een grotere groep.
Vervelende is, dat er best wat mensen zijn die na het erratum hebben getekend. Twee kennissen/vrienden die in hetzelfde plan hebben gekocht vallen hier bijv. onder.

Ik hou dit topic verder in de gaten, zie aardig wat handige tips voorbij komen en wellicht heb ik jullie mening nog eens nodig :)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkool837
Wrack schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:44:
Goed om te horen dat je er ook achter aan gaat... misschien dat we wat sterker staan met een grotere groep.
Vervelende is, dat er best wat mensen zijn die na het erratum hebben getekend. Twee kennissen/vrienden die in hetzelfde plan hebben gekocht vallen hier bijv. onder.

Ik hou dit topic verder in de gaten, zie aardig wat handige tips voorbij komen en wellicht heb ik jullie mening nog eens nodig :)

Thanks!
Ohja en de mensen die na het erratum getekend hebben, kunnen er natuurlijk niets mee.
Ik heb overigens ruim ervoor al getekend, 8 juni dacht ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-06 16:49

Staan we sterk?
Gebeurt zoveel dit. Een TO verhuist ook van project naar project en dit soort dingen worden vaak vergeten. Qua hulpstukken e.d. maakt het geen bal uit. Keramische pannen zijn zoveel mooier dan die betonnen units. Bezwaar blijven aantekenen en keramische pannen eisen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Tot nu toe hier maar één erratum gehad en dat was omdat de kleuren van de voordeuren op tekening en tekst door elkaar waren gehaald. Verder, behalve wat onkunde van de architect met dingen intekenen die praktisch onmogelijk zijn, nog helemaal geen gedoe gehad. En die zijn min of meer netjes opgelost. Zal ook wel niet meer komen, over een week 8 beginnen ze met opleveren.

Hier zijn de keramische dakpannen wel zo gebleven. Die van mij komen morgen op hun plaats te liggen. :)

Ik zou voor zoiets als aanpassen van de dakpannen ook net zolang blijven drammen totdat ze mij zat zijn en het nakomen of flink compenseren. Dit heeft met de uitstraling van de woning te maken, zeker niet zomaar accepteren dat ze het wijzigen.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghotirey
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08-2024
Bij ons hebben we 2 keer zoiets gehad, de eerste keer bleek dat de WTW installatie in de badkamer in sommige huizen niet echt kon dus werd dat veranderd naar 2 extra zonnepanelen en een betere ketel (die CW6 extreme geval) en aangezien ik heb gelezen dat het WTW op zich best aardig is maar dat je filter moet vervangen etc. vind ik het wel prima (ben helaas wat dat soort dingen betreft niet al te zorgvuldig)

En de tweede keer was dat we voordeuren hadden van glas met hekwerk ervoor maar daar kon geen brieven bus in, dus kregen we de keuze uit een dichte deur, half dicht of dezelfde deur met een brievenbusbox naast de deur.

Beide gevallen werd een prima alternatief aangeboden vind ik.

Sowieso moet ik zeggen dat ik erg te spreken ben over de aannemer. Weet niet of ik namen mag noemen, maar zelfs op het moment dat de muren geplaatst gingen worden mocht ik nog aanpassingen doorgeven en werd er gewoon gekeken of het nog kon (en dat kon), best jammer te lezen dat er veel zijn die zo weinig mogen en kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-06 20:22
Hier ook een erratum gehad. Origineel zou de dakgoot worden afgetimmerd maar dit werd een volledig kunststof geval. Gelukkig hebben we dat vooraf kunnen zien en maakte het optisch eigenlijk niks uit. Scheelt weer wat onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:30
Prijzen van opties zijn zo bizar wisselend bij onze aannemer. Zonnecellen extreem duur, dwtw inclusief grohe 1000 thermostaatkraan 1780! maar stopcontacten kindveilig maar 7 euro per wcd. Andere trapleuning en vensterbanken ook zeer schappelijk. Ik snap er niets van.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wackmack
Vandaag was het eigenlijk zover, de oplevering na bijna 1.5 jaar. Vanmorgen korte keuring gehad met iemand van VEH.

Paar kleine puntjes gevonden zoals krassen en dat was het. Sinds vandaag is het hek geplaatst zodat je de tuin goed kan zien, echt top. Zelf al aardig wat gedaan. Zie het niet zovaak dat de garage vloer wordt gedaan. Zelf wel gedaan met betonverf. Morgen hele dag kabels trekken en aansluiten. Weekend schuren en schilderen. Vanaf maandag een maand continu iemand aan het werk in of rond het huis. Lange dag zeg, 7 uur weg vanmorgen en was pas 20 uur thuis. Verder erg snel al donker, niet heel relaxed maar ja, gelukkig hangen er al overal peertjes.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2ahwshg.jpg
Voor
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/20gjs4k.jpg
Erna

ps: nu is de cirkel rond van het topic 😂

[ Voor 9% gewijzigd door Wackmack op 26-10-2017 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
Wackmack schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 21:29:
. Zie het niet zovaak dat de garage vloer wordt gedaan. Zelf wel gedaan met betonverf. .

[afbeelding]
Voor
[afbeelding]
Erna

Heb je nu de garage met epoxy behandeld of alleen geverfd met betonverf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
miles schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 21:35:
[...]

Heb je nu de garage met epoxy behandeld of alleen geverfd met betonverf?
Dat laatste, impregneren was lastig te verkrijgen. Vond deze wel prima en een mooi kleurtje. Auto's komen toch niet in d'r garage te staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miles
Ziet er goed uit, gefeliciteerd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRiXeS
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Goedeavond,

Mijn partner en ik hebben enkele maanden geleden een nieuwbouwwoning gekochten in de tussentijd heb ik dit gehele topic al doorgespit en zelfs nog niks gepost O-). Inmiddels worden de zaken al wat concreter (hopelijk bijna levering van de grond en start bouw..) en zijn we druk bezig met de keuken en badkamer. Het wordt dus ook eens tijd dat ik de vragen uit de startpost ga beantwoorden, maar daar kom ik later nog op terug...

Nu specifiek een vraag over de verwarming en wel specifiek in de badkamer (niet persé badkamer inrichting gerelateerd, vandaar de post hier i.p.v. in het badkamer topic). Het gaat om nieuwbouwwoning, met EPC 0,4 norm. Er liggen 3 zonnepanelen op het dak (welke type is me onbekend) en we hebben nog gewoon een HR cv ketel. De woningen wordt uitgerust met een individuele verwarmingsinstallatie met op de begane grond
vloerverwarming als hoofdverwarming volgens het berekende LageTemperatuurVerwarmingssysteem.
Op de verdiepingsvloer en de zolder worden regulieren radiatoren geplaatst. In de badkamer (2,6m x 2,6m) wordt een elektrische handdoekradiator gemonteerd.

Is het logisch dat er een elektrische handdoekradiator wordt geplaatst? Dit lijkt me een uiterst onzuinige wijze van verwarmen van een ruimte? Zou het logisch zijn om dit aan te laten passen naar een watergestuurde radiator? Zijn er meer mensen die dit hebben?

In de technische omschrijving staat wel nog het volgende vermeld:
"Bij gelijktijdig functioneren van alle vloerverwarmingsgroepen en bij gesloten ramen en deuren worden
de volgende temperaturen gegarandeerd:
- woonkamer / eetkamer en keuken 20°C
- slaapkamer 20°C
- zolder 15°C
- badkamer 22°C
- toiletruimte 15°C
- entree / hal / overloop 15°C"
Gaan ze er dan vanuit dat de elektrische handdoekradiator aan of uit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:12

Osxy

Holy crap on a cracker

Die handdoekradiator heeft 1 doel, handdoeken drogen/warmen. Verwarmen van de ruimte is niet het doel van deze radiator.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
Wij zijn gisteren in ons huis wezen kijken. Het viel mij op dat er onder de inloopdouche geen buizen van de vloerverwarming lopen. Is dit gebruikelijk? Lijkt mij juist fijn, een warme douchevloer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRiXeS
  • Niet online
miles schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 22:04:
Wij zijn gisteren in ons huis wezen kijken. Het viel mij op dat er onder de inloopdouche geen buizen van de vloerverwarming lopen. Is dit gebruikelijk? Lijkt mij juist fijn, een warme douchevloer..
Ik kan twee redenen bedenken... De vloer bij de inloopdouche wordt verdiept en onder afschot wordt geplaatst, zodat het water naar de douchegoot stroomt. Hierdoor wordt de afdekvloer mogelijk iets dunner zodat er geen ruimte is voor vloerverwarming? Dit is een gokje... Ik vermoed dat ze het niet doen omdat de kans dan groot is dat het water in je doucheafvoer snel helemaal verdampt. Het gevolg hiervan is een droge afvoer, wat snel kan gaan stinken (kan je wellicht ruiken als je terug komt van vakantie.. of een opgedroogd buitenputje in de zomer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die radiator is er omdat een ruimte binnen een uur de normtemperatuur moet behalen. De vloerverwarming is niet snel genoeg icm de hogere temperatuur. Dat is de enige reden voor de elektrische radiator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online
Dat ding is bij mij straks trouwens niet meer dan een rek voor handdoeken: heb nooit verwarming aan in de badkamer. Zonde van de energie voor die 8 minuten die ik er per dag ben. :P

Al heb ik ook wel vloerverwarming in de badkamer, geen idee of die uit kan. Ach, droogt de douche iets sneller.

Maar wat Señor Sjon zegt komt inderdaad overeen met het verhaal van wat toekomstige buren: die wilden geen radiator (enkel vloerverwarming, doorgelust vanaf beneden) maar dat feest ging niet door omdat dan die eisen niet gehaald kunnen worden. Al zou ik dan zoiets hebben van dan teken je een papiertje dat je afstand doet van die genoemde eis en dan zijn alle partijen tevreden. Maar mogelijk mag dat niet?

[ Voor 3% gewijzigd door Bastien op 26-10-2017 22:52 ]

Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRiXeS
  • Niet online
Bastien schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 22:42:
Dat ding is bij mij straks trouwens niet meer dan een rek voor handdoeken: heb nooit verwarming aan in de badkamer. Zonde van de energie voor die 8 minuten die ik er per dag ben. :P

Al heb ik ook wel vloerverwarming in de badkamer, geen idee of die uit kan. Ach, droogt de douche iets sneller.

Maar wat Señor Sjon zegt komt inderdaad overeen met het verhaal van wat toekomstige buren: die wilden geen radiator maar dat feest ging niet door omdat dan die eisen niet gehaald kunnen worden. Al zou ik dan zoiets hebben van dan teken je een papiertje dat je afstand doet van die genoemde eis en dan zijn alle partijen tevreden. Maar mogelijk mag dat niet?
In onze woning is enkel op de begane grond vloerverwarming. De eerste verdieping (en dus ook niet de badkamer) heeft geen vloerverwarming. Deze elektrische radiator zou dus moeten dienen als hoofdverwarming.. Er is een optie voor vloerverwarming in de badkamer (aangesloten op de vloerverwarming vd begane grond), maar deze geldt enkel als bijverwarming. En komt er nog eens bij dat dit dan ongeveer 950 euro kost.

Ik ken zelf geen woningen met elektrische radiator en gezien de rest van de verdieping watergestuurde radiatoren heeft, leek me dat ook logisch in de badkamer. Maar deze moet dan wellicht te groot zijn om tot de normtemperatuur te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online
Had net nog toegevoegd dat wij wel vloerverwarming kunnen krijgen als optie, doorgelust vanaf beneden (€ 350 slechts dus wel gedaan). Staat inderdaad als bijverwarming, maar ik gok dat de radiator dan nodig is omdat de eisen voor de badkamer (22 °C) t.o.v. de benedenverdieping (20 °C) qua temperatuur anders zijn en dat met één regelkastje dan niet lukt.

Maar origineel zit er bij ons enkel dus een gewone radiator met water die we zelf konden kiezen. Wel met een gestelde minimum capaciteit dacht ik maar dat weet ik zo niet meer van ruim een jaar geleden. En da's misschien ook wel afhankelijk van de keuze voor vloerverwarming als optie. Maar je kunt altijd vragen of ze geen radiator met water willen aanleggen. Al je wensen, ook al staan ze niet op de optielijst, kun je vragen. Heb zelf ook een aantal zaken geregeld die niet op de optielijst stonden.

Maar vraag het na aan de bouwbegeleider, die zijn er speciaal voor om gek te maken met al jullie vragen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Bastien schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 23:01:
Had net nog toegevoegd dat wij wel vloerverwarming kunnen krijgen als optie, doorgelust vanaf beneden (€ 350 slechts dus wel gedaan).
Is dat niet een "comfortlus"? Dat is wat anders dan vloerverwarming, zo'n comfortlus wordt vanuit de radiator doorgetrokken (en is dus ook daarop aan/uit te zetten). Dat hebben wij als optie genomen (170 eur), wel 1 van de goedkoopste opties - in verhouding.

Hebben jullie trouwens wel allemaal een WCD in de meterkast? Daar moesten wij nog eens voor betalen, volgens mij het meest suffe meerwerk |:( naast het draaien van de WCD's naar horizontal (eur 1.230) maar wel nodig.. Ik kwam ook toevallig erachter dat die niet aanwezig was, werd er verder ook niet op gewezen door de aannemer.

Mijn vrouw wordt een beetje gek dat ik zoveel met die cijfers bezig ben (mn wat frustrate ook wel), maarja ben werkzaam als controller dus dan zit het in je bloed zegmaar :+. Volgens mij zijn er weinig beroepsgroepen waarbij zoveel verdiend wordt omzet wordt gedraaid op meerwerk als in de particuliere bouw :P

[ Voor 25% gewijzigd door Sport_Life op 26-10-2017 23:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:25
Wackmack schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 21:37:
[...]

Dat laatste, impregneren was lastig te verkrijgen. Vond deze wel prima en een mooi kleurtje. Auto's komen toch niet in d'r garage te staan.
zelf direct na oplevering de garage behandeld met dit spul voordat er ook maar 1 verhuisdoos was neergezet. (anders komt het er nooit meer van)

Alabastine coating
Tot nu toe geen spijt van gehad, vloer is eenvoudig schoon te houden.

ps, voor de geinteresseerde, ik haalde bij lange na niet het rendement wat op de verpakking staat, dus koop voor de zekerheid een extra verpakking. Spul moet je redelijk snel verwerken dus dan wil je niet halverwege zonder komen te zitten omdat je dan niet lekker door kan rollen en dus van die lelijke opgedroogde strepen krijgt bij de overgang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmileAlot
miles schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 07:54:
[...]

Zowel op eerste etage als op tweede etage op de gang op 2,5 meter een loze leiding :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Uitsmijter
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-12-2024
Vandaag was het eigenlijk zover, de oplevering na bijna 1.5 jaar. Vanmorgen korte keuring gehad met iemand van VEH.

Gefeliciteerd!! Dat zal een mooi moment zijn geweest. Als jij gewoon een bestaand huis had gekocht, was dit topic er nooit geweest en was ik een stuk minder goed voorbereid mijn bouwtraject ingegaan _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-06 17:01

Staan we sterk?
Als het goed staat in artikel 6 het volgende (althans dit was bij ons het geval, bij woningborg, zoiets zal er bij bouwgarant ook instaan vermoed ik?):
artikel 6 - Wijzigingen op initiatief van de ondernemer - uit de algemene voorwaarden van Woningborg.
Hierin staat duidelijk omschreven dat:
De ondernemer is gerechtigd om, in de periode die begint bij ondertekening door de verkrijger van de onderhavige overeenkomst en eindigt bij de oplevering in de zin van deze Algemene voorwaarden, die wijzigingen in het bouwplan aan te brengen, waarvan de noodzakelijkheid bij de uitvoering blijkt, mits deze wijzigingen geen afbreuk doen aan waarde, kwaliteit, uiterlijk, aanzien en bruikbaarheid van de woning; deze wijzigingen zullen in dat geval geen der partijen enig recht geven tot vragen van mindere of meerdere kosten.
De ondernemer zal de wijzigingen, tenzij die van zeer ondergeschikte aard zijn, schriftelijk, en bijvoorkeur middels aangetekende brief, kenbaar maken aan de verkrijger.
Unquote
Laat hun maar bewijzen dat de waarde, kwaliteit, uiterlijk en aanzien niet achteruit gaan. Ik denk dat ze snel afhaken als ze dat niet kunnen. Hard spelen en je poot stijf houden. Je technische omschrijving maakt gewoon deel uit van je koopcontract. Als daar fouten in staan, is dat niet jouw fout ;) Succes!
Sport_Life schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 23:27:
[...]
Volgens mij zijn er weinig beroepsgroepen waarbij zoveel verdiend wordt omzet wordt gedraaid op meerwerk als in de particuliere bouw :P
Kun je nagaan wat ze zouden kunnen verdienen als ze daadwerkelijk ook efficiënt waren in zowel het werk als de communicatie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Betonnen pannen i.p.v. gebakken pannen nooit accepteren. Schijnbaar komen betonnen pannen wel meer in de buurt van keramische pannen maar ze zijn kwalitatief niet gelijkwaardig.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
TRiXeS schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 22:50:
[...]

In onze woning is enkel op de begane grond vloerverwarming. De eerste verdieping (en dus ook niet de badkamer) heeft geen vloerverwarming. Deze elektrische radiator zou dus moeten dienen als hoofdverwarming.. Er is een optie voor vloerverwarming in de badkamer (aangesloten op de vloerverwarming vd begane grond), maar deze geldt enkel als bijverwarming. En komt er nog eens bij dat dit dan ongeveer 950 euro kost.

Ik ken zelf geen woningen met elektrische radiator en gezien de rest van de verdieping watergestuurde radiatoren heeft, leek me dat ook logisch in de badkamer. Maar deze moet dan wellicht te groot zijn om tot de normtemperatuur te komen?
Het is met de EPC van 0,6 (nu 0,4) en de Woningborg eisen al een jaar of 5 gemeengoed om het zo te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-05 11:43
TRiXeS schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 22:21:
[...]

Ik kan twee redenen bedenken... De vloer bij de inloopdouche wordt verdiept en onder afschot wordt geplaatst, zodat het water naar de douchegoot stroomt. Hierdoor wordt de afdekvloer mogelijk iets dunner zodat er geen ruimte is voor vloerverwarming? Dit is een gokje... Ik vermoed dat ze het niet doen omdat de kans dan groot is dat het water in je doucheafvoer snel helemaal verdampt. Het gevolg hiervan is een droge afvoer, wat snel kan gaan stinken (kan je wellicht ruiken als je terug komt van vakantie.. of een opgedroogd buitenputje in de zomer).
Dit staat er bij ons bij:

Vloerverwarming in de badkamer op de 1ste verdieping. De bestaande radiator blijft gehandhaafd in verband met Temperatuurseis. De vloerverwarming wordt aangestuurd door de thermostaat in de woonkamer. De badkamer radiator wordt aangestuurd door de thermostaat in de badkamer. Let op! De vloerverwarming zal niet worden doorgelegd onder bad en/of douche c.q. betegelde douchehoek. De waterleidingen worden verlegd om mogelijke legionella problemen te voorkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-05 11:43

Paar kleine puntjes gevonden zoals krassen en dat was het. Sinds vandaag is het hek geplaatst zodat je de tuin goed kan zien, echt top. Zelf al aardig wat gedaan. Zie het niet zovaak dat de garage vloer wordt gedaan. Zelf wel gedaan met betonverf. Morgen hele dag kabels trekken en aansluiten. Weekend schuren en schilderen. Vanaf maandag een maand continu iemand aan het werk in of rond het huis. Lange dag zeg, 7 uur weg vanmorgen en was pas 20 uur thuis. Verder erg snel al donker, niet heel relaxed maar ja, gelukkig hangen er al overal peertjes.

[afbeelding]
Voor
[afbeelding]
Erna

Dat ziet er goed uit! Wij willen ook een coating aanbrengen straks. Ik kwam dit tegen via Eigen huis & tuin :

https://www.praxis.nl/klusadvies/vloercoating
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=xNcb-0VHt3Q]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Laatst online: 03-06 11:56

RUFFNECK

Poentje

Even over het coaten van de garagevloer. Bij ons wordt een gepleisterde vloer gedaan:

"In de berging een gepleisterde vloer aanbrengen. Deze vloer is harder, dichter van structuur en stofvrij."

Zou dit niet al voldoende zijn of is het raadzaam om ook met een coating aan de slag te gaan?
Pagina: 1 ... 39 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2