Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 102 Laatste
Acties:
  • 1.037.157 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ik mag binnenkort € 520 per m2 aftikken voor 148 m2 grond. Dit is in Enschede. Gemiddelde zelfbouwkavels lijken hier tussen dat bedrag aan de bovenkant en zo'n € 300 aan de bovenkant te liggen, als je het van de gemeente koopt (wat ik volgens mij ook doe voor mijn tussenwoning). Maar het zal de lokatie wel zijn, om de hoek bij een van de grote toegangswegen, de snelweg op 2 minuten rijden etc. Het huis wat er bovenop komt is dan ongeveer € 115K op basis van de koopprijs (128 m2 vloeroppervlak op drie lagen).

Maar of de ontwikkelaar (tevens de aannemer) er nog creatief mee bezig is geweest, geen idee. Maakt mij ook niet zoveel uit, betalen moet ik het toch. :D

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:51
ThatsHollywood schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:52:
In het kader van vloeren: zijn er ook mensen die Marmoleum laten leggen in hun nieuwbouwhuis met evt ervaringen? Mijn vrouw is hier helemaal gek van en geeft aan dat het behoorlijk praktisch is met twee kleine kinderen.. maar ik neig toch meer naar een houtenvloer ( warmer, natuurlijker en wat minder strak )
Hier kijk ik ook naar ipv gietvloer en tot toe ziet het er mooi uit alleen ik vind het jammer dat het naden heeft. Daardoor heeft de gietvloer toch onze voorkeur.
Señor Sjon schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:01:
Denk dat je dat beter in één van de vloerentopics kan vragen. :)
Zijn die er dan?

Qua m2 prijs zitten wij in Apeldoorn op 552 per m2. Kavel is zo'n 650m2 en het huis 200. Dus ruim opgezet in een nieuwe nieuwbouwwijk.
bvbal79 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 22:55:
Over extra kosten gesproken. Heeft iemand hier al nagedacht over de tuintegels. Mijn woning wordt opgeleverd met tuin, maar de hovenier laat me vrij in de keuze van tegels, wel zo fijn.

Maar waar moet ik op letten etc. Zou lijken keramische tegels erg fijn, maar is het leggen ervan weer erg duur. Hij kwam nu met Geoceramica, betontegels met een keramische toplaag. Maar als ik die prijzen weer zie vraag ik me af hoeveel goedkoper dat is.

Denk dat ik de gewone klinkers maar laat leggen :) Zo'n woning is alleen maar extra koppijn :)
Woning wordt standaard opgeleverd met tuin? Hoe wordt dit geregeld? Je hebt enkele ontwerpen die je kan kiezen? Of heeft iedereen straks dezelfde tuin?

[ Voor 30% gewijzigd door Wackmack op 07-10-2016 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Wackmack schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 20:30:
[...]

Woning wordt standaard opgeleverd met tuin? Hoe wordt dit geregeld? Je hebt enkele ontwerpen die je kan kiezen? Of heeft iedereen straks dezelfde tuin?
Je krijgt inderdaad allemaal een standaard tuin die hetzelfde uitziet (www.allure-blaricum.nl). Maar je bent dus vrij om tegen meerprijs dingen aan te passen, zolang je maar aan de eisen van de gemeente voldoet (mag geen hekwerk geplaatst worden op erfafscheidingen).

[ Voor 4% gewijzigd door bvbal79 op 08-10-2016 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:41
Wackmack schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 21:34:
Nog mensen die kijken naar een gietvloer of iets wat er op lijkt? Wij willen in de keuken/hal een gietvloer en nemen de wc mee. Overal al een beetje gekeken en komen op €100,- per m2 uit.

Woonkamer wordt pakket met misschien visgraat.
Wij hebben voor onze nieuwbouw ook gekeken naar een combinatie van hout en gietvloer. Vergeet niet dat een gietvloer vaak maar 3-4 mm dik is, en een houten vloer inclusief verlijmen 15 mm.Dan zit je dus met ruim een cm hoogteverschil welke je moet zien te overbruggen.
Ik kan je vertellen dat dit een heel duur geintje wordt indien de aannemer dit niet wilt oplossen dmv het plaatselijk ophogen vd cementdekvloer. Dit was een vd redenen voor ons om deze combinatie te laten varen en te gaan voor een tegelvloer in de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
paul-s83 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 15:49:
[...]

Wij hebben voor onze nieuwbouw ook gekeken naar een combinatie van hout en gietvloer. Vergeet niet dat een gietvloer vaak maar 3-4 mm dik is, en een houten vloer inclusief verlijmen 15 mm.Dan zit je dus met ruim een cm hoogteverschil welke je moet zien te overbruggen.
Ik kan je vertellen dat dit een heel duur geintje wordt indien de aannemer dit niet wilt oplossen dmv het plaatselijk ophogen vd cementdekvloer. Dit was een vd redenen voor ons om deze combinatie te laten varen en te gaan voor een tegelvloer in de keuken.
Bedankt voor je antwoord maar gelukkig is dit bij ons geen punt. Onze woonkamer ligt 50cm lager dan de keuken. Wij hebben vloerverwarming dus misschien is het pakket dan niét zo hoog? Zag op pinterest vaak gietvloer in de keuken en visgraat in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Bij ons gaat het nu ook weer een stuk sneller lijkt het.
Het dak is er in ieder geval op en ook de leidingen schieten al hard op.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/L9YH045l.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ViUSLpvl.jpg
Van de week even een doosje of 2 "pannenbier" brengen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vVFfo9Ll.jpg
Dit is de badkamer op de eerste verdieping.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hdGmagGl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Id4eLkql.jpg
Ook de zolder zit goed dicht en zelfs de dakramen zijn geplaatst.
Kwaliteit is slecht want schoot blind vanaf de trap en het was vrij donker

We zijn ook even wezen kijken bij een woning iets verderop die door dezelfde aannemer gebouwd wordt maar 2-3 maanden voor loopt in het bestemmingsplan. Daar zijn ze inmiddels bezig met de afwerking binnen en deuren plaatsen e.d. Moet zeggen dat ik het er erg strak uit vind zien, waar ik mij eerst zorgen maakte over afwerking van de muren en het plafond enzo.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:21
Ziet er goed uit Rubman!
Afgaande op de foto's lijkt de afwerking inderdaad ook prima in orde.

Ik heb afgelopen vrijdag saucijzen laten bezorgen. Werd volgens mij gewaardeerd want kreeg vrijdagavond een appje van de uitvoerder met een bedankje en dat ze heerlijk gesmaakt hebben. Geen idee hoe ie aan m'n nummer komt trouwens, maar kan altijd makkelijk zijn :+

Toen ik vanochtend langs reed nadat ik mijn zoontje naar het KDV had gebracht meen ik trouwens dat ik de GIBO blokken klaar zag staan voor het huis, dat was van het weekend nog niet zo.
Al met al nog steeds goede hoop dat het dit jaar opgeleverd gaat worden, al blijven onze toekomstige overburen anders beweren. "Wij waren vorig jaar net zo ver als jullie en het werd februari".
En dat roepen ze echt allemaal :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:06
Wij waren afgelopen weekend op de Eigen Huis Beurs en hebben flink wat inspiratie op gedaan in interieur en tuin mogelijkheden. In hoeverre zijn jullie al met een tuin bezig? Gaan jullie deze zelf maken/tekenen of gaan jullie iemand inhuren?

Ik ben best creatief, maar als het op tuinen aan komt ben ik nog een rookie. Dus eigenlijk zoeken we inspiratie, of iemand die het beste onze wensen vertaalt in een design. Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Wicked-Game schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:08:
Wij waren afgelopen weekend op de Eigen Huis Beurs en hebben flink wat inspiratie op gedaan in interieur en tuin mogelijkheden. In hoeverre zijn jullie al met een tuin bezig? Gaan jullie deze zelf maken/tekenen of gaan jullie iemand inhuren?

Ik ben best creatief, maar als het op tuinen aan komt ben ik nog een rookie. Dus eigenlijk zoeken we inspiratie, of iemand die het beste onze wensen vertaalt in een design. Hoe hebben jullie dit aangepakt?
Wij hebben de tuin dit jaar gelaten voor wat het was. Wel wat boordertjes gemaakt en het gedeelte ingezaaid met goedkoop graszaad. Dus voor nu ziet het er redelijk uit. Wel laten straten. Dus we hebben een terras waar we kunnen zitten.

In het voorjaar gaan we aan de gang met een hovenier die een beschoeiing maakt alsmede een zit-vlonder aan het water en dan meteen de tuin laten aankleden. Dat kost alles bij elkaar rond de 10.000 euro en kon na de aankleding van het huis er niet meer vanaf (en eigenlijk waren we er ook wel even klaar mee) Dus dat gaan we in 2017 doen. Dat dus...

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Wij laten de tuin in eerste instantie ook voor wat het is, afgezien van de schuttingen. Die willen we samen met de buren meteen laten plaatsen.
We hebben besloten de volledige achtertuin (is niet groot, zeker i.v.m. uitbouw) te bestraten. Enige wat er in komt is een loungeset, een zandbak voor de kleine en wellicht nog wat ander speelgoed :P

M'n pa heeft al aangeboden te willen leggen. Dat scheelt natuurlijk nogal in de kosten. Doe ik het lompe tilwerk wel, en hij het precieze legwerk want dat kan hij namelijk erg goed ;)
Van het voorjaar maar eens kijken hoe de kas er voor staat :P

En oh ja: zojuist een mail gekregen dat de keuken vanaf maandag 24 oktober ingemeten kan worden, oftewel dan staan de binnenwandjes ook *O*

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeweep
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 08:15
Bij ons project (oplevering najaar 2018) zijn ze deze week begonnen met de grond afgraven dus verwacht binnenkort een eerste paal uitnodiging.

Voor de zolder hebben wij een optie om de beplating in het wit te doen ipv standaard groen, hebben jullie hier nog iets mee gedaan?

Ik weet uit ervaring dat die platen wit schilderen nog aardig wat verf kost, maar de optie kost dan wel weer 750 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:54
Je kan het ook spuiten met witte verf? Ligt een beetje aan de kap. Als het een hoge nok is, dan sta je liever niet zelf op een meter of 4-5 te schipperen. Maar ja, net als eerder. 750 zegt als bedrag niet zoveel zonder de afmetingen en of ze schroefgaatjes e.d. afwerken.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeweep
Het gaat om ongeveer 65 m2 waarbij de naden met pvc strips worden afgewerkt.

Moet zeggen dat je zo rond 700 euro ook offertes kan krijgen voor het mooi wit spuiten van die platen wat er heel strak uitziet. Even over nadenken maar ik denk dat het gewoon schilderwerk gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

eeweep schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:13:
Het gaat om ongeveer 65 m2 waarbij de naden met pvc strips worden afgewerkt.

Moet zeggen dat je zo rond 700 euro ook offertes kan krijgen voor het mooi wit spuiten van die platen wat er heel strak uitziet. Even over nadenken maar ik denk dat het gewoon schilderwerk gaat worden.
Het is dan wel keurige gelamineerde plaat waar je echt helemaal NOOIT meer iets aan hoeft te doen. Wel worden die platen gelijk bij de dakenfabrikant erop gezet; en als die omhoog worden gehesen en hij tikt ergens tegenaan; gaan ze niet dat hele dakpaneel vervangen; maar vaak aantippen met een kwastje (aannemer maakt hier vooraf meestal melding van hoe zij hier precies mee omgaan.)

Ik zou nooit meer een zolder willen zonder deze witte plaat!

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeweep
Richard schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:17:
[...]

Het is dan wel keurige gelamineerde plaat waar je echt helemaal NOOIT meer iets aan hoeft te doen. Wel worden die platen gelijk bij de dakenfabrikant erop gezet; en als die omhoog worden gehesen en hij tikt ergens tegenaan; gaan ze niet dat hele dakpaneel vervangen; maar vaak aantippen met een kwastje (aannemer maakt hier vooraf meestal melding van hoe zij hier precies mee omgaan.)

Ik zou nooit meer een zolder willen zonder deze witte plaat!
Dat is nuttige informatie, die platen zijn dus in principe afgewerkt en daar hoeft geen verf overheen?

Ik ga dit ook nog even checken met de verkoopbegeleider overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Wicked-Game schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:08:

Wij laten sowieso een ontwerp maken. Tuin is aardig groot dus dat willen we graag mooi inrichten. Denk aan een veranda, buitenkeuken, terras van vlonders, enz. Natuurlijk kunnen de grote onderdelen nog niet betalen maar als we maar een tekening hebben zodat er een goed vooruitzicht is. Het begin zal wel een deel worden bestraat. Qua inspiratie is Pinterest erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Zie her en der dat mensen de bouwvakkers paaien met pannenbier, worstenbroodjes etc. Ben ik nou zo'n een hork die daar niet iets in ziet of hoort het er gewoon bij? :P

Vorige week weer eens in het huis gekeken. Alle binnenmuren stonden op hun plek, gelijk maar even wat foto's gemaakt van de divere sleuven van de elektra e.d. De metalstudwanden op de zolder waren ook geplaatst, het werd gelijk duidelijk waarom we achteraf nog een dakraam gaan regelen (nogal donker). De zolder laten wij overigens spuiten door een bedrijfje die ook de renovliesbehang plaatst, ik heb echt geen trek om 4-5 meter in de hoogte te gaan werken op een steigertje.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
vhal schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:30:
Zie her en der dat mensen de bouwvakkers paaien met pannenbier, worstenbroodjes etc. Ben ik nou zo'n een hork die daar niet iets in ziet of hoort het er gewoon bij? :P

Vorige week weer eens in het huis gekeken. Alle binnenmuren stonden op hun plek, gelijk maar even wat foto's gemaakt van de divere sleuven van de elektra e.d. De metalstudwanden op de zolder waren ook geplaatst, het werd gelijk duidelijk waarom we achteraf nog een dakraam gaan regelen (nogal donker). De zolder laten wij overigens spuiten door een bedrijfje die ook de renovliesbehang plaatst, ik heb echt geen trek om 4-5 meter in de hoogte te gaan werken op een steigertje.
Als elke koper dat doet gaat de bouwkwaliteit hard achteruit :o

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 08:16
eeweep schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:26:
[...]

Dat is nuttige informatie, die platen zijn dus in principe afgewerkt en daar hoeft geen verf overheen?

Ik ga dit ook nog even checken met de verkoopbegeleider overigens.
Die witte platen zaten er hier al standaard op, hoef je helemaal niks meer aan te doen. Behalve keertje schoonmaken maar goed dat geld zowat voor het hele huis. Ik zou het wel weten ook al is het veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Vraag het na, want sommige aannemers verven de plaat, terwijl in andere situaties de wit gelamineerde plaat besteld wordt. Ik zou altijd voor de wit gelamineerde platen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Welke blogs volgen jullie voor inspiratie in het interieur en de tuin?

https://www.homify.nl/ vind deze blog super, leuke voorbeelden voor alle onderdelen van het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:04
Hebben jullie nagedacht over de waterleidingen? Ik heb er zelf niet direct bij stilgestaan maar ik heb begrepen dat bij vrijwel alle nieuwbouw men kunststof waterleidingen neerlegt. Dat maakt mijn keuken plannen misschien wat gecompliceerder en daarbij heb ik toch enige twijfels over duurzaamheid en gezondheid aspecten.

Het idee bij de keuken was afvoer/water/gas in een hoek uit te laten komen zodat ik later nog een keuze kan maken mbt de keuken (hoek of lengte opstelling). PVC lijmen en koper solderen/knellen draai ik mijn hand niet voor om, plastic leidingen moet je dan weer gereedschap voor hebben.

Daarbij heb ik het vermoeden dat PVC leidingen qua levensduur zich niet kunnen meten met koper (ondanks blije praatjes van de fabrikanten) en kan je op het internet zorgelijke dingen vinden mbt migratie van chemicaliën vanuit de leiding in het het drinkwater.

Dus ja wat is wijsheid? Heb ik een alu hoedje nodig als het gaat om het verhaal van chemicaliën? Iemand hier wel eens de aannemer verzocht waterleiding in koper uit te voeren in plaats van kunststof?

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeweep
Señor Sjon schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:26:
Vraag het na, want sommige aannemers verven de plaat, terwijl in andere situaties de wit gelamineerde plaat besteld wordt. Ik zou altijd voor de wit gelamineerde platen gaan.
Inmiddels antwoord ontvangen.

Ik quote het even.
De beplating van de dakkap, ook de witte variant, is inderdaad een beplating met een soort gladde afwerking. In principe hoef je deze dus niet meer te schilderen in het geval van de witte beplating. De dakkap is echter niet geheel strak afgewerkt en volledig vlak. Ondanks dat deze wellicht straks wit wordt, als jullie die optie wensen, zie je wel nog steeds verschillende naden lopen. De dakkap is namelijk onderverdeeld in een aantal elementen. Deze naden worden wel afgetimmerd met een plint dan wel een PVC strip. Deze zijn dus wel afgewerkt, maar de dak bestaat dus als het ware wel uit verschillende delen.
Dus ja je hoeft ze niet te schilderen maar ze geven wel aan dat de dakkap niet geheel is afgewerkt :?

Of bedoelen ze dat er er strips/plinten op de naden zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
eeweep schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 08:46:
[...]

Inmiddels antwoord ontvangen.

Ik quote het even.

[...]

Dus ja je hoeft ze niet te schilderen maar ze geven wel aan dat de dakkap niet geheel is afgewerkt :?

Of bedoelen ze dat er er strips/plinten op de naden zitten?
Dat 2e, als je bijvoorbeeld 3 platen hebt over de breedte van je kap dan zit er tussen elke plaat een kleine naad. Als je daar dan een witte strip e.d. over de naad zit is het wel netjes afgewerkt maar niet helemaal perfect strak omdat je die stript hebt ipv een geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Fuck.

* Denman heeft een domme actie gemaakt. Of juist geen actie zegmaar...

We gaan een open haard laten plaatsen, en de haardenleverancier had al aangegeven: let op met vloerverwarming, hier moet je een uitsparing voor laten i.v.m. boren gat naar kruipruimte voor luchttoevoer.
Nou ja, zoals eerder genoemd in dit topic is dit niet helemaal vlekkeloos verlopen, maar met een snelle fix volgens de haardenleverancier geen issue meer.

Maar waar ik nooit bij stil gestaan heb: er lopen ook (elektriciteit)leidingen over de vloeren van de 1e verdieping en zolder, uitgerekend op de plaats waar de pijp moet komen. Ik heb wel foto's gemaakt, maar de dekvloeren liggen er al in...
Omdat ik zo gefocust was op die vloerverwarming op de begane grond heb ik tijdens het maken van de foto's niet voldoende opgelet, want toen had er nog actie ondernomen kunnen worden.

Ik heb al een mail met foto's naar de haardenleverancier gestuurd met de vraag of dit problemen gaat opleveren. Maar misschien is dit een tip voor andere mensen die hetzelfde van plan zijn als wij :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonated
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-07 12:15
leecher schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:45:
Hebben jullie nagedacht over de waterleidingen? Ik heb er zelf niet direct bij stilgestaan maar ik heb begrepen dat bij vrijwel alle nieuwbouw men kunststof waterleidingen neerlegt. Dat maakt mijn keuken plannen misschien wat gecompliceerder en daarbij heb ik toch enige twijfels over duurzaamheid en gezondheid aspecten.

Het idee bij de keuken was afvoer/water/gas in een hoek uit te laten komen zodat ik later nog een keuze kan maken mbt de keuken (hoek of lengte opstelling). PVC lijmen en koper solderen/knellen draai ik mijn hand niet voor om, plastic leidingen moet je dan weer gereedschap voor hebben.

Daarbij heb ik het vermoeden dat PVC leidingen qua levensduur zich niet kunnen meten met koper (ondanks blije praatjes van de fabrikanten) en kan je op het internet zorgelijke dingen vinden mbt migratie van chemicaliën vanuit de leiding in het het drinkwater.

Dus ja wat is wijsheid? Heb ik een alu hoedje nodig als het gaat om het verhaal van chemicaliën? Iemand hier wel eens de aannemer verzocht waterleiding in koper uit te voeren in plaats van kunststof?
Om in te gaan op de wijze hoe 'kunststof' leidingen worden verwerkt:

Over het algemeen worden kunststof leidingen bij casco oplevering (zo is het bij ons opgeleverd) afgedopt afgewerkt middels een overgang van kunststof naar koper met eind-kap. Op deze manier kan de koper zelf verder op zijn/haar manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
leecher schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:45:

Waar dacht je dat veel waterleidingen in de grond van gemaakt zijn? Hint: niet koper. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Ja ik weet dat leidingen in de grond niet van koper zijn. Je zou kunnen stellen dat deze leidingen groter zijn dus het water relatief minder in contact staat met de wand van de leiding. Dat in combinatie met een hogere doorstroom snelheid. Maar goed ik zal me er maar niet druk om maken want dood gaan we toch. /neemt nog een slok water uit de BPA plastic fles

Eindstuk met koper is een goed idee ik zal eens informeren of dat hier ook zo wordt uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ook het stuk van de hoofdleiding naar je hoofdaansluiting is vaak niet van koper. En die doorstroomsnelheid is gelijk aan je gebruik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

En toen lag er vrij onverwacht de 6-weken opleverbrief in de bus.. :|

Afbeeldingslocatie: https://m.popkey.co/b07db7/DymEe.gif

Het regelen gaat beginnen :')

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
vhal schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 15:21:

[afbeelding]

Gefeliciteerd!

Ik kijk ook niet uit naar al het geregel straks, maar ben toch jaloers op je vanwege die brief :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasilFX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 08:28

BasilFX

BasilFX

Mijn vriendin en ik zijn ingeloot voor de zevende fase van een nieuwbouwproject in Arnhem Noord. Een mooi energieneutraal hoekhuis (EPC 0,0) met 264m² grond en 140m² woonoppervlak en eigen oprit. Tuin op het noorden, maar met een gemiddelde diepte van 15m blijkt uit de zonnesimulaties dat dit geen probleem zal zijn :)

Twee gesprekken met de makelaar zitten er al op, en we hebben in grote lijnen het meerwerk doorgegeven. Toch twijfelen we nog over de volgende zaken:
  • De begane grond heeft zo'n typische U-vorm: keuken achter, smal stukje, woonkamer voor. We kunnen dit tussenstuk omdraai van 1,60x2,80m naar 2,70x2,80m. Voordeel: meer licht van woonkamer naar keuken, maar minder lange rechte muren in keuken en woonkamer (2,70m versus 3,80m). Daarnaast moet de badkamer verplaatst worden zodat de leidingen boven elkaar uitkomen, wat ten koste gaat van de drie slaapkamers, tenzij je de master bedroom weer opdeelt.
  • We twijfelen nog over een uitbouw van 1,80m of 2,40m. Verschil in prijs is ~2500 euro, maar levert wel 3,3m² meer op. De keuken wordt dan 5,40x4,70m of 5,40x5,30m. De tuin wordt dan ongeveer 13,20x9,00m of 12,60x9,00m. Meer ruimte is beter, maar direct nodig hebben we het niet, en we weten niet of we het zonde van de tuin vinden.
  • De begane grond en eerste verdieping krijgen vloerverwarming. Voor een meerprijs van ~1800 euro kunnen we de zolder ook laten uitvoeren met vloerverwarming. De ene zegt: doe het wel want de investering valt mee, de ander zegt: de zolder warmt toch wel op door de zon (twijfel ik over vanwege zonnepanelen en goede isolatie) en opstijgende warmte (twijfel ik ook over want nok is 4,6m hoog). Vloerverwarming is traag, dus dat zal ook een rol spelen.
Iemand wat tips of commentaar om ons te helpen bij de laatste twijfels :9? Met de rest van komen we op ~60.000 euro uit voor een dwarskap, geïsoleerde garage en uitbouw.

http://www.basilfx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
vhal schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 15:21:

[afbeelding]

Wie gaan er allemaal komen?

Van de week akkoord van de bank binnen. Offerte is geldig tot begin december. Hoor ik van de notaris dat het passeren eind december is dus gelijk maar verlenging aangevraagd. Verder Facebook groep aangemaakt zodat we weten wie onze buren worden. De aannemer laat iedereen namelijk op het einde pas bij elkaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
BasilFX schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 18:48:
Mijn vriendin en ik zijn ingeloot voor de zevende fase van een nieuwbouwproject in Arnhem Noord. Een mooi energieneutraal hoekhuis (EPC 0,0) met 264m² grond en 140m² woonoppervlak en eigen oprit. Tuin op het noorden, maar met een gemiddelde diepte van 15m blijkt uit de zonnesimulaties dat dit geen probleem zal zijn :)

Twee gesprekken met de makelaar zitten er al op, en we hebben in grote lijnen het meerwerk doorgegeven. Toch twijfelen we nog over de volgende zaken:
  • De begane grond heeft zo'n typische U-vorm: keuken achter, smal stukje, woonkamer voor. We kunnen dit tussenstuk omdraai van 1,60x2,80m naar 2,70x2,80m. Voordeel: meer licht van woonkamer naar keuken, maar minder lange rechte muren in keuken en woonkamer (2,70m versus 3,80m). Daarnaast moet de badkamer verplaatst worden zodat de leidingen boven elkaar uitkomen, wat ten koste gaat van de drie slaapkamers, tenzij je de master bedroom weer opdeelt.
  • We twijfelen nog over een uitbouw van 1,80m of 2,40m. Verschil in prijs is ~2500 euro, maar levert wel 3,3m² meer op. De keuken wordt dan 5,40x4,70m of 5,40x5,30m. De tuin wordt dan ongeveer 13,20x9,00m of 12,60x9,00m. Meer ruimte is beter, maar direct nodig hebben we het niet, en we weten niet of we het zonde van de tuin vinden.
  • De begane grond en eerste verdieping krijgen vloerverwarming. Voor een meerprijs van ~1800 euro kunnen we de zolder ook laten uitvoeren met vloerverwarming. De ene zegt: doe het wel want de investering valt mee, de ander zegt: de zolder warmt toch wel op door de zon (twijfel ik over vanwege zonnepanelen en goede isolatie) en opstijgende warmte (twijfel ik ook over want nok is 4,6m hoog). Vloerverwarming is traag, dus dat zal ook een rol spelen.
Iemand wat tips of commentaar om ons te helpen bij de laatste twijfels :9? Met de rest van komen we op ~60.000 euro uit voor een dwarskap, geïsoleerde garage en uitbouw.
Wist niet dat Arnhem zo duur is. Ga zelf wonen in dit project, http://www.woneninzuidbroek.nl/situatie.php

Qua uitbouw zou ik altijd de ruimste kiezen en vloerverwarming opzolder lijkt mij wat overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Wackmack schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 19:56:
[...]

Wie gaan er allemaal komen?
Het valt wel mee maar het is meer het idee van "ok, we moeten nog dit, en dat...en zus...en zo..." :P

In ieder geval gaan we deze week onze woning maar eens "te koop" zetten via de projectontwikkelaar (Koopgarant). Zaterdag maar eens kijken naar een vloer. En dan heb ik het niet eens over het gedoe met opstalverzekeringen, verhuisberichten etc..

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Uitbouw: grootste kiezen. Later is het alleen maar gedonder en het is goed voor de verkoopbaarheid.
Vloerverwarming zolder: ik zou het altijd nemen. Als je een zolderindeling maakt ideaal. Later loop je te klooien met radiatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
VV inderdaad nemen. Je gaat toch op lage temperatuur verwarmen dus of je nou VV neemt of LTV radiatoren dat maakt voor de opwarm tijd weinig uit. En estetisch zoveel fijner.

Tussenstuk lekker zo laten, dat blijft toch altijd zo'n loze ruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:55
nvm...

[ Voor 98% gewijzigd door vandermark op 12-10-2016 22:03 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Nu online

Rubman

BasilFX schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 18:48:
Waar heb je die zonnesimulaties gedaan als ik vragen mag?
Ben zelf ook nog een beetje op zoek naar hoe de zon precies in de tuin gaat vallen en hoe het straks zit met extra zonnepanelen neerleggen danwel de 2 vanuit de bouw eruit trappen en alles vernieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasilFX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 08:28

BasilFX

BasilFX

Rubman schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 06:02:
[...]

Waar heb je die zonnesimulaties gedaan als ik vragen mag?
Ben zelf ook nog een beetje op zoek naar hoe de zon precies in de tuin gaat vallen en hoe het straks zit met extra zonnepanelen neerleggen danwel de 2 vanuit de bouw eruit trappen en alles vernieuwen.
Ik heb een ruwe schets gemaakt in Solidworks van het huis, huis van de buren en de tuin. Vervolgens kun je daar een zon als lichtbron toevoegen en vervolgens een motion study. Dan heb je twee keuzes:
  • De tijd van de dag varieren, maar de datum vast.
  • De tijd van de dag vast, maar de datum varieren.
Solidworks is niet gratis, maar met de hulp van een studentenvriend kwam ik een heel eind :-)

Zie ook deze link voor een video tutorial. Maar ook in SketchUp kun je hetzelfde doen en volgens mij ook met SweetHome 3D (gratis).

[ Voor 4% gewijzigd door BasilFX op 13-10-2016 08:15 ]

http://www.basilfx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Nu online

Rubman

BasilFX schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 08:13:
[...]

Ik heb een ruwe schets gemaakt in Solidworks van het huis, huis van de buren en de tuin. Vervolgens kun je daar een zon als lichtbron toevoegen en vervolgens een motion study. Dan heb je twee keuzes:
  • De tijd van de dag varieren, maar de datum vast.
  • De tijd van de dag vast, maar de datum varieren.
Zie ook deze link voor een video tutorial. Maar ook in SketchUp kun je hetzelfde doen en volgens mij ook met SweetHome 3D (gratis).
Oke ff wat meer werk dan ergens op basis van map gegevens de positie van de zon gedurende de dag laten zien.
Hoopte op iets ala maps waar je object kan neerzetten om zo ook de schaduwval te zien, maar is denk ik teveel gevraagd.
Nu zijn we al regelmatig langs geweest en de bebouwing eromheen is niet hoog dus maak me niet zorgen, was alleen nieuwsgierig.

Ander dingetje, ik heb het idee dat onze bouw een stuk sneller gaat dan gepland. Zoals eerder gepost zijn ze met buiten al zo goed als klaar (dakpannen gingen er deze week op dacht ik). Binnen zijn ze al volop bezig met de elektra en andere leidingen aanleggen e.d.
Op zich is dit allemaal goed nieuws alleen zitten wij met de keuken, waar wij tijdig moeten aangeven wat de opleverdatum is of dat deze is verschoven (staat er nu in voor ~maart 2017)
Gezien wij ook nog wat willen wijzigen in de keuken (kastkleur en 1 apparaat veranderen) is het wel handig om de data wat scherper te hebben.

Ik neem aan dat de aannemer in de huidige fase wel een wat betere schatting kan geven van mogelijke oplevermaand o.i.d. of kan ik zelf al een soort van gemiddelde tijd aanhouden op basis van wat er gedaan is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
knip: verplaatst naar ander topic (excuus voor het verkeerd plaatsen) ;w

[ Voor 96% gewijzigd door BastaRhymez op 13-10-2016 08:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

BastaRhymez schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 08:26:
Wij zijn (of beter gezegd: ik ben) ook aan het kijken om eventueel te verhuizen naar een grotere woning.
Nu wil ik graag dit huis laten bouwen.
Ik denk dat je beter in Ervaringen met het bouwen van een huis kunt gaan zitten.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Rubman schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 08:20:
[...]

Oke ff wat meer werk dan ergens op basis van map gegevens de positie van de zon gedurende de dag laten zien.
Hoopte op iets ala maps waar je object kan neerzetten om zo ook de schaduwval te zien, maar is denk ik teveel gevraagd.
Nu zijn we al regelmatig langs geweest en de bebouwing eromheen is niet hoog dus maak me niet zorgen, was alleen nieuwsgierig.

Ander dingetje, ik heb het idee dat onze bouw een stuk sneller gaat dan gepland. Zoals eerder gepost zijn ze met buiten al zo goed als klaar (dakpannen gingen er deze week op dacht ik). Binnen zijn ze al volop bezig met de elektra en andere leidingen aanleggen e.d.
Op zich is dit allemaal goed nieuws alleen zitten wij met de keuken, waar wij tijdig moeten aangeven wat de opleverdatum is of dat deze is verschoven (staat er nu in voor ~maart 2017)
Gezien wij ook nog wat willen wijzigen in de keuken (kastkleur en 1 apparaat veranderen) is het wel handig om de data wat scherper te hebben.

Ik neem aan dat de aannemer in de huidige fase wel een wat betere schatting kan geven van mogelijke oplevermaand o.i.d. of kan ik zelf al een soort van gemiddelde tijd aanhouden op basis van wat er gedaan is?
Bij ons zijn ze zo te zien net iets verder dan bij jullie (verwachte oplevering november-december), en wij hebben ook nog geen definitieve of geschatte opleverdatum doorgekregen. De aannemer heeft aangegeven dat we de eerste geschatte opleverdatum doorkrijgen als het huis wind- en waterdicht is (inmiddels enkele weken geleden gebeurd) en als de NUTS-voorzieningen ingebracht zijn.

Wel hebben we afgelopen maandag een mailtje gehad dat de keukenleverancier de keuken vanaf 24 oktober kan komen inmeten, vrije inloop. Wellicht dat jullie ook nog een dergelijk mailtje krijgen?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Nu online

Rubman

Denman schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:28:
[...]

Bij ons zijn ze zo te zien net iets verder dan bij jullie (verwachte oplevering november-december), en wij hebben ook nog geen definitieve of geschatte opleverdatum doorgekregen. De aannemer heeft aangegeven dat we de eerste geschatte opleverdatum doorkrijgen als het huis wind- en waterdicht is (inmiddels enkele weken geleden gebeurd) en als de NUTS-voorzieningen ingebracht zijn.

Wel hebben we afgelopen maandag een mailtje gehad dat de keukenleverancier de keuken vanaf 24 oktober kan komen inmeten, vrije inloop. Wellicht dat jullie ook nog een dergelijk mailtje krijgen?
Dat is een hele goede, het hele project moet eigen keukens uitzoeken dus dan verwacht je wel zoiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Rubman schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 08:20:
[...]

Sketchup heeft een google maps plugin. Snel je huisje tekenen en dan met de sliders spelen.

Dan krijg je zoiets:
Verschillende jaargetijden zonnepanelen
(kaart stond hier uit)

Let wel, dit zijn dan weer screenshots in AutoCad geplakt. Ben geen grafisch wonder. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Ik heb Sketchup op precies dezelfde wijze gebruikt. Huis waar het in dit geval om gaat is van nature erg donker, 2x zo lang als breed met de achtertuin op het noord-westen. Als dat dan in Sketchup zit en je tekent de uitbouw van 2,4m van de buren op het zuiden erbij zie je direct dat het een ongezellige boel gaat worden.
Conclusie; optie uitbouw erbij, glas in de woonkamerdeur en een andere vorm keukenraam voor meer lichtinval. Dat laatste is nog een punt van discussie want ja de architect had de voorgevel niet zo bedacht he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Hmmm, we zijn nu aan het kijken naar nieuwbouwwoning in klein inbreidingsproject. Ik heb het idee dat duurzaamheid minimaal is:

- EPC 0,4
- RC's van vloer, wanden en dak minimale eis (vloer & muren 4,5, dak 6 m2 K/W)
- dubbel glas (HR++ neem ik aan)
- Gas voor verwarming en tapwater met cv ketel
- Vloerverwarming BG en 1e, zolder geen en ook geen optie in lijst
- Mechanische ventilatie met natuurlijke aanvoer via roosters
- 7 zonnepanelen op schuin dak (west georienteerd) en geen optie voor meer panelen in optielijst...

Met name die ventilatie door roosters vind ik jammer... Als ik dit lees is dat niet comfortabel bij koude buitentemperaturen: http://www.dwa.nl/wp-cont...-voor-woningen-EPC-04.pdf

Iemand daar idee/mening over?

Heb het idee dat ze door simpel 7 panelen er op te knallen zo 0,3 EPC punt hebben behaald en makkelijkste weg kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Klopt allemaal. Bijzonder jammer die EPC eis, het wordt projectontwikkelaars wel heel makkelijk gemaakt om gewoon op de oude manier te blijven bouwen.

Wat je zegt, alles minimaal volgens bouwbesluit met zo min mogelijk PV panelen om op 0,4 uit te komen. Gemiste kans, maar aan de andere kant wil waarschijnlijk 90% van de kopers liever een paar vierkante meter extra in plaats van een betere gebouwschil of beter ventilatiesysteem.

Grootste probleem is inderdaad die ventilatie. Dat pas je later vrijwel niet meer aan naar b.v. systeem D en die roosters zijn in de winter inderdaad bijzonder onprettig. Isolatie is minimum maar best OK, meer isolatie levert steeds minder op. Vloerverwarming is een goed plan als dat berekend is op lage temperatuur. Glas is vrij minimaal maar comfort daar is toch al beperkt door die roosters.

Maar eeh, zelfs geen douche WTW?

Kortom; standaard woning met een focus op veel m2 voor weinig euros (iig voor de ontwikkelaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Optimum van Rc ligt rond de 5-5,5, daar haal je echt niet veel meer winst uit. En er zijn er genoeg die helemaal geen WTW willen hebben. Die hebben Vathorst nog in gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06-2024
Mijn huis stamt uit 2011, laten bouwen door een aannemer.
Toen had ik dit subforum nog niet ontdekt en was ik wat minder met duurzaamheid bezig, dat kwam pas na de eerste energierekening na een jaar. ;)
Ik heb ook van die ventilatieroosters boven de ramen.

Als ik nu weer ging bouwen dan kwamen die er niet meer in en wordt het ventilatie type D, en triple glas.
Een buurman van mij heeft ook triple glas, dat verschil merk je duidelijk in koudeval.

De basis wat je niet meer zo snel kunt veranderen zoals isolatie en ventilatie moet goed zijn.
Een setje zonnepanelen kun je er altijd nog in een dagje opleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

vandermark schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:17:

Met name die ventilatie door roosters vind ik jammer... Als ik dit lees is dat niet comfortabel bij koude buitentemperaturen: http://www.dwa.nl/wp-cont...-voor-woningen-EPC-04.pdf

Iemand daar idee/mening over?
Dat het allemaal wel meevalt, ik stoor mij er niet aan. Het hoeft niet per definitie slecht te zijn.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Het is zeker niet per definitie slecht. Maar het kan wel oncomfortabel zijn als het niet goed is uitgevoerd.

Een rooster precies achter je bank met lage temperatuur verwarming is b.v. geen heel goede combinatie. Maar als je dit goed uitvoert kan het best prima werken hoor. Dat is ook waarom het overgrote deel van de woningen in Nederland worden gebouwd met systeem C (mechanische afvoer, natuurlijke toevoer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Extra voordelen van het D systeem is ook dat je de aangevoerde lucht erg goed kan zuiveren en dat je veel minder geluid van buiten hoort. Ook vind ik het er persoonlijk een stuk beter uitzien dan van die roosters boven alle ramen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Ernemmer schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:03:
Extra voordelen van het D systeem is ook dat je de aangevoerde lucht erg goed kan zuiveren en dat je veel minder geluid van buiten hoort. Ook vind ik het er persoonlijk een stuk beter uitzien dan van die roosters boven alle ramen.
Onze roosters in onze huidige woning zijn in het kozijn verwerkt en hebben dezelfde RAL-kleur waardoor ze eigenlijk niet opvallen. De nieuwe woning heeft een combinatie van bovenstaande en 'lelijke' roosters zoals hieronder :/ [random google img]

Afbeeldingslocatie: http://www.focuskozijntechniek.nl/pam/custom/6/fotos/overig/ventilatierooster-05.jpg

Nadeel wat ik in het huidige huis merk is dat ze wel fluiten afhankelijk van de windstand (woon wel 4 hoog)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
gaan we niet oftopic? Dit is het nieuwbouwproject forum...daar krijg je een huis naar wat de projectontwikkelaar beslist (wat betreft de ventilatie en isolatie)...dit hoort meer in het eigen huis bouwen topic :)

[ Voor 10% gewijzigd door bvbal79 op 14-10-2016 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Jup, de keuze WTW wel/niet is in dit topic al voor je gemaakt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Hoppa! Eind november gaan ze starten bij ons, dat is al aardig snel zeg!
We gaan pas eind december of begin januari passeren dus had verwacht dat de bouw dan pas zou starten.
Gelukkig toch voor het passeren al beginnen met de bouw.

Iemand enig idee wat ze in de eerste 3/4 weken doen? Uitgraven en? Wij zitten in het midden van het project, dus hopelijk is er al iets te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Bouwplaats inrichten, ontgraven, heien, fundering leggen, riolering e.d. leggen in woning, aanvullen, bg vloer leggen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Laatst online: 11-09 16:18
Wackmack schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:34:
Hoppa! Eind november gaan ze starten bij ons, dat is al aardig snel zeg!
We gaan pas eind december of begin januari passeren dus had verwacht dat de bouw dan pas zou starten.
Gelukkig toch voor het passeren al beginnen met de bouw.

Iemand enig idee wat ze in de eerste 3/4 weken doen? Uitgraven en? Wij zitten in het midden van het project, dus hopelijk is er al iets te zien.
Zit je dan niet met een hele bups aan bouwrente? Bij ons kon je 7% procent rente neerleggen als je nog niet had gepasseerd voor het starten van de bouw...

Inmiddels gaat de bouw erg snel bij ons project. Begin september is de bouw gestart en inmiddels staan de muren van het eerste blok en zijn ze begonnen aan het tweede. Wij zijn het derde blok en daarmee zullen ze denk over 1 a 2 weken starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Nu online

Rubman

Net weer terug van de bouwplaats en alle pannen zitten er ook op (op 4 na ofzo) *O*

Zolder is allemaal bruine spaanplaat afwerking met in de nok scharnieren. Iets wat ik nog nooit eerder gezien of gehoord heb. Denk persoonlijk gemak voor de bouw want je hangt de plaat op een balk en hangt hem in het geheel zo aan de muur en schroeft hem vast.
Ga dit nog wel even navragen bij de aannemer hoe dit nu echt zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Rikster
  • Laatst online: 20-08 15:50
Rubman schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:23:
Net weer terug van de bouwplaats en alle pannen zitten er ook op (op 4 na ofzo) *O*

Zolder is allemaal bruine spaanplaat afwerking met in de nok scharnieren. Iets wat ik nog nooit eerder gezien of gehoord heb. Denk persoonlijk gemak voor de bouw want je hangt de plaat op een balk en hangt hem in het geheel zo aan de muur en schroeft hem vast.
Ga dit nog wel even navragen bij de aannemer hoe dit nu echt zit.
http://www.joostdevree.nl/shtmls/scharnierkap.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stegeman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-07 00:18
Wij proberen een afspraak te maken met onze projectshowroow Gevier in Bunnik voor sanitair. Heeft een van jullie ervaring met dit bedrijf? Wellicht tips om mee te nemen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unity2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 21:54
Toevallig voor project Lindeweyde in Linschoten? Keuken bij Voortman keukens in Bunnik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
stegeman schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 17:02:
Wij proberen een afspraak te maken met onze projectshowroow Gevier in Bunnik voor sanitair. Heeft een van jullie ervaring met dit bedrijf? Wellicht tips om mee te nemen:)
Geen tips met dit bedrijf maar bij ons zat het sanitair ook in hrt huis. Bij een firma alleen een grotere douchekop en een muurtje uitgekozen ipv een douchecabine. Na 30 min waren we al klaar. Moet wel zeggen dat wij alles vrij snel doen. Keuken binnen een uurtje uitgekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Nu online

Rubman

Gisteren even samengekomen met een groot gedeelte van ons blok omdat de pannen op het dak zitten (voor 99% dan).
Ook mijn buren eindelijk echt ontmoet, die waren niet naar de borrel van de eerste paaldag gekomen omdat ze dachten dat het echt niks was terwijl ons blok het juist super gezellig had en uiteindelijk dat zaaltje is uitgeveegd. Hadden ze wel spijt van.

Maar goede klik met allemaal denk ik wel, iedereen kwam ook met het idee om gezamenlijk de schutting in te kopen zodat je een goede korting kan afdingen. Dan gaat het ook nog via een van de buren die hovenier is en dus wel wat leveranciers kent.

Kan eigenlijk niet meer wachten tot het allemaal klaar is, geduld begint wel een beetje op te raken. Ook al zou het oorspronkelijk tot juni duren, lijkt het er nu eerder op dat het februari gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Rubman schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 06:13:
Gisteren even samengekomen met een groot gedeelte van ons blok omdat de pannen op het dak zitten (voor 99% dan).
Ook mijn buren eindelijk echt ontmoet, die waren niet naar de borrel van de eerste paaldag gekomen omdat ze dachten dat het echt niks was terwijl ons blok het juist super gezellig had en uiteindelijk dat zaaltje is uitgeveegd. Hadden ze wel spijt van.

Maar goede klik met allemaal denk ik wel, iedereen kwam ook met het idee om gezamenlijk de schutting in te kopen zodat je een goede korting kan afdingen. Dan gaat het ook nog via een van de buren die hovenier is en dus wel wat leveranciers kent.

Kan eigenlijk niet meer wachten tot het allemaal klaar is, geduld begint wel een beetje op te raken. Ook al zou het oorspronkelijk tot juni duren, lijkt het er nu eerder op dat het februari gaat worden.
Die gezamenlijke schutting willen wij inderdaad ook gaan doen. De bewoners van de 8 huizen tegenover ons (min of meer hetzelfde project) hebben dit ook gedaan en het ziet er super strak uit, prima kwaliteit, en een nette prijs bedongen. Van een overbuurman heb ik de gegevens van de leverancier gekregen. Nu nog even onze (directe) buren zien te overtuigen ;)

Hoe doen jullie dat eigenlijk? Ik heb alleen mijn directe buren ontmoet tijdens een soort van kijkdag, maar buiten dat nog helemaal niemand gezien.
Nu heeft de aannemer tijdens 1 van de eerste mailwisselingen aan iedereen per abuis iedereen in de CC gezet i.p.v. BCC, dus iedereen weet elkaars email adres iig al wel :+
Gewoon maar eens een mailtje naar iedereen sturen om die schutting alvast te regelen, danwel een whatsapp groep oprichten?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Nu online

Rubman

Denman schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 08:21:
[...]

Die gezamenlijke schutting willen wij inderdaad ook gaan doen. De bewoners van de 8 huizen tegenover ons (min of meer hetzelfde project) hebben dit ook gedaan en het ziet er super strak uit, prima kwaliteit, en een nette prijs bedongen. Van een overbuurman heb ik de gegevens van de leverancier gekregen. Nu nog even onze (directe) buren zien te overtuigen ;)

Hoe doen jullie dat eigenlijk? Ik heb alleen mijn directe buren ontmoet tijdens een soort van kijkdag, maar buiten dat nog helemaal niemand gezien.
Nu heeft de aannemer tijdens 1 van de eerste mailwisselingen aan iedereen per abuis iedereen in de CC gezet i.p.v. BCC, dus iedereen weet elkaars email adres iig al wel :+
Gewoon maar eens een mailtje naar iedereen sturen om die schutting alvast te regelen, danwel een whatsapp groep oprichten?
Dat lijkt mij een hele goede en hadden wij helaas niet.
Wij hebben via Facebook elkaar gevonden en er is een groep opgericht, Mensen gevonden op basis van de likes op eerste paal foto's. We missen 2 huizen, 1 ouder stel die we niet op Facebook kunnen vinden en 1 huis wat weer opnieuw in de verkoop is gegaan na de eerste paal dus die mensen hebben we helemaal niet ontmoet.

Was zelf van plan om via de aannemer een mailtje te laten sturen o.i.d. Maar met de groep die we nu kennen is het helemaal d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

[...]

Wij hebben ook een WA-groep voor de schuttingen van onze woningblok (blok 3). Van de in totaal 6 blokken hebben de eerste 2 al hun schuttingen collectief laten plaatsen. Het idee is goed maar er kan altijd een situatie zich voordoen dat er iemand totaal wat anders wil dan de rest. De keuze van het hout is ook zo’n ding. Standaard grenen (past het best bij het schuurtje) of toch douglas, banqirai of een andere hardhoutsoort? Vooralsnog gaat het wel redelijk gelijk op maar er zullen sowieso concessies gedaan moeten worden.

Via FB zijn de meeste mensen wel gevonden, er was nl. al een pagina voor het project. De rest is via de kopersbegeleiding gevonden.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
[...]

Hier heeft de makelaar een gesloten facebook pagina gemaakt en wrs iedereen gewoon gemaild om daar in te komen. Vervolgens op de eerste dag de meeste ontmoet. Daarna kwam er kort al een whatsapp groep waar ik wel blij mee ben aangezien we nu op een uur rijden van onze nieuwe woning zitten. Sommige buren gaan er haast elke dag en maken dan foto's voor ons :)

Maar ook dan kennen we nog niet al onze buren. van de 10 woningen weten we van 1 woning totaal niet wie er woont. Waarschijnlijk social media shuw...of woonachtig ergens ver weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:02
Welke netwerkkabel adviseren jullie voor in een nieuwbouw? In ons project is cat5e standaard voorzien, cat6 is 6€/meter opleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Laatst online: 20-08 15:50
Rubman schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 06:13:
Dan gaat het ook nog via een van de buren die hovenier is en dus wel wat leveranciers kent.
Let dan wel even op dat jullie niet gezamenlijk de schutting van de buurman betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Nu online

Rubman

De Rikster schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 16:17:
[...]

Let dan wel even op dat jullie niet gezamenlijk de schutting van de buurman betalen ;)
Nee daar gaan we zeker op letten en anders breien we het recht met de verf.

Mijn vriendin werkt voor PPG van oa Histor en Sigma en gaat proberen voor hele blok verf te regelen met korting.
Normaal mag ze een x bedrag per jaar aan verf kopen voor eigen gebruik met 50% korting, maar we kunnen kijken of we dat eenmalig oprekken en dan 2 jaar niets halen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

botech schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:52:
Welke netwerkkabel adviseren jullie voor in een nieuwbouw? In ons project is cat5e standaard voorzien, cat6 is 6€/meter opleg.
Ga je voor gemak, dan de upgrade kiezen
Ga je voor de €€€, dan standaard kiezen en bij een kabelboer een rol cat6 kabel bestellen en deze zelf in de buizen trekken.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Nu online

Rubman

botech schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:52:
Wordt het standaard geleverd met kabel of is de cat5 al een betaalde optie?

Dan kan je het beter leeg laten opleveren (misschien wat geld retour krijgen) en zelf cat6 trekken. Sowieso is door de aannemer laten doen een stuk duurder en betaal je ook voor het gemak wat je er van hebt.

Bij ons worden nagenoeg alle leidingen loos geleverd met geleidedraad en ik ga zodra wij erin zitten de belangrijkste kabels direct trekken naar de wand dozen.
Liefst ook met stugge cat6 afhankelijk van de bochten in de leiding en de rj45 aansluitingen op de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
Rubman schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:33:
[...]

Wordt het standaard geleverd met kabel of is de cat5 al een betaalde optie?

Dan kan je het beter leeg laten opleveren (misschien wat geld retour krijgen) en zelf cat6 trekken. Sowieso is door de aannemer laten doen een stuk duurder en betaal je ook voor het gemak wat je er van hebt.
Wordt standaard geleverd met cat5 kabel. Ik zal eens vragen of het leeg kan ook.
Het is een appartement dus het is nu niet dat er zoveel meters zullen ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Nu online

Rubman

botech schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 08:42:
[...]

Wordt standaard geleverd met cat5 kabel. Ik zal eens vragen of het leeg kan ook.
Het is een appartement dus het is nu niet dat er zoveel meters zullen ingaan.
Ik zou persoonlijk als het kan voor leeg gaan, dan heb je ook beter zicht op wat voor kabels erin gaan gezien er nogal wat slechte Cat5 kabels zijn met aluminium kern. Komt niet ten goede van de snelheid. Aannemers kijken daar niet snel naar denk ik en kiezen eerder voor een goedkopere kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
Rubman schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 08:44:
[...]

Ik zou persoonlijk als het kan voor leeg gaan, dan heb je ook beter zicht op wat voor kabels erin gaan gezien er nogal wat slechte Cat5 kabels zijn met aluminium kern. Komt niet ten goede van de snelheid. Aannemers kijken daar niet snel naar denk ik en kiezen eerder voor een goedkopere kabel.
OK, bedankt voor de tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Bij ons wordt er standaard alleen COAX naar de woonkamer gelegd. Alle overige leidingen naar de eerste verdieping / zolder zijn allemaal loze leidingen.

Nu wil ik in de woonkamer naar de TV eigenlijk zowel Cat6 als een degelijke (Hirschmann?) COAX kabel trekken. Dat zijn beide volgens mij best dikke kabels. Ik hoop dat het lukt om de 2 nieuwe kabels met de huidige te verbinden en deze zo naar de meterkast te trekken. Iemand hier ervaring mee in een nieuwbouwwoning?

Dan wil ik hetzelfde nog doen naar alle overige kamers boven, maar dan met een veer. Dat wordt met zulke kabels nog een uitdaging denk ik :X

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bronce
Denman schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 08:50:
Bij ons wordt er standaard alleen COAX naar de woonkamer gelegd. Alle overige leidingen naar de eerste verdieping / zolder zijn allemaal loze leidingen.

Nu wil ik in de woonkamer naar de TV eigenlijk zowel Cat6 als een degelijke (Hirschmann?) COAX kabel trekken. Dat zijn beide volgens mij best dikke kabels. Ik hoop dat het lukt om de 2 nieuwe kabels met de huidige te verbinden en deze zo naar de meterkast te trekken. Iemand hier ervaring mee in een nieuwbouwwoning?

Dan wil ik hetzelfde nog doen naar alle overige kamers boven, maar dan met een veer. Dat wordt met zulke kabels nog een uitdaging denk ik :X
Op papier laten zetten dat ze alle leidingen 19 mm uitvoeren en grote inbouwdozen. Liefst ook dat ze geen flexibele buis gebruiken. Dan moet CAT6 en COAX makkelijk lukken (kabelglijmiddel gebruiken, en goed aan te trekveer verbinden zonder propje). De bochten naar de inbouwdoos zijn het vervelends, die bouwvakkers houden daar geen rekening mee en maken alles gewoon 90 graden en knallen er flexbuis in (daar betaalde ik dan 120 euro per stuk voor). Ze hadden mondeling gezegd dat ze dit niet zouden doen tijdens meerwerk uitzoeken maar goed zo spijt van dat ik dit niet op papier hadden laten zetten (naïef).

Er is een topic op tweakers nette LAN afwerking, staat alles in over kabels trekken.

Hier was vanuit de bouw een coax en een cat 5e aansluiting standaard afgemonteerd, die was netjes HIRSCHMAN kabel, de cat 5e aansluiting was om te huilen, verkeerde kabel gebruikt flexible ipv stug en de keystone niet goed afgemonteerd.

CAT6 opleg van 6 euro per meter die ik net voorbij zag komen is echt belachelijk. En waarschijnlijk trekken die boeren de kabel dan helemaal naar de klote door er aan te trekken alsof het installatiedraad is.

Gewone alles als loze leiding doen en achteraf zelf kabels trekken. Des noods regel je iemand die helpt ben je alsnog veel goedkoper uit en kan je zelf je kabel kiezen (goede kwaliteit 100% koper, stugge cat6 of cat 5e).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Thanks voor de uitgebreide reactie. Op papier zetten lukt niet meer, aangezien de leidingen al liggen en de dekvloeren gestort zijn :P
Maar het scheelt wel dat het PVC leidingen zijn, en van de meterkast naar de TV hoek in een zeer flauwe bocht gelegd, dus het enige probleem zal inderdaad de bocht naar de inbouwdoos zijn.

Ik ga het lekker zelf doen denk ik. Aangezien de volledige benedenverdieping (vloeren, wanden, keuken, etc) uitbesteed wordt, heb ik in die 4 weken meer dan genoeg tijd om 's avonds na het werk of in het weekend aan de slag te gaan met dit soort klusjes :)
Lijkt me bovendien wel ontspannend om lekker een volle zaterdag of zondag aan de slag te gaan om een degelijk en goed netwerk door het gehele huis te leggen inclusief nette inbouwdozen op elke kamer.

Oh ja, binnenmuren gaan er deze week ook in. Sterker nog, ik denk dat ze nu al staan. Ik hoop stiekem dat we op zeer korte termijn een mail / brief van de aannemer krijgen waarop we een verwachte opleverdatum door krijgen. Dan kunnen we echt ergens naar toe leven :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Wie hebben hier in de keuze voor de vloer nagedacht over keramisch parket? Lijkt me aardig ideaal, zeker met vloerverwarming als hoofdverwarming (hoger rendement dan hout). Andere bedenkingen/aandachtspunten? Ik weet dat het duurder is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bartvb
Kennis van me heeft dat. Het ziet er beter uit dan ik had gedacht, makkelijk schoon te maken, werkt goed met vloerverwarming, etc, etc.

Nadelen zijn dat het erg hard is (geluid, dingen laten vallen), voegen heeft en koud aanvoelt. Als je iets wil hebben dat lijkt op hout zonder de nadelen van hout zou ik gaan voor PVC. Is betaalbaarder, warmer, beter wat geluid betreft, makkelijker te vervangen/repareren. Ik was behoorlijk onder de indruk van de kwaliteit van de (niet budget) varianten en ook hoe het er uiteindelijk op een vloer uitziet. Grote kans dat we dit in onze nieuwe woning ook gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
bartvb schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:21:
Kennis van me heeft dat. Het ziet er beter uit dan ik had gedacht, makkelijk schoon te maken, werkt goed met vloerverwarming, etc, etc.

Nadelen zijn dat het erg hard is (geluid, dingen laten vallen), voegen heeft en koud aanvoelt. Als je iets wil hebben dat lijkt op hout zonder de nadelen van hout zou ik gaan voor PVC. Is betaalbaarder, warmer, beter wat geluid betreft, makkelijker te vervangen/repareren. Ik was behoorlijk onder de indruk van de kwaliteit van de (niet budget) varianten en ook hoe het er uiteindelijk op een vloer uitziet. Grote kans dat we dit in onze nieuwe woning ook gaan gebruiken.
Wij hebben naar lang wikken en wegen ook voor PVC gekozen. Op het oog lijkt het echt heel erg op hout en het heeft ook een voelbare nerf etc. Met vloerverwarming echt een prima keuze.

Ook gekeken naar keramisch parket bij één aannemer, zijn advies was om dan gewoon een houten vloer te nemen als je per se hout wilt.

Wat ook nog een alternatief is zijn tegels. Wij vonden dit te duur, maar ook hiervan is de hout afwerking erg realistisch. Tegels plus vloerverwarming is wel een goede combi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubman
  • Nu online

Rubman

Net te horen gekregen dat de verwachte oplevering nog verder is vervroegd naar februari.
Dus kort gezegd in de folder stond juni, na de eerste paal werd gezegd maart/april en nu dus al februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Underpromise, overdeliver?
Of ze hebben onderaannemers gevonden die alles in een derde van de tijd met een derde van de kwaliteit doen? :P
Bijzonder in ieder geval! Maar positief voor jullie lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Nu online

Rubman

bartvb schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:18:
Underpromise, overdeliver?
Of ze hebben onderaannemers gevonden die alles in een derde van de tijd met een derde van de kwaliteit doen? :P
Bijzonder in ieder geval! Maar positief voor jullie lijkt me?
Nou het is een goede aannemer dat weten we wel en de bouw gaat ook echt via hun, buren kennen de opzichter vrij goed.

Het heeft te maken met meerdere factoren die elkaar versterken.
Ze konden eerder beginnen dan gepland want de bouwploeg was vrij beschikbaar scheelt ~2-3 weken.
Het is een van de laatste fases dus de kinderziektes zijn eruit.
Plus ze werken aan twee blokken tegenover elkaar, mooi af te wisselen met opbouw en ombouw/afwerking per blok zinder dat de ploegen elkaar in de weg zitten. Ze gaan ook niet helemaal gelijk op, maar echt achter elkaar aan.
Daarnaast hebben ze zoals ze zelf zeggen geluk met de levering van materialen die allemaal keurig op tijd komen en weer wat heel erg mee werkt, lekker droog en doorbouwen maar.
Het is met paar weken dicht en dan enkel binnen nog afwerken. Plus uiteraard de tuin prepareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Phoe, vandaag kijkdag gehad en huisnummer doorgekregen ... XX A ... Iedereen een normaal nummer en wij de toevoeging A (hoekhuis).. wel een beetje tegenvaller :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Rubman schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 18:16:
Net te horen gekregen dat de verwachte oplevering nog verder is vervroegd naar februari.
Dus kort gezegd in de folder stond juni, na de eerste paal werd gezegd maart/april en nu dus al februari.
Nice, positief nieuws!

Bij ons was het andersom: eerst zou het voor de bouwvak 2016 zijn, en we hebben nu nog geen verwachte opleverdatum :+

Overigens vandaag een mailtje van de aannemer gehad met het verzoek voor 28/10 een kopie van het energielevercontract aan te leveren, en dat dit contract voor 04/11 actief moet zijn. Dit voor het aanvragen van de meterkasten. Lijkt me een goed teken dat oplevering op korte termijn mogelijk moet zijn, of kan het alsnog 2 maanden duren nu? :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Hopelijk zien we deze week de eerste mensen in de Facebook groep. Wacht nog even op de aannemer waar hij het naar iedereen mailt. Ben wel benieuwd naar de buurt.

Van de week online gezocht naar verschillende leveranciers en zij jullie misschien bekend met de volgende leveranciers:

http://www.fairwood.nl/ voor de parketvloer, eventueel visgraat
http://qlickdesign.nl/qlickflooring/ voor de gietvloer, als het mooi oogt

Kwam een goed artikel over een tuinarchitect, http://www.studioredd.nl/blog/waarom-een-tuinarchitect/
Morgen even contact opnemen. De intentie is om alvast een ontwerp te maken. De uitvoering zal wel in fase moeten en deels zelf ivm geldbesparing. Iemand ervaring met de architect? Zo ja, hoe vonden jullie het? Hoe was bij jullie de offerte opgebouwd, alleen advies of ook uitvoering door middel van een hovenier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 22:58
vandermark schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:04:
Wie hebben hier in de keuze voor de vloer nagedacht over keramisch parket? Lijkt me aardig ideaal, zeker met vloerverwarming als hoofdverwarming (hoger rendement dan hout). Andere bedenkingen/aandachtspunten? Ik weet dat het duurder is.
Wij kijken hier ook naar. Heb nu eikenhouten pakketvloer. Prachtig maar veel te onderhoudsintensief. Moet deze vloer regelmatig behandelen, moet enorm oppassen met vocht (vlekken) en ook niet echt ideaal met kinderen. In de loop van de jaren deukjes / krassen in ontstaan. Kan je sfeervol noemen, maar de deukjes zitten vooral gecentreerd bij plekken waar gespeeld wordt. Ik vind dat niet zo mooi.
Van pvc vraag ik mij af hoe degelijk dat is. Is dat na 10 jaar uitgesleten?

Keramische tegels met houtlook (en meekleurende voegen) lijkt mij een degelijke oplossing.
Kou valt volgens mij icm vloerverwarming mee. Hard ondergrond, Tsja ik weet niet. Als er nu een glas op de houten vloer valt is het ook kapot, een pvc vloer is ook niet heel verend volgens mij, is maar enkele mm dik.
Tegels kan je in geval van defect repareren met reparatiesetje of de hele tegel vervangen.

Wij hebben mooie tegels gezien. 70 m2 incl leggen en materiaal voor 6000 euro. Veel geld, maar ik weet wel zeker dat deze vloer 30 jaar onderhoudsvrij meegaat.

Oppervlakte voor ons huis nog een ruwe schatting, dus de prijs zal nog iets lager worden.

Wij kijken trouwens bij tegelzetbedrijfjes. Bij de fancy showrooms ligt de prijs een stuk hoger.

Ben benieuwd naar vloer-ervaringen en overwegingen en tips van anderen.

[ Voor 5% gewijzigd door miles op 19-10-2016 07:05 . Reden: Typo en aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:25
Wij, en onze buren, denken er ook aan om voor keramisch parket te gaan.
Inderdaad makkelijk schoon te houden (handig met honden en/of kinderen) en toch een mooie uitstraling.
Dat het hard is vind ik misschien wel een voordeel, dan blijft het lang goed.

PVC hadden we nog niet zo over nagedacht, kan alsnog een optie zijn.

Hier in de showrooms ligt keramisch parket zo rond de 50 euro/m2, maar ik weet niet of dat incl. leggen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Dirtbiter schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:30:
[...]

Wij, en onze buren, denken er ook aan om voor keramisch parket te gaan.
Inderdaad makkelijk schoon te houden (handig met honden en/of kinderen) en toch een mooie uitstraling.
Dat het hard is vind ik misschien wel een voordeel, dan blijft het lang goed.

PVC hadden we nog niet zo over nagedacht, kan alsnog een optie zijn.

Hier in de showrooms ligt keramisch parket zo rond de 50 euro/m2, maar ik weet niet of dat incl. leggen is.
Wat ik ervan heb gezien niet. Leggen kost zo'n 40-50 euro pm2.
Als je echt lange tegels pakt kan dit nog wel iets duurder zijn. De vloer moet dan veel beter geëgaliseerd worden.
miles schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 23:41:
[...]

Van pvc vraag ik mij af hoe degelijk dat is. Is dat na 10 jaar uitgesleten?

Keramische tegels met houtlook (en meekleurende voegen) lijkt mij een degelijke oplossing.
Kou valt volgens mij icm vloerverwarming mee. Hard ondergrond, Tsja ik weet niet. Als er nu een glas op de houten vloer valt is het ook kapot, een pvc vloer is ook niet heel verend volgens mij, is maar enkele mm dik.
Tegels kan je in geval van defect repareren met reparatiesetje of de hele tegel vervangen.
Heb er geen directe ervaring mee, maar alleen wat ik heb gezien /gehoord in showrooms

Wij krijgen overigens 15 jaar garantie op pvc. Het is heel stug en sterk spul. Ik denk dat dit bijna niet kapot is te krijgen op de vloer en helemaal onderhoudsvrij. Een glas erop laten vallen geeft echt geen schade denk ik.

Denk dat keramische tegels of pvc echt beide een prima oplossing is, zeker met vloerverwarming , met beide voor en nadelen.

Grootste verschil is de geleiding van warmte. Een keramische vloer geleid warmte heel goed. Wat resulteert in een warme vloer aan voeten met vloer verwarming en een koude vloer als die uit is. Pvc heeft dit niet. Het materiaal laat de warmte door zonder dat je dit echt voelt. Daarnaast natuurlijk het materiaal. Pvc is veel zachter en daardoor wat geluiddempend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 22:58
EJPostema schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:57:

Wat ik ervan heb gezien niet. Leggen kost zo'n 40-50 euro pm2.
Als je echt lange tegels pakt kan dit nog wel iets duurder zijn. De vloer moet dan veel beter geëgaliseerd worden.
Wij hebben vrijblijvende offerte laten maken, tegels van 30x120 cm leggen kost 27,50, tegels van 40x170 leggen kost 29,50 per m2, lijm en voegen per m2 6,95 voor beiden formaten.

Lange brede tegels vind ik het mooiste, maar de kleur van de betreffende korte tegel vonden wij het mooiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:25
miles schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:10:
[...]

Wij hebben vrijblijvende offerte laten maken, tegels van 30x120 cm leggen kost 27,50, tegels van 40x170 leggen kost 29,50 per m2, lijm en voegen per m2 6,95 voor beiden formaten.

Lange brede tegels vind ik het mooiste, maar de kleur van de betreffende korte tegel vonden wij het mooiste.
Dat zijn nog pittige prijzen voor het leggen, naast de tegels zelf. Die had ik niet zo hoog ingeschat.

Hoe verhoudt dat zich met het leggen en de aanschafprijs van PVC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Dirtbiter schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:30:
[...]

Dat zijn nog pittige prijzen voor het leggen, naast de tegels zelf. Die had ik niet zo hoog ingeschat.

Hoe verhoudt dat zich met het leggen en de aanschafprijs van PVC?
Heb hier en daar wat offertes aangevraagd. Er zijn aanbieders die beginnen vanaf 40-50 euro/m². Dit gaat dan om hun goedkoopste pvc incl leggen.

Het goedkopere spul verschilt niet echt in kwaliteit, het is meer de opdruk die wat goedkoper is (niet per se minder mooi) en wat kleinere planken. Wij zijn zelf op eentje uitgekomen van 55 euro/m². Al met al goed te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Ok ik zit ff te balen hier.

In deze: Denman in "Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic" post gaf ik al aan dat ik door de focus op de vloerverwarming totaal vergeten was de leidingen boven te laten verleggen.
Dit heb ik samen met foto's voorgelegd aan de haardenboer, en ik werd zojuist gebeld door mijn contactpersoon daar.

Blijkt dus wel een probleem te zijn :(
Er dient een ruimte van 40 bij 40 cm vrij te zijn voor de pijp, dit i.v.m. warmte.
Ik vroeg nog of zij de dekvloer kunnen weg hakken, en vervolgens de leidingen kunnen omleggen. Dat kunnen ze kennelijk niet.
Ik heb meteen de uitvoerder gebeld om te vragen wat de mogelijkheden zijn, ik ga vanmiddag of morgen langs om de situatie uit te leggen en foto's te laten zien.

Nu hebben mijn ouders in het verleden ook een open haard aan laten leggen in een nieuwbouwhuis, en ik weet zeker dat de haardenboer destijds ook een leiding heeft geraakt, en deze keurig heeft omgelegd.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil het liefst bij de huidige leverancier blijven, maar als ze hier niks mee kunnen ben ik bang dat ik toch de overstap moet maken naar de andere leverancier, want zij kunnen dit soort werkzaamheden kennelijk wel uitvoeren, al dan niet tegen extra betaling.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leecher
Ja wij, maar steeds komen wij tot de conclusie dat wij van echte materialen houden en niet van iets anders dat op een echt materiaal moet lijken. Bijvoorbeeld
- steen met een plaatje van hout erop (keramisch parket)
- plastic met een plaatje van hout of steen erop (PVC)
- nep aanrechtbladen met een HPL laag met een plaatje van hout/steen erop
- geperst hout/spaanplaat met een plaatje van hout erop geplakt (e.g. keukenkastjes)

Hoe meer we zien en voelen hoe walgelijker het wordt :P

Wij gaan nu waarschijnlijk voor een normale tegelvloer, welke tegels weten we nog niet. Wel dat we deze vloer zelf gaan leggen en dat het grote tegels worden (60-80cm). Dat is een klus die prima zelf te doen is als je er met 2 personen wat tijd in steekt. Ik heb wat ervaring opgedaan met de badkamervloer en dat ging perfect (60x60cm 12mm hardgebakken tegels). Als je goed voorbereid en de juiste spullen gebruikt kan je een perfecte vloer tegelen.

Gewoon zorgen dat je ondergrond netjes vlak is en niet besparen op de materialen (sla de Gamma maar over). Tegels bewerken is een eitje met een haakse slijper met diamantschijf (ecotools). Om te zorgen dat elke tegel perfect ligt heb ik Lash Clips gebruikt. Verder is een mooie tegelsnijder een goede investering, een leuke Rubi heb je al voor ~€100. Wat filmpjes kijken op youtube voor handige technieken helpt ook, daar heb ik wat mooie tips op gezien zoals het 'backbutteren' van grote tegels en een extra klodder op de elke hoek van elke tegel zodat daar zeker weten dekking is.
Mijn badkamervloertje is nog elke dag een plezier om te zien en ik kijk er naar uit om er een in de woonkamer te hebben liggen.

Ik heb ook nog een vraag: Wij willen de CV en MV box op de vliering laten plaatsen (stahoogte 2,5m in het midden). Dat kan en mag maar wel tegen de meerwerkprijs van €715. Ik zoiets hier pas ergens gelezen maar kan het niet meer vinden. Is dit een normale prijs? Zou ik er nog wat vanaf kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Hmm, hier 'gewoon' laminaat gekozen, in ons geval van Quickstep welke waterafstotend is (Impressive serie, kan ook in de badkamer). De installateur komt ook via Quickstep zelf. De prijzen die ik hier voorbij ziet komen voor tegels e.d. liggen wel een stuk hoger

Tegels zie je inderdaad wel vaker terugkomen icm vloerverwarming maar het lijkt mij o-zo bewerkelijk om een tegelvloer te vernieuwen als je het huidige printje zat bent.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
leecher schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:53:
[...]

Ja wij, maar steeds komen wij tot de conclusie dat wij van echte materialen houden en niet van iets anders dat op een echt materiaal moet lijken. Bijvoorbeeld
- steen met een plaatje van hout erop (keramisch parket)
- plastic met een plaatje van hout of steen erop (PVC)
- nep aanrechtbladen met een HPL laag met een plaatje van hout/steen erop
- geperst hout/spaanplaat met een plaatje van hout erop geplakt (e.g. keukenkastjes)
Helemaal mee eens, maar wij kopen nu ons eerste huis. Overal natuurlijke materialen is wel echt veel duurder dan dit maar even voor lief nemen.
vhal schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 13:00:
Hmm, hier 'gewoon' laminaat gekozen, in ons geval van Quickstep welke waterafstotend is (Impressive serie, kan ook in de badkamer). De installateur komt ook via Quickstep zelf. De prijzen die ik hier voorbij ziet komen voor tegels e.d. liggen wel een stuk hoger

Tegels zie je inderdaad wel vaker terugkomen icm vloerverwarming maar het lijkt mij o-zo bewerkelijk om een tegelvloer te vernieuwen als je het huidige printje zat bent.
Ik heb nu ook laminaat en dit gaan we waarschijnlijk boven (laten) leggen. Laminaat met vloerverwarming is over het algemeen wel een lastiger verhaal. Het kan zeker, maar er zijn dan IMHO wel betere opties voor niet heel veel meer centen
Pagina: 1 ... 4 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2