vandermark schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:04:
Wie hebben hier in de keuze voor de vloer nagedacht over keramisch parket? Lijkt me aardig ideaal, zeker met vloerverwarming als hoofdverwarming (hoger rendement dan hout). Andere bedenkingen/aandachtspunten? Ik weet dat het duurder is.
Ja wij, maar steeds komen wij tot de conclusie dat wij van echte materialen houden en niet van iets anders dat op een echt materiaal moet lijken. Bijvoorbeeld
- steen met een plaatje van hout erop (keramisch parket)
- plastic met een plaatje van hout of steen erop (PVC)
- nep aanrechtbladen met een HPL laag met een plaatje van hout/steen erop
- geperst hout/spaanplaat met een plaatje van hout erop geplakt (e.g. keukenkastjes)
Hoe meer we zien en voelen hoe walgelijker het wordt
Wij gaan nu waarschijnlijk voor een normale tegelvloer, welke tegels weten we nog niet. Wel dat we deze vloer zelf gaan leggen en dat het grote tegels worden (60-80cm). Dat is een klus die prima zelf te doen is als je er met 2 personen wat tijd in steekt. Ik heb wat ervaring opgedaan met de badkamervloer en dat ging perfect (60x60cm 12mm hardgebakken tegels). Als je goed voorbereid en de juiste spullen gebruikt kan je een perfecte vloer tegelen.
Gewoon zorgen dat je ondergrond netjes vlak is en niet besparen op de materialen (sla de Gamma maar over). Tegels bewerken is een eitje met een haakse slijper met diamantschijf (ecotools). Om te zorgen dat elke tegel perfect ligt heb ik Lash Clips gebruikt. Verder is een mooie tegelsnijder een goede investering, een leuke Rubi heb je al voor ~€100. Wat filmpjes kijken op youtube voor handige technieken helpt ook, daar heb ik wat mooie tips op gezien zoals het 'backbutteren' van grote tegels en een extra klodder op de elke hoek van elke tegel zodat daar zeker weten dekking is.
Mijn badkamervloertje is nog elke dag een plezier om te zien en ik kijk er naar uit om er een in de woonkamer te hebben liggen.
Ik heb ook nog een vraag: Wij willen de CV en MV box op de vliering laten plaatsen (stahoogte 2,5m in het midden). Dat kan en mag maar wel tegen de meerwerkprijs van €715. Ik zoiets hier pas ergens gelezen maar kan het niet meer vinden. Is dit een normale prijs? Zou ik er nog wat vanaf kunnen krijgen?