Wat soms ook wel helpt is om te kijken of dezelfde woningen ergens anders ook gebouwd worden.
Wij zijn bezig met het aankopen van een nieuwbouw woning. Het gaat om deze woning:
Link naar Funda
Dezelfde woning wordt nu ook verkocht in Almere. Wel ietsje duurder uiteraard. Maar deze woning wordt ook in Marum (Groningen) en in nog 2 dorpen in Friesland gebouwd. We zijn al een paar keer naar de woningen geweest die ze in Marum bouwen. Zo zijn we met een aantal opties geswitched omdat dit in de werkelijkheid toch minder handig was dan we eerst hadden gedacht.
We hebben vorige week maandag het koopcontract getekend. Nu dus financiering regelen en dergelijke. We wonen momenteel in Groningen in het centrum. Onze woning verkopen zal daarom geen probleem zijn.
Financiering hebben we ook al geregeld. Is alleen een kwestie van formaliteiten.
We zitten alleen nog wat te twijfelen over het verkoopmoment van onze huidige woning. We zijn deze als we hem te koop zetten binnen 2 weken kwijt met de huidige markt. Dit was tijdens de crisis ook al zo. We weten echter dat er een nieuwe aanvoer route de stad in komt. Deze komt langs onze woning. Mogelijk dat dit invloed kan hebben op de wijk. De plannen zijn echter nog in een begin fase dus er zal nog flink wat aan vooraf gaan voordat dit door gaat.
We denken er nu over na om rustig een huurwoning te zoeken in de buurt van de nieuwe woning. Wanneer we dit hebben geregeld zetten we de koopwoning in de verkoop.
Heeft iemand hier ervaring mee in deze situatie?
We hebben verder al een heleboel opties meegenomen in de woning. Komende weken staan er nog bezoekjes bij de Ikea

(voor de keuken) en bij de projectleverancier voor het sanitair in de planning. Wij moeten eerst ook naar Gevier in Drachten. Ik ben vanuit mijn vorige werkgever bekend met deze leverancier. Ik weet dat we als installateur hier altijd goede prijzen kregen. We gaan eerst eens kijken wat ze ons bieden waarna we vervolgens rond gaan shoppen.
Dan kunnen we altijd nog de rekensom maken of we de badkamer casco op laten leveren.
Ik had echter nog een vraagje voor de ervaringsdeskundigen m.b.t. de mogelijkheden van leidingplaatvloeren (vermoedelijk VBI). In onze badkamer zit een toilet. Deze zou niet van plek verwisseld kunnen worden. Dit in verband met de afmeting van de afvoer (110). Ik weet echter dat je met VBI leidingplaatvloeren langs de randen sleuven kan krijgen van 1,5m lang. Hiermee zouden we de toilet naar een gunstigere positie kunnen verplaatsen. De verkoopbegeleider zegt echter dat dit niet kan.
Hoe zijn jullie ervaringen met dit soort afbakeningen m.b.t. de mogelijkheden? Ik heb zelf eens een project gedaan waarbij de hele badkamer verplaatst kon worden naar de locatie van een slaapkamer. Ik weet dat er genoeg mogelijk is. Waar een wil is is een weg.
[
Voor 6% gewijzigd door
Proqzor op 06-07-2017 13:37
]