Dat is geen aanname, dat is namelijk mijn werk
Een tegelzetter maakt met een put vaak een 2-zijdig afschot, bij een drain een enkelzijdig afschot dus dat is iets makkelijker maar valt weg tegen het extra snijwerk rondom de put (de omtrek van de drain is enkele malen groter dan die van een put).Maar ik ben het met je eens dat het ding ook nog geplaatst moet worden. Ik vraag me dan alleen weer af of het plaatsen van zo'n goot meer werk is qua afschotten en dergelijke dan de reguliere put die ze er anders standaard in plaatsen. Met mijn volkomen afwezige kennis van zaken op dat gebied denk ik van niet namelijk. En dan vind ik die toeslag bovenop de kale aanschafwaarde weer wat dubieus.
Alleen over het afkitten van een drain tov een putje heb je het al bijvoorbeeld over een verschil van ongeveer €52,50 tegenover €17,50 excl. BTW en excl. opslagen etc.
De loodgieter heeft er ipv. 5 minuten werk voor een putje lijmen tot wel 2 uur voor nodig om hem te stellen als hij niet voorzien was (blijkt ook uit het type goot wat je omschrijft, deze is namelijk om op een bestaande put te monteren).
Daarnaast nog alle kosten die gemaakt worden omdat jij na de sluitingsdatum dingen wil wijzigen die verwerkt en gecontroleerd moeten worden die je niet zo 1,2,3 even afprijst.
Ik denk dat als jij de aannemer opdracht geeft om tegen regulier tarief (ca €50,-/uur) dit helemaal voor je inzichtelijk te maken dit best geregeld kan worden.Maar nogmaals, ik ben blij dat ze het ding gaan plaatsen. Ik ben alleen altijd kritisch op de bijkomende kosten. Ik zou daar eigenlijk het liefst onderbouwing voor krijgen, maar dat gaat niet gebeuren.
[ Voor 6% gewijzigd door De Rikster op 16-02-2017 11:11 ]