Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 102 Laatste
Acties:
  • 1.037.184 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-08 15:50
Rubman schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:17:
[...]

Sorry maar mag ik even terug 8)7 :X :'( :O.

Dat wij het door een bevriende tuinder laten doen die mede daarom een hele scherpe prijs (grijs) kan geven,
Grijs? Zwart dus?
naast dat er niet tussen schuttingen en andere onzin door gegraven hoeft te worden, maar ze het hele blok in 1 keer kunnen meenemen en weer opvullen.

En de woekerprijzen van werkspot waarbij ik toch echt expres geen bedragen heb genoemd komen per tuin toch echt boven de 1000 euro ex BTW uit. En daar is in meegenomen dat ze de aarde letterlijk om de hoek kunnen storten. Ja dat noem ik woekerprijzen.
Reken even mee:
'Woekerprijs': €10,- / m2
Per tuin €1000,- dus 100m2 per tuin

7 tuinen = €7000,- dus 700m2

Ontgraven van 700m2 x 0,15m diep = 105m3 grond
(Exclusief afvoeren: 105m3 + 20% uitlevering = 126 m3 laden, transporteren en dumpen)

Aanleveren, lossen, uitrijden, afvlakken en aantrillen van 105m3 + 10% uitlevering = 115,5m3 ophoogzand

Dat kan simpelweg niet voor €3,85/m2, ook niet als vriendendienst. Ergens klopt er iets niet.
Als je zelf via een vriend dit zou kunnen laten doen voor een hele mooie "vriendenprijs" zou je het ook niet laten en dat hebben we nu alleen maar kunnen doen omdat we het met het hele blok tegelijk doen.
Kwantumkorting is altijd een goede wijze van besparen maar 700m2 is niet zo schokkend, dat is niet het volume waar de winst te behalen is.
Maar ik zal dit soort dingen niet posten gezien het je duidelijk stoort.
Het 'stoort' me dat een belachelijk lage prijs van €10,-/m2 als woekerprijzen worden omschreven in een topic wat al aan elkaar hangt van de verontwaardiging over gehanteerde prijzen door vakmensen.
Als je vervolgens aangeeft dat je een totaal irreeele prijs hebt bedongen zonder er bij te vertellen dat het 'grijs' is en een vriendenprijs dan 'stoort' het me dat er zoveel wordt geklaagd over het gebrek aan vakmanschap in de bouw wat precies veroorzaakt wordt door dit soort prijzen (Als je het goed en eerlijk wil doen is er geen droog brood te verdienen). Niks persoonlijks verder hoor.
Wicked-Game schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:28:
Wij zijn bezig met de afwerking van onze woning en ben al flink aan het rond vragen naar offertes voor o.a. tegelwerk en wandafwerking.

We gaan qua wandafwerking voor spuitpleister (brander Crystal of Briljant). Nu hebben wij een offerte ontvangen met een prijs van 12,50 ex. btw per m2 voor Briljant en 8,50 ex btw per m2 voor Crystal. Hierbij komen nog wel de kosten bij voor afplakken etc. (175,- euro). Nu is de vraag wat een beetje reeele prijs is om vanuit te gaan?

Ik kom nu op een totaal van 100m2 beneden, en 215m2 voor de boven verdiepingen. Totaal dus 315m2 wat gespoten dient te worden.

Voor Briljant betekent het 4765,- incl. btw (ex die 175,- afplakken)
Voor Crystal betekent het 3230,- incl btw (ex 175,- afplakken)

Zijn dit normale bedragen of zeggen jullie kijk nog even verder? Misschien dat jullie nog ervaringen hebben met bedrijven die dit leveren/spuiten en schappelijk qua prijs zijn?
Ik vind voor een particulier €6,-/m2 een mooie prijs voor Crystal, let er alleen wel op dat ze geen Spack X gebruiken. Is ook prima maar je betaalt voor Crystals. De keuze voor briljant zou ik laten vallen, persoonlijk zie ik de meerwaarde niet in een woning.
robino007 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:46:
Wat houdt sausklaar afwerken precies in?
Ik wil gladde muren
Gladde muren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Kan wel als restpartij zonder AP04 keuring. Dan krijg je zelfs geld toe als je dat in je tuin gooit. Zou alleen mijn kinderen binnen houden nadien. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:41
Wicked-Game schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:28:
Wij zijn bezig met de afwerking van onze woning en ben al flink aan het rond vragen naar offertes voor o.a. tegelwerk en wandafwerking.

We gaan qua wandafwerking voor spuitpleister (brander Crystal of Briljant). Nu hebben wij een offerte ontvangen met een prijs van 12,50 ex. btw per m2 voor Briljant en 8,50 ex btw per m2 voor Crystal. Hierbij komen nog wel de kosten bij voor afplakken etc. (175,- euro). Nu is de vraag wat een beetje reeele prijs is om vanuit te gaan?
...................................................................................
Heb ff gegoogled maar kom er niet echt uit.
Is dit het materiaal dat je gebruikt als je het hebt over glad stucen zodat je evt. scheuren later bij kunt (laten) werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:02

Rubman

Retarded or just overjoyed!

De Rikster schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 19:46:
[...]

Grijs? Zwart dus?

[...]

Reken even mee:
'Woekerprijs': €10,- / m2
Per tuin €1000,- dus 100m2 per tuin

7 tuinen = €7000,- dus 700m2

Ontgraven van 700m2 x 0,15m diep = 105m3 grond
(Exclusief afvoeren: 105m3 + 20% uitlevering = 126 m3 laden, transporteren en dumpen)

Aanleveren, lossen, uitrijden, afvlakken en aantrillen van 105m3 + 10% uitlevering = 115,5m3 ophoogzand

Dat kan simpelweg niet voor €3,85/m2, ook niet als vriendendienst. Ergens klopt er iets niet.

[...]

Kwantumkorting is altijd een goede wijze van besparen maar 700m2 is niet zo schokkend, dat is niet het volume waar de winst te behalen is.

[...]

Het 'stoort' me dat een belachelijk lage prijs van €10,-/m2 als woekerprijzen worden omschreven in een topic wat al aan elkaar hangt van de verontwaardiging over gehanteerde prijzen door vakmensen.
Als je vervolgens aangeeft dat je een totaal irreeele prijs hebt bedongen zonder er bij te vertellen dat het 'grijs' is en een vriendenprijs dan 'stoort' het me dat er zoveel wordt geklaagd over het gebrek aan vakmanschap in de bouw wat precies veroorzaakt wordt door dit soort prijzen (Als je het goed en eerlijk wil doen is er geen droog brood te verdienen). Niks persoonlijks verder hoor.
Lees mijn aanpassingen ff in mijn post, die was wat summier geef ik toe.
Die € 10 per m2 is niet de woekerprijs waar ik het over heb. Dat zijn imho prijzen van boven de € 15 per m2, waarvan ik er vrij veel binnen heb gehad. Tuinen zijn ongeveer 11 diep en 5 breed (verschillen tussen hoek en tussenwoningen gemiddeld)

En het is toch echt grijs, er word voor een deel gewoon betaald per factuur en de rest wordt als actie erbij uitgegraven omdat het via vrienden gaat.

Verder wil ik eigenlijk niet verder met deze discussie

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Maar goed dat ik wat offertes aan het vergelijken ben. Voor een inbouw houtkachel zit het ook zo 4K voor precies dezelfde haard. Visgraat vloeren zitten gelukkig redelijk bij elkaar.

Volgende komt de tuinarchitect langs. Ben heel benieuwd naar het totaal plaatje.
We doen het sowieso gefaseerd ivm budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:35
De Rikster schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 19:46:
Ik vind voor een particulier €6,-/m2 een mooie prijs voor Crystal, let er alleen wel op dat ze geen Spack X gebruiken. Is ook prima maar je betaalt voor Crystals. De keuze voor briljant zou ik laten vallen, persoonlijk zie ik de meerwaarde niet in een woning.
Ze zijn iets duurder met 8,50 p/m2 voor Crystal, en 12,50 p/m2 voor Briljant. Ik kon even niet het grote verschil ontdekken tussen beide varianten. Overigens is het Brander Crystal wat ze gebruiken, en geen Spack X oid. Althans ze offreren wel zo.
miles schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 20:51:
[...]

Heb ff gegoogled maar kom er niet echt uit.
Is dit het materiaal dat je gebruikt als je het hebt over glad stucen zodat je evt. scheuren later bij kunt (laten) werken.
Nope, ik wilde in eerste instantie gaan voor easy-stuc maar als je ooit weer eens iets anders wilt dan is dit niet het meest fijne materiaal dus waren we daar alweer van afgestapt. Nu kunnen we het direct glad laten stucen, maar dat is qua prijs hoger en het risico dat de scheurvorming optreed in de eerste 5/6 jaar. Dus nu kiezen we eerst maar eens voor spuitwerk.

Dit had ik ook in het appartement gekozen toen der tijd en eenmalig een spotrepair laten doen. Daar zag je toen niks meer van qua scheuren. Een ding moet je jezelf dan wel realiseren, dat het niet glad is maar een korrelstructuur heeft. Dit kan wel heel fijn worden opgespoten.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ah, dat is altijd leuk in trapopgangen als je bij het beetpakken van de leuning langs de muur schraapt. Bij een vriendje vroeger menigmaal mijn knokkels opengehad door dat soort spuitwerk. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Señor Sjon schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:14:
Ah, dat is altijd leuk in trapopgangen als je bij het beetpakken van de leuning langs de muur schraapt. Bij een vriendje vroeger menigmaal mijn knokkels opengehad door dat soort spuitwerk. :X
Enige nadeel van dergelijk spuitwerk als je "lomp" bent :D

Nee even serieus, dit heb ik zelf nog nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Als de leuning wat dichter op de muur zit en je als kind wat onstuimig bent is het zo wat rode knokkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
Wicked-Game schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 08:25:
[...]

Ze zijn iets duurder met 8,50 p/m2 voor Crystal, en 12,50 p/m2 voor Briljant. Ik kon even niet het grote verschil ontdekken tussen beide varianten. Overigens is het Brander Crystal wat ze gebruiken, en geen Spack X oid. Althans ze offreren wel zo.
Spack X is ook van Brander en zit één stap onder Crystal qua prijs en kwaliteit (bel beter vullend vermogen dus vlakker). Zit in vrijwel identieke zakken/emmers. Veel spuiters verkopen Crystal maar spuiten met Spack X.
Nu kunnen we het direct glad laten stucen, maar dat is qua prijs hoger en het risico dat de scheurvorming optreed in de eerste 5/6 jaar. Dus nu kiezen we eerst maar eens voor spuitwerk.
Spuitwerk scheurt net zo hard als glad pleisterwerk, daar zit geen verschil in.
Dit had ik ook in het appartement gekozen toen der tijd en eenmalig een spotrepair laten doen. Daar zag je toen niks meer van qua scheuren. Een ding moet je jezelf dan wel realiseren, dat het niet glad is maar een korrelstructuur heeft. Dit kan wel heel fijn worden opgespoten.
Enige verschil met glad stucwerk is dat je het moet sauzen na het repareren.
Señor Sjon schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:14:
Daarom zat er 'vroeger' een smetplank achter de leuning, al die bruinrode vegen van opgedroogd bloed staat zo armoedig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
Als je glad laat stucen, kan dit dan ook in een kleur of laat je eerst stucen en ga je daarna in de gewenste kleur sausen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die smetplank helpt sowieso tegen een smerige rand en het hangt de leuning makkelijker op. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
De Rikster schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:09:

Spack X is ook van Brander en zit één stap onder Crystal qua prijs en kwaliteit (bel beter vullend vermogen dus vlakker). Zit in vrijwel identieke zakken/emmers. Veel spuiters verkopen Crystal maar spuiten met Spack X.

Spuitwerk scheurt net zo hard als glad pleisterwerk, daar zit geen verschil in.

Enige verschil met glad stucwerk is dat je het moet sauzen na het repareren.
Zal er op letten wat ze gaan gebruiken.

Dat het even hard scheurt weet ik, maar de kosten voor glad pleisterwerk tegenover spuitwerk zat wel een verschil. Aangezien de woning nog zal gaan werken gaan we voorlopig voor de "goedkoopste" optie. Over 5 jaar kunnen we wel eens verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
miles schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:53:
Als je glad laat stucen, kan dit dan ook in een kleur of laat je eerst stucen en ga je daarna in de gewenste kleur sausen?
Over het algemeen het laatste of je komt in een heel ander materiaal en bijpassend. prijssegment.
Wicked-Game schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:19:
[...]

Zal er op letten wat ze gaan gebruiken.

Dat het even hard scheurt weet ik, maar de kosten voor glad pleisterwerk tegenover spuitwerk zat wel een verschil. Aangezien de woning nog zal gaan werken gaan we voorlopig voor de "goedkoopste" optie. Over 5 jaar kunnen we wel eens verder kijken.
Spuitpleister is inderdaad een stuk goedkoper maar dat zie je er imho ook wel aan af. Jouw persoonlijke afweging of je hier vijf jaar tegenaan wil kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Net de kijkdag gehad, helaas te horen gekregen dat door de vorst in de grond de werkzaamheden van de nuts en gemeente wat vertraging oplopen en daardoor ook onze oplevering wat vertraagd is.
Een week of 2-3 later dan eerder aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Vandaag mooie visgraat vloer gezien die het gaat worden. Ze zeiden dat de cement dekvloer met een beetje pech 10 weken moet drogen na oplevering. Slik, had toch wel verwacht binnen 4-8 weken te verhuren maar dat wordt waarschijnlijk dus wat later, helaas.

Qua voorbereiding meeste eigenlijk al klaar.
Vloeren, keuken, openhaard. Volgende week wordt het ontwerp van de tuinarchitect gepresenteerd.

Helaas nog steeds niet gepasseerd. Dat wordt pas ergens in maart. De bouw is dan al 4 maanden bezig. Hierdoor kunnen we 4 maanden geen bouwrente afspreken, maar ja, niks aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
Wij hebben de keuken bij de projectleverancier besteld en nu hebben we de keuze om deze voor of na oplevering te laten zetten. Wat is hier wijsheid?

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:58
Dat ligt eraan of je bijvoorbeeld nog de muren achter de keuken wil stuccen/verven. Of je vloer wel of niet onder de keuken door wil laten lopen (dan moet je die eerst plaatsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 11:28
Rubman schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:30:
Net de kijkdag gehad, helaas te horen gekregen dat door de vorst in de grond de werkzaamheden van de nuts en gemeente wat vertraging oplopen en daardoor ook onze oplevering wat vertraagd is.
Een week of 2-3 later dan eerder aangegeven.
Same here.. ook 2 weken vertraging..

@Wamack, wat voor visgraat vloer is dat? 10 weken vloer drogen? Ik hoop dat het bij ons niet zo is hehe, de vloer lag er voor de kerst al in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Scr33x0r schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 13:12:
[...]

Same here.. ook 2 weken vertraging..

@Wamack, wat voor visgraat vloer is dat? 10 weken vloer drogen? Ik hoop dat het bij ons niet zo is hehe, de vloer lag er voor de kerst al in..
Moderne visgraat vloer met mozaïek ondervloer. Het heeft vooral met de ondervloer te maken. Ligt aan het vocht percentage en hoe dik de vloer is. Met een zachte winter en niet al te dikke ondervloer valt het mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Wij hebben gekeken naar Hongaarse punt. Zijn alleen bang dat het niet tijdloos is, daarom maar geskipt en toch een traditioneel patroon gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
Tassadar32 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 10:57:
Wij hebben de keuken bij de projectleverancier besteld en nu hebben we de keuze om deze voor of na oplevering te laten zetten. Wat is hier wijsheid?
Ik hoorde dat keukenboer voor afzuiging geen gat in wand mag maken voor oplevering. Dat pleit voor keuken inastalleren na oplevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robino007
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 22:43
Ik heb een probleem. Als ik de afvoer van de afzuiging naar buiten wil, moet ik een buis van de keuken door de 1e etage door de zolder laten lopen. Bg naar buiten geen optie. Doordat mijn afvoer dan te dicht bij de buren hun raam zit. Hier vragen ze 1175 voor inc koofje met gips afwerken op de 1e. Heeft dit wel zin? Doordat de afvoer wel een hoop meters omhoog maakt, lijkt het mij niet ideaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
robino007 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 09:32:
Ik heb een probleem. Als ik de afvoer van de afzuiging naar buiten wil, moet ik een buis van de keuken door de 1e etage door de zolder laten lopen. Bg naar buiten geen optie. Doordat mijn afvoer dan te dicht bij de buren hun raam zit. Hier vragen ze 1175 voor inc koofje met gips afwerken op de 1e. Heeft dit wel zin? Doordat de afvoer wel een hoop meters omhoog maakt, lijkt het mij niet ideaal?
Dat maakt niet heel veel uit, gewoon een afzuiging met goede capaciteit nemen..prijs daarin tegen.. als je het zelf naderhand doet ben je max 450 kwijt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
JaMaaT schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 18:58:
Wij hebben gekeken naar Hongaarse punt. Zijn alleen bang dat het niet tijdloos is, daarom maar geskipt en toch een traditioneel patroon gekozen.
Gewoon wel doen! Visgraat zorgt er juist voor dat het nu eruit springt ipv pakket. Verder woon je er misschien 10 jaar?

Zal over enkele maanden het resultaat posten. Krijg van de week al een proef resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
ThatsHollywood schreef op zondag 22 januari 2017 @ 09:35:
[...]

Dat maakt niet heel veel uit, gewoon een afzuiging met goede capaciteit nemen..prijs daarin tegen.. als je het zelf naderhand doet ben je max 450 kwijt....
450 euro om een afvoerbuis helemaal naar zolder door het dak te laten lopen.....inclusief afwerken.
Ben benieuwd welke beunhaas zo gek is om dat voor 450 euro te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Even een ander vraagje, hoe zit hem met energie en dergelijken na opklevering?

Wij willen onze huidige leverancier en contract mee verhuizen, maar ook een maand overlap creëren om goed de eerste klussen te kunnen doen.
Heb je nog een tijdje bouwstroomof wordt het toch kijken naar direct tweede contract erbij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:58
Bij Nuon weet ik dat je kan aangeven dat jij tijdelijke levering op 2 adressen wil. Dus dan hoef je geen nieuw contract en kan je je bestaande contract meeverhuizen. Maar weet niet of dat bij alle energieleveranciers kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Nu online
Wackmack schreef op zondag 22 januari 2017 @ 12:56:
[...]

Gewoon wel doen! Visgraat zorgt er juist voor dat het nu eruit springt ipv pakket. Verder woon je er misschien 10 jaar?

Zal over enkele maanden het resultaat posten. Krijg van de week al een proef resultaat.
Denk wel dat ik er over 10 jaar nog woon ja :)

Weet wel hoe het eruit ziet, juist overal al gekeken. Wij zijn te bak dat 't niet tijdloos (genoeg) is en het teveel de aandacht gaat "opeisen".

Of we zijn gewoon te bang aangelegd :)

[ Voor 41% gewijzigd door JaMaaT op 22-01-2017 14:01 . Reden: Even quote van gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:38
Rubman schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:07:
Even een ander vraagje, hoe zit hem met energie en dergelijken na opklevering?

Wij willen onze huidige leverancier en contract mee verhuizen, maar ook een maand overlap creëren om goed de eerste klussen te kunnen doen.
Heb je nog een tijdje bouwstroomof wordt het toch kijken naar direct tweede contract erbij?
Je kunt gewoon tijdelijk op 2 adressen op het zelfde contract energie geleverd krijgen. Het gaat uiteindelijk om de meterstanden die je door moet geven, of het nu de stand van een maand later is, maakt de leverancier echt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Heb vandaag een offerte gekregen van de projectontwikkelaar.

- Dichtzetten V-naden op BG en 1e Ver: 465 euro.

Is dat niet enorm veel? Volgens mij is dat normaal 100 euro per verdieping, max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Uitsmijter
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 09:59
BFmango schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 05:34:

Is dat niet enorm veel? Volgens mij is dat normaal 100 euro per verdieping, max.
Wat houdt dat dichtzetten in? Waar smeren ze het mee in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hutch
  • Laatst online: 09:15

In de meerwerkoptie lijst van onze aannemer stond deze voor 350 euro. Moet wel zeggen dat naar mijn idee de opties uit deze lijst allemaal zeer redelijk geprijsd lijken. 100 euro per verdieping lijkt me niet echt realistisch als je het door de aannemer laat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon

Om de 1200 zit een naad van een meter of 5-5,5 bij de gangbare woningen. Met 6-7 van die naden praat je over 30-40 meter afwerking. Om dan 232,50/verdieping incl. BTW te betalen is niet erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wij hebben ook een nieuwbouwhuis in Utrecht inc standaard vloerverwarming. De aannemer vroeg ons halverwege Januari 2017 voor leidingwerk tekeningen voor een kookeiland. Deze zouden eind januari bij hen binnen moeten zijn om het mee te nemen met de bouw.

Dat betekent dat wij binnen 2-3 weken een moeten besluiten om een keuken te kopen. (alleen dan krijgen wij een leidingwerk tekening)
Echter kunnen wij ook kiezen om het leidingwerk standaard te laten opleveren.

Hoe moeilijk is het om leidingwerk te wijzigen icm vloerverwarming. Op de standaard locaties worden al vloerverwarmingsvrijezone's aangegeven. Ik heb geen ervaring met verbouwen of aanpassen van leidingwerk. Over elektra plaatsing lijkt mij dit eenvoudig en niet exact op de juiste plek te hoeven zijn onder de keuken.
Hoe zit het met afvoer koud/warm?

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik weet niet hoe lang je al betrokken bent bij dat project? Maar als je bv in november hebt getekend en half januari nog niks weet van de keuken, is dat best onhandig. Als je een eiland o.i.d. wil, dan moet je dat nu beslissen. Naderhand heb je een marge van vaak nog geen 10cm tussen twee leidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Laatst online: 11-09 11:28
Het verbaasde bij ook een beetje om eerder te lezen dat veel mensen hier pas laat hun keuken beslissen, ik denk dat voor ons dat het eerste is wat we hebben geregeld. Daarnaast ben ik iemand die het liefst alles zsm op orde wil hebben zodat ik weet waar ik aan toe ben, ook omdat je voor je keuken een stelpost opneemt in je hypotheek (althans wij wel).. Ik wist denk ik een maand na koopovereenkomst alles qua meerwerk, badkamer, keuken etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:50

vhal

ಠ_ಠ

De Uitsmijter schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:45:
[...]

Wat houdt dat dichtzetten in? Waar smeren ze het mee in?
Geen idee eigenlijk, beetje knauff plakspul ofzo.

Altijd leuk als je achteraf een lamp wil ophangen aan het plafond precies op de plek waar ze het hebben afgewerkt. Sta je lekker te hengsten met je boorhamer, lazert er opeens een flink stuk afwerking naar beneden :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
robino007 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 09:32:
Waarom je afvoer helemaal via de zolder laten gaan? Zou ik persoonlijk nooit doen!
Afvoer wil je zo snel mogelijk naar buiten hebben, dus de kortste weg nemen!

Hoezo komt het te dicht bij de buren voor hun raam? Het gat gaat toch via je jouw eigen muur naar buiten? Daarmee mag je zelf bepalen wat je wilt. Mooi roostertje er op en (bijna) niemand die er over struikelt dat je dit hebt gedaan.

Zelf hebben wij ook de afvoer naar buiten, zo dicht mogelijk tegen de muur van de muren aan. Hebben ze er last van? Totaal niet! Verdampt toch meteen zodra het naar buiten gaat!

Zou er niet aan moeten denken, dat dit via de 1e verdieping en zolder naar buiten zou moeten gaan...

Wat dacht je dat er blijft plakken aan vet resten e.d.? Dat wil je ook nog een beetje makkelijk kunnen schoonmaken als het ooit verstopt raakt.. Niet fijn als je dan het dak op moet en zeg een 10 meter lange buis moet schoonmaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Nu online
Beetje kort door de bocht. Er zijn wel redenen om het niet te doen.

En je moet inderdaad toestemming vragen aan de buren als het gat binnen 1m van de grens afzit.

De MV van tegenwoordig is al stukken beter dan de MV van vroeger. Tevens heb je daar waar je afvoer naar buiten gaat weer een kouderug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:55
BastaRhymez schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:36:
[...]

Waarom je afvoer helemaal via de zolder laten gaan? Zou ik persoonlijk nooit doen!
Afvoer wil je zo snel mogelijk naar buiten hebben, dus de kortste weg nemen!

Hoezo komt het te dicht bij de buren voor hun raam? Het gat gaat toch via je jouw eigen muur naar buiten? Daarmee mag je zelf bepalen wat je wilt. Mooi roostertje er op en (bijna) niemand die er over struikelt dat je dit hebt gedaan.

Zelf hebben wij ook de afvoer naar buiten, zo dicht mogelijk tegen de muur van de muren aan. Hebben ze er last van? Totaal niet! Verdampt toch meteen zodra het naar buiten gaat!

Zou er niet aan moeten denken, dat dit via de 1e verdieping en zolder naar buiten zou moeten gaan...

Wat dacht je dat er blijft plakken aan vet resten e.d.? Dat wil je ook nog een beetje makkelijk kunnen schoonmaken als het ooit verstopt raakt.. Niet fijn als je dan het dak op moet en zeg een 10 meter lange buis moet schoonmaken...
Het mag inderdaad simpelweg niet wat je doet...
http://www.helpdeskbouwregels.nl/vraag/414

Als je mijn buurman was, zou ik ook niet akkoord gaan. Vele ramen aan de keukenzijde hebben ventilatieroosters en reken maar dat je dat dan ruikt als op 1 meter afstand een afzuigkap uitlaat zit :X

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
vandermark schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:20:
[...]

Het mag inderdaad simpelweg niet wat je doet...
http://www.helpdeskbouwregels.nl/vraag/414

Als je mijn buurman was, zou ik ook niet akkoord gaan. Vele ramen aan de keukenzijde hebben ventilatieroosters en reken maar dat je dat dan ruikt als op 1 meter afstand een afzuigkap uitlaat zit :X
Als het niet mocht zou het geen optie op de meerwerklijst zijn toch? Zo staat het op de lijst bij mij:
D02. Geveldoorvoer Ø125 tot Ø160mm t.b.v. afzuigkap keuken.
Geveldoorvoer vanaf Ø 125mm tot een maximum Ø160mm t.b.v. afzuigkap. Aan de buitenzijde afgewerkt met een kleprooster.
Let op: deze optie is van toepassing op de standaard plek van de keukenopstelling, conform de verkoopdocumentatie.

[ Voor 15% gewijzigd door jip_86 op 24-01-2017 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Mwoah, die casus helpt niet mee. Die vraag gaat over een zijgevelsituatie. Daar zullen in de meeste rijwoningen geen gaten geboord worden.

Overigens is het geen ventilatievoorziening voor de luchttoe-/afvoer in de zin van het Bouwbesluit. Dit artikel werkt erg verhelderend: http://www.nieman.nl/2016...-extra-afvoervoorziening/
(is een jpg, dus kan niet quoten eruit. ;))

Ergo, er is veel toegestaan en je gaat je in de grijze massa van privaatrecht begeven.

[ Voor 9% gewijzigd door Señor Sjon op 24-01-2017 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 23:12
Morgen hebben wij het eerste officiële kijkmoment bij het huis waarbij het oplevermoment in April moet liggen. We gaan er al maanden om het weekend heen, dus we hebben gelukkig al een lijstje met vragen en aandachtspunten verzameld.

Dit leek mij een mooi moment om op zoek te gaan naar een stucadoor. Via via hebben we een tip gekregen, maar ik wilde toch wat vergelijking opvragen, dus heb ik een advertentie op werkspot gezet. Binnen het uur liep mijn mailbox vol. Ondertussen 26 reacties ontvangen, variërend van "12euro vierkante meter.niet reageren via werkspot" tot nette mails met een stukje achtergrond van het bedrijf en uitleg over de aanpak.

We gaan eens zien hoe we dit aan gaan pakken ;)

Daarnaast heb ik mij ook aan laten melden voor de nieuwsbrief van de glasvezelaanbieder. Zodra ze de kabel daadwerkelijk hebben gelegd (en dat zijn ze wel van plan) kan ik een kabelaar uit gaan zoeken.

[ Voor 12% gewijzigd door cheiron op 24-01-2017 22:32 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Even inhakend op het keuken en op tijd bestellen dingetje, wij moesten ook ruim op tijd de leiding tekeningen aanleveren en zijn dan ook eigenlijk al vanaf het begin van het hele project direct bezig met de keuken. Snap niet dat je het tot zo laat laat komen om te gaan kijken naar de keuken.
Standaard leidingwerk is leuk en prima voor een basis keuken over het algemeen, maar als je ook maar iets extra's wilt of wil wijzigen wil je dat snel bij de aannemer bekend maken.
cheiron schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:27:
Morgen hebben wij het eerste officiële kijkmoment bij het huis waarbij het oplevermoment in April moet liggen. We gaan er al maanden om het weekend heen, dus we hebben gelukkig al een lijstje met vragen en aandachtspunten verzameld.
Neem de meterkastlijst/meerwerklijst mee. O-)
Daarnaast heb ik mij ook aan laten melden voor de nieuwsbrief van de glasvezelaanbieder. Zodra ze de kabel daadwerkelijk hebben gelegd (en dat zijn ze wel van plan) kan ik een kabelaar uit gaan zoeken.
Glasvezel wordt bij alle nieuwbouwwoningen voor zover ik weet standaard aangelegd tot in de woning.

Ik moet echter wel zelf navraag doen bij reggefiber over de aansluiting en deze daadwerkelijk aanvragen 8)7.
Nu heb ik het idee dat de site van Eindelijkglasvezel niet helemaal up-to-date is met betrekking tot de aansluitingen die op de planning staan.
Heb uiteindelijk de aanvraag gedaan via mijnaansluiting.nl, overleg even met de aannemer of je dat ook zelf moet doen of dat zij het in 1 ruk voor het hele blok doen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
KPN wisselt per jaar van beleid. Laatst een project waarbij ze per woning naderhand de kabel pas in gingen blazen. Dus lekker weer tuinen opgraven. Die lui snappen het echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:39
[b]Rubman schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:35:

Glasvezel wordt bij alle nieuwbouwwoningen voor zover ik weet standaard aangelegd tot in de woning.
Is dat zo? Geen idee of dat bij ons project zo is. Ik heb in de papieren alleen CAI en telefoon staan.

[ Voor 8% gewijzigd door leecher op 25-01-2017 10:50 ]

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
leecher schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:48:
[...]

Is dat zo? Geen idee of dat bij ons project zo is. Ik heb in de papieren alleen CAI en telefoon staan.
afhankelijk van regio en beschikbaarheid glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ligt echt aan de regio. Gebeurt lang niet overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Bij ons gelukkig wel (Berkel en rodenrijs) het stond niet in de beschrijving maar werd wel aangelegd. Vorige woning had het ook.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
vhal schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:19:
Bij ons gelukkig wel (Berkel en rodenrijs) het stond niet in de beschrijving maar werd wel aangelegd. Vorige woning had het ook.
same here :) (rotterdam), gewoon even navragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 14:27
Zelf ben ik wel fan van een strak plafond maar ik heb geen zin om het te laten stucen voor €12 of meer per m2, omdat het nogal oploopt met zo'n oppervlak. Kan het goed uitpakken door alleen de groeven tussen de platen glad te strijken of krijg je dan een golvend plafond? Het wordt uiteindelijk wel gespoten en misschien vangt dit nog wat oneffenheid op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:44
GodDamage schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:54:
Zelf ben ik wel fan van een strak plafond maar ik heb geen zin om het te laten stucen voor €12 of meer per m2, omdat het nogal oploopt met zo'n oppervlak. Kan het goed uitpakken door alleen de groeven tussen de platen glad te strijken of krijg je dan een golvend plafond? Het wordt uiteindelijk wel gespoten en misschien vangt dit nog wat oneffenheid op?
Ik denk dat er een kans bestaat dat je dit gaat zien, platen liggen nooit 100% gelijk aan elkaar, dus je zit waarschijnlijk met een klein hoogteverschil tussen de platen. Daarnaast, spuiten kost je ook al een aantal euro de m2, dus als je toch investeert dan zou ik het meteen in 1 keer goed doen als ik jou was :)

Of over een aantal jaar, dan kan je nog wat doorsparen, en is de woning inmiddels ook gezet wat de kans op scheurvorming aanzienlijk verminderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansHast
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik lees al een tijdje aandachtig mee, leuk al die verschillende ervaringen!

Inmiddels zitten wij ook midden in het traject. We zitten in de fase vlak voor het meer- minderwerk gesprek. De ruwbouwopties (uitbouw e.d.) hebben we al door moeten geven. We hebben uiteindelijk besloten geen garage te nemen (16k).

De makelaar gaf aan dat het misschien interessant kon zijn om wel alvast de fundering voor de garage mee te laten nemen. Dit hebben we dus vrijblijvend als optie aangevraagd. Inmiddels heeft de aannemer daar een prijsopgave voor gedaan. Kosten: € 2.750,-.

Omschrijving: aanbrengen palen en standaard fundering voor garage.
En in detail:
  • aanpassen tekenwerk/maatvoering/uitzetten
  • ontgraven en grond opslaan in depot
  • aanbrengen prefab heipalen conform sondering
  • aanbrengen prefab funderingsbalken op palen
  • aanvullen van geheel met uitkomende grond
Een garage zouden we in de toekomst graag willen. Heeft het voordelen om de fundering nu al te laten uitvoeren?
Maakt het nog wat uit als we pas 5 jaar later besluiten een garage te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Palen zal je dan moeten boren. Maar het ligt er maar net aan wat je wenst qua maten. Als het een standaard 6x3 ding wordt is het imo al niet de moeite om een garage van te maken. Met een fundering kan je in principe gewoon opmetselen en een dak maken. De vloer maak je dan straatwerk net als je oprit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12:48
Even een kleine rant mijnerzijds..

Ik heb al een paar weken discussie met de kopersbegeleiding van ons nieuwe appartement over de kosten van een draingoot. Word ik net opgebeld dat ze na contact met de aannemer helaas moet mededelen dat we daar helemaal niet meer voor kunnen kiezen. De riolering van onze vloerdelen ligt namelijk al vast bij de prefabfabriek en kan niet meer worden gewijzigd. :/
De sluitingsdatum voor wijzigingen ligt idd al 2 maanden achter ons, dus in dat opzicht zit ik volkomen fout. Maar wij hebben de definitieve offerte voor meer-minderwerk ook pas ruim een maand na die datum ontvangen. Wat dat betreft had ik iets meer flexibiliteit verwacht. Nu zit ik dus vast aan een putje, en wat ik zelf veel erger vind, een afwijkend formaat tegels in de douchehoek. ;(

Iemand hier suggesties om dit toch nog naar mijn wens aangepast te krijgen? Even voor de duidelijkheid, ik weet dat ik hier zelf niet volkomen correct zit. Maar met een verwachte oplevering van eind Q1 2018 zou ik verwachten dat hier toch nog wel wat mogelijk moet zijn.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die vloerplaat ligt er dan al even in. ;)

Maar casco opleveren is dan je oplossing. :P

---
Algemeen, mensen hou rekening met je nutsaansluitingen. Zag net de 2017 tarieven van Stedin van elektra (+75%!) en gas (+18%) t.o.v. van vorig jaar. Gaat ook nergens meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Señor Sjon schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:33:

Algemeen, mensen hou rekening met je nutsaansluitingen. Zag net de 2017 tarieven van Stedin van elektra (+75%!) en gas (+18%) t.o.v. van vorig jaar. Gaat ook nergens meer over.
Misschien een domme vraag maar wat bedoel je hier mee?
Malfunctions schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:15:

Iemand hier suggesties om dit toch nog naar mijn wens aangepast te krijgen? Even voor de duidelijkheid, ik weet dat ik hier zelf niet volkomen correct zit. Maar met een verwachte oplevering van eind Q1 2018 zou ik verwachten dat hier toch nog wel wat mogelijk moet zijn.
Wij hadden ook een sluitingsdatum al was die ons niet medegedeeld. Gewoon gemaild met de partij die het badkamerspul levert/installateur of we dat nog konden regelen en dan kon. Nu is dat wel anders want er zal bij ons geen sprake zijn van leidingen in een prefab vloerplaat maar goed misschien kan je er wat mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik zat met het andere topic in een tabje ernaast. |:( :F

Maar dit heeft ook gevolgen voor de VON-prijs van nog te kopen projectmatige woningen. Immers moet het nog steeds betaald worden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12:48
Señor Sjon schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:33:
Die vloerplaat ligt er dan al even in. ;)

Maar casco opleveren is dan je oplossing. :P
Ze hebben vorige maand de tranche voor het storten van de vloer van de parkeergarage gefactureerd, en wij hebben de 4e verdieping, dus we hebben nog wel heel even verwacht ik.

Casco opleveren is geen optie vanuit het project. badkamer wordt sowieso betegeld opgeleverd. De inrichting daarvan hebben we bij de aan het project verbonden badkamerspecialist gedaan, maar die gaf aan dat een drain of putje via de meer/minderwerklijst van de aannemer ging. Omdat dit echter ontbrak op de aan ons verstrekte meer/minderwerklijst hebben we er nooit meer over nagedacht (en omdat onze dochter in de tussentijd is geboren) totdat we die definitieve offerte ontvingen waarin stond dat de douchehoek met een afwijkend formaat zou worden betegeld. Toen is het balletje verder gaan rollen.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Yes! Rechtzaak omtrent de omgevingsvergunning is gewonnen door de aannemer.

De aanklager tekent een document zodat het direct onherroepelijk is. Hierdoor kunnen we gelukkig passeren met de huidige hypotheek offerte. Verder afgelopen week super dikke visgraat vloer gezien. Net de offerte gehad, €150,- per M2, slik maar het geld vinden wij het wel waard.

Voor de mensen met een openhaard. Hebben jullie deze aangesloten op de kruipruimte ivm de zuurstof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Uitsmijter
Wackmack schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 23:03:

De aanklager tekent een document zodat het direct onherroepelijk is. Hierdoor kunnen we gelukkig passeren met de huidige hypotheek offerte. Verder afgelopen week super dikke visgraat vloer gezien. Net de offerte gehad, €150,- per M2, slik maar het geld vinden wij het wel waard.

Voor de mensen met een openhaard. Hebben jullie deze aangesloten op de kruipruimte ivm de zuurstof?
Gefeliciteerd! Of die open haard zuurstof kan betrekken uit de kruipruimte hangt volgens mij ervan af of daar toevoer is van verse lucht is. Anders direct een kanaal van buiten aanleggen. En dat hangt weer af van de plaatsing van de haard. Een haard zonder eigen toevoer in een nieuwbouwhuis lijkt me onverstandig. Ik ben geen expert maar dit is hoe het mij is uitgelegd.

En kan je me (per pm) laten weten waar je die mooie visgraat hebt gezien. Wij zijn ook nog op zoek namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
De Uitsmijter schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 08:23:
[...]

Gefeliciteerd! Of die open haard zuurstof kan betrekken uit de kruipruimte hangt volgens mij ervan af of daar toevoer is van verse lucht is. Anders direct een kanaal van buiten aanleggen. En dat hangt weer af van de plaatsing van de haard. Een haard zonder eigen toevoer in een nieuwbouwhuis lijkt me onverstandig. Ik ben geen expert maar dit is hoe het mij is uitgelegd.

En kan je me (per pm) laten weten waar je die mooie visgraat hebt gezien. Wij zijn ook nog op zoek namelijk.
Aha, klinkt logisch. We laten het ook via de kruipruimte regelen.

We gaan voor de visgraat White wash, zie http://pin.it/WDpsRVy PM me maar als je de winkel wilt weten

Deze openhaard wordt het, met zo'n bus voor het hout in de voorkant. http://pin.it/XtLWnNb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-09 07:54

RUFFNECK

Poentje

Wackmack schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 08:28:
[...]

Aha, klinkt logisch. We laten het ook via de kruipruimte regelen.

We gaan voor de visgraat White wash, zie http://pin.it/WDpsRVy PM me maar als je de winkel wilt weten

Deze openhaard wordt het, met zo'n bus voor het hout in de voorkant. http://pin.it/XtLWnNb
Mag je de winkel niet gewoon noemen hier? Anyways, ik ben ook wel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
RUFFNECK schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 08:46:
[...]

Mag je de winkel niet gewoon noemen hier? Anyways, ik ben ook wel benieuwd :)
Natuurlijk!

Dit is de winkel, http://vanmourik-vloeren.nl
Ze zijn alleen open op donderdag, vrijdag en zaterdag. Echt een specialist in visgraat vloeren. Zeker geen prijsvechter maar ook niet erg duur voor wat je krijgt. De White wash vloer die wij willen hadden ze alleen in Hongaarse punt liggen. Speciaal voor ons maken ze een proefsample in visgraat.

Enige waar we nog over twijfelen is een band/bies. Denk het niet. Dit is denk ik mooier bij een oud huis ipv nieuwbouw.

Wat vind je van de vloer die ik liet zien?

[ Voor 25% gewijzigd door Wackmack op 28-01-2017 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Thanks.

Ik had de vloer, toevallig, al geruimte tijd op onze interieur board op pinterest ;) ALS we dit doen, zou ik zelf geen band doen ws, voor wat kleinere/smallere ruimtes is dat, vind ik, wat minder mooi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Nu online

Poh, dat is een beste prijs. Hoeveel meter word er gelegd?

Fantastisch mooie vloer trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
JaMaaT schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 14:10:
[...]

Poh, dat is een beste prijs. Hoeveel meter word er gelegd?

Fantastisch mooie vloer trouwens!
Het gaat om ongeveer 65m2. Niet goedkoop maar dit maakt het huis. Zal na de zomer wel wat foto's posten. Over twee weken krijgen we twee samples.
RUFFNECK schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 09:22:
Thanks.

Ik had de vloer, toevallig, al geruimte tijd op onze interieur board op pinterest ;) ALS we dit doen, zou ik zelf geen band doen ws, voor wat kleinere/smallere ruimtes is dat, vind ik, wat minder mooi..
We doen geen bies maar wel een band. Dat kan volgens mij prima in de woonkamer en keuken. Over de gang moeten we even nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Nu online
Leuke kostenpost Wackmack :)

Waar ga je bouwen? En wat voor soort woning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Wackmack schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 08:58:
[...]

Natuurlijk!

Dit is de winkel, http://vanmourik-vloeren.nl
Ze zijn alleen open op donderdag, vrijdag en zaterdag. Echt een specialist in visgraat vloeren. Zeker geen prijsvechter maar ook niet erg duur voor wat je krijgt. De White wash vloer die wij willen hadden ze alleen in Hongaarse punt liggen. Speciaal voor ons maken ze een proefsample in visgraat.

Enige waar we nog over twijfelen is een band/bies. Denk het niet. Dit is denk ik mooier bij een oud huis ipv nieuwbouw.

Wat vind je van de vloer die ik liet zien?
offtopic:
Grappig dat ze een bouwmarktkwaliteit kapzaag in hun slideshow zetten als specialist zijnde (Sencys meuk)

Qua patroon is visgraat mooi maar je vloer is niet geheel mijn smaak, het patroon valt eigenlijk niet meer op als ik de foto zie. Bij visgraat denk ik eerder aan kersen of een andere opvallend iets

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
JaMaaT schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 17:51:
Leuke kostenpost Wackmack :)

Waar ga je bouwen? En wat voor soort woning?
Apeldoorn, 2-1 kap woning. Deze week gaan ze verder met de bekisting :9
vhal schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 20:10:
[...]

offtopic:
Grappig dat ze een bouwmarktkwaliteit kapzaag in hun slideshow zetten als specialist zijnde (Sencys meuk)

Qua patroon is visgraat mooi maar je vloer is niet geheel mijn smaak, het patroon valt eigenlijk niet meer op als ik de foto zie. Bij visgraat denk ik eerder aan kersen of een andere opvallend iets
Tja, moet de echte vloer nog zien. Over twee weken krijgen we twee samples.

[ Voor 49% gewijzigd door Wackmack op 30-01-2017 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Nu online
Geinig, wij bouwen in Raalte. Iets kleiner dorp dan Apeldoorn ;)

Hoe zijn de m2 prijzen daar voor de grond? Ze gaan bij ons verder met het stellen van de kozijnen. Deze week binnenmuren *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik zie meerdere mensen ook wel eens hypothecaire vragen stellen in dit topic.
Ik zat eigenlijk ook met een vraag. Wij zijn zelf projectmatig aan het 'bouwen' met een groep mensen (CPO).
Nu is het zover dat iedereen zijn financiering rond heeft, de nodige overeenkomsten zijn getekend (oa. met de gemeente) en in Week 7 dienen we allemaal op afspraak langs de notaris te gaan. Het passeren bij de notaris gaat zelfs allemaal op 1 dag gebeuren als ik het goed begrijp (hierdoor hebben we ook collectief voordeel bij de notaris).

Nu zit ik met de volgende vraag (mijn financieel adviseur lijkt de vraag te blijven ontwijken):
- Kosten van de woning zijn (grove schatting) 90.000 EUR. voor de grond en 190.000 EUR. voor de woning. Samen dus zo'n 280.000 EUR. De bedoeling is volgens mij dat er een bouwdepot gevormd gaat worden die gelijk is aan de totale realisatie kosten van de woning (280.000 EUR dus).
- Ik heb een hypotheek van 180.000 EUR. en breng 100.000 EUR. eigen middelen in.
- Volgens telefonisch contact met de notaris kan ik zelf nog bepalen of ik de grond financier vanuit eigen middelen of vanuit de hypothecaire lening.
- Mijn financieel adviseur heeft aangegeven dat de hypotheekverstrekker (in mijn geval Delta Lloyd) meestal wil dat de grond uit eigen middelen wordt betaald en het resterende deel in het bouwdepot wordt geplaatst zodat de woning (incl. meerkosten en afwerking) hiervan kan worden gebouwd.

Is dit ook verplicht op deze manier? Is dit ook de verstandigste manier?
De contactpersoon bij de notaris gaf namelijk aan dat het ook voor kan komen dat de grond juist uit de hypothecaire lening gefinancierd wordt of slechts vanuit een deel van de eigen middelen. Hierdoor zou ik wat "vrijer" om kunnen gaan met de eigen middelen die ik dan nog over houd.
Mijn financieel adviseur blijft de vraag ontwijken. Wat is nu wijsheid?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Klinkt als een gaaf project, is er een website? Maar hoezo is die 90k een grove schatting? Naar mijn ervaring wil de geldverstrekker een gedetailleerd plan/begroting zien hoeveel de verbouwing kost. Of is de 90k zowel grof als ruim genomen?

om antwoord te geven op je vraag. Ik denk dat het uiteindelijk vrij weinig uitmaakt, maar er kan een klein voordeel in zitten in om de grond uit eigen zak te betalen.

Gedurende de bouw los je je hypotheek af, maar krijg je ook rente over je bouwdepot (vaak gelijk aan je hypotheekrente). Dit drukt je hypotheek lasten deels. Naarmate je geld uit geeft wordt de rente die je ontvangt in je bouwdepot natuurlijk steeds minder en stijgen je netto lasten. Het heeft dus voordeel om zolang mogelijk geld in je bouwdepot te laten staan.
Ook is het volgens mij zo (lees de voorwaarden even na) dat je geld wat overblijft in het bouwdepot boetevrij mag aflossen. Nu hou je vaak geen geld over, maargoed...

Ik ga er nu even vanuit dat je geen/minder rente ontvangt over de 100k die je zelf in brengt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42
Om het verhaal nog even aan te vullen.

Je betaald maandelijks rente over het hypotheek bedrag en je lost af.

Verder krijg je inderdaad rente over het nog niet opgenomen deel van je bouwdepot deze rente ligt vaak 1% lager dan de rente die je betaald.

De rente die je moet betalen min de rente die je ontvangt mag je opgeven bij de belastingdienst. Tenminste als je de rente niet uit het bouwdepot laat betalen.

[ Voor 8% gewijzigd door DeOS op 30-01-2017 18:49 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

@ EJPostema en DeOS:
Bedankt voor jullie toelichting. Dit is het verhaal wat mijn financieel adviseur in de eerste instantie ook gaf.

Wat betreft de "grove schatting" waar je op doelt. Ik weet de exacte bedragen natuurlijk tot op de komma. Maar om mijn verhaal uit te leggen heb ik even afgeronde getallen gebruikt. :)

Het project heeft inderdaad een website, maar die laat niet erg veel zien:
http://www.deboschrandgoirle.nl/

De Boschrand is een CPO project in Goirle, met maarliefst 33 woningen/leden (geen klein project dus).
De bouw varieert van enkele rijwoningen, moderne tweekappers, tot klassieke tweekappers (met zadeldak), 3 patiowoningen en vrijstaande villa's.
Er is momenteel nog 1 kavel beschikbaar als ik mij niet vergis, het gaat hier om de laatste van de 3 rijwoningen.

Ik heb zelf een kavel van 249 m2 met een moderne tweekapper op de hoek van het bouwperceel
(platdak, nog zonder zolder maar voorbereidingen om in de toekomst een opbouw te plaatsen).
De woning afmetingen zijn 7,20m x 10,12m.
Verder kenmerkt het project zich door de hoogwaardige afwerking van de woningen (zoals Aberson 5-kleuren mix bakstenen, Alcoa alu kozijnen met triple glass hr+++ en een kierdichte afwerking met QualityFlow gemechaniseerde, gebalanceerd ventilatie). :)
Een vrij eenvoudige render van mijn woning voor de geïnteresseerden: Klik

[ Voor 11% gewijzigd door Da_maniaC op 30-01-2017 21:39 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:14

Wat aan de late kant, maar bij ons is de haard inderdaad ook aangesloten op de kruipruimte. Voorwaarde is dan wel min of meer dat er ook luchttoevoer naar de kruipruimte is, omdat de vlam anders alsnog niet mooi brandt (haardenleverancier gaf aan dat de zuurstof na een half uurtje wel op is en de vlam dan meer op een waakvlam gaat lijken :P).
Bij ons was het te zien aan roosters aan de voorzijde en achterzijde (2 roosters per kant) maar ik heb geen idee of dit bij andere huizen anders is.
vhal schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:10:
[...]

Wij zijn 1,5 week over en de woonkamer is nu net een beetje leefbaar :+ Ik heb het iets onderschat namelijk... :+ In een appartement was het allemaal overzichtelijk maar in een eengezinswoning....man man man. :')
Planning is uiteindelijk helemaal naar wens gegaan :P

Keuken maandag / dinsdag geplaatst. Daarna konden we opruimen en de woonkamer vrij maken zodat de verhuizers de spullen (o.a.) daar kwijt konden.
Woensdag om 12:00 stonden ze voor de deur. 15:30 reden ze weer weg na alles gelost en geplaatst te hebben. Heerlijk om na 5 keer zelf verhuisd te hebben, nu eens te kunnen wijzen waar alles moet staan :+
Donderdag en vrijdag nog wat lampen opgehangen, plinten boven afgerond, netwerk / coax volledig aangelegd en meterkast netjes gemaakt. Hard gewerkt samen met m'n vader en mijn vrouw, maar zaterdagmiddag en zondag konden we lekker relaxen :D

Aanstaande zaterdag worden de kledingkasten geleverd, kunnen we weer wat dozen legen en opruimen. En dan staat voor de avond de eerste FIFA avond gepland met de mannen in een volledig ingerichte en afgeronde woonkamer :Y)

(Ok, met uitzondering van de gordijnen want die zijn pas volgende week klaar :P)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Uitsmijter
Ik heb vraag over de bouwperiode. Bij ons project is vastgelegd dat de periode vanaf de akte van levering tot de aanvang bouw max 3 maanden mag zijn. De aanvang bouw is bij ons de eerste paal die de grond in gaat. Dat is volgens mij keurig conform de voorwaarden van Woningborg.

Vervolgens is vastgelegd de aannemer vanaf gereedkomen van de ruwe begane grondvloer er 230 werkbare dagen mogen verstrijken tot oplevering.

Nou zit er dus een gat tussen de eerste paal en het gereed komen van de begane grond vloer. Daarover heb ik 2 vragen:
1) is het gebruikelijk dat er geen sluitende afspraak is over de volledige bouwperiode?
2) wat is in jullie ervaring een redelijke periode voor de tijd tussen paal en vloer?

En Denman, gefeliciteerd met de succesvolle verhuizing! Dat moet een goed gevoel geven, geniet ervan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
Bij ons staat er in het contract "De Ondernemer is verplicht na aanvang van de funderingswerkzaamheden van het complex de werkzaamheden regelmatig voort te zetten."
Dat laat wel het een en ander open voor interpretatie maar lekker een jaar op je handen gaan zitten wordt denk ik toch lastig als aannemer.

Bij ons zat er overigens minder dan een maand tussen aanvang bouw en factuur/gereedkomen van de begane grond. Ik weet niet of dat representatief is want meer dan een beetje graven en beton storten hoefden ze niet te doen :P geen palen dus. Verder gaat dat om fase 2 dus was het een en ander al in positie.

[ Voor 33% gewijzigd door leecher op 02-02-2017 23:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Aanvang bouw is start grondwerk voor de woningen (tenzij er vanaf maaiveld geheid wordt, dan is dat de start).
En waarom de periode tussen heien en bgg vloer niet is gedefinieerd. Daar zijn wel een hoop redenen voor te verzinnen. Bijvoorbeeld keuring van fundering en mogelijke correctie van paalmisstanden. Ook voorkom je als aannemer dat je het bokje bent als er toch archeologische vondsten zijn en je daardoor niet verder kan. Soms worden hele projecten geheid, maar de woningen per blok gebouwd. Vanaf bgg vloer gerekend is een bouw al veel voorspelbaarder qua tijdsverloop. En redelijk, tsja. Dat kan van alles zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Wij zijn in de race voor een nieuwbouwwoning. Daar komt natuurlijk het eea aan meerwerk bij.
Wat zijn jullie ervaringen met afdingen op meerwerk. Is dit gebruikelijk of voor jou 10 anderen?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 11:34
Goedemiddag,

voor onze nieuwbouwwoning is vastgelegd dat de aannemer vanaf gereedkomen van de ruwe begane grondvloer 150 werkbare dagen mag gebruiken tot oplevering. Het gaat om een project van in totaal 32 woningen.

Is die 150 werkbare dagen niet heel kort? Woningborg staat trouwens garant voor dit project.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:18
Is bij ons ook zo. 150 werkbare dagen komt neer op 30 weken. Afgelopen weken hebben ze bij ons weinig kunnen doen vanwege de kou/vorst en dan hoeven ze deze niet mee te tellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Nu online
Marmo schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 14:15:
Goedemiddag,

voor onze nieuwbouwwoning is vastgelegd dat de aannemer vanaf gereedkomen van de ruwe begane grondvloer 150 werkbare dagen mag gebruiken tot oplevering. Het gaat om een project van in totaal 32 woningen.

Is die 150 werkbare dagen niet heel kort? Woningborg staat trouwens garant voor dit project.
Bij ons 140, nu is dit geen projectbouw. Voor de kerst hebben we de fundering gestort en volgende week gaan de vloerplaten erop (van de 1e verdieping). Hier zit dan ook nog 1 week vorstverlet bij.

Het kan snel gaan :)

Edit: bij onze vorige woning (ook nieuwbouw) zijn ze begonnen met storten van de fundering op 23-02. Op 14-07 kregen we toen de sleutel.

[ Voor 9% gewijzigd door JaMaaT op 04-02-2017 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Atlas schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 14:05:
Wij zijn in de race voor een nieuwbouwwoning. Daar komt natuurlijk het eea aan meerwerk bij.
Wat zijn jullie ervaringen met afdingen op meerwerk. Is dit gebruikelijk of voor jou 10 anderen?
Dat laatste. De markt is echt een gekkenhuis dus helaas heb je nu een slechte positie

Net 2 uur gezeten voor de houtkachel. Duurt even maar dan heb je ook wat. Hele mooie schouw zodat we de woonkamer mooi verdelen. Verder is het een door kijk haard met een nis voor het hout in de voorkant. Nu nog 6 maanden wachten, zzzz.

Vraagje over de bouwrente. Afgelopen is de rechtzaak gewonnen zodat er eindelijk gepasseerd kan worden. De bouw is gestart in december. Na het passeren krijgen we toch een factuur van de afgelopen drie maanden? En dan langzaam wordt de factuur iedere maand meer?
JaMaaT schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 14:32:
[...]

Bij ons 140, nu is dit geen projectbouw. Voor de kerst hebben we de fundering gestort en volgende week gaan de vloerplaten erop (van de 1e verdieping). Hier zit dan ook nog 1 week vorstverlet bij.

Het kan snel gaan :)

Edit: bij onze vorige woning (ook nieuwbouw) zijn ze begonnen met storten van de fundering op 23-02. Op 14-07 kregen we toen de sleutel.
Dat is wel heel snel. Ons project betreft 29 woningen. Wij hebben #15. 1-12 was de start. Oplevering, 1-9 dus dat duurt een tijdje. Gaat om 2-1 kap woning.

[ Voor 43% gewijzigd door Wackmack op 04-02-2017 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Nu online
Stukje metselwerk is bij ons al gedaan. Zelf heel blij met de uitgekozen stenen/kleur.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/31480541/Woning/IMG_20170204_112515%5B1699%5D.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

JaMaaT schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 16:40:
Stukje metselwerk is bij ons al gedaan. Zelf heel blij met de uitgekozen stenen/kleur.

[afbeelding]
Welke steen is dat? Lijkt heel erg op wat ik gekozen heb voor onze woning.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Nu online
Merk: Nelissen
Kleur: Borlo Gesinterd

En trasraam:
Merk: Nelissen
Kleur: Zwart Mangaan

Nu nog de kleur voor de voegen :>

[ Voor 16% gewijzigd door JaMaaT op 04-02-2017 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WNT
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-08 09:26

WNT

Da_maniaC schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:32:
Ik zat eigenlijk ook met een vraag. Wij zijn zelf projectmatig aan het 'bouwen' met een groep mensen (CPO).
Nu is het zover dat iedereen zijn financiering rond heeft, de nodige overeenkomsten zijn getekend (oa. met de gemeente) en in Week 7 dienen we allemaal op afspraak langs de notaris te gaan. Het passeren bij de notaris gaat zelfs allemaal op 1 dag gebeuren als ik het goed begrijp (hierdoor hebben we ook collectief voordeel bij de notaris).

Nu zit ik met de volgende vraag (mijn financieel adviseur lijkt de vraag te blijven ontwijken):
- Kosten van de woning zijn (grove schatting) 90.000 EUR. voor de grond en 190.000 EUR. voor de woning. Samen dus zo'n 280.000 EUR. De bedoeling is volgens mij dat er een bouwdepot gevormd gaat worden die gelijk is aan de totale realisatie kosten van de woning (280.000 EUR dus).
- Ik heb een hypotheek van 180.000 EUR. en breng 100.000 EUR. eigen middelen in.
- Volgens telefonisch contact met de notaris kan ik zelf nog bepalen of ik de grond financier vanuit eigen middelen of vanuit de hypothecaire lening.
- Mijn financieel adviseur heeft aangegeven dat de hypotheekverstrekker (in mijn geval Delta Lloyd) meestal wil dat de grond uit eigen middelen wordt betaald en het resterende deel in het bouwdepot wordt geplaatst zodat de woning (incl. meerkosten en afwerking) hiervan kan worden gebouwd.

De contactpersoon bij de notaris gaf namelijk aan dat het ook voor kan komen dat de grond juist uit de hypothecaire lening gefinancierd wordt of slechts vanuit een deel van de eigen middelen. Hierdoor zou ik wat "vrijer" om kunnen gaan met de eigen middelen die ik dan nog over houd.
Wij hadden een zelfde soort verhaal (met andere bedragen) en kwamen er twee dagen voor passeren achter dat we ons eigen geld moesten overmaken aan de notaris (dit bleek uit de concept nota van afrekening). Via de notaris wordt dit vervolgens toegevoegd aan het bouwdepot en daaruit kunnen de grond/bouwkosten betaald worden. Wij gebeld, blijkt het volgens de fin.adviseur altijd zo te gaan.
Is bij jullie het passeren van de grond op hetzelfde moment als het passeren van de hypotheekakte? Misschien is het dan anders, bij ons zat hier tijd tussen nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robino007
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 22:43
Ben gister even langs de bouw gelopen. Vloer lag er al nu de (blokken/muren) van de bg ook. Ik hoor om mij heen dat het best snel kan gaan nu, maar de aannemer gaat gewoon uit van eind 2017. Is gewoon een rijtjeshuis in een blok van 4. Iemand ervaring hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 23:12
Da_maniaC schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:32:

Ik heb een soortgelijke situatie gekend toen ik in dit traject zat. Uiteindelijk gaven alle partijen (behalve mijn hypotheekadviseur...) aan dat het normaal is dat de eerste uitgaven (meestal de grond) worden betaald van het eigen ingelegde vermogen, en dat dit dus ook direct beschikbaar moet zijn.

Ik had ook met mijn hypotheekadviseur afgesproken dat ik wat "vrijer" om kon gaan met mijn eigen inbreng en dit gedurende de bouw kon inbrengen in de hypotheek. Dit zou voor mij beter werken omdat een deel van het geld in effecten zat. Uiteindelijk heb ik met spoed alles uit de effecten moeten halen en over moeten maken aan de notaris voor het passeren van de aktes.

Ik vond het onbegrijpelijk dat een hypotheekadviseur dit niet wist.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

@ WNT en cheiron:
Mijn hypotheekadviseur heeft me dit wel verteld, echter wilde ik zelf even de vraag een keer in dit topic stellen om ervaringen/advies van anderen te horen te krijgen.
De grond en hypotheekakte gaan bij mij op dezelfde dag passeren (over 2 weken). De notaris heeft al aangegeven op voorhand naar ieder projectlid instructies te sturen voor het tijdig overmaken van de eigen middelen op een rekening van de notaris.
Overigens is het in mijn geval wel zo dat ik de grond volledig uit eigen middelen kan voldoen. Ik kan me voorstellen dat de situatie net iets anders kan liggen wanneer je hiervoor ook al een deel van je hypothecaire lening aan moet spreken. Echter beschikt de notaris vaak ook tijdig over deze (lening-) gegevens aangezien je dit op moet geven bij het afsluiten van de hypotheek. Deze verstrekker meld deze gegevens dan ook door aan de notaris.

Op zich ben ik tevreden met mijn adviseur en wordt ik prima geholpen. Echter heb ik door eigen uitzoekwerk nu reeds een aantal maal de situatie gehad dat een andere aanpak een ietwat gunstigere uitkomst had voor mezelf en mijn financieel adviseur dit niet had verteld of anders had geadviseerd.
In mijn geval ging het dan om:
- Het grootste deel van mijn hypothecaire lening lineair aflossen in plaats van annuïtair.
- De mogelijkheid om een Arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) wellicht goedkoper (collectief) via mijn werkgever af te sluiten.

[ Voor 23% gewijzigd door Da_maniaC op 04-02-2017 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:04

Milmoor

Footsteps and pictures.

Meer iets voor het hypotheken topic, maar je kan een lineaire hypotheek niet annuitair aflossen, en wel andersom. Bij voldoende zelfbeheersing geeft annuitair daarom meer vrijheid.

[ Voor 16% gewijzigd door Milmoor op 04-02-2017 23:46 ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Milmoor schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 23:45:
Meer iets voor het hypotheken topic, maar je kan een lineaire hypotheek niet annuitair aflossen, en wel andersom. Bij voldoende zelfbeheersing geeft annuitair daarom meer vrijheid.
Inderdaad iets meer voor het hypotheken topic...maar let op, ik zeg *het grootste deel*.
Mijn hypotheek had een lineair en een annuitair deel. Ik heb deze laten verwisselen.
Wat iemand vervolgens het prettigst vind (qua verloop van de aflossing), heeft ook te maken net de manier waarop je af wilt gaan lossen (extra tussentijds aflossen etc etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
robino007 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:54:
Ben gister even langs de bouw gelopen. Vloer lag er al nu de (blokken/muren) van de bg ook. Ik hoor om mij heen dat het best snel kan gaan nu, maar de aannemer gaat gewoon uit van eind 2017. Is gewoon een rijtjeshuis in een blok van 4. Iemand ervaring hier mee?
Zijn bij mij in oktober begonnen met een serie van 18 woningen (4 blokken). Daar liggen nu de dakplaten er op en zijn ze bezig met pannen leggen en eerste metselwerk is ook begonnen. Schatting is ergens voor de bouwvak als het mee zit. Denk dat het wel redelijk is als ik dat door trek naar jouw situatie. Vier blokken zullen ze vast met meer volk doen dan 4 huizen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06:05
robino007 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:54:
Bij ons zijn ze in juni beginnen met bouwen en wij hebben 25 januari de oplevering gehad.

Afbeeldingslocatie: http://eenplekomtegroeien.nl/application/files/9314/5077/8990/hero-12-gezinswoningen-koekoeksbloem.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:32
WNT schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 19:42:
[...]

Wij hadden een zelfde soort verhaal (met andere bedragen) en kwamen er twee dagen voor passeren achter dat we ons eigen geld moesten overmaken aan de notaris (dit bleek uit de concept nota van afrekening). Via de notaris wordt dit vervolgens toegevoegd aan het bouwdepot en daaruit kunnen de grond/bouwkosten betaald worden. Wij gebeld, blijkt het volgens de fin.adviseur altijd zo te gaan.
Is bij jullie het passeren van de grond op hetzelfde moment als het passeren van de hypotheekakte? Misschien is het dan anders, bij ons zat hier tijd tussen nl.
Ook hier hetzelfde verhaal als bovenstaand, wel met andere bedragen uiteraard. Echter één ding is mij nog niet duidelijk, wellicht dat iemand hier van advies kan voorzien:

Wij brengen een deel eigen geld in en ook bij ons is gevraagd dit over te maken naar de notaris vóór het passeren van de akte komende vrijdag. Echter begint men pas met bouwen vanaf (begin) maart. Het Woningborg certificaat (wat onder andere garandeert dat de woning wordt afgebouwd mocht de projectontwikkelaar failliet gaan) gaat pas in op het moment van start van de bouw.

Nu vraag ik mijzelf af of het verstandig is om nu al te tekenen (en dus het eigen geld al in te zetten) of dat het verstandiger is om te wachten tot de daadwerkelijke start van de bouw? Want als ik het goed begrijp zijn wij in de periode van 10-02 t/m 01-03 dus niet "verzekerd" omdat het Woningborg certificaat pas ingaat bij start van de bouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Mizojojo schreef op zondag 5 februari 2017 @ 22:20:
[...]

Bij ons zijn ze in juni beginnen met bouwen en wij hebben 25 januari de oplevering gehad.

[afbeelding]
Hangt denk ik wel van het type woning (2 verdiepingen plat dak zie ik in je tekening). Hier in mei begonnen en ze verwachten pas eind april klaar te zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 22:12
bvbal79 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:04:
[...]

Hangt denk ik wel van het type woning (2 verdiepingen plat dak zie ik in je tekening). Hier in mei begonnen en ze verwachten pas eind april klaar te zijn :(
Ik denk dat de bouwmethode en planning ook veel uitmaakt. Hier zijn ze in september begonnen en laatste week maart is nu de oplevering gepland. Echter beginnen ze begin maart al met het opleveren van de eerste huizen van het project (zelfde start datum). De huizen van een andere bouwer, zelfde project/wijk en zelfde startdatum, worden echter pas in april opgeleverd. De huizen zijn ook vergelijkbaar, allemaal bg + 2 verdiepingen, sommige met een schuin dak.

Morgen mogen we weer kijken (inmeetdag), zin in! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Laatst online: 00:38
Roberttt schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:08:
[...]

Ik denk dat de bouwmethode en planning ook veel uitmaakt. Hier zijn ze in september begonnen en laatste week maart is nu de oplevering gepland. Echter beginnen ze begin maart al met het opleveren van de eerste huizen van het project (zelfde start datum). De huizen van een andere bouwer, zelfde project/wijk en zelfde startdatum, worden echter pas in april opgeleverd. De huizen zijn ook vergelijkbaar, allemaal bg + 2 verdiepingen, sommige met een schuin dak.

Morgen mogen we weer kijken (inmeetdag), zin in! :D
Bij mijn schoonzusje hetzelfde verhaal. Ze krijgen ook eind maart de sleutel van hun nieuwbouw huurhuis, de bouw was eind september begonnen terwijl onze bouw een maand eerder was begonnen en pas begin juni wordt opgeleverd volgens de huidige planning.
Ze hebben een andere aannemer en alles is prefab waardoor alles zo stond. Bij ons is het traditionele bouw waarbij de aannemer het ook te druk heeft volgens mij.... Vandaag is eindelijk het dak erop gekomen en zijn de trappen geplaatst :)
Er zijn dus allerlei factoren die meespelen hoe snel een woning gebouwd wordt.
Pagina: 1 ... 13 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2