Grijs? Zwart dus?Rubman schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:17:
[...]
Sorry maar mag ik even terug![]()
![]()
![]()
.
Dat wij het door een bevriende tuinder laten doen die mede daarom een hele scherpe prijs (grijs) kan geven,
Reken even mee:naast dat er niet tussen schuttingen en andere onzin door gegraven hoeft te worden, maar ze het hele blok in 1 keer kunnen meenemen en weer opvullen.
En de woekerprijzen van werkspot waarbij ik toch echt expres geen bedragen heb genoemd komen per tuin toch echt boven de 1000 euro ex BTW uit. En daar is in meegenomen dat ze de aarde letterlijk om de hoek kunnen storten. Ja dat noem ik woekerprijzen.
'Woekerprijs': €10,- / m2
Per tuin €1000,- dus 100m2 per tuin
7 tuinen = €7000,- dus 700m2
Ontgraven van 700m2 x 0,15m diep = 105m3 grond
(Exclusief afvoeren: 105m3 + 20% uitlevering = 126 m3 laden, transporteren en dumpen)
Aanleveren, lossen, uitrijden, afvlakken en aantrillen van 105m3 + 10% uitlevering = 115,5m3 ophoogzand
Dat kan simpelweg niet voor €3,85/m2, ook niet als vriendendienst. Ergens klopt er iets niet.
Kwantumkorting is altijd een goede wijze van besparen maar 700m2 is niet zo schokkend, dat is niet het volume waar de winst te behalen is.Als je zelf via een vriend dit zou kunnen laten doen voor een hele mooie "vriendenprijs" zou je het ook niet laten en dat hebben we nu alleen maar kunnen doen omdat we het met het hele blok tegelijk doen.
Het 'stoort' me dat een belachelijk lage prijs van €10,-/m2 als woekerprijzen worden omschreven in een topic wat al aan elkaar hangt van de verontwaardiging over gehanteerde prijzen door vakmensen.Maar ik zal dit soort dingen niet posten gezien het je duidelijk stoort.
Als je vervolgens aangeeft dat je een totaal irreeele prijs hebt bedongen zonder er bij te vertellen dat het 'grijs' is en een vriendenprijs dan 'stoort' het me dat er zoveel wordt geklaagd over het gebrek aan vakmanschap in de bouw wat precies veroorzaakt wordt door dit soort prijzen (Als je het goed en eerlijk wil doen is er geen droog brood te verdienen). Niks persoonlijks verder hoor.
Ik vind voor een particulier €6,-/m2 een mooie prijs voor Crystal, let er alleen wel op dat ze geen Spack X gebruiken. Is ook prima maar je betaalt voor Crystals. De keuze voor briljant zou ik laten vallen, persoonlijk zie ik de meerwaarde niet in een woning.Wicked-Game schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:28:
Wij zijn bezig met de afwerking van onze woning en ben al flink aan het rond vragen naar offertes voor o.a. tegelwerk en wandafwerking.
We gaan qua wandafwerking voor spuitpleister (brander Crystal of Briljant). Nu hebben wij een offerte ontvangen met een prijs van 12,50 ex. btw per m2 voor Briljant en 8,50 ex btw per m2 voor Crystal. Hierbij komen nog wel de kosten bij voor afplakken etc. (175,- euro). Nu is de vraag wat een beetje reeele prijs is om vanuit te gaan?
Ik kom nu op een totaal van 100m2 beneden, en 215m2 voor de boven verdiepingen. Totaal dus 315m2 wat gespoten dient te worden.
Voor Briljant betekent het 4765,- incl. btw (ex die 175,- afplakken)
Voor Crystal betekent het 3230,- incl btw (ex 175,- afplakken)
Zijn dit normale bedragen of zeggen jullie kijk nog even verder? Misschien dat jullie nog ervaringen hebben met bedrijven die dit leveren/spuiten en schappelijk qua prijs zijn?
Gladde murenrobino007 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:46:
Wat houdt sausklaar afwerken precies in?
Ik wil gladde muren